Béreljünk mondjuk Porschét!

  2008. szeptember 02. - Gyulavitéz Címkék: mini mercedes bmw porsche audi gyulavitéz luxusautó bérlés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Sírjatok velem!
2012-02-05 07:38:00

Már vagy két hete túl vagyok a dolgon, de egyszerűen nem bírtam leülni, hogy megírjam. Majdnem sírtam. Nem

Hogyan lesz a sportautó-szakíróból hitetlen kutya?
2011-11-21 13:21:00

12 év elteltével sem csúnya Nos, igen, nem sietem el a dolgot. Tavasszal találtam ki, hogy megválok tőle , de

Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?
2011-09-07 06:00:00

Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd

Halál a macskákra!
2011-08-27 17:30:00

Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők


Nem rég voltam nyaralni. Amikor leszálltam a Spanyolország dél-keleti részén fekvő kisváros, Almeria repterén, az első dolgom az volt, hogy bérautó után néztem, a szállás ugyanis 100 kilométerre volt a reptértől. Az igazság az, hogy csak visszafelé kellett volna a bérautó, odafelé ugyanis jött értem a csajom, aki előttem utazott ki. Nem untatom a kedves olvasót a részletekkel, a lényeg, hogy egy héttel később vissza már nem hozhatott, ki kellett hát találni valamit.

A váróban gyorsan körülnéztem, találtam is autókölcsönző irodákat szép számmal. Hamar kiderült, hogy bár napi 30-35 Euróért (7-8000 Ft) már kapok Fiestát vagy más hasonló kocsit, mivel a nyaralóhelyen szeretném bérelni és a reptéren leadni, minimum három napot ki kéne fizetnem. Mi több, még valami jutalékot vagy biztosítást vagy mittudoménmit is felszámítottak volna – nem értettem pontosan, az angol nyelv nehezen megy a spanyoloknak -, be kellett látnom, 125 euró alatt nem úszom meg a dolgot, úgyhogy letettem róla - a taxi sem kerül többe egy százasnál.

Ezek azonban csak a körülmények, a hangsúly a prospektuson van, amit szépen lefotóztam. Nézegessék, tátsák a szájukat, ahogy én tátottam. Andalúzia nem a legvirágzóbb része Spanyolországnak, Almeria pedig egy kábé 200 000 főt számláló kisváros. Ennek a kisvárosnak a repterecskéjén nyomták a kezembe szenvtelen arckifejezéssel ezt a prosit, amiben csak és kizárólag nagyon drága német luxus- vagy sportautók fotói szerepelnek.

A fotók mellett feltüntetik, hány ember fér a kocsiba, milyen a váltója – manuális vagy automata –, illetve, hogy mekkora a motorja és hány lóerős, mégiscsak jó tudni, rendesen lehet-e vele őrjöngeni. A vicc az, hogy annyira még csak nem is drágák. Persze nem nekünk, de mondjuk egy fiatal angol párnak nem jelenthet gondot, hogy kiperkáljanak napi 78 eurót egy Mini Cooper Cabrióért, de talán még a 150 eurós nyitott, 160 lovas turbó A4-est is megengedhetik maguknak.

Ez azonban csak a kezdet. Van SLK, CLK és Z4-es BMW. Természetesen mindegyik nyitott, nagyjából ugyanolyan erősek – 160-170 LE – ennek megfelelően az áruk is hasonló, 170-185 euró. Az X6-ost én még sosem vezettem, pedig ez a szakmám, de nem kell autós újságírónak lenni, hogy kipróbálhassuk: az almeriai reptéren napi 400 euróért elvihetünk egy háromliteres, közel 300 lóerős példányt.

De a legdurvább, hogy Porschét is adnak. Nem 911-est, de Boxstert és Caymant simán. Mindkettőben 240 lóerő hajtja a hátsó kerekeket. Brrrrrrrrrrrrrrrr… A hideg ráz ki. Hát miért nem vagyok gazdag? Nem nagyon, csak épp annyira, hogy ki tudjak fizetni 310 eurót a Boxsterért, vagy 370-et zárt tesójáért, a Caymanért. Istenem, milyen egyszerű lenne.

Van egyébként ML Merci meg CLS 350, a legdrágább azonban fura mód a 630 Ci Coupé. Ennek napi 550 euró az ára, naná, hogy valamelyik Porschét vinném inkább: fele pénz, tripla élvezet – gondoltam; hát persze, hogy taxizás lett a vége. Az út végén szomorúan odaadtam a 100 eurós bankót az A4-es derék sofőrjének, aki nem volt egy Alonso, de legalább csendben, rendben, békességben visszavitt a reptérre egy héttel később. (Egyébként relatíve nem is volt olyan drága, itt is elkérnek a taxisok 230-240 forintot kilométerenként.)

Hazajöttem, kicsit körülnéztem. Budapest nagy város, lakossága kábé kétmillió, mégis, ugyanannak a cégnek, aki luxus- és sportautókat ad bérbe 3000 kilométerre innen egy tizedennyi főt számláló kis porfészekben, ebben a metropoliszban a legvagányabb portékája egy Ford Mondeo. A kölcsönző-mammutnak nálunk külön leányvállalata van erre a célra, igaz, náluk akár F430-as Ferrarit vagy Bentley Continental GT-t is bérelhetünk napi 350 meg 320 ezerért. Vagy SL 600-ast 200 000-ért, netán M5-öst potom 160-ért. De én akkor is a Boxstert választanám, napi 73 000-ért kétség kívül ez a legjobb ajánlat.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr33600087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

censor013 2008.09.02. 14:11:22

Mér nem inkább béreljünk Mondeót???

qualitaet 2008.09.02. 14:21:28

"a legdrágább azonban fura mód a 630 Ci Coupé. Ennek napi 550 euró az ára, naná, hogy valamelyik Porschét vinném inkább: fele pénz, tripla élvezet – gondoltam"

Jól gondoltad. A 630ci úgy megy a 3 literes motororral meg a nehéz fülkével, mint egy reumás éti csiga. Én vezettem egy ilyet.Gyötrelmesen váltogat össze vissza, a pályán meg egy-kettőre kifullad. Gyalázat.

"Budapest nagy város, lakossága kábé kétmillió, mégis, ugyanannak a cégnek, aki luxus- és sportautókat ad bérbe 3000 kilométerre innen egy tizedennyi főt számláló kis porfészekben, ebben a metropoliszban a legvagányabb portékája egy Ford Mondeo."

Ez természetes,sajnos. Fedezetlen hitelkártyákra és autót gyilkoló,szétrabló, proli ügyfelekre ki kiváncsi?
El tudom képzelni, hogy milyen állapotban hoznák vissza...
Ha visszahoznák. Mert gyanítom, hogy az első órában eldobnák mint a forró krumplit. Még valószínűbb, hogy valamelyik külvárosi karosszérialakatos, méteres vaskerítéssel védett, kaukázusi juhászok által telikulázott portáján landolnának, flexelésre várva. No meg az esetleges "export" is szóba jöhet szerb ,albán esetleg ukrán desztinációval.

floydian · http://floydian.blog.hu/ 2008.09.02. 14:24:59

Abszolút egyetértek. Én is a Boxstert vinném. Ez az intézményrendszer nálunk biztosan nem tudna normálisan működni.

vizsla_barat 2008.09.02. 15:14:52

egy dolog a katalogus es a masik,hogy benn van-e az auto...
en minap egy Ford Mustanggal jottem haza a repterrol,csak 9 dollarral volt dragabb,mint az uncsi G6. Igaz, hogy ez a szerenyebb kivitel volt,de nagyon ment igy is...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.09.02. 15:53:27

lehet, hogy felületesen olvastam, de akkor végülis mit béreltél?

mi ezt: autoskartya.blog.hu/2008/07/18/fedel_nelkul_nyaralni :)

karlmann 2008.09.02. 16:13:07

Legközelebb másképp kezdj hozzá! Januárban voltam negyedmagammal üzleti úton Spanyolországban. Itthon béreltük a kocsit, forintban fizettünk és ott vettük át.

Madridban a Barajas kijáratával szemben van három hatalmas többszintes épület ami bérautókkal van tele. Minimum tíz perc amíg megtalálod a kocsit, de tele van tankolva és az autók átlagéletkora nincs két év. Alátámaszthatom, hogy tényleg mindenféle kocsi van, az olcsó kiskocsiktól a luxusjárgányokig.

