Golf, amivel csajozhatsz

  2008. október 24. - Balázs Viktor Címkék: volkswagen autonánia scirocco

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pöccre indult húsz év után az első magyar Astra
2012-03-01 06:00:00

Délután kettőkor szűk kompánia gyűlt össze a gödöllői Opel Gaál bemutatótermében, ahol egy öreg

Húsz év után újra beindítják az első magyar Astrát
2012-02-12 16:05:00

1992-ben óriási tömeg kísérte figyelemmel, ahogy az első Astra felhajtott a Közlekedési Múzeum rámpáján Ez

Végállomás, nem megy tovább
2010-03-08 14:33:00

14:15 Bendével az irodájában éppen a Hotel Daniaban készült videót nézzük, amikor Vályi Pista nevét írja

Utolsó erővel
2010-03-08 09:29:00

Lejtőn megyek és csóvál ez a szar - jelentkezett be Csikós reggel 7:57-kor, Ausztriából. Bécs előtt 57


Talán emlékeznek rá, legutoljára a Porsche 924-esre autonanizáltam, és abban a cikkben előkerült egy név, aminek újra aktualitása van. A Sciroccóról van szó, aminek éppen a napokban kezdték meg a forgalmazását.


Fachwerkes téglaház, tűzpiros Scirocco I - igazi germán idill

Nekem ez az új Scirocco egyáltalán nem tetszik és erről eszembe jutott, hogy a régiből – és itt most a legelső szériára gondolok – már nem lehet látni egyet sem. Golf I-esek még csak-csak vannak, egy-két szép példány is megmaradt belőlük, de a Scirocco I-esek teljesen kivesztek.


Ez például egy TS változat, 85 lóerős motorral

Úgyhogy elkezdtem Scirocco I-eseket keresgélni, persze nem itthon, hanem a mobile.de-n, mert Magyarországon esélytelen értékelhető állapotú példányt találni.

Az autókeresést persze adatkeresés előzte meg, és nem is hiába, mert az észak-afrikai sivatagi szélről elnevezett autó születését érdekes legendák fátyla keringi körül.


Typ 53 - ez volt a Scirocco gyári kódja a Volkswagennél

Azt ugye tudjuk, hogy a Golf I-et az akkor még harmincas éveinek elején járó Giugiaro tervezte. Evés közben jön meg az étvágy, az ifjú formatervező mutyiban egy 2+2 üléses kupét is elkezdett rajzolni a megadott alapokra. A Volkswagen akkori igazgatója, a szigorú Kurt Lotz viszont hallani sem akart a kupéról. Ezért az olasz tovább dolgozott és tovább házalt, ezúttal az osnabrücki Karmann kapuján kopogtatott be. A tulajdonos, Wilhelm Karmann akkoriban pont a legendás Karmann-Ghia utódlásán törte a fejét, és mondanom sem kell, tárt karokkal fogadta Giugiarót.


Scirocco GTI 1976-ból. 110 lovas motorja volt

Közben igazgatóváltás volt a VW-nál, és Karmann megmutatta a terveket az új dirinek, Rudolf Leidingnek, akit mellesleg Käfer-killernek is neveztek, mivel az ő igazgatása alatt fordult el a VW a Bogár-központú termékpolitikától.

Szóval Leiding bólintott, de csak kicsit. Azt mondta, mehet a dolog, de csak akkor, ha Karmann saját maga finanszírozza a gyártást. Karmann elvállalta, és a folytatást ismerjük. A Scirocco az 1973-as genfi szalonon debütált, és olyan vetélytársak ellen lépett pástra, mint az Opel Manta vagy a Ford Capri. Mai szemmel bizarrnak tűnik, hogy az alapmotorja csak 1.1-es és 50 lóerős volt, de ehhez érdemes tudni azt is, hogy a kocsi alig nyomott többet, mint 800 kilogramm.


Ez már egy '77 utáni modell, az oldalról is látható első indexről ismerhető fel

És ehhez a nyolcszáz kilóhoz lehetett 70, 85, később pedig 75 és 110 lóerős motorokat rendelni. A 110 lóerős, befecskendezős motorral pedig már igen cudarul ment a Scirocco, naná, ez a motor tette legendává a Golf GTI-t.

1978-ban kicsit barkácsoltak a kasznin, az első indexeket tették oldalról is láthatóvá, és a lökhárítók is kaptak egy kis műanyagot. Ekkor már két éve folyt a Scirocco II tervezése, amely végül 1981-ben váltotta le az egyest, és formailag sokkal jobban különbözött az akkori Golftól.


