Trabant és Wartburg találkozó Szálkán

A kétütemű kedvencek, jobbára négy ütemmel

  2008. június 07. - Nagy_Dániel Címkék: trabant szalka

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Vége a napnak, vége a versenynek
2008-08-23 22:05:00

Időközben szépen ránkesteledett az éjszakai futamok hangulatával emelve a verseny izgalmát. Igen sok ember

Kicsik és nagyok
2008-08-23 18:21:00

Menetfelszerelésem része egy inverter, ami 220 volt feszültséget állít elő az autó 12 voltos rendszeréhez

Így mulatunk
2008-08-23 16:51:00

Tény, hogy itt Máriapócson lényegesen tizennyolcévenfelülibb az autómosás mint Kilitin, ám ezúttal sem

Újabb brutális szögek
2008-08-23 13:36:00

Rendkívüli rajongásról tesz tanúbizonyságot az, aki Budapestről, vagy attól nyugatabbra fekvő településről


Számomra a mai nap azzal megdöbbenéssel kezdődött, hogy felismertem, az M6-os autópálya mindössze 47 kilométer hosszú, azaz Dunaújvárosig tart. Hogy megérte-e 1500 forintért pályahasználatot vennem, erősen kétlem, de a lényeg, hogy igyekeztem minél előbb a Szekszárd közelében lévő Szálkár. Itt, egy kempingben rendezték a szekszárdi Trabantosok és Wartburgosok találkozóját. A kempingről azon túlmenően, hogy csodálatos helyen van, annyit el kell mondani, hogy a fabódé WC-be nyitva az embert igen komoly döbbenet éri. Pottyintós vagy hasonló megoldás helyett ugyanis gyönyörűen lejárólapozott padlót és angol WC-t találtam.

Érkezésemkor Zoltán Erika-mix szólt a főhadiszállást jelentő sátorból, a helyzet később jelentősen javult. Talán ennek is köszönhető, hogy nem tudtam ellenállni a csapolt sör csalogatásának, és legott legurítottam egyet. A büfé mellett áll a szervezői sátor, ide kéredzkedtem be a tűző nap elől. A tegnapi vihar a találkozóra igyekvők jó részét elrettentette, a debreceni csapat is inkább visszafordult. Bánhatják: ma csodálatos az idő, és lassan megkezdődik a legek versenye is. Lesz itt legszebb, legeredetibb, legszebb kipufogóhanggal rendelkező és még ki tudja, hányféle győztes autó választása.

Egy tulajdonos itt a sátorban éppen azt meséli, hogy tavaly bejelentkezett a legszebb, a legszakadtabb és a legeredetibb autó versenyre, és mindegyikben elhozta a harmadik helyet. Amíg megfejtitek, hogyan lehetséges, elárulom, itt vannak olyan me>

Vannak itt 1,6 és 2 literes benzinmotorral szerelt Trabik is, el lehet képzelni, milyen mutatványra képesek ezek az autók. Sokáig már ez sem számít csúcsnak, hiszen valaki azt meséli, hogy valami Audi turbódízel motort akar beépíteni Trabija hátsó ülésének helyére. Az eredeti motort is meghagyná, hogy gyorsulásnál ezzel téveszthesse meg áldozatait. Érdekes elképzelés, de lehet, hogy jövőre már bemutathatjuk.

Számomra az igazi Trabant és Wartburg kétütemű motorral rendelkezik, de a négyüteműsítésnek nem csak tuning vonatkozású okai vannak. Állítólag idén január 1-től csak mozgássérült által használt kétütemű autó kaphat zöldkártyát. Így aki kedvencével akar a közúti forgalomban részt venni – és nem mozgássérült –, annak előbb vagy utóbb négyüteművé kell alakítania.

- A kipufogóhang versenyre lehet még jelentkezni?

- A 2 vagy 4 ütem, és a legszebb vagy a legeredetibb kategóriában szeretnél indulni?

- Négy ütem, és a legordítósabban, ha lehet.

- Akkor a legszebben indulsz.