Három cég van akik jelen vannak mindenhol, az én teljesen szubjektív véleményem szerint az Eurpocar a leggyengébb, aztán a Hertz és szerintem a legjobb az Avis. De az utóbbi kettő között csak elenyésző különbség van. Szerintem.

manbearpig. 2008.09.02. 17:00:57

busz, vonat nem volt? kétlem... 100 km-t taxizni őőőő..

Krisi 2008.09.02. 17:03:41

Az a vicc, hogy amikor Belgiumban béreltünk autót, akkor feltüntették rajta (Opel Astra amúgy), hogy Romániába, Ukrajnába meg még pár országba tilos bemenni vele :)
Drágább autóknál még Magyarország is a tiltólistán volt.
És az a legdurvább, hogy ezen még csak meg sem lepődtem.
Itthon egy Mercit vagy Audit egy héten belül ellopna valaki hamis papírokkal.

Maci_GSXR1000 2008.09.02. 20:09:35

"Jól gondoltad. A 630ci úgy megy a 3 literes motororral meg a nehéz fülkével, mint egy reumás éti csiga. Én vezettem egy ilyet.Gyötrelmesen váltogat össze vissza, a pályán meg egy-kettőre kifullad. Gyalázat."

Qualitaet: Kiváncsi vagyok, neked milyen kocsid lehet, mert az éticsiga 630i 1605kg, 272Ló, 320nm, 6,2 alatt van 100-on... Ehhez képest a 2,7-es boxter 245ló és 6,1alatt megy 100-ra.

Netán swift? :-)

[] (törölt) 2008.09.02. 21:42:42

"Az a vicc, hogy amikor Belgiumban béreltünk autót, akkor feltüntették rajta (Opel Astra amúgy), hogy Romániába, Ukrajnába meg még pár országba tilos bemenni vele :)
Drágább autóknál még Magyarország is a tiltólistán volt."

a feketelista modellenkent valtozik. legutobb, mikor S-Klasset bereltem, Olaszorszag egeszen fent volt a listan - valamiert nagyon szerethetik a haromagu csillagot arrafele. (igaz, ennek mar par eve. gondolom az immobilizerek fejlodesevel a lopasi statisztika is javul.)

[] (törölt) 2008.09.02. 21:48:49

"Ehhez képest a 2,7-es boxter 245ló és 6,1alatt megy 100-ra."

viszont majdnem 350 kiloval konnyebb, ami eleg durva kulonbseget jelent a handlingben.

"Netán swift? :-)"

BMW.

jtrencsenyi 2008.09.02. 22:08:53

Maci_GSXR1000: az a baj ezzel, hogy nem ez számít. Nekem egy kis 1.6-os Mazda MX-5 NB-m van, ami 9 sec. alatt van százon, de oda nem adnám a 630ci-ért. Piros lámpánál simán ott hagy, de mondjuk szerpentinen végig tollak vele a hegy tetejéig és fülig érő szájjal fogok kiszállni, akkora élmény a vezetése. Nekem ez sokkal jobban számít, mint az, hogy a piros lámpánál hogy jaszkariznak a hülyegyerekek apu BMW-jével. ;)
Ha ez számítana, akkor rendeltem volna egy első szériás Tesla Roadstert és amikor kihúzom a dugót a konnektorból, akkor 4,2 alatt lennék százon, mindezt 15m-20m Ft-ért. :)

qualitaet 2008.09.02. 22:19:09

"Qualitaet: Kiváncsi vagyok, neked milyen kocsid lehet, mert az éticsiga 630i 1605kg, 272Ló, 320nm, 6,2 alatt van 100-on... Ehhez képest a 2,7-es boxter 245ló és 6,1alatt megy 100-ra."

Azt, hogy a helyből való gyorsulási adat rengeteg esetben messze nem tükrözi az adott jármű valós dinamikáját és hogy erről neked vélhető tapasztalatlanságodból adódóan halvány fingod sincs az egy dolog.
De az már nehezen érthető, hogy a 272LE-s verzió adatait (mondjuk az sem gyorsul 6.2-t affelől egészen nyugodt lehetsz) linkeled be dacára annak ,hogy a cikkben látható kölcsönzői ajánlatban a 258le-s, 300 nm-es motor szerepel. Sikeresen megfeledkezel arról a "csekélyke" 300kg-ról amennyivel könnyebb a Porsche, ennek (is) köszönhetően klasszisokkal élvezetesebb.No meg olyat ver a 630ci-re mint bohóc a dobra.
Mindettől függetelnül 300-320nm manapság lófasz egy 1600kg-os autónak, kiváltképp ha csak 3000 körül jön elő...
Nem baj ha prospektusokból "tapasztalsz" de legalább olvass figyelmesen.
(Lehet a Boxstereket kellett vona nézni a "boxter" helyett :))

de.wikipedia.org/wiki/Porsche_Boxster
www.auto.de/Lexikon/BMW/630

"Netán swift? :-)"
Igen. Swift 550i.

qualitaet 2008.09.02. 22:23:28

Edelweiss.

Az egyetlen édes anyukám életére:
Nem plágium. Amikor elkezdtem a választ még nem "voltál" itt:)

ommm 2008.09.02. 22:33:08

Khm, Boxster ugyebár, ami egy középmotoros, élvezetes kis ROADSTER annak minden nyűgével és előnyével.
vs.
630Ci, ami egy KABRIÓ GT, kényelmes, dögnehéz, fullextrás és most igazat kell valszeg adnom a "bajoroknak" de tényleg nem a dinamizmus bronzszobra.

A gyorsulás tényleg nem sokat árul el. Az ún. "handling"-et pedig nehéz számokban kifejezni.

Hammer: viszont olyat már próbáltam és tényleg nagyon-nagyon élvezetes kis masina.

qualitaet 2008.09.02. 22:59:20

Nahát, ha még cabrio is akkor végképp.
Még egy E46 330 coupé és cabrio közt is zongorázni lehet a különbséget!

ommm 2008.09.02. 23:04:32

A kabrió talán nem.
De ez a különbségen semmit nem változtat.
Nem lehet hasonlítani a kettőt.
Más kategória.

Sutheo 2008.09.02. 23:07:53

a prosó érdekes volt. X6 iDrive35d-t választanék...bár a visszavivéssel lehet, hogy még a fizetésnél is nagyobb gondjaim lennének... :) :(

qualitaet 2008.09.02. 23:08:21

Úgy értettem, hogy még(általában 10%-kal) nehezebb. A feeling ott már valóban más tészta.

[] (törölt) 2008.09.02. 23:41:09

"Piros lámpánál simán ott hagy, de mondjuk szerpentinen végig tollak vele a hegy tetejéig és fülig érő szájjal fogok kiszállni, akkora élmény a vezetése."

erre ne fogadj tul nagy osszegben. a BMW kupei kemenyebb futomuvel keszulnek, mint a szedanok, es a karosszeriajuk is merevebb - ebbol eredendoen kanyarokban is kurva jok, kulonosen RFT gumikkal. egy BMW roadsterrel valo szkanderozasra meg aztan vegkepp annyi eselyed egy MX5tel, mint bolcsesznek a commandpromptnal.

[] (törölt) 2008.09.02. 23:44:14

"Úgy értettem, hogy még(általában 10%-kal) nehezebb."

a bejthato tetoszerkezet ara, a kisebb csomagtarto mellett.

Maci_GSXR1000 2008.09.03. 11:28:54

Qualitaet: én nem beszéltem a kölcsönzői ajánlatról, meg sem néztem, mivel te is csak általánosságban írtál a 630-ról, hogy szerinted egy lomha szar, ami kifullad az autópályán és összevissza kapcsolgat a váltója.... már az E34 530i sem volt egy lomha szar, és bár nem próbáltam 630-at, csak a 645-öt, de nem hinném, hogy lomha éticsigaként vánszorogna.. lehet hogy nem megy úgy mint egy 550, de azért ez az éticsiga jelző nem közelít a valósághoz...

Edelweiss:
"a BMW kupei kemenyebb futomuvel keszulnek, mint a szedanok"

ezt honnan veszed? mondjuk megnézted az ETK-ban, hogy egy pl 96 márciusi E90 és E92 330i futóművében a gátlónak, stabilizátornak, kutyacsontnak eltérő cikkszáma van-e?

Gondolom nem nézted, mert egyezik. Akkor mitől is lenne keményebb?

"egy BMW roadsterrel valo szkanderozasra meg aztan vegkepp annyi eselyed egy MX5tel, mint bolcsesznek a commandpromptnal."

attól függ, mekkora motorral van szerelve a roadster... mondjuk egy z3 1,8i az kb olyasmi mint az 1,6-os mx5 miata... mármint menettulajdonságokra...

