Hogyan kell hengerfejet hajítani?

Magyar Mazda Klub találkozó

  2008. június 28. - Nagy_Dániel Címkék: mazda mazda szelid

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Vége a napnak, vége a versenynek
2008-08-23 22:05:00

Időközben szépen ránkesteledett az éjszakai futamok hangulatával emelve a verseny izgalmát. Igen sok ember

Kicsik és nagyok
2008-08-23 18:21:00

Menetfelszerelésem része egy inverter, ami 220 volt feszültséget állít elő az autó 12 voltos rendszeréhez

Így mulatunk
2008-08-23 16:51:00

Tény, hogy itt Máriapócson lényegesen tizennyolcévenfelülibb az autómosás mint Kilitin, ám ezúttal sem

Újabb brutális szögek
2008-08-23 13:36:00

Rendkívüli rajongásról tesz tanúbizonyságot az, aki Budapestről, vagy attól nyugatabbra fekvő településről

 

Korábbi posztomban emlegetett testi-lelki békét mi sem példázza jobban, minthogy a jelenlévők népes csoportja képes érdeklődve figyelni az elakadásjelző-háromszög összerakó versenyt, amelynek indulói is igen nagy számban vannak. Én magam is belemerültem az igyekvő autóstársak iparkodásának csodálatába, majd innen elbandukoltam néhány autót közelebbről is szemügyre venni, de erről majd később. A háromszög-összerakó verseny közben bájos kiszólásokra lettem figyelmes:”Egy Mazdásnak ilyet soha nem kell összeraknia, jó hogy nem tudom, hogy kell.” Vagy:”Ezt a versenyt egy olasz autós biztosan megnyerné.” Bár Fiat Bravóval érkeztem, nem tudtam felbátorodni annyira ezen, hogy benevezzek a versenybe.

A háromszög-összerakást a hengerfejhajítás előzte meg. Nem tudom végül is ki nyerte, de a hajítási technikák igen széles skáláját volt szerencsém megfigyelni. Gondolom többeteket parázsként éget a kíváncsiság, hogy megtudjátok, milyen hengerfejről van szó. Nos, annyi biztos, hogy Mazda és mivel háromhengeres volt, nyilván egy V6-os motorról származik, később azt mondták, egy 2,5-ösről.

Nagy Sándor a hajító- és összerakó verseny után néhány érdekesebb autót közelebbről is megmutatott nekem. Először egy tuning hatost, ám meglehetősen rendhagyó módon nem hengerfejpolírról, tuning vezérműtengelyről vagy nagy szuszogó turbóról híres az autó, hanem elsősorban a fékrendszeréről. Talán nem árulok el közgazdasági titkot, ha leírom, 350 ezer forintért upgradelte a tulajdonos a hatos fékjeit. Még egy fékbemutatóban is volt szerencsém részt venni. Miután visszatértünk és a padlóról összeszedegetem a fényképezőgépem szertegurult alkatrészeit, megköszöntem a lehetőséget. Minden esetre azt hiszem okos és követendő dolog a tuningot a fékrendszerrel kezdeni.

Ezután egy 929 kupét vettünk szemügyre közelebbről. Tulajdonosa igazi megszállott, négy ilyen autója van.

Gyermekkorában ilyen gép volt a családban, így nem csoda hogy számára ez a kocsi a nagybetűs autó. A család 929-esét 140 ezer kilométerrel eladták – amelyet állítólag azóta sem bocsátott meg. Bánatát némiképpen csökkenti, hogy az autót - igaz 400 ezer kilométerrel többel az órában - sikerült visszavásárolnia.

Az autó egyébként igazi műszaki csemege, nem csoda, hogy nagyságrendileg mindössze tíz ilyen van az országban. Azon túlmenően, hogy szerintem nagyon jól néz ki, számos érdekes megoldást is találunk benne. A tulajdonos megközelítőleg egy órát beszélt nekem az autóról, remélem megbocsátjátok nekem, hogy ennek csak egy részére emlékszem. Az ülés 24 pontban állítható, kezdve attól, hogy a háttámla két részben, odáig, hogy az oldaltartás is. Aki ezt az ülést nem tudja az alkatára faragni, az valószínűleg megél abból, hogy a testéről készült fotókat közzéteszi.

A fordulatszámmérő egy kis ledsor, a funkciók között szerepel a tempomat, a mindenféle módon beállítható utasfűtés, sőt még riasztás funkcióval ellátott óra is helyet kapott. A futómű csillapítása elektronikusan állítható, hard, soft és auto fokozatokban. Auto fokozatban meghatározhatjuk, hogy milyen sebességnél keményítse fel a rendszer az autó útfekvését. A négy 929 közül az egyik driftversenyeken fog szolgálni, ami azért jó műfaj ennek az autónak, mert ott nagyon kicsi a komoly karosszériasérülés esélye, ami egy ilyen gyöngyszemnél igen nehezen megemészthető valami. Egy kicsit vezethettem is, igazán remek kocsi.