Ritka, mint a fehér Scirocco

De engem csak az egyes érdekelt, úgyhogy elkezdtem nézelődni a mobile.de-n és meglepően izgalmas kapásaim voltak. Itt van példul ez az 1975 februári, hófehér, eredeti fényezéssel és 24 864 kilométerrel. Minimalista, geometrikus formák, filigrán A és B oszlop, csipetnyi króm – ezen tényleg el lehet élvezni. Még a gumik is eredetiek rajta, a fehér első index viszont arra utal, hogy olasz reimport lehet. Az ár mondjuk kijózanító, de szerencsére olcsóbban is lehet szép példányokhoz hozzájutni. Itt van ez a GT pédául 9900 Euróért. Hát nem gyönyörű? Háromküllős kormány, sportülések és az akkoriban szinte kötelező jellegű sportosító extra, az utólag felszerelt – szigorúan csak téglalap alakú – Hella ködfényszórók.


Nyugdíjas első tulajtól. Ez már a nagy első indexes változat

Persze nekem ez a zöld is tökéletesen megfelelne, habár ez már újra van fényezve, úgy tűnik, szépen. Azért ne legyenek illúzióink, szerencsétlen Sciroccók többségét nem gondos nyugdíjasok hajtották, mint az előbb említett barnát, hanem kegyetlen, kuplungfüstölő, barkácsdühtől tomboló boy racerek.


Békazöldben is vonzó

Erre kiváló példa ez a sárga. Utólag belekendácsolt 1,8-as motorral, rettentő utángyártott hűtőráccsal és lökhárítóval, meg sok-sok utólagos extrával, ahogy a tulajdonos írja.


Itt már semmi sem eredeti

De legalább megtudjuk a hirdetésből, hogy a német srácok ugyanúgy nevezik a Sciroccót, mint a világhírű pornósztárt: Rocco…

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és az Expressz.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr87729364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zalkapone 2008.10.24. 18:17:26

Nem is merem leírni, de nekem a Manta...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.10.24. 18:27:26

nekem könnyű dolgom van a választással, mert a Scirocco 1 és 2 is, meg a Corrado is tetszik

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.24. 18:47:50

Mai szemmel bizarrnak tűnik, hogy az alapmotorja csak 1.1-es és 50 lóerős volt, de ehhez érdemes tudni azt is, hogy a kocsi alig nyomott többet, mint 800 kilogramm. És ehhez a nyolcszáz kilóhoz lehetett 70, 85, később pedig 75 és 110 lóerős..

Ez kísértetiesen hasonlít az előző Swifthez.
~800kg, 1.0 53le, 1.3 8v 70le, 1.3 16v 86le, gti ~105

w a s d 2008.10.24. 18:52:17

@ AnyádnakPalánkot 2008.10.24. 18:47:50

A különbség alig több, mint 10 év a két kocsi gyártása között.:D
(LE- ben a kocka- Swiftek is ilyen körül voltak, csak talán még könnyebbek.)

Amúgy a gti nem "csak" 101 LE? (A japán megfelelője Cultus gti néven meg 115?)

w a s d 2008.10.24. 18:58:34

Meg mondjuk nyomatékban is van különbség
(Suzuki: 76@3000, 99@3500, 113@4950
VW: 79@3000 (ez még annyira nem nagy különbség)100@2500, 125@3800, 140@5000)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.24. 19:06:07

Nem azt mondtam, hogy ugyanolyan adatok, de nagyon hasonlóak :)
Ez azért szépen jelzi, hogy hiába jók a S motorok sokak szerint, ennyivel vannak legalább lemaradva az európaiakhoz képest :)

biker_kolee 2008.10.24. 19:23:34

AnyádnakPalánkot 2008.10.24. 19:06:07

Tartósságban és a gondozásmentességben is? :)

Gomulka Béla 2008.10.24. 19:36:29

A kettes letisztultabb, és mégis elszálltabb. A Corradóban csak a motorok érdekesek. Hozzáteszem, életemben egyszer mentem százhatvannal, és az egy Scirocco 1 volt. A tulaj részegen mellettem, nyomjad neki gyakmeg, M3 éjféltájban, Demjénbe menet. (Aztán áztattam reggelig, a csillagos ég alatt. Nekem ezt jelenti a Sc. 1.

loláb 2008.10.24. 19:48:49

A első generációs honda crx-ről terjedt el az az urban legend, hogy 180-190-el megérkezve az alpesi alagutakban hajlamos volt felszállni. Meg hívták guruló koporsónak is... sok-sok szépreményű crx tulajra emlkeztetnek a keresztek az utak szélén.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.24. 20:53:11

Nem megyek bele semmilyen hitvitába :)

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2008.10.24. 21:07:13

Az egyes Scirocco az igazi! A kettes béna - bár abból már volt 1.8-as.
Lehet, hogy Golf alapra épül, de teljesen más utazni benne. Olyan, mint egy nap tepsi.
Az új Scirocco valahogy nekem sem jön be.
Akkor inkább már egy VR6 Corrado.

sztrovacsek 2008.10.24. 22:11:01

'94 vagy '95-ben volt egy '79-es gyönyörű grafitszürke, tip-top álapotú, GTI-im, 175 ezerért vettem, egy hét múlva 205 ezerért adtam el a Budaörsin..... Meg kellet volna tartanom ma is bánom, most jól mutatna a többi vacak mellet. :-)

sztrovacsek 2008.10.24. 22:17:40

""Ubul1 2008.10.24. 15:50:52""

Mi a bajod a matrával?

