Így tanuljunk autózni

  2008. szeptember 04. - Égő Ákos

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:00

2000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00

A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél

Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00

A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a

Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00

Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem


Lomtalanítás volt.
Ez több szempontból is izgalmas, elsősorban ismét az Úr színe elé kell állnom, és ítélkezni több hasznos dologról, például a kutyakennelben őrzött páratlan könnyűfémfelnijeimről és a japán belpiacos Bandita idomról. Vajon ezek életem további részében megtalálják-e helyüket, vagy ott porladnak el, ahol vannak? Amióta megszülettek az ikrek, a megmentés lehetősége rájuk hárul. Majd nekik biztos kell, én ki nem dobom.

Na de a kötelesség mellett van öröm is a lomtalanításban. Amikor egy adag haszontalan holmit vittem a konténerhez - mert nálunk abba, illetve egy idő után mellé gyűjtik a lomokat -, szóval, amikor levittem, egy könyvkupacra leltem. Körülbelül 12 könyv, klasszikus művek Boccacciótól Mikszáthig és néhány műszaki kiadvány. Megszaglásztam őket, és mivel még dohosak sem voltak, szépen felnyaláboltam - könyvet nem dobunk ki. Míg az 1950-es matematika példatárnak csak a címere nyűgözött le, addig Klein Imre-Klobusitzky György: Így tanuljunk autózni című könyvének igen megörültem. Egy időben gyűjtöttem a magyar autós szakirodalmat, egy darabig még az évjáratokra is rámentem. Ezért van még máig is több különböző évjáratú Ternai: A gépkocsi illetve Surányi Endre: Motorkerékpár című könyvem.

A guberált könyvről eddig nem tudtam. A Műszaki kiadó 1977-es kiadása az autóvezetés lépéseit mutatja be 18 fejezeten keresztül a diák szemével.

"Úgy kezdődött, hogy nem tudtam kinyitni a Zsiguli-Lada 1200 tanuló kocsi ajtaját. Kezemben a kulcsok, de hogy melyikkel és hogyan kell a zárat kinyitni, fogalmam sem volt" - kezdődik az első "első alkalom" fejezete. Persze minden kérdésre megkapjuk a választ, de elsősorban a zsigulis szemével látjuk a dolgokat.

Néhány kedvenc ábrát hadd mutassak. Az egyik, a Magyarországon legelterjedtebb autótípusok közül melyikre veszélyes autónk lökhárítója, illetve a veszélytelen hozzáérés illusztrációja.

A másik ábra a leggyakrabban ellenőrzött sebességértékek vizuális rögzítésére bíztat.

Ha sikerül elvonatkoztatnunk a Zsigától, a szemléltető ábrákkal rendesen tűzdelt munka még ma is megállja a helyét. Látszik, hogy nagy gyakorlattal rendelkező oktatók írták, és igyekeztek az összes felmerülő kérdésre választ adni. A zárszóban van egy kiemelt mondat: "Autót vezetni megtanulni csak autóban lehet". Ez így igaz, tökéletesen egyetértek, de azért nem árt kicsi megismerni jobban nemcsak a KRESZt, hanem saját autónk viselkedését, tulajdonságait. A Zsigával már biztos menne, de vajon a friss jogosítványos újautó-tulajdonosok hány százaléka nem tudná kinyitni az ajtót, ha elromlik a kártyás indítási rendszer?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr42645383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.09.04. 18:15:04

Szeretem a régi könyveket.... van rendőrségi szolgálati szabályzatom '42-ből... :)

csiky944 2008.09.04. 18:16:57

én ki tudnám,mert szervízben dolgozom :)))

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2008.09.04. 18:17:43

Hogy nekem nem tud ilyen könyv a kezembe akadni lomtalanításkor...

