Forró ferde kéne

  2008. szeptember 26. - Tóth Zoltán (törölt) Címkék: autonánia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Új M3-as BMW 24 ezerért
2009-09-18 12:09:00

Először azt hittük, a Kész átverés show német verziójának recsegő humorú stábja is forgat a szalon

Az új VW Polo, de Silva remekműve
2009-07-31 12:14:00

  Véleményük az új VW Poloról.

Életveszélyes öt csillag
2009-03-25 01:18:49

  Az elmúlt évtized európai autós életének egyik legfontosabb fejleménye, hogy egy mai kisautó sokkal

Obama zöldre váltana
2009-01-20 02:40:00

  Az Amerikai Egyesült Államok 44. elnöke, ifj. Barack Hussein Obama a washingtoni beiktatási


Legyen kemény, de kicsi, legyen fürge, de játékos, legyen sportos, de azért elviselhető a hétköznapokon. Legyen egy igazi forró ferde. Mielőtt bárki is másra gondolna, az angolul hot hatch-nek, azaz forró ferdehátúnak hívott kategória tagjai után sóvárgok. Ezek olyan kicsi vagy kompakt kocsik, amikbe az áldott tervezők túlméretes motort, kemény futóművet és egy kis egyéniséget passzíroztak. Imádom őket.

Volt már ilyen autóm, és mióta nincs, hiányzik. Egy sokat látott Peugeot 206 RC-vel töltöttem el pár vidám, kézifékes farolásban gazdag évet. Előfordult néhány útszéli lerohadás, sűrűn követték egymást a szervizlátogatások, és bizony gyakran szitkozódtam IVN-321 miatt, de azért imádtam. Elvégre egy médiasztárral, egy igazi hírességgel élhettem együtt. A kisautó ugyanis a Peugeot Hungária tesztparkjában kezdte pályafutását, rögtön egy hungaroringes bemutatóval. Aztán sok-sok újság látta vendégül, sőt, járt a TotalCar című kitűnő TV-műsornál is. Karotta óvatos, finomkodó tesztjét itt láthatják.

Miután megvettem, egy régi kolléga küldött néhány képet az archívumából, hisz ő is tesztelte a kocsit. A fotón épp fél méterrel a föld felett repült a kék 206-os. Kedves gesztus egy figyelmes kollégától, nemdebár?

De a kemény előéletből eredő gondokat leszámítva az RC kellemes autónak bizonyult. Ha kétliteres, 177 lóerős motorját kipörgettem, akkor ordított és sebesen vágtatott, szükség esetén akár négyen is elfértünk benne, és párosan még snowboardozni is elvitt. Harapós féke, közvetlen kormányzása és játékos futóműve sok vidám percet okozott. Ráadásul volt egy olyan műszere, konkrétan az olajhőmérséklet-mérő, ami nélkül rendes sportos autót ki se engednék a gyárból. Minden hiba és nyűg dacára kedveltem, a béna üléspozíció, a szörnyű műanyagok és jelentős alulméretezettség ellenére is nehéz szívvel váltam meg tőle. És az óta is szeretnék valami hasonlót.

Persze sokan lenézik az ilyen autókat, elvégre külsőre alig különböznek a tipikus nő bevásárlókosaraktól. Pedig egy modern hot hatch egy jókezű pilóta irányításával csodákra képes, és a való világban igenis meg tud szorongatni nagyobb, erősebb, gyorsabb, különlegesebb verdákat. Nem hiszik? Íme egy videó, amiben egy német fiatalember (NEM Michael Schumacher) a legendás Nüburgring Nordschleifén oktat. A szemléltető eszköz pedig egy aktuális Suzuki Swift Sport. Igen, nem tévedés, egy alig 125 lóerős, közel széria kisautóval szúrt be a Lancer EVO-nak, ment el a kanyargós részeken egy Porsche 911 Carrera 4S mellett, és egyáltalán alázott mindent és mindenkit, aki épp arra járt. Persze nem először tévedt a zöld pokolba, de akkor is figyelemre méltó, ahogy ez a vicces kis törpe utat vág magának a többmilliós sportkocsik között.

A „végy egy kisautót, tégy bele nagy motort és kemény futóművet" recept a Volkswagentől származik, az egyes Golf 1976-ban debütált GTI-je volt az első igazi hot hatch. Az ilyenek ma már muzeális darabok, mind árukat, mind állapotukat, mind tudásukat tekintve. Hiszen hiába volt könnyű a Giugiaro féle Golf, az 1,6-os, 110 lóerős motorral ma már nem sok gyorsulási versenyt nyernék. Pedig ez egyike volt az első motoroknak, amiben a karburátort befecskendező váltotta fel, mindennapi használatra nekem mégis túlságosan old-scool. Hiányzik belőle néhány modern, világi hívság, mint például az elektromos ablak, a központi zár, némi zajszigetelés vagy egy kis ütközésbiztonság. Bezzeg a kettes Golf.

Mint például ez is. Már 430 ezer forintért hazavihető gyerekkorom egyik álma, a dupla kereklámpás Golf II GTI, igaz, ez csak a gyengébbik, nyolcszelepes, 115 lóerős változat. Viszont piros, ami gyors szín, ráadásul szép a felnije, vaskos a sportkipufogója és nem is túl gagyi a morcosítása. Meg egyébként is, ahhoz képest, hogy egy lassan húsz éves sportos autóról van szó, meglepően egyben van. Állítólag nem dohányzó, és rendszeresen karbantartott, a pénzét már csak ezért is megéri. Még az utastere is egészen korrektnek tűnik, bár a homályos fotó a legjobb autóápoló szer, így ezt azért meg kéne nézni közelebbről is. Nem hiányzik belőle minden magyar Golf GTI kötelező tuning kiegészítője, a győri gyárból, vagy annak beszállítójától „szerzett" Audi TT váltógomb sem. A hátsó lökhárító fekete betétje kissé napszítta, az embléma pedig hiányzik a fenekéről, de a vonalai futnak, így, a kép alapján nagyobb sérülése nem volt. Kéne, de azért lássuk, van-e még valami izgalmas az expressz.hu/auto kínálatában.

Elsőre talán unalmasabbnak tűnik „a mi autónk" GTi változata, pedig nem az. Egyrészt ez igazából nem a mi autónk, hiszen Japánban gyártottak, ami patriotizmus ide, hazaszeretet oda, még az esztergomi összeszereléssel szemben is jelent valamit. Megbízhatóságban páratlan, még a legvadabb boyracerek módszeres kínzásaival sem lehet szétgyilkolni. Ugyanakkor a lemezei olyan vékonyak, mintha sztaniolból hajtogatták volna őket, így az autó alig nehezebb egy hasonló méretű vattapamacsnál. A motorja 1,3-as és 101 lóerős, amivel komoly meglepetést tud okozni a nagyobb és nehezebb kocsiknak. Filléres tuning trükk, hogy egy háromhengeres Swift rövidebb váltóját teszik bele, ami tovább fokozza fürgeségét. Ilyenkor persze a 190 km/óra körüli végsebesség valamelyest lecsökken, de kit érdekel. Kanyarokban is érződik a könnyű kasztni előnye, nem véletlenül kapott gyárilag vastag oldalhurkájú sportüléseket. Ráadásul normális használatban alig fogyaszt, ahogy erre a jelenlegi tulajdonos ki is tér a hirdetés ajánlójában.

Ellene szól a Golfénál magasabb ár, hiszen ezért majdnem 700 ezer forintot kérnek. Ízlés dolga, de nem tetszik a felnije sem, ám a kegyelemdöfést végül a műszerfal fotója adta meg. Nem is az elhasználtsága, hiszen vállalhatatlan kopás ezen sem látszik, de a csúf műanyag kormány a végtelen egyszerűséggel és unalommal párosítva elüldözött.

Újabb keresés, újabb találat, de valahogy ez a helyes kis Ibiza sem vonz hatalmas elektromágnesként magához. Sőt. Ebben az autóban megtestesül minden, amiért félek ettől a kategóriától. Mert hiába a vonzódás az ilyen kocsik iránt, a tulajdonosaik nagy része lelakja, szétüti, ízléstelenül felcicomázza őket. Mint ezt a szegény Ibizát is. Nézzék azt a Cupra feliratot a szélvédő tetején, azokat az utólagos lámpákat, azt az ütött-kopott lökhárítót és azt a parádésan gagyi küszöbtoldat. Mind harsányan ordítva hirdeti a lakótelepi vagányok, a kispénzű boyracerek autótuningolási irányelveit. De mindenekfelett és leginkább ez a neonzöld szín zavar. A hirdetés igen szűkszavú, futásteljesítményről, előző tulajdonosokról, urambocsá’ szervizkönyvről szó sem esik benne, és talán az sem véletlen, hogy az utastérről nem került fel kép az illusztrációk közé. Az adatok is sántítanak kicsit, emlékeim szerint a kétliteres szívó (a képen szerintem ilyen látható) csak 150 lóerőt tudott, míg később jött a győri, ötszelepes turbó, az már valóban 180 lóerős teljesítménnyel cserébe viszont csupán 1,8-as lökettérfogattal. Bár erre azért nem vennék mérget.

Az viszont szinte teljesen biztos, hogy ez a konkrét kocsit már sokat látott. Ráadásul újkorában sem volt a kategória bajnoka, sose felejtem el, hogy anno a tesztautón milyen katasztrofálisan lötyögött a váltó. Amikor sebességben volt, azt hittem az az üres, üresben meg az hittem, hogy szétesett az egész szerkezet. És ha ilyen volt újkorában, milyen lehet most? Azt hiszem, ennek firtatását inkább hanyagoljuk, nézzünk helyette valami frissebb, rendezettebb előéletű verdát.

Mint például ezt a Clio RS-t. A franciák, azon belül meg különösen a Renault, nagy varázslói ennek a kategóriának. A rombuszos márka sportváltozatainak immár generációk óta bérelt helye van a tinédzser fiúk szobájának falán. Persze nálam is beindítja a nyáltermelést a lista: R5 Turbo, Clio I Williams, Clio II V6 RS vagy az épp aktuális Clio III RS. A még kellően modern, de már megfizethető kategóriába pedig a második generációs Clio Renaultsport változata tartozik. Eredményes rali és pálya versenyautó, itthon a mai napig sikeresen fut vele a Clio Kupa. De utcai változata is minden idők egyik legnépszerűbb és legjobban sikerült forró ferdehátúja. Motorja kétliteres és négyhengeres, 180 lóerős, a futóműve, kormányzása, fékrendszere fenomenális, francia mivoltához képest a váltója is tűrhető. Ugyan árban jó egy milliót ugrottunk az eddig befutónak tűnő Golf GTI-hez képest, de időben is előreléptünk vagy 15 évet és ez érződik is a kocsin. Jár hozzá szervizkönyv, két garnitúra felni, négy légzsák, elektromos csecsebecsék, fedélzeti számítógép és légkondicionáló. Még mai mércével is korrekt ez a felszereltség, és a menetteljesítményekre se lehet panasz. Kéne. Bár mintha kicsit magas lenne a futásteljesítménye. Nincs valami, ami kevesebbet kiképzést kapott?

De akad, ráadásul régi személyes nagy kedvencem, a Citroën Saxo VTS. A Saxo már a kisebb motorokkal is fürge és játékos törpe volt, emlékeim szerint szinte az összes általam vezetett példánnyal frenetikus volt az autózás. Az a vidáman kitaposom a belét érzés, amikor gyorsan megyünk, de nem veszélyes ámokfutás, hanem mosolygós örömautózás az egész. Annyira egyszerűen vezethető, a limiten is annyira könnyen uralható kisautó volt a Saxo, hogy még most is könnybe lábad a szemem, ha csak rá gondolok. Nem kell többszáz lóerő és 19 collos kerék ahhoz, hogy jól érezzük magunkat egy négykerekű kormánya mögött.

A VTS ezt az egész élményt pontosabbá és gyorsabbá varázsolta. 120 lóerős 1,6-os motorja kellő dinamikát, keményebb futóműve pedig elegendő stabilitást adott a vaduláshoz. Olyan érzés volt, mint egy gokart. A méltatlanul elcsépelt újságírói frázis annyira találóan illik a VTS-re, hogy több szót nem is kéne pazarolni rá. Pedig lehet. Ennek is léteztek rali versenyautó változatai, sőt, Franciaországban összkerékhajtású(!) Saxokkal rendeztek bajnokságot a fiatal tehetségek felkutatására. Sikerrel, ugyanis a Saxo VTS legkomolyabb versenyváltozatával, a Super1600-assal aratta első világbajnoki sikereit a rali Michael Schumachere, a francia Sebastian Loeb. Márpedig egy sportos autónál a verseny pedigré az egyik legnagyobb érték, s a Saxo VTS vitrinje roskadozik a kupák alatt. Ráadásul ez a példány igazán megkíméltnek tűnik, igazoltan keveset futott és a klíma kivételével minden megvan benne, amit egy ilyen méregzsákban keresek. Hova is tettem a telefonom?

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és az Expressz.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr47682232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JT164STL 2008.09.26. 09:46:30

anélkül, hogy különösebben ismerném a saxo vts-eket, a fenti példány DIESEL, az nem zárja ki a sportos-hot-hatch-séget?

Acmee 2008.09.26. 09:56:11

Saxo VTS dízel??? Valszeg el van b@szva a hirdetés, ekkora állatságot egyik gyár se kockáztatna meg :D :D

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2008.09.26. 10:00:40

Az 1.8 GTI MK2 8V nem 115, hanem 112 lóerő. A 16V pedig 132.

Stock 2008.09.26. 10:04:40

miért maradtak ki a Hondák? :)

gatsy 2008.09.26. 10:23:55

A nürburgringes videó, alatta szólt a Carrera Rapida by Apoll440...kb. a 2 perctől bedőltem a kanyarokaban:D:D:D

Scanreg · http://support.microsoft.com/kb/183887 2008.09.26. 10:36:42

És a Fiatok miért maradtak ki? Bravo HGT is lehetne alternatíva ezek között.

WP12 2008.09.26. 10:38:39

A pályán a suzukis kivételével mindenki békésen körözgetett. Akkor léptek oda, amikor utólérte őket, de elég jól látható, hogy sem az EVO-s sem a Porsche-s nem egy kanyarbajnok pilóta.

Nemrég bennem is felmerült, hogy kéne másodiknak valami hasonló minirakéta.
A múltkor a nagyautóim után - kényszerűségből - beültem egy közepes teljesítményű kisautóba. Igaz, hogy nem ment olyan jól, mint egy 206RC vagy egy Punto HGT ment volna, de tetszett, hogy könnyű, rövidebb féktávokat lehet venni kanyar előtt, egyszerűen jobb volt menni vele a szűk kanyargós utakon, mint egy közel 1,5 tonnás szörnyeteggel.

SsPL71 (törölt) 2008.09.26. 10:43:30

Ha, az E30-as nem áll ki pihenni akkor nem éri utol a Suzuki, az EVO-s és a Porsche-s valóban nem nagyon nyomta kanyarokban, ahogy WP12 is írta már.

bartleby 2008.09.26. 10:49:10

Azért ez így baromi erős reklám: "Kéne, de azért lássuk, van-e még valami izgalmas az expressz.hu/auto kínálatában."

Elég gyomorforgató a dolog. Nem tom mi a rákért kell agyonpromotálni vmit, ami visít már a nyitó totalcar oldalról is?

Leadfoot 2008.09.26. 10:50:02

205 GTI? Az egyes Golfon kívül az az ALAP ebben a kategóriában.

yenoee 2008.09.26. 10:57:22

Régebbről a 205 GTI, igen :)))
Hiányolom még:
Honda Civic 1,6 VTI
Fiesta Xr
Polo G40
Punto 1,8 HGT, hélo!

SsPL71 (törölt) 2008.09.26. 10:59:33

Kimaradt még a Corsa GSi, Alfa 145 QV, Yaris TS.
A Civic gondolom azért nem került a látómezőbe, mert elég gyenge a felhozatal a magyar VTi palettából.(agyontörött, drága)

S2000 2008.09.26. 11:09:37

Szerintem ezek érdemes foglalkozni:
MINI Cooper S
VW Golf GTI
Clio Renaultsport
Honda Civic Type R

Leadfoot 2008.09.26. 11:11:08

"A Civic gondolom azért nem került a látómezőbe, mert elég gyenge a felhozatal a magyar VTi palettából.(agyontörött, drága) "

Ez igaz pl. a Saxo VTS-ekre is...

