Az útiköltség csökkentés alternatívája

  2008. június 16. - Égő Ákos

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:00

2000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00

A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél

Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00

A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a

Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00

Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem


Amióta kiköltöztem Budapestről, azon gondolkodom, hogy lehetne megoldani a tömegközlekedést saját erőből. Vagyis ne négy ember négy autóval utazzon ki-be nap mint nap ugyanazon az útvonalon, amikor beférnének egy autóba is.  Bevallom, én sem szívesen mondok le a kényelemről, nem vágyom a buszozásra, vonatozásra, viszont azzal nem lenne bajom, hogy befogadjam a kocsiba a szomszédot.

A reggeli ingázók szinte mindig egyedül utaznak

Ahogy most divatos, a takarékosság mellett a környezetvédelmet is emlegetem. Amikor a VW is az észszerű vezetésre szólít, rendes szervezéssel meg lehetne spórolni a a szomszédok autóinak károsanyag-kibocsátását is. Persze a költségek megosztása sem alábecsülendő, illetve ma még talán az az elsődleges.

A közös utazás megszervezése viszont nem egyszerű dolog. Én régebben sokat autóztam vidékre, miközben folyamatosan kapacitáltam ismerőseimet, jöjjön velem, aki éppen ráér, mert nem szerettem egyedül utazni. Persze a stopposokat is felvettem rendszeresen. Volt, hogy a mikrobuszban egy katonai szakasz szorongott, és csendesen tűrték az Allien Sex Fiend muzsikáját.

Ma már sokan óckodnak a stopposoktól, nem is igen divat, csak a Diáksziget és a Művészetek völgye idején jellemző. Az olcsóbb utazásra viszont mindig lenne igény, és erre találtam megoldást az www.oszkar.com honlapon.

Az Oszkár adoptálta a telekocsit. A Petőfi rádió csúcsforgalom adásából emlékszem a szolgáltatásra, amit mára két BME hallgató Gyürüs Máté és Prácser Attila internetes változatban tökélyre fejlesztett.  A nem túl szerencsés név az Online Személyfuvar-közvetítő Rendszer betűszava. A telekocsi a múltat idézi - Köfém, Áfor, Merkur, Afit... Oszkár. Illik a képbe.

Eddig még nem volt ilyen összeszedett oldal itthon. Külföldi viszonylatban a német www.mitfahrgelegenheit.de és a www.drive2day.de lehet ismerős az erre fogékonyaknak.

Ezeket másolni viszont nem szerencsés, mert fő hátrányuk, hogy a személyes adatok védelme nem megoldott, azaz regisztráció nélkül hozzá lehet férni e-mail címekhez, telefonszámhoz.

A hazai módszer egyszerű. Ha utazni szeretnék, regisztrálok,  megjelölöm, hogy honnan hová mennék, ha sofőr vagyok, ugyanez a helyzet. A rendszer pedig értesít, ha összefutnak a szálak. Van egy bizonyos tűrés is. Például, ha Biatorbágy - Pécs útvonalra keresek utast, akkor fel fogja ajánlani a Páty - Pécsi,  illetve Biatorbágy - Szekszárdi utasokat is.

A regisztrációnál meg kell jelölni az összeget, hogy mennyivel szállnánk be az útiköltségbe, illetve hogy mennyit várunk az utastól. A sofőröket és az utasokat az e-bay-es módszerhez hasonlóan értékelni lehet, csak nem csillagokkal, hanem szöveges üzenetekkel. Így lekáderezhetjük azt, akivel esetleg összekötnénk utunkat.

Eredetileg egy Tudományos Diákköri Konferencia pályázat győztese volt a rendszer, de annyira beindult, hogy a készítők is meglepődtek. Most fél éves működése alatt kb. 300 utat regisztráltak, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy a valós utak száma 1000 felett van és több mint 10 000 helyet hirdettek már meg autósok.

Az oldalt a közeljövőben úgy alakítják át, hogy mobiltelefonon és PDA-n is olvasható legyen. Esetleg a pályaudvarra menet rá tudunk nézni, nincs-e olcsóbb megoldás az utazásra.

