Isteni kettőslátás

  2008. június 30. - Androczi Balázs Címkék: citroën fényképalbum ds

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Elmebetegségek a múltból
2015-05-06 17:59:08

Az ember húsz év hivatásos autóbuzulás után hajlamos azt képzelni, hogy mindent látott már, aztán előkerül

Ha vizes az út, lassíts!
2014-09-11 17:38:15

Meglehetősen unalmas dolog egy szerkesztőségben ülni egész nap, hisz mindenki a billentyűzetet üti – ilyenkor

Karácsonyi Hiéna 2013: Japán kombó
2013-12-21 09:00:00

A Kisautó blog egyik cikkében a minap egy japán zsákbamacskáról írtunk – csak a doboz kibontása után

Ésszerű autót a luxus helyett
2013-10-17 07:58:31

Nyolc éve vettem magamnak autót utoljára. Ezzel valószínűleg én vagyok a sereghajtó itt a szerkesztőségben.

 

Vasárnap kora délután egyértelmű cél nélkül keringtünk a kihalt városban, megfelelő helyszínt keresve a Partner Tepee fotózásához, és hirtelen ez tárult a szemünk elé

A szép állapotú Citroën DS eleve ritkaság itthon, de így párban egyenesen hipnotikus a látvány – először azt hittem, valami baj van a szememmel, pedig vezetés előtt-közben soha nem iszom, és új szemüveget is csak néhány hónapja csináltattam, azzal sem lehet baj. Persze azonnal satufék, és már kattogott is a két fényképezőgép.

Sajnos idő híján nem tudtuk kideríteni, hogy a két jó karban levő, de külföldi rendszámú istennő (franciául a DS kiejtése csak egy hangyányival tér el a déesse – azaz istennő – szó kiejtésétől, de ezt nyilván sokan tudták már) mit keres egy pótkocsis tréleren Újpest és Angyalföld határában, így csak reménykedhetünk benne, hogy hamarosan a hazai állományt gyarapítják majd.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr49545962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hugo 2008.06.30. 15:00:43

Vasárnap délelőtt láttam ezt a szerelvényt a Déli pályaudvarnál az M7-es felől a város felé gurulni. Szép látvány volt, de sajnos pont velem szemben haladtak, így gyorsan eltűntek.

Toymao 2008.06.30. 15:09:13

Még hangyányit sem, mert az istennő déesse (ejtsd déessz), nem déessé, míg a DS meg déesz, ami úgyis hosszan ejt az ember.
www.wordreference.com/enfr/goddess

Ennyit a kis nyelvleckéről, az autók - szokás szerint - rém kábítósak.

Sir Shame 2008.06.30. 15:21:18

Ezek ugye már a második generációs/ráncfelvarrott példányok?

Nekem mintha rémlene valami békalámpás is, csak azért kérdem...

karlmann 2008.06.30. 15:25:17

Van egy barátom a tavasszal vett egy 73-as pédányt, 2,3-as injektoros. Most megy homokfúvásra. Amikor 2 hónapja átvitték a műhelybe, aki csak látta lelkesen integetett. Még kicsit leharcoltan is gyönyörű volt. Hát még ha kész lesz.

Toymao 2008.06.30. 15:26:04

Sir Shame: Igen, pontosan, ahogy mondod. :)

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2008.06.30. 15:26:19

Toymao:
Pedig a franciák ezzel nem törődve szándékosan így szokták előadni.
Ugyanígy az ID - idée...

Sir Shame 2008.06.30. 15:31:02

köszönöm Toymao! :)

azóta rákerestem google-n is, és, hát, nem tudom, melyik tetszik jobban...

mindenesetre, ezek itt nagyon szépek

Whitefalcon 2008.06.30. 15:32:33

Hmm, filmforgatás?

A München pesti forgatása alatt tele volt velük a belváros!

Quattroman 2008.06.30. 15:34:09

Toymao, Sir Shame!

nem neveznám ráncfelvarrottnak,
ez a DS21
amit Te békalámpásnak mondasz az pedig az ID19 modell
ezzel az erövel a Porsche 911 ráncfelvarrása lenne az összes ezt követö modellgeneráció

Sir Shame 2008.06.30. 15:39:13

ezt pedig nem engedhetjük meg... :)

Köszi, tényleg nem tudtam, csak rémlett valami

klarky 2008.06.30. 15:39:54

A drappot én már láttam. Ha jól emlékszem ez a példány Budaörsön álldogált az egyik kereskedésben. Ha ez az (a rendszámra sajna nem emlékszem, de nem hiszem, h sok ilyen van mo.-n), akkor ez már minimum tavasz óta (akkor jártam arra) itt nálunk van.

Nem is volt drága ha jól rémlik...

Bál 2008.06.30. 15:46:26

Nagyon kéne egy...

Lerystar 2008.06.30. 15:49:34

www.hasznaltauto.hu/1667280_citroen_ds_1975

*sírógörcs*
ebben még meghalni is jó lehet..

Lerystar 2008.06.30. 15:51:15

jaigen. én is láttam egy szép példányt nem túl rég. íme:
www.flickr.com/photos/22760640@N04/2576259382/

Rocko- 2008.06.30. 15:58:02

jobb kormányos francia autó.
ezt még fel kell dolgozni.

ErAn 2008.06.30. 15:58:12

Quattroman,

ez nem teljesen igaz. Az ID egy alacsonybb felszereltségi szintet jelöl (más ajtókárpitok, kevesebb króm, manuális váltó). '55-'68-ig minden DS és ID szimpla lámpás volt (esetleg különálló belső lámpákkal), '68-tól pedig dupla.

Bál 2008.06.30. 16:08:55

Meg ezen az oldalon a dupla motoros Michelin gumi tesztelő(?!)
www.citroen-ca.com/50thDS.html

Sam. Joe · http://matchboxmemories.blogspot.com/2008/06/mb-1-68-citroen-ds.html 2008.06.30. 17:28:54

Életemben nem gondoltam, hogy a valóságban is van/volt ilyen színű DS! (Link fent.)
És van! Isten(nő)!

Csubakka Junior 2008.06.30. 18:29:33

Szép találat, gyönyörű autók! Ezt a példányt nemrég láttam a rajkai találkozón: kepfeltoltes.hu/view/080630/LIPOT080607_043_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

gromek7 2008.06.30. 19:55:55

ErAn
Quattroman,

azaz tényleg ezek a későbbi verziók és a korábbi első verzió a békalámpás

Fontos különbség még az Id és a Ds között, hogy az előbbiben nincs benne a hidropneumatikus rendszer, ami igazán kiemelte a DS-t a többi autó közül.

Vicces az ID kiejtése is (idé), ami a francia idée, azaz idea szó hangalakja.

Quattroman 2008.06.30. 20:21:33

Gromek7

nos fiuk én 65-66ban mint afféle fiatal autómániás küldözgettem sablonszövegeket autógyárak címeire és jó páran küldtek választ
sőt volt amelyik jelvényt is:)))(BMW)
Így pl kaptam katalógusokat a Citroentől is.
A mai napig a szemem elött van a kép ahogy a DS Pallas egy gyönyörű őszi fasorban suhan.
Ezekben a prospektusokban az ID "békalámpás" volt a DS pedig "kanyarlámpás"
és egyértelmüen elkülönítették őket egymástólb

gromek7 2008.06.30. 20:34:16

Quattroman

Kicsit beleremegtem a gondolatba, hogy tévedhetetlenségemet fel kell adnom, de a wikipedián is ellenőrizve, szinte biztos, hogy nem a békalámpa a különbség. A prosik azért téveszthettek meg, mert a design váltások mindig csak egy-két évvel később jelentek meg az ID-én. Az áramvonalasított első fényszóró pedig pont a megjelölt időszakra esik.

kuksi 2008.06.30. 22:05:50

gromek7:
"Fontos különbség még az Id és a Ds között, hogy az előbbiben nincs benne a hidropneumatikus rendszer, ami igazán kiemelte a DS-t a többi autó közül."
ilyen ordito khmm....butaságot honnan vettél?hidd el:hidropneumatika mindegyikben volt,de pl. szervokormány az alapváltozatokban nem.de ez is csak az első időkben volt igy.amugy a 19-21-23 számjelölés a ccm-re utal.volt ds19 is.

clubman 2008.06.30. 22:17:22

gromek7

Mutass egy olyan ID-t vagy DS-t amiben nincs benne gyárilag a hidrórendszer! Épp ez volt a nagy durranás a szédületes forma mellett az ötvenes években.

clubman 2008.06.30. 22:29:46

Rocko-

A zöld ahogy látom angol rendszámos és jobbkormányos, a drapp tutira angol rendszámos, balkormányos. Szóval a drapp a kakukktojás. :-)Persze ha mint francia gyártású autóra gondoltál, az más. Bár már láttam angol rendszámos, jobbkormányos ikerlámpás Moszkvicsot az Erzsébet-hídon pipázó sofőrrel.Skoda 100-ast szintén.

Rocko- 2008.06.30. 23:12:48

hát igazából ez a kettő együtt egyrészt fura, aztán másrészt a baj előjelei. :)
sok odafigyelést igényel.

omadjoe 2008.07.01. 11:21:09

mi most estünk át egy '70-ben kiadott DS21 Pallas első bőrüléseinek át börözésén. már csak a hátsó ülés van vissza. hát nem egy leányálom felújítani. (1 hét/ülés) csak machozistáknak ajánlom. tisztelet annak aki a kárpítot ezekben az autókban felújítja! amugy ez az autó dombóvár melletti faluban van.

The Machinist 2008.07.01. 14:18:30

A zoldon egy 1971/72-es gyartasra utalo UK rendszam van. A masikon 72/73-as.

The Machinist 2008.07.01. 14:24:46

Es mindegyik UK

SBF42L: Glasgow, Skot kiadas, 1972-73
PGF168K: Preston, Lancasire, West Midlands, 1971-1972

Garp 2008.07.01. 23:15:05

zsönörűűű! :)

klarky 2008.07.03. 14:17:06

Megtaláltam. Itt van az amit a kereskedésben láttam:

indafoto.hu/yarabi/image/878135-c3c8fdfc/41025

indafoto.hu/yarabi/image/1235465-047f81fd/41025

Ott van a háttérben egy drapp.

M 2008.07.21. 12:56:31

egy barátomnak ócsán francia rendőség által használt eredeti állapotban megőrzött Ds-e van (: bár motorikusan kicsit tákolt.. de nagyon szép

Alf (törölt) 2009.10.14. 08:44:51

Na, az ID az olcsóbb változat volt, ahol pedál volt a fék, néha nem volt szervó, gagyibb belsőtér, kevesebb króm, fém, stb.

A DS pedálja gumigomba, első-hátsó fék terhelésfüggő, szervó, hidraulikus félautomata váltó is, felszereltebb.

A DS Pallas a csúcskategória, legtöbb krómcsík, dupla hidrópumpa, több zajcsillapítás,stb.

Kívülről az id és ds kevésben különbözik.

Mind az id és ds 1955-68 ig békalámpás majd 68-75 ig áramvonalaslámpás.

A 19-20-21-23 a motorméreteket jelöli kb deciben.

Készült belőle IE , befecskendezős is.

Első autó műanyag műszerfallal (1. verzióé nagyon különleges, majd unalmasabbá válik)
Tető üvegszálas műanyag, motorháztető alumínium, a súlypont lent tartása érdekében. alvázas. Hátsó tengelytáv kisebb, mint az első, súly 70%a elöl van. Középmotoros. Tárcsafékek a difi mellett a motortérben.
Terhelésfüggetlen hasmagasság. Annak idején a legtöbb rallyt megnyerte, nagyon robusztus konstrukció.

gus 2012.08.16. 01:47:34

Hogyhogy egy hangyányit eltér a DS és a déesse kiejtése? Nem tér el egyáltalán.
süti beállítások módosítása