A gyorskötöző megmentett

  2008. június 17. - Égő Ákos

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:00

2000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00

A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél

Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00

A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a

Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00

Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem


Hazafelé tartottam a Solo - első magyar hibridautó - bemutatójáról az ezres Monsterrel az M1-M7 bevezetőn. Éppen az elektromos autóról elmélkedtem, amikor menet közben leállt a Ducati. Szépen kisoroltam a leálló sávba, és már gurulás közben megállapítottam: itt  bizony elment a villany. Na tessék, elég csak rágondolni.

Először a csatlakozókat néztem át, de igazából tudtam, mi a gond. Többször volt már olyan, hogy induláskor se kép se hang. Ilyenkor a Monster két reléje közül az egyik megsemmisült. Az érintkező tisztításával többnyire javítható volt a hiba, de volt, hogy csak a relécsere segített. Ez a hiba viszont eddig mindig csak induláskor jelentkezett, menet közben soha.

Levetkőztettem a motort, a tankot hátrahajtva elég gyorsan hozzá lehet férni a az injektorvezérlő komputerhez - ami a városi legenda szerint egyes Punto elektronika - és a relékhez. Megtapogattam, és valóban meleg volt az egyik Siemens relé háza. A motor kulcsával szétpattintottam, és már láttam is, hogy el van égve a tekercs.

Fellélegeztem, ezzel a motorral már hazamegyek.

A csupasz relét visszaraktam a helyére, bal kézzel összeszorítottam a mágnest és jobbal indítóztam. Beindult.

Persze papírt is tömködhettem volna a relébe, vagy az érintkezőket is elhajlítgattam volna, ne adj' isten a relét kivéve egy darabka dróttal rövidre zárhatnám a lábaknál, de nem, ááá dehogy. Mindig van nálam gyorskötöző. Hogy mennyire csodaszer, arról már értekeztem a Volvo lámpájának gányolása kapcsán.

Gyorskötöző mindenkinél van

A tanktáskában különböző méretűek álltak rendelkezésemre. Egy vékonyka kötözővel körbeszorítottam a relé mágnesét mintha az húzott volna be, majd visszahelyeztem a helyére. Tökéletes lett. Felöltöztettem a motort, és indulás.

Egész közel volt egy Ducati szerviz, de mondom, csak nem veszek megint 1800 Ft-ért ilyen relét, amikor bármilyen újabb autóban akad, ezért inkább érdi Saab-szerelőm felé vettem az irányt. Popovics Laci egy darabig nézegette a szétégett régi relé lehántott házát, majd eltűnt a kertben. Egy 9-5-ösből szedte ki a kicsit méretesebb, de ugyan olyan lábkiosztású GM-gyártmányt.

Még a kapu előtt beleraktam, és ahogy számítottam, hibátlan. Legalábbis a következő szétégésig. Kíváncsi vagyok, ez meddig bírja. Bár igazából arra lennék kíváncsi, mi a bánattól megy így tönkre. Mert mondjuk azt elfogadom, hogy melege van a léghűtéses motor felett a tank árnyékában, de akkor miért hidegen pusztultak régebben?

Az új GM és a régi szétégett Siemens relé

Egyébként a Monster hadi lábon áll saját elektromos rendszerével. Szerencsére eddig nem volt vele komolyabb bajunk, de szétcsúszó vezetékek, és egyéb apróságok rendszeresen adódnak. Például négy év alatt az önindítót háromszor nyírta ki a kompresszió.

Mindezek ellenére imádom, nekem találták ki. A vezetési élmény, a hihetetlen nyomaték páratlan. Aki ismeri és szereti a Ducatit, annak nem kell magyaráznom, miért, aki meg nem, annak felesleges. Nekem nem kéne másik motor.

Azért a szétégett relét a gyorskötözővel odaadtam az ikreknek, had tanuljanak. Össze is vesztek rajta.

Először Hubáé volt, de végül Csongor szerezte meg az értékes darabot

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr35524918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

c 2008.06.17. 09:38:43

olasz. ez ilyen. ettol jo! :-)

ommm 2008.06.17. 09:39:53

Na, most mi lesz. A relé pedig Siemens.
Hajjaj, mindjárt robban :)

gondolatbetyar 2008.06.17. 09:41:33

a relére rá van írva, hogy 3 éves kor alatti gyereknek nem adjuk, mert lenyelheti

gondolatbetyar 2008.06.17. 09:43:48

amúgy szerintem nem a hideg nyírja ki őket, hanem leállítás után a meleg motoron nincs léghűtés

Rave 2008.06.17. 09:54:28

Azért megnézhetnéd voltmérővel is. Vagy télleg melege van, vagy nem teccik neki a feszültség.
Esetleg szkóppal megtekinteni a fesz.tüskét indításkor. De ez már kívül esik a gány kategóriából.

Gulyás G 2008.06.17. 09:55:07

Betyár:

Azér van rajta a gyorskötöző, hogy a gyerek ne nyelje le.

