A Bödön kudarca?

  2008. október 01. - Winkler Róbert Címkék: fogyasztás 4runner

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


Ehhez a fogyasztáscsökkentőhöz fűztem a legvérmesebb reményeket. Mi működne, ha nem ez? Semmi titokzatos halandzsa, érthető működési elv, jó referenciák.

Legalábbis Ákos honlapján van egy csomó lelkes hozzászólás, még Vomit jobbkormányos Ladáján is érezhető javulást hozott, pedig a teljes északi félteke meg volt róla győződve, hogy abból már ki van hozva a Lada-maximum.

Az MG Caps elég gyorsan leszerepelt, a Prolong-Metabond univerzummal kapcsolatban annyi a ködösítés és ravasz csúsztatás, hogy inkább leteszteljük külön erre a célra vásárolt motorokon. A Bödön viszont azonnal a bizalmamba férkőzött. A kartercsőből leválasztjuk az egyébként égéstérbe visszavezetett kartergáz olajpáráját, ami így nem nehezíti az égést, így jobb odabent az égés, javul a hatásfok, csökken a fogyasztás. A Tehén automata váltója és igen buta, kemény SUV-futóműve a garancia arra, hogy az esetleges erőtöbbletet ne gyúrjam át teljesítménybe, tehát ne az legyen, hogy gyorsabban közlekedek, a Tehén ugyanannyit fogyaszt, és nem derül ki semmi.

Így kezdődött a barkács majd gondtalan kilométerek százai következtek, és a korábbitól nem igazán különböző fogyasztási adatok. Az Index alacsony fogyasztás fórumában pozitívak a visszajelzések, ráadásul VMax Zsolt, aki azért átlátja a belső égésű motorok  működését, szintén hevesen érdeklődik, mert ő is elképzelhetőnek tartja, hogy működjön a cucc: ha az égéstérbe kevesebb szutyok kerül, azzal mindenki jól jár, és akár még a fogyasztásis csökkenhet tőle.

A fő probléma az volt, hogy július közepén rakták bele, aztán kiderült, hogy először rossz sorra kötötték. Másodszor jó sorra kötötték, de rossz csővel (slaggal), amit a vákuum összeszívott, talán ezért is gyulladt ki újra a check engine lámpám a karbonkaniszter cseréje után.

Aztán Ákos váratlanul megjelent a siófoki Verda Napokon, és hogy, hogy nem, volt nála megfelelő gumicső, úgyhogy beüzemelte, ahogy kell. Csak hogy ez augusztus közepén volt, azóta többnyire vagy motorral jártam, vagy beesett egy tesztautó, mint az Epica, vagy tesztmotor, mint az Intruder, szóval igen nehezen jött össze az első ezer kilométer, amire nagyjából Ákos az érezhető hatást prognosztizálja. Mostanra nagyjából megvan, ráadásul végre sikerült egy teljes tankot tisztájn városban kiautóznom. Drukkoltam a bödönnek, melyben végre megjelent egy kis trutyi az alján, hogy tegye a dolgát, és lehetőség szerint úgy általában szüntesse is meg a fogyasztást, de a vége felé egyre nyilvánvalóbb lett, hogy ez biz’ nem lesz kevesebb.

Tegnap éjjel tele is tankoltam. 61 liter 387 kilométerre: az 15,7 literes fogyasztás. Alapban a csak város 15 körül szokott lenni, márpedig ez a 15,7 kicsit több.

Pedig hol van még a tél, amikor inkább 16-tal indul az adat? Na mindegy, ha lesz egyszer időm, kimegyek Budaörsre, hogy kiolvassák a check engine-hibakódot, bár az valószínűleg az összeszippantott Gardena-slag lesz, aminek persze nyilván van a Toyotánál külön kódja.

Viszont a Bödön marad. Hiába nem fogyaszt kevesebbet az autó, illetve egyelőre nem fogyaszt kevesebbet, én egyszerűen hiszek benne. Rövidebb szénhidrogénláncokat az égéstérbe, ez a mi csodás küldetésünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr83683197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

floydian · http://floydian.blog.hu/ 2008.10.01. 12:11:34

Mikor próbáljátok ki a WS Platinum-ot? Ideje lenne felgyújtani a 4futót.

pretya 2008.10.01. 12:42:09

Elvittem a szerelőmnek az előző kinyomtatott cikket, hogy gondolja át, mi a véleménye. Megcsinálta a saját 1.4-es astrájába. Azt mondja neki kevesebbet eszik és jobban megy azót az autója. Mondjuk az csak egy négyhengeres kis autó, nem egy ekkora batár. Most az én 1.7 tdi (isuzu motoros) astrámba fojuk beépíteni, nem mintha sokat enne, de hátha változik valami. Hátha kicsit jobban megy, kevesebbet füstől nagy fordulaton.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.10.01. 12:50:01

a legjobb fogyasztáscsökkentő: tojás a gázpedál alá :D

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.10.01. 13:00:56

Tehát akkkor a kartergáz nem ver bele az indexbe? ;)

Mard-el 2008.10.01. 13:13:16

Ez olyan mint a "Magyar Narancs" (Tanú c. film), de legalább kék, és a milyenk !
Minden Magyar autóba, Magyar Bödönt !!!

Leadfoot 2008.10.01. 13:13:42

Szerintem olyan kocsit kell venni, aminek a fogyasztásával meg vagyunk elégedve. És akkor nem kell semmi csökkentő bizbasz.

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.10.01. 13:19:19

Ha az ember hisz valamiben, akkor elégedett vele.

Ez a kütyü szerintem semmit sem csinál.
Nem véletlen vezetik vissza a kartergázt a szívóoldalra: a benne levő olajgőz szénhidrogén, azaz éghető, azaz energiát termel. Talán nem annyit és úgy, mint a benzin, de termel.
Az olajat zabáló szétkopott motornak is csökken a benzinfogyasztása. Cserébe elcsipeget 1-2 kiló olajat pár ezer km alatt.
Azaz ha elvesszük az olajgőzt, nem csökken a benzinfogyasztás. Kopottas motornál pláne nem.

