Valahogy így kell ezt

  2008. május 10. - ommm Címkék: honda nsx senna

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Sokan nem szerették, kivagyinak és hisztériásnak látták. Én imádtam. Nem volt egyszerű személyiség, de a kormány mögött egy vitathatatlan zseni. Méltatlanul feledtük el halálának 14.-ik évfordulóját. Pedig mintha tegnap lett volna, a forró imolai aszfalton.

Ezzel a kis klippel igyekszünk jóvátenni hibánkat.

A Honda NSX-R-t futtatja meg Suzukában Ayrton Senna, dzsekiben, makkos cipőben, kegyetlenül. A Hondának azóta sem volt jobb sportautója, sem jobb Forma-1-es pilótája.

Három kamera képe, háromszor néztem meg (lábtechnika, fordulatszám, kormánymozdulatok).

Remélem, Önöknek is tetszeni fog.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr39461126

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Konzervatórium 2008.05.10. 10:10:06

SaudadeA snookerhez hasonlóan az autósport királykategóriája is maga az élő hagyomány, az ókori fogathajtóversenyek jelenkori kiadása a század elején igazi úri sportként indult. Május elseje egy szomorú nap. 14 éve szenvedett halálos balesetet Ayrton Sen…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balazspeti01 2008.05.10. 07:48:54

édes istenem, már 14 éve nincs köztünk...

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.05.10. 07:51:52

Nagy bűn, hogy ő volt az a Forma-1 pilóta, akit világéletemen utáltam? (Mindíg is Mansell-párti voltam.)
Viszont a video nagyon tetszetős darab. Csak a kocsi sem a szívem csücske...

Gergow · http://zlgergow.extra.hu 2008.05.10. 08:01:54

A cipő a cipő!!!!!!!!!!!!!!

Senna forever!

Lowtyo 2008.05.10. 08:05:04

Hülye japók, rosz oldalra tették a kormányt.

cmb 2008.05.10. 08:08:57

Kurvara fekszik a mutato a kor vegen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
egy nepautoval nem lehet ilyenbe belekezdeni

egy nagyon nagy pilota ment el akkor

Attila 2008.05.10. 08:13:26

Azért zseni, mert nyerni tudott, amikor a legjobb autóban ült? Ha ő zseni, akkor a F1-ben folyamatosan van legalább 2-3 zseni...
Az egyetlen dolog, amiben kirítt a többiek közül igazán, az a BÁRMI áron való nyerni akarás. Ez azért annyira nem pozitív tulajdonság, legalábbis az én szememben.

Béla_ 2008.05.10. 08:18:13

Üdv! Miért jó az hogy kanyarban pumpálja a gázpedált, és nem annyira nyomja be amennyire éppen szükséges?

ketyosz 2008.05.10. 08:23:03

Nekem sem volt szimptikus, én Prost-ért rajongtam. Mind a mai napig fenntartom, hogy egy igazi játékost/versenyzőt nem csak az adott sportbéli tudása alkot, hanem az összes többi jellemvonása együttesen.
Senna "csak" vezetni tudott, a többi "naggyá tevő" tulajdonságnak sajnos híján volt.

Ami viszont el-/letagadhatatlan:
Nagyon nagy tálentum volt, pótolhatatlan veszteség érte az autósportot halálával.
Nyugodjon békében!

[@Részeg@] 2008.05.10. 08:26:50

Attila! Ha Ő nem volt zseni, akkor Te is meg tudod csinni ugyanazt amit Ő. Nem? Szerezz egy NSX-et(annyi előnyt kapsz, hogy lehet balkormányos), vidd ki erre a pályára, és verd el ezt a köridőt. Ja és videót kérünk!

skac 2008.05.10. 08:28:13

A legnagyobb volt! Akkor mág az F1 is verseny volt ma pedig már nem az.

Galamb 2008.05.10. 08:36:45

Zsír. Holtat még úgysem fikázott a sok kis takony.

Lala 2008.05.10. 08:36:51

Béla!
Pöckölö külsővel a kanyar középső ívén, hogy a fordulat ne essen a kivezető ívrészen, ill. azért pumpálja kisebb kanyarban, mert a ha lepadlózza 1.) kipörög a kerék, 2.) gázzal stabilizálja a kocsit. Ha tévedek javítsatok...

szeki 2008.05.10. 08:38:26

én sem szerettem, de tegyük fel Prost volt olyan jó, mint ő. Akkor végülis holtversenyben a legjobb pilóta? kár vitatkozni ezen, nagyon tudott...

azért pumpálta, mert gondolom kipörgésgátló nélkül ment, és egy nsx-r teljesítményű autóban hideg pályán nem nagyon lehet eltalálni a tapadási határt.

T-boy (törölt) 2008.05.10. 08:40:58

Ez a szégyentelen,minden szabály felrúg:
Pl.kanyarban nem fékezünk,
takarékosan vezetünk ,
patkán nem közlekedünk,
a sebességről nem is beszélve..
Rossz pédát mutat!Ejnye!

2008.05.10. 08:41:15

Én sem komáltam a fickót, de tagadhatatlanul nagy versenyző volt, megfelelő méretű arccal. Nem biztos, h vki tud nyerni, csak azért, met övé a legjobb autó. Egy másik versenyző van, akit hasonló kvalitásnak tartok (mostanában), az M. Schumacher, bár az ő fejét sem bírom.

Azért az nem piti, amikor egy NSX mutatója megfekszik, bőven a skála végén túlra. A fékezős-gázfröccsös mutatvány meg zsír

Gabesz 2008.05.10. 08:45:36

Béla!
Sötét vagy mint a vakond belső zsebe!!!!
attól hogy nem nyomja a gázt fullra,már nem is jó??
Bakker,minde hülye képes padlóig nyomni a gázt,csak azt nem veszed észre ahogy Senna játszik az autóval!!
Te egyenes uton nem tudnál ugy menni mint ő a kanyarokban hallode??:S
Mansell párti voltam mindíg is...de el kell ismerni, hogy Senna volt az ISTEN!
Azóta sem volt mégegy ilyen kaliberű pilóta!!

Tibi 2008.05.10. 08:45:41

Én úgy tudom, egyszer megkérdezték tőle az újság írok, hogy miért rugdossa a gázt és azt mondta azért mert ez szórakoztatja őt.

Mórocza Endre 2008.05.10. 08:46:12

A jó pilóta onnan ismerszik meg, hogy eléri a nyugdíjkorhatárt...
Viszont a klip klassz csak az autó gagyi.

Paul Pum · http://f1vilag.hu/ 2008.05.10. 08:46:20

Vicc 1986-ból:

Egy Forma-3-as fiú álmában a Mennyországba kerül, itt azonban rádöbbennek, hogy tévedésből hívták fel. Szent Péter, hogy kárpótolja némiképp a srácot, építtet neki egy szuper versenypályát, válogatott kanyarokkal, hosszú egyenesekkel, és rendelkezésére bocsátja a legújabb fejlesztésű Ferrárit. A fiú körözget, körözget és egyre gyorsabb lesz. Már éppen szólni akar Szent Péternek, hogy építtessen neki egy másik pályát, mert ennél jobb kört nem tud futni, amikor óriási sebességgel elhúz mellette egy versenyautó. Csak ennyit tudott megjegyezni, hogy a pilóta sisakja sárga volt, zöld csíkokkal. Kérdezi Szent Pétertől, hogy Senna mikor került a Mennyországba. Ő erre azt válaszolja, hogy ez nem Senna volt, hanem a Jóisten, aki azt hiszi magáról, hogy ő Senna.

BenTLor 2008.05.10. 08:47:38

Óriási pilóta volt. Ez a kocsi hangostul meg... Nem jutok szóhoz, én is zsinórban többször néztem meg a videót. Gyönyörűen kordában tartja, mondjuk nemtom Schumachertud-e így váltani, mivel életében nem ült kéziváltós versenyautóban sztem. Senna még tudott vezetni. Egy F1-est manapság kis gyakorlással már célbe lehet vinni (lásd Bumbum zsolti, a MAGYAR PILÓTA (lol))

Professor Pizka 2008.05.10. 08:47:45

A jobb lababan hordta a kiporgesgatlot, a bal lababan a blokkolasgatlot, a fejeben a telemetriat, a kisujjaban a technikat, a szemeben a fektav-merot,a pucajaban a vert. Ezert volt o a legnagyobb. Kis taknyos kolyok voltam, a csaladom kirandulni vitt azon a hetvegen. Amikor bemondta a radio hazafele az autoban, hogy meghalt, sirtam. Nekem o volt a Formula 1. Ami utana van, az mar csak az utanzat.

Szabó László 2008.05.10. 08:49:11

Kedves hozzászólok

Nekem ezaz első hozzászólásom, eddig nem nagyon akartam, de ez valahogy sziven ütött.

Kedves Attila azt gondolom, neked nincsen semilyen élsport beli tapasztalatod. Mert ha lenne nem írtál volna ilyen badarságot.
Ha valaki sportol, vagy bármilyen versenyhelyzetben van, ő szeretne nyerni és ezért elég sok mindent megteszünk. Én tudom, mert én is életemben mindig mindent megmozgattam az érdekébe, hogy első legyek aszakmámba, sokan nem szeretnek ezért és sokan meg felnéznek rám. Tudod én erre mindig eztmondom,mindenkinek megvan a lehetősége, arra, hogy felhasználjon minden eszközt, azérdekében, hogy győzzön. Továbbá elmondom, ha nem teszel meg mindent akkor a verseny társad teszi meg és ő dörgöl az orrod alá. Ez egy ilyen világ. Itt mindig az erősebb ügyesebb kutya b"szik. Senna egy hatalmas tehetséggel született, amit ki is aknázott, mert a tehetség arra való, hogy képezzük és kiaknázzuk.
Ketyosz: Senna csak vezetni tudott? Számomra kicsit sértő, hogy ennyire le degradálod, én azért megnézném, hogy ki azaz ember aki ennyire tud csak vezetni. Most jöhetnék a gyengégk fegyverével, és azt mondhatnám, hogy ha kicsinyitő jelzőt hazsnálsz, akkor többmint vlószinü, hogy csak vezetni te is tudsz...
Bocsánat, ha bárkit is megsértettem, csupán elgondolkodtam hogy 14év távlatából, hoyan lehet valakit bántani, amikor az ő korában ő volt a legnagyobb.

Kesjár Csabára se emlékszik senki?

T-boy (törölt) 2008.05.10. 08:50:54

A fékekezés+gázfröccs nem új dolog 40-50 évvel ezelőtti.3000-es fordulat alatt el
sem lehet indulni egy versenykocsival.
Kanyarban min.4-5000-en kell tartani.

Na 2008.05.10. 08:52:36

Attila 2008.05.10. 08:13:26

Kedves Attila!

Senna annak idején már a Tolemanban feltűnt, utána a mindenki által elismerten gyengébb Lotus-Renaultban álázgatta Mansellt. Azért került (aztán) jó autóba, mert a gyengébbel is bírt jókat menni.
Azt hiszem 1985-ben volt egy a Mercedes-Benz által rendezett verseny, ahol tökegyforma (190 2,3-16) kocsikkal mentek az F1 pilóták és valahogyan Senna nyert...
Persze erre nem emlékezhetsz, mert akkor még a Ligetben tologattad a csattogós szárnyú lepkédet.

Dr.Genya 2008.05.10. 08:54:07

Én Mansell-drukker voltam abban az időben. Mert nem "csak" nagy versenyző volt, de emberileg is nagy. Valahol azért igaza van Attilának.
És ez nem "halott fikázás"!
Nyugodj békében Senna!

velo · http://www.astra-coupe.hu 2008.05.10. 08:55:09

Szeki:
"Akkor végülis holtversenyben a legjobb pilóta?" - erre most válaszolni kellene? :)

A véleményem:
Jó autó, jó sofőr, jó pálya... én is kipróbálnám :)

Sennáról: legendás, az egyszer biztos, és szerintem részben a halála tette azzá. Én nem voltam nagy senna rajongó (igazán nem voltam semmilyen rajongó), ugyanis, 8 éves voltam mikor meghalt, nézzétek el nekem, az összeadás meg a betürajzolás volt a legfontosabb, de tudom hogy jó pilóta volt, és ha valaki esetleg nem is szerette (mert pl én se szerettem Schumit), attól is megérdemli a tisztelett, úgygondolom...

I.I.G. 2008.05.10. 08:55:24

Egy arrogáns barom volt szegény, de valóban a legnagyobbak egyike.

duraplus 2008.05.10. 08:55:43

Koszi ommm a videot! Igy szombat reggelre jol esett:-)

T-boy (törölt) 2008.05.10. 08:57:02

Ja,és akkor látta először azt a kocsit.
És nem kéne senkihez hasonlitgatni!

I.I.G. 2008.05.10. 08:58:21

"Tibi 2008.05.10. 08:45:41 ....azt mondta azért mert ez szórakoztatja" Szerintem meg az újságíró szórakoztatta.

István 2008.05.10. 08:58:49

Azért volt pótolhatatlan és azért lett legenda mert nem csak vezetni tudott, hanem volt benne karizmatikusság, volt benne valami olyasmi amitől bálványozni lehetett.
Lehet, hogy Schumacher adott esetben jobb pilóta de Sumi olyan mint egy gép: hűvös és kegyetlenül profi! Senna szívből vezetett! Emlékeztek amikor Sumi a VB címért küzdött és loholt csapattársa Barichello után aki majd egy körrel vezetett előtte a vége felé, aztán szóltak neki, hogy be kéne várni Sumit és elengedni, hogy Ő legyen az első! Meg is tette! Senna ha élt volna és Ő ül Sumi gépében betolta volna Barichellot maga előtt, mert anélkül is VB első lett volna! Na ezért vált halhatatlanná!

Vagy nézzük Hamiltont: döntögeti a rekordokat, és azon kívül mitől szerethető? Csajozik, bulizik stb. aztán ennyi!

Vagy Alonso kolléga, aki óvodásként viselkedik folyamatosan?! Ugyan már!

Vagy Kimi, aki amúgy jófej gyerek, de egy lefagyasztott halban több élet és lelkesedés van!!!

Senna kaliberű emberre még sokat kell várni!!!

Üdv


Üdv

Közlekedési bűnöző 2008.05.10. 08:59:03

Mórocza Endre:

Látszik, hogy hülye vagy az autóversenyzéshez...

Mivel mindenki a határokat feszegeti, bárkivel megtörténhet. Lásd pl. Schumacher lábtörése 99-ben Silverstoneban a Stowe kanyarban.

Saját maga nyilatkozta, hogy azt hitte a becsapódás előtt, hogy most vége. És tényleg nem sok hiányzott hozzá.... Ha ő akkor meghal, akkor ő is rossz pilóta, mert nem érte meg a nyugdíj-korhatárt?

Szánalmasan hülye vagy.

biker_kolee 2008.05.10. 08:59:33

BenTLor!

Schumi is ült kéziváltósban. '93-ban került az F1-be, azelőtt a Forma bajnokságokban is kézi váltós gépekkel mentek. '94-ben ő lett a világbajnok. Imolában már 20 pontja volt, ezzel vezette a VB pontversenyt. Ő is van ilyen kaliberű versenyző, mint Senna volt.

azakineknevétnemmondjukki 2008.05.10. 09:01:13

Engem '94 óta már nem igazán érdekel a F1, már ez is csak egy néplátványosság, ráadásul semmi izgalom meg kockázat nincs benne, a következő lépés az lesz hogy belégzsákozzák a kocsikat. Azért érdekes hogy éppen neki kellett utoljára elmennie a versenyzők közül? Annak a szemét Prostnak meg sosem bocsátom meg hogy rendre megakadályozta hogy bekerüljön a jobb csapatokba, csak mert csapattársa kellett volna legyen mert képtelen volt belátni hogy sokkal jobb még őnála is! Lotus meg csak 1-szer volt igazán jó...
RIP sensej!

I.I.G. 2008.05.10. 09:02:43

"Szabó László 2008.05.10. 08:49:11 ...mindenkinek megvan a lehetősége, arra, hogy felhasználjon minden eszközt, azérdekében, hogy győzzön" Csakhogy vannak, akiknek az értékrendjébe nem fér bele, hogy MINDEN eszközt felhasználjanak a győzelem (meg általában a siker) érdekében...

Jonny 2008.05.10. 09:04:58

Az az óra vagy nem oda való, vagy a kocsi van rövidre áttételezve. Egy zárt pályán utcai autóval nem lehet kiakasztani az órát, max a Nord Schleifén.
Senna kétségtelenül jól vezetett, de nekem sem volt szimpatikus. Aki csak számított mindenkivel haragban volt. Keveseknek volt szimpatikus, viszont rettenetesen gyors volt.
Prost jobban bejött. Ő sem volt rosszab vezetésben, viszont ezerszer emberibb volt, pedig nem komálom a franciákat.
Szóval a legjobbak közé való volt, de volt még 1-2 tálentum.
Azért érdekes, hogy halálakor Schumacher lépett a képzeletbeli helyébe, igaz akkor csiszolatlan volt, most annyiban jobb Senna általános megítélése hogy ő már történelem....
Az a gázfröccsözés tényleg érdekes, jellemzően a régi turbós autókban szokás fékezés közben nyomni a gázt (lásd Walter Röhrl videó), mivel a Honda nem turbós, szerintem is inkább a stabilizálás a szerepe. Ehhez kell tudás, hogy úgy pumpáld a gázt hogy ugyanazzal a lábaddal egyenletesen nyomd a féket. Ezt majd begyakorlom :)

Chupacabra 2008.05.10. 09:06:07

Hát ha lábbal tud váltani, felteszem kézzel is...

Közlekedési bűnöző 2008.05.10. 09:09:33

A gázpumpálás a fordulaton tartás miatt kell, mivel alacsony fordulaton az ilyen pörgős motoroknak p...csafüst a teljesítménye. Magason viszont brutál és arra van szükség a kanyar kijárati íven.

Turbósnál méginkább igaz, mert ott még a turbónak is fel kell pörögni, ha egyszer visszaesett a fordulat. Az további időveszteség, ha nem megfelelően kezelik.

Lásd turbodízel a mindennapokban: 1500-nál padlógázt nyomsz, alig történik valami, aztán mikor eléri az 1800-2000-ret (tipusfüggő) és bekapcsol a turbo, akkor hátba rúg.

ViKK 2008.05.10. 09:10:04

Ez a videó nagyon ott van...rég láttam már ilyet. Senna nekem is nagy kedvencem volt, Prost és Hill mellet kár hogy ilyen korán elhagyta a versenypályát, és most az égi verseny pályán nyomja a köröket. De van remény hogy újra egy Senna legyen a forma1-ben (az unokaöccs).

Professor Pizka 2008.05.10. 09:11:31

well...azon lehet vitatkozni hogy Senna volt-e a legnagyobb (szerintem igen) de azon, hogy nagy versenyzo volt-e...nos aki ezt vitatja...az nem is tudom... terjen at a versenyszeru repaultetesre. Csodalatos, lenyugozo versenyzo, karizmatikus sportember. Nekem Jackie Stewart mellet o a peldakepam ahanyszor volan mogott ulok. Ha kozuton, akkor a nyugalom, az osszes korulmeny egyszerre figyelese, ha gokartban, a palyan, akkor a maximumig tolas, a gaz pumplalasa, hogy meglegyen a kigyorsitasi pont, a minel kevesebb kormanyrangatas, hogy tisztan az iven maradjak... soha, meg csak bottal se fogom utni a nyomat, de ugy akarok autot vezetni, ahogy o tette. Aki itt lefitymalja, annak kistraktort se szabadna vezetni...

