Barátkozzunk a zöldkártya szabályokkal!

  2008. június 08. - Autójogász Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Irány az aszfalt?
2009-04-26 09:05:13

  Milyen quadot lehet közútra kivinni, és a szabályoknak megfelelően közlekedni vele?  Vélemények az azonos

Kiszorítás
2008-12-28 00:43:57

  Egységes egészségügyi határérték megállapítása igen bonyolult, mert sok aeroszolképző anyag már

Nem jönnek…
2008-10-26 00:01:00

  Kimutatták, hogy a 20 éven aluli vezetők okozzák a balesetek 10%-át és a 24 éven aluliak a 25%-át. A

Parkolási amnesztia
2008-08-24 09:14:00

  Lehet, hogy az Alkotmánybíróságon valóban elvérzik a jószándékú, tiszta helyzetet teremtő és a


Zöldkártya

Olvasónknak elveszett a jogsija a zöldkártyával együtt. A jogosítványt rögtön megcsináltatta, de a zöldkártyát nem, ezért hozzánk fordult, milyen lépéseket kell tennie.

Vélemények az azonos című cikkünk témájáról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr60509235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2008.06.08. 10:17:32

Érdekes mód a kétütemű topikokban nem ezt mondják a tulajok. Meg van határozva egy CH határérték (talán 2000 ppm?), amit simán tudnak a trabik, vareszek, ha:
- nem végtelenül leharcolt a motor;
- jól van beállítva minden (gyújtás, karburátor);
- előírt keverékkel, jó minőségű (lehetőleg szintetikus) olajjal mennek;
- a kipuffogórendszer új, vagy előzőleg gondosan és szakszerűen kiégettek.

Azt viszont többen panaszolták, hogy a zöldkártyás szakik katalizátor nélül meg sem hajlandók mérni a kocsit, merthogy az kötelező. Ha ők is hallomásból dolgoznak, az már gáz. Mellesleg nem is értem. Mintha nem lenne mindegy neki, miért veszi fel a pénzt: sikeres, vagy sikertelen mérésért? Nooormális?

Sword 2008.06.08. 10:53:28

Trabi alá katalizátort?
Megnézném hány hétig bírná, mielőtt belefulladna a benzinbe meg az olajba.
Kicsit érdekes a dolog, mindenhol a környezetszennyezésről hallani, még a vadiúj autók is épphogy teljesítik a normákat, amiket pár év múlva szigorítani kell, ha élni akarunk még pár száz évet.
A hibridek már megszokottak, mindenféle alternatívát találnak ki, foltozgatják a jó öreg otto motort, aminek a hatásfoka sose fog elérni normális szintet. Jönnek majd az üzemanyagcellás cuccok, stb.
Közben még ilyen kétütemű rémek járják az utakat :) Kicsit abszurd. Évek óta halogatják. Persze én megértem a kis pénzű embereket vagy épp a gyűjtőket, vagy akik csak ragaszkodnak a 25 éves kelet-német csodához, ami egyszer sem robbant le. De ez így tényleg nem mehet tovább.

Leegor 2008.06.08. 11:00:22

Ez az egész csak egy értelmetlen lehúzás marad, amíg:
- az autó meg sem jelenik a vizsgálaton, csak a forgalmi meg a hátsó rendszám. Ez főleg a dízeleknél működik a gyakorlatban.
- az autónak köze sincs a határértékekhez, de a mester különböző kis rejtélyes dobozok csavargatásával eléri, hogy a műszeren jó számok legyenek.
- ha végképp nagyon szar minden érték, a szerelő odaáll a saját kocsijával, és leméri azt.
Ennek az egész környezetvédelmi mizériának akkor lesz értelme, ha be is tudják tartatni. Az utakon járva viszont látom (érzem), hogy ettől még kibaszott messze vagyunk.

jozsika31 2008.06.08. 11:06:09

Sziasztok,talán nem azt a pár kétütemüt kéne szapulni,ami ugyebár az égegyadta világon senkinek se árt,hanem tessék elkezdeni szapulni azokat a mérgező koromkibocsátó hdi,tdi,pdtdi,és egyéb mikroszemcséket előállitó csodarészecskeszürös "környezetbarát" autókat.Talán ha valakinek feltünne hogy az utak mellett minden kipusztul az utóbbi 5 évben,akkor rájönne hogy nem a kétütemü a mérgező!!!!!!!Kiváncsi leszek a kedves környezetvédők mikor veszik már észre hogy mi,illetve ki az igazi ellenség!!!!!!!!!!

remek 2008.06.08. 11:17:05

Csodás kis helyen élünk.Az egész világon csak itt gond a kétütemű.Minden szinten ellehetetleníteni.Azt miért csak kevés helyen említik,hogy pl a szmogriadót a kétüteműek miatt soha nem kell elrendelni?Van jó és rossz oldala is,de a trendis manager-terepjáróknál nem biztos hogy rosszabb.De ha régi autók mennek,nem tudjuk mutogatni a jólétet.Azért a fejlett nyugatról nem kéne beengedni a szemetet,a Rábán a szennyet,és mingyárt tettünk volna valamit a környezetért.

Krisi 2008.06.08. 11:27:44

Szerintem is orbitális baromság a kétüteműeket baszogatni. Egyre kevesebb van, mert akinek kényszerből van, az már eladta, és vett helyette egy szintén régi, de japáán vagy német vagy akármilyen autót, tehát akinek ma Trabija vagy Wartburgja van, az valószínűleg gyűjtő.

Szerintem is inkább a modern dízeleket kéne szapulni, ami fekete füstöt okád ki, azt a pár darab DDR vasat meg hagyni kéne a francba, nem azok miatt van szmogriafó.

Ja, de hiszen a törvényhozók is dízel luxusautókkal járnak! Én kérek elnézést...

Vargnatt 2008.06.08. 11:43:28

Sword, nem, te nem értesz meg minket.

A kispénzűek többsége tényleg nem tudna megvenni más autót (legfeljebb valami 120 éves nyugati roncsot, ami legalább annyira környezetszennyező, és még többet is kell javítgatni).

Ha meg is tudnánk venni, nem tudnánk eltartani, mert ettől csak nagyobb teljesítményű-súlyú autót lehet kapni a használtpiacon (talán a Kispolát kivéve, de ahhoz képest a Trabi egy óriás sportlimuzin, számomra legalábbis)

Csóróként tapasztalatból mondom, így is alig tudunk néha-néha pár liter benzint venni a Trabócába, hogy egy kicsit legalább élvezhessük, hogy autónk van. Városban nem közlekedünk vele, mert a garázsunk (az autóval együtt örököltük) a város másik végében van, szóval macerás lenne.

Akár hiszed, akár nem, én Trabantosként is aggódok a környezetért, és tudom, hogy milyen súlyos következményei lesznek a Földre nézve, ha nem teszünk valamit sürgősen. De nem akkor aggódok, amikor Trabival közlekedek.

Hanem akkor, amikor a 20-30 éves teherautókat-buszokat látom, ahogy fossák a kormos fekete bűzfelhőt.

Akkor, amikor ugyanezt látom 10-20 éves dízelautóknál.

Akkor, amikor azt látom, hogy hány idióta jár kéttonnás dögökkel a városban, olyanok, akiknek az életben nem lesz szükségük arra, hogy terepre menjenek vele. Csak mert 'jól mutat'.

És akkor az autók/teherautók/buszok által okozott szennyezés csak az érem egyik oldala. A rengeteg gyár, nagyüzem hihetetlen mértékben ontja magából a CO2-t, CO3-t, meg a jó ég tudja még, milyen mérgező gázokat.

De azért folyton ezt a pár szegény kisautót kell cseszegetni, mert pontosan miattunk fog elpusztulni a Föld... :P

Az enyém ha néha megyek vele, egyszer füstöl látványosan, amikor szivatóval kiállok a garázsból. Akkor kifüstöli magát, és utána még 90 km/h-nál sem füstöl számottevően (direkt figyeltem a tükörben). Originál főtengely, 43000 km.

És amellett rendesen Trabi-függő vagyok. Szó szerint rémálmaim vannak, ha hosszabb időn keresztül nem megyek vele legalább egy kört a háztömb körül. És az univerzum teljes megnyugvása tölt el, ha végre hozzájutok, és mehetek Vele. Szóval ezt sem érti meg senki kívülálló, csak aki hozzám hasonló.

rugaferenc 2008.06.08. 11:54:18

De most komolyan. Olyan sok 2ütemű van az utakon? Egyre kevesebb és kevesebb.... Nem mindegy akkor?

kopasz 2008.06.08. 13:19:18

Egyet nem értek. Miért kell típusazonosnak lenni a motornak. Történt, hogy óccsoért hozzájutsz egy jó motorhoz, ami történetesen létezett a márkán belül, de nem ponty abban a típusban, amelyik neked van. Eddig világos? Nemcsak turbós, hanem még 16V vagy 24V vagy amit akarsz. Vagy mondjuk más márka kiforrott megbízható motorja... Mia faxért nem lehet beletenni az autódba, ami viszont belül kényelmesebb, mint a nagy átlag autópark.

Egy csomó más országban engedélyezett, hogy mondjuk egy Fordba BMW motort tégy, megfelel a vizsgán, oszt mehetsz autózni. Ez az ország abszurdisztán... :((

kopasz 2008.06.08. 13:25:52

Ja és még annyi, hogy akinek meg nincs pénze benzinre, az inkább adja el az autót. Nem kötelező. Én is eladtam, amikor nem ment jól.
A dízeles hozzászólással meg egyetértek, jobban kéne ellenőrizni a koromkibocsátásukat. Nyugaton - úgy tudom - kötelező minden dízelhez a koromszűrő. Itthon miért csak választható? Miért nem teszik kötelezővé a hatóságok? A brutálisan füstölő teherautókat meg kivonatnám a forgalomból ott rögtön a helyszinen.

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2008.06.08. 13:40:14

>A rendszám jogszerű megváltozása esetén,
>- amennyiben a gépkocsi igazolólapján a gépkocsi alvázszáma szerepel, az igazolólap a rajta feltüntetett időpontig továbbra is érvényes,

Az, bzmg! Az alváz... mert az azonositja be a motort (es a hozza tartozo ertekeket)... (speciel nekem mindketto fel volt tuntetve a zoldkartyamon amikor rendszamot csereltem, igy nem lett baj a hianyzo matricabol)

Sword 2008.06.08. 14:03:23

Egyértelmű, hogy nem az a pár (max1-2ezer talán) kétütemű bassza csak szét a környezetet, tényleg qrva sok teherautó és lepukkant 20 éves nyugati verda van nagyon gáz állapotban és az ilyenek mindig átmennek a vizsgákon. De azt senki ne akarja nekem bebizonyítani, hogy egy kétütemű motor a nosztalgián kívül micsoda környezetvédő masina, miközben az átlagnál szennyezőbb kipufogógázok mellett nyomatja a benzint meg az olajat is kifele, mert annyira jó a hatásfoka meg úgy alapból. Csak sajnos nem ritka, maikor mennek ezek a tragacsok mosóbenzinnel meg a jó ég tudja mivel és gyak. képtelenség megelőzni, mert ködlámpa kell, hogy a füstön át lehessen menni. A dízelekről meg annyit, hogy egyrészt jobb hatásfokúak, mint a benzinesek, másrészt meg egy jól beállított modern dízel autó kipufogójából senki nem fog kormot látni.

Imbolygó Hollander 2008.06.08. 14:20:10

Telljesen felesleges cseszegetni a másik autót az üzemanyag tipusa miatt. Elég lenne számonkérni a megfelelő karbantartást. Kormol a dízel? Csiptuning van-e benne? Szinte tuti, hogy van. Legalábbis a fiatalabbakban. Több törvénybe ütközik, senki se foglalkozik vele. Öreg benzines? Katalizátor hiba? Drága-e? Drága. Ki kell verni belőle, oszt akkor megy legalább. 1500-ös piroszsiga? Kéken füstöl-e? Füstöl....

Foglalkozik ezekkel bárki is? Nem. Akinek kéne, az csak adót szed. Ezek mellett az a pár Trabi...

Besenyő Pista bácsi, aki vagyok 2008.06.08. 14:28:13

Semmi értelme ennek a mérésnek, csak a pénzbehajtásra van kitalálva. Mérés után simán átállítom a karburátort, ha úgy tartja kedvem, vagy mert a motornak úgy jobb. A környezet védelmét nem így kell ösztönözni, kordában tartani.

csbalu 2008.06.08. 14:28:52

Sajnos Tapasztalom hogy nem feltétlen szükséges egy rossz dizel ahoz hogy kormoljon. 0-kmes Ford C-max kormol ha rálépsz, uj Ford Galaxynk kormol ha odataposol neki. 91es Ford Scorpiom NEM KORMOL ha odalépek neki és ráadásul gázzal jár ami 170Ft és környezetkimélöbb jóval!! Én a földgázra fektetném a nagyobb hangsulyt ha a gyárban elve arra hangolnák az autókat illetve modern gázinjektoros rendszerekkel alakitanák át öket akkor semmi hátulütöje nem lenne neki. Csak a begyepesedett agyu hülyék szeretnek a pénztárcájuk ellen beszélni.
2ütemüek meg had maradjanak vidéken nagyon sok van még
Teherautók?? hát ha valaki abból él nem hiszem hiszem hogy azért van neki szar füstőlöje mert neki az tetszik hanem azért mert nincs pénze másra és örül hogy ezzel is kijön a mindennapokban.. ez egy bonyolult rendszer nem lehet senki se rákényszeríteni semmire sem mivel mindennek megvan az oka.
és aki itt Szapulja azokat akiknek kormol az autója meg be kéne tiltani öket.. az gondolkozzon el azon hogyha neki olyanja lenne és nem lenne pénze megcsináltatni akkor is ilyen véleményen lenne-e.
Egyedüli modszer az lennne ha az uj autokat szerelnék fel kötelezőe szürökkel illetve ami magyarországon kerül forgalomba azokat. és szépen lassan lecserélődne a jármüpark

csbalu 2008.06.08. 14:31:39

Ja persze más a Tudning TDI aminek rá lehet ülni a koromra amit kilő magából.. azt basszák csak meg nyugodtan, nem azért mert haragszom rá de vállalja a kövektezményeket.
Amugy meg én azt mondom a Dizel autó ugyan olyan mint a buziság, manapság egyre elfogadottabb de attol még szar dolog.
bocs ez a saját véleményem. tudom hogy sokan nem igy gondolják!

Imbolygó Hollander 2008.06.08. 14:32:55

Meg nem kéne az egészet a kipufogógázra kihegyezni. Mi a helyzet az olajfolyásokkal?

Imbolygó Hollander 2008.06.08. 14:35:22

csbalu: a benzin gáz meg fillérbaszás, és sose tökletes:)

Honecker 2008.06.08. 14:39:31

Most páran olyan kurva látványosan valkargatják a fejüket, mint aki nem tudja hogy hova született és mit lát ha híreket néz! Mindenki jól tudja hogy rohadt bürokraták aljas szarakodása ez a zöldkártyás szarakodás is, és a fillérekért megvett szarjankók pofázása akik a használtautó meg szalontulajok zsebében vannak, mert valszeg a kb 20000 aktívan futó 2T fogja tüdőrákkal kiírtani a sok seggfejet ebből az országból mi?! Persze csak akkor nem tudná a sok szarházi vagyonért elsózni a sok mafla pofájú baromnak a kultúrált országokból kibaszkodott, ingyér összetarhált 15 éves szívódízeleket meg 1. generációs TD-ket, mer hogy az baromi gazdaságos rozsdaboglya ám baszkikám azt vegyed dupla annyiért az 1 literes benzines helyett! A németek meg csak köpnek egyet mikor magyart látnak meg hallanak maguk mellett, aztán szépen mind a mai napig küldik át a szerves hulladékot mószerolt engedéllyel, a pár balfasz a TV-ben meg faszagyerek ökobuzit játszik hogy 5-öt visszaküldött az 5000-ből! LOL szánalomország! Meg mellesleg náluk vagy 250000 db 2T szalatgál probléma nélkül és nem a majom autósokból próbálnak meg összetarhálni egy ázsiányi államadósságra való lóvét! Meg persze ilyenkor az 5 litert zabáló műanyagdoboz 2T zümmögőkről nem is beszéltünk, amik sokkal retkesebbek mint egy DDR 2T, akkor mindjárt ki lehet találni hogy a rendszámoltatás mellett katalizátor is kell 2010-re azokra is! Jajj tudom máris hogy baromságot mondtam, mert jövő héten beszámol valamelyik jampec a totalcarnál hogy kiszivárgott a zsidók új törvényjavaslata a smkp-ok környezetvédelmi határozatáról, ezentúl 40000-ért kell az épp hatalmon lévő zsidó tulajdonában lévő gyárból származó egy katalizátornak látszó csövet szerlni mindegyikre!

