Pihentessék a román sofőröket?

  2008. szeptember 05. - Winkler Róbert Címkék: olvasói levél románia önök küldték

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


Mostanában KRESZ témában amúgy is örömmel látom aktivitásotokat, na nem arra gondolok, hogy cseréljük le a jogi szaknyelvet a kocsmai zsargonra, de sok tekintetben példamutató ahogy foglalkoztok a témával.

Ennek a levélnek az apropója, hogy ma felborult egy kisbusz az M7-esen. Mondhatnám, megint egy. Most épp az M7-esen, máskor M3, vagy épp M1, attól függően, hogy a román vendégmunkás Londonból, Madridból, vagy csak Milánóból akarta megfutni egy szuszra a távot. Szinte minden hétre akad legalább egy román autópálya baleset. Gyerekek sérülnek, emberek halnak meg nyílegyenes, zárt forgalmú pályán. Veszélyeztetik magukat, másokat, minket. Várjuk meg, míg kihalnak ezek a kamikáze pilóták? Tényleg nem lehet tenni semmit védelmük-védelmünk érdekében? Felnyíltak a határon a sorompók, Európa kitágult, de láthatóan nem vagyunk felkészülve az új problémákra. A teherautóknál munka- és vagyonbiztonsági előírás a pihenőidő. A személyautóknál még csak fel sem vetődik a probléma. Legalább beszélni kellene róla, keresni a megoldást! Nem vagyok se jogász, se műszaki zseni, hogy meg tudjam oldani a helyzetet. Csak azt látom, hogy a gyorshajtás visszaszorulását követően az autópálya balesetek első helyére a hazatérő román vendégmunkások léptek. Nem tudom, szabad-e, lehet-e például reakcióidőt méretni közúti ellenőrzéskor, megoldható-e, hogy kimerültségre, mások veszélyeztetése hivatkozva elvegyék valakinek a jogosítványát 2-4 órára. Talán már az is eredmény lenne, ha a kóválygó román kisbuszokat bekísérné a rendőr egy pihenőbe. Ha a friss levegőn kinyújtóztatja a lábát a sofőr, az életeket menthet – és mint látjuk, sose egy emberről van szó. Most épp tizenegyen utaztak a kisbuszban.

Remélem, hogy találtok egy megfelelő fórumot, ahol ezt fel lehet vetni. Mint egyes kommentekből kitűnik, az erdélyiek szeretik azt hinni magukról, hogy jó sofőrök hozzánk képest. Én is emlékszem, milyen dinamikus stílusban lehetett nálunk közlekedni húsz éve a 4-es főúton, nem hiszem, hogy a mai magyar közlekedési morál visszalépés lenne ahhoz képest. Nem szeretném megvárni, míg határon túli barátaink rájönnek, hogy az előzés közben lehúzódik a szembejövő, az nem dinamikus vezetés, hanem életveszély, és húsz órát tankolási szünetekkel levezetni nem dicsőség, hanem szégyen. Nem szeretném megvárni, mert nem biztos, hogy megélem.

Üdvözlettel:
Péter

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr3646259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jenko80 2008.09.05. 11:17:07

tachográfot a személyautókba

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.09.05. 11:20:00

Mi? Visszasorult a gyorshajtás? Hol?
Magyarországon tuti nem, mert én egyre több barommal találkozok :(

Mindenesetre látszik a cikken hogy Winkler írta, nem sok hozzátenni való maradt...
Max. az hogy kötelet a barom módon vezetőknek.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.09.05. 11:20:26

Azt persze - meg BM-es GPS-t is , de azonnal, hadd jöjjön a csekk minden héten.

Inkább szabályozni a tranzit-forgalmat: kerül, amibe kerül.

_Tomchy 2008.09.05. 11:23:13

jenko80: Tachográf nekünk? Sajnos ez is csak egy újabb sáp lesz, a románoknak meg úgysem lesz kötelező. Légy szives nem adni ötleteket! ;)

ColT: Olvasói levél volt, Péter az aláírás, nem hiszem, hogy Winkler írta volna...

robincook 2008.09.05. 11:24:58

Inkább ezekre a sofőrökre vadászgatnának a rend"őreink"... vagy ott az egész autópálya kamera rendszer, nem igaz h nem lehetne ezeket kiszúrni és összedolgozni a rendőrséggel. Számtalanszor tapasztaltam, hogy a mikrobuszos kamionos románok, tükörbe nézés nélkül váltanak sávot, vagy kezdenek előzésbe. Autópályás wc-ben volt alkalmam személyesen is meggyőzödni arról mekkora köpedelem undormány népség.

_Tomchy 2008.09.05. 11:25:34

Nem lehetne a tranzit személyautókra kiterjeszteni és felfuttatni a ROLA vasúti szállítást? Biztos lenne rá igény, és akkor a románok sem nálunk, sem nyugatabbra nem okoznának balesetet, hiszen átpihenik az országot.

SsPL71 (törölt) 2008.09.05. 11:25:46

"Mindenesetre látszik a cikken hogy Winkler írta, nem sok hozzátenni való maradt..."

Hát igen, még a végén is látszik, hogy a Winkler írta, aszongya:
"Üdvözlettel:
Péter"

jenko80 2008.09.05. 11:32:34

a tachográfos felvetés végéről lemaradt a szmájli, pedig akartam...
Szerintem be kéne tiltani az országközi közúti teherfuvarozást, vasutakat kell kétirányúsítani, és kamionok kizárólag interurbán (vasútállomástól tecsóig).
Aki meg kamionos vállalkozó, ébredjen rá, hogy eljárt az idő az árúszállítás ezen módja fölött, én se alapítanék floppylemezgyárat.

SsPL71 (törölt) 2008.09.05. 11:34:13

Nem tudom, hogy lehetne a csököttek agyába verni, hogy a hosszú, kemény munkával telt hét után, a honvágytól fűtött és boldog családi emlékképek kavalkádjában valamint a fáradságtól elgyötörten arra is kéne gondolni, hogy haza is kéne érni épségben.

Szerintem ez mentalitás kérdése.

Ambi 2008.09.05. 11:37:48

Sziasztok!
Nagyon örülök, hogy végre látom ezt a témát! Rengeteget járok az országban és kriminálisnak tartom a problémát! A 4-en rendszeres, hogy a patkára szorítják az embert az előzést befejezni nem tudó általában román, de nem ritkán bulgár autósok. Tényleg nem múlik el hét az ő általuk okozott balesetek miatt! Szerintem a megoldás a fokozottabb rendőri jelenlét lehetne első körben! Hasonlóan a németekhez /osztrákokhoz akár civil kocsikkal is! Sajnos személyes példám van, hogy a rendőröket nem nagyon izgatja a probléma. Kb 1 éve az M1 autópályán mentem Győr felől Pestnek mikor egy román kisbuszt utol értem. Ez egy osztrákoknál kiszuperált golfot vitt! Ami a meglepő volt, hogy tréler jobb hátsó kerekén nem volt gumi! Ennek következtében a tréler 50-100cm között hintázott a jobb oldali sávban. A gumi nélküli felni néha oda ért az aszfalthoz, és komoly szikrákat szórt. Nem voltam rest kicsit lemaradva követtem kilómétereket a kocsit. Se benzinkútnál sem pihenőnél nem állt félre. Gondolom nem volt tartalék kereke. A 20. kilóméter után tárcsáztam a rendőrséget. A kérdésük az volt merről merre megy és hányas kilóméter körül jár. Minden adatot megadtam, majd letettük! Nagyjából a 80as kilóméter körül jártuk, 80-90 km/h tempóval! Nekem Zsámbéknál (30km Pesttől) le kellett hajtanom! Addig semmi nem történt! Véleményem szerint nem mozgósították magukat. Komoly baleset lehetett volna belőle, remélem nem okoztak kárt, vagy sérülést!
Tehát szerintem első körön a fokozott rendőri jelenlét lehet a megoldás.
Saját és családunk érdekében!

DreZZyK 2008.09.05. 11:57:38

robincook: en romaniabol vagyok es neked nincs igazad,
egyikotoknek sincs igaza. Ahanyszor megyek a baratnomhoz, a mindig hallom a radio h ilyen baleset, olyan baleset, nem a romanok, hanem a magyarok, TI vagytok nagy bunkok, mert halvany gozotok nincs semmirol, rodhadasba van a hazatok okos bunkok, szarhazi bunko seggfej nep vagytok, semmire nem viszitek az eletbe, fekudjetek le inkabb es aludjatok!!idiota parasztok

Nordbright 2008.09.05. 12:00:38

jenko80 2008.09.05. 11:32:34

Mi az, hogy "vasutakat kell kétirányúsítani" ? Eddig csak kimenő sáv volt?

"Aki meg kamionos vállalkozó, ébredjen rá, hogy eljárt az idő az árúszállítás ezen módja fölött"
És ezt ki mondta neked ? :)
Mert szerintem egyáltalán nem így van. Sőt, több és nagyobb kamionos szállító cég van mint valaha. Szerintem te csak szeretnéd ha már így lenne.

Nem kötözködés képpen írtam, csak ez egyáltalán nem igaz. Szóval máshonnan kell megközelíteni a dolgot.

robincook 2008.09.05. 12:08:52

Drezzyk bebizonyítottad h igazam van :) Olyan szép nagy ez az Európa, mi meg kis ország vagyunk, menjetek inkább körbe.

SsPL71 (törölt) 2008.09.05. 12:10:01

"Ahanyszor megyek a baratnomhoz, a mindig hallom a radio h ilyen baleset, olyan baleset, nem a romanok, hanem a magyarok"

Tegyél be egy CD-t vagy hallgass MP3-mat :)

Nick@Day 2008.09.05. 12:13:29



Érdekes, hogy más is felveti a témát. Vajon az miért van, hogy a spanyol, olasz, esetleg brit rendszámmal közlekedő román, szerb, bolgár sofőrök nem Szlovénián keresztül igyekeznek haza ?

Hegyeshalomig feljönnek, majd az M1-M3 illetve M1-M5 irányban visszamennek. Feltételezem autópályajegyet itt is vesznek, hiszen olyan sok ellenőrzésről, birságről szól a média. Tehát, kb. 500 kilométert kerülnek Északra, pedig nem érdemes nekik. Esetleg a szlovénok betartatják a maximális utas-létszámot, netán ellenőrzik a megengedett maximális össztömeget illetve az autó műszaki állapotát ?