Persze ez a módszer némi kényelmetlenséggel jár mind az utas, mind a sofőr részéről, de szerintem megéri. Ma már kevesebbet járkálok. Ha hosszabb útra indulok, akkor vagy motorral megyek, vagy ikrek ülnek a hátsó ülésen, de ha tíz évvel ezelőtt lett volna hasonló, örültem volna neki nagyon.

Nemcsak gazdaságos, hanem a károsanyag-kibocsátás csökkentésének a legdrasztikusabb módja. Az adalékanyagok elmehetnek a fenébe.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr2521003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rognork 2008.06.16. 08:59:10

hallgatni kell a mr1-et, azon elég sűrűn lehet ilyen riportokat hallani. pl németországban is annyira felment az üzemanyag ára, hogy összeállnak a szomszédok, egyesek még a kocsit is eladják, aztán közösen használják a tesóval. én nem ajánlanám fel a kocsimat amúgy, senkiben nem bízom.

lecio 2008.06.16. 08:59:53

Végre valami hasznos, amit nem csak fikázni fognak az emberek (talán még akkor sem ha nem működik tökéletesen). Az ötlet jó, félő, hogy akinek sornégynél nagyobb motoroja van, magasról szarja le a károsanyagkibocsájtást. Na mind1, próbálkozni lehet, hátha hajlandó felvenni valaki.

Infomaker 2008.06.16. 09:23:03

Nekem ezzel az a gond, hogy amikor vasutas sztrájk volt, megpróbáltunk a haverokkal együtt menni kocsival melózni Bp-re.

Az én kocsimmal mentünk, és nem vált be.
A gond az volt, hogy hol ennek ráért később menni, hol az végzett korábban, hol később, ezért aztán sosem jött össze a dolog igazán.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.06.16. 09:28:04

ez nagyon jó, fogom használni. mondjuk, én stopposokat is felveszek, ha van helyem, engem is vittek jó sokat annak idején.

a-tech 2008.06.16. 09:35:50

Szuper cikk, szuper kezdeményezés :)

DJ BP 2008.06.16. 10:42:59

Jö ötlet, csak azon morfondírozok, hogy akik a ,,szomszéd miatt" vesznek sokan autót, azoknál biztos derogálna megosztani mással :D

a-tech 2008.06.16. 10:53:18

Nem, hiszem, hogy emiatt bárki is autót venne. De akinek amúgy is van, esetleg jobban kihasználhatja és olcsóbban kijön.

europid 2008.06.16. 11:14:17

Tetszik az ötlet, lehet, hogy utánanézek.
Az is jó viszont, amit az USA-ból mutattak, régi dolog persze, hogy a külső részekról a nagyvárosba utazók felveszik a többi P+R parkolót használót, így , ha tele van az autó, a direkt erre a célra lévő teljesen külön gyorssávot használhatják.Azok, akik egyedül ülnek a kocsiban, azok meg araszolhatnak a dugóban.Hazafele ugyanez, megvannak a helyek, ott állnak az emberek,jön a kocsi, egyeztetés, menet.
Nincsenek balhék, megszokta mindenki.

asztmás 2008.06.16. 11:21:08

van már másik ilyen amúgy:
utitars.debrecen.hu/

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.06.16. 11:23:10

Az ötlet jó, és nem új. DE!

Most még csak a szlovák hanyattesős tótokra szállnak rá, mint adócsalókra, de előfordulhat, hogy az ilyen teleautó "szolgáltatókat" mint feketefuvarosokat fogják elővenni /ez csak egy ötlet a "tisztelt" hatóságnak/

Szóval: 1 áruszállítás= ha a saját árumat szállítom.
2 árufuvarozás= ha más áruját ellenszolgáltatás fejében szállítom.

Namost én egy 7 személyes busszal szállítok árut, kb. 2-3 tejesláda mennyiségben egy oda-vissza 300 km-es úton, tehát, ha csak a Volán díjával szállnának be, akkor is százszor kényelmesebben utaznának, holott a Volánt még államilag is tolják pénzzel. De ha megállítanak, vagy feltünne, hogy a vonalról "eltünnek" az utasok, akkor jön az ellenőr, és hajjajjaaaajjj.