Maci_GSXR1000 2008.09.03. 11:32:01

hogy az eredeti cikkhez is írjak valamit, gondolom a fő indíték az lehetett a cikk megírására, hogy nem volt nyomatlékszegény elsőkerekes honda a kölcsönző kínálatában :-)))))))))))))))))))))

Long Johnny 2008.09.03. 13:15:01

Marci:
biztosan nem lehet egy 630i-t eticsiganak nevezni. De ha a bmwtöl elvart dinamikahoz vagyunk szokva akkor igenis talalo az eticsiga kifejezes. Mentel te mar 630i-vel vagy akar egy 730i-vel? Ha nem akkor nem is tudod, hogy mi a helyzet. De eleg ha csak mesz egy 728i-vel es akkor is megtudod, hogy mi az eticsiga. Ezek az autok ugy vannak attetelezve, hogy nagyon keveset pörögjön. Pl 140nel 2300-2500 között. Gondolod, hogy innen majd olyant gyorsul neked nyomatekbol a közel 2 tonnas vas? Tapasztalatbol mondom, hogy nem. Egy valamire valo pdhdtdi ugy elveri rajtad a rongyot, hogy ihaj :-) Persze ugyanabban a sebessegfokozatban. Ezert mondta qualität szerintem azt, hogy össze vissza kapcsolgat. Ami igaz is, mert nincs nyomatek. De legközelebb tenyleg ne a katalogusbol okuljal mert az egy dolog, hogy oda mi van irva. Lehet a fogyasztast is elhiszed :-))

Amugy egy kis titok: 96-ban nem volt E90 es E92 sem :-)) Szerintem Edelweiss es qualität mar nem az Etk-bol szedik az ismereteket hanem a Tis-böl :-))

Maci_GSXR1000 2008.09.03. 13:39:35

Longcsonni, amíg a nevemet nem tudod elolvasni szerintem ne azon lovagolj, hogy a 2006-ot elírtam 96-nak... mentem már 730-al , 530-al is, a 630 kimaradt, volt helyette 645, de szerintem lényegtelen, összehasonlítási alapnak szeritnem megfelel, ha a két gyártó által megadott adatokat hasonlítjuk, tehát a boxster 6,1-e sem igaz meg a 630 6,2-je sem, de azért következtetéseket le lehet belőle vonni az adatokból, pl hogy egyik sem éticsiga mint mondjuk egy 13,9 másodperces 316i..

"mar nem az Etk-bol szedik az ismereteket hanem a Tis-böl"

ETK az alkatrész adatbázis, a TIS a szerelési útmutató EBA pedig az utólagosan beszerelhető extrák beszerelési útmutatója...de mi köze van ennek ahhoz a hülyeséghez amit edel írt a limo-sedan futóművéről?

Maci_GSXR1000 2008.09.03. 13:49:35

na látom már lesz min lovagolni, "limo-coupe futóművéről".

Long Johnny 2008.09.03. 14:04:37

Maci: nagyon ügyes vagy. Vegülis teljesen mindeggy... Köze nincs az egesznek a 316i-hez, de mindeggy.
Etk= ErsatzTeil Katalog
TIS= Technisches Informations System
Többet tudsz meg a tisböl mint az Etkbol, de ez is mindeggy...
Annyi köze van az egeszhez, hogy ha van tised akkor nezdd mar meg egy e60 es egy e63 közötti különbseget, majd rajössz magadtol is...

nezegessed csak tovabb a katalogusokat, hatha abbol okosabb leszel. Ha nincs meg valamelyik bmw akkor szoljal mert szivesen küldök neked...

Maci_GSXR1000 2008.09.03. 14:26:50

Johnny: a kijelentés így hangzott: "a BMW kupei kemenyebb futomuvel keszulnek, mint a szedanok"

ahhez képest a pl az E90 (330i limo) és az E92 (330i coupe) futóműve ugyanaz, E46-ét most lusta vagyok kinézni, de pl E36 alatt párszor cseréltem ezt azt, és ott is teljesen egyforma. Különbség az M-fahrwerk esetén van (vastagabb stabirudak, első kutyacsontok nem a lengőkarhoz hanem magához a lengéscsillapítóhoz kapcsolódnak) vagy az M3 hátrafele eltolt toronycsapágyában, ovális lengőkarszilentjében, vagy pl a cabrio hátsó toronyszilentjében van...

"nezegessed csak tovabb a katalogusokat, hatha abbol okosabb leszel. Ha nincs meg valamelyik bmw akkor szoljal mert szivesen küldök neked." - eddig sem nézegettem, de nem baj :-)" -gondoltam hogy neked megvan mind :-))))))))))))))))))))

Maci_GSXR1000 2008.09.03. 14:28:41

Johnny: csak kíváncsiságból kérdezem, mi a logika abban, hogy csak az ö ü -t írod ékezettel???

jtrencsenyi 2008.09.03. 15:58:08

"BMW roadsterrel valo szkanderozasra meg aztan vegkepp annyi eselyed egy MX5tel, mint bolcsesznek a commandpromptnal."

Csak egy kérdés? Vezettél már mondjuk Z3-mat és Miatát is? Nekem volt szerencsém mindkettőhöz mielőtt döntöttem. Az árakat most hagyjuk, csak a vezetési élményről beszéljünk. Találd ki, hogy melyik mellett tettem le a voksomat. :)
Ha MAJD EGYSZER lecserélem az 1,6-os NB-t, akkor valószínüleg egy 2 litykós NC Coupe MZR lesz belőle és nem Z4, elhiheted. Bár ennek ugye most leállították a gyártását. Majd meglátjuk milyen az utód.

Maci_GSXR1000 2008.09.03. 16:59:54

jtrencsenyi: én vezettem mindkettőt, a 16 szelepes z3-mal szemben már semmi esélye az mx5-nek, a 8 szelepes 1.8 , 1.9-es az tényleg elég halovány volt, de ha a kinézetet is számításba vesszük még akkor is egyértelműen a Z3 a jobb...

Gondolom mikor a próbát tetted egy ilyen 8 szelepes "erőgép" lehetett a tesztalany, árban mikor vetted még is mennyi volt a különbség ?

Tényleg, legalább sperrdifi van az MX5-öd alatt?

qualitaet 2008.09.03. 21:41:36

"már az E34 530i sem volt egy lomha szar,"
A háromliteres M30-as motor kategóriájában talán az egyik legnyomatékosabb,példátlan a rugalmassága gyakorlatilag alpjárattól is.Kíválóan harmonizált az aut.váltókkal is. Bár felül az sem egy versenyautó...
Ellenben a 3 literes V8 talán a legszarabb BMW motor e tekinteteben.Szöges ellentéte a hathengeresnek, a kéziváltós 530i kivételével egyszerűen élvezhetetlen.A 3.5 literesről sincs fényesebb véleményem.

"a bejthato tetoszerkezet ara, a kisebb csomagtarto mellett."

No meg elsősorban az extra merevséghez szükséges dögnehéz kaszni miatt.

"Szerintem Edelweiss es qualität mar nem az Etk-bol szedik az ismereteket hanem a Tis-böl :-))"

A "A TIS kategória" az is hogy az édesapámnak '73-tól nekem pedig '86 novembere óta BMW-m van :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

"Ezek az autok ugy vannak attetelezve, hogy nagyon keveset pörögjön. Pl 140nel 2300-2500 között. Gondolod, hogy innen majd olyant gyorsul neked nyomatekbol a közel 2 tonnas vas?
Tapasztalatbol mondom, hogy nem."

Ha mondjuk E32 vagy E38 750i esetleg, Vanosos 740i akkor azért igen.(No meg a 6g.)
Évtizedes tapasztalatból mondom, hogy igen :)

"nezegessed csak tovabb a katalogusokat, hatha abbol okosabb leszel. Ha nincs meg valamelyik bmw TAPASZTALAT (323i, 528i, 750i, 540i 6g, 535d, stb) akkor szoljal mert szivesen küldök neked...

[] (törölt) 2008.09.03. 21:55:46

"ezt honnan veszed? mondjuk megnézted az ETK-ban, hogy egy pl 96 márciusi E90 és E92 330i"

96ban max E36 volt. E90 2005tol van, E92 2006tol.

"futóművében a gátlónak, stabilizátornak, kutyacsontnak eltérő cikkszáma van-e?

Gondolom nem nézted, mert egyezik."

E90 330i, Federbein vorne links: 31 30 6 771 177
E92 330i, Feberbein vorne links: 31 31 6 780 075

nem baj pubi, majd legkozelebb. es a 25%kal merevebb karosszeriat se felejtsuk el.

[] (törölt) 2008.09.03. 22:04:17

"Ha nincs meg valamelyik bmw akkor szoljal mert szivesen küldök neked..."

EBAbol max 2003asod lehet, mert mar nem csinalnak belole DVDt, intranetes napi frissites van az ASAProl. ETK, TIS, WDS jelennek meg tovabbra is DVDn.

egyebkent az TISen nagyon ne lovagoljon senki, mert eleg sok helyen pontatlan a rogzitesi pontokat illetoleg, nehany helyen meg egyenesen hulyesegeket ir.

[] (törölt) 2008.09.03. 22:05:40

"Nekem volt szerencsém mindkettőhöz mielőtt döntöttem. Az árakat most hagyjuk, csak a vezetési élményről beszéljünk. Találd ki, hogy melyik mellett tettem le a voksomat. :)"

az olcsobbik mellett, amelyikre tellett :)

Long Johnny 2008.09.03. 22:11:31

Qualitaet:
Ha mondjuk E32 vagy E38 750i esetleg, Vanosos 740i akkor azért igen.(No meg a 6g.)
Évtizedes tapasztalatból mondom, hogy igen :)

Igen bizonyara. Azt elmagyarazhatnad, hogy mi köze van a 750-nek a 630i-hez. En sor6-os motort hoztam fel peldanak es azokra is irtam, hogy nyomatekszegenyek, ugy ahogy te is az eticsiga kifejezest. Nem tudom mit piszkalsz...

Kössz a bmw-s tapasztalatot :-) Van igy is eleg, söt neha több mint kellene. De azert ne legyünk ennyire nagyok... :-)

Edelweiss:
"egyebkent az TISen nagyon ne lovagoljon senki, mert eleg sok helyen pontatlan a rogzitesi pontokat illetoleg, nehany helyen meg egyenesen hulyesegeket ir."

Pl? Annyira azert nem kellene szidni... ber tudom, hogy nektek (qualitaet, Edelweiss) semmi se jo...

[] (törölt) 2008.09.03. 22:27:27

"Annyira azert nem kellene szidni..."

nyilvan en vagyok a kocsog, mert le merem irni, hogy hulyesegeket ir.

probald meg szetszedni egy E90es muszerfalat TIS alapjan, aztan rajossz. de a C-oszlopoknal is baszik megemliteni, hogy ketfele rogzitesi rendszer letezik, feszegetheted a burkolatot iteletnapig.

[] (törölt) 2008.09.03. 22:30:19

tehat meg egyszer, mindenkinek:
a netrol letoltott 3 DVDbol NEM fogtok megtanulni szerelni.

Maci_GSXR1000 2008.09.03. 22:33:12

Edel:
"Gondolom nem nézted, mert egyezik."- ha visszaolvasod, én konkrétan a 2006 márciust mondtam,

E90 330i, Federbein vorne links: 31 30 6 771 177
ez korrekt, de

E92 330i, Feberbein vorne links: 31 31 6 780 075
ez csak 2006/09-től volt a kópéban addig ugyanaz volt benne mint a limóban... nézd csak meg jobban....

"nem baj pubi, majd legkozelebb." - szerintem ezt majd akkor tárgyaljuk újra, ha kinézted évjárat szerint...

"es a 25%kal merevebb karosszeriat se felejtsuk el." - nem tudom, biztos én vagyok fakezű- falábú de én kanyarban még az E30 cabriómat leszámítva soha nem tudtam érzékelni, hogy egy karosszéria mennyire merev... állítólag mások érzik a toronymerevítőt is, de én azt se szoktam...

[] (törölt) 2008.09.03. 22:41:08

"ez csak 2006/09-től volt a kópéban addig ugyanaz volt benne mint a limóban... nézd csak meg jobban...."

mutass mar nekem egy 2006/09 elotti E92t, legyszives. akkor indult ugyanis a gyartas.

2005os E92 max az internetes osszefercelt warezolt ETKban van, amit te nezegetsz :DDD

Long Johnny 2008.09.03. 22:42:51

"tehat meg egyszer, mindenkinek:
a netrol letoltott 3 DVDbol NEM fogtok megtanulni szerelni."

Köszönöm a jotanacsot. Arra nem is gondoltal ugye, hogy van akinek nem a netröl van, igaz? Es szerinted ki akar megtanulni szerelni? Amig ilyen okos emberek vannak mint TE akik mindenhez ertenek, legalabbis ami a bmwt erinti addig inkabb hozzad vinnem a kocsimat... Mert elromlik, aztan ha mar a Tis alapjan se lehet megjavitani akkor komoly tudomanyt allitottatok kerekekre. Gratulaljatok egymasnak.

"nyilvan en vagyok a kocsog, mert le merem irni, hogy hulyesegeket ir."

Nem vagy köcsög, csak egy öntelt bekepzelt jampi aki mindig okosabb a masiknal. Mielött jönnel valami melyre hato dologgal elmondom, hogy nem erdekel. De az ilyen kommentekböl ki lehet olvasni: "az olcsobbik mellett, amelyikre tellett :)"

Ügyes vagy...

[] (törölt) 2008.09.03. 22:43:58

"állítólag mások érzik a toronymerevítőt is, de én azt se szoktam..."

ez kurvara lenyegtelen, mert te nem vagy hitelesitett meroeszkoz. meresek alapjan konkretan 25% a kulonbseg merevsegben, ami erezheto. majd hulyek lennenek felarat fizetni az ugyfelek egy tokugyanolyan autoert.

a negyed evszazados E30asoddal meg menjel mar a picsaba, koszono viszonyban nincs a mai technikaval.

[] (törölt) 2008.09.03. 22:51:46

"Arra nem is gondoltal ugye, hogy van akinek nem a netröl van, igaz?"

tekintve, hogy csak a markakereskedok kapjak meg, nyilvan a netrol huztad le.

"Es szerinted ki akar megtanulni szerelni?"

akkor minek toltod le?

"Amig ilyen okos emberek vannak mint TE akik mindenhez ertenek, legalabbis ami a bmwt erinti addig inkabb hozzad vinnem a kocsimat..."

en nem fogadok ugyfeleket.

"Mert elromlik, aztan ha mar a Tis alapjan se lehet megjavitani akkor komoly tudomanyt allitottatok kerekekre."

de meg lehet javitani. csak a TAPASZTALATOT es a szakmaban napi szinten szerzett GYAKORLATI TUDAST (amit sokszor csak az oregektol lehet ellesni) kurvara nem potolja egy DVD.

"Nem vagy köcsög, csak egy öntelt bekepzelt jampi aki mindig okosabb a masiknal."

ha meg tudsz cafolni, szivesen veszem. a picsogasodra viszont nem vagyok kivancsi.

Maci_GSXR1000 2008.09.03. 22:54:39

"A "A TIS kategória" az is hogy az édesapámnak '73-tól nekem pedig '86 novembere óta BMW-m van :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD"

remélem az nem lesz feltétel a blogba íráshoz, hogy kinek az apja az erősebb :-)

qualitaet 2008.09.03. 23:03:19

"Nem tudom mit piszkalsz..."
Estleg nem fogalmaztál egyértelműen, talán én nem figyeltem.Uram bocsá' mindkettő.
Bocsánat.

"De azert ne legyünk ennyire nagyok... :-)"

A TIS-es analógiádtól nőttem hirtelen ekkorát:)

"ber tudom, hogy nektek (qualitaet, Edelweiss) semmi se jo..."

Úgy látszik ismét a prejudikáció hibájába esel.Ezt Te honnan tudod?
Arról nem beszélve, hogy figyelmetlenül is olvasol, hisz az M30-at agyba-főbe dícsértem.

Nem tehetek róla de a BMW-sem tökéletes én meg nem vagyok kritikátlan fan, és messze nem csak azt tartom csak jónak ami a legnagyobb.
Ettől függetlenül vannak motorok amik igenis nem sikerültek jól vagy nem nyújtanak BMW-hez méltó élvezetet adott karosszériában.
Nekem az a jó, illetve azt tartom jónak ami hozza a papírformát.
Lettlégyen 4.8-as vagy négyhengeres.
Meg hogy a kategóriájából kitűnik avagy sem.

