Lámák az utakon

  2008. október 29. - Gyulavitéz Címkék: vélemény forgalom láma rutin

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Sírjatok velem!
2012-02-05 07:38:00

Már vagy két hete túl vagyok a dolgon, de egyszerűen nem bírtam leülni, hogy megírjam. Majdnem sírtam. Nem

Hogyan lesz a sportautó-szakíróból hitetlen kutya?
2011-11-21 13:21:00

12 év elteltével sem csúnya Nos, igen, nem sietem el a dolgot. Tavasszal találtam ki, hogy megválok tőle , de

Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?
2011-09-07 06:00:00

Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd

Halál a macskákra!
2011-08-27 17:30:00

Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők

 

A forgalom tengerében van néhány cápa, megannyi színes hal – kicsik és nagyok, vékonykák és pufókabbak –, de úszkál néhány láma is. A lámáknak nem ez a természetes élőhelyük, egyszerűen nem illenek oda, és ezt ők is érzik. Bizonytalanságuk sok furcsa helyzetet szül.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr69736875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

w124 2008.10.29. 22:13:09

Jó éjt,mindenkinek!Megpróbálok aludni,hogy ne a kormánynál kelljen,hogy holnap mindenki idegeire mehessek,hogy előzhessek és még egy pár emberrel megutáltathassam magunkat.Egy élmény volt ,megint mindenkinek és senkinek sincs igaza.

Rocko- 2008.10.29. 22:32:33

immortalis · immortalis.blog.hu/ 2008.10.29. 14:47:50
bármennyire vicces, de ha egyenesen haladna tovább, akkor elsőbbsége van.

Gabesz81 2008.10.29. 19:57:25
"Ki tud olyan KRESzabályt, hogy a pirosnál állva nem kell irányjelzőt használni, hanem sárga-zöldre kell csak kitenni az indexet, pedig már nagy valószínűséggel jó előre tudták le akarnak kanyarodni!? Skótság? Drága az izzó vagy mi a penész???"
nincs. pirosnál én is utálom hallgatni a kattogást. egyértelműen, csakis kanyarodóban sem. ha valaki érkezik mögém, akkor kiteszem.

Gomulka Béla 2008.10.29. 21:37:34
"Ha a kamionost elengeded, hamarabb hazaér és mehet aludni."
majd úgy veszi, h minden rendjén van amit csinált.

kockásfülűnyúl 2008.10.29. 22:33:12

Naná! Ez erről szól, akár kint az utakon.


De ma este nem az árokban fekszem kifordult belekkel, hanem az én gyönyörű Asszonkámmal.

No csalán

Stacki12 2008.10.29. 22:54:59

w124
igen, sajna a médiának nagyobb hír egy kamion.
És tényleg sok hülye van minden szakmában.

Tetszett fentebb az az írás, hogy bevallotta valaki, hogy hibázik.

Én magamat elég nyugodt megfontolt vezetőnek tartom. Ahol lehet, szeretek gyorsan menni. Figyelek másra, mert sok balfaszt láttam már. Mindig megpróbálok előre gondolkodni, sajnos más helyett is kell, mivel sokan szarnak rá, és felelőtlenek.

Első utamon a jogsimmal az Alföldön sikerült szerintem egy necceset előznöm. Befértem, de kellett hozzá a 2000-es turbó diesel renault motor :) Azóta csak a tiszta helyzetekbe megyek bele, mivel haza akarok érni.

Sajnos az a sok f@sz, aki úgy előz, hogy én satuzok hogy beférjen, az szerintem nem tanul.

Sajnos élek a gyanúperrel, hogy sokan túlbecsülik itt is magukat. Például nem szeretek Pesten tömött forgalomban sávok között szlalomozni, hanem tudom merre kell mennem, és melyik sávban kell lennem, hogy hol kell kanyarodnom.
Nem pofátlankodom a felvezető sávban, ha látom, hogy a belső tele van. Lásd Érdi tető stb. Nem hajtok a busz sávban. A piros az piros. A záróvonal pedig igenis szögesdrót, főleg kanyarban, és kaptatón.

Szóval jobb lenne ha mindenki ésszel vezetne.

zalkapone 2008.10.29. 23:09:30

Ez mind szép és jó. De finggal nem lehet piros tojást festeni!

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.10.29. 23:32:52

Gabesz81 2008.10.29. 19:57:25
Igen, az a kereszteződés...
Ott engem is mindig beszivatnak... Direkt lassabban közelítek, várom, hogy közeledik a váltás, mindkét sávban 3-3 autó, járok a sávon belül, hogy lássam, melyik indexel. Egyik sem, hurrá, egyenesen megy mindenki, kiválasztom a balt, hisz az nem szűnik meg később.
Vált a lámpa, előttem kettővel index ki, szemből jönnek, megáll.
Látom, még a zárófelfestés előtt ki a jobb oldaliba, ahol persze index nélkül lefékez az előttem haladó, mert ő jobbra megy és megáll a gyalogos miatt.
Na ilyenkor durran az agy és váltok faszparasztba, hogy a kettő között átpasszírozzam az autót. Nem azért, mert sietek, hanem mert nemtom. Eltiltást, kötelet nekem!

mikla 2008.10.30. 00:56:23

Engem az szokott bosszantani, amikor az autópályafelhajtónál a felüljárón és a kanyarban következetesen 20-szal araszolnak előttem, utána meg a
besorolást kb. 40-nel végzik. Tudtommal aki 60-nál lassabban cammog az autópályán, az emiatt megbüntethető. Már csak emiatt is érdemes időben felgyorsítani, de persze veszélyes is egy 90-nel haladó megrakott kamion elé bevágni 40-nel.

Kniight 2008.10.30. 01:11:38

További ötletek: Kanyartól, emelkedőtől nem kell félni, ha a kettő kombinálva van akkor sem.
Ha látod az emelkedőt és előtte egyet visszaváltasz - 5-ből 4-be, vagy 4-ből 3-ba. A gép könnyebben, nem kínlódva tud felkaptatni, nem fogsz belassulni. Ha baj van emelkedőn felfele menet sokkal könnyebb megállni.
Kanyarból kifele nyugodtan lehet egy hangyányit gyorsítani, ha jól elkapod az "érzést" az autó gyakorlatilag befekszik az ívbe.
Kedvenc rossz példám erre a Domus (Árpád híd) felől az M3-ra kanyarodó sáv. Lejtő, enyhe jobb, emelkedő és bal kanyar. Az út legmélyebb pontján mindenki kb 30-ig belassul és alig bír felmenni az emelkedőre. Pedig ott 50-el simán lehetne menni, enyhe gázzal 40-es tempóval meg lehet érkezni a felüljáró tetejére. Száraz út esetén 50-el stabilan bevehető a kanyar Trabanttal is.
Ha valakinek ez a kombináció nem megy, az tényleg menjen el gyakorolni az autójával - vagy hagyjon fel a vezetéssel.

Az 1.0-ás Suzukis hölgy? pedig pont beleesett az alulmotorizált, gyenge autó csapdájába. A teherautós tempó már kicsit kevés neki, de az autópálya tempót nem tudja az autó.
Remélem erre ráébrednek egy páran, és a következő autót komolyabb motorral veszik meg.
Konkrétan 1.0-s Suzukit nem vezettem, de lehet hogy egy kicsit jobban pörgetve, kihúzatva virgoncabb lesz. Ki kell próbálni.
4 emberrel, sok csomaggal persze nem tud csodát tenni, de ilyen esetben én nem forszíroznám az előzést sem.

Az az érzésem, hogy sok ember fél a magas fordulatszámoktól. Alacsony fordulatszámon kínozzák a motort.
Pedig a mostani modern, benzines és turbodiesel autók "igénylik" a pörgetést. Persze nem állandóan, de utanként egyszer-egyszer nem árt nekik.
A motor teljesen ki van fizetve, tessék a fordulatszámmérő teljes tartományát használni. Intenzív gyorsításkor (elindulás, besorolás, stb.) a magasabb tartományoknál jobban húz az autó, optimálisabban működik a motor, és akár még kevesebbet is fogyaszthat.
Előzéskor pedig ha kell váltsunk vissza.

Jó vezetést mindenkinek!

Shadowbull 2008.10.30. 07:15:27

"Az a 160 kerülhet 70 euroba is.
Vagy többe. Mákod volt a 35-tel. "

Es ha 70-be kerul akkor mi van?

sb

Shadowbull 2008.10.30. 07:31:37

"1: Csak átlagban halnak meg kevesen. Ha Te vagy az aki éppen meghal, akkor az ciki."