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2008.09.05. 12:15:42

DreZZyk:
Feltehetően nem a hiányos magyar tudásod miatt írtál ilyen baromságokat, hanem azért, mert egy büdös paraszt vagy, aki ahelyett, hogy elolvasná a sok személyes negatív példáról tanúskodó kommenteket, csak jösz és a magad hülye pöcs feje után beírogatsz itt olyan stílusban, amire igazán lehet alapozni a román gyűlöletet. Mi nem a románságotokat szidjuk, hanem azzal van bajunk, hogy tranzitország lévén, sok ilyen degenerált barom zúz keresztül az útjainkon, olyan módon, hogy az balesetveszélyes, sőt gyakran ez is lesz belőle. De ha nektek nem számít, hogy hetente kinyiffan egy-egy honfitársatok, mert ti nem beszéltek erről a problémáról, anak mi csak örülünk, mert egyre kevesebb ilyen fasszopó köcsög lesz az utakon, mint te.

karlmann 2008.09.05. 12:17:42

Igen, ez az a probléma amit már a múltkor felvetettünk néhányan az Erdéllyel kapcsolatos postban. A 4-es sajnos a román állampolgárok vesztőhelyévé vált az elmúlt években. Az a gond, hogy a jellegzetes román mentalitás, hogy a hegyekben is mindenhol előznek, - még hajtűkanyarokban is - a jó öreg alföldön megbosszulja magát.

A nagy egyenesek sajnos csábítanak a száguldásra, sokkal gyorsabban tudnak menni, mint otthon és emiatt nem tudják jól felmérni a távolságot. Ráadásul a szembejövők is gyorsabban jönnek, mert az út egyenes és jól belátható. Emellett megvan az a rossz tulajdonságuk, hogy mindenképpen befejezik az előzéseket; élve vagy halva. A biztonsági övet még kevesebbre tartják, mint nálunk. Az olyan esetek, hogy 80-al előznek egy lerobbant, dugig tömött Daciaval ötödikben, visszakapcsolás nélkül, minden pillanatban előfordulnak. Debreceni vagyok, tehát tudnék bőven mesélni arról is, mit művelnek lakott területen, de nem ez a lényeg.

Ezt szerintem csak a román szervekkel közösen lehet megoldani. Hasznos lenne néhány rövidfilm arról, hogy mit ne csináljanak, vagy elrettentésül néhány arról, hogy hány román autós hal meg hetente csak a Püspökladány-Szolnok szakaszon. Valahogy fel kellene hívni a figyelmet arra, hogy itt más a tempó és ennek milyen veszélyei vannak.

Ambi 2008.09.05. 12:19:08

Örülök a román hozzászólásnak! A továbbiakban nem nagyon van mit hozzá fűzni! :) Minősíti magát! Remélem még sok hozzá szólást látok tőle, felettébb szórakoztató volt!

Los Idiotos 2008.09.05. 12:22:00

Drezzyk:
Országotot gazdasági fejlődése nemsokárra összeomlik, mi legalább stabilan vagyunk szarok:)) Menj a dácsiáddal a földesutakon traktort kerülgetni, ne itt bunkóparasztozz, a hozzászolásoddal minősítetted magad! Na megyek lefekszek aludni.
Egy szarházi bunkó seggfej magyar.

Acmee 2008.09.05. 12:24:02

Drezzyk: Nálatok a kormánypolitika miatt nem mondják be a baleseteket :)

Akkor erre mitszólsz szőröstalpú barátunk?

belsoseg.blog.hu/2008/08/27/e_r_des_erdely

Egy a baj, h a román nép fullosan igénytelen és ennyi...

lwcolors 2008.09.05. 12:24:44

jenko80 2008.09.05. 11:32:34
Ok, tiltsák be az országközi kamionforgalmat. De onnantól kezdve felejts el minden olyan árut, ami külföldről jött, és 1 hónapnál rövidebb a szavatossági ideje, illetve minden olyan árut, ami hűtést igényel (felvágottak, húsok, gyümölcsök, zöldségek, tejtermékek, pékáruk, és a magyarországi élelmiszergyártó cégek szinte összes alapanyaga, fűszere, stb. ide tartozik). Ugyanis ennyi a vasút átfutási ideje és soha nem is lesz kevesebb. Továbbá durván 3000 mrd forint kellene a kiépítéshez, ami sosem térül meg, mivel senki nem szállítana vasúton. Pluszban több 100 000 ember maradna munka nélkül, mert az élelmiszeripari cégek képtelenek lennének a gyártáshoz szükséges alapanyagokat időben megkapni, ezért külföldre költöznének. (Jól mutatna pl: "a bécsi székhelyű Pick gyár")
Tehát ha megvalósulna az álmod, a magyar multik külföldi konzerveket árulnának csak és kizárólag, a magyar gazdaság pedig összeomlana. Csak ennyi múlik a kamionforgalmon, nem több.

A románokkal kapcsolatban: tényleg magas köztük az autóvezetésre alkalmatlan közveszélyes ámokfutók aránya. Múltkor egy (dísz)példány kocsisort előzve jött rá hogy szembe is jönnek és jön a terelősziget, ezért a terelősziget táblát vágta telibe 110-zel...

driftbalu 2008.09.05. 12:24:49

Légyszives hagyjuk a románozást!! Tényleg aki olvassa ezt és romániában él az nem román hanem magyar és nem szereti ha lerománozzák. Én magyarországon lakom de ezt igy gondlom.. az egy másik dolog hogy náluk mien a vezetési kultura.. igen tudom mien járok romániába... de ez van emberek ez ellen ha mi jártatjuk a pofánkat akkor sem tudunk semmit tenni.. csaka rendőrség de ő meg baszik mindenre csak a pénzt szedi be mostanság

misi107 2008.09.05. 12:29:40

Sziasztok!Örülök,hogy végre ez a téma is felvetődött.Én szegedi vagyok és csak szopunk a szarházi román seggfejektől.A Kresz tudásuk nulla,vezetési tudás mélyen a béka segge alatt.A rendőrök hozzáállása szintén egy kalap szar.Szopatják a jónépet,de a pirosba forduló,belső sávból jobbra kanyarodó,körforgalomban tolató stb... tetűket meg leszarják.Érdekes,én smasszer vagyok,de ha kiszállok egyenruhában az autómból még pisszeni sem mer egyik se ha elküldöm a k...a anyjukba őket.Nyelvtudás hiánya?Na helyben befalcolok ha nem értenek magyarul...Azt hiszem,ez őket-rendőröket-minősíti.Igaz,a hozzáállásuk az,hogy nem büntetik őket,mert nem lehet behajtani.HAHAHA!Helyszíni bírság,jogsi,forgalmi elvétel?Külföldön megteszik a szervek,nálunk miért nem?A roncs szarokat amikkel járnak ki engedi be az országba?Talán utána kellene járni,hogy mi is a helyzet ..

Acmee 2008.09.05. 12:30:41

Cipőt le, talpat megnéz, aztán 9x9mm-nyi ólom, közvetlen a pálya mellett :P :P

(Na jó, ez morbid volt) :)

w124 2008.09.05. 12:32:50

DreZZyk!Akkor mit keresel nálunk te büdös köcsög.Mindenhol veletek van a baj!Takarodj haza te buzi!

Rocko- 2008.09.05. 12:36:23

proteam 2008.09.05. 12:00:38
nem, az országbn iszonyat sok helyen van csak 1 sínpár, és kitérő nélkül elég nagy szakaszon foglalja a pályát. hol ebbe, hol abba az irányba. elég veszteséges.

karlmann 2008.09.05. 12:37:02

Ja még valami a román teherautó sofőrökről. Azért jönnek erre, mert olcsóbb az autópálya, már ha egyáltalán felmennek rá, mert a nagy részük kikerüli.

Viszont a szerb rendőr ott áll a határnál az autópálya felhajtónál és ha nem megy fel a kamion a pályára akkor rábeszéli. A TRANZIT tábla végig ki van téve és a lehajtónál is rendőrök állnak. Ezzel a módszerrel esetleg nálunk is lehetne csökkenteni a magyar főutak és mellékutak terheltségét.

Másrészt jelenleg a román fuvarozók árai igen kedvezőek, ezért sok cég szállíttat velük, nemcsak románok. Az, hogy mennyire tartják be a szabályokat a legkevésbé sem érdekli a megbízókat. Ezért általában addig mennek amíg bírnak, és ha már nem bírnak akkor leülnek a kamion mellé, iszogatnak egy kicsit aztán lefekszenek, majd három óra múlva ittasan és fáradtan mennek tovább. Amikor a rendőr elkapja őket Biharkeresztesnél és kiderül, hogy a kocsi tengelysúlyos 3 tonnával, túllépték a vezetési időt 5 órával és még ittasak is, akkor nagyon meg tudnak lepődni egy 500.000 Ft-os bírságon.

Long Johnny 2008.09.05. 12:38:18

"Felnyíltak a határon a sorompók, Európa kitágult, de láthatóan nem vagyunk felkészülve az új problémákra." -ez a problema a szerzö szerint "uj"?

Talan nem a felszinen kellene feszegetni a temat, hanem inkabb a gyökerenel elkapni. Miert van egy soför egy ilyen buszon? Nem hiszem, hogy önszantabol lenne rajta. Azert mert a kedves vallalkozo aztmondta neki, hogy Te mesz egyedül, nincs valtotars, sporolunk. Draga az üzemanyag, nem lehet akkora aremelest csinalni. Mindenki nyomott aron dolgozik es mindenki meg szeretne elni belöle (a ki es hogyan-t most haggyjuk). Ha emelne az arakat akkor nem menne legközelebb mert megcsinalja majd helyette mas. Nem ismerem a roman peldakat, de ismerem a magyar helyzetet. Amikor a soför takaritja a buszt indulas elött. Biztos pihenten ül a kormany möge. Mire bepakolja az összes csomagot, mert ez se faraszto ugye. Nem vagyok buszos, de meg tudom erteni a helyzetet. Esetleg meg van egy gyereke es egy felesege is akikröl gondoskodnia kell, tehat bevallalja a fuvart mert muszaly neki.
Csinaljon pihenöt sokszor? Mikor amikor megvan a menetrend es a kedves utasok tepik a szajukat, hogy mikor erünk mar haza. Esetleg meg panaszt is tesznek a fönöknel... Aztan hol pihenjen olyan nagyon frankot. Talan egy Wc-s parkoloban? Es mit csinaljon a sok utassal, akassza a nyakaba? Amikor a buszosnak olyan kis zergebaszta utakon kell mennie mert nem fizeti a fönök a palyadijat addig nem lessz valtozas. Nem a soförön mulik minden. Vagy amikor a soför aztmondja, hogy vegyel navigaciot es hasznaldd a sajatod mert nekem nincs penzem. Jo lehet ma buszosnak lenni...
Kamionosokkal ugyanez a helyzet. Gondolja valaki is, hogy amikor lejar a vezetesi idö akkor olyan nagyon sokat tudnak pihenni? De meg kell allni mert muszaly nekik. Különben jön a rendörbaacsi es megvagja öket. Amikor a frankfurti repter utan allnak sokszor a kamionok a leallosavban es mellettük a 3 savon tüznek el a kocsik akkor sokat pihennek. De meg kellett allni. Vagy amikor eppen a kamion hatulja sokszor kilog este a palyara mert mar nem fer be a parkoloba... sok pelda van.
Azt is figyelembe kell venni, hogy itt a szezon, mindenki minnel több fuvart akar csinalni. Aztan megis a soförön lessz elverve a por, ö egy babu akit csak rangatnak össze vissza. Ennyi...