csbalu 2008.06.08. 14:41:33

Imbolygó
Bocsi de nézd meg az opel uj fejlesztéseit.. több gázos motort fejlesztenek (sportmotorokat is)
nekem belefér az hogy télen várok fél percet indulás elött amig melegszik a reduktor és igy fele annyiért tankolok.. de ha neked tetszik a 330Ft os benzin.. remélem egyszer én is eljutok arra a szintre amin valoszinüleg te vagy hogy nem fog érdekelni mennyibe kerül a benzin

ps3peter 2008.06.08. 14:46:15

Én nem tiltanám be öket, csak - a német példából kiindulva - igazságosan adóztatnám. Tízszer annyi szennyezöanyagot bocsát ki? Akkor az éves adója nem tízezer hanem százezer Ft. Az IFA-é meg évi nyolcszázezer... Így mindenki aki szerelmes bele megtarthatja... Ugyanígy a régi dízelek: egy éve adtam el a "régi" (2004-es) 3.0-ás cdti Vectrámat - éves adója 500 euro (125ezer Ft) volt (Németország). Ha valaki erösebben szennyezi a környezetet, akkor fizessen is érte... De a környezetpusztító gyáraknál is ezt kéne: ha valaki nem szereli fel a 15milliós szüröberendezést, mert fontosabb a 24. cégautót elosztani az ismeretségi körben, akkor az éves környezetvédelmi adó legyen 20millió. Egyböl meggondolná...

Imbolygó Hollander 2008.06.08. 14:51:57

csbalu: Nézem a fejlesztéseket. Egy gyári rendszer ellen nem lesz kifogásom. Majd ha lesz. És bizonyít.

Az utólag beépített semmilyen formában nem nyeri el a tetszésemet. Különösen olyan autókban mint mondjuk egy Corvette, vagy nagy Merci. De ugyanígy vagyok a másik véglettel is. Swift 1.0 és Fóbia 1.2 se indokolja a gázt.

Azt nemtom miből következtetted ki, hogy nem érdekel a benzin ára.

ps3peter 2008.06.08. 14:53:17

@ Imbolygó Hollander
A benzin-gáz tud tökéletes lenni, lásd az enyémet... De nem olaszból behozott, 70ezres rendszert kell feketén betenni... Nekem 700-ba volt (benne a német munkabérek magassága), de olyan is. Teljesítményveszteség nulla, co kibocsátás 20%-kal alacsonyabb, fogyasztás 10-15%-kal több. Nekem évente több mint fél millát spórol. Tudom fillérbaszó vagyok, te leszarod az ilyen piti összegeket...

Imbolygó Hollander 2008.06.08. 14:54:41

ps3peter:

Miért kéne vmit szarrá adóztatni csak azért mert öreg?

(A régi eldobása, és az új előállítása is környezetszennyező.)

Krisi 2008.06.08. 14:55:54

Az meg a másik kédés, hogy ki szennyez jobban: Aki mindennap megtesz 80 kilómétert a belvárosban az 1.0-ás alacsonykibocsájtású benzinesével/ hipertakarékos dízelével, vagy aki kéthetente elmegy a Trabijával egy találkozóra?

De ezt persze nem lehet ellenőrizni.

Én sem érzem magam környezetrombolónak, amikor a Simsonommal megyek kéthetente pár kilómétert, és évente 5-ször kb. elmegyek vele hosszabb túrákra.

Aztokat kéne baszogatni, akik mindennap bemennek a városba a 3000-es turbódízellel, tökmindegy, hogy az egy SUV-ban vagy A6-osban van.

ps3peter 2008.06.08. 14:58:16

A Subaru itt (Németo.) gyárilag gázosan is árul minden modellt (mellesleg ugyanazzal a folyadékgázbefecskendezéssel mint nekem is van - Icom JTG). A Merci (B és C Klasse) meg az Opel (Astra, Zafi) gyárilag kapható földgázas rendszerrel.
A Renault meg a Citroen is árul valamiket gázzal, de azokat még sose néztem, nálam nem jönnek szóba.

Imbolygó Hollander 2008.06.08. 14:58:55

ps3peter:

Most ugye nem azt mondod, hogy pusztán környetkímélés címszó alatt került bele a gáz nagy pénzért ugye? Nem azért, mert valószínüleg nagy motorral szerelt autódat sokat használod, és az _anyagiak_ miatt került bele a gáz?

Amúgy megnézném azt a gázrendszert 5-8 év múlva...

Imbolygó Hollander 2008.06.08. 15:01:13

ps3peter:

Ezek gyári, vagy utólagos szettek?

Egyébként a német példa sántít. Ez itt magyarország. Arról szólt a cikk is.

ps3peter 2008.06.08. 15:03:16

"(A régi eldobása, és az új előállítása is környezetszennyező.)"

Elöbb utóbb mindennek lejár az ideje. Ilyen alapon mindenkinek T-Forddal kéne járni.
Egy autó elöállítása meg sztem nem jár annyi környezetszenyezéssel (egy modern gyárban), mint ami egy régi szar kipufogócsövén még a következö 10-15 évben kijön...

Krisi 2008.06.08. 15:06:51

ps3peter:

Gondolj bele, mi lenne, ha mindenki újat venne? Én inkább bele sem gondolok.

Elég sokat kell füstölögnie egy régi autónak, mire behozza azt a kárt, amit a sok műanyag meg lófasztudja milyen anyagokat előállítják az új autókba.
Ráadásul az új autó is ugyanúgy szennyez.

A mai dízeltechnológia meg szerintem még nem tart ott, hogy jobb lenne. Legalábbis ami az átlag autókba kerül.
Mert lehet, hogy egy új Lexus vagy BMW-ben jobb a dízel.

Nézz csak meg egy zsírúj Fordot, Skodát, füstöl mint a kurvaélet.

lacee83 2008.06.08. 15:07:07

A pénzt amit beszednek simán lenyulják a többi lehúzó-nyúzó adóval együtt. Ha a környezet védelme érdekében szedik be akkor fordítanák legalább arra. (ültessenek fákat vagy mit bánom én) Ennek így semmi értelme.
Annyira tekintettel vagyok a környezetemre hogy nem szemetelek, nem öntök a folyóba mérgező szarokat... És még pénzt is "adó"mányozzak a mire is??

Imbolygó Hollander 2008.06.08. 15:07:42

ps3peter:

Na de most akkor az a baj, hogy régi, vagy az hogy szar? HA karban van tartva, akkor nem lehet szar, ha meg nincs, akkor tényleg ne közlekedjen. Se fiatalon, se öregen. Csak hát erre nem ügyel a kutya se.

Amúgy meg T-Ford is közlekedhetne, nem azért nem látsz belőle minden sarkon, mert nem tettek rá katalizátort:)

ps3peter 2008.06.08. 15:09:13

Amúgy megnézném azt a gázrendszert 5-8 év múlva...
A most 10-15 éves gázrendszerek is tökéletesen müködnek, ha rendesen karban vannak tartva, nem magyar módra, hogy csak tékeljük-tákoljuk, csak pénzbe ne kerüljön. Lásd Hollandia már 40 éve gázzal megy, jelenleg kb. 50 % náluk az arány...

Annyiban igazad van, hogy 5-8 év múlva már biztos nem ebben fogok ülni, de a tapasztalatok alapján mindig gázosban. Pedig nekem már tényleg megvolt minden, régi, új, benzin, dízel, kicsi, nagy...

Imbolygó Hollander 2008.06.08. 15:14:47

ps3peter:

Azért látom érzed a karbantatást. Csak nem tudom, hogy akkor miért beszélünk el egymás mellett.

