Bimmerek a lakótelepen

  2008. június 16. - Winkler Róbert Címkék: bmw x5

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


Fordítottam egyszer egy könyvet, Kis útmutató az élethez volt a címe. Általában utálom az ilyen recept az életre-típusú szakirodalmat, nálam Márai Sándortól Balázs Show Balázsig mindenki azonnal elássa magát, aki ilyet ír, persze óhatatlanul is lehetnek bennük bölcsességek. A Kis útmutatót valami amerikai faszi írta a fiának, aki egyetemre készült, és először csak néhány alapszabályt akart lejegyezni az okulására, az dagadt később könyvvé.

És hát nem is rossz a könyv, bár mondom, őszinte részvétem mindazoknak, akik egy ilyenből akarnak megtanulni élni. A legmaradandóbb szabály, mármint ami bennem megmaradt, hogy a lakásod legyen a lehető legdrágább, az autód a lehető legolcsóbb. A fószer nem nagyon fűzött magyarázatot a bölcsességekhez, igazi orákulumként csak kinyilatkoztatta, aztán mindenki szűrjön le belőle, amennyit tud.

Ezt rögtön átláttam: normális ember a lehetőségeihez mérten legdrágább lakást vegye, hiszen egyrészt abban kell leélnie az élete jelentős részét, másrészt az ingatlan egyben befektetés is, ami minimum tartja az árát. Az autó meg épp ellenkezőleg. És itt még kivételeket se nagyon lehet mondani, hogy ilyen-olyan érdekes veteránok milyen jól tartják az árukat, mert ez még tőlünk nyugatabbra is elég nagy lutri.

Szóval ehhez már régóta tartom magam. Lakást vettem hitelre, hiszen az albérlet díját úgyis ki kéne fizetni, akkor meg már a sajátomba ketyegjen. Közben elég olcsó autókkal közlekedtem, de ha jól számolom, és nem kavarom a különböző lakás/autó/évjárat-árakat, az autóm sose volt drágább, mint az aktuális lakásom piaci árának tizede. Nyilván van egy minimum, ami alatt nem érdemes autót venni, de ez inkább üzembiztonsági minimum.

Vannak szakmák, ahol valamennyire virítani kell, hogy az embert komolyan vegyék. De azt leszámítva, hogy egy rozsdától málló nagypolszkival megjelenő üzletfél valóban riasztó lehet, egy új Octaviánál vagy Corollánál drágább dolog teljesen felesleges. Bennem legalábbis nagyobb bizalmat kelt valaki, aki nem az autójával akarja megmutatni, mekkora császár. Hátha mennek csődbe a jövő héten valami teljesen irreális nagyzási ökörség miatt, például.

Viszont azok az autósok, akik itt parkolnak szerkesztőségünk közelében, a panelházak alatt, valószínűleg nem a Kis útmutató szellemében nevelkedtek. Akárhányszor megyünk ebédelni, mindig áll ott legalább egy X5-ös, de inkább kettő. Legutóbb meg is álltam fotózni, akkor vettem észre, hogy ez igazából három. Plusz még egy 5-ös Touring. A lakótelepi parkolóban.


Mi van itt?!

Megnéztem egy ingatlanos portálon, hogy errefelé, Újpesten hogyan mérik a panel négyzetméterét. Hát tízmillió felett (11,5) már 70 négyzetmétert adnak, kilátással a víztoronyra. Bármelyik lakásban éljen is a tulaj, jóval olcsóbb a kéró, mint az új X5-öse. Oké, ismerek embert, aki a békásmegyeri lakótelepen lakik, örökölt egy belvárosi lakást, majd mindenki megrökönyödésére nem beköltözött a belvárosba, eladva a panelt, hanem eladta a belvárosit, az árából megvette a szomszéd panellakást, és egybenyitotta a kettőt. Gyakorlatilag lett egy vadászkastélya a 8. emeleten.


De milyen érzés megérkezni a tízmilliós lakás elé egy tizenötmilliós autóval? Jó? Ennyi erővel egy aktatáska pénzt is tarthat az ember az utcán; azt se sokkal könnyebb ellopni.


Van egy autóhifis barátom. Az egyik plázában volt neki boltja, de eladta. Egy ideig jó volt, mert jöttek ezek a kopasz, gyúrós-kokszolós fukszos csávók, hogy például az X5-ösbe rakjon nekik nagy zenét. Rakott, fizettek, hozták a havert, az csak kipróbálta volna, oké haver haverja, persze, vigye. Aztán csak eltűnt a csávó, az autóban félmilliónyi cuccal, vagy előkerült, de letagadta, és igazából ez az egész X5-ös/fukszos/gyúrós szubkultúta erről szólt, hogyan kéne lenyúlni a másikat. Mert ugye igazából a bűnözés is munka, egyszerűbb simán simliskedni, kölcsönkérni aztán eltűnni, majd csak lesz valahogy. X5-ös meg már csak csajozáshoz is kell, hisz’ anélkül ki az ördög kíváncsi egy behízott nyakú, lélekben félnomád tulokra?


Szóval ez így, mint életmód, eléggé feszített víztükör. Egyébként se túl életszerű ez az új X5-össel a panelparkolóban-helyzet. Persze ha valaki tud egyéb magyarázatot, és valójában panelban lakni és luxusautóval járni tök ésszerű, érdeklődve várom.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr75514898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mek-lod 2008.06.16. 23:44:29

pedig hányszor megfogadtam, h. csak 'gyulavitéz' cikkeit fogom elolvasni...
ismét feleslegesen húztam fel magam
ááá

pipi 2008.06.16. 23:45:02

Megint milyen zsebeturkálós értelmetlen degenerát blog ez?Ja és még mielőtt, egy w123-as Mercim van!Miért nem a teljessen magyar hibrid autóról van szó?Winkler Róbi!Nem ismerek rád!!!

Csücsi 2008.06.16. 23:45:28

Már nem húzom sokáig Én sem magyarföldön... engem is vár Hollandia...csupán néhány hét...csak kibírom már valahogy :S

pipi 2008.06.16. 23:46:10

Boccs, akartam írni Robi.

Zoli 2008.06.16. 23:50:20

igaz nem nagyon lehet már ráismerni erre az oldalra egyre semmilyenebb. már csak megszokásból nézegetem hátha lesz valami jó cikk.de egyre kevesebb, sajnos.
Vissza a régi TOTALCAR-t!!!
Hol vannak a régi jó TV adások???

:((((

Best 2008.06.16. 23:57:45

Szerintem is már egyre semilyenebb!!
Nem tudtok 1 normális cikket létrehozni!!
Tényleg ti ezért menyit kaptok??
Mert ezt bárki meg tudja csinálni!!

Zoli 2008.06.17. 00:01:18

pedig nem is olyan régen még a kedvenc oldalam volt.ki kellene rugni egy két embert hogy felébredjenek!

Én nem akartam beszólni... 2008.06.17. 00:01:37

Én nem akartam beszólni, de ha már a Winkler Robi is mások zsebében turkál, akkor ott kurva nagy gondok vannak... Miért kell lealacsonyodni már neki is erre a szintre?

Ha X5-tel jár, és közben egy kibaszott koszostalpú csóró, akkor előbb utóbb úgyis éhen hal, úgy is kell neki...

A másik, hogy minek már megint külfölddel jönni? 4-5 meg 6 ezer eurót kereső ember, aki közben 2 milliós használtautóval jár, az talán még szarért is sorba állna, ha ingyen lenne. Ez a fajta átesik a túloldalra már, annyira szarrágó. És ne mondja senki, hogy ez úgy a jó, mert EGYSZERŰEN NEM IGAZ!!! Én nem azért dolgozom, hogy ne élvezzem a pénzem.

Amúgy ott is csak az irigy, mindig a "másnak vajon miből lehet?!" stílusú fikázhatja ("felvágós" - ti mondtátok) a BMW-t, vagy akármilyen márkásabb autót vásárlót.

