Nem rég voltam nyaralni. Amikor leszálltam a Spanyolország dél-keleti részén fekvő kisváros, Almeria repterén, az első dolgom az volt, hogy bérautó után néztem, a szállás ugyanis 100 kilométerre volt a reptértől. Az igazság az, hogy csak visszafelé kellett volna a bérautó, odafelé ugyanis jött értem a csajom, aki előttem utazott ki. Nem untatom a kedves olvasót a részletekkel, a lényeg, hogy egy héttel később vissza már nem hozhatott, ki kellett hát találni valamit.
A váróban gyorsan körülnéztem, találtam is autókölcsönző irodákat szép számmal. Hamar kiderült, hogy bár napi 30-35 Euróért (7-
Ezek azonban csak a körülmények, a hangsúly a prospektuson van, amit szépen lefotóztam. Nézegessék, tátsák a szájukat, ahogy én tátottam. Andalúzia nem a legvirágzóbb része Spanyolországnak, Almeria pedig egy kábé 200 000 főt számláló kisváros. Ennek a kisvárosnak a repterecskéjén nyomták a kezembe szenvtelen arckifejezéssel ezt a prosit, amiben csak és kizárólag nagyon drága német luxus- vagy sportautók fotói szerepelnek.
A fotók mellett feltüntetik, hány ember fér a kocsiba, milyen a váltója – manuális vagy automata –, illetve, hogy mekkora a motorja és hány lóerős, mégiscsak jó tudni, rendesen lehet-e vele őrjöngeni. A vicc az, hogy annyira még csak nem is drágák. Persze nem nekünk, de mondjuk egy fiatal angol párnak nem jelenthet gondot, hogy kiperkáljanak napi 78 eurót egy Mini Cooper Cabrióért, de talán még a 150 eurós nyitott, 160 lovas turbó A4-est is megengedhetik maguknak.
Ez azonban csak a kezdet. Van SLK, CLK és Z4-es BMW. Természetesen mindegyik nyitott, nagyjából ugyanolyan erősek – 160-170 LE – ennek megfelelően az áruk is hasonló, 170-185 euró. Az X6-ost én még sosem vezettem, pedig ez a szakmám, de nem kell autós újságírónak lenni, hogy kipróbálhassuk: az almeriai reptéren napi 400 euróért elvihetünk egy háromliteres, közel 300 lóerős példányt.
De a legdurvább, hogy Porschét is adnak. Nem 911-est, de Boxstert és Caymant simán. Mindkettőben 240 lóerő hajtja a hátsó kerekeket. Brrrrrrrrrrrrrrrr… A hideg ráz ki. Hát miért nem vagyok gazdag? Nem nagyon, csak épp annyira, hogy ki tudjak fizetni 310 eurót a Boxsterért, vagy 370-et zárt tesójáért, a Caymanért. Istenem, milyen egyszerű lenne.
Van egyébként ML Merci meg CLS
Hazajöttem, kicsit körülnéztem. Budapest nagy város, lakossága kábé kétmillió, mégis, ugyanannak a cégnek, aki luxus- és sportautókat ad bérbe 3000 kilométerre innen egy tizedennyi főt számláló kis porfészekben, ebben a metropoliszban a legvagányabb portékája egy Ford Mondeo. A kölcsönző-mammutnak nálunk külön leányvállalata van erre a célra, igaz, náluk akár F430-as Ferrarit vagy Bentley Continental GT-t is bérelhetünk napi 350 meg 320 ezerért. Vagy SL 600-ast 200 000-ért, netán M5-öst potom 160-ért. De én akkor is a Boxstert választanám, napi 73 000-ért kétség kívül ez a legjobb ajánlat.