Hát igen magyar módra. Nagyon gyenge próbálkozás lesz egy ár-és kereset párhuzamot vonni mondjuk Ausztriával?

ps3peter 2008.06.08. 15:16:02

Igazad van, a müszaki vizsgát se ártana megreformálni... Simán kiküldenék mindenkit egy német TÜV vizsgára, egyböl 30%-kal kevesebb autó lenne Magyarországon... Vagy a vizsgáztatót, aki zsebbe dolgozik büntetném. Nem nagyon, csak vagy 10 millára. Ha éhen döglik, ö baja. Vagy az orvost, aki hálapénzt fogad el. Öt is hasonló összegre, plusz örök életére hivatástól való eltiltás. De mindkettönek biztosítanám a normál fizetésböl való megélhetés lehetöségét elöbb... Na mindegy ez már politika, nem ez a téma...

Imbolygó Hollander 2008.06.08. 15:20:09

ps3peter:

Sajnos az egész politika.
De mélyebben valóban felesleges belemenni.

Egyébként az osztrák TÜV-fel vannak tapasztalataim, azért azt se eszik olyan forrón.

csbalu 2008.06.08. 15:21:45

Gázrendszer minimális odafigyelést igényel, amikor viszed müszakiztatni a kocsit elviszed elötte gázoshoz is kb 20.000Ft ért átnézi kicserél benne minden szüröt stbb. és tökéletesen megy. Sajnos sokaknak még a régi gázos LADA feeling maradt meg manapság ez már máshogy megy.
Igenis egy komoly rendszer hengerenkénti befeckendezős computer vezérelt figyel mindent(klimát szervót stb...)
ez motortol és minőségtől függöen 200-300e FT + a vizsgáztatás meg az egyéb költségek. Ha városban jársz pótkeréktartály is van. ami ugyan csak 40liter körül van de 300-400km-re azis elég és sok autoba amugy sem adnak potkereket.
Megértem aki nem akarja ugymond tönkretenni a Benzines motorját de amit tönkretesz az a kipufogórendszer ha nem rozsdamentes. nagyjából itt kifujt a hibalista és ha kell benzinnel is ugyanugy müködik, tehát.... MIÉRT NE?

ps3peter 2008.06.08. 15:25:52

@csbalu
Pótkeréktartály 67 l bruttó 53 l nettó :))) De igazad van tényleg csak 400 km-re elég :)

Imbolygó Hollander 2008.06.08. 15:26:57

csbalu:

Akkor lesz egyenértékü a benzinessel vagy a dízellel ha a gyárban kerül bele, tehát nem egy olyan rendszer lesz, ami az eredeti mellett, hanem vele együtt dolgozik,nincs plusz adminisztráció a vizsgánál, bárhol szervizeltethetem, bárhol parkolhatok, és a legtöbb kúton tudok tankolni.

Egyébként nem tagadom a jó tulajdonságait, csak kiforratlan még egy kicsit ez a dolog. Szerintem.

ubi 2008.06.08. 17:51:47

szerintem ez az egész zöldkártya dolog csak pénzlenyulás,mert kocsik továbbra is füszölnek mert azért az üzemanyag csak elég :-)másik miért évhez kötik ,miért nem km-hez a hosszabítást?az a pát 2ütemű nemsok vizet zavar mikor valahol olyan gyárkémények vannak ami csakugy vastagon löki ki a füstöt,meg sok kicsi(katalizátoros)sokra megy

Stol 2008.06.08. 17:59:11

A kétüteműs katalizátoros "csak katalizátorral.." témát kikérem magamnak!
2db Wartburg van a családban, az egyik első autó, 1986-tól szolgál, ezalatt 580e km-t futott le. Átesett már 2 motorgenerálon és most fog 2.x vizsgázni szigorítottból. Elsőre megvolt neki, 1700ppm-es CH-értékkel és [tessék figyeli!]0,8%-os CO-val! Látható füstje nincs, télen hidegen van neki csak kicsi.
Elektronikus gyujtása van, 1:50-es részszintetikus olajat kap.
Tavaly került hozzám egy másik öregemberes Waresz kombi, ami ki volt ideiglenesen vonatva.
Mivel átírattam és üzembehelyeztem, azonnal élt rá a szigorított határérték.
Abban 50e km van ELSŐRE teljesítette a szigorítottat. (Ám méretése nem volt egyserű, ugyanis a közlönyből kinyomtatott cikkel kelett verni a műhely asztalát, hogy felfogja, katalizátor nélkül is teljesíthető).
Ezév Áprilisában 1680ppm-es CH-val 2.x ment át szigorítottból.
Sz8intén elektronikus gyujtás, szintén jó olaj megfelelő keverékben.
Azautó fogyasztása 6,7-7,3l vegyes üzemben 100km-en.
Egy szónak is száz a vége, a karbantartott 2T szinte nem is környezetszenyezőbb, valamint pazarlóbb, mint egy mai "modern" vas.
A kombival napi 120km-t teszek meg, 40e km alatt összesen 2ezer forintot költöttem rá(légszűrő, gyertyák).
És érzem, pontosan ezért "csípi" a nagy márkák forgalmazóinak a 2T az orrát, mert szinte 0 a fenntartási költsége, nincs zsíros szervizszámla.

Úgyhogy, ezennel kikérem a 2T-s társadalom nevében, hogy TESSÉK LESZÁLLNI RÓLUNK!
Meg kell nézni, egyre több kék füstöt okádó suzukit, meg opelt látni az utakon 200e km alatti futással.
Míg nálam jó olajjal orvosolható a kibocsátás, náluk motorgenerál!
A legnagyobb gond azonban ezen "modern" autók karosszériájának korróziója.
Gyakorlatilag, az én Wartburgom még akkor is közlekedni fog, amikor az "Ő" (pontosabban bankja.) autója már féllábbal a bontóban lesz.

További szép napot mindenkinek.

darius 2008.06.08. 18:04:00

Hát urak, én azt látom, hogy amíg a tetves ingyenélő cigányokra kell költeni,(tisztelet a kivételnek) addig itt nem lesz pénz semmire. Oda megy sok pénz. A többit meg lenyúlják, ez is igaz.
Túl sok ebben az országban az ingyenélő. És most nem a nyugdíjasokra gondolok.

Persze, hogy kell az adóbevétel.
De ha minden környezetszennyezési adót, meg bírságot ténylegesen a körny.védelemre költenének, akkor már nem itt tartanánk. Bele sem merek gondolni mennyi lóvé van az évenkénti ZK-ból, meg a műszaki vizsga árából, illetékekből...stb.
Csakhát ugye enni kell a putriban is, mert eberi jogok. -megazannyapicsája.

Vargnatt 2008.06.08. 19:22:03

Darius, együttérzek veled, de ne kezdjük el ezen a fórumon is ezt a témát, mert ez egy ördögi kör, és már számtalan helyen megvitattuk.

STOL, Te vagy az én emberem! Kérlek, ha tudsz, tégy már fel egy linket ahhoz a közlöny-cikkhez, mert lehet, hogy jövő hónapban már nekem is verni kell az asztalt, hogy mérjék le normálisan (ez is tiszta röhej, de mindegy).

Érzésem szerint az enyém is simán teljesítené a szigorítottat, csak nem tudom, hogy mennyik a szigorított értékek Trabihoz, és így nem tudom ellenőrizni.

Én még 1:40-es keveréket használok, mert nem tudtam, hogy '84-es Trabihoz milyen kell, és az ismerősök ezt mondták, viszont mint korábban is írtam, alig füstöl, szinte csak a szivatós induláskor, meg ugye, tiszta 'új' az autó (43000 km). Az olajam mondjuk sima 2T, amit a MOL-kúton lehet kapni, de lehet, hogy ZK előtt beruházok valamilyen szintetikus olajra, ha tényleg ennyivel jobb.

A gond talán ott lehet, hogy még megszakítós gyújtásom van, mert 6 év múlva szeretnék veteránvizsgát tenni, és az elektromos gyújtás nem igazán volna korhű megoldás.

És abban is igazad van, hogy a mocskos globalizálódó kapitalista világ nem veszi jó néven, ha valami 5-10 évnél hosszabb ideig hűségesen szolgálja a tulajdonosát, mert akkor a tervezett elavultatás ciklusa nem működne, és akkor miből tudnák még növelni a bevételeiket...

Trabi rulez, Waresz rulez, ZWEITAKT IMMER!

