Luxus és szarrágás

  2008. október 22. - Winkler Róbert Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

 

Miért nem létezik luxusautó, amiben legalább nagyjából minden benne van?

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr92725733

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Advocacy 2008.10.22. 09:11:23

Miért nincs benne minden?Winkler nagyon jó cikket írt 'Luxus és szarrágás' címmel, "Miért nem létezik luxusautó, amiben minden benne van?" mottóval.Felmerül a kérdés: miért nem létezik középkategóriás autó, amiben minden benne van? És miért nem…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shadowbull 2008.10.22. 15:10:30

"Ő azt mondja hogy külföldön nincsenek ilyen filléres emberek, Magyarországra meg nem gyártanak luxuskocsit."

Nem ezt mondtam. Azt mondtam, hogy nem igaz az, hogy a premium balnakat az "ujgazdagoknak" csinaljak. Meg az sem, hogy a maffiozok, kopasz penzbehajtok, satobbi lenne a celkozonseg. Mert ez specialis magyar sajatossag, es ezen modellek tervezesekor a magyar sajatossagokat nem veszik figyelembe.


az mar mas kerdes, hogy mas az alapfelszereltseg.

sb

adam.czagany 2008.10.22. 15:17:36

Tyűűű emberek... Itt mennyi kötözködős van... Szörnyű. Én speciel értem, hogy mi akar lenni a cikk mondanivalója, és én marha jókat röhögtem rajta. Értitek: MONDANIVALÓJA, és nem a betűk egymás után rakva.

Pont így van ahogy a szerző leírja, ráadásul még humoros is volt :) Gratu.

ui: lehet fikázni ;)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.22. 15:19:17

Ezeket az autókat, hogy S65 AMG Lang, ki veszi?

Shadowbull 2008.10.22. 15:23:36

"Ezeket az autókat, hogy S65 AMG Lang, ki veszi?"

Peldaul az, akinek van ra penze. Egyeb kerdes?

Amugy valami 620 lo meg 1000Nm....

:)

sb

kangep 2008.10.22. 15:37:02

"Egyébként tényleg kiakasztó, hogy a DSG-s R8-hoz 2008ban (!) plusz 200ezer magyar forint az elektromos ülés. Van olyan vásárló, aki nem elektromos üléssel vesz 2008ban egy ilyen sportkocsit?"

Az R8 versenyautó (is lehet). Szerinted Raikonnen alatt is villanyülés van? Amúgy meg: te hányszor állítasz az üléspozíción egy évben? Én nem szoktam, max a támlát.
Kicsit nézz utána, mennyi civil kupa van a világban, mennyien versenyeznek hétvégenként amatőrként fullos gépekkel. Nekik nem kell felesleges elektronika. Márpedig az utastérben a legtöbb az.

Secnir 2008.10.22. 15:37:46

shadowbull:
baszki, lakni jársz egy autóba, vagy vezetni?

Secnir 2008.10.22. 15:38:52

jó a kidolgozottsága a belső térnek, meg rejtve van a wc. nyugtassa a szemet, aham.
metált, birod?

Rocko- 2008.10.22. 16:04:40

azért fogok full-full s600-ast venni dízelben, h használt sütôolajjal tankolhassam. :)

Secnir 2008.10.22. 15:37:46
ô lakni. :)

Kifordított kacagány 2008.10.22. 16:13:38

ennél több hozzászólás csak akkor lenne, ha luxus-suzukiról lenne szó:)

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.10.22. 16:04:40
úgy jó az, amikor körbelengi az autót valami megmagyarázhatatlan, rejtélyes illat. pl sültkolbász, vagy malacpecsenye.

Fancy2 2008.10.22. 16:13:40

Azt mondjátok meg nekem hogy mi értelme van mindig belerúgni egyet a W140-es mercibe? Már bocsánat de anyátok a csúf bálna. Az egy dolog hogy nem tetszik a cikk írójának de inkább tartsa meg magának.

Herman 2008.10.22. 16:22:42

Fancy, olyanok fikázzák a BÁLNÁT, akik soha a büdös életben nem vettek még hasonlót!
Irigy prolik!

Nekem 1997-ben volt w140 500 sel, a feelinget soha nem felejtem el!
Sajnos a megítélése sokat kopott azóta, "hála" a nagy értékvesztésnek, és annak, hogy minden proli megveheti egy fapados használt suzuki áráért.....

Meg ugye, nálunk sajnos a pórnép a luxus kategóriát összemossa a maffiával, stricikkel, politikusokkal, stb....persze nem teljesen alaptalanul, de vannak kivételek!!!

Bálna forever!

Herman 2008.10.22. 16:27:45

Amúgy meg, a prolik inkább a legújabb benzinár-csökkentésről, a csoda-dízel kisautókról szeretnek olvasni, nem is nekik szól ez a post!!

Az ínyencek azok, akik nem foglalkoznak a hétköznapi magyar valósággal, ők a maximalisták.

Kit érdekel a fogyasztás, az emisszió, meg a többi?

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.10.22. 16:38:29

kangep 2008.10.22. 15:37:02

Nem. Az R8 nem versenyautó, hanem utcai sportkocsi. Nagy különbség. Jó esetben egyszer állítom be magamra, de pl. az asszonynak más beállítás kell. 40 millióért elvárható, hogy ne karhúzogatással állítsd az ülést magadra, ha csak az életben egyszer, még akkor is.

Shadowbull

"Sajnalatosan sem az A8, sem a 7es meg csak a kozelebe sincsen, ami a belsoter minoseget illeti. Meg csak nem is egy palyan jatszanak." - azért na, ne essünk ekkora túlzásba. Tény, hogy egy kicsivel még rálicitál a többiekre, de a különbség nem akkora, személyes tapasztalataim szerint legalábbis. Meg úgy mellesleg az S65 AMG 56 milliónál kezdődik, a legjobb A8 W12-k meg 760-ak véget érnek olyan 45-50nél maximum.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.10.22. 16:49:57

Herman, ne prolizz, mert jöhet még rátok kamion. Sosem tudhatod.

