Cáfol az NKH: felőlük átadhatnák a sztrádákat

Nem mi voltunk!

  2008. július 23. - RT76 Címkék: nkh

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

 

Olyan jó, hogy fent vagyunk a Nemzeti Közlekedési Hatóság sajtólistáján! Ezúttal arról értesültünk egy sajtóközleményből, hogy nem miattuk csúsznak a sztrádaátadások, meg arról, hogy milyen üdítően könnyed munkafolyamat végiggurítani a rendszeren.

Én ugyan nem olvastam sehol, hogy egyáltalán késnének a szalagvágások, meg hogy az NKH miatt, de egy gyors emilváltással megtudtam, hogy a Magyar Hírlap volt a sötétben bújkáló rémhírterjesztő. Tehát történelmi pillanat: itt nálunk hamarabb megjelenik egy cáfolat, mint a hír! Íme:

Sajtóközlemény
Nemzeti Közlekedési Hatóság
2008. július 23.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság határozottan cáfolja a sajtóban megjelent hírt, mely szerint a közlekedési hatóság kapacitáshiánya okozza az autópálya engedélyezési eljárások és ezáltal az autópálya-átadások késését. A 2008. év végéig elkészülő autópálya-szakaszok engedélyezési eljárásai nem fognak súlyos gondokat okozni a közlekedési hatóságnak, mint ahogy eddig sem okoztak. A hatóság szakemberei felkészülten várják a forgalomba helyezési kérelmek benyújtását, az eljárások megindítását.

Az engedélyezési eljárás lefolytatására a közlekedési hatóságnak 60 nap áll rendelkezésére az 1988. évi I. tv. rendelkezései szerint, azonban az alapos előkészítésnek köszönhetően az eljárásokat a szakhatósági nyilatkozatok beszerzésével együtt általában 30 napon belül befejezi a közlekedési hatóság. Köszönhető ez annak, hogy az építkezések során a közlekedési hatóság építésfelügyeleti jogkörében eljárva folyamatosan ellenőrzi az elvégzett munka szakszerűségét.

A forgalomba helyezési eljárások menete a következő:

Az elkészült út műszaki átadását követően vagy azzal párhuzamosan az építettő megkéri a közlekedési hatóságtól a forgalomba helyezési engedélyt. A közlekedési hatóság ez alapján helyszíni szemlét tűz ki, melynek időpontjáról 8 nappal korábban köteles értesíteni a meghívottakat: az eljárásban érintett valamennyi szakhatóságot, közmű- és közútkezelőt, a kijelölt építésügyi hatóságokat, önkormányzatokat, valamint az érintett és szomszédos ingatlantulajdonosokat. A szakhatóságoknak 15 nap áll rendelkezésére a nyilatkozataik megtételére. Ezzel párhuzamosan a közlekedési hatóság szakemberei is megvizsgálják az elkészült létesítményt.

Amennyiben az elkészült építmények az építési engedélyben foglaltaknak megfelelően készültek el, azok rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban vannak, valamint kielégítik a forgalombiztonsági követelményeket, a szakhatóságok hozzájárulása esetén a közlekedési hatóság engedélyezi az elkészült közlekedési építmények forgalomba helyezését.

Autópálya-szakaszok átadása sem a múltban nem késett, sem pedig a jövőben nem késik a közlekedési hatóság elhúzódó eljárása miatt.

