Hogyan halunk meg balesetben?

  2008. szeptember 05. - Koncz János Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Már csak a fluxuskondenzátor hiányzik!
2014-04-03 14:18:11

Jelentem, elkészült. Három és fél év után roncsaiból újjáépült Botond barátom (a Totalcar-közösség

Jól mondta Buddha: az élet szenvedés
2014-03-28 17:12:16

Éjfél lehetett, amikor úgy az ezredik kanyar után felültem a sötét alvósbuszon a fogorvosi székemből, hogy

KRESZ nincs, csak a csodás nők
2013-04-04 15:12:09

A karibi szigetvilág egyik legnépesebb államában, a Dominikai Köztársaságban, a gyönyörű tengerpartok, az

Na, ez már nem megy terepre!
2012-09-03 15:22:26

Kész a kübelesített Tramp, jelentem. Több munkát tettünk bele, mint terveztük, de kevesebbet, mint kellett

 

Nem gondolták volna, hogy ez velük is megtörténhet: földdel teli nyílt törések, leszakadt végtagok, szétroncsolódott arcok, nyílt koponyatörések alatt remegő agyvelő.

Hozzászólások az azonos című cikkünkhöz.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr8649093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Huba szaki (törölt) 2008.09.05. 12:49:04

Kb egy éve Esztergomban halt meg 3 huszonéves, közülük ketten testvérek voltak. Debrecenből jöttek a Frankába osztálytalálkozóra egy 20 milliós BMW-vel. Egész nap padlógázzal száguldoztak föl-le a városban, míg egyszer a Fürdő Szálló előtti kanyart nem tudták bevenni. A kocsi megbillent és az oldalára fordulva nekicsúszott egy villanyoszlopnak. Mind a hármukat lefejezte, egy fiatal pár -akiknek másnap lett volna az eljegyzésük- pedig súlyosan megsérült a járdán.

forum.index.hu/EditArticle/ReplayEditArticle?a=71168271&t=9142325

Rocko- 2008.09.05. 12:53:05

ommm 2008.09.05. 12:30:22
ezt így ajánlanám a renitens övnélkülieknek:
www.indavideo.hu/video/Biztonsagi_ov_szimulator

Morph29 2008.09.05. 12:56:57

Nagyon jó a cikk, tanulságos, kemény, elrettentő példákkal színesítve. Gratulálok hozzá!

A 4lol.ru oldalon nem csak orosz balesetek képei vannak, hanem magyar is. Van egy ketté szakadt robogós a Duna partjánál. A mentő magyar rendszáma elárulja. Nem bírtam végignézni a képeket, csak már korábban kaptam e-mailbe képeket erről az oldalról és abban felhívták a figyelmemet a magyar képre.

Sörkálmán 2008.09.05. 12:58:30

Tuti cikk, riszpekt.

Az öreg sámán, ha jó szándékkal beszélt a halottakhoz, akkor nem is csinált hülyeséget.

Pontosan ez történik a tudatodban halálkor:
www.youtube.com/watch?v=mz_ez5fUszM

Zsomatograf 2008.09.05. 13:01:00

Az Egom-i esetet személyesen láttam... Nem volt szép látvány.
A gyalogosok hogy lehetnek manapság? Remélem rendbejöttek.

Carvi 2008.09.05. 13:07:01

A cikket köszönöm, köszönjük, valószínűleg a család minden tagjával elolvastatom.

A nagyarc, bármilyen helyzetben mindent és mindenkit, csak saját magukat nem okoló közlekedőtársaknak meg üzenném: azzal, hogy magukat túlvállalva részletre, netalán a cégük által lízingelve a s^ggük alá került két-háromszáz lóerő, attól még nem nem kerültek a táplálkozási láncban embertársaik fölé.

És kötelességük tekintettel lenni a többiekre, ha tetszik, ha nem. S bizony, kötelességük kivárni, amíg autópályán a 100-110 km/h-val haladó külső sáv mellett a belső sávban a szabályos 130 km/h-val haladó autóstárs befejezi a többiek mellett az elhaladást, s kötelessége az előírt és elvárható követési távolságot betartani, amíg mögötte halad.

Ugyanis a fenti módon birtokba vett lóerők nem adnak felhatalmazást arra, hogy az előtte szabályosan haladót folyamatos villogás mellett lényegében visszatolja a külső sávba, hogy ott a 100-zal haladó teherautó hátulját becélozva próbáljon meg életben maradni és lassan továbbhaladni, amíg őfőméltósága ismét felgyorsítva kilőhet 220-szal...

A frusztrációt tessék pszichológussal együtt feldogozni, esetleg lehet más munkát választani, de semmiképpen ne a többieken tessék kompenzálni. Ja, és a jobb egyben ülő szöszinek sem az úton, esetleg más kárára - szélsőséges esetben a más élete árán - kellene megmutatni, ki a légény a gáton...

Huba szaki (törölt) 2008.09.05. 13:09:30

Zsomi84: A gyalogosok meggyógyultak, de előtte hónapokig jártak kezelésre.

Morph29 2008.09.05. 13:11:22

Egyszer én is tanúja voltam egy halálos balesetnek. 2006. április 9-én volt a választások első fordulójának napján. Sosem felejtem el. Az illető éppen egy választási ünnepségről tartott hazafelé és 1 km-el előttem a kanyarban lesodródott az útról. Én hívtam ki a mentőket és ott kellett maradnom végig, mivel tanú voltam. Egyszerűen ittas volt és nem volt bekötve, így a boruláskor kirepült a furgon oldalsó abalkán a kocsi meg ráborult. Segítettem a mentőknek az árokból az úttestre emelni a holttestet. Borzasztó volt. Mivel a kocsiból kiszóródott papírok alapján ráismertem az illetőre, mivel több üzlete is van a környéken, én értesítettem a családját telefonon. Borzasztó volt látni a feleség reakcióját, amikor kiértek.

Bur\\\' 2008.09.05. 13:13:53

Szerintem is jó a cikk, de nem elég elolvasni...
A lánglovagok.hu-t rendszeresen látogatom. Félelmetes az emberi hülyeség...

magyarossy 2008.09.05. 13:22:25

"Gyorsan kiderül, hogy ugyan nem tudni, van-e mennyország, pokol viszont biztosan, és ráadásul spirituális ajtókon sem kell átkelni, hogy odajussunk, idejön az magától."

