Kitisztítottam a medencét, de sehol sem leltem a vízszűrőt. Pedig úgy emlékeztem, hogy tavalyról még maradt egy új. Na mindegy, útra kelek, a vasboltig hajlandó vagyok elmenni, elvégre város lett Biatorbágy, ha már bölcsőde nincs, legalább medenceszűrő legyen a szatócsnál. Persze nem volt. Én tovább nem megyek egy métert sem, és igazából nem is volt kedvem valami barkácsáruházban több ezret adni egy gagyi papírszűrőért. Úgy emlékeztem, hogy a Škoda 120-as légszűrője körülbelül a medence szűrőjének mérete. A Fő úton van egy háztartási és autós bolt konstelláció, ott kaptam is Škoda-szűrőt 600 forintért.
Az eredeti szűrőnek csak az alján van nyílása, így le kellett zárnom a Škoda-szűrő egyik oldalát. Az első ötletem - a festékes kupakok - kicsik voltak, így mást után kellett néznem. Előkerült egy tölcsérkészlet, amiből a legkisebb pont passzolt.
Kifúrtam a szárát, és jó barátaimmal, két gyorskötözővel rögzítettem a szűrő belső fém hálójához. Nem volt az egész művelet öt perc. A fotózgatás vitte a legtöbb időt.
A légszűrő belső nyílása - a tölcsér túloldalán - nagyobb, mint az eredeti szűrő. De sebaj a motor szívó hatása lent tartja, így ráadásul indikátorkén is működik. Amint eltömődik a szűrő, felemelkedik a felszínre.
Természetesen ezt is lehet nagy nyomású vízzel tisztítani, egy baja van csupán, az, hogy a belső merevítés acélháló, ami elvileg rozsdásodik. De azt hiszem, mire az elrozsdásodik, addigra az egész megy a kukába, aztán veszek még egyet hatszázért. Esetleg majd egy mosható K&N tuningszűrőt örök életre.