Rocko- 2008.10.22. 17:05:34

Kifordított kacagány 2008.10.22. 16:13:38
igen, tisztességes balatoni lacipezsenyézésbôl kapargattam össze a kocsiravalót. :)

Shadowbull 2008.10.22. 17:33:00

"Secnir 2008.10.22. 15:37:46
shadowbull:
baszki, lakni jársz egy autóba, vagy vezetni? "

Ulj bele, aztan tatsd a szadat. En is azt tettem, pedig mar lattam nehany draga autot eletemben. Nehanyat vezettem is.

sb

Shadowbull 2008.10.22. 17:34:03

Herman 2008.10.22. 16:27:45

Ezt a prolizast hanyagoljuk, ha lehet.

Bantja a szemem.

sb

Shadowbull 2008.10.22. 17:35:29

"Meg úgy mellesleg az S65 AMG 56 milliónál kezdődik, a legjobb A8 W12-k meg 760-ak véget érnek olyan 45-50nél maximum. "

Mondom hogy nem egy kategoria :)

Sajnos vezetni nem tudtam, hamarabb visszaadtuk.

sb

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.10.22. 17:38:33

Shadowbull

Árban biztos nem :-) Meg motorerőben sem valószínű, de a minőséget merészkedem firtatni :-)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.10.22. 17:41:07

Nekem egy fél óra erejéig volt hozzá szerencsém, utasként. El kell ismerni, a kényelem és a belő minőség első osztályú. És az valami hihetetlen, mikor 180ról olyat gyorsul, hogy ha lenne, a parókám is leesne :-)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.10.22. 17:42:38

1) ha valamiért pénzt kérhet egy gyártó, akkor kér is - és igaza is van

2) ennek a vevőkörnek nominálisan tök mindegy pár millió le vagy fel - testreszabott autót akar, és csak azért akar fizetni, ami kell neki (nem pénz hiányában, hanem elvből)

3) tök hülyeség összehasonlítani egy Thaliában az Isofixet az S600-zal - lehet hogy a Thalia inkább a fiatal családok szükségleteit tükrözi, akinek viszont S600-a van, talán kevésbé jellemző a gyereküléses kölök, inkább felnőtt gyerekei lesznek, mire ezt megengedheti magának (akinek mégis kell, beleteteti)

4) semmilyen 200 lóerő feletti autót nem lehet észérvekkel megindokolni, mégis fogynak a 400-500 lóerős autók, az élvezeti érték miatt - akinek van rá, megveszi és tudomásul veszi hogy ez a hobbi pénzbe kerül és nem is sajnálja rá

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.10.22. 17:44:57

subtotal: igenis életmentő a klíma a kabrióban

nemrégibn volt egy teszt (talán épp az Index hozta le), hogy egy 40 fokos belterű autó vezetőjének a reakció ideje annyival rosszabb egy 25 fokos kocsi vezetőjénél, hogy a hidegebb autó már áll, mikor a másik vezetője 35 kmh-val üti el az akadályt

megint 2008.10.22. 17:46:35

Ennek a képen látható A8 belsőnek még van legalább stíusa, nem emlékesztet űrhajóra, a régi merciké nagyon szép volt, de az újakat elbaxták sztem, c-mercié egyenesen ronda, nem méltó a nevéhez.

megint 2008.10.22. 17:49:34

jah, és ha már luxus, itt tesztelték az astont, amit sikerült kreálniuk az ajtóra az inkább egy középkategóriásba menne el, nem egy kézzel összerakott(?) ritkának mondható drága autóba.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.10.22. 17:55:46

megint: miért jelentene a "kézzel összerakott" mindjárt minőséget? ha ügyetlen a kéz szart is csinálhat hehe

általában a kézzel összerakott autókkal baj szokott lenni, inkább a gép rakja össze amit csak lehet, az nem fárad el és nem unja a melót (:

qualitaet 2008.10.22. 18:38:04

"A Toyota Land Cruiser V8-ban csak tolatókamera van, de radar nincs, neki is tolattam vele egy oszlopnak, mert ő úgy számolta, elfér"

Hogy a faszban számol egy kamera?
Szerintem csak béna vagy.

"Az ESP, a menetbiztonsági elektronika 1995-ben, a Mercedes S600-ban, a csúf bálnában mutatkozott be."

A menetbiztonsági elektronika az E32-es 7-es BMW-ben mutatkozott be 1986-ban, ASC néven.
A W126-OS Mercihez is kínálták 1987-től,ASR néven, Mr Autós Szakember...

Nem kell ahhoz sok ész, talán ha lesz az életedben valaha is egy luxusautód, akkor esetleg rájössz, hogy elsősorban a méret, a minőség és a teljesítmény az alapvető kritérium. Ezen felül homlokegyenest eltérőek az igények.
Egy sejk, egy diplomata , vagy egy gyárigazgató nagy ívben leszarja a kormányfűtést, míg egy sokat utazgató vállalkozónak jól jön. A fenti ugyanúgy lebassza az asztalkát a hátsó klímát, pláne a zászlótartót.A frigóról nem is beszélve.
Lehet , hogy a gyerek szótól már a hátán is feláll a szőr, uram bocsá impotens.
A TV-vel meg már a kelet-európai prosztók vagiznak csak.
Én például szinte sosem néztem.

