Csigaház, keréken, olcsón

Autonánia: lakóautót egy guriga alatt

  2008. június 20. - RT76 Címkék: lakóautó autonánia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


Itt a nyár. Az egész évben a Kárpát-medence porában kapirgáló magyar dolgozó ilyenkor ellenállhatatlan késztetést érez, hogy eljusson a Tengerhez. Aztán vagy eljut, vagy nem, és ha eljut, vagy már az Isztrián megáll egy kempingben tetőboxos kisautójával, vagy elrepül a karibi térségbe, esetleg saját yachtján vitorlázza körbe a Földet: ki-ki pénztárcája, kalandvágya, természete szerint.

Én például, ha tehetném, vadiúj saját lakóautómmal átgurulnék mondjuk Portugáliába (egy hét odaút), és feldolgoznám a teljes óceáni partszakaszt (vagy három hét alatt), horgászgatnék, várost néznék, hajókirándulgatnék, bicikliznék, motoroznék. Majd más útvonalon hazajönnék a kertek alatt (még egy hét). Na most ennyi nyári vakáció, meg egy új lakóautó ára az élet császárának, a magyar netes autósmagazin újságírójának nem jut, ehhez legalábbis német vízvezeték-szerelőnek kellene lennem.

No de azért az Adria évente két hétre egy olcsó használt motoros csigaházzal nem is olyan kilátástalan cél. És év közben, egy-egy hétvégére a családdal mókás dolog lenne  elruccanni közelebbi tájakra is. Milyen remek lenne például egy kehidakustányi vizicsúszdás hétvége úgy, hogy a két gyerek cuccait nem kell betrógerolni a kivett szobába, vagy apartmanba péntek este, és visszatrógerolni vasárnap délután!

Zuk, 250 ezerért, körbenőtte a fű

És nem, nem szeretnék lakókocsit. Bár 4-500 ezer forint környékén már egész jó, rendszámos, négyfekhelyes példányok akadnak, utálnám a sok lecsatolást-felcsatolást, hogy ha elnézek egy kereszteződést, forgolódhatok a vontatmánnyal, meg hogy nem lehet menet közben hátrasétálni kávézni, tévézni, netán kakilni egyet (jó, bekötetlenül lófrálni a lakóautóban sem szabad, de azért lehetni lehet).

Szóval ha már, akkor lakóautó: ezt a dilemmát szűk két évvel az erről írott cikk után mostanában sikerült eldöntenem. Többe kerül a fenntartása, de mégiscsak önjáró. És fel lehet rá pakolni robogót, biciklit, hogy könnyen mozoghassak a célállomás körül, nem feltétlenül hiányozna a lakókocsival megmaradó személyautós mobilitás.

LT, lejárt papírokkal. Méretben jó, ebből már van zuhanyzós is

Pénzem viszont nincs. Felütöttem hát a Használtautót: mit ad a magyar piac százezer és egymillió között?

Az osztrák rendszámos, magyar papírok nélküli példányokat eleve ignoráltam: ha akarnék kínlódni a honosítás bonyodalmaival, inkább a sokkal szélesebb és némileg olcsóbb német kínálatból válogatnék. (A poszt írásakor 500 és 4001 euró között 635 találat adódott, a Használtautón magyar papírmentes autókkal együtt is 17.) Kizártam az átépített szockó csodákat is: a Barkasokat, meg az ezerötös Lada-motoros Zukot.

Mi maradt? Hát például ez a csodálatos kis Peugeot J7 kempingbusz. Nem is tudtam, hogy létezett ilyen valaha, hogy a Fantomas-filmek hullámlemez-oldaló, tolóajtós furgonjainak volt megfelelője a Peugeot-nál is.

Jópofán nyíló ajtók, rossz állag

Ez a kétszáz nettó ezer forintra tartott kis busz annyira megragadott, hogy személyesen is megnéztem. Kár volt. Sajnos eléggé pusztul, koszos, büdös; szívós munkával talán rendbetehető, dehát nekem még használni is alig lenne időm, tankolni is pénzem, nemhogy még alkatrészeket is vadásznom kelljen hozzá, meg szabjam a szőnyeget, szegeljem a furnért. Jó, hát ennyi pénzért mit vártam, de akkor is.

Szép, jó J7 a világból

És kicsi is, meg nincs benne zuhanyfülke, WC. Márpedig, ha már lakóautót vennék, nem mondanék le az esti tusolásról, meg arról, hogy ha nagy a szükségem, közel legyen a segítség. Ezzel az elhatározással persze kiesik a számora érdekes szűk piac leggyakoribb kínálati tárgya is, a T3-as Transporterre épített Westfalia kempibgbusz. Jópofa, felhajtható tetejével praktikus (menet közben nem fogja a szelet. de este mégis lehet állva sétálni bent), könnyen, olcsón fenntartható, de nagyobbat akarok.

Sajnos ennyiért nem nagyon van. A sajátkezűleg átalakított L300-as Mitsubishi, a kisfelbontású képeken is pusztulatnak tűnő házilagos 2xx-es, 3xx-es Mercedes furgonok nem érdekelnek; konkrétan egy darab autót mennék el megnézni. Egy J5-ös Peugeot-t, ami nem lakóautónak épült, utólag tette azzá a Knaus.

Elég nagy, 850-ért elég jó is vajon?

Hosszú, magas fülkés verzió, kopottas zöld külsővel, a hirdetéshez mellékelt pár kép tanúbizonysága szerint kifejezetten igényes, újszerű belsővel. Egymillióra tartják, picit tán lehetne alkudni, és akkor átírással együtt lenne egy 2010-ig érvényes műszakis, 2,5 literes dízelmotorjával nem is használhatatlanul lomha, viszonylag tágas mozgó házikóm.

Kívül csúnya, belül szép

A kívülről is szép, talán valóban jó, formájukban is lakóautó-szerű lakóautók, a nagy gyártók termékei a '80-as évek közepéről 1,2-1,3 millió körül illegetik magukat. Nézzünk meg innen is egy mobil rezidenciát, mondjuk ezt a Mercit:

Ígéretes, talán le is lehetne alkudni milla alá

James Cook kivitel, a Westfalia készítette, 1983-ban. Sok kép nincs az autóról, de felhívtam a tulajt, megkérdeztem, mi az Igazság.

Az Igazság, hogy a tulaj endurózik - ezért a motor az oldalán -, tavaly vette a gépet, amit három éve hoztak be Németországból. Az előző magyar tulajok madárvédők voltak (tán golyót is kapkodtak, nem tudjuk), terepjárásra akarták használni a kocsit, de hamar rájöttek, hogy az alváz alá épített szerelvények miatt a Merci nem szeret lemenni az útról.

Az endurós eladó szereti, semmi baja vele, minden működik, csak nagyobbat akar. Azt mondta, ha majd nem csak írok lakóautókról, de vennék is, keressek nyugodtan ilyen Westfalia-Mercit. Tartósak a műszaki alapok, a 2,4 literes dízellel, a teherverziónál hosszabb váltóval a kocsi országúton 80-90 körüli tartós tempót tud.

Szép James Cook, eredeti festéssel

Hát, Portugáliába nem indulnék el 80-90-nel, de Kehidakustányba simán. Most itt befejezem a nyálcsorgatást, visszatérek a realitások közé, de ha kicseréltem a tetőt a házon, levizsgáztattam a Kiscápát és a Burgmant, meg a Voyager sem okoz kellemetlen meglepetéseket, tán elkezdek gyűjtögetni egy James Cook-ra. Jó lenne még addig beszerezni, amíg nem fogy el alólunk az olaj. Utána meg szerelek rá vitorlát, és úgy megyek a tengerre!

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és a Használtautó.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr27528599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

floydian · http://floydian.blog.hu/ 2008.06.20. 01:13:16

A Merci alapú Hymer-ek verhetetlenek. Amúgy caravaning sucks.

Squeky 2008.06.20. 01:43:27

A hétvégén a Harley talin egy Ford lakóautóban szálltunk meg...de 10 milláért már házat veszek, amúgy tetszik a dolog

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.06.20. 02:05:39

Egyszer volt szerencsém Görögországba menni egy Fiat Ducatora alapokra épített lakóautóval. Nagyon luxus gép volt. Közben vezettem is, a 150 is összejött neki, csak nagyon kellett koncentrálni, mert egy szembejövő kamion szele képes árokba borítani. Nekem bejön a lakóautózás :)

dextercapo 2008.06.20. 05:13:40

a lakoauto zsir . mindenkinek utban van , de magaddal viheted az egesz lakast - robogot , bicot . csak soha nem lehet eleg nagy . minimum egy kisebb busz kell hozza .

marhaság 2008.06.20. 06:24:57

Marhaság az egész. Lassu fos mindegyik, felejtős...

csigabácsi · http://www.csodakave.hu 2008.06.20. 06:28:01

Én egy ilyenre hajtok már régóta ! Csak menni , menni szép lassan és közben élvezni az életet . . . .

easycash 2008.06.20. 06:41:00

És már megint visszatérünk a regisztrációs adó probléma köréhez, meg a magyar kormányok baromságához. Kintről az 1 millás árkategóriában lehetne jó darabokat hozni, de ezek általában nagy motorokkal szereltek (általában 2000 cm3 felett), és a majdnem ugyanannyi befizetendő regadóval, egyébb sarcokkal együtt már nem éri meg. Milyen jó is a szlovák autós kollégáknak!

vtec 2008.06.20. 06:45:51

Hehe...

Mi annak idején, még a 80-as években szereztünk egy Barkas lakóautót.. mit ne mondjak, elég kalandos volt az utazásunk Törökországig.. Ott apám kicsit elfelejtett olajat önteni bele, így besült a motor, de ott nem értettek hozzá, át kellett vontatni Bulgáriába :) Ott az anyámnak vett összes arany elment a javításra, tesóm majdnem belefulladt a tengerbe, ja és, kb 10-50 km-enkent meg kellett állni, mert rozsdás volt a tank belül így dugulások voltak. (pár héttel a nyaralás előtt cserélte apám valamire egyébként a kocsit). Romániában egy parkolóban töltött éjszaka után az egyik tanból leeresztették a benzint, így egyszer csak megállt alattunk a gépezet. Hátulra szivárgott a kipufogófüst, mi gyerekek ott könnyezgettünk :) Szóval örültem amikor hazaértünk :)

Rocko- 2008.06.20. 07:15:37

haha, múlt hétvége után én is felugrottam használtra, megnézni a kínálatot, és egy új kisautó árából egy tisztességes lakuóautót lehet venni. olcsóbb is hosszabb távon, mint bérelni. ami általánosan 200 ezer letét + bérleti díj, de együttesen minimum 500.

Gecsatt 2008.06.20. 07:23:30

2 éve én is neki futottam a bérlésnek, de kiderült, hogy cca. félmilla lett volna a bérleti díj 3 hétre.
Aztán kiszedtem a HRV-ből a hátsó üléseket, a csomagtér padlót előre meghosszabítva képződött egy 140x185-ös sík placc. Ez lett a fekhelyünk, alatta meg az irgalmatlan mennyiségű kaja és egyéb lomok.
Nyilván nem olyan kényelmes, mint egy lakóautó, de ketten a párommal ezzel is körbejártuk Norvégiát.
Ja, és hogy szidtuk menet közben a sok 70-nel cammogó lakóautós viking-ivadékot...

KAROTTAFÜGGŐ 2008.06.20. 08:03:54

Ez kééééééész!
Most már biztos, hogy Rácz "kollégával" azonos vírust kaptunk el, egy betegségben szenvedünk!
Az hagyján, hogy ugyanazok a verdák tetszenek, meg nekem is ott a 3 gyerek stb... De, hogy tegnap éjjel a használtautó lakóautó szekcióján keresgélve portugáliáról fantáziáltam (a tengerről és a borról:) és még az 1 milliós határérték is sokáig be volt állítva! Ez már nekem is sok!
El is húzok vidékre:-)
Szép napot!

KAROTTAFÜGGŐ 2008.06.20. 08:07:05

Ja tényleg! Hát ugyanoda járok kávézni ahova Rácz Tomi a szendvicseiért szokott leugrani, a multkor el is ment mellettem... Biztos , hogy akkor fertőzött meg:)

BZd · http://www.flickr.com/photos/bzd/ 2008.06.20. 08:26:25

Megint nem jók a linkek, ez vmi bug, hogy mindegyik elé berakja ezt: "m.blog.hu/be/belsoseg/skins/yaklyak_2" ? Vagy csak a kedves szerzők olyan bénák, hogy az esetek többségében így járnak.

Kacsa 2008.06.20. 08:42:27

Hali!Én azok közé tartozom, akik szeretik ezt a fajta nyaralást! Éppen most váltunk meg a család Lujzájától. Szolgált nálunk 24 évet. Két ütem, három henger és Wartburg a lelkem. Kicsit átalakítva, hosszított alvázzal, 5 személyes, 4 fekvőhelyes, benne a konyha, a hűtő és a padládában egy halom kaja, meg egy pótautó darabokban, ha valami elromlana útközben. Elférsz ké-nyelmesen. A reggeli ébredésnél ki tudsz nyújtózni!!! Tudod milyen isteni dolog az? Ezen kívül ott állsz meg, ahol kedved van és akkor amikor akarsz! Első nagy utunk '89-ben több, mint 6000 km volt! És bírta a járgány, na és persze mi is! Szép idők voltak! Megsirattam mikor elvitték. Egy német Wartburg gyűtő vette meg. Ennél nem volt és nem is lesz jobb lakóautó, csak drágább!(Talán az express.hu-lakóautók hidetések között még megtalálható a kép, szerintem jól sikerült, pofás autó volt!)

T-boy (törölt) 2008.06.20. 09:18:28

Meggondolandó,hogy araszolna a 8-10 km-es
dugóban felfelé a szerpentinen a horvát
tengerpartról hazafelé egy régebbi tip.
Egy garn.kuplungot bekészitenék..

ommm 2008.06.20. 09:40:23

prokee · www.prokee.hu 2008.06.20. 06:27:10


Látod, látod, Tamásnak elfelejtettem elküldeni.
Na, noch einmal, hátha észreveszi a CSODÁT! :) (nem beszélve a kalandról, ami várna rá egy ilyen kormánya mögött)

www.autobazar.eu/sk/skoda-1203-karavan-id579822.html

Sörkálmán 2008.06.20. 09:40:34

T-boy! Nem csak tartalék kuplung kell oda.
Rengeteg autó fel is főtt azon az úton.
Megoldás: nem a déli váltáskor kell elindulni, hanem előtte éjszaka/hajnalban, vagy eltölteni a napot szálláson kívül, és este indulni.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.06.20. 09:46:57

Hmmmm....gyermekkori vágyam egy lakóautó....

yenoee 2008.06.20. 09:57:55

Nem leszek népszerű :)
Szerintem jópofa dolog a lakóautó, de nekem nem kéne. Esetleg bizonyos peremfeltételekkel.
És ha ama peremfeltételek teljesülnek, máris a versenyautószállító Ikarusnál tartunk. Ott meg nem az út, és az utazás a lényeg, ha jól vélem sejteni.
:)))

El tudjátok azt képzelni, milyen pl. a Garda-tó körüli kanyarokat lefűzögetni egy lakógéppel? Megvan? No, akkor képzeljük el ugyanezt egy JÓ futóművel bíró, kényelmes autóval. Én, ha választhatnék, inkább lemennék egy GranTurismo-val, és max. sátor kiterjesztésben vinném magammal a szállásomat, a csomagtartóba tömörítve.
Az amúgy különben nagyon tetszett (ha már a példánál maradunk), ahogy a hüje olaszok mobilcsigák ellen belehegesztettek a műemléki környezetbe néhány kilométer gázfőnyomócsövet. Nem volt túl szép, de nyilván nem véletlen.

Kacsa 2008.06.20. 10:05:08

Szia Tboy!
Ez a jószág még Andorrába is felment, pedig az köztudottan magasan van! Devlával értek egyet abban, hogy lakóautóval éjjel, vagy korahajnalban utazunl és nem a 40 fokos dögmelegben. egyébként a Bogár kuplungja pont jó volt a Warbiba, s így jóval erősebb, mert a bogáré nem lamellás, ezér erősebb is!

yenoee 2008.06.20. 10:11:10

Bocs az előzőből lemaradt: a "nagyon tetszett" - irónia.

a 2008.06.20. 10:11:35

Régen kempingezni általában az olcsóság miatt mentek az emberek. Ma pedig a feeling miatt. Egy kemping ára közelíti a szállodaárakat, és akkor még nem is beszéltünk az évközbeni (biztosítás, garázs stb.) és az értékvesztésből eredő költségekről.

A lakókocsi hátránya a tolatás. Odamész a kempingbe, kipakolsz, elmész bringázni, kocsival stb.
Lakóautóval odamész, kipakolsz, majd elmész bringázni. Messzebb nem biztos, hogy elmész, mert össze kell pakolni, esetleg elfoglalják a helyed a nagy árnyas fa alatt, ha nem vigyázol. Ha elmész a közeli városba, sajnos a lakóautóval nehezen fogsz parkolni, míg ha a kocsiról leakasztod a lakókocsit tudsz a helyben mozogni.

Ha pedig nem kempingben állsz meg, akkor mindegy, hogy lakókocsi vagy lakóautó. Sok helyen nem is lehet megállni aludni az út szélén találomra.
Amelyik kocsi elhúz egy kényelmes lakókocsit, ott már a kocsi is kényelmes. Pottyantani meg megállsz a benzinkúton, mert az onnan kis is kell "venni" :-)

tildy 2008.06.20. 10:11:38

Gecsatt: szidtátok?
Ém 3 hónapot éltme norvégiában, nem véletlen aza 70el "cammogás".
Remélem nem valami táblát néztetek el, cska mert rendszeresen láttunk kirakva 70es táblát ....