Hát így telnek a percek a szervezői sátorban, hamarosan megyünk felvonulni. Szekszárdiak figyeljetek!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr88508171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sancy 2008.06.07. 13:42:31

Szálka jó hely. Dunaújvárosban szakad.
Az M6 meg megéri az árát. Ha mégsem, akkor zötykölődj az Adony és Ercsi között felmart hatoson.

gonosz 2008.06.07. 13:50:43

helló!!

hol maradt le a cikk ami a találkozóról szól? hol vannak a fotók? és egyáltalán mi ez az egész fércmű?????
tessék rendesen dolgozni!!!!!

Miki 2008.06.07. 14:21:00

Adj kérlek egy hivatalos forrást az alábbihoz:
"Állítólag idén január 1-től csak mozgássérült által használt kétütemű autó kaphat zöldkártyát."

Squeky 2008.06.07. 14:43:26

"Állítólag idén január 1-től csak mozgássérült által használt kétütemű autó kaphat zöldkártyát."
Ez egy óriási hülyeség:
Mindegyik kaphat zöldkártyát ha teljesíteni tud egy határértéket...

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.06.07. 15:35:50

Zoldkártya: és mi van a veteránokkal? DKW, Saab, Syrena, de még az angolok is csináltak valami kétutemut, Borgman vagy mi a pók. Vagy veteránnak nem kell kártya? (Lehet hogy nem kell, nem ismerem a viszonyokat.) De, tekintve hogy az utolsó évében gyártott kétutemu Trabant és Wartburg gyakorlatilag azonos az elso Trabanttal és Wartburggal, utóbbi talán még DKW is volt, ha papíron nem is, de gyakorlatban mindgyik oldtimer. Nem?

.Walaky 2008.06.07. 16:50:24

Neharagudj, de ez egy cikk volt?!
Ha nincs miről.. inkább ne írj..

cserkész212 2008.06.07. 16:51:50

ha az autó betöltötte a 30. életévét és rendelkezik oldtimer minősítéssel, akkor nem kell zöldkártya.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.06.07. 17:07:08

Hát ezt mondom! A Trabant meg a Wart' eleve betoltotte a harminc évet.
Úgy van ez, mint a békákkal. A béka télen hibernál, ami alatt gyakorlatilag nem mukodik. Nem (-igen) lélegzik, nem eszik, a szíve nem nagyon jár, nem novekszik - és nem is oregszik. A négyéves béka naptár-beli kora tehát négy év, mikozben hármat sem élt le. Elsuhan mellette az ido''. Mint ahogy elsuhant a Trabant meg a Wartburg mellett. Csak ezek, ott a minisztériomba' ezek nem gondolkoznak konstruktívan.

Rocko- 2008.06.07. 17:37:04

.Walaky 2008.06.07. 16:50:24
nem, ez egy post volt.

karesz2 2008.06.07. 18:10:47

Bántani nem akarnék senkit, de ma divat hogy nosztalgiából vesznek. Na nekik nem volt, legalábbis egyetlenként. Az nem sírja vissza, hacsak nem a fiatalságát... szal annyira nem volt király, de nem tolták le mint ma a Suzukit.
A GKM amit művel az szégyen, megígérte a tisztelt média (...) és ma is még sok kisembernek ez az autója, csak ellehetetlenítik...

s.p. 2008.06.07. 19:15:06

én úgy tudom, hogy ha teljesíti az előírásokat, akkor kaphat zöldkártyát a kétütemű is, csak kérdés érdemes- e az autó értékének többszörösét költeni katalizátorra... Én azt gondolom a trabikról is, hogy a helyén kell kezelni a dolgot, nekem is volt, három is... Ha látok egyet akkor megnézem, van egy kis nosztalgia, de ez igaz a zaporozsecre is, mert olyanunk volt gyerekkoromban. De nem kéne egyiksem, elmúlt az az idő. Ha valaki veteránként, hobbiból tart ilyet, annak örülök, hiszen meg kell őrizni az utókornak, történelmünk része! Ha volna sok- sok pénzem meg időm nekem is lenne, lehet, hogy fenntartanék egy flottát ilyen régi szoci autókból, kizárólag hobbi, bemutató célból!

Dzsonatán 2008.06.07. 20:27:38

"Állítólag idén január 1-től csak mozgássérült által használt kétütemű autó kaphat zöldkártyát." Ez csak rémhír én most kaptam újabb 1 évet a 2 ütemű Wareszomra!