Igen. Utaskilometerre vetitve sokkal kevesebben halnak meg, mint akar Magyarorszagon. Ez a lenyeg, nem a duma.

"2: a statisztika szerint egyértelműen a gyorshajtás a halálok oka a németeknél. műszaki hiba ritka. A németeknél is megintdult a lobbi, hogy szabályozzák a sebességet a sok halott miatt."

Nono. A sebesseget nem a sok halott miatt akarjak korlatozni (mert nincs is sok halott, plane nem a sebesseg miatt) hanem a sotetzold CO2-hisztilobbi probal itt is pattogni. Soha nem hallottam meg, hogy a sebesseget a hullak miatt akarnak csokkenteni.

de gugliztam neked, tessek:

www.focus.de/auto/unterwegs/unfallstatistik-autobahnen-immer-sicherer_aid_318491.html

Meg egy ilyet, most nincs kedvem sokat kutakodni:

www.police.be.ch/site/index/pom_kapo_news/pom_kapo_verkehr_statistik/content-newpage-25.htm

"Wenn wir die Ursachen betrachten, dann wird ersichtlich, dass mit 28.5% das zu nahe Aufschliessen die Unfallursache Nr. 1, ist. Das Nichtanpassen der Geschwindigkeit an die Strassenverhältnisse (9.0 %) und mangelnde Rücksichtnahme bei Fahrstreifenwechsel (7.8 %) sind die nächst häufigsten Unfallursachen."

Erted. 9% a sebesseg helytelen megvalasztasa, azaz relativ gyorshajtas. ami ugye nem egyenlo az abszolut gyorshajtassal.

Persze ez nem a teljes statisztika, de azert megiscsak egy adat.

sb

Shadowbull 2008.10.30. 07:40:55

qualitaet 2008.10.29. 16:38:50

"Hogyne!Na meg a 92-es miatt...
Éédes Jééézus, mekkorákat lehet ott repkedni, akár hin akár zu!"

Jaja, a 92es is jo, hazafele ott jarunk, de a 93-as meg jobb. Csak ott van 120-as korlatozas, ahol becsatlakozik a 9-esbe, de utana gyakorlatilag Regensburgig semmi. Dimbes-dombos, kanyargos, nulla tempolimit, forgalom is alig akad. Arra szoktam jarni bemutatot tartani, ha jon valami rokon vagy haver, es kivancsi a menesre :) Altalaban azert az elso 200 folotti kanyarban kapaszkodni szoktak :))


"És szinte mindig akad valami próbálkozó versenyző egy Werksdienstwagen vagy egy környékbeli tuner-parasztlegény HMCS képében :)DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD "

Höhö :) Meg nem akadtunk ossze :))

Amugy a multkor pont Regensburgba mentem egy M3-mal, elottem meg egy 335i kupe. No, 120-rol valo gyorsitasban bizony nagyon erosen tornaztatnom kellett a gepet, hogy ne legyen pofaraeses. Aztan 200 kornyeken siman otthagytam, ezt tobbszor is megjatszottuk.

Iszonyat nyomatekos alul az a gep.

sb

Shadowbull 2008.10.30. 07:44:42

Mrinnus 2008.10.29. 16:37:56

Nekem van egy nagyon erdekes megfigyelesem: a nok sokkal rosszabban tudjak felmerni a hatulrol jovo sebesseget mint a ferfiak.

Ugye legtobbszor 150-160 korul utazunk. Akarhanyszor rossz utemben jonnek ki elem, tehat ugy, hogy meg siman elmentem volna mellette es meg mindig 300 meterre lenne az elozendo kamiontol, na az ilyen az mindig noi sofor.

Egyszeruen nem birjak megsaccolni, hogy elmegy-e meg a belso savban jovo ugy, hogy neki sem kell lassitani, es szepen be tud sorolni az elozeshez.

Nemtom ehhez mi kell, utemerzek, vagy mas.

sb

Gomulka Béla 2008.10.30. 07:50:31

A dolog összeettebb ennél, és a határok meghúzása körül is volna egy kis civakodás, de meg kéne nézni, hányan halnak meg alulmotorizált autóban, és hányan túl (alaposan) motorizáltakban. Nem vagyok hazárdjatékos, de pont ezért erre mernék fogadni.

Gabesz81 2008.10.30. 09:40:08

Te jó ég! Tehát nem is a skótság, hanem gyenge pici lelkünk nyugalmát zavarja az index!!! Kösd ki a hangot, vedd ki a szpikert, attól még villoghat a zöld piktogram! Vagy a szemed is bántsa!?
Béke! és INDEXELNI! Qrvaélet!

SLacc 2008.10.30. 09:42:49

balance 2008.10.29. 01:29:36
Kiegyensúlyozott ember. Vagy egy butuska barom.

Shadowbull 2008.10.30. 09:45:55

"Kösd ki a hangot, vedd ki a szpikert"

Ha ha indexrele van benne, marpedig az autok tulnyomo reszeben az van, akkor nem tudja megszuntetni a hangot, mert a kattogo csinalja a villogast is :)

amugy szerintem is mokas.

sb

SLacc 2008.10.30. 09:47:08

Ne villogjon senki rám, kevés a lóvé, nem kockáztatok. 50-nél 50-nel megyek.

Stacki12 2008.10.30. 09:56:29

SB

Hát a 2006-os statisztika szerint 645 ember halt meg a német az Autobahnon. CSökkenő tendencia, mert pár éve közel volt az 1000 főhöz. Kinek mi a sok, de nekem azért nem kevés ez a szám. Még ha sokan vannak is :) Majdnem napi két halál

Lehet hogy itthon is megvan majdnem, de ez a szar utak és autók miatt van.

Index:
ekkora parasztságot még életemben nem hallottam, hogy valakit idegesít a kattogás!!! Ha régi roncsod van, abban tényleg kattog. Az újakban szolid bip-bip van maximum :))))

Cikkhez:

a lámpa kérdést meg lehetne oldani azért.
Meglepődve láttam az osztrákoknál, hogy ők milyen ügyesen csinálják.
Zöld- aztán a zöld villog, majd sárga, és végül pirosra vált. Tehát ha a zölded villog, akkor már elgondolkozhatsz a fékezésen.

Olaszoknál meg hülyén csinálták. Ők F'-en nőttek fel, így a piros lámpáról egyből zöldre vált :) Tűz! :)

gnme 2008.10.30. 10:08:08

Egyáltalán nem idevaló példa a német autópálya. Akik ott vezetnek, azok nyugodt emberek óriási motorteljesítményű autókkal. Aki ott szegény az a harmadik sávban csendben elpötyörög és kész. Az meg hogy ott sokan meghalnak.. mi köze annak a magyar viszonyokhoz?

Nálunk mióta én élek, cirka 30 éve, sosem volt vezetési kultúra. Kár is akármilyen szabályszerűséget keresni az autóvezetők magatartásában, mert mindenki úgy boldogul ahogy tud. Ebbe minden létező szabálynak csúfolt "valaki agyában megszületett hülyeség" elméletbeni megszegése hozátartozik.

Addig, amíg megélhetési gondokkal küzködünk, a felnövekvő generációk agresszív volta miatt nem is lehet a közeli és a távoli jövőben arról beszélni, hogy valamiféle kultúra és szabálykövető magatartás vegyül az autóvezetés általános kultúrájába.

Elcsépelt szó minden ami elhagnzik, mert nem változtat a hozzáálláson.

Shadowbull 2008.10.30. 10:08:23

"Hát a 2006-os statisztika szerint 645 ember halt meg a német az Autobahnon. CSökkenő tendencia, mert pár éve közel volt az 1000 főhöz. Kinek mi a sok, de nekem azért nem kevés ez a szám. Még ha sokan vannak is :) Majdnem napi két halál"

Igen, 1 halal is sok, nem is ugy ertettem.

Magyarorszagon tavaly 1000 ember halt meg az utakon. Hogy mennyi ebbol az autopalya, nemtom.

Viszont azt ne tessek elfelejteni, hogy Nemetorszagban nagysagrenddel tobb autopalyan sokszorosa a forgalom, mint Magyarorszagon.

Ha visszaosztanank utaskilometerre, tuti lenne nagy csodalkozas.