Persze, 60 ezerből élő ne vegyen már BMW-t, hogy többnek látsszon, de mindenki arra költi a pénzét, amire akarja. Ezzel a cikkel is csak annyit értek el a totalcarosok, hogy ezentúl méginkább minden X5-tel járót ócsárolni és szidni fognak már csakazértis... gratulálok

1szerű 2008.06.17. 00:02:07

Sztem a kocsihoz adták a lakást ajándékba.. ;-)

EuraMobil 2008.06.17. 00:08:31

EuraMobil 745 (1993) ,5 hónapja a lakásunk és az autónk.
Most Spanyolba dolgozunk a párommal egy kempingben.
Vízért ,áramért,csatornáért,parcelláért 60 eurót potyázunk.
Ketten keresünk 2700 eurót.
Emellett ebéd vacsi a személyzeti ebédlőbe.
Brutálisan gazdaságos.
Az autó a 93-as év csúcsmodellje,van minden,minden van.
Két év alatt visszarántja az árát,ha 500 eurós lakbérrel+számlákkal számolok.
4,7 millióban van,úgy,hogy Hamburgból hoztuk,regadó,forg.helyezés,teljes szervíz,felújítás átbőrözés,1000W muzsika,új ágybetétek,szal full.
Előtető+sátor.
Teljesen belehabarodtunk a lakóautózásba.
Most ennek az ára otthon Kb.5,5 milla.
Két év mulva 4,5 milláért elpasszoljuk.
És veszünk valami amerikai 11 méteres dögöt.
Újabb két éves szerződéssel tán az is ingyé lesz.
De ha nem hát azt is leszarjuk.
Mert király ez így.
Panel,meg bömös.
A faszt ! Inkább egy Winnebago Georgy boy !

VAIOman 2008.06.17. 00:11:07

hat a regi totalcar tenyleg hianyzik, ha megfigyelitek, racz t.nek vannak csak tesztjei...

Zoli 2008.06.17. 00:14:45

Erről kellene egy rövid cikket írni. Miért is van így lepukkanva a totalcar?
hátha lenne egy két értelmes hozzászólás is, és talán visszakaphatnánk a régit!

pimi 2008.06.17. 00:19:49

A TC szerzoi akik ugye "autobuzik" mindig a mas farkaval verik a csalant ,fikazzak az uj autokat de leharcolt Toyota Runner,kiscapa,szaralfa,meg tudja a tokom meg mi a fene amibe boldogan belekapaszkodnak aztan meg megmagyarazzak ,hogy ez mer tuti.
Ha valaki a szar fizetesbol(orvos kozalkalmazotti ,az enyem volt amig otthon eltem)de osszekuporgatva megvettem az elso uj ,ezres suzukimat,keszpenzert(30 evesen)azt a boldogsagot semilyen hasznalt szar nem tudja visszaadni.Aki lehulyez,meg szamolgatja,hogy 2M ert milyen fasza hasznalt szart tudna venni az mindig ki fog maradni ebbol az erzesbol.Ugyanis: bemesz az "autoboltba" ,kivalasztod ,hazaviszed masnap.En igy vettem.Nem ment az okoskodas ,szamolgatas,nezzukmanmeg.
A cikkhez ez ugy kapcsolodik,hogy 8-tol negyig autobuzi vagyok,de autora azert nem koltok ,mert autot 2 M folott nem vesszunk.Azt hiszem ez W .ur hulyesege.A TC szerzoi-nek mar eleve csak hasznalt autokat kene gyartani ,az ujakat meg ugyis a kozonseg teszteli,legfeljebb nem irnak rola hulye cikkeket.

Balázs 2008.06.17. 00:20:38

1. Kinek mi köze hozzá? Ez a baj ebben az országban: az irigység, meg hogy mindenki a másik dolgával törődik, ahelyett, hogy a saját életét vinné előre.

2. Nem vagyunk egyformák: van, aki luxusingatlanra költ, autóra meg nem nagyon, mások meg luxusautóra, és közben elvannak egy normális, egyszerűbb lakásban (egy igényesen felújított, zöld környezetben lévő, 75 m2-es panel ugyanúgy betölti a funkcióját, mint mondjuk egy középkategóriás autó), megint mások egyikre sem, hanem utazgatnak a világ végére...

3. Vannak emberek, akik úgy dolgoznak, hogy csak aludni járnak haza, és egész nap az autóban ülnek, mert vidékre/külföldre járnak tárgyalásokra - ők az autóban töltik napjaik nagy részét.

4. Egész más egy astrával levezetni 10 órát egyhuzamban, és más egy 7-es BMW-vel. Akinek volt már jó autója, az pontosan tudja és átéli, miről beszélek. Így Európán belül reális alternatíva lehet havonta megspórolni egy-két (nem fapados) repülőjegy árát, és akkor a luxusautó mégiscsak jó befektetés.

ede 2008.06.17. 00:23:47

EuraMobil!!!

Ott a pont!Ennél több nem kell, csak kevesen tudják!Én is vmi ilyesmi jövőről álmodok!Dolgozni és ÉLNI!!! Feel FREE!!!

danken 2008.06.17. 00:25:15

pff, lassan az apeh a tc-ra fog járni, ha infóra van szüksége, készen kapják az információt rendszámmal is akár, szerintem jó lenne ha AUTÓKRÓL szólna a tc ismét nem azokról akik benne ülnek, azt hittem Winkler legalább kimarad ebből a lejáratózsdiból, az meg, hogy hol lakik legyen a magánügye mindenkinek, nem ingatlan.hu az oldal neve, két ismerősünknek is van x5-e, újonan vették, közük nincs az említett majmokhoz, idős emberek, most enghetették meg magunknak,tetszett nekik, megvették, de arra jó ez a cikk, hogy beskatulyázzák a normális embereket is.

Balázs 2008.06.17. 00:55:12

Még annyit, hogy én pl. szoktam olyat csinálni, ha vásárolni és cipekedni kell, hogy bemegyek a városba, és a Dózsa György útnál a lakótelepi parkolóban lerakom a kocsit, és megyek tovább a dzsumbujba metróval. Tehát a nonstop-dugós, fizetős-anáyzós parkolóöevezettel megáldott belvárosi zóna előtt megtorpanok, és belátom, hogy a metró egy igen hatékony közlekedési eszköz. Azt hiszem, ez a P+R rendszer, vagy mi a szösz. Érdemes kipróbálni, ha valaki agglomerációból jön be a városba. (Ez persze egy másik téma, úgy lyukadtam ki ide, hogy idegen autók is állhatnak metrómegállók közelében, lakótelepi környezetben.)

Botond 2008.06.17. 01:07:24

na akkor ehez szóljatok valamit. Borsod megye. Kazincbarcika. A csávó a mátyáson lakik egy panelba és egy gyöngyházfehér Lamgorghini Murcielago LP640-nel jár :) Előtte Ferrari F430-a volt. Németbe dolgozik nemtudom mit. A háza a kocsija árának a tizedét éri :) kb...

majom 2008.06.17. 01:25:37

biztos kurvához mentek dugni/pénzt beszedni.

majom 2008.06.17. 01:32:05

de amúgy IQLight-nak van igaza:

"van aki utazgat, van aki drogokra költ, van aki az egyháznak adja... mégis mi közünk hozzá?"

ideje lenne megtanulni mindenkinek csak a magáéval törődni és soha nem a máséval... kiskorú még ez a társadalom sajnos.

thetriggerhappy 2008.06.17. 04:16:44

szerintem ez egy velemeny blog. winkler leirja az ovet, amivel pld en a legmesszebbmenokig egyetertek, a tobbiek pedig a sajatjukat.
az autobuzi pedig nem vesz egy suv-t. legalabbis szerintem....

Kopasz kigyúrt 2008.06.17. 04:20:27

Már megint egy lázító cikk.
Itt mindenki jobban tudja miből van a másiknak pénze, sőt még azt is, hogy mire költse.

Hát én leszarom, hogy panelba lakok (10 évig laktam, most meg társasház), mert ott elférek bőven. Viszont nem fértem el se az A4-be se az s60-ba, pedig azt nagyon szerettem.

A másik dolog meg ami idegesít, hogy már megint a kigyúrt kopaszokat kell baszogatni.
Pont ezért választottam ezt a nevet (mivel tényleg ilyen vagyok), hogy néhányan felfogják, igen mi is olvasunk totálcar-t, dolgozunk, sőt ugyanolyan normális emberek vagyunk mint bárki más.
Nem a bűnözéstől lesz valaki kopasz kigyúrt, én például azért lettem mert így hozta az élet. Lehetnék kövér kopasz is, vagy hosszú hajú kigyúrt. Szerintem egyik se állna jól...