"Úgyhogy akár az is lehet, hogy a vásárlók nem igénylik a fullextrás luxusautót, és boldogan viszik haza a 30+ milliós autót, hogy na, anyukám, megspóroltam egy Swift árát, mert nem kértem hővédő üveget, ülésszellőzést, navigációt, hátsó klímát és tévét. Mire anyu:
-Juhé, apukám, megfogtuk az isten lábát! Akkor ma este mulatunk, hozd be a spájzból a konzerv székelygulyást."

Nálatok biztos így lenne...

qualitaet 2008.10.22. 18:50:48

"A legnagyobb BMW hosszított változata, 760 Li az első ülésszellőzést elöl"

Na tessék ,jó példa!

Az baszna be, ha széria lenne az ülésszellőtetés. Kurva ronda és prosztó hatású a lukacsos,szellőztetős bőr, úgy néz ki, mint valami távolsági busz huzata.
Legutóbbi autóvásárlásomnál pont emiatt kifejezetten kizáró tényező volt!!!

Bikusz 2008.10.22. 18:51:14

Olvasva a cikket, illetve a kommentek egy részét (túl sok van), részben annak is igaza van aki azt mondja, hogy legyen benne minden (mondjuk így japánosan egyszerűbb gyártani, nem kell annyi termékkódot fejben tartani), másfelől valóban annyi csiricsáré "extra" van, ami feleslegesen nehezíti az autókat (tudom, nagy motornál nem számít), illetve teszi bonyolulttá a kezelést. A napfénytető pl. automatikusan mindenkinek kell? Nekem volt, és egy idő után inkább zavart... Alapvetően azzal értek egyet, hogy mindenki maga dönthesse el, hogy mit szeretne, és mit nem.
Viszont ezeket félretéve, azt mondjátok meg nekem, hogy a szerintem egyik legegyszerűbb extra miért nem is rendelhető ezekbe a luxusautókba?
A fűthető első szélvédőre gondolok.
Jópáran írtak itt, hogy rendelkezne(tek) ilyen típusú gépekkel. Felteszem garázsra is futotta, tehát nem tipikus téli reggeli problémáról beszélek, de mondjuk színházból kijövet a sofőr járatja a motort, hogy ne párásodjon az ablak? Persze ott a klíma, de feltétlenül járatnom kell (nem a fogyasztás miatt kérdezem)? Nem fújhatom od, ahová szeretném, mert párásodik a 30+ milliós Merci ablaka? A Focusos meg jókat röhög (persze csak akkor ha nem felejtett ixelni...)
Üdv,
Z

zalkapone 2008.10.22. 18:58:28

Rocko!

Tudod hány ilyen "olajsütős" autóval hozott már össze a sors? Kész röhej, hogy a burzsujkodó nagyvagány megveszi a bálnát, aztán meg használt Tesco-olajjal jár! Az ilyeneket mindig alázom. Tudom, elítélendő magatartás, de hát ennyi örömöm nekem is lehet...

qualitaet 2008.10.22. 19:23:33

"A Focusos meg jókat röhög (persze csak akkor ha nem felejtett ixelni...)"

Mind addig amíg, nem kell beülnie ugyanazon síparadicsomban parkolójában a csonttá fagyott üléseibe, -20 fokban, míg a másikban fél órája megy a programozott állófűtés.:)

Komolyabbara fordítva: A szélvédő fűtés tényleg jól jönne, amikor ónos esőben, vagy nagy hidegben a felvert latyak azonnal ráfagy az ablakra, hiába fűtöm állat módjára. És nem kéne az ablakmosó tartály egész tartalmát fél óra alatt elfolyatni...

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.10.22. 19:28:08

Bikusz: az A8ban van első szélvédőfűtés. Már a facelift előttiben is volt. Csak hogy ne röhögjön a Focus-os :-)

Gomulka Béla 2008.10.22. 19:29:07

Kétszáz felett járunk. Jellemzõ: pont a luxusautókhoz ért mindenki…

Gomulka Béla 2008.10.22. 19:33:02

"Az ilyeneket mindig alázom."

Ezt most nem értem. Szóval akkor és attól: alázva lesznek? Aznapra alázva. Teljesen alázva érnek haza. Hogy telt a napod? Ne is mond, valaki megalázott a Hungárián.

Kifordított kacagány 2008.10.22. 19:40:21

qualitaet 2008.10.22. 18:50:48
basszus és akkor mikor belefingasz, akkor csak úgy érlelődik ott az ülésen és eszi bele magát az anyagába, ahelyett, hogy rögtön kiszellőzne? hát már ne haragudj, de hogy pont ezt spórolod ki belőle.....

Gomulka Béla 2008.10.22. 19:29:07
ez tűnt fel nekem is.

Kifordított kacagány 2008.10.22. 19:42:27

qualitaet 2008.10.22. 18:50:48
......és nem gondolsz arra, hogy mikor majd eladod és az ifjú boyracer majd megveszi, akkor szégyenkeznie kell, mert nyilvánvaló lesz, hogy nem ő fingott először bele? ennyi empátia sincs benned? ha ott van az a fingbiztonsági berendezés, tessék használni, arra való.

foolproof 2008.10.22. 19:47:16

Nem a "nagy nemet harmas"-tol idezek, , de pl. a Fiatnak se` kell a szomszedba menni egy kis zsivanysagert.

Alfa Romeo GT Cloverleaf 1.8 TS listara kb. £19000, "special 8C paint"-el lemazolva az ar kb. £34000(!)-re ugrik! Na skacok, ehhez kepest a millas metalszin-felar a germanoktol egyenesen akcios. Kar, hogy ennyiert csak a szinet kapod meg a 8C-nek, nem a hangjat, vagy a latvanyat...;-)

Operator 2008.10.22. 19:57:48

Szerintem így van ez jól. Nem baj, ha van egy "alap" autó, amit aztán az ember picit a saját igényei, ízlése alapján gyárilag "testre tud szabni", mindegy, hogy milyen kategóriáról beszéljünk.

