Valahogy így kell ezt

  2008. május 10. - ommm Címkék: honda nsx senna

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Sokan nem szerették, kivagyinak és hisztériásnak látták. Én imádtam. Nem volt egyszerű személyiség, de a kormány mögött egy vitathatatlan zseni. Méltatlanul feledtük el halálának 14.-ik évfordulóját. Pedig mintha tegnap lett volna, a forró imolai aszfalton.

Ezzel a kis klippel igyekszünk jóvátenni hibánkat.

A Honda NSX-R-t futtatja meg Suzukában Ayrton Senna, dzsekiben, makkos cipőben, kegyetlenül. A Hondának azóta sem volt jobb sportautója, sem jobb Forma-1-es pilótája.

Három kamera képe, háromszor néztem meg (lábtechnika, fordulatszám, kormánymozdulatok).

Remélem, Önöknek is tetszeni fog.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr49461126

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Konzervatórium 2008.05.10. 10:10:06

SaudadeA snookerhez hasonlóan az autósport királykategóriája is maga az élő hagyomány, az ókori fogathajtóversenyek jelenkori kiadása a század elején igazi úri sportként indult. Május elseje egy szomorú nap. 14 éve szenvedett halálos balesetet Ayrton Sen…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.05.10. 12:05:46

"Én nem értek ehhez, de jól láttam, hogy néha úgy nyomta a kuplungot, hogy a rajtatartotta valamennyire a gázpedálon is a lábát?"

No.. Szóval felfele váltásnál tiszta művelet, mint mi a személyautóban. Lefele _minden_ nagy teljesítményű autót így kell(ene) váltani, fékezés közben kuplung és felengedésnél megrúgni sarokkal a gázt. Ez azért fontos, hogy nehogy túl alacsony legyen az autó fordulatszáma kuplung felengedésénél, mert az egy pillanatra akár "blokkolná" a kereket.
Ezen felül Senna néha még kuplung felengedés után-fék közben is kicsit masszírozta a gázt :D.

F 2008.05.10. 12:07:33

Világ életemben a Ferrarit szerettem/szeretem. De Sennát imádtam, még ha McLarenben ült is. Nagyszerű versenyző volt.

akarki 2008.05.10. 12:09:34

xxlpityu: igazad van a pole-okban, de... A pole-ok száma x 100 per versenyen indulást kell nézni, megkapod hogy az inult versenyek hány százalékában volt pole pozíciós. Ez a lényeg, mindenkit agyonver vele vastagon. Még Schumit is, aki pedig sokkal tovább volt jó (messze a legjobb) csapatban. De szerintem ne emlegessük erősen, mert akkor elkezdik a Schumi fanok sértve érezni magukat, és ugye ez senkinek sem célja. Szóljon csak Sennáról.

pipi 2008.05.10. 12:23:38

A brutál:a célegyenes végén hallottátok a tiltást egy pillanatra?Azért az komoly!Na erről írtam!:D

brassmonkey12 2008.05.10. 12:25:21

szerintem is oriási versenyző Senna de kb egy szinten volt clarkkal,schumival és a többi naggyal,mansellfan!ez csak szokásos szánalmas támadások schumi ellen,csak ilyenkor pl adelaide 94 után arra nem gondolnak hogy szezon nagy részében schumacher porba alázta hillt, 2 futamról eltiltották,2 futamról kizárták és ütközés is versenybaleset volt,schumi kanyarodott hillnek helye nem volt és fékezett,ezért össze ütközött schumi hátso kereke és hill elsö kereke,ferrarit
pedig pedig nem volt mindig legjobb autó,97ben ugy lehetett volna világbajnok
hogy jordannel egy erejü volt a ferrari

balu0819 2008.05.10. 12:28:26

Na 2008.05.10. 08:52:36

Na, nem kellene fikáznod Mansell-t, mert mindent összevetve sokkal nagyobb versenyző volt, mint Senna.
Mansell a semmiből küzdötte fel magát, nem pénzes családból származott, mindenért triplán többet kellett dolgoznia, mint Senna-nak, vagy mondjuk Schumacher-nek.
Az sem mellékes, hogy 1985-1987-ig egyértelműen második számú pilóta volt a Williamsnél, ahol megtették azt a szívességet, hogy szinte alig volt olyan, hogy ugyanolyan autót kapott volna mint az elsőszámú Nelson.
Arról pedig nem Mansell tehet, hogy csak egyszer nyert VB-t.
1985-ben már megbocsáss, de Mansell és Senna nem voltak csapattársak.
1986-ban egy peches defekt miatt nem lett VB, 1987-ben a Suzukai edzésbaleset miatt, 1991-ben a sorozatos balszerencsesorozata miatt.

Az első pillanattól kezdve Mansell Fan voltam, és végigkísértem a pályafutását, és a hátterét.
Ő volt a legjobb!!
Az más kérdés, hogy voltak/vannak nála eredményesebb versenyzők.

Csak egy kis zárójeles megjegyzés, előtte és azóta sem volt olyan, hogy mérnöki diplomával a zsebében versenyezzen valaki.

gaborr 2008.05.10. 12:31:07

akarki:

Nagyon jó hogy belinkelted ezt a videót!
Teljesen egyetértek veled, szerintem is egyértelműen műszaki hiba okozta a halálát. Ez válasz is arra a kétségbeejtőe blőd reakcióra "hogy a jó pilóta még ma is él". És ha műszaki hiba miatt vagy ha valamelyik barom neked jön és összetöröm magam akkor én nem vagyok jó pilóta? Ez benne van az autósportban!
Természetesen evvel Ő is tisztában volt, és sajnos már nem lehet visszahozni. Ezért nem is volt felelősségre vonás és komoly vizsgálat sem...nézzétek meg a McLarent egyszerűen életveszélyes..állandóan vagy leesik a kerék (Hakkinen) vagy durrdefekt (Kovalainen) csoda hogy megúszták élve!
RIP Ayrton ! Nekem a mai napig is Ő a király a sumi meg egy gép érzelmek nélkül.

autoped 2008.05.10. 12:42:56

Ha k**va gyorsan szeretnél haladni egy megfelelően erős, hátsókerekes autóval és nem vagy rászorulva az elektronikai segítségekre, akkor ezt igy kell csinálni. Amúgy eszméletlen nagy penge volt Senna, de cipőben nem egyezik az ízlésünk;)

akarki 2008.05.10. 12:44:47

www.youtube.com/watch?v=KTgobgo1jmw PROST-SENNA Suzuka 1989. Takarja ki mindenki Sennát, és nézze meg, hol fordult volna el Prost úgy. Egyértelmű, hogy nem a kanyar bevétele volt a célja...

balu0819 2008.05.10. 12:45:18

akarki 2008.05.10. 10:32:33

Te aztán egy remek ember vagy.
Véletlenül se zavarjon az a tény, hogy Prost 1990-ben a Ferrariban versenyzett, nem voltak már csapattársak.
Az utolsó versenyen a rajt után Suzukában meg sem próbálta a kormányt jobbra tekerni a kanyarban, hanem egyenesen 200-al a kanyarodó Prostba beleszállt, hogy világbajnok legyen!

balu0819 2008.05.10. 12:49:31

zzoci 2008.05.10. 10:49:19

Azért erről megkérdeznéd az angolokat és az olaszokat.

