Újságíró – kivételezett állatfaj

A tesztelők sosem ülnek igazi autókba

  2008. október 15. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

Még csak öngyilkos se lehetek betonfalnak rohanva, mert egy nyamvadt Citroën Nemo tesztautóban is anyaölként véd a sok (egyébként feláras) légzsák pukkanása. Nem élet ez így.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr68714617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadparaszt 2008.10.15. 03:31:44

Az autó a Citroen Kacsa. A többi élvezeti cikk.

klondike 2008.10.15. 06:18:32

Adott egy full 140 LE Scenic és egy fullatlan 1.2 Kangoo (egyetlen extra a kazettás magnó (csoda, hogy jobboldali tükör van). Elolvasva a cikket szerintetek melyiket szeretem jobban vezetni?
Nem sírom vissza a trabantot, de azt hiszem vannak az autókban felesleges dolgok is.
Nekem a nem motoros kapu is megteszi...

wartburger · http://pecoshop.fw.hu/ 2008.10.15. 06:44:40

Pedig jó lenne fapados autókat is tesztelni, ill. leszállni a földre, mert már túl sok az olyan teszt, amilyen a mostani Accord teszt is, idézem:
"201 lóerő, így leírva jól néz ki, de a nagy fehér testtel alacsonyabb fordulaton erősen megküzd".
Könyörgöm 201LE-s! Az átlag Totalcar olvasó beleülne, azt mondaná: Hű, de megy!

fkorbi 2008.10.15. 07:26:57

Hé, azért remélem nem az lesz a végkövetkeztetés, hogy nem teszteltek egyáltalán! A hivatalos tesztek után próbáljatok alap kocsikat szerezni, kérjetek ismerőstől, stb. Csináltatok már ilyet régen...

Shadowbull 2008.10.15. 07:34:50

"Aki szereti ezt a szakmát, azt egy idő után mindinkább érdekelni kezdik a népautók, az egyszerű kocsik, nem a látványos extrákra, hanem újszerű szerkezeti megoldásokra kiélezett tömeggyártmányok."

Namost ebben a mondatban van egy iszonyatosan nagy ellentmondas :)

sb

Rocko- 2008.10.15. 07:42:29

balfaszok az eladási listák. anno nézegettem Octaviákat, és ugye már jó ideje nem extra lista, hanem csomagok vannak. értem én, h könnyebb így gyártani, de istenem, mi a francnak erőltetnek valakire +2-300 ezres csomagokat, ha csak egy valami - pl. a fenti esetnél ülésfűtés - érdekli?

Shadowbull 2008.10.15. 07:34:50
hol is?

Shadowbull 2008.10.15. 07:45:46

Az ember olcso, nagy tomegben gyartando autoban a budos eletben nem talal ujszeru szerkezeti megoldast.

Azok a nagyondraga, nagyonpremium, nagyonnagyon modellekben talalhatoak.

sb

Lowtyo 2008.10.15. 07:58:57

újszerű szerkezeti megoldások, tömegautókban

vw bogár - pótkerék levegőnyomásával működő ablakmosója

twingo - hátsó ülés

Citroen C4 - kormány, műszerfal

pár példa, mindegyik korból

Lt

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.10.15. 08:13:36


Azt szerintem kihagytad, amit máskor, máshol igen erős érvként hallottam, konkrétan Karottától, amikor a Totalcar elejéről beszélt a Szilágyinak, hogy nem (csak) magáról az autóról van szó, hanem a körítésről, az ajándékokról és a zsarolásról,amit a tesztautó mellé kap az ember. Oké írtad, de szerinem sokkal lényegesebb szempont, mint az az egy mondat, amit rá szántál. Mi van ugyanis akkor, ha kinyitok egy német/angol/olasz autós magazint? Ők is ugyanazt a kényeztetést kapják, ugyanazokat a preparált tesztautókat, mint az itthoniak, sőt, a nagyobb piac miatt talán még inkább igaz ez rájuk, aztán valahogy mégis elég gyakori eset, hogy egy itthoni sajtóban agyon dicsért autót máshol igen erősen lehúznak. Ahhoz túlontúl gyakori eset, hogy elhigyjem: tényleg csak az ő finnyás izlésük tehet erről.

rATdrAgOn 2008.10.15. 08:28:00

Szerintem meg vegyen új autót az akinek két anyja van. :)
Én még jól elvagyok a ~20 éves citrommal. :)

Amanitin2 (törölt) 2008.10.15. 08:55:01

A követendő példa a Bristol autógyár. Ők újságírónak nem adnak autót. Nincs sajtótájékoztató, nincs bemutató, lófasz nincs. A valóban jó autónak meglesz a renoméja magától.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.15. 09:08:41

@Amanitin2
kinek követendő a Bristol? kik a vetélytársai?
ha egy GM, vagy akár egy PSA méretű cég a Bristol példáját követné, mennyi idő alatt veszítene piacot a továbbra is sajtózó vetélytársakkal szemben?

2008.10.15. 09:15:06

Ezért ér többet sokszor egy pár éves autó használt tetsztje, a tulajdonos véleményével.
A népítélet sok esetben használhatatlan. Egy mondatos népítéletek tömege van fent, amiből nagyjából semmit sem tud meg az ember! Másrészt tele van egy rakat szubjektív véleménnyel (nem az enyém csak kölcsön kaptam címűek meg cégautókról íródottak), szóval ha az autós újságíró cikkeit meg kell szűrni, hogy bármit megtudj az adott modellről, akkor a népítéletet 100x jobban meg kell szűrni, hogy a valódi véleményt megkapd!

Rocko- 2008.10.15. 09:23:21

Shadowbull 2008.10.15. 07:45:46
lásd:
Lowtyo 2008.10.15. 07:58:57

illetve Citroen DS, ott volt a C2 pluriel, ocsmány, de elég jó a kupé kábrió, négyajtós változat. Honda üléskarakuri.

Lowtyo 2008.10.15. 07:58:57
egyik se BMW, ergo nem újdonság egyeseknek. :)

Amanitin2 2008.10.15. 08:55:01
akkor minek gyártanak? ne makarnak eladni? v csak maguknak tartogatják. úgy gondolják, h a saját reklámkampányuk elég és hiteles, véletlenül se szubjektív?

reventlov (törölt) 2008.10.15. 09:33:52

"De mi lesz így a leendő autóvásárlóval?"

Egyszerű: a másfél-kétszeres árú csodakivitelt kell megvenni :-) fapadost nem is lenne szabad árulni, pl külső tükör fűtés nélküli autót ahol hideg évszak is van, és akkor nem lenne mindenkinek pénze autóra, nem futna ennyi, blabla, talán még pesten is lehetne menni.

Üvege$ 2008.10.15. 09:38:27

Matiznál a pont. Szerintem nem hozza a népítélet a reklámbevételeket ezért van ez a cikk és nem azért, mert Csikós úr vagy gyulavitéz be akarná ismerni, hogy néha azért egy másodikos elemista is tudna náluk jobb cikket produkálni!