Illetve ha megis lenyelne, annal fogva ki lehessen huzni.

zöldi 2008.06.17. 09:58:36

Ákos, minden tiszteletem, hogy hajlandó vagy ennyit szopni egy motorral.(olvastam a népítéletet is...)

karlmann 2008.06.17. 10:17:25

Azt se ártana megnézni, hogy mindig csak az az egy döglik, vagy a másik is szokott?

PZ 2008.06.17. 10:17:44

"Illetve ha megis lenyelne, annal fogva ki lehessen huzni."
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!

zon 2008.06.17. 10:26:49

A Monster a legszebb motor a világon.Vágyom rá.De el tudnám képzelni mondjuk a Yamaha TDM blokkjával és elektromos rendszerével...

hottentotta 2008.06.17. 10:33:29

Azért ha én lerobbannék az autópályán, az utolsó dolog az lenne, hogy leállnék fényképezni a leállósávon.

RWD 2008.06.17. 10:47:35

"Illetve ha megis lenyelne, annal fogva ki lehessen huzni."
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDddddddddddddddd

Bx 16TRS 2008.06.17. 10:52:18

ommm:
A szímensz nem francia-olasz-kínai közös vállalat? De amúgy, ha német lenne se azért menne tönkre, mert rossz, hanem mert olasz gépben van. :-))

(egyébként valószínűleg nem a relék szarok sorban..)

Don 2008.06.17. 11:00:03

Ez allat jo bejegyzes volt, van benne SAAB meg olasz motorok :)
En inkabb Apriliat vennek, bar az a Ducatihoz kepest valoban sterilebb erzetre.

CSL 2008.06.17. 11:02:42

"...el tudnám képzelni mondjuk a Yamaha TDM blokkjával és elektromos rendszerével..."
Gyilkos!! A Ducatiban igen is jó blokk van jobb mint bármelyik rizskályha!:) Egyedül a Ducatiban van Desmotronic és ettől jó!:)

86c 2008.06.17. 11:25:52

jó, akkor keressen bele japán relét. nyílván az nem fog szétégni...

szálka 2008.06.17. 11:41:45

talán érdemes lenne venni egy marék relét és azt is tartani a gyorskötözők mellet a tanktáskában :D

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.06.17. 11:47:43

Ha ez rendszeresen előfordul, hibát megkeresni, vagy poroltót rendszeresíteni a motorhoz, mer baj lesz.

stevee 2008.06.17. 11:49:52

Ez tényleg jó ötlet. Ha nem felejtem el én is fogok tenni gyorskötözőt a kocsiba. Habár én villamoskötegelőnek hívom.. : )

munga 2008.06.17. 12:14:35

Eredeti nevén ezt kábelkötegelőnek hívják

korzo 2008.06.17. 12:22:56

Erős az, de azért egy villamost nem bír el... :o)

stevee 2008.06.17. 12:23:30

Igazad van, tényleg az. Hiszen minek a villamost kötegelni? : ))

szófogadatlan prókátor 2008.06.17. 13:34:39

munga: igen, igen, IGEN!
ha egy "amatőr" mondja legyen, de egy szak oldalon gyorskötözőnek nevezni egy abszolút találó névvel megáldott eszközt? Nem értem...
Biztos ez is azért van, mert utálom a motorosokat.

zöldi 2008.06.17. 14:15:35

Mi az a desmotronic, valami új autómata váltó? :D

niches 2008.06.17. 14:24:02

a relé a nagy átfolyó áramtól megy tönkre, azaz azt kellene tudni, hogy milyen kört kapcsol, ami ennyire nagy fogyasztó...itt kell keresni a hibát. Illetve másik lehetőség, hogy nagyobb áramot bíró relét kell belerakni.... a léghűtéses motornak ehhez nem sok köze van, hacsak nincs ott annyira meleg, hogy lefolyik a relé :D

szófogadatlan prókátor 2008.06.17. 14:26:12

bocsi, a nagy áramtól a relé pogácsái égnek össze, nem a tekercs. Esetleg töltési feszültséget kellene mérni.

Karmadealer 2008.06.17. 15:26:39

Én kábelbandiként ismertem

kori 2008.06.17. 15:59:32

Kábelkötegelő, gyorskötegelő, egyre megy.
zöldi: és ha automata váltó lenne, akkor mi van? A Ducati DesmoDromic egy nagyon spéci szelepvezérlési mechanizmus.
en.wikipedia.org/wiki/Desmodromic_valve

Rocko- 2008.06.17. 16:06:41

Gulyás G 2008.06.17. 09:55:07
eddig azt hittem, h a horgászás egy unalmas dolog. :)

Kifordított kacagány 2008.06.17. 16:48:24

én is a fél marék relé a kábelkötegelő mellé megoldást javasolnám. ennél egyszerűbb megoldás nincs.

