Azt mondják, a gányolás magyar, de legalábbis keleti megoldás a problémákra olyankor, ha szerszámoknak, időnek és anyagi javaknak híján van az ember. Azaz mindig. Sokan fikázzák is a Csikós Kollégát a kitűnően dokumentált posztokért, pedig szomorú tény, hogy jó néhány „autószerelőnél” lelkiismeretesebben és szakszerűbbenorvosolja a problémákat.
Összehasonlításképp egy igazi übergány megoldás made in Germany, melynek csodájára járhat a legelvetemültebb kókányolóművész is a mesés keletről.
Gépjármű: Mercedes 220 CDI
Hibajelenség: Bazinagy luk a műanyag motortakaró borításon. Esetleg apró dudor a gépháztetőn.
Elemzés: Az egyik injektor (most mindegy, hogy anyaghiba, vagy tuning miatt) kiszakadt a hengerfejből.
Hibaelhárítás: Készítsük el 5x30-as laposvasból a mellékelt ábra szerinti tartót (hajlított/hegesztett konstrukció a rendelkezésre álló eszközök függvényében).
Fogassuk fel a tartót a motortakaró rögzítésére szolgáló csavarokkal.
Az injektor és a tartó közé helyezett hernyócsavar, menetes szár, ennek hiányában bármilyen más, a kezünk ügyébe akadó tárgy segítségével állítsuk be a leszorító erőt. Ez akkor megfelelő, ha a laposvas tartó enyhe ívben meggörbül.
Próbáljuk visszadugni a leszakadt elektromos csatlakozót. Annak teljes hiánya esetén egyszerű sorkapoccsal helyettesítsük. Esetleg sodorjuk össze a drótokat, és ha van, tekerjünk rá szigetelőszalagot.
Satu és fakalapács, (ezek hiányában kalapács és csatornafedél) segítségével egyengessük ki az elgörbült nyomócsövet. Rakjuk a helyére, és húzzuk meg jól.
Szereljük vissza a megmaradt csavarokkal a motortakarót. Ha nagyon lötyögne, gumipókkal is rögzítsük.
Óvatosan indítsuk el a motort. A művelet biztonsági okokból zárt gépháztető mellett javasolt!
Az utolsó 100 komment: