Ehhez a fogyasztáscsökkentőhöz fűztem a legvérmesebb reményeket. Mi működne, ha nem ez? Semmi titokzatos halandzsa, érthető működési elv, jó referenciák.
Legalábbis Ákos honlapján van egy csomó lelkes hozzászólás, még Vomit jobbkormányos Ladáján is érezhető javulást hozott, pedig a teljes északi félteke meg volt róla győződve, hogy abból már ki van hozva a Lada-maximum.
Az MG Caps elég gyorsan leszerepelt, a Prolong-Metabond univerzummal kapcsolatban annyi a ködösítés és ravasz csúsztatás, hogy inkább leteszteljük külön erre a célra vásárolt motorokon. A Bödön viszont azonnal a bizalmamba férkőzött. A kartercsőből leválasztjuk az egyébként égéstérbe visszavezetett kartergáz olajpáráját, ami így nem nehezíti az égést, így jobb odabent az égés, javul a hatásfok, csökken a fogyasztás. A Tehén automata váltója és igen buta, kemény SUV-futóműve a garancia arra, hogy az esetleges erőtöbbletet ne gyúrjam át teljesítménybe, tehát ne az legyen, hogy gyorsabban közlekedek, a Tehén ugyanannyit fogyaszt, és nem derül ki semmi.
Így kezdődött a barkács majd gondtalan kilométerek százai következtek, és a korábbitól nem igazán különböző fogyasztási adatok. Az Index alacsony fogyasztás fórumában pozitívak a visszajelzések, ráadásul VMax Zsolt, aki azért átlátja a belső égésű motorok működését, szintén hevesen érdeklődik, mert ő is elképzelhetőnek tartja, hogy működjön a cucc: ha az égéstérbe kevesebb szutyok kerül, azzal mindenki jól jár, és akár még a fogyasztásis csökkenhet tőle.
A fő probléma az volt, hogy július közepén rakták bele, aztán kiderült, hogy először rossz sorra kötötték. Másodszor jó sorra kötötték, de rossz csővel (slaggal), amit a vákuum összeszívott, talán ezért is gyulladt ki újra a check engine lámpám a karbonkaniszter cseréje után.
Aztán Ákos váratlanul megjelent a siófoki Verda Napokon, és hogy, hogy nem, volt nála megfelelő gumicső, úgyhogy beüzemelte, ahogy kell. Csak hogy ez augusztus közepén volt, azóta többnyire vagy motorral jártam, vagy beesett egy tesztautó, mint az Epica, vagy tesztmotor, mint az Intruder, szóval igen nehezen jött össze az első ezer kilométer, amire nagyjából Ákos az érezhető hatást prognosztizálja. Mostanra nagyjából megvan, ráadásul végre sikerült egy teljes tankot tisztájn városban kiautóznom. Drukkoltam a bödönnek, melyben végre megjelent egy kis trutyi az alján, hogy tegye a dolgát, és lehetőség szerint úgy általában szüntesse is meg a fogyasztást, de a vége felé egyre nyilvánvalóbb lett, hogy ez biz’ nem lesz kevesebb.
Tegnap éjjel tele is tankoltam. 61 liter 387 kilométerre: az 15,7 literes fogyasztás. Alapban a csak város 15 körül szokott lenni, márpedig ez a 15,7 kicsit több.
Pedig hol van még a tél, amikor inkább 16-tal indul az adat? Na mindegy, ha lesz egyszer időm, kimegyek Budaörsre, hogy kiolvassák a check engine-hibakódot, bár az valószínűleg az összeszippantott Gardena-slag lesz, aminek persze nyilván van a Toyotánál külön kódja.
Viszont a Bödön marad. Hiába nem fogyaszt kevesebbet az autó, illetve egyelőre nem fogyaszt kevesebbet, én egyszerűen hiszek benne. Rövidebb szénhidrogénláncokat az égéstérbe, ez a mi csodás küldetésünk.
Az utolsó 100 komment: