Merre mentek, magyarok?

Disputa az irányjelző használatáról

  2008. május 28. - baowah

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá


 

A történelmi véletlenek miatt nem Magyarországon tanultam vezetni. Nem hinném, hogy túl nagy különbség lenne a két ország oktatási módszereiben, ennek ellenére mégis naponta találkozom olyan visszatérő különbségekkel, amelyek nem csak a szememet szúrják, hanem testi épségem is veszélyeztetik.

Vélemények az azonos című publicisztikáról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr37491163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tamika 2008.05.28. 15:09:00

Hannibal, te meg az a tipikus öntelt paraszt gyökér vagy aki szarrá hajtja a gépét, hogy elérje a következő piros lámpát, index nélkül, a zebrán a gyalogosokat félrelökve. Gondolom kizárt ,hogy a te vezetői tudásodnak a nyomába érjen bárki is.

Rocko- 2008.05.28. 15:10:19

Béla a Kun 2008.05.28. 14:02:32
és hozzá az a Stevie wonderes fejdobálás, az valami frenetikus!

LG 2008.05.28. 15:11:31

közlekedő: ez engem is nagyon idegesít, Miskolcon a Pláza sarkánál a 26os úton, sokszor az ilyen tahók miatt kell a buszoknak kivárni a a következő zöldet,két csuklós busz hosszúságával toldódik meg ilyenkor a sor akik tovább kényszerülnek várni, ahelyett hogy átmehetnének a zöldön.
Eddig egyszer láttam itt rendőri forgalomirányításnak látszó valamit, mert a rendőr annyit csinált hogy megállt a kereszteződés mellett, de nem irányított csak ott volt. És itt jött az egyenruha varázsa, mert mily meglepő, látván a rendőrt a hülye magyar már be tudta tartani a KRESZ-t.

Hannibal 2008.05.28. 15:12:08

Kedves Efhábé

az a bibi h amit te leírtál az nem én vagyok. nem tudom h ezt honnan vetted, egy szóval sem mondtam olyat h te ezt állítsd rólam. engem csak az zavar h mindenki jön ezzel az indexes dologgal, és h mekkora rajok h ők bzony kirakják még az isten háta mögötti tundrán is ha megfordulnak, csak a fele közben 6szor veszélyesebben vezet mint mondjuk én, (nem tartom magam hú de jó söfőrnek, ne h ez jöjjön le belőle) öreg asszonyok masszívan néznek előre,tükör nem létezik satufék, index, utána meg bedöcögnek a jobbos balos, tök mind1 melyik utcába, volt már olyan h ezért raktam keresztbe magam alatt akocsit h ne verjem telibe. de mit ad isten, nem küldtem el a jó kurva anyjába, nem szálltam ki h összeverjem csak káromkodtam magamban egyet. és még csak az orrát sem akartam szétverni, h aztán besózzam. mert nem vagyok az az ideges fajta. max csak az olyanok miatt akik folymatosan csinálják a helyzetet, észre sem veszik magukat, de ha hazérnek rohannak kommentet írni h buzi az összes ki nem használ indexet.

Paco 2008.05.28. 15:13:17

Mijazazindex? Hö.

Hannibal 2008.05.28. 15:15:41

ezt igencsak benézted kedves tamika, mert nem ez fajta vagyok. én csak röhögök az ilyen szánalmas majmokon mint TE akinek egyszerűbb szidni a másikat , de nem egyszerű módon mint megtanulni vezetni. és te igen nagyon raj vagy h tudsz indexelni gratula. és azt nem mondtam h mekkora rally versenyző vagyok. de h nálad jobban megy az biztos

Billy 2008.05.28. 15:21:47

Chrys:
Szerintem ez az autópálya nem erről szól.
Én a traffipaxok és a saját és embertársaim (autós társaim) védelmében nem megyek 150-160nál többel álltalában. Meg attól is függ mennyire sietek. Tehát engem bárki megelőzhet ha gyorsabban akar haladni mint amennyivel én aktuálisan haladok. Ha ő 140el előz menjen, 200al akkor is mehet, csak engedjen el engem is más alkalommal. Tehát én nem gyorsítok fel ha valaki megelőz. Haladok a asját tempommal. Sokszor csak 130al megyek. Jólehet a kocsim bírná a 200 fölötti tempót bőven. Már azt is kipróbáltam azért:-)

A másik még a témához. Nagyon örvendetes hogy vannak ilyen fórumok és blogok, ahol meg lehet beszélni ezt. bár ez sajnso kis része a autós társadalomnak. És szerintem az is baj, hoyg leírva nehezebb bele élni magunkat a helyzetekbe.
Én örömmel venném ha lennének olyan mai modern tartalommal vértezett műsorok, mint amilyenek a régi OBB (Országos Baleset Biztonsági Bizotsság, vagy hasonló)-s autós műsorok. Jelenleg a Filmmúzemon lehet látni őket. Egy részük már elévült a mai forgalmi heléyzetben. De sok máig aktuális. És persze nem lenne rossz ha főműsoridőben vagy közelében lenne. Mert ha lenne is ilyen műsor, az tuti éjszaka lenne, amit szintén csak mi autóbuzik néznénk...
Amik ezekben láthatók: Csomó forgalmi helyzet ismertetése. Külföldi országok táblái, szokásai bemutatása, parkolási szokások.
Én magamank fel is vettem őket.

Amúgy néztem a Sofőröket is néha a
Viasaton, de sajnos abban nem sok nevelő, vagya akár csak információt szolgáltató
dolog volt:-( Csak remélhetem hogy egyszer egy vezetéssel, morállal, trükkökkel, iformációkkal tarkított műsor is lesz a tévék valamelyikén. És nem csak új autók tesztelése 100 féle csatornán...

Üdv!

Tamika 2008.05.28. 15:24:05

Hannibal, te vagy igazán szánalmas, hogy itt folyamatosan kérkedsz a vezetői tudásoddal - én csak az index reflexszerű használatát említettem - miközben valószínű, hogy te vagy az aki baszik indexelni és az ilyenek miatt mint te készült a cikk. Többet nem reagálok le vagy szarva nagyívben és kussoljá végre te senkiszar.

Hannibal 2008.05.28. 15:31:37

hoppááá...a kultúra. nem semmi vagy.gondolom valami elkényeztetett kis hülye picsa akinek apuci a seggé alá tolta az 1.6os golfot , vezetni nem tud, és még idegrohamokkal is küzködik
és milyen lehetsz amikor vezetsz? :D egyfolytában üvöltesz? :D szerintem a cik íróval karöltve menjetek beverni az orrokat, csak nehogy a lelkiállapotodban az árokba húzd a kormányt :D sziaaaa

Chrys 2008.05.28. 15:49:16

Billy:
130-cal voltam a kamion hátsó tengelyével egyvonalban (nem szándékosan tartottam fel). Lóf@szt fogok visszafékezni egy köcsög miatt. Nem direkt akadályoztam, még messze volt a hülyegyerek. Csak arra utaltam az előbb finoman, hogy pályán használják az ilyen típusok az indexet, amikor már begőzölnek, mert nem mehetnek 200-zal 130 helyett.

Tecica 2008.05.28. 15:55:57

Bocs, hogy közbekotyogok, de szeretném megvédeni a vezető beosztású vezetőtársaimat a váddal szemben! Szerintem ezt inkább otthonról hozza az ember, mint sok más ilyen alap-képességet. Mindegy hogy valaki árkot ás vagy vállalatot vezet, ha ilyen belszarós/kihaénnem a habitusa, akkor az meglátszik az utakon is rajta.
Amúgy az elmúlt 10 évben 206-tól 500-asig vezettem mindent, és rájöttem hogy a kanyarodás/behúzódás elvégzésekor nem a kocsi mérete a fontos, hanem a RITMUSÉRZÉK! Ez pedig fejleszthető készség. Az index nálam alapmozdulat, de sokat nem számít szerintem, mert 80% úgyis inkább gyorsít válaszreakcióként, nehogymá ugye... :)

Tomihuszár 2008.05.28. 15:57:31

Én egyetértek a cikkel.
Attól hogy egy rommáültetett Honával járok, 25 éves vagyok, mégsem égő hogy kiteszem azt a rohadt indexet. A biztonsági övet sem égő bekötnöm. Sztem ez alap és szügséges is.
Nem értem, hogy ez egyáltalán miért kérdés sok embernél... : /

korosvolgyiz (törölt) 2008.05.28. 16:02:11

a cikkel autósként, motorosként, kerékpárosként és gyalogosként is egyetértek, én is igyekszem működőképessé tenni a közlekedésnek nevezett masszát, és ennek megfelelően elvárom másoktól is.

viszont az első kommentnél elszakadt a cérnám - és csak az indapass érvényesítés tempójának köszönhető, hogy nem fröcsögtem tele egy boxot bő száz kommenttel ezelőtt.

anti: tisztázzunk valamit, "a suttyóság" nálad van "genetikailag bekódolva". "barbár szittya őseink" nem rendelkeztek olyan, máig "dohányzásban, szemetelésben, buszon, rendelőben való furakodásban és az úton való ezernyi elkerülhető parasztkodásokban" átörökített tulajdonsággal, amivel "rettegésben tartották a békés mezővárosok lakóit". a nomád társadalmak kifejezetten szigorú erkölcsi rendszerek alapján működtek és működnek ma is. ott sokkal korábban bannelik az ilyen viselkedést, mint a mai városlakó gyökértelen magatartásformában (és itt szándékosan nem használtam a kultúra szót, mert ez a világ nem érdemli meg). a baj ott van, hogy pont ez az általad kárhoztatott elvrendszer hiányzik - helyette van a paraszt (foglakozásilag) dédanyáim által "poletárnak" nevezett érték, előzmény és következménymentes mentalitás.
egyben igazat szóltál: "csak az segíthet, ha egyre többet beszélünk az ilyen fórumokon ezekről a gondokról!" pont azért, hogy te is megértsd.

efhábé 2008.05.28. 16:17:38

Kedves Hannibál, hogy honnan vettem? Hát innen:

"soha nem szoktam azon idegeskedni h bevág elém egy audi, bmw, merci,vagy egyáltalán bárki más, mert mondjuk az estek 80 százalékában ezt kitudom küszöbölni. aki meg ezt hagyja az magára vessen."

Te magad írod, hogy az esetek 80%-ában sikerül kiküszöbölnöd...
Tehát harcolsz az úton.
Cavintont esetleg?

rkb9y5 2008.05.28. 16:25:06

Újabb faszság. Miért hiszi azt mindenki, hogy csak nálunk parasztok a sofőrök? Afelől is nyugodt lehet blogger úr, hogy Mo-on is megtanítják az embereket az irányjelző használatára, az már más kérdés, használja-e valaki.
A napirokkantban legalább postolnak a külföldi majmokról is, nem ez a hülye "abszurdisztán" meg hasonlók az üzenet. A hülyék hazája Írország nyugati partjainál kezdődik, onnan 360 hosszúsági fokon keresztül található.

Hannibal 2008.05.28. 16:26:09

efhábé

vicces vagy te is.most akkor ki harcol? szerintem te, csak h tudjál kötözködni.az h nem hagyom h engem letiporjanak az útról úgy mint téged, az nem azt jelenti h én harcolnék vagy foggal körömmel ragaszkodnék hozá, csak h ha helyzet adja , akkor inkább kibaszok vele mint h ő basszon ki velem, de ha be is jön elém, akkor sem fogok anyázni, mint gondolom te, annak ellnére h te most egy kommentben megmutatod h te vagy az autózás mintaképe.a cavintont meg nyugodtan dug fel magadnak :)

fikamatyi 2008.05.28. 16:28:00

Tomihuszár: Azért azt is jegyezzük meg, hogy a rommáültetett autóknak nem a forgalomban van a helye. Főleg nem Budapesten.
Veszélyesnek tartom, hogy az ilyen magadfajta autóbuzerantok satuféket nyomnak minden standard méretű kátyú előtt, ami felett egy gyári autóval úgy át lehet siklani, mintha ott sem lenne.
Últesd alvázig, de nézegesd otthon.

e_coyote 2008.05.28. 16:38:18

A pesti forgalomban sokszor eszembe jut Clive Owen a Golyózápor c. filmben, ahogy kiselőadást tart a indexelésről. Aztán a maga módján megoldja a helyzetet. Amúgy, ha a sok rövideszűnek nem jut eszébe, hogy az ÉN testi épségem megőrzése érdekében kéne indexelnie, akkor is eszébe juthatna, hogy a SAJÁTJA miatt érdemes lenne. Ütközéskor az evolúció nem működik igazságosan.

agyar 2008.05.28. 16:43:10

szerintem nincs itt gond.. a magyarok 80 % -a paraszt kocsog allat a 19%-a meg gyenge gyava hogy ez elen fellepjen.

van 1% aki meg otthagyja azt a szarkupac orszagot a sok bunko paraszttal egyutt.

efhábé 2008.05.28. 16:43:59

"az h nem hagyom h engem letiporjanak az útról úgy mint téged, az nem azt jelenti h én harcolnék"

Letiporjanak, inkább kibaszok vele, nem hagyom, de azért te nem harcolsz, vicces fiú vagy te :)
Érdekes, én nem élem meg letiprásnak, ha valaki bejön elém, még akkor sem, ha paraszt módon csinálja. Ha neki ez okoz lelki örömöt, csinálja, mint mondtam, nekem nem oszt-nem szoroz az a néhány méter...

Hannibal 2008.05.28. 17:02:14

én vicces, te madár, valami jó nagy megtermett páva :) azért mert én nem hagyom h egy paraszt ki ha én nem magatartásból beelőzzön meg még mögötte másik 3, nem hiszem h valami iradtalna nagy büdös bunkó lennék. ha látom valakin h bejönne, és még normális is azzal a mozdulattal engedem be. messze menő következtetéseket nem lehet ebből levonni, de valahol ez szerintem egy kicsit talán önbecsülés is. szóval ha te hagyod h egyfolytában kicsesszenek veled, akkor megis érdemled, csak akkor nem tudom h most mért itt sír a szád a topicon. és gondolom autózástól elszakdva is ugyanígy állsz hozzá az élethez, és ott is mindenki eltipor. szép vagy. egy droid. mostmár csak akaszd a nyakadba a LOOSER VAGYOK táblát.

geri · http://www.geritwo.hu/ 2008.05.28. 17:03:29

Ez a cikk az eddigi legszánalmasabb önreklám az Indexen, amit valaha is láttam...

:))))))))))))))))))))

lanciabacci 2008.05.28. 17:15:20

Hannibal,
a fő baj éppen azzal a komplexusos alaptéziseddel van, hogy szerinted aki indexel, az egyfelől öregasszony, másfelől vezetni képtelen lúzer mindenképp. Hiszen azzal, hogy előre jelzi neked a szándékát a gyengeségét bizonyítja, meg azt, hogy bizonytalanságában igyekszik rád is figyelni, pedig ha lenne esze, akkor hozzád hasonlóan bevágna az első résbe és röhögne a markába, hogy pusztuljanak a gyengék, igaz? Éppen azért nem indexel a sok barma, mert valamiért mind ezt képzeli. Kb mint a csipmánzok, bár nem szeretném őket sem megsérteni.

Szerintem viszont aki időben indexelni, szürkületben, esőben tompítottat kapcsolni, autópályán a külső sávban is haladni stb. képes, az éppenhogy a rétermettségét bizonyítja. Én speciel 12 éves koromtól tudok autót vezetni, ráadásul élveztem mindig az olasz/arab stílusú szabadfogású közlekedést is pl, de itt is és ott is mindig indexeltem. Ettől persze lehetek béna persze, de az elmúlt 20 évben még nem törtem autót így sem, pedig nem a szélvédőre tapadva, szódásüveg szemüvegben vezetek, 30-cal. De nyilván ezt is meg tudod magyarázni majd.

magezoli 2008.05.28. 17:18:22

Én a jogsim megszerzése után két héttel autóztam Németországba. Ott sokkal rosszab, hogy nem használják az indexet. Autópályán félelmetes, hogy mit művelnek, de Münchenben egy forgalmas délelőtt életveszélynek tűnhet a közlekedés. Friss jogsival rendelkezőként nagyon zavart ez a különbség a két ország közlekedése között... (főleg autópályán no index csak úgy váltogatják a sávokat, a városban ugyanez csak még jobban kicentizik) Én, aki Magyarországon tanultam vezetni még azt furcsállottam, hogy például, mikor én mentem 90-el főúton, a másik a mellékútról olyan lazán kikanyarodott elém a másik, hogy győztem fékezni ...(mellesleg ez nálunk a KRESZ-ben már zavarásnak, sőőt veszélyeztetésnek számít nem?)Gondolom arra számított hogy én előre fékezek és kiengedem de bennem ugye csak az van, hogy az oktatóm nyugtatott mindig: nyugi, neked van elsőbbséged! Na persze az utóbbi nem is gond ha megszokjuk, sőt arra utal, hogy ott kevésbé idegbetegek az emberek és sokkal előzékenyebben viselkednek a másik iránt.

magezoli 2008.05.28. 17:21:44

Az előzőhöz hozzáteszem, ez volt kb 2-3 hónapja és azóta Magyarországon nem volt gondom azzal, hogy a másik ne indexelt volna. Viszont hihetetlen, hogy például egy gyalogos, vagy biciklis milyet tud csodálkozni, ha a KRESZ szerint megadom neki az elsőbbséget sok helyen... Néha el se mernek indulni csak ha intek hogy nem véletlenül álltam meg.
Sajnos ez jelent valamit.

Hannibal 2008.05.28. 17:28:31

Egy kicsit visszakéne olvasni h eddig mit írtam, és akkor talán kitűnik h nekem nem magával az indexel van a bajom, vagy magával azzal h ezt valki kirakja, még csak nem is nézem alapból az embert ezért sunnyónak, nem szórok rá átkot, hanem az a gáz h sokszor ezek az emberek sokkal több balesetre alkalmas helyzetet idéznek elő, azoknál akik mondjuk csak részben használják az indexet.ettől függetlenül itt szitkozódnak , és kívánják már már az ember halálát. azokat én sem szeretm akik egyáltalán nem használják az indexet , ezáltal a forgalmat akadályoztatva, vagy veszélyes szitut előteremtve. és hangsúlyozom h én használom az indexet akkor ha látom h ezzel a forgalmat könnyítem meg, nem jönnek mögöttem mellettem, nem akarnak elém kifordulni, nem veszélyeztetem senki testi épégét stb stb . és akkor ezzel szerintem nincs is semmi gond.ha valakit meg zavar akkor ez van

gyula 2008.05.28. 17:49:29

jobb helyeken így tanítják: elsőbbsége annak van, akinek megadják

Billy 2008.05.28. 17:53:00

Chrys

Oké. Elfogadom.

zooo 2008.05.28. 17:57:48

Hannibal: Te tényleg egy igazi gyökér vagy! Ha meglátom, hogy nem indexelsz mellettem megetetem az agyadat Hannibal Lecterrel!!!
Sztem te az ecserin vetted a jogsid...
Üres úton, ahol havonta egyszer közlekedik vmi, megértem, h nem kell az index, ott én sem használom, nade forgalomban??? Kamion mellett bezzeg indexelnél te csicska senki!!!

Hannibal 2008.05.28. 18:05:05

én vagyok a csicska senki?:) szegénységi bizonyítványodat ki is állítottad magadról

Hannibal 2008.05.28. 18:07:37

Ez így nem lesz jó. Kedvem támadt téged elküldeni a jó rákos kurva nyádba te fasszopó kis filléres buzi gyerek. De kurva nagy az arcod, de ha meglátom a nyomoronc kis fasz fejed az utakon, akkor biztos h INDEX NÉLKÜL küldelek meg az árokba h ott rohadjál meg te null forintos csicska.

Peter 2008.05.28. 18:19:42

Az hogy Magyarok ,hogy vezetnek az megkerdojelezheto . De ha magayraorszagon vagy akkor vezess ugy ahogy a tobbi !!
Amugy nem hinnem ,hogy csak Magyarorszagon tortenik ilyesmi . Keleteuropatol Nyugateuropaig mindenhol vezettem , Amerikaban is , jelenleg is !!! Hidd el nekem hogy itt is sok a barom , ha nem tobb , Magyarorszagon nem lattam napi hat -het balaesetet itt ....... . Tortent olyan is , hogy harom + harom + kozepen a kanyarodo savot valtott a taho mert mekdanelcbe akart menni es ugye mivel en utottem meg en vagyok a hibas . Hol van akkor az ha valakinek v8 asa van de egy 5 perces lampanal a 10.-ik auto mar nem megy at , luxus attenni a labat a fekrol a gazra ,mert kuplung az nincs az valoszinu osszezavarna !!. vezeteskozbeni smik,telefon,labkoromfesteshez akkor hol van egy nemindexeles , drogos vezetes ittasvezetes ezekrol nem kellene beszeelni , en orulnek ha egy igenokos helyi lakosnak sikerulne letenni egy magyarorszagi kresszvizsgat . Az itteni tesztkonyv es kreszkonyv korulbelul akkora mint egy alltalanos iskolas legkisebb fuzete .Az is arrol szol , hogy milyen buntetest kaphatsz ha ezt es ezt csinalod . Ugyhopgy kedves cikk iro , szeretnem ha a Magyarozast befelyezne es korbenezne a vilagban !
Udvozlettel Peter

waturday 2008.05.28. 18:20:20

vártam már egy ilyen cikket! a zemberek más szabályrendszerben is így vannak: az alapokat nem tartják meg -- és akkor jönnek a súlyosabb dolgok, mert jönnek!

Peter 2008.05.28. 18:36:01

Visszaterve az elozo levelemhez , mert ez kimaradt belole , ha te egy nemindexelesert az orrat torned valakinek sot szornal bele es kutyaval vezettetned , en golyot repitenek a fejedbe , rasszizmuseert , megkulomboztetesert es egy orszag lejaratasaert , ez az uzenet nem csak a cikk irojanak szol , hanem azoknak is akik ilyeneket irnak hogy a magyarok 80 % a taho 19% gyava 1% meg otthagyja a picsaba , remelem ezek az emberek az 1 szazalekhoz tartoznak !!!
Szives udvozleteim

VJack 2008.05.28. 18:42:22

Jogos szerintem az író morgása. Még egy dolgot tennék hozzá. Szitu: Autópályán belső sávban halad egy autó. A külső sávban szintén egy jármű. A belső kb. 20-30 méterre van a belsőben haladótól és a belső jóval gyorsabban halad. Erre a külső kiteszi az indexet. Minek? Szándékát jelzi? De utána legyen meg a szándék, ha már a lehetőség is adott lesz. Mert így a belső nyomhatja a féket, hogy "nézd már ezt a marhát, ki akar jönni". Vagy honnan lehetne tudni, hogy nem akar, csak majd egyszer a távoli jövőben? Ha majd lehetőség is lesz rá. Ilyen és hasonló szitu rengetegszer fordul elő.

Közlekedjünk 2008.05.28. 18:46:46

Az alapvető probléma az, hogy ma minden kis agyatlanka kap jogsit! Fizetsz és a vizsgabiztos akkor is átenged, ha a járdán elütsz 4 embert a vizsgán. Én itt kezdeném a probléma beszűntetését. Az index csak kisebbik probléma szerintem. (abból nehéz betétlapot szerezni :) )A piroson való átmenés és a kereszteződés elállása, a világítás mellőzése én ezért tudnék arcot ütni legtöbbször.

efhábé 2008.05.28. 18:48:30

"de valahol ez szerintem egy kicsit talán önbecsülés is."

Na ja, akinek a volán mögött kell önbecsülést szereznie...

Igazad van, egy ócska kis loser vagyok, látod, angolul sem beszélek, azért írom csak o-val, nincs se családom, se életem, igazából kocsim sincs, a híd alatt lakom kartondobozokban. Ez van, hogy te mekkora pszichológus vagy, hogy ennyiből levetted...

gyúrunkvazze' 2008.05.28. 19:02:33

"nehogymá én indekszeljek! ha megyek akkor megyek vazze'!"

A Gálvölgyi Showban ez vicces!
De elöttem az úton...
Ma rövid fél óra alatt 3 ilyen barom után sikerült közlekednünk, Egerben.

előző 2008.05.28. 19:15:17

Előzés befejezésekor kell jobbra indexelnem? Anno úgy tanultam, hogy nem, (hiszen nem sávot váltok) hanem (és sztem a szabály is így szól) a manőver befejezéséig kint kell lennie az indexnek (balra persze).

Mégis olyan sokan indexelnek jobbra előzés utáni visszatéréskor, hogy gyanús.. Mindenki más hülye?:)

Azoknak, akik azt hiszik, hogy az előzés mégiscsak sávváltás, felteszem a kérdést, hogy akkor ezek szerint amíg előz, nem is indexel folyamatosan, csak amikor "sávot vált"?

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.05.28. 19:23:21

előző: index balra mész balra index nélkül előzöl, index jobbra mész jobbra

nokoment 2008.05.28. 19:24:57

Az indexelés kapcsán említsük meg a másik oldalt is: vagyis azokat akiknek hiába indexel az ember, nem képesek felfogni. Amikor a belvárosba parkolni szoktam direkt előre kiteszem a jobb indexet, hogy parkolni akarok (mi másért indexelnék), időben elkezdek lassítani és látványosan lehúzódom jobbra.
A mögöttem levő persze nem képes felfogni hogy parkolni akarok, és amikor megállok akkor centire rámáll és eszeveszetten nekiáll dudálni. Aztán mikor benyomom a rükit, akkor esik le az istenbarmának, hogy bezony én parkolni fogok. Mert hát ő az indexet hírből sem ismeri (és ez nem egyedi eset).

Hannibal:
A kommentjeidet olvasva neked autó helyett inkább a várólistát kéne vezetned a pszichiátrián.


Hannibal

Mat 2008.05.28. 19:30:32

Eznem közlekedési, hanem morális kérdés sajnos.
A legtöbb ember egyszerűen tesz rá, hogy rajta kivül még ezrek szeretnének időben és egészségben hazajutni. Csak én vagyok az első és a legfontosabb, rajtam kivül az égvilágon senki.
Csak akkor változnak meg és gondolkodnak, ha közeli hozzátartozót ér ilyen buta szabálysértés miatt baleset, addig nem mérlegelik a következményket.
Empátia meg aztán csak nagyítóval...

bobby6k 2008.05.28. 19:32:09

Nap, mint nap botlok "ilyenekbe", most nem minősítem azokat az elkényeztetett, világról fogalmuk sem levős, csak én számítok idiótákat, akik, persze a kocsiból kiszállva is ekkora tuskók.
A cikkre reagálva, mostanában valóban melegséggel tölti el az ember szivét, ha v-ki indexelve jön be elé és talán még meg is köszöni...

Persze ettől nem lesz szimpatikusabb, a kanyarodósávban végig gázolós, a legvégén pofátlanul bevágós, ámde indexelős autóstársunk. A mai útlezárások/felújitások idejében nehéz mindig szabályosnak maradni, de ettől még nem kell anyázni és leszorítani a normálisan közlekedőket.
Nem kell "ÁJLÁVKRESZ" matrica, csak próbáljunk meg jelezni-kérni-köszönni! Rögtön sziveseben fognak mások is be/elengedni.

Még 1 jóval korábbi bloghoz kapcsolódva, nem kell becsalogatni sem a "sokkarikás" stb. autóval mindenki elé bevágos segg homlokúakat. Ha senki nem engedi be őket, előbb utóbb használják azt a bajuszkapcsolót is, hamár eszüket nem tudják.

Mat 2008.05.28. 19:36:15

Kitaláltam egy logót egy aláírással:
vizszintesen mutató középső ujj, az aláírás pedig:
Ugyanezzel kapcsolod az irányjelzőt is!!!!
Csináljunk egy népi kezdeményezést!!!!

=Daniken= 2008.05.28. 19:41:20

Sziasztok!

Jó a cikk, kár hogy falra hányt borsó.
Pláne annak a tahónak, aki már 19 évesen 3 sávot vált előttem index nélkül a mama 4-es Golfjával.nem tudom ,mit lehetne csinálni.

Egy kedves sztorim van a hétvégéről:

Daubner cukrászda, Szépvölgyi út, szombat.megvan?
Na akkor:
épp jövök fel a HÉV felől az úton, mivel ott lámpa és a járdasziget előtt és után dupla záróvonal, ezért nem kanyarodom szabálytalanul át a lámpa után a lefelé menő sávba, hogy a frissen meglátott parkolóhelyre-mások előtt, gyorsan-betegyem az autót.Nem.
Elmegyek tovább a Montevideó utca felé, befordulok jobbra, megfordulok, majd várok a lámpa zöld jelzésére, hogy szabályosan visszafelé haldhassak, szabályosan kanyarodva és jobb indexelés után beálljak az esetlegesen üresen lévő parkoló helyre, vagy lejjebb álljak meg, szabályosan.Épp tartok lefelé, mikor látom, hogy egy hely üresedik, egy Nissan Notesz próbál kijönni, mögé gurulok lassítva, de elég helyet hagyva, villantok, hogy "gyere, kiengedlek", és kiteszem az indexet.Kiáll a Notesz, erre balról az előbbi metodikával teljesen ellentétes módon szürke Nissan Micra átvág a záróvonalon és tolakodna.Persze, csak ugye ülök majd 5 méter acélban, nem fér be, határozottan befordulok, már csak azért is, mert már mögöttem is jönnének mások.
Beállok, erre nő nyomja a dudát, halkan sóhajtok;leszarom.
Megjegyzem: 1 autóval lejjebb talál helyet.Tehát akkor mi is a gond??
Na de ami utána jön...Bent a cukrászdában eljön mellettem egy kissé elhízott, valamikor talán helyes nőci, mögött 4 éves forma kissrác.Hosszan bámul a szemembe, nézek rá vissza rezzenéstelenül.Várná a megszégyenülés felvillanását, de ugye lófaszt!:-)
erre megjegyzi a gyerekének: Látod, ez az a bunkó bácsi...
Na itt elgondolkodtam, hogy utána szóljak-e vagy sem.
Egy ilyennek, aki a gyerekével együtt szabálytalanul közlekedik, veszélyezteti mindkettőjük testi épségét és még neki áll feljebb, mit lehet kezdeni???
lecseszed a gyereke és 50 idegen előtt? Na nem...végülis szülő, vagy mi.
Az ilyen az nem érzi, hogy neki pont hogy példát kéne mutatni a gyerekének és elmondani, hogy "kisfiam, ez így nem szabályos"...de ugye lusta szabályosan megfordulni, mert így szokta meg, sietünk is, nehogy lemaradjunk a tökmagos pogiról, meg amúgy tesz is az egészre, asse tudja, hogy nem kéne... most komolyan:
mit várhatsz egy ilyentől??? Hát semmit sem.nem érzi, nem érti, nem tudja, fingja sincs...
Bocs a hosszért...

Qqberci 2008.05.28. 19:42:25

Anno (1966-ban) mindkét oktatóm (Bacsek László - teher és Forgó Imre - személy, áldassék a nevük) úgy tanította, hogy az nem egy "bekanyarodtam-jelzõ", hanem irányjelzõ, amivel az irányváltoztatási szándékot kell - jó elõre - jelezni, hogy a másik felkészülhessen rá, ne érje váratlanul.

nokoment 2008.05.28. 19:43:26

Nem beszélve arról, hogy Budapesten ha sávot akarok váltani, és benyomom az indexet, rögtön felbőg a motorja annak aki elé be akarok jönni (hely persze bőven lenne), nehogy már valaki bejöjjön elé (persze addig nem sietett a bunkója).
Ilyenkor azért elgondokodok, hogy talán egyszerűbb lenne gyorsan minden jelzés nélkül behúzni elé a kormányt, hiszen akkor még ott van a hely...

Mat 2008.05.28. 19:45:52

Igen, tesz az egészre, mert nem a segítség, meg az előzékenység uralkodik, mert aki figyelmes, segítőkész, előzékeny, az egy balfasz semmirekellő lúzer.
Minden helyzet versenyhelyzet, és én a versenyhelyzetben nem engedhetem meg hogy veszítsek.