Amíg Mansell a Ferrariban volt, nem volt nagyobb szurkolótábora senkinek.
Később is csak egyetlen embernek sikerült, és nem Ayrton Senna-nak hívták.

És mielőtt azzal vádolna bárki is, hogy gyűlölöm, vagy útálom Senna-t, nem igaz, nagy versenyző volt, de nem a legnagyobb, ráadásul olyan dolgokat is neki tulajdonítanak a mai napig, amit mástól tanult el, és sajnálom, hogy elvakult csőlátású ultrafanoknak hiába is magyarázna el az ember dolgokat, nem lehet. :(

akarki 2008.05.10. 12:53:29

balu0819: véletlen se zavajon, hogy egyszer sem állítottam hogy Prost '90-ben Mekis volt... Ugyanis '88,'89-ben voltak csapattársak, 1990-ben Prost a Ferrari 641-essel ment Mansell csapattársaként. A '90-es esetet pedig leírtam miért történt, és miért nem mert az FIA büntetni... Tudod már a Tolemanos idejében is néztem a versenyeket, igaz akkor figyeltem fel rá én is, de nem videókról beszélek, hanem emlékezetből, a videókat ezután jutatom csak fel a neten. Van amire 3-4 éve rosszul emlékeztem annyi idő távlatából, de mivel ennyi videó felkerült, már nincs pontatlan emlékezet, esetleg eltérő szemlélet.

akarki 2008.05.10. 12:59:06

Aki Ferraris, annak eleve dupla esélye volt nagyobb szurkolótáborhoz... De ez nem lényeg. A VB címek hasonlatában Senna vs. Mansell azt tudom mondani, hogy egyetértek Gilles Villeneuve-vel. "Mit ér a vb cím, ha Ronnie Petersonnak nem volt belőle?" MAnsell mindig is nagy versenyző volt, de nem jött (nem jöhetett) ki neki a lépés, utalásom Ballestre úrra például. Ha meg Schumachert valaki érzés nélküli embernek nevezi, akkor Kimi micsoda??? Schumi többször is jelét adta érzelmeinek, csak volt egy idő, amikor nem. Ez megmaradt mindenkiben. Mansellről valami még: Monacoban annyira akarta a győzelmet, hogy még külsp ívre is kiengedte a Williamset, hogy nagyobb sebességről tudjon kigyorsítani, hátha Senna nem figyel. Akkora küzdeni akarás kevés emberben volt!!!

balu0819 2008.05.10. 13:00:59

akarki 2008.05.10. 12:44:47

Ne zavarjon az a tény, hogy azokkal az autókkal jobban rá lehetett menni a rázószegélyre és a kanyarodási technikák is mások voltak, a felvétel semmit sem bizonyít, Prost nem fordult be a kanyarba, és kész.
Másrészről pedig akkor még az volt a szabály, hogy az elől haladó védheti a pozícióját, tehát Prost azzal, hogy kicsit beljebb húzta az autót, semmilyen szabálytalanságot nem követett el.

balu0819 2008.05.10. 13:04:29

akarki 2008.05.10. 12:53:29

Toleman-ban volt egyetlen egy jó versenye Monacóban, akkor figylet fel rá mindeki.

akarki 2008.05.10. 13:07:45

Az elöl haladó az jelenti, hogy nem ért mellé a másik autó! Ha pedig az első tengelyvonala a másik hátsóját megelőzi, akkor egymás mellett vannak, nincs elöl haladó, csak kedvező íven autózó és kedvezótlen íven autózó. Ha Prost akkor kezdett volna el kanyarodni amikor már a kanyarhoz ért, akkor meg abszolút is hátrébb lett volna.

Mansellfan 2008.05.10. 13:07:58

brassmonkey12:

találtam még neked

youtube.com/watch?v=loPwyhCnR8g

ugye volt amikor kiszedték a benzinszűrőt amivel 3 másodpercet nyertek tankolásonként. volt hogy az utolsó körben csinálta meg a stop n go-t. leparkolt monacoban. nekiment Hill-nek Villeneuvenek a VBcímért. Volt amikor tiltott rajtelektronikával rajtold de nem tudták 'bizonyítani' hogy használta (röhej) ezért nem büntették meg. hát ennyit a nagy sumákbojról... jah amikor Barichello elengedte arról még nem is beszélünk. micsoda egy nagy ember ez. csalás csalás hátán.

balu0819 2008.05.10. 13:08:19

akarki 2008.05.10. 12:59:06

Mansell pechére Senna emlékezett az 1991-es Mansell manőverre, amivel megelőzte Prostot Monacóban!!!
Különben meg lehetett volna a dolog.
A verseny után a pályamunkásoknak kellett segíteni Mansell-nek, hogy kiszedjék az autóból.

Mansell mindig többet vállalt be, mint bárki más.
Ha Senna 10 centire közelítette meg a szalagkorlátot, akkor Mansell 1 centin belülre, küzdésből messze a legnagyobb volt Mansell.
Olyan szempontból hasonlóak voltak Sennával, hogy mindketten "kitaposták" az autóból a maximumot.

balu0819 2008.05.10. 13:10:47

akarki 2008.05.10. 13:07:45

A mostani szabályok szerint, ami a sorozatos Hill-Schumacher ütközések után lett ez.
Előtte, a szabályok addig a pillanatig, amíg a két autó 100%-ig egymás mellé nem került, a két autó, addig a pillanatig az elől haladónak tekintett autó védhette a pozícióját.

balu0819 2008.05.10. 13:12:38

akarki 2008.05.10. 13:07:45

Ha pedig a konkrét Senna-Prost esetet vizsgáljuk, akkor látni kell azt is, ha Prost nem védi a saját pozícióját, akkor Senna sem vette volna be a kanyart, mert olyan rövid féktávot vett, hogy csak a susnyásban állt volna meg.

ommm 2008.05.10. 13:13:23

You wanna' come with me?
És mindannyian mehetünk.
Nagyon okosan tartja a fordulatot, és a pálya felső részén a mintegy 30 méteres ellenkormány. Mnyamm.
Csemege.

akarki 2008.05.10. 13:13:26

Ajánlom figyelmedbe, hogy nézegess vissza a t9rténelemben. Gondolom még nem nztél akkoriban F-1-et. Ez nem baj, de akkor nézz vissza. Anglia Portugália 3. helyen Senna (Monaco 2-ik), meg voltak pontszerzései, míg Stefan Johansson csapattársa egyszer lett 4-ik Monzában. 13 pontot szerzett egy gyenge csapatnál, ahol egy középszerű elavult motort használtak. Most megyek uszodába, addi elemezd 1984-es Prost vb cím elvesztését, utána elárulom hol ment el nagyon... Remélem nem bánt semmi kijelentésem, én így látom. Majd du még benézek! Üdv!

RallyFan 2008.05.10. 14:08:52

Köszönöm hogy feltettétek a klippet és örülök ,hogy egy kicsit nosztalgiázhattam.
Sokat jelentett részben miatta ismertem meg az autósportot!

krisztián 2008.05.10. 14:17:49

Amúgy látam másik videót ahol nem így peckelgették az nsx gázpedálját, más pílóák, más stílusok, de gyanítom ez senna részéről csak élményautózás volt nem pedig időre ment, ezért csak így lazán közlekedett.

pipi 2008.05.10. 14:19:34

balu0819!Nézd meg a videót amit akarki feltett, de sokszor és látni fogod, hogy Senna autójának orra már Prost mellett van és Prostnak még semmi köze a kanyrhoz.És hidd el befordult volna mert ha nem, miért is zárta volna be az ívet Prost?Látta Prost is ,hogy elment volna mellette és inkább ráhúzta.Egyértelmű.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.10. 14:28:03

Már vártam a sok agyonművelt bugrist, hogy a monitor elől kioktassanak bárkit, hogy ők mennyivel profibbal _lehettek_ volna... Annyit nem tettetek le az asztalra, mint egy hangya bal heréje, sőt, még annál is kevesebbet.

Lehet nem kedvelni Senna versenypályán kívüli stílusát, lehet Schumaherét is. A vezetési tudásukat viszont _el kell_ ismerni. Egyikük sem a legjobb géppel kezdte, mégis kapkodtak utánuk később, mert _bizonyították_ a rátermettségüket.

Holtakat meg ugatni gyenge jellemre utal, ők nem tudják megvédeni magukat, bár, aki ilyen karizmatikus tehetség volt, nem is szükséges a nevetséges "vádaktól". Ott az életpályája, mindent elárul.

Úgyhogy KUSS!

R.I.P.

Brum 2008.05.10. 16:14:11

Kiskölyökként Senna volt a kedvenc versenyzőm. Emlékszem, anno az Eurosporton néztem az imolai versenyt (nem közvetítette a magyar tévé), még videón is megvan az ütközés, meg amikor jött érte a mentő.
Szörnyű egy hétvége volt, mert előtte az edzésen is meghalt egy versenyző, ha jól emlékszem Ratzenbergernek hívták.

1994 után évekig nem is néztem a Forma-1-et.

Dottore 2008.05.10. 16:32:35

Balu Te mennyire elvakult vagy! Mansell nagyon nagy versenyző volt, ez tény. De Prost is, Schumacher is és Senna is. Sőt én még emlékeszem, hogy Lauda vagy Piquet sem volt teljesen amatőr.
Az is tény, hogy Ballestre úr segített a honfitársán. Az is tény, hogy Mansell a semmiből jött föl.

DE MIT SZÁMÍTANAK EZEK??? Úgysem lehet őket összehasonlítani!!!
Piquet 86-ban megverte Mansellt ugyanabban a kocsiban. Előtte Lauda Prostot, aztán viszont szintén ugyanolyan kocsiban voltak. Ugyanezt eljátszotta Prost és Senna 88-89-ben. Prost jobb volt Mansell-nél a Ferrariban 90-ben,sőt abban az évben Piquet is megelőzte egy Benettonnal. (Piquet-t meg Prost előzte meg azzal a Ferrarival, amivel Mansell alulmaradt)

Na, ebből kiderült, hogy ki a jobb pilóta? mert szerintem nem.
Még így sem lehet őket összehasonlítani.
Fangio-t, Stewart-ot, Fittipaldit és a többi régi nagy menőt még mindig kihagytuk a számításból!

ez pont olyan hülye vita, mint hogy Pelé vagy Maradona mindenidők legjobb labdarugója.

JDM_Honda 2008.05.10. 16:50:15

nem rossz, nem rossz, ennél már csak egy valaki vezeti jobban az nsx-et: Keiichi bácsi youtube.com/watch?v=YhXDiZIrZJo

Csubakka Junior 2008.05.10. 16:59:44

Senna és Schumi koruk legnagyobbjai voltak (technikailag biztos), mindemellett erősen megosztó személyiségek is. A győzni akarásnak még a legprofibb szinten is - véleményem szerint - van egy határa, amit ők nem egyszer átléptek. De biztos ez is a profizmus része.

akarki 2008.05.10. 17:09:44

OFF: jelentem jó a víz, fóként hogy fűtik :)

ON: amit igértem balunak 1984 Monacoval kapcsolatos, ahol "csak" második lett Senna, mert leintették a versenyt abban a körben, amikor még csak Prost mögött volt, de utána megelőzte őt. Jackie Ickx ugye egyértelmű, hogy Prost párti volt... Nos leintette a futamot, mert abban a körben már életveszélyesnek ítélte meg a versenyt, és a leintés előtti kör végén még Prost vezetett (közben Senna megelőzte a pályán). De mivel nem számoltak előre, vesztett egy VB címet a professzor. Ugyanis akkor 9 pont volt az első hely, a második 6 pont. Prost nem hatot kapott, hanem 9-et ezzel a manőverrel. Szerintük. De elfelejtették, hogy nem tettek meg elég kört ahhoz, hogy teljes pontszámot lehessen osztani (pár kör híján). Így lett a 9-ből 4,5 pont. Abban az évben végül Lauda 0,5 ponttal verte meg Prostot. Ha nem intik le a versenyt, akkor igaz második lett volna, de 6 teljes pontot kap, és akkor 1 ponttal ő lett volna a bajnok. Persze előre nem tudhatták, hogy ilyen szoros lesz, de számolhattak volna, hogy hogyan kap több pontot. Nem vagyok szakértő, de szerintem már veszélyes volt korábban is a verseny, nem abban az egy körben lett hirtelen veszélyes, mikor Senna megelőzte. Sajnos (szerintem inkább szerencsére, mert ez aljas volt) a büszkeségük akkor balul sült el. Nem engedték hogy a mezőny hátsó felében levő autóval versenyző újonc megverje, így a végén buktak. Hozzátenném igaza van annak aki azt mondta hogy nehéz bekerülni az F-1-be, és Mansell mennyire nehezen keveredett oda. Erről egy sztori. Senna első tesztje a Williamsnél volt, ahol a gyári pilóták idejeit döntötte meg... Nem volt hely mégsem, mert éltek a szerződések. Utána McLaren, ott körrekordot nem döntött ugyan, de tartotta a lépést a gyári pilótákkal első alkalommal újoncként. Ezek nagyon nagy dolgok, mégis csak egy középcsapatba tudta Ecclestone "betuszkolni", akkoriban nem volt akkora szava. De azonnal megmutatta, hogy helye van feljebb is.

niches 2008.05.10. 17:29:54

Végigmosolyogtam a videót annyira jó nézni!