Vargnatt 2008.06.08. 19:51:17

Na, utánanéztem, ezt a törvényt találtam:
7/2002. (VI. 29.) GKM-BM-KvVM

És ebben a következő értékek vannak:

Gépkocsitípus CO (%) CH(ppm)
a) Kétütemű motoros 2,5 2000
b) Kétütemű katalizátoros 1,5 2000

Akkor most a másodikat kéne teljesítenünk elvileg? Bár itt azt írják, hogy ez gyári érték hiányában veendő figyelembe, alapjárati fordulatszámon. Szóval most már nem tudom, mi érvényes. Valaki segítsen már, aki tud pontos adatokat!

Apa ! 2008.06.08. 19:51:27

Ahogy elolvastam az összes hozzászólást,a következő álláspontra jutottam.Tökéletes igazság az,hogy a zöldkártya egy zsarolás,mivel ilyen alapon ki lehetne vetni még a gk. levegő fogyasztási adót is stb.Ami pedig azt illeti,az lenne az igazságos ,ahogy megkövetelik a gépjárművel kapcsolatos szabályok betartását,ugyanúgy a környezetvédelemre is terjedjen ki. Ja ? Erre meg most jöttem rá ,hogy a zöldkártyát azért találták ki az agyafúrt törvényhozók, hogy legyenek kiskapuk !!!!!!!!!!!!Ráadásul egyszerre kettő legyet csaptak le, mivel még bevételt is eredményez munka nélkül !!!

remek 2008.06.08. 20:22:45

Vargnatt!A CH-t kell teljesíteni/2000ppm alatt,ha van kat,akkor vonatkozik rá az 1,5-ös CO.A szigorítás a CH,amit talán eddig nem is mértek kétténél.

Vargnatt 2008.06.08. 20:38:12

Remek, köszi!
Legalább most már tudom, hogy mihez kell viszonyítani. Majd figyelek vizsgán, hogy mi mennyi lesz.

aPró 2008.06.08. 21:55:04

velvet.hu/celeb/jakso0911/
khm, a videó elején mit csinál Karotta a "szexbárány"-al? :D:D:D:D:D

ColT 2008.06.08. 22:09:22

Az megvan hogy a dízelmeribéemvéaudit megveszed és katalizátor kificcen hogy erősebb legyen? Aztán az nem környezetszennyező mi?!

Akinek láthatóan füstöl a cucca azt zavarják el bevizsgáltatni, a zöldkártya maradjon, de DÍJTALANUL. Hasznos dolog, de pénzt kérni érte bunkóság.

Meg aztán meg kéne nézni, hogy az USA/Oroszo./Kína/akárki hadserege mennyi kerót füstöl el egy nap alatt... Azt kéne beszüntetni.

Mikszáth Kálmán 2008.06.08. 23:05:16

Mit tehetnél , maximum eladod a Galaxy Agórán az egész cumót. Kami

pipi 2008.06.08. 23:10:41

Én csnáltam egy barátom Trabiján motorgenerált és felső blokk cserét mert kiütötte a hajtókar.Az tudjátok mivel jár.Mint egy motot csere.Kelett új zölkártya.Elmentünk hát és bemérettük.A faszi miután szétverte a müszerét, mert azt hidte, hogy nem stimmel valami közölte, hogy nem tudja beírni a mért értéket mert annyira alacsaony, hogy ha beírja elveszik az engedélyét.Háromszor igazitotta meg a szondát a kipufcsiban és nem hitt a szemének.A srác utána bejáratta ahogy mondat és az autó 5-5,5-öt evett városba és nem csörgöt!!!Enyit a 2T környezet szennyezésről.Majd ha ugyan ezt tudja bármelyik mai híg fos müanyag szar akkor beszélgethetünk, hogy szar a kétütemű!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.08. 23:19:04

@pipi : N az az 5,5 a lényeg! Kispók sem zabál jobban ha jól belövik.

Amúgy az én 16 éves 1.4-es Escortom is 6-7 lityi között eszik (télen, inkább városi használat...), aztán itt az újautó tesztekben olvasom hogy az új 1.4-ek is 7-9 között... röhej.

ps3peter 2008.06.08. 23:28:21

A trabant a jó!!! Elvégre nem kis teljesítmény 600kg-ot 26 tomboló lóerövel 5,5 literrel mozgatni... Az hogy 1000 km-en egy minimum liter olajat (1:50-es cucc 5 lityis fogyasztással) is elfüstöl, az nem baj, az környezetbarát...

Stol 2008.06.08. 23:41:23

Amikor az Opel Eco Tech II. szériás motorok GYÁRI adat szerint 5-7dl olajat esznek egy tervezési hiba véget, ami gyakorlatban 1-1,2l-re tevődik 1ezer km-en, valamint a PDI-k is kajálgatnak 7-9dl-t 1000km-en. Az hegyilevegő? A 4T olaja nem elégetésre lett kitalálva! Miközben a rendes 2T olajok füst és kátránygátolt anyagok, direkt égésre optimalizálva.
Ha mérlegre tesszük a szappantartót, vagy bádogdobozt(jól karbantrtott!), valamint egy Sosekopel Ecofost, környezetszennyezésben döntetlen lenne a vége.
Ilyenkor el kéne gondolkozni a dolgon, hogy mire kifizeted azt a vasat, mivé lesz? 7-8 évesen nevedrekerül egy olaj és alkatrészzabáló hulladék, aminek az ára ~0!
Körülöttem sokan cseréltek autót, amíg és 2T-ztem, meg 2T-zek mai napig.
Nem azért 2T-zek, mert szerelmes vagyok bele, hanem azért, mert nem akarok mókuskerékbe kerülni és üzembentartója lenni egy iparihulladéknak.
A "beszámítjuk félmillióér'" meg a szabad emberek lehúzása végleg, ugyanis TUTI nem tudják majd fizetni, aztán földönfutóvá lesznek 4-5hónap után.
Aztán kp.ra mit veszel 1milla alatt?
Suzuki Stiftet? Köszönöm, visszafelé nem lépek!

További szép estét!

ps3peter 2008.06.08. 23:48:35

Pont jónak mondod, néhány éve még B Vectrával jártam 2.0 benzines Ecotec volt. Olajcserétöl olajcseréig (15e km) nem kellett benne utántölteni, kb 1 liter fogyott... Egyszer nagyon megkergettem, Frankfurt-Budapest vonalon végig csonton, akkor tényleg evett 3 decit 1000 km-en...

ps3peter 2008.06.08. 23:59:57

"7-8 évesen nevedrekerül egy olaj és alkatrészzabáló hulladék, aminek az ára ~0!"
Igen egy Trabant magasan jobb ezekben a paraméterekben, az már újonnan se ért egy vasat se...
Az 530i-t meg majd ha (4 év múlva) 7-8 évesen eladom, akkor remélem kapok érte annyit, hogy tudok venni egy trabantot, mert az biztos kevesebb olajat és alkatrészt fog fogyasztani...

Hogy mi a francért kell (hazug) ideológiát gyártani arra, hogy nem tudsz jobbat megfizetni. Nincs azzal semmi baj, majd fogja futni jobban is, de kit akarsz meggyözni a Trabant tökéletességéröl?

ps3peter 2008.06.09. 00:14:18

Abból kiindulva meg hogy sem az Opel Ecotec nevü fejlesztését, sem a VW PDTDI motorjának nevét nem tudod helyesen leírni, szerintem helyesen következtetek arra hogy neked soha sem volt egyik sem? Csak hallottad, meg olvastad egy két rommá hajtott szar gazdájának panaszait, és ebböl messzemenö következtetéseket vontál le a kétütemü technika felsöbbrendüségének bizonyítására...

levi96 · http://www.scirocco.hu 2008.06.09. 01:20:51

Nem akarok beleszólni a vitába de vki már írta h büdösek az új dízelek... de tényleg! állítólag amit idáig a szervezetünk magától kitudott szűrni a levegőből mert volt akkora h valamin fennakadjon addig a mai modern szűrők már annyira megszűrik h semmi sem állhat az útjába a legkisebb szennynek ami így tuti bejut...
Részemről állok elébe a német vizsgáknak! Ott legalább ha valamit jól megcsinálsz azt engedélyezik és nem lehúznak... Gondolok itt a régi motor modernebbre való cserélésére...
A vége úgyis az lesz hogy én is villany autót építek:)))

Leegor 2008.06.09. 01:31:28

Ki is baszom rögtön a 8 hónapos autómat az EU4-es VW motorral együtt. Ipari hulladék, pfuj!
Wartburgot fogok venni.
Eldöntöttem.
Környezetvédő leszek.