Háát..ezelőtt a mondat előtt még Kosztolányi is fejet hajtott volna.

kranführer 2008.09.05. 13:24:21

Jó a cikk. Gratulálok.
Motorosként pár napot sikerült már eltöltenem kórházban. Nagy szerencsém volt, meggyóügyultam, visszaültem a motorra.

jolt 2008.09.05. 13:30:16

Hosszabb ideje Franciaorszagban élek, nyaranként van szerencsém vezetni Mo.-n is. Megdobbentoen és zavaroan magasabb az agresszivitas altalanos szintje (letollak az utrol, nyomom a gazt mint a barom). Ertelmes embereknek Mo-n elfogadott opcio a biztonsagi ov nem hasznalata, Fo-ban nem.

Itt uzenném mindenkinek: lassan menni, ovet bekotni nem szégyen, sot! A gazpedalt a hulye is tudja nyomni, ha adrenalin kell, annyi minden sokkal érdekesebb dolgot lehet csinalni. Egyébként szamos extrém sportolo baratom kimondottan ovatosan vezet, lehet, hogy ok jobban hozza vannak szokva az ar/nyereség arany mérlegeléséhaz??

zoltano 2008.09.05. 13:36:07

Akkor... A cikk nagyon jó! Én most másik oldalról közelítenék, sokan hiszik, hogy vesznek egy kicsi autót PL 5 csillagos Renault Clio, Peugeot 207, hogy hú de milyen jó a biztonság stb, és sokan azt hiszik, hogy már védve vannak, pedig szerintem ez egy nagy parasztvakítás, mert a gyakorlatban nem így jön le, mert lehet hogy van egy 5 csillagos autód, ütközöl egy 5ös BMW-vel vagy csak egy 3assal, tegyük fel hogy sok idehaza a Passat, ezek a közép kategóriás autók Pl egy passat is 4 csillagos azt hiszem, és érdekes módon láttam tesztet, hogy az 5 csillagos autó szart se ér frontális ütközésnél Pl egy passattal szembe, mert elfelejtik sokan hogy KATEGÓRIÁN belül 5 csillag, és a balesetekbe általában nem egy kategóriában zajlanak a balesetek, nagyon sokat járok azokon a veszélyes utakon amik a román vendégekkel van tele, télleg borzalom, amiket Winklernek is irtak levelet hogy mik vannak az autópályákon 1es számu föutakon, és egy ilyen kis autó ujonnan 3 milla körül van egy ilyesmi, vettem ennyiért egy 5 éves Nissan Maxima QX-et 1600 kiló, van benne tér, nagy széles, majd 2 méteres motorház, nem létezik hogy kevesebbet ér, mint egy 80 centis szaros 207es motortér hogy az többet elnyel.. És szülökkel barátokkal összevesztem sokat nem értették mit akartam mondani, én nem akarok igy járni ahogy ezeken a fotókon láttam, ebbe is van 6 légzsák 4 hütött (Brembo féknyereg, aki ért hozzá tudja hogy ezek eléggé márkásak) kicsit sokat fogyaszt igaz V6 2.0, de hát én a védelemért kifizetem ezt a plusz költséget, VÉLEMÉNYETEKET KÉREM... Van abba jogos amit én akarok mondani, vagy én vagyok ilyen rigojás... ??? mert ha hejbe mennék csak, de egész országban sokat messze járok és szorultam már nem semmi helyzetekbe ahol megált a hugy a fejembe.. légszi irjatok! :)

zsoci 2008.09.05. 13:40:28

Carvi
Azt hiszem neked vannak frusztációid. A legritkábban 2-300 lóerőssek a céges autók. Baromi idegesítő hogy mindig ezzel a céges autó dumával jön valaki. Miért nem fordul meg a fejetekben hogy megvette ? Jó lenne ezekről a sztereotípiáról leszállni.

Mielött elkezdenéd, nem nincs céges autóm, nem szorulok rá. Van viszont sok kollegámnak, általában 1,4d vagy 1,4benzin. És igen a cégemnél a kb30 céges autó között van olyan aki ökör, de ha megbukik már nem is dolgozik nálunk.A céges autó, céges felirattal inkább visszatartó erő.

rex 2008.09.05. 13:44:19

Nagyon jó a cikk.

A témához csak annyit, hogy én még fiatalabb koromban egyszer bementem egy kamion alá (saját hibámból). Szerencsére egyedül voltam, a kamion lökhárítója és féklámpája az anyósülésnél állt meg fejmagasságban. Bár semmi komolyabb sérülésem nem lett, azóta még csak egy koccanásom sem volt. Szóval szerintem mindenki csak a maga kárán tanul, a rettenetes képeknek és videóknak semmilyen elrettentő hatása nincs. Át kell élni személyesen, persze nem halálosan, de eléggé ijesztően, attól megváltozik az ember. Persze ezt nem kívánom senkinek...

HAWOCK 2008.09.05. 13:46:24

Zoltano

lásd ezt:

www.langlovagok.hu/html/galeria/2052.shtml

Kis Corsa szétkapta az ötöst mint foxi a lábtörlőt, pedig ez a bömbi nem kicsi.

Carvi 2008.09.05. 13:49:26

Zsoci,

Nem, nem hiszem, hogy különösebben frusztrált lennék :)

A nagyteljesítményű autók jelentős részét tényleg cégek nevére veszik. S kicsit figyelmesebben olvasva kiderül: nem általánosságban a céges autókról beszéltem, s végképp nem az 1,4-1,4d kategóriáról...

Ja, nekem sincs céges autóm, és én sem vagyok rászorulva...

zoltano 2008.09.05. 13:49:31

HAWOCK oké látom, de az egy lassan 20 éves bömbi, enyém meg csak 4, :) pont ilyen bömöse van haveromnak is 1990es évjárat, de azért a maxima ennél szerintem jóval jobban be van vasalva már. :) :(

Maci_GSXR1000 2008.09.05. 13:51:39

ha lehet választani a bőrrák,tüdőrák, gyomorrák, stb, és egy 300km/h-nál bekövetkezett karambolban kettészakadás között, inkább az utóbbit kérném...

zoltano 2008.09.05. 13:52:36

nekem meg pont ez a gépem van

totalcar.hu/tesztek/maximaqx/ unalmas, meg hiába nagy motor van benne, nem egy erögép nem száguldozok meg szélhámoskodok, jéé most látom ezt a cikket, el is olvasom :)

lwcolors 2008.09.05. 13:57:55

Morph29 2008.09.05. 13:11:22
Vas megye, Uraiújfalu és Nick között volt az eset? Kísértetiesen emlékeztet egy ottani esetre a leírásod...

zsoci 2008.09.05. 14:01:32

Carvi

persze hogy vesznek céges névre autó. Muszáj mert különben a állam az össze bőrt lenyúzza rólad. De nehogy már azt gondoljuk hogy aki megvesz a megkeresett, leadózott céges nyereségéből az autót, mert ugye nagyteljesíményű autója többnyira a tulajnak, vezetőknek van, annak ingyen van a kocsi meg a tankolás. A cég sem nyomtatja a pénzt hanem megdolgozik érte.

De nem kell általánosítani. Ha valaki siett siessen nem kell feltartani. Igaz én se viselem jól ha villognak meg lökdösnek , de ettől nem tartom fel a másikat. És többnyire nem ezek az emberek okoznak balesetet, nanem az a hétvégi versenyző aki alsókabátfalva és felsőundormány között elsokal egy olyan kanyart a ócska gumiajival, gyenge tudásával amit más másfélszer annyival is bevenne.

üdv zsoci

lwcolors 2008.09.05. 14:07:32

Sokszor elgondolkodom azon, hogy talán annak is szerepe van az országúti nyugodt vezetésemben, hogy én tudom, milyen érzés erős versenyautót vezetni zárt pályán, és azt is tudom, milyen érzés a versenyautót rommá törve kiszállni belőle épségben (más kérdés, hogy a zúzódások foltjai még hetek múlva is látszottak), miközben tudod, hogyha ez egy normál kocsival történik meg, max. a halottaskocsi jött volna érted. Ezzel arra akarok célozni, hogy rengeteg ember mászkál az úton, aki nem ismeri sem a saját, sem a kocsija határait, mivel sosem gyakorolta a határon autózást zárt pályán(és ez nem a padlógázt jelenti!), ezért veszélyes helyzetben biztosan nem a jó megoldást választja.

Deneware. 2008.09.05. 14:09:50

Jó cikk. Odaadnám minden friss jogsi mellé...

Marv.Y2k 2008.09.05. 14:11:49

Többen említették a 81-est MUHAHAHAAAA Hetente 3x - 4x megyek végig rajta. Pénteken és vasárnap a legjobb (y). Olyan, mint a légió - csak autóval. Igazság szerint csak tankkal szabadna rámenni.

Egyébként szerintem kresszen le kéne nyomni ezt a cikket. Bár a sok kis pöcs aki csak skillek nélkül gizdulni szeretne az autójával, úgyis kiröhögné az egészet. Nekik ezúton is szeretném kívánni, hogy egy kihalt útszakaszon a nagy sztrítrészingelés közben csavarodjanak fel egy fára - EGYEDÜL. Már nem egyszer ült be mellém a kaszás a kis gyökerek miatt - szerencsére eddig mindig nélkülem szállt ki.

lwcolors 2008.09.05. 14:16:23

Még annyit az előző hozzászólásomhoz, hogy én minden vezetőnek kötelezővé tenném az Allianz vezetéstechnikai centrum standard kurzus oktatásán való részvételt a vizsga megszerzése után, és utána ötévente. És ha valaki megbukna, ugorjon a jogsi is.

zoltano 2008.09.05. 14:27:28

Én meg visszaemelném még a vezetési korhatárt 16.5 évröl 21 re, és télleg kétlépcsösre, mert sok idióta hülyegyerek, aki otthon még nagyban nyomja a Need For Speedet- megkapja a jogsiját, és játsza ugyanezt az úton, autós fizikáról tudás nuku, ezek kezébe ezt nem autónak nevezem, hanem KÖZBIZTONSÁGRA FOKOZOTTAN VESZÉLYES FEGYVERNEK a kivételeknek persze mindig tisztelet.. itt a környékemen ahol élek az elmut 2 évbe 10 húsz évnél fiatalabb élne még ha nem kapott volna jogsit, és annyáék kocsiát h ferózzon meg azzal járjon suliba stb... :(

PTerr 2008.09.05. 14:29:40

Tényleg nagyon jó a cikk...

Speciel amikor én tanultam vezetni, mutogattak nekünk igaz, hogy nem véres, de legalább is erősen elgondolkodtató felvételeket. Pl. egy harminccal poroszkáló mozdony hogy vág ketté simán egy kamiont, vagy egy vízátfolyáson hogy pördül meg és válik teljesen irányíthatatlanná egy autó...

Az anyám régebben a Traumatológiai Intézetben dolgozott... akkor elég sok "szervkipakolásos" műtétben vett részt, ti. ahol az agyhalott (főleg motorosokból) kiszedegették a donorszervként még felhasználható "alkatrészeket"... ezek után TÉNYLEG óvatosan vezetek...

The Good Boy 2008.09.05. 15:04:02

Egy kis elrettentés Vas megyéből:
tanczos.nyugat.hu/galeria/halalos_kam060429/
ilyen amikor egy személyautó kiüti a kamion alól a futómüvet.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.09.05. 15:14:22

Mikor ma a Vácin a legbelsőben városnézőst játszott a kolléga, nem tűnt fel neki, hogy mindenki jobbról megy el mellette. Egy darabig beleálltam a hátuljába, nem foglalkozott vele. Jobban mondva rámfékezett, de ezekkel engem nemigen lehet szivatni. Aztán kikerültem jobbról, de akkor persze nem lehetett volna megelőzni, mert odatett neki, ne férjek el a középső sávban haladótól. Hát letoltam a faszba. Dudált persze. Hát pont nem gondolkoztam ilyesmin. Mélyen elítélem, amit tettem, sajnálom, hogy veszélyeztettem a nyomorult életét. Holnap ne találkozzak vele megint.
Ennyi értelme van a cikknek.
Szép, jó, egyetértek vele, de mikor "helyzet" van, nem gondolok ilyesmikre.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.05. 15:21:59

Az Esztergomban történt BMW-s balesetnél még az volt a durva, hogy miután a padka megdobta a finom hetest, az megbicsaklott, fel a járdára és ott már oldalra csúszva a villanyoszlop lenyeste a tetőt, a benne ülők közül kettőnek a fejével együtt. A képek közül az első kiválóan látszik a "fejetlenség". Ezek driftelgettek 2 órával előtte a körforgalomban... Íme a végeredmény. És még nem beszéltünk hozzá köthetően a szentendrei témáról.

Én is amondó vagyok, hogy elborzad az ember ugyan a ruszki, meg a másik oldal képeit nézegetve, de sajnos ez múló emlék. Amíg valaki nem hallja a tehetetlenül nyöszörgő fém hagját és látja a másodperc tört része alatt, ahogy az "erős és biztonságos" kocsi miként alakul békés, szilánkos gombóccá és nem érzi az üvegszilánkokat a bőre alá fúródni, nos addig nem értékeli át igazán a vezetési stílusát. Nekem azóta nem volt se koccom, se semmim. Mert kellett. Az életben maradáshoz.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.05. 15:24:44

És itt jön rá pillanatok alatt az ember, hogy bizony bizony, milyen parányi kis öntelt szardarab, mert azt hitte övé a világ és nem történhet semmi, csak másokkal. Rávilágít egy ilyen élmény arra, hogy hiába hitted az ellenkezőjét, NEM TUDSZ VEZETNI. Csak közlekedtél idáig...

andrejevna 2008.09.05. 15:26:06

A cikk nagyon jó, főleg a bevezetője, de ami a képeket illeti.... még most is forog a gyomrom!
Jövő héten vizsgázom vezetésből. Nekem ennyi elég is volt...

Krisi 2008.09.05. 15:36:58

Nem tudom már ki linkelte be az angol balesetmegelőzési kampányos kisfilmeket, de köszönöm neki, jó így egyben végignézni, egy ilyentől tényleg elgondolkodik az ember.
Az orosz balesetesektől meg végképp.
És persze a cikk is jó, de méginkább elgondolkodtató, remélem sok emberhez eljut.

patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny

itt van mégegyszer, hátha valaki továbbgörgette.

randomuser1 2008.09.05. 15:47:29

zoltano 2008.09.05. 13:36:07 :egy videó a négycsillagos nagykocsi vs ötcsillagos kisautórol: www.youtube.com/watch?v=aTp1rZvxQmE

DízelBoy (törölt) 2008.09.05. 15:49:59

elolvastam. elborzadtam. kocsiba ültem. aztán 2 órát a dugóban. amint tehettem meg sem álltam kilóig.ennnyi

lastech 2008.09.05. 15:57:29

nagyon fain cikk, sokan el kéne olvassák, és nem csak a betűket, hanem az üzenetet is. De azért próbáljunk meg nem félelemben élni! Az nem segít! Ennyit a cikkről, és közben felmerült bennem a kérdés: a baleseti statisztikák nyilvántartják, hány halálos... ebben nyilván bennevan a 3 kat. közül az első kettő. de a hosszú haldoklások is?

zoltano 2008.09.05. 15:59:20

XXXXX ez is az én igazamat igazolja, ahogy szerintem ez a video is

www.youtube.com/watch?v=yFMrx3BGXpQ

Hiába az 5 csillag, ha nincs hozzá tömeg, meg csak egy 80 centis motortér, egyre jobban az igazamat látom, hogy jobb h nem vettem egy ien kis 5 csillagos izét, hanem a Maxima mellett döntöttem :)

Ketszeri 2008.09.05. 16:00:17

Értelmes cikk.

Kár hogy a hatásvadász gagyi
lead az indexen sok olyan embert el fog tántorítani az elolvasásától, akiknek jól jönne egy kis gondolatébresztés a témában.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.05. 16:27:15

Coniglio,
"Gondold már végig, ember! Adott egy egyenes út. 90 van megengedve.
Ha tökéletesek az út- és látási viszonyok, és nem jön sehol senki, akkor a 130 sem veszélyes ott. Miért lenne az, ha az autód egy ilyen úton tud ennyivel menni? Hisz autópályán ez még biztonságods, ugyanilyen aszfalton."

Kicsit szűklátókörű vagy.
Először is: az autópálya osztott, tehát ott (elvileg) nem találkozhatsz a szembejövő forgalommal, nincsenek előzéskor a te sávodban szembejövők, ha van vadvédelmi kerítés, akkor nincsenek átszaladgáló vadállatok, a stb.

Valóban, ha egyenes, belátható úton hajtasz és nincs szembejövő meg előtted se senki, nincs az út szélén erdő, ahonnan vadak rohannának át, nincsnenek gyalogosok, biciklisek a környéken, elvileg nem lenne muszáj ezt a sebességet tartani. De szerinted ez hányszor van így? Hány ilyen szakasz van, ahol mindez egyszerre teljesül?

Te kizárólag ebből vezeted le, hogy az objektív gyorshajtás nem veszélyes? Egy ilyen speciális, gyakorlatban nagyon ritkán és rövid időre fennálló helyzetből?
Gondold át még egyszer.

Gilgrissom 2008.09.05. 16:43:18

Ezek az orosz képek egész jók. Egyébként a látvány nem olyan szörnyű, szerintem a legrosszabbak a szagok. Eszméletlen büdösek tudnak lenni. Engem ez zavart eleinte, különösen melegben.

Zombika 2008.09.05. 16:56:28

jó ez a cikk. 1 éves a lányom, mikor annyi idős lesz, hogy legyen jogsija, vagy beülhessen valamelyik barátja mellé, akkor elolvastatom vele. Többször is.

gramercy (törölt) 2008.09.05. 17:30:18

ilyen 4lol.rus képeket kéne óriásplakátként..

Alf (törölt) 2008.09.05. 17:34:17

stopposok VS biztonsági öv

Nyáro felvettem töb stoppost, mondtam, kössék be magukat, mondták,minek, nem kell.
Erőltettem, mondták, jó, és mégsem kötötték be magukat.
egyszer rendőröket vettem fel, mondták, ne izguljak, rendőrök, nem fognak megbüntetni minket.

Egyszerűen nem értem, a 12 stopposból egy sem akarta magát bekötni a kifejezett kérésemre sem. Mostmár csak úgy veszek fel valakit, ha beköti magát.

idióta világ

rex 2008.09.05. 17:46:57

Alf 2008.09.05. 17:34:17
Igen, ez tényleg megdöbbentő. Főleg a rendőrök részéről.

Valamiért elterjedt az a nézet, hogy a szabályokat csak azért kell betartani, hogy ne büntessenek meg. Szó sincs arról, hogy a szabályok betartása életet ment (tudom, a rossz szabályok meg gyilkolnak). ;)

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2008.09.05. 18:25:12

gyenkop!

Nagyon "jó" a videó! Különösen az első klip indított meg...Ajánlom minden hozzászólónak! Ebből kéne szemezgetni reklám alatt, nem a hüvelygombáról!

Krisi 2008.09.05. 20:39:28

Hát nem tudom, aki csak azért köti be magát, hogy ne büntessék meg...
Lánglovagok.hu-n vannak esetek, hogy alig tört össze a kocsi, szinte csak pár horpadás, aztán mégis meghaltak benne hárman, mert egyik sem volt bekötve. Most erre mit lehet mondani?
És az tényleg tipikus, hogy legtöbbször a huszon- milliós 300+ lóerős kocsikban nincsenek bekötve.
Szomorú.
És ne jöjjön senki az ismerősének az ismerősével, aki csak azért élte túl a balesetet, mert kirepült a szélvédőn!

Krétázok... 2008.09.05. 20:54:46

Gilgrissom!
Szerintem az ordító, zokogó hozzátartozók a legrosszabbak. Szegény áldozatoknak szaguk még nincs, hiszen "frissek", talán a vérnek meg a velőnek van egy kissé jellegzetes szaga.
Ma egy aneszteziológus orvos "aludt el" örökre, a szembenjövő kamion a vezetőoldali légzsákot a szétnyílt tetőlemezen préselte keresztül.
Ennek ellenére azt vallom, semmi értelme az elrettentéses balesetmegelőzésnek. Akkor, amikor a hülyeséget csinálja, senki sincs elrettenve...elrettenve meg egyébként sem lehet autót vezetni. NORMÁLISAN viszont lehet!
Emberek, semmi sem fontosabb, mint távol maradni a másik gépkocsitól! Bármi áron! Ha ez azt jelenti, hogy lassítani kell az idióta miatt, akkor azt kell tenni! Had menjen! Attól, hogy megelőznek, még nem vagyok vesztes. Aki viszont megrokkan, meghal, vagy földönfutó lesz, mert a frankón behitelezett többmilliós gépe lesz rom és ez ám a bankot k...rvára nem érdekli, az a vesztes!
OFF: Ez a mindennapos magyar sors, hogy földönfutó leszel, mert a balesetben a behitelezett géped roncs lesz, megérve pár iskolamesét...

balba 2008.09.05. 21:01:10

Sebességhatárok azért vannak, mert a nagy sebesség veszélyes. Minél gyorsabban mész, annál veszélyesebb. Várj, elmondom, mire gondolok. A mozgási energiád a sebesség négyzetével nő. Hogy ez mit jelent? Ha 100-al ütközöl 50 helyett, négyszer akkora terhelés ér téged, a kocsit meg mindent. Ha 70-nel 50 helyett, akkor kétszer akkora.

Mondok még valamit. Ahogy egyre gyorsabban mész, egyre több információt kell ugyanannyi idő alatt feldolgozni, egyre több döntést kell hozni. Ez van, akinek megy, van akinek nem, bizonyos határ fölött hibázunk. Olyan jogosítványt mégsem adhatnak, hogy valaki 90-nel, más meg 124-gyel mehet országúton.

Arról inkább nem is mondok semmit, ha valaki ugyan tud döntéseket hozni, de rosszakat. Ha kisebb a sebesség, egy rossz döntés következménye is kisebb, lásd első bekezdés.

Hát ezért van sebességkorlátozás. És ez a relatív gyorshajtástól teljesen különböző dolog, azt a külső körülmények határozzák meg, ne keverjük össze.

szajberpiraty 2008.09.05. 21:03:06

A suliban, ahol dolgozom, volt egyszer egy biztonsági öv szimulátor. Azt hiszem, hogy 20 km/h-s ütközést szimulált. Óriásit biccent a fejem, még így is. Azelőtt sem kellett rámszólni, hogy kössem be az övet, azóta viszont beköttetem mindenkivel, könyörtelenül.

Gilgrissom 2008.09.05. 21:26:41

Krétázok: Nem akartam részletezni, dehamár szóba került: a belek és termékük a büdös, persze csak közelről. A többi elmegy. Nekem szerencsém van, nem vagyok empatikus alkat, így nem hatnak meg a hozzátartozók, különösebben az áldozatok sem.

Gilgrissom 2008.09.05. 21:30:31

Amúgy az ilyen cikkek elrettentő erejében nem nagyon hiszek, a megcélzott réteg tesz rá magasról.

wasch 2008.09.05. 21:48:46

Értem, h nem csak a gyorshajtás számít, hanem a többi hülyeség is.Váratlan helyzetben aki gyorsan megy,kevésbé tud korrigálni, ha csattan, jobban szétmegy.Ha normál tempóban nem adja meg az elsőbbséget az sem jobb.De ezen ne vesszünk össze,nem valószínű, hogy kevésbé hal meg, ha nem hajt gyorsan, gondolom, ez azért valószínű. A másik, h ér-e vmit az elrettentés.Sztem igen:az óvatosak pl. nem hagyják magukat szabálytalanságba kényszerítődni, és a barmokig van még egy átmeneti réteg, akire lehet így hatni.hogy legalább, ha a köcsög leszorít, ne menj utána.szerintem erre jó.saját példámon.

wasch 2008.09.05. 21:50:34

javítás:) : az a nem valószínű, hogy kevésbé hal meg attól, hogy gyorsan megy. inkább jobban.

dekás dezső 2008.09.05. 22:15:51

Gilgrissom. Tényleg igaz, vannak akik csak a saját kárukon tanul(hatná)nak. C' est la vie.

Ettől függetlenül, én bízom abban, hogy megtalálja az írás a célközönség valamely hányadát. Szerintem sanszos...

grandj 2008.09.05. 23:46:01

Nagyon jó a cikk, tényleg kell néha ilyen, mégha el is baszarintja egy kicsit az ember kedvét. És csatlakoznék S2000-hez: "...Továbbá minden rendőrségi büntetés mellé kinyomtatnám az orosz weboldal legdurvább képeit, aztán szép napot kívánnék a gyorshajtó, piroson áthajtó, elsőbbséget meg nem adó, stb. baromnak."
Piros lámpás sztori: Engem csaptak már el jobbról, amikor tök szabályosan haladtam át kereszteződésben. Nekem zöld lett, szép lassan indultam (mondjuk egy olyan 105S skodával, amiben nem megy az egyik henger nem lehet gyorsulni nagyon:)). Marha mázlink volt, nem csattantunk úgy és akkorát, h sérülés legyen, de a skodribodri hátsója megtett egy 180 fokos félkört, úgy hogy az eleje egy helyben maradt...

[] (törölt) 2008.09.06. 00:06:25

"XXXXX ez is az én igazamat igazolja, ahogy szerintem ez a video is
www.youtube.com/watch?v=yFMrx3BGXpQ
Hiába az 5 csillag, ha nincs hozzá tömeg, meg csak egy 80 centis motortér"

egy pillanatig se zavarjon, hogy a Polo utascellaja egy hajszalnyit sem deformalodott.

qualitaet 2008.09.06. 00:39:20

"Ez a mindennapos magyar sors, hogy földönfutó leszel, mert a balesetben a behitelezett géped roncs lesz, megérve pár iskolamesét... "

Nem baj.Legalább jó lesz elrettentő példának. Nem csak a közlekedésben veszélyes a felelőtlenség hanem a megfelelő anyagi háttér nélküli hitelfelvétel. Ami ugyebár szintén mindennapos.

Ciri 2008.09.06. 05:59:33

Zoltano

"XXXXX ez is az én igazamat igazolja, ahogy szerintem ez a video is
www.youtube.com/watch?v=yFMrx3BGXpQ
Hiába az 5 csillag, ha nincs hozzá tömeg, meg csak egy 80 centis motortér"

Kurva rossz példát hoztál fel, ez a kis Polo (is) például darabokra bontaná a maximádat.

Ciri 2008.09.06. 06:18:46

"Nem baj.Legalább jó lesz elrettentő példának. Nem csak a közlekedésben veszélyes a felelőtlenség hanem a megfelelő anyagi háttér nélküli hitelfelvétel. Ami ugyebár szintén mindennapos."

Bizony,bizony!
És azon vigyorgok,hogy az ilyen meggondolatlan baromnak össze sem kell törnie az autóját a teljes anyagi csődhöz,mert a "tizszázalékszázhúszhócasconélkül" fajta már egy év után cserélni akarja újra,érdekes módon a nagy önerővel vagy kápéra vásárlók nagy átlagának eszébe sem jut 3-5 évig a másik autó...

[] (törölt) 2008.09.06. 12:07:52

"az ilyen meggondolatlan baromnak össze sem kell törnie az autóját a teljes anyagi csődhöz,mert a "tizszázalékszázhúszhócasconélkül" fajta már egy év után cserélni akarja újra"

en azon csodalkozom, hogy honnan van ennyi idiota. ezeket tenyesztik valahol?

fogsz egy papirt, ceruzat. felirod, mennyi sporolt penzed van a kezdoreszletre, mennyit keresel havonta, ebbol havonta mennyit szansz az autora, es hany evig akarod fizetni a reszletet. ebbol kijon a hitelosszeg, vagyis hogy milyen erteku autot engedhetsz meg magadnak. ebben az arkategoriaban korulnezel az uj es hasznalt autok kozott, es valasztasz vlaamit ami tetszik es a celjaidnak is megfelel. ehhez tenyleg nem kell atomfizikusnak lenni.

eko 2008.09.06. 13:27:49

Amikor gyorshajtás szóba kerül erre kellene több figyelmet forditani:
www.langlovagok.hu/html/galeria/2388.shtml
Nem arra ha valaki 140-el megy pályán!
Ez az autó még 90-el sem ment szerintem, de sok volt!
A KRESZ-ben is benne van:
A jármű sebességét az 26. §(1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.

zoltano 2008.09.06. 13:55:48

Ciri

Hát nem tudom, 1600 kiló, és egy 1000 kilós autót nézel, csak a fizikát, akkor is, azért be van vasalva az autó rendesen, szerintem ugyanugy lenne mint a tesztbe, hogy a polo kimenne a picsába oldalra, a Maxima meg nem is nagyon vagy minimálisan menne ki a nyomvonalbol, és mit értessz az alatt h ripityára megy? mert biztos hogy totálkár, csak azért meglepödnék hogy ha az A oszlop is berogyna a Maximán, ellenbem meglepödnék ha a Poloba meg nem repedne meg.. 5 csillag ide, 5 csillag oda a fizika akkor is fizika 1000 kiló megy 50nel, és 1600 kiló megy 50-nel egymásnak kiszámolod a mozgási energiáját, nem hiszem h én járnék szarabbul egy ien kis gép ellen...

zoltano 2008.09.06. 14:01:26

jah meg a másik hogy a 4es föuton meg a többi ien agybajos 1es számu föuton nem 50nel közlekednek, ugyhogy engem igazából nem is az érdekel, hanem ha már télleg komoly a baj, jön szembe a 10 éves Román transzporter, mert olyan már volt hogy engem elöztek jött szembe a kamion, nem hogy visszahuzodott volna mögém hanem rámhuzta a kormányt h elfér ott még a kamion mellett ami szembe jött, nah azt ha jön egy ilyen barom, egy polot pl onnan kirepit a picsába ha oldalba löki egy nagyobb vasat azért meg nem... Én télleg sokszor parázok ezektöl állatok, 100zal nem lehet menni mert az életveszély, akkor lenyom mindenki és brutálisan elöznek, pedig nagyon nyugodt autós vagyok 120-130al kell menni ahhoz hogy ugy aránylag biztonságosan menj, mert a sok barom 10böl 6 ugy elöz meg hogy nagyon veszélyeztet téged is meg a szembejövöt :S

[] (törölt) 2008.09.06. 14:19:03

"azért meglepödnék hogy ha az A oszlop is berogyna a Maximán, ellenbem meglepödnék ha a Poloba meg nem repedne meg.."

hat akkor meg fogsz lepodni, hacsak nem a legujabb generacios Maximad van.

"5 csillag ide, 5 csillag oda a fizika akkor is fizika 1000 kiló megy 50nel, és 1600 kiló megy 50-nel egymásnak kiszámolod a mozgási energiáját"

a fizikatudasodon meg gyurmazz egy kicsit, mert az utascella es a gyurodozonak felepitese legalabb annyit szamit (ha nem tobbet), mint a mozgasi energia:
www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

[] (törölt) 2008.09.06. 14:24:43

"egy polot pl onnan kirepit a picsába ha oldalba löki egy nagyobb vasat azért meg nem..."

dehogynem. ha valaki oldalbol beled megy, nincs olyan auto, ami az uton maradjon - hacsak nem IFAd van.

zoltano 2008.09.06. 14:32:23

Edelwiss

az én kocsim 4 és fél éves, te meg belöksz nekem egy iet amibe 20 éves volvo van, de 4 és fél éves Maxima azért az akkor se 20 éves, és ugy állitod be mintha gyengébb lenne mint egy ugyan olyan koru Polo, pert a Phaeton tesztbe is az a tipus Polo van, amugy megvenném a legujabb generációs maximát, de azt már európába nem importálják, 4 éves jutott nekem, de az még akkor se papir, meg ugyanugy van benne függönylégzsák, oldallégzsák, lehet h van abba valamennyi igazság amit mondassz, de ennyire ne huzd már le azért... Feljebb be is van linkelve nekem h meik tipus van nekem.. Totalcar tesztelte is

zoltano 2008.09.06. 14:34:43

még vmi... Mondd már meg egy 4-5 éves 5ös BMW vagy passat tulajdonosnak hogy vigyázzál már mert ha 5 csillagos kis autóval ütközöl, te lehet meghalsz ö meg röhögve kiszáll... Nem hiszem h ezt sokan bevennék azért... Kiváncsi vagyok, nincs a kommentelök között Audi A6 v BMW, v Honda legend tulajdonos? szerintem azért ezt senki nem hinné el...

[] (törölt) 2008.09.06. 14:59:30

zoltano, latom nem erosseged a szovegertelmezes, ezert fussunk neki meg egyszer. most lassan gepelem, hogy megertsd:

hat akkor meg fogsz lepodni, HACSAK NEM A LEGUJABB GENERACIOS MAXIMAD VAN.

azt is meseld mar el nekem, hogy hol olvastad azt a hulyeseget, hogy meghalsz egy 4 eves autoban.