Acmee 2008.09.05. 12:42:37

karlman: És a fuvarozó cég profitpolitikájába be vannak építve ezek a bírságok. Meg lehet figyelni, h ami munkát - a határidő rövidsége miatt - nem vállalnak be más speditőr cégek, akkor a románok ugranak rá...

És ugye a bírság még mindig a kötbér alatt van....

Kopi3.14 2008.09.05. 12:46:52

Vasuti aruszallitas legnagyobb problemaja a sebesseg. Bar nem friss, hanem regi adat, konkretan 99-ben mondotta egy tanarom, akkor a kozuti aruszallitas sebessege midnen holtidovel kb 60km/h volt, mig a vasuti 8 v 15km/h. Na, ennyit a vasuti szallitasrol. PLusz minden telepulöshez nem megy vasutvonal, ellenben minimum egy szfaltut szitne biztosan.

red alert · http://autosiskola.blog.hu 2008.09.05. 12:52:35

vasútat minden településre! akkor majd azon bosszankodtok a vonatoknak miért van elsőbbsége meg milyen hangos stb...
ennek az egész cirkusznak a globalizáció az oka, mert az okos vásárló európa egyik és másik végén ugyan azt a terméket akarja ... de ahoz oda kell jutnia a terméknek... ez a népvándorlás ami meg napjainkban van az már nem is leírható (velejárói: balesetek, környezetszennyezés stb...)

w124 2008.09.05. 12:54:07

Vagy én értem félre,vagy sok hozzászóló.Itt most kivételesen nem az örökzöld,a média által különösen sulykolt"rohadt kamionosok,fuvarosok"a téma.Most az ész nélkül közlekedő,olasz,spanyol,osztrák rendszámos román vendégmukikról beszélünk.Személyautóval,trélerrel vagy színig rakott,ótvar kisbuszokkal hajtanak.Mennek mint az állat,nem alszik egy percet sem,vezetni meg nem tud egyik sem.Nem csak a kamionosokat kéne baszogatni,hanem ezeket is.

w124 2008.09.05. 12:55:40

feketenap,Telitalálat,szívemből szóltál,nagyon jól látod!!!

gombocka 2008.09.05. 12:58:20

Sziasztok,

azt hiszem, elsösorban szégyenletes dolog, hogy a blog adminisztrátora engedélyezi a nemzetellenes szövegeket. A második említendö dolog, hogy senki nem kérdezi az érintettek véleményét, vagyis a blog igenis egyoldalú.

Ezeket félretéve:
1. Egy Kolozsváron letelepedett, de Linzben dolgozo román állampolgár vagyok.
2. M3as es M1es ismerös számomra, tranzit utazó vagyok, szolgálati kisautóval. Tehát vendégmunkás!

Majdnem minden hétvégén hazautazok, és jómagam is sok bolondot látok. Általában nem érdekel, hova való az autó, amivel veszélyesen elöznek. Néhány apróságra azért felfigyeltem itt Ausztriában is. A mentalitás sokat számít, de az nem minden, és nem általánosítható. Mindig az dobja az elsö követ, aki a szabályt megszegi. A nemzeti büszkeség nem "mellveregetös magyarságot" (á la robincook) jelent. Ne feledjük, hogy hülyébb vezetést mint Pesten ritkán látsz (Eddig csak Kievben láttam bolondabb soföröket mint Pesten, és Prágában is szebben vezetnek mint a Pestiek).

Mégis jogos a felháborodás a balesetek miatt, jogos a törekvés a tranzit forgalom szabályozására (Ausztria is ugyanezzel a problémával küszködik), csak a nemzeti gyülöletet ki kell hagyni belöle. Elöfordult nálam is a fáradtság és a cél elött 60km-re aludnom kellett az autóban, egyszerüen nem kockáztatok, akármennyire is siettem volna. A franciák meg németek mértani idomokat építenek az autópálya mellé, hogy a monoton vezetést megelözzék. Ötletek vannak még, a lényeg, hogy a 21dik század nem a forradalmároké, hanem azoké, akik komunikálni tudnak.

Ezek után mindenkinek eseménymentes utat kívánok.

Hexer 2008.09.05. 12:59:31

Latom partatlansagrol nem beszelhetunk ebben a problemaban sem...a vegen minig eljut oda hogy a magyar szarta a spanyolviaszt viszont a romania megis istenkitaly hely...
Akinek a legnagyobb szaja van az meg nem volt romaniaban, de meggyozodese hogy a sraki kocsmabol es felreszeg haveroktol mindent tud es idoelott eliteli mikozben roamniaban a munkanelkuliseg kozel 0 , azaz nulla szazalek...berek meg hasonloak mint itt.


Viszaterve a roman soforokre, alairom hogy sok barom van koztuk aki elindul europa tulso vegebol es megallas nelkul megy hazaig, en is elitelem ezt a hozzaallast. Ellemben azt tudomasul kell venni hogy odaat mas a vezetesi moral, jobban mondva a szokas ami az elozesre vonatkozik. Sajnos ha magyarorszagon ugyanazt csinaljak akkor a magyar leblokol, utkozepen marad es tartja a sebesseget, ekkor kesz a katasztrofa. En sokaig roamniaban laktam, megszoktam hogy ha valaki eloz es nem jon osze neki akkor lehuzok, lasitok es nem veszem zokon mivel tudom hogy ha velem elofordul ugyan ugy nem maradok benne a szarban. Sajnos ezt magyarorszagon nem mondhatom el, arrol ne is beszlejunk hogy meg nyugatabra mi tortenkik, mindenki ragaszkodik a savjahoz mintha oda teremtette volna az uristen, arra nem gondol hogy akar meg is halhat...

Ezt hivjak preventiv vezetesnek, es ezert van rengeteg baleset roamniaban a kulfoldiek miadt, lehetnek magyarok, nemetek es egyeb civilizalt soforok akik felkeszultsege es lelekjelenlete eleg halovany (ami nem az ok hibajuk, igy szoktak meg es nincsnenek felkeszulve).


Ps. Mint az elejen irtam az autopalyas resszel telyes mertekben egyetertek. Bar romaniaban is ugyan es megy az alfoldon ahol a torok tehereutoasok sorra kszaljak az embereket mert alaludtak.

w124 2008.09.05. 13:04:13

gombocka!DreZZyk-hozzászólásához,mit szólsz?

ttttt 2008.09.05. 13:09:59

w124! Ezzel a hozzászólással te is kitettél magadért: "DreZZyk!Akkor mit keresel nálunk te büdös köcsög.Mindenhol veletek van a baj!Takarodj haza te buzi!"

Suttyók vagytok mindketten.

Long Johnny 2008.09.05. 13:11:25

w124 2008.09.05. 12:54:07
Vagy én értem félre,vagy sok hozzászóló.Itt most kivételesen nem az örökzöld,a média által különösen sulykolt"rohadt kamionosok,fuvarosok"a téma.Most az ész nélkül közlekedő,olasz,spanyol,osztrák rendszámos román vendégmukikról beszélünk.Személyautóval,trélerrel vagy színig rakott,ótvar kisbuszokkal hajtanak.Mennek mint az állat,nem alszik egy percet sem,vezetni meg nem tud egyik sem.Nem csak a kamionosokat kéne baszogatni,hanem ezeket is.

"Ennek a levélnek az apropója, hogy ma felborult egy kisbusz az M7-esen. Mondhatnám, megint egy. Most épp az M7-esen, máskor M3, vagy épp M1, attól függően, hogy a román vendégmunkás Londonból, Madridból, vagy csak Milánóból akarta megfutni egy szuszra a távot."

Kisbusz, tele vendegmunkassal... Nem fuvarozo, csak biztos nagy a csalad :-))

zobertke 2008.09.05. 13:16:48

Mert mi magyarok mindig sokkal okosabbak és szebbek vagyunk, mint bármely nemzet. Ócsárolni mindenkit könnyebb mint tenni azért, hogy normális törvényeink legyenek. És persze azért is, hogy be legyenek tartva.De ugye, akkor mi sem tudunk átgázolni rajtuk:(Hol is húzzuk meg a balkáni gondolkodás határát?Szőval inkább szidjunk mindenkit ... amíg a pucér seggünk a hideg falhoz nem ér és föl nem ébredünk, hogy hoppá nem is a többiek a rongyos elmaradt bunkó parasztok, hanem mi. Ez egyre több síkon már érezteti is a hatását. Érdes erdély? Miért is? Mert ott annyi pénzt ad egy egész magyar megyének az infrastruktúrára a román kormány mint a kukutyinban levő moldvai falunak? Mert a magyarlakta rész, nehogymá felfejlődjön. Mert az ottani román tisztviselők száma többszöröse, mint bármelyik román többségü településen és ez nem véletlen? Egy idő után ugysem lesz ott magyar. Nem lesz majd, akit hazakűldeni sem, nehogy má' itt rontsa a szent magyar légkört. De akkora már itt sem lesz nagy szám, hogy magyar vagy. Már most sem az, sőt gyanus is az aki erre túl büszke. Majd az lesz, hogy: "apukám az vagyok neked aminek te akarsz, csak virítsd a lovét. vágod? amugy pesti vagyok nem ősmagyar.vili?"
Na bazdmeg, ezért lenne jó kicsit magunkba nézni freudi értelemben. Idióta emberek mindenhol vannak, itt is ott is. Azok meg nemcsak itthon, hanem az osztrákoknál csinálják ugyanezt (volt szerencsém), ami elhangzott. Szóval tolerancia, na az kellene ide kilószámra saját fajtánkkal és más nemzetekkel szembe. Aztán picit belegondolni, hogy milyen lehet nem pannonföldön magyarként megállni a helyed. És olyan rendészetet, aki mindenkivel, ismétlem mindenkivel, aki hibázik betartatja a törvényt. A szélsőséges hozzászólásokat nem értékelni és főleg nem lebunkoparasztozni egyből mindenkit, mert az bennünket is jellemez. Először meghallgatni aztán beszélni, mint minden civilizált ember.Ennyi csak.

w124 2008.09.05. 13:18:35

tttt!Van igazságod,csak felkúrta az agyam!Annyi a különbség,hogy én nem belőlük élek és nem náluk szidom őket meg szarozom az országukat!

ttttt 2008.09.05. 13:22:13

Azt vizsgálta már valaki, hogy mekkora a román tranzit-forgalom a sztrádákon? Könnyen lehet, hogy az átutazó autók számához mérten a balesetek száma nyugisan belefér az átlagba.

