Benzin helyett IL-18 indítómotor

Elektromos hajtású kispolszki

  2008. július 07. - Égő Ákos

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:00

2000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00

A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél

Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00

A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a

Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00

Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem

 

Fantasztikus érzés a kapcsolás nélküli veszett gyorsulás. Az én kétezres turbó autómat ötvenig szerintem simán veri.

Vélemények az azonos című cikkünk témájáról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr86556736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bgy 2008.07.07. 10:12:42

Az összes hülye magyar hatóságot fel kellene lőni a Holdra, épületestől, hivatalnokustol, jogszabályostol, mindenestől. Kereszetbe fekszenek a quadok, a mopedautók, az elektromos autók előtt. Miért? (Én tudom: mert a tanácsadók, a döntéshozók hülye faszok.)
Pedig megfelelő ösztönzéssel a magyarországi városok pillanatok alatt füstmentesíthetők lennének.
A villanyautó rulez!

Danessz 2008.07.07. 10:16:11

Miért milyen nverdád van?

Rocko- 2008.07.07. 10:16:42

naja, ha megy a mantrázás, h környezetkímélésre jáccunk, EU miatt, akkor támogatják, de amint elôkerül egy, máris akadályokat görgetnek elé.
nekem meg tetszik, jobb, mint egy Aixam. :)

Szigeti József 2008.07.07. 10:18:17

Tisztelt bgy.! az ijen szöveggel és felfogással ma csak a tehenek fenekénél lehet valaki okos,a törvényeket mindenkinek be kell tartani ,a füstmentes autókat nemlehet megszüntetni,az ellektromos autók pedig csak emelnék az amugy is drága aramszámlákat.

HoPe 2008.07.07. 10:39:18

Oh, szerintem lesz itt majd mindenféle villanyautó is! Csak előbb még a MOL-nak le kell nyúlnia az akksipiacot is és meg kell várni, amíg XYZ országgyűlési képviselő harmadik nagybátyjának nénikéje megalapítja azt az egyetlen céget, ami az engedélyezést kiadhatja majd.

KG 2008.07.07. 10:47:59

A MOL már vásárolt (cseh)céget, aki profi az erőművek éptése/üzemeltetése terén. Tehát a lábát már betette az áram piacra is :).
Az elektromos autók pedig lehet, hogy emelnék az ország áramfogyasztását, de magát az áramszámlát miért emelné???
Ráadásul ha jó helyen laksz, még szél/nap energiát is használhatsz akksik töltésre...

lanciabacci 2008.07.07. 10:53:38

Amellett, hogy ez a kispók nagyon kafa és profi, én sosem értettem ezt a nagy villanyautó mániát igazán. A mágneses erőterek a jelenlegi autósűrűséggel komoly genetikai veszélyt jelentenének, meg impotenciát és még ki tudja mit. Az elektroszmogot még nem szívtuk meg eddig igazán, ezért nem is ismerjük napi szinten, de miért kellene újra egy teljes ipart és gazdaságot ráállítani egy eleve zsákutcás és másképpen környezetszennyező technológiára? A múlt század elején ugyanígy senkisem hitte, hogy az a "kis füst" valaha ekkora gondot fog okozni, ahogy a lószar-takarítás sem tűnt megoldhatatlan problémának eleinte Londonban.
Tragikomikus, hogy a fejlődés azt jelenti, hogy egyre kevésbé közvetlenül láthatóan, de egyre alaposabban tesszük tönkre magunkat.

A töltött akkumulátor cserehálózatról pedig elképzelte már valaki, mennyire terhelné a környezetet? Egyfelől az akkumulátorok előállítása, másfelől a használhatatlanok megsemmisítése?
Na és mondjuk amikor kidobált aksikkal lenne tele az utak széle és a falvak határa (ahol majd a génmódosított energiafű nő), úgy, mint most pl használt gumikkal és mosógépekkel.

