Parkolóház még egyszer

Villámlátogatás Szegeden

  2008. július 09. - Nagy_Dániel Címkék: parkolás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Vége a napnak, vége a versenynek
2008-08-23 22:05:00

Időközben szépen ránkesteledett az éjszakai futamok hangulatával emelve a verseny izgalmát. Igen sok ember

Kicsik és nagyok
2008-08-23 18:21:00

Menetfelszerelésem része egy inverter, ami 220 volt feszültséget állít elő az autó 12 voltos rendszeréhez

Így mulatunk
2008-08-23 16:51:00

Tény, hogy itt Máriapócson lényegesen tizennyolcévenfelülibb az autómosás mint Kilitin, ám ezúttal sem

Újabb brutális szögek
2008-08-23 13:36:00

Rendkívüli rajongásról tesz tanúbizonyságot az, aki Budapestről, vagy attól nyugatabbra fekvő településről

 

Miután az Akácfa utcai parkolóházról készült cikkem megjelent, jó pár olvasói levelet kaptam. A levelekben az állt, hogy a nem tálcás parkolóház nehezen nevezhető egyedülállónak, például Szegeden is üzemel egy ilyen, már jó ideje. Mivel létezésem értelme a korrekt tájékoztatás, nem haboztam sokat, kaptam a 185 lóerős Suzuki B-Kinget, hogy tényfeltáró villámlátogatást tegyek vele Tisza-menti városunkban.

A parkolóházat könnyen megtaláltam. A főnököt csak telefonon tudtuk elérni, de nem járult hozzá ahhoz, hogy bent képeket készítsek. Minden esetre bekukucskáltam amennyire lehetett és beszélgettem az egyik kezelővel, így az derült ki számomra, hogy az Akácfa utcai és a szegedi rendszer működési elve azonos. A szegedi is automatikus, itt sincs tálca, két kocsi halad egy vájatban, amelyek felkarolják a kerekeket, az autót pár centire megemelik és így viszik a parkolóhelyre. Az általam egyetlen észlelhető különbség az, hogy itt nem beton, hanem vasszerkezetű a padló, de ugyanúgy csak két robot és egy emelőszerkezet jelenti a gépészetet.

A szegedi úr, akivel beszéltem, még azt is megemlítette, hogy egy ugyanilyen Budapesten, az Osváth utcában is üzemel. Fogalmazzunk úgy, hogy félreérthető  a kommunikáció az Akácfa utcai rendszer működési elvének egyedülállóságát illetően. Az minden bizonnyal tény, hogy a szerdán bemutatott koreai fejlesztés az első hazánkban, ám maga a működési elv messziről sem nevezhető egyedülállónak. Ez persze semmit nem von le használati értékéből.

A cikkben említett Citroën kérdéssel egyébként igen csak közel jártam az igazsághoz, ugyanis a szegedi parkoló bejáratánál a következő szöveg áll egy táblán: „Gázüzemű illetve légrugózású gépjárművel parkolni tilos!” Kíváncsi vagyok az intelem tapasztalatból vagy mérnöki elővigyázatosságból táplálkozik...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr5554554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Káposztakukac 2008.07.09. 16:11:04

nem hiszem, hogy az airmaticos s-mercit vagy audi a8-ast tényleg elküldik a picsába.

Lacika 2008.07.09. 16:12:13

Végre vmi a vidékről is! Tököm tele van már azzal, h az összes cikkben csak azt lehet olvasni, h Pesten ebben az utcában meg azon a téren, mintha mindenkinek evidens lenne. Csak -sajnos- ez az ország tényleg Bp körül forog...
Még több ilyen cikket!

kipe · http://www.gportal.hu/petersmoped 2008.07.09. 16:40:25

Citroenesknél a portácsbácsinak ellenőrizni kellene szintszabályzó rendeltetásszerű müködését :)

ottopappa 2008.07.09. 16:44:14

Mostanában szerencsére többször szóba került itt Szeged city, ami nem baj, mert én is ott lakom... :) Egyébként a parkolóház mellett balról van egy toronyház, na annó ott kezdtem el tanulni a KRESZ-t a Radnai Pista bácsinál. (A szegediek kedvéért.)