Egyébként a külföldi vendégmunkások igazán csak a román határ átlépése után izzítanak be. Amit Magyarországon láttok, az semmi ahhoz képest, amit Romániában művelnek.

Hexer 2008.09.05. 13:29:24

w124...talan a masik nem ugyanezert irta amit irt?

Nem sok romant lattam aki magyarorszagbol elne (nem sok olyan hulye van) ...lassacskan forditva mukodik az egesz, a magyar megy rendes fizetesert romaniaba es tanul meg romanul...

Alea iacta est...

misi107 2008.09.05. 13:30:07

Zobertke!Tudod belőlem elfogyott a toerancia,amikor kétszer szorítottak le belső sávból a szembejövő forgalomba!Akarod kipróbálni milyen,ha a gyerekkel együtt nézed a szembejövőket zabszemeffektussal?Vazzeg,én magyarország társadalmi szemetével töltöm együtt a fél életem de a szar is belémfagyott!
Várlak szeretettel Szegeden!

Hexer 2008.09.05. 13:33:14

ttttt...mint Pavlov kutyaja :) minnel kozelebb a kaja annal jobban nyalazzik

zobertke 2008.09.05. 13:33:38

w124!Kivéve ha fizetnek adót és itt fizetik az adójukat. Már ha a minden ravaszsággal megkent magyar vállalkozó nem zsebbe fizet ugyebár :) tisztelet a kivételnek. Akkor bezony belőlük élsz. Belőlük jársz orvoshoz és hasítassz a pályán :) Szóval: "respect,man".

lwcolors 2008.09.05. 13:34:16

gombocka 2008.09.05. 12:58:20

Nem értem mi abban a nemzetellenes, ha Magyarországon kelet-nyugati irányban 200 km-t autózva látom, hogy a közveszélyes módon autózó autósok felének román a rendszáma. Ez nem nemzetellenesség, hanem tény... nem egy nemzettel van bajom, hanem a közveszélyesen közlekedő autósokkal, legyen bármilyen nemzethez tartozó.

w124 2008.09.05. 13:39:25

zobertke!Elkanyarodtunk a témától,lassan az jön,hogy mennyire jó,hogy kialvatlanul állat módon közlekednek nálunk."lwcolors"-nak igaza van.Ezek tények,nem az a baj,hogy egy évben egyszer felborul egy román kisbusz...

zobertke 2008.09.05. 13:40:51

misi107 Én teljesen megértelek. Velem is jöttek már így szembe. Itt is és ott is.Ezért is mondom, hogy mindenhol megvannak az idióták. És az a kár, hogy ilyenkor nincs ott a rendőrség, hogy előállítsa ezeket. De hidd el ugyanezt egy hofitársad is simmán megcsinálja. Vagy akár a szervízsávról vág be eléd. És őt is elő kellene állítani. Ilyen szinten semmi különbség a kettő között. Mert, mi lett volna ha egy afro figura bámul ki a volán mögűl. Akkor egyböl büdös niggerezünk? Nekem csak ezzel van bajom.

Acmee 2008.09.05. 13:45:02

zobertke: egy a para a "fröcsögéseddel"!
A magyarság nagyon is tisztában van vele, h süllyedünk bele a "saját" szarunkba. Sajnos tenni ellene nem tudunk semmit. Az a baj, h a magyar gazdaságot, politikát, egyáltalán Magyarországot sajnos nem lehet megváltani. Nem fogja senki azt mondani, h márpedig mától tényleg "jófej" leszek, és nem zúzok le minden pénzt, és normálisan végzem a dolgomat. Sajnos a változás megindításához egy lehetőség van, mégpedig egy hirtelen, drasztikus változás, ami a régi rosszat pillanatok alatt eltörli... Sokan bele fognak rokkanni, főleg a napjaink gazdagjai. Inkább az a kérdés, h mikor lesz ez a robbanás...

fogash 2008.09.05. 13:46:21

1. Romániában sosem jártam.
2. Az M1-en naponta megyek 2x50km-t.
3. A "román kamion előzi a bolgár kamiont 20km-en keresztül" nekem sokkal gyakoribbnak tűnik, mint a román-bolgár-ukrán Sprinter, aki csalinkázik a sávok között. Bár ez utóbbiból sincs kevés.
4. A RoLa terminál SOPRONnál van, nem Hegyeshalomnál, ergo a kamionok jelentős részének nem esik útba, osztrák oldalról nem vezet hozzá autópálya.
5. Tudomásom szerint kapacitásának maximumán üzemel, a vonaton én még üres helyet sose láttam, több vonatpár meg elvileg nem fér bele (tán az "egyirányú" sinek, tán az avítt MÁV-szabályozás szerint.
6. Ahhoz ugye csak egy A4 lap meg toll kellene a Parlamentben, hogy jogszabály szülessék a KÖTELEZŐ autópályahasználatról tranzitjárművek számára. Sőt a Mo.-ra irányuló forgalmat is fel lehet terelni az autópályára, ha a főutakat is fizetőssé tesszük a kamionok számára. Kövezzetek meg, de én jó lépésnek tartom, hogy a főúthálózat egy része is fizetős a nagyoknak. Más kérdés, hogy jó helyeket tettek-e fizetőssé?
7. Számomra is döbbenetes, hogy mennyi olasz rendszámú autót látok az M1-en. Romániából Olaszországba nincs rövidebb út? És ha már Mo felé jönnek, miért nem az M7en mennek le?
8. Tőlem 50km-re nyugatra már egykutya, hogy szőröstalpú román, vagy cigány magyar az ember, mindkettőt balkáninak nézik. Sokszor azt gondolom, nem is vagyunk különbbek a románoknál. :(

zobertke 2008.09.05. 13:49:51

w124. Igen ezért kellene törvényes úton megoldást találni erre. Mert ha 2-3 száz ezres büntetés várna arra, aki másokat és magát is ilyen körülmények között veszélyeztet, akkor bizony alkalmazkodnának hozzá. USA-ban pl.a rendőr egyszerű reflexvizsgálat után is eldöntheti, hogy enged tovább vezetni vagy sem. És akkor elkisér egy pihenőhelyre. Persze ez túl ideális és amúgy is rögtön felháborodnának az emberek, hogy ez már személyiségi jogokat sért. Hadd döntsem el, mikor vagyok fáradt. Sajnos nem tudom mi a megoldás hirtelen, de az sem, hogy kitiltod őket az országból. Minden külföldi, aki messzebbről jön mint xxx kilométer és nincs az autóban cseresofőr az először büntetés vagy esetleg kitíltás :)

gombocka 2008.09.05. 14:03:11


Elvböl elutasítok minden nemzeti önteltséget. Büszke vagyok, hogy magyarnak születtem. Minden országnak megvan a szépsége, a mienk a sok szép táj, a Kárpátok stb. A mi országunk nem sik, az embereink talán nem annyira elfogultak, de nem szeretnék általánosítani.
Hadd térjek vissze Hexer véleményére. Nagyonis igaza van, amikor azt mondja, hogy leblokkolnak a nyugatiak (hangsúlyozom: nem csak a magyarok), amikor valaki sietve elöz, és nem húzodnak félre. "Neki joga van menni ott" - ez ilyennek joga van ott meg is halni!!! Ne mondja itt nekem senki, hogy mindig szabályosan elözött, hogy sosem ugrott be a körforgalomba. Újra szólok: az ocsárolja a vezetési stílusunkat, aki nem sért szabályt soha, az meséljen Romániáról, aki járt is arra. Elegem van a sok pökhendi magatartásból (még a végen kiderül, hogy aki a legjobban ocsárol, még jogsija sincs :)) ). Ne feledjük, hogy kulturális különbségekröl is szó van itt: mi erdélyiek közútón közlekedünk, nem autópályán, ezért sokaknak nehéz alábbhagyni a sebességet, amikor egyenes az út.

De hadd szögezzünk le egy dolgot: sem Romániában sem Magyarországon sem máshol nincs nagyobb veszély áz utakon, mint egy vén trotyi a mamával hetente egyszer vasárnap kocsikázva. A nyugati turistak hozzánk is megpakolt autóval jönnek, és totyogó tempójukkal több balesetet okoznak mint mi az autópályákon. Sajnos ök mindig az elözött autóban vannak, és általában meg is usszák szárazon. A különbözö áruforgalmazok minden országban gyorsabban járnak mint a többi soför: az idö az pénz!
A legszembetünöbb példát Lipcse mellett láttam: 50es tábla, helység. Az elöttem levö soför 50el hajtott, és tovább fékezett. Ahhoz, hogy megelözzem öt 40nél, nekem 60al kell mennem, ami a nyugati mentalitasban már veszélyes vezetés. Azóta a fönökömet is azzal szivatom, ha azt mondja veszélyes elözés, hogy a nyugatiaknak tinta folyik az ereikben, nem vér. Ezért mondom, kulturális különbségröl van szó elsösorban:
---- A nyugati gondolkodás kevés helyet hagy spontán cselekvéseknek, tervezett, rendezett --- a keleti spontán, kevésbé rendezett, az emberek tudnak élni és kockáztatni.

Az üzleti világban mozogva látnom kellett ezenkivül: az üzletember nem érzi jól magát nyugaton, van pénze, de nem él, a keleti mosolyog, és turistakedvelö, de sosincs pénze tartalékban.

A nyugati soför komoran néz maga elé, unja a vezetést, a keleti agreszivabb sofor, szereti a kihivasokat és élénk tekintettel száguld.

ttttt 2008.09.05. 14:05:14

Magyarországra való belépéskor feljegyezni a rendszámot és időt, kilépéskor ellenőrizni az országban eltöltött órák számát.

Például, ha belép Hegyeshalomnál reggel 9-kor majd Nagylakon jelentkezik délután 1-kor, már jöhet is a bünti, azt menjen amerre lát.

ttttt 2008.09.05. 14:08:05

Magyarországra való belépéskor feljegyezni a rendszámot és időt, kilépéskor ellenőrizni az országban eltöltött órák számát.

