Újabb BMW-s élmények

Affér suzukis nénivel és mazdás festővel

  2008. június 14. - RT76

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


Megint BMW tesztautó, megint kalandok. (Kétliteres automata dízel X3, teszt hamarosan!) Én nem tudom, hány bogarat tapostak el mostanában Münchenben, de nagyon rossz a bajor márka karmája. Úgy látszik, mindig történik velem valami, ha új BMW-vel közlekedek. Két rövid élménybeszámoló, ha szabad. (Na jó, az első eset akkor is megtörténik, ha Velorex-szel vagyok.)

Egy: az öntudatos suzukis néni

Még mielőtt elkezdődik a kommentháború: nem a suzukisságon van a hangsúly, hanem az öntudatos néniségen. Akivel a Clark Ádám téri körforgalomban találkoztam. Meg utána az Alagút utca végén. Meg még utána a Mészáros utca - Hegyalja út sarkon.

A Clark Ádám térre - ami ugye egy-két éve immár valóban körforgalom - a Lánchídról gurultam be. Magyarországon nem optimális a többsávos körforgalmak szabályozása, simán a párhuzamos közlekedés szabályai érvényesek rá ugye, ami azt jelenti, hogy ha jelentős nyüzsgés van az adott körforgalomban, célszerű eleve csak a külső sávot használni, mert a belsőből az életben nem jutunk ki többé.

(Normális helyeken úgy működnek a körforgalmak, hogy aki a külső sávban mozog, az a következő kijáratnál ki is hajt. Így aztán, aki csak a többedik kijáratnál lépne ki, a többedik mínusz egy kijárattól számítva természtszerűleg van lehetősége kisorolni. Na mindegy.)

A Clark Ádám tér pedig egy kétsávos körforgalom: bár nem választják el felfestések a sávokat, attól még az. Tehát úgy távozunk belőle, hogy kisorolunk jobbra, és onnan szépen indexelve hagyjuk el a terepet.

No de a suzukis néni (előző szériás halványzöld Swift, kopottas, de egészséges; szikár testalkat, ötvenes, bibircsókos) nem úgy gondolta. Szájában cigarettával, fülén telefonnal olyan szépen kivágott elém, miközben én szépen indexelve kívülről próbáltam lelépni, hogy ihaj. Fékeztem, dudáltam, amivel azt értem el, hogy egy gyalog a járdáról elkezdett valamit üvöltözni, és rázta felém, vagy hát a BMW felé az öklét.

Mintha a belső Thalia be akarna vágni a külső Thalia elé, teccikérteni?

Az Alagút utca végén a lámpánál pont mellé sodródtam jobbról, de hiába duddantottam át, nem húzta le az ablakot. Mondjuk nem is ért rá, mert még mindig telefonált. Viszont a Hegyalja út előtt, a másik lámpánál balról már át tudtam szólni.

Mondom kezicsókolom, legközelebb körforgalmat ne a belső sávból tessen már elhagyni, mert veszélyes. És jön a szóáradat. Mert neki ott elsőbbsége van. Tudja, mert minden nap arra jár. Indexelt is. És fel is van festve, hogy ő ott kimehet a belső sávból.

De, mondom, nem mehet ki: egyáltalán semmi nincs felfestve, egy fia csík nincs az úton. Válasz: de régen fel volt, csak már lekopott. Ja, mondom, az más, közlekedjen továbbra is ugyanúgy ott, majd legyalulja valaki, viszontlátásra.

Régen, amikor még nem volt körforgalom a Clark Ádám tér

És azóta fogom a fejem, amikor ezembe jut az eset. A néni még alighanem arra az állapotra emlékezet, amikor nem is volt körforgalom a tér, és évek óta eszerint közlekedik ott (pedig közben már volt ott sárga csíkos buszsáv, minden, mire elértük a mai minimalista, felfestetlen állapotot). Ha arra jártok, és zöld Swiftet láttok, legyetek résen!

Kettő: a türelmetlen szobafestő

Állok a Bajcsy végén este hatkor a csúcsban, fordulnék jobbra a Lánchíd felé. Nem egyszerű, a József Attila utca csúnyán bedugult, ráadásul egy Andrássy felől érkező turistabusz is beszorul a kereszteződésbe. Kell is várni egy komplett lámpaváltást, mire úgy-ahogy feltisztul a helyzet.

Megint zöld, a busz segge lassan eltűnik a képből, de még mindig nem tudok menni, mert ha most begurulnék, a két zebra között, pont a kereszteződésben kellene töltenem a következő pirosat. Várok, várok, motor jár, váltó D-ben, lábam a féken, lámpa még mindig zöld, moccan a busz, látom, hogy most már át tudok gurulni a zebrákon. Pont elindulok, amikor csattan egy tenyér a tetőn, és hallom: "Mennyémá, mi is szeretnénk haladni!"

Én vagyok a piros pötty, mögöttem a Mazda

És látom a tükörben, hogy a mögöttem ezidáig békésen kullogó Mazda E2200 anyósüléséről szállt ki egy kantáros kék munkásnadrágot és gyér ősz hajzatot viselő festékfoltos öregember, hogy kicsit noszogassa ezt a tetű béemvést, aki nem hajlandó bepofátlankodni az útkereszteződésbe.

Nem a sofőr volt a paraszt (tudják, nem az a paraszt, aki a földet műveli, hanem akire én mondom!), tehát a nevelésnek nem lett volna értelme, nem szálltam ki beszélgetni. Pedig talán mégis kellett volna egy kicsit nevelni. Miután a külső sávból besoroltam a belsőbe, még azelőtt a kereszteződés előtt persze, ahonnan a József Attila külső sávja buszsávja lesz, a Mazda szépen elkormolt a buszsávon, utasaiban pedig - hacsak nem olvasnak Belsőséget - sosem fog tudatosulni, hogy nem a béemvés volt balfasz, hanem ők voltak bunkó taplók, ezúttal legalábbis.

Könyörgés a pesti autósokhoz

Léccilécci: mielőtt ilyen magabiztosan nekiálltok kifordulni, beszólni, rácsapni, leköpni, legalább adjátok meg az esélyt annak a valószínűtlen felállásnak, hogy talán nincs igazatok! A fővárosi közlekedés legvisszataszítóbb eleme nem is a dugó, a kátyú, a BKV, hanem az az önfejű, eszetlen, agresszív úgyisnekemvanigazam-amásikelevehülye mentalitás, ami szinte tapintható, amerre járok a fővárosban. Písz, téjkitízi, kípszmájling, és ami a lényeg: vegyük már végig fejben, mi is történt valójában, mielőtt leugatunk, leköpünk, megverünk, netán agyonlövünk valakit!


A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr97517949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.fw.hu 2008.06.14. 15:32:01

Vajon mennyiért kínálják majd a BMW-t megvételre? :)

Kicsijoe 2008.06.14. 16:01:53

Egyébként tényleg nem túl jó Suzukisnak lenni sem.Női Suzukisnak meg pláne.Jómagam aprócska asszonyszemélyként már a tanulókocsiból is felismertem: fele sem tréfa annak,ha az ember valami közmegvetésnek örvendő kocsival próbál közlekedni,pláne nőként.Ezért alapból megfogadtam: csak nagy,vagy nagyon szakadt kocsival fogok járni (e kettőt mindenki beengedi,előbbit csak azért,mert,utóbbit meg azért,mert tudja,hogy nincs vesztenivalója)

Saját kocsimból egyszer anyukám Suzukijába kényszerültem.Kellemetlen meglepi volt...kezdve azzal,hogy ahol eddig úgy közlekedtem,hogy index,átsorol/kikanyarodik,jónapotkívánok,na ,az ilyen helyeken 10 km-n belül öten akartak bedózerolni.Sokan inkább kitapossák a kocsi lelkét,minthogy Suzukis nőt engedjenek maguk elé (amúgy nem Suzukival én is) De vannak még ilyen kocsik.Amúgy mamám Suzukija alapesetben takarékos lenne.Alapesetben.Mert ha közlekedni is akar,akkor 7 fölött eszik,ugyanis igencsak tolni kell a kicsikét,ha érvényesülni akar az ember,vagy épp még aznap elhagyni a lámpa nélküli kereszteződést...

Én mondjuk a szép,nagy,erős kocsikat mindig beengedem magam elé.Viszont az X5 és tsait utálom magam előtt,mert semmit nem látni tőlük,ezeket én is igyekszem kihagyni.

A közlekedés meg ilyen,nincs mit tenni.Mindenki szarik mindenre,csak kepeszt.Engem két hónap alatt kétszer zúztak le kisbusszal.Egyszer körforgalomba telibevert egy Movano...nem vett észre,és szépen bezúzott elém.Egy bazinagy piros Galanttal.Nem vett észre :D .Ha tud valaki eladó csibesárga csuklós ikarust,szóljon,azt talán észreveszik :D .

Másodszor meg a egy Merci Sprinter gondolta úgy,hogy a sok barom a zebra előtt állva /záróvonalnál/ a hetes buszra vár,de majd ő...csak az volt a pech,hogy ugyan zebra előtt álltam,de azért,mert balra akartam kanyarodni.Hellósziaszevasz,100+ km/h-vel oldalba.Néha úgy belegondolok,hogy mi van akkor,ha tényleg azért állunk,mert valaki épp kolbászol át a zebrán?

A második esetben Suzukival meg is borultam volna (megpördült a Galant,amit mondjuk nem azért szeretünk,mert kicsi és könnyű).Szóval,inkább vagyok kispicsa nagy kocsival,mint szervdonor-alapanyag.Nem szégyen a BMW,csak irritálja azokat,akiknek nem tellik rá.

Én is tapasztalom az irigységet,ami a "nem racionális" kocsiválasztásaim övezi.Mint pl minek neked ekkora autó?Eddig 3 olyan esetem volt,mikor a helyszínelő nem hitte el,hogy nem sérült/halt meg senki.És csak emiatt úsztam meg.

Nem is értem azokat,akik bele mernek ülni egy kiskocsiba.Engem kimondottan frusztrál,ha nincs előttem,ami gyűrődjön...