Hogy mennyire nehezíti az égést a csúf hosszú olefin molekula: a kétüteműekben simán elmegy, bizony, és elég :-) A legmodernebb eperillatú (de lehet, hogy málna) 2T olajban is ott vannak a nagy molekulák.

b[ALien] (törölt) 2008.10.01. 13:25:42

Szerintem fuxuskondenzátort kellene cserélni mert nagyon darálja a kenőfilcet

sikeres-e 2008.10.01. 13:39:43

tudtommal annál több a kartergáz, minnél sz@rabb a motor. Ergó a te motorod még túl jó ahhoz, hogy megérezd a bödön jótékony hatását. Én ennek örülnék! :-)

w a s d 2008.10.01. 13:39:47

Tegnap este tankolni, amikor mától 2 forinttal olcsóbb?:D

radix 2008.10.01. 13:43:22

amíg lószar van, légy is van :)

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.10.01. 13:44:58

Pretya:
Ha a szerelőd érti a szakmáját, akkor füstöléskor első körben a porlasztócsúcsokat nézi meg (cseréli ki), aztán a kipufogógáz visszavezetést ellenőrzi és pucolja ki (ha van).
Persze az imádkozás is lehet hatásos :-)

Mard-el 2008.10.01. 13:54:31

Kedves radix!
Több milliárd légy, nem tévedhet :)

TKornel · http://tkornel.blog.hu 2008.10.01. 13:58:39

Probának nem rossz! De a kinézet alapján én egy sima átfolyós víztisztítónak nézem! Nézz körül az OBI-ban szerintem ott is találsz!
Bár én már semmin nem csodálkozom!

TKornel · http://tkornel.blog.hu 2008.10.01. 14:00:08

MÁr csak a színe miatt is:))

pretya 2008.10.01. 14:05:44

bervas:
Akkor füstöl ha tolom neki. Porlasztócsúcs hibátlan. Az egész motor jó, csak nagy fordulaton kormol, mint az összes turbodizel.

nem-igen 2008.10.01. 14:09:39

Jelzem, hogy az új költségvetési tervezetben szerepel a 20%-os bödön adó kivetése, valamint a bödönnel szerelt gépjárműveket fél évente felülvizsgáltara kell vinni. A felülvizsgálat elvégzésére kiírt meghívásos tendert a kizárások után a bödön ellenőrzés terén több éve piacvezető Havercsákó és társai BT nyerte. A szarvasi ellenőrző állomást minden szükséges állomáson minden autótípus számára megfelelőek a technikai feltételek, így hetente 3 alkalommal 10-14 óra között előzetes bejelentés alapján fogadják a bödönnel szerelt autókat az egész országból. A nagy fokú érdeklődésre való tekintettel sajnos a bejelentkezést csak emelt díjjas (460+áfa) telefonszámon áll módjában a tender győztesnek fogadni.

Mindenképpen említést érdemel, hogy a bonyolult technológia miatt költséges felülvizsgálat árát sikerült autonkénti 30ezer forintra szorítani, de természetesen erre lehet 10ezer forintos támogatást igényelni, melyet a központi költségvetés folyósít a felülvizsgáló cégnek.

Acmee 2008.10.01. 14:12:55

bervas:

Vigyázat! 2T és 4T olaj nem ugyanaz! 2T olaj sokkal könnyebben és gyorsabban ég!

szemeteske 2008.10.01. 14:33:26

Gyerekek...
Én sokmindent láttam már fogyasztás témában. Teljesen megszoktam, hogy mindenki minimum 1-1,5 literrel kevesebbet vall be fórumokon mint a valós (hogy ez miért jó neki azt sosem fogom megérteni). De azért ez az egész hype akkor is szánalmas.

Szerintetek manapság amikor a több milliárdos fejlesztési pénzeket költő autóipar célkeresztjében más sem áll csak a környezetvédelem, és azon keresztül a fogyasztáscsökkentés. Amikor fél liternyi fogyasztáscsökkentésért képesek start/stop rendszereket, takarékos gumit meg minden mást kifejleszteni. Amikor hülye szabadalmakat százával felvásárolnak, csak azért nehogy a konkurencia találjon valamit ami tényleg működik. Akkor szó nélkül elmennének egy 300 forintos fröccsöntött műanyag alkatrész mellett ami jelentősen csökkenti a fogyasztást?
Ti ezt tényleg elhiszitek? Általános iskola 7. osztály ez a szint, komolyan mondom...

.Walaky 2008.10.01. 14:53:05

ÉN BELETETTEM!! 4ezer kilómétere!!

hittem benne.. pedig Fáy András közlekedésgépészetin végeztem autószerelő szakon.

alany: Mazda 323 '00-évjárat 1.4-es moci 16v + direktszűrő - Katalysator.

A bödön szakszerűen a leírtaknak megfelelően lett beszerelve, megfelelő csővel.

Kb 4ezer km-t tettem meg azóta az autóval de A BÖDÖN MÉG TELJESEN ÜRES!!

Gondolok én arra, hogy a direktszűrő lehet az oka?? Nem keletkezik akkora depresszió, hogy kiszívja a kartergázt hanem egyszerűbb a levegőt benyalnia a direkten?? nemtudom..

Érezhető változást a bödön felszerelésével egybekötött a pillangószelepen keresztül az olajpárától megkoszolódott szívóóldalra gazdagon befújt fétisztító spray hozott!!
Ezt mindenkinek ajánlom akinek legalább 3 éves autója van!!

Bödön eddig semmit nem ért nekem, de a 2 perces szívóóoldali tisztítás tagadhatatlanul javított a kocsin.

Hamár bennevan hagyom benne, hátha megtörténik a csoda..

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.10.01. 14:55:01

Én sose állítottam kevesebbet, mint amit a Ződ Szörny enni kér.

Most őszintén, számítana, ha 27-28 liter helyett azt hazudnám, hogy beéri 26-tal is városban? :-DDD

JaniV 2008.10.01. 14:58:31

Kb ezt az eredményt vártam (semmit sem ér).
Egyébként csodálkozom, hogy tanult emberek bedőlnek az ilyen és hasonló marhaságoknak.

domi0318 2008.10.01. 15:18:17

Már várom, hogy mi lesz a Winkler következő dobása! Kipróbáltatnám vele az UV sugarakkal működő hajnövesztő fésűt, vagy kitakaríthatná a Tehenet egy "igazi" H2O moppal. Ez a Varázs Bödön is kb annyit ér, mint a TV shopos "csodák". De azért hajrá!

Higany 2008.10.01. 15:30:46

szemeteske: A bödön nem gondozásmentes, párezer km-enként űríteni kell, a benne felgyűlő trutymó erősen környezetszennyező.

Vannak típusok, amiknél a kartergáz a pillangószelep előtt van visszavezetve, emiatt azt és az alapjárati torkot időnként ki kell tisztíttatni. A Fiat Puntomban ez sajnos így volt megoldva, amikor kezd emelkedni az alapjárat (akár 1500-ig), akkor érdemes kipucoltatni a fojtószelepet és környékét, mert az alapjárati léptetőmotor is bekrepálhat a trutyi miatt. Ha előbb tudomásomra jutott volna ez a megoldás, akkor biztosan kipróbáltam volta a Puntoval, az első tisztítás megúszásakor bejött volna az ára.
Az Index "Alacsony fogyasztás" topicban sok szó esik a bödönről. Gondolkozom rajta, hogy kipróbálom a 10 literes fogyasztású, 58e km-es Hondámban. Úgyérzem sok trutymóra nem számíthatok ;)

Sheff Bácsi 2008.10.01. 15:33:09

Csodálkoztam volna ha müködik. Amugy általában ezek közül a fogyasztáscsökkentő francnyavaják közül az már jónak számit ami nem növeli a fogyasztás. Régebben olvastam valami autósmagazinban hogy egy Zsigulira rápakolták az összes akkor létező fogyasztás csökkentő szarságot, és papiron összeadták hogy mi mennyi, kijött hogy elméletileg termelnie kéne a benzint :). Persze a teszt eredménye az lett hogy "lényegesen nem nőtt a fogyasztás". Erről ennyit.

domi0318 2008.10.01. 15:34:55

Amúgy meg látom magam előtt a világ vezető autógyárainak főmérnökeit, akik összeráncolt homlokkal, mélabúsan ülnek egy nagy asztalnál, és azt mondják: "Baj van ba.. meg! A magyarok kitalálták a Bödönt. Most mi a fa..t csinálunk, mi?"

Különben meg nem is értem, hogy miért nem teszik bele alapfelszerelésként a Suzukikba?! Magyar autóba magyar Bödönt!! :-)))

saki05 2008.10.01. 15:36:38

Már vártam mi lesz a bödön végkifejlet,nagyjából én is erre gondoltam. Sok hűhó semmiért...

Redcat 2008.10.01. 16:10:16

Én megmosom az autómat, nem csak kevesebbet fogyaszt, gyorsabban is megy...
Ilyen egyszerű.

domi0318 2008.10.01. 16:21:49

Redcat.

Mivel mosod? Érdekel. :-))

JaniV 2008.10.01. 16:23:21

Redcat! IQLight Ákos meg csak rágja a cigiket!

Spurikutya 2008.10.01. 16:37:09

Ez a bödönös trükk sörösdoboz-kivetellel szintén régóta közkedvelt kispólás tuningtrükk :) Valóban hatásos!

yard (törölt) 2008.10.01. 16:38:41

Most akkor mi van? A cím : "A bödön kudarca?" -kérdőjellel. Robi annak idején is csak azt mondta (írta): kipróbálja.
Én akkor is hülyeségnek tartottam, kaptam is a pofámra: cikizem a magyar szellem termékét, aztán kiderült, hogy nem magyar stb...
Mintahogy tegnap kiderült (GOLF teszt), hogy a tesztek sem "saját" termékek, hanem külföldi lapokból ollózzák.
Így már értem, miért találom ugyanazt a "tesztszöveget", 6-7 magyar "sajtóorgánumban" (természetesen ugyanazokkal a "tévedésekkel" teletűzdelve)-mindig más szerző neve alatt. Pedighát, miután minden teszt szubjektív, több szubjektív véleményből lehetne valamit kiszűrni.
Bödönre visszatérve: a szénhidrogének aprításával van a gond. Én egy kézimixert akarok meghajtani a kipufogógázzal, sztem bejön. Sok sikert, kisérletezni mindig érdemes, vitát generálni pedig élvezet.

.Walaky 2008.10.01. 16:40:38

JaniV
nem bedőltem neki, csak láttam az elvében fantáziát, és mivel kártékony nem lehet, olcsó és könnyű hozzáférése miatt kipróbáltam..

ha kipróbálsz vmit de nem jön be.. be kell ismerni ennyi.. velemis ezvolt.. :)) nem tartom ezt cikinek..

JaniV 2008.10.01. 16:50:05

Az én tapasztalataim szerint, nem csak a tisztára lemosott és gyönyörűen kifényesített, csillogó automnak kedvezőbb a fogyasztása, de napsütésben, különösen ha hátulról érkezik a napsugár, az még jelent valami kevés fogyasztáscsökkenést.
Igaz, én nem is ragadtam le, a tranzisztoros hintalóitató építésénél!

yard (törölt) 2008.10.01. 16:56:20

JaniV
Ez mind igaz (bár nálam csak a viaszos sampon jött be), tény hogy délután csak kelet felé megyek, délelőtt csak nyugat felé. Most már azt is értem miért nagyobb a fogyasztás télen (ha nem süt a nap). ....hát igen, mások tapasztalatait alkalmazni nem szégyen. Most egy nagy tükörrel kisérletezem (egy önbeállós szervó szabályozza majd, így mindig lesz hátul napfény.Mondjuk a légellenállást lesz..rom, lényeg az, hogy ezt még senki nem csinálta (remélem)

yard (törölt) 2008.10.01. 16:59:36

....-Asszonyom, ez elemes bútor
...-jó, jó értem, de akkumulátorosban nincs?

JaniV 2008.10.01. 17:02:23

.Walaky! 14:58:31-kor írt hozzászólásom Winkler cikkére reagálás!

A Te írásod (14:53:05) akkor még nem volt olvasható, és végképp nem szándékoztam Téged cikizni. Meg hát, olyan gyors se vagyok, az időbe sem fért volna bele! Amikor hozzászólást írok, addig nem frissít a gépem, ez pedig ennyi időbe telik.

Tagbaszakadt Paraszt 2008.10.01. 17:05:40

Ne feledkezzünk meg az önbeteljesítő jóslatok pszichés hatásáról sem! Ha el akarom hinni, akkor tudat alatt is hozzájárulhatok, hogy úgy legyen, jelen esetben pl. nem tiprom annyira. Az én autóm (1.8-as benzines) pl. kb. 1-1,5 literrel (mondjuk 9 helyett 7,8)kevesebbet eszik, ha aznap éppen nem érzem égetően fontosnak, hogy mindenkit lenyomjak. És csak kb. 5 perccel tart tovább az országúti 75 km, ami átlagsebességben szinte fel sem tűnik. Ha beszereltetnék egy ilyen szart, tuti én is kb. 1 mm-rel szerényebb gázpedállal közlekednék, nehogymá' az jöjjön ki, hogy mekkora gyökér vagyok!

yard (törölt) 2008.10.01. 17:07:56

Reaper Man
Ezt mindenki maga szereli be. Vagy már van gyártó-forgalmazó-beszerelő is?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.10.01. 17:30:17

Ez tulajdonképpen egy fogyasztásnövelö.
A müszaki érveket mellözöm.
A gyártó hülyére keresi magát vele és megnö a cégtulaj privát flottájának a fogyasztása. Lambot vesz, a feleségének G Mercedest, stb.

.Walaky 2008.10.01. 17:42:49

a gyártó nm tudja hülyére keresni magát, mert ahol a "hozzávaló szűrő" importőrénél kopogtattam (medenceszűrő) még életében nem halott a bödön hatásról.. de jót nevetett az ötleten és a raktáron lévő (4db szűrőből) egyet eladott nekem :DDD

szal ez kivételesen nem vki meggazdagodásának célját szolgálja.. :D

Winkler Róbert 2008.10.01. 17:59:46

Éppen ezt tetszik benne nekem: ha olvastad volna az előzményeket, látod, hogy nincs gyártó, meg aki egészében hasznot húzna a dologból. Egyszerűen bemész egy barkácsáruházba és veszel egy vízszűrőt, meg barkácsolsz egy kicsit. Káros mellékhatása pedig egyszerűen nem lehet, leszámítva az extrémebb hülyeségi eseteket (nekimenni a fának, vagy tökön szúrni magunkat a sniccerrel).

Gomulka Béla 2008.10.01. 18:03:05

A snicceres dolog elég veszélyesnek hangzik!

yard (törölt) 2008.10.01. 18:36:42

Bízom benne, hogy csak a kisérletező kedvű user-ek fognak hasznot húzni belőle...
Na de fát kivágni sniccerrel...ráddőlhet a fa is.. bár ha már tökön szúrtad magad mindegy.:)

Kifordított kacagány 2008.10.01. 19:00:04

nos én rákérdeztem a szerelőmnél, mikor erről a bödönről volt itt szó. neki az volt a véleménye, hogy a ladának jót fog tenni, mert az sosem baj, ha a szutykot távoltartjuk a motortól, de a 3 literes amerikai szaromba felesleges beleraknom, mert ott nemigen van mit megszűrni. ennyiben maradtunk. ja, azt is mondta, hogy azért túl nagy fogyasztás csökkenést ne nagyon várjak tőle. hiszek neki, úgyhogy ha érkezésem lesz rá, akkor a lada kap egy ilyent.

Tagbaszakadt Paraszt 2008.10.01. 19:02:47

Ha nekem kell barkácsolni, akkor tutira nem lesz! A múltkor még akkumulátort is alig bírtam visszaszerelni. De ha működne - amit erősen kétlek - akkor nagyon gyorsan lenne gyártó is meg beszerelő is, meg a többiek, csak már négyszeres áron.

zolee13 2008.10.01. 19:35:20

Winkler esetleg a Tehénen nem akarsz chiptuningot mindenhol az dől ,hogy csökkenti a fogyasztást és növeli a teljesitményt még atmoszférikus benzines motoroknál is muhaha de tényleg 211 lovas a gépem kapna 10%-ot ( 6000-es fordulaton lenne akkor 230 ugyebár ) a gáz csak az hogy az automata 2000 körül váltogat normálba és 240-nél is csak 4600-at forog én sokra nem mennék vele de Robi neked tutira bejönne !
Ez csak egy ujjabb hülyeség lehet probálkozni ugyis lessz akinek bevált.

BTO11 2008.10.01. 19:43:01

jófajta benzinböl kevesebbet fogyaszt a gép mint a gazdaságos occsóból!

Robi!!!

ugyan annál a kutnál tankoltál???
mert ha nem ,akkor nem csoda a tulfogyi!

szabi89 2008.10.01. 20:07:12

Az én kocsim érezhetően nem megy jobban a "bödöntől", igazából nem érezhető a fogyasztáscsökkenés sem, DE leadom azt az erősen KÖRNYEZETSZENNYEZŐ trutyit az elhasznált motorolajjal szakszerű megsemmisítésre. Nem sok, de ha mindenki ezt tenné, az már egy kis lépés lenne...

De a többség Sz@rik rá.
Ezt az oldalát nem igazán feszegette senki!

IQLight 2008.10.01. 20:20:11

Hirtelen kiderül, hogy a fél ország már beszerelte és nem működik. :)
Csak azt nem értem, hogy miért nincs róla egy fotó sem? Merthogy nekem nem küldtetek, pedig bármit írtok, én egy az egyben felteszem az oldalamra: www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/

gnme 2008.10.01. 20:21:24

Én is szoktam bödönt rakni a kocsiba. Répát, zöldséget, meg ha a diót összeszedem akkor vödröt is rakok a kocsiba. Mivel van sofőröm iszok a vakablakból pár pálinkát. És tényleg .. a bödöntől gyorsabban suhannak a fák, a fogyasztás is biztos csökken. Bár a részegségtől eléggé kevéssé érzékelhetően, de mivel az asszony vezet és nem nyomja neki, így biztosan.
Barkácsáruházakba is be szoktam menni. Veszek 8.8-as csvarokat, hegesztőspray-t, meg vágókorongokat, szénkefét flexbe ilyesmi.

