Meleg volt, net nem volt

Drift OB, a Kakucsringen

  2008. június 21. - Nagy_Dániel Címkék: drifter

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Vége a napnak, vége a versenynek
2008-08-23 22:05:00

Időközben szépen ránkesteledett az éjszakai futamok hangulatával emelve a verseny izgalmát. Igen sok ember

Kicsik és nagyok
2008-08-23 18:21:00

Menetfelszerelésem része egy inverter, ami 220 volt feszültséget állít elő az autó 12 voltos rendszeréhez

Így mulatunk
2008-08-23 16:51:00

Tény, hogy itt Máriapócson lényegesen tizennyolcévenfelülibb az autómosás mint Kilitin, ám ezúttal sem

Újabb brutális szögek
2008-08-23 13:36:00

Rendkívüli rajongásról tesz tanúbizonyságot az, aki Budapestről, vagy attól nyugatabbra fekvő településről

 

Magyarország, Kakucs, Kakucsring. A hőmérséklet 30 és 40 fok között van kint, itt az autóban 40 és 100 között. Térdemen a notebookkal ülök, hogy a jelenleg zajló Drift OB-ról tudósítsalak benneteket. A szél éppen csak annyira mozdul, hogy a szélvédőre terített árnyékoló pokrócot lefújja időnként, a pályán szabadedzés folyik éppen.

A fenti bekezdéssel indult bejelentkező írásom, ám a mobil internet sebessége miatt 3 óra alatt sem sikerült feltöltenem a Belsőségre első posztomat, így off-line-ra sikerült a már szokásosnak nevezhető on-line helyszíni beszámoló. Pedig jól indult a nap, itt nem áruszállítónak gondolták a Totalcart, és ennek megfelelően be is engedtek kocsival a versenyzői parkoló közelébe. Két dolog azonban nem volt , ami nekem nagyon hiányzott: Az egyik a kürtőskalács árus, a másik pedig az árnyék. Hirtelen jött a meleg és biztos, hogy stabilan 30 fok felett volt a hőmérséklet. Sok ember pecsenyevörösre sült, én nem tudom mi lesz velük estére, nem tréfadolog ez szerintem. A szívómotorral szerelt autók is megérezték a nagy hőséget, van akinek nagyon hiányzott, de ahogy a V8-as rémeket elnéztem, van aki észre sem vett egy hiányzó 30-40 lóerőt.

A Kakucsring nem régen épült, elsősorban a gokartosok igényeit szem előtt tartva. Én motorral egy pár kört még régebben mentem rajta, így tudom, hogy nagyon lassú és autók számára keskeny. A célegyenesben 100 körüli tempót lehet elérni, a pálya többi része szinte mind kanyar. A drift verseny persze más, de itt is érződik, hogy szűkösen vagyunk, hiszen műszer szerint mindössze 70-75 kilométer/óra sebességgel kezdik a versenyzők az első kanyart. Egy szűkülő jobbos, utána terhelésváltás, majd még egy. A végén még van valami csiki-csuki, de azt hiszem azt már nem pontozzák. Tehát bár az autók körbe mennek a pályán, csak ebben az első pár kanyarban mutatott produkciót pontozzák a bírók. Kár, amikor megérkeztem azt hittem, hogy majd körbe-körbe nyüstölik egymást a kocsik.

A speaker azt mondta, hogy a szűk pálya miatt a párbajokban gyakrabban fordul majd elő koccanás, de én semmi komolyabb affért nem láttam. Volt egy kisebb ütközés még az edzésen, de az egész versenyen megforgáson kívül más különleges esemény nem történt. A kvalifikáció közben Tibisznek féltengelyproblémája volt, ami sokakat megijesztett, azonban később végig tudta csinálni a versenyt. Aztán a döntőből (vagy annak közeléből) az egyik srác azért esett ki, mert megállt az AC-je, de ezeken kívül minden a papírforma szerint haladt.

Nem igazán jó szerintem ez a keskeny pálya egyébként, a tököli verseny lényegesen látványosabb volt. Itt a versenyzők nagy óvatosságra kényszerülnek az első kanyarban, ami a bevállalósságukat szemmel láthatóan rontja. Ehhez hozzátartozik, hogy a szabályzat szerint ezen a pályán tilos gumiégetést művelni, amit a versenyzők példásan be is tartanak. Ám ennek a műfajnak ez elengedhetetlen eleme, így a versenyzők padlóig nyomott gázpedállal – és kuplungpedállal – ünnepeltették magukat.

Felmerülhet a kérdés, hogy mi értelme annak, ha driftelni szabad, gumit égetni meg nem. A válasz egyszerű: normál driftelésnél a gumi rárakódik az aszfaltra, amit a Kakucsring kezelője később erre rendszeresített céljárművével el tud távolítani. Ha egy helyben áll az autó és úgy pörgetik a kereket, akkor azonban a nagy, egy pontba koncentrálódó hőtől maga az aszfalt is károsodhat, a versenypályán (különösen ha gokartok számára készült elsősorban) nem jön jól a sok kis gödör.