Ciri 2008.06.17. 05:06:55

Mi a pálya Winkler Úr?

Téged is elkapott a Rácz kór? Vagy már nem meritek az ilyen uszitós,kommentrekordokat generáló BMW-s "posztokat" azzal az idiótával leíratni?
Azt gondolod, hogy Neked senki sem fogja megmondani, hogy ennek a szarságnak semmi értelme?
Fentébb is megírták már egy páran, hogy postok kellenének, ne ezek a beteges, szánalmas szarok.
Egyébként nagy csalódás volt egy ilyen írást látni a te tolladból.Ezt tényleg meghagyhattátok volna Rácznak, vagy a másik nagytudásunak, ők MÁR nem tudnak hülyét csinálni magukból...

2,2Q 2008.06.17. 05:10:47

Off;
Kedves egymásnak válaszolgató kommentelők.
Miért nem szerveztek egy barátságos párnacsata bulit, aminek a végén mindenki véres orral mehetne haza...?!

Ciri 2008.06.17. 05:20:13

Még valami.
Azt hiszem Hofi mondta:

Nem mindegy,hogy az okos hülyéskedik vagy a hülye okoskodik.

prophet 2008.06.17. 05:32:54

Azért hülye az aki Agyarországban új autót vesz mert:

1. Az USAban 3-4 millió HUFnyi $-ért lehet megvenni azt a kocsit ami itt 8-10 millába kerül.
2. Míg az átlagkereset ott az itteni 8-10x-ese.
Vagyis: NEM vagyunk piac. Nem piacképes a keresetünk.
Mégis hány ember vesz itt gyémántgyűrűt? Csak:
1. a kocsival itthon jobban fel lehet vágni (fosvágen itt már presztízs)
2. a sok hülye nem ért hozzá ezért azt hiszi hogy az új autóval még mindig kevesebb pénzt bukik.

Az autós újságírók:
1. Értenek hozzá, tudják hogy az új autó árának fele az állam adója meg a kereskedő haszna, és hogy a garancia ellenére is könnyen befürödhet az ember.
2. Felvághatnak a tesztautókkal, nincs szükségük sajátra.

A fentiekre magától is rájöhet bárki akinek 80asnál magasabb az IQja.

huomate 2008.06.17. 07:05:12

Most butaságot írtál kedves W.R.

Andras 2008.06.17. 07:30:21

GiXXer:
Egy láda tokaszalonna tokatetővel érte? :-)

Lowtyo 2008.06.17. 08:06:19

Van egy haverom. Van pénze bőven, mégis "csak" egy panelba lakik. Az autója viszont lehet, hogy többet ér a lakásánál. Én sem értettem, Ő azt mondta, neki tökéletesen megfelel a panel, az autó pedig élvezeti cikk. Szarik rá, hogy rosz befektetés az autó. Azt mondja, neki megér annyit az hogy fülig érő szájjal autózhat, amennyit bukik a kocsijain.

zajcev 2008.06.17. 08:13:31

Igaza van Winklernek(lehet köpködni)
Németben egy éves fizetésböl vesznek egy A4-et,persze újat. ha itthon keressél netto 200at az évi 2,4millió. Mennyi is egy új swift klímával? 2,39M...
Azok akik egy új astra dízel kombiba ülnek ilyen fizetés mellett, mintha kinn egy középosztály új 7essel járna. Ők nem hüyék nem költenek ennyit autóra... kis pénz kis foci ez van. Nem azt mondom hogy vegyél suzukit, de ha csak ennyit keresel akkor muszáj használtat venned ha nem akarsz megszakadni az autótörlesztővel.

Áldozat 2008.06.17. 08:21:53

Alig , mert állóra kellet fékeznie a verdát, mivel jöttek szembe mikor kikkét hete verte kékre zöldre a fejem kissebségi BMW-s strici, miközben ezt üvöltözte: "-Te nem tudod ki vagyok én!Én nem ilyen csicska autóval járok mint te!" (12 éves lizingelt 520d , téligumival,a dizel Ignist nem tudta fizetni, becserélte)
Egy hónapja új 5-s BMW-s bakcigány lincselt meg kis híján kerékpártúrán, mert állóra kellet fékeznie a kocsit, mert nem tudott kikerülni a szembejövő miatt a keskeny úton.
Ne legyek elfogult???

Áldozat 2008.06.17. 08:23:44

Kicsit szétesett a mondanivalóm, de remélem érteni így is.

AP (törölt) 2008.06.17. 08:39:29

Tényleg leállhatna már a Totalcar ezekkel a fikázó cikkekkel.
Amíg az első szériás Belsőség futott, addig érdekes dolgokról lehetett itt olvasni, zseniális stílusú írások keretében.
Manapság meg egy hétre jut 2-3 fikaposzt, ahol beszóltok valakinek, legyen az szuzukis mama, lakótelepi bmw-s, motoros, biciklis.
Oda juttok, hogy tényleg csak gyulavitéz írásait lesz érdemes elolvasni.

eltoro 2008.06.17. 08:41:28

Prophet
Azert amit az amerikai atlagkeresetrol irtal az hulyeseg, ugye tudod? A hugom Amerikaban dolgozik egy ingatlan fejleszto irodaban osztalyvezeto es keres 36000 dollart evente. En Angliaban dolgozom egy raktarban csoportvezetokent es keresek evi 26000 fontot. Ami durvan 52000 dollar. Mo-n pedig termekmenedzser voltam evi 3 millaert bruttoban. A 36000 dollar az kb. 6,5 milla. Azaz az amerikai atlagkereset aranyosan kb. a duplaja a magyarnak. Az angol pedig a kb. a haromszorosa.
Angliaban atszamitva 356 Ft a benzin litere, ami a kereseti aranyokat figyelembe veve olyan, mintha otthon kb. 100 Ft-ba kerulne. Na, ez a nem mindegy.

AP (törölt) 2008.06.17. 08:47:07

Így van, és az angolok már így is sípolnak. Jönnének el ide dolgozgatni aztán megélni belőle..

Egyszer olvastam hogy valamelyik közép-ázsiai köztársaságban 1 dollár egy teletank. Akkor az ott élők mit szóljanak? Ez is egy relatív dolog..

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.06.17. 08:56:27

Miért biMMer? Mert a bimmerre az rímel hogy bummer, ahogy Amerikában élo kedves olvasóink azt jól...?
(Hacsak nem a német hívja így- azoktól minden kitelik.)

ejszarny 2008.06.17. 08:59:57

én egy citroen bx tzd turbo-val jarok és leszarom ki mit gondol :)
és szeretem latni ahogy beulnek ismerosok 3-4 millas uj autokbol és elcsodálkoznak a kényelmén és a dinamikáján :)

akoshi 2008.06.17. 09:03:24

Bele sem merek gondolni, hogy ezekre az ixötösökre mennyi lehet pl, egy garnitura télikerék... meg a többi alkatrész esetleg. Meg egyáltalán a fenntartása... :)

morc 2008.06.17. 09:26:45

Gyártjuk itt a sztereotípiákat tök feleslegesen. Nekem is van kopasz,kigyúrt haverom,tök normális. Lehet,hogy ránézésre emberevő,de imádja a fiaimat. Simán rá merném bízni őket egész napra is. Az, meg hogy ki milyen pecóban lakik ill. milyen kocsival jár,a magánügye. Hova lett a régi totalcar-os fíling??

akos696 2008.06.17. 09:27:38

Egy bizonyos összeg felett már csak úgy rakódnak rá a plusszok, az ember észre sem veszi, hogy lehúzzák. Mondok egy példát:
Egyik ismerősöm vett 1,8 millióért egy 1 éves motort (cbr600f). Ebből a pénzből én kihoznám a jelenlegi autóm( 13 éves, de hibátlan BMW) és a jelenlegi motorom (szintén annyi és szintén hibátlan, VFR 750F), ami ráadásul szerintem sokkal különlegesebb motor. Igaz, egyik sem új, de a kettő ér kb annyit, mint amennyiért ő a mociját vette. + Fizeti a részleteket egy új Renaultra. Én a motort kintről hozva 500ból megállítom, így 1,5m az összeg, a maradékból felöltöztetem magam motoroscuccba, elmegyek nyaralni és elmotorozok egy szezont a maradék árból. De kinek a pap, kinek a lánya....

twk004 2008.06.17. 09:36:23

Üdv!