[] (törölt) 2008.10.01. 20:36:47

most mondjam azt, hogy megmondtam elore? :)

szsrobert 2008.10.01. 21:11:26

Az sem biztos, hogy mindigy ugyanolyan benzint kapsz.Persze ha vásárolsz 200 litert, és végig abból tesztelsz, az más.
Senki nem mondta, hogy ha Jóskapistának beválik a Trabantban, akkor Dzsószmisz korvettje is 2 másodpercet fog javítani 400 méteren.Ki kell próbálni, és vagy használ, vagy nem.A Ladában olajos vizet láttam a volt a csőre húzott műanyag flakonban.

márk.co 2008.10.01. 22:12:05

Tök hülyeségnek tartom az ilyen kütyüket. Nem kell csodát várni! X lóerő+ X kg.= X fogyasztás! Egyszerű matek. Kevesebbet akarsz fogyasztani? Vmelyik tényezőt csökkenteni kell!!!! Elhiszem, h lehet pici fogyasztás csökkenést elérni motor optimalizálással, de komolyan kevesebbet nem fog fogyasztani semmi ilyennel.
Nekem ez a véleményem.

Speedybácsi 2008.10.01. 22:13:18

Nem hülyeség ez a Bödön, kipróbálni mindenképp érdemes. A modernebb autókon sokszor igen szofisztikált kartergáz-elszívó rendszer van, nem ritkán gyári olajleválasztóval (ilyen bizony volt már az ősi 324td-ben is, ebből is látszik, hogy nem eszetlenség). Éppen ezért jutott eszembe, hogy vajon jó helyre van-e bekötve a Tehénen a slag, illetve nem azért hatástalan-e, mert máshol van egy gyári lecsapató? De a képen úgy látszik, hogy tényleg nem csináltak nagydoktorit a kartergáz kérdésből a Toyotánál. Azzal a véleménnyel viszont teljesen egyetértek, hogy minél kopottabb a motor, annál nagyobb lehet a hatás, mivel annál több trutymót köp vissza a szívócsőbe. Egy igazán jó motor viszont szinte semmit.

Shadowbull 2008.10.01. 22:34:18

Mar az elozo posztnal is irtam, hogy ez egy sima olajlevalaszto rendszer a kartergazvisszavezeteshez.

Manapsag minden autoban benne van.

Olyan viszont nincs, hogy Jaózsi bacsi belerakja a csoveit, meg a dobozkait, es mukodni fog egy Swiftnel meg egy X5-nel is.

Az olajlevalasztas egy nagyon osszetett es nehez problema, elsore nem is szokott sikerulni, van akinek masodjara sem, es van aki ugy kuldi az utcara az autoit, hogy nem mukodik rendesen.

sb

IQLight 2008.10.01. 22:37:16

Speedybácsi 2008.10.01. 22:13:18

A postban, felülről a második kép a rossz helyre bekötés.
Aztán itt a helyes bekötés, de hőre lágyuló csővel, amit a szervízben tettek be:
www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/Tehen/01.jpg
A cső összeolvadva:
www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/Tehen/02.jpg
Lecseréltem ... csőre (éppen volt két darabka a csomagtartóban):
www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/Tehen/03.jpg

Jól van bekötve. :)

IQLight 2008.10.01. 22:41:09

sb:
Nincs benne, hidd el. Inkább fogalmazzunk úgy, hogy van néhány, amelyikben van valami. De ritka nagyon.

Shadowbull 2008.10.01. 22:49:08

"Inkább fogalmazzunk úgy, hogy van néhány, amelyikben van valami. De ritka nagyon. "

Oke, lehet hogy nagyon lelkes voltam. Inkabb ugy fogalmazok, amiket eddig en lattam, abban mind volt. Igy okés?

Bar nehezen tudom elkepzelni, hogy egy mai modern motor tudja hozni az emisszios ertekeket olajlevalasztas nelkul, de attol meg persze lehet.

sb

IQLight 2008.10.01. 22:54:44

sb: Megbeszéltük! Peace :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.10.02. 00:14:23

Jelentem, nem értem.
Rendben, nem gazdagodik meg belöle senki, mert barkácsboltban megvásárolható a kütyü.
Akkor azok az autógyártók a hülyék, akik beletették az autóba a szofisztikált kivitelt?

Winkler Róbert szerint nincs jelentös változás. Akkor mégiscsak egy elvetélt ötlet a barkácsboltos kivitel?

Miröl szól a poszt?

Kifordított kacagány 2008.10.02. 07:49:31

arról, hogy elvetélt ötlet

nem-igen 2008.10.02. 08:02:09

Robi: "Éppen ezt tetszik benne nekem: ha olvastad volna az előzményeket, látod, hogy nincs gyártó, meg aki egészében hasznot húzna a dologból"

Ha olvastad volna az első cikk kommentjét, akkor látnád, hogy nagyon sok gyártó húz hasznot belőle, mivel már 20 éves kocsikban is volt ilyen leválasztó szerkezet gyárilag. Persze az nem túl látványos, nincs egy fél köbméteres tartály felszerelve, meg mindenféle underground kábelezés, és összekacsintás, szimplán csak teszi a dolgát.

Valaki itt is melíti, hogy a mazda 323-ban üres neki a bödön. Valszeg az az oka, hogy az előző postban egy srác leírta, hogy ott is gyárilag van leválasztó, gyk a bödönbe nem jut semmi.

[] (törölt) 2008.10.02. 08:09:23

"Olyan viszont nincs, hogy Jaózsi bacsi belerakja a csoveit, meg a dobozkait, es mukodni fog egy Swiftnel meg egy X5-nel is.

Az olajlevalasztas egy nagyon osszetett es nehez problema, elsore nem is szokott sikerulni, van akinek masodjara sem, es van aki ugy kuldi az utcara az autoit, hogy nem mukodik rendesen."

Te ehhez nem értesz. Ôk viszont mind gépészmérnökök ;))

IQLight 2008.10.02. 08:24:13

nem-nem 2008.10.02. 08:02:09
"Valaki itt is melíti, hogy a mazda 323-ban üres neki a bödön. Valszeg az az oka, hogy az előző postban egy srác leírta, hogy ott is gyárilag van leválasztó, gyk a bödönbe nem jut semmi."

A weboldalon van 323 és az működik. Az itt leírt 323 és az ott szereplő 323 között csak annyi a különbség, hogy azt láttam képen, ezt meg nem.

csarlee 2008.10.02. 08:59:44

Nem ertem miert irja a Robi, hogy nem mukodik a Bodon a teheneben... El kellene ballagni ahhoz a zoldkartyas brigadhoz akik eloszor mertek a kocsit es megmeretni most is. Az elmelet szerint a Bodon az eges hatasfokat javitja azzal, hogy kiszuri a kartergazbol a nem odavalo dolgokat pl. viz, hosszuszenlancu CH-k. A fogyasztascsokkenes es teljesitmeny ennek a kovetkezmenye. Tehat elofordulhat, hogy ugyan szur a Bodon de olyan kis mertekben ami esetleg csak muszeresen veheto eszre es ezaltal nincs erzekelheto hatasa a motor teljesitmenyere. A masik amit mar valaki emlitett, hogy celszeru lenne mindig ugyanannal a kutnal tankolni.
Egyebkent nekem is van a Suzukiban (Swift II 2005) es 600 km utan nincs benne semmi viszont nyomatekosabbnak erzem a kocsit de lehet, hogy ez csak placebo effektus, ezert varok 1000 km-ig.

[] (törölt) 2008.10.02. 09:11:07

"Egyebkent nekem is van a Suzukiban (Swift II 2005) es 600 km utan nincs benne semmi viszont nyomatekosabbnak erzem a kocsit"

HEHEHEHEHE

Ejbazzeg, most kicsordult a könnyem.

csarlee 2008.10.02. 09:22:57

Edelweiss!

Tanulj meg olvasni legy szives!
"..viszont nyomatekosabbnak erzem a kocsit de lehet, hogy ez csak placebo effektus, ezert varok 1000 km-ig. "

nem-igen 2008.10.02. 09:31:59

szvsz egy 1000-es motornál többet árt a bödön kb fél kilós súlya, mint amit megspórol a szénláncokon, meg egyéb vackon :)

[] (törölt) 2008.10.02. 09:38:05

"Tanulj meg olvasni legy szives!"

Te meg tanulj meg gondolkodni, légyszíves.

Üres a bödönöd. Mi a tökömtôl lenne nyomatékosabb a motor?

IQLight 2008.10.02. 09:45:16

Edelweiss 2008.10.02. 09:38:05
"Üres a bödönöd."

De a szűrőkosárban elég sok cucc összegyűlik, mire elkezd kicsöpögni belőle a bödönbe.

[] (törölt) 2008.10.02. 09:50:05

"De a szűrőkosárban elég sok cucc összegyűlik, mire elkezd kicsöpögni belőle a bödönbe."

Aha. Na és ez konkrétan hogyan befolyásolja a nyomatékot? :)

IQLight 2008.10.02. 10:06:09

Edelweiss 2008.10.02. 09:50:05

Olvasd el lszi a leírást, nincs kedvem újra és újra leírni. :)

Egyébként SENKIT nem szerettem volna és nem is szeretnék meggyőzni. Aki kipróbálta, az tapasztalatból írt/ír, aki meg csak elméleti síkon okoskodik, az nem rám tartozik.

Shadowbull 2008.10.02. 10:21:35

Az elmeleti siku okoskodast sajnos nem birjuk megsporolni egy ilyen temaban. Ez nem arrol szol, hogy szereted-e az eperfagyit.

sb

nem-igen 2008.10.02. 10:47:03

IQLight: egy időben teljesen elterjedt volt az időjárás befolyásolásánál az állatáldozat vagy az esőtánc. Sokan kipróbálták, és bizony az esőtáncot követően gyakran előfordult, hogy esni kezdett az eső pár napn belül.

Nos, én senkit nem szeretnék meggyőzni, hogy az esőtánc hülyeség, aki kipróbálta tapasztalatból írt, aki meg csak elméleti síkon okoskodik, hogy semmit nem ér, az nem rám tartozik ;)

Marv.Y2k 2008.10.02. 11:40:19

Mikor írtak a bödönről, szétkaptam a szívóoldalt (szeretek szerelni na :D). De egy gramm szutyok sem volt a rendszerben. Ergo úgy döntöttem, hogy a vízlágyító gyanta tartály (bojlerek elé való) az enyémbe tök felesleges.

Apámék mezőgazdasági vontatóján (a.k.a TRAKTOR) gyárilag van ilyen cucc, de abban egy asszem' 7,5-es hathengeres turbo diesel motrocska van, ami lehet, hogy egy kicsit több kartelgázt termel mint az én szívó 1,8-as benzinesem.

Szóval alapjában egyetértek azzal, hogy normál körülmények között, rendeltetés szerűen használt autón csont felesleges - bár elég tuning ahogy kinéz :D

Ha meg valaki annyira spóróni akar az üzemanyaggal, akkor ne autóval járjon a 100m-re lévő boltba... vagy ne vegyen autót... vagy mittomén'...

csarlee 2008.10.02. 13:45:08

Mitol lenne nyomatekosabb?! Hat attol, hogy a szurokosarban ott a trutyi ami nem jut vissza az egesterbe! Masreszt, mivel a tartaly ures de a szurokosarat nem tudom (nem latni rendesen) abban lehet valami hiszen vagy felmeter tobberes rezdrot van beletomve. Egyebkent hetvegen lesz ra idom szetszedem es megnezem. Igerem megirom a tapasztalataimat. Masreszt azt is irtam, hogy a nyomatekossagot csak tudatalatt ereztem (placebo hatas) Ezert gondolom, hogy W. Robi tehenet is meg kellene lehetoleg ugyanott merni mert az a donto. Ennyi.

csarlee 2008.10.02. 13:47:28

Marv.Y2k
Egyebkent az nem kartel- hanem kartergaz! A kartel az egy kicsit mas...

yard (törölt) 2008.10.02. 17:57:20

Hát optikai tuningnak elmegy, bár egy pohártartó matrica (vagy kettő!)többet dobna a kocsin.
A kék szín egyébként sem motortérbe való sztem)

2T1cyl 2008.10.02. 18:00:18

Azzal kergetjük magunkat tévhitekbe, barátaim, ha hitelt adonk az ilyen és hasonló herkentyűknek-olyan ez, mint felrakni egy eladó autót a h.a.hu-ra, de előtte megdolgozzuk photoshoppal. Szép is, biztos jó is, de mégiscsak szemfényvesztés. Fogyasztáscsökkenést pedig leginkább saját vezetési technikánk moderálásával érhetünk el, higgyétek el. Csodaszirszarszer nélkül. Csodák nem léteznek, mint ahogya húsvéti nyuszi sem.

yard (törölt) 2008.10.02. 18:21:05

Húsvéti nyuszi pedig igenis van!!!!