nyema 2008.07.09. 16:58:11

Dejszen Citrók közül egyedül a C4 Picassoban akad légrugó, aminek esziben sincs leülni. A régi hidrósok azok szépen leülnek, de azokban meg egy csepp levegő sincs. ;)

Giorgio™ 2008.07.09. 17:05:13

A jó öreg Radnai Pista bácsi engem is okított...ráadásul most is ott csinálom az A-s jogsit. :)
A parkolóház meg monnyon lé! Egyszerűen el kellene törölni ezt a fostos fizetős parkoló rendszert az egész városból. (Ahogy tették azt pölö Baján is pár éve.)
Hihetetlen, hogy a belvárosban akár 390 Ft-ot is elkérnek 1 óra parkolásért. (SMS tarifa, juhééé!)

Elmo 2008.07.09. 17:57:51

Nem csak az a probléma, hanem nem fér be a 7-es BMW!!! Pedig, direkt oda akartam beállni, amikor színházba mentem. 3 cm a hiány!!! Röhej!

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.07.09. 18:03:41

Szeged rulz!

Azt is megépitették csillió pénzből,oszt alig használják ki....
Mindegy,valaki megint jól járt.

Még több vidéki cikket,pest monnyon le! :)

Balázs 2008.07.09. 18:16:34

Miért nem lehet egy parkolóházban képeket készíteni ?

karlmann 2008.07.09. 18:18:27

Valószínű, hogy a szintszabályzós futóművekkel szerelt autókra vonatkozó intelem szomorú tapasztalatok eredménye. De az mindenképpen nagyszerű, hogy már vidéken is van.

Arch 2008.07.09. 18:28:10

Úgy látom a szegedi brigád fellelkesült! :) (amúgy én is szegedi vagyok)
Szerintem nem volna rossz ötlet a robotos-parkolóházas rendszer, csak az emberek bizalmatlanok a gépekkel szemben. Inkább keringenek, trükköznek, centiznek. Így legalább "belső kamerából" végigkisérik az egész folyamatot. Bent pedig a jóég tudja mit csinál a verdával az a hülye robot...
Jó pár éve dolgoztam az ominózus parkolóház belsejében. (akkor asszem valami cink volt a szofftverrel, késett az átadás:) ) Hát mit mondjak, ki van azért eléggé találva a rendszer. Elméletileg nem sok hibalehetőség léphet fel, de ugye a technika ördöge...

TPZ 2008.07.09. 18:31:53

Azt is említsük meg, amikor lefagyott a Windows, és ezért többeknek állta a Szepark a hotelt, mert nem tudták kiszedni a kocsijukat. Belülről jól néz ki egyébként, ami persze csekély vigasz ahhoz képest, hogy kívülről mocsok undorító...

És valóban nincs kihasználva. Szerettem volna havibérletet váltani, de 12000 forintba fájt volna. Annyinál kevesebből bérelek garázst a belvárosban, szóval mit mondjak, nem meglepő.

ketyosz 2008.07.09. 20:05:30

Nem fagyott semmi, nem fizették ki a (asszem norvég, vagy valami ilyesmi) céget.
Emiatt állt a bolt! :DDD
A Szepark egyébként ritka cigány-gazember cég (Centrum vidéki változatban), az monnyon le először. Amúgy a parkolóház mint olyan valóban jobb megoldás az utcainál és ha azt nézzük jobb árú is. Ha viszont az ember szerencsésen rátalál egy olcsó garázsra - nos az már egy másik kérdés...

(Radnai Pista anno engem is tanított, igaz nem itt, hanem még az ATI-székházban, a Berlini körúton. Mekkora ember volt!)

Speaker 2008.07.09. 21:16:37

Sun City rulezz!!!
Volt "szerencsém" élni Szegeden és székes fővárosunkban is. Autózás és parkolás szempontjából Szeged sokkal jobb... Ja és sokkal csinosabbak a lányok is, úgyhogy egy délutáni-kora esti kocsikázás alkalmával lehet nézelődni! ;) Apropó Szeged: megy még az őrület péntek esténként a KK-ban?