Bocs, hogy beleugatok, de az ilyen cikkek csak erősítik a sztereotípiákat, amik a presztízsautók körül keringenek. Én most egy távol-keleti kombit használok, mlég van rajta 3 év lízing, de aztán erősen gondolkodom egy használt X5 megvételén. Kombi elad, pár éves X5 behitelez. Zsebből nem fog menni. Nem vagyok maffiózó, bérből élő dolgozó vagyok, egy pár fős csoport vezetője egy cégnél, kertes házban lakom, nem panelban (onnan költöztünk ki, mondjuk ...), de 190 cm/120 kg vagyok, és a mai autók 80-90%-a kényelmetlen nekem. Most akkor ne vegyem meg? Pedig tetszik ... Gyúrjam magam "rakott tarkójúra", hogy beilleszkedjek az autóba? Nem szeretném. Osztom BB véleményét: mi van azokkal, akik nem státusszimbólumnak veszik az X5-öt vagy XC90-et?

4Si · http://www.autoteszt.eu 2008.06.17. 09:37:36

Kicsit olyan Péter Annás beütése van a cikknek, ő szokott ilyen értelmetlen témákról írni.

Kopasz kigyúrt 2008.06.17. 09:41:03

Szerintem mindenki olyan kocsit vegyen amilyet akar, vagy amiben elfér. Három x5 a lakótelepen szerintem nem nagy szenzáció.

Nem kell rossz indulatúan hozzáállni ehhez.

Jobban belegondolva teljesen logikus az is, hogy nagy bömösbe, audiba nagydarab ember ül. Mert abba fér el. Nem igaz?

macardos 2008.06.17. 09:45:11

Azért milyen szemét ez a Winkler. Jól beugat, utánna meg rá se néz a posztjára. Pedig milyen szívesen megnézném azuokat a keretes hozzászólás-kommentárjait...
Amúgy: házban lakunk, 2 gyerekünk van, meg egy 20 éves nagy kocsi (sajnos nem BMW), de én nem férek be rendesen a két gyerekülés közé. Viszont a legjobb barátom panelban lakik, és lent áll a parkolóban a bömös. Akkor kettőnk közül ki a hülye?
Légszi Winkler, kicsit figyelj ide, azért a poszt olyan, mint a róka a kishercegnek, vagy mifene

Rotkiv 2008.06.17. 09:51:18

Panelban lakik és X5-össel mászkál, azt már meg kell szólni, hogy mennyire szánalmas... pff....
Nagyon jó X5-öt már 5 millióért lehet venni. Aki ilyet vesz, az gyengeelméjűbb, szánalmasabb, mint az, aki vesz 3 millióért egy Swiftet és panelban lakik, vagy 4 millióért egy SX4-et, vagy 5-ért egy Golfot??????
Ugyanmár...

cv 2008.06.17. 09:53:03

Sziasztok!

Érdekes, hogy mennyire felkorbácsolta a blog a kedélyeket. A TC a sárban, a TC-nem full igaza van. Szerintem ha a WRleírt volna, kevesbb lett volna az iszapbirkó:

Arányok.

Tényleg van, aki autób*zi, és szabad az autónak a lakás/ház árának 10 %-ába kerülnie. (Nekem kb 5 %-a. Jobbára otthon dolgozom, tehát az a fontosabb.) Az a furcsa, ha ez az arány nagyon (hangsúlyozom, NAGYON) felborul. Mondjuk tízszeresen.
Példák:
10M-s lakás (panel), hozzá:
1M-s autó (pl. 8 éves Corolla)
Helyette 100E- 20 éves Skoda? Vagy új V70-es Volvo?

40 Milliós ház, hozzá: 4 Milliós autó (pl. 2 éves Passat)
Helyett 16 éves Mazda? vagy full-full-full-full A8-as? Vagy Lamborghini?

És ezek csak egy nagyságrenddel vannak arrébb a Winkler-féle aránytól. Míg a blog X5-ei mégodébb vannak.

Szerintem Winkler arról írt cikket, hogy vannak emberek, akik máshogy élnek, mint mi. Érdekes, hogy ennnyire más lehet az értékrendjük.
Kedves autóbuzik! Nem rosszabb. Más. Ennyire. És ez ért neki egy blogot.

Bocs, ha főideológus voltam...

cv 2008.06.17. 09:54:33

A TC a sárban, a TC-nem full igaza van-

BOCS! Helyesen:

A TC a sárban vs. a TC-nek full igaza van

Kopasz kigyúrt 2008.06.17. 10:01:11

Már a post is eléggé egyoldalú (x5 = bűnöző), aztán még jönnek a jó kis hozzászólások. Biztos a kurváihoz ment, vagy védelmi pénzért stb...

Én senkit nem az autójáról ítélek meg, és igyekszek nem is a kinézetéről.
Elméleteket meg teljesen felesleges gyártani egy valhol parkoló autó tulajáról.

WesTM 2008.06.17. 10:22:33

Igen ez a hülye magyar mentalitás. Inkább vesz 10milkás verdát,aztán ha kifordul a háza elől máris ő a JANI,mert akkor senki sem tudja hogy 40négyzetméteres lyukban lakik,amit szégyell bevallani,de a lényeg,hogy IKSZÖTÖSE VAN. De ez nem csak a BÉEMVÉ-re igaz. Nekem is előbb lesz tóparti nyaralóm,meg normális kéglim,mint 10 milliós kocsim,amit nem tartok semmire. Akkor egy jó kis zafira.

ommm 2008.06.17. 10:30:34

Értékrend-borulás.
Vagy mi.

mind1 ki 2008.06.17. 10:46:38

sztem meg kúrvára nincs senkinek semmi köze ahoz ,hogy ki miwel jár meg ,hogy hol lakik és pláne nem h miből van a kocsi!! Az olyan embert meg csak sajnálni tudom aki dolgozik 3-om műszakban látástól vakulásig rabszolgamunkát végez és nem jut ötről a hatra(persze ez nem biztos, hogy az ő hibája)!! aki megvesz egy x5-öt vagy egy nagy 7-est lehet h nem tisztességes munkából van de mégis él mint marci hevesen!! erről Ennyit!

Tamás 2008.06.17. 10:51:30

Üdv!
Jogos a cikk "értetlenkedése" a panel fölött, bár van rá magyarázat:
A "kertes ház" nagyon jó mert nagy meg lehet vele dicsekedni, de ha nem uj építésű, vagy felújított, akkor minden szabad perc azzal telik hogy csinálsz valamit a házon. Sosem pihensz, csak spórolsz ráköltesz dolgozol egy éelten keresztül. Ennek fényében -nem a cikkben említetettkere gondolok- akinek közepes pénze van és néha pihenn is iakar az vegyen panelt. (Megjegyszem 5,5 millás lakásban lakom és kb 150ezret érő diesel Ladával járok)

harcsaparcsa 2008.06.17. 10:58:04

Volt egy szomszedom romaniaban, akinek egy vadiuj (most megfogozkodni!)
Audi S8 -asa volt. 450 le, bang&olufsen hifi, napelemes napfenyteto, 22" felnik, stb. Az auto ara kb 160 ezer euro volt, es a 8. emeleten lakott 66 lakasos panelban, 3 szoba 65 m2. Ami ronda azegeszben az az, hogy az illeto magyar volt, de sosem koszont, ha osszefutottunk, hiaba na, a bunkosagot penzert adjak :) Az auto nagyon szep, de de a plehgarazsban nem mutat valami jol...

Udv

Sascha 2008.06.17. 10:59:10

Tök mind1, h milyen kéróban élsz, milyen autóval jársz, Mo-on úgy is idióta vagy... :S Mindig akad, aki a Te zsebedben turkál, aki megmondja a frankót. Itt nagyon sok nyuszinak nincs füstszűrős sapkája, mégis rókát jáccik és mindenkit meg akar veretni a farkassal! :(
Vannak országok, ahol mindenki a saját dolgával törödik és a BMW nem gáz, hanem egy jó autó. Én is ilyen országban szeretnék élni...