DBandesz 2008.09.26. 11:16:58

Ami szerintem kimaradt:

Mivel nem muszály friss érából szemezgetni (lásd Golf II) :

- Toyota Corolla GT-i (1.6, 4A-GE kód, 120-136 LE)

- Toyota Corolla AE86 (remélem nem kell bemutatni)

- Toyota Corolla TS (192 LE)

- Civic VTI (160 LE)/bár igaz, hogy sok a kendácsolt/

- Nissan Sunny '92-'97 GTI-R (220 LE, 4WD)

- Fiat Punto GT (1.4T, 136LE)

- Fiat Uno Turbo i.e. (kasztnisok álma)

- Daihatsu Charade GTti

- Kadett GSi (nagyon sok a rom)

- Astra GSi

Nagyjából ennyi. Vételi szándék szempontjából erősen csökkenti az ingert az a tény, hogy szinte mind az úgynevezett "boyracer" tulajdonostársadalom kedvelt célpontjai közé tartoznak, és ritka az eredti állapotában megőrzött példány. Sokkal nagyobb az előfordulási rátájuk a neonos, SAL hifis, "Type-R" biztonságiöv-védős, "Ízirájder öcsém", "te most az Isten háta mögött vagy" feliratú, P***rFu* végdobos, lesötétíített kékledes naggggggyon tunig gépeknek. Sajnos. Aki talál egy közel eredetit, ne sajnálja rá a pénzt! Meghálálja...

rooster 2008.09.26. 11:19:09

Én (főleg) a Fordokat szeretem.
Olcsón: Fiesta xr2i, lehetőleg a késői évjératból: 1.8-as motor, 130LE.
Vagy Escort RS2000.
Újabból pedig a Fiesta ST szerintem nagyon penge, 150 ló bőven elég.

És a személyes nagy kedvencem: 1. gen. Fóka RS... Csak sajnos az nem 1 milla...

kagylóleves 2008.09.26. 11:20:50

Civic vti-nek aranyos a pörgös motorja , de a futóműve és a kormányzása akár egy jól összerakott Ifáé. Az nem ide való

WP12 2008.09.26. 11:30:16

Civic Vti, type-r ugyan már... A CRX-et már mindenki elfelejtette?

DBandesz 2008.09.26. 11:43:14

Nem, a CRX ALAP! Fel sem kell sorolni!

yabbs (törölt) 2008.09.26. 11:44:12

Meg tudná valaki mondani, hogy mi a különbség VTS és a VTR között?
Szerintem bármelyik típust is nézzük külön kellene választani a távol-keletieket és az európaiakat. Míg előbbiek szétpörgik magukat a relatíve kis köbcenti miatt, az utóbbiak ugyanakkora testbe nagyobb motorokat tesznek. Ezáltal több a használható európai, mint japán.

ommm 2008.09.26. 12:02:30

Zoli.
És ami a garázsban készül?
Az nem ér? :))

Pug 106 Rallye apám. Odafigyelj!
:D

GiBR 2008.09.26. 12:34:44

Peugeot 106 S16 - 118LE
Peugeot 306 GTi6 - 163LE

Van egy korabeli angol újságom, Hot Hatch Supertest néven fut benne egy cikk. 15 autóból ez lett az első kettő. Egy pár szót azért megérdemelnek nem? :P

Krisi 2008.09.26. 12:40:30

A GSI-k szerintem is méltatlanul kimaradtak, bár az a helyzet hogy mind a Kadettek, mind az Astrák mára hazánkban sajnos szét vannak hajtva.
Meg persze, mint említettétek páran a hírös 205 GTI, az is egy mestermű.

És a meghirdetett Seat tényleg undorító, egy vizuális környezetszennyezés. Hogy lehet ilyet tenni egy kocsival? Na nem fikázom, de nekem nagyon nem tetszik.

Opelből meg ott van még a Corsa A GSI, az is szép, de még az 1,6-os B Corsa is belefér.

w a s d 2008.09.26. 12:52:56

Abban a nem sok nyert gyorsulásban nem lennék biztos:

www.youtube.com/watch?v=jpGwyhjL-lI

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.09.26. 13:06:01

A "végy egy kisautót, tégy bele nagy motort és kemény futóművet" recept a Volkswagentől származik...


khm, azért a spanyolviaszt nem kellett feltalálniuk, mert megtette John DeLorean a Pontiac GTO-val egy évtizeddel korábban. csak az nem pont kisautó volt, legfeljebb a full-size limókhoz képest...

cowkie 2008.09.26. 13:09:48

van valami oka, hogy ezekben a postokban sosem latni japan kocsikat? 205 gti, corsa gsi? egy VTI Civic mellett ezek nemigen tunnek hot-hatchnek, inkabb gyengen osszeszerelt, a hot-hoz alulmotorizalt, nem tul biztonsagos, virsligumis borzadmanyoknak tunnek.

w a s d 2008.09.26. 13:27:30

Mert a Civic a biztonságosság csúcsa.:D
Kb. Swift, csak kicsivel nagyobban.

Leadfoot 2008.09.26. 13:42:18

cowkie, szerintem kicsit igazságtalan vagy...
1. Többen említették a VTI Civic-et. Jómagam is nagyra tartom... Egy ismerősöm pár éve megkaparintott egy sérülés- és tuningmentes (bár a kettő kb. ugyanaz...) 6gen szedánt 42ezer kilométerrel, azóta is irigykedem rá.
2. A Civic VTI tudtommal nem egy kategória a 205-tel, Corsával. Sem méretben, sem korban. A 205 GTI 1984-ben jelent meg... ha már mindenképp össze akarod hasonlítani valami hasonlóval a VTI-t, akkor ott a 306 GTI16.

DBandesz 2008.09.26. 13:44:58

Nana! Nehogy itt is elmenjünk egymás ízlésének a fikázásába! Ár/felhasználási érték arányban a Peugeot nagyon fent van a csúcson, a Citroennel együtt. A klasszikus értelemben vet hot hatch az a Golf I GTI- Golf II G60 sorozat bármelyike, de ne feledkezzünk meg ilyen apróságokról sem, mint Misubishi Colt Turbo, Mazda 323GTX Turbo és még sorolhatnánk.

Biztonságosságról meg annyit ezeknél a gépeknél, hogy ha 180 km/h-val kiszalad alólad az út, akkor már oly mindegy, hogy egy német vasban, vagy egy rizsrakétában ülsz. Persze vannak kivételes szerencsével megélt balesetek, de ezek szinte biztosan nem az autó szerkezetén, sokkal inkább a körülmények összjátékán múltak. Kisebb tempót azért nem írtam, mert a Golf II 1.6D (54LE) vagy egy Golf II 1.3 (60LE), vagy egy Fiesta 1.1, is képes 120 km/h-val menni is, meg árokba esni is.

silberstein 2008.09.26. 14:05:08

Volt szerencsém tulajdonosként szépen rendben tarott Escort RS2000-hez és megkímélt, sérülésmentes Honda 1.6 VTI-hez is, mindkettőt úgy könyörögték ki alólam a vevők (ahogy anno én is az eladóktól :), azóta is visszasírom mindkettőt, pedig most is 200 LE körüli autót vezetek...

Altezza 2008.09.26. 14:12:48

Valahogy a francia darabokat kihagynám...
Szép, erős, de félnék, hogy állandóan szerelőkkel kell ismerkednem.
: )))))

Mostanában miért az expressz.hu-n keresgéltek a hasznaltauto.hu helyett?

csilla1111 2008.09.26. 14:52:44

"Saxo VTS dízel??? Valszeg el van b@szva a hirdetés, ekkora állatságot egyik gyár se kockáztatna meg :D :D "

Ez így nem egészen igaz. Ott van pl. a Skoda Fabia RS, ami 1.9-es dízel.


Ez a Swift gusztustalanul drága, 700ezer egy 15 éves Swiftért?
Én a Bravo HGT-re szavazok, ha már ragaszkodni kell a régebbi vasakhoz.

csilla1111 2008.09.26. 14:55:26

Egyébként meg új időknek új szelei: Mini Cooper S, Alfa Mito 1.4 Turbo, Fiat 500 Abarth! :)

luxurypunk 2008.09.26. 14:58:09

mi a túrót csinál az a transporter, meg a nagy busz a nürburgringen?

cowkie 2008.09.26. 15:09:10

a retardalt sracnak aki a swifthez hasonlitgatja a civicet javallom a langlovagok nezegeteset, tanulsagos.

Leadfoot: nekem is megvan az az ismerosom, en is irigykedek =) civic4g-t nem emlegetned egy kategoriaban egy 205-el? B16A2-es motorral pl? ;-)

Nyulpapa 2008.09.26. 15:40:21

Kedves cikkíró!

Az "... és egyáltalán alázott mindent és mindenkit, aki épp arra járt." mondatot vagy viccnek szántad vagy nem ugyanazt a videót néztem mint te. Például a porsés srác akkorát fékezett hogy majdnem lefejeltem a monitort nézés közben, amikor a szuzukis elment mellette. Egy - Két dolog:
1. Én is elengedtem volna az önjelölt suhammert a húsz forintos triciklijével, mielőtt összetöri a vasam
2. Amikor a porsches hozzáért a pedálhoz, még a horizontról is eltűnt, de gondolom nem versenyezni ment oda, hanem csak kanyarogni, meg legálisan gyorshajtani stb. Csak az ilyen általad is fikázott boyracerek - mint amilyen TE is vagy - hiszik azt, hogy ha ők megjelennek az utakon, akkor mindenki velük versenyez és mindenki maximális tudását bevetve a vas 100%-os kihasználásával próbálja lenyomni a boyracert. Hehe. A valóság az, hogy az emberek túlnyomó többsége telibesz*rja az ilyen suttyókat és ezt a boyracerek "mindenkit lenyomtam-megaláztam"-nak fogják fel és mesélik (és mint látom publikálják) a többi hasonszőrűnek. Hehe.
3. Keresni egy ilyen nyomi videót és annak történéseit ilyen alaposan elferdíteni, hogy ezzel létjogosultságát bizonygassad a hotheccseknek, szerintem szánalmas és felesleges, aki látott már autót közelről, az tudja milyen jó mókák ezek a kis méregzsákok, de soha nem fogsz tudni lenyomni velük egy komolyabb autót sem valós körülmények között, ha a tulaj nem akarja (ezen van a hangsúly!). Tudod az utak nem "Nordschleife".

A szuzukisoktól elnézést kérek, nem kifejezetten az autó ellen beszélek.

w a s d 2008.09.26. 15:41:51

Esetleg egy másik japán gép, ami ugyanabban az évben már mennyivel jobb volt ilyen szempontból:
www.euroncap.com/tests/toyota_corolla_1998/43.aspx

cowkie 2008.09.26. 15:43:43

az elobb meg 88as autokrol beszelgettunk. nomeg hatchbackrol.

w a s d 2008.09.26. 15:53:16

Volt- e 88as VTI? Max. i-VT.

Volt- e itt szó korábban 88 ról? Nem volt.

Jobb kasznija (merevv utascellájú) volt- e vajon a 4gen Civicnek az 5gen- nél? Nem valószínű.

w a s d 2008.09.26. 15:58:52

merevv -> merevebb

Itt pedig a Folksam értékelése:
3gen Civic jobb kategória, mint a Swift, viszont a 4;5;6gen rosszabb.

www.folksam.se/dpublic/a0346.nsf/vLookUpFiles/R6546.pdf/$FILE/R6546.pdf

(8. oldal)

w a s d 2008.09.26. 16:03:12

Ja, és a Corolla (mind2), a Golf (mind2), a Tipo, az F Astra, a 2 Civic, az Escort mind ferdehátú, amiket linkeltem.

VAG 2008.09.26. 16:07:01

Szerintem a VW azért jó vagy jobb a többinél mert nagyon könnyen lehet legózni a típusok között mert szinte minden mindennel kompatibilis, értem itt azt hogy pl. egy Golf I -be próblémamentesen kis átalakítással bele megy 1 VR6-os amit még akár 2 turbóval is meg lehet spékelni amitől simán jó 4-500 ló is össezjöhet talán több is, és ez 1 kevesebb mint 1 tonnás járgányba igen csak ütőképes kombó, kérdés mennyit szán rá az ember.. viszont a 3-as GTI 2.0 16 szelep 150-lovas motorja még könyebben belemegy és sokkal olcsóbb kihozni és az is bőven elég... nah csak ennyit szerettem volna, ja és japó verdáknál ez nem jellemző amennyire én tudom ...

VAG 2008.09.26. 16:11:14

Még valami : az egyes golf futóműve jobb mint a kettesé, sportosabb szal ha golf akkor I :D csak kasztniztatni kell alőtte ... amit a kettesnél viszont nem kell

csiky944 2008.09.26. 16:16:26

azon a szürke Clio-n én csináltam a legfrissebb szervízt,rendben van az a gép,a tulaj nem csak használja,hanem költ is rá

amúgy jó kis kidörrentő van alatta :)

csiky944 2008.09.26. 16:19:35

tényleg nem kell kasztnizni a kettes Golf-ot,ahham persze

biztos azért láttam már annyi szétrohadt kotlát...

Leadfoot 2008.09.26. 16:25:46

Erről jut eszembe... P205-be bele a 405 Mi16 motorja. Az milyen faszányos... :-)

Az volt a jó ezekben a gépekben, hogy nem voltak agyonelektronikázva, szóval nem kellett három órát várni a gázpedál lenyomása után, hogy meginduljon.
Meg nem voltak tele extrákkal, nem voltak agyon "NCAP-sítva".

Öcsémnek volt egy 205-öse, és csak 1.4 72 ló (ahhoz viszont csak 820 kiló), de imádtam vezetni. Pl. a 206RC-ben, mivel már 11 éves konstruckió, még van valami ebből a vérből, de a legújabb hot hatchekből már kiveszett a "fíling". Amiben nincs 6 lufi, digitklíma, Mp3, elektromos heremasszírozó, az már nem is autó lassan...

Persze ennek megvan a hátulütője, mert klíma nélkül nyáron meleg van, meg ütközni nem nagy öröm a régebbi hh-kban... De hiába raknak a nagy tömeg kompenzálására az új, agyonhízlalt vasakba egyre erősebb motorokat, a fizikát nem lehet becsapni.

w a s d 2008.09.26. 16:27:32

Jól megaszondtam!:D

Vagyis tömeg/teljesítmény.

w a s d 2008.09.26. 16:33:02

Persze jó autók szerintem is ezek a Civicek, a 4.-5. generációs 3ajtósak nagyon szépek is (idáig amit írtam,- ha valaki engem kérdez- igaz a Swiftre is), futómű elöl- hátul független (talán kettős keresztlengőkaros?), de miért nem lehet elismerni, hogy puha a karosszéria?

VAG 2008.09.26. 16:33:43

Csiky944 - ha nem töröd meg - nem rohad ez tény ... több ismerősőmnek is van 2-ese s nem rohadnak, az egyik első szériás 83-as és még nem látott kasztnist és abszolút nem rohad gyári festés van rajta még... sajnos a 3-astól felfelé ez már nem mondható el...

VAG 2008.09.26. 16:36:11

még valami: az elektromos ablak meg hasonló kényelmi extrák (riasztó+kpzár, stb.) meg nagyon könnyen utólag is beszerelhető bármilyen autóba és nem is drága... a klíma viszont nem olcsó sajna de megoldható az is...

Slavedriver 2008.09.26. 17:31:54

Ez a poszt telibe talált. Én ezeknek az autóknak a híve vagyok, egy Clio I RSi-t hajtottam 4 éven át. És egyszerűen nem értem, hogy sokan mit élveznek egy elhízott modern kisautóban 100-110 LE-vel. Vagy akár egy tohonya középkategóriással nem sokkal erősebb motorral. De abban feszítenek, egy hot-hatch-et meg lekávédarálóznak.

SirLancelot (törölt) 2008.09.26. 17:46:19

Hot Hatch forever!!!:)
Bár nekem (nekünk) "csak" egy Pug 205 1.4 GT van az udvarban,de míg volt rajta műszaki,maga volt az álom...szegény első futómű és kormánymű-hibás,de csak legyen rá elég keret...Nekem eddig ez volt a csúcs.

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2008.09.26. 18:02:14

Azért szerintem beférne a sorba az Audi 2.2-es turbós kupé quattroja is.

x 2008.09.26. 18:10:21

Szerintem egy új Suzukit is kipróbálhatnál, a Saxo-t azért futóműben és gyorsulásban , valamint biztonságban is azért még csak megveri. Esetleg üzembiztonságban is...

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2008.09.26. 18:40:54

nem igazán látomértelmét 150 lónál többet szabadítani első kerekekre. Semmire se jó. csak gumifüst, és irányíthatatlan autó lesz belőle. Jó, lehet bele tenni mindeféle elektronikát, hogy ne pörögjön ki annyira, de akkor felesleges a sok lóerő, ha visszafogjuk.
Ha hátul hajt, ki lehet használni (lásd drift), ha mindenhol, lehet vele gyorsan menni minimális kárbavesző energiával.
Asszem a fent felsorolt autók majdnem mindegyike elöl kapar. Nálam az nem nyerő élményautóban.

peeter 2008.09.26. 18:52:48

ez mind szép és jó! de ahogy gyorsan átfutottam a kommenteket, arról senki nem tesz emlitést h ez valóban egy swift sport-e?????? avagy egy másik forró ferdehátú?? mindegy! egyettértek az elöttem szólókkal, h ha a porsche avagy evok odalépnének esélye se lenne a boyracerünknek!! bezzeg a viper!!!! azzal érdekes módon nem állt le emberünk versenyezni!! :-)

Leadfoot 2008.09.26. 19:27:11

Szerintem egy új Suzukit is kipróbálhatnál, a Saxo-t azért futóműben és gyorsulásban , valamint biztonságban is azért még csak megveri.