Így legalább nem csak két Swift tulajdonos tud beszélgetni az autójáról, hogy:
- Fúúú, látom van ködlámpád!
- Aha, de a Te alufelnid is állat!

hanem mondjuk két A8-as Audis kollégának is van beszédtémája:

- Nemár! Hangvezérlés retina felismerővel, és még a nevedet is tudja?
- Igen, de látom Te sem panaszkodhatsz a gombnyomásra elektronikusan kinyíló és motorosan piknikasztallá alakítható kesztyűtartó fedéllel! :-))

Shadowbull 2008.10.22. 20:10:15

"ehhez kepest a millas metalszin-felar a germanoktol egyenesen akcios."


????

sb

megint 2008.10.22. 20:15:00

Gyuszi Bácsi, igen , igazad is lehet, de gondolom nem kezdő ügyetlen embereket tesznek olyan helyre ahol 40 millióért csinálnak autót, ez nem olyan mint a karosszériaelemek csiszolása, oda pl tudom, hogy a lambot , veyront, pár féle mercit...stb , pl hentes is csiszolhatja, vagy bárki aki épp ott van.

zalkapone 2008.10.22. 20:30:36

Gomulka!

Ezeknek nincs nagyobb lelki teher, mint ha lecsórózod őket, a huszonmillás verdában! Tudom, ez szerinted tőlem is kicsinyes irigykedésből fakad. De mégsem én járok Floriollal!

zalkapone 2008.10.22. 20:36:23

És ha már spórolós szarrágás, akkor ugye örök kedvenc vitatémánk, a szlovák rendszám...

W140 2008.10.22. 21:13:00

Bikusz 2008.10.22. 18:51:14
"mondjuk színházból kijövet a sofőr járatja a motort, hogy ne párásodjon az ablak? Persze ott a klíma, de feltétlenül járatnom kell (nem a fogyasztás miatt kérdezem)? Nem fújhatom od, ahová szeretném, mert párásodik a 30+ milliós Merci ablaka?"

Nem jellemző.
Nekem 15 éves mercim van, (az újabbaknál nem tudom hogyan van) de alapfelszereltség a dupla hővédő üvegezés, ami két réteg üveget jelent, közötte levegővel (az oldalablakok is több mint egy centi vastagok), így egyáltalán nem párásodik, akkor sem, ha rálehelsz.
Mint a hőszigetelt lakásablakok.
A fűtés pedig a motor leállítása után is működik vagy 3/4 órát, amíg a hűtőrendszerben lévő víz nem hűl 30 fok alá.
Mivel keringeti is közben,ez a blokk hőmérsékletével együtt értendő.
Ha mégis bepárásodna valahogyan, van a műszerfalon egy párátlanító kapcsoló, ami 3-4 másodperc alatt lefújja az üvegeket.
Az oldalüvegeket is.
Aztán ott van az állófűtés, igaz ez már extra.
Ha elindultál akkor meg már figyel az automatika, hogy ne párásodjon, akárhova is fújatod a levegőt közben.
Nem csak egy venti van benne.
Na ezeknél a rendszereknél sokkal olcsóbb és egyszerűbb megoldás az ablakfűtés (de a luxusautóknál nem az olcsóság a cél), bár azt megnézném meddig bírja egy kisebb autó akksija a parkolóban álló motorral télen.

A rendelhető extrákkal meg az a helyzet, hogy aki újonnan tud ilyent venni, az maga akarja eldönteni mire van szüksége, ezért nincs pl. két egyforma felszereltségű öreg Merci.
Van olyan osztrák ismerősöm akinek 3 újonnan általa vásárol Mercije van, egy 30 éves 123-as, egy 15 éves 124-es, és egy új cdi, de egyikben sincs klíma, mert ő utálja.
Az extrák nagy része kizárja egymást, mert pl. csak könyöklőből rendelhető vagy 10 féle(redőnyös, hűtőboxos,duplafedelű, hátsó klímavezérlős, tv-s, pohártartós, haddnesoroljam.)

W140 2008.10.22. 21:19:59

Ja és például egy öreg német nyugdíjas bankár csak azért nem akar zászlótartót, meg DVD-t, hogy menőzzön vele a szomszédoknak :)

qualitaet egyetértünk, de az ASC és az ASR nem ugyanaz mint az ESP.

foolproof 2008.10.22. 21:37:09

Valamikor a 90`es evek kozepe tajan egy Auto Magazin cikk mar foglalkozott hasonlo temaval, csak akkor eleg populista modon a kulonbozo autos extrakat mas, akkoriban szinten luxusnak szamito haztartasbeli dolgok araihoz hasonlitottak. Pl. klimaberendezes egy autoba es egy lakasba, a vetelaraik hogy viszonyulnak egymashoz. Ertelme az irasnak ugyan nem volt sok, arra viszont rajottem, hogy egy jol felszerelt autora siman el lehetett verni mar akkor is 1-2 suzuki fogy.arat. pluszban.

Az erdekes az, hogy sok extra (pl. borkarpit) mar akkor a maihoz hasonlo aron volt elerheto, a nagyautok viszont azota drasztikusan dragultak...

foolproof 2008.10.22. 21:40:55

"Van olyan osztrák ismerősöm akinek 3 újonnan általa vásárol Mercije van, egy 30 éves 123-as, egy 15 éves 124-es, és egy új cdi, de egyikben sincs klíma, mert ő utálja."