Hunter 2008.06.17. 11:18:36

pimi 2008.06.17. 00:19:49

Pimi, ha új autó illatot akarsz érezn, nem muszály ezres suzukit venned 2 milláért. Lehet h kevesen tudnak róla, de a kocka ladát még gyártják és forgalmazzák. És újonnan 1,5-ös motorral 1 milla, és még csak nem is fogyaszt annyit amit a sztereotípiák harsognak. Na, erre varjál gombot. Kül meg aki ép ésszel él, az még az ilyen autónak is örül, mit majom a farkának, főleg ha az új. Autó nélkül 6-8 évig nem az igazi. Meg a sok használt feelinges autóba belefeccölni egy rakat pénzt, miután még szarabb, mint előtte.
Ezeket a felvágós barmokat meg hagyni kell a faszra, had feszítsenek. Nekem is a BMW-k tetszenek, de csupán a kis 3 sorozat ÉS??? Akkor mi van?

mv3 2008.06.17. 12:51:16

Én szeretem a Winkler R-Csikós Zs cikkeket, várom már Karottát is, mikor nyilatkozik meg végre a Francia-kapcsolatról, de mindezek mellett, hiányzik Orosz P.

oTTo$$ 2008.06.17. 12:57:13

lehet ok is ott ebedelnek?
en egy 730Dval jarok es eleg sürün parkolok panel elott.
a kozelben van a kajalda.
(es igen kerteshazban lakok)
ez nagyon nem volt jo poszt ...

UFF

isti77 2008.06.17. 13:03:29

"ismerek embert, aki a békásmegyeri lakótelepen lakik, örökölt egy belvárosi lakást, majd mindenki megrökönyödésére nem beköltözött a belvárosba, eladva a panelt, hanem eladta a belvárosit,..."

A belvárosba (már amennyiben Bp-ről van szó) én se költöznék be, még Békásról sem. Ha nem is ott, de a "mocskos terület"-kerületben lakom én is, semmi pénzért nem cserélném fel az 5.-9. kerrel.
Elég trauma, hogy dolgozni ide járok.

Speedway 2008.06.17. 13:23:34

Itthon ha meglátok egy bimmert a tükörbe, várom mikor villog vagy túr le, vagy nemtudom, nyugaton amikor tud megelőz, szépen... Imádom a bmw-t a merciket is, egyszer nekem is lesz, de nem azért h a diszkóóó előtt fasza legyek vagy napszemüvegbe buzeráljam a másikat. Sajnos itthon kezd egyenővé válni a bmw="kigyúrtköcsög", de erről ti tehettek "kigyúrtköcsögök" tisztelet a kivételnek persze.

Rotkiv 2008.06.17. 14:05:53

Re: 'Speedway 2008.06.17. 13:23:34'
"Sajnos itthon kezd egyenővé válni a bmw="kigyúrtköcsög", de erről ti tehettek "kigyúrtköcsögök" tisztelet a kivételnek persze."
Szerintem erről ugyanolyan mértékben tehet a sok szánalmas irigy magyar ember, aki azért utálja a BMW-st (mercist', stb.), mert annak telik rá, neki meg nem. Nem utálkozni és irigykedni kell, hanem dolgozni, tanulni.
Sokan el sem tudják sajnos képzelni, hogy valaki 25-30 évesen vehet egy több milliós autót magának, mert nem látja, hogy az a valaki tanult ezért 15-20 évet utána meg dolgozik napi 10-12 órát...
Szabad utána csinálni, nem sajnálkozni meg irigykedni kell.

nadavi 2008.06.17. 14:39:42

Érdekes!!! Én 25-éve lakok Újpesten és elég gyakran megfordulok az index szerkesztősége körül, de még egyszer sem találkoztam ennyi bimmerrel a panelház parkolójában. Lehet, hogy pont valamelyik irodaházban volt traccsparty!!! Egyébként nekem is BMW típusú az autóm és dolgozom is!!! (bejelentve + adót fizetek) Néhány hozzászólónak meg ajánlom, hogy inkább tanuljon tovább. Mindig is leszartam, hogy ki milyen autót vezet, ti meg itt veritek a nyálatokat! (Akinek nem inge…) Szánalmas.hu
Legközelebb az én autómat is lefotózzátok a nagy unalomban??? Inkább ugorjatok le a kávézóba (Cafe Five) inni egy presszót!!! Talán akkor megjön az ihlet néhány nívósabb cikkhez is, vagy fotózzátok megint a Viszlay kék ötösét.

dinan 2008.06.17. 14:52:02

ezaz..turkaljunk egymas zsebeben, mint mindig. csak ne lepodjetek meg ha netalantan csak egy nagy f@szra tudtok ramarkolni:D:D:D

Speedway 2008.06.17. 15:04:14

Rotkiv! Nem a bmw-sekkel van nekem bajom hanem azzal ami itthon van. És ez sajnos még egy ideig nem fog változni.. A cikkek pedig tényleg nagyon gázak már egy jó ideje, mindennel foglalkoznak csak azzal nem amivel kéne. Kit érdekel ha egy lususautóval valaki nyomi helyen parkol.. leszarom... vagy egy parkolóban egyszerre 5 X5-ös van azt is leszarom vagy valaki úgy csinálta meg a 124-esét ahogy neki tetszik... leszarom, de cikket kell róla írni, hogy mér nem tudom. (Az más kérdés akkor minek olvasom..)

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.06.17. 15:23:04

Hogy némi értelmeset is csempésszek ide.

Nem tudom ki írta, hogy külföldön még akár x ezer eurós fizetés mellett is laknak albérletben. Hát bizony ez így igaz. Az ingatlan ilyen szintű tisztelete ami itthon folyik szerintem nem teljesen egészséges. Mielőtt felhorkantok nem azt akarom mondani, hogy mindenki lakjon panelben, csak azt, hogy mindenki gondolja meg 3x is, hogy akar-e lakást/házat venni hitelre, majd azt nyögni tizenX évig. Én értem persze, hogy a bérleti díj is pénz, de egy hiteles lakással rendesen helyhez tudod magad kötni.

Aztán jön a rinyálás, hogy nincs jó munkahely, persze azért nincs mert váltani már nem tud a delikvens, hiszen xy helyen fizetnie kell a hitelt. Külföldön teljesen normális emiatt a bérlemény, hiszen sokszor egy-egy városban csak 5-10 évet dolgoznak, és ha változnak a dolgok, akkor menni kell. Amerikában is sokszor csak a nyugdíjasuknak van saját házuk, amit öregkorukra vettek Floridában.

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.06.17. 15:29:09

Akkor még valami. A postnak igaza van. Aki panel mellé ilyen autót vesz az szerintem hülye!. Én legfontosabb dolognak azt tartom, hogy ne nyújtózzunk túl a takarónkon, spórolni mindig kell, ha másnak nem, hát a gyerekeinek jó lesz. Aki nem így gondolja, és többet költ autóra (ami kvázi kidobott pénz), mint pl. lakásra/befektetésre (stb), annak bizony az értékrendje nem normális, szerintem.

ENNEK ellenére a post rossz. Egyrészt simán lehet, hogy ezek nem laknak itt. Másrészt jó lenne végre, ha tényleg nem egymás zsebében turkálnának a magyarok. Mért van az, hogy külföldön leszarja a szomszéd, hogy milyen autód van (sőt örül, ha szépet vettél), itthon meg azt nézi a többség mindenben, hogy hogyan tudnak a másiknak keresztbe tenni?..

Az a gond, hogy itthon mindenki a segítséget, a galambot várja, hogy a szájába repüljön, és ha valakinek jobban megy, az egyből gyanús. Ezek az X5ös kopaszok lehet, hogy adót csalnak, de ez mind1. A lényeg, hogy MINDENKI a saját szerencséjének kovácsa, szóval nőjjünk már fel, és élje mindenki a SAJÁT életét, ne másokét....

mind1 ki 2008.06.17. 15:50:10

A bmw wgy stílus egy életforma ugyanez elmondható a merciről is meg az audiról is! és a kopaszok is megtalálhatóak min a 3 márkában!! miért? mert ezeknek a kocsiknak tekintélye van az úton! és az a baj h sok az irigy ember meg a ráérős! akik ezeket a fotókat is készitették lehet unalmukban csinálták mert nem tudnak mit kezdeni magukkal nem h dolgoznának vagy valami egyebet inkább sajnáltatják magukat meg kötekednek mással!!

Smarci · http://www.endlessride.blog.hu 2008.06.17. 16:20:56

Nem vagytok normálisak ezzel a zsebben túrkálással... ezek bizonyára mind nyeremények. Valamilyen nagyáruház sorsolásán nyerték mindet.

