1 másodperc alatt 100-ra

Interjú Tóth Zoltánnal

  2008. augusztus 16. - Nagy_Dániel Címkék: kunmadaras kunmadaras 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Vége a napnak, vége a versenynek
2008-08-23 22:05:00

Időközben szépen ránkesteledett az éjszakai futamok hangulatával emelve a verseny izgalmát. Igen sok ember

Kicsik és nagyok
2008-08-23 18:21:00

Menetfelszerelésem része egy inverter, ami 220 volt feszültséget állít elő az autó 12 voltos rendszeréhez

Így mulatunk
2008-08-23 16:51:00

Tény, hogy itt Máriapócson lényegesen tizennyolcévenfelülibb az autómosás mint Kilitin, ám ezúttal sem

Újabb brutális szögek
2008-08-23 13:36:00

Rendkívüli rajongásról tesz tanúbizonyságot az, aki Budapestről, vagy attól nyugatabbra fekvő településről


Tóth Zoltánnal beszélgettem, aki számos helyen feltűnik, ahol motorokról vagy autókról van szó. Zoli a competition, azaz a csúcskategóriában indul, olyan sikeresen, hogy az országos bajnokságot pontelőnye miatt már meg is nyerte, pedig még le sem zajlott az utolsó verseny.

TC: Tehát már magyar bajnoknak nevezhetünk?

TZ: Két bajnokságról beszélünk, amiben competitionban lehet indulni. Az egyik az országos bajnokság, ahova 24 pontos előnnyel érkeztem, így gyakorlatilag már magyar bajnok vagyok. A másik a Motoport kupa, itt még nem ennyire egyértelmű a helyzet.

TC: Mit kell tudni a kategóriádról?

TZ: Ezek a kitámasztós dragok kategóriája, a csúcskategória. Borzasztó széles hátsó slickgumikon mennek, kitámasztóval rendelkeznek. Igazándiból nincsenek megkötések, lehet menni turbóval, nitróval, szívóval, bármivel. Az egy elfogadott dolog, hogy legalább olyan 9 másodpercet kell tudniuk 402 méteren. Nagyon különböző műszaki megoldások vannak, gyakorlatilag sok minden engedélyezett.

TC: Tehát ezek a motorok képesek a legjobb időkre?

TZ: Igen, bár a super street motorok is kezdenek lassan ilyen időket menni, mint a comeptitionok, de ez akkor is egy teljesen más dolog. Itt az elején van egy hatalmas gyorsulás, és hiába nincs olyan végsebesség, mint a super streeteknek, mégis jobb időket tudunk menni. Csak hogy szemléltessem a dolgokat, én a rajt után 60 lábon, azaz 18 méteren 120 kilométer/órával megyek, és 1,2 másodperc alatt érek oda. Tehát kb 1 másodperc alatt gyorsulok százra. Azt hiszem ez sok mindent elmond az élményről.

TC: Hogy bírja ezt az igénybevételt a vas?

TZ: Nagyon kényes gépek. Futamonként legalább egy órát kell hűlniük, két futamonként olajat kell bennük cserélni és rengeteg egyéb dolog van, amit be kell tartani, ahhoz, hogy működhessenek. Állandóan minden csavart utána kell húzni, de van, hogy alkatrészek törnek a vibráció miatt. Nagyon fontos a rendszeres átvizsgálás.

TC: Mit tud a te motorod?

TZ: 2700 köbcentis, V2-es, rettenetes vibrációval és 320-350 lóerővel, de van itt 500 lóerős gép is. Az enyém attól jó, hogy a hatvan láb minden versenyen nekem a legjobb, mert iszonyú nyomatékos a motor. Azon a széles, puha slicken, ötödikben burn-outolok és bizony nem kell nagy gázt húzni ahhoz, hogy megtekerje a kerekét. A többiek inkább egyesben vagy kettesben magas fordulaton melegítik a gumit, az enyém nagyon erős már alacsony fordulaton is.