=Daniken= 2008.05.28. 20:04:32

ezzel semmi baj sincs, engem sem kell félteni...HA szerinted minden ilyen helyzet "versenyhelyzet", gyere csak bátran, ha netán egy ilyen "versenyhelyzetben" megpróbálnál leszorítani, ne lepődj meg ,ha esetleg én kenlek fel az oszlopra, mert Te épp "harcolsz"...ne haragudj már, szánalmas baromságot írtál...
ezért tart itt a világ, mert az iskolai és munkehelyi frusztráltságodat máshol vezeted le.akkor inkább üsd le a bunkó főnöködet, vagy válts...Ha egy idős nénit szorítasz le "harc közben" az úton, akkor te győztél??? eszem -faxom megáll...ha esetleg mégis ő szorít le és Te ott nyávogsz majd az út szélén, mire ő kiröhög és beszól, akkor ugye te vagy a lúzer...sajnállak.

zooo 2008.05.28. 20:05:39

Hannibal: Nem tetszett amit írtam mi? Fáj az igazság mert mindenki egy bunkó fasznak tart. Azért nézz magadba nagypofájú hülyegyerek, mert nem csak én foglak fejbekólintani...
Nehezen löknéd félre a kamiont, max egy Leopard 2-vel :)
Amúgy csak oltalak, ennyire nem kell komolyan venni.
Pöcs...

Czelvikker Balázs · http://Balat1 2008.05.28. 20:14:35

Az irányjelzésre visszatérve,nem tudom,hogy hány ember olvassa el a KRESZ módosításait,de,ha mindenki el is olvasná akkor is sokan nem értenék,vagy nem érdekelné őket mivel-pl.a körforgalomban való indexelést-senki nem ellenőrzi.Hány olyan pilóta van aki nem is érti,hogy miért kell a körforgalomból kijövet indexelni,vagy,hogy bent nem kell használni. Majd,ha a tisztelt rendőrség képes lesz ezt is ellenőrizni,v.mint a forgalomban szabálytalankodókat menet közben "tettenérni" akkor talán lehet rend.Addig kénytelenek vagyunk elviselni a sok,nagyrészt beképzelt ,hülye ,másokat semmibe vevő bunkót. Ja és ne felejtsük el,hogy rengeteg ostoba ember is a volánhoz ül,őket nem gyűlöljük csak sajnáljuk!

T-boy (törölt) 2008.05.28. 20:26:41

Rutinos vevő nem az órát nézi,hanem pl.
a kapcsolókat.Mennyire feszes,hogy kattanik,mert általában nem cserélik eladás
előtt.Ha nem használja,az a legolcsóbb megoldás.
A másik tip.forduláskor kisujjal tolja meg
a kart.

előző 2008.05.28. 20:36:12

rhynn: szerintem hülyeség... Mert mi van, ha úgy előzöl, hogy nem váltasz sávot? Pl. kerékpárt. Akkor mire föl indexelsz jobbra?

A szabály mégegyszer: a teljes manőver alatt, annak befejezéséig használni kell... Te nem használod *közben*, csak az elején, meg a végén?!?

T-boy (törölt) 2008.05.28. 20:44:48

Az öv nem kérdés/nekem/a garázsig is bekötöm.Nem úgy,mint pl.egy polgámester és
a sofőrje.Sértetlen kabinban meghalni ill.
NAGYON súlyos sérülést szenvedni baromság.
Nem Trabantokkal járunk amiből jobb volt
kiesni/néha/mint bennmaradni.Nem beszélve
vétkes vezetőről,akit igy halálos baleset
okozásáért büntetnek.

T-boy (törölt) 2008.05.28. 20:48:24

ELŐZŐ
Ha nem váltassz sávot,az kikerülés,ha jól
tudom

Fidó 2008.05.28. 21:08:59

Kedves autóstársak!

Elég végigolvasni a hozzászólásokat és máris látszik, hogy milyenek vagyunk.
Olyan a hangulat mintha a reggeli dugóban ülnénk és mindenkire anyáznánk.
Igen ilyenek vagyunk, kicsit idegbetegek, kicsit igazságosztók....
Próbáljunk meg inkább mosolyogni mindezen. Lehet, hogy a másik autós még egy kicsit rutintalan és akkor mi van? Inkább segítsünk neki! Ha meg csak egy tapló akkor azért ne minket üssön meg a guta.

Bokor 2008.05.28. 21:09:09

Billy!

Te diszgráfiás sulihuligán. Ne írj ide mert még olvasni is fáj, inkább végezd el a 4 elemit. "Hoyg melettema lassúlás" Félelmetes...

előző 2008.05.28. 21:26:38

T-boy: nem jól tudod, kikerülni ÁLLÓ dolgokat szoktunk. Ez lehet jármű, vagy homokbuckka, de akár pocsolya is. A mozgó járművet előzzük.

Paulybird 2008.05.28. 21:47:40

Hannibal 2008.05.28. 14:13:45

Ha jólértem, márpedig jól értem, akkor te burkoltan azt írtad le, hogy nem tudsz vezetni.
Ugye nem kell mondanom, hogy aki tud vezetni, az mindig indexel, ha 50 méterrel vannak mögötte, ha százzal. Mert neki ez rutinból megy, nem fáradtság.
Ahogy leírod, hogy a szakad furgonoddal milyen ügyesen tudod megakadályozni, hogy "elédvágjanak", abból kb annyi jön le, hogy az a fajta tuskó vagy, aki gyorsan rámegy az előtte lévőre, amint egy autó be szeretne sorolni elé.
Az, pedig, hogy nem bírtad nem felhozni, hogy márpedig te milyen jól vezetsz, azt jelenti, hogy szarul vezetsz. Ez elég megalapozott tapasztalatom, és szerintem nemcsak nekem. A béna ésfelelőtlen kis kihaénnem sutyerákok szokták hangoztatni, hogy ők biza milyen jól vezetnek, meg ügyesen, meg milyen dinamikusan. A jó vezetést egyébként leginkább a balesetmentesen megtett százezer kilométerek számában lehet mérni. (((értsd: tényleg balesetmentesen, tehát amikor a koccnál nem te voltál a hibás, az is baleset, azt is ugyanúgy rontja a statisztikádat, hisz a jó sofőr nagyobb eséllyel kerüli el a más hülyeségéből származó koccot, és kis eséllyel okoz balesetet ő maga...)))
Jól bele is illik a magdról festett képbe az az elképzelés, miszerint enyhébb kisebbrendűségi komplexuokkal is küzdesz. "nem hagyom, hogy eltiporjanak, öcskös, ha te hagyod, akkor márcsak egy >>loser vagyok

T-boy (törölt) 2008.05.28. 21:48:38

Aki nem tud ne oktasson...Kösz
Rég vizsgáztam /73"/

Paulybird 2008.05.28. 21:49:26

(valamiért eltörte a kommentemet, reccs)
...akkor márcsak egy >>loser vagyok

DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2008.05.28. 21:50:21

A három legdühítőbb állat esetem a témában:
Siófok nagy forgalom, a tesco/obi-nál levő körforgalomban.
1. mennék be a körforgalomba, jön balról autó villog jobbra az indexe.
Gurulok 2-ben motorfékkel, rálépek a gázra. És már jön is nekem vazzz. Nyomom a satut, belesek a tükörbe vajon meg tud-e állni a mögöttem jövő....
hálistennek megállok a behajtás előtt, a hülye barom meg szépen befejezi a teljes 360 fokos körét végig jobbra indexxel!!!! és távozik ahol bejött.
2. ismét mennék be a körforgalomba, jön balról autó, vazz nem indexel, megállok, erre kihajt előttem. Ablaka lehúzva, jóhogy átordítok: üdvözlöm anyád!!!
3. körforgalom 2 sávos, bemegyek maradok a külsőben, az elsőn kihajtanék. De nemtok, satuznom kell mert a homály index/tükör/oldalranézés nékül a belsőből rámhúzza az autóját.
Teljesen megállunk mindketten (hogy ő miért azt ne kérdezzétek). Szóval állunk a körforgalomban ő félkeresztben két sávban átlósan előttem, émmeg a külsőben.
Dudálok (jó hosszan:)), integet, (nem indul hanem kifejezi magát nekem előbb).
Aztán mikor már a mögöttünk megállók is dudáltak elhúz a picsába.
Az ilyennek a fejét ott kellett volna szétverni a körforgalom tábla közepén :)

Ja és hogy baszogatásra is adjak okot(hogy itt mindenki példás vezető ehhe): többen is írták feljebb, az indexet én is automatán használom, fékezés, és irányváltoztatás előtt.
Egyáltalán nem tudatosan használom, egyszer kipróbáltuk: mindig mondanom kellett az utasomnak ha indexeltem. Rengetegszer simán elfelejtettem mondani, csak nyomtam a kart...:D

Paulybird 2008.05.28. 21:51:54

akkor márcsak egy "loser vagyok" táblát aksszá nyakadba hö".
Egyébként így, egy o betűvel írják, nem kettővel.
És az öreg furgonokat pedig nem véletelnül szokták megelőzni, tudod, nagyok, rondák, kikaraják a gyönyörű panorámát, lomhák. Sajnálatos, hogy te eltiprásodra tett kísérletként éled meg. De hát ennyire lehetsz jelentős, ha ennyire tartod magad, miszerint te egy pondró vagy, akinek azért kell küzdenie, hogy ne "tiporjanak" el...