Gomulka Béla 2008.10.24. 22:23:47

Kettes Sciroccóban nem utaztam, nekem külsõre tetszik.

sztrovacsek 2008.10.24. 22:26:24

ááááá, most lapoztam végig a galériát, ugyan olyan volt mint a szalonban lévő, a szín, az ülés, csak a kormánykerékre nem emlékszem.... Tudja valaki, hogy csak ilyen kormánykerékkel szerelték ezt az évjáratot? /egy ablaktörlős volt/

gyuri79 2008.10.25. 00:38:31

Sziasztok!
Én most(is)birtoklok egy ilyen gépet,első autóm,és a szemem fénye...
'79-es ezüst 1.6 GL,karbis(még).
Igazi élményt ad minden perc amit eltöltesz vele!Röviden ennyit róla:)

-Kormány '77 után mindegyikben a klasszikus 3 fémküllős volt gyárilag.
-a GTI gyárilag 110 LE volt,mint a golf,ugyanis az egész autó a Golf 1 alapjaira épült(padlólemez,motor,váltó,fék,futómű stb.

Adatbázisban gyűjtöm az itthon még forgalomban lévő darabokat,körülbelül 80-100db létezik ilyen,szóval nem túl gyakori autó ,de a Magyar Scirocco Klub keretein belül igyekszünk megőrizni minél többet az utókornak,minden negyedév első szombatján találkozunk a Felvonulásin,akit érdekel,nézzen ki!

kkn 2008.10.25. 03:32:42

Nyaraláskor a szomszédban pont egy I-est mókolgattak a srácok. Már II-est is rég láttam, hát még ilyet.
kepfeltoltes.hu/081025/DSC01003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kkn 2008.10.25. 03:35:57

Így elnézve a gépet, valamiért a Lancia Delta ugrott be az ablakokról, pedig annak nincsen megtörve az övvanala.

Amúgy hiába nyomtam be a kép linkjét a Href-be, és úgy szúrtam be, a hozzászólásban az eredeti jelent meg. Most akkor ez hogyan van? Ebben is az Inda jótékony keze lenne?

Ubul1 2008.10.25. 08:04:25

Semmi gond max annyi h erősen rohad meg h nem a japcsik rakták össze.

Gomulka bá', asszem felajánlom h cserélünk ha ekkora élmény volt a lepadlózott vw, én meg naponta járok oda vissza 160-nal egy Toyota Hiace-ban és már baromira unom, ha szereti ön a kihívást és fokozottan terhelhető pszihikailag és fizikailag akkor a mi csapatunkban a helye, erősáramú hálózatok építése az ország egész területén.

Gomulka Béla 2008.10.25. 08:26:00

Nem lenne a jó az országnak, ha én építeném azokat az erõsáramú hálózatokat, ezt nyugodtan elhiheti nekem. Transporterben már én is utaztam százhatvannal.
Istenigazából az élmény volt az, amire a Scirocco tulaja rá akarta nyitni a szmem, és én is vártam egy kicsit. Aztán semmi nem volt, százhatvannal mentem és kész. Repülni sokkal jobb, még Ryanairrel is.

Secnir 2008.10.25. 08:46:41

új sciroccót akarok.
már 3 éve várom.
sokkal jobban nézett ki a legelső demómodell, mint az, amit most hoznak ki...

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2008.10.25. 09:33:11

BUTASÁG, igenis vannak szép példányok itthon, nem kell értük külföldre menni.
korábbi főnökömnek van 2 is, az egyik versenyautó, a másik mindennapi használatban, majdnem eredeti állapotban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.25. 09:34:56

"én meg naponta járok oda vissza 160-nal egy Toyota Hiace-ban"
az első 300 ezres csekkig ,mivel a Hiace ek nek csak 80 nal lehet menni:-))
Legalábbis úgy tudom hogy az újabbaknak 95 után 2,5 tonna felett van az ösztömegük és az ilyeneknek pedig max 80 az engedélyezett még pályán is.