TC: Mi az amit jól kell csinálni egy sikeres futamhoz?

TZ: Nagyon fontos, hogy a gumimelegítés jó legyen. Az sem jó ha túl meleg, és persze az sem ha nem elég meleg. Ez nagyon fontos. Alapvető még a beállás, amibe bele kell kalkulálni a pálya lejtését, a szelet, mindent, mert menet közben nehéz az irányváltás. Én féltávig, ahol 210-220 között megyek, még kitámasztón jutok el, tehát az első kerék nem ér le. Így is kell tudni korrigálni.

TC: Miért nehéz korrigálni?

TZ: Az én motoromon egy sűrített levegővel működő váltó van, ami nem szakítja meg sem a gyújtást sem az üzemanyagot, nagyon gyorsan vált. A kialakítása miatt nem vehetem el a gázt ötödik előtt, mert a nagy ellenirányú terhelést nem bírja a váltó. Ha mész 200-al rossz irányba, akkor vagy elveszed a gázt és akkor lehet szerelni egész éjjel, mert törik a váltó, vagy meg kell oldani máshogy. Ilyen esetben tehát nem szabad elvenni a gázt, hanem inkább beleváltok kettőt, hogy lerakja a motor az elejét, és akkor lehet irányt változtatni.

TC: Gondolom vannak meleg pillanatok?

TZ: Most az elődöntőben volt egy élményem, ami eléggé parás volt. A kiguruló zónában, 260-as tempó körül olyan erős volt a vibráció, hogy ahogy rányúltam a kuplungra lecsúszott a kezem a kormányról. Erre a szél felkapta a karomat, úgy éreztem, hogy mindjárt leránt a motorról. Kétszer háromszor is oda kellett nyúlkálnom, míg el tudtam kapni a kormányt.

TC: Félsz?

TZ: Nem.

TC: Akár arra az istenverése roketbike-ra is felülnél?

TZ: Hát persze. Mindenre ami a földön megy és nagyon gyors. Miért ne?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr26619189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 2008.08.17. 07:30:10

1. másodperc?

suttyo24@freemail.hu 2008.08.17. 07:34:50

Nagyon hálás gép!Csak bátorság!!!

arthur877 2008.08.17. 07:38:13

Az hány "G" lehet???
4sec/100 Km/ó az ugyebár 1 "G" ,de asszem ez az érték hatványozottan nő...?

tom 2008.08.17. 08:05:48

arthur877: 2,8G ;)

AP 2008.08.17. 08:28:23

ő a bajnok, mert ő tud a legtöbbet ölni a gépbe?
fantasztikus teljesítmény

Gyurma73 2008.08.17. 08:39:09

valószínű nem csak pénz kérdése.
de már az olimpia is erről szól,melyik ország tudja megvenni a legjobb szereket.

barnuska 2008.08.17. 08:53:00

1 másodperc alatt 100 km\h
oszt ki nem szarja le?

AP 2008.08.17. 09:09:31

Nem a faszt nem, minden gyorsulási versenyen az nyer, akinek a legdurvább teknika dübörög a vasában :)
Nem gond ez, csak azért a Duna jegén ne emeljük már pajzsra a csókát.
Nem hiszem, hogy az éves bajnokság utolsó helyezettje kevésbé tökös legény lenne, ez nem tökösség kérdése hogy itt ki hányadik lesz.

Gyurma73 2008.08.17. 09:13:21

a technikai sportok erről szólnak:-)
van kivétel de az senkit nem érdekel.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.08.17. 09:57:35

én ismerem jól a Zolit és qrva nagy fazon, az az igazság

nem tudom, hogy a többiek is tökös legények-e, mert őket nem ismerem, de a Zolit nem engedem bántani (:

Jani 2008.08.17. 10:57:22

Arthur877 és tom:
Kiszámoltam: 25g!!!

Az 1 másodperc alatt 100-ra, azaz 27,7777m/s-ra, ki se merem számolni!