(((Amúgy úgylátszik a dupla kacsacsőr valami "innestől tüntesd el a komment többi részét" parancs lehet.)))

én 2008.05.28. 21:56:42

Kedves Béla a kun! Hát nekem nem volt védő angyalom! kis ívben kanyarodtam jobbra , és megadtam a biciglisnek az elsőbséget. De egy renault klios hölgyike nem tartotta be a követési távolságot és megcsókolt kőkeményen:-( hátulról. Én nem csak a nem idexelőkön vagyok kiakadva ha nem azokra is akik a seggemben közlekednek!!

GGG77 2008.05.28. 22:07:42

Használom. Csak kurvára utálom a kattogást.

Miner 2008.05.28. 22:28:22

Bp-re olcsóbban lehetne autót gyártani ha lehagynák róla a tükröket és irányjelzőket. Felesleges kacatok, úgysem haszálják...

egy Magyar srác 2008.05.28. 22:43:57

Szerintem, sokkal "menőbb" indexelni és jobb "kitűnni" intelligens viselkedéssel a forgalomban.
Én úgy érzem valahogy az Audinak , BMWnek, Mercedesnek a gazdáját is másként ítélik meg nem beszélve arról, hogy kisebb a baleset kockázata. Én indexelek. A laza, parasztok nem. Ez nevelés kérdése ….egy Audi tulaj…

invarians 2008.05.28. 22:45:37

Peter:
te vagy az a tipus aki egy jobb helyre kerul mint ami itthon van, de olyan huyle hogy fel se fogja hogy jobb helyen van.

tipikus magyar. itthon a helyed...

efhábé 2008.05.28. 22:59:20

GGG77, keríts egy újabb renault-t és használd néhány napig, utána szerelmes leszel a saját kattogósodba.
Az újabb renault-k nem kattognak, hanem csipognak, fülsértő hangon, iszonyúúúúú.

Csontos Szigfrid 2008.05.28. 23:05:00

Kolompár Tomendzseri!

Nekem is akkor kell legjobban koncentrálnom, ha nem akarok indexelni valami miatt. Ilyenkor pár tizedmásodperc alatt végigfut az agyamon, hogy miért is nem akarok indexelni? Sokkal gyorsabb a manőver végrehajtása, ha automatikusan indexelek. Nem is figyelek rá.

Hannibal 2008.05.28. 23:26:03

tudod zooo, nekem nem fáj semmi, már csak azért sem mert nem vagyok bunkó, ellenben veled, aki úgy írt kurva anyázós kommentet h egy rossz szót nem szóltam hozzád, de elnézem mert mit várjon az ember egy csicska kamionostól aki a csak a kricsmiőből a kurvákig ténfereg ,aztán meg rajol a szaros kamionjára. nem baj , neked biztos jó:)

cso zsi 2008.05.28. 23:38:23

" =Daniken= 2008.05.28. 19:41:20"
Igenis, bunkó voltál!! (gondolta a hölgy, nem pedig én)
Meggyőződése bizonyos nőknek, kortól függetlenül, hogy nekik JÁR az elsőbbség, az udvariasság okán.
Mennek az úton, és a szabályok felett állónak gondolják hogy nem negdték be őket egy sávba, nem hagyták a jobbkezesen átrobogni, de ugyanakkor ő elé az életben nem fogsz besorolni, mert nem hagyja. Az, hogy ezzel esetleg feloldhatna egy forgalmi helyzetet, nem törődik, mert nem is tud a környezetéről.

A minap a tipikus "tisztázatlan forgalmi helyzet" állt elő.
Három prémium-márkás autóval, a legkisebb kocc is százezres tétel lett volna.
Audi, Merci, BMW, így jobbról balra.
Mercis villant a BMW-snek, hogy menjen, neki kötelezettsége van.
Az audis hölgy megindul, vele szemben a BMW is.
Ekkor a nő kiteszi az indexet balra, és befordul a bömös előtt.
Az majdnem beletolta a mercibe.
Mert a pitchának fingja nem volt arról, hogy neki, mint kanyarodó jármű, az út közepétől már a BMW számára kell jobbost adni.

lanciabacci 2008.05.28. 23:50:32

"olcsóbban lehetne autót gyártani ha lehagynák róla a tükröket és irányjelzőket"

szerintem a féklámpát sem használnák, ha nem lenne direktbe kötve... lassítani, pláne megállni is lúzerség, nem?

trebics 2008.05.28. 23:56:42

cso zsi!

,....hogy is volt ez? melyik vas hol állt?

zooo 2008.05.29. 00:02:59

Hannibál: Valakinek meg kellett mosni a fejedet! Olvass vissza a kommenteidre és gondolkozz el h mekkora baromságokat írtál... Ja és nem "kurvaanyáztam" , valóban kicsit durva voltam, de ez leszarom stílusú, én vagyok a faszagyerek típusú írásaid miatt volt így.

Hannibal 2008.05.29. 00:03:15

lakatos kolompár cigány.

az a baj h te is egy akkora arc lehetsz h az valami veszedelem. ekkora baromságot is már rég hallottam h aki nem indexel az nem tud vezetni.ezt mégis h ? azért ez így önmagában egy hihetetlen nagy baromság.

Szerintem te vagy egy kurva nagy madár ha nem tudsz olvasni, vagy kiforgatod a szavaimat.ugyanis én azt írtam h ha valaki normálisan beSZERETNE sorolni elém, akkor gondolkodás nélkül két villantás , vagy intés , és már ott is van előttem . én csak azokat szoktam szopatni akik bunkók és kivagyiságból túrják be a kocsi orrát.
ezért meg már nehogy elnézést kelljen kérnem a madaraktól, mert h én mekkora egy pszihopata ,idegbeteg állat vagyok, mert nem , ilyenkor csak röhögök egyet.és inkább röhögök ezen , mintsem h idegeskedjek mint a sok tucat kommentelő h jaj a sok paraszt

És látod...te is egy ugyanakkora büdös tahó faszkalap vagy mint én aki nem rakja ki az indexet minden1es fordulásnál, azzal h te előzgeted az ilyen kisbuszokat, szimplán csak kivagyiságból, és ha én megyek 50el a városban , te rámelőzöl akkor te meg egy féreg gyorshajtó vagy.ennyi

Hannibal 2008.05.29. 00:04:24

na majd akkor most vissza olvasom az összeset

trebics 2008.05.29. 00:11:53

Cso zsi!

Ha jól értettem akkor az audi balra kanyarodott, a mercinek jobbról állt az audi, a bömösnek jobbról állta merci... stimm?

Mert ha így volt akkor a, hogy is írtad "pitchának" volt elsőbbsége!

ja, persze ez csak az egyenrangú útkereszteződésre vonatkozik.

gyula 2008.05.29. 00:18:47

Visszaolvasva az összes kommentemet lehet h abban igazad volt h a stílusom leszarom.de most sem tartom baromságnak őket.de ha veszed a fáradtságot , és elmondod , akkor elgondolkozom rajta és írok

Lionking 2008.05.29. 00:22:49

En teljesen egyetertek. Csak ket honapot vezettem Angliaban eddig magyar rendszamos autoval, de ott az ilyesmiert fejbeloves jar. Mindneki hasznalja az iranyjelzot, vagy legalabbis, a nagyon-nagy tobbseg. A gyalogos szent es serthetetlen. Az emberek nem dudaltak es nem uvoltottek le a fejemet, ha eltevedtem. Beengedtek, amikor be szerettem volna menni. A magyar az egy aljas, irigy, szemet nep, ami a vezetesi szokasokon is boven meglatszik. A kissebbseg legalabb osszetarto, de meg a lengyelek, szlovakok is sokkal osszetartobbak, mint a magyarok.
Azt mondom, hogy olyan ember vagy, ahogyan vezetsz, ulj barmilyen autoban is! Nekem is volt Lexus-om, de ugyan ugy vezettem, mint a napokban kolcsonkapott 25 eves passat-ot.

zooo 2008.05.29. 00:46:43

Hannibal: "én csak azokat szoktam szopatni akik bunkók és kivagyiságból túrják be a kocsi orrát."