Szóval máshol működik, de ha nálunk elkapnak, akkor jön a BTK. Made in Hungárija.

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.06.16. 11:26:27

Ja, hogy grátisz a környezetvédelem????

Ki nem szarja le abban az országban, ahol éppen a környezetvédők miatt van szopás az M0 hiánya miatt.

Hajrá! Lendületben az ország! Még utolérhetjük akár Etiópiát is!

Milik Mónika · http://Monika 2008.06.16. 11:51:59

Sziasztok! Én tavaly október óta viszek utasokat magammal, mert Győr és Miskolc között ingázok. Rendszeresen használom az Oszkárt és még sok más helyen is hirdetek a neten. Eddig több, mint 200-an utaztak velem és mindig sikerült össze egyeztetni az indulási időpontokat. Ezek többnyire olyan emberek, akiknek nincs és talán soha nem is lesz autó (mindegy, hogy miért) és nem utaznak haza rendszeresen a családhoz, mert a vonatjegy 2* annyi, mint amennyiért velem utazik. Ők is jól járnak és én is. Először én is tartottam tőle, de nem bántam meg, hogy így utazok. Havonta 60.000 Ft-ot tennék a MÁV zsebébe, ebből vettem egy új autót részletre és szinte ingyen utazok. Nem mindegy. Nekem nagyon bevált, kívánok mindenkinek balesetmentes közlekedést.

Milik Mónika · http://Monika 2008.06.16. 11:54:53

Ja! Nem ezért vettem autót, de még így is jobban járok, mint tömegközlekedéssel. Igaz, hogy csak 1.0 motor van az autóban, így a fogyasztása sem sok. Így megéri.

yenoee 2008.06.16. 12:25:02

Hát okoska, asszem mondc valamit...

a-tech 2008.06.16. 12:38:53

Tegyük fel hogy autóval mész, és az oszkáron jelentkezett egy utas. Elindultok, megálltok egy benzinkútnál, és az utas tankol az autóban előre megbeszélt értékben, kifizeti a pénztárnál, számlát is kap, adózik is, minden ami kell.
A sofőrnek így nincs köze pénzhez, kezébe sem ér 1 Ft sem. Ebbe így hol lehet belekötni?
Természetesen ezt nem fogja senki igy csinálni, de gyakorlatilag ez valósul meg amikor az utas útiköltség-hozzájárulást fizet.
A másik: Ha meg csak társaság miatt viszel el mondjuk egy dekoratív hölgyet/úriembert talán az sem zavar senkit :) (Megnézed a képét az Oszkáron a profillapon, aztán ha nem hasonlít a valóságban, úgysem vagy köteles felvenni)

Gergő 2008.06.16. 12:44:10

Milik Mónika, all respect!!!

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.06.16. 13:07:41

Gergő!
Mónika!

Így van. A Maszatos Álmos Vonat Firma meg lehúzhatja :))

Dr. Zerge 2008.06.16. 13:15:26

"óckodnak"?

Égő.

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.06.16. 13:16:56

a-tech!

"A sofőrnek így nincs köze pénzhez, kezébe sem ér 1 Ft sem. Ebbe így hol lehet belekötni?"

Természetbeni juttatás.= Természetesen kell adót fizetni utána.
Azért jövedelem, mert nem csak a szép szeméért mész arra, tehát a költséged amúgy is meglenne. Ha meg a két szép szeméért mész arra, tehát neked tankol=ezért viszed el, akkor máris személyszállító lettél feketén. :(((

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.06.16. 13:21:26

Amúgy nem árt tudni, hogy a Kenguru, teleautó, stb.- nek van etikai kódexe, és eszerint jelenleg 15 ft/km vel "illik" helyet foglalni a járműben.

