Saab AeroX nálunk

  2008. augusztus 22. - Égő Ákos Címkék: saab saab 900 klub aerox

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:00

2000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00

A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél

Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00

A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a

Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00

Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem

Meglepődtem, amikor először megláttam. Nem gondoltam volna, hogy a Saab manapság valamivel fel tudja kelteni az érdeklődésem. Nézegettem a képeket, kipróbáltam az interaktív utazást az AeroX-szel, és mindig azt kellett mondanom: ez nagyon szép munka. Két éve mutatták be a Frankfurti Genfi Autószalonon a koncepciót, nem gondoltam volna, hogy valaha megtapogathatom. A  hét végén Kecskeméten a Repülőnapon tűnt fel először, és tegnap a Saab 900 klubnak külön megmutatták.

Pár szóban elmondták, mit kell tudni az autóról, vagyis vannak műszaki adatai is, de koncepcióautó esetén az ilyesmit nem illik komolyan venni. Már az is nagy eredmény, hogy motor van benne. Az én véleményem az, hogy kinézem belőle, de nem hiszem a 400 lóerőt. Bemásztam alá, láttam a kipufogórendszert.  Az E100-as tiszta etanollal működő motor nem világújdonság, a 400 lóerőt és 500nm nyomatékotis ki lehet hozni a 2.8-as turbós V6-osból. A dupla változtatható geometriájú turbofeltöltés, az összkerékhajtás, kettős lengőkar, állítható csilapítás, már megtalálható futó Saab modelleken is. Itt talán kicsit jobban össze van szedve - elméletben -, mert azért ne feledjük: zártszelvényre épült makettet látunk. A motort nem lehetett megnézni.

Ne is foglalkozzunk vele, mit írnak, inkább a szemünknek higgyünk. Az autó vonalvezetése nagyon harmonikus, szép ívek, jó arányok, igazán  jó ránézni. Szerintem hátulról a legszebb: a bogárszerű hátsó a  Chrysler Crossfire-re emlékeztetet. A kerekek fantasztikusak. A Saab mindig is jó volt felniből, de ez a kerék a maga abszurditásában zseniális - 335/25-ös gumik 23-as felniken. Természetesen a Saab logós Dunlop gumik is  ide készültek. Egyébként más márkáknál is bevett szokás, hogy a koncepcióautókra még a grafikákon is jóval nagyobb kerekeket szerelnek, rajzolnak, mint ami ésszerű. Viszont egy szép kerék nagyon sokat dob a terven.

Ne reménykedjünk, ebből az autóból soha nem lesz semmi. Illetve, ha pontos szeretnék lenni, ezt nem mondatom, mert egyes elemei fel fognak tűnni a jövendőbeli Saabokon. Mint most is megtudtuk az új 9-5 sokban fog emlékeztetni erre az autóra. Például a szélvédő vonala is hasonló lesz, a feneke is hordozza majd az AeroX morzsáit. Sőt az indítás is zölden pulzáló gombbal történik majd, ahogy a koncepciójármű esetében is.

A tető nyitása is lenyűgöző. Először terpeszt, majd előremozdul a kabin. Persze ha ilyesmi megvalósulna, az nem a kapkodós embereknek való, az autóból való ki-be ugrálásnak lőttek. Nagyon tetszett, hogy a beltér is szépen kidolgozott. Igaz, a plexin már meglátszott a két év sűrű bemutatózása, de a műszerfal vonalvezetése és a műszerek nagyon szépek. A kormány pedig külön dicséretet érdemel. Ezt a profilt és ezt a vonalat igazán lenyúlhatná valaki.

Az autó most már nem világszenzáció, sokan már jól ismerik, láthattuk képeken, újságok címlapján. A lényeg inkább az, hogy akit érdekelnek az ívek, most közelről megnézheti: a hónap végéig ott áll a Saab szalonban a Könyves Kálmán körúton. Az üveg mellett.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr79627009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisokos 2008.08.22. 12:38:20

Kívülről szép, de belülről elég gagyi a kinézete.