Stanci 2008.07.09. 21:16:44

Nohamán' eccör ennyi szegödi csávó összeverbúválódott itteny, valaki megdobhatna egy jó kis halászlé recepttel... :D

Vóker 2008.07.09. 21:23:44

Én meg jásziványi vagyok. Na itt lehetne a parkolóházat fényképezni ha lenne. :-)
Lovas kocsit is be tud tenni az autómata?

Speaker 2008.07.09. 21:26:38

A halászlé alapja vöröshagyma, só, bors, szegedi paprika, átpasszírozott halhús, melyet összefőzzünk, és ebbe fogjuk a fűszerezett, felszeletelt halpatkókat megfőzni. Hozzádobunk egy kis zöldpaprikát, paradicsomot. Amikor felforrt az alaplé, először a halszeleteket, majd a paradicsomot és a paprikát hozzáadjuk és megszórjuk örölt paprikával (kizárólag szegedi!!!), csak óvatosan. Megvárjuk, amíg felforr, ha kell utánízesítjük!

Hozzávalók:
Csontos halhús 1 kg
Halfej és farok 60 dkg
Zöldpaprika
Paradicsom
Vöröshagyma
Só,Bors, paprika

Lehet főzőcskézni! Habár ha igazán jót akarsz enni, akkor javaslom valamelyik halászcsárdát Sun City környékén! Mindegyikben királyul főzik a halászlét! Jah és odafele lehet taposni a pedált az M5-ön! ;)

Zozzz 2008.07.09. 21:54:36

Gratulálok Speaker, kurvára éhes lettem! Viccet félretéve mennyi jófej vidéki eheh. :) A jászladányi csávó se semmi. Autók, szegedi csajok, halászlé!

Bandibá 2008.07.09. 22:19:43

Vóker: Beparkolja ja, csak kerekeket kell szereltetni a lovak lábaira, hogy meg tudja fogni a robot!

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2008.07.09. 22:51:28

Sziasztok
Én ugyan pesti vagyok de a szegedi halászlé ide is jöhet. :P Főleg a Kiskőrösiből, vagy a Rókustól nyugatra lévő tó (mármint hogy a vasúti töltéstől nyugatra) partján lévő étteremből. A tulaj ha jól tudom ugyanaz, a Kiskőrösi hangulatosabb, de az utóbbi sem rossz, és főleg közelebb van a reptérhez. (vitorlázőröpcsi versenyekkor járok arrafelé, de akkor 2 hétig vagyunk, abba sok halászlé belefér)

clubman 2008.07.09. 22:56:37

Stanci!
Aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul! :-))))

Többeknek!
Láttatok már hidrós autót hasalni? Megmértétek, hogy mennyi a hasmagasságuk? És a tuningcsávók ültetett gépeinek hasmagasságát? Ne tegyétek, mert meglepődnétek.

[] (törölt) 2008.07.09. 23:21:15

"Azt is említsük meg, amikor lefagyott a Windows"

aki windowst hasznal ipari automatizalasi folyamatokra, nem sikeres ember.

N 2008.07.10. 08:11:21

Valaki megtudja KONKRÉTAN mondani, hogy miért nem lehet légrugós kocsival ezekben parkolni?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2008.07.10. 08:22:07

N:
Ha szar a hidraulika rendszer, akkor leállított motornál elszökik belőle a nyomás, és egy idő után leül az autó. (Xantiánál és újabbaknál már van egy leülésgátló gömb, de ha a szelep beszarik, és a dolgozó nem hajlandó 40k-ért kicseréltetni, akkor ugyanaz a helyzet.) Utána viszont -gondolom- a kiskocsit nem lehet alátolni, és bent ragad az autó a parkolóházban. Szóval úgy kéne megfogalmazni, hogy csak kifogástalan állapotúval szabad, de akkor nyilván jönne a sok okostojás, hogy az övé aztán tuti.

Kopi3.14 2008.07.10. 08:57:49

Azert a halaszlerol megkedeznek par bajait is, a mohacsiakat sem feledve. :D
:D

[] (törölt) 2008.07.10. 08:59:32

mondjuk azt is erdekes lenne tudni, hogy hol nyul ala a kiskocsi az autonak, es hogyan akadalyozzak meg, hogy osszebassza a kocsi aljat. meglepne, ha minden tipus felbakolasi pontjait ismerne.