Hat, igy nem is lesz egyszeru oket elpasszolnia szegenynek, na de hat ha csak egyszeruen gyujto, akkor egeszsegere!;-)

PistonHead 2008.10.22. 21:42:56

"Az extrák nagy része kizárja egymást, mert pl. csak könyöklőből rendelhető vagy 10 féle(redőnyös, hűtőboxos,duplafedelű, hátsó klímavezérlős, tv-s, pohártartós, haddnesoroljam.)"

Így van. Már csak ezért sem létezik olyan, hogy "fullextra", max. a telepi suttyók és a piti bűnözők szókincsében, akik még a budös életben nem konfiguráltak autót.

renesis 2008.10.22. 21:55:47

ilyen zászló tartót rendelhettem volna a Ceedemre is....most szerelhetem rá utólag

Csontos Szigfrid 2008.10.22. 22:25:38

Szerintem semmi szükség luxusautókra. Hatalmas értékvesztés, drága szervizköltség, stb. Miért nem mehet pl. egy gyárigazgató, vagy egy politikus is felső közepes szedánnal?

Gomulka Béla 2008.10.22. 22:25:47

Még én se konfiguráltam autót. Hogy kell?

eko 2008.10.22. 22:28:05

Winkler urat annyira átjárta a japán szellem, hogy el sem tudja képzelni, hogy ez máshogy is működhet.
De jó is volt a cucilizmusban. Mindenből csak egy féle volt..
Az volt ám a nagy egyenlősdi..
Kár, hogy azért voltak egyenlőbbek is..

Gomulka Béla 2008.10.22. 22:28:08

(Odamegy az ember a konfigurálóval, hozzáteszi, megnyomja a gombot, és vár. Ha pittyeg, akkor megvan, ha meg szaporán, akkor az az ellem.)

g.apollinaire 2008.10.22. 22:29:21

"..egyre több, ma már irtózatos mennyiségű kellékre van szükségünk az élethez. Az élet helyett kellékek beszerzésével foglakozunk, élni már nincs időnk!"
Popper Péter

Gomulka Béla 2008.10.22. 22:31:57

Dehogy volt egyféle. Tolótetûs Wartburg, Trabant de luxe, Ezerhármas Zsiguli könyöklõmintás üléssel és ezerötszázas de-facto könyöklõvel, 105 versus 120 Skoda, tombolt a kommercialista dõzs!

Gomulka Béla 2008.10.22. 22:33:51

"Az nagyon jó, ha választani lehet, az nagyon jó lehet."

A. E. Bizottság

eko 2008.10.22. 22:34:09

Gomulka Béla 2008.10.22. 22:25:47
Még én se konfiguráltam autót. Hogy kell?

Próbáld ki!

www.bmw.de/de/de/general/configurations_center/configurator.html

Shadowbull 2008.10.22. 22:34:38

"Szerintem semmi szükség luxusautókra. Hatalmas értékvesztés, drága szervizköltség, stb. Miért nem mehet pl. egy gyárigazgató, vagy egy politikus is felső közepes szedánnal?"

Szerintem semmi szukseg kameras, hetzenes mobilokra. Draga, bonyolult, oszt egy csomo olyant tud, amire tisztesseges embernek semmi szuksege.

Miert nem eleg mindenkinek egy legegyszerubb Nokia?

Vagy peldaul tokfelesleges a 42 colos plazmateve. Pazarolja az energiat.

Soroljam?

sb

PistonHead 2008.10.22. 22:51:04

Büdös burzsujok, mindenki járjon gyalog!
Mit gyalog, négykézláb!

Rocko- 2008.10.22. 22:55:44

zalkapone 2008.10.22. 18:58:28
Te hány iróniával teli mondattal hozott már össze a sors? :)

zalkapone 2008.10.22. 23:07:01

Egyébként rengeteg érdekes emberrel hoz össze a sors nap, mint nap, ha erre gondolsz! :-)

edudv1 2008.10.22. 23:21:21

frankó cikk, a vége pedig...:)))))))) jah, sajna télleg sok ilyen ember jár itthon ilyen csodákkal...

qualitaet 2008.10.22. 23:27:16

"basszus és akkor mikor belefingasz, akkor csak úgy érlelődik ott az ülésen és eszi bele magát az anyagába, ahelyett, hogy rögtön kiszellőzne? hát már ne haragudj, de hogy pont ezt spórolod ki belőle....."

Fingáskor kibuktatom a schiebedach-ot és oldalrabillentem a seggem.Ha nagyon bonyolult volt az étlap, akkor az ablakot is leengedem:)

A "Sitzbelüftung" nélküli ülésen teljesen homogén a bőr, nem ragad benne...

"és nem gondolsz arra, hogy mikor majd eladod és az ifjú boyracer majd megveszi, akkor szégyenkeznie kell, mert nyilvánvaló lesz, hogy nem ő fingott először bele?
Jesszusom!Remélem ez nem saját tapasztalat!Nofene! Te akkorákat szoktál szellenteni, hogy évekig benne maradt a szag és a vevő megérezte? :))

qualitaet 2008.10.22. 23:44:15

"Nekem 15 éves mercim van, (az újabbaknál nem tudom hogyan van) de alapfelszereltség a dupla hővédő üvegezés, ami két réteg üveget jelent, közötte levegővel (az oldalablakok is több mint egy centi vastagok), így egyáltalán nem párásodik, akkor sem, ha rálehelsz."

Függetlenül attól, hogy a 140-eseket én is kedvelem,a dupla üveg ott sem volt széria.
Rendelhető volt. Ugyanúgy mint a régi 7-ben, csak ott egy évvel korábban.Elsőként a világon.(Ez itt a szurka helye,meg ne haragudj :)

Bocs, de a dupla üveg nem képes a levegőt páratartalmát csökkenteni. Igaz azon nehezebben, és később megy végbe a lecsapódás.