IQLight 2008.08.17. 11:00:21

Dani!

Akkor most légyszi egy postot az utsó helyezettel is! Engem is érdekelne. :)

IQLight 2008.08.17. 11:15:03

Jani 2008.08.17. 10:57:22

Számolgass még, de valahogy állj meg 2,83 g-nél!

Gyurma73 2008.08.17. 11:24:29

Ha a sebességváltozást osztom az eltelt idővel, akkor az átlagos gyorsulást kapom.


Pillanatnyi értéket akkor kapok, ha az időtartamot minden határon túl csökkentem, azzal nullához tartok. A hányadosnak ezt a határértékét deriváltnak nevezem (a sebesség idő szerinti deriváltja). A gyorsulás pillanatnyi értékét a szokásos jelölésekkel (Δ helyett ha nullához tartok az időtartammal d-t írok) így írhatom fel:


(Egyenes vonalú mozgásnál a gyorsulásnak előjelet tulajdoníthatok: a pozitív érték gyorsulást a negatív érték lassulást jelent. Az előző esetben tulajdonképpen vektorkomponensekkel számolok, ahol a sebesség irányában veszem fel a pozitív irányt.)

Egyik legismertebb gyorsulási állandó a g, egy g a Föld gravitációja által okozott gyorsulás a tengerszinten a 45° szélességi fokon (Párizs környékén) mennyiségileg körülbelül 9,81 m/s².

a 27,7 et oszd el 9,81 el

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.08.17. 11:57:36

Buktam fizikából, meg amúgy se érdekel a gyorsulás... :P

Nokedli 2008.08.17. 12:41:36

Kizart dolog a 25g, egy urhajos sem birna ki, nem am egy mezei motoros! A testsulyanak a huszonotszorose preselne! Max. urben lehetseges.

Jani 2008.08.17. 12:56:46

IQlight, Gyurma73 és mindenki, akit érdekel és hisz a számoknak!

Az 1G gyorsulással (ha a gyorsuló test nyugalomból indul el)

s = v2 / 2g (vénégyzet per...)

27,77777 X 27,77777 / 2 X 9,81 = 39,32746 m tehát 39 m zuhanás után éri el a 100-at, és az ehhez tartozó idő:

t = négyzetgyök alatt 2s / g

azaz gyök alatt 78,654932 / 9,81 = 2,8315 s

Tehát, ha egy test nyugalmi helyzetéből gyorsul, kb 39 m út megtétele után éri el a 100-at, 2,83 sec alatt, a gyorsulása 1G.
...ha ugyanezt 2,0022 s alatt teszi, 2G,
...ha ugyanezt 1,6348 s alatt teszi, 3G,
és így tovább.

De ha jól olvastam, nem 100-ra, hanem 120-ra és csupán 18 m befutott út alatt és csupán 1,2 sec idő alatt! Az a kérdés, mekkora a gyorsulás? kb hány G?
Minden adat rendelkezésre áll, számoljatok!

s = at2/2 (a szor ténégyzet per kettő) ebből
2s = at2 (a szor ténégyzet), ebből
a = 2s/t2 (per ténégyzet), tehát

36/1,44 = 25 tehát 25 m/s2 (sec négyzet)

rognork 2008.08.17. 13:07:48

n kkor csatlakozok a fizikusokhoz:

1. nyomatékot átvinni az útra súrlódási erő útján lehet
2. a súrlódást a földi gravitáció ( 9,81 m/s2) és a levegő által termelt leszorító erő összege szabja meg (akár diffúzor is lehet)
3. ha csak tiszta g erő van, akkor 0 - 100-on a legjobb elérhető eredmény kb 2,8 sec
4. ahhoz, hogy a 0 - 100 1,2s legyen, kell még egy csomó leszorító erő, ami egy ilyen motornál honnan a faszból is származik??? a rengeteg szárnyból?????
magyarázzátok már el lszi

motoros 2008.08.17. 13:39:00

A súrlódási együttható 1 nél nagyobb is lehet, mivel a felmelegedett slick a fogaskerékhez hasonlóan kapaszkodik a betonba. Ezért lehet 1g nél nagyobb gyorsulást elérni.