Homie 2008.06.16. 13:28:46

Bocs a nagyon nem témáról szóló hozzászólásért(off topic),csak jobb helyet nem találtam,ahol megkérdezhetem.
Hallgatta ma valaki a Bumerángot a Slágeren? Valamelyik nap Winkler meg Bazsó fogja vezetni a műsort,mert Bocskorék nyaralni mennek.Szóval nem tudjátok,melyik nap?
Köszi

KAWAszaki 2008.06.16. 13:43:43

"15 ft/km vel "illik" helyet foglalni a járműben"
15 Ft/km.... Egy Suzukival kb.17 Ft egy km.
És mehetsz, ahová akarsz.

a-tech · http://www.oszkar.hu 2008.06.16. 13:43:54

okoska:

Akkor ezek szt, ha mondjuk a haverommal közösen veszünk egy óriáspizzát, és együtt esszük meg fele-fele arányban, akkor nekem adózni kellene azután hogy ő kifizeti a felét nekem, miután/mielőtt megvettem? Én amúgy is éhes voltam, meg ő is, de nem külön vettünk két kicsit, hanem ketten egy nagyot.
Lehet hogy hülye példa, de kb ugyanerről van szó, csak pizza=üzemanyag.

Akkor most kiderült, többszörös adócsaló vagyok :(

a-tech 2008.06.16. 13:46:38

Ja, az illikről: Szerintem meg az üzemagyagköltség/utasok száma értékben illik helyet foglalni illetve elkérni. Korrektség, a telekocsizók (általában)nem keresni akarnak ezen.

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.06.16. 13:55:03

a-tech!

Nem vagyok egy észlény, de szerintem nem ugyanaz. Csak itt Hungáriában félrenevelték a népeket.
A példád akkor lenne helyes, ha az autót is ketten vennétek közösen. Ezt a mezőgazdászéknál régen TSZ-nek hítták, majdan lett Gépkör......ezekből jött a túrós hátú közmonda. Más felállásban lehet még egyesület, stb.
Mondom ez egy ferde ország ezért van így, hogy biza adót kell fizetned.

Normális helyen pl. Osztrákiában ez úgy megy, hogy, mint magánember kapsz valamiért suskát. Ebből levonod az élethez szükséges költségeidet -részleteket nem tudom- A maradék az adóalap, és ebből fizetsz adót. Tehát ott egy ilyen buli után nem adózol, mert lett költségetek, amit szétdobtatok. Nálunk, meg csak a bevétel oldalt nézik.

Amennyiben persze elmész iskolába, veszel hozzá diplomát+taxamétert+lámpát+könyvelőt+adószámot+kuytatökét, akkor te is csak a különbözet után tejelsz.

Dá?

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.06.16. 13:55:29

Homie: jövő hét szerdán.

avc 2008.06.16. 13:58:01

az ötlet OK, de akkor is óDZkodnak, ugye

Sam8888 2008.06.16. 13:58:02

okoska · www.kalandrover.hu 2008.06.16. 13:55:03

Akkor vesznek egy gyorsfagyasztott pizzát felesbe' aztán otthon megsütik... Ígymár ugyanaz a példa, mert a sütő már az övé volt! Hüyleország, hülyetörvények.

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.06.16. 13:59:36

KAWAszaki!

Nekem a busz 21 forinttal gurul, tehát könnyű kiszámolni, hogy 6 lődörgővel vastagon +ban lennék. Vajon miért nem csinálom, ha ugyis arra megyek rendszeresen kb. üresen?

Az első irigy felnyomna.

a-tech 2008.06.16. 14:06:39

Ok, akkor tegyük fel ha kérünk kötségtérítést, adózni kell. Tegyük fel nagyon-nagyon becsületesek vagyunk, és a következő évi adóbevallásban szerepeltetem a befolyt összeget.

Még így is jól jártam, és az utasom is, nem?

Egyébként gyorsfagyasztott pizza példa respect :)
Tényleg ennyire élhetetlen országban élnénk?

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.06.16. 14:10:52

Igen
Jól-ő is
Igen :)
Igen sajnos.

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.06.16. 14:13:57

Amúgy eszembe jutott, hogy úgy is ráérek, a fiatal igen jó jármű meg adott, eljárok a taxis iskolába, aztán Pestfele menet a megállóknál hamar össze lehet kapkodni a népeket, de lehet visszafelé kivágnának a Népligetről........na persze nem a kuncsaftok.