akos696 2008.06.17. 17:13:27

Na, én ezért vettem Hondát. NEm akarok a leállósávba, tegyük fel tök sötétben barkácsolni, mindíg pótalkatrészt magamnál tartani, és minden előzésnél rettegni, hogy vajon megáll-e a technika, vagy majd csak a következőnél. Igaz, hogy a régebbi Hondáknál a fesszabályzóval volt gond, de csere után, vagy egy pchűtőventi ráapplikálása után ez is megszűnt. Azt viszont nem értem, hogy az olaszok hogy a büdös f**ba nem tudnak rendes elektronikát csinálni. Szedjenek szét egy Hondát, vagy akármit, másolják le, nézzék meg, hogy ők hogyan szigetelnek, csatlakoztatnak, stb, de hogy 20 éve már ez megy, ez több mint elgondolkodtató. Mocikat telepakolják minden földi jóval, minőségi cuccokkal, de két kábelt nem képesek rendesen összedugni, vagy leszigetelni. És mindeszt persze horror áron. Kösz, de ez nem nekem való, hiába szeretek barkácsolni.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.06.17. 19:02:57

Hát igen, van egy veterán Hondánk is.
De a Ducati az Ducati minden nyűgével együtt.

AP (törölt) 2008.06.17. 19:05:53

szegény srácok..
szar lesz nekik árván felnőni, ha marad ez a motor a háznál

Virago1000 2008.06.17. 19:32:31

Szar Ducati, biztos filing meg minden, de ennyi penzert igazan osszedobhatnanak valamit ami nem Izs minoseg.

OFF
Ezt olvastatok ?
totalbike.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=71719

lrichard_ac 2008.06.17. 20:04:54

> Hazafelé tartottam a Solo - első magyar hibridautó - bemutatójáról

apropos: Scirocco bemutató Lissabonból lesz ?

BTO11 2008.06.17. 20:52:53

mi a faxnak még kötegelni 1 szar elégett relét???kár a kötegelőért!
érintkező meghajlit !oszt jó napot a cseréig.

qualitaet 2008.06.17. 22:30:12

17 éves korom óta nem motorozom ,így a témát is lebaszom ,viszont ez a két baba valami tündéri! Gratulálok!

István 2008.06.17. 23:23:31

qualitaet: hja, hát változik az ember érdeklődési köre idővel. :-)

nabazmeg 2008.06.18. 12:39:04

nemmindegy hogy oldotta meg? ügyes vót, oszt jónapot. Azmeghogy Ducatit szeret? Én sem ugatlak le, mer Borsodit iszol én meg az Ászokra vagyok rászokva :-))
eszem faszom +áll, kell itt fölöslegesen basztatni a másikat meg gyökérkedni.....

anti 2008.06.19. 07:37:43

...már megint belendült néhány napkeletrajongó "bölcs"...
Tessék máá bevésniii "élni és élni hagyni"!Nem leszólni más vasát!Kultúráltan csetelgetni!
-Jaa, az nem az ő műfajuk.

zootyo 2008.06.19. 14:48:13

kábelkötegelő = panduit

dextercapo 2008.06.19. 15:18:33

kabelkotegelo = recsi .
de tenyleg nem tudnak az olaszok elektronikat gyartani . annyira nem ertenek hozza hogy nem vesznek valeo cuccokat a gepeikbe , mert ugyanugy velekednek rola mint mi a magyarrol - inkabb megveszik a siemens-et ami egy ipari hulladek , vagy megveszik a japant (pl hitachi) ami vagy gyarilag szar vagy csak atcimkeztek a dobozt , mert az onindito behuzotekercs konstans problema . ugy tunik a nemeteknel es a japoknal is az "export minoseg" alkatreszben a "nagyon hasonlit,de szart sem er" szinonimaja .
egyebkent ne aggodj : a tulmelegedestol a rele tekercse megy tonkre . - ahogy latom itt is ez tortent - szanj ra par sarut es kabelt es a kritikus peldanyt helyezd hatrebb valahova az ules ala vagy elore a vaznyakhoz - ha ettol megoldodik , akkor erdemes lenne mondjuk valamilyen felvezetos megoldast bevezetni - az nem olvad el :)

anti 2008.06.20. 04:58:53

dextercapo!
Tudtommal a Renault felkérte priviben anno a Magneti Marellit, hogy fejlesszen v.mi szupergyors mot.vez. elektronikát nekik.Asszem 2x lettek bajnokok vele!Ennyit erről!
A méret és anyagcsökkentés az oka ezeknek a gebaszoknak.Aki látott már 1200-1600-as Ladát az tudja milyen relék voltak bennük.Na azoknak a fémházas reléknek a tekercse + a fegyverzete egy háborút is kibírt.Ráadásul javíthatók voltak /többnyire/.

Pasas 2008.07.27. 22:08:28

Igen, csak a Renault-ban 1 versenyt kell kibírnia. Tényleg borzasztó hogy évtizedek alatt nem sikerült egy normális elektronikát összehozni az olaszoknak. Szó mi szó a Monster gyönyörű!
süti beállítások módosítása