Maci_GSXR1000 2008.09.03. 23:03:53

"a negyed evszazados E30asoddal meg menjel mar a picsaba, koszono viszonyban nincs a mai technikaval." - szóval a mai kocsik már jobban csavarodnak, vagy hogy értsem ezt?

Long Johnny 2008.09.03. 23:06:23

"tekintve, hogy csak a markakereskedok kapjak meg, nyilvan a netrol huztad le."

Es mi van akkor ha egy markakereskedö bocsajtotta rendelkezesemre a szoftvert? Ez mar lehet meghaladja kepessegeid...

"akkor minek toltod le?" Ugy kaptam, remelem ezt megerted.

"en nem fogadok ugyfeleket." Ennek valamilyen szinten örülök mert az ilyen stilusu embereket alltalaban pofankurja valaki mielött eljutok hozzajuk...

"de meg lehet javitani. csak a TAPASZTALATOT es a szakmaban napi szinten szerzett GYAKORLATI TUDAST (amit sokszor csak az oregektol lehet ellesni) kurvara nem potolja egy DVD."
Ebben konkretan eggyetertek veled, de azt meseldd el, hogy az öreg hosentrogeros honnan fogja tudni, hogy az uj E90-esben ketfajta rögzites letezik? Biztosan sok tapasztalatrol beszelünk... A tapasztalat azt mutatja, hogy a magyarorszagi bmw markakereskedök es nagyon sok a külföldiektöl is (nemet-osztrak) mar nem tudjak ezt a hatalmas anyagot feldolgozni es elkezdenek barmolni... Tehat ne mondd nekem, hogy minden csak Tapasztalat alapjan megy. Sokat segit egy ilyen DVD mert nem lehet mindenki annyira Up to Date mint te...

"a negyed evszazados E30asoddal meg menjel mar a picsaba, koszono viszonyban nincs a mai technikaval."
El is megy vele, es fülig er a szaja szerintem miközben megy vele. Es tudod miert? Mert lehet nem olyan komplikalt kiszedni a müszerfalat...
Kivancsi leszek egy e90-esre 25 ev mulva. Csak meg ne razzon az aram benne...

Ügyes vagy tovabbra is. Csak igy tovabb...

qualitaet 2008.09.03. 23:10:28

"remélem az nem lesz feltétel a blogba íráshoz, hogy kinek az apja az erősebb :-)"

Nem. Bőven elég a csacska feltételezések mellőzése.

Long Johnny 2008.09.03. 23:14:11

Qualität:

elismerem, hogy minden autogyartonak vannak hibai. Mindenki a sajat szempontjai alapjan akar eljutni A-bol B-be. De TI ezt valahogy total figyelmen kivül haggyjatok es a sajat "dolgaitokat" eröltetitek, legyen ez markafetisizmus vagy akarmi mas. Erre ertem azt, hogy semmi se jo...

Le a kalappal elöttetek mert biztosan kenitek-vagjatok a materiat, de sokszor a stilus hagy kivanni valot. Ezert lesztek ugy megitelve ahogy...

Maci_GSXR1000 2008.09.03. 23:15:44

sajnos nincs e30-am, évek óta tervezem, hogy megint veszek egyet, bele egy 4.4i. de mindig találok valami más hobbit

qualitaet 2008.09.04. 00:55:18

"De TI ezt valahogy total figyelmen kivül haggyjatok es a sajat "dolgaitokat" eröltetitek, legyen ez markafetisizmus vagy akarmi mas."

Nofene. Oszt't mi a búbánatot erőltettem én bármit bármikor és bárkire azzal, hogy elmondom a véleményem.Még azt sem mondtam, hogy ne vegyél ilyet, nemhogy vegyél :)
Fétis? Mikor firkantottam olyat, hogy valamiben a BMW volna a legjobb? Legfejjebb, hogy mi nem az...
"Akármi más" alatt nyílván az egyéb írtársak által leírt szamárságok megkérdőjelezését ill. pontosítását érted, amik általában megállják a helyüket. Némi fáradsággal könnyen kifürkészheted.

"de sokszor a stilus hagy kivanni valot."

...amit az esetek túlnyomó részében valami felkóstolás előz meg.Sosem én kezdem...
De azért rebegd el, hol és miként gyalogoltam a mimóza lelkedbe.Esküszöm, nem emlékszem. Fene tudja mér', de ha elfüstölnek a szakmai érvek ezt a hajánál előcibált gyengus érvet előszeretettel hajtogatják.
"Ezert lesztek ugy megitelve ahogy..."

Gyanítom ettől még felkel a nap, akár Münchenben, akár idehaza.:)

[] (törölt) 2008.09.04. 09:29:32

"Es mi van akkor ha egy markakereskedö bocsajtotta rendelkezesemre a szoftvert?"

ezt egyreszt nem hiszem (megbasznak a kereskedot ezert), masreszt attol meg ugyanugy illegalis masolat.

"Ennek valamilyen szinten örülök mert az ilyen stilusu embereket alltalaban pofankurja valaki mielött eljutok hozzajuk..."

erdekes modon ilyen igazsagoszto hosok csak az interneten leteznek, mert meg soha nem mert pofankurni senki. behuzott nyakakat viszont mar lattam.

"Ebben konkretan eggyetertek veled, de azt meseldd el, hogy az öreg hosentrogeros honnan fogja tudni, hogy az uj E90-esben ketfajta rögzites letezik? Biztosan sok tapasztalatrol beszelünk..."

onnan, hogy szetszedett mar par ezret, es onnantol kezdve osztonszeruen csinalja. mint ahogy egy tapasztalt villamosmernok is megerzesre megmondja, mit kell kimerni egy hibas aramkoron, anelkul, hogy ismerne a hiba pontos okat. mukodik a dolog, dolgozol nehany evet egy tapasztaltabb ember mellett, es rad is atragad a kepesseg.

"A tapasztalat azt mutatja, hogy a magyarorszagi bmw markakereskedök"

a magyar markakereskedoket inkabb hagyjuk, mert sirva fakadok. maradjunk annian, hogy aki NEM akar tanulni, azon nem lehet segiteni (tisztelet a kivetelnek).

"es nagyon sok a külföldiektöl is (nemet-osztrak) mar nem tudjak ezt a hatalmas anyagot feldolgozni"

dehogynem. es ami a legfontosabb: nekik nem derogal rendszeresen tovabbkepzesre jarni.

"Sokat segit egy ilyen DVD mert nem lehet mindenki annyira Up to Date mint te..."

meg egyszer: a DVD jo segitseg, de nem gondolkodik helyetted.

"El is megy vele, es fülig er a szaja szerintem miközben megy vele."

ezt ketlem, mert a maiakhoz kepest igen szar futomuve van.

"Kivancsi leszek egy e90-esre 25 ev mulva. Csak meg ne razzon az aram benne..."

miert razna meg? honnan veszed ezt a suletlenseget?

[] (törölt) 2008.09.04. 09:57:36

"Le a kalappal elöttetek mert biztosan kenitek-vagjatok a materiat, de sokszor a stilus hagy kivanni valot. Ezert lesztek ugy megitelve ahogy..."

meselek neked valamit.

kezdokent dolgoztam evekig egyutt egy emberrel, akitol sokan tartottak. ez egy tobbek kozt repulogepelektronikaval foglalkozo konszern volt, az oreg pedig zsenialis villamosmernok volt. amikor felbasztak benne az ideget, messzirol lehetett hallani a folyoson, ha kozeledett. ha nem mukodott a nyomtato, es rossz napja volt, olyan sallert lekurt a nyomtatonak, hogy mindig levalt egy takaroelem, vagy talca. a tole kikolcsonzott muszereket sem volt ajanlatos elbaszni, mert ilyenkor mindig felemelt mutatoujjal feloras kiseloadast tartott, hogy ketszer ellenorizzuk a labkiosztast, es csak egyszer kotjuk ra a cuccost, nem kiserletezunk. viszont rengeteget lehetett tanulni tole, jol atgondolt konstrukcioi eleg sikeresek voltak, es fantasztikus erzeke volt a legfurabb problemak okanak felkutatasahoz is.

azt figyeltem meg, hogy az emberek alapvetoen ket taborra oszlottak. az egyik elfogadta, hogy az oreg idonkent tor-zuz es ordit, de nem rosszindulatbol csinalja, hanem mert ilyen ha felhuzzak, es kesz. ok azt is kepesek voltak felfogni, hogy a munkahely es a szakmai vita nem ismerkedesi est, ahol egymas toket simogatjuk, hanem csunya dolgok is elhangzanak neha. na ok voltak azok, akik rengeteget tanultak tole es kepesek voltak csapatban dolgozni.

a masik tabor pedig joreszt azokbol allt, akik szakmai tudasuk hianyat es a tanulasra valo keptelenseguket picsogassal probaltak leplezni. ok sem voltak kimondottan rossz szakemberek, csak nem tudtak tullepni a sajat korlataikon.

eldontheted, hova szeretnel tartozni.