Raadasul annak ellenere csokkeno a tendencia Nemetorszagban, hogy elvileg az atlagos gepkocsik menetteljesitmenyei rengeteget nottek az elmult 10 evben.

(igaz nem szaguldozik mindenki)

sb

Shadowbull 2008.10.30. 10:10:18

"Akik ott vezetnek, azok nyugodt emberek óriási motorteljesítményű autókkal. Aki ott szegény az a harmadik sávban csendben elpötyörög és kész."

Feneket. Az autok tobbsege ugyanolyan teljesitmenyu, mint otthon, es ugyanolyan tempot mennek mint otthon.

Es tele vannak az autopalyak kulfoldiekkel, lepukkant kamionokkal, lepukkant autokkal.

Es megis biztonsagosabb.

sb

Seca81 2008.10.30. 10:52:43

Shadowbull 2008.10.30. 09:45:55
"Kösd ki a hangot, vedd ki a szpikert"

Ha ha indexrele van benne, marpedig az autok tulnyomo reszeben az van, akkor nem tudja megszuntetni a hangot, mert a kattogo csinalja a villogast is :)

amugy szerintem is mokas.

sb


Sztem csinálj egy kapcsolót az index és a rádiód között. Beállítasz mondjuk egy black-metal adót, és ha megtolod az indexkart, automatikusan bekapcsol a metal rádió, így nem hallod a kattogást :)
Ahogy vége az indexnek a rádió is kikapcsol, esetleg átvált az általad hallgatott cd-re, persze sokkal halkabban. Sztem zseniális!
Megyek szabadalmaztatni!

Seca81 2008.10.30. 10:56:23

Ami ennél is egyszerűbb és még zseniálisabb!
Mikor bekapcsolod az indexet elkezdesz hangosan énekelni, így egyrészt csak magadra figyelsz, hogy minél szebben énekelj (ha utasod van főleg), másrészt ha nem vagy Pavarotti, még egy jót is nevetsz magadon, és persze így sem hallod az Idegesítő Idióta Irtózatos Index hangját. Nem csodálatos? :):):)

Seca81 2008.10.30. 11:02:46

Vaaaagy! Csak simán mikor indexelsz, automatikusan hangosodik a zene, mikor befejezted lehalkul. Mondjuk nyáron Siófokon egy kabrióban lehet, hogy hülyének néznek, hogy minden utcába kanyarodásnál a zene bömböl aztán lehalkul, de nem éri meg??? :) Nincs indexhang!!!
Amúgy engem is idegesít...

eko 2008.10.30. 11:03:37

"Ha ha indexrele van benne, marpedig az autok tulnyomo reszeben az van, akkor nem tudja megszuntetni a hangot, mert a kattogo csinalja a villogast is :)"

Ugye ez csak a 10 évnél idösebb autókra igaz?

Remélem azért ma már nem relét használnak.
(Bár egy-két márkából kinézem...)

Seca81 2008.10.30. 11:07:13

eko: sztem a Maybach és a Bentley, de talán még a Rolls is relét használ :)

Shadowbull 2008.10.30. 11:10:18

Seca81 2008.10.30. 11:02:46

En meg egy sokkal jobbat tudok. Amikor bekapcsol az index, akkor a szamitogep a radio hangszoroin keresztul egy ellenfrekvencias hangot ad, igy a kattogast teljesen kioltja.

Na?

Amugy meg nemtom hogy ma is rele van-e, kar hogy Edelweiss eltavozott, o tuti meg birna mondani :)

sb

Seca81 2008.10.30. 11:28:22

:):):)
Ede doktor a műszerész? Persze, hogy tudná! De úgy unblock mindenre lenne MEGFELELŐ ÉS MEGKÉRDŐJELEZHETETLEN állítása...

Mégjobb: a hátsó ülés fejtámlájába be van építve egy "mini-projektor". Mikor indexelsz, bekapcsol a projektor és a következőt vetíti ki a hátsó üvegre: jobbra / barla megyek 'vazze!
Este mégjobban látható, és még a hátsó irányjelzőket is ki lehet kötni spórolásképp.
Persze külföldön az adott nyelven vetíti a projektor. Ez alap...
(spórolunk az index izzókkal, de projektorra van pénz) Gyúrunk 'vazze?

Seca81 2008.10.30. 11:32:18

Szegény Edével vszínű sörmérgezés végzett :( R.I.P. Edelweiss

Kniight 2008.10.30. 11:42:04

Engem pont az új autók pittyegése, csilingelése zavar. Az indexrelé kattogása teljesen normális dolog. Ha valakit a régi relé hangja zavar, bugyolálja be polifoam szigetelővel, vagy nyomja ki a relédobozt purhabbal :)

Mrinnus (törölt) 2008.10.30. 11:53:23

Hali,

az 1.0 Suzuki-hoz csak annyit, hogy alapvetően városi használatra vettem az autót, kezdésnek, hogy ezen gyakoroljak, ne egy drágább :) gépen. 1.3-ast akartam, kerestem, de ez adódott jó áron. Hogy ennyire nem bírja az előzést, előre nem tudtam - természetesen a tapasztalatból okulva, legközelebb erősebb gépet veszek. De a célnak tökéletesen megfelel, ne tessék bántani. Fapados, nincsenek rásegítések, ha elrontok vmit (pl. késői fékezés, rossz váltás) azonnal érezni - az oktatóm mondta, ezen jól meg fogom tanulni a jó értelemben vett óvatos vezetést (nem kell félreérteni, városban 55-60, országúton 85-90 - figyelve a kocsira!) És igen, azt is mondta, hogy meg kell picit húzatni néha (?), mert most ellomhult az előző tulaj öreguras vezetési stíljétől :) (Ötösbe alig kapcsolt fel a váltó, télire elő se vette)
Én nem sietek általában, teljesen elvagyok a külső sávban, csak akkor váltok, ha más irányba kell menni.
A kanyarokat sajnos nem szereti a kocsi, 50-el egy íves kanyarban már rázza a farát, bizonytalan, de hát ez van. Oda figyelve kell vezetnem, nem lehet benne bambulni, mert semmit nem csinál meg helyettem ;) De ez amúgy is célszerű.
Nem akarok én bizonyítani senkinek, nem kell kompenzálnom semmiért, és békésen elkocogok egy tanulóvezető mögött 30-al, ha elém keveredik, nem kapok idegbajt...
A rossz ütemet meg nem tudom, biztos van benne vmi, de nálam eleve a gyorsulással is van a gond (ja ez volt az első utam autópályán egyáltalán).
És amúgy is igaza van a kamionosnak, nekem mondta a nagy gépes jó ismerős, hogy enyhén szólva nem célszerű beugrálni egy kamion elé, fékezésre kényszeríteni, mert 40 tonna NEM fog gyorsan megállni! De ugye ezt nem nekem kell magyarázni, h mennyire más egy olyat vezetni (-empátia kéne). És megjegyzem Pesten a kamionosok voltak a legudvariasabbak, mindig beengedtek a sávjukba maguk elé, és nem tapadtak a seggemre, mint némelyik BMW/Audi városban, 60-nál...
Debrecenben meg senki nem enged sávot váltani, udvariasság nuku, furakodni, gázt taposni kell, ha jobbra balra akarsz majd menni (és nem az utolsó pillanatban találom, ki). Egyesek kedvenc sportja, ha kiteszem az indexet, h kiteszi mögöttem rögtön ő is, és be akar furakodni elém - hát ez azért az én agyam is forralja (látom a visszapillantóban, h utánam kezdett el indexelni - a Kresz mintha kicsit másként szólna).
A másik bosszantó dolog, ha vki kiteszi az indexet, és már rántja is a kormányt - közben jövök mellette, kicsit mögötte, és fékezzek, időt se hagy, hogy lemaradjak, ha már annyira jönni akar. vészfék, anyázás - ez nem ügyesség, ez szvsz bunkóság.
Sajnos sok ember a garázsban hagyja az udvariasságot, és "ideggócként" megy az utakra...

Shadowbull 2008.10.30. 12:04:15

"a tapasztalatból okulva, legközelebb erősebb gépet veszek."

Inkabb olyat vegyel, aminek rendesen eros kasznija van, ABS, ESP, sok legzsak.