Samott 2008.05.10. 09:16:58

Ugyan mar, ha valakinek ketsegei lennenek hogy ki volt a korszak legjobb pilotaja, az nezze meg ezt a videot: youtube.com/watch?v=PsFEjFf3QDo

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.05.10. 09:17:05

nekem sem volt szimpi, és továbbra sem az, habár én csak videón láttam...viszont a vezetői tudásához kétség nem fér

Solymika 2008.05.10. 09:17:07

Jól esett reggeli után ez a videó!!
Én is igy szeretnék vezetni!!!

86c 2008.05.10. 09:18:57

youtube.com/watch?v=1sn4a1rZoTU

annyira nem érdekes de tényleg volt Evo-s verseny. Lauda lett a második.

brassmonkey12 2008.05.10. 09:19:01

schumacher már 91ben a f1ben volt tehát lazán vezetett kézi váltost,amelett ajánlom figyelmetekbe a 93as monacoi nagydijat ahol
schumi első 20 kör alatt agyon verte sennát csak tönkrement az autója

tapsihapsi 2008.05.10. 09:19:04

Hello!

Én annak idején kb 10 éves voltam, és miatta néztem a forma1-et. Többet az eddigiekhez nem tennék hozzá. Nem szeretnék csöpögősnek látszani, és lehet hogy lemaradtam valamiről, tegnap csak úgy schumi videokat nézegetve ebbe botlottam, ilyet nem láttam még:
www.youtube.com/watch?v=LLCFXlON_qw&feature=related

86c 2008.05.10. 09:28:14

youtube.com/watch?v=Uk2p2nRK-p4&feature=related

itt pedig Herbert elmondja, hogy Schumacher pont a pöcögtetés hiánya miatt gyorsabb a többieknél.

Közlekedési bűnöző 2008.05.10. 09:29:06

Hmmm... azért ez sem pite, pedig soha nem csíptem Mikát:

www.youtube.com/watch?v=f4uNSYTnhnA&NR=1

De azért ez egyike a legszebbeknek.

Jonny 2008.05.10. 09:29:26

Pizka
A tehetségét és tudását senki sem fikázta le.
Hogy volt-e jobb nála vagy ő volt a legjobb, ezen lehet órákat vitatkozni, mindenkinek vannak kedvencei, és eltérő véleménye. Az emberi mivoltáról is ezerféleképpen nyilatkozunk, de leginkább nem is ismertük az emberi oldalát. Ettől még nem kell kistraktorra váltani....

A fordulaton tartásról pedig annyit, hogy a fordulatszámmérő igazolja, hogy tartva vagyon a fordulat 6 ezer felett. Ha leesik, hiába nyomod a gázt. De ha nem esik le akkor bármikor nyomhatod neki az ugrik. Valóban a szívómotor fordulatszámfüggő, a turbó viszont nyomásfüggő. A fordulatszámot látod is hallod is, turbónál csak egyet tehetsz, nyomod a gázt még fékezés közben is. (ma már a kipufogóba nyomják az anyagot hogy forgásban tartsa a turbót, durrog is rendesen)
Nagy teljesítményű benzines alul elég halvány, azt csak forgatással lehet megindítani, a turbós ennek ellenére relatíve kis fordulattól órási nyomatékkal rendelkezik. Persze az alsó határ alatt ott a lyuk, de versenymotornál ennek nem sok a jelentősége. Viszont a kigyorsításnál egyértelműen később jön meg az erő (magasabb fordulaton is) míg a szívónál ez nem probléma. Ebbe a turbó sajátos viselkedése mellett a túlméretezett alkatrészeknek is van némi köze.

Lord_Mayor 2008.05.10. 09:36:52

Senna volt a legnagyobb!!! Attila és Mórocza Endre "büszke" lehet magára. Undorító patkányok! Sennáról: Ilyen ösztönös zseni azóta sem volt az f1-ben, talán csak Schumi mérhető hozzá. Abban az időben a karvalyorrú Prostnál alattomosabb féreg nemigen volt a forma 1 ben.

henrik77 2008.05.10. 09:36:52

Nagyon tudott valamit, meg akkor is ha utana jott egy Schumi, aki speciel Monacot jobban szerette. Nagy kar erte. Alonso, Raiki vagy csokifiu soha nem lehetnek ezen a szinten ezekkel a mostani szamitogepekkel, ez mar mas...

Clyde 2008.05.10. 09:40:35

A jövő barátaim, a jövő:
brunosenna.org/index_new.asp
:)

kispia 2008.05.10. 09:49:34

Lord Mayor!
Ahoz képest a te "szent" pilótád lökte ki nem egyszer Prostot a pályáról,hogy nehogy ő tudjon elfordulni először(japán nagydij),mert csak igy tudott világbajnok lenni.Nem véletlenül kapta szájon a Mansell sem!

Tibi 2008.05.10. 09:51:12

R.I.P. !!

94 ota nem izgat a F-1...
Paksametanyi ckkek, kepek vannak meg mindig a fiokomban a legnagyobbrol!

Aki meg fikazik...szanalmas...

Ricky3153 2008.05.10. 09:51:13

Kedves BenTLor!

Scumacher igenis vezetett manuális F1-es autót. Sőt, törött váltókaros F1-es autót is, ami véresre törte a kezét a futam végére, de nyert...

Kedves Kritikusok!

Hagyjuk már Sennát meg Schumachert.
Hasonló ezeknek az embereknek a minősítését felvállalni, minha van Gogh-t, vagy Picassot kritizálnánk.
Kérdezzétek meg Janikát, vagy Beniket!
ŐK SEM MERNÉK LESZÓLNI EZT A KÉT EMBERT!
Én égnék...

Balázs 2008.05.10. 09:55:47

Makkos cipöben!!!!! Csuszos börtalpal!!!
Szegény Honda szerintem közel volt a hengerfej halálához.....

Igazi sztáralürös egyéniség volt Senna!

Jó a video!

a haverom haverja 2008.05.10. 10:01:38

Sokan mondják itt, h Mansel emberileg jobb volt, ez azt jelenti, h valaki személyes jóbarátja volt neki vagy csak képernyőn eldöntötte, h jobb? :)
Kétségtelenűl jó pilóta az összes... Személy szerint engem meg nem érdekel, ha szabadidejében kaszinózi vagy csajozik vagy veri az asszonyt, úgy is az a lényeg, h milyen a köridő...

snblnd · http://www.digitalsport.hu 2008.05.10. 10:07:41

... muhhahha ... énis imádtam, bár nem vallásosan, de azért rendesen belelkesedtem, mikor a múltkor ismételték róla a national diszkoverin az életrajzi dokufilmet. Ráadásul hondás is vagyok, igaz csak picit több, mint feleennyi köbcenti, de magasabb fordulat. :D ... ötvenszer láttam ezt a videót ... meg a másik hasonlót is. ... Nem egy vízhűtéses Tatra, de azután közvetlenül az egyik legjobb vas az egyik legnagyobb tehetséggel ever ...

airnorbee 2008.05.10. 10:11:10

Most komolyan hogy jönnek emberek ahhoz hogy Senna vezetői tudását kiritizálják?Azért mert 200-al mész az autópályán még nem tudsz vezetni.Nekem az is elég lenne ha tized annyira tudnék autót vezetni mint ahogy ő tudott.Érdekes hogy azt kevesen látják hogy egy lábbal játszik egyszerre a gázzal és a fékkel.Schumi vezettet kézi váltos versenygépet, sőt egyszer eltört a váltó és véres kézzel fejezte be a versenyét.

111 2008.05.10. 10:11:15

emberek! milyen alapon fikázzátot Sennat?
jobbak vagytok nála vagy mi?! kétségtelenül az egyik legjobb F1.es pilóta!
emlékezzünk meg róla és ne fikázzuk!

MSF 2008.05.10. 10:15:11

Senna élt, a pályán is. Szívet adott a technikának. M.S. rajongó voltam, előtte Mansel, mindenek előtt Formula 1 és Ő jót tett a sportnak . Sosem sajnáltam, ha ő nyert. Olyan volt, mint a nyúl az agarak előtt. Kár, hogy ma már inkább az autóknak van szíve és nem a pilótáknak.
Jelzőkkel lehet illetni, talán azért vett szigetet, hogy csak a családjának kelljen elviselni ;)

akarki 2008.05.10. 10:15:15

Nos, nem akarok senkivel vitázni, csak a tények. Mindig verte a csapattársait. EGy év volt kivétel, 1989. Akkor kizárták, de Prost volt a hunyó, akár tetszik, akár nem. Ott el kellett volna engednie Sennát az akkori szabályok szerint. Van egy youtube-os felvétel, félig felülről, félig hátulról látszik, hogy Prost lement volna a pályáról, ha nincs ott Sena, tehát szándékosság Prostnál is megvolt. 1993-at felejtsük el, mert teljesen új motorokat kellett építeni '92-ben, a Meki legyengült. A független kerékfelfüggesztést (azzal lett előnye '92-'93-ban a Williamsnek) próbálták kifejleszteni, amitől rosszabb lett az autó a rendszer magas reakcióideje miatt, ergo szarabb mint nélküle, de muszáj volt kifejleszteni. Nem véletlen volt nagyságrendekkel jobb autója a Mekinél a Williamsnek és a Benettonnak is. Most lehet elemezni Monacot is, ezek tudatában. Akkoriban nem volt elektronika az F-1-ben, több ezer váltás per verseny, sok autóban szervó nélkül, vagy kisteljesítményű szervóval, ezt mindig is tisztelni kell. Senna Monaco köre, balos hajtűben alátekeri a kormányt ahogy tudja, aztán átfog és még teker rajta. Ma fél kormánymozdulattal bármelyik hajtűt beveszik. Ezzel Schuminak is meg kellett birkóznia természetesen. Ami nagy dolog, és Senna sok ember által emlegetett "gyarlóságát" más fénnyel világítja be: GPDA. Senna indította. Ő kezdeményezte a pályák javítását, az autók biztonságosá tételét. Szomorú, hogy csak az ő halála után hitte el a sportág vezetősége, hogy mennyire is igaza volt neki. Schumi is maximálisan tisztelte első időkbeli összetűzései után, Senna is Schumit. Schumi boldogan vitte tovább anno a GPDA-t, amint lehetősége volt. Senna (is) adakozott, ráadásul egy nyomorgó országban, ahol szinte minden ember éhezett. Nem egy gazdag országban, ahol az állam sokmindent el tud intézni, hanem ahol szinte semmire nincs pénz, Senna és az áltata létrehozott alapítványok pedig az államot segítették ki. Természetesen ez a hsz. védelmébe veszi Sennát, de ezeket még nem hangoztatta igazán senki...