The Good Boy 2008.10.15. 09:51:53

"201 lóerő, így leírva jól néz ki, de a nagy fehér testtel alacsonyabb fordulaton erősen megküzd"

Az ilyen és ehhez hasonló sirámok már engem is erősen zavarnak, meg az álladó müszerfal kopogtatás. Ki nem sz@rja le, hogy kemény, vagy puha a müszerfal, ha minőséginek látszik. Meg lehet nézni egy Lada 2107-es, vagy egy újabb Lada Niva müszerfalat. Keresztbe olyan puha, hogy egy centit be lehet nyomni. Aztán meg hogy néz ki... Minőségi? Egy f@st!
Minden szubjektiv.
Ezek a sorok csak azért kellenek a cikkbe, hogy egy bekezdéssel több legyen benne.
Meg a másik dolog ez az állandó "nem megfelelő pedálrend, a fék magasabban van mint a gáz..."
Persze, az autógyárakban csak hülyék dolgoznak, akik állandóan rossz magasságba tervezik a pedálokat, hogy az újságirók boldogan fikázzák. Az meg sem fordul a fejükbe, hogy egy rövidebb-hosszabb ideje azonos szögbe álló boka, vagy talp egy vészvékezéskor automatikusan legalább addig fogja nyomni a féket is, és ha a pedál akár csak egy centivel is feljebb van a gáztól, akkor már legalább egy centivel hamarabb is eléri a fékhatást.
Talán ha minden autós tudná a megfelelő erővel és határozottsággal nyomni a féket, akkor egy sikba lenne (meg akkor nem kellett volna kifejteni a vészfék asszisztens sem).
Meg az egyre keményebb futómű is csak az ujságirónak jó, mert ha már egy autóban komfortosabbal találkozik, akkor sir a szája, hogy ezzel nem jó menni a szerpentinen (de még egy chevi sparknál is:). Csak azt felejti el, hogy itthon az átlag magyar a családnak vesz autót nem az élvezetnek.
Bizonyos autós újságíróknak meg kellene tanulni újra egyszerű autósként beleülni a tesztautókba és akkor már egy 100 lovas vas is öröm lenne, és ha családosként gondolkodna, akkor tudná értékelni, ha egy autónál nem tudja megmondani, hogy a kerékkel áthajtott ötforintoson a fej vagy az irás volt-e felül.

Shadowbull 2008.10.15. 09:51:54

"illetve Citroen DS, ott volt a C2 pluriel, ocsmány, de elég jó a kupé kábrió, négyajtós változat. Honda üléskarakuri."

Citroen DS az tomegauto volt?

C2 Pluriel tomegauto?

Honda uleskarakuri? Nem Mazda az veletlenul?

Tehat hogy az uleseket lehet tologatni meg hajtogatni, az nalatok ujszeru, eloremutato muszaki megoldasnak minosul.

Oke, rendben, valszeg en kezelem rosszul a fogalmakat :)

sb

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.10.15. 09:56:58

No comment! Monduk valahogy sejtettem amikor folyamatosan olyanok miatt fanyalognak a tesztekben hogy kemény a műanyag meg hogy csak egyik irányban automata az ablak :D

Egyébként meg érdekes, a Karotta-Winkler duót frankón nem érdekelte ha valamelyik céggel összevesztek... Féltik a bevételt vagy mi?

The Good Boy 2008.10.15. 09:57:35

És még annyit, hogy a népitéletek közül nyugodtan lehetne kukázni az összes olyat, amiben az egyhetes új autót dicsérik, benne 300 km-el, meg a haver kölcsönadta egy lakcsitelepi körre a verdét, hú de állat volt tipusúakat.
És még nagyon szelektálni sem lenne nehéz, mert csak rá kell nézni a használt Km hossz-ra. Meg tetszenek az olyan bent hagyott itéletek, amikor valaki az autójáról már a harmadik itéletet irja (hivatkozik is rá benne-tehát lehetne szelektálni), mert olyan egyszerű az egyed, hogy nem képes frissiteni a korábbi itéletét...
Csak akkor az a baj, hogy vagy 10 000-el esne az itéletek száma.

The Good Boy 2008.10.15. 09:59:39

C2 Pluriel?
Inkább C3 Pluriel akar az lenni.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.15. 10:09:15

Amúgy ki a lófaszt érdekel a kopogós műszerfal igazából?

Kopi3.14 2008.10.15. 10:10:54

Azert nem tudom, par ev kulonbseggel megtapasztaltam a Kia Rio 2 magyr es nemet valtozatat: magyar kozepes felszereltsegu volt, a nemet fullos. A magyar beige-fekete belsovel, a nemet full fekete. A magyar vilagosabb is votl belul, szellosebb, komfortosabb ranezesre. A motor midnket esetben az 1,4-s benzines. Otthon nagoyn dinamiusnak erzodott, szinte prseselt az ulesbe egy rovid ideig, amikor 2-bol 3-ba valtottam. Idekinn semmi ilyet nem tapasztaltam. A korabbi elenk motor itt elettelennek tetszett, erotlen volt. 5-ben 70-nel valami 3000-t porgott, es olyan 6500 volt a piros tartomany kezdete. Lehet a muszer csalt, nem tudom, de nagyon kiabrandito votl. A magyar valtoja lotyogos volt, nem ereztem merre a fokozat. A nemet meg ragadt, akadt, maceras votl kirangatni a ofkozatokbol a rudat. Es ami mindket modellnel idegesitett: a rendkivul konnyu gazpedal. Alig poccintettem meg, mar beesett egy csomot, a motor meg porgott mint a fene. Elgondolkodtato volt erosen.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.15. 10:11:26

"Könyörgöm 201LE-s! Az átlag Totalcar olvasó beleülne, azt mondaná: Hű, de megy! "
Így van.. Sokszor a tesztek alapján nem értem, hogy is lehet 250le alatti autóval járni..
Kicsit nagyon el vannak már szállva a srácok. Be kéne már ülniük valami igazán szarba.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.10.15. 10:13:47

Ja, a 72LE-s Escort után beleültem haver vadi új Aveo-jába - 75LE. És lobogott a hajam. Pöttyet jobban megy.
Akkor milyen lehet a 200LE :)

Winston Smith 2008.10.15. 10:15:28

Valamint jó lenne, ha használtautókat is tesztelnétek! (Tudom, most jelent meg a szakkiadvány. Akkor tesztelnétek TÖBBET!)

A magyar vásárlók legalább háromnegyede úgyis használtan vesz kocsit, így az új csúcs-Accord extráinak felsorolása helyett többet érne azzal, hogy mire kell figyelni egy 5 éves dízel Mondeo-nál

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.15. 10:15:35

Én csak 270-ről és 170-ről tudok nyilatkozni, 200-ról pont nem..
El nem tudom képzelni, milyen lehet mondjuk a 450.

Kifordított kacagány 2008.10.15. 10:16:20

AnyádnakPalánkot 2008.10.15. 10:11:26
épp arról ment a kesergés, hogy olyant nem kapnak.

amúgy meg nem az a legnagyobb baj, hogy a népek az ilyen tesztes vélemények után vesznek autót, hanem azt, hogy a nagyrészük miután megvette úgy is gondolja, hogy amit ő vezet, az ugyanaz az autó mint amiről a tesztek szóltak. ez alól pedig a töréstesztek sem kivételek.

én továbbra is csak azt hiányolom a tesztekben, hogy alig van benzines.

lack 2008.10.15. 10:30:50

hat meg az 1.4 es cee'd hogy meggy a 109 loval..az 1.4es 75 lovas loganhoz vviszonyitva :) .. ezeekt szoktam vezetni..de egyutt sincs 201 loero....de kiterdekel..

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.10.15. 10:33:25

Szerintem az a baj, hogy az autós újságírás valamint az autótesztelés mint szakma konfrontálódik a magyar rögvalósággal.
1. Csikós úr leírta, hogy mekkora a kontraszt a sajtós meg az otthon eladott autók között. Ergo: a teszt nem releváns.
2. A TC is félúton van az autóbuzéria meg a szakszerü tesztelés között, mivel sem müszerezettség, sem anyagi háttér nem áll rendelkezésre ahhoz, hogy valóban objektív eredmények szülessenek - már amennyire az autó mint sujet kiállja az objektivitás próbáját. Ergo: a TC mindig is szubjektív marad, bármilyen is az emberanyag.
3. Ha jól tudom, nem is minden importörrel felhötlen a kapcsolat, ami talán mégis alapfeltétel lenne.

Törekedtek Ti egyáltalán arra, hogy mérvadó, objektív forrás legyetek az autótesztelés ill. autós újságírás mezsgyéjén?
Vagy maradtok a lelkes autóbuzéria keretein belül?

csiga1 2008.10.15. 10:40:41

szvsz a baj ott kezdődik, hogy eltunyultak az újságírók, nekünk se kéne elolvasni ezeket a cikkeket és akkor hamar esne a forgalom
a népitélet egy rakás sz*r,
a használtautó tesztek is, mert sokszor kölcsön autóról irnakk és kiköthet a tulaj dolgokat :(

9mmPara 2008.10.15. 10:45:55

Amikor kinéztem életem első (eddig utolsó is) új autóját, akkor azt a taktikát követtem, hogy kiválasztottam a szóbe jöhető járgányokat (többek között a Népítéletből is), majd szépen mindegyikhez kerestem egy autós oktatót, aki ilyennel oktatott és vettem tőle kétszer egy órát. Kimentünk rutinpályára, forgalomba, én vezettem, ő mesélt. Amelyik jelölt átment ezen a teszten, arra kizsaroltam a kereskedőből egy hosszabb próbautat. Végül maradt egy, amit megvettem. Ez a procedúra került 25-30 ezer forintomba, de kb. azt kaptam, amit vártam.