Nagy_Dániel 2008.07.10. 09:05:01

Halászlénél maradva. Én nagyon szeretem, képzeljétek el, egyszer egy Duna-menti csárdában, olyan halászlevet kaptam, amiben Hekk volt. Ez szerintem kb akkora szentségtörés, mintha egy templomban Miki Egér lenne a kereszten...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2008.07.10. 09:14:41

Edelweiss:
Az eredeti cikknél vannak képek. Azok szerint a keréknek nyúl alá, nem keres felbakolási pontot.

[] (törölt) 2008.07.10. 09:15:16

hat, akkor te egy tengeri halaszlevet kaptal :)

[] (törölt) 2008.07.10. 09:23:20

Csokis: abbol viszont nem lehet baj. azt hittem, az alvazon matat valamit.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2008.07.10. 09:37:39

Egyébként a gumis csinálta azt a múltkor, hogy nem szarozott emelési pontokkal, hanem betett két hosszú gerendát hosszában a két küszöb alá, és úgy emelte meg.

IQLight 2008.07.10. 10:13:05

Ha már a fizetős rendszert szidtátok, egy kis szösszenetet betennék:
Az elszánt motorizáltak számára született döntések eltörpülnek egyetlenegy olyan döntés mellett, amelyet 1935 júliusában hoztak, Oklahoma City városatyái.
Egy verõfényes napon, az ebéd utáni szivar és konyak andalító hangulatában elhatározták, bemutatnak egy helyes kis szerkezetet.
Egyikük el is keresztelte:
Úgy hívják, Parkolóóra…

forrás: beluard.freeweb.hu/

Rocko- 2008.07.10. 10:26:40

Edelweiss 2008.07.10. 09:23:20
de hát ezt mondták el, h ha a légrugó leereszt, akkro leül az autó, és (ahogy a cikkekben látott képeken is tapasztaltad) a kocsi nem tud befutni alá.
mondjuk vicces, h csak légrugós autót nem engednek be. ültetett racsing kocsi okés?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2008.07.10. 10:46:07

Rocko-:
Valószínűleg azért, mert arról már beparkoláskor kiderül, ha gáz van, és el lehet hajtani a fószert, míg a Citroenről csak akkor derül ki, hogy baj van, amikor beszorult.

Rocko- 2008.07.10. 11:24:37

de akkor nem kell szarozni, alapból kell tiltani ôket. :)
mondjuk nézném hozzá a piktorgrammot, h vektoros BX áthúzva, racsing kocsi áthúzva. :D

torzio-4 2008.07.10. 12:27:06

nem értem ezt az elsö dolgot, Bécsben a Stephansdom alatt (lehet hogy ebben rosszul emlékszek) már legalább 5 éve ilyen parkoló van. amikor elöször beálltam engem is meglepett. egy nagy baromság az egész, ha nem közepes kocsid van. nagyon rosszul éreztem magam amikor már bent voltam mint aki beszorult valahova 7-es bmw-vel nagy kerékkel. éppen befértem de soha nem mennék vissza.
nem tudom mennyi helyet spórolnak ezzel, de inkább építsenek még egy-két szintet .

torzio-4 2008.07.10. 12:42:23

tuljatszottam, elolvastam meg egyszer, elnezest. a koreai lehet hogy pont az elsö. mondjuk az nem olyan nagy durranás hogy sajtóhírértéke lenne, de valamivel gondolom meg kellett támasztani a nyitást mint hírt. remélem fel vannak készülve nagyobb kocsikra is.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2008.07.10. 14:13:03

Rocko-:
Ebben az a szép, hogy ma már a C5 rendelhető tekercsrugóval is, Hidra Julikával is. Szóval ránézésre ember meg nem mondja, hogy tilos-e, vagy sem. (Az egy más kérdés, hogy ha valaki nem szereti a hidraulikát, az mi a f...ért vesz épp Citroent, amikor néhány luxusautótól eltekinve -amik alatt szintén a Citroen futóműve van- a világ teljes maradékából választhatna, de hát nagy az Isten állatkertje.) Engem, mint ex-BX-est, és jelenlegi Xantia tulajt mindenesetre a legteljesebb mértékig hidegen hagy a dolog. Legalábbis amíg a saját garázsomból nem akar kitiltani a bérbeadó.