"lehet h van abba valamennyi igazság amit mondassz, de ennyire ne huzd már le azért..."

nem lehet, hanem biztos. az egyenlet egyik oldalan a mozgasi energia all, a masik oldalon pedig a mozgasi energia megsemmisitesere szolgalo passziv biztonsagi berendezesek (gyurodozonak, merevitesek, utascella).

ha moricka modjara kizarolag a tomegekkel szamolgatsz, semmit nem ertettel meg az egeszbol. a Volvos video kituno iskolapeldaja annak, hogy lofaszt nem er a nagyobb tomeg, ha elavult a karosszeriaszerkezet.

[] (törölt) 2008.09.06. 15:16:56

az 5os BMWre visszaterve, egy E34esben siman meghalhatsz egy Modus elleneben.

E34, deformalodo utascellaval:
www.youtube.com/watch?v=5Rau-FL5MZU
E60, nulla deformacio:
www.youtube.com/watch?v=nhY6Y8fI7xI

wagabound 2008.09.06. 15:24:37

Nem csak a cikket tenném kötelező olvasmánnyá. Évenként egyszer mindenkinek, továbbá a személyi sérüléses balesetet okozóknak a baleset után kötelezővé tenném, hogy egy órán keresztül baelesti fotókat nézegessen egy vetítővásznon. Senki ne jöjjön azzal, hogy az elrettetntés jogellenes, antihumánus, meg ilyesmi. Mások testi épségének veszélyeztetése is az. Előbb szűnjön meg az utóbbi, és akkor nem lenne szükség az előbbire!

Ciri 2008.09.06. 15:27:17

"fogsz egy papirt, ceruzat. felirod, mennyi sporolt penzed van a kezdoreszletre, mennyit keresel havonta, ebbol havonta mennyit szansz az autora, es hany evig akarod fizetni a reszletet. ebbol kijon a hitelosszeg, vagyis hogy milyen erteku autot engedhetsz meg magadnak."

Nem, nem! Ezek telefonálnak inkább megállás nélkül, hogy elfogadták-e már a hitelüket....
Mert ugye az is két esélyes finoman szólva...

zoltano
Csak megsúgom, hogy a Phaeton minimum 2,2 tonna...
Arra céloztam, hogy a te birtokodban lévő maxima finoman szólva is (ettől még lehet jó autó)régi konstrukció, tehát lehet, hogy amíg a Polon (is) egyben maradna az A oszlop, addig a tiéden nem.( Pedig ezt a Polot 2001 óta gyártják, és a videón épp azt próbálták demonstrálni, hogy egy 1,2 tonnával nehezebb autóval is "felveszi a versenyt")

[] (törölt) 2008.09.06. 15:28:26

"Senki ne jöjjön azzal, hogy az elrettetntés jogellenes, antihumánus, meg ilyesmi."

nemcsak hogy nem jogellenes, de mukodik is.
egyes orszagokban pl a dohanyzas hatasait szemlelteto kepeket raknak a cigisdobozokra:
en.wikipedia.org/wiki/Tobacco_packaging_warning_messages

wagabound 2008.09.06. 15:28:46

Az autók elleni "párharcról": úgy harminc éve láttam, amikor egy Trabi oldalbakapott egy Mercit a Népközön. A Trabinak lefittyedt a lökhárítója, megrepedt a lámpabúrája, a Mercinek rongyosra gyűrödött a bal oldala, és leszakadt az egyik ajtaja. A környék harsogott a röhögéstől...

wagabound 2008.09.06. 15:31:16

"egyes orszagokban pl a dohanyzas hatasait szemlelteto kepeket raknak a cigisdobozokra:"

Rémlik, hogy valami hasonlóval próbálkoztak nálunk is: az autópályákon oszlopkra rakott elrettentő baleseti képekkel, de valami okostojás civil szervezet megvétózta.

[] (törölt) 2008.09.06. 15:46:42

"A Trabinak lefittyedt a lökhárítója, megrepedt a lámpabúrája, a Mercinek rongyosra gyűrödött a bal oldala, és leszakadt az egyik ajtaja."

az oldalmerevites 30 eve ismeretlen fogalom volt az autoiparban, a Trabantos sem vigyorgott volna ha oldalbakapjak.

Bq 2008.09.06. 16:08:08

Hagyjátok már zoltano-t meg a Maximáját, hogy ha ő már eleve úgy tette fel a kérdést, hogy ugye az ő autójában mennyivel nagyobb biztonságban van az ember, mint egy kisebb kategóriásban, csillag ide vagy oda, akkor úgyis csak az "igen, igen, persze" bólogatásokat fogja elfogadni, hiába hoztok neki töréstesztes videokat, grafikonokat, 20 éve autókat rommá törő ADAC szakértőt érvként...

Ciri 2008.09.06. 16:12:18

Ja, mondtam már, hogy jó a cikk?
Nem?
Jó a cikk!

qualitaet 2008.09.06. 16:14:31

""A Trabinak lefittyedt a lökhárítója, megrepedt a lámpabúrája, a Mercinek rongyosra gyűrödött a bal oldala, és leszakadt az egyik ajtaja."

Kamasz koromban a biztosítási csalók előszeretettel használták ki Trabant lámpakörüli élének a kocsi méretéhez és struktúrájához képest legendás "űtőerejét".

Elhiszem, hogy látványos lehetett, de a "leszakadt ajtó" és a mindössze "lefittyedt lökhárító" vélhetőleg a te dramaturgiai képességed szüleménye.

qualitaet 2008.09.06. 16:33:29

Zoltano

Ha meg nagyon stuffos kedvedben vagy az idősebb BMW-k biztonságát illetően,ajánlom figyelmedbe Az Auto Motor und Sport 1990 szeptemberi számát.
Itt felsőkataegóriás autókat teszteltek biztonsági szempontból, Európában elsőként,(az Euro NCAP-nak még se híre se hanva nem volt )a klasszikus, 55 km/h-s, átfedéses ütközési szituációban.

A "Kár park" rovat borulásos cikke kapcsán komment gyanánat idéztem az eredményeket.Olvasd el!

Amíg az 5-ös BMW-ből és a 124-es Merciből gyakorlatilag karcolások nélkül is ki lehettett szállni, addig a Maximából a tűzoltók vágták ki a dummykat a megynyomorodás garantált volt. A Honda Legendnél pedig a mérések alapján gyakorlatilag nem volt túlélési esély!!!!

Komoly fejlődés volt azóta, de azt se felejtsük el ,hogy a biztonság fogalmát az ezredforduló előtt Japánban maximum a hadügyminisztériumban ismerték.

[] (törölt) 2008.09.06. 19:07:47

remelem a mostani Maxima ennel sokkal jobb eredmenyeket produkal:
www.youtube.com/watch?v=D7HzMeZr2uU

qualitaet 2008.09.06. 19:11:55

Áááá!