Seca81 2008.10.15. 10:47:14

Kopogós - nem kopogós műszerfal... Kit érdekel? Nem taperolom a műszerfalat vezetés közben hanem nézem. A gombok meg legyenek kemények!
Hát nekem 160 lovas volt az RX-em, köztudottan ugye a Wankelnek nincs túl nagy nyomatéka, hát BŐSÉGESEN elég volt az ereje, városban főleg, de a pályán is.
Városba minek Veyron???

Seca81 2008.10.15. 10:51:43

A Balcsiról jöttünk haza nyáron az 1 literes Micrával, mondjuk a hetesen nem a pályán, de simán nyomtuk a 120-at 4 emberrel telepakolva. Bőven elég ez is, lefogadom, hogy akkora forgalomban egy Ferrari is max 20 perccel ért volna hamarabb haza...
Manapság mindenki rohan...

jadro 2008.10.15. 10:52:37

Szerintem a szerzők nem csak az autókat tekintve vannak elszakadva a piactól, hanem minden egyéb tekintetben is.
Talán azért mert nem potenciális autóvásárlókhoz szólnak és ami fő, ők maguk sem azok.
Kicsit olyan az egész, mint mikor az általánosban autós kártyákon fikáztuk a legjobb verdákat is, mert ugye a kibicnek semmi sem drága.

Aki bármit vezethet, otthon pedig egy veterán alfája és 10 éves subaruja van, az mit tud annak mondani, aki 3ért szeretne egy családi autót venni?

Egyébként engem pont nem érdekel, hogy mi a véleményük egy autóról, miért vegyem az erősebb "aggregátot", a hátsó fejtér 185 vagy 180 magasságig jó, "kopogós"-e a műanyag (mit jelent ez egyáltalán?!), stb.

Pl. a német újságokban célcsoportok szerinti összehasonlító tesztek vannak, amelyen nem nélkülözik az árak és költségek táblázatba foglalását sem.
Ugyanis nem teszt fikázik egy kocsit Szardínián, készítve pár képet a pocket géppel.
Engem az érdekel, hogy adott árkategóriában milyen megoldás kínál a piac a számomra.

Stock 2008.10.15. 10:54:48

arról nem is írtál Zsolt, hogy sok esetben pézért írnak a médiumok... és akkor hogyan várjunk objektivitást?! :))

mellesleg ebben a külföldi piacra gyártottban lehet valami: muter Corsáját pont 10 éve vettük, alig használtan 2700 km-rel... egy hivatalos Opel kereskedés valami zűrzavaros (számomra érthetetlen ügylet kapcsán hozta be).

sok ismerős állandóan nyafogott, hogy húú az ő Corsája mennyire megbízhatatlan, zabál, eszi az olajat... :)

én ezen mindig csak mosolyogtam... anyuénál keményebb kiképzést sztem még tesztautók sem kaptak, főleg nem 200 000-en keresztül... a kis drága a mai napig a lekeményebb 1-es 50-ig kihuzatós városi szakaszokon is max 6 litert eszik és csak kopó alkatrész volt még cserélve és soha, sehol nem hagyott ott... jah és még egy olajcsere sem volt, amikor egy deci olaj is hiányzott volna belőle.. :))))
ráadásul 1.2, 45 lovas létére nagyon emberesen szedte a lábát!!!! ;)

Shadowbull 2008.10.15. 10:55:40

Ezt a fajta szakmai kiegest egy ujsagiro sem tudja elkerulni.

Egyszeruen hozzaszoknak a teljesitmenyhez, a menetdinamikahoz.

Mivel megfordult mar a kezemben 580 loig viszonylag sok minden, abszolut meg tudom erteni oket.

sb

Shadowbull 2008.10.15. 10:58:07

"jah és még egy olajcsere sem volt, amikor egy deci olaj is hiányzott volna belőle.. :))))"

Ja, mert ami elfogyott, azt kipotolta az uzemanyag :)

sb

Stock 2008.10.15. 11:00:51

egyébként a Totalcar tényleg egyre kevésbé tesztnek mondható irományokat közöl.... nagyon keveset írtok az autó konkrét tulajdonságairól (kormány, futómű, váltó...) a fogyasztás szinte rendszeresen kimarad!

AZ HOGY KIBEN MILYEN ÉRZÉSEKET, ÖTLETEKET, HASONLATOKAT ÉBRESZT A FORMA, VAGY AZ AUTÓ VEZETÉSE EGY JÓPOFA DOLOG, DE NEM TARTOZIK A TESZTHEZ! szerintem..

Fiery 2008.10.15. 11:01:17

"Meg a másik dolog ez az állandó "nem megfelelő pedálrend, a fék magasabban van mint a gáz..."
Persze, az autógyárakban csak hülyék dolgoznak, akik állandóan rossz magasságba tervezik a pedálokat, hogy az újságirók boldogan fikázzák"

Hat pedig a pedalrend eleg fontos dolog, ugyanis egy magasan allo fekpedalos autot nagyon kenyelmetlen a pesti dugokban hasznalni. Eleg sokfele autot vezettem, de erdekes modon, pl. az egyik legjobb pedalrendu a Mondeo volt (elozo generacios). Es nem tortem ossze magam a veszfekezesnel sem :)

Megjegyzem, sok autoban a pedalrenden kivul a pedalok balra is vannak csusztatva, emiatt fekezesnel kitekeredik az ember laba (es megfajdul a terde) egy ido utan. Lasd Yaris II.

Stock 2008.10.15. 11:02:36

Shadowbull: lehet, de ha hibátlanul megy, akkor nem mindegy?! :))

Shadowbull 2008.10.15. 11:02:49

A megoldas az lehetne, hogy minden autos medium kulonbozo ujsagirokat tart a kulonbozo kategoriakhoz. Az egyik csak kisautokat tesztel pocskoszoru motorokkal, a masik csaladi szedanokat, a harmadik meg sportautokat.

Igy mindegyik ismeri majd a kategoriajat, es relative objektiv tesztet tud majd irni.

Igaz a kisautost sohasem szabad majd beengedni egy 400 lovas sportkocsiba, mert utana rogton vagy felakasztja magat, vagy felmond :)

sb

Fiery 2008.10.15. 11:04:21

"Kopogós - nem kopogós műszerfal... Kit érdekel? Nem taperolom a műszerfalat vezetés közben hanem nézem"

Szerintem azert fontos ez a kerdes, mert a muszerfal anyaga alapvetoen meghatarozza (a legtobb esetben) a belter anyagainak minoseget ugy altalaban. A Mazda3-ban belul minden anyag kicsit atlag alatti, mig a Focusban nem csak a muszerfal anyaga puha, hanem a tobbi anyag (pl. uleskarpitok) is jobb minoseguek, mint a Mazda3-nal.

Shadowbull 2008.10.15. 11:05:20

"Shadowbull: lehet, de ha hibátlanul megy, akkor nem mindegy?! :)) "

Dehogynem :))

sb

Amanitin2 (törölt) 2008.10.15. 11:07:05

" Hammer · autoskartya.blog.hu 2008.10.15. 09:08:41
@Amanitin2
kinek követendő a Bristol?"


mindenkinek. aki a termékét csak reklámmal meg újságíró hordák zabáltatásával tudja eladni, az két következtetést vonjon le:
- a termékében nincs semmi kiemelkedő
- függővé tette magát a sajtótól
A sajtótól, akinek kihívást jelent egy újszerű fapados tucatautóhoz hozzájutni pár körre.
Ilyen entitásoktól én speciel nem szeretnék függeni.
Ingyen tipp Csikós mesternek: béreljetek egyet.

