Az év tuning alkatrésze

  2008. június 29. - Égő Ákos Címkék: mazda tuning mazda szelid

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:00

2000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00

A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél

Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00

A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a

Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00

Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem

A Mazda-találkozón láttam az utóbbi idők legjobb optikai tuning ötletét. Kati szólt, hogy nézzek már oda, milyen durva féktárcsa. Disco-Bluff az mondom, de a legjavából.
Még 2001 végén jártuk végig a Homasitát karácsonyi ötletekért, akkor találtam a Disco-Bluff nevű tuning alkatrészt. Vagyis egy, a felni és a dobfék közé csavarozott tárcsát, ami a tárcsafék hatását kelti. Jelen esetben a dobfék takarása csak másodlagos, inkább a meghökkentés volt a cél. Sikerült is, mert ha jól megnézzük, ez bizony egy körfűrészlap. Természetesen a másik oldalon is ott volt a párja a forgásiránynak megfelelően.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr84544963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szab30 2008.06.29. 19:47:56

Gagyi cucc felsőfokon!:DD

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.06.29. 19:53:51

A Flúgos Futamban biztosan volt ilyen. Attól még jobb, mint az optikai tunningelemek kilecvenkilenc százaléka. Kíváncsi vagyok, mit szólnának hozzá egy muszakin.

bendeguz 2008.06.29. 20:01:34

Kb. mint a szárny, ami a szuzi vgyonőrt minusz harmincnál az útra szorítja... Meg a többi rettenetes egynégyegyhatot...

pistájka 2008.06.29. 20:33:43

ne felejtsük a Felicián ritkán előforduló,bűnranda gumiszárnyat))))

vadparaszt 2008.06.29. 21:00:15

Nekem tetszik. De tudjátok mit? Kéne tárcsaféktakaró kamudobfék! Az lenne az igazi retró tuning :)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.06.29. 21:02:02

És a két kulonálló, bogrényi kipufogóvég, amelyek kozul csak az egyik kormos?

prophet 2008.06.29. 21:03:10

Az optikai tuning a 70-es évek végén, 80-as évek elején terjedt el, Németországban.
Oka az volt hogy az akkori ottani autók dögunalmas formájúak voltak, és millió db rótta az utakat mindegyik típusból.
Szal a külsejüket vmivel szebbé kellett tenni, illetve megkülönböztetni a többi kétszázezer egyformától.

Szerintem az optikai tuning azoknak való akiknek nem telik olyan autóra amilyenre vágynak.
Mert akinek csak Swiftre vagy Ignisre vagy Astrára vagy Fabiára telik az törődjön bele hogy tucatautója van.
Ha viszont van pénze vegyen sportkocsit, vagy luxusautót ... nekem sose jutott volna eszembe hogy elrondítsam az autóimat, igaz mindig olyan kocsijaim voltak amiből egy sem jött szembe akkor sem ha Szombathelytől Debrecenig autóztam.
Ráadásul az olcsó sufnituningtól csak még randább lesz az autó.
A normális viszont annyiba kerül amit az autója árához hozzátéve már egy nem-annyira-tucat autót is tudna venni ... az pedig nem csak a kinézetében különbözik a Swift-Astra-Golf szentháromságtól :D

Garp 2008.06.29. 21:26:20

...és a próféta szóla vala. Mi a helyzet azokkal, akiknek "csak" egy "olcsó" autóra futja, viszont egy felnitől, szárnytól, babámf*száltól egyszerűen szebbnek látják, hmm? És ezzel el is érkeztünk oda, hogy a szépség szubjektív fogalom. Hogy, hogy nem, a humor is az (Pl körfűrész a felni mögött. Szerintem jó poén.)! Az ok, hogy az ember véleményt alkot, hogy tetszik amit lát, vagy nem, de hogy a rákból lehet ebből általánosítani? Akkor az is vérgagyi, hogy a fehér kombimra fekete felniket raktam, csak mert Felicia? Akinek nem teszik, ne nézze.

vadparaszt 2008.06.29. 21:26:59

Ja. Kell venni egy Tatra 613-ast, aztán mindenki bekaphatja. Olyanná nem lehet tuningolni semmit.

vadparaszt 2008.06.29. 21:28:50

És országokon mehetsz keresztül anélkül, hogy látnál még egyet, ha egyáltalán.

SquareWire 2008.06.29. 21:38:51

Atyaisten...űbergagyi,bár a "kékledestuningot" akkor sem veri

Pesssszzzzentimre 2008.06.29. 21:45:15

a legnagyobb király a volt kollégám suzuki sedan-ja full lesötétítve 14 alukerekekel dvd a fejtámlába világítós sebválto gomb rettenetes lángnyelves üléshuzat... a hányinger kerülgetett töle.

somgaga 2008.06.29. 21:45:22

Hatvani mastercar tuning találkozón láttuk ezt az autót. Mit mondjak? Ez kell a népnek + pár négyzetméter matrica ami ugyancsak megtalálható volt ezen az autón. Megcsodáltam... de a sajátom ennyire nem cicomáznám ki.
Ezután már csak az jön , hogy ablaktörlő lapát helyett fűrészlapot látunk legközelebb :-D

gylovag 2008.06.29. 21:50:10

Zalaegerszegen a Flextronics parkolóban láttam egy ötajtós Megane hátsó ajtajára csavarozott szárnyat, abból a "nagyonkomolynaklátszó" fajtából. Felteszem egy széria kis motorral szerelt kocsi lehet, de ettől függetlenül a jelenlegi helyén csak a kilátást veszi el a középső visszapillantótól. Kb 1-2kg plussz leszorítóerőt termelhet, meg 1-2 liter többletfogyasztást.
Tiszta röhej! Egyszer lefényképezem.