AP (törölt) 2008.06.17. 19:07:40

életforma meg életstílus..
az összes kisdíler kétmillás audival rohangál, nagy életstílus :)
aztán meg ha beszarik valami, továbbadja a következő szerencsétlennek..

Humphrey 2008.06.17. 19:08:01

Már a Csikós úrnak is adtam egy virtuális pirospontot az autó/életszinvonal relációjáért Panda kapcsán.
WR-nek is jár egy, a post szinte minden sorával egyet értek. nagyon fontos, hogy helyiértéken legyen kezelve az autó(ra költött pénz) még autóbuzériával súlyosbitva is.

Igaz engem is mindig kérdezgetnek miért nem járok jobbal (amin a drágábbat értik), nem értik...

Azt azért mindenképpen szeretném megjegyezni, hogy ez nem csak magyar jelenség. Közel-Keleten, a Cayanne-es, ferraris nyikhajok legtöbbje gyakorló nincstelen, 120%ban eladósodva, de Vertu telefonnal villognak... hihetetlenül röhejes, kivülállónak vagy helyi valóban tehetősnek egyaránt.

Ja, az fenti könyvet vmilyen furcsa okból én is megvettem annó, nem is tudtam, hogy Te forditottad.
A selling point egy másik 'tanács' volt, valahogy igy hangzott: Életedben egyszer legyen egy sportkocsid... :)

Arról fogalamam sincs otthon kik vesznek a lakótelepre nemcsak X5-t, de akár 5-8 millás autókat. Egyebet nem tudok mondani, kérem kapcsolja ki...

mind1 ki 2008.06.17. 19:15:11

AP-én is audival szaladgálok egy a6-ossal akkor ezek szerint én is egy kisdiler vagyok! úgylátom a ti felfogásotok szerint akinek van egy nagyautója az már vagy maffiózó vagy valami lehúzó ember, elég érdekes felfogás az ilyen csicska emberek miatt van a próbláma mindíg!

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.06.17. 19:15:35

Mindenki vegyen olyan autót, amilyet akar.
Engem csak akkor zavar, ha valaki drága autót vesz,mikor állandóan sír a szája,hogy nincs pénze.
Ami igazán felidegesít,hogy kölcsönkérnek egy webkamerát egy hétre,és több éve leteltével sem hozzák.Persze megígérik,és még millió dolgom ellenére sem emgyek el otthonról,mert ma délután hozza.De nem.
Minél több embernek tudnia kell,milyen kétszínű hazugsággyár az illető.

Mert ilyen xar emberek is vannak.

A "webkamera" helyére bármi behelyettesíthető.

Karoly · http://belsoseg.blog.hu 2008.06.17. 19:59:40

Ez a Blog nagyon gaz. Meg a cikk is. Az a csoda, hogy meg olvassa valaki ezt a honlapot. Hova lett az a TC ami minden nap igenyes, uj cikkekkel volt tele. Manapsag csak az lehet olvasni hogy a BMW tuladonosok mekkora....-ok, meg mennyire messzire vannak a "normalis emberekrol, meghogy mar majdnem az egesz orszag egy barom kiveve aki irja a cikket. Erdekes nem?! Neha elgondolkozom mirol is szol ez a honlap. Merthogy egyre kevesbe szol autokrol. Amugy meg nem erdekel egyaltalan hogy hogyan lapatoljak ossze minden nap a tisztelt szerkesztosegi dolgozok a Miskolc es Hatvan kozotti eletkoru autoikat. Szerintem az egyeni szoc problema. Szeretnek ujra olvasni olyan izgalmas cikkeket mint ket evvel ezelott lehetett. Autokrol, nem emberiproblemakrol. Vagy ki miert engedhet meg maganak egy dragabb autot mint 100 ezer forint. Kar hogy ettol rossz ember valaki. Erdekes hogy a valamikor hihetetlen nezettsegu TC musor mar nem megy, valoszinu a honlapnak is lassan ez lesz a sorsa. Legalabb is en mar nem sokaig leszek olvaso.
Egy valaha lelkes olvaso.

Brányát 2008.06.17. 20:24:53

Humphrey 2008.06.17. 19:08:01

"Azt azért mindenképpen szeretném megjegyezni, hogy ez nem csak magyar jelenség. Közel-Keleten, a Cayanne-es, ferraris nyikhajok legtöbbje gyakorló nincstelen, 120%ban eladósodva, de Vertu telefonnal villognak... hihetetlenül röhejes, kivülállónak vagy helyi valóban tehetősnek egyaránt."

Az a baj, hogy itthon minden Cayenne-est, Ferrarist, X5-ösöst, A8-asost stb. ilyennek lát a proli nagyközönség, aki jobb esetben a 8 osztályának köszönhetően valami "fasza" munkahelyen gályázik, vagy rosszabb esetben a seggét vakarja egész nap és szó szerint csak élősködik a társadalmon, és közben azon az egy dolgom morfondírozik, hogy "vajon a másiknak miért van ha nekem nincs, és ezért bizony a jó kurva annyát". Ez a hozzáállás a baj. Az egyfolytában a más zsebében turkálás.

Hogy már Winkler Robi is erre a szintre süllyed, hogy derékból mindenben a rosszat keresi, sajnos, tendencia. Az gondolom eszébe se jut a bólogatóknak, hogy mondjuk éppen a 60 éves anyukájához jött fel vidékről azzal az X5-tel a fia, hogy megnézze, mi van vele? Vagy éppen egy olyan srác, akinek jobban összejött az élet mint a barátjának a lakótelepen, de ettől még ugyanúgy a barátja?

Arról nem is beszélve, hogy a közhiedelem szerint nagyautóval csak tolvaj, hazug, másoktól lopó, drogdíler, strici köcsögök járnak. No comment... Amíg ez a módi a többségnél, addig nem is fog ez az ország tovább lépni egyről a kettőre, csinálhat itt bárki bármit... Nem is tudom mi a fasznak hergelem magam, biztos erre is jön majd egy értelmes "ez nem így van, és különben is kapd be" hozzászólás.

Na szép estét, inkább megyek megnézem a hollandokat!

BoDaJ 2008.06.17. 20:45:24

Szüleim elváltak.Édesanyámmal lakom ALBÉRLETBEN és ő most úgy gondolta h h vesz 2006 eclipset, de emellett van egy faszán működő vállalkozása, csak ezt nem látják csak azt h társasház+eclipse!Ház tudna venni ha akarna(!), de minek ha egyelőre itt érzi jól magát, meg nem talált még jót akkor most ő is csak azt mutaogaja h mennyi zséje van? nem hiszem neki ez tetszett szerelem első látásra..... Édesapám dettó ővett 1 2004-es 330cd-t deazt se látják h mi van mögötte. Különben is akiké az X5-t éhet h norm. család apák csak beugrottak boltba vagy fasz tudja

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.06.17. 21:03:46

Fogadjuk: a kovetkezo BMW topik is 200 folé megy majd.

(Mit mondjak? BMW rules. Hehe)

kádárjános 2008.06.17. 22:00:02

Emberek! Azt szeretem, amikor felületesen tájékozott emberek osztják az észt egymásnak a körülmények ismerete nélkül. Lehet, hogy WR talán nap mint nap arra autókázva felfedezni vélt valami rendszerességet. Sajnos kis hazánkban az illetékes szerveknek sem kapacitásuk, sem energiájuk arra, hogy a lábuk előtt heverő sz.rt megkapargasság és helyére kerüljenek a dolgok egy picit. Állítólag ezért van egy kicsit nyugodtabb légkör tőlünk nyugatabbra.

Humphrey 2008.06.17. 22:12:48

Brányát,
lehet, hogy azért van ilyen sztereotipia, mert gyakran disszonancia van a nagy értékű autók és a vezetőik megitélése között. majd megváltozik, ha itthon nem lesz ciki tehetősnek lenni adócsalónak lenni viszont az lesz.
emlékszel még, hogy 10éve bunkofonnak hivták a mobilokat? ma már furcsán néznének, ha valaki ilyet szólna.

Barna 2008.06.17. 22:25:46

Nekem az a meglátásom, hogy ma Magyarországon az autó tükrözi az ember habitusát. Akinek nincs kisebbségi komplexusa, az el tud járni egy középkategóriás kocsival is (ha arra fussa), de sokaknak ez túl snassz.