[] (törölt) 2008.09.04. 10:00:25

"Fene tudja mér', de ha elfüstölnek a szakmai érvek ezt a hajánál előcibált gyengus érvet előszeretettel hajtogatják."

sot, KIZAROLAG ilyenkor kerulnek elo ezek az "ervek".

akkor is, ha fel perccel elotte meg ok kocsogoltek habzo szajjal, nyilvan abban a hiszemben, hogy nekik lesz igazuk :))

Long Johnny 2008.09.04. 10:07:52

"ezt egyreszt nem hiszem (megbasznak a kereskedot ezert), masreszt attol meg ugyanugy illegalis masolat."- ha nem hiszed hat akkor nem hiszed. Pedig megvan es van hozza Tis, Etm 1-2, Wds, Ksd, Etk, Eba. Azt is hozzateszem, hogy ez nem az ebayes szirszar cucc. De mindeggy...

"a magyar markakereskedoket inkabb hagyjuk, mert sirva fakadok. maradjunk annian, hogy aki NEM akar tanulni, azon nem lehet segiteni (tisztelet a kivetelnek)." -azert tudok neked olyan peldat mondani aki sok külföldi markaszervizt megszegyenit. Lehet, hogy meg nem tud mindent de van ambicioja es folyamatosan fejleszt, söt több ilyen peldat tudok neked mondani.

"onnan, hogy szetszedett mar par ezret, es onnantol kezdve osztonszeruen csinalja. mint ahogy egy tapasztalt villamosmernok is megerzesre megmondja, mit kell kimerni egy hibas aramkoron, anelkul, hogy ismerne a hiba pontos okat. mukodik a dolog, dolgozol nehany evet egy tapasztaltabb ember mellett, es rad is atragad a kepesseg." - 2003.04. München, Petuelring 124. Werkstattmeisternek hivta magat az illetö. Egy 728i-n csereltettem Vizpumpat es termosztatot. "Jol" megcsinalta de legteleniteni nem tudtak rendesen a kocsit. Pedig akkor mar illett volna ezt rendesen megcsinalni. Nem gondoltam volna, hogy egy 99-es evjaratu kocsin ez ekkora kihivas. Ugyanazt a munkat megkaphattam volna az Atu-nal is... Havernak az e38 750i-jen meg egyenesen valaki letepte a kiegy-tartalyt (igaz nem a legjobb konstrukcio) es aztan Tape-vel ragasztotta visza es nem szoltak. Szivesen küldök kepet is a munkarol. Es meg tudnak mondani par peldat a nagy nemet precizitasrol. Allitom, hogy egy otthoni ambiciozus mezei autoszerelö ezt a melot siman megcsinalja nekem ugy, hogy nem bosszankodom. De nyilvan ez van, en fogtam ki a balfaszt. De ha szeretnel meg hallani e38-39-es mellenyulasokrol akkor csak szivesen szoljal mert van mit meselnem a külföldi "nagy" BMW markaszervizröl es tudok mit meseleni a magyarrol is. Többnyire jobban meg voltam elegedve a magyar szervizekkel. De mondom ez szubjektiv es lehet, hogy egy e90-est kinnt jobban megcsinalnak...

"meg egyszer: a DVD jo segitseg, de nem gondolkodik helyetted." -nem is mondta senki, hogy gondolkodjon helyettem. Regen rossz ha a "mester" akinek kezebe adom az automat nem gondolkodik. Nem erröl szol szerintem ez a dvd, hasznos tippek es fogasok vannak benne amit egy laikus nem feltetlenül venne figyelembe. Nem is mondtam soha, hogy gondolkodik helyettem vagy akarki helyett. De sokszor igen nagy segitseg. Szerintem ha valaki egyszer elakad a Tis utomutatot követve valamelyik bajor "tünemenyen" akkor ugyis nekiall gondolkodni :-)

"miert razna meg? honnan veszed ezt a suletlenseget?" -ironia volt.

Long Johnny 2008.09.04. 10:41:26

Nem akarok eggyik taborba se tartozni. En egy felhasznalo vagyok akinek megvan a velemenye es en is pergetem a dobot mint a cirkuszi bohoc ha a penzemert nem azt kapom amit elvarok. De nem nagyon ertem a peldat. Talan feletek ezt ugy mondjak, hogy kicsit "weit hergeholt". Biztosan leteznek ilyen "mesterek" is. Mindenkitöl lehet tanulni, sose allitottam, hogy a tapasztalatot barmivel is lehet helyettesiteni. Nem erröl van szo. De attol függetlenül szep törtenet. Jo nyomtato lehetett, ha ennyi fülest kibirt :-))

Nem köcsögöztelek le. Bekepzelt es öntelt jampinak neveztelek. Ez nem köcsögzes. De szerintem nem tevedek olyan nagyot amikor igy ravagod, hogy nyilvan amelyikre tellett es utana elküldessz valakit a picsaba az e30-al eggyütt. Mar megbocsass de ez valahol nem korrekt...

Szep dolog itt az igazat firtatni, biztosan sokszor nektek van igazatok. De ahogy ezt elöadjatok az kivannivalot hagy maga utan. Nem kell megsertödni, nyilvan helyre lehet rakni valakit normalisan is, de a picsaba elküldeni nem kell attol függetlenül senkit.

Lehet, hogy a mai bmwk a technika csucsan allnak es egy villamosmernöknek most jött el az ideje, hogy amit megalmodott valaha is azt a gyakorlatba es a mindennapokba atvigye. Ezek nagyon szep dolgok. De nem veletlenül van az e30-nak vagy az idösebb bmwknek ekkora kultusza. Lehet nincsenek köszönöviszonyban egymassal de az e90 nem lett volna semmi az e21 vagy e30 sikere nelkül. Lehet fikazni az e30-ast de en inkabb megnezek egy szep e30ast ami köszönöviszonyban sincs a modern bmwkkel mint egy uj e90est, legyen az akar m3 vagy valami hasonlo. Egy e32-est vagy akar egy szep e38-ast is szivesebben megnezek mint egy e65-66-ost. Majd 15-20 ev mulva biztosan valtozik a velemenyem. Kiderül... attol függ ez is, hogy mennyire veritek a nyomtatot... :-)

qualitaet 2008.09.04. 17:26:10

"De nem veletlenül van az e30-nak vagy az idösebb bmwknek ekkora kultusza."

"Egy e32-est vagy akar egy szep e38-ast is szivesebben megnezek mint egy e65-66-ost"
Megértelek.Remélem neked is volt makulátlanod mindkettőből.:)

No meg egy E60-65 anyagainak MINŐSÉGE köszönő viszonyban sincs az E32-34 duóéval, de az még E38-39-cel sem, pedig már azok is nagyságrendekkel szarabbak voltak e tekintetben utolérhetetlen elődeiknél.
Látod van amiben maradéktalanul, az utolsó betűig egyet értünk:)

qualitaet 2008.09.04. 17:40:08

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy ez a'94-ben indult "olcsósodás" minden jobb autót súlytott. A másik ilyen szomorú példa a 140-est követő 220-as S-Klasse,a kisebbekkel egyetemben.
Ezen a téren egyedül a Porsche tarja magát.
Szerintem.

[] (törölt) 2008.09.04. 20:31:50

"Ezen a téren egyedül a Porsche tarja magát.
Szerintem."

majdnem. fogalmazzunk inkabb ugy, hogy Wiedeking ugy csinalt egy regimodi manufakturabol, modern, szalagon termelt tomegtermeket, hogy a vasarlok nem vettek eszre ;)

[] (törölt) 2008.09.04. 21:01:12

"De nem nagyon ertem a peldat."

pedig vegtelenul egyszeru. ha felre tudod tenni a finnyaskodast, es az erdemi mondanivalora koncentralsz, akkor tanulhatsz masoktol. nyafogva viszont nem.

