Lett gazdája az ajándék 127-esnek!

  2008. június 02. - Csikós Zsolt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Lassan egy hónapja annak, hogy megjelent az új gazdira váró 127-esről a blogposztunk. Bár abban a szövegben körülbelül hatszázhuszonkét és háromnegyedszer leírtam, hogy a tulajdonos olyannak akarja restaurálásra továbbadni az autót, akik OT-s, minősített veteránt farag belőle (az alapanyag elég jó hozzá), egy rakás ajánlatot kaptunk olyanoktól, akik átalakítanák, elhasználnák első autónak, szívesen megkapnák, stb.

Hadd ismételjem el: ÉN is szívesen megkaptam volna az autót, meg egy rakás fiatos társam is, akikkel konzultáltam. De az igazi muzeális állapotra való felhozás itt alsó hangon hatszázezer forint, de lehet, hogy egymilliónál is több, van tapasztalatom a témában, nem beszélek a levegőbe. Meg lehet csinálni sufniban kétszázból, nekem is lenne ilyenre módom – sajnos a végeredményt bélférges szarnak hívják kultúrkörökben. És egy széttákolt okádékból nehezebb újra igazi 127-est csinálni, mint ha egyáltalán hozzá sem nyúlnak a rozsdaboglyához. Veteránnak szánt autóknál gyűlöletes a tákolás, játszóautóknál semmi baj nincs vele. Ez a 127-es viszont azért van ingyen, mert veteránná kell válnia. No ták tehát.

Nos, nagyon kevesen akartak a nyakukba venni egy ilyen kötelezettséget. Lehet, hogy a Belsőség olvasói félreértik, vagy nem olvassák el egészben a szövegeket, ez kicsit kellemetlen, de érthető, viszont nem tisztességtelenek. Alig-alig jött igazi oldtimeresítő ajánlat. Pedig semmiből sem állt volna: azt hazudom, hogy tutira megcsinálom, mutatok valami ismerős elkészült projektjéről néhány képet, milyen profi és elszánt vagyok, aztán jól elhasználom az autót, vagy továbbadom azonnal hetvenezer forintért. Az is pénz. Ha megvan az adásvételin az aláírás, a volt tulaj ugrálhat, ha nagyon pattog legfeljebb lenyomok neki egy sallert – vélhette volna bárki. Ha belegondolok, még én is simán tudtam volna prezentálni a bizonyítékokat a birtokba vételhez.

Lássanak csodát, fenti laza szűrés ellenére alig három veteránosító komment jött a blogposztra, privátban pedig még két levél. A kilencven hozászólásból. Szép dolog a becsületesség, de még embert próbálóbb, amikor tétje van. Ettől a blogposzttól, és a rá érkező reakcióktól kicsit úgy éreztem – jó itt élni Magyarországon, úriemberek között.

Jöjjön, amire mindenki várt, azaz a nyertes: Szlotta István. Az alábbi levelet küldte:

 

Kedves Zsolt!

Olvastam írásod a megmentendő 127-ről. Sógorommal mindketten megszállott Fiat-rajongók vagyunk. Én magam nyitottam Zsiguli irányba, ő megmaradt a MKI-es 127-esnél. Jelenleg egy 1974-es MKI-esen dolgozunk (várunk egy profi 127 restaurátorra, hogy a karosszériát meggyógyítsa, emellett rengeteg relikviát és korabeli alkatrészt gyűjtünk folyamatosan) ami messze nincs ilyen állapotban ezért a meglévőt nem is szeretnénk OT-vizsgára felkészíteni.

A cikkedben szereplő 127-est viszont mindenképpen OT-rendszámmal szeretnénk ellátni. Nagy álmunk egy OT-s veterán Fiat, amellyel rendszeresen részt vennénk OT-versenyeken is. Amennyiben sikerülne elnyernünk a tulajdonos szimpátiáját, ezt OT-rendszámos, igényes felújítással hálálnánk meg, hogy büszkén szerepeljen rendezvényeken és kiállításokon.