Ubul1 2008.10.25. 12:35:11

Mit gondolsz nagyokos izgat pályán h mennyi az engedélyezett bazmeg?! Próbálj te lenyomni 2x 300 km-et 80-nal, a hatóság meg kinyalhatja a 300e-vel együtt, mert azt sose fogja látni a többi szlovák nyilvántartású cég bírságával egyetemben.
Elhúzhatsz az etikus anyádba, már pardon

Lesliebig 2008.10.25. 13:39:52

Nekem a Dacia 1310-est váltotta 1992-ben egy 1977-es évjáratu 1600 ccm-es GT-változat, ezüst metál színben. Mit mondjak...imádtam, hármasban 140-et ment.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.25. 14:54:12

"Mit gondolsz nagyokos izgat pályán h mennyi az engedélyezett bazmeg?! Próbálj te lenyomni 2x 300 km-et 80-nal, a hatóság meg kinyalhatja a 300e-vel együtt, mert azt sose fogja látni a többi szlovák nyilvántartású cég bírságával egyetemben."
amíg meg nem állítanak egyszer:-)))
egy kollégám "csak" 150 nel ment a teherautóval, és meg is kapta a 150 ezres csekket ott a helyszínen.Nálunk is a nagy távolságra menő kocsikat lecserélik hosszított Caddyk re ,nem sokkal kissebb,de belefér a 2,5 be.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.25. 14:55:54

Amúgy meg annyival mész amennyivel akarsz én csak szóltam.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.25. 14:56:12

Ez az Ubul kicsit visszavehetne, nem?
Vagy már a kőművessegédeket is internet elé engedik?

biker_kolee 2008.10.25. 16:15:59

Ubulnak az a baja, hogy még nem rázta meg eléggé az általa telepített erősáramú hálózat. Vagy nő helyett a forró kipufogóval kell beérnie.

Ubul1 2008.10.25. 20:14:40

Figyu Anyád, a tiedet kellett volna palánk elé állítani mielőtt kiszart volna téged ide.
A kibaszott magánvéleményét meg a szaros etikus beszólásait is benntarthatja a saját seggébe mert legkevésbé engem izgat. Sok impotens fasz.

Gomulka Béla 2008.10.25. 21:10:08

Ubul fiam, te kezdted. Így megy ez a belsõségen, amilyen az adjonisten, satöbbi. A vélemény szabad, de a stílus – így jobb neked? Az anatómiai referenciák nem az erõt sugallják, hanem a rossz modort, meg a dühöt, amire semmi okod. Dobj oda valami olyat hogy ‘te rendõrködhetsz, én meg veretek százhatvannal, és köszönhetsz a zoknimnak, csókol Ubul’. De ez a testnyílásosdi… Minek?
Ami a kibaszott magánvéleményt illeti, a tiédet meg az enyémet meg a másemberét: a blog, a fogalom szintjén, errõl szól!

Ubul1 2008.10.25. 21:40:06

1. fiam a nénikéd Vlagyivosztokban nem én
2. nem bírnád ki a következő vékonyfosásig se h ne a tied legyen az utolsó szaros beböfögés itt nemde?! A szánalmas nevelői attitűdöt meg lehet az óvoda kiscsoportban csillogtatni.

Ubul1 2008.10.25. 21:43:20

Különben meg csak hogy habozzon a pofátok még egy lapáttal az eddigire: a körúton meg 120-szal veretek a szaros kisnyugdíjasok meg ragyásképű surmók között tükörradiálal a díszes mintapolgárok klubja meg maga fölé köphet 1 métert aztán aláállhat a turhaesőnek!

Gomulka Béla 2008.10.25. 21:51:10

Az elsõ beszólás gyerekes és igazolja azt amit leírtam. A második már vélemény volt: fejlõdsz, bátyám.

Ubul1 2008.10.25. 22:05:47

Te meg egy kétlábon járó csődtömeg, annyi önálló gondolattal ami kb annyit számít mint a légyszar a háztetőn. Ez meg engem igazol.
Kis filozófus palánta. Gyökér.

Ubul1 2008.10.25. 22:06:02

Te meg egy kétlábon járó csődtömeg, annyi önálló gondolattal ami kb annyit számít mint a légyszar a háztetőn. Ez meg engem igazol.
Kis filozófus palánta. Gyökér.

Ubul1 2008.10.25. 22:06:03

Te meg egy kétlábon járó csődtömeg, annyi önálló gondolattal ami kb annyit számít mint a légyszar a háztetőn. Ez meg engem igazol.
Kis filozófus palánta. Gyökér.

Ubul1 2008.10.25. 22:06:03

Te meg egy kétlábon járó csődtömeg, annyi önálló gondolattal ami kb annyit számít mint a légyszar a háztetőn. Ez meg engem igazol.
Kis filozófus palánta. Gyökér.

Ubul1 2008.10.25. 22:06:03

Te meg egy kétlábon járó csődtömeg, annyi önálló gondolattal ami kb annyit számít mint a légyszar a háztetőn. Ez meg engem igazol.
Kis filozófus palánta. Gyökér.

Ubul1 2008.10.25. 22:06:09

Te meg egy kétlábon járó csődtömeg, annyi önálló gondolattal ami kb annyit számít mint a légyszar a háztetőn. Ez meg engem igazol.
Kis filozófus palánta. Gyökér.

Ubul1 2008.10.25. 22:07:49

Erre mit böfögsz kiskomcsi?

Ubul1 2008.10.25. 22:19:15

vagy inkább csak kellő hatást akartam elérni. Mellesleg nem enterrel küldöd a baromságaidat ide, csak mert más ügyel a részletekre.