 

Az érintett autópálya-szakaszok a következőek:

1. M7 autópálya Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti szakasz két ütemben

-         Balatonkeresztúr – Zalakomár között: forgalomba helyezési engedély kiadása június 25, ünnepélyes forgalomba helyezés: június 26. 10.00 óra,

-         Zalakomár – Nagykanizsa között

2. M0 keleti szektor három szakasza

-         4.sz. főút – 31.sz. főút között

-         31.sz. főút – 3.sz. főút között

-         3.sz. főút – M3 autópálya között

3. M0 északi szektor az új Duna híddal

4. M6 autópálya M0-érdi tető között

5. M7 autópálya Mura híd

6. M70 autóút Tornyiszentmiklós térsége

Na jó, de akkor miért csúszik például az M0 befejezése? Vajon? Vagy csúszik-e egyáltalán? Vagy csak ekkora az uborkaszezon a Magyar Hírlapnál?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr76581693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2008.07.23. 14:26:41

"A 2008. év végéig elkészülő autópálya-szakaszok engedélyezési eljárásai nem fognak súlyos gondokat okozni a közlekedési hatóságnak, mint ahogy eddig sem okoztak."
ez kicsit úgy hangzik, h "ha nem jó a szabály, akkor majd kenvünk alakítjuk, úgy, ahogy megkentek minket.".
2,3,4-es ponthoz kapunk dátumot is?

RT76 2008.07.23. 14:41:49

Dehogy kapunk, a lényeg, hogy ha csúszik, nem az NKH miatt. (Nemzeti Közlekedési Hatóság, bobó). Ha akarom, mosom kezeimet, ha akarom, ők legalább reagálnak a sajtóhírekre.

Rocko- 2008.07.23. 15:18:26

aham. csak ez így tényleg vicces: "ááá, nem csúszik, m iátadjuk. mikor? áááá, majd valamikor."

Tyuxem · http://Tyuxem 2008.07.23. 15:24:17

Olvasom, hogy a szigetmonostori önkormányzat akar keresztbefeküdni az MO-híd átadásának. Csak akkor járul hozzá, ha elkészül a szentendrei kishíd- Kérdéseim:Nem zsarol? Ha minden követelmények megfelel, akkor milyen idokkal tagadja meg? Miért nem volt jó egy le-és felhajtó megépítése? Miért nem akarnak pl. az alföldi oldalra is átkelőt. A dunántúlira már kettő lenne (Tahi!). Stb. stb.

i30 2008.07.23. 15:46:27

Mi nem csúszik ebben az országban (M0 észak-1 év).
Híd ügyben meg nem kell tökölni, a Dunán van egy tartalék, fel kell hozni és kész.

Suzukis 2008.07.23. 15:53:51

Tyuxemnek

Szigetmonostornak be lett ígérve egy másik híd, sőt jogszabályok szerint ezt kötelező megépíteni. Ahogy a TV-ben láttam, el se kezdték. Teljesen egyetértek Szigetmonostorral.

Kelemenn 2008.07.23. 17:03:25

azt mondja meg nekem valaki, hogy az M6-os M0-érdi tető közt miért csúszik ennyit.
4 éve építgetik, 2 éve már át kellett volna adni.
És egyre nehezebb átvergődni Érd mellett ma már.

Rocko- 2008.07.23. 17:25:25

én leszarnám ,ha ezzel együtt nem marták vlna fel a hatost. és hagyták volna úgy, mint eb a szarát.

M0 2008.07.23. 17:49:35

Az M0 teljes hosszában miért nem képesek kitenni kamionnal előzni tilos táblákat??? A leggyorsabb és a leglassab kamion között a teljes hosszon nincs 5 perc a különbség. Viszont lecsökkennének a balesetek és a belső sávban lehetne haladni...

Foximaxi 2008.07.23. 17:57:54

40-es, meg 60-as táblák végig a hatoson? Ahol meg tényleg kezdődik vagy véget ére egy mélyebb/magasabb felmarás/javítás ott nincs külön jelzőtábla, csak egyszerűen átesel rajta. Közröhely. Botrányos, hogy lassan 8-10 éve fel van marva. És szinte semmi nem történik.

Sabc 2008.07.23. 18:26:08

Suzukis 2008.07.23. 15:53:51
Tyuxemnek

Szigetmonostornak be lett ígérve egy másik híd, sőt jogszabályok szerint ezt kötelező megépíteni. Ahogy a TV-ben láttam, el se kezdték. Teljesen egyetértek Szigetmonostorral.