Gyurma73 2008.08.17. 13:46:19

rognork!
sima superbike ok is tudnak 2 másodpercet 100 ra.
gondolom ez nem újdonság neked.

Gyurma73 2008.08.17. 13:49:10

a gyursulásnál mindegy a megtett út.

motoros 2008.08.17. 13:56:25

persze Gyurma73 okfejtése jó: v=a*t
a= 27,78 m/(s*s) azaz 2,83 g

IQLight 2008.08.17. 14:59:16

Jani 2008.08.17. 12:56:46

Menni fog ez Jani! Már csak el kellene osztanod a kapott eredményt 9,81-el, hogy g-ről beszélhess...
Szorítok neked! :P

A_Foley 2008.08.17. 15:49:38

Ez a Zoli gyerek az egyetlen akitől egy új motor tesztet el lehet fogadni. Önálló motoros műsort kéne neki adni, nem azzal az RTL-es csókával összeereszteni....

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.08.17. 18:25:23

Gyurma: hol az a 100-ra 2s allat gyorsuló superbike?

Tetszik a a dragbike.
Milyen üzemanyagot használ a motorba?
Feltöltő nélkül is eléggé erősnek tűnik.Mekkora az ötödik fokozat áttétele?
A burnoutot nem értem teljesen.
Ötödikben kis gázon,míg a többiek nagy fordulaton 1-2-ben.
Akkor gyakorlatilag azonos fordulaton melegítik a gumit.
A háttérben egy MZ áll?

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.17. 19:05:03

AP
Te még mindig elkeserítően irígy vagy. Nem csak a pénzről szól ez a dolog, de mindenki azt lát amit akar. Te egy gazdag faszt látsz, mert még? nincs pénzed kidobni.
Szerintem is unalmas a drag, mert nincs kanyar benne, de azért nem baszok le egy bajnokot, mert van pénze valamire.
Tudom, hogy általában azért kommentelsz, hogy mérgesíts másokat, de el kell qúrjam az örömöd. Engem nem basztál fel, csak épp részeg vagyok.

Ilyenkor csunyán beszélek:)))

Jani 2008.08.17. 19:06:50

Szerintem kérdezzük meg a főgépész urat, TÓTH ZOLTÁNT!
Szíveskedjen konkrét mért/számított adatokat prezentálni!
1,2 sec alatt 120-ra ugrani (18 m-en), mekkora is a gyorsulás?

Azt már meg sem merem kérdezni, az ekkor ébredő tehetetlenségi erőket és vibrációt hogyan bírják a különböző alkatrészek (mint pl a gumicsövek szorítóbilinccseivel rögzített) kipufogócsövek alsó végei? De biztosan jól van így.

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.08.17. 19:36:20

A kipufogócsövön lévő bilincseknek nem látom az okát.
Dísz?

Gyurma73 2008.08.17. 19:42:49

itt van pl a kawasaki zx14 es 2,5 alatt van százon:

en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_Ninja_ZX-14
superbike adatokat nem találtam,de elhiheted hogy a 250 lóerős 160 kilós gépek lehagyják a kawasait amio jóval nehezebb és gyengébb.

Gyurma73 2008.08.17. 19:46:11

szóval a 9,7 es negyedmérföld sem olyan rossz egy gyári géptől.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.08.17. 23:24:17

AP, nem is az ő gépe a legerősebb hazai masina, és nem ő az egyetlen, aki külföldről hozott komoly gépet. Aki meg itthon épít a munkaórák és az alkatrészek ára miatt szintén vagyonokat öl bele. Szóval valaminél, mint a competition, ami még alapszinten is iszonyú drága, nehogymár azé basszál le valakit, mert meg tudta venni a motort - itt olyan nem is tud indulni, aki nem tudta megvenni..... de mindegy :-D