A motorero legyen az utolso a sorban, amire penzt koltesz.

sb

Mrinnus (törölt) 2008.10.30. 12:19:53

Úgy értettem, h nem "alul-motorizáltat" :)

Légzsák jöhet, kasztni oké, de miért ABS ESP? Jól kell vezetni, időjárásnak, látási viszonyoknak megfelelően, nem hagyatkozni a technikai kütyükre... (ez most nem nagyképűség, csak nem fogom szeretni, ha a kocsi vezet helyettem)
Amúgy szerintem a legnagyobb bűn spórolni a téligumival...meg lehetne vizsgálni, hány baleset van emiatt - régóta sofőr ismerőseim eléggé vezető oknak saccolják.

DemoJoe 2008.10.30. 13:14:32

Saját tapasztalatomat osztom meg. Én így közlekedési törzsfejlődtem:

1.) Béna kezdő.
2.) Gyakorlot kezdő.
3.) Kockáztató kezdő.
4.) Stresszesen kockáztató szabályokat néha feszegető.

Ekkor volt alkalmam Hollandiában vezetni és rájöttem hogy ÉLMÉNY a stressz mentes közlekedés.

5.) Stressz leszorítása udvariassággal DE továbbra is szabályokat feszegető.

Ekkor volt alkalmam párszor üldögélni az egyik megyei rendőrfőkapitány mellett. Az Ő stílusa után

6.) Stresszmentes szabályokat tisztelő vezető.

Mi a dologban a meglepő? Hogy kb egy 40 perces úton akár kevesebb idő alatt is hazaérek. És mi a probléma az egésszel: Kellet hozzá tíz év! Lehet hogy mégis oktatni kellene a defenzív vezetés lényegét közösségi szemszögből!

Mi a fontos?

1.) Kicsit kockáztatok: Felélem a saját biztonsági tartalékaim.
2.) Nagyot kockáztatok: Felélem a közlekedési partner biztonsági tartalékait! Tehát meghalunk hamarabb mint kellene!


u.i.: Persze vannak f..sz táblázások, megoldások de erre inkább készüljünk lelkileg vagy keressünk más megoldást!


Hajár objektív felelősség!!! A városi létre is alkalmazni kellene!!!

Shadowbull 2008.10.30. 13:14:56


"Jól kell vezetni, időjárásnak, látási viszonyoknak megfelelően, nem hagyatkozni a technikai kütyükre... (ez most nem nagyképűség, csak nem fogom szeretni, ha a kocsi vezet helyettem)"

Figyelj. 2 dolog.

1. Az ABS-funkciot NEM TUDOD te helyettesiteni. Egyszeruen keptelenseg. Marpedig gondolom azt nem kell ecsetelnem, hogy milyen elonyos lehet mondjuk padlofekezes kozben nem meredten bamulva becsapodni az akadalyba, hanem kikerulni. Mondjuk szabalyosan kozlekedsz a varosban, amikor egy allo auto mogul fektavon belul eledlep egy kisgyerek. ABS nelkul csak taposod a feket, es elutod. ABS-szel meg taposod a feket (mint az allat, nagyon fontos!) es kikerulod. Az elso esetben van egy serult gyerek, pedig te az idojarasnak es a latasi viszonyoknak megfeleloen vezettel.... (Ha van ESP-d, akkor meg esetleg nem fekezel es ugy kerulod ki, ha tul kozel van)

2. Amikor mar az auto vezet helyetted, az regen rossz. Ugyanis akkor mar atlepted a jarmu fizikai korlatait (pl. nem tud ugy befordulni, ahogy te a kormanyelforditassal szeretned, vagy kitort a fara, vagy akarmilyen rendellenes helyzet allt be a jarmu mozgasaban). Az ESP minden kereket KULON tudja fekezni azert, hogy teged visszateritsen a normal allapotba. Ezt hogyan teszed meg amugy? Sehogysem.

Minnel tobbet fogsz vezetni, annal jobban ra fogsz jonni, hogy olyan nincs, aki sohasem hibazik. Faradtsag, figyelmetlenseg, az utviszonyok hirtelen valtozasa, es meg sorolhatnam.

Minden szerenytelenseg nelkul mondhatom, hogy en az atlagnal jobban vezetek, 2 gyari vezetestechnikai trening van a hatam mogott, kilometerek szazezrei, es nem csak atlagautokkal, es nem gyok kettovel, az eddigi legerosebb gep 580 lovas volt, de lesz erosebb is. Ja es balesetem egyszer volt, eltaknyoltam motorral. Remelem sohasem lesz tobb.

Mindezek alapjan mondom, hogy ABS+ESP nelkuli autot venni felelotlenseg. Soha ne legyen rajuk szukseg. De legyenek.

Most elkezdhetnem azt is, hogy minnel nagyobb auto annal jobb, de az messzire vezet.

sb

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.30. 14:59:41

Én abs-el is csattantam már sikeresen bele szemből valamibe, meg abs nélkül is.
Ha poros az út, kopott a gumi és nagy a tempó, tökmindegy.
Hóban próbálgattam egy abs-es kocsit, eredménye: darált a pedál fel-le, és ugyanazzal a lendülettel mentem tovább.
Anélkül megáll a kerék ha túlnyomod, az se jó de legalább a havat feltúrja maga előtt. Persze nagy tempónál úgyis mindegy..

Seca81 2008.10.30. 15:28:41

"Mindezek alapjan mondom, hogy ABS+ESP nelkuli autot venni felelotlenseg. Soha ne legyen rajuk szukseg. De legyenek."

Ezzel valahol egyetértek, de sokak (sajnos kis hazánkban a nagyobb családok többsége) sem teheti meg anyagilag, hogy ilyen autót vegyen. Tudtommal az ESP kevesebb autóban létezik, és talán újabb találmány ill. kisebb elterjedtségű mint az ABS. Főleg a régebbi kocsikban. Ha nincs igazam javítsatok ki nyugodtan!
Nekünk nincs se esp, se abs, de nem reszketve indulunk el egy nagyobb kirándulásra. Azt viszont tudom, hogy ezek nagyon hasznos dolgok.

Seca81 2008.10.30. 15:31:43

Én is ilyen kocsit vennék ha lenne rá zs-m. Remélem mire családom lesz tudok ilyet venni. Részletre soha, kp-ban max 1.5 misi. És ezek csak tervek... Egymagam eljárkálok bármivel :)

Mrinnus (törölt) 2008.10.30. 16:18:09

Félreérthetően fogalmaztam, próbálom újra: nem a biztonsági extrákkal vitatkozom, az ABS rossz példa volt, bocsi. Azt nem szeretem, ha túltámogatott a vezetés, pl. parkolássegítő, automata váltó, sávban tartó elektronika - biztos jó dolgok, de szvsz tudjon az ember beparkolni, emelkedőn nem visszagurulni, stb.

Fontos: szerintem nem vagyok jó vezető, gyakorlatlan vagyok, időnként bénázok, és természetesen hibázok is. Eddig még a többiek odafigyelése ilyen esetekben is megmentette a seggem. Sajnos fogadalmam ellenére sokszor vezetek éjszaka, fáradtan, és ismerem a korlátaimat, olyankor fokozottan figyelek, stresszelek is.
Szerencsére a cégemnél volt egy lájtosabb vezetéstechnikai tréning, amikor megszereztük az ügyintézői jogsit. Megmutatták(tanították?) nekünk a vészfékezést, kitérést, nagy sebességű kanyarbevételt, szlalomozást. Nagyon hasznos volt, még ha nem is tudom azonnal alkalmazni. Szvsz és apósom szerint is, úgy is az adott pillanatban dől el, tud-e az ember balesetközeli helyzetben jól reagálni, a lehető legkisebb sérüléssel kijönni, nem bepánikolni. Meg a szerencse: ott, akkor, pillanatok alatt - a tapasztalat persze sokat hozzáad.
Anyukám olyan cégnél dolgozik, ahol szolgálati autóként legalább 5-6 milliós autókat adnak a fenekük alá, és azt látja, h a kollégái sokkal lazábban, sőt felelőtlenül, szabálytalanul vezetnek, és mondják is: a jó felszereltséggel úgy is megúszom.
Én pedig mindennap úgy ülök be, hogy a kis kocsiban semmi nem véd az utakon száguldozó őrültektől, csak a hiányos tudásom, no meg a szerencse.
Ez a legtisztább önzés, és mai napig felháborít: én dögöljek meg azért, mert ő meg tudja venni a jó kocsit(amivel nem is lenne baj) és ezért úgy vezet, ahogy neki tetszik.
Az ABS ma már az új kocsikban alapfelszereltség, az ESP még nem. Mire én oda kerülök 5 év múlva, már teljesen más kütyük is benne lesznek, de mindig lesz olyan, amire nem áldozok, mert sose leszek hajlandó ház árú autót venni ;)
Mindenki abból boldogul, amije van, most a Szuzit vezetem, de ha csúcskocsit raknának alám, akkor se játszanám az utak királyát :D

Mrinnus (törölt) 2008.10.30. 16:26:24

Újra: senkitől nem irigylem a jó kocsiját, megdolgozott érte, használja egészséggel. Magam is szívesen beülök az Audiba, öröm ránézni... De sokan vagyunk, akik egyszerű kocsit vettünk, erre futotta, és boldogulni kell vele.