Például, ha belép Hegyeshalomnál reggel 9-kor majd Nagylakon jelentkezik délután 1-kor, már jöhet is a bünti, azt menjen amerre lát.

gombocka 2008.09.05. 14:18:10

zobertke: csípem a komentjeid, hadd komunikáljunk! hülyék mindenhol vannak, nem öket kell keresni.
ttttt: én ha csak Magyarországra lépek be, és ugyanott lépek ki, de közben nem aludtam, hanem buliztam. Az óraszám oké, de a pihenés nem volt meg. Hogyan tovább?????

DreZZyK 2008.09.05. 14:20:26

feketenap: igazad van, eltuloztam a dolgokat, DE 1.en nem vagyok pocs, 100%feleted vagyok 2.biztos tobbet vagyok uton mint te 3. a tokom tele van mar aval hogy, mikor lattok egy roman rendszamu jarganyt, akkor mar hamar azt mondjatok hogy: "Ne`, egy budos roman"
Mi kerlek szepen itt erdelybe, nem igy cselekszunk, lattunk egy magyarorszagi autot, en szemelyesen orvendek neki, hogy haza-haza latog egy magyar.
GYEREKEK, nem kell gyulolni senkit, mind emberek vagyunk, mindenkinek mas a vezetesi stilusa, mindenki maskepp meri be a tavolsagot, es stb stb stb...
Addig mig egy barom gyorshajto nem erint meg, addig nem is kell vele foglalkozni,, szerintem. Nem tudom ti hogy vagytok evel

Megegszyer bocsanat az elobbi hozzaszolasomhoz!

zobertke 2008.09.05. 14:29:05

gombocka: én is pont ezt akartam mondani Senki nem tudja sajnos ellenőrizni, hogy nemüe pont Eisenstadt-ból vagy Bécsből megyek Nagyváradra, mert az még belefér. Szóval ez nagyon nehéz dolog. A gyorshajtásos átlagolás az viszont jó ötlet autópályán. Ha kapus pályák lennének. A kapunál ki sem engedne amíg a díj + bünti be nincs fizetve. Mondjuk ez sem segít ha 220üal hasít majd megiszik egy kávét valahol. (Mondjuk legalább "pihen" :)). A kultúrákbeli különbséggel meg nagyon egyetértek. Ez nagyon igaz és nagyon nehéz probláma is. Ahol két különböző kultúra találkozik ott nagyok a surlódások. De ez dinamikus.Ha majd egyszer Romániában is sok pálya lesz és más életvitel, akkor nem itt lessz ez probléma, hanem ott pl. a törökökkel. De ez oda-vissza dolog, mert a másik fél meg ezt a felet érzi problémának. Szóval ez nem egyszerű, sajnos. De biztos van megoldás.

Lowtyo 2008.09.05. 14:38:31

Jelek, amik arra utalnak, hogy túl fáradt vagy a vezetéshez:

- britniszpírsz megy a rádióban, de te nem kapcsolod el
- úgy gondolod össze tudnál barátkozni sóbertnorbival, győzikével és fekete pákóval
- megállsz a buszmegállóban és az ott várakozó lánytól a tarifáról érdeklődsz
- nem érted miért jön mindenki szembe az autópályán
- benzinkúton odadod a kulcsot a kutasnak, hogy parkolja le az autót, elkéred a szobakulcsot a pénztárnál és lefekszel a WC-ben
- az orrodat az ablaknak nyomva nézed az elsuhanó tájat, majd feléllsz, hogy hátramenj a büfékocsiba
- ön román

DreZZyK 2008.09.05. 14:40:06

Meg egy dolog :) itt romaniaba 1 autopalya van, lent delen, Bukarest es Ploiesti kozt ahol lovasszekerek kozlekednek, dacia-k, trabantokat is lehet neha latni.itt nagyon hibas a rendorseg, mivel kreszt sem adtak ki ahoz hogy, hogyan kell kozlekedni egy autopalyan.Romaniaba, delen fogalmuk nincs az embereknek az autopalyarol.Es eszre lehet venni azt hogy nalatok az autopalyan tobb auto kozlekedik, akik delrol, Bukarest kornyekerol, szarmaznak.A Bukaresti polgarmester, meg az elnok is bevalotta h bukarest kornyekerol szarmaznak az idiota soforok, es nem csak nalatok okoznak bajt, hanem erdelyben is.

zobertke 2008.09.05. 14:43:46

Amúgy meg mindenki menjel el egy kis időre Olaszországba vezetni. Garantált élmény, nem biztos a jó értelemben :) De ha lazán állsz hozzá és felveszed a déli stílust (halálközeli manőverek oltári nyugodtsággal + kiélllezett reflexek), akkor még élvezni is tudod egy idő után :)Amúgy tény, hogy, aki sokat autópályázik az egy idő után egész másképp vezet a normál utakon (és jobban fél is, kevésbé mer kockáztatni,mert nem érzi), szóval a vezetési kultúrát ez is nagyban befolyásolja. És azt sem lehet elfelejteni, hogy az emberek túl hirtelen váltottak ladáról vagy daciáról sokkal erősebb autókra és ezeknél mint tudjuk másképp működik a gázpedál. ezzel persze nem a ladáspkat és a daciásokat akartam megbántani, de ez tény. vad a példa de ha egy benszülött kezébe gépfegyvert adsz miután egész életében ijjal vadászott, nem biztos, hogy tudja kontrollálni magát.max idővel, vagy ha az oroszlán is visszalő :)

Hexer 2008.09.05. 14:44:21

gombocka...ahogy mondod, a mentalitasba kell keresni a kulombseget, ha valaki volt a torokoknel akkor tudja milyen kaosz van ott a kozlekedesben, de ha maradsz es megerted rajosz hogy a nyugati rendszer halalra lenne itelve abban a kornyezetben... dugo dugo hatan.

aki vegzett komolyabban foglalkozott a matekel tudja hogy van kaoszelmelet, minden rendszertelen magatartasban is van egy rendszer, ha azt megerted akkor egy olajozott gep resze vagy. Persze nem akarom a letjogusultsagat vizsgalni hogy kinek jobb a vezetesi stilusa, csak megjegyszem hogy emberet valogatja.

En peldaul mikor atmegyek romaniaba mondhatom hogy nyugottabban megyek mint magyarorszagon, tudom hogy ha para (miattam vagy mas miatt) van a szembejovo tars es ketten megoldjuk, mikozben magyarorszagon sokan bambulnak es hirtelen nemvart reakciokat tesznek, ami adott esetben a vetlen fel kara lesz, nem beszelve a kulfoldiekrol akik ingerszegeny kornyezetbol erkezve csak bajt csinalnak.

Mindenhol lehet kozlekedni, csak at kell venni a ritmusat, a vezetesi szokasokat.


Ami viszont a faradt vezetest illeti igazabol nemsok megoldas van, tahografot nem lehet minden autoba szerelni (jogilak), ugyanigy korlatozni a forgalmat vagy eldonteni szubjekiven hogy ki mehet es ki nem.
A legszebb a demokraciaban hogy az ember elhiszi hogy erte van...mikozben az a legnagyobb borton, ha korbenezunk akkor most jobban megfigyelnek minket mint a komunizmus ideen :) es meg mi akarunk plusz ellenorzest a magunk erdekebe...ember embernek farkasa...
Aki a leg hangosabb altalaban az keveri a legtobb bajt, mint kozutra SUV...mert felek a masiktol...vagy fel attol hogy sajat hulyesegedbol nehogy elpatkoljon...

Eleg szomoru mikor az ember sajat hulyesege megfekezesera hoz torvenyt...

ttttt 2008.09.05. 15:04:05

DreZZyK, hallgass már el. Romániában évek óta KÉT autópálya van barátom. Nehezen érnek el a hírek hozzád a közsébe? :))

driftbalu 2008.09.05. 16:11:21

Bocsi, én nem vagyok moderátor de ne égessétek már a "magyarokat" ilyen dumával h huzzál haza büdös román.... amugy meg féljetek tölem is mert állat vagyok:) akkor most én is köcsög vagyok??? mert nem 50el megyek hanem 90el?

jenko80 2008.09.05. 17:49:02

szal a pályán történő figyelmetlenségből, gyorshajtásból vagy rossz műszaki állapotból következő balesetek megelőzésére megoldás lehet
1. közös román-magyar(-szerb) médiakampány, még EU-s támogatást is lehetne hozzá szerezni;
2. amit kedvenc miniszterelnökünk is javasolt, hogy ti. trafi a pályára. Ez - a blogon várható népszerűtlensége ellenére - azért is lehet célravezető, mert egyrészt tapasztalataim szerint nem sokan mennek a megengedettnél gyorsabban, másrészt nem kell azt a trafit szigorúan 130-ra állítani, lehet az pl 160, de aki gyorsabban megy, az kaphasson már egy kis csekkecskét no.;
Más értelmes (szorosan a témához kapcsolódóan) nem jut eszembe. Ja, a közúti teherfuvarozás kapcsán egyetértek azzal a hozzászólóval, aki felvetette, hogy vásárlói magatartás függvénye is, hogy mire és honnan van igény. Tessék hazai árút/terményt vásárolni, idővel majd csak megérzi a piac.

