Szülinapi Suzuki lopás

  2008. szeptember 05. - Égő Ákos Címkék: lopás suzuki swift

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:00

2000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00

A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél

Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00

A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a

Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00

Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem


Zoli csupán hét percet késett. A parkolóház kamerája szerint éppen az orruk előtt lopták el a Swiftjét.

Szülinapi bulira mentek a 11. kerületi Trófea étterembe, a kocsit a ház pincegarázsában, a fizető parkolóban hagyták. A kapuban egy Post-it cédulkát kaptak, rajta az érkezés dátumával: távozáskor ez alapján kell fizetni a díjat. A tolvajok ennyit áldoztak, távozáskor kifizették a parkolási díjat, és békében elhagyták a helyszínt.


Néhány fénykép a mobiltelefonban megmaradt

Zoli csupán zárbetét-maradványokat és a központi számítógép csatlakozójának gumi dugóját találta az autója helyén. Ahol az autó állt, oda a kamera nem lát, így a tolvajok zavartalanul tevékenykedhettek. A jelek szerint a központi számítógépet cserélték a sajátjukra. A kamera csak az autó távozását rögzítette, a felvételen látszott, hogy minden visszajelzője világít. Pulóveres, harminc év körüli elkövető: ez az összes információ a tolvajról.

A parkolóba az utcáról bárki bejuthat, még az étterem bejárata előtt lesétálhat a garázsba. Természetesen nem őrzött parkoló, a parkolótársaság semmilyen felelősséget nem vállalt, a vendéglőnek pedig semmi köze a parkolóhoz.

A dolognak több tanulsága is van.

Elsősorban mit ahogy ez többször is bebizonyosodott, a föld alatti parkolóházak a legveszélyesebb helyek lopás tekintetében. Ha egyszer lejut a tolvaj, teljes nyugalomban dolgozhat. Senki sem ismer senkit, nem is foglalkoznak egymással még az egy társasházban lakók sem. A Toalcar mélygarázsából kétszer is loptak. Egyszer Karotta Kawasaki Z1000-ét és egy KTM tesztmotort, nem sokra rá pedig Karotta küllős pimp felnijeit. Semmi sem lett meg.

Fizető a parkoló, de felelősség nincs. Sokszor hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy ha fizetünk, akkor vigyáznak a kocsira. De a pénzért csak helyet bérelünk, más szolgáltatás csak ritkán van.  Ha van is néhány megnyugtató kamera, ezek a legtöbb esetben - mint most is - semmit sem érnek.

Szintén semmit sem ér az autó saját védelmi rendszere, csupán hamis biztonságérzetet kelt a gyári immobilizer. Tőlem is loptak már el gyári védelemmel rendelkező autót. A tolvajokok típusra specializálódnak, célszerszámokkal, komputerrel rendelkeznek.

Az ellopott Suzuki Swift 2005-ös volt. Mivel volt Casco, a biztosító a szokásos huzavona után fizetett, de Zoli így is körülbelül 890 ezer forintot bukott. Két év öt hónapot autózott ennyi pénzért. Drága szülinapi ajándék volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr74649813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fiery 2008.09.06. 00:21:57

Gomulka Béla:

Ki mondta, hogy a BMW kapos auto a lopoemberek kozott? Tudtommal me'g a top 5-ben sincs benne -- ahol a VW konszern osszes modellje tanyazik :)

[] (törölt) 2008.09.06. 00:25:48

"Hát tudod mit? Nincs az a BMW, ami megérné hogy minden átkozott éjjel egy egész falka uvoltson a ház korul!"

bocs, de ezek szerint meg soha az eletben nem volt kutyad.

maskeppen ugat a kutya, ha csak valaki jar az utcan, es maskeppen jelez, ha gyanus, meg-megallo alakot lat.

elobbire nem ebredsz fel, az utobbira azonnal.

[] (törölt) 2008.09.06. 00:32:01

az otlet egyebken nagyon-nagyon regi, es nem csak europaban letezik. asszem Marco Polo emlitette a feljegyzeseiben, hogy a kinai haztulajdonosok tucskoket raktak egy halos ketrecbe az agyuk melle, es a ciripeles mellett aludtak. a tucskok viszont a legaprobb zajra vagy mozgasra elhallgatnak, es a haz ura azonnal felebred ha tolvaj van a hazban.

az allatoknal tokeletesebb riasztot soha nem fog tudni alkotni az ember.

ommm 2008.09.06. 00:56:10

majd ha a CAS4gyel szerelt BMWket labon el tudjak vinni, akkor lehet vetiteni.

tudod jól, hogy azokat nem lábon viszik.

Gomulka Béla 2008.09.06. 01:13:46

Fiery, a BMW-vel csak Edelweisst akartam szurkapiszkálni. Mondhattam volna Citroent vagy Bristolt is. De honnan tudjam én hogy szeretnek-e BMW-t lopni akik szeretnek lopni? Én nem mozgok ilyen korokben... ( kicsi mosoly-jel)

Edelweiss, sose volt kutyám. De nem te mondtad hogy ha csak egy horcsog is végigmegy az utcán, máris? Az ugatás az ugatás, ha tolvajt kiált a kutya, és ha csak úgy kvaterkázósan nyomja is. Lehet hogy megnyugtat, de elotte felébreszt, nem?

IAmLegend 2008.09.06. 01:48:46

Hát fiúk/lányok a BMW lopásról csak annyit, h. nekünk már 2 bmw-t (mindig az aktuális darabot) is elvittek, mindkettőt fényes nappal, belvárosban, egyiket a városmajori gimi közeléből, a másikat kb 300m-re egy rendőrőrstől. A 2. amit elloptak UV gravírozott volt. azóta csak garázsban és fizetős parkolóban parkolunk, de akkor úgylátszik, ez utóbbi sem biztonságos már. szuper... ötletem nincs hogyan védhetném a kocsimat a mi kis országunkban.

Fiery 2008.09.06. 02:02:35

IAmLegend: Milyen BMW-k voltak azok? (uj vagy X eves, 3-as/5-os/7-es). Mennyi ideig hagytak magara az autokat? Csak kivancsisagbol...

IAmLegend 2008.09.06. 02:07:39

Mind2 5ös BMW volt pontosan 525 és 528. amikor ellopták, az 525-ös 3 éves volt, az 528-as 1 éves. Elsőt 1994-ben lopták el, másodikat 1997-ben. Mindkét autó kb másfél órát volt egyedül...

GiXXXer 2008.09.06. 02:16:24

Nekem váltózár van a tolvajok között kevésbé népszerű Mitsubishi Coltomban. Meg nem is szokott tönkremenni, így alkatrésznek sem kell. 3 millió fölött már szerintem nem tétel egy 60.000-es váltózár, neccesen szedik szét, max szétakaszthatják a váltórudazatot/bowdent, bár az enyémnél ahhoz még egy takarólemezt is le kell szerelni, tehát vagy hoznak emelőt meg tuskókat, vagy keresnek egy VW-t, Opelt, Fiatot, Pözsót, Rönót, Citrót, Szuzukit... :P
Bár azokat is megvédené a váltózár, vagy vontatja emelve, vagy szerel, és 3-ikban elbohóckodik valameddig. Kombinálva egy jó riasztóval, esetleg a riasztó mellé kötni egy másik szirénaáramkört, amit relé vezérelne. Ha megszólal a riasztó, elkezdene riasztani emez is, és csak egy rejtett kapcsolóval lehetne hatástalanítani. 3-ikban szerencsétlenkedni egy szirénázó autóban, vagy feküdni alatta?