Aki meg beláthatatlan kanyarban záróvonalon előz, attól a helyszínen elvenném a jogsiját, mert más körülmények közt is a többieket veszélyeztetve fog vezetni!

qualitaet 2008.10.30. 17:00:18

"Amugy meg nemtom hogy ma is rele van-e, kar hogy Edelweiss eltavozott, o tuti meg birna mondani :)"

Ez nekem ugyanígy már több ízben eszembe jutott:)

"Ede doktor a műszerész? Persze, hogy tudná! De úgy unblock mindenre lenne MEGFELELŐ ÉS MEGKÉRDŐJELEZHETETLEN állítása... "

Hidd el azt, hogy az UNBLOCK mi a fenét jelenthet arról még Őneki se lenne halvány fingja sem :))))))))))))

De ha "en bloc" -ot írnál talán mi is kapizsgálnánk...

"Szegény Edével vszínű sörmérgezés végzett :( R.I.P. Edelweiss"

Mennyivel szebb halál mint sötéten elpatkolni...


"Olaszoknál meg hülyén csinálták. Ők F'-en nőttek fel,"

Hát persze...,F-en.:))
Mindig is a legmagasabb volt náluk a fejlettebb nyugati országok közül a kis hengerűrtartalmú autók aránya.
Pont az ötvenes-hatvanas évek olasz "nyomorfilozófia" miatt váltak a miniautó és a robogóhasználat ill. gyártás zászlóvivőivé.

Seca81 2008.10.30. 17:09:47

De ha "en bloc" -ot írnál talán mi is kapizsgálnánk...

Bunkó tudatlan pesti vagyok...
Ezután nehogy azt írd, hogy "Te mondtad!" :)

Seca81 2008.10.30. 17:24:35

Amúgy Ede tuti big brádörként figyel minket és a végső leszámolást tervezgeti.

Sztem poén a robogózás, illik a digóknak. Az ő városaikba valahogy beleillik ez az egész. Ide Pestre nehezen tudnám elképzelni nagy mennyiségben... Más dolog, hogy ehhez sztem kell egy városi hangulat. Bármely más nagyvárosban ahol eddig jártam, hangulatosabbnak éreztem Pestnél. Ugyanúgy voltam dzsuvás részeken, csöveseket is láttam, de pl Prágát kiemelve sokkal nagyobb sétáló utcával, autó nélküli, kizárólag biciklivel és motorral behajtható részekkel találkoztam. Sokkal pozitívabb látképet ad, nem kell jobbra-balra nézni, mikor milyen kocsi elől ugorjak vissza. Itt Pesten nálunk messze a legkevesebb a "sétáló utcás rész" , pedig fekvésileg sztem az egyik legszebb város. Szeretem is meg nem is...

qualitaet 2008.10.30. 17:26:52

"Amugy a multkor pont Regensburgba mentem egy M3-mal, elottem meg egy 335i kupe. No, 120-rol valo gyorsitasban bizony nagyon erosen tornaztatnom kellett a gepet, hogy ne legyen pofaraeses. Aztan 200 kornyeken siman otthagytam, ezt tobbszor is megjatszottuk."

"Höhö :) Meg nem akadtunk ossze :))"

Tán mégis, hu nóz?
De nemigen szoktak elkalapálni...
No, véletlenül sem azért mert én lennék a legnagyobb raj, csak éppen kínosan figyelek arra, hogy milyen fát húgyozok le :)
Nekem egy "síma" 996-os volt a legnagyobb falat.Valszeg Tptronicos. Lassan ,de biztosan elmentem 170-180-ról,amikor elkezdtem drangelni. Le kellett hogy menjen... (Az külön öröm, hogy Ö-táblás volt,HE-HE-HE:))
Nekem nincs kiiktatva a V-max, 250 -nél utolért volna. Nem forszírozta, így elmaradt a revenge...:)

Ha ne adj' isten lenne B5 (bár nem valószinű) majd az M3-mal is megprószáljuk, ok?:))))))))))

Geri001 2008.10.30. 17:29:02

"Akkormeg csitu van kisbarátom... Mert ugyanúgy mérlegelsz a szabályok fontosságáról, mint az, aki 40-es táblánál 50-el megy... Ennyi!! Majd akkor menjen a szöveg a szabályok fontosságáról, ha te kivétel nélkül MINDET betartod!!"

csak az a aj hogy ha jk is lennének nálunk a kresz szabályok, jó helyen lennének a tálák stb.. te akkorse tartanád be!
ugyhogy ne bujj a mögé hogy szarok a szabályok!

a balesetet a sok bunko és a vezetni nem tudó eggyütt okozza!

qualitaet 2008.10.30. 17:32:17

"Bunkó tudatlan pesti vagyok...
Ezután nehogy azt írd, hogy "Te mondtad!" :)"

Semmilyen körülmények közt sem tenném.
Azok után meg végképp nem, hogy ilyen patentül veszed a lapot:)

Általában ilyenkor kisstílű személyesksedés a rieksön.

"Amúgy Ede tuti big brádörként figyel minket és a végső leszámolást tervezgeti."

:)) Mondom. Nem kell Téged félteni....

Alternatív 2008.10.30. 17:48:42

Szervusztok!

Egy kicsit körbejárnám a sietés fogalmát. Az ember akkor érzi úgy, hogy siet, hogyha a saját feldolgozási kapacitásának a határához kezd közelíteni az információmennyiség. Tehát, aki úgy érzi, hogy siet, az már kezd ön- és közveszélyes lenni.

Ha egyetlen tanácsban kellene összefoglalnom 30 éves vezetési tapasztalatot, az mindössze ennyi: sohe ne siess!

Persze, én is kipróbálom néha, mennyit bír még a vas, és néha elég álmosító tud lenni a 130, főleg többszáz km után. De soha nem sietek, ha gyorsan megyek, azt csak olyankor teszem, ha én is és az autó is megfelelő formában vagyunk.

Figyelem magamat, és ha érzem, hogy ma rosszul vezetek (van ilyen, például gázadásnál rossz fokozatban találom a sebváltót, később veszek észre valamit, ilyesmi jelek figyelmeztetnek), akkor igyekszem nagyon óvatos lenni.

Engem nem zavarnak a cápák, aki tudja, hogy mit akar, annak a mozgásából látszik, mit fog tenni, kiszámítható. Lehet, hogy mormolok valamit a bajszom alatt a szemtelenség és a pofátlanság közötti különbségről, de nem veszélyeztetnek.
Azok a veszélyesek, akik bizonytalanok, határozatlanok, mert kiszámíthatatlanok. Akik nem érzékelik a forgalom ritmusát, vagy szándékosan keresztbe tesznek annak.

qualitaet 2008.10.30. 17:51:13

"Sztem poén a robogózás, illik a digóknak. Az ő városaikba valahogy beleillik ez az egész."

No-no! Nem keverem a szezont a fazonnal.
A digó hangulat és ízlés egyszerűen verhetetlen.
Csak a világ legnagyobb csalói (mindig megbocsátom nekik).Utolérhetetlenek a spórolásban,mindezt úgy hogy a gagygibb dolgoknak is utánozhatalan varázst adnak.

Prágával kapcsolatban is osztok mindent.
Egy esetleges ,Budapest fájdalmas, tragikus lecsúszásával, elprosztósodásával foglalkozó post tutti, hogy 500 kommentet alsó hangon generálna...

eko 2008.10.30. 18:18:43

"sztem a Maybach és a Bentley, de talán még a Rolls is relét használ :) "

Hü bakker!! Mivel ott a szmájli, ezért nem tudom komolyan gondoltad-e?
Remélem, nem.
Ma már azért máshol tart a világ...

