Angliában akarok élni!

  2008. október 28. - Csikós Zsolt Címkék: anglia buick

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Nem hiszem, hogy létezik nép, amelyik jobban élvezné az autózást és az autókkal való bíbelődést, mint a britek. Nagyon úgy tűnik, hogy arrafelé bármilyen autóba bármilyen motort be lehet építeni, a veteránok mélyreható szerkezeti átalakításainak sem szabnak gátat a szabályok. És az angolok mintha tudnának is élni a szabadsággal, sosem hallani arról, hogy a tízes csavarokkal befércelt V8-as motor kiszakadt volna a lyukas Humber Super Snipe-ból, agyonütve három arra kószáló, tüzelő házimacskát.

Itt van például ez a Buick a képen. Kedvenc magazinom, a Classic and Sports Car előző számában bukkant fel egy publicisztikában. A cikk szerint a tulajdonos egy igen fiatal (a cikk elhallgatja a korát) személy, bizonyos Matthew Bell, aki mindenképpen versenyezni akart a VSCC (Veteran Sports-Car Club, ez az 1930 előtti veteránautók klubja Nagy-Britanniában) rendezvényein. Túl sok pénze nem lévén, esélytelennek tűnt a dolog, de nem adta fel. New York államban találta ezt a hatalmas, 1918-as autót. Egyáltalán nincs rajta festék, csak rozsda, a lámpabilijeiből hiányoznak a fényszóróbetétek, a tetejét szőröstül-bőröstül elnyelték az idők viharai. De a hatalmas, hathengeres motorja, a váltója, a fékje működik. Áttörölgette jó sok fáradtolajjal, kitakarította, levizsgáztatta, azóta ezzel versenyez szerte Angliában. 5000 fontjába került, ez még a mostani forintárfolyam mellett sincs egészen 1,7 millió forint. Igen, jól látják, az autó levizsgázott. Lámpák nélkül. Az én fiam vajon fog-e huszonöt éves korában kilencvenéves veteránautóval hegyiversenyezni? Nem lesz rá tízmilliója, ne vicceljenek már. Anglia rulez.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr82734896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B0ka · http://rcpilot.hu/galls/227 2008.10.28. 11:15:15

Mennyibe is kerül egy jegy Nyew Yorkba?
(veszek valami hasonlót:) )

Mennyi is a hajóegy Angolfödre kettőnknek?
(Mármint az autónak meg nekem)

Mennyi levizsgáztatni?
(a papír az kell!)

Mennyi hazahozatni?
(csak Itt lakom)

Ja hogy nállunk nem engedék forgalomba?

GRRrrrr.......

Miért??????????

Anya gyere! Kötözünk!!!

Rocko- 2008.10.28. 12:04:53

jobbkormányos Turul GT?

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.10.28. 12:20:00

Elvileg.

OT minősítő vizsgán lehet kérni mentességet a KRESZ egyes szabályai alól, ha a kocsi gyári állapotú (piros helyett sárga féklámpa, karos index, stb.). Esetleg korlátozzák a gépkocsi max. sebességét, vagy napszakhoz igazítják a közlekedés engedélyezését (pl. ha nincs lámpa, csak nappal mehetsz vele).
Ezt ott, akkor be kell íratni a minősítő vizsga jegyzőkönyv záradékába. Majd ugyanezt át kell verekedni a központi okmányirodán, és beíratni a forgalmi megjegyzés rovatába.
Onnantól OT rendszám, és békés furikázás.

Elméletileg.

Azonban egyelőre az OT vizsgák nagy részén a felújított állapotot értékelik, nem szeretik az esetleges gyári, kopottasat. Sajnos.

biker_kolee 2008.10.28. 12:40:56

Ismét csak a már jól megszokott ország: Abszurdisztán...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.28. 13:03:39

Az ország pár hét múlva csődbe megy, remélem utána már a Mad Max-jellegű anarchia fog jönni.

redriot77 2008.10.28. 13:09:58

Jól néz ki a Buick, tetszenek az ilyen patinás vasak! Az ár mellett az is bánatom, hogy az ilyen régi gépekbe egyszerűen nem férnék el: most a SYMA-csarnokban is hüledezve néztem a 20-as évekbeli kocsikat: el nem tudom képzelni, hogyan tudta azokat 160 centitől magasabb ember vezetni.