Szóval lehet ezt tisztességesen csinálni, csak nemtom, hogy hagynának -e

hottentotta 2008.06.16. 14:27:03

Milik Mónikától szeretném megkérdezni, hogy mi van akkor, ha férfiak, esetleg részeg férfiak szeretnének vele utazni ? :D

Amúgy az oszkar-ról levették az autóst, illetve az utast identifikáló neveket, adatlapokat.

esetleg visszaélésgyanú merült fel a telefonszámok miatt?

mégsemjó a túlzott publicitás? hmm...

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.06.16. 14:29:22

hottentotta!

Szerinted miért fellegzett be a stoppos világnak?

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.06.16. 14:32:52

ez is egy ilyen oldal, nézzétek meg:

www.myrideboard.eu/

elsősorban külföldi utakra szerveznek, MO, RO, D, A és így tovább

tollseprű 2008.06.16. 14:37:13

NAGYON szuper ötlet!!! Máris regizek! :)

hottentotta 2008.06.16. 14:38:51

befellegzett a stoppos világnak ? :/

amúgy érdekes ez. tegnap elmentem egy stoppos mellett, pedig szívesen elvittem volna a következő városig ( egyedül voltam a kocsiban ), de mi a garancia, h nem nyom egy vadászkést a bordáim közé? Jelzem, nem vagyok se apró, se beszari. de akkoris. hm?

hottentotta 2008.06.16. 14:40:05

hja, ezt a megbeszéljük az utat, és utazunk együtt én barátimmal, rokonaimmal szoktam összeegyeztetni. kicsit bizontságosabb :D

mellesleg jo az oszkar!

a-tech 2008.06.16. 14:46:29

hottentotta: nem vették le, csak bejelentkezve érhetők el. Valószínűleg közben kijelentkeztetett a rendszer, ezért nem látod!

Egyébként igen, sokak csak ismerőst visznek szívesen: Van is ilyen lehetőség a hirdetésfeladásnál, hogy csak ismerősök jelentkezését várod. Jobb, mintha körbe kéne hívni mindenkit, hogy boccs, nem utaznál épp A-ból B-be?

a-tech 2008.06.16. 14:50:11

GYUSZI BÁCSI:
Jó csak épp főleg külföldi hirdetések vannak. Amúgy meg nem örülnék ha regisztráció nélkül egy kattintással elérhetőek lennének a személyes adataim (spammerek, stb)
És arról nem is beszélve, hogy mivel nincs helyfoglalás, vagy mindig az autós módosítja a szabad helyek számát, vagy szegény utasokat teszi bolonddá, ha már nincs hely...
Ezek a hibák elég általánosak a többi ilyen rendszer esetében amúgy.

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.06.16. 14:54:11

a-tech!

Ez tipikusan az az eset, hogy én is megyek, meg én is, másnak nincs hely, aztán mégiscsak üresen megy az autó.

a-tech 2008.06.16. 14:56:47

okoska:

Ha mégsem mész, bizonyos időhatáron kívül lemondhatod a helyfoglalást, amiről a sofőr egyből automatikusan értesül.
Ha nem mondod le, nézheted hogy elvinnének legközelebb, ha beírja a sofőr az értékelő lapodra, hogy mennyire lehet rád számítani...

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.06.16. 15:02:01

Igen, ha ilyen akkor jól működik.

Kifordított kacagány 2008.06.16. 16:03:59

jó. persze, hogy jó, de hány százalékát jelentheti az össz megtett km-nek? 0.00001?
az index fórumon is volt régen ilyen topic(még az oszkár előtt), de érdeklődés hiányában az is hamvában holt ötlet volt. most ugyan több embernek van már internetes elérése és talán többen rá is találnak az oldalra, de ez még mindig nagyon elenyésző mennyiség. fél év alatt 300 út, vagy az optimista becslés szerint 1000? aki csak munkába járásra használja az autóját, az is majdnem letud ennyit egyszemélyben.

Kifordított kacagány 2008.06.16. 16:05:15

és akkor a jó magyar tulajdonságról, az alkamazkodás teljes hiányáról még nem is beszéltünk.