Ákos 2008.06.14. 16:30:19

Az írás alapján, akkor azért lehet az a sok ember rossz véleménnyel a bmw-sekről, mert azokban sokszor nagydarab kigyúrt emberek ülnek, akiknek vagy nem lehet beszólni vagy mert kiszállnak egy ilyen autóra csapkodós beszólás után és letörik a kezét (teljesen jogosan) és akkor meg mindenki mondja, hogy a hülye szabálytalankodós meg paraszt bmw-s kiszállt és összeverte a másik embert mert az szólni mert neki, hogy menjen?:D

Tódi 2008.06.14. 16:35:40

Hát.......
Rácz úrnak igaza van! Alapvetően az oktatással van a gond! Már ott óriásit hibáznak a magyarok!
Aztán minden másban hihetetlen hibát követ el!A legfontosabb szerintem ami a magyar társadalmat ide alázta ahol tart, a bárgyúság melett az , hogy akkora gyűlölet és gonoszság van erre az emberekben, hogy az félelmetes! Képtelenek megbocsájtani mások hibáit!!!
Az ilyen átdudálok stilus az több mint paraszt!Ilyet , hogy lehet itt leirni!
Gyurcsánynak mutogass!!!!!!
Itt elmondom, h angliában dolgozom!
Aki kimegy és közlekedik ott pár napot, az szinte megilyed akkora az udvariasság és a segitőkészség az utakon!!!!
Mondom! Aki nem járt ott. az nem tudja elképzelni!
És milyen érdekes, hogy az ember pár nap alatt hozzászokik és ő maga is átveszi!
Én sokszor próbáltam itthol is ugy közlekedni!
Bárgyú tekintetek a zebránál, és mögöttem dudálgatő idegeskedő autósok! Stb! Stb!
Oktatás! Maradjunk a zebránál.
Gondoljunk csak bele mit tanitottak nekünk. Ha leér a lába az útra ,akkor elsőbsége van. De ha 5 cm-er hiányzi akkor nincs!!!!!
Még a spanyolokat is simán meg tudják tanitani a zebrák környéki közlekedésre. Pedi azok még a magyaroknál is sokkal agresszivebbek az autakon!
Az oktatás az ahol el lehet kezdeni alakitani a közlekedést! Az oktatókat kellene kicsit átreformálni! Aztán utánna jöhet az összes többi probléma boncolgatása!
És hipp-hopp! Pár generáció és mi is udvariasak és előzékenyek leszünk! Ha addig éhen nem halunk! Itt magyarországon!
Távol európától!!!

Audista 2008.06.14. 16:44:55

Nincs értelme anyázni az utakon. Amíg a legkisebb Volvóval jártam, előfordult néha, hogy kekeckedett velem egy nagyobbacska doboz, tetőverést is kaptam. (Meg is volt a véleményem a parasztjáról...), de amióta A8-assal járok érdekes módon kuss van és néma csend.(Mondjuk nem vagyok az a bunkó fajta, akit magam is utálok az utakon). El kell fogadni, hogy a méret a lényeg. A BMW-t pedig hagyjátok békén. Nem azért, mert jó kocsi, hanem mert pl. Bécsben érdekes módon előzékenyen vezetik őket, és egyébként sem szép dolog az irigység...

Kicsijoe 2008.06.14. 17:01:47

Amúgy elég veszélyes dolog kipattogni ugatni a kocsiból.

Én pl jártam már úgy-és ráadásul kis rendeske is voltam-hogy Pesten vezettem.Namost nem tudok Pesten vezetni,elismerem,lassú voltam és béna,de nem szabálytalan.Szóval,piros lámpánál a mögöttem levő belenézve az én tükrömbe leszkennelt,hogy "nem leszek ellenfél" úgyhogy kiszállt mondani a frankót.De nagyon aranyos voltam,amikor láttam a tükörben,hogy lila fejjel üvöltve igyekszik a kocsim felé,megkértem a párom,hogy helyezze ki az ablakon az 55-ös karját,mielőtt félreértések lennének :D

Kicsijoe 2008.06.14. 17:06:33

Tódi 2008.06.14. 16:35:40

Szerintem itt a zebra kérdésnél az a baj,hogy mindenki csak végletekben gondolkodik.

Egyfelől nem normális dolog az,hogy a gyalogos 15 percet várjon,míg át tud menni a zebrán.De az sem lenne normális,hogy mehet bármikor,és ha már a járdán áll,elsőbbsége van.Ez így ebben a formában nem kivitelezhető a csúcsidőszakokban,pályaudvarok közelében 20 perceket állna a kocsisor,ha ezt betartanák.

Valami köztes megoldás kéne,pl az,hogyha legalább öten várakoznak átkelésre,át kell őket engedni.Az a halálom,amikor egyet átengedek,és akkor elkezdenek jönni libasorban: mire az első átér,lelép egy második,ésatöbbi.Azért fél napokat állni nem fog senki.

Bár szerintem a legjobb a lámpásítás lenne olyan lámpával,ami tényleg nyomógombra működik.A mi városunkban van ilyen.EGY.Hát,mit mondjak,lehetne több...

Persze,elhiszem,hogy drága telepíteni,de a gyalogos kórházi költsége is drága,ha elcsapják.Én úgy gondolom,megtérülő befektetés lenne...

Hakaze 2008.06.14. 17:13:21

Amíg olyanokat hallok a közvetlen barátaimtól,hogy a Magyar Autókl..nál 10ezret ha leraksz,nincs gond a forgalmi vizsgán (újpesti) addig nagy bajok vannak a hazai oktatásnál,elvileg kötelező lenne szerpentines szakaszokon és autópályán is tanítani a gyakorlat során...no hát én olyat még nem hallottam,hogy ezt be is tartanák.
Kész tény,hogy sok ember nem tud rendesen vezetni,vagy a gyakorlat hiányzik,vagy egyszerüen nincs érzéke és ez nem kor vagy nem kérdése.A másik,hogy a hazai utak siralmas állapotban vannak.A legfontosabb az az,hogy mi magyarok még mindíg a szomszédnak veszünk autót,mindegy,hogy mire van szükségünk,mit használunk ki és,hogy mire van pénzünk.Kompenzálunk ezzel is,agresszíven és bunkó módon közlekednek sokan.És amíg itt tartunk,hogy "Újabb Bmw-s élmények" addig elég messze vagyunk Európától.Őszintén....ti eltudtok képzelni egy ilyen témakört mondjuk egy Francia vagy Belga autóshonlapon?
Nálunk sajnos jogos...

Peti 2008.06.14. 17:19:26

Igen, már én is észrevettem, a legjobb taktika ha úgy teszünk mintha észre sem vennénk ezeket az agresszív állatokat. Sokkal jobban idegesíti őket. Én meg így lenyugszom, hogy ő sokkal idegesebben került ki az afférból. :)
Az ominózus eset után amit leírtam, pár km-rel odébb be is vetettem. Érdi Jet kúttól jöttem épp ki, láttam hogy jön egy kocsi még messzebb. Én mocsok persze kimentem mer elfogyott a kikanyarodó sáv. Villogott ám szerencsétlen. De szerintem max. el kellett venni a lábát a gázról, közel sem volt balesetveszély. Én feltartottam a kezem, intettem, és még hangosan mondtam is: köszi, hogy beengedtél. Olyan halál nyugodt voltam utána. :D
Fel is hergelhettem volna magam, hogy minek villog az az őrült, bemutathattam volna neki. Úgy két ideges ember folytatta volna az útját, így csak egy. :)

Ákos 2008.06.14. 17:27:26

Láttam egyszer olyat, hogy előttem állt egy taxi, előtte meg a lámpánál egy lila Matiz és a kisautó nem indult meg egyből amint sárga lett a lámpa és a taxis már dudált is rá, aztán ugyan ez történt a következő lámpánál is, de akkor kinyílt a matiz ajtaja és kiszált belőle egy 100 kilós kigyúrt csávó és odament a taxishoz, aki ugye csak nézett magaelé mert nem mert megszólalni sem, a csávó meg belerúgott egyet a taxi ajtajába, ami rendesen be is horpadt, aztán mindenki ment tovább kultúráltan:D De egyébként ez a kar kitevős dolog ez nagyon hasznos, én is úgy szoktam, ha nem akarják engedni, hogy besoroljak, akkor kiteszem a karomat és mindegy milyen autóban ülök egyből beengednek bárhová.

ata 2008.06.14. 17:37:18

amiről a cikk szól az az egész országban így van sajna. tök mind1 mivel mész. 16 éve kerékpározok. versenyeztem is még a fradiban. mostanában találkoztam néhány sporival,és azt kérdeztem tőlük,hogy régen is ílyen hülyék voltak a sofőrök,vagy csak én látom így. a válasz mindig ugyanaz volt: régen nem volt ilyen rossz a helyzet. mostanában motorozni is elkezdtem,és ott sem sokkal jobb. vezetek is vagy 10-en vlhány éve,szóval sokféleképpen részt veszek a forgalomban,de nagyon gáz ez az egész. egyre kevesebb a higgadt sofőr,és egyre több az ideges.......sajnos ui.: légyszi vigyázzatok a kerékpárosokra. ő is CSAK élni szeretne

E30 2008.06.14. 17:46:50

Hi all!

Én, mint gyakorló BMW-s két dolgot szeretnék hozzáfűzni:
1. igenis léteznek az előítéletek
2. nagyon sok BMW tulaj tehet is róla nem kicsit, h ilyen kép alakult ki rólunk.
Én is kihasználom az autóm képességét sokszor, de csak olyankor, amikor nem veszélyeztetek vele másokat. Mellesleg szoktam figyelni gyalogosokra, beengedem a mellékútról a kocsikat, stb. De amit Pesten csinál sok BMW-s (mercis, audis is van bőven... :( ), az sok. Példákat most nem hoznék, sztem mindenki tudna kapásból 10-15 buszsávos, kanyarodósávban előrevágós, leszorítós, stb sztorit mondani... :( Szerintem nem lenne itt semmi különös gond, ha mindenki figyelne a többire és egy fokkal türelmesebbek lennénk az utakon.

Ákos 2008.06.14. 17:48:20

ata: A biciklisekkel az a baj, hogy valaki kitalálta, hogy menjenek az úttesten. Nem tudom kinek az ötlete volt, de nagyon utálhatta őket. Ha autóval mész olyan 50-70 között és beérsz egy biciklist, akit nem tudsz egyből megelőzni, akkor vissza kell lasítani olyan 10-re, mert annál nem mennek sokkal gyorsabban általában és ennél a tempónál ráadásul a legtöbbje kacsázik egy máfél méter szélességben tehát aki biciklivel az úton megy, szerintem az nem éppen élni szeretne. Nem értem miért ne mehetnének a járdán, a bicikli ott is elfér és ha meg baj van, akkor meg tud állni 1 méteren belül és nem sérül meg senki.

kiccsávó 2008.06.14. 17:50:43

Szerintem az a kétsávos körforgalom ami felvan festve!
tegyük fel egy szélesebb egyenes úton honnan lehetne tudni hogy az most kettő vagy egy sáv? két matiz elfér de két kamaz már...
Tehát szerintem mindig a jobbra tartás érvényes!
Nekem ezt tanították!
A parasztokra meg inkább nem térek ki!

Brányát 2008.06.14. 17:58:54

Végigolvastam az összes hozzászólást, háááttt... Biztos bennünk van a hiba, de mikor apum Audijával (A8) közlekedünk, akár ő vezet akár én, legyen az Pest vagy bármelyik város, velünk sosem történnek ilyenek. Bár az is igaz, hogy nem is tahó módjára járjuk az utakat, és kitelik az időnkből beengedni egy-két másik autóst is a sorba, ha úgy adódik...

E30 szerintem jókat írt 17:46kor

nyugi van 2008.06.14. 18:03:39

A dupla Tháliás képen csak egy sáv van, Kettő csak akkor lenne, ha "kialakulna", de ez itt nem lehetséges, mert nincs rá hely. Az Audis szabálytalan: a vonal mögött kellene várnia amíg az Astra elmegy és valaki beengedi (addig álljon féllábon...).

Amúgy nem mindegy miben ül az ember. Amikor a 20 éves lomha vassal araszolok pl. a Rákóczin, én is néha ideges vagyok (izzadok a melegben, büdös a sok szar kocsi, hangzavar van). Amikor az újabb, nagyobb vasban ülök (kondi, duruzsol valami kellemes zene), akkor aztán akárki cikázhat előttem keresztbe hosszában az sem érdekel (idegbeteg az említett okokból). Persze utóbbiban ülve sokkal nagyobb a biztonságérzet ezért közlekednek ilyenekkel "bátrabban" ill. pofátlanabbul.

