Szuperkupa lócáról

Retro Technika 2008

  2008. május 25. - Kereszturi Tamás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mit vegyek a Micra helyett?
2015-07-11 17:25:58

Kicsi lett a Micra. Amikor vettem, ingázásra egyedülálló szülőként, egy-két gyerek szállítására

Október elején ne vegyél autót!
2011-11-24 13:50:00

Elfelejtettem. Már megint. Jellemző rám. Már épp belevágtam egy önkritikus siránkozás írásába, amikor

TC Drag: Legalább a MIG-nél gyorsabb voltam
2011-09-20 10:48:00

Mindenkinek megvolt a módszere, amivel (akár csalással is) felkészült a versenyre. Én a becsületes

Karácsonyi Hiéna: Hajrá Tibby, ne hagyd magad Tibi
2010-12-11 20:30:00

Tavaly nyár közepén sikerül összeszervezni a nagy fogyasztástesztet . Nem volt egyszerű. Öt kisfogyasztású


Hétvégém a megszokott menetrend szerint indult: terveim szerint hétig aludhatok, pihenten, frissen ébredve kezdhetem meg a heti pihenőnapjaimat. Szokás szerint a terveim csak tervek maradtak, mivel Norbi (3) fiam megjelent hálószobánk ajtajában fél hatkor. Megetettem, megitattam, majd ha már úgyis felkeltem, élesítettem a Rácz kolléga vad quados hétvégéjének beszámolóját. Családom női tagjai persze vígan húzták a lóbőrt nyolc óráig.

Reggelikészítés közben csörrent meg a mobilom. Néztem, ki hívhat hétvégén reggel a magánszámomon. Majosházi Peti nevét olvastam a kijelzőn. Ilyenkor? Eszembe se jutott lenyomni rég nem hallott barátomat, főleg hogy ő, az általam ismert legönzetlenebb ember, akitől még nem kaptam soha nemet kéréseimre. Négy éve már annak, hogy nem készítjük együtt a Yamaha Hungaria hírlevelét – Peti, mint sportszerkesztő, én pedig mint kiadványszerkesztő –, de a kapcsolat megmaradt, igaz csak telefonon illetve januárban a Veterán Autó és Motor 100. lapszámának jubileumi ünnepségén személyesen is találkoztunk. Péter az újságírás mellett még saját autó-motorsportra specializálódott időmérő cégébe is dolgozik.

– Bényén vagyok épp, mikor beugrott, hogy itt laktok. Ha gondolod kinézhetnél a házad elé úgy húsz perc múlva, mivel ennyivel vagyunk egy veterán autók versenyének mezőnye előtt. Gomba felől megyünk Pilis felé. Talán még érdekel téged, s hátha a fiad is élvezné.
– Itt Bényén? Húsz perc múlva?
– Igen, igen. Csak ki kell nézned. Különben jól vagytok? Család?

Nem tartott a beszélgetés még egy percig sem. Gyorsan elbúcsúztunk mivel ő dolgozott (robogott) épp, én meg a kenyereket kentem a kölyköknek. Belehúztam, kiosztottam a gyerekeket, vagyis a reggelit a gyerekeknek, Norbira cipőt húztam, felkaptam a karácsonyra kapott amatőr kompakt gépemet, majd kiáltunk a fiammal a kerítésünk előtti járdára.

Nem tudom mi ütött az emberekbe. Óriási volt a forgalom, persze csak az átlagos falusi hétvégi napokhoz képes. Szerencsére belátni az utat tőlünk úgy fél kilométer hosszan és mivel lejt is, így elég jól ki lehetett szúrni a veteránokat a mai autók közül.

A VAM két évnyi tördelése közben rám ragadt egy parányi kis tudással megpróbáltam beazonosítani az előttem elsuhanó öregeket több kevesebb sikerrel. Bevallom, a neten is utánanéztem a típusoknak mielőtt kitettem volna ezt a posztot, és a Csikivel is átolvastatom.


Első találat: '63-as Porsche 356 S B Coupe


A Szuperkupa 2. futama után 6. helyen álló Mercedes-Benz 190 SL


A volt főnökömnek is van egy Amazonja, bár nem hiszem hogy az is egy kisszériás 123GT


Gyönyörű így tavasszal a házam előtti orgonasor, de most sokat kitakar a Buick Century Riviera 66R-ből


Kilóg a mezőnyből ez az 1966-os Ford Taunus Transit


A Coppa Pannonia Regián nem szerzett pontot, így az utolsó helyezett a tabellán ez a gyögyörű Jaguar E-type a maga egy pontjával


A Sorstalanság szerplőjét, a 46 éves Willys Jeep MB-t, korhű ruhában vezették. Nálam első helyezés


A 35 éves Pallas az istennők közül


Nem túl jó kép, de a rajongók felismerik: Ferrari Dino 308 GT4

Bár traktorrajongó, attól még Norbi szájtátva nézte az elsuhanó versenyzőket. Egészen eddig. Meghallotta ugyanis az általa oly jól ismert szóljanyádnakaddjonpénzt. Gép eltesz, rohanok pénztárcáért. Épphogy el nem üt egy tébolyult, mikor rámvigyorog a fagyissofőr – Ezt is le kellett volna fotóznia. Odakapom a fejem és megértem miért nem vettem észre hamarabb, egy OT rendszámos Lada hagyott majdnem cserben.

Míg fizettem, addig egy fekete Mercedes is meglógott a lencsém elől. Na itt ütközik ki a szakmai hiányosságaim, mert meg nem mondom a típusát.


Béna fotós vagyok de nem ennyire. Tudják mekkora ereje van egy hároméves fiúnak ha meglát egy fagyisautót? Előtérben egy Porsche 912-es


Szerintem nem kell bemutatnom senkinek


Visszatükrözi a kép e Karmann-Ghia festésének gyönyörűségét?


Ahogy illik. Fehér Rolls-Royce-hoz (Corniche Convertible) fehérbe kell öltözni

Ezeket a képeket lazán, lesajnáló mosollyal törölném le az újságíró pendrive-járól, hogy próbálkozzon újra. De szerencsére én nem vagyok sem újságíró, sem fotós. A körülmények sem voltak ideálisak. Vakító fény, másfél méteres távolság, nagy sebesség és egy kézenfogott gyerek, aki nem tudja eldönteni, hogy a guggoló apjával elsuhanó kocsikat bámuljon vagy a háta mögötti, szomszéd, egyhónapos kölyökpulit csalogassa valahogy a kerítéshez.

Kereszturi Tamás
a Totalcar.hu (kerítés elé) kihelyezett tudósítója

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr4485668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tibi 2008.05.25. 09:23:55

Gyonyoruek...
En majd egy 123-as coupeval fogok nevezni kb 10 ev mulva... :)
de jo is lesz...

Quattroman 2008.05.25. 09:52:48

Huuuu
kiralysag! visszautaztunk az idöben.
ezeken a gyerekkori nyalcseppeim is ott lehetnenek.

Hege 2008.05.25. 10:04:32

Szépek bizony!!! Ezt a sok-sok munkát amivel egy ilyen autó restaurálása jár (és pénz!)azt hiszem a fesztiválokon való megmutatás és az útközbeni elismerő pillantások jutalmazhatják...majd egyszer ha nagyon sok pénzem és időm lesz talán egy japán őskövülettel ringbe szállok...:))

bervas 2008.05.25. 10:05:16

Ladánybenén, a motorkiállításon volt az egyik pecsételő pontjuk. Lassú tempó, hurokforduló, szép számú nézőközönség :-) Szinte minden versenyző korhű ruhában volt.
A legtöbb tapsot három huszonéves csaj kapta egy piros Fiat 500-ban. Igen, még a sofőr is :-)
A legszebb hangja egy fehér Alfa Romeónak volt. A DOHC+olasz mérnökség verhetetlen :-)

merci_fun 2008.05.25. 10:11:04

Gyönyűrűek a kocsik. Szinte mindegyik a maga nemében káprázatos kocsi.
Állapotúk magukért beszélnek.....
De tény ilyen vétele, esetleg restaurálása és fenntartása nem olcsó hobbi.
Üdv,

Quattroman 2008.05.25. 10:13:59

Nalam 1 1977es X1/9 Bertone varja az ujjaszületest:)))
es egy 1988as Mini 1000 hogy eleg idös legyen a fellnöttekhez:)))))
Bar a szivemcsücske a Karmannghia Coupe

nari 2008.05.25. 10:30:27

sziasztok istenem az a rolls nagyon szép ugylátszik az idő vas fogai nem kezdték ki gondolom szegény tulajoknak is volt vele dolguk nah sebaj a képek nem olyan rosszak:-)

Jules gazda 2008.05.25. 10:31:54

Azt vajon hogyan sikerült megállapítani erről a képről, hogy a DS éppen Pallas kivitelű volna?

bervas 2008.05.25. 10:32:45

Bármilyen nagy sorozatú szocialista motorkerékpár (Jawa, MZ, Pannónia) tisztességes felújítása 300-600e Ft közé esik.
Ezek nem motorkerékpárok. Legyen ez 2x szorzószám.
Egy autó három-négy motorkerékpár helyét, idejét foglalja el. Legyen ez 3x-4x szorzószám.
A végösszeg becsülhető. A rászánt időt nem számoltam bele.