Én pedig rohadtul nem. Nehogymár egy pár ezres lakosú község intsen be több százezer ember érdekének. A demokrácia arról szól, hogy a többség érdeke a kisebbséggel szemben. Szigetmonostor a kisebbség, beszopták.
Faszom teli már ezzel a kurva országgal, hogy amikor nagy nehezen végre történne valami hasznos, akkor vagy egy 45 lelkes kis falu miatt nem lehet megcsinálni, vagy egy kibaszott civil szervezet tesz keresztbe.

konfuciuska 2008.07.23. 18:49:22

Sabc!

Mennyé latinamerikába, léci. Ott ez (még, és sajnos) norma, bár a szenvedő alanyai ott sem értenek vele egyet.

Üdv, Ádám

Sabc 2008.07.23. 19:23:36

áDám 2008.07.23. 18:49:22

Akkor szerinted az a normális dolog, hogy pár ember miatt egy fél város szopja a faszt?

gnme 2008.07.23. 19:28:13

Nemzeti Közlekedési Hatóság.

Az meg mi a lóhímtag? ...

Horti Miklós jut eszembe... nemzeti.. hatóság..

Meg Ford Fairlane: minket már az se kell hogy zavarjon, ha zászlót dug a Nemzeti Közlekedési hatóság a seggünkbe és térdelve ugatunk...

AP 2008.07.23. 20:40:24

Tudom hogy nem témába vág, de egy kérdés: a karosszéria javítóelem, amit veszel, és fekete színű..
Arra a feketére rögtön lehet fújni a festéket, vagy előbb kell vele valamit csinálni? Ilyet olvastam valahol, hogy le kell róla mosni azt a fekete izét..

Sabc 2008.07.23. 20:59:26

AP: Sokan ráfújnak, de sztem mosd le, asszem higítóval lejön.

AP 2008.07.23. 22:42:35

És ha lemosom, milyen felület van alatta?

Semmi szakember, egy sárvédőt kéne lefújni átmenetileg mattfeketére, aztán felcsavarozni.
Az a kérdés, hogy ráfújhatom-e a sprét így natúrba, vagy előtte mosogassam-e valamivel az elemet.

konfuciuska 2008.07.24. 00:44:47

Sabc, nem néhány ember miatt szopja a faszt a fél város, hanem a hatóságok, az állam, illetve konkrétabban a gazdasági miniszter vagy a kormány miatt, mert nem építtették meg az egyébként nem jogtalan, hanem nagyon is jogos igényen alapuló, ezentúl a hatályos jogszabály/törvény/rendelet/szerződésben foglaltak szerint is bevállalt kötelezettségüket. Nekik szójjál be, léci, ne annak a pár embernek, aki megpróbálja megvédeni a környék érdekeit. Utazzál kicsit Európába, hogy lásd, ilyen beszólásért (nem a beszólásért, hanem a gondolkodásmódért, ami mögötte van) másutt kinyomják a szemedet is, csak idehaza vagyunk ilyen mulyák, meg elnézőek... De most komolyan. Nem szemétkedésből írtam ezt.

Üdv, Ádám

Káposztakukac 2008.07.24. 01:10:39

hogy miért csúsznak magyarországon az autópályaépítések? nem, nem az nkh miatt. nem is feltétlenül a kivitelezők miatt, azok egész profin dolgoznak a közhiedelemmel ellentétben. csakhogy: amint többé-kevésbé nyilvánvalóvá válik, hogy nagyjából merre fog vezetni egy autópálya, bizonyos körökben sporttá vált, hogy felvásárolják az ottani területeket jó olcsón, hogy aztán kisajátítással jóval a vételár feletti árat kapjanak. ez időigényes folyamat. másrészt meg ugye kb. mindenki aki a leendő autópálya 15 km-es körzetében lakik, megtámadja a terveket, mert hát mi az már, hogy náluk autópálya fut. magyarországon egy autópálya tényleges megépítése kifejezetten gyorsan, zökkenőmentesen folyik, hosszabb szakaszok is elkészülnek 1-2-3 év alatt. az engedélyezési folyamatok ennek viszont gyakran a többszörösére rúgnak.