Seca81 2008.10.15. 11:07:26

Kamionteszt miért nincs? :)

Rocko- 2008.10.15. 11:07:29

Shadowbull 2008.10.15. 09:51:54
igen, tömegautók voltak.

és Mazda, jah. nem az a lényeg, hogy lehet tologatni, hanem az, ahogyan.

The Good Boy 2008.10.15. 09:59:39
lehet. a teteje a lényeg.

Seca81 2008.10.15. 11:09:04

Fiery: Akkor is a Mazda kéne! Már csak elfogultságból is :)

Stock 2008.10.15. 11:09:11

" megoldas az lehetne, hogy minden autos medium kulonbozo ujsagirokat tart a kulonbozo kategoriakhoz. Az egyik csak kisautokat tesztel pocskoszoru motorokkal, a masik csaladi szedanokat, a harmadik meg sportautokat."

sztem nem működne, mert mindenki mindig a sportautósat olvasná, mert az az érdekes... aztán 2-5 éventene benézne a kisautósra, amikor éppen vásárlás előtt van.... és akkor miből élne a kisautós újság? :)

amúgy egyszer mintha a totalcar ígérte volna hogy lesz egy cikksorozata, amiben különböző felszereltségű, és kategóriájú autókat hasonlítanak össze, ha jól rémlik pont a mostani poszt író harangozta volna be valami hasonló szöveggel, hogy " kiderítsük, hogy melyik a jobb pl egy fullos Octavia, vagy egy alap Pasat..."

Fiery 2008.10.15. 11:18:33

"Akkor is a Mazda kéne! Már csak elfogultságból is :)"

Szep dolog az elfogultsag, de a Mazda3-nak szamtalan hibaja van, sz'al en tobbet a Mazdatol semmit (sot, japan gyartotol semmit, a Yaris II-vel is rafaragtunk kemenyen).

jadro 2008.10.15. 11:19:01

És még két dolog, amit senki (sem fogyasztó, sem író) nem vesz figyelembe:

1. a mai autók tömegtermékek, ami azt jelenti, hogy a sikertelenebbek is százezres darabszámban potyognak ki a gyárakból.
Vagyis a Népítélet szintű okosságok nem relevánsak a maguk n*10 hozzászólásukkal.

2. a kommunikációs büdzsét a gyártók arra fordítják, hogy 1-1 üzenetet bevéssenek a fejünkbe:
Volvo-biztonságos
Toyota-megbízható
Citroen-innovatív, stb.
A tesztelők feladata az volna, hogy bizonyítság vagy cáfolják ezeket az állításokat.
A Toyota pl. az ADAC szerint valóban a legtöbb autónál megbízhatóbb (értsd pl.: 1000 autóra nem 13, hanem mondjuk 9 meghibásodás jut), de ez modellenként, és évente változik.
E szerint a sima Octavia hosszú éveken át verte megbízhatóságban a Toyotát.

Mellesleg visszatérve az 1. ponthoz, a statisztikák szerint az autónk megbízhatóságához többet tesz hozzá, hogy hétfőn vagy szerdán rakták össze, mint hogy ki a Renault vagy a Toyota gyártotta-e.

Szóval adatokat akarok látni, nem szubjektív impressziókat!

ommm 2008.10.15. 11:23:52

Shadowbull 2008.10.15. 11:02:49
A megoldas az lehetne, hogy minden autos medium kulonbozo ujsagirokat tart a kulonbozo kategoriakhoz. Az egyik csak kisautokat tesztel pocskoszoru motorokkal, a masik csaladi szedanokat, a harmadik meg sportautokat.


Számomra az a jó autós ujságíró, aki el tud vonatkoztatni attól, hogy egy nappal korábban tizenmilliós prémiumot vezetett, ma pedig egy fapados akármiben ül.
Ez a nehéz, ez a vízválasztó. Mindig az adott célcsoport szemszögéből vizsgálni az objektumot.

tamil 2008.10.15. 11:27:00

Volna nekem egy ötletem a probléma kiküszöbölésére. Biztos sok olvasó örömmel kölcsönadná hétköznapi, fiatalabb vagy idősebb, erősebb vagy gyengébb, jobban vagy kevésbé felszerelt autóját egy rövid kontroll tesztre a Totalcar stábjának, ellenérték nélkül. Ha érkezik egy fullos autó, csak bele kéne nyúlni egy erre a célra létrehozott adatbázisba, felvenni a kapcsolatot a tulajjal, aztán mehet az objektív kontrollteszt. Persze vannak buktatói a dolognak, pl. mi van ha sérül az autó, meg közben üzemanyag is fogy, egyebek. De hát ezekre a dolgokra léteznek bevált megoldások, csak össze kéne gyűjteni és formába önteni.

Stock 2008.10.15. 11:31:19

tamil: az ötleted nem rossz, de sztem azzal van a legnagyobb probléma, hogyha tényleg a valóságot tükröző teszt születne nem kapnának több fullos autót az importőrtől...

Shadowbull 2008.10.15. 11:38:00

"sztem nem működne, mert mindenki mindig a sportautósat olvasná, mert az az érdekes... aztán 2-5 éventene benézne a kisautósra, amikor éppen vásárlás előtt van.... és akkor miből élne a kisautós újság? :)"

Na itt van a kutya elasva :)

En peldaul egy Ford Fiesta vagy egy Honda Civic tesztet el sem olvasok, mert nem erdekel. alapkivitel tesztje szaraz adatokkal meg meg inkabb nem erdekelne :)

sb

Shadowbull 2008.10.15. 11:39:39

"Számomra az a jó autós ujságíró, aki el tud vonatkoztatni attól, hogy egy nappal korábban tizenmilliós prémiumot vezetett, ma pedig egy fapados akármiben ül."

Nemtom, szerintem ez fizikailag nem lehetseges. Ez olyan mint a herointolerancia. Ha en belonek 1 grammot*, akkor lehet meghalnek, egy gyakorlott heroinista meg ennek a tobbszoroset sem erzi meg.

akkor o mit tudna mondani az egygrammos hatasrol?

* fingom sincs hogy mennyi, csak irtam egy szamot.

sb

volik 2008.10.15. 11:41:53

"Egyébként meg érdekes, a Karotta-Winkler duót frankón nem érdekelte ha valamelyik céggel összevesztek... Féltik a bevételt vagy mi?"

Nekik van családjuk?
...

9mmPara 2008.10.15. 11:48:08

Seca81! Szerintem azért, mert
1, a kamion munkahely
2, nem az veszi, aki vezetni fogja, hanem a cég főnöke, aki szinte kizárólag gazdasági szempontok alapján dönt a beszerzésről
3, egy bemelegítő, első benyomásos teszt legalább 2-3000 km, egy tartósteszt félmillió kilométernél kezdődik
4, versenykamionos fílingteszt épp nemrég volt, ha jól emlékszem

Kifordított kacagány 2008.10.15. 11:49:37

szerintem meg nem az a baj, hogy az ujságíró nem objektív, hanem az, hogy az olvasó "A" véleménynek és nem egy véleménynek kezeli az irományát.
el lehet menni megnézni egy autót, mert az ujságíró dícsérte, vagy éppen azért mert nem dícsérte, de ha már megnézem magamnak és beleülök, ne magyarázzam be, hogy azért érzem másképp magam benne, mint az ujságíró, mert ő az ujságíró én meg nem.
mellesleg én el szoktam időnként olvasgatni azokat az irományokat is, amik a számomra érdektelen autókról szólnak. nem árt informálódni róla, mikkel találkozom az utakon.

volik 2008.10.15. 11:50:09

Egyébként eddig pont a Csikóst meg Gyulavitézt bírtam csak morgás nélkül elolvasni, de valóban, náluk is kezdi a sekélyesedés felütni a fejét.

Sebaj, van más orgánum is, majd 1-2 hónap múlva újra ide kattintok.