"De szerintem nem tevedek olyan nagyot amikor igy ravagod, hogy nyilvan amelyikre tellett es utana elküldessz valakit a picsaba az e30-al eggyütt. Mar megbocsass de ez valahol nem korrekt..."

dehogynem. az E30 - akarcsak az osszes tobbi HUSZONOT eves konstrukcio, markatol fuggetlenul! - a maiakhoz kepest egy kalap szar, szinte minden tekintetben. aki egy ilyen kokorszaki modellel peldalozik 2008ban, az egy idiota. az ilyeneket el szoktam hajtani, mert allergias vagyok az ostoba emberekre, es nincs lelkierom a hulyesegeikkel foglalkozni. bocs.

"Lehet, hogy a mai bmwk a technika csucsan allnak"

nem csak a BMW, de minden auto a mindenkori technika aktualis szinvonalat kepviseli. ki az a hulye, aki elavult technologiat arul? (marmint 1-2 veteranmarkat - pl. Morgan - kiveve. bar ok is BMW motorokat hasznalnak. meg talan az olcsomarkak - pl. Dacia - hasznalnak 1 generacioval regebbi holmikat. de nem 25 eveset, bazz!)

"De nem veletlenül van az e30-nak vagy az idösebb bmwknek ekkora kultusza."

persze hogy nem veletlen, mert a boyracerek meg a driftelo hulyegyerekek ezt birjak megfizetni. nalunk ugyanez zajlik, csak 1 polccal feljebb, az E36os szintjen. Nemetorszagban mar nagyitoval keresheted az original allapotu E36osokat (kulonosen a kupet!), mert szarra lett hajtva es pimpelve mind, valogatottan izlestelen dolgokkal. az E30asokat meg mar lepasszoltak a kelet-europai boyracereknek.

[] (törölt) 2008.09.04. 21:10:46

"De szerintem nem tevedek olyan nagyot amikor igy ravagod, hogy nyilvan amelyikre tellett"

azert legkozelebb probalj meg egy kicsit korulnezni es gondolkodni, mielott ilyesmit kijelentesz.

az en hozzaszolasaimban pl. soha nem fogsz olyasmit latni, hogy en az autommal tolok le barkit is. nem izgat az sem, ha valakinek tizszer olyan draga autoja van. nincsenek irigysegrohamaim, es nincs mit kompenzalnom.

aki azzal izmozik, hogy az MX5osevel hany BMWt fog korbeautozni a szerpentinen, az egyertelmuen kompenzalni probal valamit a sztorijaival. konkretan azt, hogy szivesebben vett volna Z3ast (vagy S2000rest, for that matter), csak nem jott ossze. ezert kell a korites, meg a kamusztorik, mert attol rettegnek, hogy kulonben kirohogik oket. (bar rejtelyes szamomra, miert felnek ettol, vagy hogy ki tenne ilyet. talan a sajat fajtajuk.)

miert vagyok inkorrekt, ha az ilyen embereket messzirol felismerem, es nevukon nevezem?

ommm 2008.09.04. 22:16:22

Azért a
"driftelo hulyegyerekek"
kicsit erős, kedves Edelweiss.
Vannak az országban olyanok, akik komoly nemzetközi sikerek mellett, profi szinten, nem olcsón épített autókkal űzik ezt a sportot úgy, hogy semmilyen, vagy csak nagyon kevés támogatást kapnak. Közel sem annyit, mint eredményeik alapján megérdemelnének.
Ez általánosítás.

Long Johnny 2008.09.04. 22:22:56

"Megértelek.Remélem neked is volt makulátlanod mindkettőből.:)" - meg mindig van egy e38-as, sajnos e32-hez nem volt szerencsem, bar a formavilaga szerintem az eggyik legszebbre sikeredett bmw (biztosan egy idiota vagyok :-)).

Edelweiss:
"pedig vegtelenul egyszeru. ha felre tudod tenni a finnyaskodast, es az erdemi mondanivalora koncentralsz, akkor tanulhatsz masoktol. nyafogva viszont nem." -Nagyon jo pelda, megvan a mese tanulsaga :-) Es akkor marcsak egy kerdes maradt, hogy most te vagy itt a cybermester, vagy ki? Gondolom töled is lehet tanulni. Ha nem banod akkor en kicsit megszüröm majd az igenyeimnek megfelelöen ezt a hatalmas infoadagot :-)

"dehogynem. az E30 - akarcsak az osszes tobbi HUSZONOT eves konstrukcio, markatol fuggetlenul! - a maiakhoz kepest egy kalap szar, szinte minden tekintetben. aki egy ilyen kokorszaki modellel peldalozik 2008ban, az egy idiota. az ilyeneket el szoktam hajtani, mert allergias vagyok az ostoba emberekre, es nincs lelkierom a hulyesegeikkel foglalkozni. bocs." -semmi gondd. En egy egeszen mas velemenyen vagyok. Tudod en felnezek azokra az emberekre akik kepesek megvigyazni egy 20-25 eves kocsit es azt az eredeti allapotaban tartani. Ök az en szememben az "igazi" autos emberek. Nem boyracerekre gondolok en. Mindenki mashonnan közeliti meg az autozast, de meg tudom erteni azokat az embereket is akiknek az öregebb kocsi a mindenük. Talan mert "csak" azt tudjak megengedni maguknak, de nem neveznem ezeket az embereket idiotanak. En tiszteletben tartom a velemenyüket es örömmel latom, hogy egy "autos" emberrel van dolgom. Vannak az olyanok mint Te, akik a technikara vannak fokuszalva. Ez is egy jo dolog. Mindenkinek mas a fokuszpontja, de ettöl meg senki se lessz idiota. Na ezt nem "birom" a stilusodban. Tudod en sokaig jartam egy e28 528i-vel es a mai napig faj a szivem, hogy eladtam a kocsit. Ha talalnek egy igazan megkimelt peldanyt akkor biztosan elgondolkodnek rajta.

"Nemetorszagban mar nagyitoval keresheted az original allapotu E36osokat (kulonosen a kupet!), mert szarra lett hajtva es pimpelve mind, valogatottan izlestelen dolgokkal." - ismerem a nemet piacot es igenis vannak szep es jo e36-osok es coupek is vannak. Csak a jo kocsinak elkerik az arat. Ilyen egyszerü ez, köze nincs a boyracer kategoriahoz, de ezt mar messziröl lehet latni.

"azert legkozelebb probalj meg egy kicsit korulnezni es gondolkodni, mielott ilyesmit kijelentesz." - kijelentem tovabbra is, hogy arrogans amit mondtal. Nem kell megsertödni, mondtam en. Nem vagy inkorrekt, biztosan nagyon jo emberismerö vagy, de te is csak feher alapon olvasod a fekete betüket es nem latsz a szerzö eletebe. Lehet, hogy neki valoban jobban bejön az mx5, lelke legyen rajta es hasznalja boldogan.

qualitaet 2008.09.04. 22:36:50

" az E30 - akarcsak az osszes tobbi HUSZONOT eves konstrukcio, markatol fuggetlenul! - a maiakhoz kepest egy kalap szar, szinte minden tekintetben"

Ebben van igazság.DE néhány BMW vagy Mercedes modell 20-30 évvel ezelőtt műszaki és egyéb tulajdonságaival utolérhetelenül kitünt a többi márka közül. Ez megismételhetetlen. Arról nem beszélve, hogy olyan élményeket nyújtottak és olyan érzéseket váltottak ki a maguk idejében, amire mai utódaik képtelenek. Aki ezt nem élte át anno, új vagy újszerű korukban az nem is értheti igazán.
Ha akarja, ha nem.
Én nem vagyok jósnő de sziklaszilárd meggyőződésem, hogy akár az E60-ból akár az E92-ből sem a közeli sem a távoli jövőben, sőt a büdös életben nem lesz kultikus tárgy, az egyéb márkájú és hasonló kategóriájú társaival egyetemben.

qualitaet 2008.09.04. 22:49:16

"bar a formavilaga szerintem az eggyik legszebbre sikeredett bmw (biztosan egy idiota vagyok :-))"

Hát apám azt kötve hiszem. '91-96-között három 750i-t használtam, évi 80-100 ezret kocsizva. A legszebb emlékek egyike.