A nevelésről: kis duda, villantás, azért kell, hogy másik észrevegye, hogy hibázott(legalább elgondolkodjon egy pillanatig) -nem feltételezve, hogy direkt csinálta, legalábbis nénikéknél
Amúgy a rendőr dolga lenne, ha nem fejetlen országban élnénk.


T-Man 2008.06.14. 14:23:17

talán nem a krvákat kéne nézni a Gubacsi végén, hanem az utat... :DDD

martong 2008.06.14. 18:09:43

Abban a bizonyos körforgalomban elég sokan elb@sszák, pont ezért hajtok bele óvatosabban, mint máshol (szerencsére ritkán használom)

a BMW és egyéb 'többet érő kocsi' utálat káeurópai szokás, de LA ben is találkoztam hasonlóval anno. (pedig régebben volt)

RT: Az egyetlen hibát ott követted el, hogy nevelni próbáltad az embereket:
1. lehetetlen, és nem a Te dolgod
2. Az emberek útálják ha leckéztetik, nevelik őket, pláne ha idegen

szoktam közlekedni nem keveset, de attrocitások még soha nem értek, pedig egy (céges) Skoda Fabia az magyar értelmezésben a nemlétező szinten mozog

pechedre, pont kifogtad azt a pár embert akit a több pénz zavar, és pechedre, pont egy olyan munkahelyed van ahol ezt másokkal megoszthatod

De többiek: ebből azért ne vonjunk le messzemenő következtetéseket, egyszer-kétszer megesett valakivel, attól még nem ennyire általános, csak mindig a rossz, negatív értékű hír kap nagyobb nyílvánosságot (ezt speciel tanultam), mert az átlagembert kvára nem érdekli h, marinénit átengedték a Borárosnál a zebrán és nem akarták elgázolni (piros ellenében)
mindenki a szaftos sztorikra ugrik, mindenütt; ezvan
ettől RT nem paraszt

Viszont: nem hinném, hogy bármely társadalmilag vagy morálisan nem elfogadható viselkedés megjelenését autóhoz kéne kötni, lehet; de értelmetlen
nem az X3 on múlott, akár a Kiscápával is lehettél volna akkor is belefutsz a helyzetbe, ez most így adta ki, postot megért, sokkomment, sok reklámpéz a cégnek, de továbbra sem autófűggő egyik fél részéről sem, hogy szivatnak e vagy a bunkó szerepét játszod, ez mindenütt jelen van, az egész Földön, csak nem mindenki olvas mondjuk mandarinul pl.

greetz :)

nagy István 2008.06.14. 18:20:50

Budapesten elég "érdekes" közlekedni... mint a cikkben is olvasható egy jobb autó képes negatív indulatokat kiváltani az autóstársakból. Miért is van ez így? Pl ha beáll egy parkolóba, parkolóházba miért kell nekicsapni a másik autónak az ajtót? Annyira nem vigyáznak egymásra. Elég drága mulattság pedig. De azért működik mert legközelebb majd a saját autóján vesz észer hasonló horpadásokat lejött festékfoltokat. Megérdemli...

Érdekes 2008.06.14. 18:50:27

martong :) Végre, egy értelmes ember...

"de továbbra sem autófűggő egyik fél részéről sem, hogy szivatnak e vagy a bunkó szerepét játszod, ez mindenütt jelen van, az egész Földön"

Ezt bírom, itt van a fórmon is az összes erkölcsi,és etikai MÉLYREPÜLŐ, akik azon síránkoznak, h milyen a közlekedési morál,és hogy ez csak magyarországon, azon belülis főképpenám BÚDAPESTEN a bivajbasznád út 6. szám alatt menő nagyon, igen...Ennyi barmot.Az ilyenek, akik ezt mondják, azok nem jártak még sehol, és nem ismernek egy kultúrát sem, ha meg jártak, akkor szimplán hülyék, hisz a világon mindenhol így van..Ez nem MAGYAR FÜGGŐ, vagy BMW függő, h valaki bunkó vagy sem.Bár vincent vega nagyzolós nekem béjemvém van, és én vagyok itt a basszájba kommentje is mutatja, h márpedig ő felsőbbrendűséget érez azért mert az a szar alatta van.Ilyenek a jellemtelen emberek, az egyik irigykedik a másik felsőbbrendűséget érez.Én speciel semmit nem érzek :) Ha látok, egy szép verdát, akkor megnézem tetszik zsír :) Azért általában, megnézem ki ül benne, és régebben még az X5-ösökbe vagy 5ös/7es bmw-kbe 90%-ban kopaszt és cigányt láttam, szóval sokmindennek van alapja...De fentartásokkal kell kezelni mindent.+
Nem kell köpködni, csak figyelmesen és csendben gyűjteni magunkba az infót.

szg 2008.06.14. 18:55:55

ata, 17:37
"egyre kevesebb a higgadt sofőr,és egyre több az ideges"

Nade miért van ez? Mert mindenkinek "rossz napja" van. Mindig.
Dolgozik mint állat, de csak azt látja, hogy a pénze egyre kevesebbet ér. Még a főnöke is lecseszi, a gyerekkel sem tud törődni, aki erre rossz jegyet kap. Ettől emberünk még idegesebb, még rosszabbul teljesít a munkahelyen, stb, stb.
Szóval értitek, az hogy ezután agresszíven vezet, törvényszerű következménye az egésznek.

Bezzeg ha azt érezné, hogy megbecsülik a munkahelyén, vagy azt hogy van értéke ebben az országban a fizetésének, akkor kisímultabb lenne emberünk lelke, és előzékeny lenne az úton.
Ilyen egyszerű.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.06.14. 18:56:18

T-man, ahol én lakom, ott a szabályok így néznek ki kétsávos korforgalom esetén: aha az elso kijáraton hagyod el a korforgalmat, akkor a kulso sávban kell menned. Ha a másodikon, akkor kint is lehet és bent is, de a sávváltás az sávváltás. Ha a harmadikon vagy sokadikon, akkor bent kell menni, és sávváltva kimenni belole. Ha mindezt az ember megtámogatja az indexszel, akkor csak az hibázik, aki nem ismeri a kreszt. Megjegyzem, vannak néhányan...

Ha a két sávot nem válsztja el festett vonal, akkor az nem két sáv. Még ha azért nincs is festés mert elfelejtették. Mert honnan tudja azt a halandó ember, hogy hol van a két sáv határa. Tudom, a józan ész diktál, de hol találni olyat manapság?

A bémvé, ne hantázzunk itt, az esetek jelentos részében KIFEJEZ valamit, mint ahogy a suv, az mpv és a dogtolórácsos és utcai gumis terepjáró is. Aztán folyik a társadalmi dialógus...

Tibor 2008.06.14. 18:57:59

Kedves Tamás, sajnos a Clark Ádám téri körforgalommal nincs igazad. Mielőtt a Fő utca felöl átalakították az utcát, fel volt festve a körforgalom ezen részén is az elválasztó vonal és sokkal gyorsabb volt az áthaladás. Aki a Fő utcából jött és az alagut felé ment, gyorsan átjutott. De úgy tűnik valakit ez zavarta, leszükítették a Fő utca elejét és még a többsávos körforgalmat is megszünteték. Logikus lenne úgy közlekedni benne ahogyan leírod, de sajnos ez MOST MÁR NEM egy többsávos körforgalom, úgy hogy csak ovatosan!

Roadkill 2008.06.14. 19:16:10

okoska!
"Ha dudálni van idő, akkor a baleset elkerülésére is van lehetőség."
Ez így nagyon nem igaz. Fordultak már úgy elém, hogy esélytelen volt megállni. Ha nem dudálok, és ő nem áll meg, nem sikerült volna kikerülni sem.
Amúgy én szeretek dudálni...afféle félközépsőujjként.:)

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.06.14. 19:28:02

Lassan elegem van a TotalCarból. Nincs már csak Mazda meg BMW, meg Belsőség-poszt nevelő jelleggel olyan dolgokról, amik egyrészt feleslegesek (népnevelés ablakon keresztül), másrészt az igazság-alapot is nélkülözik (a Clark Ádám téri körforgalom egysávos, nem kettő. Régen az volt, de nem véletlenül alakították át).

Le Mans is most van. Tavaly nagyon kis tüchtig tudósítást kaptunk az arcunkba, nekem igencsak tetszett. Most? Olvashatjuk, hogy az élet császárának még BMW SUVban is szarnak a fejére. Bár nem szeretem ezt a kifejezést, de jelen esetben ide illik: LOL.

DA ING 2008.06.14. 19:37:53

"szóáradat. Mert neki ott elsőbbsége van. Tudja, mert minden nap arra jár."

Erről egy saját történet jut eszembe, kb 2 hete összetörték az autómat, sztori röviden annyi, mentem főútvonalon, kedves hölgy stop táblánál körbenézés nélkül kihajtott az orrom elé, csattt. Most rendőrségi ügy van a dologból, mert a kedves hölgy nem hajlandó elismerni. Kihívtunk rendőrt, ő is elmagyarázta neki, hogy az ott egy STOP tábla, de mind1, nem lehetett meggyőzni...
És az a durva, kb ugyanezt a szöveget nyomta, hogy ő itt lakik, minden nap itt kanyarodik ki. (= azaz rá nem vonatkozik a stop tábla vagy mi?) Mindegy, annyiban szivat, hogy a franc se tudja mikorra lesz ítélet, és a biztosítótól pénzem... NO COMMENT

subtotal 2008.06.14. 19:38:00

Kedves Bélám,

A baj az, hogy akinek BMW-je van annak nem biztos, hogy ugyanazt jelenti, mint annak akinek nem de azt gondolja, hogy az akinek az van azt akarja vele kifejezni amit ő gondol, hogy akar :)

ui: lassan 4 éve hajtok BMW-t, baleset (kopp-kopp-kopp) és leköpésmentesen, nézeteltérésektől viszont nem mentesen. De amikor Opel-ben, Skoda-ban ültem se volt ebből kevesebb.

foolproof 2008.06.14. 19:40:26

Nem fer a kicsi fejembe, mi a baj a tobb savos korforgalommal? Ja, hogy a parasztok nem ertik? Talan el kellene gondolkozni bemenetnel, hogy melyik kijaraton akarjuk a korforgalmat elhagyni, aztan annak megfeleloen besorolni+ mozogni benne. Ha ez nem megy meg, mindig lehet a legbelso savban forgolaszni, amig meg nem jon az isteni szikra.

Probaljatok ki a Hyde Park Cornert Londonban, 4 sav felfestes tunik el egyszerre egy derekszogu kanyarnal,aztan korforgalom, majd folytatodik kb. 200 m-re, de addig se megy bele senki a masikba, mert erdekes modon mindenki tartja a megkezdett iranyt es FIGYEL A MASIKRA, TEHAT KOZLEKEDIK! 2 savos korforgalom vagy annak megfelelo szelessegu feladja a lecket? Sirva rohogok.