Jobbulást!

rakpartiróka 2008.10.15. 12:11:32

Az újautó tesztek arról nem szólnak csak, ami igazán a legfontosabb. Nem is szólhatnak persze. Nekem (meg még jópár embertársamnak) az a fontos, hogy: meddig megy el a féktárcsa, mikor esik ki a turbó, mikor kezd nyöszörögni a futómű és mindez MENNYIBE KERÜL...
Én biztosan feltérképezném (kurvanehéz ájnó) a várható költségeket is.

Fasza dolog a 407 SW-ben a panoráma tető, de a harmónika minden másodikban széthullik a negyvenezredik kilométernél. Ezek a fontos dolgok. Szerintem.

Hogy milyen az ülés, hol vannak a kallantyúk, zörög-e, látom-e a bicikliző gyereket tolatás közben szvsz megszokható...

Megint a régi dolog. Régen Ladából is választhattál különbözőeket. Kéket, pirosat...

RoFä 2008.10.15. 12:33:31

Zoli,

régóta érlelődik bennem a benyomás, hogy te azon kevesek közé tartozol, akik okkal hívják magukat újságírónak. Ez a cikk is megerősített benne, köszönjük.

RoFä 2008.10.15. 12:35:15

ommm 2008.10.15. 11:23:52

Oké, és akkor most emlékezz vissza, mit kaptatok a Dacia tartóstesztért. Bár igazából ne foglalkozzatok vele :)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.15. 12:40:22

..régen volt jó, amikor karotta vezette a sportkocsikat, winkler meg a többit.
akkor eleve tudta az ember, hogy kitől mire számíthat.
de ma, amikor mondjuk Rácz úr megkapja egyik nap a Corvette-et, másik nap az egyterűt, aztán nem tud átállni egyikről a másikra, valahogy fura az egész.
minden írásban kanyarsebességről meg gyorsulásról van szó, pedig itthon a motorerőt tekintve 50-60 lóval már ragyogóan el lehet közlekedni.
tényleg ez kell az embereknek? apám smax-a a csúcs, jobban ráz gyárilag mint a felkeményített kimerevített ültetett tizenéves japán sportautóm.. vicc

ommm 2008.10.15. 12:45:44

RoFä 2008.10.15. 12:35:15

Igen. Volt idő rá, Rácz Tomi több ezer kilométernyi tapasztalata.
Személy szerint nem voltam érintett a dologban, de méltányoltam azt, hogy éppen a Daciában volt meg a tökösség, hogy a seggünk alá toljanak egy hosszútávú tesztautót. És az ilyenkor felmerülő dumával ellentétben tudtommal soha senkit nem kértek meg semmire és nem vártak el cserébe semmit. Olyan volt, amilyen jó vagy rossz, ebből a szempontból lényegtelen maga a termék. A szándék, az a fontos.
Privát vélemény, nem muszáj, hogy tükrözze a szerkesztőség többi tagjának álláspontját.

Labancz 2008.10.15. 13:16:49

Jó cikk volt, köszönöm. Egy-egy botrány alkalmával kiderült már korábban is, hogy a) nem hétköznapi kocsikat adnak az újságiróknak, b) ha kell az újságírót is meg lehet venni kilóra... lásd, Merci ráfutás megelőző rendszere (deszka keresztben) a stern.tv-n.
Az egész arra megy ki, hogy kiénekeljenek egy kisebb talicskányi pénzt a zsebünkből, amiért egy rakás ipari hulladékot adnak cserébe. Legyél boldog! Éppen ezért félek az új autó megvásárlásától, mint sátán a keresztvíztől! ...pedig lassan esedékes lesz. :-(

WP12 2008.10.15. 13:17:51

Ha tényleg ilyen szar autós újságírónak lenni, akkor cseréljünk :-)))))

A népítélet sem az igazi, erősen szelektálni kell. Naná, hogy én is leírtam 10 ezer km után, hogy milyen zsír az új autóm, de még az enyémtől is sokkal használhatatlanabb ítélkezéseket is olvastam (pl. a faternak ilyen autója volt gyerekkoromban, stb.)

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.10.15. 13:18:05

Nos hát, klassz, dícséretes, őszinte, leleplező cikk, de egyvalami kínzóan, iszonyatosan, megbocsáthatatlanul hiányzott a végéről.

Mégpedig ez: "Ezért a Totalcar szerkesztősége úgy döntött, hogy ezentúl minden egyes tesztelt autónál maximum x hónapon belül garantáltan leteszteljük az alapverziót is. Ha a gyár nem ad, szerzünk máshonnan. Ha a gyár megsértődik, és azzal fenyeget, hogy nem ad több autót: ám fenyegessen. Nekünk az olvasókat kell tájékoztatnunk, nem a gyárakat kiszolgálnunk. Hiszünk benne, hogy radikális lépésünkkel egy hazug, ostoba trendet törhetünk meg. Nem lesz könnyű, de megéri."

Vagy esetleg ez: "Elegünk lett abból, hogy becsapjuk az olvasóinkat. Ezért abbahagyjuk. Ég önökkel!"

Vagy az egyik, vagy a másik.

De valamelyik muszáj.

Különben nagy a gáz.

teddy85 2008.10.15. 13:18:47

Elolvastam az összes kommentet.Végkövetkeztetésként úgy gondolom a "Népítélet" talán még a legobjektívebb segédeszköz, ha valaki autóvásárlás előtt áll.Az sem tökéletes, igen sok benne az ellentmondás egyazon típuson belül, hiszen végsősoron minden embernek magafelé hajlik a keze, nem nagyon húzza le a saját kocsiját mások előtt, meg hát van aki széthajtott roncsot kap ki és lehúzza, holott általában jó a gép .
De min 15 ítélet esetén már megfelelő támpontot ad a "Népítélet".Jó ötlet volt.
Szerintem.

blancer 2008.10.15. 13:37:26

Talán lehetne mégjobban a "leendö vásárlók" szemével is tesztet csinálni.

Például, ha egy jeles újságíró beülne a (n)agyon hirdetett tesztvezetések alkalmágól a "mezei", autóra-vágyakozó mögé/mellé és látná, hallaná és még kérdezne is, hogy mire figyel egy vásárló ha beül a leendö kedvencébe.

:)

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.15. 13:39:17

Csikós úr:
Ugyanmár, simán vihettétek volna a Splash GC-t a GLX helyett, amin büdös nagy 17-es felnik voltak :)

Seca81 2008.10.15. 14:01:55

9mmPara: Ha meglesed a mosolyt a végén rájössz, hogy nem komolyan kérdeztem...

harcsaparcsa 2008.10.15. 14:37:56

Azert nekem van fogalmam milyen ha egy 250 loeros auto nem megy: Suzuki XL7, 100-110 nel manualis modban odalepsz neki es annyira csekely a gyorsulas mint egy Dacia Loganban. Nos azert az astram ami 100Le es turbodiesel nagyobbat lep ennel a Suzukinal,ami amugy nem egy lestrapalt valami, hanem egy 30.000 kilometeres 2008 februari auto... En elhiszem hogy az akkord sem ugy ment, mint ahogyan a szamok indokoltak volna, ennyi az egesz.

Ruszi · http://miszk.hu/szakerto-adatlap/rusznak-andras.html 2008.10.15. 15:04:37

Közlekedésmérnök autóbuzi vagyok, ráadásul a melóm is az, hogy kocsikat értékbecsülök, kárszakértek. Állandóan olvasom a TC-t.
Alapvetően jó volt a cikk. Mivel állandóan a jól felszerelt kocsikat tesztelik, a nép ezt olvassa. Ezért is lehet az, hogy mindenkinek (még nekem is) egyel nagyobb motorú és felszereltségű autója van, mint amit tárcával bír, vagy szüksége van rá.
Sokszor látom, hogy mennek új kocsit venni és igazából tényleg nem ismerik, hogy mi mire jó. Fordokat megveszik első szélvédő fűtéssel, amit soha nem fog használni. De egy Golf-nál nem kérik a sportline (régebben és majd a VI-osnál is Highline) felszereltséget, pedig ég és föld a színes díszléc és kilincs nyújtotta külső megjelenés.
A Népítélet pedig tényleg nem jó. Teljesen szubjektív és a fogyasztásból is mindenki lehazudja azt az 1-2 litert..
Utolsó gondolat, hogy elfogadjuk: nem mindenki autóbuzi, van olyan aki egyszerűen leszarja, csak az érdekli, hogy olcsó legyen: induljon, menjen dudáljon

Ruszi · http://miszk.hu/szakerto-adatlap/rusznak-andras.html 2008.10.15. 15:06:38

Sportline - Highline: tudom nem ugyanaz, de színes elemeket kínáló felszereltségeket néztem csak.
Megjegyzem, hogy a sportline golfnak más a futóműve és az első ülései is, a kormány, a felni, stb...