MSF 2008.05.10. 10:19:43

javít
Mansell
ciki:)

Baly 2008.05.10. 10:24:28

De jó a vita.....

Szóval! Vannak a sztárok....
Mondjuk itt van nekünk Gyözike...
Sztárnak érzi magát!
Uhhhhh...Hát jó! Ha öt kritzálja valaki az rendben is van! Miaz hogy! :)
Mert a lényeg hiányzik!!!
A produktum!
De miért kell olyan embereket degradálni, kritizálni akik mögött valodi tudás
siker van?
Tul sok a hitelre vásárolt auto.....
Sajnos a törlesztörészlet mellé nem osztanak vezetni tudást....Csak ezt egyesek hiszik.
Gyerekek, gyerekek.....

pitz 2008.05.10. 10:24:53

Minden drága "nemszerettemdenagyvolt" -nak melegen ajánlom Christpher Hilton életrajzi könyvét Senna-ról, abból is az első kötetet. Olvassa el az összes nagyszájú, kiváncsi vagyok, majd akkor mit fognak gondolni róla, mint emberről. Tanulságos, nem kicsit... és itt derül ki igazán, emberileg is legalább akkora volt, mint autóversenyzőnek.
Erről ennyit, netöbbet!

g. 2008.05.10. 10:27:16

A makkos cipő fehér zoknival valami nagyon gáz, de ez semmit sem von le Senna nagyságából. Nem pusztán kegyelet, de Ő volt minden idők legjobb pilótája. És nem utolsósorban: gyermekkorom rajongásának tárgya is (persze, a makkos cipő akkor még nem volt zavaró :))

M@te 2008.05.10. 10:29:11

Jaaj! Ne vicceljetek! Az ora azert van kiakadva, mert Japan a kocsi (Japan verzio), es ott minden auto elektronikusan le van szabalyzva max. 180ra, ha tobb mint 180-al tud menni. A legjobb pelda a Nissan Skyline, amit ugye csak Japanban lehetett venni, es azok ugye gyarilag levoltak szabalyozva 180-ra, es a sebessegmero is 180-ig volt beskalazva. Itt is ugyanez a heylzet all fenn.:-) Csak itt kiszedtek a Japok a Hondabol az elektronikus limitet, de az orat nem csereltek ki. Hulye Japok! :-D Respect Senna!

közlekedési bűnöző 2008.05.10. 10:29:48

kispia:

"Ahoz képest a te "szent" pilótád lökte ki nem egyszer Prostot a pályáról,hogy nehogy ő tudjon elfordulni először(japán nagydij),mert csak igy tudott világbajnok lenni."

Ha azt a jelenetet megnézed video-n és még mindig azt mondod, hogy Senna volt a hibás, akkor te is sík hülye vagy az egészhez.

Prost volt kívül és simán ráhúzott, mikor látta, hogy különben elmenne mellette. Az már sportpolitika, hogy miért Sennát büntették meg ezért.

akarki 2008.05.10. 10:32:33

Aki akkoriban is nézte a sportot, mert akkor még annak lehetett nevezni: Jean Marie Ballestre. Ennyi. Mivel nemrég halt meg semmi rosszat, de utána lehet nézni a francia úr tevékenységének és Prost sikereinek, ami mögött természetesen Prost magas tudása is ott volt, de a segítség sose jön rosszkor, tudják ezt a mindig "peches" Mansell szurkolói... Senna 1990-ben előre szólt, ha megint kib.sznak vele Prost előnyére, akkor ugyanúgy fog járni Prost, mint Senna egy évvel előtte Prost miatt. Ez is lett. Emiatt nem merték megbüntetni. Prost pedig félt a tudásától, előtte nem volt olyan pilóta, aki megkötötte volna, kivel nem akar egy csapatban versenyezni. Ezt nem azért tette, mert nem bírta elviselni Senna ebéd közbeni szokásait... A videóról. Senna mint Honda versenyző, segített kifejleszteni az NSX-et, amit az utcai Ferrarik ellen szántak a japánok. Tehát nem először vezette, csak alőször makkosban. Egyszer 4000-re esik a ford egy jobbosban a videó harmada körül. Hallgassátok a motort 4-5000 fordulatig, máris egyértelmű lesz, miért kellett pumpálni a gázt.

Mansellfan 2008.05.10. 10:32:46

Mansell halál csóróként küzdötte be magát a forma1be, dupla jelzálogkölcsönt vett fel a házára és másodállásban mindenféle szemét melókban dolgozott, hogy a forma3-ba be tudja magát vásárolni és ott észrevetesse magát.

a győzni akarásáról meg ennyit:

youtube.com/watch?v=bSUZWTlpw8A

az utolsó körben a célegyenesben kifogyott a benzin, de ő még be akarta tolni az autót a célvonalig.

guickly04 2008.05.10. 10:34:58

Tisztelt "akarki"!
"Akkoriban nem volt elektronika az F-1-ben"---> erre szeretnék reagálni.nem vitatkozni, csak egy tényt közölni!
Soha nem volt annyi átekinthetetlen,titkos elektronikus/mechanikus alkatrész/egység az F1-es autókban mint a független kerékfelfüggesztéses időkben!ma sokkal több elektronikus segédeszköz van mint akkor, de a mostaniakat már a FIA ellenőrzi és amennyire tudja kordában tartja.ma már nem lehet olyant csinálni hogy 2szál kébel bemegy egy dobozba és 100jön ki és titok hogy mi-mit és hogyan vezérel!(ECU ugye). üdv.

Koxi 2008.05.10. 10:36:55

Az én történetem:
A tőlem nagyobb srácok egy autó-motor-t nézegetve fogadtak, hogy ki nyeri meg a következő versenyt. Én még senkit nem ismertem, de tetszett a fekete Lotus. Így Sennára fogadtam. Ez kb 1985-87 körül lehetett... Nemvagyok nagy F1 tudós. És akkor a 2. lett. Onnantól kezdve ő lett az én kedvencem :-) Jó választás volt. Minden versenyen a TV előtt lengettük a zászlókat, az öcsém Prost-ost, én Senna-sat. Gyerekkorom egy fontos tényezője volt. Aznap sírva szaladtam ki a konyhába, hogy "Anyu, Senna meghalt!!"

Azóta csak hébe hóba kukkantok bele az F1 be... (utálom Palikot meg Webert)

R.I.P. Ayrton Senna

nem_a_kocsid_vagy 2008.05.10. 10:39:46

Nagyon jó ez a mokaszin fehér zoknival! ;) Ma este én is ilyenben fogom nyomni a pedált! Ing, dzseki, szemüveg - jól nézett ki - ment a kocsihoz!

at 2008.05.10. 10:40:48

Senna egy legenda. pont.

nincs értelme azon viatkozni, hogy ki volt a jobb pilóta, Prost, Mansell, vagy Ő. De az tagadhatatlan, hogy ő volt a legnagyobb hatással a forma1-re. Életében és halálában egyaránt.

az elkövetkező generációknak (kezdve Schumacherrel) Senna hozzáállása lett az alap, ő volt a mester, akitől tanultak. Mit is? a profi hozzáálást, a csapat segítését, a technikai felkészültség fontosságát, a fizikai felkészültséget, versenystratégiát. És mindemellett Senna veszettül gyors is volt.

Hogy emberileg milyen volt? amikor holtan kihúzták a kocsiból Imolában, egy osztrák zászlót találtak a kasztniban. Az előző nap elhunyt Ratzenberger tiszteletére szerette volna lobogtatni a GP végén...

ColT 2008.05.10. 10:42:45

"Lehet, hogy Schumacher adott esetben jobb pilóta de Sumi olyan mint egy gép: hűvös és kegyetlenül profi! Senna szívből vezetett! Emlékeztek amikor Sumi a VB címért küzdött és loholt csapattársa Barichello után aki majd egy körrel vezetett előtte a vége felé, aztán szóltak neki, hogy be kéne várni Sumit és elengedni, hogy Ő legyen az első! Meg is tette! Senna ha élt volna és Ő ül Sumi gépében betolta volna Barichellot maga előtt, mert anélkül is VB első lett volna! Na ezért vált halhatatlanná!"


Az ám! De ha Barrichello helyén ül, akkor meg azt mondja hogy "Bekaphatjátok, tudod ki engedi el!" :-)

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.05.10. 10:45:41

Hol marad ez egy jó VFTS kormányánál átélt vezetési élményhez képest?