"A fűtés pedig a motor leállítása után is működik vagy 3/4 órát,"

Külső hőmérséklet függő. Mínusz egynéhány fokban percek alatt lehűl a víz. Tapasztaltam.

"qualitaet egyetértünk, de az ASC és az ASR nem ugyanaz mint az ESP."

Igen. De mind elektronikus menetstabilizáló rendszer. És a cikkben ez a megjelölés szerepelt. Helytelen bevezetési időponttal és típussal.
(Nem vagyok meggyőződve arról, hogy az A-Klasse-ban alkalmazott első generációs ESP sen több egy szimpla kipörgésgátlónál. (ASC, ASR)

"Ja és például egy öreg német nyugdíjas bankár csak azért nem akar zászlótartót, meg DVD-t, hogy menőzzön vele a szomszédoknak :)"

Pontosan. Még ha a Winkler típusú fazonok így is szeretnék.

qualitaet 2008.10.22. 23:46:53

"Így van. Már csak ezért sem létezik olyan, hogy "fullextra", max. a telepi suttyók és a piti bűnözők szókincsében, akik még a budös életben nem konfiguráltak autót."

Így van.:)

qualitaet 2008.10.22. 23:48:33

""Az nagyon jó, ha választani lehet, az nagyon jó lehet."

A. E. Bizottság"

No meg a "Milarepa-verzio" :))))))))

subtotal 2008.10.23. 00:08:25

GYUSZI BACSI · www.fizetesem.com 2008.10.22. 17:44:57
subtotal: igenis életmentő a klíma a kabrióban

nemrégibn volt egy teszt (talán épp az Index hozta le), hogy egy 40 fokos belterű autó vezetőjének a reakció ideje annyival rosszabb egy 25 fokos kocsi vezetőjénél, hogy a hidegebb autó már áll, mikor a másik vezetője 35 kmh-val üti el az akadályt

szóval:
Scenario1: meleg van, lenn a tető, autózunk (nem dugózunk), nincs meleg, reakcióidő rendben
Scenario2: fenn a tető, mert elromlott az idő, nincs meleg emiatt (vagy nem annyira), autózunk, reakcióidő rendben

Én nem azt mondom, hogy ki kell belőle dobni a klímát, de azért egy E30-ast én el tudnék magamnak képzelni klíma nélkül simán. Én a saját autómban most nyáron is az esetek max 10%-ban használtam, mostanában nemnagyon, csak esős-párás időben. A bőrülés szerény véleményem szerint azoknak való, akiknek tetszik. Ha az tetszik hogy más megnézi és e megér félmillát, tőlem.

Rocko- 2008.10.23. 00:15:11

zalkapone 2008.10.22. 23:05:40
hát a szarrágás kapcsán. hogy aki megvesz egy 30+ milliós autót, az tuti nem sütőolajat fog belelapátolni. :)

qualitaet 2008.10.22. 23:27:16
"Fingáskor kibuktatom a schiebedach-ot és oldalrabillentem a seggem."
vigyázz melyik oldalra, mert különben x időnként nem lehet cserélni az anyósüléssel.

W140 2008.10.23. 00:15:51

qualitaet, ha valamiről mindent tudok az a 140-es :)))
a dupla üveg valóban nem elsőként volt a 140-esben, de elsőként volt benne szériafelszereltség.
A 220-asnál már csak rendelhető volt.
Én használtam télen a "rec" fűtést, és mínuszban is fél órát megy.
Igaz az enyém 5 literes blokk, az lassabban hűl, mint pl. egy 320-as.
Az ESP annyiban különbözik, hogy figyeli a kormány elfordulását, és az autó oldalirányú és tengelyirányú elmozdulását
is, nem csak a kerekek kipörgését vagy blokkolását, és ezek alapján avatkozik be.
Gondolom erre gondolt a cikkíró, bár alapjában véve hülyeség, mert maga a menetstabilizálás már a sperr difi és az abs 30 évvel ezelőtti megjelenése óta folyamatosan fejlődik, és egyre többet tud, a neve meg változik.
Ezt találtam:

* 1936. A blokkolásgátló fékrendszer szabadalmának bejegyzése.
* 1964. Elkészül az első generációs blokkolásgátló, amelynek megbízhatósága még nem teljes.
* 1978. Megkezdődik a blokkolásgátló fékrendszerek sorozatgyártása (Mercedes-Benz és BMW számára)
* 1981. Elkészítik a százezredik ABS-t.
* 1985. Mercedes-Benz S osztály elsőként kap szériában ABS fékrendszert.
* 1986. Elkészítik az egymilliomodik ABS-t.
* 1987. Megkezdődik a személygépkocsik számára ASR (kipörgésgátló) gyártása.
* 1995. Megkezdődik az ESP (elektronikus stabilizáló program) sorozatgyártása.

Amúgy a Bosch fejlesztette ki a beépíthető verziót, az, hogy melyik gyár alkalmazta először, már csak részletkérdés.
Általában az ilyen dolgoknál a BMW és Mercedes szokott az elsők között lenni, a rivalizálásnak semmi értelme, ráadásul mint itt már megmondták, a BMW-nek, és a Mercedesnek sincs semmi értelme :-D

zalkapone 2008.10.23. 00:28:17

Rocko

Én itt már a secondhand felhasználókra céloztam. Aki annak akar látszani, de nem az.

qualitaet 2008.10.23. 02:06:32

"1985. Mercedes-Benz S osztály elsőként kap szériában ABS fékrendszert."

A Mercik közt kétségkívül...