Inkább meg kell venni a külföldön leharcolt ocska Audit, BWM-t, Mercit 800.000 és 1.200.000 HUF között. Mert akkor ő már valaki lesz egyből. És akkor nem kell indexelni, lehet pofátlankodni, be lehet állni a rokiparkolóba,stb... Mert ő Audis/BMW-s, etc. Csak nem tudom, hogy mire verik, mikor az autója kb 1M, egy 5 éves középkategóriás meg mondjuk 1,5. De a középkategóriásnak mégsem jut eszébe bunkózni, meg tenni az agyát...

Namármost. Nekem kurvára mindegy, hogy ki milyen kocsival jár, csak szerintem nincs joga senkinek bunkózni, arcozni azért, mert nagyobb (de nem feltétlen drágább) kocsija van.

Amúgy azon meg csak röhögök, mikor vki meg veszi 1,2M-ért az A8-at, aztán megy a gumishoz használt gumiért, mert nincs arra már pénze. De kell az A8, meg a 7-es BMW, mert attól vki.

Megfigyelhető, hogy mennyi szar állapotú "prémium" kocsi van nálunk. Megveszik hugyért, szarért, de nem tudják fenntartani, aztán hamar leépül a nullára.

Mellesleg meg eléggé alulvezérelt az az ember, aki panelban lakik, de drága kocsival jár. Mutatja, hogy kell a státusz (ez a kocsi), de amúgy egy igénytelen paraszt. Lehet a kocsival vakítani a panelproli haverokat...
Szánalmas ez a fajta értékrend, hogy a kocsi az isten, de amúgy putriban lakok. De hajrá! Én leszarom magasról! Az igényesség ott kezdődik, hogy ha van pénzem, akkor nem szar helyen, panelban lakok.

Mellesleg a panel nem annyira szar, mint mondják, de azért nem laknék benne. Ha van pénzem, akkor lakást veszek, nem egy drága szar státuszautót. És NEM SUZUKIS vagyok! Mielőtt még ezzel jönnétek.

De nagyon utálom a tahó embereket. És a kopasz, hájas Audisok/BMW-sek között sok ilyen van. Mert ő mindent megtehet: szabálytalan, leszorít, beáll a mozgássérült helyre, ugat, átmegy a pirosban, stb. Az ilyeneket jól pofán kellene rúgni! Csak sokan félnek tőlük, mert kopaszok, kokszosak. De nem kell tőlük félni, mert a testük is olyan, mint a kocsi: külsőre nagy a látszat, de üres a tartalom.

TISZTELET A KEVÉS KIVÉTELNEK!!!

Meggy 2008.06.17. 22:29:32

Szasztok! 1. TC romlik...több hangsúlyt a verdákra... a különbőző anyagi - szociális problémákra gondolkodásmód-beli különbségekre máshol van hely és igény. Itt autók. Slussz. A témához azért hozzátenném, hogy mi is panelban lakunk. megközelítőleg 10 éve, ez a harmadik. Jóanyám, s apám szereti. Piac, boltok közel, remek közlekedés mindenhova gyorsan kevés átszállással át lehet jutni. A Fenntartás relatíve olcsó. Hely 3 embernek bőven elég, mot megyek saját lakásba így kettőjüknek nem kell más. Apám úgy döntött, hogy nyugdíjra megjutaémazza magát egy E - Mercivel. HOgy : legyen egy autója ami már végleg kiszolgája őt. Vett egyet a Jahreswagen-től két hónapja egy esztendős fekete E Merga. És az olyanok mint a cikk szerzője máris kombinálnak akérhányszor elsétálnak a panel alatt, és meglátják a gépet. Éljen. (jóapám majd 30 évet töltött egy önkormányzatnál. egyszerű köztisztviselő. Eddig volt suzukink almeránk és 2 skodánk -a'la 120 L) Értitek? Ne KOMBINÁLJ fölösen magyar......

pipi 2008.06.17. 22:44:40

Nem olvastam végig mind a 255 kommentet, de lehet, hogy a felével nők vannak.Mennyi csajt látni x5-tel?Van egy barátom itt lakik a mellettünk lévő lépcsőházban és volt már S8-tól kezdve az ML-ig mindene ráadásúl kaszni mühelye van.És a 8.-on lakik.Most egy amcsi S6-os Audija van, és akkor mi van?Semmi.Az X5 miért akkora autó?4.4 gurtnitól lehet már kapni.Miért kell 255 komment ehhez?Anno a Pajero?És a sok új Pick Up?Meg ez a béjemvézés!Nekem Mercim van, de már engem zavar.Miért kell mindjárt kostólgatni, ha valakinek BMW-je van.Ők büdösebbet szarnak vagy mi van?A sok degenerát sztereótípía.Mindenki márkázik és mindig ez jön ki minden témából.Én is burzsúj leszek ha majd elér egy bizonyos kort az autóm mert a veterán Merci drága lesz?Tiszta ciki ez a blog

thetriggerhappy 2008.06.18. 04:08:30

meggy,

most mit kell ebbol a peldabol leszurni?
pont arrol van szo, hogy sokak szemeben visszas az az ertekrend, amely szerint a panel boven eleg, de melle kell azert egy merga vagy bmw....
de nem lep meg a winklert nem ertok aranya, probald meg egy, a rantott hust kanallal zabalo sartiban nyaralo, kadar alatt szocializalodott hazankfianak elmagyarazni, hogy miert is nevetseges amit csinal....eleve lehetetlen feladat.

thetriggerhappy 2008.06.18. 04:11:50

pipi,
a 8-on lako "kaszni muhelyes" (az mi, egyebkent?) haverodra detto az vonatkozik mint a kanalas emberre sartibol...
szerencsesebb tortenelmi fejlodesu orszagokban nem lakatosok jarnak "amcsi a6"-osokkal.....

majom 2008.06.18. 06:34:26

thetriggerhappy: "szerencsesebb tortenelmi fejlodesu orszagokban nem lakatosok jarnak "amcsi a6"-osokkal"

jaj hogy ezt mennyire utálom! irigyled a pénzét? menj el kasztnisnak te is. vagy ez a meló büdös egy irodából nézve? akkor meg ne szólj be. esetleg értéktelenebbnek tartod a munkáját? hát sajnos a piac ezt másképp gondolja és csak ez számít. egyébként a jó szakmukik nyugaton is (gondolom ezek a "szerencsesebb tortenelmi fejlodesu orszagok") jól keresnek, főleg ha saját praxisuk van.

- "egy irodista" -

ps.: a te beszűkült kispolgári gondolkodásod semmivel nem jobb mint másnak a különböző jellegű "kilengései" (mert gondolom attól is rosszul lennél ha egy panellakó évente millió fölött költene például utazásra). az meg már csak intelligencia kérdése h ki mennyire tartja etalonnak a saját kis világnézetét. itt válik el a szar a víztől, mindegy melyik oldalról nézzük.

Kövér Ellenőr 2008.06.18. 07:11:24

Az is benne lehet a dologban, hogy egy lakást-házat venni/cserélni kissé idő és IQ igényesebb feladat, mint egy autót.

Kamikaze 2008.06.18. 08:51:59

Ezt a sok irigy ge*it.. Ki a f*szt érdekel mivel járnak a többiek? Az a lényeg én mivel járok...

Dr.Genya 2008.06.18. 09:13:28


Kedves Winkler úr!

Igaz a felvetés, amiről a blog szól. Mo-n az autó az elsődleges státuszszimbólum. Az biztos, hogy nálunk nagyon kelendők lennének a 712-es BMW-k.
De a +1 kép inkább már csak a hangulatkeltés kategóriájába tartozik! Ugyanis egy 525d-s BMW, ami a képen látható annyiba sem kerül, mint egy 1éves Suzuki SX4! (alig több, mint 2millió)

E65 2008.06.18. 10:56:56

nah meg lehet h sokat autoznak és többet vannak a kocsijukban mint a lakásban és neki elég egy kis panel mert csak aludnui megy haza erre nem gondoltok? de lehet h csak őő a fö bérlő neem is van egy lakásom megegy családi házam isés 745i m van és ha meg állok a panelnál mert megyek a bérle ti dij ért már bizt os h felvágok a kocsival meg ha megyek valahol ki szálok be rohanok egy mekibe mert éhen döglök már néznek rám az emberek h fekete 7es ből nayg darab kigyurt gyerek és látom h vanak ember akik nek irigylő tekintetükl van vannak akik szimpatizűlnak és vanak akik nek le ríí a szemükről h uristen ez egy mekkoe egy bűnőző álllat lehet jah am épület gépészeti cégem van

malac 2008.06.18. 10:59:11

tul.képp, ha véletlen kopasz bmw-s vagyok, illendő-e lakóparkban élnem, vagy mindenképpen magánházat kell szerezzek? gondolom, a kastély kicsit túlzás, mert viszonylag alacsony számban fordul elő a parketterepjárók elterjedtségéhez képest.

szmoker 2008.06.18. 11:42:43

Nálunk az egyik idióta egy S80 T6-ot vett.
1 hónapja egy centit sem mozdult az autó, biztos nem tudja kiköhögni azt a 16-18 liter benyát 100 kilométerre :)

És még parkolni sem tud.