Az viszont biztos, hogy a kevés ember közül, akiket ezen a földön titán golyókkal áldott meg a jóisten, zoli az egyik :-DDD

IQLight 2008.08.17. 23:24:41

Jani 2008.08.17. 19:06:50

1 almáért a piacon, adnak 9,81 cseresznyét. Ha anyukád elküld a piacra 25 cseresznyével, akkor hány almát vihetsz haza? :)))))))))))

breaker 2008.08.18. 00:19:58

beszarós buzik, a valagatok összemenne a világ legsötétebb feketelyukává, ha megindulna alattatok egy ilyen szörnyeteg. Anya sokáig gyógyítgathatná szép emlékek felidézésével, meg nyugtató paskolással a kis ánuszotokat, mire szilárd állagút tudnátok produkálni a fehér fajansz felett. Fostos köcsögök.

hűha 2008.08.18. 03:04:20

Hallgassatok breaker! Tapasztalatból beszél wazze. javascript:put('mf1')
javascript:put('mf1')

AP 2008.08.18. 09:46:22

Nem baszok én le senkit, nem irígykedem én őrá, csinálja ha akarja..
Csak ne ájuljunk már el tőle, mert a produkcióhoz hozzáadott teljesítménye nulla.
Elvileg egy másik pilótával is ugyanúgy gyorsul, nem? Akkor meg? :)

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.08.18. 09:47:15

.. AP 2008.08.17. 09:09:31
Nem a faszt nem, minden gyorsulási versenyen az nyer, akinek a legdurvább teknika dübörög a vasában :)..

Megnéznélek egy ilyenen, vagy egy street1000 gépen.
Amikor hatodszor fulladsz le/esel hanyatt. Ez nem /csak/ technika.

AP 2008.08.18. 09:47:30

Egy bicikliversenyző, az igen, azt ő hajtja.. Ő megérdemli az elismerést.
Extrém sport lehet ennyi zsetont összeszedni, ezt aláírom, de azon felül sportértéke a dolognak nincs.

AP 2008.08.18. 09:49:28

kutya: megint jön az a lemez, hogy "mit fikázol, te se tudnád megcsinálni"?
Ugyanazok a sémák tíz éve mindenhol, nagyon kiszámíthatóak vagytok, emberek. :)
Én nem vagyok motoros, eszem ágában nincs felülni ezekre a dögökre.

MLaci 2008.08.18. 11:19:51

A bilincs szerintem azért van a kipufogón mert azzal lehet hozzáfogva a vázhoz. Ha nem lenne rajta biztosan letörne a vibrációtól, mint akármelyik motoron..

acrobat 2008.08.18. 17:14:19

A 2,83 G teljesen korrekt. Viszont ez az átlagos gyorsulás 120-ig. Induláskor a gyorsulás valószínűleg nagyobb, ugyanis a tehetetlenségéből mozdul ki a Vas nagyon hamar, utána már valószínűleg "csökken" picit. (ez jól látszik/látszana a gyorsulási görbén is, ami - a nevéből is kiderül - nem egyenes, hanem görbe.)

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.08.18. 19:42:23

Nem hiszem,hogy a kipufog a vázhoz lenne kötözve.Egy normál HD is mocorog,brutál rezonanciánál 5 centit táncolhat a kipufogó.

Gyurma: 2,5 másodperc az NEM 2 másodperc.

Gyurma73 2008.08.18. 20:41:59

látom nem tudsz olvasni:-)
a 2,5 et egy utcai motor tud kawa zx 14
a superbike gépek jobban gyursúlnak.
tudod az a superbike ami versenypályán köröz időre,versenyzővel a nyergében.

Kifordított kacagány 2008.08.18. 21:00:08

acrobat 2008.08.18. 17:14:19
azért itt ebben az esetben nem túl változatos a görbe szerintem. nem valószínű, hogy a legmagasabb és a legalacsonyabb pontja messze esne egymástól.

