Fő a biztonság

Gyorsulási verseny Kunmadarason

  2008. augusztus 16. - Nagy_Dániel Címkék: kunmadaras kunmadaras 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Vége a napnak, vége a versenynek
2008-08-23 22:05:00

Időközben szépen ránkesteledett az éjszakai futamok hangulatával emelve a verseny izgalmát. Igen sok ember

Kicsik és nagyok
2008-08-23 18:21:00

Menetfelszerelésem része egy inverter, ami 220 volt feszültséget állít elő az autó 12 voltos rendszeréhez

Így mulatunk
2008-08-23 16:51:00

Tény, hogy itt Máriapócson lényegesen tizennyolcévenfelülibb az autómosás mint Kilitin, ám ezúttal sem

Újabb brutális szögek
2008-08-23 13:36:00

Rendkívüli rajongásról tesz tanúbizonyságot az, aki Budapestről, vagy attól nyugatabbra fekvő településről

 

 

Jetcar és rakétamotor említése után lehet, hogy furcsa ilyet olvasni, de szerencsére a kunmadarasi rendezvényen hangsúlyos szerepe van a biztonságnak is. Két vezetéstechnikai cég is szerepelt a biztonságos közúti közlekedést népszerűsítendő, a Safety Hungary és a Wenson Vezetéstechnika.

A Safety Hungary motorral mutatott be szlalom- és kikerülési gyakorlatokat. A cég vezetője szerint nagyon sok olyan motorossal találkoznak a tréningeken, akiknek alapvető motorkezelési hiányosságaik vannak, függetlenül attól, hány éve motorozik az illető. Rosszul is át lehet motorozni évtizedeket, a tíz éves motoros múlt, vagy a százezer megtett kilométer egyáltalán nem garantálja, hogy valaki valóban magas szinten tudja kezelni a kétkerekűt.

A Wenson Vezetéstechnika standján egy elrettentésül kirakott összetört motoron lévő felirat hirdeti: a balesetek 85 százaléka vezetői hiba miatt következik be. A leszállópálya aszfaltcsíkján autós bemutatót tartottak. Palánkai Gellért elmondta, hogy a statisztikák szerint egy átlagos vezető egy évben körülbelül harmincezerszer lép a fékpedálra, ebből azonban mindössze két esetben történik vészfékezés. A vezetőknek ennek megfelelően nem lehet tapasztalatuk a vészhelyzetek elhárításában, pont ezeket lehet a vezetéstechnikai tréningeken gyakorolni. Az autók 40,60, és 80 kilométer/órás sebességről mutattak be vészfékezési gyakorlatot, a különbség látványos és elgondolkodtató, hiszen a fékút, a sebességgel négyzetesen növekszik.

Közben én még mindig a jetcar és a rakétamotor hatása alatt állok. Egy beszélgetés közben megtudtam, hogy a motorban 300 méterre elegendő üzemanyag van, utána a hajtás megszűnik. Az előző posztban írt 400 méteres idő önmagában sem volt gyenge, hát még így. Az ígéret szerint holnap is megy a jetcar és remélhetően a rakétahajtású autó is, amit ma nem láthattunk. Erősen gondolkodom az újbóli kilátogatáson, kimondottan e látványosság miatt.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr95618972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jkhjuklihj 2008.08.16. 22:29:41

lesz még szó ezen az oldalon autóról?
süti beállítások módosítása