"Tudod en sokaig jartam egy e28 528i-vel es a mai napig faj a szivem, hogy eladtam a kocsit."
'82-84 közt volt ilyenünk, Interagos, facsaró új. Az első hathengeres volt a családban. Ott égett belém meg mi az ha "remeg a levegő" + visco-hang.No meg hogy merre van az előre. Ne emlegess ilyeneket, mert könnyezem :))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.04. 22:57:39

Nofene, Edelweiss, még a végén megkedvellek? Mostanság sokat javult a stílusod, nem annyira lenéző. Ha számít a véleményem. :)

qualitaet 2008.09.04. 23:04:10

A félreértések ismételt elkerülése végett
természetesen azt hiszem kötve, hogy e tekintetben idióta lennél :))
Megjelenésük idejében egyik BMW sem tudott sem azelőtt, sem azután "akkorát ütni."
Mind optikai, mind techikai értelemben.
Ez nem csak az én, hanem a korabeli, nemzetközi sajtó egybehangzó véleményét is tükrözi.

Long Johnny 2008.09.04. 23:17:32

Ne is mondd mert en is mindjart könnyezem :-))
A "mienk" 86-os volt, 60ekm-el került hozzank, majd 270el ment el. Megvoltak a maga kis bmw-s betegsegei (razott sokszor a kormany es a trx is csak egy aldas volt alatta), de ettöl függetlenül a legjobban szerethetö kocsink volt. A legjobb ami valaha is a kezeim köze került. Ne is mondd ezt a visco hangot mert mindjart atfutom a scoutot es a mobilet. Ahh, szep emlekek voltak. Tul szepek talan. A mostani kocsimban hiaba keresem ezeket a "regi ertekeket", nem talalom meg. Sokszor olyant tudott nyulni regensburg es deggendorf között, amikor ramegyünk a dunahidra, hogy a mai napig amikor ott elmegyek erre gondolok. Ezeket az elmenyeket semmi sem tudja potolni, de legalabb elvenni se tudja senki. Akarmennyire is akarjak, ez megmarad.
Igazad van, a mai kocsiknak sose lessz meg ez a kultusza. Talan az e34-nek van meg egy halovany kis eselye es talan az e38-nak a formaja miatt, de ezek marcsak csokolomot köszönhetnek a regieknek. Igaz nem az e21 vagy akar e12-nek mert azok nem voltak olyan jok. Talan a legeltalaltabb szeria az e23-28-32 volt. Utana mar mindenen fellelhetö a sporolas. Kar ertük, de elertek a celt. Megalapoztak a bmw-t es a mai napig ugy gondolunk vissza ezekre a 20-25 eves konstrukciokra mint valami ipari müremekekre. Ne felejtsük ebböl az idöböl Anisits Ferenc talalmanyat se, ö is letette a dieselek között a merföldkövet. Nah, hat ezek voltak az autok.
Nem neveznem idiotanak magam es ostobanak sem, nem kell ram szanni azt az idöt, hogy valaki vegigolvassa a mondanivalomat. Nem szeretnek barkit is terhelni a hülyesegeimmel. De azert el kell ismerni, hogy akarhogy is, de ezek a kocsik is a mai napig megalljak a helyüket. Nyilvan nem lehet öket egy uj kocsival összehasonlitani de a hasznalhatosagukban a mai napig helyt allnak. Legalabbis a bmw-ket es a merciket illeti (w124-126-140) es azert az A omega se volt olyan szar... :-)

Long Johnny 2008.09.04. 23:20:33

jah, kötve idiota vagyok :-))) de te is :-)))

Maci_GSXR1000 2008.09.05. 00:09:38

"Nemetorszagban mar nagyitoval keresheted az original allapotu E36osokat"

Nekem ez a hobbim, évente 3-4db ilyet hozok be, csak német magánszemélytől veszek olyan kocsit ami teljesen gyári állapotban van, pl itt a képen a fekete 95-ös cabrio 117.000km-el 4500 euro, mellette a 92-es 1 tulajos totál karcmentes coupe (szintén bőrös) 1067 euro volt... www.totalcar.hu/nepitelet/kep.php?id=38492

[] (törölt) 2008.09.05. 01:02:29

"Vannak az országban olyanok, akik komoly nemzetközi sikerek mellett, profi szinten, nem olcsón épített autókkal űzik ezt a sportot úgy, hogy semmilyen, vagy csak nagyon kevés támogatást kapnak. Közel sem annyit, mint eredményeik alapján megérdemelnének."

miota szamit sportnak a gumik meg a futomu szetkurasa?
es miert kene, hogy barki is finanszirozza az o hobbijukat?

Maci_GSXR1000 2008.09.05. 07:29:34

"miota szamit sportnak a gumik meg a futomu szetkurasa?
es miert kene, hogy barki is finanszirozza az o hobbijukat?"

miért a rally-ban vagy bármely más motorsportban nem ugyanez folyik, nem ugyanúgy szétkúrjáka technikát az eredményért? Gondolom ha ilyen véleménnyel vagy a driftről, akkor simán kiegyeznél egy elsőkerekes BMW-vel is :-))))))))

ommm 2008.09.05. 09:44:45

Edelweiss 2008.09.05. 01:02:29

Teljesen mindegy, minek gondolod.
Bármi lehet sport, bármi lehet művészet.
Számodra csak a gumi és a futómű szétkúrását jelenti. Igen, szögmérőn át nézve ennyi, bentről aért teljesen más.
Nézőpont kérdése az egész.

Mérhető, látványos, tömegeket szórakoztat és nem kis tudást igényel, ha profin akarják csinálni.
A tudásnak pedig mindig, minden esetben kijár a respect.

Maci_GSXR1000 2008.09.05. 12:35:20

ommmm: szerintem az lehet a baja a drifttel, hogy hülyegyerekek csinálják E30-E36-okkal (meg egy E28 is van) és nem pedig elhízott sznobok E60-al meg E90-el :-)))

[] (törölt) 2008.09.06. 20:30:58

"szerintem az lehet a baja a drifttel, hogy hülyegyerekek csinálják E30-E36-okkal (meg egy E28 is van) és nem pedig elhízott sznobok E60-al meg E90-el :-)))"

nem akarlak elszomoritani, de az elhizas mindig a szegenyebb nepretegeket sujtja jobban, mert ok szorulnak ra sajnos a teszkos/gyorsettermes szarra.

szoval ne aggodj, hulyegyerek, engem nem vag foldhoz a 300 euros sportklubtagsagi :-)))

[] (törölt) 2008.09.06. 20:39:14

"Mérhető, látványos, tömegeket szórakoztat és nem kis tudást igényel, ha profin akarják csinálni."

az M GmbH barkit megtanit a B1 modulon 5 perc alatt driftelni, ugyhogy seggreesni azert nem kell.

maps.google.de/?ie=UTF8&t=h&ll=48.348374,11.754384&spn=0.001077,0.004361&z=18

ommm 2008.09.08. 09:29:09

Edelweiss 2008.09.06. 20:39:14

Nem. Seggre nem esünk, de annak ellenére, hogy én sem tartom a pályaversenyzés netovábbjának, még esezm ágában sincs lehülyegyerekezni azokat, akik tényleg versenyszerűen csinálják, és nem a Tesco parkolóban.

mek-lod 2008.09.09. 18:36:21

hmm...
má' megin' ugyanoda lukadunk ki, v. mi?
mármint kinek nagyobb a ...?
leírnék 1 'esetet'
csak úgy
történt, h. a minap főnököm nekitolatott 1 álló autónak
tulaj rögtön jött 'hőbörögve',leparasztozott (bacsker melósok vagyunk, nem szégyen), h. ő Doktor xy, meg bla-bla-bla stb...
persze főnök rögtön elismerte a dolgot, próbáltunk vele szót érteni
mondom neki
ezt így nem lehet
meg lehet beszélni normálisan is
ááá
nem lehetett
a végén annyit mondtam neki
"tudod mit?! nem kívánom, h. történjen veled valami baleset soha!"
ja
azt el is felejtettem, h. 'válltig' állította, h. vele még az életben nem fordult elő soha semmilyen közlekedési 'ziccer'
ő még nem hibázott
mostanáig
rá 2 napra reggel újságolja a főnök:
"találd ki kivel találkotam?! igen! dokikánk 'sztivi vándert' játszott..., nekiment egy autónak..."

amúgy meg nem puncsozni akarok, de mindig csak 'gyulavitéz' cikkeit olvasom el az oldalon
rendben vannak az írásai (akkor is ha épp' mercikről ír)
annak ellenére, h. 'hondabuzi' (pardon), és?
én is az vagyok, csak 'fulljapánbuzi kiadásban', és tiszteletben tartom a bajor, a talján (és még sorolhatnám) 'autóépítési szokásokat'
na

zp79 2008.09.09. 20:15:25

Nem tudja valaki, hol lehet bérelni a cikk végén említett kocsikat MO-on?
süti beállítások módosítása