Tigris74 2008.05.25. 10:49:47

Karmann-Ghiáért odaadnám mindenemet nagyon szép.Gratulálok!

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.05.25. 11:30:12

szép autók voltak itt, kár hogy az ilyen rendezvények nem kapnak elég publicitást és ezért esély sincs elmenni rájuk (:

zsu 2008.05.25. 11:53:51

Szerintem igenis jók lettek a képek! Főleg az, amelyiken Norbika van! Bár talán én kissé elfogult vagyok. :))

ommm 2008.05.25. 12:01:12

E-Type.
Azért az egy képért már megérte.
Minden más csak prosztó tárgy mellette.

Airnold 2008.05.25. 12:22:21

Ommm: De csak az Amazon után...
és azért a Rolls se "prosztó"... :P
:)

A

Quattroman 2008.05.25. 13:00:17

Igaz elfogultsagbol de +egy szavazat a
KARMANNGHIA-ra

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.05.25. 13:11:33

Omm.

Valamit elnéztél:) Az egy E-Type coupe, ami vizet sem vihet a roadsternek.

Szabi 2008.05.25. 13:32:21

DS!!! technikailag ennel fejletebb auto nem hiszem h volt a mezonyben! VIVE le FRANCE

kicsee 2008.05.25. 13:37:27

NA az autók nem érdekelnek, nekem ezek áramvonaltalan(a porshe egyenesen vicces) öregségek. Azért nem mondok romot, mert azért szépen fel vannak újítva.

De a post az nagyon jó, van hangulata. Aranyos kisfiad van ommm és a helyzetet is nagyon megértem. Nagy úr a fagyi meg a kiskutya, azért is lettek ilyenek a képek. Magamra ismerek. Nagyon szeretnék valamit, aztán persze nem olyan lesz, mint szeretném, de azért büszke vagyok rá. :)

Emberek, azért azt megkérdezném, hogy ha papptibi, vagy a másik bx-es pojáca posztolta volna ezt a szösszenetet, mit szólnátok a képekhez? :D

gedough 2008.05.25. 15:22:51

kicsee!
Nem tudom, hogy a 912-es, vagy a 356-os röhejes Neked, de szerintem pont hogy a porsche áramvonalai a legszebbek ezek közül az autók közül. Nem vagyok porsche fetisiszta, de ami szép, az szép. Az idő igazolta, hogy ezt a dizájnt nem lehet öregnek nevezni. No meg a carmann ghia... :)

Ha már itt tartunk, áruld már el kérlek, hogy számodra mi az áramvonalas?Mi nem rom? Mi a szép? (Nehogy Kanttal gyere, itt szinte mindenkinek minden kicsit érdekből is tetszik... :))

gedough 2008.05.25. 15:24:36

kicsee: bocs, nem akartam kiforgatni a szavidat; röhejes helyett vicceset Írtál...

szóval mitől vicces? :)

Lally 2008.05.25. 15:40:15

Kicsee! Áramvonaltalan???
:DDD

Quattroman 2008.05.25. 17:04:49

Kicsee szerint az aramvonal az ami räääz!
meg talan a ford tranzit:))))

Csubakka Junior 2008.05.25. 17:45:24

kicsee:

Nem hinném, hogy Kereszturi Tamás nemvelgetné ommm fiát, majd az érintettek eldöntik! ;)
Minden tiszteletet megérdemelnek ezek az autók és a tulajaik is, hogy erre költik a pénzüket, és az idejüket.

Egyszer jó lenne belevágni egy ilyen projektben. Kezdetnek mondjuk valami ilyesmibe:
www.hasznaltauto.hu/1141828_volvo_262_1981

Rocko- 2008.05.25. 17:49:06

kicsee 2008.05.25. 13:37:27
te itt totálisan képben vagy.