Koppányvezér 2008.09.04. 18:34:48

Őrzök egy "analóg" könyvet, melyet szívesen átadnék olvasásra egy-két tuningagyú nyomomagáztkirályvagyok emberkének. A köny szerzői és címe: Jakab Ferenc és Dr. Koppány Géza: A defenzív vezetés képekben. Anno már 6 éves koromban lapozgattam. Lehet ennek is köszönhető hogy immár 12 éve vezetek balesetmentesen? Nem tudom. De hogy hasznos lenne ma is olvasgatni az biztos. Majd a fiam elolvassa. Addig nem ülhet autóba :)

Elismert író 2008.09.04. 18:45:56

Nekem van egy 70es évekből származó kresz könyvem, egy skoda 100as van az elején azt hiszem.
Egyébként nekem a 70es 80as évek oktató filmjei tetszenek nagyon. Félhosszú haj, pajesz, egész arcos napszemüveg, trapéznadrág. Gyorsulásmérés ezeröcsi kontra trabi és állólámpás merci. A "korszerű gépjárművek" összehasonlítása azokon a jellegzetes narrátorhangokon. Marha jó :) Egy időben a Filmmúzeumon nyomták, mindig néztem... :)
Különben a durva az, hogy én 10 évvel ezelőtt csináltam a jogsit, de még ezeket a filmeket néztük. Hogy készültek-e azóta modernebb filmek, nem tudom, de nem hiszem.

Rocko- 2008.09.04. 19:05:19

naja, akkor még vezetni tanítottak, nem vizsgán átjutni.

sipka 2008.09.04. 19:30:26

Idézet Horst Ihling: Ich Fahre Einen Wartburg (1967) (Így gondozd a Wartburgodat) c. könyvéből: "VEZETÉS ÉJJEL: Normális körülmények között az éjszakát alvásra és nem autókázásra fordítjuk, ezért természetszerűleg következik az elfáradás. Ennek leküzdésére igen sokféle módszer ismeretes, a feketekávétól a legkülönbözőbb módon hatnak, és használatuk igen kétes értékű. Sok vezető erős dohányzással, mások az éppen figyelmet igénylő erős hajtással vagy hangos rádiózással igyekeznek legyőzni a fáradtságot. (Utóbbiaknál azonban nem szabad annak megesnie, ami évekkel ezelőtt az USA Alabama államában megtörtént. Ugyanis egy szórakoztató adás alkalmával a hallgatókat felszólították, hogy hunyják be a szemüket és közöljék nyakkendőjük színét. Ebben a pillanatban kereken két tucat baleset történt!) Én a hosszú éjjeli autóutak esetén a fáradtság leküzdésére legjobb eredményt úgy értem el, hogy a kocsimból kiszálltam és egy darabig toltam.". Aki teheti, olvassa el, hihetetlenül jó!

RaveAcE 2008.09.04. 19:37:09

Koppányvezér keríts egy szkennert és oszd meg tudásod az utókorral!
Jaja jó a retró, főleg ha autó. '86-os mazdám van ;)
Mostanában adták megint a Pogány Madonnát. Na abban is volt jó kis járműpark!

Szendwich 2008.09.04. 20:28:32

Ez a konyv a szuleim konyves polcan mai napig meg van. Gyerekkent parszor elolvastam.

torró 2008.09.04. 20:33:37

Ha ezt el lehet mondani, akkor én elmondhatom, mint szerelő inasként/ később mint karosszériás hogy volt szerencsém átélni a járművek fejlődését.Így visszanézve csak most éli meg az ember hogy milyen autókkal kezdtük és most már milyenek a lehetőségek. Nehéz volt de jó.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2008.09.04. 21:00:57

Nekem egy hatodikos irodalomkönyv akadt a kezembe még ötödikes koromban. Épp benne volt a Toldi és a Toldi estéje. Aztán megtaláltam a Toldi-trilógiát, mindenesetre akkor épp jól jött:)
A köynv ma is megvan.

A Skoda 120 könyvét még ma is őrizzük, noha az autó 4 éve nincs meg :)

redriot77 2008.09.04. 21:28:47

Nekünk anno volt egy könyvünk a 80-as években, Almási Tibor: Az autóvezetés mesterfogásai. Kisiskolás koromban olvasgattam, a nyolcvanas évek derekán, már rég elveszett. Arra emlékszem, hogy volt benne egy fejezet, "Kormányzás gázpedállal" és mindenféle képek keresztben csúszó raliautókról: Escortok, Fiat 131-esek stb. Akkor nagyon nem értettem, hogy lehet pedállal kormányozni az autót, mikor apa a kormánnyal kormányoz. :D

De úgy emléxem elég jól összeszedett könyv volt, még az is benne volt, mit tegyünk ha vízbe zuhanunk az autóval és hasonlók. Szívesen olvasgatnám újra,lehet hogy találnék benne ma is hasznosítható dolgokat. Vkinek megvan, érdemes újra elolvasni?