Gomulka Béla 2008.10.25. 22:28:11

Tehát a világ két részre oszlik. Az egyik káromkodik és dühöng, a másik meg filozófus.
“Te meg egy kétlábon járó csődtömeg…” – én nem rólad beszéltem, hanem arról, ahogy és amit leírtál, és arról, ahogyan. Ennél fogva a 'te' kezdetû mondat kilóg a szövegkörnyezetbõl. Szent meggyõzõdésem, hogy a retorika ellenére se bunkó, se gyilkos hajlamú barom nem vagy, csak egy kicsit ideges. Csak azt nem értem hogy miért.
(Nem tudtam segíteni a dolgon: ahhoz hogy válaszoljak, utánad kellett hogy írjak. Ha le akarod zárni a témát, csak szólj.)
Ami a gyorshajtást illeti: ha valaki azért veret százhatvannal, mert magának akarja bebizonyítani - amit be akar bizonyítani, azt én nem látom helyesnek. ha valaki egész nap egy oszlopon lógott a hideg szélben, és csak az érdekli hogy mihamarabb hazaérjen, az csak siessen. (A rendõröknek errõl valószínûleg más a véleményük, de az az õ dolguk. Meg a tied, ha nincs szerencséd…)

Ubul1 2008.10.25. 22:31:05

Mit gondolsz HideMY IP-vel érdekel bármennyit is, nehogy eleredjen az orro vére a szánalmas erőlködésben, recskázni meg nem erre az oldalra kell, tehát szépen csukd be ezt az ablakot aztán guberáld elő a hupikék törpikéket.

Gomulka Béla 2008.10.25. 22:31:40

Ezt elmaszatoltam egy kicsi, elnézést a szóismétlésért. A kitiltás ellen tiltakozom: nincs nevelõ hatása.
:-), csak hogy ne essék tévedés.

Milyen hatást akartál elérni?

Ubul1 2008.10.25. 22:33:19

Nofene átmentünk jeles emberismerősbe, kész Sigmund Freud reinkarnációt köszönthetünk itt, csakhogy színesítse, a sose volt színvonalat itt.

Ubul1 2008.10.25. 22:33:34

Nofene átmentünk jeles emberismerőbe, kész Sigmund Freud reinkarnációt köszönthetünk itt, csakhogy színesítse, a sose volt színvonalat itt.

Ubul1 2008.10.25. 22:33:35

Nofene átmentünk jeles emberismerőbe, kész Sigmund Freud reinkarnációt köszönthetünk itt, csakhogy színesítse, a sose volt színvonalat itt.

Gomulka Béla 2008.10.25. 22:34:20

Mit jelent az hogy recskázni? A hide my whatever-t a'szem értem. Ha le akarsz mészárolni - most meg ez?!

Gomulka Béla 2008.10.25. 22:40:16

Na látod?! A színvonal ellen meg én úgy tiltakoznék a helyedben, hogy nem alacsonyítanám le magam a b'séges disputák szintjére. A sok filozófus komcsi idióta közé. Miért nem esik le a tantusz: senki nem akar megalázni, legyõzni, felülmúlni. A véleményünket mondjuk el, a felesleges obszcenitásokat elhagyva. Olvasd vissza az elsõ (azt hiszem) kommentedet, az hézag nélkül beleillett a blog olyan-amilyen színvonalába.

Ubul1 2008.10.25. 22:41:32

Ha nem neked címezték akkor ne agyalj rajta,
dialektikából meg figyelmedbe ajánlom a Gesta Hungaricát, ha már a tartalmatlan szófosásba mentünk át, a retorikát pedig nem itt kéne felemlegetni, mert az egyoldalú művelet.

Gomulka Béla 2008.10.25. 22:46:38

Az nem Hungarorum? Es nem tudom hogy van írva, az nekem latin… A retorika kifejezést túlhasználtam, a 'szóhasználat' lett volna a helyénvaló.
Mi az hogy egyoldalú? Ez egy blog!

Gomulka Béla 2008.10.25. 22:59:52

Jut eszembe, láttam ma egy Scirocco II-t. Igaza volt annak aki írta, tényleg tepsi. Bár, és hívjatok perverznek ha akartok, nekem a korai nyolcvanas évek agyon-szimplicizált tepsi formái valahogy tetszenek. Talbot Solara, Renault 21, és persze az Audi 100, az Ék, hmmm!

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.10.25. 23:11:34

Uhh mik vannak itt

amúgy milyen toyota hiace? mert a miénk 2,4 szívódízel és csak 130at megy (igaz óra szerint az 140en :)

Gomulka Béla 2008.10.25. 23:26:41

A malac Passatot kihagytam, meg a közvetlen elõdjét is. És volt egy-két amerikai darab is, mondjuk a Crown Victoria pár szériája. Dirty Harry inkluzíve.

sztrovacsek 2008.10.25. 23:35:52

""Ubul1 2008.10.25. 08:04:25
Semmi gond max annyi h erősen rohad""

Rohad? Lehet, de melyik 30-40 éves autó nem rohad? Ráadásul gyakorlatilag az összes matra típus műanyag karosszériás! :P


""meg h nem a japcsik rakták össze""

Ez igaz lehet, bár a franciáknál nem az összerakással vannak gondok, hanem inkább az anyaggyártással. azzal is inkább az elmúlt 20évben.....