Hogy akkor mi? fogalmam sincs... de talán teleportálhatnánk végre... :)

ui: a gyerekrajzos dekorért részemről külön elismerés, szuper!

dextercapo 2008.07.07. 10:59:54

igen , kedves szigeti ur . azt azert megis furcsalltam hogy pl a tulajdonomban levo puli nem kapott kedvezmenyt a sulyadobol , mert nem katalizatoros . hiaba teljesiti , nem erdekes az ocsmanyirodai droid a rubrikat nezi , bepipalja vagy sem . tehettem volna bele katalizatort , persze elfer a muszerfalon is - ezzel mindossze az a baj hogy katalizatorossa nem teheto egy auto csak ha szakember csinalja , tehat megterveztetem , beszereltetem es ez onmagaban is horribilis osszeg egy hulye burokrata szabaly fenntartasaert .
ha pechem van , akkor regadot is fizethetek utana .

egy fodarab cserelheto - hat igen - milyen , okos , indokolt szabaly . csakugyan .

dextercapo 2008.07.07. 11:03:17

lancia : mar kaphato az alacsonyfrekvencias magneses teret szuro ules motorra - alig varom hogy autora is lehessen tenni sugarzas elnyelo katicat - ez a felelem kicsit olyan mint amikor kijelentettek hogy elo ember nem viseli el a normal vonatok tempojat .

Curtis · http://www.tuleloshow.hu 2008.07.07. 11:47:08

Nem azzal van a gond, hogy füstmentesítsünk, azt mindenki tudja, hogy jó lenne, hanem van egy szűk réteg világszerte, akinek nem származik haszna a kőolaj és földgáz alapú energiahordozók fogyasztásának csökkenéséből. Ők mindenre képesek, hogy maradjon a benzin és van pénzük "hatni" másokra. Vagy ha az nem megy, olcsó a beton... ennyi.

Gaben 2008.07.07. 12:18:10

OFF

Nekem mostanában döglődik a hasznaltauto.hu. Az első keresés OK, de ha belemegyek egy autóba, és onnan visszamennék, akkor lehal az egész. Percekig tarthat, amíg visszatér a litához, ha visszatér egyáltalán.
Több gépről is próbáltam, több helyről is, nem lassú netről (4Mb)
Másnak is van ilyen gondja?

Emp 2008.07.07. 12:21:08

lanciabacci

Az emberek 90%-a hihetetlen egészségtelenül él, nem figyel a táplálkozására,de magára sem,szemetet eszik,tömi magába a gyógyszert,dohányzik és iszik.Majd pont akkor az elektromos szmoggal lenne baj manapság,nem? Eszem-faszom megáll.Azért álljunk már megy egy kicsit és nézzünk először magunkba...

dextercapo 2008.07.07. 12:40:28

curtis : szuk reteg ?
epp tegnap hallottam hogy a benzin arabol fizeti az allam a gyogyszertamogatast .
az utepitest gondolom meg a pillecukor adojabol (minoseg es sebesseg alapjan)

Rák Attantam 2008.07.07. 13:31:11

Akku témában azért nem kéne ennyire sötéten látni a jövőt.
Itt van pl. ez: www.greencarcongress.com/2005/04/toshibarsquos_f.html
(csak magyarul tudóknak a táblázat a lényeg, az utolsó oszlop)

2005-ben már bejelentett a Toshiba egy "instant" tölthető Li-Ion akku technológiát. A lényeg, hogy az akkut kapacitásának 80%-ára kb. 1 perc alatt fel lehet tölteni, a maradék 20%-ot is kb. 10 perc alatt lehet elérni. Tehát mondjuk 90%-osra egy normál benzinkutas kitérő időtartma alatt fel lehetne lökni az akksit. Otthon meg ráér az ember 100%-osra töltögetni az éjszaka, nem?

Kérdés, hogy mikorra, mennyiért lesz ebből valami? Szerintem azért érdemes szemmel tartani ezt a technológiát is.

bgy 2008.07.07. 13:49:34

Kedves Szigeti Úr!