Kopi3.14 2008.10.15. 15:21:41

Ruszi, az a Ruszi vagy, akire tippelek? :)

Shadowbull 2008.10.15. 15:27:50

"Fordokat megveszik első szélvédő fűtéssel, amit soha nem fog használni."

Az enyembe van, es nagyon jo szolgalatot tesz.

Miert ne hasznalnak?

Esetleg olyan aki garazsban parkol mindig.

sb

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.10.15. 15:27:53

Én személy szerint a Népítéletet tartom még inkább jónak, mint az egyes újságírók által írt teszteket.

Persze, elolvassa az ember a tesztet is, hogy azért fogalma legyen nagyvonalakban az autóról, de szerintem egy pár száz kilóméteres furikázás után véleményt alkotni igencsak merész. Pláne úgy, hogy nem úgy használja mintha a sajátja lenne, hajlamosabb a(z indokolatlan) fikázásra, vagy éppen elfogultságában az (indokolatlan) ajnározásra.

Aki kicsit is komolyabb értelmi képességekkel bír, az ki tudja választani a népítéletek közül azokat, amik hazugságok. Egyszerűen látszik a szóhasználatból, vagy aki csak általánosságokban beszél, valamint akinek minden szar/csodálatos stb.

Ugyebár nem kevés fals ítélet születik (értelmi szint?), főleg a német és japán autó kereskedők szeretik lehúzni egymás típusait kamu ítéletekkel. Rengeteg kamu ítélet szerepel a 2005 óta futó Passat rovatában, mivel az asszonynak volt, kapásból tudnék 20at mondani, ami hazudik, és gondolom ugyanígy tudnának mondani pl. az Avensis tulajok is. Nem értem mire jó, dedós módszer...

A kedvencem pedig, mikor az idiótája 1314 kilóméter után leírja, hogy "igen, ez minőség, mehetnek a sunyiba a német prémiumok (muhaha), ezen nem romlik el semmi" és hasonlók. Tegnap olvastam egy Lexus LS600h népítéletet, valószínűleg az írója még életében nem ült nemhogy 7esben meg S osztályban, de még csak IS Lexusban sem. És 4000 kilóméter után kijelenti, hogy ezen nem romlik el semmi... No comment.

A kedvencem: totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=80425
Analfabéta, kb. 16 éves, és megmondja a tutit :)

Szép napot!

Ruszi · http://miszk.hu/szakerto-adatlap/rusznak-andras.html 2008.10.15. 15:34:54

Shadowbull! Én azokról beszélek, aki nem igazán ért hozzá! És tudod a kivétel is erősíti a szabályt!

Shadowbull 2008.10.15. 15:38:57

Nem ert hozza, ezert nem hasznalja?

Tenyleg nem ertem, nem kotekedni akarok.

sb

Ruszi · http://miszk.hu/szakerto-adatlap/rusznak-andras.html 2008.10.15. 15:39:42

Ez az 745i ítélet tényleg nem semmi. Látszik, hogy életében nem ült még lovaskocsin sem... németbe':D

Kopi3.14 2008.10.15. 16:03:15

Ruszi, elvileg de, egy tippem van is, hogy egyutt koptattuk a padokat par evig. Ill en meg ma is koptatom. :)De ilyen beenev is elofordulhat sok, jartam mar kellemetlenul emiatt. :)

Bambano 2008.10.15. 16:03:48

Ejej...totalcart azért olvasunk, hogy visítva röhögjünk azon, ahogy Karotta míves magyarsággal gyalázza az autógyári terméket meg a szomszéd újságíró cikkét. Amolyan Hofi pótlék.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.10.15. 16:09:07

Oké, és akkor még egy dolog. Feltünt már valakinek, hogy magyarországi autós médiumokban, például a TC-n is, a hírdetők fele - autógyár? Értem én, hogy nincs összefüggés, de ugye az újságíró onnan kap pénzt, hogy a kiadó hirdet, ergó ha összeveszik a hírdetővel, a saját fizuja kerül veszélybe. Ez a gyakorlat egyedül a tévéknél tilos, ott is csak áttételesen, mindenütt máshol megengedett. Ezek után hogy higyjek én az autós újságírónak?

Mindig nagy boldogság, amikor a TC cimplapjára egy BMW előtöltőn kereztül jutok el. Most, ebben a pillanatban, 16:08kor megnyitom a tc címlapot, és az accord kombi tesztje feletti banner Honda szervíznapokat hírdet......

saki05 2008.10.15. 16:13:19

Miért van az,h egy vw touareg 2milliós kisautó szintű semmitmondó kemény szürke műszerfallal jön ki kb90% ilyen de létezik belőle agyonbőrözött gyönyörű változat is.Az összeszerelés példás mindben de az anyag az borzalom.Egy tizenakárhánymilliós autónál?!

Ciri 2008.10.15. 16:45:04

saki05
A Touareghez nem lehet bőrös műszerfalat rendelni...

B.Petike 2008.10.15. 16:50:05

keresztfater mb vitójába nem gyári hanem importőr által kókáyolt elektromos ablak meg központi zár volt ami állandóan beszart a mienkbe meg a gyári hát a mienk hibátlanul működött még mikor eladtuk félmillió km-rel

saki05 2008.10.15. 16:52:53

ciri
A Touareghez lehet bőrös műszerfalat rendelni és v12es 6000es benzinmotort is már vittem egy jópár db ilyet a Franciáknak :) Ég és föld a műanyag és a bőrözött műszerfalas Touareg.

Ciri 2008.10.15. 17:08:19

saki05
Magyarországon NEM lehet a normál extrák között rendelni, max individuallal, de az nálunk nem konfigurálható.
A 6.0 benzines meg végképp nem :(

Tehát ne kezeld "hétköznapi" extrának, itthon meg végképp ne.

eko 2008.10.15. 17:31:31

Még szerencse, Magyarországon kivül máshová is szállítanak autót!

www.netcarshow.com/volkswagen/2005-touareg_v6_tdi_with_exclusive_equipment/1024x768/wallpaper_19.htm

Sohasem értettem, hogy ha a gyár gyártja, miért nem lehet rendelni?!
Nem mindegy hány kód van azon az extra listán?!

9mmPara 2008.10.15. 17:33:16

Seca81! Necsináddmá! Nekem pl. tényleg hiányoznak teherautótesztek, sőt buszok is jöhetnének, csak egyelőre hajlandó vagyok belátni, hogy a fenti okok miatt nem igazán megy.
T. szerkesztők! Összetrombitálunk egy kamionteszter csapatot? Minimum 10 év gyakorlat, minimum 5-6 típuson a belépő. Aztán már csak egy írni tudó ember kell, aki a négermunkát olvashatóvá teszi.

Seca81 2008.10.15. 17:40:52

Ez a 745-ről szóló népítélet sztem kamu...