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.06.16. 16:15:09

Nem túrós.Túros a háta:azaz mindenki hajtja,de senki nem foglalkozik vele.
Erjesztett cukorcefrével működő, zárjegymentes cigarettát fuvarozó 150-es ETZ-re útitársat keresek 15Ft/km-es áron :)

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.06.16. 16:27:39

Ami nem lenne rossz: bringámmal együtt bevinne a városba BéKáVnál olcsóbban,hazafelé keróznék.
Ezt a jövedelmet nem értem.Ha 1000Ft üzemanyagot használtam el,és az elkért 500-ft-ot hozzácsapják a jövedelmemhez,akkor 100Ft-ot sem kapok belőle.
Tehát kérek tőle 2000Ft-ot(ami pont kifutná az üzemanyagot),és ebből adózok.Nekem marad 500,azaz 0-ra jövök ki.Én egy fillért nem kerestem,ő beszopott,mert 3szoros áron utazott,az APEH pedig munkavégzés nélkül keresett 1500Ft-ot.


Tényleg,mi van akkor,ha beülök a saját autómba az anyósülésre,és a szomszéd tankolja és vezeti?

Akkor ki adózik kinek?Ő saját magának veszi a benzint.Én csak utas vagyok.Keresni nem kerestem egy fillért sem,a maradék üzemanyagot pedig átadom neki :)
Az egész adóintézményt a mások munkáján élősködni kívánó anti-munka hősei találták ki.

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.06.16. 16:39:01

"az APEH pedig munkavégzés nélkül keresett 1500Ft-ot."
Ez mindig így volt, így van, így lesz, ezért kell legálisan szállítani, akkor a költség-bevétel jobban jön ki, mert emígy csak a bevétellel lehet matekozni, az meg szívás.

"Tényleg,mi van akkor,ha beülök a saját autómba az anyósülésre,és a szomszéd tankolja és vezeti?"
Idegbaj, mert rosszul vezet, recsegteti a váltót :-)))

a-tech 2008.06.16. 16:48:44

Kifordított kacagány:

Jól mondod, az egyre nagyob internetarány életet adhat a dolognak. Illetve a mobil eszközök még inkább! Másrészt talán az is előny, hogy nem fórumszer a dolog, hanem komlex rendszer. Így könnyebb használni, keresés, sofőrök értékelése, stb, stb.

Alkalmazkodás teljes hiánya: Sokaknak lehet hogy javít az alkalmazkodóképességén a lassan csillagokba szökő benzinár, ami tendencia biztos hogy marad, sőt!

Trash 2008.06.16. 16:56:05

Nekem nem jött be naponta járok Lajosmizséről Pestre dolgozni, és még senki sem jelentkezett utitársnak.

a-tech 2008.06.16. 17:28:14

Talán eztán.. most páran értesültek róla itt. Szerintem ne add fel ;)

norbigod 2008.06.16. 18:02:18

Szerintem jó ötlet. Már regisztráltam is. Eddig mindig csak az ismerőseimet hívtam körbe, ha mentem valami hosszabb útra...

Papp Sanyi 2008.06.16. 18:25:53

Végre egy értelmes kezdeményezés. Azt nem tudom, mennyire működhetne ez a pesti aglomerációban, szomszédok között. Az viszont elkeserítő, hogy minden autóban egy ember ül a dugó közepén és anyáz, hogy nem megy a sor stb... Most jöhetnék olyan frázisokkal, hogy jól megadóztatnám az összes pesti autóst (ebből telne a világ legdrágább és leghosszabban épülő föld alatti emlékműre, az első polgármester tiszteltére...), de talán jobb lenne, ha maguktól ilyen megoldásokat keresnének vagy venne mindenki egy robogót(persze vmi állami támogatással, hogy vonzó alternatíva lehessen).

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.06.16. 18:32:47

OKOKOK, de mi a franc az a Budapest-Budapest viszonylat az oldalon??? Béna vagyok, vagy nincs kerület/utca?

a-tech 2008.06.16. 18:41:27

chicken:

jelentkezz be, és a részletek közt megtalálod az indulás és érkezés pontos helyét!
Egyébként városi viszonylatban nehezebb összehozni, de pl elővárosok esetében már abszolút életképes lehet!!