A világon elsőként a 745i-hez adták az ABS-t szériában, 1979 ben.
Amit bescanneltem, egy originál, gyári extralista 1979 (!)augusztusából, nem pedig jött-ment,elfogult és tájékozatlan hülyék által összetákolt Wikipédia...
Picit széles. De a kép jobb oldalán olvasható, az "ab Werk" felirat. Akkoriban ezt a kifejezést használták arra ami az alapárban is bennefoglaltatott.
Érdemes szemügyre venni mind ezt ,mind a későbbi vagy korábbi listákon szereplő extrákat...

Egyszer és mindenkorra segít megtanulni, hogy hányas is a kabát, ha innovációs uttörőkről folyik a disputa.

A régi BMW-s slogan jut eszembe.MMM- Mindenki Minket Másol:)

Amit bescanneltem, nem egy

qualitaet 2008.10.23. 02:17:58

Láttam én már fehér (szimpla)üveges ,'92-es W140-ES 300SE-T.
Nem volt széria a Do'Gla.

Ettől függetlenül tényleg kár rivalizálni, hisz a "Der Beste Auto der Welt" becenevet csak egyetlenegy kocsi kapta meg eleddig. Azt pedig úgy hívták:
450 SEL 6.9! :)

fluoride 2008.10.23. 07:00:13

Király a cikk! :)

"A legnagyobb ökörség például kabriót venni bőrkárpittal, klíma nélkül. Magyarországon ezek mennek a legjobban. Kérdeztem is a Mazda PR-osát, hogy de hát miért, amikor a klíma életmentő extra egy kabrióban, amikor a kánikulában dugóba kerülünk, a bőr viszont jól megéget, ha megsütötte a nap. Azt mondta, ő éppenséggel tudja, a vásárlók igénylik ezt, mert klímára sajnálják a pénzt, a bőrbelső viszont kívülről is jól látszik."

Micsoda hatalmas nemzet ez a magyar! :D
Legközelebb csakis arra a pártra szavazok aki megígéri hogy még luxusabbnak kinéző még rongyrázósabb autókat vehetünk olcsóbban a ciklusa alatt.

Gomulka Béla 2008.10.23. 08:23:27

"Der Beste Auto der Welt"

Ez most melyik nyelv? Angol? Francia? Japán? Szuahéli?

Gomulka Béla 2008.10.23. 08:47:15

Más téma, de vessenek az urak egy pillantást a Fiat 500 töréstesztjérõl szóló beszámolóra. Falnak menve az 500-as öt csillagra elég biztonsággal védi meg az utasait. És halálgyárrá válik ha valami bunkó paraszt félszerzet úgy dönt, hogy neki mától egy SUV-ban lesz jobb. Ha legközelebb errõl lesz a disputa, tessenek majd emlékezni.

szpsz 2008.10.23. 10:03:52

Én mondjuk csak a Porsche márkát ismerem, de azt előlről-hátulról, kívülről-belülről. Arra a következtetésre jutottam, hogy a sok drága extra, használt korban nem igazán teszi drágábbá az autót, de eladhatóbbá mindenképpen. Én anno így voltam, 2003-ban. A másik meg az, hogy ha most nekem lenne lehetőségem megvenni egy új 911-es, aminek az alapára 25M körül van, akkor ennyiért lenne egy új Porsche 911-esem. Ha megrendelném bele az ülésbe integrált seggnyaló nyelvgépet, meg a pohártartó mellett a hamburgertartót, meg a kormányba integrált leheletanalizálót és az utasülésre ülő ember nemét kikövetkeztető és eszerinti rádióadót kereső hifit (már csak poénkodom, hogy éreztessem, hogy mennyi fölösleges faszságot kitalálnak, hogy "Neked kell ez!" de igazából csak az ára kell, nekik) és mindettől a 25 milliós Carrera árát feltornásszuk a duplájára, a tényállás megmaradt: van egy új Porsche 911-esem. Amúgy spec, ami szerintem fontos, az alapban megvan a szériafelszereltségben.

Ciri 2008.10.23. 10:12:09

"fluoride:
Micsoda hatalmas nemzet ez a magyar! :D
Legközelebb csakis arra a pártra szavazok aki megígéri hogy még luxusabbnak kinéző még rongyrázósabb autókat vehetünk olcsóbban a ciklusa alatt."

Az, hogy hülye vagy a témához, nem probléma, mert nem vagy "szak"újságíró,mint Winkler.De legalább ne hidd el feltétel nélkül a fenti post legnagyobb marhaságát és hazugságát, amit be is idéztél.
Üdv!

Rocko- 2008.10.23. 11:03:41

zalkapone 2008.10.23. 00:28:17
ja, a wannabek. :)
hát az már inkább szördhend, és rögtön egy zebracsíkos/párduc/tigrismintás üléshuzattal indítanak. :)

zalkapone 2008.10.23. 12:35:28

Rocko

Jaja! Sokan megmondták már előttünk, hogy a pénzzel nem jár együtt a jóízlés...

zalkapone 2008.10.23. 12:41:05

Valszeg az általam emlegetett "szupertuning" Daewoo tulajdonosa is olvasója a postnak, mert amióta írtam róla, azóta eltűnt.

Kifordított kacagány 2008.10.23. 12:53:30

qualitaet 2008.10.22. 23:27:16
nem akarok szerénytelennek tűnni, de amit egyszer én odateszek, azt holmi schiebedach el nem űzi.

subtotal 2008.10.23. 00:08:25
dugóban ácsorogva a legkevesebb embernek van kedve kabriózni. olyankor inkább az épeszűek felteszik a tetőt.
más dolog, hogy a mégépeszűbbek bele se mennek a dugóba.

szpsz911 2008.10.23. 10:03:52
az extrák nem is arra valók, hogy karácsonyfát csináljanak az autóból, hanem hogy azt rakj bele ami szükséges. arról már nem tehetnek a gyártók, ha a vásárló ilyen területen akarja kiélni magát.