9mmPara: nekem is hiányoznak, ezért vetettem fel, de persze csak poénnak szántam, nyilván tudom, hogy reménytelen...
totalCAR, totalBIKE, totalTRUCK -szép is lenne :)

Shinjuku 2008.10.15. 17:48:46

Pedig lehet fikázós cikket is írni egy autóról... Sőt... Szerintem ha végre születne egy olyan autókkal foglalkozó magazin, ahol a rosszat is el lehet olvasni, a szubjektív vélemény negatív oldalát is megláthatjuk... Nos, akkor végre nálunk is lenne egy annyira népszerű orgánum, mint a Top Gear... Gondolom, azzal egyetérthetünk hogy autós ujságírás terén mindenki számára az az etalon...

saki05 2008.10.15. 18:13:16

9mmPara

Kamionteszt!!!!
Renault Premium 450 dxi "Ítélet"
Jelenleg másfél hónapos az autó ma 37500km van benne.Az autót többen felváltva hajtjuk megy éjjel nappal és azt gondoltam nem sok mindent lehet írni róla de nem így van.
Hibák másfél hónap alatt:
-kieső ablaktömítés
-hegymenetben valami zörej a motor felől
-adblue szivattyu "ko" csere
-tetőablak 90nél süvít
biztos hétfői összeszerelés azóta már összerakták a szervízben.Meglepő mert a régi 420dci vel semmi baj nem volt,egyébként ez érezhetően erősebb már Volvo mocis 16 sebességes zf váltó nem pofozós de nem is automata.A felfüggesztés minden tengelyen szintszabályzós légrugózás, fülke szintén, ülés szintén ami fűthető deréktámaszos meg a többi szokásos tempomat,3fokozatú retarder...stb
reméljük a 800ezret lefutja gond nélkül.
szűkentömörenennyi.9mmPara ok? :)))

ommm 2008.10.15. 18:58:39

Pók 2008.10.15. 13:18:05

Hazudni? Ki? Hol?
Olvasd el még egyszer CSZS írását.
A fullextrás tesztautóban ülni más, mint a fapados modellben.
Mindenki megírja a saját valóságát, saját tapasztalatát.
Hol itt a hazugság?

Shinjuku 2008.10.15. 17:48:46
Lehet. Akkor az a baj :)

Kifordított kacagány 2008.10.15. 19:59:55

Shinjuku 2008.10.15. 17:48:46
basszus, nincs egy hónapja, hogy itt rítt egy csomó ember szája, hogy milyen szemét részrehajló itt a tc-s újságíró, mert hogy lehúzta azt a szegény autót. most akkor ez így hogy?

9mmPara 2008.10.15. 21:50:14

Saki05!
Na, erről beszéltem: kell ide még egy profi újságíró meg egy fotós, akik ebből kihoznak két-három oldalnyi olvasmányos cikket.

megint 2008.10.16. 04:50:41

Hány éves lehet, ez a barom bmw hívő kisgyerek a népítéletben, még írni sem tanult meg a szerencsétlen, egyébként japcsi népítéleteknél tényleg van bőven ami leírja, hogy xyz baja volt de egyébként hibátlan, és sokkal jobb mint a német konkurencia, bár még életében nem ült egyikben sem, a másik meg az említett , "már 12000 km van benne és hibátlan", pff komoly teljesítmény tényleg

Kifordított kacagány 2008.10.16. 08:13:16

ennél már csak azok a jobbak, ahol az új tulaj nagyjából annyit ment az autóval, hogy hazavitte és már ítéletet ír

Seca81 2008.10.16. 10:12:02

Akik ilyesfajta ítéleteket írnak szereplési vágyuk, vagy qrva sok idejük van... Egy új autóról kb 50e km után írnék vmit. Addig illene tökéletesen működnie...

RoFä 2008.10.16. 10:45:21

Az az érzésem, hogy néhányan egyszerűen nem értették meg Csikós őszinte, és kicsit keserű írását. Alighanem csak a címet olvasták el, és beindult a pavlovi reflex.

RoFä 2008.10.16. 10:49:07

Fiery 2008.10.15. 11:01:17

Ez egy érdekes dolog, a pedálrend. Vezettem néhány ezer kilométeren át egy új Fóka szedánt, alap 1.6 benyás. Na most vagy folyton beakadt az egyébként 42-es lábam valamibe, vagy ha "normálisan" ültem, akkor másfél óra után iszonyatos hátfájás, pedig életemben autóban nem fájt a hátam, nem érzékeny. És mivel a biztonság mindenekelőtt, inkább sajogtam, mint a gázt rúgjam a fék helyett.

Persze abból is van Titanium meg Ghia meg kitudjamilyen változat, nyilván jobb ülésekkel, több állítási lehetőséggel... De szerintem szánalmas egy 3-4 milliós autóban. Főleg mert egyébként remek kocsi.

RoFä 2008.10.16. 10:54:06

The Good Boy 2008.10.15. 09:51:53

Talán azért, mert egy 6-8 milliós kocsiban nekem ne próbáljanak spórolni azon az anyagon, ami körbevesz majd éveken át. Néhány ezrest vagy tízezrest. Fejlesszék a gyártástechnikát inkább.

Szerintem a TC még mindig kritikusabb, mint a papír alapúak bármikor is lesznek.

The Good Boy 2008.10.16. 11:15:22

Seca81 2008.10.16. 10:12:02

A mai világban van olyan új autó, ami meg sem éri az 50 000 km.-t :)
Meg sok autónál annyi kilométerre már összejön annyi hiba, hogy a felére nem emlékezne az user, ha mondjuk 15000-ként nem irna.
Én pl. a jelenlegi lassan 3 éves autómról az éves szervizek után irok, pedig nagyon meg vagyok vele elégedve, de azért minden évben akad irnivaló (és nem is ömlengés meg dicséret...)
Az elöző autót egy évesen eladtam (C betüs francia volt a drága), de több hiba volt a népitéletében mint a jelenleginek lesz kb. 10 év múlva, évente frissitve.

A bmw 745-s népitéletről meg annyit, hogy szerintem is egyszerű emberpalánta az alkotója, de maga az írás, a nyelvezet, a szavak, engem a német-magyar kettős állampolgár szomszédomra emlékeztet, aki szinte teljesen ilyen szinten irja nekem a mailjeit, meg a postaládámba bedobott üzeneteit, mert a magyar nem igazán megy neki.
Ja, ő 50 éves!
Úgyhogy azt is el tudom naivan képzelni, hogy ezt tényleg egy külföldre szakadt magyarul már nem igazán tudó hazánkfia irhatta, bár nem tennék rá én sem nagyobb összeget.

Seca81 2008.10.16. 13:23:35

The Good Boy: Ez kicsit mellbe ütött. Azért írom, mert az ismeretségi körömben nem igazán van új autós aki tudna nyilatkozni és ezért mertem feltételezni, hogy egy új autó kibír 50 ezret a kötelező folyadék, stb cseréken kívül... Ilyen sok lenne egy mai autónak az 50 ezer? Biztos használattól is függ nade akkor is. Vagy ezt csak a luxuskocsik tudják? Mivé lett a mai autógyártás...

Shadowbull 2008.10.16. 13:51:37

"Ilyen sok lenne egy mai autónak az 50 ezer? Biztos használattól is függ nade akkor is. Vagy ezt csak a luxuskocsik tudják? Mivé lett a mai autógyártás..."

Marhasag.

Ne vegyel kinait meg koreait, a tobbi siman elmegy 150-200 kilometert gond nelkul, de inkabb tobbet.

sb

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.10.16. 15:00:42

Azokkal az autókkal mi lesz, amikben még évek múlva sincs 50000km? kiskategóriás autók között azért jócskán akad ilyen, reggelbemegydolgozni-estehazamegyvele darab, amik jó ha 25-50000km elfutnak 6-8év alatt

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.10.16. 15:04:47

Csak, hogy ne legyek nagyon off
TC-n énis azt kezdem, unni, hogy az író azon siránkozik, hogy nem elég erős a klíma, meg csak egy irányban automatikus az villanyablak, mikor az átlag magyar autóhasználó 1,0-1,6literes autót vezet, 60-150 lóerővel és örül ha megtudja venni az elektromos ablakot a kocsihoz...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.16. 15:33:19

Tommeeca: én szívesebben vennék olyan kocsit, amiben 100.000 autópályás kilométer van, mint olyat, amiben 25.000 "beindítom-besemelegedik-leállítom-este ugyanez" kilométer van..

saki05 2008.10.16. 15:46:52

AnyádnakPalánkot
Az enyémben a 80ezerből 70ezer km pályán ment bele.Eddig csak izzót cseréltem pedig francia a drága :)

9mmPara 2008.10.16. 16:42:19

AnyádnakPalánkot!
Abbiza! Egy kedves barátnőm hétköznap reggel-este kemény 2-2 km-t megy. Az a kocsi csak hétvégén melegszik be. Szerencsére a kipuffcsere szerepeltetése a szervizkönyvben erősen árulkodó jel. A katalizátorhasználat kellemes mellékhatása :)

The Good Boy 2008.10.16. 17:11:41

Shadowbull 2008.10.16. 13:51:37

"Ne vegyel kinait meg koreait, a tobbi siman elmegy 150-200 kilometert gond nelkul, de inkabb tobbet."