Barmok.

Scholcz Tamás 2008.06.09. 09:32:44

Kedves ps3peter!
Ki beszél felsőbbrendűségről?
Akik csak azért letolják az útról a régebbi autóval közlekedőt, menjen az akármenyivel, mert Ő "új" autóval van?(Volt, hogy 145-el mentem és csakazértis rámelőzött, hogy ő lehessen előttem. Az előzésbe majd bledöglött a szembejövő kamion elején, utána meg nekem kellett visszalassítanom, hogy "mehessen" előttem...) Az ilyenekből van legtöbbször Lánglovagok címplafotó. De tudod mit, meg is érdemlik és én nem fogok satuzni, csak azért, hogy beférj elém.
Továbbá, ne hasonlítsunk egy közép-felső kategóriás használtpiaci árát egy 1.2 HTP (HováTolodParaszt) Skoda, vagy 1.0 Buzuki árához, mert NEM egy kategória.
A PDI-vel mi a gond? TDI-t hiányolod? Volt szívó PDI is, továbbá a PDI a vezérlés és befecskendezésre utal.
Továbbra is hangsúlyozom, hogy nem állítom be felsőbbrendőnek a 2T-t, csak arra próbálok rámutatni, hogy gyakorlatilag alig szennyez jobban, mint egy mai "modern" autó. Sőt, a koromokádó dizelektől talán még kevesebb károsanyagot is tol ki a csövön. (Saját autórol beszélek, nem általánosságban)
Az Opel az ECO-Tec II. sorozatot basszintotta el. NEvezetesen szelepszárszimering hibásak 80%-ban.
A rokonságban is van egy 30e km-t futott példány, ami 1e km alatt 6-7dl olajat eszik meg. Nem javítják szervizben neki, ugyanis a könyvében 7dl-ben vam maximalizálva az olajfogyasztás, amit viszont nem lép át.

Kedves Leegor!
Felesleges EUx-es normákkal csapkodni az asztalt, a gyakorlat más, meg az elmélet is.
Továbbá, a jó édes ismerőseidet lebarmozhatod, ismeretlen embernek illik megadni a minimális tiszteletet!

Köszönöm!

További szép napot!

Vargnatt 2008.06.09. 10:37:35

Én sem akarok senkit meggyőzni arról, hogy NDK 2T-vel járjon, mert az a legjobb. Nekem ők a legjobbak, de elfogadom, hogy a többség nem így gondolja.

Ugyanakkor arra szeretnék rávilágítani, hogy talán nem kéne olyan autókat cikizni állandóan, amelyek már kiállták az idő próbáját, mert tudjuk, hogy kis odafigyeléssel és törődéssel akár 30-40 évig is hűségesen szolgálnak, nem túl nagy költségekkel.

Én arra lennék kíváncsi, hol lesznek a mai hiper-szuper járgányok ugyanennyi, vagy akár 'csak' 20 év múlva?

Rendben, addig a kb. 10 évig, amíg az aktív életszakaszuk tart, addig működnek szépen (többnyire), mert úgy vannak összerakva. És utána?

Pl. ha elkezdenek szép sorban elromolni a mindenféle elektronikus ketyerék? Mert az újakban mindent az elektronikára bíznak: a vezérlést, az útfekvést, a kényelmet, a biztonságot, de még az egyszerű ülésállítást, vagy ajtónyitást is. Mi lesz, ha ezek már nem fognak működni, vagy állandóan meghibásodnak?

Lehet, hogy a Trabi egyszerű, de tudjátok: ami nincs, az nem romlik el.

Kifordított kacagány 2008.06.09. 12:06:07

a diesel motorok divatosak lettek manapság és jó a marketingjük. nem is csoda, egy csomó pénzt öltek a fejlesztésükbe. ez viszont még nem jelenti azt, hogy igaz is amit mondanak róluk. éppúgy szennyezik a környezetet mint öregebb fajtársaik, a részecskeszűrőik meg a vicc kategóriába tartoznak.

ellenben a benzines sem rózsavizet büfög ki.

aki utazott már huzamosabb ideig trabant mögött, az nem tesz olyan felelőtlen kijelentéseket, hogy nem füstöl és semmivel nem szennyezi jobban a környezetet, mint más típusok.
az viszont igaz, hogy amennyi közlekedik belőlük, annyi nyugodtan az utakon maradhat.

ha egy autóból nem jön szép színes füsgomolyag, az még nem jelenti azt, hogy környezetbarát, meg hogy nincs füstje. legfeljebb azt, hogy nem látjuk.

gyári gázrendszerek nem mostanában lesznek. ha valamelyik autógyár rá is teszi az emblémáját, attól az még ugyanaz a technika lesz, amit utólag szerelnek. egyszerűen túlságosan jók már ezek a gázos technikák, hogy egy autógyártó a nulláról indulva feljessze ki a sajátját, ami versenyképes lehet a meglévő technikákkal, úgyhogy nyugodtan be lehet ruházni utólagosan beszerelt példányokba.

magyarországon soha nem lesz olyan, hogy a gázos autót ne kelljen külön vizsgára vinni(akár gyári, akár utólagos). a bürökráciánknak ez az egyedüli válasza a gázos üzem kockázati tényezőire.

az elektromos autó tök jó, csak macerás a megépítése, az üzembehelyezése és a tankolása és sajnos semmivel nem olcsóbb, mint pl egy gázos autó. a környezetet cserébe legalább éppúgy szennyezi, csak más formában. egyszer azért én is szert teszek egyre

karlmann 2008.06.09. 12:38:33

Ha már zöldkártya, akkor hadd kérdezzem már meg, hogy lehet az, hogy minél újabb a kocsi és modernebb a motorja mégis többet kell fizetni a zöldkártyáért? Egy füstokádó régi sz@rért miért kell harmadannyit fizetni, mint egy zsírúj gépért ha zöldkártyáztatom?

pipi 2008.06.09. 12:45:09

Van egy alapvető probléma a mai csúcsszuper dízelekkel, még hozzá az, hogy egyik sem környezet kímélő.Csak olyan szűrőket aggatnak rá, hogy az legyen, de ha az megtellik akkor jön a korom okádás.És hamarabb tellik meg mint egy régi dízelé, mert nyomja neki mindegyik "merhávanbenneerőhadmennyen" cimmel.Csak sokan elfelejti vagy nincsenek is tisztába vele, hogy a dízel nem mennyiségű égésű motor hanem minöségi égésű.Magyarul a bejutott üzemanyag és a bejutott oxigén aránya az égéshez a lehető legjobb keverék aránya legyen.Ezt a mai dízeleknél a mérnökök a beporlasztási nyomás és a turbónyomás növelésével probálják tökéletesre fejleszteni.Csak a probléma az, hogy a gázolajnak nem tudod megmagyarázni, hogy gyorsabban égjé má waze.És a tökéletlen égés eredménye a korom.A régi szívó,de akár a turbósnál is meg kellet vári még felpörög és utána lehetett tolni neki.A régi dízel is kormol igen, de abban az esetben ha sok a városi közlekedés vagy telitalpas tajparaszt vezeti és csak nyomja neki mint a vadbarom.Én egy régi 2000-es évjáratú 160LE-s 5500kbc. DAF-fal jártam és miután kikormoltam jobban kajált és nem kormolt.A másik autonk meg egy 2005-ös 170LE-s 3400kbc. Iveco volt ami minden nap éjszaka Pest-Szombathely-Pestet járta megzabálta az ember fejét és mosás után két nappal tiszta merő korom volt az oldala és én csak pestet jártam a DAF-fal és csak ritkán jutottam vidékre.Tehát az, hogy csökkentik a lökettérfogatot és növelik a motor erejét avval nem fognak elérni jobb emissziós értékeket mindenféle szűrők nélkűl a régi dízeleknél nem voltak részecske meg gázvisszavezetős szűrők és még is tudták hozni a megfelelő normákat.Itt a Tatar példának.Az új motoruk mellőz minden féle elektronikát és magasnyomású szart és mégis megcsinálták EU4-re sőt EU5-re is.Hát ennyit a PDTDI, HDI, meg az isten tudja milyen DIkről.

Leegor 2008.06.09. 14:03:18

Kedves Scholcz Tamás!

Aki szerint minden új autó ipari hulladék szar, viszont az Ő Trabantja/Wartburgja a legjobb és legkorszerűbb autó a világon, azt én lebarmozom. És a jövőben is le fogom.
Én kérek elnézést.

Üdv: Leegor

pipi 2008.06.09. 14:45:56

Leegor!Itt senki nem mondta, hogy a legkorszerűbb autója a Trabi vagy a Wargány.Csak arról volt szó, hogy nem szennyezik jobban a környezetet mint a mai autók.Itt jön az, hogy valaki azt mondja, hogy világoskék és te úgy fogod fel, hogy ő sötétkéket akart mondani!

Scholcz Tamás 2008.06.09. 14:57:29

Pipi!

Pontosan!

Leegor!
A kijelentésemet az extraolcsó kategóriás "új" autókra értettem.
Pontosabban azoknak a műszaki amortizációjukkal és elavulásukkal van a gond!
Avval, hogy a kispénzű polgár megveszi a dácsiát, fizeti 5éve és ott tart, hogy át kéne ülni egy "újba" mert a loganból kilóg a lába már, pedig még 5évig lizingelnie kellene.
Az extraolcsó hamar leamortizálódó aztán bontóban rohadó autók menyire szenyezik a környezetet?

További szép napot!

Ui.: Én legaláb a nevemmel írok, nem bújok spanyolfal mögé és onnan ugatok.. ;o)

Kifordított kacagány 2008.06.09. 15:38:19

Scholcz Tamás 2008.06.09. 14:57:29
ez utóbbi egyébként elég nagy hiba. szerintem jobban jársz, ha te is spanyolfalat keresel. nem azért, mert nem vállalható, hanem azért, mert nem kell mindenkinek mindent az orrára kötni. a disznóknak sem mutatkozik be az ember a disznóólban.
ez utóbbit természetesen nem sértésnek(sertésnek:) szántam.

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.06.09. 15:52:33

Múltkor jártunk egy vizsgáló állomáson. Éppen az NKH ellenőrizte a gépet, és ellátta szaktanácsokkal a dógozókat. Arról volt szó, hogyan töröljék az adatokat, mert van egy műhely, ahol 3700 mérés van a gépen, és minden mérés ugyanazokkal az adatokkal.

Na aszonta az NKH-s, hogy azt a műhelyt nem merik leellenőrizni, mert ha kimennének hozzájuk, akkor elásnák az ellenőröket a kertvégibe, oszt jobb a békesség :)))

Ennyit erről, a Trabantokat meg tessék békén hagyni!!!!!!!!!!

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.06.09. 17:32:43

A Trabi szar azért mert régi és szennyez. DE fillérekért fenntartod, SOHA nem lesz már olyan konstrukció, amelyik így működne.
Az új kocsik szarok, mert elromlásra, leépülésre tervezik őket, semmi értelme venni újat.
És szarok a kettő közöttiek is, az én corsa b szutykomban szondástul reptetni kéne a katalizátort, de a csere+alkatrész együtt kb a kocsi értékének felét, ha nem az egészet kiteszi!

Szar az egész.

pipi 2008.06.09. 18:33:57

chicken!Pont arról van szó, hogy a Trabi meg a Warnyú közel se annyira szenyez mint akármelyik mostani autó.Mert pár évessen megtellik a katyiszatyor lefekszik a szonda meg sorolhatnám.Arról van szó, hogy a kormány kiebrudalja ezeket a kis kékfüstös jószágokat mert olcsó a fenttartásuk és ha netán megáll valahol a technika akkor kb. két villáskulcs elég hozzá és mehetsz tovább.Nincs a szervizeknek, az autómentősőknek meg a sárgaangyaloknak bevétele ergó nincs az államnak se mert nincs adó bevétel plusz az ezekre az autókra kivetett adó is még megfizethető.Hát ez bassza a bögyüket.

ps3peter · http://www.lubw.baden-wuerttemberg.de/servlet/is/17772/ 2008.06.09. 19:51:21

A fenti linken az oldal alján levö táblázatban látható a károsanyagkibocsátás differencia egy négyütemü (!!!) katalizátor nélküli, és egy Euro 4-es motor közt, és ugyanígy dízelben Euro1 és Euro4 közt. Szerintem magáért beszél...

Kedves Scholcz Tamás!
Nem tudom honnan akarod ismerni a vezetési stílusomat, és milyen jogon minösíted azt így ismeretlenül, de biztos jobban tudod... Viszont szeretném megjegyezni, hogy az általad leírt "necces" elözési formát nem tölem láthattad, egész egyszerüen azért, mert 231 lóerövel nincs szükségem arra hogy "épphogy beférjek"...
Simán, böven beférek, igen jelentös sebességkülönbséggel. Ha nem, nem elözök.
Az meg a másik, hogy az esetek 98%-ában autópályán közlekedek, és mégcsak nem is Magyarországon...

ps3peter · http://www.lubw.baden-wuerttemberg.de/servlet/is/17772/ 2008.06.09. 20:02:27

Hopp ezt most láttam meg:
"De tudod mit, meg is érdemlik és én nem fogok satuzni, csak azért, hogy beférj elém."

Ha most olyan vadbarom lennék, amilyen nem vagyok, erre csak annyit mondanék, hogy a frontális teherautó helyett inkább egy laza csuklómozdulattal lenyomlak magam mellöl az árokba...
Most jobb? Személyeskedve? Általánosítva az autóm márkájából????

Scholcz tamás 2008.06.09. 20:57:29

Kedves Ps3peter!

Meginn csak felületesen olvastál :D
Olvasd végig még 1x és felismerheted, nincs benne rád utaló jelző. "Ti akik...., tóTe aki.." Stb. ;o)

Az idézett mondat valóban kétértelmű, pontosabban nem helyesen értelmezve magadra is veheted, erre mondhatom, hogy akinek nem igne,...

"egy laza csuklómozdulattal lenyomlak magam mellöl az árokba..."

Ezesetben, nem is tudom, ha mindkét fél túlélné az esetet, ki lenne a bűnös a törvény előtt, ugyanis aki belekezd egy előzésbe, fel kellene mérnie annak lehetőségét, hogy azt biztonságosan be is tudja fejezni.

Maradjunk az alaptémánál. (Igaz én kanyarodtam el, de kanyarodjunk vissza)
Teljesen egyetértek a korom/füstokádó autók kiszűrésével, üzemanyag és ütemszámot félretéve.
Csupán az a dühítő, hogy a gyártók vagdalkóznak EUxx-es normákkal, meg részecskecsapdákkal (ami a telítődésig gyüjt, majd _open_ ekkor EURO -10-es szabványba megy vissza :D), holott a motorok normál használattal messziről sem teljesítik a gyári paramétereket.
A csóró porbafingó 2T-seket szapulják, holott azok 50éve ugyanazt a kibocsátást produkálják, korszerű olajjal még azt se.
2T-ből a pöce már sülyesztőben van.
Ami mára maradt, szinte csak a jó álapotú, meg hobbiautó kategória.
Ellenben olajzabáló Ladák, meg hason korú szívódizelek okádják tonnaszám a kormot a világba, az nemszámít.

Peace!

ps3peter 2008.06.09. 21:10:51

A bekezdést nekem címezted, meg rám célozve fejezted be, lehet csak félrevezetö volt, mindegy.
Peace!
Most más a téma, EB van. (többé-kevésbé vakon gépelek)
Hajrá hollandok! Nem mintha szeretném öket, de az olaszokat még annyira se...

Kifordított kacagány 2008.06.10. 07:50:57

ps3peter 2008.06.09. 19:51:21
más dolog megfelelni egy normának és megint más szennyezni a környezetet.

Scholcz tamás 2008.06.09. 20:57:29
ha a választás rám lenne bízva, inkább a bíróság előtt felelnék a hibáimért, mint szent péter előtt.
mellesleg a kreszben az is benne van, hogy törekedni kell a balesetek elkerülésére, úgyhogy ne hidd, hogy egy ilyen esetben téged nem marasztalnának el.

Scholcz Tamás 2008.06.10. 10:19:15

Kifordított kacagány!