Stacki12 2008.10.30. 18:33:05

Huh, nagyon jó kommentek születtek :) Komolyan mondom. Csak nem tudok mindegyikre írni :( MEgpróbálok pár gondolatot leírni.

ABS:
vezettem nem ABS-es autót is, ég és föld röviden. Eddig egyszer blokkoltam két lábbal ABS-szel. Hát, a sima fékkel már az árokban kötöttem volna ki, vagy a szemben előző szélvédőjén.

Az új autókban szinte kötelező már az ABS, vagy már teljesen az. Azt tudom, hogy pl. a Renault már nem ad el anélkül autót. A légzsák is alap.

Az ESP meg nagyon kevés autóban széria, max ha megfizeted. Ilyen autót nem vezettem még 7 év alatt.

Az autóvezető fejlődési állomásai nagyon tetszettek :D

7 éve vezetek, biztonságosan. Néha gyorsabban mint kellene, de figyelek hogy mikor és hol. Néha ki kell kormolni a kipufogót. A fizetésem mellett nem kifizetődő a száguldás :)

7 éve vezetek, de még mindig a nyugodt, vezetésnél tartok. Lehet hogy káromkodok, de az nem hat ki a vezetésemre. Ennyi idő alatt vezettem kb 30 000 kilómétert, és ezt nem városban.
Idén 10 000-nél tartok, volt benne külföld is, Bp is, és persze vidék, autópálya.

Az én filozófiám az, hogy ésszerű keretek között a legrövidebb időn belül eljutni a célba. Aki gyorsabb, azt elengedem, aki lassú azt megelőzöm, de nem mindenáron. Csak sima előzésekbe megyek bele. Ha egy 2.0-ás autó lenne a seggem alatt, akkor valószínűleg más előzéseket is bevállalnék. 1.2-es 75 pacis Clióval azért ésszel kell nézelődni. :D

Legyetek megfontoltak.

Ja, és a cápa kifejezés nagyon GÁZ!
Nálam a cápa nem egyenlő a jó sofőrrel, inkább mást jelent.

zalkapone 2008.10.30. 18:44:09

Viszont ezekre a cápákra is igaz, ami az állatra! Ha a hátukra fordulnak, megdöglenek...

Stacki12 2008.10.30. 18:53:14

A "cápák" egója szerintem egyenes arányban áll az autójuk árával, és a legtöbbnél fordított arányosságban áll az IQ-jukkal :)

GGG77 2008.10.30. 19:03:38

Azt tapasztalom, hogy autópályán egyre többen hajtanak lassan. Már nem csak 1.0-ás Suzukik, Loganok, Thaliak poroszkálnak 90-110-el hanem ennél jóval komolyabb autók is.
A hétvégén mentem az M1-esen Győrig, legnagyobb sebesség 145 km/h lehetett az egész út alatt és kb 3 autó előzött meg. Az enyémnél jóval erősebb kocsik 100-110-el... Nem tudom, én megőrülnék.

Gomulka Béla 2008.10.30. 19:16:55

Digó/robogó/Clarkson
Nem pontos az idézet, de oda szólt, hogy ha olasz robogót veszel, az lerohadhat, és akkor lehet hogy megúszod a halálos balesetet. Ugyanez japánnal maga a végzet.

Máshol is van olyan hogy a piros egybõl zöldre vált. Amibõl, itt, rendesen az lesz, hogy két-három kocsival kevesebb fér át egy zöldön. Majdnem feldobtam a kérdést, hogy mire jó ez, de aztán eszembe jutott az eset amikor a néni jött szembe a négysávoson (megfordult?), és rájöttem hogy jobb nem bolygatni.

Ede nem nem veszett el, Thaiföldön masszíroztatja. Visszatér, és lesz nemulass!

Most nem kigyakottul mindegy hogy relé kattog vagy valami más? De facto a relé jobb, mert nem csak adagolja a delejt, de egyben kattog is! Az enyimben olyan van!

Bull, az ABS-t lehet helyettesíteni.Bármelyik parkinsonos képes rá.
A vezetéstechnikai tréning mindazonáltal nem készít fel – hogy is mondja Murphy? A kétbalkezesek ellen nincs védekezés, mert a kétbalkezesek rendkívül találékonyak. Kidobott pénz volt…

Ami a biztonsági etvaszok és a vezetési stílus összefüggését illeti, valamikor az õskorban, Ámerikában kimutatta a statisztika, hogy a légzsákos autók vezetõi nyolcszor annyi balaestet okoznak, mint a potenciálisan kormányba fejelõk.

Kormányba bõrfejelõk. Hehe

Shadowbull 2008.10.30. 20:11:35

"A vezetéstechnikai tréning mindazonáltal nem készít fel – hogy is mondja Murphy? A kétbalkezesek ellen nincs védekezés, mert a kétbalkezesek rendkívül találékonyak. Kidobott pénz volt…"

Nem en fizettem, hanem a ceg. Raadasul nekem kotelezo.

Az elso a müncheni repteren volt, a masodik meg a Salzburgringen.

Mivel szerencsere sokmindent ki tudtam mar probalni elotte is, nagy nehezseget nem okozott, de azert erdekes gyakorlat amikor az ember 90-nel egy autonyi helyen savot valt.

sb

Shadowbull 2008.10.30. 20:13:32

Az ESP valoban nem az olcso autok sajatja, es nyilvan akinek egy 10 eves Suzukira futja, nala nem kerdes.

De aki megteheti, semmikeppen se hagyja ki.

sb

Shadowbull 2008.10.30. 20:14:49

"Ha ne adj' isten lenne B5 (bár nem valószinű) majd az M3-mal is megprószáljuk, ok?:)))))))))) "

Höhö, akkor majd M6-ot viszek :) A parbajnal az a lenyeg, hogy nalad legyen az erosebb fegyver :)

sb

Shadowbull 2008.10.30. 20:17:27

Megaztan olyat is kene csinalni, hogy megyunk egy kort valami zart palyan :)

Mert ugye nemcsak a motorero a lenyeg....

www.youtube.com/watch?v=74nPp3zG9_U

Gomulka Béla 2008.10.30. 20:30:24

‘’Nem en fizettem, hanem a ceg. Raadasul nekem kotelezo.’’ Ez az én tételemet nem cáfolja. A kétbalkezesek ellen ugyanis…

Gomulka Béla 2008.10.30. 20:33:18

Bocsánat, Murphy tételét nem cáfolja.

Gabesz81 2008.10.30. 20:58:23

ESP, ABS, egyéb aktív és passzív biztonsági kütyük. Szóval autóvásárlásnál tavaly ez volt a legfőbb szempont számomra, hogy a lecserélendő autó 1 légzsákjához képest legyenek benne dolgok. És nem magam miatt, hanem az utakon közlekedő felelőtlen barmokkal szemben, akikkel szemben csak részben tudok védekezni a reakcióimmal, a deffenzív "gondolatolvasó" stílusommal. Szóval a típus megvolt és a lehető legtöbb, ha nem minden biztonsági felszerelést kértem bele, hogy elmondhassam, mindent megtettem az autómban utazókért! (6lufi, ABS, EBD, ESP, 5csillag, járulékos ASR)
Furin is néztek akkor a kereskedésben, hogy fiatal létemre ilyeneket kérek és semmi alufelni, spoilerek... amelyik autón utóbbiakat látom, szóval nagy eséllyel máshonnan spóroltak...
Béke!

Gomulka Béla 2008.10.30. 21:03:05

Biztos van rá számszerû adat, kilométer vagy százalék, hogy egy/több légzsák mennyit vesz el az ütközés romboló erejébõl. Azaz, ha az ember negyvennel megy száz helyett, az felér-e egy légzsákkal?

w124 2008.10.30. 21:27:48

Szevasztok!A 124-es merciben '89-óta széria az ABS.Az a vérlázító,hogy 2008.-ban még vannak olyan típusok amelyekbe lehet, NEM kérni.Ez általában nem is pénz kérdés,hiszen kér helyette metálfényezést vagy fasza felniket.Esetleg ködlámpát,amit égethet bármikor mert jól néz ki.A biztonság nem számít...

Sicc 2008.10.30. 22:25:42

Néhány dolog.

1.) Aludni otthon kell, az úttest erre alkalmatlan.

2.) A zöld az zöld. Nem lesz zöldebb a büdös életben soha.

3.) Ha a körforgalomban nincs autó, akkor tényleg nincs. Erről senki nem fog pecsétes papírt kiállítani, el kell hinni. Ha pedig nincs autó, akkor menni kell. De tényleg! És gyorsan!