eycnes 2008.09.06. 08:10:41

Villamosmérnökként szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy az ajtók elektronikusan felülvezérelt bezárása sokszor okozza azta problémát, hogy vész esetén bennragadunk a kocsiban. Sokszor nem tisztázott számomra, hogy egyes rendszerek milyen módon reagálnak karambolkor (gyorsulásmérővel rendelkező riasztót hirtelen nem is tudok mondani, ha van, biz' Isten veszek). A riasztókat gyártó cégek által felhasznált konzumelektronikai hulladékok típusait nem sorolnám fel (amit kereső elsőre kidob, sajnos az lesz az), a rajtuk lévő programok szintén biztonsági résektől tátonghatnak (pl. a gyártó által közzétett nyilvános példaprogram...). A legtöbbjük köszönő viszonyban sincs egy biztonságkritikus rendszer elvárásaival. A GPS-es nyomkövetés sem mindenható, az utolsó ismert koordinátát fogja elküldeni a készülék. Zárt térben történő szállítás esetén (teherautó) sajnos ez a parkoló lesz, ahol utoljára hagyták járművüket. A gyári elektronikus eszközök üzembiztonsága ellenőrzéseken esik át, szabványoknak felel meg. Érdeklődi érdemes, hogy az utólagos készülékek milyen hatással vannak a garanciára. Nagy általánosságban: nagy értéket nehéz lesz megvédeni mindenképp (felni, fényszórok, esetleg karosszériaelemek ellopása), kis költségvetésűeknek pedig a legprimitívebb megoldások is megadhatják a biztonság illúzióját (pl gyújtás megszakítása, stb). A látványos védelmi rendszerek (váltózár, kerékbilincs stb) szintén hatékonyak lehetnek, mert azok felszámolása egyenként is min 10 másodpercet vesz igénybe. Ilyen esetben van esély arra,hogy könnyebb prédát választ az elkövető.

kalandrover 2008.09.06. 08:18:34

Én megvédtem a tulajdonomat.

A tolvajt elengedték a helyszínről, engemet pedig -mert a tolvaj pofont emlegetett- ezért 40.000. forintos bírsággal jutalmaztak.

Hajrá Magyarország!

Kifordított kacagány 2008.09.06. 08:28:33

azt kellene már megtanulni ebben a rohadtul toleráns, kisebbségkedvelő országban, hogy jogai azoknak kell, hogy legyenek, akik a társadalom szabta keretek közt élnek, nem pedig azoknak akik áthágják a törvényeket.

[] (törölt) 2008.09.06. 10:05:58

"tudod jól, hogy azokat nem lábon viszik."

akkor viszont nem kell olyan hulyesegeket irni, hogy a gyari vedelem hamis biztonsagerzetet ad.

egyebkent megneznem, hogyan hajtasz be melygarazsba a trailerrel.

[] (törölt) 2008.09.06. 10:17:57

"Villamosmérnökként szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy az ajtók elektronikusan felülvezérelt bezárása sokszor okozza azta problémát, hogy vész esetén bennragadunk a kocsiban. Sokszor nem tisztázott számomra, hogy egyes rendszerek milyen módon reagálnak karambolkor (gyorsulásmérővel rendelkező riasztót hirtelen nem is tudok mondani, ha van, biz' Isten veszek)."

fogalmam sincs, hogy az utangyartott cuccok mit csinalnak. gyari felszereltsegnel a legzsakok kinyilasakor a kozponti zar is kiold, aztan lerobbantja magat az akku plusz polusa. egyreszt, hogy ne keletkezzen zarlat/elektromos tuz a torott autoban es ne egjel bent ha eszmeletlen vagy, masreszt, hogy ne erje aramutes a mentoket/tuzoltokat., ill. ne nyiljon ki veletlen a legzsak utkozes utan.

elvileg az utolag szerelt riasztok az auto hasznalata kozben inaktivak, es nem buzeralnak bele abba, hogy mit csinal a kozponti zar vezetes kozben.

Csubakka Junior 2008.09.06. 10:23:16

A garázsomban van szerelőakna, és úgy lopták ki belőle a bringámat, hogy felette állt az autó. Megdolgoztak érte rendesen, bár sosem gondltam, hogy baj lehet abból, ha elöl hagyom az emelőt.

Kifordított kacagány 2008.09.06. 10:27:33

Edelweiss 2008.09.06. 10:17:57
feltéve, hogy van még ménkü a központi zár nyitásához.
de ez részletkérdés

Csubakka Junior 2008.09.06. 10:23:16
bocs, hogy a nyomorodon röhögök, de em bírtam megállni, annyira groteszk a sztori:)

[] (törölt) 2008.09.06. 10:28:28

"Mind2 5ös BMW volt pontosan 525 és 528. amikor ellopták, az 525-ös 3 éves volt, az 528-as 1 éves. Elsőt 1994-ben lopták el, másodikat 1997-ben."

ezekben az autokban semmifele gyari vedelem nem volt, 98ban lett szeria az EWS, es vezettek be a transzponderes kulcsokat. pl az E46ot a maga idejeben nem tudtak labon elvinni.

ha az E34be rendeltel SA900at, akkor elvileg volt benne valami harmatgyenge os-immobiliser (de az is csak a biztosito miatt). a 90es evekben minden autonak szar volt vedelme (illetve nem is volt), ezek a rendszerek koszono viszonyban nincsenek a maiakkal.

[] (törölt) 2008.09.06. 10:30:16

"feltéve, hogy van még ménkü a központi zár nyitásához."

jaro motornal? hogyne lenne.

[] (törölt) 2008.09.06. 10:51:21

"Az ugatás az ugatás, ha tolvajt kiált a kutya, és ha csak úgy kvaterkázósan nyomja is."

mondom hogy hozzaszoksz, es nem ebredsz fel, ha vakkantgat.
ha viszont tolvajt kialt, azonnal - akarmilyen melyen alszol is.

nekem agyut lehet sutogetni a fulem mellett, de ha a kutya fel hanggal hangosabban ugat a megszokottnal, azonnal felebredek.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.09.06. 10:51:31

Részvétem.
Az én 325ömet nehezen lopnák el. Utángyártott immos riasztó is van benne, és őszintén csodálkozom, hogy még működik, olyan gányul van berakva. Egyszer elvittem egy szerelőhöz, hogy bogozza ki, de pár nap sikertelen indítás után visszakötött mindent, ahogy volt:)
Az autó túlélt 9 év bukaresti tartózkodást lopás nélkül, ami BMW létére nagy csoda:D

BTO11 2008.09.06. 11:03:00

a beton rengetegben szar agyonütni a tolvajt mert macerás az elásása,bezzeg videeken ez kivitelezhető.
de legyen keesz geder a müvelethez.
D:))))

Kifordított kacagány 2008.09.06. 11:06:21

Edelweiss 2008.09.06. 10:30:16
egy légzsáknyílós helyzetben 1001 oka lehet. még ha az esély rá nagyon kicsi is, maga a lehetőség attól még ott van. ha millió esetből egy, akkor is. persze még akkor is ki tudsz szállni, ezért mondtam, hogy csak részletkérdés. a lényeg, hogy működő berendezéseknél minden előfordulhat. még az is, hogy nem működik.

Edelweiss 2008.09.06. 10:51:21
nem fogja megérteni, sosem volt neki.

megszaLott · 2008.09.06. 10:51:31
nem az eltöltött évek számítanak, hanem a próbálkozások és elrettenések száma;)

Kifordított kacagány 2008.09.06. 11:07:36

BTO11 2008.09.06. 11:03:00
építkezés, nagyobb víz, vagy takarmányfeldolgozó mindenütt van:)

[] (törölt) 2008.09.06. 11:07:51

"a beton rengetegben szar agyonütni a tolvajt mert macerás az elásása,bezzeg videeken ez kivitelezhető."

bizony, faluhelyt egyszerubb az elet :D

BTO11 2008.09.06. 11:13:19

Kifordított kacagány 2008.09.06. 11:07:36

szeekes fövárosba hol van takarmányfeldolgozo?
D:))

[] (törölt) 2008.09.06. 11:13:46

"egy légzsáknyílós helyzetben 1001 oka lehet."

mondj nehanyat.