Hááát... biztonságban tutira. De a többire nem tenném rá a gatyámat.

0Peti0 2008.09.26. 19:41:04

Uraim,megint mindenki a rizsrakétákat fikázza.Az itt felsorolt autók közül bármelyikkel boldogan kocsikáznék.A Hot Hatch-eket pont az élményautózásra találták ki,mindegy hogy az Alfa,Ford, Fiat,Honda stb. Én egy Uno 1.3T.ie-t használok amit én tuningoltam kb.145-155Le körül van és nagyon nagy móka vele a kocsikázás.Jövőre szeretnék venni mellé egy Swift sport-ot,igaz hogy gyengébb,nem is turbós de amikor a kereskedésbe kipróbáltam nagyon jó kis autó benyomását keltette. Az hogy 0.5-s vagy 1-s lemezből készült le..arom.Aki fél vegyen Saab-ot.

zalkapone 2008.09.26. 20:47:28

Ford Escort Cosworth
300 LE
AWD
0-100 / 5,5

Na, nekem ez kéne! A Discovery-n volt egy műsor (5th gear), amiben tesztelték. Részemről ennyi.

SzabTom 2008.09.26. 20:49:14

A kedves cikk író, legközelebb olvassa át figyelmesen, amit ír, s csak utána publikálja, ugyanis hemzseg a helyesírási hibáktól, az alany-állítmény egyeztetésekről, nem is beszélve!!!

1. Suzuki Sport, vagy GTI, nem mindegy.
2. Ez így nem egészen igaz. Ott van pl. a Skoda Fabia RS, ami 1.9-es dízel. -> csak itthon, a cseheknél benzines rs is van, csak nekünk szúrják ki dízellel a szemünk.
3. Golf III VR6 azért szerintem, ezt se felejtsük ki! De ugyanígy mondhatnám a Lancia Delta HF Integrale-t, vagy bármit, amivel anno rallyt nyertek...
4. És ha már a rizsrakétáknál járunk, Daihatsu Charade GTti (~800 kg, 100 Le, 1000 ccm (!)...
5. Sose vennék francia mocskot!

SzabTom 2008.09.26. 20:50:49

Elírtam, elnézést állítmány!

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.09.26. 20:53:54

Mennyit fizet az expressz ezekért a reklámokért?

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2008.09.26. 21:01:45

Bocs, de az escort cossie csak 205-206 lóerő.
Ezt az autót már meg se mertem említeni...
Összehasonlították (gyorsulási verseny) a Focus ST-vel. Magasan verte az ST-t.

porschekiller 2008.09.26. 21:07:57

a 8 szelepes gti golfok általában 112 lovasak voltak a PL es motorkódú 16 szelepes 129 valamint a KR motorkódú 16 cölöpös 139 lovas volt, meg g60 stb...
rendszerint kevesebb mint egy tonnás súlyhoz!
alig elektronikával, annyi benzint dönt be amennyit szeretnél...

zalkapone 2008.09.26. 21:22:43

Manodesign!

Kettőnk közt az igaszság! Kicsit hozzád közelebb, de bánja kutya! 227 LE-t mondanak a tesztben (twohundred and twentyseven). Nekem elég volna így is...

sowi 2008.09.26. 21:29:54

"SzabTom 2008.09.26. 20:49:14
A kedves cikk író, legközelebb olvassa át figyelmesen, amit ír, s csak utána publikálja, ugyanis hemzseg a helyesírási hibáktól, az alany-állítmény egyeztetésekről, nem is beszélve!!!

1. Suzuki Sport, vagy GTI, nem mindegy.
2. Ez így nem egészen igaz. Ott van pl. a Skoda Fabia RS, ami 1.9-es dízel. -> csak itthon, a cseheknél benzines rs is van, csak nekünk szúrják ki dízellel a szemünk.
3. Golf III VR6 azért szerintem, ezt se felejtsük ki! De ugyanígy mondhatnám a Lancia Delta HF Integrale-t, vagy bármit, amivel anno rallyt nyertek...
4. És ha már a rizsrakétáknál járunk, Daihatsu Charade GTti (~800 kg, 100 Le, 1000 ccm (!)...
5. Sose vennék francia mocskot!"

ne is vegyel, vegyel japan, nemet mocskot az valo neked, a Saxo igenis a kategoria egyik legelvezetesebb darabja, amig nem mentel vele nem kene fikazni...

italia 2008.09.26. 21:50:00

ha a mostani újautó palettát nézzük akkor nekem bőven elég lenne egy fiat panda 100hp
ha annyi pénzem lenne hogy nem tudnám hova rakni akkor pedig Grande punto essesse
de mivel nincs ennyi pénzem ezért marad a nagy kékség, csuklóval.

Leadfoot 2008.09.26. 22:21:31

"Sose vennék francia mocskot!"

Miért van az, hogy _bármilyen_ autós téma jön elő, valakinek mindig elő kell hoznia az ilyen szar francia/német/olasz/japán dolgokat?
Nem unalmas még?

madbalee 2008.09.26. 22:21:48

Es 1 sajna Europaban nem elerhetö verbeli hot-hatch a 90-es evek közeperöl:

Mitsubishi Colt Cyborg ZR(175LE, 0,29-es CV)

www.carzone.ie/used-cars/Mitsubishi/Colt/CYBORG-ZR/840921/

keno 2008.09.26. 22:43:09

A 90'-es évek közepe - vége óta egyre gyengébb autókat gyártanak. Nő a tömegük, tele vannak felesleges extrákkal ami csak arra jó, hogy a reklámokban legyen mivel hülyíteni a potenciális vásárlókat. Meg kell nézni a márkaszervizek szerelői mivel járnak, kétharmaduk II. golfot meg civicet hajt.

Szacsi 2008.09.27. 00:48:18

"Civic vti-nek aranyos a pörgös motorja , de a futóműve és a kormányzása akár egy jól összerakott Ifáé. Az nem ide való"

Nem akarok ebből szócsatát de mi a baj elől hátul kettős keresztlengőkarral? (Milánóba is ezt a receptet követik ha jól tévedek. Nem véletlen;)
Kormányzás a 90es évek hsonló vasaihoz viszonyítva nem egy xtra. Atlagos. (kissé túlszervózott...de élből mondok más gyártót ua. időből ahol még gázabb;-)

A cikk meg kissé hevenyészett hisz valóban sok minden kimaradt ami szóba jöhetne

-Ezüstnyíl- 2008.09.27. 11:18:08

Én sem szeretnék nagyon kötekedni, de az összes ismerősöm, akinek francia autója van, mind szídja, Ugyanaz a problémájuk velük, mint a cikk tisztelt írójának, állandóan szervizbe kellett hordaniuk...
Jómagam egy VTI Civic boldog tulajdonosa vagyok, és bátran állíthatom, hogy az összes, fent felsorolt gép mellé oda mernék állni, nem vallanék szégyent (90 %-ukat még le is nyomnánk). Persze a 4 kerékhajtású, turbós csodákat nem (1600 ccm felett), de a MŰSZAKILAG (közel) AZONOS gépek (1600 ccm, szívó motor) közül jöhet bárki, ismétlem BÁRKI!!! Sőt, tovább megyek, szívó motorból 2000 ccm-ig nincs ellenfél, hasonló korúból (1998-as évjárat) még a 2500 ccm is belefér. Akár itt is elolvashatjátok, összehasonlította az egyik kedves kolléga a VTI Civicet egy 323-as Bömbivel... :)
Szóval lehet szidni a "rizsrakétákat", és sajnos az igaz is, hogy a törésteszteken nem brillíroztak (a régebbi modellekről beszélek), de ha igazi élményautót szeretnének, akkor egy VTI, vagy egy Type R, alkalomadtán egy CRX erősen veri a mezőnyt... Saját tapasztalatom csak a VTI-ről van, de jöhet nekem RS Clio, VTS (VTR) Saxo, GSI Astra, GTI Golf, TDI Seat-Skoda-VW, GT Vectra, Peugeot 206 RC, 205 GTI, ha versenyről van szó, körberöhögöm bármelyiket. Itt szeretném azonnal kihangsúlyozni, hogy nem fikázni akarom a fent felsorolt autókat, de tény, hogy esélyük sincs...
A VTI motorok voltak az első szériában gyártott motorok, amik átlépték a literenkénti 100 LE-s bűvös határt turbo, kompresszor, és egyéb feltöltés nélkül. Kategóriájában verhetetlen. Igazából az Ő szigorúan vett ellenfelei az Opel Astrák, VW Golfok, Seat Ibizák/Leonok, Peugeot 306, Renault Mégane, Toyota Corolla, és még hosszan sorolhatnám, de bármelyikből hozhatják az 1600 ccm-es, szívó motorral szerelt verziókat, erősen alulmaradnak majd. Mai napig nincs esélye egy 1,6-os autónak sem, lehet a legújabb fejlesztésű csoda is... Ebben a kategóriában az egyetlen komoly ellenfél az AE86, az legalább ennyire jó gép, mint a VTI.
Csak ennyit szerettem volna elmondani a rizsrakétákkal kapcsolatban... :)

w a s d 2008.09.27. 11:44:08

Még egy Honda- tulaj, aki miatt én nem szeretnék soha hondás lenni, akár mennyire is jó és szép autó, mert ez a "Honda a Zisten, nincsen jobb" gyomorforgató.