Rocko- 2008.07.10. 15:58:17

hát igen, nincs mindenre csodaszer. :)

qualitaet 2008.07.10. 18:44:58

Csokis

Felsoronnál néhányat a "Citroen futóműves luxusautó"-ból?

dottore 2008.07.11. 10:04:15

Én is szegedi vagyok mégsem tanított a Radnai bácsi. Nem is tudom ki az. De nem bánnám ha lenne egy légrugós autóm.

rATdrAgOn 2008.07.11. 10:27:10

qualitaet:

Pl. nehanny Rolls-ban volt, mergakbol meg a regebbi (W124,W126) SL-ekben... jellemzoen 500,600-ban.
Meg a '70-es evekben a Maserati Quattroporteban.
Sot, lattam Alfa 75 alatt is hatso tengelyen hidros szintszabalyzast.

qualitaet 2008.07.11. 17:00:26

rATDRAgOn

Ez rugózás, én futóművet kérdeztem.
A szintszabályzásnak túl sok köze nincs a futóműhöz,ellentétben a rugózással.

A punci és a popsi hasonlít ,de mégsem ugyanaz...

Tehát megkérdezém tisztelettel még egyszer : Melyik luxusautónak van Citroen futóműve?

qualitaet 2008.07.11. 17:09:20

Pontosabban a szintszabályzásnak az égegyadta világon semmi köze a futóműhöz, pusztán ( a nevében is benne van) a terheléstől függetlenül mindig ugyanazon a szinten áll a jármű,javítva a stabilitást.

A hydropneumatikus rugózás is hasonló feladatot lát el, no meg kényelmi szempontból sem elhanyagolható.

rATdrAgOn 2008.07.12. 00:39:03

Mergaknal az volt az egesz. :)
Google a baratod, papa :)
Futomuvon meg mit ertunk?
Elrendezest, vagy rugozast?
Ilyen alapon a BX (meg az utaniak) sem Citroen, mivel az elol McPherson, hatul hosszlengokaros.
Mig a DS, meg a CX (es a GS) elol is hosszlengokaros, stabrudakkal. ;)

Egyebkent meg a citroen hidros futomuveknek ket isten aldott tulajdonsaga vagyon: fix hasmagassag, ami allithato, es a normal, uzemi allapotban a kenyelem, valami veszedelmes stabilitassal. :)

qualitaet 2008.07.12. 15:22:24

rATdrAgOn

"Mergáknál az volt az egész"

Google valóban a barátom, olyannyira ,hogy amikor feltettem neki a kérdést

MERCEDES HYDROPNEUMATIK :

várakozásomnak megfelelően a 450 sel 6.9 és a v8-as W126(OPCIŐ)kivételével lófaszt sem talált Citroen-renszerű rugózással.
Nézd meg Te is.(Nyugi, a számok nem németül vannak.)
Futóművét tekintve meg egy huncut csavart sem, de nem csak ő,hanem még ember a világon, ami egy hangyányit is hasonlítana az elmeháborodott francia megoldásokhoz.
A többi "mergán" meg az "egészen" ő is jót röhögött.

A futóművet elrendezés alapján definiálják, ezért sem rugózás a neve.

Igen olyan alapon,hisz valóság csak egy van.
A BX-et legalább ösmered.

"normál üzemi állapot" igen, olyankor ,ha éppen nem szarik be.

Nem kevésbé veszedelmes a javítási költség meg az örökös szívás, el is kerüli az összes luxus (meg egyéb) autót gyártó cég évtizedek óta nagy ívben...

ÉN A google-val barátkozom, Te próbálj a tényekkel...:))))

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2008.07.13. 12:34:36

A fotózás tiltását én sem értem, de hogy igazán genyó legyek: a nyitva tartás az két szó. 8-)

derro 2008.07.23. 12:28:51

[i]jujj![/i]

Alf (törölt) 2008.08.22. 12:17:05

"qualitaet 2008.07.10. 18:44:58
Csokis

Felsoronnál néhányat a "Citroen futóműves luxusautó"-ból? "


C6
DS
:)
süti beállítások módosítása