AP 2008.08.18. 09:49:28
neki viszont igen. lehet, hogy elment az esze(egész biztosan), de ez az ő dolga.
természetesen minden technikai sport nagyrészt a technikáról szól. főleg azok amelyek ilyen kihegyezett technikákra épülnek. a nevében is benne van. a technika meg pénzbe kerül. sokba. emiatt csóringerek nem is űzhetik többnyire. viszont az erős túlzás, hogy a versenyző csak cserélhető hústömeg a gépen. mint mindenhol azért ide is kell a tapasztalat, ami a szükséges szerencse faktor mellett még akár a győzelemhez is segítheti a versenyzőt és a gépét.

Kifordított kacagány 2008.08.18. 21:03:57

Gyurma73 2008.08.18. 20:41:59
nem voltam rest, rákerestem és mindenhol olyan 3-5sec-ről beszélnek. lehet, hogy van jobb is, de ez lehet az átlag.

Gyurma73 2008.08.18. 21:26:31

mi a 3-5 másodperc?
a VERSENYMOTOROK gyorsulása?vagy mi?
2008

2008 HayabusaCompetition in the hyper sport bike segment increased with the release of motorcycles like the BMW K1200S, Kawasaki Ninja ZX-12R, and Kawasaki Ninja ZX-14. This increased competition led to Suzuki heavily revising the GSX1300R for the 2008 model year.[3] Suzuki has dropped the GSX1300R designation in some countries and simply called the motorcycle the Hayabusa. The engine size was increased to 1340 cc (81.7 cu in) with the compression ratio increasing to 12.5:1. The revised engine has a claimed 12% increase in power to 194 hp (145 kW).[4][5]

Fuel is now fed through a pair of new 44 mm (1.7 in) Suzuki Dual Throttle Valve (SDTV) throttle bodies. The Suzuki Drive Mode Selector (S-DMS), a technology introduced on the GSX-R line of motorcycles, provides three options of power delivery for a range of touring to wide open high performance. Some of the more notable features include a new 4-2-1-2 exhaust system meets Euro 3 and Tier 2 emission regulations, a slipper clutch, and redesigned bodywork.

The motorcycle in stock form is capable of the following performance:

1/4 mile (402 m): 9.85 seconds @ 149.7 mph (241 km/h)[citation needed]
0–60 mph: 2.77 seconds[citation needed]
0–180 mph: 18.9 seconds[citation needed]
Top speed: 185.5

Gyurma73 2008.08.18. 21:30:11

The Kawasaki Ninja ZX-14 (ZZR1400 in Europe and Japan) is a hyper sport motorcycle manufactured by Kawasaki Heavy Industries and is currently their most powerful sport bike.[1] It was introduced at the Tokyo 2005 show[2] and released for the 2006 model year as a replacement for the ZX-12R. Its direct competitor in the hyper sport segment is the Suzuki Hayabusa.

The Ninja ZX-14 is capable of accelerating from 0–60 mph in 2.5 seconds.[3] The top speed is electronically limited to 186 mph (299 km/h). This limit has been in effect on both Kawasaki and Suzuki sport motorcycles since 2001 when both companies realized that the speed war between them would only serve to bring about government regulation.[

Gyurma73 2008.08.18. 21:36:36

egy forma 1 es autó:
A mostani Renault R27 F-1-es versenyautó motorja 2,4-es V8-as, 750 ló körül 19 000-es fordulaton. A mi autónk régebbi, 2005-ös köntös 2002-es beltartalmon, háromliteres V10, versenykészen 7-800 lóerő. Hozzá az autó - velem együtt - 605 kiló.
0-100: 1,9 másodperc
0-200: 3,9 másodperc
0-300: 8,4, de csak a leszorítóerőt gyártó légellenállás miatt
Nulla-százhatvan-nulla: 4,6 másodperc körül.