Amig a magyarok azt hiszik hogy egyuttmukodes nelkul, csak maguknak kaparva erdemes elni, nem lesz normalis kozlekedes sem.Az ugyanis a BIZALMI ELV-en alapul.

De miert lenne maskepp? Ezt latjak mindenhol otthon, elethalaharc van mindenutt. Kaparj kurta, neked is jut. Miert lenne pont az utakon mas a modi?

19. szazadi mentalitassal (az erosebb kutya kopulal) nem lehet 21. szazadi kapitalizmust epiteni, vagy legfeljebb csak egy nagyon jellegzetes, keseru hibridet. Annak viszont mindenki megissza a levet. Lose-lose situation, ahogy a tajparaszt angilusok mondanak.

Egyebkent tele az osszes nemzokeszulekem mar ezzel a nyavalygassal, amit bizonyos Racz Tamas nevu humanoid kovet el, valahanyszor robotolnia kell egy szaros bimmer vezetouleseben. Hogy a rakba varja, hogy a sztereotipiak megvaltozzanak, ha egyfolytaban napirenden tartja oket? Minek kell mindenbe belemagyarazni a BMW-utalatot? Ez valami kompenzalas? Ki nem szarja le, ki milyen autoba tolti a 400Ft-os lityot? Addig is tamogatja az allamot a jovedeki adoval, vagy tevedek?

Kerem, ne vegyek el a maradek kedvemet is a hazatelepulestol, mert most nagyon ugy latszik, hogy a jozan paraszti esz padlora kerult odahaza.

Bicska 2008.06.14. 19:42:34

Sziasztok!
Én azt nem értem, hogy mért nincs benne a kresszben, hogy 2 sévos körforgalom esetén a belül haladónak elsöbbsége van a külsőben haladóval szemben..ennyi.. Persze attól még nem biztos, hogy be is engednek..de sztem kézenfekvő lenne!

A dudával való figyelmeztetésre visszatérve. Tényleg nem árt, ha felhívjuka figyelmet a másik hülyéségére stb., de sokak teljesen leblokkolnak tőle. Pl a héten láttam a délinél, hogy egy mentő ment volna belső sávban szirénával, üres volt a sáv, kivéve egy csajt, a mentő rávíjogott plusszban, erre ő nyomott egy satut. Másik: Mentő megy át a piroson(villamossínen), szirénával, autók-gyalogosok nagy része megáll, mentő megy..egy csaj épp a zebrán ment át, a sziréna hangja ellenére továbbment, mikor meg felfogta, hogy jön az autó egyszer csak megállt(leblokkolt) a zebra közepén úgy, hogy egyik irányból sem tudta a mentő kikerülni..
Üdv

pepe 2008.06.14. 20:02:00

Szerintem a szerző kissé paranoiás. Kétlem,hogy felsorolt eseteknek bármi köze lenne a BMW-hez...

Tomozi Gábor 2008.06.14. 20:02:18

Kedves Újságíró! Most nem használok ocsmány szakat. Röviden fogalmazok: - ha ennyire zavar, hogy ha bmw- vel közlekedsz és mégis inzultusok érnek, akkor kérj hummert (h1) tesztelni legközelebb, vagy mást csak ne bmw-t. Akát ajánlok egy suzukit- bíztos abban nem fogsz ennyit idegeskedni!

csabájé 2008.06.14. 20:10:32

1 dolgot ne felejtsetek el sose:

nem mindegy hogy kivezeti az autót, 160cm + 55kg, vagy ennek a többszöröse

Partnert vezetek már a 2.-at össsz 290 e km-nél járunk a cégessel, nem baszogatnak, nem incselkednek és én viszont ( ez talán a a válrólindíthatós kalapácsnyélnek köszönhető), othonra meg 1 320d van, azzal már több az atrocitás, de arra az ember számítson ha ilyen ótót vesz,ű
de ha alapól előzékeny és udvarias vagy (mint én)akkor kevesebb a probléma is

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.06.14. 20:24:47

Subtotal, sejteted hogy nem bmw-t vezetek, tehát valóban nem tudom. Miért vesz az ember bmw-t. Nem arra gondolok hogy miért nem vesz helyette aygo-t vagy daciát, hanem hogy miért nem vesz helyette audit, mercedest, lexust, jaguart, volvót, saabot. Nagy kulonbség nem lehet sem kényelemben, sem teljesítményben. Ha volna, az aki kevesebbet ad, alulmaradna, már rég nem lenne itt. Mi az, amiért az ember vállalja az attrocitásokat, a kikonyoklos vicceket? Az árat, a fogyasztást? (tekintsunk most el azoktól akiknek az attrocitás a foglalkozásuk, szerintem is butaság azokat az embereket a bmw-vel azonosítani)

szg 2008.06.14. 20:31:35

Bicska, 19:42

"Én azt nem értem, hogy mért nincs benne a kresszben, hogy 2 sévos körforgalom esetén a belül haladónak elsöbbsége van a külsőben haladóval szemben"

Van benne ráció, de sztem előbb azt kellene ehhez a néppel megértetni, hogy az indexkar miért van az autóban. Amíg ezt nem értik meg addig súlyos problémák adódhatnak ebből a javaslatodból.
Elég csak kimenni a soroksári auchan többsávos körforgójába, és körülnézni. Max 10 másodpercen belül megértitek miről beszélek.

pongi 2008.06.14. 20:41:04

Szerintem kicsit unalmas már ez a "megtanítom a népet szabályosan vezetni hülyeség", istenem hát emberek vagyunk néha csinálunk hülyeségeket, aki azt mondja, hogy nem szabálytalankodott még soha azt kiröhögöm. A legtöbb ember naponta vagy 20X szegi meg a kreszt minimum. Ez nem az ő hibájuk, hanem a szabályok rugalmatlanok. Egyébként új swiftem van :-)))

kobelako 2008.06.14. 20:52:50

amikor még a Közgáz előtt lehetett közlekedni (egyirányú utca a Fővám tér felé a Közraktár felől), oda vitt utam és beálltam egy parkolóhelyre - 45 fokban parkoltak ott az autók a menetirány szerinti jobb oldalon - amikor is észrevettem, hogy roki helyre parkoltam. Megláttam, hogy kettővel tovább van egy üres hely, gondoltam, gyorsan átállok inkább oda, nehogy bármi gond legyen... Más okból viszont lett egy kis gond. Kitolatáskor kinéztem, láttam, hogy egy troli jön, de elég messze volt (Sóháznál). Gyorsan kitolattam, egyes és tűzés a másik helyre. Közben irdatlan dudálás a trolitól, majd a troli megállt és az első ajtót kinyitva, kiszállva elkezdett anyázni a sofőr. Igazából nem értettem, hiszen elég messze volt, amikor kitolattam. Valószínű akart egy kicsi stresszt levezetni és ráléphetett a "gázra", mikor látta, hogy kitolatok, hogy aztán jól rámdudálhasson és anyázhasson, mert más ésszerű magyarázatot nem találtam rá. Ja és az 50 méterre lévő lámpáról tudni kell, hogy hosszan piros és röviden zöld. Amikor kitolattam, akkor váltott épp pirosra, tehát semmi oka nem volt a trolinak a nagy sietségre. "Elegánsan" aztán elintéztem az ügyet, "finoman utaltam rá", hogy legyen olyan kedves és üljön vissza a helyére és haladjon tovább a járművel... persze nem pont ezekkel a szavakkal... Aztán felhívtam a BKV ügyfélszolgálatát és elmeséltem a sztorit rendszámostul. Mire azt a választ kaptam, hogy a sofőröknek tilos elhagyni a vezetőfülkét, kivéve, ha baleset történt, vagy vészhelyzet van - pl. rosszul lesz valaki a buszon. Anyázás céljából tehát tilos, a fószert kirúgták... ennyit a BKV-ről...

akarki 2008.06.14. 20:53:22

MOST magyarázza el nekem valaki legyen szíves, hogy Győrben mióta van lámpás körforgalom? Az KÖRGEOMETRIÁJÚ LÁMPÁS KERESZTEZŐDÉS. Mi a különbség? Be- és kihajtást is LÁMPA szabályozza. EGyébként nem is tudtam egyszer sem összekeverni, ennek ellenére mindig vannak emberek, akiknek fogalmuk sincs. Az ilyentől venném el a jogsit. Steven26-nak igaza van, sok a barom, össze-vissza átvágnak utolsó pillanatban index nélkül. De a körforgalom attól körforgalom, hogy nincs lámpa. Itt pedig a kettőt egybegyúrták, és nem tud bedugulni a körforgalom. Mert Mo-n még sajnos erre is képesek lennének az emberek. Az meg külön szégyen, hogy a táblával, útra irány felfestéssel záróvonalakkal, sorolást segítő vonalakkal telib*szott úton se talál el a mazsola...

antimason 2008.06.14. 21:11:11

szg: Teljes mértékben igazad van.

egy átlag 2008.06.14. 21:15:21

Rájöttem, h nem kell parázni a sávváltásnál mo-on. Index ki, és megy....a lényeg, h ne egy szakadt IFA elé menj. Engem mindig beengednek. Körforgalomban, akárhol. Nem értem ezt a kisorolási mizériát.
16 éves az autóm, kp-ra vetem, szervizes a cimborám, úgyhogy szarom le, beenged e a paraszt vagy nem. Szóval egyszer sem kellett csalódnom.

normális motoros 2008.06.14. 21:35:05

A sok okos csak azt nem veszi észre, ha valaki épp mondjuk egy motoros az életével fizet ezen a mentalitáson ok nélkül. Nekem már majdnem sikerült, pont a Clark Ádám térről kikanyarodva. Motor így is szemét lett, de legalább élek.

Hatszá-egy 2008.06.14. 21:36:53

Ez a másik véglet amit te megélsz a BMW-k ben. Én Trabantos vagyok és járok is vele a városban. (Bár ne tenném) Ugyan ez a szituáció, ledudálnak, letolnak, nem engednek be satöbbi. Senkit nem érdekel, hogy miért nem állsz be a kereszteződés közepébe ötödiknek. Nem gondolják végig, hogy ha nem pofátlankodna be mindenki, nem csurogna át a sárgán, vagy piroson nem alakulna torlódás. Nincs jelentősége. Mondván, hogy elötten büdös Trabant ne szüttyögjön. Hozzáteszem full szintetikus robogóolajjal megyek egy deka füst nem jön a gépből, illetve megy is a gép. Sajnos ilyen az itthoni társadalom.

charged 2008.06.14. 21:37:48

Kedves rácz tamás (kisebb r-el nem tudom írni)! Az rendben van, hogy nekiállsz osztani az embereket a lámpánál, mert nagyfiúnak érzed magad a kölcsön-autóban. De mielőtt elkezded itt a TC-n keresztül is az okoskodást, legalább ellenőrízhetnéd (mondjuk megkérdezhetnéd a többi nagyokost a cégnél) h vajon a C.Ádám téren a körforgalom akkor most 1 v 2 sávos?!
Ha meg beszoptad (ami nagyon úgy tűnik) akkor lehet egy bocs-t meg egy korrekciót benyomni ide a kommentek közé, nehogy a szerencsétlenek rosszul tanulják meg hogy kell ott közlekedni...