Köszi ommm!!

csongi 2008.05.10. 17:42:14

Béke poraira. Nagyszerű versenyző volt, a mai versenygépek sajnos már nem kívánnak meg/nem tesznek lehetővé hasonló zseniális autóversenyzést.

Zolti 2008.05.10. 17:44:35

NSX-R-ben nincs sperr?
gagyi :-)
Azért kéne.

autoped 2008.05.10. 17:59:15

hasonló technika, sokkal kisebb hírnév...
www.youtube.com/watch?v=qdWSyrqEnE4

stevee 2008.05.10. 18:28:43

Gép és ember tökéletes összhangban. Simán fülig ért a szám, mikor a főtengelyfordulat meglépte a 8000-t : ))

Horci 2008.05.10. 18:46:41

Zolti:
Úgynézki, drága az a technika :) A rajtnál ahogy lepadlózza csak a bal kerék füstöl, meg az egyik balos szűk visszafordító kanyarban el is differál :) De sebaj, attól még csodás gép.

A gázfröccsről csak annyit, hogy elsősorban azért csináják, hogy ne blokkoljon be a hajtott tengely (ez esetben a hátsó, ugye). Erős fékezés+motorfék esetében, ha megfogja akár csak az egyik kereket is nagy lenne a baj.
Arról nem is beszélve hogy álló keréknek roszabb a tapadásra mint a gördülőnek, és még az autó keresztbe is érkezne a kanyarba.

Magasabb fordulaton hatásosabb is motorfék, meg ha leesik a fordulat akkor ugye ott az álló hajtott tengely :) 8ezres fordulatról kisebb eséllyel fullad be a motor mint 3ezerről :)

Az tény persze hogy gázfröccsel felugrik a fordulat és azt szeretik a pörgős motorok kigyorsításon.

snblnd · http://www.digitalsport.hu 2008.05.10. 19:18:27

off

...@&đä#>&szki, mosnézem, azott tényleg egy ariel atom ... :O

on

ketyosz 2008.05.10. 19:31:30

Szabo Laszlo pajtas!

En nem degradaltam le Sennat, sot eppenhogy elismertem talentumat. Regies, romantikus lelkuletem szulte velemenyem szerint akkor is voltak nala igazabb sportemberek es nagyobb kuzdok. Lasd: Kifogyott uzemanyag utan auto betolasa a celba, galans elengedesek kielezett helyzetekben, stb. Ez azert- tegyuk szivunkre kezunket - nem volt jellemzo Sennara, ellenben az okolrazas és a tobbi arrogans tett annal inkabb.
("Csak") Vezetni viszont tagadhatlanul tudott. Nem kicsit, nagyon.

ropi 2008.05.10. 19:57:33

Én is próbáltam így váltogatni lefele Ladába, de nem igazán jött össze (a cipőm széle el se érte a gázt) de hát nem vagyok egy Senna:)

autoped 2008.05.10. 20:27:55

Kamazzal megy, taposópedál rulzzz;)
bár sok értelme nincsen...

Termi 2008.05.10. 20:29:18

Azt a 30-as generációt képviselem aki még a '80-as években látta Sennát versenyezni. Király volt!
Emlékszem egy olyan jelenetre még a botváltós, kipörgésgátló nélküli korszakból, amikor egy esős versenyen az egyik kanyarban kipördült, de még pördülés közben kiszámította azt, h a kocsi menetiránynak háttal fog majd megállni, így forgás közben már hátramenetbe kapcsolt, és még a teljes megállás elött irányba állította tolatva az autót és alig pár másodpercet veszítve tovább ment. Azóta sem láttam ilyet az F1-ben! Meggyöződésem, ha nem hal meg Schumi sem fut be ilyen szép karriert!

León 2008.05.10. 20:32:11

Vérbeli tehetség, igazi profi...

RESPECT!!

Rider 2008.05.10. 20:35:41

Ha már valaki írta , hogy egy lábbal kezeli a gázt, és a féket..
Balázs "Öcsi" is így vezet ( aki nem ismerné Magyar Rally OB. N/4 csop. Mitsubishi Lancer EVO 9 )
persze nem makkos cipőben :)

De ettől függetlenül Senna nagyon tudott vezetni.

AP (törölt) 2008.05.10. 20:37:13

peersze, mögötte állt a család meg a menedzsment

annyi pénzből könnyű az egész életedet villámgyors autókat vezetve tengetni.. előbb-utóbb csak ráérez. főleg, ha előbb tanul meg gokartot vezetni, mint járni. az se hátrány.

próbálja meg ezt valaki itthon, zseton nélkül

AP (törölt) 2008.05.10. 20:38:56

Rider: Öcsiről ki a fenének jut eszébe a szutyok huszonkilencedik evo?
éljen az orosz technika mindörökké!
amióta átült belőle, csak bénáznak. vissza kéne mennie H-ba

autoped 2008.05.10. 20:55:16

AP szponzorra vár...

autoped 2008.05.10. 20:59:26

Kenek egy kis zsírt a bringád hátsó kerekére, aztán gyakoroljál szorgalmasan Ap...
Utána beülhetsz egy zsigába.

T-boy (törölt) 2008.05.10. 21:36:08

Leggyorsabban úgy lehet befordulni,ha
túlpörög a kerék/motorosoknál is/.Hogy miért az hosszú.A versenykocsik MIND
szinkronnélküli váltóval készülnek,mert az
gyorsabb.Apró gond/nekünk/hogy ehhez dupla
kuplung+gázfröccs kell,3 tized másodpercest
már láttam/filmen/.
Ezt figyeljed meg te is barom ne a makkos cipőt!

GiXXXer 2008.05.10. 21:36:14

Ha nem is ilyen művészi módon, de a fékezés közben gázfröccsözést én is elsajátítottam... Elég sokáig voltam rákényszeredve egy alapjárattól mentes Fiatra, tehát a jobb lábnak mindig a gázt kellett pöckölgetnie.
Megyek, ráverek erre az NSX-re!

T-boy (törölt) 2008.05.10. 21:41:02

GiXXXer!
Igy lehet rutint szerezni,amelyik kocsin
minden működik,bárki elvezeti.