BTO11 2008.10.02. 19:52:33

csodák nincsenek csak csodálatos dolgok!
D:))

[] (törölt) 2008.10.02. 20:47:55

"Olvasd el lszi a leírást, nincs kedvem újra és újra leírni."

Pedig nyugodtan gyere csak ki a táblához, és vezesd le, fiam, mert az oldaladon egy büdös szó nincs a *nyomatékról*:
www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/

Innen puskázhatsz, holnap kikérdezlek:
www.amazon.de/dp/3540594132/
www.amazon.de/dp/3540558527/

eko 2008.10.02. 22:40:55

"Innen puskázhatsz, holnap kikérdezlek"
Ugyanmá ez másképp müködik!
Az ember leül agyal a problémán egy negyed órát, (de olyan is van, hogy agyalás nélkül is csak úgy jön a sok tudás) oszt' fogja magát és megcsinálja.
Minek ehhez az a sok könyv? Pláne külföldiül! Én még egy olyan könyvet se láttam, amiböl az ember kikövetkeztette volna a gázolaj mágnesezést vagy a csodatablettát.

giorgione 2008.10.03. 07:19:50

Sziasztok, én csak leírnám a példámat, hogy egyesek talán okulhatnak,
Alfa 145 ts, a szívóoldalról az az állítólag hálás egyveleg (trutyinak hívom)
bizonyítottan szétqrta a légtömegmérőmet és az alapjárati motoromat, azon már a tisztogatás sem segített (100e), engem nem a fogyi érdelekelt, az van, na de ha ezeket 10-20 ezrenként cserélni kell?
az annazsofi-n fent van a verda

Shadowbull 2008.10.03. 10:37:26

Hmm, pedig eddig azt gondoltam, Alfaek azert tudnak motort tervezni :)

sb

pombera 2008.10.03. 12:18:08

Nekem is benne van vagy 1000km óta. 100 után volt benne olaj, de először rossz helyre kötöttem és nem vűlasztott le semmit, ami érthető, hiszen nem a kartergázcsőre, hanem a motor szellőztető csövére tettem. Szerintem a Mazdás kollégánál is ilyen gond lesz.
Amúgy nem értem a dolgot. Robi nyilatkozott, hogy neki úgy tűnik nem vált be. Akkor ez azt jelenti, hogy szar? Ha a Gyurcsány nyilatkozná ezt, akkor neki is elhinnétek? Bazeg :D
Amúgy nekem is jobban megy tőle a vas, de a lényegi különbség jövő héten derül ki, mivel megy kpm re a vas, kiszedem belőle, nem akarom, hogy belekössenek.
Na majdcsak lesz valahogy :)

giorgione 2008.10.03. 20:32:31

Shadowbullnak sk., az alkatrészek amiket fentebb leírtam, nem a motor részei, a beteg alkatrészek B..ch márkájú-ak,
szóval tessék csak pocskondiázni az olaszokat, egyébként az enyém a 120 Le-s verzió és garantáltan le is adja,
pa-nak: először nekem is a másik kivezetésre volt kötve, de oda kell, ahol sok a trutyi, ergo általában a pillangó szelep elé, sajna a kocsiknál elég különböző konstrukciókat láttam, úgyhogy előre át kell gondolni a babrálást

Shadowbull 2008.10.03. 21:14:41

giorgione 2008.10.03. 20:32:31

Aham, tehat a legtomegmero meg az alapjarati leptetomotor nem a motor reszei?

Ill. az nem alapveto tervezesi hianyossag, ha a kartergazbol nem valasztjak le az olajkodot, es az szetcseszi ezeket?

Ja igen: Tudod a BOSCH a beszallito, de az Alfa irja a specifikaciokat.

sb

giorgione 2008.10.04. 07:46:05

Hát bocs hogy nem király japán cuccokkal van tele a gép, de hát egy tizeniksz éves konstrukcióról van szó,
azt egyébként meg végképp nem értem, hogy az Alfa most miért kooperál a BMW-vel, most akkor kinek van szüksége kire?
végszóként pedig annyit, hogy ha minden autóba a legkirályabb cuccokat beleraknák, és ezt az icipici meghibásodási hibahatárt (úgy minden harmadik autó)művi úton nem tartanák életben,
egy egész iparág halna ki, capisce

Shadowbull 2008.10.04. 08:24:15

"egy tizeniksz éves konstrukcióról van szó"

Ez akar mentseg is lehetne.

"az Alfa most miért kooperál a BMW-vel, most akkor kinek van szüksége kire?"

Az Alfa kooperal a BMW-vel? Miota? Tudtommal vizsgaljak az egyuttmukodesi lehetosegeket a Fiattal... Amugy ez hogyan is jon ide?

"ezt az icipici meghibásodási hibahatárt (úgy minden harmadik autó)művi úton nem tartanák életben"

Tervezett tonkremenetel, ugye?

sb

eko 2008.10.04. 08:32:12

""ezt az icipici meghibásodási hibahatárt (úgy minden harmadik autó)művi úton nem tartanák életben"

Tervezett tonkremenetel, ugye? "

Kezdődik, Apa kezdődik!
:-))

yard (törölt) 2008.10.04. 14:30:43

Nem kezdődik, folytatódik...
Várom (de hát nem írja senki):
Jó ez a bödön, de:
Valahogy olyan kopogós műanyag..
Meghát ugye a pohártartó is hiányzik (bezzeg az i30 ajtó zsebbe belefér egy 1,5 l-es pille palack)...
De szerencsére nincs benne a (japános) kvarcóra...
Előlről x-re hasonlít, hátulról y-ra, oldalról meg nem is tudom mire -olyan jellegtelen...
Meghát....
Mi is volt a cím? (A bödön kudarca?)
Most meg már a gyárak által beépített időzítőnél tartunk.
Sztem aki akarja (tudja) próbálja ki. Ha jó, jó, ha nem dobja el. Nem egy nagy pénz. De ha a lelke megnyugszik tőle (placebó hatás) már akkor is megérte, hiszen "más lett" az autója, kevés embernek van ilyen. Még mindig jobb, mint másokat lealázni. Én szeretem látni az emberek arcán az elégedett, titokzatos félmosolyt: Ha te tudnád..
Legyen béke...:)

pombera 2008.10.04. 20:07:54

Giorgione!