Aztán telefonon meg is beszéltük a részleteket, mert írásban csak a grafomán újságírókból jön ki a mondanivaló – sokszor feleslegesen. És úgy tűnik, jó helyre megy a Fityó. Istvánnal lefixáltuk, hogy a felújítás menetéről kapunk majd képeket, leírást, ezért (remélem), hogy itt a Belsőségen nyomon követhetik majd, hogyan áll a projekt. Persze az autó nem lesz meg holnaputánra, legyenek türelemmel. Olyan ez, mint a Ferrari-történelmes cikkünk – ki kell várni a végét, eljön egyszer az is…

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr87498597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lowtyo 2008.06.02. 05:47:22

Megette a fene.Akkor semmi sem lesz a tuning projektből. Pedig már a racing üléshuzatot, meg a neonokat is megvettük.

akarki 2008.06.02. 06:26:27

Én is készültem rá, akkor a kínai villogós váltógombot és a gumi rücsis kormányvédőt felajánlom a tulajnak :)

Lowtyo 2008.06.02. 07:40:26

Hejj, és azok a lambó ajtók, de nagyon mokány lett volna vele.
És persze teljesítmény növelés is lett volna, strítrészing meg nofír matrica, legalább 10 LE plussz, és akkor még a sport légszűrő, meg a szívótorok polírozással nem is számoltam...

cleric 2008.06.02. 08:23:35

Jó lett volna pedig dinnyét hordani a mezőről amíg bírja, utána meg leadni a vasba...

DBandesz 2008.06.02. 08:27:16

Nem is baj, hogy nem kaptam meg, mert a 600.000 Ft-os plusz beruházás bizony sok sok évre tolta volna ki a befejeztét a projectnek...

Sok sikert a tulajnak!!

AP (törölt) 2008.06.02. 09:08:13

Annyira aggódtunk, hogy nem lesz gazdája.

sirT 2008.06.02. 09:14:51

aaaaaaaaaaaaaaaaaahhh,,maar vettem flexkorongot, azt vagtam volna a tetejet, chopheadnak, vagy cabrionak.............

gergő 2008.06.02. 09:16:19

De jó ilyen örömteli híreket olvasni! Nagyon kíváncsi leszek rá, remélem az új tulaj minden perceben kattint majd egy képet, és nem itt, hanem a képtáron osztja meg velünk, mert a 640*480 jellegű képekből elegem van :( Éljen a veteránosítás!

marnemkekbon · http://wwww.modulweb.hu 2008.06.02. 09:33:41

Egy veteránosítás nagyon költség és időigényes dolog. Akinek autó kell, az rossz helyen jár. Ebbe annak kell belekezdenie, akinek életcélja egy OT-s gyönyörűség. Aki közlekedni akar, az maradjon a hasznaltau....hu-nál.

Petur bán 2008.06.02. 09:45:16

Gratulálok! És még ha 30 évvel fiatalabbak is lennénk ehhez az autóhoz... Tudjátok: csak Fehérvárig volt balatoni autópálya, utána olyanokat lehetett... kanyarogni! Ez volt akkor itthon a sztárautó - meg a Renault 16-os, de azt sohasem szerettem.

Kifordított kacagány 2008.06.02. 09:54:16

marnemkekbon 2008.06.02. 09:33:41
azért remélem ha kész lesz, néha előszedik és mennek vele jókat. nem is értem mire jó egy veterán autó, ha nem használják. a lényegét ölik meg vele.

ommm 2008.06.02. 09:55:51

Sok sikert hozzá, ez még bőven menthető.

Arch 2008.06.02. 09:57:04

Nekem is megvoltak ám az elképzeléseim...
Motorháztetőn kivágott nyíláson kivezetve a szívótorkok (síma 30-as cső szúnyoghálóval), kabriósítás plusz merevítések nélkül, valamint ehhez remekül passzoló low rider set (csakhogy ki legyen használva a betyár nagy merevség). Külső dekornak jó a szigszalag morcositás kartonsablonos hemörályt-díszcsíkokkal:)

köpcöspapa 2008.06.02. 10:06:05

ez a hemörályt odabasz:)


amúgy a cikkről ez a homáros cikk ugrott be:
homar.blog.hu/2008/05/30/nem_adja_ciganynak_a_kockaladat