sejk 2008.07.24. 10:35:19

Kínában az új pekingi reptér ötödannyi idő alatt készült el, mint a heathrow 5. terminálja, mert a kínaiaknál a demokrácia nem korlátozza a hatékonyságot, állítja egy kínai bürökrata. Viszont, ha a párt ellen szót emelsz, a Jangcéba lőnek a családdal együtt.

Ilyet szeretnél, Sabc?

AP 2008.07.24. 12:32:19

Már így is kilövik a szemedet, ha szót emelsz A Párt ellen.

Sabc 2008.07.24. 12:50:30

sejk 2008.07.24. 10:35:19

Hát tudod, néha azt gondolom, ennek az országnak diktatúra kéne, mert túl sok az idióta, aki nem tud mit kezdeni a fene nagy szabadsággal, és azt hiszi, hogy a demokrácia az, hogy bármit megtehetünk. Egyébként értemén, hogy állambácsi baszott ki a szigetmonostoriakkal, de attól, hogy beintenek, nem terem ott egyik pillanatról a másikra egy híd, ellenben egy csomó ember beszopja.

Sabc 2008.07.24. 12:53:11

AP ezt a rész meg bele sem akartam keverni, de hát igen, történtek már itt dolgok...

AP 2008.07.24. 13:09:36

Bizony..
Csak valahogy nálunk a szemkilövetés is megy, ugyanakkor semmi se épül gyorsan.
Ez a nemsemmi. Rosszabbak vagyunk, mint a vérkomcsi kínaiak.

M 7 autopálya 2008.07.24. 14:14:58

az M-7 esen cserélgették mostanában a táblákat a Bp-re vezető oldalon Velence Mol kút utáni szakaszon.

Régen a két tábla egymáson (100 km és az esős idő kiegészítő) arra figyelmeztetett hogy esős időben 100-al
kell menni.

Most?

2 tábla egymás mögött : egy esős időre csúszós útra figyelmeztető és mögötte 50m-re a 100km/h...

nos ez mit jelent?

Kicsit megtévesztő a gyakran arra járók felé...

főleg mert a 100km/h korlátozás a sebességfigyelő kamera után rögtön 20méterre van feloldva... addig tessék cammogni! Ha nem? Akkor mosoly és szép fotó...

Most akkor direkt rosszindulatú szánkosságról van szó???

Nézzétek meg, érdekes...!

Rocko- 2008.07.24. 14:45:11

az azt jelenti, h jogszabály hiján 100-zal kell menni. autópályán. (mivel nincs rendes vízelevezetés)
halkan megjegyzem, h a párhuzamos 7-esen 90 korlát. pár várost meg falut leszámítva.

AP 2008.07.24. 16:32:19

Rocko a Luppótlan lohadt lománért még számolunk!

Rocko- 2008.07.24. 18:45:31

Locko, ha kélhetném! :D
csak vicc volt, tudod! ;)

Rocko- 2008.07.24. 21:49:47

:DDDD
dobjátok a padlóla.
kihagyhatatlan.

AP 2008.07.24. 22:01:22

Haccszegísszek Ponsziusz!

Vitya 2008.07.25. 18:37:25

Azért ugye azt nem mondjátok komolyan, hogy annyira érdekel az autópálya-építés téma, hogy konkrétan még az idei átadások időpontja sem megy fejből? Ezzel a hozzáállással akkor mire föl a precízség kritikája? Száz helyen megírták és lenyilatkozták már az idei átadások időpontját és ilyenkor már nem szoktak csúszogatni...
Katt mondjuk ide:
index.hu/gazdasag/magyar/sztr080623/
süti beállítások módosítása