Kopi3.14 2008.05.10. 21:43:35

A nevezett vegyes kerekes történet a Hungaroringen volt, megnemmondom melyik McLarenes eveben, de mar nem az elsoben. Talan 91-ben.

Balu, olvass kicsit utána, Sennának volt, amikor a kipufogoja megsérült a házak esővízcsatornája miatt, annyira kiment a pálya széléig, asszem Phoenixben. Az esőben slick abronccsal megfutott leggyorsabb kör is olyan nagy pancserság? Tudott ilyet Mansell? Egyébként az, hogy honnan küzdötte fel magát nem olyan egyedi, bár a nehéz helyzetűek közül talán az egyetlen, aki vb-t nyert. Ha meg Senna visszás tetteit feszegeted, akkro kérlek beszélj arról is, amikor Barcelonában kizárták, nem vette figyelembe, majd Sennát is kiejtette a versenyből... Valamint a 84-ben nem mutatot semmit témakör. Első futamán hova kvalifikálta magát? Dallasban milyen eredményt ért el?

A tesztelésekhez: A Williamsnél versenyképes időt futott elsőre is, a McLarennél viszont nem tudta befejezni a tesztjét, műszaki hiba akadályozta meg, csak fél közt tudott menni, mért idővel, de azt sem a McLaren mérte, hanem egy másik megfigyelő, aki ott állt. És később ők el is vitték a fiút. Ha olyan gyenge pilóta lett volna, akkro vajon miért juttatta csődbe a szerződése a Lotusszal a Tolemant? Mansell igen tehetséges volt, az előzései neki voltak szerintem midnen idők legjobbjai, hihetetlen módon tudott ugrani a lehetőségre. A legkisebbre is, amit az ellenfél hiábja adottm, pl Senna ellen a Ringen egy lekörözésnél emelkedőnek felfele, asszem azon a részen, ahol a második nagydíjon kiesett a kerékanyája. Azért a pilóták szurkolótáborát mi alapján határoztad meg? Beleszámoltad komplett Brazíliát is?
Még a kisebb szériában művelt olyat, talán Formula Ford-1600, hogy a motor hűtőjét leragasztotta a futam előtt, hogy hamarabb felmelegedjen a motor. AMikor meg kezdett túlelegedni, félig kihajolva az autóból leszedte a ragasztást. Versenytempónál. Hiába volt Mansellnek mérnöki diplomája, a korabeli szakmai vélemények szerint az autókhoz a mezőnyből a legjobban ő értett.

Emberi magatartás: Boutsen mondotta, amikor nehezen ment neki Senna ajánlotta fel a pilóták közül egyedül a segítségét. Amikor 93-ben Monzában hátuilrol nekiment egy féktávon az általa Clark óta a legjobb angol pilótának titulált ellenfelének, Brundlenak, a baleset után egyből hozzá ment, mi történt vele. 94-ben Barrichello őt látta meg először a pálya kórházában a balesete után. Az nso-n volt egy link, hogy egy balesetet szenvedett pilótához rohant, a pályán keresztül, miközben másik autók érkeztek oda, hogy segítsen, ha kell.
AP: azért csak hobbiból az F1-ben nem lehetett soha háromszoros vb-vé válni.

Okta 2008.05.10. 21:50:00

Hát, a 170 kommentből az első 50-et olvastam csak el, bocs... ;o)
Gyerekkoromban én is Prost rajongó voltam, de így utólag el kell ismerni, hogy Senna tényleg egy született tehetség volt, aztán lehet szeretni vagy sem. Ezek a brazilok valahogy tudnak...emlékszek egy régi felvételre, mikor Fittipaldi a mezőny elején besokall egy jobbosban és keresztbe áll, aztán nyom egy rükit és két autó között kitolat a pálya szélére. Vagy pl. Hakkinen ifjú korában mindig pörgő kerekekkel, farolva indult ki a boxból. (Később viszont már nem tetszett, ahogy vezetett...igaz, az egész F1 megváltozott) Vagy pl. az ifjú Shumi a Benettonnal kapott egy kört Sennától. Két kanyarral később beszúrt neki egy visszafordítóban és visszaelőzte. ;o) Én vakahogy az ilyen "pillanatokra" jobban emlékszek, mint hogy ki mikor volt világbajnok és mennyi pontot szerzett...
Vagy mikor Prost és Senna egymást tette ki az uccsó futamon a VB cím miatt - egyik évben az egyik másik évben a másik!
Hát, ezekből a "pillanatokból" van egyre kevesebb szerintem a Forma 1-ben. (Az utolsó, ami tetszett, mikor Schumi és nem tudom ki kétoldalról előzte a lekörözött autót.)
Ja, a braziloknál amúgy jobb- vagy balkormányos autók vannak? Mert ha én beülnék egy jobbkormányosba, örülnék, hogy egyáltalán el bírom vezetni...
RIP Senna

lrs 2008.05.10. 21:53:50

Köszi! Azt hiszem igy kell egy hátsókerekest gyorsan vezetni.
Nem szerettem Sennát,de ami tény fantasztikus pilóta volt. Őstehetség!
Leakartam írni hogy szerintem miért igy vezette. (Inkább könyvajánló: Szászváry Rally autózás)ott megtalálható a magyarázat.
Amit Termi leírt arra én is emlékszem, sajnos a többieket az F1-ben annak a mozdulatnak a fényében ítélem meg azóta is.
Kis F1 technika: a 80 as években a váltók nem voltak szinkronizálva. Senna, Prost kb 0,7 sec alatt váltott vissza tudtommal. (kuplung-gáz-kuplung:)

Kopi3.14 2008.05.10. 21:54:41

Balu, megmondanád mitől volt MAnsell a legnagyobb? Lehetőleg olyan indokokat sorolj fel, amik az üsszes F1 versenyzőre vetítve is megállja a helyét.

switch 2008.05.10. 22:20:24

Hm. Jó videó. Senna halálhíre anno ledöbbentett, nem akartam elhinni. Szerintem remek vezető volt.
A piros NSX-es videon látszik, hogy mennyire élen megy az autóval, az szinte minden kanyarban úszik, négy kerékkel driftel.
Ha érdekes vezetésteknikákat szeretnétek látni, nézzetek Best Motoring, Hot Version videókat...a kis japók sem ügyetlenek ám!
És majdhogynem azt mondom, egy NSX-et Keiichi Tsuchiya jobban végigkergetne ezen a pályán...