"még ha az esély rá nagyon kicsi is, maga a lehetőség attól még ott van. ha millió esetből egy, akkor is."

gyakorlatilag semmi esely nincs ra. jo par evig tesztelik ezeket a rendszereket, mielott gyartasba mennek. automatizalt teszteknek vetik ala oket, olyan korulmenyek kozott, amit az ugyfel soha az eletben nem fog tudni reprodukalni.

BTO11 2008.09.06. 11:17:36

Edelweiss 2008.09.06. 11:13:46
tatabanya FCI gyártanak sok leegzsak kabelt.azza barmi elöfordulhat.
hazi sárgány ott hajtja a folyamatos nóxakot.
D:))

MrAC 2008.09.06. 11:28:35

Azt értem , hogy elektronikusan indítható az autó de kulcs nélkül a kormányzár hogy iktatható ki?
Vagy ez egyszerű mint egy pl egy váltózár?

[] (törölt) 2008.09.06. 11:29:22

"tatabanya FCI gyártanak sok leegzsak kabelt.azza barmi elöfordulhat."

rendszeresen minosegi ellenorzesnek vetik ala a beszallitott cuccokat, es eleg kemeny kotberek szoktak repkedni ahhoz, hogy senki ne jatsszon ezzel.

de azt ne mondd, hogy egy magyar gyarban meg egy szaros drotot sem tudnak rendesen legyartani.

[] (törölt) 2008.09.06. 11:34:25

"Azt értem, hogy elektronikusan indítható az autó de kulcs nélkül a kormányzár hogy iktatható ki?"

ugy, hogy elektromechanikus a kormanyzar, nem kell neki hanyomanyos ertelemben vett szakallas kulcs.

Gomulka Béla 2008.09.06. 11:50:44

''...nekem agyut lehet sutogetni a fulem mellett, de ha a kutya fel hanggal hangosabban ugat a megszokottnal, azonnal felebredek.''
Nem kérdés, Edelweiss. De nekem macskam van, babettával járok, meg esett is. Viszont szar lehet attól rettegni hogy valaki elviszi a kocsit, akár munkábajárós roncsról van szó, akár egy szememfényerol. Errefelé, vidéken legalábbis, egészen nyugodtan bent lehet hagyni a kulcsot a kocsiban, senki nem nyúl hozzá. (Nem csak az enyémhez, mielott még elindulna a lavina.) És jobb ez így, én azt gondolom.

''de azt ne mondd, hogy egy magyar gyarban meg egy szaros drotot sem tudnak rendesen legyartani.'' Voltál te már Tatabányán?

Ami a légzsákot illeti, a gyori rendorok kaptak, vagy huszonot éve, ilyen Audi nyolcvanasokat. A gyorsulást (lassulást) érzékelo izé rosszul érzékelt, a mézga persze nem volt bekotve, így az elso komolyabb fékezésnél a légzsák betorte az orrát. A Stickdeath sorozatban vannak jó kis légzsákos darabok is...

imi25 2008.09.06. 11:53:13

Szerintem legkönyebben ugy lehet védekezni a partizán magyar,és rétinigger(cigány)autótolvajok ellen hogy az aksi kivesz lakásba föl,(mondjuk ezt egy parkoló házban nehéz kivitelezni ott semmire sincs garancia),de ujjaban már pótaksival járkálnak a tetvek,ja és ha nem tudják elkötni a verdát akkor mocskos dolgokat is tudnak csinálni,én is átéltem a horort,az én autómat nem tudta elkötni ezért boszubol eltörte a kormányzárat és megrugdosta a váltó kart,elszált a 3,4,5-ik fokozat csak 1,2-es volt.Komolyan mondom ilyenkor lennék rendör vagy polgárör,az ilyen férgeket jó megverni,kérdezik mitörtént vele azt mondanám hogy elesett.Egyszóval valamit ki kéne agyalni hogyan félemlitsük meg a csoró kis köcsögöket.

Gomulka Béla 2008.09.06. 12:04:23

Csatlakozz a Gárdához! Vicces sapit is lehet hordani. (Alternatív megoldásként mukodésbe kéne hozni a rendfenntartó, igazságszolgáltató és szociális rendszereket. Tobb országban bevált már.)

Gomulka Béla 2008.09.06. 12:08:51

Dzsanázom a vezetéstechnikai szimulátoros cikket bevezeto, és ehhez a poszthoz is kapcsolódó fotót: hol a kocsikulcs?

Kifordított kacagány 2008.09.06. 12:09:54

BTO11 2008.09.06. 11:13:19
nemtom, nem vagyok ismerős arrafelé, de húsüzem mindenhol van. tudod, tesco virsli és társai.
apropó tesco. az is van mindenhol. azokban pedig tök jó hulladékbálázó van.

Edelweiss 2008.09.06. 11:13:46
pl elszakad a kanóc, csak hogy a legtriviálisabb lehetőséget említsem.

nem is esélyekről, hanem csak lehetőségről volt szó. elméleti "mi van akkor ha". túl sok jelentőséget tulajdonítasz az érintett mondatomnak. kár volt felvetni.

[] (törölt) 2008.09.06. 12:16:04

"Viszont szar lehet attól rettegni hogy valaki elviszi a kocsit, akár munkábajárós roncsról van szó, akár egy szememfényerol."

en nem rettegek semmitol, meg soha nem tudtak autot lopni tolem. meg csak fel sem tortek soha, mert nem vagyok olyan hulye, hogy benne hagyjak barmit is, meg apropenzt sem.

"Errefelé, vidéken legalábbis, egészen nyugodtan bent lehet hagyni a kulcsot a kocsiban, senki nem nyúl hozzá."

nalunk is utcan parkolnak az E90esek. soha senki nem nyul a masehoz, mindegy, hogy ezereves 1es Golfod vagy uj E90esed van. nem divat. igaz, ez nem Budapest :)

"Voltál te már Tatabányán?"

nem. miert, mi van ott?

"A gyorsulást (lassulást) érzékelo izé rosszul érzékelt, a mézga persze nem volt bekotve, így az elso komolyabb fékezésnél a légzsák betorte az orrát."

hulyeseg ellen semmi nem ved.

Kifordított kacagány 2008.09.06. 12:20:56

Gomulka Béla 2008.09.06. 11:52:44
ezek nem jók. csupa vér lesz minden és azt nagyon nehéz kitakarítani:)

[] (törölt) 2008.09.06. 12:22:10

"pl elszakad a kanóc, csak hogy a legtriviálisabb lehetőséget említsem."

mitol szakadna el egy zart terben futo, leszijazott kotegelt kabel, amin nincs terheles?

imi25 2008.09.06. 12:28:01

jó lenne valami csali kocsi,a nincs autóm lopok már kölcsön egyet tipusu köcsögök részére,nem bántani szegény verebet, csak beszál, rá a központit meg fóliázott üveg, azt ugyse tudja kirugdosni oszt nyomni a 107 et,haverom igy fogott meg egy rétiniggert, kijöttek a rendörök ök még humánusabban bántak el az egyénnel adtak neki egy pár nyakast,meg egy kicsit meglökték ugy eset orra mint egy gravitációs wc ajtó jó fejek voltak a rend őrei

Kifordított kacagány 2008.09.06. 13:31:10

Edelweiss 2008.09.06. 12:22:10
pl az ütközéstől. vagy akár attól, hogy elöregszik. vagy zárlatos lesz és elég. ilyenre is volt már példa.

[] (törölt) 2008.09.06. 13:42:24

"pl az ütközéstől."

addigra mar reg kinyilt a legzsak es aramtalanitva van az auto.

"vagy akár attól, hogy elöregszik"

a femhuzal? arra eleg sokaig varhatsz.

"vagy zárlatos lesz és elég."

mitol lenne zarlatos? fogja magat a kabel, lefesziti magarol a crimpelest, es atmaszik egy masik chamberbe, mert tarsasagra vagyik? vagy hogy?

vizet meg nem kap, mert az ABS-vezerloegyseg es a szenzorok az utascellaban vannak. ha oda viz tor be, akkor te mar reg a Dunaban uszol az autoddal egyutt, es nem az lesz a legnagyobb problemad, hogy kinyilt-e a legzsak, hanem hogy ne fulladj a vizbe.