LongJohnHolmes 2008.09.04. 22:06:08

A fenti cimen találtok 2 auto-motort 1950-ből.

ommm 2008.09.04. 22:10:13

Szászvári József: Rallye autózás

Abból csak tanulni lehet. Az egyik legjobb vezetéstechnikával foglalkozó könyv. Szerintem.

Ocvt 2008.09.04. 22:27:19

Nincs új a nap alatt.
Használtautó vásárlási tanácsok:

"Általában ne vegyük egyedüli alapnak az esetleges állapot meghatározásához a gépkocsi kilóméterszámlálója szerinti futásteljesítményt."
"A kocsiszekrény hibáinak eltakarását a legkülönbözőbb módon próbálhatják "eltitkolni"."

Vezetéstechnika:
"Folyamatos haladásnál olyan sebességet válasszunk, hogy a tempót kis gázpedálnyomással tudjuk tartani."
"Ha a forgalom nyugodt egyenletes, az adott sebességhez képest mindíg a legnagyobb sebességfokozatban haladjunk."

(könyv: Biztonságosabban, takarékosabban, Skodával, 1981)

2008, egy cseh aki lehet, hogy még nem is élt '81-ben:
auto.indavideo.hu/video/Szaguldas_az_orszaguton

Mit szóltak volna a könyv írói... :)

Rav Antal 2008.09.04. 22:49:24

Octv:

Ez egy kurva nagy kamu. 180-as átlagot az életben nem megy, legalábbis azon szakaszok alapján amik a videóban látszanak.

Ocvt 2008.09.04. 23:08:32

Rav Antal:

Attól még egy állat a drájver.
Lehet, hogy ezek csak a necces helyzetek, a kettő között tiszta volt az út előtte.

ommm 2008.09.05. 00:52:42

Ocvt 2008.09.04. 23:08:32

Azért az ilyenre talán ne nézzünk már fel.
Gyökkettővel vánszorgó kocsisorok között mindenki lehet Alan Jones.
Legalábbis úgy érzi.

floydian · http://floydian.blog.hu/ 2008.09.05. 01:11:49

Klobusitzky György pár éve a rendőrségnél dolgozott és drogprevenciós előadást tarott a gimis évfolyamunknak. Vicces fazonnak tűnt. Be volt sötétítve és diszkófényekkel fokozta az "ellenszeánsz" hangulatát.
Én legutóbb egy Trabant 1.1 használati útmutatót kukáztam. Parádés volt a nyelvezte.

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.09.05. 02:09:25

a sokszor emlegetett trabi kezelési utasítás nagyon komoly sajnos nem tudom szó szerint, hogy A Trabant útfekvése kitűnő, és gyorsulása kifogástalan. Ez azonban nem szabad, hogy könnyelműségre csábítson.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.05. 08:28:12

hajaj. tesóm örülne ennek a könyvnek. már csak azért mert zsigakönyv.

otthon kiemelt helyen figyel a suvalov-biblia :D

Acmee 2008.09.05. 08:32:00

ommm: Le a kalappal, h ennyire érzi az autót... bár arra is kíváncsi lennék, h mondjuk ha becsúszik keresztben egy kanyarba, abból vajon kijön-e...

Tévedés ne essék, 100%-ig elítélendő amit művel, sőt 20mm-es, út mellé telepített, trafival összekötött gépágyúval kellene az ilyenekre vadászni...

Viszont ha mindenki így "tudna" vezetni, akkor normális sebesség mellett lehet, h alig-alig történne baleset...

Rocko- 2008.09.05. 09:14:41

ommm 2008.09.05. 00:52:42
naja, vakok közt a félszemû....
így szoktak swiftes boyracerek S8-asokat _alázni_

gandras 2008.09.05. 10:43:16

Klobusitzky György a 70-es 80-as években igen nagy szaktekintélynek számított ezekben a körökben (autóvezető képzés, vezetéstechnika, stb). Az első munkahelyemen 5 évig Ő volt a főnököm. Hatalmas fazon ! 95-ben Polonezzel járt !

Ocvt 2008.09.05. 12:34:42

ommm 2008.09.05. 00:52:42

Felnézni csak a kocsira nézek fel. Ilyen járgánnyal könnyű száguldozni. Ahogy néha a rángatja a fickó a kormányt fékkel kombinálva kb.150-nél, azt nem minden autóban élné túl. Meg megy is a gép szó-szó, meg futóműve is van, meg fékje is.
süti beállítások módosítása