Zolo 2008.06.20. 10:14:27

Nemtom, szerintem a lakóautó itt európában hülyeség. Itt praktikusabb a lakókocsi. Húzod, lecsatolod és bemész a városba... Amerikában más. Ott van olyan lakóautó, amiben garázs van és még belefér egy Jeep. Annak van értelme. De itt erre már nem elég a B-s jogsi, meg a varia meg a fenntartás... Drága hobbi. Egy szép lakókocsi szerintem sokkal praktikusabb. B-)

Szlovákgyerek · http://www.ghitel.webs.com 2008.06.20. 10:25:34

Hát uraim!

Ismét oda lyukadunk ki, hogy kell nézni kint (német, belga, holland stb) egy ilyen autót és szlovákiában lerendszámozni. Melyik VPOP-s állit meg egy szlovák rendszámos lakóautót? Egyébként egy lakóautónak az a lényege, hogy 80-90-el gurulj vele. Aki autópályán akarja megjárni Horvátországot, Franciaországot annak egészségére!
Loire völgye? Alpok? Svájc.. autópályán biztos szép, de szebb ha mellékúton mész. GPS és irány...

Egyébként voltunk Fiat Ducato lakóautóval egy hétig összevissza járni Horvátországot és a hegymenetekkel együtt evett 8 liter. És nem kellett bokorba sz.rni!

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.06.20. 10:46:41

Egy ismerős baráti társaság jár úgy kirándulni, hogy fiúk motoron, beéevaló anyukák a kölkökkel lakókocsival, megbeszélt helyen találkozó, onnantóm meg csillagtúrák. Így senki nem panaszkodik, hogy kimaradna a buliból.

EuraMobil 2008.06.20. 10:48:26

Márciusban vásároltuk,átbőröztük,új ágy,teljes szervíz ,felújitás,1000W muzsika,imádjuk.Teljesen beleszerettünk ebbe az életformába.És még ultra gazdaságos is.Főleg ,hogy sikerült egy spanyol kempingben melót találni nekem is meg a páromnak is.Parcella ingyen és 60 eurt fizetünk a vízért,gázért,áramért,csatornáért.
Ajánlom mindenkinek,lakóautóra Magyar!

picasaweb.google.com/box.spain/EURAMOBIL745TL199305135000km/photo?authkey=6ngHudYV7pw#map

lehet nem sikerült jól illeszteni de ha bemásoljátok működnie kell.
Itt olvashattok pár adatot az autórol.7.8 méter bicajtartóval.Dupla hátsótengejes öregúr.

McMester 2008.06.20. 12:06:37

Squeki, ezek is házak, csak van kerekük :D

iga 2008.06.20. 12:13:26

Biztos mindenkinek igaza van, -De Európában ez nem buli.
Egy jó kocsi+hitelkártya.
Azután ha kedved van lakhatsz laóautóban (sok campingben bérelni lehet), vagy sátorban. Mégiscsak jobb egy szálloda.
Bejártam sátras utánfutóval Európát (nyugat), fiatalon nagy élmény. Ma már reggel kaját venni Valahol (sok helyre nem vihetsz ma már itthonról), meg kellene főzni, mosogatni, stb.
Otthon, ha házad van elfér a kertben (de ott is takargatni kell), lakótelep, belváros-lelopják, lekarmolják, leköpik.

Minci 2008.06.20. 12:17:27

Hallo a kételkedőknek elárulom a lakóautózás a legolcsóbb utazási mód csak
jól kell csinálni. Ha a személyautód helyett egy furgont vagy platós kocsit veszel akkor hétköznap sem kell izgulnod hogy befér e a cucc a kocsidba hétvégén
(nem csak nyáron) szinte ingyen utazhatsz.Egy furgon berendezése házilag
max 100 000 ft,egy pick up-ra való dobozt
össze lehet hozni 500 000 ból és nincs is több költség. Ha drága a kemping nem kell bemenni,nekem nincs tusoló a kocsimban ezért 3 naponként befizetek,ha
lenne csak vadkempigeznék,Törökországtól
Albánián át Maliig mindenhol lehet.Ha a kocsid véletlenül terepes(mint az enyém)
a legjobb tengerpartokon nyaralhatsz ingyen és akár egyedül. Felejtsétek el hogy egy lakóautó évi két hétre kell én évente 50 szer alszom benne.www.hasznaltauto.hu/1975097_gaz_gazella_2006

ühüm 2008.06.20. 12:22:24

Egyszer az egyik kempingben egy luxus módon berendezett hatalmas emeletes buszt láttam.
Fehér bőrkanapé a nappaliban bordó tapétával... meg hasonlók...! :)

ühüm 2008.06.20. 12:25:03

Minci: Amúgy jellemző, hogy a sóher lakóautósok letelepednek a kempingek közelében, aztán ingyen járnak be zuhanyozni. :)

Minci 2008.06.20. 12:50:45

Ühüm: Igen mi is voltunk így egyszer Horvátiában 2 fő 9 nap 7000 ft +üzemanyag

kövicsík 2008.06.20. 12:55:26

Biztos nem vennék, inkább bérelnék egyet!!! Ócsóbb is és nem kell kerülgetni az udvaron.

b[ALien] 2008.06.20. 13:27:34

Ennyiért sztem a büdös életben nem fogod eladni :)

topper 2008.06.20. 13:33:01

caravaning is gay

yoshida 2008.06.20. 17:30:21

Ez a lakóautó verseny a TopGear régebbi adásából illik ide:

youtube.com/watch?v=gourYCpaJLU

Vasárnaptól TopGear 11-es széria :)