JaniV 2008.09.06. 13:51:13

Edelweiss kutyás módszere nagyon jól működik nálam is. Nagyon jó az ebszerkezet.

De sokkal nagyobb és jobb volt a biztonságérzetem, mikor volt 12 gyöngytyúkom és kakasom, hát higgyétek el, ha a vakond megmozdította valamelyik túráskupacát, olyan égtelen lármába kezdtek, hogy mindenkit felriasztottak a fél utcában. Gyönyörű kis állataimtól ezért is kellett megváljak, mert a szomszédaim mindíg feljelentettek miattuk. (éjszakánként átlag két riasztás, de ha jött valaki, nem csendesedtek) Pedig mikor udvardísze üzemmódban voltak, vagy mikor megérkeztek ki tudja honnan, félkörben leszállás a házkörül, félcsendben, szóval szerettem őket. Egér sem volt a környékben, mind megették. Szóval a gyöngyös az igazi!

Kifordított kacagány 2008.09.06. 13:57:41

Edelweiss 2008.09.06. 13:42:24
azért az idő tényező itt sem elhanyagolandó, még akkor sem, ha tizedmásodpercekről van szó

én ráérek várni nem sietek:) egyébként a huzal is elöregszik, de általában a csatlakozásoknál, szigeteléseknél szokott kezdődni.

többnyire úgy, hogy vagy a kábelnél, vagy a fogyasztónál összeér valami olyan aminek nem kellene. nem mond, hogy ilyent még nem láttál.

azért a dunából sem ártana kimászni. annak pedig elengedhetetlen feltétele az autóból történő kijutás. egyébként van olyan traileres ismerősöm, akinek már kellett patakból autót halásznia. ez sem példa nélküli eset.

Kifordított kacagány 2008.09.06. 13:59:34

JaniV 2008.09.06. 13:51:13
ez valóban így van. viszont a liba se rossz megoldás. ahhoz fel sem kell kelni, kiveri nélküled is a terciáról a hívatlan látogatót:)

Gomulka Béla 2008.09.06. 14:19:30

Hogy mi van Tatabányán? A Mésztelep! Ahol valami '56-os film forgatása rohogésbe fulladt, mikor az egyik rezidens a tank láttán oda nyilatkozott hogy: nézd má Karcsi, mennyi vas!
Nemrég hallottam, hogy a láma/vikunya/alpakka/guanaco, szóval a dél-amerikai tevék is jó házorzok. Melle még halál jól néznek ki. A hangos baromfi szomszédokra gyakorolt hatásáról Zámbó Jeremiás tragikomikus halála kapcsán már értesultunk...

kzol 2008.09.06. 14:23:16

"makmarci 2008.09.05. 20:01:44
Havernak az új Passatjára 30 lett volna a biztosítás, nem fizeti, mondván annyiból lízingel egy másikat, ha ellopják. Van némi igaza..."

Haverod nem túl okos. Arra nem gondolt, hogy az ellopott autó lízingdíját is fizetheti, nem csak annyi lesz, hogy bocs ellopták, mostantól nem fizetem?

Gomulka Béla 2008.09.06. 14:31:02

''...nem csak annyi lesz, hogy bocs ellopták, mostantól nem fizetem?''
Miért ne? Tolvaj tolvajnak a ...
Ha a miniszterelnok mondhat olyat, hogy zárt korben túlzásokra vehemedett de mindez nem számít, akkor bárkinek és bármit szabad.

Dennis01 2008.09.06. 14:37:21

Tudom, hogy nem ide tartozik, de a robogokkal is a helyzet, hogy amig nincs rendszamuk, a rendorok tehetetlenek, mert nincs mi alapjan beazonositani oket, max a motorszam(ha egyaltalan a budos eletbe latja meg valaki az adott robogot)... Meg a gyari kormanyzar se er sokat, mert azt hallottam egy ismerostol, hogy nagyon eros feszegetesre el lehet torni, de akkor a kormanymu is meghal. Amugy meg ha le is van zarva kormanyzarral, akkor se jelent semmit, mert ket ember konnye bedobja a furgonba, aztan volt robi nincs robi :)
Ezert en ha motorral jarok, mindig egy jo eros es vastag lanccal hozzakotom valamihez a motort (pl: lampaoszlop)...

[] (törölt) 2008.09.06. 14:43:48

"azért az idő tényező itt sem elhanyagolandó, még akkor sem, ha tizedmásodpercekről van szó"

akkor a gyengebbek kedveert meg egyszer: a legzsak nyilasa utan kozvetlenul leugrik a plusz polus, tehat kurvara mindegy, hogy az utkozes soran serul-e barmifele kabel, MERT AKKOR MAR NINCS ARAM.

"egyébként a huzal is elöregszik"

de nem az auto elettartama alatt.

"többnyire úgy, hogy vagy a kábelnél, vagy a fogyasztónál összeér valami olyan aminek nem kellene. nem mond, hogy ilyent még nem láttál."

valoban nem, mert a modern autokban minden ernek kulon kamraja van a csatlakozoban. vizet a legzsakok kabelei meg nem kaphatnak, mert a belterben futnak.

"egyébként van olyan traileres ismerősöm, akinek már kellett patakból autót halásznia. ez sem példa nélküli eset."

es az volt a legnagyobb gondja, hogy kinyilt-e a legzsak?

[] (törölt) 2008.09.06. 14:47:42

"Ahol valami '56-os film forgatása rohogésbe fulladt, mikor az egyik rezidens a tank láttán oda nyilatkozott hogy: nézd má Karcsi, mennyi vas!"

es ezek a femgyujto emberek gyarakban dolgoznak? meglepne.

az autogyarto meg nem veszi eszre, ha a beszallito rezdrot helyett spagit crimpel a kabelkorbacsba? ez szinten meglepne.

Gomulka Béla 2008.09.06. 15:11:09

Egy olyan városban, ahol nemrég még bányák voltak, a bányákat kiszolgáló dolgok és a bánya által kiszolgált dolgok, ott annyi a képzetlen és kétségbeesett munkaero, hogy a mésztelepi színes-fémes vonalnak biztosan nem jut semmi. Hogy a tojás volt-e elobb vagy a tyúk - a mésztelepiek is dolgoztak valahol az Átkosban, mert mindenkinek kellett akkoriban. Ezek a fémgyujto emberek nagyon szívesen dolgoznának gyárakban (mégis jobb egy olyan pénzkereseti lehetoség, amiért nem viszi el az embert a rendor, nem?), de a sor legvégérol nem szívesen válogatnak a beszállító-menedzser emberek.

eycnes 2008.09.06. 17:33:05

Reagálva az olvasói észrevételre: mennyit ér az a védelem (és zár), amit továbbra is képes a központi gép ki- illetve bekapcsolni? Na, ezért nincs értelme annak a riasztónak, ami bezára a tolvajt. Ha a számítógép -amit relatíve könnyű feltörni, hiszen nem történik rajta rendszeres szoftverfrissítés- kioldhatja az ajtózárat, akkor az utólagos "védelem" ugyanolyan erős lesz, mint a leggyengébb láncszem. Ha viszont meg azt mondod, hogy a védelmedet ne írhassa felül semmi, akkor meg ott tartunk, hogy a riasztód nem fog kioldani balesetkor, mert semmi olyan érzékelője nincs,ami erről informácit adhatna neki. Tekintettel hogy mechanikailag a zárad stabil pozícióban van, és csak nyitás-zárás során igényel energiát. az akku levétele stb. nem fogja kinyitni az ajtót. Totális tévedés abban a hitben élni, hogy egy autógyár fejlesztői csapatának felkészültségi szintjét eléri némely riasztókat gyártó garázscég. Persze ettől még vannak jó riasztók, de óvva intenék mindenkit a gagyitól (nem feltétlen lesz ó attól még, hogy drága). A biztonságtechnikát mindig érdemes megfelelő szakemberekre bízni (én is azt teszem, pontosan azért, mert tisztában vagyok a kockázatokkal)

foolproof 2008.09.06. 18:36:31

Van megoldas az autolopas ellen! Ugy hivjak:Zaporozsec!