Ottopappa 2008.09.05. 18:59:51

Romááán??? Azt a trágya népet!!! Kár volt rájuk karaktert pazarolni...

andand 2008.09.05. 20:06:55

Szomorú végigolvasni ezeket a hozzászolásokat. Aki azt hiszi, hogy Romaniaban nincs szó balestekről, az téved. Természetesen nem jelentenek be minden egyes külföldön történt balesetet, amelynek román sérültje is volt, de a komolyabbakat igen. És néha nem is a román rendszámú okozta a balesetet... Nehogy azt higgyétek védem azokat, akik fáradtan vezetnek vagy aggresszívan, én se szeretem őket. De ezek alapján általánosítani butaságra vall.
Igenis, van aki itt is ismeri a KRESZ-t, van aki településen se lépi túl a megendgedett sebességet (vagy ha igen, akkor max. 10 km/h-val), aki megáll a gyalogátjárónál, beenged a sorba, sőt még a jobbratartást is ismeri, bár ezekből elég kevés van.
Sajnos sok a baleset itt (is) és a vélemények megoszlanak, miért is van ez így. Aki mostanában errefele jár láthatja az okokat: pl. nincs autópálya, nagy a forgalom, ha haladni akarsz, akkor kénytelen vagy előzgetni. Sajnos van aki tolakodik, záróvonalon, kanyarban is előz. Így figyelmes kell lenni, figyelni nemcsak a te sávodat, hanem a szembejövőt is.
(Csak zárójelben mondom, hogy jött velem szembe autó Magyarországon, sőt Svájcban is (Francia rendszámmal). )
Magyarország tranzitország, ez tény, tehát kell számolni a külföldi autókkal is. Miért mennek ott és nem pl. Szerbián keresztül? Szerintem egyik ok, hogy EU-s országok ezek, és még azelőtt is fontos volt, hogy vízummentesen és kevesebb határátlépéssel lehetett eljutni így Nyugat Európába (pillanatnyilag 1 vs. 3). Nem is olyan rég még vízum kellett, hogy Szerbiába belépjünk. Ha Olaszországba kéne menjek, én is Magyarországon keresztül utaznék, még ha kicsit hosszabb is.
Az Olaszországból hazatérő vendgégmunkások egy része tényleg borzasztó mit művel, a hazaiaknál sokkal rosszabbak tudnak lenni.
Kitiltani az "románokat"? Jó ötlet, de előbb talán az EU-ba való belépést kellett volna meggondolni. És elinulni pl. Fehéroroszország vagy Észak-Korea irányába...
A megoldás a rendőrség fokozott jelenléte és a szabályok betartatása lenne. Ott is, itt is.

Kopi3.14 2008.09.05. 20:43:53

Saját tapasztalat: Köln-Bp viszonylatban, tetszőlegesen megejtett hazaút során, ha előztünk éppen kamiont, akármit, akkor ami autók levillogtak, minőségtől függetlenül agoyn voltak pakolva, még német rendszám mellett is. És mindenki a különféle délkeleti népket emlegette velük kapcsolatban, hogy oda húznak. És elég sok volt belőle.

Az, hogy a románok nem tudnak vezetni otthon, az egy dolog, ha külföldre szabadulnak, akkor ott minimum illik nem a hazai taplósággal, hanem a kinti nomrálissal közlekedni.(bevállalnak midnenféle kockázatos előzéseket). És odahaza is akkor kéne sietniük, amikor vna rá lehetőség. De ezt utálom Mo-n is, ha úgy rohan a kreténje, hogy még véletlenül sem tud váni fél percet egy tiszta, egyenes szakaszon történő előzésre, hanem feltétlen a többit is meg akarja magával együtt ölni. Néha komolyan mondom jó lenne a kidobható, majd visszahúzható féltéglát rendzseresíteni a járműbe ilyen esetekre.

yenoee 2008.09.05. 22:37:31

Hali!
Anyósék vendégszobákat adnak ki, nemrég két autónyi román lakott náluk. Rendőrök, + tolmács kísérte őket. Úgy volt, hogy lekapták őket a 8-ason, és hát valamék a tárcájában kotorászva, iratait keresve - szól a legenda - talált valami nagyobb címletű ajrót és olyan szerencsétlenül kezdte lobogtatni az idegességtől, meg olyan furcsán képezte román ajkán a szavakat, h az formailag kimerítette a vesztegetési kísérlet tényállását.
Gyorsított eljárásra várva, két felejthetetlen éjszakát töltöttek nálunk. Nemtom, végül mennyire büntették őket, de efféléket kéne csinálni, rengeteget, és nem csak vesztegetési kísérletre, hanem a konkrét szabálysértésre is. Aztán amikor a hosszú hétvégét nem odahaza, hanem valahol félúton, de teljes bizonytalanságban tölti el, akkor talán legközelebb másként és máshol lép ki a sorból előzni. Pl.

Defoe 2008.09.05. 23:28:35

Mondjuk azt se tudom náluk milyen vontatmánynak számít a merci sprinter/legnagyobb asszem/+tréler rajta egy ugyanakora sprinter. Vagy valami hasonló összeállítás. A vontató autóban meg vagy 8-an bámulnak kifelé. De ez nemcsak a románokra érvényes. Ukránnal is találkoztam már aki ilyen szerelvénnyel tépett 130 felett..

misi107 2008.09.06. 09:17:20

Zoebertke!Ez rendben van,de nekem attól (is) feláll a szőr a hátamon,hogy ezeket büntetlenül megtehetik.A magyar autósokat szopatják agyba-főbe minden elérhető módon,aki külföldi ahhoz hozzá sem szagolnak.Szerinted ha velük szemben is fellépnek,akkor is megtennék ezeket a dolgokat?Ha híre megy-márpedig megy-hogy magyar zsaruk szívatják őket-na nem csak a románokat lehet ide írni másokat is...-jobban odafigyelnek arra,hogy mit művelnek?És itt már a hivatalos eljárás macerájára is gondolok.Ki szeretne plusz napokat itt tölteni,mert elvették a kocsikulcsot egy szabálytalanságért?Szerintem ezek már önmagában visszatartó erejűek (is) lehetnek.Én amit írtam példát,csak egy volt a sok közül.Érdekes módon a rendőrök a főnökségük előtt történő (CsRFK...) baleseteket is leszarják.És nem a magyar pilóták termelik ki ezeket.A határ felé vezető úton is napi rendszerességgel okozzák a tragédiákat kamion,szautó,kisbusz,minden játszik.Persze mikor ellenőrizték a bejelentéseket?Amikor fel volt bontva az út,be volt dugulva minden.És a nagymellényű szerv kijelentette,hogy nincs semmi gond.Persze,ha nem megy a jármű és több km-s a kocsisor akkor nem is okoznak balesetet...

malnadzsem 2008.09.06. 13:04:16

Eléggé a "románozás" irányába ment el a dolog, pedig van bőven más "érdekesség" is kishazánkban az utakon. Jómagam gyakran szoktam közlekedni Székefehérvár - Kecskemét viszonylatban. Ami Dunaföldvár és Fehérvár között történik az nálam is kiveri a biztosítékot néha, pedig anno a 4-esen szocializálódtam... Az ex-jugó vendégmunkások szvsz. cifrább dolgokat tudnak művelni a a keleti kollégáiknál. Volt rá példa, hogy tükörjégen próbáltam hazajutni az említett útvonalon, amikor egy emeletes(!) busz megelőzött, (természetesen kanyarban) mert neki kevés volt a sebességem. Akkor egy szűk 50 km-es szakaszon 3 helyen láttunk az árokba csúszott osztrák rendszámú 10+ éves furgont. Gondolom mind siettek...
Az egész útszakasz tele van keresztekkel és jó részükön nem magyar a felirat. A 81-es út sem véletlenül érdemelte ki a halálút nevet.
Ha tehetem mostanában inkább az M7-M0-M5 vonalon járok, mert az M0-ás rossz híre ellenére még mindig biztonágosabbnak tűnik.

Hilfy 2008.09.07. 14:49:20

Nem sok kamikázézó román sofőrrel találkozom, viszonylag sok román állampolgárral viszont igen, autón kívül. A személyes tapasztalatom az, hogy normálisak, nem köpködni jönnek ide, sokan keményen dolgoznak, sokan pedig csak a -tradicionális ellenérzések ellenére- városainkat, látnivalóinkat jönnek megnézni. Ez eddig nem a cikkhez, sokkal inkább a gyalázkodó hozzászólásokhoz tartozik.

Nem vitatom a tényeket, személyes tapasztalatokat, nyilván sok a baleset, sokat Ők okoznak, a már hosszasan felsorolt okokból.
De: mi sem vagyunk jobbak! Mindenki nézett már be előzést; aki nem arra meg valószínűleg a legtöbben nem a kockázatkerülő, hanem a tutyimutyi vezető klisét alkalmazzuk. Ilyenkor jól jön egy segítő, fejben is ott lévő autóstárs, aki SEGÍT elkerülni a nagyobb bajt. Állandóan erre alapozni az persze szerintem nem kutúra, hanem ostobaság, és közveszélyes, de tény, hogy működhet, és sok helyen-szükségből- működik is.
A görögök hogy előznek?! Dupla záróvonalon előzött meg egy-két busz beláthatatlan hegyi kanyarban. Helyi erő volt, tudta, hogy a szembejövő szintén helyi erők automatice húzódnak le -az egyébként erre alkalmasan széles- leállósávba.Para csak akkor volt, ha egy NEM HELYI jött szembe.
Ha külföldön vagy, TE alkalmazkodj! Ha nem megy, akkor menj repülővel, busszal, repülőszőnyeggel, mert ezzel mást nincs mit tenni..

Engem spec kikészít némelyik plakát mostanság: "Ön előz, vagy előzékeny?"
Gondolom nektek is megvolt a tábla. Akkor ha előzök, automatikusan bunkó életveszélyes állat leszek? Mert ez bizony baromság!!
Még talán annyit, hogy a magyarok is híresen rossz turisták, és rossz külföldi vezetők, pedig ugye szeretünk büszkék lenni arra, hogy milyen jól tudunk alkalmazkodni, mert ugye a magyar ész, meg a kiskapuk használatához szokott gyors gondolkodásmód...
Az effektív problémára két megoldási lehetőséget látok, amit itthon lehetne elkövetni.
1.)Tényleg lehet ellenőrizni az átlagsebesség számítással a gyorshajtókat, de sajnos csak őket, mert ugye aki 80-90-nel végigszüttyögi az utat pihenés nélkül, annak nem lesz gondja ezzel. És igen, tudom, hogy csak részmegoldás, de az is több, mint a semmi.:)
2.) behajtáskor bizony lehetne ellenőrizni a járművek műszaki állapotát, legalább szúrópróba-szerűen.
Tudom, hogy ember, meg idő, meg minden,de hátha ér valamit, vagy csak elkerülnék a kötekedő országot azok, akiknek vaj van a fején, ha egyszer híre megy..
Őszintén szólva még soha azt sem nézték még BÁRHOVÁ való behajtáskor, hogy van-e pótkerekem, milyen a gumim, törött-e a kocsi.. stb-stb.

Hilfy 2008.09.07. 15:17:45

Nem sok kamikázézó román sofőrrel találkozom, viszonylag sok román állampolgárral viszont igen, autón kívül. A személyes tapasztalatom az, hogy normálisak, nem köpködni jönnek ide, sokan keményen dolgoznak, sokan pedig csak a -tradicionális ellenérzések ellenére- városainkat, látnivalóinkat jönnek megnézni. Ez eddig nem a cikkhez, sokkal inkább a gyalázkodó hozzászólásokhoz tartozik.