4.) Ha mindezeket képtelen vagy megérteni, akkor támaszd a falnak a kocsidat, és közlekedj a járdán, szénásszekéren, a zene szárnyán, vagy maradj otthon!

Seca81 2008.10.30. 22:30:38

eko: Hü bakker!! Mivel ott a szmájli, ezért nem tudom komolyan gondoltad-e?
Remélem, nem.
Ma már azért máshol tart a világ...

És te komolyan kérdezted, hogy én komolyan mondom-e? :) Szmájli nélkül is vicc... Tudom hol tart a világ, és tudom mi az a relé. Rep szerelőnek tanulok...

Gomulka Béla 2008.10.30. 22:36:59

W 124, ismétlem. A légzsák lánykorában felvett adatok szerint a légzsákos autósok nyolcszor annyi balesetet okoztak, mint a magukat kevésbé biztonságban érzõk. A dohányzás öl, és az alkohol se tesz jót. Mindkettõ szabadon forgalmazható. A ma kapható autók gyakorlatilag mindegyike kényelmesen átlépi a legmagasabb sebességhatárt is. A zöm egyenesen csábít rá. Annyi, de annyi lehetõség kínálkozik arra hogy hülyegyerek módjára kinyúvasszuk magunkat, miért pont a légzsákkal kéne kivételezni.
(Tudom, az árvak miatt, de ezen az alapon megintcsak elõvehetnénk a szopiánét meg a rézelejét.)

Gomulka Béla 2008.10.30. 22:42:40

Én például szeretnék a zene szárnyán közlekedni. Munkába mondjuk Liszten járnék, Második Magyar Rapszódia, esetleg Bernstein Candide nyitánya (az optimizmus, ugye), hazafelé a Bella Figlia del Amore mehet (kizarólag Pavarottival és Sutherlanddal). Partot a civódósabb idõben megyek kirándulni, természetesen csak a Hebridák jöhetnek szóba, ha meg süt és a vízre megyek, valami dalmahodós hegedûversenyt kérek.

Seca81 2008.10.30. 22:42:50

De jól megy egyeseknek! M6, M3, nem hívtok meg? :) Anno én is jártam arra - Würzburg-Regensburg-Passau de csak diesel Mondeoval és max 210-zel. Tovább nem akart menni...
A B5 Alpina BMW?

w124 2008.10.30. 22:51:01

Gomulka Béla!Valamit félre értettél!Az ABS azaz blokkolásgátló,a fékrendszer biztonsági eleme.Vészfékezéskor nem engedi blokkolni a kerekeket,ezért az autó ilyenkor is irányítható.Amire te gondolsz az az SRS.A légzsák.Ez a mercinél '92 júliusa óta széria a vezető oldalon.Mint minden biztonság teknikai felszerelést,ezt is normális embereknek tervezték.Nem normálisaknak,teljesen mindegy mi van az autóban,megdögleni meg akármiben meg lehet,mindenre nem lehet felkészülni!

eko 2008.10.30. 23:01:15

"És te komolyan kérdezted, hogy én komolyan mondom-e? :) Szmájli nélkül is vicc... Tudom hol tart a világ, és tudom mi az a relé. Rep szerelőnek tanulok..."

Jolvanna. Ma már semmiben sem lehet biztos az ember... :-)

Gomulka Béla 2008.10.30. 23:13:55

Tényleg, elkeveredtem, bocs. A sok hárombetûs…
Az ABS más, az veled együtt mûködik, nem helyetted. És azt tényleg nem kéne kihagyni semmibõl. Nekem ugyan nincs, az én autómban porlasztó van, nem pedig frincfranc, de nem bánnám. Folyton megcsúsztatom az elejét. Légzsák viszont tényleg nem kéne, azidos petárda fél méterre az ember pofájától.

qualitaet 2008.10.30. 23:16:38

A parbajnal az a lenyeg, hogy nalad legyen az erosebb fegyver :)

"A plusz 7 ps és a 200NM-mel kisebb nyomaték nem feltétlen erőtöbblet.:)))))))DDDDDDDDDDDDD

""De jól megy egyeseknek! M6, M3, nem hívtok meg? :)"

Nekem csak 550i-m van, Shadowbull koma szúrkálja különféle vadonat új M-modellekkel. Egyelőre övé a pálma. ...Egyelőre...:)

"A B5 Alpina BMW?"

Igen.

Gomulka Béla 2008.10.30. 23:19:42

A csalóka biztonságérzet mindazonáltal nem tesz jót a közutak biztonságának, bármelyik hárombetûstõl is érezze épp tankban magát a paraszt. Erre akartam utalni. Meg a SUV-okra; kimutathatóan több köztük az antiszociálisan közlekedõ. (Amúgy, magán- es professzionális életükben kedves, érzõ és felelõsségteljes ember mind.)

qualitaet 2008.10.30. 23:20:54

A parbajnal... mondat körül lemaradt az idézőjel, sorry.

Gomulka Béla 2008.10.30. 23:23:59

Lópikulát! Enyém a pálma. C’dwintól K’rig hamarabb érek, mint ti onnan messzirõl. Esszenciálisan a teknõsbékának a nyúl felett aratott dicsõséges gyõzelmérõl van szó. (Ld. még Pepin bácsit.)

Gomulka Béla 2008.10.30. 23:26:21

Visszaolvastam, korrigálok. Nem minden hárombetûstõl. Ott van például a BMW, az a jelek szerint önmérsékletre és mélylelki kontemplációra hajlamosít...

qualitaet 2008.10.30. 23:31:42

"Megaztan olyat is kene csinalni, hogy
megyunk egy kort valami zart palyan:)

Még életemben nem vezettem semmilyen versenypályán. Eleddig ez valahogy kimaradt. Ha nem is dobnám el mint a forró krumplit, eleinte biztos kissé zavarban lennék...

Gomulka Béla 2008.10.31. 07:36:30

Nem lehet túl bonyolult: nem jönnek szembe. Kivéve a Nascar… Pár hete gyalogoltam egy F1/Moto GP pályán. Még az se volt nehéz!

Seca81 2008.10.31. 10:17:23

eko: Jolvanna. Ma már semmiben sem lehet biztos az ember... :-)

Máskor tripla szmájlit írok :)

navanax 2008.10.31. 10:41:10

Nem csak a nagyon drága autók vannak tele hárombetűsökkel. Nissan Note 1,6 Tekna, ABS, EBD, ESP. Függönylégszák csak azért nincs, mert idióta csomagban adják a 6CD-s hifivel.

tomnemtom 2008.10.31. 17:17:34

Shadowbull 2008.10.30. 11:10:18 :

Ha már Ede belefulladt a sörbe, ezáltal akadályoztatva van, valakinek korrigálnia kell, megteszem : nem ellenfrekvenciás, ellenfázisú.
Nem teheted meg ekkora olvasótáborral, hogy félrevezeted. Hol marad a kategórikus imperatívusz ? Oh, Edelweiss, komolyan hiányzol !
Többieknek mazltov, hogy észre sem vették.
Most pedig hazamegyek és megpróbálok előállítani 1db ellenfrekvenciát, mert érdekel.

qualitaet 2008.10.31. 22:12:06

"Oh, Edelweiss, komolyan hiányzol !"

Na ugye! Pont ahogy megmondtam.:)

Gomulka Béla 2008.11.01. 08:50:49

Csóró, mûveletlen surmákok vagytok mindannyian. Rossz helyen laktok, rossz szakmát választottatok, rossz helyen dolgoztok. Nem tudtok semmit. A Föld nem melegszik, hanem egyre szögletesebb lesz. A Hold sajtból van (bajor alpesi sajtból), a meleg vizet pedig én találtam fel, kifejezetten egy kerek alapon pepita mintás jelvényt hordozó német, bocsánat, bajor márka számára. Jörg Haider nem volt hibás, az árok csúszott alája.

Nesztek, itt a pótlék.

Shadowbull 2008.11.01. 16:53:00

Kar, ha csak ennyi jott le Edelweiss mondanivalojabol. Nem a stiluson kell fennakadni.

Gomulka Béla 2008.11.01. 17:06:14

Nekem rendesen ennyit szánt. A távolságot áthidalni nem volt képes, még annyira sem mint én. A tehetõs ember csak úri huncutsággal megfûszerezve kellemes társaság, és belõle ez a csörgõcsulis hozzáállás hiányzott.
Amúgy nyilván meglesz, nem kell hisztizni.