T-boy (törölt) 2008.05.10. 22:25:34

Prost "professzor"szeretett kivárásos
taktikával versenyezni,megvárta,az ellenfél
hibáját.

cowkie 2008.05.10. 22:34:01

egy szo, semmi tobb:

EPIC

T-boy (törölt) 2008.05.10. 22:34:19

switch!
Szerintem azt mondták,'figyej haver,van
egy jó kocsink,kipróbálnád'? Hát igy valahogy...Aztán jó sokszor megnézték a
videót,és tanultak belőle.Mert okosak.
/Lásd Lexus/Nem úgy mint egyesek.

switch 2008.05.10. 22:40:08

T-Boy:
Dehogy! Mivel Senna Honda pilóta volt, végig aktívan részt vett a fejlesztésben, finomhangolásban-ezt már mások is írták korábban. Az azért látszik, hogy nem először ül az autóban, de főleg a piros NSX-es videón látszik jól, ott van külső felvétel is.

okli 2008.05.10. 22:40:44

Szerintem Schumival hasonlitanak legjobban. pl toronymagasan vezetnek a tobbiek elott edzes elsosegben is. Ugyanabban a kocsiban is mindig gyorsabbak voltak barkinel, fenykorukban.

A ket legnagyobb. Szivbol kell akarni a gyozelmet. Ez kell hozza, hogy valakik legendak legyenek. Ez az, ami szamit, es mas semmi.

nokoment 2008.05.10. 22:44:16

A kommenteket olvasva 3 dolog fogalmazódott meg bennem:
1. Halottakról vagy jót vagy semmit.
2. Senna a világ egyik (ha nem a) legjobb Forma 1-es pilótája volt. Az volt a céja hogy nyerjen, és nem az, hogy szimpatikus legyen a fotelban punnyadó "hozzáértő" nézőknek.
Akkoriban a Forma 1 még az autóversenyzésről szólt és nem a marketingről.
3. A videón Senna vezetési technikáját nézve rájöttem hogy mégse tudok vezetni... ;)))

T-boy (törölt) 2008.05.10. 23:00:12

Minden sporthoz,hogy győzzél,kell agresszivitás.Ez nem csak küzdősportokra
igaz.Az "északiak" nagyon jól vezetnek,
nincs bennük spiritusz.A MI Zsoltinknak
is ez a hibája.

stargazerhu 2008.05.10. 23:09:07

Szerintem nem attól lesz vki nagy versenyző, hogy másokat legyőz, hanem attól ha magát le tudja győzni. A saját határait tudja kitágítani. Éppen ezért paradox módon, szerintem, a legnagyobb győzelme az volt, mikor Monacoban, kb 1 perces előnynél(a 2. Prosttal szemben) odavágta a kocsit és kiesett. Mert ő a határait nézte...Nem spórolt a kocsival, hogy biztosan beérjen...
Schumi is persze nagy versenyző, de vele mindig az volt egy kicsit a bajom, hogy nézzétek meg...nem nagyon kellett neki világbajnokokat megvernie...

akarki 2008.05.10. 23:53:48

Profizmus manapság: nem érdekel ki mit szól, a feladatom legyen meg 100%-osan. Nem feladatom hogy mások szeressenek. Et tette ő is. Akinek nincs hozzá gyomra, az nem lett VB. Aki VB lett az mindent megtett a győzelemért. Lauda egyszer állt ki versenyből a veszély miatt, Hunt lett a VB. Ahogy az újságok írták anno: "Hunt világbajnok, Lauda ember".
OFF:
Nézzétek meg Kimit. Mennyit szívott a McLarennel, amikor pedig lehetősége volt VB lenni, akkor mindent kihasznált. Csapattárssal elengedtette magát. Ezt szerintetek Mansell vagy Senna megtette volna hogy elmegy a másik mellett? Róluk nem tudom elképzelni.

Rocko- 2008.05.11. 01:32:23

Senna fentről lenéz, mosolyog egyet, majd ennyit mond: köszi omm.
RIP!

trash E46 2008.05.11. 01:51:54

na végre, ha késve is, de legalább valahol megemlékeznek róla...
Ő volt a legobb, legemberibb pilóta, aki képes volt arra is, hogy verseny közben kipattant az autóból, hogy a balesetet szenvedett kolégájának segíteni tudjon... a mai napig nem dolgoztam fel, hogy nincs többé... a haláláról pedig minden évben megemlékezek

Ciri 2008.05.11. 05:40:00

nokoment szavait idézve:

"A kommenteket olvasva 3 dolog fogalmazódott meg bennem:
1. Halottakról vagy jót vagy semmit.
2. Senna a világ egyik (ha nem a) legjobb Forma 1-es pilótája volt. Az volt a céja hogy nyerjen, és nem az, hogy szimpatikus legyen a fotelban punnyadó "hozzáértő" nézőknek.
Akkoriban a Forma 1 még az autóversenyzésről szólt és nem a marketingről.
3. A videón Senna vezetési technikáját nézve rájöttem hogy mégse tudok vezetni... ;))) "

Még egy keveset hozzátennék:
Elmennek a Senna fikázók abba a tetves k.va annyu.ba !
Mi a faszt képzeltek ti magatokról szar taknyok? Az apátok f.szába se nagyon voltatok -vagytok- !Egyre több "hozzáértő" barom kis köcsög takony írogat ide, akik semmihez sem tudnak érdemben hozzászólni, csak "aztmondtákmásokhogyezígyvan" stílusban firkálgatnak.
Nincs szégyenérzetetek? Egy halottról ilyet írni?
Még a mai F1 leghulladékabb pilótáji is fényévezredekkel vannak előttünk, nem hogy Senna.

Te jó ég, kik írna mostanság ide???

Ciri 2008.05.11. 05:42:06

pilótáji=pilótái

bocsi.

Mansellfan 2008.05.11. 06:58:55

hát ez nagyon lol

"barom" "köcsög" "takony" "szar" "apátok fasza" stb kifejezések után ez a felkiáltás hogy "Te jó ég, kik írna mostanság ide???" egyszerűen zseniális :D

cirikém tanúljál egy kis kultúrát.

autoped 2008.05.11. 08:33:55

Ciri ezt most tényleg muszáj volt?
Igyál kevesebbet, vezess többet...

Devil 2008.05.11. 08:44:21

A fékezés közbeni gázfröccsöt én is alkalmazom, az E30-as Bömös pedáljai ezt maximálisan lehetővé teszik..:)

akarki 2008.05.11. 10:25:42

A pedálokat amúgy sem lenne nehéz hozzáigazítani, hogy meg tudd csinálni. Ismerve pedig a jó öreg e30-akat, és a becsületes autót tisztelő gazdikat, ezekben az autókban hál' Istennek minden át van építve optimálisra, vagy teljesen gyári. Sajnos vannak olyanok akik taknyolják, meg matricázzák, róluk nem érdemes beszélni sem...
Ciri: újfent hozod a színvonalad...

Kopi3.14 2008.05.11. 13:03:08

akarki: Lauda mit mondott amikor a Nordschleifén majdnem bennéget a gépben a többiekről, akik kimentették? Ő nem állt volna meg. Ez is egy odlala a profizmusnak.