Nem vitatom a tényeket, személyes tapasztalatokat, nyilván sok a baleset, sokat Ők okoznak, a már hosszasan felsorolt okokból.
De: mi sem vagyunk jobbak! Mindenki nézett már be előzést; aki nem arra meg valószínűleg a legtöbben nem a kockázatkerülő, hanem a tutyimutyi vezető klisét alkalmazzuk. Ilyenkor jól jön egy segítő, fejben is ott lévő autóstárs, aki SEGÍT elkerülni a nagyobb bajt. Állandóan erre alapozni az persze szerintem nem kutúra, hanem ostobaság, és közveszélyes, de tény, hogy működhet, és sok helyen-szükségből- működik is.
A görögök hogy előznek?! Dupla záróvonalon előzött meg egy-két busz beláthatatlan hegyi kanyarban. Helyi erő volt, tudta, hogy a szembejövő szintén helyi erők automatice húzódnak le -az egyébként erre alkalmasan széles- leállósávba.Para csak akkor volt, ha egy NEM HELYI jött szembe.
Ha külföldön vagy, TE alkalmazkodj! Ha nem megy, akkor menj repülővel, busszal, repülőszőnyeggel, mert ezzel mást nincs mit tenni..

Engem spec kikészít némelyik plakát mostanság: "Ön előz, vagy előzékeny?"
Gondolom nektek is megvolt a tábla. Akkor ha előzök, automatikusan bunkó életveszélyes állat leszek? Mert ez bizony baromság!!
Még talán annyit, hogy a magyarok is híresen rossz turisták, és rossz külföldi vezetők, pedig ugye szeretünk büszkék lenni arra, hogy milyen jól tudunk alkalmazkodni, mert ugye a magyar ész, meg a kiskapuk használatához szokott gyors gondolkodásmód...
Az effektív problémára két megoldási lehetőséget látok, amit itthon lehetne elkövetni.
1.)Tényleg lehet ellenőrizni az átlagsebesség számítással a gyorshajtókat, de sajnos csak őket, mert ugye aki 80-90-nel végigszüttyögi az utat pihenés nélkül, annak nem lesz gondja ezzel. És igen, tudom, hogy csak részmegoldás, de az is több, mint a semmi.:)
2.) behajtáskor bizony lehetne ellenőrizni a járművek műszaki állapotát, legalább szúrópróba-szerűen.
Tudom, hogy ember, meg idő, meg minden,de hátha ér valamit, vagy csak elkerülnék a kötekedő országot azok, akiknek vaj van a fején, ha egyszer híre megy..
Őszintén szólva még soha azt sem nézték még BÁRHOVÁ való behajtáskor, hogy van-e pótkerekem, milyen a gumim, törött-e a kocsi.. stb-stb.

Hilfy 2008.09.07. 15:37:01

Nem sok kamikázézó román sofőrrel találkozom, viszonylag sok román állampolgárral viszont igen, autón kívül. A személyes tapasztalatom az, hogy normálisak, nem köpködni jönnek ide, sokan keményen dolgoznak, sokan pedig csak a -tradicionális ellenérzések ellenére- városainkat, látnivalóinkat jönnek megnézni. Ez eddig nem a cikkhez, sokkal inkább a gyalázkodó hozzászólásokhoz tartozik.

Nem vitatom a tényeket, személyes tapasztalatokat, nyilván sok a baleset, sokat Ők okoznak, a már hosszasan felsorolt okokból.
De: mi sem vagyunk jobbak! Mindenki nézett már be előzést; aki nem arra meg valószínűleg a legtöbben nem a kockázatkerülő, hanem a tutyimutyi vezető klisét alkalmazzuk. Ilyenkor jól jön egy segítő, fejben is ott lévő autóstárs, aki SEGÍT elkerülni a nagyobb bajt. Állandóan erre alapozni az persze szerintem nem kutúra, hanem ostobaság, és közveszélyes, de tény, hogy működhet, és sok helyen-szükségből- működik is.
A görögök hogy előznek?! Dupla záróvonalon előzött meg egy-két busz beláthatatlan hegyi kanyarban. Helyi erő volt, tudta, hogy a szembejövő szintén helyi erők automatice húzódnak le -az egyébként erre alkalmasan széles- leállósávba.Para csak akkor volt, ha egy NEM HELYI jött szembe.
Ha külföldön vagy, TE alkalmazkodj! Ha nem megy, akkor menj repülővel, busszal, repülőszőnyeggel, mert ezzel mást nincs mit tenni..

Engem spec kikészít némelyik plakát mostanság: "Ön előz, vagy előzékeny?"
Gondolom nektek is megvolt a tábla. Akkor ha előzök, automatikusan bunkó életveszélyes állat leszek? Mert ez bizony baromság!!
Még talán annyit, hogy a magyarok is híresen rossz turisták, és rossz külföldi vezetők, pedig ugye szeretünk büszkék lenni arra, hogy milyen jól tudunk alkalmazkodni, mert ugye a magyar ész, meg a kiskapuk használatához szokott gyors gondolkodásmód...
Az effektív problémára két megoldási lehetőséget látok, amit itthon lehetne elkövetni.
1.)Tényleg lehet ellenőrizni az átlagsebesség számítással a gyorshajtókat, de sajnos csak őket, mert ugye aki 80-90-nel végigszüttyögi az utat pihenés nélkül, annak nem lesz gondja ezzel. És igen, tudom, hogy csak részmegoldás, de az is több, mint a semmi.:)
2.) behajtáskor bizony lehetne ellenőrizni a járművek műszaki állapotát, legalább szúrópróba-szerűen.
Tudom, hogy ember, meg idő, meg minden,de hátha ér valamit, vagy csak elkerülnék a kötekedő országot azok, akiknek vaj van a fején, ha egyszer híre megy..
Őszintén szólva még soha azt sem nézték még BÁRHOVÁ való behajtáskor, hogy van-e pótkerekem, milyen a gumim, törött-e a kocsi.. stb-stb.

Hilfy 2008.09.07. 15:38:26

de jó, olyan okos vagyok, hogy rögtön 3szor is lenyomta ugyanazt a fél oldalas szösszenetet :(
bocs érte, véletlen volt.
esetleg valaki moderálná? :)

zalkapone 2008.09.07. 18:04:21

Hilfy!

Elméletileg a határon (amíg volt) az ott tartózkodó hatóság (vpop, határőrség) ellenőrizhette a belépő járműveket, és dönthetett a be nem engedésük mellett. Sokszor éltek is a lehetőséggel, hidd el! Viszont most? Legfeljebb a mobil ellenőrző csoportok vannak, akik meg inkább a csempészeket szűrik, nem a szar autókat.

misi107 2008.09.07. 20:47:36

Hilfy!Te rögtön leírtad azt,amit BE KELLENE NEKIK IS TARTANI!Azt,hogy ha már ebben a nyüves országban vannak,akkor tartsák magukat az itteni viszonyokhoz!MERT NEM EZ VAN!Persze,megint lehet fikázni saját magunkat-jó magyar szokás szerint-de sajnos a valóság az,hogy kedves védelmedbe vett keleti barátaink tesznek mindenre.Írjak egy mai példát,ami velem és családommal esett meg?Lásd:
egyirányú utca vége.Nem nevezem meg milyen rendszámú autó megáll a kanyarban.Egy pont a javára,észrevette,hogy ku...ra senki nem fog mellette elférni,ha ott parkol.Mínusz pont,nekiállt visszatolatni-l. egyirányú utca.Én a töketlen gyalogos persze mögötte mentem volna át,előttem a babakocsit tolva.A kedves kollega akkor kapott észbe,amikor egy istenest csaptam a talicskája tetejére,az asszony meg kettes hiperűr sebességgel húzta vissza a gyereket babakocsistól.De nézzük a tegnapot:Szeged,József A. sgt Római krt. kereszt.Kanyarodok jobbra zöld a lámpa Keleti rendszámos kamion elhúz a kocsi előtt.Padló 1-2-3 ...sebességem?Mem 50.Belső sávból külsőbe,beállok elé,vészvillogó ki,leállok,kiszállok és tisztes magyar nyelven elküldöm a sofőrt vissza oda ahonnan jött.Az arcára volt írva,hogy tudja,ha megszólal innen nem megy tovább.És ezeket toleráljam?Ez megy minden nap és egy idő után nagyon megunja az ember.