Seca81 2008.11.01. 18:17:12

Miért kell védeni, mikor minden hozzászólásában benne volt az okoskodás, fennhéjázás, itthon mindenki csóró stb...
Egy hólyag, semmi több.

Gomulka Béla 2008.11.01. 18:41:30

Mert a miénk volt. A tengerimalac is zajos és ki kell pucolni a terráriumát mert megbüdösödik. Mégis szeretjük. Edelweiss nyilvánvalóan tisztán tartja magát, naponta borotválkozik, nem eszik nyitott szájjal és talán még nem is horkol. Nem harapja meg a postást, nem ijesztgeti a néniket a temetõben – hát hogy ne szeretnénk? –tük volna. Volna volt.A nem kívánt törlendõ.

(Nem úgy értettem.)

Gomulka Béla 2008.11.01. 18:43:29

Egyébként meg lehet hogy pszeudonímet váltott, és most Seca néven…

Seca81 2008.11.01. 19:12:55

Neeem, az "öregek" hamar felismerték volna a stílusát...
Más kommentjét ctrl+c ctrl+v, idézőjelbe tesz, és már megy is a tipikus Edés cáfolat :)
Kedves Béla, ezért Seca :)

www.totalmotorcycle.com/BBS/album_pic.php?pic_id=2500

Gomulka Béla 2008.11.01. 20:05:37

És ez higgyem el?

A pszeudoním egyébként okos és óvatos válsztás volt. Engem a néhai Ede több rendben le-antiszemitázott, mert W. Gomulka lengyel király és mókamester antiszemita volt, és ezzel megis volt az összefüggés. Mondom, a távolsággal sose nem boldogult szegény.

Gomulka Béla 2008.11.01. 20:08:44


(ha már az õsökkel hencegünk… en.wikipedia.org/wiki/Nysa_(van) )

Spiritmonger 2008.11.01. 20:43:21

na, én nem olvastam végig a hozzászólásokat, ezért lehet, hogy ismétlek

szerintem a lámakérdés megoldása egyszerű, nem kell őket beengedni a forgalomba

egyfelől szigorúbb gyakorlati vizsgára lene szükség, nem a mostanira, másrészt a vizsgabiztosoknak nem azt kellene nézniük, hogy a jelölt gyorshajt, hanem azt, hogy nem mer átsorolni, vagy tolatva parkolni

másfelől, aki a bénasága miatt balesetet vagy dugót okoz, azt el kellene tiltani a vezetéstől, először fél évre, majd egyre több időre

közröhej, hogy gyakorlatilag nem kell vezetési tudás a jogsihoz, és fent a barmok próbajogosítványt akarnak, meg az életkor emelését a jobb szűrés helyett

harmadrészt, szerintem nem jár mindenkinek az az alapjog, hogy megpróbálja az autóvezetést a forgalomba

fogjon taxit, tömegközlekedjen, de ne vezessen, ha nem tud

kritikus pont a párhuzamos parkolás
teljesen egyszerű dolog, mégse tudnak egy csomóan parkolni, elvenni tőlük a jogsit

Gomulka Béla 2008.11.01. 21:12:17

Továbbá azoktól, akik bicegnek, el kéne venni a járástól való jogot. A süketeket a villamosra nem kéne felengedni, a vakok nem zongorázhatnának – meg kell húzni a szabálytalanság és az esetlenség közötti vonalat. Gondosan, mérlegelve, akár a mostaninál szigorúbban. De a farkastörvényeket kanonizálni szerintem túlzás. A türelem nem a gyengeség jele, akármit is mondjanak a marketingesek.
Ja, az esetlen parkolást nyugodtan lehetne büntetni, mert az nem adottság kérdése, de még nem is tapasztalaté. A lassan hajtás és az esetenkénti rossz felé fordulás viszont lehet.

mchalls 2008.11.02. 09:48:04

"Én még megemlíteném azt a szabályt is, hogy egy lámpás kereszteződésnél csak akkor hajtsunk be a kereszteződésbe, ha azt a zöld jelzés ideje alatt el tudjuk hagyni."

A pesti dugokban, ha mindenki megallna a zoldnel hogy lassa, el fogja-e hagyni a keresztezodest, kabe 3 auto menne at a zolden. Egy csomo teherauto, kisfuvar, terepjaro szandi van, akitol nem latsz elore. :-)

Seca81 2008.11.02. 11:39:58

G.Béla:És ez higgyem el?

Ne hidd el! Én vagyok Karl Marx!
Anno az mtv-n volt egy nagyon jó szilveszteri műsor, gondolom emlékszel. Markos-Nádas-Boncz: Nagyon nehéz emberek...

Gomulka Béla 2008.11.02. 15:06:00

Gyakrabban kéne alkalmaznom a kicsi mosoly-jelet. Viszolygom tõle, csak az a baj. De ez olyan, mintha a hosszú õ-tõl viszolyongnék: magánügy, a kommunkikáció fontosabb.

A M/N/B trióról inkabb csak tudok, minthogy ismerném õket. Míg N/N/B-kompatibilis területen laktam, direkt nem volt tévé a házban (dehogynem volt, mindíg adott valaki egyet, aztán mehetett a következõ lomtalanításba), szóval részleteket nem ismerek. Illetve a youtube-on láttam a múltkor valami katonás dolgot, de azon kívül hogy NÉZD HOGY HAGYTÁL, KI LESZ AZ APJA, KI LESZ AZ APJA, ami szerintem gyönyörû, engem nem hatott meg a dolog.

Errefelé a keresztezdésekben gyakran látni 'sárga dobozt', egy felfestett négyzet alakú jelet. Abba belemenni csak akkor szabad, ha látod hogy ki is mehetsz onnan. Mindegy hogy zöld a lámpa. (Van kivétel: ha nagy ívben fordulsz, és a másik sávban áll a sor.)

hemu 2008.11.03. 10:26:48

Én csak aztat gondolom, hogy a baj a nagynagy önérzetességgel van.
Aki kalapban swiftel, abban is túlteng ugye 30-nál és aki lakás helyett vesz autót, abban is.
Ideje lenne belátni, hogy a közlekedés azért van, hogy lehetőleg mindenki eljusson A-ból B-be!
A vita kicsit olyannak tűnik, mintha egy nem is konkrét szituáció miatt keresnénk felelőst és mutogatnánk a másikra.
Ha balesetben meghalsz neked mindegy (mert már semmi nem érdekel), hogy egy cápa vagy egy láma miatt történt. A hozzátartozóid sem kapnak vissza, ha megfejtik, hogy az előtted/mögötted lévő tökéletlensége/nagyfaszúsága miatt haltál meg. Egyszerűen csak siratni fognak.
Élni és élni hagyni, ez működhetne. Nekem nem fáj, hogy egy motor "szabálytalanul" a sávomban előz meg, sőt igyekszem elengedni, de tisztelettel kérem a motorozó közlekedő-társaimat, hogy ne előzzék EGYSZERRE jobbról és balról is az autókat, mert a láma és a cápa sem fog jól reagálni, sőt a hal sem, mivel ki ezért, ki azért oldalirányban fog mozdulni az autójával, ami a "másik" motorossal való ütközéshez vezethet. Kurva szar lehet úgy leélni egy életet, hogy megöltem valakit az úton, még ha nem is akartam.

A szabályok pedig nem arra valóak, hogy mindenki saját belátása szerint értelmezze őket. Azért szabályok, hogy megelőzzék a más vérmérsékletből adódó konfliktusokat. Más kérdés, hogy sok szabály egyáltalán nem azért van, hogy betöltse a funkcióját, hanem hanyagság/nyerészkedés okán "kerül ki".
Én sem szoktam 30-cal menni ott, ahol 50-60-nal szabad és a csúúúnya útépítők kint "felejtették" a 30-ast. De ha neadjisten ezért engem megbírságolnak, nincs jogom lila fejjel üvölteni, hanem kustiban befizethetem a csekket. Max. megteszem a kellő lépéseket a megfelelő haóságnál a tábla eltűntetésére vonatkozólag. Ha erre nincs időm, akkor vagy lenyelem, hogy 3-5 perceket veszítek minden nap, vagy csendben vállalom a következményeket.

S.Ann 2008.11.05. 19:47:35

Zavar az index kattogása:O ? Pszichiáter, nyugtató a megoldás:D
süti beállítások módosítása