Most őszintén.
Megéri szopatni az ilyen parasztot? Egy ilyen helyzetbe energiát fektetni és idegeskedni??? Ugyan már! Inkább szarok rá nagy ívben, megváltoztatni úgysem tudod a bunkó parasztját, máskor is így fog cselekedni addig míg vki ki nem száll a kocsijából, hogy jól jól megagyalja!
Én inkább keresek vmi jó zenét és motyogok magamban vmit, viszont nem leszek attól gyenge ha nem szállok ki és nem verem szét a fejét...
Sztem.

cso zsi 2008.05.29. 01:01:51

" trebics 2008.05.29. 00:11:53
Cso zsi!

Ha jól értettem akkor az audi balra kanyarodott, a mercinek jobbról állt az audi, a bömösnek jobbról állta merci... stimm?

Mert ha így volt akkor a, hogy is írtad "pitchának" volt elsőbbsége!"

Jól érted, és rosszul tudod.
Bömös egyenesen menne, tőle jobbra a merci szintén, attól jobbra az audi (elvileg) szintén egyenesen megy.
Ebben az esetben az áthaladási sorrend audi-> merci->bmw.
Erről az elsőbbségéről mondott le a mercis a bmw-s javára, áthaladás (elvileg audi - bmw egyidőben, merthogy nincsenek forgalmi viszonyban, majd elhalad a merci.
Igenám, de az audi kanyarodik, márpedig kanyarodó járműnek egyenrangú kereszteződésben a szembejövő ellenében sok mindene van, csak elsőbbsége nem.
Tehát abban a pillanatban, hogy balra húzza a kormányt, jobbkezet kell adni az akkor már neki jobbkézre eső bmw-nek.
Hivatalosan audi a középig, ahol megkezdi a balkanyart, merci, bmw, és az audi csak ezek után fejezheti be a kanyarodási manővert.
A dolgot tetézte még az is, hogy ahová befordult a merci mellé,nem volt túl széles hely, tehát nagy gázzal rárontott a vélt elsőbbségre, majd beleállt a fékbe, mikor meglátta, hogy az ő képességeivel ott nem biztos, hogy elfér.

Hannibal 2008.05.29. 01:03:05

HA nekem csak annyiba telik h épp h egy picit lépjek oda vagy nagyon minimális erőfeszítésembe telik a dolog, akkor igen,de akkor sem mindig, van h csak ránézek, és szoszi, csak én szeretek ezeken röhögni. ez nekem olyan heppem mint másnak,mondjuk Neked csak a zene, vagy az h valaki full teljesen szarik rá, és úgy röhög.

trebics 2008.05.29. 01:32:25

Tehát jól értettem.....

2008-ban érvényben lévő kresz szabályok értelmében az általam leírt forgalmi helyzetben az elhaladási sorrend: audi, merci bömös.....
ha nem hiszed érdeklődj utána.

A régebbi kresz szabályok szerint tisztázatlaforgalmi helyzetnek minősült....

két dolog: egy, a kresz szabályok módosulhatnak, ha valaki megszerzi a jogosítványát x-évben és y-évben változnak a kresz szabályok, nem hivatkozhat arra, hogy ő nem úgy tanulta.....
kettő, "a törvény nem ismerése nem mentesít a felelőségre vonás alól"

Amit meg "a közepéig haladt..... stb" írtál, az teljes képtelenség.

Levy T 2008.05.29. 03:40:49

En mar tobb mint egy 1 eve Angliaban vezetek(forditva ugye,de balkormanyos hazai Suzit!).A moral sokkal jobb,de itt sem indexszel mindenki minden esetben.(en sem).Itt is csinallnak olyanokat az angolok,hogy csak nezek!Szoval ez nem csak nalunk van igy...ha valakinek nincs erzeke a vezeteshez,akkor nincs,tok mindegy hol vagy,a balfek az balfek,a taho az taho,az inteligens az inteligens.

Fuoco 2008.05.29. 08:04:59

Emberek!

Mit kell itt veszekedni? Be kell tartani a KRESZ szabályait és csókolom. Ebben benne van ha az úton irányt változtatsz jelezni kell! Kész! Nincs mit magyarázni ezen!
Tényleg jó lenne ha ezek a fajta embertípusok betartanák a közlekedési szabályokat: lúzer értelmiségi 40-50-es fazon szemüvegben családi autónak mondott Tháliában akinek a feje beleér a tetőbe és 23-mal megy, vagy fiatal nő valami suzukival aki még gyereket is visz fél éves jogsival a vezetéstől való teljes félelemben, hogy mit kell csinálni, vagy ugyanez csak nagy xsara picassoval totálisan mellőzve a szabályokat, vagy kis pofátlan fiatal egyetemista csaj aki kapott egy yarist mert az trendi de még nem tudta kitapasztalni, hogy melyik bajuszkapcsoló az index, vagy kopasz barom állat szőke csaja a fent említett bmw-jével aki rájött hogy van ott 200 paci is ezért nem kockázatos városban előzni 120-al közben telefonálni, vagy kopasz barom állat aki majdnem fekszik az audiban és féloldalasan ül a bal kezével a kormány tetején és olyan keményen a kocsiban mint a beton és övé a környező terület 30-40 méteres körben mint bevédő...
A többi vezető meg megpróbál rendesen vezetni és csak simán előrejutni!

T-boy (törölt) 2008.05.29. 08:45:48

A kőkemény Audiban,Bmwben aránylag sokan
halnak meg,mert övet 80% nem használ.Rárobban 10 légzsák/vagy nem/és a
nagy arc sem olyan kemény mint a kocsi.
Ha a kihangositó tartozék,nem jó mert nem
nem látja senki.

joittlenni 2008.05.29. 09:41:31

en pont ezert szeretem ezt az orszagot mert itt mindent meglehet tenni! en sose indexelek, raallok a sinekre, feltartom a sort ha kell amig a fodrasznal vagyok engem nem erdekel. Akik szivnak azok meg szivjanak. Szerintem ettol a szabadsagtol pont ilyen jo ez az orszag, ezert szavazok mindig a szdsz re is mert nekem fontos ez a szabadsag.

a megmondó 2008.05.29. 10:22:00

szerintem ez vihar 1 pohár vízben.én szinte kizárólag pesten vezetek 15éve (de vezettem Írországban,Thaiföldön,Nyugat-,Dél-,Közép-Európában)és bátran állíthatom,hogy vannak tőlünk nyugatabbra sokkal intoleránsabb emberek...szerintem 100 emberből 95 tök normálisan vezet,a többivel meg kár foglalkozni,hülyék mindenhol vannak!
amúgy mi ez a magyarozás már megint?ajánlanám a kedves szerzőnek Nápolyt,vagy Athént...
egyébként TI Totalcaros arcok is folyton megszegitek a szabályokat,ezért ezt a pamflettet "enyén" képmutatónak tartom!(a minap 1 régi tv adást néztem,ahol Karotta elnyomta vagy 120-ig lakott területen...most feljelentsem?)
az vesse rá az első követ aki bűntelen

Sipka 2008.05.29. 18:46:55

Szerintem az irányjelző (nem)használata máshol is jellemző. Én Spanyolo.-ban élek, és itt rendszeresen nem használják sem körforgalomból kijövetnél, sem sávváltásnál. Már megszoktam, hogy a tanult "bizalmi elv" helyett itt a "bizalmatlansági elv" alapján kell közlekedni. Nekem pl. felüdülés volt, amikor áprilisban Bp-en jártam, és azt tapasztaltam,, hogy sokkal többen használják az indexet, és sokkal udvariasabbak a sofőrök (többen engednek be, ha én teszem ugyanezt megköszönik stb.) Itt például a körforgalom külső szélén rendszeresen parkolnak is, sőt, buszmegállót is lehet találni körforgalomban... Nem egyszerű...

cso zsi 2008.05.29. 19:30:09

" trebics 2008.05.29. 01:32:25"
Rendben, elfogadom, hogy megváltozott. A 2000-ben kiadott tankönyvben úgy szerepel, ahogy mondod.
De csak arra az esetre érvényes, ha A jármű (tőle nincs jobbra senki) balra kanyarodik, B, C, járművek egyenesen haladnának.
Amennyiben B, vagy C, jobbra kisívben kanyarodik, úgy A jármű köteles C jármű számára a kanyarodása közben elsőbbséget adni.
Itt rögtön belép a ki indexel, ki nem, és ki merre akar menni kérdése.
Aki viszont megváltoztatta az elsőbbségi jogot a kanyarodó jármű számára, az egy barom volt.
indafoto.hu/cso_zsi/image/999909-bb556fcc

szodaereje 2008.05.29. 22:17:36

"Miért hiszi azt mindenki, hogy csak nálunk parasztok a sofőrök?"