Nekem is és a feleségemnek is volt koreai autóm (kia illetve D. matiz), de meglepő módon azok éveken keresztül szó szerint mindennemű hiba nélkül üzemeltek, amit pl. a nejem jelenlegi smartjáról már nem igazán tudok elmondani.

Ha nem tudnám önről, hogy német autób*zi (itt jó értelemben van a b*zi szó:), akkor még ki is akadnék a fentebb belinkelt idézetén, de nem igazán idegesit a németautóspártimindenmásszar tipusú ömlengése. Bár a korábbi hetek munkássága alapján erősen előitélettel teli autómárka tulajának (MB BMW) gondoltam, de aztán ma kiderült, hogy "csak" egy szimpla Mondeo birtokosa (szigorúan első szélvédő fütéssel). -ami szerintem is egy jó autó, csak a korábbi kommentjei alapján más alakult ki bennem:)

Shadowbull 2008.10.16. 19:18:39

"Nekem is és a feleségemnek is volt koreai autóm (kia illetve D. matiz), de meglepő módon azok éveken keresztül szó szerint mindennemű hiba nélkül üzemeltek, amit pl. a nejem jelenlegi smartjáról már nem igazán tudok elmondani."

Gondolom ebbol az kovetkezik, hogy az osszes tobbinek sincsen problemaja :)

Amugy tolem mindenki azt vesz amit akar, es a koreaiak sokat fejlodtek az utobbi evekben.

"Ha nem tudnám önről, hogy német autób*zi"

Ne magazz, ne magazz! :)))

De most komolyan , a kinain meg a koreain kivul csak nemet van? Es a franciak, japanok, csehek, spanyolok, olaszok, amcsik? He? :))

"Bár a korábbi hetek munkássága alapján erősen előitélettel teli autómárka tulajának (MB BMW) gondoltam, de aztán ma kiderült, hogy "csak" egy szimpla Mondeo birtokosa (szigorúan első szélvédő fütéssel). -ami szerintem is egy jó autó, csak a korábbi kommentjei alapján más alakult ki bennem:)"

Hajaj, ha tudnad :)

Amugy a Mondeo nem csak ma derult ki :)

Azt kifejtened, hogy milyen az a "erősen előitélettel teli autómárka"?

sb

The Good Boy 2008.10.16. 19:57:24

Shadowbull 2008.10.16. 19:18:39

"Gondolom ebbol az kovetkezik, hogy az osszes tobbinek sincsen problemaja :)"

Ilyet nem mondtam, hiba bárhol bármiben lehet, csak nem mindegy milyen gyakorisággal és milyen arányban. Viszont nem szeretem, ha valaki 0 (azaz nulla) gyakorlati tapasztalattal kritizál valamit (ez hatványozottan igaz a koreai autókra, amik nem rosszak, csak itthon nézik le)
Pl. az usában a régebbi Kia Rio a kategória legnagyobb darabszámban eladott autója volt, és a Hyundai tipusai is jelenleg igen előkelő helyen szerepel. A megbizhatósági listákon eu-ban csak azért nincsennek nagyon rajta, mert kisebb darabszámba adják itt el, igy általában nincs meg a méréshez szükséges eladási mennyiség. De ez szerintem elfogulatlan autóbuziknak közismert:)

"De most komolyan , a kinain meg a koreain kivul csak nemet van? Es a franciak, japanok, csehek, spanyolok, olaszok, amcsik? He? :))"

Nem, csak ön (te) jellemzően a német autó mellett tör(sz) lándzsát, azért volt kihegyezve a németesség. Egyébként nekem japán/angol ufom van, bár a nyáron majdnem beleültem egy pár éves S-type-ba (ami késik nem múlik, a szerelem pedig marad), csak egyenlőre a használt angolnál a megbizható(atlan)ság még "félénké" tett. Egyébként ne hagyjuk ki a svájciakat, svédeket, hollandokat sem, mert ők is tudnak autót csinálni, csak azok nagyon exotikusak, meg az oroszokat, indiaiakat, malájziaikat, törököket, lengyeleket:)

"Azt kifejtened, hogy milyen az a "erősen előitélettel teli autómárka"?"

Mit mondjak, nyelvtanilag szerencsétlenül lett megfogalmazva, arra próbáltam célozni, hogy kicsiny hazánkban a "bömös" a "merga" na meg a "négykarikás" érdekes sztereotipiákkal "él" együtt: mint maffiózó, adócsaló, bunkó, ci... öhhhömmmm kisebbségi stb.
Nekem nincsennek ilyen berögződéseim, de néha a hozzászólása(od), valami hasonlóra engedett következtetni, mármint autótipusra és nem a jelzőkre:) (nem itélek elsőre, látatlanban meg főleg nem)!
Egyéb kérdés? :-)

Shadowbull 2008.10.16. 20:11:43

"Viszont nem szeretem, ha valaki 0 (azaz nulla) gyakorlati tapasztalattal kritizál valamit (ez hatványozottan igaz a koreai autókra, amik nem rosszak, csak itthon nézik le)"

A gyakorlati tapasztalatot ugye nem csak ugy lehet ertelmezni, hogy hasznalta az ember az adott markat? :))

"hogy kicsiny hazánkban a "bömös" a "merga" na meg a "négykarikás" érdekes sztereotipiákkal "él" együtt: mint maffiózó, adócsaló, bunkó, ci... öhhhömmmm kisebbségi stb."

Szerencsere a vilag nem csak Magyarorszagbol all :)

"bár a nyáron majdnem beleültem egy pár éves S-type-ba (ami késik nem múlik, a szerelem pedig marad)"

Erdekes. Sose vennek Jaguart :)

Amugy haggyad man ezt a magazast. Interneten alapbol tegezodunk.

Egyedul a Gulyast magazom, de ot is csak azert, mert ismerem mar lassan 10 eve :)

sb

The Good Boy 2008.10.16. 20:18:52

oké, egy whisky le is csuszott nálam:)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.16. 21:07:15

saki anyámé is franszia, az a kocsi már mindent kapott az élettől a totálkáron kívül, mégis nagynéha kiég benne az izzó és ennyi.
azért a hengerfal kopottságára kíváncsi lennék, mert ugyan cserélgetjük az olajat de km után, nem indítások száma után.

BTO11 2008.10.16. 21:27:50

népitéletes beszólásokhoz!

én csak 5 év használatu használt autókról irtam amik bőven 100ekm felett futottak.
én csak oan népitéletet olvasok el ami sok km futott autóról iródnak és nem rövid szöveggel.
tehát a daewoo kalosomrol még nem irok mert 10ekm-t futott a családban idén február óta és 32ekm van benne 5 éves kora multán.
tehát anno mikor gazdag család valami fiatról irt rövid futás után hogy mien faxa kb 1000km futás után ,azt javaltam törölni a népitéletüket.
használt autó vásárlóknak javaslám min 100ekm futott népitéletek alapján válaszanak.

amugy autós ujságiróim ne rinyáljatok!-tisztelet a kivételnek- mert TI rinyáltatok a sok extra után a "népautókba " is .persze hogy a gyártótól a fullos autót kaptátok,hogy arról zengjetek ódát.
a gyártók meg kapják bééé!!!

BTO11 2008.10.16. 21:29:59

The Good Boy 2008.10.16. 20:18:52

nagy 2l kőbányi után vagyok !
D:))

BTO11 2008.10.16. 21:33:55

Shadowbull 2008.10.16. 20:11:43

én vennék jaguárt!
gyerekkorom kedvenc luxusmárkája!
és azért is mert a többi márkárol amit irtál ne essen rám , ha lenne pézem luxus járgányra.
süti beállítások módosítása