Mansellfan 2008.05.10. 10:47:44

"Hogy emberileg milyen volt? amikor holtan kihúzták a kocsiból Imolában, egy osztrák zászlót találtak a kasztniban. Az előző nap elhunyt Ratzenberger tiszteletére szerette volna lobogtatni a GP végén..."

ezt eddig nem tudtam. megindító :((((

zzoci 2008.05.10. 10:49:19

Az a nagy helyzet, hogy szerény véleményem szerint Senna volt a legjobb. Azóta sem szeretek úgy senkit a F1-ben mint őt, akkor. Pedig akkor még kábé a "csattogós lepkét tologattam a ligetben":)
De úgy látom a kedves hozzászólók közt is megoszlanak a vélemények. Jó volt vagy nem volt jó...?!
Emberek, 14 éve nincs köztünk és mégis "vitáztok" ezen? Nem elég az, hogy róla beszélünk? Szerintem ez mindent elmond arról mekkora versenyző volt!
Baumgartner Zsoltiról miért nem beszélgetünk? például.

Janez 2008.05.10. 10:49:56

Ott kezdem: Halottról jót, v esemmit!
Korszak legjobbja volt, rendkívül temperamentumos és kellőképp agresszív, gyengébb pillanataiban forró fejű. Ha a mai mezönyt megnézitek, mindenki ilyen, aki a versenyért van ott és nem "megélhetési"(pl.Coulthard). Vezetői tudás, kocsi beállítások: NEM lesz viccből vki 3szoros világbajnok, olyan kocsival, ahol az autó irányításához a számítógépnek semmi köze.
Ja: érdemes megnézni, azokat a videokat,ahol az Ő kocsija kicsit lassabb, mint a mögötte lévő versenyzőé: pl. Senna-Mansel csata Monacoba(évszámot nemtom).Ő volt a legszélesebb!
Vajon, h alakult volna az F1, ha több időt kap az élettől?
Emberi tulajdonságok: 1szer a tvben láttam róla 1 dokumentum filmet. Csapata imádta!!!Csapat szakácsa is nyilatkozott, ő mesélte, h rendkívül szimpi volt. Minden verseny után személyes megköszönte a munkát mindenkitől. Tudta, h a gyözelemhez a csapat minden tagjának 120%on kell teljesíteni, beleértve a szakácsot és a konyhalányt is!!!Shumi volt ilyen csapatjátékos(Ő nekem nem volt kedvenc, de ez csak 1 dolog).Méghogy kivagyi... a média mindig hajlamos egy klasszisnak felnyagyítani a negatív tulajdonságait. Ez most új infó???
Senna-Prost viszály: "2 dudás 1 csárdában" ez nektek nem mond vmit???
Ő volt a LEGNAGYOBB

Kopi3.14 2008.05.10. 10:50:51

Tudtommal Senna a pumpálást és a kormáyrángatást a tapadási határ megtalálásáért cisnálta, hogy mindig épp a legutolsó lépésnél legyen a kicsúszás előtt. Az automatizűált váltók 91-ben kezdtek megjelenni, először a Ferarinál, aztán a többi csapatnál, a sorrendet nem tudom.93-ban, a szeron első felében a Benetton egy generációval újabb motorokat használt, mint a McLaren. Enek ellenére ott volt pl Donington, ahol a komplett mezőnyből,még a két Williamsből is bolondot cisnált.Száraz abroncsokon,vizes pályán, a boxból indulva futott leggyorsabb kört akkor. Egy évvel korábban Spában csinált hasonlóakat, bár ott csak ötödik lett. Még eggyel korábban Patreset tartotta fel egy teljes versenytávot dutó abroncsokon Hockenheimben és szerezte meg ezzel a talán második helyet.91 Brazil nagydíj, egyetlen fokozata maradt a végére, nem tudott vele már mit kezdeni, mégis megynerte a futamot. 85 Estoril, 84Monaco, mindkettő egy lényegesen gyengébb járművel elért hihetetlen eredmény volt.
Nem lehet azt modnani, hogy a valaha volt legjobb versenyző volt, de kétségtelenül az egyik legjobb. Azért, mert meghalnak egyesek a versenypályán, attól még lehetnek isteni képességekkel megáldottak, pl Villeneuve. Vagy Petterson. Vagy Clark. És nem is midneki lett közülük vb, mégis képesek voltak igen oskat látott embereket nagoyn mélyen megérinteni, mint Giles a Commendatorét.
Emberileg kétségbe vonni ezen emberek, most konkrétan Senna nagyságát eléggé érdekes. Mi alapján? Mit tudunk, tudtok róla? A brazíliai cselekedeteiről, alapítványairól, amik azért ovltak, hogy a népen segítsenek? És amikről az európai ember csak a halála után értesült? Vagy csak a pályákon dúló harcok alapján ítélkeztek? Mert ezen a téren Mansell sem volt semmivel jobb fiú anno.

Egyébként szerintem Prostnak 89-ben nem kellett volna elengednie Sennát, azt sima versenybalesetnek ítélem, ahol mindekttő többet vállalt, mint amivel meg lehetett volna úszni a dolgot. Akik a 91-es szándékos balesetet kritizálják, azok vajon ugyanígy szidják Schumache 97-es jerezi tettét is???

Kösz a videót, öröm látni.

akarki 2008.05.10. 10:55:14

guickly04: módosítok, mert valóban a fogalmazásom nem volt jó, köszi hogy rávilágítottál. A független kerékfelfüggesztés volt Senna idejében a legnagyobb elektronikus dolog, ami hogy működött? Alapvető és leegyszerűsített működési elve, a kerék felől érkező lökést elektronikus jelének vétele után felerősítették, így a pilóta (NEM ELEKTRONIKA) jobban érezte a pályát. A probléma (Ferrarinál, Mekinél), sokszor a felerősített lökés későn jött, és inkább zavaró volt. De a rendszer nem avatkozott be oly módon, mint manapság. Nem voltak akkoriban rajtelektronikák, akkoriban kezdék el barkácsolni őket. Ami a másik oldala az éremnek, F-1 nélkül nem lenne olyan magas technikai színvonal az utakon, mint ami manapság van. Autók sokszorozódnak, jogsitulajok is, de az autó sokszor megvédi őket, mikor azt se tudná mit csináljon az apuci verdájával, az meg stabilizál amennyire tud, és apuci kicsi fia azt hiszi tud vezetni. Egyre inkább erőlteti, szakértő lesz a blogokon, aztán egy sima 120-130 LE-vel a segge alatt egy hátsókerekessel Wiener Waltzert játszik, azt se tudja ki kivel van, jön az index-ablaktörlő kombináció, stb... Semmi ellenvetésem az elektronikával, kell, de az F-1 szóljon arról, hogy senkinek nem lehet, mutassák be hogy tudnak vezetni. A baj, hogy nincs hasonló erős kategória, ahol lehetne az elektronikát fejleszteni. Vannak amik viszont igenis engedélyezhetők lehetnének szerintem. A Mekinek volt pl egy kanyarfüggő oldalankénti fékerőszabályozója. Minél erősebb a kanyar, annál jobban befékezi a belső íven levő kereket, könnyebb elfordulni. Persze itt is sok hátrányt ki kell küszöbölni, de hadd csinálják, mert még mindig el tudná magát fékezni a pilóta kipörgésgátló nélkül. Leginkább a baj az, hogy "mindenkit" meg lehet venni. EGységes elektronikába fejleszteni saját pénzen nem fog se Ferrari, se BMW, se Meki, nem érdeke. Ha meg minden csapatnak külön FIA ellenőre lenne, akkor félő, hogy megvennék őket. Ha nem sajátjuk lenne, nem látná át rendesen a bonyolult rendszert...

Mansellfan 2008.05.10. 10:55:26

Janez,

monacoban köztudottan lehetetlen előzni, ezt azért meg nézd meg:

youtube.com/watch?v=lWCXZgQ3YB4

éncsakén 2008.05.10. 10:56:49

Nekem Senna marad mindig is a nagy kedvencem. Az, hogy Prost, vagy ő volt-e a jobb, azt az 1988-as monacoi edzéskörben lehetett megfigyelni. Senna MÁSFÉL MÁSODPERCCEL ment jobb kört, mint Prost. A béna, vezetni nem tudó, mindig a legjobb autóban ülő! Nem igaz??!!
Talán a youtube-on van egy video, amikor már a Meki leszállóágban volt, hogy hogyan védekezett asszem egy Benetton, talán épp pont Schumi ellen. Hogy ment előtte körökön át, hogy harcolt az utolsó utáni pillanatig, valami egészen elképesztő!
Aki szerint meg csak az életben maradt pilóta a jó pilóta, annak nagyon, nagyon-nagyon gyorsan orvoshoz kéne fordulnia

Szabó 2008.05.10. 10:57:12

Senna emberként és versenyzőként is nagy volt. A határon autózott mindig, ezért utálták sokan. Azt, hogy a pályán és azon kívül is jó ember, azt sokszor bizonyította.
Meg szeretett magyarázni:

youtube.com/watch?v=0cz2NPHXgvU

Ilyet se látni mostanában.

Azért meg azt tisztázzuk, hogy pl. Adrian Sutil is sokkal jobban vezet, mint az itt kommentelők.

Kopi3.14 2008.05.10. 10:57:46

Jonny 2008.05.10. 09:04:58:

Azért a Nordschleifén nem lehet olyan tempósan menni, mint pl Suzukában, lévén csupa kanyar, dimb-domb, eldobálja a járművet, még agyatlan állapotokban is sokszor erősen vissza kell venni a tempóból, esély nicns végsebességet futni rajta.Talán a célegyenrésznél lehetne, de az perpillanat sikánosított, meg a ki-behajtás miatt észnél kell ott lenni.