Car Fiol 2008.05.11. 13:53:38

Így a 200. komment körül, csak ennyit írnék még: páran írtátok, hogy halottról vagy jót, vagy semmit. Ez szerintem baromság! Gondolkodjatok! Ezek szerint Hitlerről és Stalinról is csak jókat lehetne írni? Senna-ról nem azért kell jót írni, mert már nincs köztünk, hanem mert nem nagyon lehet mást. Zseni volt. Lefagytam mikor meghallottam a hírt. Nagyon sajnálom, hogy így lett vége, de addigra már beírta magát a legnagyobbak közé.
Ha már az évforduló miatt emlékezünk Senna-ról, emlékezzünk meg Roland Ratzenbergerről is! Szintén azon a hétvégén vesztette életét az egyik időmérőn. A Villeneuve kanyarban 300km/h körüli sebességgel csapódott a falnak.
Nyugodjanak békében!

miluman 2008.05.11. 15:01:16

agyhalál hogy omm tartja életben ezt a blogot, kééész :D van egy elég megrázó videó egypár halálesetről, ez itt: www.youtube.com/watch?v=7T3LyNskHrU RIP, mindannyian hatalmas egyéniségek és zsenik voltak...

Kárpáthy 2008.05.11. 16:23:43

A makkoscipőt fikázók közül az, akinek van rózsaszín inge, az nézzen magába.
(Ugyanez tavalyelőtt strandpapucs a városban.)

Senna viszont király.
Ő volt az, aki egyszer gyakorlatilag transzban ment egy edzőkört. Kiszállt, mondván, ne a Jóisten vezessen helyette, na de akkor is...

AP (törölt) 2008.05.11. 18:06:19

Ciri végképp nevetségessé tette magát, remélem nem csak előttem, hanem mindenki szemében.
Ha valaki itt "takony paraszt", akkor Ő az.

akarki 2008.05.11. 19:08:18

Kopi3.14: igen, mert Lauda is profi volt. A feladata a vezetés, semmi más. Valóban nem állt volna meg. Senna is edzésen állt meg a balesetnél. Lehet hogy megállt volna versenyen is ha előtte történik, de lássuk be ekkora balesetnél abban az időben piros zászló volt azonnal. Akkor meg úgyis meg kell állni, miért ne rohanjon oda. Olyan videót is láttam már, hogy a felborult égő autót egy pilóta a tőzbelépve akarja visszaborítani elkeseredettségében. Aztán odaérnek a pályatűzoltók, akik nem mernek odamenni a közelbe, elveszi a pilóta a porraloltót, menne oltani, és vissza akarják fogni. Akkor ott minden ember másként viselkedik. Én pl akárhány balesetet, lerobbana autót, sípályai esést látok, szinte mindig megállok, hogy tudok-e segíteni... Senna egyébként egyre inkább emberi volt a vége felé, értem ezt úgy, hogy egyre jobban látszottak a jó tulajdonságai, annak ellenére, hogy a pályán nem ismert pardont.

akarki 2008.05.11. 19:17:19

Megvan, Roger Williamson balesete az, ahol a tűzbe lép a pilóta, hogy talpraállítsa az autót... www.youtube.com/watch?v=39yGEap1K-8&feature=related

akarki 2008.05.11. 19:18:27

Ja, 1973 Hollandia

ícsí 2008.05.12. 00:07:45

Sztem is Senna tehetsége és személyisége túl van dimenzionálva. Az egyik F1-es újság megszavaztatta a valavolt 100 legjobb F1-es pilótát, Senna az első, M.Schumacher a második, holott pont fordítva kéne hogy legyen...

Nem akarok senkit meggyőzni, vagy Senna ellen beszélni, ez csak az én véleményem...

trash E46 2008.05.12. 01:57:15

ícsí: más szerintem... nem összehasonlíthatóak a mai pilóták a régiekkel, a régi gépeket nehezebb volt kordában tartani, bár tény hogy Schumacher is hihetetlenül jó pilóta (példa erre ugye a '94es és '95ös vb címe, amit én többre tartok mint, a ferraris években szerzetteket), szóval ezért tartom jobbnak Sennát

cv 2008.05.12. 02:07:35

hm.... nem bírtam végigolvasni az egész posztot... bocsássatok meg érte... bár segített egy üveg bor, hogy okosságokat írjak most... nek az a kérdés. hogy ki mit akar kockáztatni? ha valakinek ekll a győzelemem mindenek felett, akkor összejön. Vagy nem. Esetleg mehal. Ha valaki jó versenyző akar lenne akkor öszejön neki. Jó versenyző lesz. Esetleg még nyer is. Mi azért nem vagyunk ott, ert ezt nem akarjuk kockáztatni...

Ciri 2008.05.12. 05:59:29

Kedves AP és többiek !

Attól függetlenül, hogy nem neked (sőt,most jelen esetben egyáltalán nem neked)címeztem a mondanivalómat, elég aktivan részt veszel a fikázásomban.

Ennél azért tökösebb faszinak hittelek...

Bunkó tílusban írtam ide? Lehet!
Nem kellett volna elragadtatnom magamat? Lehetséges.

Viszont, ha csak egy f...., (aki még beszélni is nehezen tudott Senna halála előtt)nem írta le a fikázó véleményét-vagy legalább átgondolta, akkor már megérte.

Elnézést kérek azoktól, akiket a stílusom felháborított, viszont az éremnek két oldala van.

Senna halála után sok ember számára megszünt létezni az F1, annak is aki előtte nem szerette.Nem hiszen, hogy a halála évfordulóján arról kellene beszélni -hozzáérteni- hogy jó pilóta volt-e, vagy etikus volt-e egy-egy megmozdulása a versenypályán. Már csak azért sem, mert ezt a kérdést a többi versenyző esetében is fel lehetne tenni.

Még egy dolgot nem árt tudni Sennáról:
Egyetlen akkori versenytársa nem vette annyira komolyan a biztonságos versenyzést, mint Ő. Rengeteg javaslata,elképzelése volt ez ügyben, és rengeteget dolgozott,tárgyalt a Forma 1 akkori vezetőségével.

Mégis neki kellett(többek között)meghalnia....

Még egyszer bocsi a stílusért de szerintem a Senna tisztelet nélküli köpködése a karosszékből épp ilyen gusztustalan dolog.

Töci 2008.05.12. 08:39:29

XXLPityu!

Nem szerettem Schumit, de a számok öt igazolják. Schuminak 68 poleja van, az meg több mint 65, szerintem.
Na mindegy nekem Senna volt anno a kedvencem, ha nem hal meg Schuminak sincs ennyi polja+győzelme.