Sándor István 2008.06.29. 22:18:51

1-2 kg leszorítóerő nem termel 1-2 liter plussz fogyasztást...

hensen 2008.06.29. 22:23:37

Szánalmas ! Kékledes szelepsapka párja. Azt nem tudom eldönteni, az ilyen azért teszi mert szereti az autóját, vagy azért mert nem. Mindkettőre lenne építő javaslatom....

GiXXXer 2008.06.29. 22:24:25

Szerintem a leggagyibb tuning a WRX Sti-t megszégyenítő szárny egy 50-80 Le-s autón...Nekem az a röhej! Nemrég láttam olyan gányul felszerelve egyet (már nem emlékszem mire), hogy felhajtóerőt termelt, felfelé állt a szárny! Komolyan, biztos Bessenyei Péter civil autója...

Ez viszont poénos, tetszik! Nekem nem tucatautóm van (nem is óccsó), és mégis állandóan azon töröm a fejem, hogy mivel dobhatnám fel egy picit, amivel még a gar is megmarad.
Szerintem én még egy 599GTB Fioranot sem hagynék érintetlenül! Ez felfogás kérdése, nem mindenki csóró, aki díszítgeti a kocsiját. Főleg, hogy sokszorosát rákölti időben és pénzben az autójára, mint egy ritkább sportkocsi vételára.


prophet:"Szerintem az optikai tuning azoknak való akiknek nem telik olyan autóra amilyenre vágynak."

És olyanról még nem hallottál, hogy NEM LÉTEZIK olyan autó, amilyenre vágysz?
James Glickenhaus szerinted miért rendelte a P4/5-öt?
Egyébként milyen autód van, amiből sohasem jön szembe másik? Maxbach Exelero?

ColT 2008.06.29. 22:26:49

Az enyémen is van szárny. Diszkrét, színrefújt... Nem azért mert annyira szerettem volna rá (tetőeblakot sem kifejezetten akartam, de az nem baj) egyszerűen ilyen volt a használtak között, ami egyébként jó állapotú... ...nak tűnt. De ez utóbbiról sem a szárny tehet.
Mindenesetre azért már jó állapotú az autó, pár száz ezer Ft után...

Easy Player 2008.06.29. 22:30:36

A legolcsóbb tuningot évekkel ezelőtt láttam Trabant 601-en. Az kilométeróra eredeti számlapját dupla osztásúra cserélték. Senkire nézve nem veszélyes, a gazdinak mindig gyönyörködhetett benne. Ja, és a feeling 100 km/h fölött tökéletes volt!

Szerintem

Rocko- 2008.06.29. 22:31:51

haha, ez Staplerfahrer Klaus autója!

nearbia 2008.06.29. 23:09:18

BESSENYEI PÉTER VOLKSWAGEN TOUAREGGEL JÁR:d

Csubakka Junior 2008.06.29. 23:09:42

Űbergagyi az a Disco-Bluff márkájú tésztaszűrő (kb., mint a "chip tuning" és társai matricák). Tiszta ovi.

Ric e36 2008.06.29. 23:10:52

Szerintem egy újabb gagyi csicsatuning, ha ingyen osztogatnák, senkinek se kéne! :D

pipi 2008.06.29. 23:11:11

Valamikor ha azt hallotta az ember, hogy tuning akkor 99% hogy valami komoly autóról van szó.Ma már szinte nevetséges az összes!Anno Zender Golf vagy egy Mattig Manta de akár a Koenig Merci mekkora szó volt ma alig látni ilyen autókat mintha a gagyik országába élnénk!Szánalmas!:(

SquareWire 2008.06.29. 23:29:10

Soha nem értettem az átlagautók házi reszelgetését,pedig én is fiatal vagyok.A ledektől rosszul vagyok,nyitott rendszert igniszre fóbiára asztrára felharácsolóktól is kiver a szarszeplő,ocsmányak,de legalább szar hangjuk is van.Az egyéb szárnyakra akkor még ki sem tértem...

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.06.29. 23:38:10

SquareWire,
csatlakozom. én is ifjú vagyok (23), nem mondom hogy ótvar a tuningolt autó (de), viszont hülyét kapok a "sztrítracsing" meg "nófír" matricáktól, a gagyi ledektől, neonoktól...stb.
Szeretem a youngtimereket (na nem mindet), de sokkal jobban tetszik mondjuk egy E34-es 5-ös BMW (nem vágyom ilyenre, de mégis, a példa kedvéért) gyári állapotban, mint egy lesötétített, ledezett...stb. modell, pláne, ha közben öt vihog hátul az 524td felirat, vagy az 518-ason (ebből még volt, bizony) az "M" betű.

HoPe 2008.06.29. 23:40:21

Én az ízléses optikai tuning lelkes híve vagyok. Az persze nem olcsó buli, de tényleg szebb tud lenni tőle az autó. Ha valakinek csak alapmotoros gépe van, azon tényleg röhelyes a Fast&Furious-ihlette deszka és karbon, de a cult, a német vagy a belga (esetleg a DUB) stílus azokon is szép.
A teszkótuning pedig mindenképp LOL, aki komolynak hiszi magát tőle, hááát...
Nálam amúgy a 12"-os spinneres krómdísztárcsás, kékledes ablakspriccnis, ál-cápaantennás matizok viszik a prímet:D

Leegor 2008.06.30. 00:01:34

Az a felni a képen még egész szép, pörgős dísztárcsa mögé kellett volna rakni, annak a párja.