BTO11 2008.09.06. 19:56:10

Edelweiss 2008.09.06. 11:29:22
neeha a szart is elengedik mert kell a gyártáshoz.

BTO11 2008.09.06. 20:06:41

amugy volt tatabányán BHG is ami feenykorába kb 1000 enbernek adott munkát.
egyeebkeent nem azt mondtam hogy mindig szart gyártanak,de becsuszik az is mint máshol.
manapság má nincs darab meo,csat szuro meo van ha hiba akko mind vissza.

amugy sajna nem mindenki jár,járhat keveesbee lopos fajtáju autóval,mert akkor az a gyár mit csinálna ha nem venneek a termeekeit mert lopják??

[] (törölt) 2008.09.06. 20:27:09

"neeha a szart is elengedik mert kell a gyártáshoz."

kizart. van fogalmad, mekkora kotbert varr az autogyarto a beszallito nyakaba, ha szart kap?

qualitaet 2008.09.06. 20:47:37

Gomulka Béla

"Ami a légzsákot illeti, a gyori rendorok kaptak, vagy huszonot éve, ilyen Audi nyolcvanasokat. A gyorsulást (lassulást) érzékelo izé rosszul érzékelt, a mézga persze nem volt bekotve, így az elso komolyabb fékezésnél a légzsák betorte az orrát."

A győri és tatabányai rendőrség 1993-ban kapott Németországból néhány '87-es évjáratú Audi 80-ast, és egyikben sem volt airbag...

BTO11 2008.09.06. 21:06:42

Edelweiss 2008.09.06. 20:27:09

mi kaptuk már optikaikábelba is szart.volt őrőm mert másnap ujrakábelezhettünk a buzi kábeltolvaly miatt.

BTO11 2008.09.06. 21:09:11

qualitaet 2008.09.06. 20:47:37

csak tégla volt az ülést kitámasztani.a szomszéd asszony meg kidobta oszt mehetett utánna ha nem akart fekve vezetni.
D:))
de igaz.D:))

BTO11 2008.09.06. 21:10:18

ja a tatabanyai otopályásoknál volt az eset-D:))

Tomcsibá' 2008.09.06. 21:27:11

Suzuki autógyár: ha a sor, a beszállító miatt áll 1 percet, akkor 1.000.000ft a kötbér.

Ha 10 percet, 10.000.000. Stb..
Nem szaroznak, ha nagy a galiba, tömkremegy a beszállító.

Gomulka Béla 2008.09.07. 00:11:59

"A győri és tatabányai rendőrség 1993-ban kapott Németországból néhány '87-es évjáratú Audi 80-ast, és egyikben sem volt airbag..." Istenkém, urban legend
A kábeltolvaly meg ellovagolt bivajháton. Útkozben sójmot látott, karvajt, bagjot és góját. Nem látott viszont papagályt, hélyát és malymot.
Bocs

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.09.07. 01:17:13

Én hallottam már autóról, aminek fekvőrendőrön kinyílt a légzsákja. Kia, vagy valami koreai csoda volt.
Viszont az E46-oknál gyakori a foglaltságérzékelő kábelének a csatinál való tönkremenése (csak úgy), ami ahhoz vezet, hogy világít a műszerfalon a piros kiscsávó focilabdával az ölében. Mondjuk kontaktspray, és hibakiütés után nincs gond.

altefnegy 2008.09.07. 02:02:12

Csak pár gyors gondolat. Nem vagyok villamosmérnök. Bentragadni a központi zár miatt nehéz. Legalábbis gondosabban megtervezett/épített kocsiknál. A központi zár által lezárt ajtó mindig nyitható belülről. Kivéve, ha a zárreteszelés rá van kapcsolva. Azt pedig gyújtáson nem engedélyezi semmi. Ütközéskor meg nyitnak is a modernebb darabok.

Ezt az akkusarurobbantást nem teljesen értem, de remélem óvatosan csinálják az akku közelében. Meg azért várnak egy kicsit, és nem rögtön az első légzsák pukkanása után megy el a delej, mert akkor egy többszörös ütődésnél az első légzsák nyer, a többi meg pihen, bármi történjen is. BMW-nél meg majd kell még egy combos tartalék akksi pl. az Assisthoz is.

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.09.07. 02:31:33

Dennis01

"Ezert en ha motorral jarok, mindig egy jo eros es vastag lanccal hozzakotom valamihez a motort (pl: lampaoszlop)."

ne viccelj már nálunk egy fél gyár oldalát lelopta a bizonyos népcsoport, mert "alumínyiumból" volt, egy kis lánc meg lámpaoszlop nem okoz problémát:)

amit meg nem tudnak elvinni, azt ellopják apránként pl.: BMW karosszéria elemek, lámpák ezeknek az ára már kiteszi 1-2 Suzukiét

red alert · http://autosiskola.blog.hu 2008.09.07. 08:46:57

Az én lacettimet senki nem akarja ellopni vajon miért... :)

Cornucopia 2008.09.07. 12:53:50

Idézetek az én egyik autómat ellopó (egyébként több mint 150 autó loptak el)
bünbanda bírósáégi jegyzőkönyveiből:
" A Dunakeszi Városi Bíróság az 1998. január 21. napján jogerős xx.xx/1996/15 számu határozatával folytatólagosan elkövetett pénzhamisítás bűntette és más bűncselekmények miatt halmazati büntetésként 24.000 Ft pénzbírságra ítélte" aztán "2 rb. lpoás bűntette és más bűncselekmények miatt halmazati büntetésként 18.000 Ft pénzbüntetésre ítélte." és a 8. büntetési tétele:
"A Váci bíróság 2006 február 22. napján jogerős 1/B.xxx/2004/36. számu határozatával bűnsegédként üzletszerüen bűnszövetségben alkövetett lopás büntette miatt megrovásban részesítette"
(tehát a faszit 1997-2006 között 8-szor v
ítélték el jogerősen, de a 8 ítéletből csak 1-et kellett leűlnie, az 1.5 év volt!
Aztán másik delikvens:
"A Ráckevei Városi Bíróság az 1994. november 21 napján jogerős 2/B.xxx/1994/2. számu határozatával jármű Önkényes elvételének vétsége miatt 6.500 Ft pénzbüntetésre ítélte." neki PL 13 ítélete volt 1994-2005-ig és a fele ilyen kaliberü büntetést vont maga után...
Aztán következő delikvens:
" A Budapesti XVIII.XIX kerületi bíróság a 2002. december 10. napján jogerős 3.B.XIX.xxxx/2000/7. számu határozatával jármű önkényes elvétele vétségének kisérlete és más bőncselekmények miatt halmazati büntetésül 40 nap közérdekü munkára ítélte."
Aztán mondjuk még egy delikvens szintén ebből a bandából:
"A Budapesti XVIII. és XIX kerületi bíróság a 1999. december 20. napján jogerős 7.B.XVIII.xxx/1997/57. számu határozatával bűnsegédként elkövetett jármű önkényes elvétele vétsége miatt cselekmények miatt 16.500 Ft pénzbüntetésre ítélte."
ugyanez a faszi...
"A Pesti Központi Kerületi Bíróság a 2001. december 4. napján jogerős 16.B.340.xxx/1998/41. számu határozatával társtettesként elkövetett jármű önkényes elvétele vétségének kísérlete miatt 25.000 Ft pénzbüntetésre ítélte."
Na ennyit a büntetések elrettentő hatásáról...