F1-es motor
750 lóerő 19 000/perc limitált fordulaton
2,4 liter, V8
Fogyasztás: 75l/100 km
Súly: 95 kg
Benyelt levegő: 650l/másodperc, azaz egy F1-es motor egy átlagos lakásban található 125 köbméter levegőt (50 nm, 2,5 méter belmagasság) 3 perc alatt felzabálna és leállna.

Így tesztelnek egy Renault motort a fékpadon:

zon 2008.08.18. 22:28:08

AP: sikeres autóversenyzők alatt többször lefulladt az először kipróbált Forma-1-es autó.Akkor ők is csak gazdag köcsögök?
Persze, dumálni könnyű,azt fekve is lehet...

suzika 2008.08.19. 06:33:01

Simán legyorsulom a swiftemmel ha 100nál szurok egy hármast.......

Kifordított kacagány 2008.08.19. 07:31:37

Gyurma73 2008.08.18. 21:26:31
mi más? közben másról is beszéltél?
az amit te írsz, az is csak 2,77, messze van a kettőtől. amiket meg én találtam adatokat, azoknak talán ha a tizede volt alacsonyabb háromnál, tehát feltételezem, hogy még mindig az a jellemzőbb, hogy három feletti. persze mint a cikkben is írják ez folyamatosan csökken.

béluska 2008.08.19. 08:01:11

Az én két lovacskám (a betti meg a böske) 0-ról 100-ra kb fél másodperc alatt ugranak. Igaz, h. ezt csak kb. egy pillanat ideig tudják tartani de meg. Én is a kezemet olyan gyorsan áthúzon jobbról balra, h. közben a 100km/h-t 1 mp alatt eléri. Akkor most énvagyok a faszacsávó? A nagyapám mtz traktora gyorsult 0-ról 100-ra 2 mp alatt.

Gyurma73 2008.08.19. 11:04:51

az utcai meg a pálya gépek két külön dolog erről próbáltam írni de nem értetted meg.
SZÓVAL HA EGY UTCAI GÉP TUD 2,5 T GYORSÚLNI SZÁZRA (KAWA ZX14)
AKKOR EGY VERSENYMOTOR SUPERBIKE TUDJA A 2-T.HA VALAKI TALÁL EGY PÁLYA MOTOR GYORSULÁSI ADATÁT AKKOR KÉREM ÍRJA LE.

Kifordított kacagány 2008.08.19. 12:08:17

Gyurma73 2008.08.19. 11:04:51
értem én a gondolkodásodat, csak egyet nem értek. nem attól versenymotor a versenymotor, hogy jobban gyorsul.
egyébként ha rákeresel lehet találni ilyen értékeket, de mindegyik 2sec feletti. használd már a keresőt, azért van.
anélkül hajtogatni az elképzelésedet, hogy lenne mivel alátámasztani mindenesetre érdekes.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.08.19. 12:59:37

AP.:..Én nem vagyok motoros, eszem ágában nincs felülni ezekre a dögökre..

Mégis szakavatott véleményt alkottál ennek a világnak a működéséről.
Te nem írsz butaságot, a többiek meg nem bírálnak - ez ilyen egyszerű.

odb 2008.08.19. 14:57:09

AP: "sportértéke a dolognak nincs."

A sport maga elég tág fogalom. Sport a snooker és a sakk is, garantálom neked, hogy fizikailag nagyobb kihívás egy ilyen motor kezelése. Ugyanakkor felhívom a figyelmed, hogy a technikai sportokban egyáltalán nem csak és kizárólag a gépen múlik a jó eredmény. Ha valaha is láttál autóversenyt, motorversenyt vagy bármi hasonlót, akkor ezt tudnod kell.

Gyurma73 2008.08.19. 18:22:56

gondolom a 2,3 másodperc még mindig közelebb van a 2 höz mint az 3 hoz .
én nem találtam adatot egy oályamotorra vonatkozóan de ha van légyszi linkeld be.
egy versenymotor sokkal könnyebb és sokkal erősebb is mint a legerősebb utcai motor.
a 250 lóerőre jut 160 kiló.de gyorsulási adatot nem találtam csak hallomásból tudom a 2 másodpercet ami lehet 2 és 2,3 is.