Dzsonatán 2008.06.07. 20:27:38

"Állítólag idén január 1-től csak mozgássérült által használt kétütemű autó kaphat zöldkártyát." Ez csak rémhír én most kaptam újabb 1 évet a 2 ütemű Wareszomra!

remek 2008.06.07. 21:14:42

Kösz,hogy lehúztad a kéttéket,ez kell a népnek.Remélem véletlen került ekkora hiba a cikkbe és nem általános a megtévesztés.De egy kétütemű autósnak ez is elég,így is piszkálnak eleget,de most újabb tévinfó terjedhet el,és ezt is hallgathatjuk.

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.06.07. 21:34:04

" Állítólag idén január 1-től csak mozgássérült által használt kétütemű autó kaphat zöldkártyát. Így aki kedvencével akar a közúti forgalomban részt venni – és nem mozgássérült –, annak előbb vagy utóbb négyüteművé kell alakítania. "

Ezt a mondatot ki kéne venni innen, mielőbb. De ahogy a zuhanó színvonalnál lenni szokott, benne fog maradni, sajnálom!
Ökörség az idézett mondat, még a katalizátor sem kötelező minden kétüteműre!

üdv
www.vezess.hu/magazin/wartburg_353w_de_luxe/14417/ - a tulajdonos

Stanci 2008.06.07. 21:42:18

ezért a posztért kap zsét, vagy ő fizetett, hogy felrakja?
mert ha az előbbi... akkor ez dúúúúrva :(((

olvasó 2008.06.07. 22:17:11

Gyerekek, ez egy BLOG, és nem maga a totalcar... Ez a szerkesztők munkaéletéről szól, nem a TC cikkei jelennek meg, hanem a mindennapok történései. Ha nem érdekel, ne olvasd...pláne ne háborogj ha analfabéta vagy! Gondolom lesz magáról a találkozóról is egy cikk, de az is könnyen megeshet, hogy csak a saját szabadidejének eltöltése végett ment le oda... Ne hőbörögj, hanem gondolkozz!!!

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.06.07. 22:44:09

Az, hogy az autópálya 46 kilométer, hogy a kétutemuek találkoznak, és hogy lecsempézték a klozet padlaját, ez mind információ. Negatív információ meg ugye nincs. És Annácska átlagos cikkeihez (amikért tényleg pénzt kap) képest ez az írás maga a Révai Osszes.
Emlékszik még valaki arra a cégre akik négyutemure alakitottak (volna) Trabantokat? Szelepes hengerfej és (gondolom száraz deknivel) forgattyúsházba való szívás. Vagy valami ilyesmi: az ezáltal keletkezett feltoltés elonyeirol írt anno az Autó-Motor. (Van még Autó-Motor?) Vajon fut-e, vagy akár létezik-e ilyen Trabant, vagy akár csak a motor?
(Gondolom az ébredezo kapitalizmus végzett az alapvetoen endékás jellegu és magyar maszekfurmánnyal megemelintett megoldással: a svájci import kadett meg polo nagyjából annyiba' lehetett mint az átalakítás. A megoldás, hogy tudniillik a dugattyuval suritunk levegot, amit aztán erre meg arra használunk, oldalvást emlékeztet a minap említett japán motor-ujraindító rendszerre.)

lacee83 2008.06.07. 22:56:08

Nekünk is itt áll egy 88-as warbi az udvaron főleg nyáron nem aszfalton elsősorban szállitási célra használjuk. Jó kis gépek ezek. Mi 20éve vettük:-) Már renedesen hiányozna az udvar képéből ha eladnánk, helyesebben leadnánk.

astra2 2008.06.08. 13:47:32

Hello Gomulka Béla ! Majdnem eltaláltad. Pontosítok : Borgward . Szép napot

CIXLaca · http://cix688.uw.hu 2008.06.08. 19:32:24

Ez most komolyan egy újságcikk, vagy véletlenül a piszkozat lett a netre nyomva?

olvasó 2008.06.08. 21:24:03

okostóni alis CIXLaca, ez a belsoseg.BLOG.hu, tehát ez egy BLOG, és nem egy újságcikk...

___hews 2008.06.08. 22:49:11

az M6 főleg akkor éri meg az árát amikor nem elhanyagolható szögben egyszercsak gondol egyet és megdől, vagy amikor két csinos kis keresztbordával dobál meg. A 6-os sztem most nem annyira gáz, az 1-2 évvel ezelőtti felújításoknál sokkal rosszabb volt.
A post-hoz is hozzászólva: az az apró trabant frankó! :) Az Audi motoros trabi meg info, ráadásul elég elvetemült ötlet.