123Berti 2008.05.10. 11:02:30

Vezetéstechnikailag igen nagy tudású ember volt, minden tiszteletet megérdemel. Csak az a szomorú, hogy volt nekünk egy Kesjár Csabánk, akiröl senki nem emlékezik meg. Miért?

Kopi3.14 2008.05.10. 11:04:31

De vagoyn itt egym ásik NSX futtatás is: www.youtube.com/watch?v=izaWlKxVo1A

akarki 2008.05.10. 11:08:56

"Egyébként szerintem Prostnak 89-ben nem kellett volna elengednie Sennát, azt sima versenybalesetnek ítélem, ahol mindekttő többet vállalt, mint amivel meg lehetett volna úszni a dolgot." Senna belül teljesen Prost mellett volt belső íven. Minimum annyi teret kellett volna hagynia a belső íven Senna részére Prostnak, hogy az autója elférjen! Aztán jött volna a balos, ahol Prost lehetett volna előnyben, ha mindent tökéletesen csinálnak, és a kigyorsítás egymás mellől kezdődik, magasabb Senna sebességgel, mert külső íven a kipörgést könnyebb stabilizálni. Akkoriban ha a hátsó versenyző (jelen esetben Senna) első tengelyvonala megelőzte az első versenyző (jelen esetben Prost) hátsó tengelyvonalát, miközben előnyösebb íven volt, akkor ő volt előnyösebb helyzetben (Senna). Ennyire egyszerű, és orrkúpcsere után ugyanígy előzte meg Alessandro Nanninit is, csak az tudta, hogy elfelejtette zárni az ívet, mert nem gondolt rá, hogy ott be lehet férni mellé. Ezek a dolgok miatt van az, hogy mindenki azt mondta, Monacoban lehetetlen előzni, de Senna akkoriban is tudott, míg őt általában nem tudták. A vizes versenyen száraz gumival jobb idejei mint esőgumis kollégáké meg magáért beszél. Utolsó futamán egész nap futkosott ide-oda. Előző nap még Barrichellot meglátogatta a kórházban (keressetek rá youtube-on Barrichello Imola), másnap a biztonsági kérdések miatt volt ideges, meg fontosnak tartotta, hogy egy osztrák zászlót szerezzen. Julian Jacobi menedzser utolsó feladata ez volt Senna felé...

Kopi3.14 2008.05.10. 11:09:22

Berti, igazad van, ő is nagy tehetség volt A West állítólag fel akarta vinni az F1-be. Csak sajnos nem érhette már meg ezt. Pedig milyen jól mutatott a Hungaroringen az a három köre.
Egyébként csak annyit, hogy amikor Zsolti neki ajánlotta valamilyen lehetőségét- futamot, vagy pár kört, nem tudom már- akkor vajon hányan tudták kiről van szó?

A neki címzett Delhusa Gjon számot meg nem találom a tecsőn. Vkinek nicns meg véletlen? nem tenné fel? klippel együtt?

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.05.10. 11:10:53

Videó jó, Senna a maga idejében kurva jó volt, jó az NSX is...Há' mi kell még, Béláim? Lazítsatok má'.

jacks_colon (törölt) 2008.05.10. 11:12:11

nem olvasom végig az összes hsz-t, mert nem vagyok kíváncsi a fikaboi-okra.

Csak a gázfröccsről kanyarban: Egy ilyen autóban (végülis bármilyenben) a legmagasabb nyomaték 5000 (talán inkább 6000) fölött van, ha ez alá megy, akkor értékes időt veszít azzal, amíg újra felviszi e fölé. Az 5000+ fordulatot pedig nem lehet csak úgy szépen, stabilan kitartani, mint a magas C-t. Szerintem.

Tóth B. 2008.05.10. 11:18:13

R.I.P.

Ő volt a kedvencem,a legnagyobb F1-es.
youtube.com/watch?v=EOQjYCwgLdE&feature=related
Ezen a klippen pedig az azóta legnagyobb Schumi a verseny utáni pillanatokban....

Ifjonc 2008.05.10. 11:19:20

Én nem emlékszem egy versenyére sem mert 3-4 éves lehettem, de tetszett amit csinált a japán autógyártás egyik remek művével.
Remélem megtalálta a neki ideális járművet odafent, nyugodj békében Senna.

akarki 2008.05.10. 11:19:32

A Honda V6-os volt, gyárilag 8000-es max fordulattal, hengerenként 4 szeleppel, VTEC vezérléssel (256-280 LE-ig). Innentől tiszta sor az ide látogatóknak, miért kellett pöcögtetni a gázt. Egyébként NSX 0-100 5,03 mp (270 LE-s változat), Ferrari 348 0-100 5,2 mp.

akarki 2008.05.10. 11:22:54

Tóth B.: Schumi EGY verseny utáni pillanatokban.... Ez ugyanis évekkel később volt. Nézd meg a Sauber BMW-s ruháját Ralfnak. Az imolai verseny után még nem tudták a versenyzők, hogy meghalt, csak hogy valószínúleg súlyos a sérülése.

AUTOPETI 2008.05.10. 11:23:39

Akinek megvan a Senna halálának 10. évfordulójára kiadott emlék-DVD,az láthatta,milyen fényűző életet folytatott és hogyan élvezte a gazdagságot,de legalább ennyire,ha nem jobban érdekelte őzt a szegény gyerekek sorsa,akiken sokat segített és segítene máig is,ha beveszi a Tamburellót azon a fekete májusi hétvégén.
Manapság Schumachert istenítik,úgy mint anno Sennát.És mindketten folyamodtak szabálytalan módszerekhez,de vezetési tudásukból ez mit sem von le.Inkább a hihetetlen nyerni akarásról tanúskodik.

Krisztián 2008.05.10. 11:27:51

Szerintem azért kell féktávon, visszaváltásnál rápöckölni a gázra, hogy egyenletesen lassuljon az autó. Ha nem pöckölsz rá akkor is felmegy a fordulat amikor a kuplungról lelépsz, csakhát a motorfék ugye (akár keresztbe is állíthatja az autót) Lajikusként ezt gondolom, de lehet nem ezért csinálják a pilóták

szasza82 2008.05.10. 11:28:27

A LEGJOBB pilóta volt! Ennyi! Aki fikázza magára vessen! SENNA forever! Állítólag Bruno Senna,a lánytestvér fia is elég tehetséges,mindemellett nagyon hasonlítanak egymásra! :)

akarki 2008.05.10. 11:29:37

www.youtube.com/watch?v=XSI27en56tg Barrichello '94-ben. Jó hogy le nem szakadt a feje... Majdnem a gumifal felett kirepólt a pályáról, azért elég durva. Senna pedig még előtte télen szólt a pályát üzemeltetőknek, FIA-nak, hogy javítsák ki. Volt is anno valahol egy felvétel, ahol a Tamburello (ott történt a balesete) kanyarban mutogatja aggódva a burkolat hibáit. A másik, akkoriban a Hungaroring majdnem elvesztette az F-1 rendezési jogot, miközben egy pálya, ahol betonfal van a 270 km/h-ás kanyarnál, fenyegetve sem volt. Egyszer Berger is kigyulladt azon a betonfalon felkenődve Ferrarival: www.youtube.com/watch?v=rd8q5HoBzOA

kswturbo · http://lanciakappa.extra.hu/tortenetek/barrichello.pdf 2008.05.10. 11:31:05

Fiúk, tisztázzunk pár dolgot.:)
Paganini tudott hegedülni.
Pavarotti tudott énekelni.
Senna tudott vezetni.

És ezt mindenki gondolja át, aki azt hiszi, hogy tud vezetni. Nekem szerencsém volt, Rubens megmutatta a különbséget.
lanciakappa.extra.hu/tortenetek/barrichello.pdf

Más szavakkal: ha mi azt hisszük, hogy visító gumikkal a határon autózunk, az tényleg a határ. Nekünk.
De nem nekik. Oda se nézve húznának el mellettünk a kanyarban, egy ugyanolyan autóval. Durva hasonlattal, ha mi kb. tízkilós pontossággal érezzük az erőket vezetés közben, akkor ezek a fiúk - vagy inkább titánok - hajszálpontosan, grammra tudják, meddig mehetnek el.
És amikor a lábaikkal eszement dolgokat művelnek a pedálokon, akkor ezekkel a grammokkal játszanak... Túl mindegyik általunk elképzelhető, felfogható és érzékelhető határon.
RIP

szasza82 2008.05.10. 11:31:48

A gázpöckölést a fékkel együtt azért kell csinálni,hogy a kanyar után egyből magas fordulaton húzzon a motor. Alacsonyabb fordulatnál kevésbé jó a kigyorsítás.

quattroman · http://www.youtube.com/watch?v=CPluSNWZLsE&feature=related 2008.05.10. 11:33:18

Az is a nagy versenyzők jellemzője hogy az utolsó versenyen kiütöm a riválisom a pályáról?
Számomra a tudását ekkor szorította háttérbe a jellemtelensége: 1990 Suzuka

Meg sem próbálta hogy versenyben dőljön el a bajnoki cím

Karlóv 2008.05.10. 11:34:39

Nagyon érdekes ahogy az ember fia lereagál egy ilyen filmet vagyis ,inkább magát a szereplőt.
Kicsit túl van idealizálva Senna személyisége de ez már csak így szokott lenni ha valaki idő elött meghal.
Komoly sport teljesítmény van mögötte.
Balgaság azt mondani,hogy azért nyert mert jó autóban ült.Messze többet tudott ,mint bármelyik csapat társa.