Amúgy meg mi is hülyék vagyunk h időt töltünk azzal, h ezt végigolvassuk :-)

atuc 2008.06.14. 22:37:50

Én azt mondom, mindenki aki itt okoskodik az "egy" meg "két" sávos körforgalmakról, lapozza fel a kreszkönyvet és ne felejtse el átolvasni a "haladás párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten" fejezetet se. Mellesleg mindenki Rácz Tamást baszogatja (nagy R-rel és nagy T-vel, így tanultam az iskolában) mert osztja az észt??? Itt mindenki ezt teszi!

SHIT 2008.06.14. 22:37:51

IIIIIIIIII I I I IIIIIIIIIII
I I I I I
I I I I I
IIIIIIIIII IIIIIII I I
I I I I I
I I I I I
IIIIIIIIII I I I I

EZ AZ EGÉSZ KURVA CIKK!!! SEMMI ÉRTELME!!!

kjózsi 2008.06.14. 22:51:07

Én egy 6500 köbcentis, kétajtós járgánnyal járok, mégse irigyel senki. Pedig eredeti IFA...

kjózsi 2008.06.14. 22:53:31

Ráadásul az én kocsim a leggyorsabb, mert mindig én megyek legelől...

Attila 2008.06.14. 22:53:39

Ha a körforgalomba bemész, akkor balról senki sem jön, ezáltal nem értem, hogy hogy érhet valaki utol belül és vághat eléd...végülis mindegy. Egyébként nagyon egyszerű a megoldás. Én mindig középen megyek, így sehonnan sem tudnak megelőzni és mivel igen gyorsan szoktam itt menni, nem is tartok fel senkit se. Ennyi. :-)

Bandi 2008.06.14. 23:18:14

Ez jó, az autós újságíró úr leugatja a Suzukis mamit, miután tök szabálytalanul majdnem belement (mér lenne kétsávos a Clark?). Remek cikk. Lejjebb van még?

E38 2008.06.14. 23:24:16

nekem egy e38 30d van 193 cm 107 kilo vagyok s ki gyurt de nem szokásom nevelni embereket meg ordibálni ki a kocsibol ( jó mondjuk az autó csapdosásnál kirángattam volna beleit az embernek) de nem tudom Rácz ur miket csinéál de nekem már az elmult 8 évbe bmw im vannak és ha minden jól megy nem is lesz más de nekem még 1 szer sem volt ien őszet űzésem jó azért "illedelmesen" vezetek de a kocsi erelyét is kihasználom :) ... és az abaj h az emberek nagy réésze irigyli azokat akiknek nagy autójuk van pedi g lásssük be vannak akik az uj swifbe ülnek és a pirosnál melletünk én meg nézem a 7 esbe a tvt és akkro irigykedve néznek áűt pedig nem sokkal drágább az én autom mint az övéé csak én nekem nem mind1 h mien minűségben kényelmben utaztatom a seggem ...am most cserélen le E38 asom egy e65 745i v L

brake 2008.06.14. 23:44:01

Most már igazán kíváncsi lennék egy hivatalosan alátámasztott véleményre az említett téri körforgalommal kapcsolatban,hogy hány sávos is így felfestetlenül?Lehet a festők is épp oda igyekeztek volna a mazdával,stabil 2 sávosra festve,helyretenni a forgalmi viszonyokat gyengébbek kedvéért?

AP (törölt) 2008.06.15. 00:26:00

kibebaszottmód irigylünk, kedves "E38"

ha már felhoztad, a lófasz se akar tévét nézni a piroslámpánál, az értelmetlenség csúcsa

persze a kigyúrt kopaszköcsögöknek ez bejön, mert ettől nedvesedik a kiscsaj bugyija

amúgy meg ne hidd, hogy vágyakozva néznek a swiftből.
valószínűbb, hogy kapsz egy lesajnáló pillantást, hogy a tizenéves béemvében a kopasz kigyúrt köcsög hogy feszít a szarjára :))

charged 2008.06.15. 00:59:55

Ha nincs festés, akkor amúgy tök mindegy, hogy hivatalosan hány sávos. A parasztja akkor is tolakszik... akinek nagy autója van azért mert neki jár, akinek suzukija az azért mert frusztrált, h mindenki szarba nézi az úton, akinek meg régi rom autója van az meg azért, mert neki már úgyis mindegy.

Hiába mond bárki bármit Mo az balkán a javából közlekedési morál szempontjából.

S60 2008.06.15. 01:20:20

A résztvevők mentalitása miatt sajnálni való, nevetséges az egész budapesti közlekedés, főleg a kerékpáros, ha gyalogosszemmel nézzük!

Én a belvárosban nem tartok autót, mivel nem tudnám kihasználni, ezért főleg vidéken használom. Való igaz, ott azért türelmesebbek az autósok is. Néha azonban budapesti ügyintézésnél/munkánál is kell, és megoszló amit tapasztalok. Autóval tartom a közlekedés ritmusát, mivel ismerem Budapestet (és nagyrészben kerékpáron ismertem meg). Úgy gondolom,hogy aki sokat vezet, az nagyobb eséllyel tud (előre) gondolkodni és úgy közlekedik, vált sávot, kanyarodik, hogy nem zavarja, ha valaki lassabban halad, vagy bénázik. Autóval kirívóan bunkó viselkedésű
egyénnel csak egy ezüst oktáviás taxissal találkoztam, a Király utcai taxisparkolónál. A többit magasról nagyívben, mert nem érdemel említést.

Nagyrészben kerékpáron közlekedem a fővárosban. Régebben versenyszerűen hegyikerékpároztam, és ma is szívesen megyek ki a természetbe a bicóval. Tudom, milyen érzés, amikor meredek, murvás szakaszon csúszva-fékezve jövünk le, amikor szerpentines hegyi útszakaszon lefelé néhol 80ra gyorsul a bicó, vagy amikor egy versenyen, poros útközépen megcsúszik a kerék és perecel az ember. A Városban viszont tudom tolni a járdán, ahol a gyalogosok közlekednek, nem cikázok közöttük, nem húzom rájuk a kormányt, és nem húzok el 40-nel centikre mellettük, csak hogy éreztessem, felsőbbrendű, bringás vagyok, "húzzá le a bicikliútról". Ja és nem köpködök. Újabban, a metrófelújítás miatt átalakult közlekedésű Műegyetem Rakpart pld ilyen hely, ahol a gyalogosjárdán (amivel párhuzamosan halad a kerékpárút) érdemes az embernek szétnéznie, mert simán elb***hatja egy ilyen, alpavetően sértett önérzettel útrakelő, magát kerékpárosnak nevező patkány. Ezt azért tartottam fontosnak leírni, mert nemcsak az autósok bunkók a kerékpárosokkal szemben (én inkább azt mondanám, az esetek többségében figyelmetlenek, mert mindkét oldalát ismerem az éremnek, és van, amikor a holttér miatt nem látható a bicajos, vagy éppen saját magát hozza veszélyes helyzetbe az erőszakossága révén), hanem a kerékpárosok is igen nagyrészben taplók, a gyalogos közlekedést választókkal szemben.

A viselkedés a mentalitásban gyökerezik függetlenül attól, hogy milyen autóban ül az illető, vagy egyáltalán mivel közlekedik. Az, hogy az emberek mentalitása ilyen, az pedig annak köszönhető, hogy majmoljuk az amerikai szennykultúrát, minden szart beengedünk, befogadunk, ahelyett, hogy a miénkkel foglakoztunk volna, vagy foglalkoznánk. Ez oda vezet, hogy a felnövekvő generáció is ezt a viselkedést tanulja el és önálló gondolkodásra nem képes, kivagyisággal, birtoklásvággyal, élethabzsolással és undort keltő magatartással megáldott, orruknál fogva vezethető, gerinctelen, értékrend nélküli fogyasztóemberekké válnak.

Sajnos kishazánkban a becsület erény lett, és ez mindent elmond.

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.06.15. 01:42:28

Hova süllyedtünk. Rácz Tamás, te egy faszfej vagy, már bocsánat. Azt hited, mert autós újságíró vagy te vágod a tutit??

MÁR bocsánat, de ahogy többen is mondták, az említett körforgalom EGY sávos, így ez abszolút tolakodás volt. És még neked állt feljebb, jézusom.

Vagy a multkori szituációt a legális időnyeréssel. Kiállni a tömött sorból, menni 300 métert, majd "legálisan" visszatolakodni. BASZD MEG! Egyszerűen nem lehetsz ilyen tapló! Hiszen tömött sor áll a Roosevelt térről a lánchíd fele, amit te csinálsz az paréjság, hogy kiállsz, majd 20 autóval előrébb visszatolakdsz.

Visszatérve a kétsávos körforgalomra, külföldön mindenütt az a bevett szokás (nem tudom szabály van-e), hogy aki a belsőben van, annak ELŐNYE van!!. Tehát ha mész a külsőben, akkor neked segítened kell őt a kisorolásban, előzékenyen. Ez egy nagyon jól működő rendszer, barátságban segítjük egymást a haladásra.

Tehát ha van hely a szélsőben már nyugodtan befordulhatsz, ha nem mész ki rögtön, és van hely a belsőben, akkor beválthatsz abba a sávba. Ha nincs hely, akkor mehetsz körbe a külsőben is, csak ki kell engedned azokat, akik a belsőben vannak. Ennyi, abszolút tiszta, mindenki tudja, és így használja. Nálunk viszont, aki a szélsőben megy, csak paréjkodik, ha esetleg valaki a belsőből ki szeretne menni.

Szörnyű egyébként ez a gyűlölet ami a városban van. Mindenki tolakszik, aztán leckéztet. Persze min csodálkozunk, hamár az autós újságíró is így tesz!!.. Még az se számít, hogy igaza van-e, vagy nincs, mert a közlekedés lényege, hogy figyelünk egymásra. Ha hibázik a másik, akkor segítjük őt, nem szopatjuk.

FairPlay (törölt) 2008.06.15. 03:17:55

Világos, értem, hogy most ismét nem a “Suzukis” volt a lényeg, hanem a szituáció. És hogy ismét szó sincs a “Suzukisokkal” szembeni előítéletről, vagy annak további szításáról. Tényleg értem. Csak akkor miért kell az alcímben is külön megemlíteni, hogy “Suzukis“ volt az illető? Miért kell rá külön felhívni a figyelmet? Tehát ha nem releváns információ, akkor miért ilyen fontos mégis? (Jó tudom, azért, hogy óvakodhassunk, ha látjuk az autót, és hogy a Mazda is meg volt említve, nem csak a Suzuki... persze) Én meg már fel sem merem tenni a kérdést, hogy vajon ha nem Esztergom vagy Rüsselsheim szülte autóról lett volna szó, hanem Ingolstadt, vagy Stuttgart egy zászlóshajója cselekedett volna így, akkor is hasonló vehemenciával vetetted volna magad az "elkövető" után?
Igazából mindegy, ha valaki előítélettel bír egy csoport (mondjuk a “Suzukisok“) iránt, akkor azt érezni fogja, bármit is mondunk. És persze mindenben önigazolást fog találni, hiszen minden csak nézőpont kérdése. Egy eseményt többféleképpen meg lehet ítélni, függően mondjuk attól, hogy Suzukis követte-e el, vagy sem. Pont olyan ez, mint abban a régi-régi viccben, amikor egy férfi megy az utcán egy sok emeletes panel mellett, és látja, hogy az 10. emeleten egy idős hölgy lóg lefelé, kapaszkodik a párkányon, miközben egy másik férfi tapossa az ujjait:
Járókelő: - Mit művelsz azzal a szegény asszonnyal, te m*cskos állat!?
Férfi - Ne szólj bele, ez az anyósom
Járókelő - És még van képed kapaszkodni Te vén k*rva!?