Ja és az első lámpája Seat Toledos érzést kelt...

Pootj 2008.08.22. 12:39:17

Üdv!

Ezt lehetett látni hétvégén Kecskeméten a repülőnapon is. Valóban jó egy ilyent élőben látni, bár számomra a Red Bull Racing F1-ese érdekesebb volt... :-)))

Minden jót!

knajf · http://www.knajf.com 2008.08.22. 12:40:06

ha csak picit is formabontó lesz a következő modellsorozat, szerintem életképes marad a jó öreg svéd. (német?!)

amúgy szép

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2008.08.22. 12:44:16

Az a baj ezekkel a koncepcióautókkal, hogy hiába a vásárlóközönség lelkesedése, sose lesz belőlük sorozatgyártmány, még ha kisszériás is...
Pedig ez is "instant get"...

StationW 2008.08.22. 12:46:25

Azért a svédekben még dolgozik a nosztalgia...a fülkenyitás a 900-as motorháztetejének nyitására hajaz.

Ami - ismétlem ugyan magam - de szerintem annak a kocsinak a varázsereje. Megkapó a váratlansága:)

Laceeka82 2008.08.22. 12:49:21

Igen, bemutatják a szuperautókat, aztán kidobják ezeket a fostalicskákat, amik az úton szaladgálnak..Még kb 30 év, s talán addigra lesznek ilyen autók is az utakon (feltéve,ha addig lesz benya, vagy valami más hajtóerő..)

cv 2008.08.22. 12:51:59

Kár hogy a Crossfire-link olyan oldalra mutat, ahol a Chryslert nem hátulról lehet látni :D :D :D

zsewr 2008.08.22. 14:03:11

Ezekben a kocsikban komolyan az a jó, hogy sosem lesz belőlük semmi.

Életem első autós újságját 1993-ban vettem, már akkor tele volt hasonló formadurvanyomiautóimitésönökkel a dolog, de hála Istennek még mindig autókkal járunk és nem valami szar csészealjakkal.

zsewr 2008.08.22. 14:04:13

amúgy csinos

wartburger 2008.08.22. 14:10:59

Meg kár, hogy a Saab-ról sincs kép hátulról.

wartburger 2008.08.22. 14:12:35

Bocs visszaszívtam, megtaláltam.

seagull 2008.08.22. 14:17:07

Hát nemtom, azzal hogy a GM a Caddy-t akarja a BMW-Ajudi-Merga triumvirátus mellé betenni, nem sok esélyt ad a kedvenc márkámnak a feltámadásra. Ki az az idióta aki azt hiszi, hogy rövid távon egy Európában is ismert ám kevéssé elismert márkát vezet be a már meglévő helyett? A Saabot kellett volna csak egy kicsit felhozni és nem a Caddyt erőltetni és a nulláról elkezdeni felépíteni...tudom én hogy ezt olvassák az okosok a közgazdasági tankönyvekben meg ez a legújabb módszer de ennek semmi értelme, úgy látom újabb katasztrófa készül GM-éknél: épp a költségek lefaragásának vágyából lesz bukta. Legjobb lenne ha szépen csődbe menne a GM és megvenné a Saabot valami gazdag orosz vagy kínai...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.22. 14:27:58

Kisokos,

Ne feledd, hogy ez egy kétéves koncepció, amit hurcoltak bemutatóról bemutatóra, és most a műszerek nincsenek működésben, csak megvilágítást kapnak.
A fotó pedig nem adja vissza jól a tükröződések miatt még ezt se, én is láttam a gépet Ákossal.

Jó a belseje is, nem luxus, de egyedi és nagyon letisztult, kicsit a minimalista design felé vitték.

Fickó 2008.08.22. 14:42:11

Pfúj, de ronda a belseje! A formája? hhmmm... elgondolkodtató, de nekem nem tetszik annyira.