Tényleg a tehenek fenekénél ülök, biztos azért nem értem, miért nem lehet jogszabálymódosítással megkönnyíteni a kisfogyasztású, kis zajterhelésű, kevés helyet foglaló járművek elterjedését.
Bár azt hiszem érteni vélem: az elherdálni való adófizetői és egyéb forrásból származó milliárdokat könnyű összeszedni jövedéki adóból, áfából és regisztrációs adóból. Környezettudatos kormányzást (pártállástól függetlenül) folytatni viszont nehéz (szerintük).
Pedig annyira nem lenne nehéz. Elektromos autó: no regadó, no súlyadó, no közlekedésfelügyeleti-szivatás. Hibrid: ugyazenz.
Persze tudom, nem ilyen egyszerű ez a dolog, de nem is kormányzatnak kell megoldani. Nekik csak a jogszabályi hátteret kell adni, a többit a versenyszféra elintézné.
Ha lenne elég elektromos autó, lenne akkucsere-lehetőség is, vagy töltősziget, vagy mittudomén. De ehhez az kell, hogy lehessen ilyet csinálni. Amíg egy egyedi fejlesztésű (pl. elektromos) autóval csak hétvégi szlalomversenyekre lehet járni, addig ne várjuk, hagy valaki több pénzt öl bele, mint egy komolyabb veteránprojektbe. Márpedig néhány millióból legfeljebb egy ilyen projektre futja.

Az áramszámlához, csak úgy közbevetőleg: ha épülne egy újabb atomerőmű blokk Pakson és nem külföldről vennénk az áramot (a paksinál drágábban), akkor esetleg a villanyszámla is alacsonyabb lehetne... De beszélhetnénk akár a szélerőművekről is, de az már végérvényesen offtopic.

Villanyos 2008.07.07. 13:51:13

Lanciabácsi. Milyen veszélyes mágneses erőtér, meg elektroszmog? A svájciaknál a vasutak 100%-a villamosított, érdekes módon mégis képesek a szaporodásra és az elktroszmogba se haltak még ki. Szerintem ez egy kicsit túlreagálás. A pilóták is komoly sugárdózist szednek össze a sokezer órás 12 km magasságú utazásaikkor, mégse halnak meg 60 előtt. A legtöbben tudják, mégse akarják betiltani a repülést a tömeges kockázatra hivatkozva.
Szerintem baromi jó a kis vilanyverda, főleg az tetszik, hogy a max. fesz elérése után lehet neki kapcsolni egy söntöt, hogy húzzon még. Baromi szívesen kipróbálnám. Egy video lehetett volna róla.

Lowtyo 2008.07.07. 14:00:19

Az embörkék pedig, akik erre áldozzák szabadidejüket, pénzüket, na Ők igazán tisztelni való csákók. Jó lenne legalább hinni, hogy nem szippantja ki közülünk Őket valamelyik értelmesebben gondolkodó ország. Ha mégis, maximálisan megértem Őket.

AP (törölt) 2008.07.07. 15:05:54

környezetszennyezés, meg eu, meg euro-4, és keresztbetesznek a hidrogénkutaknak, meg biodízelnek, meg elektromos autónak..

ebben IS le fogunk maradni

dextercapo 2008.07.07. 15:12:52

nalunk azert nem lehet novenyi olajat hasznalni dizel helyett mert jovedeki termeket helyettesitenenk nem jovedeki adozott anyaggal .
nem is ertem : ha a gazolaj jovedeki termek es a novenyiolaj nem , akkor most mit adoztatnak ? a futott kilomtert vagy a gazolajfogyasztast ? mert ha a kilometert akkor adoztassanak kilometer alapon - ha meg a gazolajat , akkor azt toltok az automba amit jolesik . max a gari ugrik .

macardos 2008.07.07. 15:29:19

Ha az indiaiak tényleg megcsinálják a levegővel működő autót, nálunk vajon üzembe lehet majd helyezni? És lehet vele közlekedni anélkül, hogy a jövedéki-adócsalás tényállása ne forogjon fenn?