Néha nagyon nagyon egyet tudok érteni Rácz Tamással. Ez most nem az az eset...

Pjotr 2008.06.15. 04:35:25

Hi!

Minden tiszteletem a szerzőé, de hogy a francba nem jött még rá, hogy kell pesten közlekedni? :D 1 fecske nem csinál nyarat alapon hiába akar szabályos meg példamutató lenni. Vidéki vagyok, szal nekem aztán igazán furcsa volt ez az egész, ami ott fent folyik, utálok is felmenni. Láttam Jaguar-os pofánverést a Lágymányosi alatt, esett a kocsimnak részeg, mikor mentem át zebrán közös zöldön a Thököly-ről a Hungáriára, vágtak be elém és töketlenkedtem is, de ezt a most így rávetíteni a BMW-re sztem nagy ökörség, már bocs. Mit érdekli a Suzukis nénit a BMW :D Sőt, inkább a kék-fehér propelleres autóhoz nem mennek oda a szobafestők. 328 E46-tal közlekedtünk sokat és 1x nem ért inzultus. Nem értem az összefüggéseket. Úgy gondolom, amit kap az ember, az neki szól és nem a kocsi márkájának, szal valami baj lehet a mentalitással. Az meg már tuti gyanus, hogy utánamegyek a Suzukinak :D Egy elengedés, egy megköszönés is jól jön a dugóban, másfél óra bambulás után a körúton majdnem rágurultam egy Astra elejére, de mégsem akartak megverni. Nem lehet, hogy a sok bajor autóban eltöltött perctől a szerző úr lett agresszív? :D

Pjotr 2008.06.15. 04:41:40

Ja, jó, ha valakinek ilyen céges autó jut, de a töketlenkedő BMW-s jobban idegesíti a népet, mint a töketlenkedő Suzuki. A közlekedőtársak tiszteletét azért érezni lehet egy ilyen volánja mögött, élni kell vele, de nem úgy persze, hogy tilosba parkolunk vészvillogóval ;) Ha béna hasonlattal akarok élni, egy öltönyös faszitól is fura a "Mostan gyüttem szt baj-e?" megnyilvánulás. BMW=halad a köztudat szerint. :)

Marionett 2008.06.15. 05:22:04

Akárkinek is van/volt igaza, dudálgatni, aztán a pirosnál átmagyarázni a másik autóba... Szerintem a cikk szerzője ugyanolyan "majdénmegmondomafrankót" stílus, mint akiket kritizál..
Arról nem is beszélve, hogy az átdudálás, mutogatás, és magyarázás úgyis csak önvédelmi ellenreakciót szül, tehát kb. annyit ér, mintha azt mondanád egy drogosnak az utcán vadidegenként, hogy "hülye vagy b.meg, meg fogsz halni". Nyúlnak a sülthal :P
Az már más kérdés, hogy a magyar autóskultúra elég fejletlen, de a körülmények is meglehetősen kedvezőtlenek..

Tojgli 2008.06.15. 07:05:36

Ha két sávos, ha egy sávos a Clark Ádám téri körforgalom, mind a két esetben a Suzukisnak volt elsőbbsége. Rácz "Úr" ugyanis a Lánchíd felől jött. Egy sávos verziónál: a a Suzukus már bent volt a körforgalomban, tehát előnye volt a belépővel szemben. Kétsávos verziónál: a belső sávban haladónak, ha indexel, és ki szeretne hajtani a külsőbe, előnye (de legalább előzékenységből előnye) van a külsőben haladóval szemben. És ezek után még utána hajt a "nagyon hangoztatottan nem lényeg..." Suzukisnak, és leordítja a lámpánál a kölcsön BMW-ből. Magas fokú újságírói intelligencia (amúgya Clark Ádám téri körforgalom egy sávos".

kutyás 2008.06.15. 07:39:52

Csatlakaoznék kedves "mé?" hozzászólóhoz, miszerint a Clark Ádám téri körforgalom kicsit sem kétsávos! Bár a cikkel én is egyetértek, s napi szinten tapasztalom a sok türelmetlen, pofátlan, agresszív, KRESZ-t nem ismerő, ill., ha ismerő is, be nem tartó gyökér viselkedését az utakon, akik "csakazértislenyomlak" viselkednek, ellenben örülnék, ha senki nem gondolná a cikk miatt, hogy a Clark Ádám téri körforgalom kétsávos. Már látom a sok balesetet, akik okozói nem értik, hogy hogyan lehetnek ők a hibásak, mikor itt meg azt olvasták, ott két sáv van. Pedig nincs! Lehet Rácz Tomi is arra az időre emlékszik, mikor még nem is körforgalom volt, s valóban két sáv volt felfestve? Aaajjjaj

imi 2008.06.15. 08:28:03

hüüü haaa,micsoda sors,én arra az esetre térnék ki amit leirt a szerkesztö,ált a bömösel ez a tomi gyerek és rá csaptak az autó tetejére hogy menjél már,szerintem örülj neki hogy nem csaptak agyon,háát aki x3-asal járkál az ne várjon toleranciát a többi bunkó, csóró, hitelböl,furikázó autóstol,valaki már azt is irigyli ha valaki meg tud venni!! hitelre egy uj autót,enél már csak roszzab a hejzet azoknál akik kp-ra vesznek meg, sok sok milliós autókat na azoknak nincs kegyelem szerintem,(személyes tapasztalat hasonlóan jártam mint a szerkesztö csak kicsit durvábban nekem a hátsó szélvédömet törte be egy állat, de nincsennek kivételek a gyalogos kerékpáros részéröl sem ök még borzasztóak és agreszivabbak akinek nem inge ne vegye magára!

Narrátor 2008.06.15. 08:40:11

Tornado86 2008.06.14. 13:47:14,

Azért ne Kolozsvár vagy Bukarest legyen a mérce, mert ott még nálunk is rosszabb. Éppen az a rossz, hogy arrafele haladunk. Nemsokára már India lesz a példa, amivel nyugtatgatjuk magunkat -- mert ott még mindig rosszabb?

Norbi 2008.06.15. 09:37:50

Mi köze ennek a BMW-hez? Eddig mivel közlekedett az író pajtás? Ezek mindennapos esetek Budapesten.
Ez egy hülye blog. Az is hülye aki elolvassa. De aki hozzá is szól az a legnagyobb hülye :-)

Evil1979 2008.06.15. 10:05:21

Mint mindenkinek nekem is volt afférom.
Haladok az árpád hídon a belsőben, előztem egy lassab autóst, látom, hogy jön egy motoros, mondom akkor gyorsba lemegyek jobbra a középsőbe az előzés után, hogy tudjon haladni, ekkor a külső sávból is beakartak menni a középsőbe, amit Én nem láttam, mert a motorost figyeltem nehogy ő meg jobbről akarjon megelőzni. Dudál mint állat (tök jogosan), felteszem a kezem és elnézést kérek mert fasz voltam. Mellém jön kiabáll hogy k..va anyád meg kö...g, mondom hogy igaz meg bocs, erre elkezd befelé tólni a villamos sín felé, vissza 2, padlógáz oszt ott hagyom a f.szba. budai oldalon beér a lámpánál, kiszáll és oda jön, hogy mit képzelek Én, mert neki ott van a kisgyereke a kocsiban. Azt hiszem ez is inkább őt minősíti hogy a saját gyereke életével is játszik, na meg a hülye kölyök is ezt látja az apjától, szerintetek ő nem lesz ilyen?

zizzz 2008.06.15. 10:17:18

Van egy kis zöld Suzukim. A múltkor a a Clark Ádám téri körforgalomban, kikanyarodok jobbra, erre egy BMW-s rámdudál, nem tudom mi nem tetszett neki. Aztán utánam jött még az Alagút utca végén. Meg még utána a Mészáros utca - Hegyalja út sarkon. Folyamatosan okított volna, de engem nem érdekelt különösebben. Elküldtem.
Mit ad isten, a fiamék is találkoztak vele. Jönnek haza az E2200-zal (szobafestők a drágáim, egész nap melóztak, fáradtak, éhesek) Bajcsy végén este hatkor a csúcsban, fordulnának jobbra a Lánchíd felé. Nem egyszerű, a József Attila utca csúnyán bedugult, ráadásul egy Andrássy felől érkező turistabusz is beszorul a kereszteződésbe. Kell is várni egy komplett lámpaváltást, mire úgy-ahogy feltisztul a helyzet.
Feltisztult, és a BMW-s mégse megy. Látszott, hogy lehetősége volna menni, mégse indul. Élvezi a figyelmet, hogy mindenki őt bámulja (szidja). Nemhiába vett bmw-t, feltűnési, nagyzolási mánia... Biztos a jogsiját is vette, a kocsijának az árából, egy egész család elélne vagy 20 évig. Biztos megdolgozott érte...

E35 2008.06.15. 10:31:53

AP!

Te gyökér! a BMW az 20 évesen is BMW !!!

AP (törölt) 2008.06.15. 10:40:29

A hátulján a felirat tényleg nem változik Trabanttá, de a BMW az, amit újonnan adnak, 15-20 millióért.

pxaba 2008.06.15. 11:16:13

A kommentek érdekesebbek mint a cikk, de gondolom ez is a lényegea belsőségnek.
Körforgalom: ha mindenki megtanulná rendesen használni az indexet, és még a helyezkesésével is jelölné mit fog csinálni, nem alakulna ki pl, hogy az 1-es úton (régi 100-as) Biatorbágynál délután a Pestről hazafelé tartók kilométeres sorokban állnak. Nem mellesleg az index rossz használatáért büntetőpont is járna.... csak a rendőr inkább baszogat, ha egy nappal lejárt a zöldkártyád, vagy nincs nálad csíkosmellény.
Előnyszerzés: aki buszsávot erre használ, vagy olyan magatartást tanúsít ami áltlánosssá válásával mindenki egyformán szívna, az megérdemelné a helyszíni guillotine-t.
Az újpesti alsó rakparton pl. általános, hogy áll az ember rendesen a belsősávban,- mert ugye dél felől onnan érkezik, és ott is fogja elhagyni az úttestet, mert el fog fogyni a külső sáv, amit a felső rakpart lehajtóinak alakítottak ki-, az okos autós kimegy a külsőbe, elhalad 30-40 autó mellett, és visszasorol----na ezt nevezem bunkóságnak. Ráadásul ott, mivel a rakpart vége magasabban van, látni lehet előre, hogy miért, és hogyan van a torlódás, tehát az előzés egyértelműen a többiek szívatása.
Ha mindenki végiggondolná, hogy az ő cselekedeteinek általánossá válásával gyorsabb, vagy lassabb lesz a forgalom.... az lenne a Kánaán!

kutyás 2008.06.15. 12:03:41

pxaba 2008.06.15. 11:16:13 Már nem az első ember vagy, akitől hallom, hogy a rendőr cseszegette, ill. meg is birságolta, mert nincs nála csíkos mellény, ahogy Te fogalmazol (azaz láthatósági mellény). Bátorkodjon szabad megjegyeznem, Magyarországon a mellény használata - legjobb tudomásom szerint (és sztem elég naprakész vagyok KRESZ téren) - ajánlott és nem kötelező. Ha valaki másképp tudja, írja meg. Köszi.

pipi 2008.06.15. 12:21:20

Gyerekek!Nehogy megint elkezdjünk "márkázni".Végre megkéne érteni és amit a KRESZ oktatáson megtanult az ember azt KELL alkalmazni!Megint az van, hogy sok az alkalmatlan ember a vezetésre.És sajnos addig így is marad amíg lesz korupt vizsga biztos aki a pénzre hajt és nem a szakszerű vezetésre.De az oktatók is kiveszik a részüket ebből, mert addigmenyúgyamiglevzsgázol cimű hozzá állás müködik addig így lesz.Ne azt nézzük ki mibe ül, hanem tartsa be mindenki a szabályokat és kész!Egyébként ez a blog semmi más csak felesleges indulat szítás!!!Jön megint a Suzuki-s a BMW-és ellen és ennek nincs vége.Én Mercis vagyok egy 27 éves autóval és akkor mi van?Nekem ez tetszik és ez kellet.Leszarom ki mibe ül, de tartsa be mindegyik a kreszt és nem lesz akkor köcsög béemvés meg gyökér szutyokis.