OFF!
De gondold el azt a helyzetet (most tegyük fel, hogy nem szándékosan nem engedi be az előzőt), hogy előz egy barom, látja nem fog már beférni.
Letolja magamellől az autót az árokba, amely fának ütközik és teszemazt egy család szörnyethal a NEM VÉTKES autóban a VÉTKES pedig boldogan gurul tovább.
Aki így gondolkodik (nem modok neveket, akinek nem inge,...) annak tszta szívből kívánom, hogy ő álljon a szabályosan közlekedő autó helyében.
Az esetek 60%-ban mindíg olyanok halnak meg ilyen balesetben, akik nem tehetnek az egészről, a vétkes pedig túléli.

További szép napot!

kübli 2008.06.10. 10:40:47

Ez az egész csak egy bevett üzlet-politikai fogás.Első körben bele kell verni a fejekbe, hogy ami régi,az rossz.Aztán a kiszemelt célcsoportot / jelen esetben a 2T-ket /kikiáltjuk minden rossz okozójának, ellene fordítjuk a többséget / bízva abban, hogy nagy tömegben ostobbábak, mint külön-külön/,hozunk egy törvényt ami végleg ellehetetleníti őket, majd karba tett kézzel várjuk, hogy dobják ki ők is a jól bevált verdáikat, szaladjanak a bankba, vegyenek fel jelzáloghiteleket, és akkor pörög az üzlet.

Vargnatt 2008.06.10. 11:53:45

Kübli, tökéletesen átlátod a helyzetet, tényleg ez megy, és tényleg így működik a kapitalista társadalom. Mindenhol csak azt látod, hogy vegyél újat, és még újabbat, nem baj, ha rámegy a gatyád is, legalább te is a hatalmunk alá kerülsz.

Ha csak a reklámokat nézed, szerintem 10-ből legalább 6 valamilyen hitelt akar rádsózni, egyre kecsegtetőbb feltételekkel. És a reklámokból is azt látod: régi, v. elromlott? Dobd ki, vegyél újat! Megteheted, van még bőven nyersanyag ezen a szegény megerőszakolt bolygón...

Na, emiatt a kapitalista gondolkodás miatt fog tönkremenni teljesen ez a bolygó. Nem a párezer 2T miatt.

Nem azt mondom, hogy az előző rendszer jobb volt, de azért akkor legalább megtanultuk megbecsülni, ami jutott, és vigyáztunk rá, ha nagy nehezen hozzájutottunk. Meg nem volt olyan könnyű újat venni sem, ha a régi már nem volt jó (állandó készlethiányok stb., meg pl. az autókra is éveket kellett várni újonnan).

És akkoriban legalább emberi áron mérték a dolgokat, a becsületes dolgozó ember a fizetéséből vehetett autót, még ha oly' lassan és körülményesen is, nem kellett hozzá hitelt felvenni, vállalati górénak lenni, éhezni, lopni-csalni, stb. Csak egy kicsit spórolni. Persze lehet, hogy ez lett a rendszer gazdasági vége, annyira azért nem értek hozzá.

Ami az útról leszorítós előzést illeti: lehet, hogy az ilyen személyeskedések, és egymással szembeni erőfitogtatások miatt ilyen a hazai közlekedési morál? (ez inkább költői kérdés volt...)

Nekem is volt már hasonló. Én megértem, hogy a legtöbben nem szeretnek 2T mögött jönni, mert ha kicsit is, de füstöl, és nem mindenki van oda ezért az illatért (legalábbis nekem illat, én szeretem).

De azért talán a közlekedésbiztonságnak fontosabbnak kéne lennie egy átmeneti kényelmetlenségnél.

Ritkán szoktam országúton 75-80-nál többel menni, mert a Trabinak az a kényelmes utazótempója, és belőle nézve ennél többel nem is érdemes menni (lassan járj, tovább élsz). Meg ennyinél még nyugodtan (és szabályosan) meg tud előzni az, akit zavarok.

Ugyanakkor néha engem is elkap a sebességláz, és ha az útviszonyok megengedik, megküldöm 90-ig, mert az valami hihetetlen érzés egy Trabiban (a 100 pedig már halálközeli élmény...) És ennél nekem nem is kell több, kb. két percig szokták engedni az útviszonyok, aztán szépen visszalassítok.

Na, az egyik ilyen alkalomkor két autó totál rám volt tapadva, de gondoltam, azt a két percet csak kibírják még mögöttem, nekem is jogom van néha 90-nel menni, és hivatalosan úgyse lehetne többel, szóval gondoltam, türelem.

De az első autós mindenáron meg akart előzni. Totál ott jött a seggemben (hirtelen fékezésnél jól néztünk volna ki), és acsargó kutyaként kereste a kiutat mögülem, éreztem rajta, hogy nem csak a füst zavarja, vagy a számára 'lassú' tempó, hanem az is, hogy nehogymár 2T mögött 'kullogjon'. (Persze rá lehetne fogni, hogy kisebbségi komplexus miatt éreztem így, pedig nem.)

Aztán egyszercsak alkalma nyílt rá, és ugyan jöttek szemben (valamivel távolabb), de azért elkezdett előzni. Én nem személyeskedtem, szépen lelassítottam, mert nem akarok egy idióta miatt meghalni, és nem akarom esetleg a szembe jövők életét is kockára tenni. Sőt, még az idiótáét sem.

Csak hozzáteszem, ha a normál tempómban haladok, és valaki előzni akar, akkor se szivatom azzal, hogy rágyorsítok; szépen belenyugszom, hogy én időgépben ülök, ők meg a valóságban, és a mai kor gyorsabb nálam.

Csak egy szó: empátia. Aki nem tudja, mit jelent, gyorsan nézzen utána, pl. itt: hu.wikipedia.org/wiki/Emp%C3%A1tia (különösen az utolsó mondatra hívnám fel a figyelmet)

Hogy pozitív példát is mondjak empátiára: aki járt már valaha Trabival komolyabb emelkedőn, az tudja, hogy 20-30-nál többel nem nagyon lehet menni, mert onnantól már árt a motornak.

És a környékünkön van egy elég hosszú ilyen hegyi emelkedős szakasz, amin gyakran kell átvergődni. Én mindig sajnálom a szegény autósokat, akik beragadnak mögém, mert nem túl sok hely van előzésre, és tudom, hogy nekik ez csigatempó, és a pokolba kívánnak (megértem). És az emelkedő teteje környékére már elég szép sor jön mögöttem.

Egyik ilyen sor elején volt egy német(!) rendszámos A8-as, ő neki lett volna esélye valamennyire előzni, mert gyors is, meg ugye ő volt elöl.

És érdekes módon nem próbált meg letúrni az útról, nem akart minden bokron keresztül megelőzni, de még csak nem is dudált rám, hanem szép nyugodtan jött mögöttem végig 30-cal a hegy tetejéig, ahol mindenki szépen, fegyelmezetten megelőzött. Szóval valahol itt kezdődik a közlekedési empátia (talán ő is Trabival kezdte anno?)

Elnézést a szómenésért, csak így kikívánkoztak belőlem ezek a dolgok.

Kifordított kacagány 2008.06.10. 11:55:45

Scholcz Tamás 2008.06.10. 10:19:15
aminek még mindig kisebb az esélye, mint egy frontális ütközés esetén. hidd el annál minden jobb.
mellesleg szándékos benemengedésről volt szó. én általában ha látom, hogy az előző nem fér be, lassítok, hogy mégis beférjen. elmondom mindennek, de nem okozom a halálát(vagy esetleg a sajátomat)

Krisi 2008.06.10. 13:42:16

Szerintem hülyeség, hogy aki 2T-vel jár az csak csóró lehet, ugyanis vannak emberek, akiknek ez a hobbijuk, hogy veterán kocsikat gyűjtenek. Sok ember van, aki sose cserélné le Trabiját egy zsírúj műanyagdobozra, én teljesen megértem őket.

Én se cserélném le semmi pénzért Simsonomat egy robogóra, kerülhet akár milliókba is, mert nem kell. Ráadásul jelenleg nem tudok olyan 50-es gépről, ami normális váltóval lenne szerelve és jól meg lehet pakolni. De ha esetleg létezne is, akkor sem kéne.

Meg kéne érteni, hogy valakiknek ezek a régi füstölők teccenek, mint ahogy én is megértem, hogy valakinek az egyliteres Suzuki az álmok netovábbja.

De ez is tipikus gondolatmenet, hogy ha régi autód van akkor szar ember vagy.
süti beállítások módosítása