\\\'Doni\\\' 2008.09.07. 13:30:03

Sajna a /mondjuk/ kisebbségi csoportoknak, raboknak, és egyéb sajnálatosan létező elemeknek mindíg van /sokszor több/ érdekvédelmi szervezetük.Értünk, mint átlagos polgárokért, akik becsületesen és biztonságban szeretnének élni ki áll ki ebben az országban?
Személy szerint ,ha valakit meglátnék az autóm mellett "rosszalkodni" szétszabnám a pofáját. Majd tennék egy bökőt a kezébe, amivel megvágta a kezem, és még egy orrcsonttörés után hívnám a jólképzett zsarukat.
Persze őket sem lehet egy kalap alá venni, és a kezük is megvan kötve.
Mellesleg mit akarnátok elvárni a sokszor csak 20 kilós rendőrtöl?
A becsületes polgárt lehet zaklatni, mert ő nem fog bevádolni, és nem fog családírtással fenyegetőzni.
Az átlagpolgár önbíráskodását én jogosnak tartom és az igazságérzetem miatt sz@rok az íróasztalok mellett született, a cégautóval, őrzött parkolóval, többmillás havi fixel,bekamerázott és riasztós vityillóval rendelkező bürokraták és hatalommániások rendelkezéseire.
Hol van a "tulajdon védelme"?????

Ha a nagybecsü "jogállamunk" nem védi meg, kénytelen leszek én megtenni.

BTO11 2008.09.07. 17:22:02

Tommeeca 2008.09.07. 02:31:33

van 1 ugynevezett eröcsipöfogo az mindenláncot és fűleslakatot nyit 1pillanat alatt.
ha akarják ellopják 1 ien fogo és 1 méretes furgon segitségével a motorod.
sajna.

BTO11 2008.09.07. 17:23:46

red alert 2008.09.07. 08:46:57

mééé? téglán áll??

Dennis01 2008.09.07. 19:59:25

Amugy ezert parkolok mindig jol lathato helyen motorral, mert ha eloveszi az erocsipofogojat meg odaallnak a motor melle egy furgonnal, akkor mar csak valamelyik jarokelonek szoget uthet a fejeben, hogy ezek rosszban santikalnak, es hivja a rendorseget...
Bar nem sokat ernek...

DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2008.09.08. 02:20:34

Fedélzeti számítógép cseréjével viszik el a legtöbb átlag immos autót.
Nekem a leszedését és lecsatlakoztatását egy 8-as popszegeccsel felrakott lemez gátolja. Ezzel kb 1 perccel növelem az ellopás idejét. Ha meg szervizben kell hozzányúlni, akkor egye fene az annyival hosszabb munkaidőt...
A gyári immo kábelei "át vannak rendezve", plusz van benne sms-t küldő pager amiről nincs leírása mert én csináltam... :D

Szerintem autólopáskor minden az időn múlik. Ha várhatóan nem tudják elvinni 30 sec-1 perc alatt nagy eséllyel neki sem állnak.

\\\'Doni\\\' 2008.09.08. 09:04:36

Ilyet csinálhatnál az enyémbe is.
Bár ez a lopási kísérletet nem akadályozza meg. :( Sokszor számít, hogy látható legyen a védelem, mert a tolvajok is jobban szeretik a könnyű prédát. Szeretném megkérdezni, hogy ki szerint melyik lehet a legjobb védelem, és kb. milyen áron lehet elérni.

ommm 2008.09.08. 09:26:55

\\\'Doni\\\' 2008.09.08. 09:04:36

:D
30 db ötvenes szög - 1000 Ft
1 db 30x30-as farostlemez - 150 Ft
1 db kispárna/kamu üléshuzat/akármi - 1000 Ft

Az élmény - megfizethetetlen
Minden másra ott a MasterCard

Neil Blender 2008.09.08. 15:15:08

Sztem autólopás ellen a legjobb megoldás a mechanikus védelem. Sebváltózár pl. Ha nincs kulcs akkor hangoskodni kell vele és ami a legfontosabb időt veszít vele. Akkor ott vannak a különböző egyéb riasztók. Az én kocsimban olyan van ami szét van szedve és kb 14 helyen van elrakva a műszerfalban. ennek a hatástalanításához mind a 14 részt egyszerre kéne levenni az áramról ami elméletben lehetetlen (nem az aksiról működik.). Indításgátló is van, csak bizonyos mozdulatok elvégzése után indul a kocsi. Illetve van egy pöcök elhelyezve amit indítás után 30 mpvel kell megnyomni különben lefullasztja a kocsit és kezdeni kell az egészet elölről. A kocsimat 6 millióert vettem, ezek a dolgok 250 ezerből megvoltak. Ennyit erdemes volt sztem rakolteni a nyugodt ejszakakra. Ellophatatlan auto nincs (ezert Casco is van) de en megtettem ami tolem telik

Neil Blender 2008.09.08. 15:24:15

Tomcsiba, ez a suzukis sztori.

Azert ennyire nem veszes a helyzet. En egy szallitmanyozo cegnel dolgozom tobbek kozt anno a Suzukiba is beszallitottunk.

1. bar kicsi a raktarkeszlet de azert nem 10 perc alatt all meg a gyartosor, kb 1 napot minimum kibirnak, max mast gyartanak azidoben

2. legalisan elvileg a fuvardíj mertekeig kotberezhetnek (mas kerdes hogy a jo kapcsolat apolasa miatt sokszor bevallaljak a bezsallitok hogy kifizetik a nagyobb kotbert)

3. ha igy menne a dolog szted ki vinne Suzukis arut? senki! ha egy rakomany 1000-2000 kmrol jon akkor eleg sok dolog tud am elofordulni (defekt, 4 ora teljes kozuti ellenorzes stb). ha igazat allitanal akkor csilliokert vinnek csak el a Suzuki arujat mert akkor az megeri a kockazatot. Bizton allithatom hogy a suzukinak szar fuvardijai vannak =)

\\\'Doni\\\' 2008.09.08. 15:33:48

Köszi Ommm! :)
Én az sms küldő pagerre gondoltam.
Engem az elrejtett külön kapcsolók lehetősége érdekelne még. Szeretném megtudni,hol tudnának ehhez segítséget nyujtani, vagy hol találok a neten erre vonatkozólag vmit. Leginkább olyan érdekelne,ami nem cinkeli a garanciát.
Előre is kösz!

ommm 2008.09.08. 15:42:04

\\\'Doni\\\' 2008.09.08. 15:33:48

:D

\\\'Doni\\\' 2008.09.08. 16:30:44

ommm!!! Már megint csak netezel a munka helyett! :)

qualitaet 2008.09.08. 17:14:00

Minőségi váltózár + egy komoly immob. rendszer GPS-sel+rabigátlóval összekötve. Ennek a tasztatúráját (nyitva hagyott hamutartó)és a vátózárcsonkot látván általában a profibb tolvaj is tovább áll.

"ezek a dolgok 250 ezerből megvoltak. Ennyit erdemes volt sztem rakolteni a nyugodt ejszakakra." ... és nappalokra:)

"Ellophatatlan auto nincs " De nagyon nehezen ellopható van, és ezeket a tolvajok általában kerülik.

"tudod jól, hogy azokat nem lábon viszik."
Trailerrel drágább autót gyakorlatilag már sosem lopnak. Rendkívül kockázatos, a rendőr általában azonnal megállíttja (üvöltő riasztóval pláne) mindegyiket fényes nappal is (az éjszakáról nem is beszélve) ha értékesebb a rakomány.
Ez az elkövetési mód olcsóbb ill. roncsszerű járműveknél dívik.
Leszerelik a táblákat és egy esetleges közúti ellenőrzés alkalmával egy kam önkormányzati határozatot lobogtatanak.
Pár tíz vagy százezres régi/sérült autónál még működhet, de milliós értékeknél nincs az a fakabát aki ezt megkajálja.

"Engem az elrejtett külön kapcsolók lehetősége érdekelne még."