Garp 2008.06.15. 12:38:12

Andix:
"Visszatérve a kétsávos körforgalomra, külföldön mindenütt az a bevett szokás (nem tudom szabály van-e), hogy aki a belsőben van, annak ELŐNYE van!!."

Háttööö ezzel kicsit vitatkoznék. Nálunkfelénk ha 2 sávos egy körforgó, és ugyanazon a kijáraton menne ki mind 2 autó, az esetek 90%-ban a belső fékez, és engedi a külsőt ki. Merthogy neki sávot kell váltania hogy elhagyja a körforgót. Az viszont való igaz, hogy a "külsősök" mindig segítik a "belsősöket". De ez az udvariasság része. Én még az életemben nem láttam ennyi elakadásjelzős megköszönést mit erre. Mondjuk az írek tudják magukról, h szarul vezetnek. Illetve h mindenki más szarul vezet :), de épp ezért türelmesek egymással.

Ja, aki a magyar képzési rendszert szidja, hadd meséljem el kontrasztként: írhonban leraksz egy elméleti vizsgát (vagy részt veszel egy kb 10 órás előkészítőn, vagy felkészülsz magad), aztán mehetsz a forgalomba "L" jelzéssel és átmeneti jogsival (most változtatták meg, h kell egy tapasztalt, fix jogsis melléd,ha vezetni akarsz, eddig NEM KELLET!). 2 év alatt le kell vizsgáznod gyakorlatból is. Na ennyi. Katasztrofálisan, lassan, bizonytalanul vezetnek még azok is, akik évek óta a kormány mögött vannak, viszont előzékenységgel és türelemmel kompenzálnak.
És van egy olyan szokásuk, hogy ha belátható szakaszon megelőzöd őket úgy, h záróvonalon mész vissza, villognak. Mert attól jobb lesz :).

Ja és dívik, hogy "zöld számot" írnak ki, és használják is, ha szabálytalankodót látnak. Ez a németeknél is nagy divat volt, még külföldről is bejelentették egymást. 2 szemtanú elég volt a rendőrségnek. Tom, ez a Magyarországon nem működne, mert rossz emlékeket ébreszt a be- és feljelentgetés, de akkor is...sztem jó ötlet.

Brányát 2008.06.15. 12:45:08

zizzz 2008.06.15. 10:17:18

"Nemhiába vett bmw-t, feltűnési, nagyzolási mánia... Biztos a jogsiját is vette, a kocsijának az árából, egy egész család elélne vagy 20 évig. Biztos megdolgozott érte..."

Hát bocs, de erre én mondom, hogy menj a jó büdös demagóg picsába

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.06.15. 12:47:19

Garp: hát nem tudom mi a szabály, de én külföldön mindig ezt láttam. Az elején többször is volt, hogy annyira természetesnek vették, hogy előnyük van a belsőből, hogy iszonyat módon vágtak ki előttem jobbra ki a körforgalomból. Mikor ez másodjára is megtörtént, akkor kezdtem el gyanút fogni, hogy nono, talán mégsem köcsögök, hanem itt ez a módi :)).

Utána már figyeltem erre, hogy engedjem ki őket, és nem volt gond. Sőt azután végre nyugodtan bementem a belsőbe én is, ha úgy adódott, mert tudtam, hogy kijutok mindenképpen. Na ez az ami itthon 0% esélyes dolog, úgyhogy minden többsávos körforgalomban általában a külsőben megyek végig, mert nincs kedvem saját magam beszopatni, hogy a végén majd úgy kelljen visszasorolnom...

Garp 2008.06.15. 12:58:29

Andix: megkérdezhetem merrefelé volt ez? Tényleg csak kíváncsiság. Megaztán érdekes, hogy külföldön milyen hamar tanul az ember,meg milyen hamar lenyugszik, nem? :) Én is kormánycsapkodós voltam otthon néha,pedig vidéken laktam (Szekszárd). Most max azon dohogok, amikor az előttem lévő megvárja a kereszteződésnél, hogy a sziget túlfeléről is odaérjenek.

Nem tom ki írta itt a belsőségen,de igaza volt, h külföldön az emberek nem csatatérnek tekintik az utakat, amit túl kell élni, hanem közlekednek rajta. Igaza volt.

AP (törölt) 2008.06.15. 13:04:21

"Jön megint a Suzuki-s a BMW-és ellen "

És ki lett lészen az?

antika 2008.06.15. 13:13:37

Végigolvasva a kommenteket, már kezdem érteni miért közlekednek ilyen balf*sz módon az emberek. 100 emberből kb. 10 olvasta a Kresz könyvet és abból kb fele értette meg a párhuzamos közlekedésről tanultakat.

antika 2008.06.15. 13:18:09

Kedves Tamás!
A néni azt se tudta hol van!
Párhuzamos közlekedés az mi?:)
Nesze neked, 2hét alatt is lehet jogsit szerezni.
Bár a szituáció több esélyes is lehet.
A legegyszerübb, ami a budapesti mentalitást tükrözi: Nehogy má a köcsög bejöjjön elébem.

antika 2008.06.15. 13:29:36

Élég sokat járom a várost, kb 8éve.
Előtte csak BKV-val.:)
Az erősebb kutya viszi el a csontot alapon működik többé kevésbé.
Ha szolgálati kocsival vagyok, mindig beengednek és előzékenyek az emberek. Igaz két két bütyök van a tetején.
Azért így is látunk hajmaresztő dolgokat:)

E35 2008.06.15. 14:11:54

AP!

Lehet hogy az a BMW ami uj, de csak neked!
Mondjuk bemenni a szalonba és kérnék 1 vadi új E34 -et azért kíváncsi lennék rá mit szólnának! És miért pont e34 mert nekem az tetszik ill. van is!

kölyök 2008.06.15. 14:31:42

tényleg érdekesebbek a kommentek.
szerintem, nem az autótól lesz paraszt valaki, hanem (biz.esetekben) az autótól adodó felfogás, felsőbbség érzet miatt...
Suzukim van ('98, swift 1.0 gl), fiatal vagyok, nem igénylek nagyobbat, bár tetszenek, szinte csak pesten (belvárosban lakom) vezetek, 1 év alatt 20ezret, ha mást még igen, a benzinköltséget nagy autóra nem birnám.
tény, hogy rengeteg paraszt van, de nem feltétlenül autófüggő....
van több (számszerint 2) nagyon jó bmw-s barátom (e46 320d; e92 335i biturbo), ültem mellettük többször és tudnak (és szoktak is) előzékenyek lenni, még akár(!) suzukival, vagy kispolákkal szemben is!!
nyilván értelmes ember megprobálja felmérni mindig a helyzetet, és a legjobb megoldást választani(legalábbbis bár igy lenne)
van, hogy magam sem engedek be elém egy olyan autót, ami tudom, látom, hogy sokáig fel fog engem tartani, vagy látom, hogy nem biztonságos a mögötte haladás (hirtelen satu, index hiánya), és ne fikázzatok, nyilván mindenki csinál ilyet...
Viszont, bármilyen esetben, ha valaki bejönne elém, és egyébként bekéreckedésével lassitja sávjának a forgalmát, akkor jöjjön... legyen akármilyen, a zastavátol kezdve a mercin át a scaniaig, jöjjön, ne tartsa fel a forgalmat...szerintem.

De annál bosszantobb (ma délelött történt velem, remélem olvassa az illető...bááár.....), hogy az emberek nem használják az indexet.... ugytünik nálam "rossz beidegzősés", hogy mindig használom, hajnal kettőkor, amikor egyedül vagyok a hungárián akkoris.
Ahogy Kiss Ádám, stand up comedy-s mondja "minek egy 20millios autóra index, bevágott elém".
a nagy baj, hogy ez már minden kategoriára igaz.... szoval ma, délelött, aréna plaza mélygarázsa.... nyugodtan haladok a baloldali sávban, mellettem, három méterrel előrébb uj civic....
fogja magát, és bekanyarodna elöttem, index nélkül, maradt autóink között 20cm, miután besatuztam.... nekem nem lett volna nagy a károm, minden az egész autó nem ér többett 600e-nél, de neki talán a kis kocc miatt több lett volna a kára...
kölcsönös figyelem, és már kevesebb lenne a bosszankodás....


Két sáv/ egy sáv....

Budapest , 7. kerület, wesselényi utca, az almássy tértől a körútig...
hely van, bár csak egy sáv, néha van egy pár intelektüell autós, aki önszántábol megprobál kettöt csinálni belöle (ami kva jo ötlet, mert az emlitett szakaszon van két mellékutca is(almássy tér-barcsay u, hársfa utca ,) ahova nagyon sokan kanyarodnának, mégsem alkalmazkodnak hozzá az autóstársak...
pedig a sorbanállást percekkel rövidebbé lehetne tenni, és nem is tartanánk fel azokat, akik kanyarodnának el a pics@ba.....
de a szabadság térnél a bank utca nádor utca kereszteződésében ugyanez van, sok barom, hagyná ela főutvonalat, de dugo van, látja, hogy várni kell, de a f@szért nem sorolna picit balrább, hogy én addig haladhassak a főutvonalamon....