Csak most vettem szemügyre a Corsa vs. BMW képeket.
Szánalmas érvnek tűnhet, de ugye ezt senki nem hiszi el?!
A Corsa elején ahhoz képest még nem is kolmoly a sérülés.
Nyílván a KETTŐBŐL ÖSSZEVÁGOTT autó fogalmát nem tőlem halljátok először. Kiváltképp egykoron drágább autók esetén.
A '90-es években az efféle járművek fele ilyen volt.
Egy csűrben két suhanc nekiugrott egy flexxel a totálkáros vagy lopott kocsinak ahol érte ill. kellett, kettévágta, majd CO-val "szakszerűen" összevarrta a kabint.
Komolyabb baleset esetén boritékolható volt az eredmény.
Valami ilyennel állhatunk szemben.
Nem úgy néz ki az a Corsa mint ami egy "igazi" 1600 kg-os autót kapott telibe.
Pedig így volt, csakhát a "befrankózott" 5-ös azonnal szétnyilt, mint a bazsarózsa, többszörösen csökkentve az ütközés erejét.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.07. 03:03:50

www.youtube.com/watch?v=2Mc5ia2jOH4&feature=related

Maxima 2004. Egész jó, ha a good kb. 4 csillagot jelent. Ennek nem roppant el az A oszlopa.

BenTLor · http://blog.bentlor.hu 2008.09.07. 12:04:31

Egyetlen linket fűzök hozzá a témához, azzal, hogy magyarországon vetíteni kéne ezerrel. www.keptelenseg.hu/keptelenseg/olvas/rovidfilmek-a-figyelmetlen-vezetesrol/

migus 2008.09.07. 15:51:50

A cikk remekbe szabott. Tiszta, kiforrott stílus, érthető, nem hatásvadász, és lebilincselően (ám még éppen a témához mérten) humoros.

Zoltanonak üzenem, hogy a gépe király, nem kell azt fényezni. Valószínűleg a világ egyik legbiztonságosabbja, ha nem törik össze soha.

A román vendégmunkásokra visszatérve pedig annyit tudnék javasolni a közlekedési felügyelet szakembereinek (amennyiben az ő kezükben van a közlekedési táblák kihelyezésének a kulcsa), hogy a román-magyar határon tegyenek ki olyan figyelemfelkeltő táblákat, amelyek meggyújtják a fényt a "latin" agyakban, hogy az egy nyomvonalú magyar utak TÉNYLEGESEN EGY NYOMVONALÚAK!!!, nem pedig 2,5, mint arrafelé. Náluk nem cicóznak, simán nyomják 2+2-en egymás mellett. Aztán meg itt is megpróbálják. És merre vannak ilyenkor a rend őrei?! De ez már megérne egy új topikot.

Magyarországon is be kéne vezetni, amit Angliában sikeresen alkalmaznak: sebességmérő és mindenféle más célú kamerákat. Nem kell annyi rendőr, viszont nincs száguldozás. Minden szabálytalankodás rögzítve, jöhet a bírság. Persze hogy másként fest a vezetési kultúra a ködös Albionban. Dehát tudjuk, nálunk nem a ráció az úr...

szakmernok 2008.09.08. 13:21:29

www.langlovagok.hu/html/galeria/2052.shtml

Ez a különbség egy 20 és egy néhány éves kocsi közt.És ez még akkor is meglátszik ha két különböző kategóriáról beszélünk.

msadmin 2008.09.08. 15:09:47

sziasztok. van egy 20éves japan papirjaguárom lufik stb nélkül
tudnám-e novelni a biztonságot ha beszerelek pl egy négypontos verseny bizt övet? a muszerfal lefejelés ellen gondoltam. vagy hulyeség?
vagy melyik jobb?
pl ha veszek egy 15 éves 850es volvot
vagy egy mai 4-5 csillagos kisautot?

Pucér Próbababa 2013.12.06. 10:57:37

@zsoci: A cikk szerint az autópályákon emelkedett a balesetek száma. Ez ellentmond annak, amit te írsz.

Pucér Próbababa 2013.12.06. 11:12:29

@jolt: Hasonlót tapasztaltam a németországi autózással kapcsolatban. Ott semmilyen agressziót nem tapasztaltam. Az emberek nyugodtan vezetnek, nem villogják le egymást, ellenben mindig mindenhol engednek besorolni a sávjukba. Pedig ott rémséges dugók vannak rendszeresen az autópályákon, olyanok, amiket itt el sem tudok képzelni. Jó volt nagyon, hogy nyugodtan lehetett autózni. Ott is vannak balesetek persze, de általában a mentalitás ég és föld a magyarhoz képest.
Komolyan lehangoló volt hazafelé a magyar határ átlépése után, amivel itthon szembesültem (ismét).

lemonlime 2019.09.05. 17:01:36

Nagyon odafigyelek, hogy ne érjen ilyen csúnya halál, ezután meg csak max. 30-cal megyek mindenhol. Én 85 évesen, pár forint nyugdíjból éhezve, félóránként magam alá vizelgetve, már a saját nevemet sem tudva szeretnék távozni - lényegesen szebb halál!

Opi87 2021.03.12. 22:02:21

Én egyszer láttam egy balesetet közelről. Még gyerek voltam, kb. 7-8 éves. A zebrán ütött el egy autós (taxis) egy öreg nénit. A taxis egyáltalán nem ment gyorsan, de nem figyelt, pedig ez még akkor volt, mikor nem nyomkodta minden autós a b*z* telefonját.

Szóval a taxis "majdnem" megállt, de kb. a zebra felénél sikerült csak, és ekkor csattant az öreg néni a motorháztetőn.

Nem volt drámai, az autó max. 10 km/h-val mehetett az ütközés pillanatában. A néni kb. 2-3 métert lökődött, majd az aszfaltra esett.

Sajnos, pont a fejére először. Folyt a fér, a néni feküdt eszméletlenül. Gyerekként szürreális volt, mert nem gondoltam volna, hogy a vér tud úgy folyni, mint a filmeken.

A taxis kipattant, és azóta is előttem van, és azóta sem láttam ilyet, a világ legrémültebb arcát mutatta. Az egész jelenet úgy van a fejemben, mint egy film, mintha ma lett volna.

A néni a helyszínen meghalt, azt hallottam, a taxis összeomlott, és a pszichiátrián is kezelték. Ez amúgy Pécsen volt az Orvosi Egyetem előtt, aki járt arra tudja, hogy mennyire forgalmas tud lenni, és ekkor még nem volt ott lámpa.

85 éves volt a néni, vagy még idősebb.
süti beállítások módosítása