akarki 2008.05.10. 11:40:52

Erre pedig most senki se reagáljon, csak ellenőrizze, és érlelje magában a dolgokat. A belső videókamera felvételét nem adták ki a becsapódás előtt 1-2 másodperccel megvágták. Lehet kegyeleti dolog, vagy titkolózás is. Ami nekem logikus és tapasztalom magamon. Ha kormányzok balra és nagy a kanyarsebesség, akkor balra feszítem a nyakam. Ha valaki versenyautós játékkal játszik, és nem úgy jön ki a lépés a balos kanyarban (jobbosnál is, csak ellentétes irányban), akkor a fejét balra dönti kicsit. Senna belső kameráját nézzétek meg: balra dönti a fejét, a kerekek kilendülnek jobbra (állításuk szerint becsapódásig a kormányoszlop nem tört el...), Senna balra dönt a fején. Ha én kormányozok jobb oldal felé, nem döntöm reflexből balra a fejem... Köv. videó: www.youtube.com/watch?v=q5g7OSc5V-o Fenti táblázatokban a kormányszerkezetre kifejtett erőket (is) mutatják be, bizonyítván hogy a kormányoszlop még egyben volt. Nem tudom hogy lehet átírni utólag a telemetriai adatokat, de tény a visszapillantóban is látszik, kerekek hirtelen jobbra csapódnak, feje meg azonnal balra...

pipi 2008.05.10. 11:41:51

Nagyon jó a videó.Nekem se volt a szívem csücske, de fejet kell hajtani előtte mert amit kitudott hozni az autókból az zseniális volt,mert az autó azt csinálta amit Ő akart és nem forditva.Az is lehet, hogy akkor ült elöszőr NSX-be és mit hozott ki belőlle.Szinte lehet hallani, hogy az autó könyörög.A fordulatszám mérőt nézve nem sok ilyen kaliberű autót láttam így pörögni.Mansell és Prost se kisebb egyének, de Senna abban külömbözik tőlük, hogy bórzasztóan fanatikus volt és ha autóba ült semmi más nem volt csak Ő és az autó.A lábmukáját nézve mint egy jól koreografált tánc.Határozott,könnyed,karakteres mozdulatok.Semmi tétova és beszarásnak nyoma sincs.Hasonló lábmunkát Waler Rhöl-től láttam, hál istennek Ő még él.Ezek az emberek még oda tudtak összpontosítani arra amit csináltak és nem a csapat,a pénz vagy más gond irányitotta őket hanem a győzni akarás.Az utólsó ilyen ember még Colin McRae volt.Én azt hiszem, hogy mindegyik megérdemli azt, hogy kellő alázattal emlékezznk rájuk még akkor is ha nem volt valakinek szinpatikus.A szabad száguldásukra én mindig emlékezni fogok, és ha csak rossz kedvem van megnézek egy youtube-on egy McRae videót és egyszerüen feltőlt.Na ezért voltak Ők nagyok!!!

TKornel · http://tkornel.blog.hu 2008.05.10. 11:43:16

Senna nagy volt és kész, a személyisége pedig mindenkinek egyedi, ezért vagyunk különbözőek. Ő kicsit hirtelenharagú volt, de nem vagyunk egyformák. Rajta látszott, hogy nyerni akar ellentétben más pilotákkal akik csak körözgetnek! pl.: R.S.
Az NSX-R megzabolázása pedig példás! Sokan nem is tudják, hogy ettől az autótól a Ferrarisok is féltek, nem hiába "Ferrari evő" volt a beceneve az autónak.

Azt látátok, hogy a kanyar kijáratban vakarja meg az orrát? Szerintem unatkozott, neki ez olyan lehetett mint nekünk annó Ladából átülni Trabantba.

Makkos cipő és fehér zokni párosítástól nem kell megbotránkozni akkor az volt a divat. Az más kérdés, hogy ma nevetséges.

turorudi · http://check.blog.hu 2008.05.10. 11:47:13

Aha, akkor a nagy archoz egy kis adalék: ő az egyetlen, aki segít a bajba jutott másik versenyzőn:
youtube.com/watch?v=LLCFXlON_qw&feature=related

Ann 2008.05.10. 11:52:01

Azoknak, akik szerint Senna "csak" vezetni tudott:
www.formula.hu/ayrton-senna/az-orokseg-c18825.html

Faby 2008.05.10. 11:53:57

Hatalmas vezetői tudással, ugyanakkor megfelelő műszaki felkészültséggel bírt.
Nem tudom, igaz-e, simán elképzelhető a következő sztori:
Annyira ismerte az autót, és a gumikat stb, hogy állítólag képes volt a négy kerékre négy különböző abroncsot felrakatni, teljesen a pályához optimalizálva a gumikat és ezáltal az autót!

Ha tényleg így volt, le a kalappal előtte!

karlmann 2008.05.10. 11:55:52

Kösz omm! A mai napom már jó lesz. A sok kötekedőnek annyit, hogy lehet vitatkozni arról, hogy ki volt a legjobb - bár szerintem ez marhaság - de egyet nem lehet: semmibe venni őt!

Kérdező 2008.05.10. 11:56:20

Én nem értek ehhez, de jól láttam, hogy néha úgy nyomta a kuplungot, hogy a rajtatartotta valamennyire a gázpedálon is a lábát?

akarki 2008.05.10. 12:02:20

Kérdező: kuplungot és féket egy lábbal?

akarki 2008.05.10. 12:03:19

elírtam. Szóval kuplungot és gázt egy lábbal?

xxlpityu 2008.05.10. 12:03:31

Na kezdjük......
Ayrton volt a legnagyobb...ehhez kétség sem fér....OK ezt tudja mindenki,de miért is volt Ő a legnagyobb az F-1 pilótái közül?
Mert már 10 évesen rájött arra az 1 dologra,amivel le tudják győzni(tegyük hozzá,hogy a sergülők közt indult bőven gyerekként!!!!).Nem tud esőben jó eredményt elérni.Erre mit tett????
NEM kedves prost rajondók--szándékos a kisbetű,nem kezdett el kalimpálgatni a kezével később,már "nagymenő" korában,hanem addig gyűrte,addig nyúzta magát és a gépét,míg végül a legjobb lett.
És amit a nagy???!!!!---sose lesz az sumi bácsi sem tudott megdönteni: AYRTON 34 ÉVESEN 65 POLE-T SZERZETT
Lehet gyakorolni...hajrá

Nem feledünk Ayrton
NYUGODJ BÉKÉBEN

akarki 2008.05.10. 12:05:17

Faby: egyik oldali kerekekre puhábbat tett fel, mert a balos és jobbos kanyarok száma nagyon eltérő volt. Nem emlékszek a pályára és évre, de ha valaki tudja akkor írja ba, nincs kedvem keresgélni.

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.05.10. 12:05:46

"Én nem értek ehhez, de jól láttam, hogy néha úgy nyomta a kuplungot, hogy a rajtatartotta valamennyire a gázpedálon is a lábát?"

No.. Szóval felfele váltásnál tiszta művelet, mint mi a személyautóban. Lefele _minden_ nagy teljesítményű autót így kell(ene) váltani, fékezés közben kuplung és felengedésnél megrúgni sarokkal a gázt. Ez azért fontos, hogy nehogy túl alacsony legyen az autó fordulatszáma kuplung felengedésénél, mert az egy pillanatra akár "blokkolná" a kereket.
Ezen felül Senna néha még kuplung felengedés után-fék közben is kicsit masszírozta a gázt :D.

F 2008.05.10. 12:07:33

Világ életemben a Ferrarit szerettem/szeretem. De Sennát imádtam, még ha McLarenben ült is. Nagyszerű versenyző volt.

akarki 2008.05.10. 12:09:34

xxlpityu: igazad van a pole-okban, de... A pole-ok száma x 100 per versenyen indulást kell nézni, megkapod hogy az inult versenyek hány százalékában volt pole pozíciós. Ez a lényeg, mindenkit agyonver vele vastagon. Még Schumit is, aki pedig sokkal tovább volt jó (messze a legjobb) csapatban. De szerintem ne emlegessük erősen, mert akkor elkezdik a Schumi fanok sértve érezni magukat, és ugye ez senkinek sem célja. Szóljon csak Sennáról.

pipi 2008.05.10. 12:23:38

A brutál:a célegyenes végén hallottátok a tiltást egy pillanatra?Azért az komoly!Na erről írtam!:D

brassmonkey12 2008.05.10. 12:25:21

szerintem is oriási versenyző Senna de kb egy szinten volt clarkkal,schumival és a többi naggyal,mansellfan!ez csak szokásos szánalmas támadások schumi ellen,csak ilyenkor pl adelaide 94 után arra nem gondolnak hogy szezon nagy részében schumacher porba alázta hillt, 2 futamról eltiltották,2 futamról kizárták és ütközés is versenybaleset volt,schumi kanyarodott hillnek helye nem volt és fékezett,ezért össze ütközött schumi hátso kereke és hill elsö kereke,ferrarit
pedig pedig nem volt mindig legjobb autó,97ben ugy lehetett volna világbajnok
hogy jordannel egy erejü volt a ferrari

balu0819 2008.05.10. 12:28:26

Na 2008.05.10. 08:52:36

Na, nem kellene fikáznod Mansell-t, mert mindent összevetve sokkal nagyobb versenyző volt, mint Senna.
Mansell a semmiből küzdötte fel magát, nem pénzes családból származott, mindenért triplán többet kellett dolgoznia, mint Senna-nak, vagy mondjuk Schumacher-nek.
Az sem mellékes, hogy 1985-1987-ig egyértelműen második számú pilóta volt a Williamsnél, ahol megtették azt a szívességet, hogy szinte alig volt olyan, hogy ugyanolyan autót kapott volna mint az elsőszámú Nelson.
Arról pedig nem Mansell tehet, hogy csak egyszer nyert VB-t.
1985-ben már megbocsáss, de Mansell és Senna nem voltak csapattársak.
1986-ban egy peches defekt miatt nem lett VB, 1987-ben a Suzukai edzésbaleset miatt, 1991-ben a sorozatos balszerencsesorozata miatt.