Sheff Bácsi 2008.09.27. 12:55:47

kicsit húzósabb az árúk mint mondjuk a regi pug-oknak , vagy opelekek, de azért én ide iránam még a 147es GTA-t a maga 250 lójával, és első kerék hajtásával. És a Non Plus Ultra szerintem a Clio 2es ből csinált Renault Clio V6. Középmotor 270Ló, igaz kevés készült belőle sajna.

-Ezüstnyíl- 2008.09.27. 13:22:53

Szó sincs arról, hogy a Honda lenne az Isten, jómagam egy bajor márkát részesítek előnyben, csak arra még nincs meg a megfelelő anyagi háttér. Egyelőre egy VTI-t tudok megengedni magamnak, de nem szorulok miatta túl sok kompromisszumra...
Én csak annyit merészeltem megjegyezni, hogy ebben a kategóriában a VTI verhetetlen, ha élményautózásról, tömeg/LE arányról, stb...-ről beszélünk, és szerintem nem szerencsés, hogy kimaradt a felsorolásból. SZóval, ha benne is volt, hogy a "Honda a Zisten, nincsen jobb", akkor az max erre a kategóriára értendő!!! Jelenleg ennyi pénzért nem lehet jobb/megbízhatóbb/gyorsabb autót venni, ennyi... Istennek nem mondanám, mert természetesen ennek a sok-sok jó tulajdonságnak, amit az imént felsoroltam, vannak hátulütői is, de az biztos, hogy amennyiben körültekintően választ valaki magának egy Hondát (nem egy lelakott, kikönyökölt darabot fog ki), akkor biztosan nem fog csalódni benne. Az össez többi szimplán műszaki/mérési adat, ami elég konkrét, abban nincs miről vitatkozni, azok tények. Ami a Hondáknál még emeli a vezetési élményt, az a motor hangja, de ez viszont erősen szubjektív, bár még nem találkoztam olyan emberrel, akinek ne tetszett volna...

Jezdimirowic 2008.09.27. 13:48:46

Nekem személy szerint a Ford Escort RS Cossie a kedvenc autóm, hát brutál az a járgány xD. Sajna itthon nem sok szaladgál, egy van eladó:www.hasznaltauto.hu/1750462_ford_escort_1995

w a s d 2008.09.27. 14:33:28

kg/le- re jobb 2 literig (csak mert addig "nincs ellenfél" a VTInek) pl.:
205 1,9 GTI
309 1,9 16 GTI
E Kadett 16V GSi
Clio 1 Williams
Clio 2 RS

kicsivel rosszabb csak pl.:
405 MI16
Scirocco 2 16v


100 LE- nél nagyobb literteljesítményű motor meg 2kerekűekben már régen volt (nem is beszélve autók között pl. a Honda S600 és S800- ról, amikben 0,6 és 0,8 literes motor volt, 60 ill. 80 LE- vel), szóval bárki aki tudott olyan motort csinálni a motorkerékpárjába, tudott volna csinálni olyat, mint a b16. Legfeljebb csak nem akart, mert olcsóbb volt ugyanakkora teljesítményt nagyobb lökettérfogatból vagy feltöltéssel előhozni.

evo87 2008.09.27. 14:48:59

A Honda VTI-s kollegának abban igaza van, hogy gépjárműve lökettérfogat/lóerő arányban verhetetlen, főleg a szívómotorok között.

Azonban ennek ára van. Igaz sokan esküdöznek a rendkívüli megbízhatóságra, meg kell jegyezni, hogy a maximális teljesítményű üzem esetén nagyon nagy terhelést kap a motor, nagy feszültségek ébrednek. (Tudom miről beszélek, mert ilyesmivel foglalkozom) Persze tökjó dolog, hogy eddig kibírta, de meddig fogja még?
Persze a pócvágenek tsi motorjáról is ugyanez a véleményem.

-Ezüstnyíl- 2008.09.27. 15:46:33

205 1,9 GTI
309 1,9 16 GTI
E Kadett 16V GSi
Clio 1 Williams
Clio 2 RS

kicsivel rosszabb csak pl.:
405 MI16
Scirocco 2 16v
Ha bármelyikkel is rendelkezik valaki, én szívesen kiállok ellene!!!
Természetesen, mivel itt alapvetően autókról, azon belül is egy bizonyos kategóriáról beszélünk, számomra egyértelmű volt, hogy amit írok, az autókra vonatkozik (szerintem kevés kivétellel mindenki számára az volt).
Ha jól számolok, akkor a 800 ccm-ből 80 LE, az csak eléri, de nem haladja meg a literenkénti 100 LE-t (én azt írtam, hogy átlépte, nem elérte)... 1595 ccm => 162 LE...
Azt sem állítottam, hogy senki más nem tudott volna (ha akart volna) csinálni ilyen motort, én csak azt mondtam, hogy azóta sem készült ilyesmi. Pontosabban olyan, ami megbízható is, mert ugye pl. az RX8-as Mazda 1300 ccm =>192 LE. Más világ, mert Wankel motoros, de 60000-80000 km után dobhatod a kukába, mert tönkremegy. Ezüstnyílban lassa 160000 km van, és eddig csak kopóalkatrészeket kellett benne cserélni! Ha megnézitek a népítélet rovatban, aki vette a fáradtságot, hogy megnézegesse alaposabban az autóját, mielőtt megveszi, az mind ugyanazt írja, a motorhoz még nem kellett hozzányúlni (a legfiatalabb is már lassan 9 éves). Persze, ha valaki stabilan 6000-8000 rpm között használja, akkor biztosan hamarabb kifekszik, de pl. én nem vagyok az a kimondott "boyracer" típus, ritkán nyomok Neki kövéreket, de olyankor a fordulatszámmérővel együtt, az arcomon lévő mosoly is egyre feljebb kúszik.
A sok/sorozatos félreértések elkerülése végett, az egészet csak azért kezdtem el megírni (mármint az első üzit), hogy jelezzem, méltatlanul maradt ki a VTI a felsorolásból. Nem azt állítom, hogy a VTI az isten, de hogy az egyik legjobb, az tagadhatatlan...

evo87 2008.09.27. 16:02:04

Igazából a Honda egyszer régen csinált egy faintos motort. Szerintem nem kell ezt túllihegni.

Megfelelő ráfordításokkal bármely gyár képes lenne rá. De persze a kérdés eddig más miért nem csinálta? A válasz egyszerű: kifejleszteni egy nagy fajlagos teljesítményű motort jóval magasabb költségekkel jár, mint egy nagyobb köbcentis motorból ugyanannyit kihozni. A sok költség a drágább anyagok, speciálisabb megmunkálási eljárásoknak köszönhetők. Ennyi. Ezért nem csinál más ilyen motort. Drága.

w a s d 2008.09.27. 17:03:20

A motorokat (2kerekű) csak azért említettem, hogy jelezzem, annak a b16- os motornak olyan szempontból nincs úttörő szerepe, hogy Otto- motort, szívót, már tudtak előtte is csinálni hétköznapi használatra nagy literteljesítménnyel.

A 162 LE meg úgy tudom, valami más szabvány szerinti mérés, "csak" 160 vagy 158 egy másik szerint.