HoPe 2008.07.07. 16:01:21

macardos: ebben az esetben bevezetnék az "üzemanyagnak minősülő levegőt"*, ami már jövedéki adó alá esne. Ha téged elkapnak, hogy otthon, a garázs mellől töltöd bele a rózsabokrok feletti harmatos "üzemanyagot", akor ugyanúgy megbüntetnének, mintha ma buksz le a pimplet gázolajjal vagy a konhyai pb-palackból fejtett gázzal...

*ez meg majd akkor lesz, ha már az utsó csepp olaj/földgáz is elfogyott és az arabok felvásárolják az összes alternatív hajtásmód kizárólagos liszenszét

____hews 2008.07.07. 16:23:28

HoPe: mind2 kommented osztom!:) Utóbbi abszurdabb, de sajnos el tudnám képzelni a megvalósítását.

bgy: Sajnos a paksi erőműnek főbb osztályait szép lassan különálló cégekbe szervezik ki, aztán egyenként elpasszolják őket, külföldre. Úgyhogy nem nagyon lesz itt olcsóbb áram szerintem.
Szélerőművet te is építhetsz otthonra, csak a szükséges eszközök kb fél-1MFt-ot tesznek ki - bár ezzel lehet keveset mondok -, és a megtermelt áramból bizony adóznod kell szépen. Vagy akár a hálózat felé is visszatermelheted és valami minimális összeget fizetnek érte. Nem tudom már pontosan, régen olvastam.

Egyébként az autó jó, hasonlóan az egyik régebbi cikkben megjelent villanyos trabanthoz.
Van mindkettőben potenciál, csak még tovább kéne fejleszteni a technológiát, utána pedig állami részről támogatni bizonyos típusok átépítéseit.
Mert ez a jövő. Meg a hidrogénes, meg a sűrített levegős.

lanciabacci 2008.07.07. 16:28:53

Túlreagálás vagy esetleg tájékozatlanság? És talán nem is az enyém?

Az ugye tény, hogy minden elektromos berendezésnek van erőtere? Még a körzeti orvos is szokta javasolni, hogy az ágyad mellett ne legyen pl. túl nagy rádió, igaz? Mindez pedig nagy tömegben nagyobb hatással lehet a környezetre is.

Az pedig, hogy egy trolitól/villamostól vagy akár az egész svájci sífelvonó- és vasúthálózattól nem lettek degeneráltak arrafelé mind egy szálig (bár vannak ott rokonaim és így kétségeim is :), nem jelenti azt, hogy ne lehetnének akár, ha egyszerre 80-100 villanymozdony közlekedne minden irányban, percenként. Apropó villamos, az ugye megvan, hogy annak idején a floppyk kinyíródtak a stukákon?

Mindenesetre ha ma minden autó elektromos volna és csak a jelenlegi villanymozdonyok (stb)helyett járnának dízelek, a belsőégésű motorokkal sem volna semmi probléma. A nagyságrendekkel van a gond.

De legyen igaza azoknak, akik elhiszik a Nokia által szponzorált tudósoknak, hogy a fülre szorított mobiltelefonok sugárzása kifejezetten jót tesz az agynak, és nem csak a profitnak. Hiszen 30(km/h) fölött is van élet.

Na és ettől még remek játék és persze hasznos is ilyen szuper kispolákokat berhelni. Símán lehet, hogy a felsorolt gondok kiküszöbölhetek is akár idővel, de ezt előbb ki kellene tesztelni. Én azt hiszem, most is csak jobb híján kerültek elő újra a hibridek és a villanyautók is. Persze a remény hal meg utoljára, előtte úgyis mi következünk.

bgy 2008.07.07. 16:59:13

hews, a paski "eladás" nem lep meg, bár eddig nem tudtam. De olyan magyarország-konform.
A szélerőművekkel kapcsolatban én egészen nagy és egészen sok szélerőműre gondoltam, nem otthonira. Sok lehetőség lenne benne, de megideologizálták, miért nincs: akkor termel, amikor pont nem kéne, nehézkes az elosztás, a hálózat nem alkalmas, nem tervezhető, stb, stb. Németországban nincs probléma az elosztással, ott a hálózat is alkalmas, és mivel sok szélerőmű van a hálózatban, ezért tervezhető/számolható a teljesítmény. Igaz, ott nem nyuszi barátainak és üzletfeleinek adták el a kvótát, akik aztán mégsem építenek. Az engedélyszerzés nálunk macerás és időigényes, az áramszolgáltató (akit törvény kötelez, hogy megvegye az áramot) pedig csak szimplán szopat, hol és hogyan veszi át a delejt. Csak azért nem vagyok közelebbről érintett a témában, mert nyuszi nem rokonom vagy üzletfelem.
Nagyon offtopic vagyunk/vagyok, úgyhogy inkább befogom.