(ennek a lakóautós résznek a végén volt egy luxus busz, aminek a belsejében egy Wiesmann GT kocsi csücsült, sajna ezt nem találtam meg a Youtube-on, pedig ütős videó)

lecso 2008.06.20. 18:14:20

Na, úgy látszik nem csak én álmodozom ilyenekről... 8D

T-boy (törölt) 2008.06.20. 18:21:56

Német rokon jött személykocsi helyett lk.-val,autópályák elkerülésével.Minden
kastély,szép vidéket végigjártak,amit el
szoktunk kerülni pályán.Ha van idő,nincs
jobb/olcsóbb/mód a csavargásra.
De tengerpartra lemenni,ahol tömegével van
bérelhető lakókocsi,amit egy traktorral
átvontatnak Neked az út másik oldalán lévő
kempingbe,nem sok okosság van.

qualetaet 2008.06.20. 19:45:46

Kurva jó lehet három hétig ,2 négyzetméteren fürödni meg kulázni egyszerre. 40 fokban ,klíma nélkül meg az álmok netovábbja. Ha meg kedved szottyan morellni egyet anyucival az éjszaka közepén,kikötöd egy pórázzal szegény gyereket a fához ,amelyiken a gatyák száradnak.
Ha meg pár napig zuhog az eső, a gatyák idebenn száradnak, a morellás meg picsába...
30-40 ezer euróért igazi okosság,( használtan is min. ennyi lehet a képen látható jármű ) á la Rácz Tamás.

A további képeken lévő "rabszállító"-kat még a Máltai Szeretetszolgálattól is selejteznék...

qualitaet 2008.06.20. 21:19:16

norbi
Honnan tudod? :DDDD

Egy jobb Pershing vagy Azimut árából ki is jön.

EuraMobil 2008.06.20. 22:35:52

Namármost.A miénk,totál,totálisan 4.7 milla volt,ebben benne van a teljes felújitás amit az előzőkben írtam,+ hazahozatal(hamburgbol)
wohnmobil-galerie.de/page_deutsch/index.htm
+ a reg.adó,forg.helyezés.
nem tartjuk se kertben sem sehol.Nem köpik és hugyozzák le,még nincs gyerekünk úgyhogy sex festig.
Benne lakunk,és így is terveztük ezért vettük.
"Menjünk a mediterránra lakoverdával kempingbe dolgozni"
így is lett.Ha két évet lehúzunk visszahozza az árát.(500 eurós lakbérrel számolva,és hidd el ,ez itt minimum ennyi)
Ha esik az eső elázik a ruha,ez így van!de hol nem?Vettünk az autóhoz kemping mosógépet,a hátsó raktárba az elősátor mellé faszán befért.
2 nm en zuhanyzunk és kulázunk ez igaz,de hidd el nagyon bejön.A kemping ahol vagyunk rendelkezik egy személyzet részére fentertott felparcellázott résszel.Mi vagyunk az egyetlen lakóautósok.A személyzet többi része úgyneveett mobilházakban lakik,van tenelye meg minden,gondolom mikor idehozták őket a kerekeketz lekapták és kibakolták őket,a többieknek van egy épület női-férfi fürdő zuhanyzó.Nagyon korrekt az is egyébként.De mi mikor felkelünk,a saját két négyzetméteremen kulázok,és fürdök kv után,míg a többiek kicapéatnak a közösbe elnyűtt reggeli fejjel.Ráadásul ők 90 eurót fizetnek/kopp mert ugye a héderért is potyáznak,míg nekünk csak 30-30= 60 mivel az autocaravan a miénk.
2500 kmre vagyunk Budapestől,7 napig jöttünk mikor lefixáltuk neten a melót,minden este valami dög helyen faluszélén szunyáztunk,naponta feltöltöttem és ürítettem a tartályokat.
Az autó 12-13 liternél nem fogyasztott többet,faluszélén kispiacon,közértben mindig friss kenyér és a többi,a gázpalackot még Mo.-n töltöttem utoljára egy autógázkútnál,van a palackhoz átalakitó csatlakozás(nem legális.).
Az igaz ha csak két hétre mennél nyaralni,akkor ne vegyél béreljél.
De amúgy nekem senki ne szórja a negatív port,hogy kölyök kikötve,meg morellázás,meg eső...
Most itt ülok kint az elősátorban és a laptopon fórumozok Wi-Fin amit persze ingyé bingyé ad a cég szintén.
Kapjuk a a halózást a személyzeti ebédlőben délben este.
Ketten kaszálunk 2600 eurt.
És a drágám éppen krumplistésztát rittyent még az otthnról hozott pirospaprikából.Ja mert hogy az autó hátulján lévő oldalsó raktárak egyikében csak hazai.Torma,erőspityu,pirospaprika,meg egyebek,cabrnet sauvignonok,kékfrankosok,rizlingek vannak rogyásig.
Szóval a lakóautózás fasza.
Libertad total!
Béreled,vagy a tiéd mind1.Király.Király mert a többi lakóautós integet neked.Király mert míg a pályán a szerbek,románok,és a többiek által szétszart wc ben kell könnyítened magadon,ha lakóverdával vagy mindig a saját fasza révásodba nyomhatod.
És még sorolhatnám,,,,....órákon át.
Tehát ha nem próbáltad ki kell próbálnod,ha meg már próbáltad tudod miről beszélek.
a kemping:
www.campinglamarina.com/
Az autó:
picasaweb.google.com/box.spain/EURAMOBIL745TL199305135000km?authkey=6ngHudYV7pw

Rocko- 2008.06.21. 00:56:31

qualetaet 2008.06.20. 19:45:46
"Kurva jó lehet három hétig ,2 négyzetméteren fürödni meg kulázni egyszerre."
meglátogatnálak szívesen, csak előtte meséld el, h mire jó neked az 50 négyzetméteres wc-d. hjah, h ez mobil és praktikus? gondolom ez zavar. a szarod meg otthon is büdös.
"40 fokban ,klíma nélkül meg az álmok netovábbja."
miért, otthon klíma van? amúgy ezekbe is szerelhető klíma simán, utólag is.
"Ha meg kedved szottyan morellni egyet anyucival az éjszaka közepén,kikötöd egy pórázzal szegény gyereket a fához ,amelyiken a gatyák száradnak."
hát aki így bánik a gyerekével, annak nem is szükséges, de örülök, h ti leberális szellem nevében hagyjátok, had nézze a gyere, ahogyan kufircoltok.
"30-40 ezer euróért igazi okosság,( használtan is min. ennyi lehet a képen látható jármű ) á la Rácz Tamás."
nem kötelező megvenni.

qualitaet 2008.06.21. 16:14:36

Rocko

Nyugi-bugi komám, ne húzd fel magad!