-Ezüstnyíl- 2008.09.27. 17:15:14

Az autó teljesítménye 118 kW. Kerekítve 1,36 a váltószám (1 kW=1,36..... LE), amivel számolva 160,5 LE, de ha nem kerekíted 2 tizedesre az értéket, akkor 162 LE. De sebaj, az már matek, ebbe ne menjünk bele!

w a s d 2008.09.27. 17:28:13

Persze elhiszem, hogy jó motor, jó autó, kinézetre szerintem nagyjából az összes Civic nagyon rendben van, meg gyorsabb 1,6- ost (szívómotorost) Caterhamen és hasonlókon kívül nem tudnék mondani (főleg olyat nem, amit Európában is árultak), de ezek ellenére biztos van hasonló kategóriájú autó, ami legalább olyan jó szórakozást nyújt.

w a s d 2008.09.27. 17:31:17

Onnantól fogva pedig már csak ízlés kérdése, ki melyiket választja (ha a pénz megvan a kocsira).

ommm 2008.09.27. 18:00:15

SzabTom 2008.09.26. 20:49:14

Az előző generációs Fabia RS-ből csak és kizárólag dízelmotoros volt. Cseheknél, Magyarországon és úgy az egész világon, ahová exportálták.
A jelenlegi "új RS" már állítólag megkapja az 1.8 TFSI-t.
Nem ütöttek lyukat a világba a dízelmotor-kisautó kombóval.

BMW 320 kellene (törölt) 2008.09.27. 21:49:54

Honda VTI

Elore is bocsanat, de nincs ekezetem.
Az ausztriai, svjci es nemetorszagi bontok nagyon orulnek hogy ennyire szeretjuk a VTI-t. Szerencsere minden masodikat rovid idon belul totalkarosra torik, amit nyugaton nem erdemes javitani es igy jut eleg motor a tulelokbe... Nem egy ilyenrol hallottam mar, csak a mi varosunkban, ismeretsegi korben, 2 VTI es egy 1 Type-R az utobbi 2 evben. Ha gyakran korbeautozod a Golf II. GTI-ket vele akkor lassan te is megnezheted a valasztekot, kozben a 20 eves Golf vagy Alfa amelyet egy picit is becsultek- mondjuk neha olajcsere- mennek tovabb a felmillio km iranyaba.
De szerencse a szerencsetlensegben hogy idoben jelzi a bajt a VTI, mert az altalanos 0.5 liter/1000 km olajfogyasztas elkezd 1 lier fole kuszni mielott kikonyokol. Ezt az az ismerosom mondta (ex-Honda fun) aki kicserelte mar a motort a sajatjaban es epp szabadulni akar tole. Jo vetel!!! Mielott a motor vegkepp megadta magat meg akkor is nyert utcai versenyeket - foleg Wartburgok ellen hogy ki tudja jobban telepofogni a varost kekes-zoldes fusttel.
Ezzel a hozzaszolassal nem a Hondak vagy japan autok elleni utalatomat akartam levezetni, nekem is tetszik nehany modell (na nem a Thalia parodia City), tudom hogy jo autok es megbizhatoak a mindennapokban, de a kihegyezett teljesitmenynek ara van. Erre a Fiatnal es mas gyartoknal is rajottek mar a 80-as evekben. Az uj orulet most a mini motor turboval fejfujva, pl.: Golf 1.4 170LE. Kivancsi leszek rajuk is 10 ev mulva...

faterpolo 2008.09.28. 01:15:11

Hát látom, sok itt az elvetemült fazon, ezért elnézést kérek, ha egyes típusokat pontatlanul említek meg... Ja, és ha ismétlek valakit, akkor bocs - egyesek már elvették a kenyeremet:P

De én is hiányolok ezt-azt a listáról, például:
1. A ralipályák egykori királyát, a brutális, gyönyörű és velejéig olasz Lancia HF Integrale-t.
2. A másik ralicsodát, az öthengeres, turbós Audi Coupe Quattrót.
3. A rizsrakéták közül egy szerintem méltatlanul elfeledett, pengeorrú, bukólámpás szépséget, a Mazda 323 F-et.
4. Fiat Panda 100 HP rulez!
5. A forgalomban sunyin megbújó, sokak által Suzukinak nézett (ezt a Népíleten írta egy boldog tulaj:D) 1989-1994 között gyártott Mitsubishi Colt GTi-t (1,8-as motor, asszem talán 120 ló).
6. A Fiat Ritmo sportváltozatáról mit érdemes tudni?:)
7. A nemzetközi berkekben fejlesztett svédacél gyönyört, a Volvo 480 Turbót.
...

Sorolhatnám még napestig, de szerintem kilógnék a kategóriából (pl. ilyen nagyobb vasakkal, mint NIssan Primera GT, Mitsubishi Galant VR-4, BMW E30 325i, Ford Sierra RS stb.):))))

sámuel 2008.09.28. 15:23:12

Ugyanilyen RS Cliom volt. A kormányzása nem az igazi, elég érzéketlen. Csak akkor kezd életre kelni, ha nagyon kened neki. A váltója teljesen jól használható. Lötyög minden állásában, viszont akadás nélkül kapcsolható, gyorsan is. Az alap futómű sem az igazi, érdemes a Ragnotti rugóit és csillapítóit alá tenni, azzal sokkal jobb. A motor úgy állat ahogy van. A fék nagyon hatékony, viszont az ABS túl érzékeny.

sámuel 2008.09.28. 15:24:45

Ja, és kedves szerző: a Te autódat láthattam sokáig az Élessarok környékén, ugye?

swiftSport 2008.09.28. 18:27:07

hi all,

a videón lévő Swiftes gyerekkel már beszéltem. lévén van közös témánk(SSS). Sajna az a srác így elkente a népet. A BMW-s nem állt ki, a Posrches nem féltette az autóját. Egyszerüen szétkergette őket, feladták(200km/h az nem kevés pályán. könnyű vagánykodni 200+ tempóval a sík autópályán. tessék versenypályán ekkora tempót verni). Erősebb autók, de nem értenek hozzá ennyi. Ellenben a srác versenyző. Ezzel a swifttel pályát jár be,edz a pályákon. Van ezen kivül 2 EVO-ja, egy 6-os és egy 8-as(azokkal durvább köröket megy). Persze ez is kissé módosított Swift. kipuff rendszer komplett cserélve van leömlőtől, futómű,fékek és a szívó is direktesedett. így most 138LE és 160Nm. az autón könnyített 120kg-ot,így kb 900kg.
Másodsorban, mint SSS tulaj (ja,én is méregzsákot kerestem), nyugodtan mondhatom Nyúlpapának, hogy nagy meglepetésket lehet vele okozni 170-es tempónál is(gyorsító ötödik van benne és tiltásig pörgeti az 5-öst,ami nálam már egy ECU cserének köszönhetően 7400-7500körül van). Ilyen tempónál a középszerű, alsó-közepesen erős általános rendeltetésű autók(130-170LE dömperek) egyrészt nem stabilak, másrészt a gazdáik "nem akarják megverni a másikat", mert vezetési képességeik ezt nem teszik lehetővé. bár egyébként se menne a dolog. Jobb azt hinni, hogy "hagyjuk a hülyét". Tévedés ne essék, világ-sznobaj vagyok/voltam. soha nem ültem volna előtte egy Suzukiba. Tévedtem... Azóta ráment vagy 1milla lassan, kizárólag gyári versenyfelszerelésekre(aki legközelebb lecsóróz egy suzukist,gondolja át. egy szet fékbetét kb 150ezer HUF :)) és így még viccesebb autó lett. De még vár rá a szintén gyári kompresszor KIT, esetleg a HKS turbója, hogy még viccesebb legyen. De feltöltés nélkül is folyamtos vigyorra fakaszt, ha nem is gyorsulóbajnok(kb 8sec. óra szerint kevesebb,de óra csal,mint mindenkié...), de nagyon egyben mozog és kanyarkirály. És ami fontos, ma a piacon lévő legolcsóbb megoldás(alkuval 3.5-3.6milla csak)!!! aki új autóban gondolkodik, szerintem próbáljon rá erre a lehetőségre. Az, hogy lesajnált suzuki(ami azért itt is kilóg a sorok között néhány helyen :D), külön vicc :DDD

ja,volt előtte nekem is használt mérges autóm. R5T és Charade. Még a Charade megbízható is,de a renó folyton bedöglött. ezek a mai 1.4Turbók is be fognak hamar. főleg 170lóval... nekem több használt nem kellett. ezeket még a nyugdíjasok is verik. (muterom is az enyémet,ha megkpaja egy körre, pedig 56years old). sztem 10éves kor felett felejtősek és örök szervízlátogatók lesznek.

hideg levegőt és magas oktánt mindenkinek!