OFF 2008.05.12. 10:26:31

OFF

A multkor valaki kerdezte, hol van Dr. Orosz. jelentem, megtalaltam! :-)

index.hu/video/2008/05/11/miert_szexi_a_magassarku_cipo

ON

hummer 2008.05.12. 11:53:25

Azoknak, akik Schumin fröcsögnek:
youtube.com/watch?v=EOQjYCwgLdE

akarki 2008.05.12. 12:06:00

ícsí: van benne logika amit mondasz. Engem is meglep, mikro Schumacher elé pozícionálják. Mert mi alapján hasonlítanak??? Schumacher a világ legeredményesebb F-1 pilótája. Ő viszont VB nélküli mezőnyben nyert amikor még "vezetni" kellett ('94-'95). Azokhoz a győzelmekhez még a sokkal jobb Benettonnal is sokat kellett dolgoznia. Első Ferraris tesztjéről egy elég hosszú és mélyreható nyilatkozatában azt mondja, hogy már akkor gyorsabb kört ment vele, mint a Benettonjával, de a csapatban "feji" hiányok voltak, magabiztosság hiánya, stb. Ezek ellenére utána nyert még 5 VB címet, de ezekben az időkben nem kellett annyira megerőltetni magukat szerintem. Persze az erőnlét (amiben Senna volt mindig a mezőny legjobbja) most is fontos, a kanyarsebességek nőttek, de nem kell elengedni a kormányt se váltáskor, se kormányzáskor pl átfogni, korszerű szervok... Gondolom ezért tartják fontosabbnak a régi idők F-1 győzelmeit. A Pole positionról. Senna 161 versenyen indult, abból sikerült neki 65-ször a mutatvány Piquet, Mansell, Prost, Patrese, Boutsen, Lauda... nevekkel tűzdelt mezőnyben. Ez közel 40,4%-ot jelent, vagyis ha indult, az esetek több mint 40%-ában elölről tehette. Schumi 249 indulás 68 pole. Ez 27,3%, ha a 65-ik polejapillanatában számoljuk, akkor is csak 28%. Pedig mint említettem neki ezalatt 7 VB címet sikerült gyűjtenie. Ha ennyi idő alatt is "csak" ennyi jött össze, akkor azt lehet mondani, hogy nem volt akkora edzésmenő, mint Senna, de ez semmit nem von le az érdemeiből. Illetve teljesen más a versenyek pontozása, száma idényen belül. Ha a 16 versenyből egyen kiestél, akkor nehezebb volt visszahozni az idényt, mint ha 18 futamból "dobsz el" egyet. Szerintem kár hasonlítgatni őket (ide nvenném a többi pilótát is, sőt akár az összes ralliversenyzőt,stb...), inkább örüljünk, hogy ilyen szép pillanatokat hagytak hátra nekünk. Mi vezetni sem tudunk hozzájuk képest, ilyen vasakat meg esélyünk sem lesz meghajtani.

akarki 2008.05.12. 12:12:20

hummer linkjén éppen beérte a győzelmi örökranglistán Sennát Schumi, arról kérdezik, és ezért érzékenyül el. Igen, ezek után kell Schumacherről írni. 1994-ben jóban voltak, kibékült Senna Prosttal is, vagyis amennyire lehetett a sok harc után. Kölcsönösen tisztelték egymást, és Schumacher reakciója is elérulja, hogy mennyire így van. Akármennyire szerettem Sennát, elítélem aki Schumit elkezdi fikázni ha Senna szóba kerül. Kicsit olyan, mintha szóba kerülne mondjuk Pete Sampras, és valaki elkezdené szidni Roger Federert, vagy Agassit.

treacle 2008.05.12. 21:07:03

Senna fantasztikus versenyző, ember és pasi volt (szóval nőből vagyok), utána m ár én sem olyan intenzitással néztem a F1-et, most meg már szinte sehogy.... nem olyan, mint a 80-as évek végén és a 90-es elején, sehol a kiemelkedő egyéniségek.... vhogy már nem a régi. Megnéztem mi van a youtube-on Senna-ról, rengeteg anyag, aki rajongó ajánlom és készítse a zsebkendőket is.... (tinédzser koromban még vártuk barátnőimmel a hotelek előtt, mikor itt volt a verseny, egy élmény volt testközelből...:), le is vagyunk fotózva együtt)

Laczos (törölt) · http://napihulyeseg.blog.hu 2008.05.12. 22:09:20

ropi: padlóhoz rögzített Zsiguli-pedállal megy (csak sehol nem lehet kapni). Szoktam gyakorolni, mert a szovjet technika is képes csodákra, ha üres csomagtartóval gáz nélkül kapcsolok vissza... :-)

Egyébként meg nem nagyon kellene egyetlen autóversenyző tudását sem kétségbe vonni, mert némiképp más dimenzióban mozognak ők vezetési tudás tekintetében, mnit az átlagember és meglehet, hogy még a legrosszabb F1-pilóta (mindenki helyettesítsen be egy szabadon választott nevet) is sokkal jobb bármelyik vitázónál...

trash E46 2008.05.13. 00:55:20

na, egy összehasonlítás 10 év külömbség

senna-schumi@ suzuka: www.youtube.com/watch?v=OrpYIq0NbFM&feature=related

Devil 2008.05.13. 09:04:45

Ha Senna volt az autóvezetés géniusza akkor őt(???) minek nevezzük? Na ezen tuti besírtok...
www.youtube.com/watch?v=yyVHj3sHVHQ

Whitefalcon 2008.05.13. 10:18:32

És 14 éve nem tudjuk, hogy miért kellett meghalnia!
Láttam az összes doku filmet, de vhogy a P. Head F. Williams duó nálam nagyon sáros a történetben.

T-boy (törölt) 2008.05.13. 14:18:46

Devil
Hát igen,verseny közben.Nem egy vasárnapi
hobby kör.A rallyban F1-es még nem volt
eredményes,és forditva.Munari nev.hegyi
versenyzőről már irtam:váltás dupla kuplung
-gázfröccs 0,3 tized mp alatt!És róla gondolom nem is hallottál.Egyébként mindenki igy vezeti a kocsi,csak nem mindet
veszik fel.

akarki 2008.05.13. 19:27:20

Devil, jó ez a videó, nem tudom megunni évek óta. Igen, anno minden rallypilóta és F-1 pilóta így vezetett. Vagyis itt már a rallyban félautomata váltó volt, félautomatát az F-1-ben először a Ferrari alkalmazott '91-ben. Ahol turbós volt az autó, ott muszáj volt a fordulatot tartani. De ez a videó nagyon kiadja, hogy mennyire is volt akkoriban nagy szám a rally B. Mondjuk ma is az lenne....

ayrton 2008.05.14. 22:22:51

Kedves BALU!
1992.MONACÓ....ennyit a versenyzői nagyságról....kicsit elfogult vagy ezzel a szerencsétlen Mansellel...
süti beállítások módosítása