Én az esetek túnyomó részében rögvest lenyomom az öblítő billentyűt,nemigen szagolgatom, legyek a világ bármely fertályán.
Gyere bátran, bár csalódni fogsz, mert szerény hajlékom,azon belül is a reterát építtetése alkamával nem a Burj Al Arab prospektusát dörgöltem a kivitelező ormánya alá.
De azt mindvégig szem előtt tartottam ,hogy zúzódások nélkül tudjak némi papírhoz nyúlni a csészén kuporogva.
A felegyenesedett tisztálkodásról nem is beszélve.
Van idehaza klíma, de ez szerfelett soványka vígasz lehet 1-2 ezer km-rel arrébb, egy felforrósodott dobozban számomra ,a vadidegenekről nem is beszélve.
A klíma utólagos beépítése nyílván csak csökkenti a költségeket , a grátiszként kapott villanyáramról nem is beszélve.
Csatlakozni meg ugye minden útszéli bokorban lehet.
A kiskorúak előtti szeretkezést látom te sem preferálod, a csemeték kikötözéséről nem is beszélve.
Ellenben elfelejtettél nyilatkozni háborgásod közepette, a harmadik megoldást illetőleg...

Nyílván azért mert túl komolyan vetted a szaros kis véleményem.
Pont úgy nem kötelező egyetérteni,mint ahogy egy lakóautós kaland sem reám nézvést.

Obil

A te szitud véleményem szerint,köszönő viszonyban sincs Rácz féle konstellációval,amit én kritziálni bátorkodtam.

Az első képen látható jármű értékét 30-40 ezer euróban (inkább 40)jelöltem meg amely honosítás költségeivel megtűzdelve sehogy sem 4.7 mio. , a tiéddel ellentétben.

Gyermekkel - mint írtad volt - nem rendelkeztek.Így a zavartalan sex problémaköre is kilőve.

A pénzköltés vagy kereset ellentétpár jelentését gondolom nemigen kell magyaráznom.

Ez is árnyalja némiképp a képet.

Bízvást jól érzitek magatokat, ez a lényeg. Jó szórakozást!

sirT 2008.06.21. 17:04:23

hallo!
a hollandoknal a lakoautozas nemzeti sport..
itt telen nyaron mennek a csaladok a 3 napos hosszu hetvegetol; a 2hetes vakacioig mindenhova..
de egyebken t nem nagyon ejszakaznak az ut mellett, vagy parkoloba, beallnak szepen a campingekbe;mertaz szebb helyeken van minden faluban.
es minden 3. csaladnak sajat lakoautoja van!!! ez nem az olcso nyaralasrol szol ez eletforma. a berlet egy hetre 600 €-tol indul, es ha beleszamolod, hogy kb 3 naponta beallsz ejszakazni egy kempingbe tartalyokat uriteni-feltolteni.
nem jarsz jobban, mintha bed&breakfast-ben ejszakaznal...
de erdekes latni , hogy az olaszok itt lakoautoznak belgiumban, hollandiaban, a hollandok meg mennek le delre, spanyolo.-ba, portugalba franciao.ba
jo ez en is elveznem:))

Gecsatt 2008.06.21. 20:15:40

tildy:

Szidtuk, mert az E6-on felfele, amikor összeverődik a lakóautósokból vagy 20, és képtelen vagy megelőzni egy ekkora konvojt, akkor az elég elkeserítő. Amúgy meg Norvégiában az autópálya (az a 400km...) 110km/h, a közút meg ha jól emléxem 80. Az tény, hogy egy mellékúton, a fjordok közt kanyarogva nem is nagyon lehet gyorsabban menni, meg aztán látnivaló is van bőven. Visszamennék...

Rocko- 2008.06.22. 10:46:21

no, hagyta magamnak kis idő lenyugodni. :)

qualitaet, komám!
"Én az esetek túnyomó részében rögvest lenyomom az öblítő billentyűt,nemigen szagolgatom, legyek a világ bármely fertályán."
szted nem ezt teszik meg a lakókocsiban? ott nem lehet légfrissítő? mellesleg a lakókocsikban van biológia feldolgozó budi. de ezt majd a gyakorlattabbak elmondják. :)
"Gyere bátran, bár csalódni fogsz, mert szerény hajlékom,azon belül is a reterát építtetése alkamával nem a Burj Al Arab prospektusát dörgöltem a kivitelező ormánya alá."
no de akkor miért elvárás ez máshol? :)
"De azt mindvégig szem előtt tartottam ,hogy zúzódások nélkül tudjak némi papírhoz nyúlni a csészén kuporogva."
ez mindenképpen dícséretes, irónia nélkül.
"A felegyenesedett tisztálkodásról nem is beszélve."
a lakóautókban van zuhany. :)
"Van idehaza klíma, de ez szerfelett soványka vígasz lehet 1-2 ezer km-rel arrébb, egy felforrósodott dobozban számomra ,a vadidegenekről nem is beszélve."
klíma a lakóautóban is van, a legtöbbjében biztosan. annyira, h -20 fokokat is lazán kibírá, gondolom nyáron is teszi adolgát.
vadidegenek? hát, ez megesik, ha az ember közösségbe megy, és nem burokban él. :)
"A klíma utólagos beépítése nyílván csak csökkenti a költségeket , a grátiszként kapott villanyáramról nem is beszélve.
Csatlakozni meg ugye minden útszéli bokorban lehet."
a klíma az fogyaszt, mindenhol.
mehet 220 voltról és az autóról is, mint ahoyg normál kocsiban is, nem csak akkor megya klíma, ha hozzámadzagoljuk egy házhoz. :)
"A kiskorúak előtti szeretkezést látom te sem preferálod, a csemeték kikötözéséről nem is beszélve."
mindent meg leeht oldani, ahogy otthon. :)
"Ellenben elfelejtettél nyilatkozni háborgásod közepette, a harmadik megoldást illetőleg..."
ami?