Ha valakit érdekel érdemes megnézni, hogy a matra milyen verdákat, milyen paraméterekkel gyártott.
retrocars.tar.hu/matra.html

sztrovacsek 2008.10.25. 23:38:30

""AnyádnakPalánkot 2008.10.25. 14:56:12 ""

Te azaz AP vagy akire gondolok? :o)

levi96 2008.10.26. 00:52:23

Végre! A Szerelmem ez a Gép!!!
Nekem is ilyenem van:)))
Tényleg nagyon kevés van belőlük már ,de mint Gyuri79 mondta igyekszünk menteni őket..
Szép állapotú meg 10 alatt:( Nem értem miért írta a szerző h nem belevaló,meg h kókányolt az 1.8as moci...Ugyan igaza van ha eredetiséget nézünk de amúgy?
kívül-belül ugyan az az összes sallangal együtt a két motor, csak a lökethossz más... az enyémben 2.0 16v 3as góf gti moci van és még azon is rajta volt az eredeti motor felfüggesztő bak helye... semmi gány... :)
Ha valakit érdekel v hasonló akkor nézzen be a www.scirocco.hu oldalra
mindenkit szeretettel várunk! (ubult nem)
ami az új sciroccot illeti,megoszlanak a vélemények a klubbon belül is,nekem spec nem jön be...
szép meg új de tucat. és semmi de semmi köze a sciroccohoz. legalább coupé volna.. de volvo 480 a háta ,pug az eleje stb. majd biztos megszokjuk és megszeretjük... mindenesetre én el nem cserélném a Gépem egy ilyenért sem. Nagyon élvezetes vezetni, ezt még én vezetem és én mondom meg mikor fékezzen gyorsuljon stb nem mintha egy liftben utaznék..,persze hibái is vannak de azok eredendően a tulaj hozzá állásából fakadnak. Ha vesz vki tuti 3-4-5kilója rámegy mire megbízhatóvá és rozsdamentessé teszi vszt nem jön veled szemben 10 másik minden sarkon:)
Na jóccakát mindenkinek! Az oldalon van link a fórumunkra kérdések esetén:)
Üdvw Levi

Ubul1 2008.10.26. 07:25:13

Ez meg egy 2,5 TD az már viszi emelkedőn is a 160-at, volna még benne szufla dehát dízelt nem kellene szarrápörgetni.
Nippon power, sajonara.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.26. 08:31:52

Az.
Csak már valaki lefoglalta előttem az "AP" indafaszt.
Biztos az egyik rajongóm..

Ubul1 2008.10.26. 10:30:02

Neked olyan h "rajongód" nincs, de jó érzés volt kibaszni veled, megnéztem volna a pofád reggeléskor!

loláb 2008.10.26. 10:49:03

Jó az a retrocars oldal, nagyon.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.26. 14:16:01

Remélem nem tart már sokáig a belsőség-gyűlés, visszajönnek a blogszerzők, és kitakarítják a szemetet.
Eléggé sok összegyűlt már.

Ubul1 2008.10.26. 15:49:02

Pl kezdhetnék veled, párévnyi trágya összegyűlt már a bomlott agyadból.

csiky944 2008.10.26. 16:42:08

Ubci neked ugye Dácsiád van?

Ubul1 2008.10.26. 17:05:44

Velorex bazmeg csakhogy nehogy igazad legyen kisköcsög! De előtte fosvágenem volt, felgyújtottam aztán meletoltam a dögkútba!
Különben mi a fasz bajod van a Dácsiával faszfej?!

sztrovacsek 2008.10.26. 17:32:57

""AnyádnakPalánkot 2008.10.25. 22:27:1""

Csak a hozzászólás tartalma miatt:
""Ubul kicsit visszavehetne, nem?
""
:-)))

sztrovacsek 2008.10.26. 17:35:00

Ubul!
Te egész véletlen nem a magdianyus/stb/ vagy?

sztrovacsek 2008.10.26. 17:36:33

""Ubul1 2008.10.26. 17:05:44 ""
....és neked a "fosvágenem"-mel ?

GGG77 2008.10.26. 17:56:03

Golf I-ért nem vagyok megőrülve, de a Scirocco tetszik. Mindenesetre 1000x inkább, mint egy Manta.
Igaz nekem az új Scirocco is bejön, épp tegnap láttam az elsőt élőben Ausztriában.