L 2008.06.30. 00:02:14

Úgy látom páran csak azért írtak, hogy "megcsillantsák", hogy nekik milyen autójuk van...na persze szigorúan csak "értéket" feltüntetve... Ez is Mo, ez is szánalmas... :( Tisztelet a kivételnek! Itt Spanyolban egy kisvárosban is látni nagyon szép gépeket, nem egyedi tuning, de gyönyörűek...épp ma láttam egy Vantage-t! :))

The good boy 2008.06.30. 00:10:41

Az egyik csapattársamnak van egy igazi sufnituning verdája, igazi ál légbeömlőkkel és kopoltyúkkal az első és a hátsó sárvédőn, meg tanksapkán matrica, mintha race beöntője lenne, plusz az egyéb, hasonló homasita szintű gány. Tényleg a hányinger kerülget, amikor meglátom.
De láttam egy Codoba I-est, és legutobb egy sebességsárga (nem is tudtam van ilyen szinben) 4 ajtós Chevy (sicc!) Aveot, a komolynak tünő hátsó szárnyat, aminél vékony "pálcák" tartják a vasalódeszkát. Na az sem szebb látvány, el is rontották a napomat.:)
Szóval nem értem, egyesek mit gondolnak, amikor nekikezdenek egy ilyen barbár "munkának"?
Mint a már másik cikkben leirt hsz.-ben irt Astra F, lefalazva körbe, szinte a fényszóró sem látszik ki a morcositott motorháztető alól, a kazánezüst szerű fetékkel fújt autón tisztán látszanak a korábban kezeletlen hullámok, gitt és hegesztésnyomok. Persze a 245-ös gumimérethez kiszélesitett kerékjáratokban ott figyel a 165/65 R13-as gumi a lemezfelnivel:)
Az autónál már elinduláskor kérdéses, hogy fel tudja-e venni a városi tempót, de a hátán azért ott van a "sebesség 180.-nál kezdődik" felirat.
Én egyet értek vele, mert van róla tapasztalatom, az más kérdés, hogy nem hangoztatom:)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.30. 00:21:19

Az übertutit én láttam egy Rácz féle kiscápán: hátsó szárny DESZKÁBÓL! Feketére mázolva ízlésesen olajfestékkel. A szögek fejét azért lehetett még így is látni. És ez halálosan komoly!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.30. 00:25:47

Nekem a tuning kimerült egy gyári BMW fa váltógombban (SMG)- bár a gép Mazda, de jó fogása van és illik a többi gyári dekorhoz belül, fehér (vagy színtelennek nevezett) oldalindexben és a világítás xenonosításában (nem kékre, színezet nélküli fehérre) + helyzetjelző fehér ledesítése. Ja, meg ragasztott a rendszám, mert nem tetszett a keret. A négy kerék meg eladó, mert hátul nem fér el :S Pedig szép szolídak, illenek a géphez.

The good boy 2008.06.30. 00:27:52

bocs: "az élet 180.-nál kezdődik" van rajta...:)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.06.30. 00:29:28

Szerintem a legtöbb tuningista átlagnál alacsonyabb iq-val rendelkezik. Vannak kivételek, de a nagyrésze ízléstelen. Én nagyokat nevetek az ilyen utcai harcosokon.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.06.30. 00:33:34

ez poén, mert a többi olcsó fos "tuning" alkatrésszel ellentétben ez valahogy legalább ki is néz :)

én-e · http://www.ghitel.webs.com 2008.06.30. 00:37:51

Nagyon gagyi!

De a leggagyibb szerintem amit mostanában láttam az egy Suzi Ignisen volt.

A disztárcsa olyan forgós volt.

Megállt a vas, fehér izompólóban kiszállt belőle egy nagyon sok időt szoláriumban töltő 160 cm / 40 kg srác, ajtó nyitva, Tesla minőségben dobozból szólt a "nemzetiségi" techno és nézte ahogy pörgött tovább a csillogós (NIKKELEZETT. :-) ) disztárcsa.

Majdnem összetörtem szerény gagyi tuningmentes VTEC Hondámat a látványtól!

Szivesen megmutattam volna neki, hogy mitől autó egy autó... de úgysem értette volna meg. A Dotz felnijeim sem tetszettek volna neki.. igy továbbhajtottam! :-)

Szegény.. még mindig pörög!!

:-)

Anonimus 2008.06.30. 01:01:03

körbespoiler, telifény, matrica & nagyfelni a dobféken (szinrefujva persze), illetve körfürészezve...
fékbetétből persze a legolcsóbbat kéri a pultnál. ez is magyar specialitás, nincs min meglepődni :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.30. 01:30:55

Lángmintás üléshuzat, kékledes króm cápauszony, spinneres krómozott sorjás dísztárcsa, villogó váltógomb, házi fóliázás, neoluxos lámpasötétítés és kék ("xenon hatású" LOL) égők előre. Ez a magyar tuning! Ja, meg a méterenként 135 Ft-os krómcsík, körben mindenütt. Csodás, van ilyen IgniCS a városban. Ki hitte volna, pont Suzi...

future 2008.06.30. 01:39:43

Tunninghoz csak annyit hogy egyik nap láttam egy nagy négyajtós Mercedest, nem tudom pontosan milyen típus volt, de a lényeg hogy két tescóban kapható álkrómozott álkipufogó volt rá bilincsekkel felfogatva.
Namost...akinek van 20 milkája egy ilyen kocsira, az MIÉRT tesz ilyet?

A másik ami az agyamra megy hogy az nfs most wanted megjelenése óta a "tunning autók" száma mintha valahogy felszaporodott volna... Minden szar golfon, astrán de még a 205-ös peugeot is ott figyel egy rozsdás kályhacső a kipufogó helyén, sokszor a fejem megfájdul a hangjuktól... Miért jó ha ordít?

danken 2008.06.30. 01:59:56

a matrica is gagyi, meg ez is, nincs semmi gondom az ízléses opt tuninggal, de sztem egy ültetés, felni/gumi, meg eltüntetni minden feliratot, ez elég

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.30. 02:07:15

A szép kerék, a tisztaság és az ízléses lámpák (pl valamilyen géphez jól áll a Lexus-style lámpa, vagy a fekete betétes első projectoros) dobják a legtöbbet az összképen. Ha ezek nincsenek meg, akkor hiába minden műanyaghalmaz, világítós biszbasz, szarul fog kinézni.

vadparaszt 2008.06.30. 03:10:11

Ezeknek hiába írsz, már most ott tartanak, hogy milyen szart kell rátenni, hogy TÉNYLEG jól nézzen ki a gép.