"Nyílván azért mert túl komolyan vetted a szaros kis véleményem."
na most döntsd el mit szertnél? szaros ksi véleményed legyen vagy komolyan? én utóbitt tettem, emberszámba vettelek, bár lehet hibáztam.
"Pont úgy nem kötelező egyetérteni,mint ahogy egy lakóautós kaland sem reám nézvést."
nem kötelező egyetértenünk, persze csak ezt a zsigerből jövő negatívitást nem szeretem, ami egyből átsütött az írásodon.

okoska · http://www.kalandrover.hu/ 2008.06.22. 11:18:47

A lakóautózás jó!

Kempingelni akartunk, de mivel az osztrákoknál sincs látnivaló, és ott is mindenki útálja a lakóautózást, ezért az összes estére útbaeső kemping tele volt. Hát nem maradt más, mint megfürödni "házon" belül, vacsorázni, majd ajtót magunkra csukni és nyugovóra térni.

Komolyan szerettünk volna drágán utazni, de nem sikerült. Az osztrák körút a gázolajon kívül 5 ájeró és 99 cent volt, mert kifogyott a fényképezőgépből az elem
:))))))))

Cornucopia 2008.06.22. 11:23:02

A cikk nyomán én is elábrándoztam hogy jó lenne-e egy ilyen utazás. Egyik barátomnak volt egy ilyen kölcsönözhető darabja, lebontotta egy kamion hátúlról, naná hogy külföldön, 3 hónap volt mire kifizették nagy nehezen.
De a lényeg, csak akkor éri meg ha évente legalább 100 napot használatban van, de akkor sem nagyon. Fogyasztás, autópályadíj a duplája, fenntartani egész évben többe kerülhet mint bérelni 2 hétre (amortizációt elfelejtve is)
Én maradnék a szálloda-appartman variációnál. Ha meg szép helyre vágyok odamegyek autóval :). Lakóautót sok helyre be sem engednek. Pl: Monacót nem szivesen hagytam volna ki. Szóval szerintem ha valaki a fíilingre hajt akkor is erősen meggondolandó a sok szopás miatt (lakóautó=vörös posztó a fosztogatók szemében is, nyilván ott a lové :() Egy 1 millás lakóautó pedig kemény kendácsolást igényel folyamatosan, na és 80-al menni az sem egyszerü, kell is az ágy, mert az embernek az élettől is elmegy a kedve amikor a kamionok elhúznak mellette :(.
Akinek ez bejön csak irígyelni tudom, mert neki bejött az élet, ha ilyen helyen is tudja jól érezni magát :)

okoska · http://www.kalandrover.hu/ 2008.06.22. 13:15:50

"csak akkor éri meg ha évente legalább 100 napot használatban van, de akkor sem nagyon. Fogyasztás, autópályadíj a duplája, fenntartani egész évben többe kerülhet mint bérelni 2 hétre"

Bérelni a gazdagok szoktak. Ha átléped az országhatárt a két hét bérelt autóval nem jön ki egy gurigából. Ha ennyi pénzem lenne értelmesebb dologra költeném.
Nyilván az vesz ilyet, aki legalább 100 napot használja.
Fogyasztás: ellentmondásba keveredtél, mert minél kevesebbet használják, annál kevesebb nafta fogy :))
Autópályadíj D1 szgk, ugyanannyi.

"na és 80-al menni az sem egyszerű, kell is az ágy, mert az embernek az élettől is elmegy a kedve amikor a kamionok elhúznak mellette :(."
Van benne valami. Nekem is elmenne a kedvem, hogy csak mennék-mennék suhannak mellettem a szalagkorlátok autópályán 120-160 között, aminek már az összes alkatrészét fejből tudom, ráadásul szinte hallom, ahogy csurog a mérhetetlen mennyiségű üzemanyag "értelmetlenül" a motorba. Nyilván jó az autópálya azoknak, akik pl. kamionnal nagyon messzire utaznak, és szükséges a stabilan magas átlagsebesség. De ugye most nyaralásról társalgunk!
A fogyasztást pedig egy ilyen úton, hegyen-völgyön 50-100 km/h közötti tempóval lehet számolni típustól-márkától függetlenül 8-9 liter. Ha valaki autópályán megy az odavaló tempóval egy sima szgk-val, akkor az kb. ennyi, vagy benzinessel kicsit több. :))

Amúgy én meg repülőre nem ülnék, mert drága, környezetszennyezőbb, és ha nyaralni mennék, akkor látni is szeretnék, nem csak az előttem lévő ülés háttámláját..........ha már ugye ilyen "szolgáltatásért" fizetnék. Persze, aki seftelni megy, annak jó a repcsi, mert két bótolás között lehet aludni:))

A dugás is megoldható. A gyerekeket simán rá lehet beszélni, hogy ha egy hónapig otthon ők mosogatnak, akkor megengedjük, hogy a nyaralás alatt kint sátorozhatnak. Nézőpont kérdése, hogy kinek mi az élmény. Nekünk már macera a sátor, de a gyerekeknek, hajjaajjjj :)))))

Cornucopia 2008.06.22. 14:27:14

Okoska: én nem szeretem a repülőt, + nagy a család is, ezért megyek autóval.
Ha ugyanúgy mész egy személyautóval (mikrobusz) és egy lakóautóval akkor a lakó -márcsak a súlya miatt- 1.5-2X annyit fog zabálni ugyanazon az úton, továbbá én nem vagyok kiváncsi mi történik útközben, mert azért megyek oda ahova, mert oda szeretnék menni :)
"Autópályadíj D1 szgk, ugyanannyi." ja Magyarországon, de nézd meg a szerbeket, franciákat, olaszokat stb. És ha iccaka jönnek a kedves tolvajurak megnézni mi is van a guruló házba, na akkor van igazán nagy baj, mert ha ott találnak akkor életveszélyes pályán vagy. Én egyszer egy autópálya parkolóban leálltam egy kicsit aludni, arra ébredtem hogy 5 fekete fickó megáll (Franciaország) és baseball ütőkkel, késekkel, a kocsi felé tartanak, még jó hogy elég kényelmetlen alvásra a vezetőülés, ezért a fickók mikor meglátták hogy ébren vagyok visszafordultak, de nem kivánom senkinek az élményt, soha többet parkolóban, nekem ez jó lecke volt...