Gomulka Béla 2008.10.26. 19:18:45

Kár lett volna ha nem kapjuk meg az 'Anyádnak Palánkot-ot'. Népi mondásnak tûnik, mint a nyúl viszi a puskát vagy a taliga majom. Megnéznék egy új Scirocco-t – ma vettem szemügyre (dugó volt) egy Volvo 30-as hátulját. Hát, a biztonságos C oszlop és az üvegajtó nem mennek együtt. A régi üveges Volvo jó volt, a C1/107/Aygo is eltalált. Ez egy kicsit sokat akar mondani, és az amatõr szépírótanfolyamok egyik sztár-szabálya (kollegám mondta, õ tart ilyesmiket) úgy szól, hogy ne mondd el, mutasd meg.

Ubul1 2008.10.26. 19:21:44

""Ubul kicsit visszavehetne, nem?
""
:-)))

Mi van köccsög, ez kihívás akart lenni?

a fosvágenék meg bekaphatják a tehettelen szarrágó mérnökgárdájukkal egyetemben, amit valaha összehoztak az mind tévedés volt, vagy másoktól összelopkodott ötlet, ezekhez az őslelet fapados szarokhoz képest meg akármelyik Dacia mozgó kanapé, meg alapból 85-ben többet raktak bele mint 4 kerék 3 pedál meg kormány, hát ja a karbantartáshoz meg konyítani kell, ha a románoknak meg akkor itt miért ne menne.

Gomulka Béla 2008.10.26. 20:31:38

És ha kihívás? (Nyilvánvalóan nem az.) Akkor odamész? Vagy káromkodsz?
A Daciának egyfolytában bizonyítania kell, és ha még veszik, akkor alighanem bizonyított. A VW-nek azért könnyebb a dolga. A cikk írja, nemde, hogy az enyhén rizikósnak ítélt Sciroccót a VW nem vállalta fel – mert megtehette.
Azért a fene tudja, lehetnek olyanok akik nem akarnak karbantartani, csak menni valahova. Azoknak viszont a japánok is csinálnak autót.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.26. 21:08:29

Biztos elvette az anális szüzességét a nagybácsija, és itt éli ki magát.

Ubul1 2008.10.26. 23:15:57

ha meg már megint visszakanyarodtunk a japózáshoz, akkor mi a szart ugrálunk a svábok szarán már megint?

Anyád, told el a biciklit innen ha már megvetted a nyáron, jót tesz a prosztata gondjaidnak, kibaszott tanyasi suttyó!

Gomulka Béla 2008.10.27. 00:16:37

Én csak arra utaltam, hogy ha a megbízhatóság és a problémammentesség az egyedüli szempont (-ok), akkor nagyjából és egészebõl a japán autók a mértékadók. A VW-nek is, a Daciának is. Termeszetesen vannak más szempontok, és az hogy az ember ne fizessen feleslegesen egy (sok esetben) talmi márkajelzésért, az én listámon eléggé elõl van. Te hoztad fel a szerelésre való képességet/tehetséget/indíttatást – ami nem is biztos hogy a túlélés kulcsa a modern Daciáknál. A román legó kora, úgy olvasom, elmúlt.
A szimplicitás, ha már itt tartunk, jól jön mind a megbízhatóság, mind a szerelhetõség esetében. De mire egy holnap eladott Scirocco oda kerül hogy ezek számítani kezdenek, már régen nem annak a gondja-baja, aki újonnan vette. És ez lehet hogy a Daciára, a maiakra is igaz. A marketing fondorlatai nem márkaspecifikusak.

csiky944 2008.10.27. 08:01:34

Úgy bírom ezeket a nethuszárokat.Most volt találkozó,eljöhettél volna te is Ubulka és kifejthetted volna a problémáid.Jah vagy te is ott voltál a helyi hülyék közt,akik ott vagiztak a parkoló mellett.......

Ubul1 2008.10.27. 08:15:33

Nem, én voltam aki meghúzta a Matchboxodat, baz'meg! Mit gondolsz hogy érdekel a sok "tyű de jól érzem magam" surmó közé?

Ubul1 2008.10.27. 08:19:56

Ki beszél itt marketingről 1982-ben kollega? Akkor meg most is ez csak egy elbaszott márka mégelbaszottabb erőlködése volt pár telepi nyálgép behülyítésére, hogy milyen jó lesz a többi sekélyes baromarcú előtt villantani ezzel, de ahogy elnézem azóta se jött meg az esze a sok Wolfsburgi hólyagnak. De az a dackorszak amit ezek lenyomtak mikor baszták eladni nekik a commonrail technológiát, erre kiizzadták azt a szaros PD-t az valami undor, fel kellene jegyezni szégyentáblára az impotens multik c. falra. Bekeretezve!

Gomulka Béla 2008.10.27. 08:32:06

Már hogy a csudába ne lett volna marketing 1982-ben?! Már hogy a csudában ne lett volna marketing idõszámításunk elõtt 1982-ben?! Mit gondolsz, honnan tudná az egyszerû, izé, surmó, hogy mitõl lesz jó neki, ha ezek nem mondanak meg?

