Olyan jó, hogy fent vagyunk a Nemzeti Közlekedési Hatóság sajtólistáján! Ezúttal arról értesültünk egy sajtóközleményből, hogy nem miattuk csúsznak a sztrádaátadások, meg arról, hogy milyen üdítően könnyed munkafolyamat végiggurítani a rendszeren.
Én ugyan nem olvastam sehol, hogy egyáltalán késnének a szalagvágások, meg hogy az NKH miatt, de egy gyors emilváltással megtudtam, hogy a Magyar Hírlap volt a sötétben bújkáló rémhírterjesztő. Tehát történelmi pillanat: itt nálunk hamarabb megjelenik egy cáfolat, mint a hír! Íme:
Sajtóközlemény
Nemzeti Közlekedési Hatóság
2008. július 23.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság határozottan cáfolja a sajtóban megjelent hírt, mely szerint a közlekedési hatóság kapacitáshiánya okozza az autópálya engedélyezési eljárások és ezáltal az autópálya-átadások késését. A 2008. év végéig elkészülő autópálya-szakaszok engedélyezési eljárásai nem fognak súlyos gondokat okozni a közlekedési hatóságnak, mint ahogy eddig sem okoztak. A hatóság szakemberei felkészülten várják a forgalomba helyezési kérelmek benyújtását, az eljárások megindítását.
Az engedélyezési eljárás lefolytatására a közlekedési hatóságnak 60 nap áll rendelkezésére az 1988. évi I. tv. rendelkezései szerint, azonban az alapos előkészítésnek köszönhetően az eljárásokat a szakhatósági nyilatkozatok beszerzésével együtt általában 30 napon belül befejezi a közlekedési hatóság. Köszönhető ez annak, hogy az építkezések során a közlekedési hatóság építésfelügyeleti jogkörében eljárva folyamatosan ellenőrzi az elvégzett munka szakszerűségét.
A forgalomba helyezési eljárások menete a következő:
Az elkészült út műszaki átadását követően vagy azzal párhuzamosan az építettő megkéri a közlekedési hatóságtól a forgalomba helyezési engedélyt. A közlekedési hatóság ez alapján helyszíni szemlét tűz ki, melynek időpontjáról 8 nappal korábban köteles értesíteni a meghívottakat: az eljárásban érintett valamennyi szakhatóságot, közmű- és közútkezelőt, a kijelölt építésügyi hatóságokat, önkormányzatokat, valamint az érintett és szomszédos ingatlantulajdonosokat. A szakhatóságoknak 15 nap áll rendelkezésére a nyilatkozataik megtételére. Ezzel párhuzamosan a közlekedési hatóság szakemberei is megvizsgálják az elkészült létesítményt.
Amennyiben az elkészült építmények az építési engedélyben foglaltaknak megfelelően készültek el, azok rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban vannak, valamint kielégítik a forgalombiztonsági követelményeket, a szakhatóságok hozzájárulása esetén a közlekedési hatóság engedélyezi az elkészült közlekedési építmények forgalomba helyezését.
Autópálya-szakaszok átadása sem a múltban nem késett, sem pedig a jövőben nem késik a közlekedési hatóság elhúzódó eljárása miatt.
Az érintett autópálya-szakaszok a következőek:
1. M7 autópálya Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti szakasz két ütemben
- Balatonkeresztúr – Zalakomár között: forgalomba helyezési engedély kiadása június 25, ünnepélyes forgalomba helyezés: június 26. 10.00 óra,
- Zalakomár – Nagykanizsa között
2. M0 keleti szektor három szakasza
- 4.sz. főút – 31.sz. főút között
- 31.sz. főút – 3.sz. főút között
- 3.sz. főút – M3 autópálya között
3. M0 északi szektor az új Duna híddal
4. M6 autópálya M0-érdi tető között
5. M7 autópálya Mura híd
6. M70 autóút Tornyiszentmiklós térsége
Na jó, de akkor miért csúszik például az M0 befejezése? Vajon? Vagy csúszik-e egyáltalán? Vagy csak ekkora az uborkaszezon a Magyar Hírlapnál?