Cornucopia 2008.06.22. 14:41:11

Még valamit, nekem az utazás egy szükséges rossz, nem élvezem, hogy odaérjek ahová elképzeltem. Előfordúlt már 2500km is egyhuzamban, amikor már a redbull sem segít átveszi a feleségem 2-3 órára. Én csak tankolni, brunyálni és kajálni állok meg- átlagban is 100 felett haladok-, ezeket meg jobb megoldani egy autópálya wcben -legalábbis nyugaton- szerbiában nem. állok meg csak ha megállítanak :). Az országúti szakaszokon nagyon jónak számít egy 50 km/h-s átlag is :(, ezért nem szívesen, de megfizetem a pályát, de ettől színes a világ :)

qualiaet 2008.06.22. 15:21:18

Kedves Rocko!

A legfontosabbat tisztázzuk eledjére, a "zsigerből jövő negatívitást".
Nos erről szó nincs a lakóautózás tekintetében ,ha nem is művelném, semmiképp sem vélekedek úgy mint hiszed.
Oltári nagy baromságnak tartom viszont az képen látható járműre 12 gurigát elkölteni ,majd kompromisszumok sorát kötni ennyi lóvéért. Tudom bérelhető is ,arról sem vélekedem másképp.
A filléres ótvarokkal meg Budapest közigazgatási határát átlépni is felelőtlenségnek tartom, nemhogy eltölteni bennük akár egyetlen éjszakát is.

Bízvást én fogalmaztam rosszul,ezért volt kissé félreéerthető,hogy én a vadigegeneket azért emlegettem ,hogy számukra még soványabb vígasz ,hogy klímás a házam vagy sem.
Legkevésbé sem a 7 csillag az elvárás,(ázé' az sem lehet rossz )de én tudnék némi nemű átmenetet is.
A gépkocsik klímaberendezése működési elvével is tisztában voltam már több mint negyedszázaddal ezelőtt is , hála Apám autóinak.
Ellenben tisztában vagyok azzal is ,hogy egy ilyen "bárhol megállok, azt csinálok amit akarok" az estek túlnyomó részében korlátozottan kivitelezhető kellő infrastruktúra hiányában.

A klímakérdés margójára csak még annyit, ha nincs áram , (vagy olyan kempingben vagy ahol korlátozzák az áramfelvétel mértékét,ilyenről is hallottam már, de te mint szakértő tuti) nem biztos ,hogy bölcs dolog (üzemanyag, amortizáció ,stb.)egy álló éjszaka járatni a motort ,ha másért nem az általad is említett közösségi szellem fogalmát elismerendő, a többiek nyugalmát nem zavarandó. (zaj ,kipufogógáz,stb.)

A "harmadik megoldásra" gondolom valahol a "mindent meg lehet oldani mint otthon" c. véleményedet szánod.
Nos, mondjuk Lisboa mellett kb.3300 km-re hazulról ez nem biztos,hogy működik.

Jól esik ,hogy emberszámba veszel ,de semmiképpen se úgy tedd, hogy a szaros évleményemet a lakóautósok komplett lehülyézése képpen értelmezed.
A "nem kötelező" is a Te dumád, én csak válaszoltam.
A cikkben bemutatott végleteknek szólt a kissé epés megjegyzésem,nem kívántam elsőre ilyen hosszan árnyalni a véleményem ,tán most már világosabb.
Azt hittem ,hogy itt ennyi humor belefér.

Fischer 2009.09.09. 20:55:20

Hm...
Le vagyok maradva, mint a borravaló...
Mentségemre szóljon, hogy míg ti itt beszéltetek a lakóautózásról, addig én megvettem az asszonnyal a miénket dojcsországban.

3,5 tonna, 7,3 méter hosszú, 3 tengelyes, mint euramobilé, csak ez frankia és szívódízel 2,5 - ös.

látom, aki lakóautót, lakóautósokat fikáz, annak fingja nincs a lakóautózásról.

azt is látom, mennyi szakképzett "lakóautóépítő" és "szerelő" van itt, aki ismeri pl. a motor hajtotta autóklímák működését és ez alapján alkot véleményt a lakóautóba épített klímákról, amik természetesen ezek után teljesen más alapokon működnek... :-)))

na mindegy, lakóautózni jó.

tapasztalat!... :-)))

a miénk személyautó, annak megfelelő sarcokkal (adó 7000/év, személyautós matrica kell az autópályákra, már ha odafanyalodunk), biztosítással. (14 ezer/ negyedév)
a fogyasztás 10 liter gázolaj/100 kilométer, ami összességében duplája a személyautónk fogyasztásának, de töredéke a szállásköltségünknek.
üzleti szempontból is megérte tehát megvenni az autónkat, ami a hiedelmekkel ellentétben nem volt egetverő árú és regadójú, de jó állapotú.
800 ezer forintnak megfelelő euro, és 440 ezer forint a magyar papírozás, mindennel együtt...
a vizsgára hozzá sem kellett nyúlni, azóta már futott nagyjából 20 ezer kilométert és hibamentes...

akit érdekel a lakóautózás, javaslom, bátran vágjon bele, ne törődjön a sok hozzá nem értő okoskával.
süti beállítások módosítása