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.10.23. 11:03:41
a párducminta egy időben nagy divat volt. szerintem nem feltétlen baj, ha egy korhű autóban ilyen van. más dolog, hogy utólag belemókolni már beteges.

fluoride 2008.10.23. 12:58:19

Ciri:
Tényleg nem vagyok szak újságíró de kitartok amellett hogy Mo.-n az autó státusszimbólum és az utakon egyfajta hierarchia van a "bőrülésesek" és a "nem bőrülésesek" között mint ahogy az az első hsz.-ból is kiderül. És szerintem ez inkább balkáni mint nyugat európai.

2008.10.23. 13:03:09

Nem luxusautó, hanem presztízsautó. Ez kb. magyarázza is a cikkben felvetetteket.

Rocko- 2008.10.23. 13:22:20

Kifordított kacagány 2008.10.23. 12:53:30
tudsz példát mutatni? még Jaguarban se tudom elképzelni, h jól néz ki.

zalkapone 2008.10.23. 14:49:25

Emlékeztek a Winkler MX5-re? Abban volt valami marhabőr a műszerfalon.

Ciri 2008.10.23. 15:46:05

fluoride:
Továbbra sem érted...

Kifordított kacagány 2008.10.23. 15:57:21

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.10.23. 13:22:20
nem arról van szó, hogy jól néz ki. nem néz ki jól(néhány mai huzatborzalomnál nem is rosszabb). arról van szó, hogy egy időben divat volt és a népek áthúzták az üléseiket divatmintázatúra. az adott korhoz szervesen kötődik(az öregemnek is volt ilyenje 68-ban, aztán később kapott a skoda rendes huzatot). egy öreg autóban ha megmaradt ez a mintázat az nem túl nagy baj talán. a szőrkocka se szép, mégis kultikus darab, egy csomó autóba megtalálható, ugyanúgy mint a leopárdmintás huzat.

StZ 2008.10.23. 16:20:34

Szerintem: ha lenne olyan luxusautó, amiben minden benne lenne, nem lehetne felvágni vele, hogy "nekem még a legdrágábbak között is a legdrágább van". :)

Rocko- 2008.10.23. 18:10:10

Kifordított kacagány 2008.10.23. 15:57:21
értem, való igaz.
ez olyan, mint ha venni akarnál egy Ladát, és ha nem látsz az antennán Kinder-tojásokat, akkor az már gyanus. :)

Gomulka Béla 2008.10.23. 18:28:44

A bõrülést könnyebb mosni. Régen a sofõrnek jutott bõr, a kegyelmes úrnak meg bársony.

qualitaet 2008.10.23. 18:46:35

""Der Beste Auto der Welt"

Ez most melyik nyelv? Angol? Francia? Japán? Szuahéli? "

Kicsit fáradt voltam. Először is DAS Beste Auto...Ilyen szarvashibát, bocs.
Nyilván ezért nem érted.:) Öregszem, és egyre jobban hülyülök, frankón.
használt korban nem igazán teszi

drágábbá az autót, de eladhatóbbá

"
A Poroló az tényleg más világ, az
értéktartás tekintetében is.
Lettelégyen bármennyire hülyén felszerelt, egy 911/993 de talán még egy "vizes" is szinte azonnal és jó áron eledható idősebb korában, ha valóban originál és makulátlan.
"

Gomulka Béla 2008.10.23. 19:10:26

Németül nem tudok, csak a gyártmany és a lingva közötti testvéri kézfogás, vagy a barokk szentek maguk felé hajló keze, az ötlött itten és fel. Das; az angolban a gépek nõnemûek, a traktortól az óceánjáróig. Ahogy Clarkson mester írja az ojságban: kritizáltak, mert egy motoron láttak. Nem értem, még ha a postáskisasszonyon láttak volna…

fluoride 2008.10.24. 14:12:18

Ciri: mit nem értek?

S4mu3l 2008.10.24. 21:35:41

Kábelkorbácsos részbe belekötőknek: a CAN meg kitudja milyen rendszerű adatkommunikáción alapuló elektromos kütyüknek nem hinném hogy akkora rohadtnagy' meló lenne az utólagos betétele, túl sok plusz kábel nem kellhet hozzá. Pont ez lenne az egyik előnye a CAN-BUS-nak. ;)

mükkemakk 2008.10.25. 20:04:20

A nagykategoriás medzsóba és bömbibe, extra az index is? Biztos drága lehet mert csk az árja fejű német rendszámosok használják sávváltáskor...

subtotal 2008.10.26. 10:08:04

mükkemakk,
Az enyémben van, használom is legtöbbször, kicsit árja fejem is van. :) Csak az nem tetszik, hogy a többi autósból a sorok zárását váltja ki :( Ha nem tudják hogy átmenne, nem tudnak reagálni sem. Mondjuk ez nem mentség, de nem ártatlan itt senki.
A legjobb viszont tegnap volt éppen: kanyarodnék ki nagyívben, egy Toyota Yaris jön és indexel, hogy befordul kisívben oda, ahonnan én jönnék ki. Nosza elindulok, más nem jön. Erre mikor már az út közepén vagyok, bevágja a féket és néz rám csúnyán, mert mégsem kanyarodott be. Erre mit lehet mondani?

subtotal 2008.10.26. 10:14:18

mükkemakk,
Bár nem mentség, de a beengedés sem úgy történik, mint nyugatra. Lehet keresni, hogy mi volt hamarabb, a bepofátlankodás vagy a nem-beengedés, de az indexelés elmaradása annak is a következménye, hogy ha valaki jelzi, hogy be szeretne sorolni, juszt se engedik be.

maydayray 2008.10.28. 16:02:46

ez egy qrva jó cikk :-)))
süti beállítások módosítása