Pedig egyszerű. Olyan autót kell venni, ami már gyári állapotában is szép.

"a négy kerék eladó, mert nem fér el hátul"

És még be is írja! LOL :)))))

tr 2008.06.30. 03:17:15

Nálunk lakik egy taxis, fekete, halottaskocsi kombi, 20 éves merdzsóval. Ő úgy tuningolt, hogy a rendszámon akkurátusan leragasztgatta a H betű fölött az EU csillagocskákat. Ez a Magyar Gárda tuning.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.30. 03:26:55

Az ET száma nem volt megfelelő, mint kiderült. Elöl lett rápróbálva és ott tökéletesen passzolt. Hátul meg nem és nem akarom hozzáalakítani a kocsit. Mi ebben a vicces?

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.06.30. 04:21:38

Eredeti ötlet, szép kidolgozás - a fotós meg jó szemmel vette észre...

Ez rendben van, klassz.

anti 2008.06.30. 06:24:17

Az autón látható matt fémszínű körfűrész szerintem poénos.Gondoljunk bele milyen lenne a mögötte feszítő öntöttvas dobfék, mondjuk pirosban!A felni szépségét ez nem csorbítja amazzal ellentétben.
A nikkelezett Disco-Bluff pedig egyszerűen ocsmány!Egészen más kategória mint a fűrészlap.

Alhazred 2008.06.30. 07:05:23

A tuningolást megoldottam anno annyival, hogy gyárilag cicomázott Szamarát vettem, szárnnyal, köténnyel. :)

Dr.Genya 2008.06.30. 07:25:40

Jók ezek az alkatrészek, mert legalább a használtautó piacon látja messziről az ember, hogy melyik kocsit kell elkerülni. Mert ezeket biztos nem a 60 éves ember vezeti, hanem a huszonéves (kezdőjogsis), aki Fittipaldinak képzeli magát, a kocsiját (1,0 Swift, hatalmas denevérszárnnyal, kb. 40 még meglévő lóerővel) meg a szárnyaktól, kék ledektől legalább egy McLaren F1-nek.

Róbert 2008.06.30. 08:32:19

Hányás. Mekkora seggfejnek kell ahhoz lenni, hogy valaki egy ilyet felrakjon.
Gratulálok azok izléséhez, akiknek ez tetszik.
Az ilyenekből él meg a "kékneonipar".
Szerintem a pontos összefoglaló elnevezés a balkántuning lenne.

IQLight 2008.06.30. 08:36:55

20 éve a szomszédom még büszkén feszített a CASCO feliratból frissen összevagdosott CSAO feliratos Skoda 105-ben. Na az volt gáz. Sztem ez poén. :)

dh 2008.06.30. 08:41:49

Én nem vagyok oda a tuning dolgokért, kivétel ha valami nagyon profi, pl. www.visionboy.com/, viszont ez a körfűrész dolog baromi jó! Persze csak addig amíg nem látni tömegével, mint a "várják a vesédet" feliratot.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.06.30. 08:43:57

Szerintem itt pont nem az a lényeg, hogy mennyire szép vagy nem hanem az, hogy valaki képes egy teljesen más alkatrészben meglátni a tuning lehetőségét. Ez szerintem zseniális, kreativ dolog annak ellenére, hogy én sem tennék az autómra ilyet.
Egy lapon sem lehet említeni a készen vásárolt kiegészítőkkel.

Moodshooter 2008.06.30. 08:44:36

Vannak igényesen megcsinált kit-ek, amik izléses összeválogatásával lehet szépet alkotni. Viszont nagyon nem ez a jellemző, hanem inkább az, hogy 500Ft-ból szeretne építeni egy jó gépet. Az meg nem megy. Az utcán futó tuningolt gépek 95%-ban a szemembe könnyet csalnak. Inkább hagyták volna úgy ahogy van. (szépérzék ezeknél a megalománoknál zéró) A cikkben tárgyalt upgrade is nagyon szerencsétlen. Hát melyik éppeszű ember rak ilyet a kocsijára???? SOHA!!!!

dh 2008.06.30. 08:51:02

Attól függ milyen kocsira rakod.

szakmernok 2008.06.30. 08:56:02

Prophet egy nagyképü f... vagy!

SzaboZE 2008.06.30. 08:58:16

Kár hogy az autóról nincs egy olyan kép feltéve, amelyen az egész látszik. Az autó külseje nem 2ft-os tuning, nem hinném hogy a gagyituning volt a cél, inkább a meghökkentés.Hasonlóképpen mint a T matrica egy RX-7-esen :)

vadparaszt 2008.06.30. 08:59:51

Kifordítva nem próbáltad? Kók Ányos.

Süni · http://kep.tar.hu/escortmk2 2008.06.30. 09:17:02

! vadparszt !

Létezik tárcsaféktakaró dobfék imitáció !!!! Öreg bogarakra rakják, hogy megmaradjon a korhű látvány, mégis meg tudjanak állni.

Zsé 2008.06.30. 09:30:01

Bessenyei nem Q7-tel jár?

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.06.30. 09:31:08

Süni! Nincs róla kép? Nagyon érdekelne.

Fecó 2008.06.30. 09:36:11

Nekem is az a véleményem, hogy az ilyen gagyituning fölösleges. Ha az autó jó, nics szükség fölösleges figyelemfelkeltésre, úgyis meg fogják nézni. "Jó bornak nem kell cégér."
Magam sem lennék képes agyonmatricázni, krómozni, szárnyazni a kocsimat. Egyetlen matricát voltam hajlandó feltenni a hátuljára, a 2.3 Turbo felirat fölé: "A másik gépem egy Gripen." Szerintem ez jópofa és illik a típushoz és a 75-ös belső átmérőjű (végig a leömlőtől) gyári kipufogóhoz, mivel SAAB.
Rengeteget kell mosolyognom, csóválnom a fejem, amikor - jellemzően Szutyukisok - próbálkoznak. Ha jókedvemben találnak, kis pedálnyomás és rémálmaiban SAAB hátsólámpákat fog üldözni, izzadtan ébred éjjel. Legtöbbször azért nem versenyzem, hagyom, hadd élvezzen el.

vadparaszt 2008.06.30. 09:38:05

Süni, az engem is érdekelne! :)

vadparaszt 2008.06.30. 09:41:38

SAAB-ra jó a Gripen.

kowboy 2008.06.30. 09:43:30

Az a durva mikor egy széria egynégyes oldalán felsorolva a tuningmárkák egymás alatt :O.Z racing stb...
Kajak nagyokat lehet mosolyogni :)

Csungi 2008.06.30. 10:16:30

Láttam élőben, sztem ötletes, éz nem azért van hogy menőzzenek vele, csak poén, biztos unatkoztak... Főleg hogy volt még 400000 darab kékled a kerekek mögött, a kerékdobokban, a fékszárnyban, a kilincsekben, a mocitetőn, kékneonos rendszámtartó, dvd monitor, hatalmas tnyomásmérő, és még 200 strobi is rádolgozott körben. Ez azért nem kis munka, legalább ezt becsüljétek ;) Van képem róla kivilágítva :)

Csungi 2008.06.30. 10:32:27

Ha írsz ide emilcímet szívesen átküldöm őket, linkelgetéshez nem értek :S

van 1 pici video is, csak a gép auto módban volt én meg részeg módban, de a lényeg látszik :)

hajaj 2008.06.30. 10:33:15

Sziasztok! Az ál-dobfék témához: A CBX550-en alkalmaztak burkolt tárcsaféket, mivel a korábbi változatok esőben gyengén teljesítettek. Ágoston Roni RC174-es replikáján is egy ilyen rendszer van, ha a CBX-et meg tudja állítani, akkor bármit.:)
www.motorrevu.hu/leiras_motorteszt.php?id=438&nev=Agoston_Roni_RC174_replikaja

Emellett van egy-két olasz cég, ami foglalkozik dobfékek gyártásával, mind látványban, mind teljesítményben ütősek, de borzasztó drágák.

beleske 2008.06.30. 10:33:29

Fecó! Azt a rendszámkeretre kellett volna tenned, mert akkora a mérete! Tavaly már nem volt, remélem idén tudok szerezni, mert az enyém már kifakult.

Gergow · http://zlgergow.extra.hu 2008.06.30. 10:34:47

Szerintem ez ötletes!

Más:
Azért mert valakinek dobfék van hátul már ne vegyen alufelnit?
Nekem is dobfék van hátul és én is veszek alufelnit, mondjuk ilyen Disco-Bluff jellegű dolgokat az életben nem raknék fel az autóra.
onlinebtg.com/images/MOMO_CORSE_BLACK.jpg
Ilyenek lesznek fennt.

.Walaky 2008.06.30. 10:44:07

Sztem a tunniongot nem kell túllihegni..
a kevesebb néha több. régi swift is lehet jó 4 jó kerékkel és lesötétítve.
A röhelyes kályhacsöveknek nem vagyok a híve.
DE! Vannal autók, amik úgy jók ahogy kijöttek a gyárból. Egy Jaguaron vagy maseratin mondjuk sztem csak rontani lehet.

crazy papa 2008.06.30. 10:52:04

Szerintem nevetséges dolog egy autót nulla jelentőségű vackokkal felaggatni, főleg, hogy semmi valós funkciója nincs a látvány tuningnak. Dobféken tárcsa imitáció, vagy 1.3-as autón kétoldali kipufogó kivezetés mint V6, V8 motorok esetén. Aki tudja, hogy Swift-ben, vagy Astrában nincs V elrendezésű motor az azt is tudja, hogy kamu a 2 dob az autó hátulján, aki meg nem tudja, azt meg nem fogja meghatni. Szerintem nem kell egy autót többnek mutatni a valóságnál.

rama 2008.06.30. 11:03:02

Mosolyogtató a csilli-villi tárcsapótlék, de a Tigar-Debica-Trayal szentháromságon gördülő sporttársakról se feladkezzünk el;)
Egy igényes tejfölösdoboz-tuning golf+ zebramintás trabi a wörtherseen: www.flickr.com/photos/27030627@N05/2624371334/

Csungi 2008.06.30. 11:03:42

mail ment!

Fox888 2008.06.30. 11:06:33

Pár napja láttam 924es porschet. A motorháztetőjén két tesco-s ragasztott kamu légbeömlő, és további 2 ugyan ilyen a tetején. Ehhez jöttek a sárkányok a kerékjárati íveken + egy lila láng a hátsó szélvédőn. Na most az ilyennek nem kéne kicsikét eltörni a kezét?
Itt egy másik gyöngyszem: www.hasznaltauto.hu/1953333_porsche_924_1976

rama 2008.06.30. 11:06:50

Nah, kellett nekem fikázni, most meg szar a link!

antika 2008.06.30. 11:08:59

Szerintem mindenki, azt csinál az autójával amit akar.
100-ból 99 gagyinak tűnik neked és akkor mi van. Mosolyogsz egyet és mégy tovább.
ha a gazdájának így tetszik!:)
Egyébként a haverom két hónapja jár sport suzival, gyári tuning. Sokan próbálkoztak vele, de nem tudták legyorsulni.