Lúzer.

szmoker 2008.06.18. 11:45:05

"jah am épület gépészeti cégem van"

Oszt te vagyol a biztonsági őr he?
Mer írni azt nemtucc he!

Iskolába-e jártál?

Hiteltelen-e vagy?

Bambano 2008.06.18. 14:08:06

Mi volna, van egy bimmerje, egy rendes lakása, egy felesége, egy barátnője, meg egy garzonja, ahol a barátnőjét rendezi le, most épp ott áll a bimmer.

Nem olyan bonyi ez...

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.06.18. 18:44:04

Komolyan mondom, nagyon ráharap a nép az úszításra. Szerintem Winkliék hozzászólások
szerint kapják a fizut, és azért szól mostanában a blog ily polgárpukkasztó, de alap dolgokról.
24 vagyok, három BMW-m van, amiből kettő elég fiatal, albérlet(ek)eben lakom. Ahogy gyűl a pénzem, jobb autókat veszek. Ha majd megházasodom, akkor eladok kettőt, és veszek egy lakást.
Szeretem az autókat. Min. 6 henger, benzin, és hátulkaparás.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.06.18. 18:46:50

Nem szeretem az olyan BMW-seket, akik nem túl műveltek. Úgy érzem szégyent hoznak a kedvenc márkámra. Csak úgy mondtam.

System 2008.06.18. 23:34:07

Nos, nos, már megint mindenki kombinál...
Nos akkor egy kis lakásárazás. Itt Szombathelyen egy panel lakás a központhoz igen közel kb 9-10 milla (70 m2 felújítva). A szomszéd utcában egy 70m2-es 2 szobás kertesház, pöcs kertel 20 milla... Tehát ha valakinek van egy jó lakása, az mérne költhetne autóra? És ne feledjük minden felsőkategóriás "panelkocsi" nagyrésze használt... Ami tekintve újkori áruk töredékét jelenti, mondjuk max 5 milla. Ha most ebből emberünk venne egy dízel SX4-et, a posztnak már semmi értelme sem lenne. Emberek elmúltak a szoci idők, ma nem CSAK a nagyfejes-maffiozó-strici-drogdíler félék járnak német felsőkategóriással... Attól még hogy valaki vesz egy 5ös BMW-t 3 milláért, attól ő még nem snob, buzi, köcsög... Csak szeretett vona életében egyszer egy jó autót, ami gyors kényelmes, biztonságos... ÉS van értéke, mertha egy 20 éves Mercedesért elkérnek 1-1,5 millát (jobb W126, esetleg pöpec W123), akkor itt felesleges beszélni a kocsi-lakás árviszonyokról. Mert ha télleg csak max 20%-át költenénk autóra, akkor a falusi 5 millás házak lakói kb egy rogyant 10 éves japánnal járnának. Szóval egy városi paneé majd kétszer annyit ér, mint egy falusi ház (persze ez nem vonatkozik minden falura!!)
Ez a post csak arra jó, hogy turkáljunk mások zsebében... Az araboknál ezért csuklótol kezet csapnak...

PepeXVI 2008.06.19. 11:39:20

Sziasztok!

Én sem értem, miért kell mindig a más dolgával foglalkozni, más zsebében turkálni. Nekem tök mindegy, hogy valaki X5-ben ül ha normálisan közlekedik és nem anyáz, ugyanúgy nem csípem a Suzukiban keménykedőket. Ember és nem autófüggő a dolog.
Azon pedig mit csodálkoztok, hogy Winkler ilyesmire "vetemedik", amikor szemmel láthatóan az ilyen posztok írása okoz neki élvezetet. Elszállt vele a ló, Kókát letegezte, de az igazán ciki kérdéseket nem merte neki feltenni, csak alaphangon fikázott neki is. Rég nem láttunk tőle jó cikket.
Akinek a TC-n értelme van még az Csikós Zsolti (igazi autóbuzi ami lerí róla, és még cikket is tud írni), időnként még Gyulavitéz is odateszi magát, de Péter Annáról és a többiekről ne is beszéljünk. (apropó Annától nem nagyon érkezik cikk mostanág, mivan vele? vissza a ruhabizniszbe? :) Bazsó Gábort pedig visszasírom, ezekszerint neki volt igaza (és esze) hogy tulajdonképpen otthagyta a díszes társaságot és elkezdett értelmes dologgal foglalkozni.

Acura 2008.06.19. 12:14:08

TWK004
miért BMW? elférsz egy Chevrolet CAptivában is..az legalább nem áll meg uton utfélen..na itt kezdődnek a BMW-s bajok....nehogy már ne Bömösben feszitsek....

enakivagyok 2008.06.21. 12:38:24

Lakásárak: XIII. Újlipótváros, Kárpát u. és keresztutcái: a Kleopátra-ház, meg a többi újépítésű 450-500 körül fut, mellette a régi tégla 350-400, a páros oldalon a panel 250-300. És ezeknek egymásra néznek az ablakai!!! A 80 nm-es panelnek 4 szobája, 3 erkélye, és dunai kilátása van. Inkább ez, mint ugyanennyiért 40-50 nm Kleopátra. De ez egyéni vélemény.
Meg csak a kommentek egy részét olvastam, én is majd új Subaru Imprezát szeretnék 2 év múlva, de NEM MINDEN Impreza, amit eladnak 10 milliós WRX STI, lehet kapni 4,5M-ért szalonból új 1,5 litereset (én azért nem azt szeretnék), ami ugyanannyi, mint egy Golf, Focus, Auris.
Más: most voltam 1 hetet Piemontéban. Minden ilyen helyen megnézem az ingatlanárakat. Alig drágábbak a lakások, mint itt, mégis elég drága autókkal járnak, sőt van ahol a márkáért fizetnek felárat: volt sok SX4 is, mégis megveszik a drágább Sedicit is, vagy Punto helyett Lanciát, Panda helyett 500-at. Akkor ők is hülyék?

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.06.22. 03:16:33

Azért az 5 millás bimmert ne hasonlítsátok
az új SX4-hez. Az utóbbit részletre veszik a csórók, az előbbit általában készpénzre. A költségek is másak. Nem akkor pénzes az ember, ha megvesz egy BMW-t, hanem akkor, ha azt fenntarja megflelő módon. Tudjátok, hogy menyibe kerül egy gyári első féktárcsa egy E39-re?

????? 2008.07.12. 18:13:29

Ezek sajnos az emberek!!! Hogyan fikázzunk másokat, csak mert nekik jobban megy mint nekünk!!! W. csak irigységből írja amit ír, és ha magába nézne, látná a sötét valót!
Persze vele együtt a többi idióta szánalmas ember is elgondolkodhatna, miért jó neki mást szidni, miért nem a saját életét próbálja jobbá tenni!!!

Ha valaki Bömössel boldog, legyen!!!! Senkinek semmi köze hozzá!!!! Ha pedig valaki egy Trabival boldog, ahhoz sincs senkinek semmi köze!!!

Sajnos ez a nagy magyar sajátosság, hogy irigyek az emberek, ahelyett hogy örülnének az életnek, és annak amilyük van!
Nem itt tartana az ország, ha nem a folyamatos pocskondiázással és más vagyoni helyzetével lenne elfoglalva!!!!
W-nek pedig nincs joga egy autót sem fikázni, ha nem lenne autó, mehetne gyalog, és írhatna a gyalogos közlekedés örömeiről:))))

süti beállítások módosítása