SsPL71 2008.08.22. 14:46:19

"szerintem életképes marad a jó öreg svéd. (német?!)
"

A SAAB az GM nem?

bervas · http://gt550.freeblog.hu 2008.08.22. 14:49:52

Apropó kormány:
Matra Bagheera, 70-es évek közepe. Nincs új a nap alatt.

merci_fun 2008.08.22. 14:52:14

Ez autó? Ennek a kocsinak a marson lenne a helye, annyira futurisztikus és ronda!
Nincs további véleményem.....

Zsolt · http://www.saab.com/microsites/aero_x/GLOBAL/en/index2.shtml 2008.08.22. 15:36:30

Check URL

Szerintem meseszép, bár igaz, én elfogult vagyok :)

Egyébként:
9-3: Trollhättanban
Valmet-nél Finnországban
Magna Steyr-nél Ausztriában

9-5: Trollhättan

9-7X: US

De volt róla szó, hogy Svéciában abbafejezik a gyártást, nem tudom most mi az állás.

Az biztos, hogy az Opel-hez áll legközelebb, az Insigniát valóban Németországban rakják össze, meg minden.

seagull 2008.08.22. 15:46:24

Merci-fun mit takar a neved valójában?M (fan=rajongó, fun=szórakozás, vicc) A csillag legyen veled.
:)

szatyi 2008.08.22. 16:10:30

A fülkenyitás sem teljesen új találmány. Itt van e:
cgi.ebay.co.uk/VW-NOVA-MK-2-KIT-CAR_W0QQitemZ200239004780QQcmdZViewItem?hash=item200239004780&_trkparms=39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A7&_trksid=p3286.c0.m14.l1318
Igaz ez már elkelt, az utolsó ára amit láttam valami fél milla körül volt. Nem tudom lehet-e egyedi építésű autót veteránosítani, de ha igen, akkor regisztrációs adó nélkül lehet behozni. 500e Ft egy ekkora eszetlen hülyeségért, azt mondom teljesen jó ár :)

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.08.22. 16:36:42

Hát ez a Nova tényleg nagyon jó. A tető mint az AeroX-nél. Mi mindent lehet faragni a bogárból...

Egyébként lehet veteránosítani az épített autókat is. Sok buggy fut OT rendszámmal. A Hot-Rod építők pedig egyesnesen ezért lobbiznak.

Homie 2008.08.22. 20:48:45

Ákos,a legutóbbi frankfurti autószalon mintha egy éve lett volna,azelőtti meg három. Most akkor melyiken mutatták be,mert én nem láttam tavaly.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.08.22. 22:06:59

Na jó, akkor Genf az a Frankfurt :)

M 2008.08.22. 23:28:12

S az mi volt, ami az Ágyúgolyó futam első vagy második részében szerepelt, sárga színű volt, a két bögyös pedig elkérte a sráctól, mikor a saját kocsijuk feladta a küzdelmet (kifogyott a benzin?)? Annak is így nyílt a... teteje? Ajtaja? A beszállórés!

flegmadogs 2008.08.23. 13:53:21

Nagyon szép!
Azért egy ilyennel lehetne vakítani.

Tom_nemtom 2008.08.23. 14:56:29

Ennél még egy malteros talicska is szebb!!!!

Bambano 2008.08.23. 18:25:41

nekem tetszik ez az új vectra...

ouacif 2008.08.24. 09:14:21

szerintem ennek a kocsinak egyetlen rossz vonala sincs. tökéletesen harmonikus, miközben izgalmas és eredeti. már két éve imádom, a saját weboldalán - ahol virtuálisan lehetett nyitogatni, forgatni, stb. - hetekig tudtam perszonál mikrokozmoszom minden harmadával rágerjedni. a szerelemből és tudatból tervezés olyan szimbiózisa ő, amilyenre nemigen volt még ezidáig példa
süti beállítások módosítása