Omarion 2008.06.30. 11:24:18

Bár nekem még csak saját kocsim sincs, céges autót használok így lehetőségem sincs tuningra (pedig 1-2 dolgot tudnék, amivel számomra élvezetesebb lenne, kormány, ülések, ilyesmi), de mégse nézem le az ilyeneket, ha nekik úgy tetszik legyen.
Sajnos ez a nagy magyar virtus, ha valaki mást szeret, nem úgy gondolkodik mint "én" (esetleg csóróbb és csak a tömegcuccra tellik neki) akkor az izléstelen, looser, hülyegyerek, máglyára vele.

UI ha egyszer lesz kocsim gyári tuningos lesz :)

Sanyiqua 2008.06.30. 11:40:53

Hehhh....

Nem kell szeretni a tuningot.
Nekem is "csak egy Astrám" van... ehe, ehe...igaz Bertone coupe turbo + gyári Irmscher optikai tuningal és Irmscher motorelektronikával + ezzel-azzal 255Le/420Nm...
Az összes luxusprémium majom meg elmehet a fenébe, mint gyorsulásban, mint megjelenésben. Nem mintha nem tudnék jobbat? szebbet? venni, de ez nekem tökéletesen megfelel.
Nem, nem kell szeretni a tuningot... Sokan azt sem tudjátok mifán terem az igényes tuning, hagyjuk már....

Sanyiqua 2008.06.30. 11:46:34

A "csak egy Astra" felszereltsége pedig kielégít minden kényelmi és sport funkciót..
Fullbőr elöl recarok,2 zónás digitklíma, ülés fűtés, abs+esp+tc, navi+ bose hifi,minden elektromos, a xenont a futómű állítja. Mégis megmaradt egy kissé nyers sportkocsinak...csak egy általatok fikázott Astra... lol

Lacee 2008.06.30. 11:53:59

Nekem bőven elég a Punto Sporting-om (III-as, Grande előtti utolsó), a gyári készlet rajta szerintem tök jó, és a 15ös gyári felni is f@sza szerintem. Nekem tetszik, a bnőm/haverok/család szerint is jól néz ki. Az meg hogy jól megy, nem a külsőn múlik (96LE, 960kg ... 2.5TDI A6-os nem tudott elszaladni, amikor olyan kedvem volt... :-)) )
Persze lehet jönni, hogy fúújj olasz kocsi...de még mindig olcsóbban tartom fent, mint egy azonos értékű BMW-t, Audi-t, stb.

Sanyiqua 2008.06.30. 11:55:11

Persze én is és azok az emberek akik benne vannak a tuningszakmában bőven elhatárolódnak a "tesco és homasita" tuningtól.
Giccset bárhol szerezhetsz fillérekért. De az igényes komoly tuningnak bizony eléggé borsos ára van, de utána úgy néz ki és úgy megy a járgányod, ahogy Te szeretnéd. Szubjektivitás? Hát igen. Az igényes tuning mindig egyedi és sosem lesz tömegcikk.

denyiro 2008.06.30. 12:15:14

Egy sufnituning is tud szépen mutatni, amennyiben nincs eltúlozva. Sokan megfeledkeznek arról, hogy nem mindenkinek futja egyedi autókra. Nekem momentán a swiftek tetszenek enyhén pirosítózva. Tömegautó, de penge tud lenni.

Arch 2008.06.30. 12:25:52

A tuningolási kérdésen sokat lehet, de felesleges vitázni. Én pl. kényszeresen kerülöm a tömegcikk termékeket. Lehet az ruha, bicaj, autó stb...
Általában a hasonló felfogású emberek kezdenek el "tuningon" gondolkodni. Nézi a lehetőségeket, a pénztárcát, megint a lehetőségeket aztán dönt: jó lesz az, legalább MÁS. Csak mivel sok ilyesmi gondolkodású emberke rendel az oly' kevés katalógus kínálatából (rosszabb esetben tescópolcról), ezért a ritka is gyakorivá válik...
Szerintem innentől kezdődik a giccses szerok autón történő felhalmozása.
Nekem pl bejön a morcosítás (lemezből!), az igényes kasztnimunka stb, ami nem kínai tömegnyomott, öntapadós szar.
Egy jó kezű (ismerős v rokon) mesterember kis pénzből is tud igényes és egyedi megjelenést fabrikálni.

getdown 2008.06.30. 12:30:22

Lehet, hogy vannak dolgok, amik bicajon hamarabb vannak, mint autón? Ez a fűrészfog-tárcsa dizájn már évek óta van féktárcsára bicajon - és az valóban féktárcsa, nem humbug...

mugen 2008.06.30. 13:02:54

Jahh...ilyen az, amikor a kreatív emberi agy, egy újabb giccset szül! Persze a giccs, egy régóta létező művészeti stílus. Íme a definíciója:

A művészetben azon műalkotások gyűjtőfogalma, amelyek hazug, illúziókra épülő elképzeléseket táplálnak az ember és a társadalmi valóság viszonyáról, az ember osztályhelyzetéről és személyiségének jellegéről, hozzáillő sorsáról. A művészeten kívüli művészeti-esztétikai szférákban ízléstelenül dekoratív vagy édeskésen idillikus, gyakran bárgyú humorral megalkotott mű, illetve kontár vásári portéka.

Maliciózus a kritikám? ...okkal :)

Arch 2008.06.30. 13:22:15

Egy nagy alapigazságot elővéve itt is helytálló az a megállapítás, miszerint szükség van a szarokra, hogy legyen viszonyítási alap. Ha minden verda kizárólag Bertone, AMG, Alpina, M-technik, Brabus stb tuningal vagy egyedileg készülne a full-széria kivitelek mellett, akkor a presztizse és eszmei értéke az anyagiakkal együtt úgy leértékelődne, mint annó a Líra. Így viszont a 10 gurigából kiszélesített, 22"-os felniken pattogó G-s merci "barátságos" tulaja joggal cikázhat a városban pöcspótló járgányával, a szája sarkán kis mosolyt megereszteve a mellette üveghangon erölködő, alacsonyabb költségvetésből és tömeggyártott cuccokból egyedivé varázsolt autóra.