Kifordított kacagány 2008.06.16. 19:34:05

a-tech 2008.06.16. 16:48:44
egyetlen gond, hogy ahhoz, hogy jól lehessen használni, sokaknak kellene használni, de sokan akkor fogják használni, ha már jól lehet használni.
én eddig még soha nem találtam se sofőrt, se utast.

Kifordított kacagány 2008.06.16. 19:39:15

mellesleg nem csodálkoznék azon, ha a rendszert eladnák mondjuk az iwiwnek. egy ilyen általánosan használt rendszer szolgáltatásaként szerintem hatékonyabban működne.

a-tech 2008.06.16. 19:51:18

Kifordított kacagány:

Inkább az Oszkár művek veszi meg az iwiw-et és életlet lehel bele :)
Ha nem is összeolvadás, de funkcionális átlinkeélés (keresődoboz) az jó ötlet, ilyen van a www.efott.hu és a www.lmt.hu stb oldalakon.

Ilyenből kellene több szerintem.

Kifordított kacagány 2008.06.16. 20:07:56

igazából az lenne a legjobb, ha az oszkár csak az adatbázist szolgáltatná és bárki aki akarja(vagy fizet érte) a saját felületén nyújthatná szolgáltatásként

Kifordított kacagány 2008.06.16. 20:09:02

az ötlet megvalósításához csak anyagi haszon ellenében járulok hozzá:)

cs0ki 2008.06.16. 21:21:23

ez mondjuk azoknak jó, akik céges autóval járják az országot, és kapják a költségtérítést, mellette meg beszedik a benzinpénzt az utastól.. : ))

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.06.16. 23:43:25

Europid: a társ netes ismerose San Franciscóban a gyors-sávos rendszert használja, ráadásul Prius-sal, munkába járni. Nincs nap hogy valaki ne rázná rá az oklét a lassú sávból. Ez már megérné.

PetyayteP 2008.06.17. 02:15:48

Kifordított kacagány és a többi citromdíjas fanyalgó...

gondolkozzon el azon, hogy ez a két srác teljesen non profit jelleggel megcsinálta nektek, nekünk ezt az oldalt, mert épp ez jutott eszükbe, és mellesleg meg is nyerték az egyik TDK-t vele. Én ismerem őket, a Közlekedésmérnöki Karra járnak, saját pénzből tartják fenn a domaint, a honlapot és történetesen önszorgalomból tanulták meg leprogramozni a honlapot is. Ha majd ti is ennyit tesztek a "köz" érdekében, akkor lehet fikázni, addig tünés a szobátokba tanulni és addig marad a tisztelettel beszélés meg az előre köszönés. Komolyan, milyen emberek vagytok, fikáztok egy jól működő INGYENES rendszert, ami a nembízoksenkiben típusúakon kívül mindenkinek teljesen használható.
A többiek meg használják bátran!

Gumifüstöt és olcsóbenzint mindenkinek, jó utat a Közlekesnek!

Kifordított kacagány 2008.06.17. 09:23:05

PetyayteP 2008.06.17. 02:15:48
először is nem fikáztam, csupán rámutattam az ilyen elven működő rendszerek egyik nagy hiányosságára. az a tény, hogy ez most konkrétan az oszkárral kapcsolatban tettem, még nem jelenti azt, hogy fikáztam is az oszkárt és a mögötte lévő munkát.
a fikázás az amit te művelsz, úgyhogy talán neked kellene menned a szobádba tanulni és magadbafordulni.
a második dolog az, hogy nem non profit jellegel alkották meg ezt az oldalt. pályázni általában valamiért szokott az ember és nem azért, hogy keresztet hordozhasson. a későbbiekben valószínűleg komoly anyagi előnyökkel is fog járni nekik ez a dolog(vagy a rendszer közvetlen, vagy közvetve a szakmai elsimerés útján). persze az sem fogja kissebbíteni a kezdetekkor mutatott lelkesedésüket és az elismerést a befektetett munkájukért. hasraesést viszont nem érdemelnek, mert nem egyediek, különlegesek, ugyanis sokan vannak mások akik máshol mást tettek és talán még ennyi elismerést sem kaptak, pedig megérdemelték volna(meg kellene tanulnod ott a szobádban különbséget tenni az elismerés és a hasraesés között, az utóbbi fájdalmasabb).
a harmadik dolog is ehhez kapcsolódik. ez a rendszer nem egyedi, nem is ujdonság. más ötletét, ha úgy tetszik találmányát valósították meg a saját elképzeléseik szerint. ha úgy tetszik más munkájára építették a sajátjukat és ebből profitálnak. ez rossz? nem. nekem ezzel sincs bajom, mert megdolgoztak érte, te viszont még annyit sem tettél, hogy ezt felfogd.