Lowtyo 2008.06.09. 12:19:36

Tizen pár éve, szinte csak bogártalákozó volt. Szép lassan aztán kezdetek gomba módra kinőni a különböző márkatalálkozók. Vicceltünk is a haverokkal, hogy egy trabanttalálkozó, ahol mindenki egyszerre beindítja a motorját, milyen drasztikusan csökkentené a Trabi tulajok létszámát. Aztán lett ez is. És talán nem is baj, mert a szigorodó emissziós normák miatt lassan kikopnak ezek az autók az útjainkról. Én pedig szeretnék a lányomnak még mutatni olyan autót amiben apa kiskorában olyan sokat utazott.

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2008.06.09. 12:34:56

Visszafele ugye busszal mentel, vagy vonattal. Netan soforrel.
Vagy a faszanak kellett megemliteni, hogy megittal egy sort.
Nyilvan jo, hogy jo a csapoltsor, de akkoris. Mintahogy nem nem mutatunk peldat azzal, hogy 200-al ki kit es hogyan eloz meg, szerintem illenek az alkohollal is igy banni.
:-(
Engem ez zavart, nem a 2utem, meg a kornyezet-akarmi.

Nagy_Dániel 2008.06.09. 13:25:34

Kedves B-road, igazad van, nem egyértelmű. Esetemben legalább 5 óra telt el a sör és a visszaút között, így ittas vezetésről szó nem volt.

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2008.06.09. 13:42:34

Hat jo.
En nem vagyok ebben nagyon otthon, marmint hogy hany ora kell a sor utan. 5ora az biztos elegendo.

De azert peldat en inkabb ugy mutatnek, hogy aznap mar autoba nem....

Mert aztan jonnek a stopperos alkeszek, akik azt bizonygatjak, hogy aa'' eleg oda a 3ora is, soot, az en oram kicsit siet, meg mentolos ragot veszek be, akkor eleg a masfel ora... :-(

molyhos 2008.06.09. 21:35:44

Kedves Dániel!

Gyanítom ez ebben az írásban szereplő, zöldkártyára vonatkozó, tényként közölt megállapításod valamelyik újságban olvastad, a TV-ben hallottad, vagy hasonló forrásból vetted.
Tavaly én is vettem egy kétütemű Trabantot, és szembesülnöm kellett azzal, hogy mérhetetlen mennyiségű butaságot (t)erjeszt a média ezeknek a gépeknek a környezetvédelmi felülvizsgálatáról. Sajnos ezzel az írásoddal te is beálltál a sorba. Amennyiben az volt a célod, hogy a közszájon forgó tévhit-mennyiséget tovább fokozd, valóban szép sikereket értél el.
Ám vedd figyelembe azt, hogy mi trabantosok, rongyosra koptatjuk a szánk, hogy ezt az ártalmas tevékenységet valamiképpen ellensúlyozzuk. Nehéz elhinni, de sajnos igaz, hogy néhány műszaki állomás már kerek perec megtagadja a kétüteműek bemérését, mondván, hogy csak akkor lehet ha; és itt jön a médiából vett mondat.
Látom, van érzéked az íráshoz, és éppen ezért jobbító szándékkal arra kérlek, ne süllyedj arra a színvonalra, hogy másodkézből, hallomásból szerzett információkra alapozod az írásod, mert akkor egy lapon fognak emlegetni a már említett műszaki állomások személyzetével, vagy ami még rosszabb, a piaci pletykálókkal. Ezzel pedig lőttek a hitelességnek.
Javaslom, mielőtt bármit leírsz, nézz utána dolgoknak. Itt az internet, itt fenn van az összes jogszabály, rendelet, de ha ez kevés, vannak könyvtárak, ahol ha kéred, szívesen segítenek neked ha pl. egy Magyar Közlönyt keresel.
Még egyszer kérlek: mielőtt leírsz valamit, nézz utána, kérdezz, olvass, tanulj másoktól. Tanulni nem szégyen. Sosem az.

Üdvözlettel:
Sipos Tamás
süti beállítások módosítása