Véletlenül jöttem rá a dologra, megnéztem a könyvet (az autóét) és ott "véletlenül" a motor szellőztetésénél nyitottam ki :) Aztán még egy meglepi is volt, de ez Ákos weboldalán patuha autójánál látszik.

A címben kérdőjel van, tehát még nem volt kudarc. Időközben hűlt az idő, ettől eszik 7 decivel többet a Tehén, de szerintem 1 literrel enne többet, ha nem lenne benne a bödön :D

BTO11 2008.10.04. 22:22:43

héééééé! Robi!!!

nem válaszoltál!

tehát a gazdaságos kuton tankoltál,hátha jo lesz a fogyid??
előszőr is meg másodszor is ugyi??

anno az 1.3 asconám volt a minőségi ellenőr a 98-s benzinre,ahol szar volt ottanitol csőrgőtt a motor.

-laptop-
D:))

Burkus király 2008.10.04. 23:25:25

Miért nem működik a bödön?
1. a gyárilag beépített olajleválasztás kellően hatékonyan teszi a dolgát
2. egészséges motornál kevés a kartelgáz
3. kopott motoroknál az intenzív kartelgázban lévő olaj rárakódik a szelepekre, ettől romlik a beáramlás hatásfoka és a teljesítmény
Miért más bödönnel?
Sztem gyorsításkor lehet szerepe, a nagy bödön a szívórendszert "puffer" levegőtöbblettel látja el, hirtelen gyorsításra talán jobban reagál a motor kis ideig.

Sztem ha már van valakinek, akkor arra jó, hogy ha nagyon kezd gyűlni az alján az olaj, akkor elárulja az a motor a kopottas állapotát. Ráadásul véd ilyenkor az olajsár szelepekre történő kicsapódásától, tehát kopottabb motor is valamennyire erejénél maradhat.

Burkus király 2008.10.04. 23:29:55

bocsi, elírtam: karter és nem kartel

pombera 2008.10.05. 09:57:06

Szerintem meg az elméletek gyártása helyett ki kéne próbálni.
A levegő puffer azért nem állja meg a helyét, mert van autó, ahol a pillangószelep után van a kartergáz visszavezetés (általában), ráadásul a bödönben vákuum van, nem kevés, ráadásul az injektoros rendszernél (pl enyém) nincs mérve a mennyisége, ami alapján többlet benyát kaphatna, bár a lambda elvileg beleszólhat.
Ja mellesleg az én vasamban is van olajleválasztó gyárilag, mégis gyűlt benne olaj, tehát nem minden olajat választ le a gyári.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.10.07. 13:30:40

Vannak ennél sokkal egyszerübb és megbízhatóan müködö ingyenes fogyasztáscsökkentök.
- Körültekintö vezetés
- A fölösleges súly kihajítása a kocsiból

csarlee 2008.10.11. 21:19:41

Nos, a bödön működik!

Először én is rosszul kötöttem be, a szellőztető ágra de aztán konzultáltam Ákossal... 695 km megtétele után jelent meg kb. fél deci erősen olaj folyadék a bödön alján, az autó egy Swift II 1,3-as. egyébként.

csarlee 2008.11.15. 08:55:57

Nos, most már 3500 km megtétele után nyugodtan kijelenthetem, hogy működik a cucc! A fogyasztás 2-3 decivel csökkent, szigorúan mindig ugyanott tankolva... Ja, és tényleg nyomatékosabb a kocsi, mérni ugyan még nem mértük de ami késik nem múlik.

zetor400 2008.12.18. 13:35:17

Sziasztok!

Olvasva itt a hozzászólásokat igencsak felkeltette az érdeklődésemet ez a "bödön"!
Egy 99-es Cordobám van.
Azonban egyedül nem szeretnék nekiállni matatni benne. Tudtok esetleg segíteni ebben. Aki esetleg már épített be ilyent.

Köszönöm!

pombera 2008.12.22. 18:36:57

Persze. Csak igazából ismerni kéne a vasat. Szerintem először látogass el az www.annazsofi.hu/olajlevalaszto oldalra. Ott van pár autó, onnan lehet ötleteket meríteni.

Doki69 · http://www.vwdepo.hu/index.php?option=com_fireboard&Itemid=29 2009.02.26. 10:16:52

Winklernek annyi köze van az autók technikai működéséhez, mint a honvédségi lónak a részecskegyorsítóhoz!
Egyszerűen hülye hozzá és beleszövegel, mindenféle tudás ,hozzáértés legkisebb szikrája nélkül!
Lehet hogy a műhelyem takarítását nem bíznám rá! De valakinek tetszik, hogy így tud nyalni, de inkább ezekbe a dolgokba inkább ne szóljon már bele!
Pózóljon a fos Ferrarikban, meg X6-osokban, ami az egyszerű magyarnak az életben nem lesz és lökje a hülyeségét ott...A forgalmazó,meg az importőr meg elovad...

mrkacsa 2012.10.15. 23:22:16

Aki ellenzi biztosan nem tudja miert teszi. Az autom 18. eleteveben van, s elmondhatom, hogy a szivotorokbol 3 dl olaj lett kiszivva, mielott a bodon beepitesre kerult volna. Toyota Carina E 1.6 benzin. Egyszeru a bodon feladata: a kisse kartergazos motornak, melynek kopottak a lehuzo gyurui, segit abban, hogy az olaj/szmotyi ne rontsa tovabb az eges hatasfokat. Nekem mukodik, es olcsobb volt mint a komplett gyuruzes/szelepszarszimeringezes es a tobbi ami ilyenkor kell. Nem vegleges megoldas, de az biztos, also fordulatszamtartomanyban erzesre jobban huz a gep. Fogyasztasa nem lett kevesebb(!+cserebe tobb sem, kuton lett merve ratankolassal es szamitassal+!). Viszont egyenletesebben jar a motor, es csokkent az auto rangatasa, mind motorofek, mind pedig reszterheleses uzemben. Szoval aki szidja az otletet mert nala nem mukodik az legyen inkabb halas, hogy meg jo allapotba van a kocsijanak motorja. Me`g mielott meghurcolna valaki, hogy szethajtottam a gepet ~244000km volt a kocsiban amikor megvettem a nem elso tulajdonostol. Jo bodonozest, amig a motor generalozasra nem jut eleg penz.
süti beállítások módosítása