végezetül milyen ember vagy te? fikázod itt a hozzászólókat, csak azért, mert nem teljesen egyezik a véleményük a tiéddel. teszed ezt tök ismeretlenül, mikor még azt sem tudod, hogy ők mit tettek le az asztalra, sőt eleve feltételezed, hogy semmit. nos te milyen ember vagy?

Kopi3.14 2008.06.17. 10:09:36

Nemeteknel a leverkuseni kozlekedesi vallalat bevezette ezt a kozlekedesi format is: felmatricazott autokkal lehet car-sharing modon utazni. A reszleteket nem tudom, mert nem jarok arra, de ceges elkepzelesek is vannak ra.

a-tech 2008.06.17. 10:32:34

Kopi3.14:

Hát nálunk szerintem a BKV olyan messze van ettől mint Makó... őőőő ... a Bouvet-szigettől (ha jól néztem a Google Earthon kb ez van épp átellenben a Földön :)

PetyayteP 2008.06.17. 12:20:50

Kifordított kacagány 2008.06.17. 09:23:05

Haha, találva érzed magad, látom...
Nem nonprofit jelleggel csinálták?? Te meg ezt honnan tudod, talán magadból indusz ki?
Nem egyediek, ez biztos, de ötleteket lövöldözni mindenki tud, cselekedni már más dolog.
Na megyek cselekedni egy kicsit, hogy utánna leszólhassam mások munkáját. :)

Kifordított kacagány 2008.06.17. 15:53:08

PetyayteP 2008.06.17. 12:20:50
nem találva, hanem megszólítva, kizárólag ezért kértem ki magamnak a feltételezésedet, de látom ezen a téren sem tűnik fel neked a különbség. bonyolult lehet eligazodni neked ezeken a dolgokon, ha még a saját mondataidat sem érted. talán egyszer megvilágosodsz és megérted. sőt talán egyszer arra is rájössz, hogy a nonprofit az csak egy jogi fogalom és nem pedig a szentek modernkori elnevezése.

PetyayteP 2008.06.17. 19:56:06

Kifordított kacagány

LOL, kössz az oktatást, igérem megtanulom megérteni a saját mondataimat, ha te mondod biztosan szükséges is...

Kifordított kacagány 2008.06.17. 21:55:39

én már azzal is megelégszem, ha nem szólítasz meg. szólíts meg mást, vagy firkálj hülyeségeket általánosságban, ahogy jólesik, akkor figyelmen kívül hagyhatom amit összehordasz.

we 2008.06.18. 01:31:24

Nem fellegzett be a stoppolasnak, csak nagyon kevesen csinaljak! Nyaron szuper a jo idoben setalgatni es kulonbozo emberekkel elbeszelgetni plusz ingyen utazni:) Altalaban lenyegesen gyorsabb mint a tomegkozlekedes es sokkal kenyelmesebb is!

Az ilyen "vadasztort szur a bordaim koze" dolog csak hiszti. Miert tenne? Ezen az alapon az utcan se menj el senki mellett, mert sosem lehet tudni. Az mas kerdes, hogy ha nem bizalomgerjeszto a koma (pl szakadt/igenytelen kulseju, kopasz kigyurt allat stb), akkor ne vedd fel.

Dennis 2008.07.03. 13:04:53

Angliaban erre kulon savokat alakitanak ki, ahol csak olyan jarmuvek kozlekedhetnek, amikben 2 v tobb szemely ul. Ezekben a savokban a korai orakban meg sajnos sokkal konnyebb kozlekedni. Es mennyi autot latni ahol egyedul ulnek az autoban...
süti beállítások módosítása