Omarion 2008.06.30. 15:40:52

Ahogy nézem sokaknak itt az a probléma, hogy ha beállnak a soktízmilliós kocsijuk mellé egy sufniswifttel, akkor a nép inkább arra figyel (pozitív vagy negatív tetszés miatt, most lényegtelen), egyszerűen eltörpülnek nézettségben a kis "szar" mellett.

c20let 2008.06.30. 15:44:49

"danken 2008.06.30. 01:59:56
a matrica is gagyi, meg ez is, nincs semmi gondom az ízléses opt tuninggal, de sztem egy ültetés, felni/gumi, meg eltüntetni minden feliratot, ez elég" Ott az igazság!!

Arch 2008.06.30. 16:05:36

Nekem más a véleményem. Szerintem a sufnituningos verdákat mindenki bátran megnézi, arról pedig ugyanolyan könnyedséggel el is mondja véleményét.
A sok tíz-, neaggyisten 100 millásakat viszont jó pár ember megbámulja,körülveszi, fényképezi...míg a háttérben az utca embere (többség) kiszúrja messziről, maga elé bámul (vagy elfordul) és mikor továbbhaladt, na akkor azért még utoljára megnézi hátulról. "Na nehogy má' annak a fellengzős f@sznak még én is hízlaljam az egóját!"
Jó-jó. Persze sok embert abszolút hidegen hagynak a géperejűek és az sem tűnik fel neki, ha egy Lada IFA kerekeken gördül... Felőle aztán lehet az a kovácsolt magnézium felni ugyanúgy gyári, mint a küszöbneon LED-tetővel...

[@Részeg@] 2008.06.30. 17:34:21

OFF
Ezt a verdát láttam Evo gyorsulási versenyen...hát nem megy v.mi jól... :D
ON
Ha ez nem szánalmas, akko semmi se az...

Sizenine 2008.06.30. 18:33:36

c20let 2008.06.30. 15:44:49

"meg eltüntetni minden feliratot"

Ezt magyarázd meg kérlek, hogy miért jó és tuning, mert sose értettem. Szerintem ezzel azt a hatás éred el, mintha most vinnéd a fényezőhöz a kocsidat:D

A házilag morcosított suzukiktól ver ki a víz legtöbbször. Szegeden lakok és gyakran látok egy fehér swift I.-t, aminek az első lámpái fölött, audi-s led gyöngysor díszeleg. Ha esetleg a suzukisok lelkébe tapostam, megnyugtatnám őket, hogy ugyan itt van egy körbefóliázott lila, pizzafutár, szintén I.-es swift, ami nem nézki rosszul...

c20let 2008.06.30. 18:54:05

Én csak danken hozzászólását idéztem, mert szerintem igaza van. A lényeg az ültetés (nem porig csak kb 30 - 40 mm, mert különben használhatatlan lesz a kocsi), meg egy garnitúra jó felni. Persze nem króm mert az elég giccses. Még akkor is ha több milliós amerikai "csoda". A felirat eltüntetés mem olyan fontos, maradhat:-)

Sizenine 2008.06.30. 19:10:47

Az ültetéssel és a szép felnivel egyetértek, kanyarban jobb lesz az úttartás és nem fog billenni a kasztni.

Viszont ha rámész egy kavicsra, megmondod, hogy fej vagy írás:)

alexis machine 2008.06.30. 21:46:09

Én személy szerint a gagyi tunungot a nevéhez hasonló besorolásba teszem. Az elvem szerint a jó tuning az, amikor az autó jóval erősebb annál, mint amilyennek látszik (külföldi fogalommal élve ezeket a járműveket hívják "sleeper"nek). Nem pedig sokkal erősebbnek tűnik, mint amilyen. (Az iylen autót vezetőknek sajnos fel kell készülniük, hogy a szép felnik meg a csodafestés ellenére is nap mint nap mossák le őket a pályáról... :D )

Egy eltúlzott példa:

videos.streetfire.net/video/crazy-sleeper-station-lik_4454.htm

Tehát szerintem sokkal értelmesebb dolog, ha van egy gyári állapotúnak tűnő, erősebb autónk, mintha agyonaggatnánk szarokkal.

Valaki említette az e34-bmwt, ezzel pl simán meg lehetne tenni, hogy egy 525i hátsó jelét kicseréled 518i-re :) Az már poén :))

A feliratok eltűntetése is baromság, szerintem a legtöbb azzal együtt néz ki jól. A szárny meg legyen a gyári, nem véletlenül találták ki azzal. Végül azt is elmondanám, hogy a legtöbb esetben a hátsó lökösömön lévő horpadás is jobb mint a sok gagyi autó.

eszgabor 2008.06.30. 22:41:39

Sándor István 2008.06.29. 22:18:51
"1-2 kg leszorítóerő nem termel 1-2 liter plussz fogyasztást"
A kettő között nincs feltétlenül összefüggés. Tehetünk egy irdatlan nagy kockát az autóra, ami leszorítóerőt nem produkál, viszont eszik tőle rendesen, vagy tehetünk penge szárnyat, ami leszorítóerőt csinál hozzá illő többletfogyasztással.

vattar 2008.06.30. 22:49:15

Én is Alixis véleményén vagyok.
Nekem az optikai tuning a letisztult formavilágot jelenti. Nem mondom, hogy ne legyen körbe spoilerezve az autó, de ne hótoló lap legyen az elején, és vasalódeszka a hátulján...
Az is igaz, hogy manapság minden népautó egyforma, unalmas és sokaknak ez nehezebben elviselhető, mint mondjuk a spinneres dísztárcsa. Ízlések és pofonok. Discovery channelen lehet látni két teljesen másképp gondolkodó csapatot(West Coast Customs és Chip Foose csapata). SZERINTEM a west coast-osok túlzásba viszik, és "gagyiznak" Chip Foose-ék viszont olyan kocsikat építenek, amelyek nagyon közel állnak a szívemhez. Mégis mindkét brigád hihetetlen lóvét keres, mert van igény erre is, arra is.