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.27. 13:20:45

Ubul, van a világon olyan dolog, ami neked tetszik? Tehát amibe nem kötsz bele?

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.27. 13:23:46

Havonta feltűnik valaki, aki kifejezetten engem anyázni jön.
Ott volt Ciri, néha feltűnik Edelweiss (bár ő inkább csak szánakozik rajtunk, csóró igénytelen bunkó magyarokon), aztán most itt van ez az Ubul. Ez úgy az elmúlt 3 hónapból van.
Ebből én azt deriválom, hogy van fanclubom. A negatív hír is hír, mindegy hogy jót vagy rosszat mondanak, a lényeg hogy foglalkoznak velem. Lehet cáfolni.

Ubul1 2008.10.27. 13:31:11

"Már hogy a csudába ne lett volna marketing 1982-ben?! Már hogy a csudában ne lett volna marketing idõszámításunk elõtt 1982-ben?! Mit gondolsz, honnan tudná az egyszerû, izé, surmó, hogy mitõl lesz jó neki, ha ezek nem mondanak meg?"

Rájöttem, igazad van ebben bélabá' hogy is gondolhattam másokról hogy van olyan józan ítélőképessége hogy tud mérlegelni üres maszlag nélkül is hogy mi is a jó neki?! Dehát ezeknek csak annyit hogy aki hülye az dögöljön meg.

Ubul1 2008.10.27. 13:33:01

Anyád, én örülnék a helyedben hogy legalább valkinek hiányoznál ha véletlen felfordulnál idő előtt. Még ha nem is a legpozitívabb megítélésben lenne ez hiányérzet.

csiky944 2008.10.27. 14:29:41

szánalmas
igazából akkora tirpák vagy ember,hogy nem érdemes veled foglalkozni...

Ubul1 2008.10.27. 15:01:19

Jajj te kis álszent szarházy!

levi96 2008.10.27. 15:13:46

Szevasztok! látom nem lanyhult a vita aminek semmi köze a sciroccohoz:)))
De okosabb se lett senki:) no én most beülök a szép kis sircimbe és elfurikázom asszonypajtásért.) Addig meg az ilyen ubulfélék nyugodtan penészedjenek meg a monitorjuk elött,mert még a bkv sem engedi már fel őket a járataira... Ember egy értelmes mondatot sem sikerült még összehoznod... Ha lennének könyveid,mert sztm nincsenek azokat is teleírnád és a végén széttépnéd... Egy ideig még kerülgeti az ember a kakát de már mindent összekentél vele. miért nem mész legózni? Vagy nézni ahogy a tesód legózik mert neked úgy sem lenne türelmed hozzá? csiky944.detto igazad van.

gyuri79 2008.10.27. 19:44:45

Ubul,ennyi ésszel ki sem engednélek az utcára!!

Ubul1 2008.10.27. 21:18:19

Akkor téged ki engedett ki? Mert én a szülészetről se engedtelek volna annakidején, hanem mentél volna az aznapi moslékba ;))

Ubul1 2008.10.27. 21:18:20

Akkor téged ki engedett ki? Mert én a szülészetről se engedtelek volna annakidején, hanem mentél volna az aznapi moslékba ;))

subtotal 2008.10.27. 22:03:39

Ubulnak az itteni hozzászólásai alapján azt kivánom, hogy a Hiace-nél rosszabb verdába már sose üljön! Hátha a "sztrádán nyomom 160nal" majd átértékelődik számára. Kivánom neked hogy 1-2 év múlva ne tudd mostani önmagad vállalni. Jóccakát!

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.27. 22:33:01

"Anyád, én örülnék a helyedben hogy legalább valkinek hiányoznál ha véletlen felfordulnál idő előtt. Még ha nem is a legpozitívabb megítélésben lenne ez hiányérzet. "

Ez mi a lófaszt jelent, valaki lefordítaná?
Gondolom azt, hogy forduljak fel, kb ennyire számítok ettől a majomtól. De ha ezt jelenti, akkor miért nem lehet a következőt írni:
"Igen, van, ha felfordulnál"
???

gyuri79 2008.10.28. 17:21:51

Mennyit gondolkodsz a napi hozzászólásodon te idióta?

Ubul1 2008.10.28. 22:37:45

Valszeg ötödannyit mint te az erőtlen szarjaidon;)

robii (törölt) 2008.11.01. 12:03:25

Megy 160-al a Hiace?Gyarmaton van még hely!!!HALÁLOSABB IRAMBAN 8 ubul és a HIACE.MORE téged keményen lezúzhattak kiskorodban.A szendvics hordó UBUL))))
Te vagy a teszt alany?Van benne áram,nincs benne áram))))).Én Transittal járok de 9 ember+a szerszámok max 100km/h.Ha te nem értetted Gomulka hozzászólását akkor jogsid se nagyon van.Dacia)))))))))vvicces
süti beállítások módosítása