A sárga csoda tulajdonosának kis csalódást okoztam, amikor kiderült, hogy se kamerám (így nem lesz benne a tévében), se nagymellű riporternő nem vagyok. Saját mellem megmutatásával próbáltam kárpótolni, de ettől eltekintett és főzés közben néhány részletet elárult az autójáról.

Egy harmadik generációs RX-7-ről beszélünk, amelynek két rotorja az írás szerint 1,3 liter űrtartalmú, két turbó gondoskodik a megfelelő teljesítményről. A megfelelő esetünkben 260-at jelent, amely a tulajdonos elmondása szerint elegendő ahhoz, hogy a 180 mérföld/óráig skálázott órát végkitérésbe vigye. Ha ez igaz, akkor az akárhogy is a 300 kilométer/óra tartománya, amihez sok kommentet kár lenne fűzni. A próbakör esetünkben elmaradt, amelyen búslakodtam azért, mert ilyen autóval még nem mentem, ám mivel a főszakács a főzés közben saját üzemanyag-ellátásáról is gondoskodott, konszenzussal úgy ítéltük meg, hogy majd jövőre merészkedünk közútra az autóval.

A nap szervezett része a különböző vetélkedőkön elnyert díjak kiosztásával zárult. Nagy Sándor is kapott valamit, ami nekem bunda-gyanús. Annyiban végül igazam lett, hogy valami ruhadarabról volt szó.

Update:

Írásaimban méltatlan módon nem említettem meg Szabó Zoltánt, aki a Mazda Klub elnöke immár hetedik éve. A találkozó szervezésében is nagy részt vállalt, valamint az egész esemény levezetését is neki köszönhetjük.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr5543579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gergow · http://zlgergow.extra.hu 2008.06.28. 18:52:19

A 929-ről és az RX7-ről bővebb teszett kérünk! :D

agaras 2008.06.28. 19:20:13

rx-7-esben az utolsó fokozat iszonyú hosszú
szerintem a sebességmérő mutatvány ezért "sikerül".

-DR!FT3R- · http://autobuzik.blog.hu 2008.06.28. 19:28:20

Jó is a wankel motor, mindíg is kelett volna rx-7, de még nem késő :)
Tesztet én is szívesen olvasnék erről a két gépről (929 & RX-7)

biker_kolee 2008.06.28. 20:30:07

Jóféle gépek ezek. :) Az előttem szólókhoz csatlakozom, tesztet róluk!! :) Azt az RX-7-est én is szívesen kipróbálnám... :D

BTO11 2008.06.28. 20:57:38

rx7 matxboxom az volt' kiprobalnam előben.fene ezt az angol billentyuzetet.

tróger 2008.06.28. 21:20:38

300km/h-hoz nem árt mondjuk 400LE környéke egy FD-nél, sajnabajna...
vagy egy jó kis lejtő :P

Félreértés ne essék, imádom az RX-eket.

ommm 2008.06.28. 21:29:03

Hmmm...az a 929-es. Mnyamm.

zooo 2008.06.28. 21:38:40

Kár, hogy eladtam az FC-met egy hónappal ezelőtt. Most én is ott lehetnék :( Célom az FD :) Aki egyszer Wankelt vesz, többé nem mond le róla...

AP (törölt) 2008.06.28. 21:44:38

az initial d-ben is ezzel aláztak.. :)

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.06.28. 21:52:52

Szerintem a 929 kupé volt a találkozó legszebb autója. Az egyik gyerek is értékelte, azonnal elkezdte rágni a kormányt, szerencse, hogy időben észleltem. Mostanában nem láttam szebb autót. Szerintem csak összejön egy bemutató is.

ommm 2008.06.28. 22:01:33

Biza. A ritkaság ott van.
Van is most a közelemben egy eladó kétliteres ami vissza-visszahúz, a fene enné meg.
Hmmm...

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.06.28. 23:18:18

"Aki ezt az ülést nem tudja az alkatára faragni, az valószínűleg megél abból, hogy a testéről készült fotókat közzéteszi."

:D

CSaB · http://www.domain.hu 2008.06.29. 06:56:57

Subaru találkozón legalább valami normális autó hengerfejét dobálták ;) :P

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.06.29. 07:18:32

Ha már márkatalálkozókról van nagyba' szó: Este írhatok egy bejegyzést a SUCSAMOTA-ról?

Dr.Genya 2008.06.29. 09:34:43

Tesztet a 929-ről!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kölyök 2008.06.29. 12:59:52

sipike78, irj, engem érdekelne....

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.06.29. 19:05:08

Most értünk haza, nekifekszek. Nem lesz túl tartalmas... :(

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.29. 19:28:49

Akkor inkább ne, plííííz! :D

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.06.29. 21:43:26

Az oldalamról letölthető a szösszenet.
(Kissé keserű szájízzel tértünk haza...)

Peta323 2008.06.29. 22:16:16

Volt ott még csemege, csak későn érkezett, és nem kap elég benzint :D

Gabor tm 2008.06.29. 23:27:35

De legalább szépen farolt :)

MB fanatic 2008.06.30. 07:11:50

Na jó hagyjuk ezeket a rizskályhákat, jó játék túrósfaszú hülyegyerekeknek verni a nyálukat...