Szabi 2008.05.25. 17:53:39

Azt hittem, hogy nem sok új van már nekem a nap alatt autós témában de mégis találtam valamit amit eddig soha nem láttam és nem is hallottam róla. Ez a Taunus Transit. Érdekes kis gép.

Quattroman 2008.05.25. 17:59:22

kicsee!

ebböl mikor lesz veteran a 96os vadi uj motorjaval?

Csubakka Junior 2008.05.25. 18:04:44

Qman!

Azért írtam, hogy valami ilyesmi. És nem kicsee voltam.

ommm 2008.05.25. 18:28:45

megszaLott · e36fanatics.hu/userpics/2_5.jpg 2008.05.25. 13:11:33

hmm...azért nekem valahogy az E-Type kupé, mint a Granturizálás brit szobra inkább tetszik.

És ténylegesen Tamás kisifa van a képeken, én max. Károly kutyámmal tudok szolgálni, aki az autóban annyira jól érzi magát, hogy képes egy 6 órás utat végigaludni.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.05.25. 18:32:34

megszállott: nekem spec a coupe E-type jobban tetszik mint a cabrio, a különleges vonalvezetése miatt

ha vennem kéne egyet, akkor viszont maradna a cabrio, mert beszállni nem tudok ebbe a coupe-ba az első ajtó és a tető idétlen kialakítása miatt (:

Quattroman 2008.05.25. 19:19:39

Bocsi Csubakka, befigyeltem:)))
Gyuszi bacsi! tenyleg nagy legenda az E-Type,

mondjuk en is hazavinnem, de valljuk be ferfiasan:
Angolosan csunya gep,
de nem is ezert szeretjük.
a kabrio messziröl pont olyan mint gyermekkorom lemezböl preselt jatekautoi amiben a vezetö fejet kellett nyomkodni hogy elinduljon:)))))))))))))))

Levy T 2008.05.25. 19:40:55

Kicsee!
Mennye haza!

omadjoe 2008.05.25. 19:42:05

csütörtökön egy '70-es kiadású bézs Citroen DS20 Pallas-t fotóztam, ami anyukám által kárpit felújításon fog részt venni, és ahhoz képest, hogy utálom a francia autókat, háááát, körbe pisiltem a gyönyörüségtől. amugy az E-type nekem meg szokott dolog, mert Kapospulában van egy kék szinű, ami mindig kint áll, az út mellett. már bánom, hogy el adtam a '78-as Trabimat.Sőt! most adtam el a '84-es Unomat... 6 év és az is veterán lett volna/lenne. szeretem a régi vasakat!

AP (törölt) 2008.05.25. 20:24:01

A négyesen láttam őket szembejönni Albertirsánál.
A Ferrari-t, konkrétan. Lehugyoztam magam a gyönyörtől.

kkn 2008.05.26. 01:47:11

Jó olvasni ilyesmiket, a téma is jó, pláne, hogy enyhe nézeteltérésen kívül nincsen semmi komolyabb atrocitás.

Szép mind, a Trabit el is fogadnám, mert t'án fenn is tudnám tartani...

beleske 2008.05.26. 09:29:44

Jules gazda:

Rajta van a tábla a hátulján. Máshol már én is fotóztam ezt a gépet.

Jules gazda 2008.05.26. 11:05:11

Beleske:

Ühüm, tényleg jól látszik azt a tábla a hátulján, így, szemből...

Persze, ha te már valaha lefotóztad, akkor az mindjárt jól megmagyarázza, hogy Kereszturi és Csiki honnan tudják, hogy Pallas vót az a DS...

astra2 2008.05.26. 11:27:31

Az autók csodaszépek, visszaidézik a fiatalságomat. Egy szépséghiba van mindössze: ha átmentél volna az utca túloldalára, akkor az autók napsütötte oldalát láthatnánk! De azért kössz....

vrossi 2008.05.26. 19:43:03

a fekete merci sötét kék volt w 114 280 c 1975 böl

a soför

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.06.01. 22:31:24

Ja, hogy volt erről is post?

Itt van pár kép tőlem is:

matiz.terep.hu/kokavet2008

Na jó. Annyiban szerencsésebb voltam, hogy itt szervezés volt, megálltak, meg előre tudtuk mikorra jönnek.
A gyerekkel kimentünk a Moszkvicsával de közben jöttek a spanjai és játszottak, szóval nem kellett fogni, ez sem hátráltatott a fotózásban :)
süti beállítások módosítása