Sajnálatos módon ha lehetőségem van rá, egy kicsivel gyorsabban megyek a megngedettnél, én igy jobban tudok figyelni, nyilván ez is emberfüggő, ez a rossztulajdonságom egyszer sem okozott balesetet, de még problémát sem, ellenben az elmult kereken egy évben, 20ezer (80százalékban pesten megtett) kilométer alatt egyszer egy ikarus z60 busz csapott oldalba (én hibám...!!!!! a kurv@ nagyra nőtt tölgyfa telibe takarta a stoptáblát, jobkezesnek vettem, balrol jött a busz), a másik pedig egy LEFELEJTETT INDEX MIATT... nem bmw.... fiat volt...... nem nagy... "csak" egy tipo, nem kopasz nagydarab, nem festő, nem ács mellett segédmunkás, nem bankár, nem cégvezető, "csak" egy normális, középosztálybeli, kulturált 40-50éves hölgy......
hogy volt?? ne itélj elsőre!!! chokito....:D
Cogito ergo sum "gondolokodom, tehát vagyok"
sokaknál sajnos Coito ergo sum... (dugok tehát vagyok) sok fasz...:D

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.06.15. 15:07:46

Garp: huhh, nem tudom hol volt, de ez volt a tendencia mindenütt. Talán Spanyolországban/Franciaországban volt több ilyen körforgalmas szituáció. (Azért nem tudom pontosan, mert nyáron olyan 12e km-t tettünk meg EUban, egész sok országot bejárva.)

Amúgy órákon át sorolhatnám a külömbségeket, ez a körforgalom ügy csak csepp a tengerben. Pl. mért van az hogy Németországban a 7es BMW-k, X5ök is ki tudták várni követési távolságon, míg 130-al befejezem a kamionok előzését, és csak utána tépett tovább 200+al, hogy lehúzódtam?...

Amúgy egy hónap ilyen utazás után eléggé hidegzuhany volt a hazaérkezés. Itthon, a gazdagréti mol kúthoz menten be tankolni mikor megjöttünk, olyan este 11 fele. Két srác sétált a benzinkút behajtójának a közepén, kezükben sörös üvegekkel, én csurogtam mögöttünk, majd mikor elkezdtem kikerülni őket (amennyire lehetett), akkor erre szépen be is szólt az egyik, hogy "üssé már el b+".. Kb egy hét kellett, amire meg tudtam szokni ezt az állandó parajkodást, bíráskodást ami folyik az utakon, de hihetetlenül elkeserítő volt..

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.06.15. 15:10:35

Kölyök: indexet ne is mondd.. Multkor is úgy kellett észbekapnom, mikor elémsorolt egy suv, index nélkül. Hát mikor később mellé értem, látom, hogy a 35 éves hölgy bizony nagyban beszél mobiltelefonon, így sajnos az indexkart már nem tudja kezelni...

Na ez az ami keményen felidegesít. Engem nem zavar ha valaki mobilozik, amíg másokat nem veszélyeztet, tud indexelni, lassítani, kanyarodni, stb. DE könyörgöm, akinek van pénze egy 10-15 millás autóra ég áldja meg, vegyen már egy kihangosítót abba a rohadt autóba.

AP (törölt) 2008.06.15. 16:38:38

Nekem is tetszik az összes régi BMW, ne érts félre, csak valahogy nem kéne eljátszani az übermensch-et bennük.

Havária 2008.06.15. 23:02:28

Az erkölcsi tanulsággal egyetértek, de ezzel nem:

"A Clark Ádám tér pedig egy kétsávos körforgalom: bár nem választják el felfestések a sávokat, attól még az."

Könyörgöm, mijafastól az? Csak?

antika 2008.06.16. 10:08:49

Most az következik, hogy nem is körforgalom!:)

rozsdas boko 2008.06.16. 10:41:19

Felelmetes a budapesti kozlekedok taplosaga es agresszivitasa, de az is, ahogy az okos kommentelok verik agyon a taplo szobafestoket, ontudatos nenkiet, stb.
Remelem, hogy csak a szatok jar amolyan ovis modra!

Egy BMW tulajdonos 2008.06.16. 11:48:51

Kedves AP, zizzz és demagóg idióta kicsi oktató társai! BMW-m van. Közepes darab vagyok, (88kg) szokott rövid hajam lenni, edzeni is szoktam mert sportembernek tartom magam. Egyébként főiskolai végzettségem van. Baj ez?? Ha igen miért?
Sok dolog nem tetszik. például az hogy mindenki türelmetlen, és kissebségi komplexussal küzd. Pl. sávváltásál városban az estek nagy részében a másik sávban lévőnek csak egy kicsit el kéne venni a gázt és minden gördülékenyen történne. (ezt teszem én is) E helyett rálép és azért sem enged be. (Kb. 5 mp.-et faragott le a 45perces menetidejéből.) Ugyan ez amikor a körúton parkolok, és nem tudok kiállni, mert senki nem enged ki csak az aki be akar a helyemre állni. Vagy nem mászok teljesen rá a másik seggére (volt más ráfutásos balesetem) és ekkor azonnal bevágnak elém. (vegyes márkák, nem mindig luxus kategória)
Ekkor felmegy bennem a pumpa. Nem kioktatom őket udvariasan, mert abból nem ért Magyarországon senki. Ha udvarias az ember hülyének nézik. Sajnos.
Mindig van egy 3 góliátelemes MagLite a térképtartómban, végszükség esetére... Nem vagyok és nem tartom magam übermensch-nek.
Inkább az ilyen frusztrált faszokkal van a baj.
Übermenschnek inkább az "azértsemengedlekbe" kategóriát, a kamionokat akik életveszélyesen váltanak sávot az autópályán és 2-3 km/h-s sebességkülönbséggel előzgetik társukat 2-3 km-en keresztül, illetve a "kinézésnélkülkivágok100-aléstartom" kategória.
Többen beszéltek a "bezzegkülföldön" kategóriából. Ők ne csak nyugatra, ill. északra tekintsenek hanem keletre is meg délre, ahol farkastörvények uralkodnak az utakon. Itt még nem tartunk, de közelítünk hozzá.

charged 2008.06.16. 12:08:29

Miért keletre tekintsünk? Hogy megnyugtassuk magunkat van még lejjebb is?
Persze, indiában még szarabb, de most az a cél?!

"Mindig van egy 3 góliátelemes MagLite a térképtartómban, végszükség esetére..."
Na gratulálok, és akkor Te tartod értelmes embernek magad?!

malac 2008.06.16. 12:45:28

szerintem ti nem nagyon jártatok tőlünk keletebbere vagy délebbre az utóbbi 8 évben. Ott más a közlekedési filozófia, idehaza mindenki a kreszkönyvre maszturbál és közben leszarja mi történik körülötte, a balkánon meg az emberek inkább egymásra, meg a helyzetre alapozva közlekednek.

malac 2008.06.16. 13:08:25

Egyébként nem értem a képaláírást, szerintem a belső táliás a külső mögé akar besorolni,a körforgalomba befele indexelgető audi meg érti a szitut, azért nem nyomul a külső sávos táliás seggében, nem?

andrush. 2008.06.16. 14:22:16

na, ismét lehet osztani meg okoskodni.. a hülye is látja (tudja) hogy a clark nem két sávos.. arról szólt a dolg, hogy ép ésszel, hely lévén simán lehet kétsávosként használni (legalábbis részlegesen).. ellenkező esetben éppen ott rohadsz el a fő utcában, és festők kezdik csapkodni a suzukid tetejét..

isti77 2008.06.16. 16:21:27

Nem biztos, hogy a BMW miatt történnek Rácz Úrral az incidensek.
Én már akkor sem bírtam a búráját (meg a stílusát), amikor Daciával járt... főleg, amikor visszaadta, üres tankkal (még le is fényképezte).
Ha jól emlékszem, azóta imádom ennyire, mióta felvázolta, hogyan állítaná meg a gyorshajtó motorosokat, ha beledöglenek, az se baj (amúgy én kizárólag autóval közlekedek). Lehet, hogy még megvan a cikk az archívumban...
Szóval, ne fogjuk a BMW-re a dolgot, az csak egy autó, nem tehet semmiről, nem az "ő" személyisége irritáló. Van aki egy Astrával is percenként kerül konfliktusba, van, aki egy E36-ossal (ráadásul piros!) sem kerül soha (pl. én.)

malac 2008.06.16. 17:26:19

isti77: idézet az érintett előző BMW-s posztjából:"...Kicsit talán pofátlan megoldás, a kollégák szerint köcsög is vagyok...."

Foximaxi 2008.06.16. 23:51:16

"A Clark Ádám tér pedig egy kétsávos körforgalom: bár _nem választják el felfestések a sávokat_, attól még az."

Tehát nem két sávos. Mivel ha két sávos lenne akkor bizony szaggatott vonallal lenne felosztva a körforgalom.

AP (törölt) 2008.06.17. 08:44:26

Egy BMW tulajdonos 2008.06.16. 11:48:51

Te miről beszélsz? Hogy demagóg, meg kioktató?

Abból a baszott nagy bmw-s arcból kéne visszavenni mert nincs mire nagyarcnak lenni. Értékben ezek a sokéves bimmerek ott tartanak, mint egy akármilyen másik használtautó, az erkölcsi érték meg kétséges.
Ezt tartom übermensch-ségnek, nem azt hogy a dugóban tolakodik valaki. Egészségére, én mindenkit elengedek, nekem azt a két másodpercet megéri a gyári fényezés körbe.

antika 2008.06.17. 09:28:48

Hihetetlen!
Eszomorító, hogy jogsija sincs, vagy 150 ezerért vette az ecserin és irja ide az okosságokat.
Remélem BKV-val jártok.

antika 2008.06.17. 09:43:37

1/1975.(II.5.) KPM-BM együttes rendelet 36§ 10-11 pontja.
Olvass, értelmezd és írj ugyanúgy hülyeséget.

CLS500 2008.06.17. 11:54:51

Nem értelek titeket. Én 500-as fekete Mercivel járok, öltöny, konzervatív haj, max. napszemüveg, és velem mindenki olyan kedves és előzékeny, meg udvarias... : ) hétköznapjaimban a nyugalom szigete az autóban töltött idő.

autobahnvignette 2008.06.18. 13:50:55

nem ertem, a mama nyilvan meg volt gyozodve az igazarol, azert kozlekedett igy, ha nekem szolnanak igy at (itt nemetorszagban nem szolnak at, nem anyaznak, dudalnak es hallgatjak tovabb a radiot) akkor enis hasonlokepp agresszivan valaszolnek, esetleg termetemhez illoen elvernelek :-))
a helyes magatartas ugy gondolom ezesetben a dudalas esetleg ketto darab tavolsagi fenyjelzessel elkovetett villanas, majd az eset elfelejtese lett volna, ha valaki magabiztosan fasz, max megver, de beismerni nem fogja... :-)

autobahnvignette 2008.06.18. 13:54:57

es egyetertek, hogy ez barmilyen autoval igy zajlott volna le, nem hinnem hogy egy bibircsokos (Esetleg szorszal is log ki belole) neni azert szol vissza mert HUUUU BÉEMVÉ, szimplan meg volt gyozodve a faszsagarol..annyira tevhit szerintem hogy az emberek az autoja alapjan itelik meg a masikat, nalunk az S600 L uberluxus brabusamg is lehuzodik ha az 50 es tablanal belul megy, en eg 55el kovetem, mert O a lassabb es ennyi, es nem szovegel hogy letolta egy szaros TT ami harmad annyi loero, es nem adja vissza autopalyan bosszubol... es engem sem erdekel mi tol le palyan, es mast sem ha gyorsabb, menjen, szintol hajhossztol loketterfogattol hattamlaba epitett monitortol fuggetlenul, mintha 60 millio tojas gurulna itt az utakon, nincs kulonbseg DE vannak kivetelek persze :-)
süti beállítások módosítása