SzaboZE 2008.06.30. 08:44:57

StationW: hagyjuk ezeket az MB fanaticokat az írási kényszerükkel :)

EM 2008.06.30. 08:53:28

Egy Volvo 262 Bertone, vagy egy 6-os cápa BMW, esetleg egy 126 SEC szépnek nevezhető, na de ez a 929 :p Finoman szólva sem a formatervezés csúcsa.
A műszaki tartalom az már egy másik kérdés..

Mongi 2008.06.30. 11:17:55

EM

Az autó gazdájaként annyit szeretnék elmondani, hogy a japók a 70-es években készült Ferrari F400 GT-ről koppintották a látványtervet, átdolgozták és 1982-ben jelent meg sokkal jobb CW értékkel, sajátos és akkor még páratlan extrákkal
www.ferrari-world.be/chassis_nr_1970.htm
Szívesen látlak egy személyes megítélésre! :)

Kamikaze 2008.06.30. 13:12:08

Faborys zacskó? És mi volt benne? 2 kiló hatos anya? :))))

Combi 2008.06.30. 14:48:16

Nos nekem is a legjobban a 929-es tetszett, bár megmondom őszintén hogy az én 25 éves rozsdamentes karosszériás szalonállapotú 626-osomban az álltható futómű kivételével ugyanilyen extrák vannak...mégse volt kiváncsi a kutya se rá a találkozón.....igaz lehet korán eljöttünk az volt a gond....

StationW 2008.06.30. 14:56:27

Az én 626-om sincs rossz karban, de szerintem egy ilyen 929 mint Mongié joggal számíthat nagyobb érdeklődésre, ritkasága miatt.

...és tényleg überdurva az a gép, annyira, hogy én uralkodtam magamon, de a kedvesemet úgy kellett kicibálni belőle. Azóta is azt matekozza, hogy hogyan szerezhet egy ilyet:)

Mongi 2008.06.30. 15:21:07

Combi:
Tévedsz, nekem nagyon tetszett az autód. Való igaz, hogy roppant kevesen értékelik a gyári állapotban megőrzött szépségeket... Hosszútávon a tuningmentes, vigyázott autónak lesz hatalmas értéke. Még 1x gratula a vasadhoz! :)

Station:
Nem kellett volna visszafognod magad! Egy magyar papíros fehéret esetleg tudok, ha még eladja a gazdája.
Beszerezni annyira nem ördöngős, viszont fenntartani annál inkább. Aki nem vesz hozzá donort az igen hamar eladni kényszerül.

StationW 2008.06.30. 15:43:32

Hát ez-az, töled függene élet vagy halál:)))
Honnan máshonnan lenne alkatrész?

Peta323 2008.06.30. 17:50:32

MB nagyon okos lehet : )

Kopi3.14 2008.06.30. 18:57:46

OFF: asszem ez mar kronikus: a cimet rendre hengerfejet hajlitaninak olvasom...

mat323 · http://www.mazdaclub.hu 2008.06.30. 20:39:45

Mongi! A www.mazdaclub.hu-ra mikor kerül fel a tiedről írás?!

Mongi 2008.07.01. 09:55:29

Hamarosan egy bővített, személyes élményekkel is tarkított cikk keretében! ;)

Fekete Attila 2008.07.26. 21:21:41

Nekem is volt egy ilyen 929-es autóm. 84-es évjáratú volt szinte mondhatni,hogy majdnem fullos volt. Olyan a müszerfala,mint az ürhajóké,tele ven gombokkal. 120km/h.nél automatikusan bekapcsolt az elsö futómű stabilizátor.Még a tankajtó is elektromosan nyílt.Kellett vagy két hónap mire rájöttem mi mindent tud az autó. Nagyon megbántam már,hogy eladtam de kellett a pénz mert építkeztem.

mazda929 2011.06.01. 17:12:12

Sziasztok!!

Jo kis kocsi a Mazda 929 jo kis 2000-es motorral pont mint ami az én kocsimban van!!

Csak az enyém tipusa Mazda 929L Luce névre halgat!!

Honlapom: www.mazda929.eoldal.hu

Esetleg ha tudsz valakinek elado mazda 929 -t Donornak akkor bátran irj vagy hivj!!

Képek az alábbi honlapon vannak!!

Tel: 06705196690

Msn és E-mail: bokroslacika@hotmail.com

Köszönettel Bokros László

mazda929 2011.06.01. 17:15:38

@ommm: Szia TUDSZ ELADÓ MADA 929-et??
linket tudnál rola küldeni az elérhetöségeim egyikére??

Üdv Laci

Jo kis kocsi a Mazda 929 jo kis 2000-es motorral pont mint ami az én kocsimban van!!

Csak az enyém tipusa Mazda 929L Luce névre halgat!!

Honlapom: www.mazda929.eoldal.hu

Esetleg ha tudsz valakinek elado mazda 929 -t Donornak akkor bátran irj vagy hivj!!

Képek az alábbi honlapon vannak!!

Tel: 06705196690

Msn és E-mail: bokroslacika@hotmail.com

Köszönettel Bokros László
süti beállítások módosítása