Mint mondtam maga a verseny dráma nélkül zajlott le. Mint tudjátok ez pontozásos műfaj, így a bírók szubjektivitása sokat nyom a latban. Sokszor álltam értetlenül a bírói döntés előtt, a közönség nem egyszer bekiabálással, fütyüléssel is véleményt nyilvánított. Az AE86 és a BMW csatáját vagy négyszer újraindíttatták, emlékeim szerint a Toyota minden alkalommal fölényesen nyert (a közönség szerint is), a bírók szerint nem. Azon izgultam, hogy az már igazán nagy kitolás lenne, ha a n-edik visszahívásnál ront a Toyota és az dönt, de szerencsére ez nem történt meg. Egyébként ebben a műfajban el kell fogadni, hogy a pontozás szubjektív, a bíró döntés pedig szent. Aki erre nem képes, az valószínűleg nem bírja sokáig cérnával a driftet.

A párharcok eredményeit elegánsan beillesztem e cikk végébe. A lényeg, hogy Kerényi Ádám ismét nyert. Tudjátok, neki van a hátsó ülésről vezetős, motort is hátrébb építős, ki tudja még mit átalakítós BMW-je, amit már tököli tudósításomkor bemutattam. Azt gondolom, hogy ebben a mezőnyben egyelőre nem fenyegetik pozícióját, Ádám ugyanis szemmel láthatóan jól összemelegedett az autóval, nem hibázik, a kocsi meg (talán nem túlzok) a legjobb. Nagyon erős, és ami legalább annyira fontos döbbenetesen stabil. Persze nem így vették a sarki boltban, az autó is Ádám csapatának szakértelmét dicséri. Ismét gratulálunk az eredményhez!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr9532844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DBandesz 2008.06.21. 23:37:35

Kár, hogy nem tudtam kimenni. Biztos izgalmas volt a tsuiso-zás.

Na majd 19-én... Corollával, és megvizuálom ezt a pályát!

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2008.06.22. 00:09:51

Azárt a mai "amatőr" verseny se lesz "kispályás". érdemes figyelni a cossie-kat! :)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.06.22. 08:41:36

mennyire lehet közel menni fotózni?
ülöhelyek vannak?

Nagy_Dániel 2008.06.22. 08:58:38

A nézők a két tribünről jól látják a versenyt, bár azok a helyek fotózásra nem a legalkalmasabbak. A pályára bemenni csak sajtósnak lehetett.
Ha sikerült feltennem a galériát, akkor a többi képen látszani fog, hogy mi a helyzet kb.

AP (törölt) 2008.06.22. 11:04:00

szerintem meg nagyon fasza a kakucsi pálya

pont azért, mert keskeny, iszonyat technikás, és azok a 40 méteres kézifékes ráfordítások Radírtól a célegyenes végén parádésak.. :)

AP (törölt) 2008.06.22. 11:05:04

Fotózni is jól lehet, a célegyenesben végig a korlát mellé le lehet menni, egy 4-5 méterre húznak el az autók, legtávolabb.. A végén meg ugye befordulnak.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.06.22. 13:26:13

fasza :) gratula Ádámnak, agyhalál az a gép, Radírral mivan? nem megy a szekér? :)

Kerényi Ádám · http://www.drifter.hu 2008.06.23. 09:13:41

"Az AE86 és a BMW csatáját vagy négyszer újraindíttatták, emlékeim szerint a Toyota minden alkalommal fölényesen nyert (a közönség szerint is), a bírók szerint nem." Ezt melyik tsuiso csatára értetted???

miki1 · http://miki1.hu 2008.06.23. 14:17:39

szerintem a radir es koztem tortent csatara gondol.de szerintem teljesen jogos volt a visszahivas legalább is nekem bajom nem volt vele.
meg igy is 2-1 radir javára

Krissal 2008.06.23. 17:41:24

"A Totalcar jóvoltából oldalunkról is nyomon követheted a hétvégi Országos Drift Bajnokság eseményeit. Nagy Dániell mindkét nap többször is bejelentkezik firss hírekkel, képekkel!"

Hát szuper lett...:(
Másod osztályról semmi?

Sam8888 2008.06.24. 00:45:25

Ööööö... Ilyen Streames web-es felületen nézhető online közvetítésen gondolkodtatok már? Hamár a TV úgysem közvetíti... Tudom, hogy baromidrága lenne, meg az egésszel marhasok probléma adódna még pluszban, de én tuti nézném! :))

qualitaet 2008.06.24. 13:04:06

Picit husi a dachon ücsörgő schwarz ,de a fogai jók.Csini.
süti beállítások módosítása