bgy 2008.07.07. 17:02:54

lanciabacci, a kérdés nem az, hogy káros-e az elektromos közlekedés. Inkább az a kérdés, hogy kevésbé káros-e, mint a benzin alapú. Szerintem kevésbé.

dextercapo 2008.07.07. 17:29:29

bgy : hat persze :) elektromos autoval is lehet karambolozni :D
az elektromos eroter egyenlore nem bizonyitott karos oldalon . az hogy egy elektromos auto mekkorat sugaroz , pedig meg sem tudjuk becsulni : hiszen nem ez a celja - miert tenne ? a hullamhossz is viccesen nagy , tehat egyszeren nem eleg ahhoz hogy komoly hatasa legyen .
lancia : nokia altal szponzoralt tudosok ... hat igen . nezzuk talan meg az villanymozdonyokon , eromuvekben dolgozokat azokkal akik hasonlo mennyisegu pcb , kenoolaj belelegzesevel dolgoznak - kiderul hogy nem merheto a hatas . mondjuk a rovarirtok , szennyezo anyagok es a dohanyzas elvesz az eletedbol husz evet - a magneses vihar pedig tovabbi husz masodpercet .

Villanyos 2008.07.07. 18:06:35

Nos a gúgli nem sok eredményt hozott ki, a találatok pedig alapvetően nem jelzik előre a komplett elektroszmog általi világvégét. Szerintem egy 70-80 kW-os, párszáz voltos feszültséggel üzemelő gépjárműnek olyan elhanyagolható a mágneses sugárzása, hogy abból egy Budapest méretű helyen 100 milliónak kellene egyszerre működnie, hogy valamilyen emberi szervezetre káros hatást fejtsen ki. Azárt egy villamos gépkocsi nincs egy lapon mondjuk egy 400/11 kV-os transzformátorállomás mágneses erőterével.
Bár lehet, hogy ezek után elgondolkodom, amikor felszállok az 5000 lóerős villanymozdonyra, hogy milyen károsodások fognak érni. Jesszus, perceken át tartó 1000 Amper milyen hatást válthat ki??!! :-)

lanciabacci 2008.07.07. 18:11:08

bgy,
hm, nyilván sokak szerint is, hiszen nem jön ki hátul semmilyen füst és pillanatnyilag csak ez számít. Ahogy az Otto-motoros autók sem szartak az úttestre; akkor az számított kisebb szennyezésnek.
Az pedig hogy szerinted vagy szerintem, elég gyenge érv ahhoz, hogy egy újabb, önmagát túlélő, vezető iparágat alapozzanak rá a következő században. Én nem gondolom hogy nem tévedhetek, de azért a lelkes felindulásnál alaposabb körültekintést igényelne a dolog. Szerintem.

kápó,
bocs, nem voltam képben azzal, mekkora szakember vagy. Mostmár igen.

evsp · http://www.ev-sport.hu 2008.07.07. 18:13:10

Köszönöm a sok pozitív commentet! Van ám egy rövid szerkesztetlen video a youtube-on,:
www.youtube.com/watch?v=beBPBx9wr74

Nem megváltani szeretnénk a világot, csak elektromos autó hajtáslánc fejlesztést meghonosítani itthon.