kreto alak 2008.09.28. 20:02:12

Szerintem a hothatchezéshez simán hozzátartozik egy jó adag márkafanatizmus. Én soha nem vennék 206 RC-t vagy bármilyen GSi-t például, pedig biztos baromi élvezetes meg jó autók. A tuningolásba sem hittem bele, egy 145QV szériaállapotban tartásán fáradozom, ami bevallom, néha nem könnyű. És, ahogy a Karotta is lényeglátóan megjegyezte a tesztben anno: kanyarban, keresztbordákon elpattog - negyvennél is. Viszont direkt és alig szervózott a kormánya, a motorja meg egy álom. A VTI-s kollégát nagyobb nominális teljesítménye ellenére várom szeretettel, az enyém pörgős ÉS nyomatékos is. :))

swiftSport 2008.09.28. 20:15:16

engem, mikor vásárolni indultam,nem érdekelt a márka. próbáltam a 206RC-t is és nagyon tetszett, igaz nekem a PUG Hungary bemutatóautójához volt szerencsém,amin első ránézésre a kipuff már nem a gyári volt. ki tudja,még hol volt hozzányúlva, minden esetre veresenyautókat emlékeztetően ment. sajan mire pénzem lett, már nem gyártották. az RS clioról is azért mondtam le,mert a felénk lévő Renó kereskedő egy tapló volt és tőle nem vettem semmit. ST Fiestáról kérdeztem a kereskedőt és semmit nem tudott róla,így azt is elvetettem, mert ha valami gondja lenne, hozzá se tudnának szagolni. Aztán amikor már a pénz égette a zsebet és komolyodtak a dolgok, egyre jobban kihátráltam a francia autók lehetősége mögül :) De jók, nekem tetszettek, csak féltem tőlük :) Egyelőre buzukik jól bírják. Ismerős 90.000km-t(!!!) tett bele versenyeken(rally és rally-sprint) semmi baja nem volt. Aztán vett egy újat és most azzal osztja a hátsókerekes "driftereket", akik 2perces pályán néha 30secet kapnak :) persze mástól is :) páran felénk félreértik a drift lényegét. adoptálták a faroltatást és a kapartatást a fogalom definíciójába :)

nyjozsi2 2008.09.29. 09:26:46

Mi meg az IVN-322-vel versenyzünk 2005 óta. Az autó megjárta Korzikán a VB futamot, zokszó nélkül teljesít mindent. A leginkább fogyó alkatrész a féltengely, de az sem havonta, inkább évente.
PeugeotSport alkatrészek:
- váltó
- féltengelyek
- futómű egy része
-

aquincumracing.hu/

Davver · http://davver.freeblog.hu 2008.09.30. 17:24:48

Helló

Nagyon sajnálom, hogy teljesen kimaradt az olasz vonal erről a bejegyzésről, van esetleg valami különös oka is ennek?

Lancia Delta, esetleg egy 145 2.0 QV alfa is belefért volna ebbe a kategóriába. Sajnálom, hogy még említés szintjén sem kerültek bele ezek a "legendás" és gyors kocsik.

Agr3ssor 2008.10.05. 08:52:06

Gondolom most sem fog a kommentem bekerülni...

A Suzuki príma kis autó, amíg arra használják amire való... De sajnos ez Magyarországon nem túl gyakran állja meg a helyét... Miért van az hogy 10 autósból, aki bekóstol engem, abból 7 Suzuki!? Legtöbbször inkább csak legyintek egyet... A Swift Sport meg annak sport, aki a régiből ül át... Nekem például a R19 16v-m után annyira alulkormányzott volt, hogy azt hittem a széria 1.3-ban ülök... Úgyhogy az EVO, meg a Porsche nagyon kedves volt a videón látott Swift-essel... Akárki, akármit mondd egy határra autózott Swift sem éri utol a 2x olyan erős, turbós, összkerékhajtású autós balfaszabb versenyzőt...

Én szeretem ezeket a hot-hatch-eket, mert életem legkellemesebb vezetési élményét ezek okozták eddig... És a legtöbb mosolyt is ezek csalták az arcomra... A haverom 740i-je után annyit mondtam, hogy "ez egy erős autó... ennyi..." Egy RS Clio után pedig azt, hogy "hihetetlen élmény volt"... Egy Focus ST után pedig, hogy "Életemben ilyen jó nem volt még a vezetés"

Szerintem a legkellemesebb kategória... BMW-be, meg Audiba üljön az, akinek apró a kukija...

-Ezüstnyíl- 2008.10.13. 14:30:55

Mi is sok szeretettel állunk elébe az Alfás kolléga kihívásának! :D Nem igazán ismerem a gépet, de ha jól olvastam, akkor 2000 ccm, 155 LE. Jól tudom? :) Alfával még úgysem mentünk (nem vagyunk nagy versenyzők, de ha adódik 1-1 alkalom, akkor azt miért hagyjuk ki? :) ). Mi úgy állunk a kérdéshez, mint a temetéshez, a részvét a fontos... :D Ha nyerünk, akkor király, ha nem, akkor sincs okunk szégyenre, hiszen 2000 ccm-es motor, tehát elvileg esélyünk sem lenne. :) Viszont eddig 2000 ccm-es motor nem fogott ki rajtunk, úgyhogy nagyon kíváncsian várjuk a lehetőséget. Hol gondoltad tisztelt Kreto Alak? :)

Mazdis 2008.10.26. 02:01:19

Nos. Én amit leírok saját és környezetem tapasztalatairól szól. Először is nekem egy autónál a megbízhatóság fontos,aztán a teljesítmény. Életem első autója francia volt,igaz öreg darab de az életkedvem elment tőle.Volt,hogy nem indúlt be a munkahelyem elött,elég ciki volt,és a sok állandó kissebb hiba nagyon dühítő tudott lenni. Ha jól meggondolom új autó vásárlásakor mindig a márka régi darabjait kell szemügyre venni akár egy 20 évest is,mert ha az öreg bírja az újnak is bírnia kell.(én nem mint ha tervezném) Volt egy corollám,lelakott egy darab(kűlsőre) a franciával egy idős de az megsértődött ha gázt nyomtam indításkor,csak egy tekerés gáz nélkűl és már pöcc röff. A belseje 20 éves korához képest újnak nézett ki és zörgés mentes volt. A futőműve feszes de még is kényelmes. Teljesítménye nem volt túl kimagasló (90 LE),de a 400.000. kilóméter után is fáradhatatlanúl csendesen járt. Aztán jött a gyerekkori álom. A Mazda. itt szinte nem is láttam a felsorolásban,pedig akad belőle 1.6 1.8 2.0 turbó is a nyolcvanas évek közepétől a kilencvenes évek közepéig. Nekem egy 1.6 8V van belőle,már hatodik éve nyúzom 12 évesen vettem(84 LE). A 300.000. redik kilóméterén is túl van és bár szólnak a szelepek,de az olajat nem eszi és még gond nem volt vele! ...pedig hajtom mint a papírcsákót! Leszabájzástól-leszabájzásig. Elgondolkodtam,hogy aki higadtan "normálisan" használja vajon mennyi km-t tud beletenni,hiba nélkűl!? Nekem először a kűseje tetszett meg,aztán a barátságos belseje. Szép új állapotú kárpitok egyszerű még is szép műszerfal.
Ültem civic-ben a 4.gen. 150 lovas és az utánalévő 160 lovasban is,és az angol 5 ajtós 1.8-as 170 lovasban is. A motor pöpec,élmény a fordulatszámérőt nézni 4000 felett, a futómű feszes és kezelhető. ..de az első kettőnek a belseje,az nem tetszik. (nem azt mondom hogy sz@r)NEKEM NEM TETSZIK és lehet,hogy lehülyéztek de nekem fontos,hogy kűlső kinézet folytatódjon belűl is,teljesítmény ide vagy oda.
Az olasz autókkal csak ismrőseim álltal tudok véleményt mondani. Az alfák még tetszenek is ,de volt kolegám elmondása alapján(egész nap a kocsikról beszélgettünk) neki valami 3 ajtós bordó 2.0 150 lovas alfája volt ,elég szervízigényesek. A német autókból pedig nagyon sok van,én már megesküdnék több audit látok mint suzukit! ..és ez így is volt a 90-es évek elejétől az alkatrész ellátás miatt. Ami egy golfhoz 2000-ft az egy keleti vagy déli autóhoz 10.000ft.

A hosszú bevezető után,csak ,hogy megértsétek döntésemet egy Mazda 323 BA F 2.0 V6 mellett döntöttem. Nincs turbó nincs változószelepvezérlés viszont van egy szép forma kívűl belűl 143 le-vel és a mazda megbízhatóságával,és a példány ritkaságával. Erről sem eset szó az eddigiekben,sokan azt sem tudják,hogy létezik,de én ennek csak örülök.. :)

tojásoslecsó 2010.09.17. 01:04:45

Üdv. Saxo VTS-ből nincs dízel. Nekem nem a 120 lóerős hanem az 1.4 75 lovas van és az is frankó kis városi méregzsák. Viszont egy csomó speckó alkatrész van benne, amit lehetetlen beszerezni.
süti beállítások módosítása