Pinyo 2008.08.19. 19:13:26

Nem értem miért kell annak beledumálnia aki még nem is ült motoron, hát még egy ilyen sárkányon.
Én sem ültem, és nem is vagyok "olyan" hülye, hogy valaha is megtegyem. Éppen ezért nem is fogom azt mondani, hogy a teljesítménye 0 bárki megcsinálná, mert NEM ÉRTEK HOZZÁ!

Remélem akire vonatkozik megértette...

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.08.19. 20:46:08

Gyurma,neked van Forma-1-es autód?

A 650l/sec légnyelés hogy jön ki?
19000/60=316,666/s
V=2,4l
316,66x2,4/2=380l/s.

Furcsállom a fogyasztást is.
800Le=587,2kW.
300-zal haladva egy óra alatt 225 literüzemanyagot nyel,ami kb.157500g.
157500/587,2=
268,222g/kWh.

Kifordított kacagány 2008.08.19. 21:17:19

Gyurma73 2008.08.19. 18:22:56
könyörgöm, a 2.3-at meg most honnan szedted? használd már azt a nyüveteg keresőt. pl "0-60mph superbike"

szsrobert 2008.08.19. 20:46:08
vélhetőleg nem légköri nyomáson nyomja a hengerekbe a levegőt. a gáz tudniillik összenyomható.

a márk 2008.08.20. 01:38:12

aztaaa! de jó mocíííí!

aztaaa! mennyi hülyeee!

Gyurma73 2008.08.20. 07:05:51

a totálkárrol másoltam ki,a Karotta egy két éve kipróbált egy forma egyes kocsit.

Gyurma73 2008.08.20. 07:10:26

www.f1network.net/boards/report/s180.htm?240,6340312
What I don't understand is all you bikers out there man! do you want an argument about lap times or straightline speed? Because bikes loose both.
Hey schwing nice article there mate :-P

Anyway lets gets some new facts into perspective, in the 2006 season it was the only year that Moto GP had faster machines in a straightline than F1 due to F1 reducing it's 3.0 V10 975bhp to 2.4 V8 770bhp and also the huge torque loss all but killed the F1's acceleration, BUT now the playing field is level again due to Moto GP's reducing to 800cc from 990cc and I now wouldn't be surprised if WSB laps times all but match these new 190 - 200BHP Moto GP machines :-D

In the current format with a good setup and a decent launch system
like the Renault current F1's accelerations stats are as follows:
*V10 specs are in brackets*

0-60mph: 2.6sec (2.2sec)
0-100mph: 4.8sec (4.0sec)
0-150mph: 8.2sec (6.4sec)
topspeed: 220mph (235mph)
1/4 mile: 9.2sec (8.0sec)

Now the Moto GP times:
*990cc specs in brackets*

0-60mph: 2.5sec (2.4sec)
0-100mph: 5.1sec (4.7sec)
0-150mph: 9.1sec (7.5sec)
topspeed: 207mph (220mph)
1/4 mile: 9.4sec (8.9sec)

Gyurma73 2008.08.20. 07:13:05

az elöbbi az 2006 os adatokat tartalmaz 2008 ast még nem találtam,de tuti hogy fejlődött a technika pár tizedet.

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.08.20. 19:34:32

"vélhetőleg nem légköri nyomáson nyomja a hengerekbe a levegőt. a gáz tudniillik összenyomható."

És egy szívómotorban mi nyomja össze???
Még a saját lökettérfogatának megfelelő mennyiségű levegőt sem tudja beszívni egy szívó 4T.

Csak feltöltővel.380 helyett 650l/s menetszél okozta túlnyomással nem jön össze.
Amennyiben tévednék,szívesen látom szakértők bizonyítékokkal alátámasztott adatait.
süti beállítások módosítása