Netuddki. 2008.07.07. 18:20:40

lanciabacci 2008.07.07. 18:11:08
Elképzeltem ahogy 50-100 év múlva elterül majd az elektromos szmog a város felett. :DDD
Cseszki, Ti nem használtok mikrohullámú sütőt, mosógépet, hűtőt, mobilt, TV-t? Az elektromos sparheltről már nem is beszélve. Mert ahhoz már három fázis is elkel, a régi vezetéket pedig kiolvasztja a falból.

dextercapo 2008.07.07. 18:25:23

nem vagyok szakember - tanitottak ilyesmire is es foglalkoztam vele , ennyi .
van egy e-pulim es hasznalok , tervezek elektronikakat . lehet hogy sulyos tevedesben vagyok , de eddig meg az MRI-rol sem sikerult igazolni hogy barmit artana - pedig ha valami , akkor az gyilkos kene legyen . amig ilyen brutalis magneses terek segitsegevel sem sikerul gyilkolni sejt szinten sem , addig en nem stresszelek miatta .
nemreg volt egy jo kerdes : ha tudnank hogy a mobil egy evvel megroviditi az eletunket , le tudnank-e mondani rola ? ha a monitor , wifi szinten , le tudnank , akarnank-e mondani rola ? nekem tobb idot sporol meg a mobil , net mint egy ev - talan tobbet is mint ot ev . a kornyezeti artalmakat csokkentettuk mar 90%-al , mikozben a maradek tiz szazalek kb otode a high-tech , 80%-a pedig a nagyuzemi elelmiszer , kozlekedes hatasa . csak azert mert sotet van egy sarokban (tenyleg nincs hosszu uzemeltetesi tapasztalatunk elektromos autokbol) nem biztos hogy van ott egy szorny .
ha figyelembe vesszuk az auto muszerfalmuanyagjaibol szivargo oldoszereket , a dizel korom altal megkotott pollent , az indiai vegyszeradalekokat , a genmodositott , rovarirtoszert izzado novenyeket stb - akkor kiderul hogy konnyebb a sotetbe mutogatni mint a nyilvanvalo es lathato problemakkal foglalkozni .

dextercapo 2008.07.07. 18:29:30

EVSP : le az osszes kalappal elottetek . gratulalok az eredmenyhez . szep munka .

levista 2008.07.07. 19:19:11

Ha volna kapacitásom,biztos,hogy ilyenbe fektetném.Lásd pl a Tesla gyár,elképesztően erős és sportos elektromos autókat gyártanak,most akart megvásárolni belőlük egy darabot a Mercedes-Benz.

EVSP: Gratula nektek és még több sikert kívánok a jövőben.

karesz2 2008.07.07. 20:11:19

Majd az 1000 ft-os benzinárnál (ugye 40 000 egy tankolás kb) majd elgondolkodunk hogy 30LE-s autó remekül autózható, pláne elektromos ami kis sebességnél húz (ugye 23-26 lovas gépeink anno mentek 100-at)és nem pöfög pirosnál, éjjeli árammal feltölthető. A gangolások, driftelések stb felejtősek persze. Az akkuk környezetkárosító gondja megoldódik hamarosan.

makmarci 2008.07.07. 20:56:56

Majd. ha fűtés is lesz benne, akkor elterjedhet, de addig kétlem. No meg persze klíma. Sajna ezek elég sokat zabálnak, és amikor nem a hulladékhőt használjuk arra hogy ne fagyunk szét télen, és az autónk teljesítményének nem tesz túl jót a hideg, na akkor le kellene mondani nagyon sok komfortról, és biztonságról, mert a prototípusok valamiért általában nem vasból vannak, és szerintem a törésteszten sem kapnának elég csillagot, ha meg mégis, akkor olyan dog nehezek lennének, hogy oda jól kinéző teljesítmény, meg energiafogyasztás...

Sajna még jó darabig nem életképesek ezek a kísérleti modellek, és a fent említett környezeti problémákból adódóan, (vagy túl hideg van az év nagy részében, vagy dögmeleg)nem is nagyon tudom elképzelni, hogy hol lehetne igazán használni őket a jelenhez közeli állapotukban, talán angliában...