Naggyon uncsi lenne, ha egyformák lennénk, és egyformán gondolkodnánk...

Szeky 2008.06.30. 23:06:21

Sziasztok

Csak, hogy egy off hozzászólás is legyen.

Nekem a Golf Astra Suzuki trió egyik tagját sikerült megvennem.

Egy árva + csavar nincs rajta, mert úgy szép, ahogy kijött a gyárból. Azért vettem, mert tetszett. Állt mellette egy régi Audi A8 4.2, én mégis az Astra G-t választottam uganannyiért. Persze az nem volt szempont, hogy évi 500.000 pénzzel drágább lett volna a másikat fenntartani, kizárólag a szépség döntött :)))

Kéretik nem leszólni a tömegautókat, ha másra nem is, a küllemre sokat adnak a tervezéskor, hiszen pont az a tömeg veszi ezeket, akik a megfizethető és szép kis autókra vágynak.
Egy Subaru Imprezza vitathatatlanul fejlettebb, sportosabb hajtó és futóművel rendelkezik, de aki szépnek mondja, az röntgenszemekkel rendelkezik, és csak a hajtásláncot látja, abban gyönyörködik. A tuningja pedig gyerekesnek és harsánynak tűnik, pedig pont azon az autón nem is a kinézet, hanem a a működés miatt van az a b@szott nagy szárny.
Pont tegnap láttam egy új Swiftet, Sötétmetálszürke, enyhén peres 10 küllős könnyűfém felnik, néhány csillógó krómozott kilincs, és díszítőelem, egyedi hátsó lámpák, komolyan gyönyörködtem benne, ízlésesen megszépített kis autó volt, második autónak, vagy egy fiatal párnak tökéletes és egyedi.
A Vadonatúj, S8 Audit, metálfeketében, pizzatál nagyságú féktárcsával, 2x2 krómozott kipufogóval, Világos bőrbelsővel, diszkrét S8 plakettekkel, szinte meg sem néztem ezután, nem győzött elém tolakodni, csak vessek már rá egy pillantást, hallgassam kicsit a V10 morajlását. Na jó, vetettem, egye fene, elfogadnám az Astra meg a Suzuki mellé.

Tehát még egyszer a gyengébbek kedvéért:
A Tuningolt Swift nem Mercedesnek akar látszani, hanem tuningolt Swiftnek. Azért csinálták. Ha Mercedesben akarnának utazni, akkor vennének egy mercit.

Nem röhögni!!
Azért írtam igazságot is... Szerintem

vwt4 2008.07.01. 09:39:52

nekem tetszik a körfűrész, pláne, hogy asztalosként a kocsimra cégérnek is megtenné, a disco bluff pedig olyan, mint amit a piszoárban le szoktunk hugyozni

AP (törölt) 2008.07.01. 14:06:23

egy igazán fullosan optikaituningolt swift/astra/golf/babámfasza sokkal jobban néz ki, mint egy széria s merci.. :)

AP (törölt) 2008.07.01. 14:09:43

ja, és kifejezetten okádok a brabus-amg vonaltól..
3mm ültetés, kibaszottnagy ocsmány felni, amúgy meg gyári az egész csak kap két logót. mindez 5-8 milliótól már megkapható

közben meg egy kis swift/astra/golf/babámfasza melléáll éjszaka a neonokkal/ledekkel, és lehidal mindenki tőle :)

[] (törölt) 2008.07.02. 06:24:13

"És a két kulonálló, bogrényi kipufogóvég, amelyek kozul csak az egyik kormos?"

es mindezt egy Corsan, ami a budos eletben nem volt duplakipufogos? :)

[] (törölt) 2008.07.02. 06:48:30

"ja, és kifejezetten okádok a brabus-amg vonaltól..
3mm ültetés, kibaszottnagy ocsmány felni, amúgy meg gyári az egész csak kap két logót. mindez 5-8 milliótól már megkapható"

ostobasagokat beszelsz, mint mindig. gyurnak a motoron, a karosszeriaelemeken, de meg a belteren is. pont az a dolog lenyege, hogy visszafogottan es izlesesen van megcsinalva, ezert aztan a hozzad hasonlo, fogalom nelkuli, kissebbsegi komplexusos sotet emberek nem tudjak megkulonboztetni a szeriatol. de nem is az a celja, hogy feltunjon.

"közben meg egy kis swift/astra/golf/babámfasza melléáll éjszaka a neonokkal/ledekkel, és lehidal mindenki tőle"

almaidban. lehet, hogy ujdonsagot mondok, de az emberek nem VELED rohognek, hanem RAJTAD.

Aldo Moro 2008.07.02. 09:41:29

Irtátok egy páron, hogy el kell tüntetni a feliratot. Kérdem én: miért? Aki ért az autókhoz az felirat nélkül is látja rajta, hogy milyen autó, aki nem ért hozzá, felirattal sem ismeri fel. Ergo: azok miatt kell eltüntetni a jeleket, akik nem értenek az autókhoz?

[] (törölt) 2008.07.02. 19:14:02

"Aki ért az autókhoz az felirat nélkül is látja rajta, hogy milyen autó"

tobbnyire nem. van 1-2 gyar, akik pl minden motorhoz mas kipufogot adnak, de ez a ritkabb, es ott sem lehet megallapitani a pontos varianst. tehat aki rendelesre lop, annak megnehezited a dolgat. meg aztan szebb is felirat nelkul.
süti beállítások módosítása