Pár éve egy háborús Willys Jeepbe próbáltam bepréselni magam: reménytelen volt. 175-180 centi körüli rokonom is alig tudta bepasszírozni magát a vezetőülésbe. Ennyivel kisebb volt régen az átlagmagasság?

yenoee 2008.10.28. 13:12:54

Hejjj...
valami ilyes patkány eccer nekem is kell :)

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2008.10.28. 13:16:43

Harang Matyi nem csak Buickkal nyomja
www.sjgphotography.co.uk/gallery/photograph.aspx?id=837
A kép szerint tényleg nem túl öreg gyerek.

redriot77 2008.10.28. 13:32:28

"Azonban egyelőre az OT vizsgák nagy részén a felújított állapotot értékelik, nem szeretik az esetleges gyári, kopottasat. Sajnos."

Hmm. Pedig szép tud lenni egy kopottas autó is. Jay Lenónak is van egy "pajtában talált" Duesenbergje: motorikusan felújították, de nem festették/krómozták/kárpitozták újra, hanem csak megtisztították és konzerválták az állapotát.

Vagy itt ez a '37-es Horch:
www.supercars.net/Pics?viewPic=y&source=gal&uID=119513&gID=1906&pgID=6&pID=798332&first=true

A Pebble Beach-en parádézhatott, de a magyar veteránvizsgán nem menne át. :/

Rocko- 2008.10.28. 13:32:30

AnyádnakPalánkot 2008.10.28. 13:03:39
haha, messze van az még.
mondjuk régebben is röhögtem, h a filmben elfogy az olaj, és nem priussal (vagy valami alternatív kocsival), hanem benzinzabálókkal száguldoznak. :)

yenoee 2008.10.28. 13:36:13

Capelluti, nagyon jó kis linket dobtál be!

Aaaaaa...
www.sjgphotography.co.uk/gallery/photograph.aspx?id=883

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.28. 14:30:32

Na igen, hát voltak kisebb mellényúlások, de képzeld: a Mad Max nem dokumentumfilm.

ommm 2008.10.28. 14:45:55

be kéne szerezni a gyereknek még most egy A112 Abarthot.
mennyivel könyebb lenne majd neki és mennyire hálás is lenne.
hejj...

Rocko- 2008.10.28. 15:12:51

és azt meséltük már, hogyan NEM fényképeztünk neked abarth 500-ast? :)

AP: persze-persze, csak annyira meg nem futurisztikus, h ez így hihetô legyen. na mindegy, pont.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.10.28. 15:20:16

Ommm, ez a szóban forgó A112 Abarth, amit meséltem neked, a képen a tulajjal együtt:
index.hu/cikkepek/totalcar/magazin/szerelem/bianchital//.gdata/gp_bianchital_057.jpg

A srác mindent tud róluk, aszongya, hogy állati ritka a kisautó, ő is már vagy két másikat szétkapott, hogy életben tudja tartani ezt.

totalcar.hu/magazin/szerelem/bianchital/

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.28. 15:40:35

futurorealista

Ebben kiegyezhetünk :D

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.28. 16:24:29

Van egy ilyen A112 a szomszédunk hátsó kertjében. Pár éve ott rohad.
Fene se tudta, hogy ez ilyen értékes..

ommm 2008.10.28. 21:05:17

Tie 2008.10.28. 15:20:16
Honnan ismerős? Yetro-túráról tán?
Bitang jó kis autó, használható állapotban ritka madár.

Ubul1 2008.10.28. 22:41:05

Anyád, téged zabálunk fel először ha elérkezik az anarchia Yeee!

Gomulka Béla 2008.10.28. 23:05:29

Ja, van akit a benzin izgat, van akit a vacsora...

Ubul1 2008.10.29. 00:25:32

Sőt, van akit mindkettő.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.10.29. 02:28:23

Ommm, nemtudom, megkérdezem a srácot, hogy volt-e Yetro-n valamikor. Nem tartom elképzelhetetlennek, mert a srác is állandó állampolgára autóbuzériának. :)

Riley Kestrel · http://100auto.blog.hu/ 2008.10.31. 13:16:11

Redriot!

Ne lepődj meg, ha egy Willys-be nem tudod bepasszírozni magad. Ennek semmi köze az átlagmagassághoz, a Jeep-et alapvetően kicsinek és kényelmetlennek tervezték. Szerintem az Ardennekben az volt a legkisebb problémájuk a katonáknak, hogy kényelmetlen az üléspozíció. Próbálj ki egy 1940-es Buickot, abban nincs olyan dimenzió, ahol ne férne el 6 ember kényelmesen.
süti beállítások módosítása