Azé mer nem járnak keletre autóval.
A románok, az ukránok ugyanilyen parasztok, de a szlovákok, a lengyelek, a horvátok és úgy nagyjából a teljes nyugat európa viszont nagyon nem ilyen.
És nem azért, mert ott liheg mindenkinek a sarkában két rendőr, arra várva hogy hibázzon a polgár oszt lehessen sarcolni.
Más a mentalitásuk. Ott pl. felnőttek vezetik az autókat, akik azt is tudják, mit jelent a felelősség fogalma.

Szlovákia különösen barátságos hely vezetésügyileg. Régen voltak előítéleteim a tót néppel kapcsolatban, de ezek egy része éppen az utakon tapasztaltak miatt foszlott semmivé.
És gondolom minálunk egy nyugat ojrópai turista első benyomása is az utakon tapasztaltakkal kezdődik. A zebrán érzik meg először, hogy innen európa bizony messze van.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.30. 00:10:29

Én vagyok a leggyorsabb mindőtök közül! Én megyek legelöl! Kék IFÁ-m van... XP

gzurti 2008.05.30. 01:09:24

Az itt a probléma, hogy ebben a kérdésben gyakorlatilag mindannyian egyetértünk, és csodálkozunk, hogy nem változik semmi.
Amíg ezt a blogot elsősorban olyanok olvassuk, akik tudunk gépjárművel _biztonságosan_ közlekedni, illetve szeretünk vezetni (szándékosan kerülöm a "tudunk vezetni" kifejezést), illetve nem tartozunk a feljebb említett sztereotíp csoportokba.

Mindannyian szegtük már meg a KRESZ-t, ebben biztos vagyok. Az lényegtelen, hogy szándékosan, vagy véletlenül.

Ha jól emlékszem, mintha lenne valami olyan szabály is, hogy nem csak az indexelést kell figyelni/csinálni, hanem ráutaló magatartással is jelezni kell a szándékot.

Példa: Dunakeszi madarasteszkó, parkolóból kifelé, nekem mackósajt, balról kisteherautó jön _LASSAN_ (a megengedettnél láthatóan sokkal lassabban), közben indexel jobbra. Ebből logikusan arra következtettem, hogy nyilván be akar kanyarodni, tehát kimentem elé. Ezekután dudált persze a drága, hogy miaf@szér mentem ki elé (indexe persze továbbrais villogott szépen). Aztán a körforgalomnál rájött, hogy idióta.

Teljesen más sztori, ugyanitt: a parkolóban vezető út, ami az áruház hátuljához visz, egyirányú. Ez jelezve van majd' minden kereszteződésnél (tehát úgy 20 méterenként, valamint a rákanyarodásnál is kis kerek kék táblával, rajta egyenesen és balra mutató nyíllal minden sarkon). Ez ugye _elméletben_ azt jelentené, hogy ha balra akarok kanyarodni, akkor azt a bal oldali sávból teszem. De nem, rengetegen vannak, akik kétirányúnak gondolják, mert nem látják a táblát, hisz "olyan magasan van". Jobb oédali sávból balra be, én meg fékezhetek nagyot. Nem ritka az sem, hogy valami idióta szembejön velem. Ha nagyon össze akarnám törni az autót, elég lenne max. 1 órát körözni ott szabályosan.

És még egy, amit nem hiszek el, ha nem a saját szememmel látom:
Fóti Cora, körforgalom, emberünk megy előttem viszonylag lassan, gondoltam picit lemaradok, látom nem tudja merre akar menni. Emberünk rájött, hogy túlment a kijáraton, ami neki kell, még jobban lelassít, majd megáll, és - miközben ott vagyok ~10m-re mögötte - elkezd _tolatni_ (körforgalomban). Erre nem tudtam mit reagálni.

Múltkorjában főnökömmel mentem valamerre az ő autójával (Allroad Quattro), amit lustaság okán én vezettem. És miután pontosan ugyanúgy közlekedtem vele, mint a saját öreg kis Ventommal, rámszólt, hogy "Bazmeg, ez egy Audi, ezt elengedik, nem kell indexelni"

Anno a B kat. jogosítvány megszerzésénél azzal keztdék a KRESZ oktatást, hogy "bizalmi elv". Évekkel később a motoros jogsinál kiegészítették azzal, hogy "azt nagyon gyorsan el kell felejteni, ha életben akarunk maradni". Néha komolyan örülök, hogy a B jogsinál megbuktam a forgalmi vizsgán - mert rutintalan, de méginkább figyelmetlen voltam -, mert így a plusz órákkal másodjára sokkal felkészültebb voltam, és mindenféle "kenőanyag" nélkül csont nélkül átmentem.

Bocsánat ha kicsit csapongó, késő van.

danken 2008.05.30. 01:33:22

gzurti, végülis ha gyorsan mész akkor már szándékosan szeged meg a szabályt, és nem hiszem, hogy itt mindenki 90-el megy, én sem mindig

bigpond 2008.05.30. 05:21:44

Aki nem indexel az bunko es kesz,alacsony IQ-t jelez akarhogy is magyarazza meg a tahoja,nincs itt mit ragozni. Az indexeles nem kerul semmibe, nem fogunk kesobb sem celba erni, akkor meg mi a fa#*ert nem lehet az a kapcsolot megbokni?
Hozzatennem en is nagy magasrol teszek mindenkire , nem erdekel ki mit gondol rolam, viszont mindig hasznalom az indexet mert szerintem az nem cool ha szivatom a masikat.

cso zsi 2008.05.30. 07:53:34

" bigpond 2008.05.30. 05:21:44
Aki nem indexel az bunko es kesz,alacsony IQ-t jelez akarhogy is magyarazza meg a tahoja,nincs itt mit ragozni. Az indexeles nem kerul semmibe, nem fogunk kesobb sem celba erni, akkor meg mi a fa#*ert nem lehet az a kapcsolot megbokni?"
Tegnap estefelé a Váci út kétsávos szakaszán (az Árpád-hídi felüljáró mellett) egy EVV-xxx rendszámú sötét színű Mercedes kabrióval egy termetes fiatalember ("természetesen" bekötetlenül), mintegy 90-100 körül cikázott a kocsik között.
Neki sem volt ideje megpöccinteni a kapcsolót, valószínűleg azért, amit itt már említettetek.
Már rég végrehajtotta a műveletet, mire odanyúlhatott volna.

bigpond 2008.05.31. 01:14:13

Na jo ez egy kivetel . De akkor is taho szerintem.

BTO11 2008.06.01. 21:28:58

ugye ha bemegyünk a boltba-nem önkiszolgáló-elmondjuk hogy mit szeretnénk venni ugye?????

nos az index az autón valami hasonló ,hogy közöljük a haladási szándékunkat a többiekkel ebbe a nagy társasjátékba amit közlekedésnek nevezünk.

egyébkét körforgalom XD:))

tatabánya komáromi ut böhöm merci ótómatavátós tulment a kihajtórészen amin ki kellett volna mennie. nem 1+ kört ment. +állt és tolatot,majd kihajtott.XD:)))
egyébként aki azt kinevezte körforgalomnak az 1 hatalmas barom!!
a busz alig fér el benne egyenesen,ne hogy má fordulnia kelljen benne mert az már mutatvány.

Joe 2008.06.16. 14:10:45

A feleségem nemrég szerezte a jogsiját, forgalomban vezetett az oktatójával, amikor megálltak a pirosnál. Jobbra akartak fordulni, hát az asszonykám kirakta az indexet jobbra, és várta a zöldet. Mire mondta az oktató, hogy nem, nem jó, csak akkor indexeljen ha már zöldre vált, mert - !! növeli a kocsi fogyasztását!!!. Na mondom kész.
süti beállítások módosítása