b_u_r_b_o_y 2008.09.07. 22:16:06

Akkor kezdem. Nos,elore leszogezem, h en SZEKELY magyar vagyok, nem pasztor olah, es NEKUNK az olyan emberek miatt van a legtobb kellemetlensegunk, mint DreZZyK "kollega". Vegulis valahol megertem, m bennem is nagyon sok vegyes erzes kavarog, mikozben olvasom a hozzaszolasokat. Eloszor is be kell latnunk, h akarmennyire is Magyarorszag az anyaorszag, nem lehet arra alapozni, h a sokak altal szivbol gyulolt romania elmaradott szar allam, a magyarsag kozpontjahoz kepest (Magyarorszag). Ugyanis mindennkinek be kell latnia, h Romania ugy fejlodik mint meg soha, 1000 szer tobb penze van, az mas kerdes h a dacias roman az ugyanaz marad. De a suzukis magyar is... Nincs amiert leparasztozni oket, csakazert mert a szomszed Jani 10 evvel ezelott volt kint, es aztmondta h ott hudemilyenszar az elet, es emiatt most akarhany roman rendszamot latok, mindig az ugrik be, h az egy utolso, szegenysegben elo, fajparaszt, hozzam, minosegben es biztonsagban, megbecsulesben es jolletben elo tisztes magyar allampolgarhoz kepest Az a legfobb problema, h akarhanyszor szobaallok egy anyaorszagival, aki epp most latogat eloszor ide, azzal kezdi hogy "jee, ti hazakban laktok? ti tudtok magyarul? Van itt mas auto is, mint a Dacia? Nekem nem ezt mondtak...". Igen, van itt mas auto is, lassan tobb mint odaat nyugatabbra, ahol visoznt egyre tobb a dacia,es az utak sem mindig porosak errefel, es nem is mezei "autopalyak". Felre az eloiteletekkel. Magyarorszagiak nem dolgoznak kulfoldon? Ugyanmaaar. Az mas kerdes, h fele annyi balesetet sem okoznak, mint a kulfoldon melozo romanok, nade a nepesseg sem ugyanaz,igaz a MULT sem. Az orszgok valtoznak, pont ugy, ahogy az emberek is. Es romaniaban is emberek elnek...sokan meglepodnek azon, h valojaban hogyan is. Szekely vagyok, es elmondhatom:Van olyan roman, aki ember a talpan, es van olyan szekely magyar, aki egy utolso senkihazi. Es hogy miert irom ossze ezt a sok halandzsat? Nos azert, m en sem lovok ra egyetlen egy magyar rendszamu autora sem DECEMBER 5ike miatt. Es nem is gyujtom meg az erdelyi roman autojat Trianon miatt. Es ugyanezert mondom, h van a felhaborodasnak alapja, de nezzunk magunkba: nem vagyunk kicsit tul elfogultak magunkkal szembe, es lenozoek a keleti szomszeddal szembe? Es vezetesi stilus: Lattam mar roman autot menni szabalyosan Magyar foldon, es lattam mar magyar autot 120 al menni helysegen belul, ahogy elut kisgyereket... Es megis, nemhiszem azt, h az osszes magyarorszagi sofor gyerekgyilkos. Maradjunk a foldon(foldunkon), nezzunk magunkba, es ne masoktol varjuk el azt, h alkalmazkodjanak hozzank(MERT UGYSE FOGNAK), es valtozzanak meg, mertha nem, elobb utobb ugyis kihalnak az utakon. Kozben ugyanis 2szer annyian kapnak jogsit. Tudjatok, nekem 1000 szer tobb okom lenne irni verigserto, felhaborodott, nacionalista hozzaszolast az alapjan, ahogy itt viselkedik par anyaorszagi(es vezet), es hidjetek el, ezek az okok sokkal nyomosabbak, mint az, h felborul par roman busz. Ezt foleg azoknak, akik hozzaszolasaikkal engem is pont ugy alaznak, mInt a Szebeni romant. De nemteszem, es tudjatok miert? Mert nem akarom. Ehelyett inkabb elmegyek Budapastre marcius 15-en,nem okozok halalos kozuti balesetet, es eleneklem azzal az egyre fogyo letszamu magyarral a himnuszt. Azok helyett is, akik most olyan szepen leolahoznak. Mert valoszinu, h ok akkor epp mast csinalnak. Es meg egyvalami azoknak, akik engem visszakuldenek Szekelyfold poros,godros,szegeny utjaira:en visszamegyek, es buszken, kivanom h te is legalabb ilyen buszken menj haza a nyaralasodrol Miskolcra(csak egy varos pl). Es kivanom, h te is pont ugy turtoztesd magad mikozben irogatsz, ahogy en most. Mert tudod, nekem 2 kozeli ismerosom halt meg autobalesetben itt, Erdelyben, egy MAGYARORSZGI sofor mellett, aki azthitte, mert van egy Fiatja, ami nyugitibb rendszammal rendelkezik, "vagany gyerek lesz". Es en 17 hetig voltam bekipszelve, mert egy MAGYARORSZAGI azthitte, kanyarjelzo nelkul is szabad 500 km-re, tole KELETRE iranyt valtoztatni. Es ugyanilyen kaliberu MGYARORSZAGI "vezetni tudo", mint mindenki mas, aki mocskol (tisztelet kivetel) vitte a halalba 3 honapja 3 helybeli fiatal tarsamat, es egy vele azonos allampolgart. Nos? Soroljam? Es en turtoztetem magam. Tedd te is ezt, kedves testverem, es gyere enekelni a himnuszt ide, es olyan gonddal vezess, ahogy en teszem tenalad, esha megoldas van a problemakra, akkor szavak helyett cselekedj. En is ezt teszem a mindenapokban. Amig lehet... Tisztelettel

jenko80 2008.09.08. 10:23:45

b_u_r_b_o_y
ebben a címben, hogy "Pihentessék a román sofőröket?" nekem a román nemzetiségű, és nem állampolgárságú sofőrök tartoznak bele. Ugyanis elfogult vagyok a magyarok irányába akkor is, ha a jelenlegi határokon túl élnek, szerintem ez lenne a normális - bár kétségtelen, hogy nem igazságos.
Amit meg írtál, az úgy legyen.

dansun 2008.09.08. 11:39:38

Nekem mindegy, hogy román, bulgár vagy akármi. Egyszerűen a saját bőrömön tapasztalom, hogy az utóbbi hétvégéken őrült olasz-rendszámos autók lepték el a 8-as utat. És senki ne mondja, hogy ezek olaszok, mert nem azok. Ezek akkor is neki állnak előzni amikor jönnek szembe, ezek hülye barmok. A tehetetlenség idegesít engem, nem a nemzetiségük. Egyszerűen nem tudom, hogy lehetne megoldani a problémát. Csak reménykedek, hogy tényleg előbb-utóbb kihalnak ezek a kamikáze barmok:
www.langlovagok.hu/html/galeria/2398.shtml

Hilfy 2008.09.08. 14:32:14

Zalkapone:
amíg ezt a problémát valamiért nem érzik problémának, így is marad, attól félek..
ha jobban belegondolok, a miértjét is értem. jobban hangzik a hírekben, hogy ma elfogtak egy 40 kilós hernyószállítmányt, mint hogy 15 autót romos állapotából adódóan nem engedtek be az országba, minek okán a héten esetleg kevesebb baleset fog történni.

Hilfy 2008.09.08. 15:03:18

Misi107:
én is így értettem, csak némileg általánosítani próbálok, mert egyrészt így érzem jogosnak, másrészt talán kevésbé lesz éle a dolognak, és a technikai részével foglalkozhatunk :)
Mint írtam, nem vitatom sem a Te, sem mások személyes élményeit, ahogy gondolom mások sem az enyémeket. Csak annyit mondok, hogy azzal, ha belekezdünk ebbe a szőrőstalpúzásba, azzal csak magunkat égetjük.Ennyi.
És respect. Legalább egy kicsit.. A kamionos lehetett volna ugyanúgy német is, nem?

qualitaet 2008.09.08. 17:53:13

Burboy

Faszán elmoralizálgatsz, nagyrészt igazad is van.DE ez még egy jottányit sem válzoztat azon a picinyke tényen, hogy a Magyarországon balesetet okozó külföldiek listáját toronymagasan a román állampolgárok vezetik, évtizedek óta.
Függetelnül attól, hogy román ,magyar, olasz, osztrák vagy hottenetotta táblájú járművel teszik ezt.

misi107 2008.09.08. 18:02:26

Szia Hilfy!Veled is egyetértek ill. burboy-jal is.Én nem általánosítok és -merem remélni-más se akar.De a tény attól tény marad,hogy a román sofőrök sok balesetet okoznak.Ez helyi viszonylatban fokozottan igaz,mivel Szegeden nagy az átmenő forgalom.Persze a nagyszámokkal lehet példálózni,de ez van.És mondhat bárki bármit,a német,olasz stb...rendszámos autók nem véletlenül tartanak románia felé...szóval tetszik-nem tetszik amit művelnek katasztrófa.Én azon vagyok,hogy a saját eszközeimmel azt az egy-két barmot észhez térítsem és ha sikerült megelőzni azt,hogy legközelebb egy "X" tonnás kamion ne lapítson ki egy autóst már megérte.Remélem a legutóbbi eset sofőrjének is az eszébe jut legközelebb,hogy ha átmegy egy piros lámpán,nem biztos,hogy megtorlatlanul marad.Attól,hogy nagyobb járművet vezet nem ijedek meg tőle és más sem fog.Érted a gondolatmenetemet?

Kopi3.14 2008.09.08. 18:58:54

burboy: szep es jo a moralizalasod, de azert pl december5-ot nagyon nem kellene belekeverni a dolgokba. Sok gond van vele. Ha meg kozlerkedes, akkor amennyiben idegen orszagba kerulok, akkor minimum betartom a szabalyait, meg ha nagyon siethetnekem is van haza. Ahogy kollegaimmal nekunk is szokott lenni, mikor kolnbol utazunk hazafele, de vigyazunk, hogy ne logjunk ki, ne akadalyozzunk masokat. Es ha ugy erezzuk, akkor cserelunk... Mert egyben akarzunk hazaerni, nem pedig kellemes fekete hullzsakban.

mbelai 2008.09.08. 20:12:58

Én a 4-es út mellett lakom, Cegléden.
a múlt héten is 4 román halt meg egy jobbvolános angol rendszámú autóban. A baj csak az , hogy megöltek egy irsai fiatalembert is a szemben haladó furgonban. Szerintem azért a 4-es a legveszélyesebb, mert idáig végig döngetnek egész Európán autópályán és itt vége, de nem vesznek vissza , mert "mindjárt" otthon vannak! Mi meg győzzünk elugrani előlük!

Krétázok... 2008.09.08. 20:26:56

Le kell xeroxálni a bulletinnyüket!
A sportcipő meg mindegy milyen csoffadt, az attól még ádídász, sss mind jön, hogy tegyem... ne mind járj nála! SSSha már otthon vannak, adnak egy bipet! Prápágyit egy ország nakazsit lakói...stiic?

zalkapone 2008.09.08. 21:29:02

"Egy ember meghalt, heten pedig megsérültek, amikor két kamion és egy kisbusz ütközött hétfő délután Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, a 471-es számú úton. Mint az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője,
Dobson Tibor elmondta: Nyírbátor és Nyírcsászári között történt a baleset; az útszakaszon jelenleg teljes útzár van érvényben. Az egyik kamion külföldi rendszámú volt, ennek vezetője vesztette életét a balesetben - fűzte hozzá."
És az élet megy tovább...

qualitaet 2008.09.09. 00:55:09

"Le kell xeroxálni a bulletinnyüket!"


Vagy megdikicselni a kontaktkulcsot és szuszpezionálni a hajtásijukat.

Menj Te! Millyen tittán ez öttötvenes!Kettősbe százra is felszökkik!
Négyezren sincs a turométer tűje s kettőszázzal megyünk!
Szarrom teli a szájját az oláhoknak, hogy nem takaritják az utat, ügyelj Ferencke szívem nehogy bráncs legyen mert ebben az órában a lónnak a fósza sem fog tamponálni titeket.
Menj ülj le! Aztán nem olyan nagy dollog ez.
Székfűtés sss kafferbivaly tapicéria (buffalo bőr :))))) ) volt már a régi óriás béemvé hétszázas szériádban is,kilencventől errefele amikkor előszőr jöttetek magyarból.

dennisthemenace 2008.12.17. 00:05:54

En Angliabol jarok haza,kb.felevente.Az ut elso szakasza 240 kilometer a kompig;az atkeles ket ora,azalatt aludni szoktam egyet...Dunkerque-tol a belga-nemet hatarig non-stop megyek,ott megallok tankolni.Esetleg harapok is valamit,de mindenkeppen pihenek egy kicsit.Utana mar csak az osztrak hataron allok meg,ugyanigy,majd nonstop Gyor,vegallomas.Az egesz tav(a Csatornat nem szamolva)1724km...
süti beállítások módosítása