Takoca · http://album.reality.hu 2008.07.07. 21:31:25

Bocs hogy kötekszem de baromi hülye címe van a ciknek!
"Benzin helyett IL-18 indítómotor"

Benzin helyett itt áram van, motor helyett meg IL-18 indítómotor.

Egyébként érdekes a cikk!

matehuo 2008.07.07. 21:48:01

A motor V6-nál kezdődik.
Ha nincs benzinszaga akkor nem auto.

De közlekedni lehet vele és biztos jobb mint biciklizni.

Az elektroszmog miatt aggódoknak javaslom ne használjanak:telefont,miokrot,kompjutert,vasalót,mosógépet,hajszárítót,villamost.....és elektromos autót.Akkor nem az elektrószmogtól hanem a másiktól kapunk rákot.Tökmindegy nem?

kkn 2008.07.08. 00:56:37

'88-'89-ben, Túrkevén láttam az ottani AFIT-ból (profilja a teherautó felújítás volt, IFÁ-kat, Tatrákat nyomtak, önindító, akku dögivel ) járni egy szakit, aki egy Babetta alól kidobta a motort, egy nagy teherautó önindítót rakott a helyére. A csomitartón figyelt a gumiházas akku, és ezzel surrogott munkába. Nem tudom, vajon hány utat tehetett meg vele egy töltéssel, de gondolom, ha csak egy utat is, a melóban, meg otthon sem volt gond töltőre dobni, míg megint ment.

Jani 2008.07.08. 08:56:08

evsp

25 évvel ezelőtt, 1982-84-ben már nagyon korszerű elektromos targoncák (IRION) voltak magyarországon. 2-3 T saját tömeg, 3-4T emelő teljesítménnyel. Az akkumulátorokból elektronikákon keresztül igen jó hatásfokkal dolgoztak a váltóáramú motorok! 2-6kW nagyságrend. A gyártó akkor az összhatásfokot a töltőtől a teljes targoncaüzemre 78-80%-ra tette. Természetesen volt fékerő energiavisszapótlás és akkor azon dolgoztak, hogy a tehersüllyesztés is külön hidromotoron - generátoron keresztül történjen (energiavisszatáplálás). Egy töltéssel, folyamatos 12-16 órás műszak. Nagyon fürge, gyors, környezetbarát, csendes gépek voltak. Ma is jelen vannak, a még korszerűbb változatok. (a különböző nagy áruházakban láthatók)

A Toyota is ugyanezen elv alapján tíz éve sikeres... 25-40kW nagyságrend.

(Csak) körül kell nézni a műszaki életben, nem kell feltalálni semmit, alkalmazni kell. Közepesen nehéz műszaki feladat. Amatőr körülmények között képtelenség korszerű emotort készíteni/gyártani, át kell venni a gyárit, a jót (nyílván egy indítómotor élettartama elég kevés). Elektronikát tervezni/gyártani talán lehet, de nagyon nehéz. Én is megpróbáltam a villanymozdony elvén működő elektromos rendszert kispolszkiba... Jó játék volt... Felajánlom a 600(!) és 160 A -es teljesítménytirisztoraimat az elektronikához (csak ezek ára szinte megegyezett a kisposzkiéval).
Egyébként GRATULA! Sok sikert! A hatóságokhoz meg külön erőt, mert szükség lesz rá (nehezebb, mint maga a műszaki feladat).

Netuddki. 2008.07.08. 09:35:16

makmarci 2008.07.07. 20:56:56
"Majd. ha fűtés is lesz benne..."