Kíváló módszer de jelentősége pont abban rejlik, hogy temagad vagy hozzád közel álló személy építi be.Általában a benzinszivattyú áramellátását a legegyszerűbb megszakítani, no meg veszélytelen is az elektronikára nézve. Nem javaslom a riasztóra speciálódott szakszervízt hisz az ügyfélkör jelentős része ugyanúgy lehet alvilági is.Rossz esetben annyira "rejtett" a kapcsoló mintha a rádióban mondatnád be hova is helyezték el.

\\\'Doni\\\' 2008.09.08. 19:08:03

Én sem gondoltam arra,hogy kiírom magam elé,hogy hol a kapcsoló, mint kisnyugdíjas a bankkártyára a kódját.
A jobbnál jobb ötleteket várom, mert remélhetőleg 1 hónap mulva megérkezik az új autóm, és akarnék bele valami okosságot, mégha casco is lesz rajta. Mégegyszer nem szeretnék fél évet várni rá.
De köszi az ötletet, ezt megjegyzem. Persze a szerelést én intézem, de valószínüleg vmi jól látható keménydiót is berakok elijesztésként. Melyik jobb? a váltózár,vagy a kormányzár? Én eddig az előzőre tippelnék.

Kifordított kacagány 2008.09.08. 19:27:42

Edelweiss 2008.09.06. 14:43:48
a légzsák kinyílása előtt már deformálódik az autó.

ez attól függ, meddig és milyen körülmények között. 2-3 éves autóknál már lehetnek gondok az elektronikával, 5-6 évesnél már komoly gondok lehetnek, 10 év körül meg már egész biztosan hozzá kell nyúlni valamihez.

az új autó még nem modern autó. ne mindig abból indulj ki, ami neked van.

nem nyílt a légzsák, nem volt ütközés, de minden beázott neki.


Gomulka Béla 2008.09.06. 15:11:09
ez marhaság. nem akarnak dolgozni. régen sem akartak. csak akkor muszáj volt.


Tomcsibá' 2008.09.06. 21:27:11
kérdés, hogy mi számít a beszállító hibájának. amúgy szerintem erősek ezek az értékek.

altefnegy 2008.09.07. 02:02:12
nem a kijutás volt a kérdéses, hanem a működés. ami működik, az elromolhat és ami elromolhat, az el is romlik

\\\'Doni\\\' 2008.09.07. 13:30:03
pont az önbíráskodás az, amit ők is tesznek és ami lehetetlenné teszi, hogy a jog megvédjen téged, vagy bárki mást. persze mivel nálunk nem működik az egész szükségszerűek a kilengések, de nem kellene azért elfelejteni, hogy a cél az, hogy a társadalom azt védje aki az értékei szerint él.

Dennis01 2008.09.07. 19:59:25
nagyjából mindenki leszarja, mit csinálnak a motoroddal.

Kifordított kacagány 2008.09.08. 19:31:59

qualitaet 2008.09.08. 17:14:00
ugyan, a rendőrt rohadtul nem érdekli, ki mit szállít, amíg nem lehet megbüntetni az illetőt valami közlekedési kihágásért.

\\\'Doni\\\' 2008.09.08. 19:43:01

A cél az! Szerinted! és sok más normális gondolkodásu személy szerint is. De akiken múlna ennek megvalósítása ,épp azok hoznak olyan törvényeket, és szabályokat, amivel csak mi járunk rosszul.
Sajnos én nem érzem,hogy olyan rohadtul kiállna mellettem a magyar jog!

Kifordított kacagány 2008.09.08. 20:36:00

én sem. de attól még ha önbíráskodni kezdek, azzal azt segítem elő, hogy ninél távolabb kerüljünk ettől az állapottól.
egyébként tévedsz, rajtad is múlik és nem csak az a feladatod, hogy négy évente megválasztod, ki lopjon. folyamatosan kényszeríteni kell őket, hogy a dolgukat végezzék. mint egy gyárban. ha nem noszogatod a melós, elalszik a sarokban.
sajnos addig amíg az ország egyik fele a sültgalambot várja, a másik fele meg egymásra gyűlölködik, addig nem lesz senki aki munkára bírja őket.

\\\'Doni\\\' 2008.09.08. 21:01:58

De mi is az önbíráskodás???
Jogilag már az is az, ha ellopják az autódat, és te utánamész a haverokkal és visszaveszed,mielött apró darabokra szedik,vagy kiviszik a balkánra és a roppant gyors rendőrségünk intézkedhetne.

Kérdem én a nagy éterben, hogy ki nem tenne így???

Gomulka Béla 2008.09.08. 21:07:32

Kacagány, akkor legyen most is muszáj. Csak, tudod, nagyon gyakran olcsóbb segélyt adni, mint munkahelyet.

Kifordított kacagány 2008.09.08. 21:42:17

\\\'Doni\\\' 2008.09.08. 21:01:58
mindenki így tenne. de attól az még nem jó. még ha szükséges is

Gomulka Béla 2008.09.08. 21:07:32
de nem az. segélyt sem adni lenne a legolcsóbb. kapjon ingyenkaját, ne halljon éhen, télen legyen tömegszállás a templomokban, hogy ne fagyjon meg. de ha emberi körülmények közt akar élni, akkor dolgozzon. a nincs munka, meg nem lehet adni munkát, az ócska kifogás. amíg én nem találok segédmunkást, amelyik nem csak lógni akar egész nap, hanem dolgozni is, addig ne beszéljünk arról, hogy nincs munka. a munka utáni sírás az kevés, ha van munka, akkor álljon is oda dolgozni.

Gomulka Béla 2008.09.08. 21:55:27

Ha segély nincs, akkor fogyasztás sincs. Ha fogyasztás nincs, akkor motiváció sincs. Vannak alapjában fogyasztásmentes mikro-társadalmak (torzsek, némelyik kibuc, kommunák, rendházak és kolostorok), de a tobbség az emberi méltóságot mégis a fogyasztóerovel méri. Így alakult. Hogy ez jó-e így vagy nem, arról itt folytak már viták, és úgy volna jó, ha ki-ki meghozhatná a maga választását. De nem hozhatja, és ez a segédmunkásnak menni nem akarókra is vonatkozik. Te elmennél segédmunkásnak, segédmunkás-bérért?

yard (törölt) 2008.09.08. 21:56:17

Faszák, biztonságosak az áruházi parkolók:
-Kék-sárga bútoráruház.
Lemész a föld alá, kicsi az esély, hogy 10-15 percen belül visszajösz. Biztos ami biztos, valaki figyel téged, a világítás tökéletes, a gyalogos útvonal "behatárolt"- 10-15 perc alatt bármi ellopható (ha akarják). Akár szétszedheted az autót, a laikus még kis röhög, azt hiszi nem tudsz bepakolni. Amennyiben előtte "bemértek" és követtek, pillanatok műve. Ez idáig rendben van. Nyugodt vagy, mert sorompón jöttél be, kaptál egy kártyát (amit nem hagysz a kocsiban), kifelé is sorompó, kártyaleolvasó.....szóval minden frankó.
A szopatás: 1 óra hosszat ingyen parkolhatsz, miután a rendszer rendszámfelismerős, a sorompó simán felnyílik. A kockázat még kisebb, ha a kocsiban hagyod a kártyádat (jobb autókban a könyöklőn erre külön fészek van, amiben jól látszik, hogy hülye voltál).Ferihegy majdnem ugyanez, de kicsit "finomabb" (nem publikus).
A perkolóházak némelyike hasonlóképpen működik, csak ott egy fószer (ha van) ellenőrzi a számlát (kártyát).
A gépek teszik a dolgukat: a cél a gyors járműáramlás.

qualitaet 2008.09.08. 22:35:23

"Melyik jobb? a váltózár,vagy a kormányzár? Én eddig az előzőre tippelnék."

Jól látod.A legdrágább kormányzárat is le tudják már a helyszínen venni (igaz komoly és hosszadalmas erőfeszítések árán ),márkás ,élvonalbeli váltózáraknál ezidáig még nem volt erre példa.
Legalábbis én így tudom...

Béci

A cigányok nagy része nem dolgozik évszázadok óta mert folyton vándoroltak.
Szerintem előbb sikerül ezt elfogadni és tudomásul venni valamint megszokni, hogy a társadalom másik része kénytelen ezt az életformát szubvencionálni, mint hogy a munkára bármilyen formában rászoktatni őket. Évszázadok óta nem megy, most sem fog. Jobb ebbe beletörődni.

Gomulka Béla 2008.09.08. 23:35:32

Attól hogy vándorolnak (és már régen nem vándorolnak, Magyarországon legalábbis nem), még dolgoznak is, mert enni azért kell. Vajon honnan lettek a Kolompár, Lakatos, Orsós stb. családnevek? Termeloeszkozuk viszont tényleg nem (nemigen) volt, a munkaerejuket bocsájtották áruba nap mint nap - ismeros?

(Ismerek én itt egy kvázi-cigányembert, nemrég még nomádot, aki kevesebb mint tíz kulonbozo szerszám használatával készít tejesedényeket bádogból. Forrasztás nélkul, persze, mert a gyepen ulve nem lehet annyira jól forrasztani.)

qualitaet 2008.09.09. 00:10:33

"még dolgoznak is,"
Hogyne. Kb a 20%-uk.Meg a többi adófizető aki a segélyüket megtermeli.
Meg ugye kapnak szocpolt a purdéexpanzióval paralell.
" mert enni azért kell."

"Ismerek én itt egy kvázi-cigányembert, nemrég még nomádot, aki kevesebb mint tíz kulonbozo szerszám használatával készít tejesedényeket bádogból."

A nyár mint tudjuk a naptár állása és az időjárás függvénye,nem pedig a fecskéé...
De hagyjuk inkább , mert elolvassa valami primitív paraszt, elkezd fröcsögni és mi leszünk a hibásak - Te hogy szóbahoztad, én pedig hogy reagáltam - (valahol jogosan) hogy elkezdtük a témát.

Kifordított kacagány 2008.09.09. 15:12:36

Gomulka Béla 2008.09.08. 21:55:27
ez így ebben a formában jó nagy hülyeség. a fogyasztást nem befolyásolja a segély léte, vagy nem léte. azt a pénzt amit segélyre osztogatnak, azt mástól veszik el, aki ugyanúgy elköltené, mint az ingyenélők hada. csak ő a sajátját költené.
igenis ezen a téren kemény változásokra van szükség és igen, ennek gyerekek is meginnák a levét, de nincs más lehetőség, ha normálisan szeretnénk élni. most még lehet változtatni(talán). később egyre nehezebb lesz. ahogy egyre szaporodnak az élősködők, egyre inkább a fejünkre nőnek és lassan a rabszolgáik leszünk. nem sok kell ahhoz, hogy mindenben ők döntsenek a sorsunkról. én szavazati jogot sem adnék olyannak aki nem tud hat hónap folyamatos munkaviszonyt igazolni. vicc, hogy olyanok mehetnek szavazni, akik egy kiskorú gyermek szintjén vannak felelősségvállalás terén. ennyi erővel a 7 éves gyerekeimet is engedni kellene szavazni. akaratuk már nekik is van.

én dolgoztam már segédmunkásként segédmunkás bérért és ha nem lenne más, akkor most is elmennék. más tészta, hogy akkor diákként végeztem ilyen munkát, ma meg már kapok jobbat is. egyébként nincsenek olyan rosszul megfizetve. legalábbis az a részük, amelyik rendesen dolgozik is. amelyik meg nem, az úgy is többet kap annál, mint amiért megdolgozik.

qualitaet 2008.09.08. 22:35:23
ez főleg szerintem az elrettentő funkciója miatt lehet. túl macerás, hangos eltávolítani, és csúnya nyomok maradnak utána, ami csökkenti a profitot.

azért nem csak a cigányok érintettek ebben a kérdésben, bár tény, hogy ők vannak a legtöbben ilyenek. sokuknál ez életmód. abban viszont nem hiszek, hogy nem lehet őket munkára bírni. ha muszáj, másképp nem élnek meg, akkor tudnak ők dolgozni. azok pedig akik közülük már természetesnek veszik, hogy munkából élnek meg, sokszor szorgalmasabbak, mint bármelyik magyar ember.
egyébként régen ez úgy volt, hogy bár a munkájukért nem kaptak nagy fizetést és leginkább a családi pótlékból éltek, azt csak akkor kapták meg, ha igazolni tudtak egy meghatározott óraszámot, amit munkával töltöttek. sokszor lógtak a melóból(jájj főnökúr, megszöktették áz ásszonyt), de arra mindig vigyáztak, hogy meglegyen az órájuk. ezért még dolgozni is képesek voltak.

Gomulka Béla 2008.09.08. 23:35:32
vándorkézművesek voltak, vagy gyűjtögetők. van akik még most is így élnek, de sokan már nem, nekik is azért kellene valamit csinálniuk nem?(és most nem a lopásra gondoltam, meg a fémgyűjtésre) én sem a nevem szerinti szakmát űzöm, de azért még dolgozom, nem a segélyre várok.

\\\'Doni\\\' 2008.09.09. 22:35:32

Úgy látom egy kicsit eltértünk a kezdeti témátol.:) Ez csak azt jelenti,hogy mindenki érzi, mi is a legnagyobb probléma kicsiny hazánkban. Mindenkinek igaza van és senkinek sem. De az az álmom,hogy az országirányítóink egy ilyen kommunikatív és lényegretörő vitában osszák meg az elképzeléseiket és ez alapján tudjanak jó döntéseket hozni.
Se nem rasszista, se nem anarchista nem vok, de határozottan kezd tele lenni a....................tudatom! Egymásért és magunkért kell kiállnunk,mert a "nagy testvérre " nem számíthatsz. Ha már figyelünk egymás tulajdonára,javaira, és nem megyünk el csukott szemmel a törvénysértések, bűncselekmények mellett az már fél siker.
Mert még mindíg a bűnözők vannak kisebbségben, de sajna a szűrkék,nemtörődömök száma egyre nő.
A hozzászólásaitokat olvasva öröm látni,hogy még vannak aktív, becsületes emberek, akikre még lehetne számítani. :)

De szerintem térjünk vissza a fő témára:
A gépjárműlopásokra és megelőzésére!
:)

BTO11 2008.09.09. 23:40:13

na ástam gödröt 2 helyen is a saját birtokon és az zassszony örökletesén is.lehet próbacsizni csibészek!
habár kutyaeleségnek is jók vagytok,az csak most jut eszembe,mert mind 2 helyen jó étkü kutyánk van!
a picsába! fölösen fáradtam a geder ásással.
D:))

cso zsi 2008.09.10. 14:45:59

84-es évjáratú Audi 100 CD szivarban nem volt légzsák. Az újabb, gömbölyű 100-asban (A4 előd?) sem, pedig digit klímája már volt.
A szivar még bírta volna pár évig, viszont a kábelezés egyszerűen elporladt a kritikus pontokon, mint gyújtás, befecskendező-vezérlés, hátsó világítások.

pablophone 2008.09.11. 16:52:11

Az alapigazság többször elhangzott,de nagyjából pontokban :

- Minden gyári rendszer törhető, több-kevesebb idő alatt.

- a szakipar nem szeret sok időt eltölteni, ezért az elsődleges cél a idő húzása .

- legjobb időhúzó a mechanikus védelem, egy jó váltózár nem iktatható ki 5-10 perc alatt.

- ezen kivül egy külső jeladós immo, aminek a távadója NEM marad a kocsiban, és nem fityeg a GYÁRI kulcson

- a parkolás ésszerű megválasztása

Ezek megléte esetén csak a Rejtő féle 14 karátos autó lesz célpont ...

PS: új nagy értékű prémium autót már kompletten egyben forgba helyezni NEM kicsit nyűgös, és a vevők sem amatőrök már :)
süti beállítások módosítása