IQLight 2008.06.02. 10:13:35

Szegény Bodri... milyen jó kis kutyaól lett volna.

crix 2008.06.02. 10:15:47

hogy én erről miért maradtam le?
álmom, hogy egy veterán felújító műhelyem legyen...:)
apropó, nem kell valakinek segítség ilyen projektben?
Remélem szép lesz, megható történet, remélem happy end lesz.

feketenap 2008.06.02. 10:47:54

Szerintem először a fityó alját hegesszétek be, ne follyon ki annyi pénz rajta! :-)
Hajrá, várjuk a képeket!

gergő 2008.06.02. 12:17:23

csak az a para, ha nincs mihez heggeszteni :)

Suppiluliumas 2008.06.02. 13:04:50

Isten éltesse sokáig az autót, meg a gazdáját is. Szép feladatot vállalt magára.

apamacko 2008.06.02. 13:37:14

Na az a család ahol 2db ilyen is lesz az nem gyenge csapat !
Gratula a tulajnak, és sok szorgalmat hozzá !

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.06.02. 14:17:56

Még nem késo''. Én beo''nteném mu''gyantába, és felépíteném a Nagypolszki Váltógomb Emlékmu''vét. Rám senki nem hallgat.
Második választásnak nem rossz a restaurálás.

Lowtyo 2008.06.02. 19:06:05

G.B.: Ilyen eredeti ötletet :)))
Amúgy milyen lenne, ha a srácok rájönnének, hogy igazából mégis csak topchop gépet kéne csinálni belőle :)

AP (törölt) 2008.06.02. 19:54:22

akkor legalább egyedi lenne..
így meg n+1-edik lassú öreg büdös, ámde csillogó aszfaltpattanássá válik

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.06.02. 20:42:13

Lowtyo: nekem is van! Szakállam mármint. Sose használtam ezeket a pont-pont-kanyarka jeleket, de a három-kanyaros bejo''n. Nyithatnánk egy blog-vetélkedo''t ku''lo''nféle testrészek és aberrációk - hagyjuk. Még valaki elkezdi.

I O I
I H I
- -

(ez az az ember aki jól elfér egy top-chop-ban. meg a Boleyn Anna)

Csubakka Junior 2008.06.02. 21:32:38

Várjuk a tudósítást. Remélem már elkezdték szétkapni. Plusz remélem, hogy egy nitrót nem sajnálnak majd ki belőle a csávók.

Mongi 2008.06.02. 21:46:35

Jó lenne, ha itt a blogon mondjuk havonta, 2havonta képes beszámolót kapnánk a felújítás menetéről...
Egy kalappal hozzá és gratula extulajnak, nyertesnek egyaránt! :)

GGG77 2008.06.02. 22:45:22

Hajrá!

Zsolt, a Ferrari-folytatásról pedig annyit, hogy a márka talán megérdemelne egy saját hetet, mint anno a Lambo...;)

bandika57 2008.06.02. 23:11:59

ez az AP egy ...... inkább nem írom le.
De 1 hasonló "pattanással" tartottam a sor tempóját, és előzgettem a buzukisokat, főleg emelkedőn.
Az AUTÓ 1 matt fekete A112 felújítás előtt.

SquareWire 2008.06.02. 23:17:45

AP, te tényleg végtelenül idióta vagy :)

bandika57 2008.06.02. 23:56:04

Van nekem a MK I-hez gyári német prospektusom, ha érdekel valakit beszkennelem, és felteszem valahova (pl: kepfeltoltes.hu)

don 2008.06.03. 07:31:14

nekem meg van a kert végében egy hasonlókorú wartburgom.Én meg ezt ajánlom fel de csak veteránnak.Plusz ajándékba,egy pár kosár,hogy el lehessen vinni.he-he

AP (törölt) 2008.06.03. 08:18:04

má' megin a buzukisok előzgetése..

és még én vagyok az idióta

ommm 2008.06.03. 09:37:14

Most szólok a leendő tulajnak (ha olvassa), hogy van elfekvőben egy Haynes-féle útmutatóm. Ha érdekli, dobjon egy emilt.
süti beállítások módosítása