Már mért ne lehetne benne? Mint a záporjóskába. Benzinkályha. :DDD

evsp · http://www.ev-sport.hu 2008.07.08. 11:17:00

Kedves Jani

Semmit nem szeretnénk feltalálni, a tirisztoros váltakozóáramú hajtást meg végképp nem. (MOSFET-eket és IGBT-ket használunk.) Gyári motorral és szabályozóval sokan építenek autót. Szerintem sokkal kisebb kihívás mint tervezni egyet, legyárttatni és használni.
Ez a jármű csak egy első dobás: elsősorban csapatot építettünk, másodsorban elektromos kispolszkit. Még ezt az autót be kell fejeznünk, hogy a következő Széchenyi futamon tényleg eséllyel indulhassunk.
Talán elkerülte a figyelmedet, hogy az autóba épített motorok indítómotor-generátorként funkcionáltak, és mint olyan, állandósult üzemre vannak tervezve. Az élettartamuk pedig egészen biztosan hosszabb mint az akkuké.
Abban egyetértek veled, hogy az egyenáramú hajtás korszerűtlen, de ajándék lónak még a fogát sem illik nézni hátmég az áramnemét! A hajtást pedig úgy terveztük, hogy AC motort is képes legyen vezérelni. Majd ha az egyesületünk anyagilag megengedheti magának, kicseréljük a motorokat, de az már valószínűleg egy másik jármű lesz...

ShaReRe · http://www.fferi.com 2008.07.08. 11:39:32

A cikkíró nem volt elég figyelmes; az IL-18-as indítómotorok középiskolai ismeretség révén kerültek az egyesület kezei közé. Igaz, a lényeg szempontjából mindegy.

evsp · http://www.ev-sport.hu 2008.07.08. 12:07:39

Feri!
Elég figyelmes volt, tényleg egy általános iskolai osztálytársam révén kaptam.
Egyébként így már tetszik a vas?

OzzyCar 2008.07.08. 22:05:52

Le a kalappal srácok! Ha nincs család, összepakolni és irány külföld. M.o.-n nem fog gyümölcsözni a dolog...

____hews 2008.07.09. 00:06:41

bgy: És ezek még csak azok a dolgok amikbe mi, átlagos emberkék látunk bele, vagy bizonyos infok alapján szűrünk le. Szóval kb a felszín. Szélerőművekről amúgy azt hallottam h kelt egy minimális, ámde monotonsága miatt igen zavaró zajt. De lehet, hogy ez baromság úgy, ahogy van. Végülis, ha egy lakóövezettől vagy természetvédelmi területtől elég messze helyeznék az egységeket, akkor úgyis mindegy lenne.
Bár én inkább atomerőművet építenék/bővítenék a helyükbe.

Globális szinten pedig hajókat, repülőket valahogy nagyobb számban elektromossá, üzemanyag-takarékosabbá tenném. Vmelyik nap volt a tévében egy viszonylag méretes uszály, melyre raktak egy ejtőernyőt, ami ez esetben vitorlaként funkcionált. Elvileg 50%-os fogyasztáscsökkenést értek el.

evsp: Gratu! Nekem vmiért tetszik a hangja is! :)

Yani 2008.07.10. 02:09:04

- Hello, kérnénk két Pizzát
- Pechetek van, nincs pizza
- Jó akkor kérünk két Pechetek-et
:) Yani...

EcoPityu 2008.07.10. 09:07:14

Nekem egy saját építésű elektromos trabantom van.Csak használt, és bontott alkatrészekből. Használt Balkancar targonca motor, használt indító akksik.
Így még nem is került sokba. Ráadásul csak egy főelem van kicserélve, a motor!
De levizsgáztatni még egyszer annyi lenne mint amennyibe kerültek ezek a dolgok...:(

Látsd: www.youtube.com/watch?v=mOGNd5rSE7k

Sco 2008.07.13. 23:19:37

Hi !!
Előbb-utóbb úgy is elfogy az olaj, pedig az olaj az alapja - sajnos - az életünknek, akár szó szerint is. Alternatív energiaforrásokat kell keresnünk még ha kő kövön nem marad akkor is.Csak hagyni kellene az embereket és ötleteiket kibontakozni.Tudom hiú ábránd, addig, amíg nagyon nagy nem lesz a baj.De akkor már majdnem késő és ehhez még notradamusnak sem kell lennünk.Hajrá tudorok, kísérletezők, pionírok !! A szabályok meg úgy is megváltoznak egyszer csak..

sony666 2011.05.03. 11:57:55

KÖVETELJÜK A CIKKET A TÖBBI VILLANYAUTÓRÓL IS!!!!!!!!!!
süti beállítások módosítása