Az első pillanattól kezdve Mansell Fan voltam, és végigkísértem a pályafutását, és a hátterét.
Ő volt a legjobb!!
Az más kérdés, hogy voltak/vannak nála eredményesebb versenyzők.

Csak egy kis zárójeles megjegyzés, előtte és azóta sem volt olyan, hogy mérnöki diplomával a zsebében versenyezzen valaki.

gaborr 2008.05.10. 12:31:07

akarki:

Nagyon jó hogy belinkelted ezt a videót!
Teljesen egyetértek veled, szerintem is egyértelműen műszaki hiba okozta a halálát. Ez válasz is arra a kétségbeejtőe blőd reakcióra "hogy a jó pilóta még ma is él". És ha műszaki hiba miatt vagy ha valamelyik barom neked jön és összetöröm magam akkor én nem vagyok jó pilóta? Ez benne van az autósportban!
Természetesen evvel Ő is tisztában volt, és sajnos már nem lehet visszahozni. Ezért nem is volt felelősségre vonás és komoly vizsgálat sem...nézzétek meg a McLarent egyszerűen életveszélyes..állandóan vagy leesik a kerék (Hakkinen) vagy durrdefekt (Kovalainen) csoda hogy megúszták élve!
RIP Ayrton ! Nekem a mai napig is Ő a király a sumi meg egy gép érzelmek nélkül.

autoped 2008.05.10. 12:42:56

Ha k**va gyorsan szeretnél haladni egy megfelelően erős, hátsókerekes autóval és nem vagy rászorulva az elektronikai segítségekre, akkor ezt igy kell csinálni. Amúgy eszméletlen nagy penge volt Senna, de cipőben nem egyezik az ízlésünk;)

akarki 2008.05.10. 12:44:47

www.youtube.com/watch?v=KTgobgo1jmw PROST-SENNA Suzuka 1989. Takarja ki mindenki Sennát, és nézze meg, hol fordult volna el Prost úgy. Egyértelmű, hogy nem a kanyar bevétele volt a célja...

balu0819 2008.05.10. 12:45:18

akarki 2008.05.10. 10:32:33

Te aztán egy remek ember vagy.
Véletlenül se zavarjon az a tény, hogy Prost 1990-ben a Ferrariban versenyzett, nem voltak már csapattársak.
Az utolsó versenyen a rajt után Suzukában meg sem próbálta a kormányt jobbra tekerni a kanyarban, hanem egyenesen 200-al a kanyarodó Prostba beleszállt, hogy világbajnok legyen!

balu0819 2008.05.10. 12:49:31

zzoci 2008.05.10. 10:49:19

Azért erről megkérdeznéd az angolokat és az olaszokat.

Amíg Mansell a Ferrariban volt, nem volt nagyobb szurkolótábora senkinek.
Később is csak egyetlen embernek sikerült, és nem Ayrton Senna-nak hívták.

És mielőtt azzal vádolna bárki is, hogy gyűlölöm, vagy útálom Senna-t, nem igaz, nagy versenyző volt, de nem a legnagyobb, ráadásul olyan dolgokat is neki tulajdonítanak a mai napig, amit mástól tanult el, és sajnálom, hogy elvakult csőlátású ultrafanoknak hiába is magyarázna el az ember dolgokat, nem lehet. :(

akarki 2008.05.10. 12:53:29

balu0819: véletlen se zavajon, hogy egyszer sem állítottam hogy Prost '90-ben Mekis volt... Ugyanis '88,'89-ben voltak csapattársak, 1990-ben Prost a Ferrari 641-essel ment Mansell csapattársaként. A '90-es esetet pedig leírtam miért történt, és miért nem mert az FIA büntetni... Tudod már a Tolemanos idejében is néztem a versenyeket, igaz akkor figyeltem fel rá én is, de nem videókról beszélek, hanem emlékezetből, a videókat ezután jutatom csak fel a neten. Van amire 3-4 éve rosszul emlékeztem annyi idő távlatából, de mivel ennyi videó felkerült, már nincs pontatlan emlékezet, esetleg eltérő szemlélet.

akarki 2008.05.10. 12:59:06

Aki Ferraris, annak eleve dupla esélye volt nagyobb szurkolótáborhoz... De ez nem lényeg. A VB címek hasonlatában Senna vs. Mansell azt tudom mondani, hogy egyetértek Gilles Villeneuve-vel. "Mit ér a vb cím, ha Ronnie Petersonnak nem volt belőle?" MAnsell mindig is nagy versenyző volt, de nem jött (nem jöhetett) ki neki a lépés, utalásom Ballestre úrra például. Ha meg Schumachert valaki érzés nélküli embernek nevezi, akkor Kimi micsoda??? Schumi többször is jelét adta érzelmeinek, csak volt egy idő, amikor nem. Ez megmaradt mindenkiben. Mansellről valami még: Monacoban annyira akarta a győzelmet, hogy még külsp ívre is kiengedte a Williamset, hogy nagyobb sebességről tudjon kigyorsítani, hátha Senna nem figyel. Akkora küzdeni akarás kevés emberben volt!!!

balu0819 2008.05.10. 13:00:59

akarki 2008.05.10. 12:44:47

Ne zavarjon az a tény, hogy azokkal az autókkal jobban rá lehetett menni a rázószegélyre és a kanyarodási technikák is mások voltak, a felvétel semmit sem bizonyít, Prost nem fordult be a kanyarba, és kész.
Másrészről pedig akkor még az volt a szabály, hogy az elől haladó védheti a pozícióját, tehát Prost azzal, hogy kicsit beljebb húzta az autót, semmilyen szabálytalanságot nem követett el.

balu0819 2008.05.10. 13:04:29

akarki 2008.05.10. 12:53:29

Toleman-ban volt egyetlen egy jó versenye Monacóban, akkor figylet fel rá mindeki.

akarki 2008.05.10. 13:07:45

Az elöl haladó az jelenti, hogy nem ért mellé a másik autó! Ha pedig az első tengelyvonala a másik hátsóját megelőzi, akkor egymás mellett vannak, nincs elöl haladó, csak kedvező íven autózó és kedvezótlen íven autózó. Ha Prost akkor kezdett volna el kanyarodni amikor már a kanyarhoz ért, akkor meg abszolút is hátrébb lett volna.

Mansellfan 2008.05.10. 13:07:58

brassmonkey12:

találtam még neked

youtube.com/watch?v=loPwyhCnR8g

ugye volt amikor kiszedték a benzinszűrőt amivel 3 másodpercet nyertek tankolásonként. volt hogy az utolsó körben csinálta meg a stop n go-t. leparkolt monacoban. nekiment Hill-nek Villeneuvenek a VBcímért. Volt amikor tiltott rajtelektronikával rajtold de nem tudták 'bizonyítani' hogy használta (röhej) ezért nem büntették meg. hát ennyit a nagy sumákbojról... jah amikor Barichello elengedte arról még nem is beszélünk. micsoda egy nagy ember ez. csalás csalás hátán.

balu0819 2008.05.10. 13:08:19

akarki 2008.05.10. 12:59:06

Mansell pechére Senna emlékezett az 1991-es Mansell manőverre, amivel megelőzte Prostot Monacóban!!!
Különben meg lehetett volna a dolog.
A verseny után a pályamunkásoknak kellett segíteni Mansell-nek, hogy kiszedjék az autóból.

Mansell mindig többet vállalt be, mint bárki más.
Ha Senna 10 centire közelítette meg a szalagkorlátot, akkor Mansell 1 centin belülre, küzdésből messze a legnagyobb volt Mansell.
Olyan szempontból hasonlóak voltak Sennával, hogy mindketten "kitaposták" az autóból a maximumot.

balu0819 2008.05.10. 13:10:47

akarki 2008.05.10. 13:07:45

A mostani szabályok szerint, ami a sorozatos Hill-Schumacher ütközések után lett ez.
Előtte, a szabályok addig a pillanatig, amíg a két autó 100%-ig egymás mellé nem került, a két autó, addig a pillanatig az elől haladónak tekintett autó védhette a pozícióját.

balu0819 2008.05.10. 13:12:38

akarki 2008.05.10. 13:07:45

Ha pedig a konkrét Senna-Prost esetet vizsgáljuk, akkor látni kell azt is, ha Prost nem védi a saját pozícióját, akkor Senna sem vette volna be a kanyart, mert olyan rövid féktávot vett, hogy csak a susnyásban állt volna meg.

ommm 2008.05.10. 13:13:23

You wanna' come with me?
És mindannyian mehetünk.
Nagyon okosan tartja a fordulatot, és a pálya felső részén a mintegy 30 méteres ellenkormány. Mnyamm.
Csemege.

akarki 2008.05.10. 13:13:26

Ajánlom figyelmedbe, hogy nézegess vissza a t9rténelemben. Gondolom még nem nztél akkoriban F-1-et. Ez nem baj, de akkor nézz vissza. Anglia Portugália 3. helyen Senna (Monaco 2-ik), meg voltak pontszerzései, míg Stefan Johansson csapattársa egyszer lett 4-ik Monzában. 13 pontot szerzett egy gyenge csapatnál, ahol egy középszerű elavult motort használtak. Most megyek uszodába, addi elemezd 1984-es Prost vb cím elvesztését, utána elárulom hol ment el nagyon... Remélem nem bánt semmi kijelentésem, én így látom. Majd du még benézek! Üdv!

RallyFan 2008.05.10. 14:08:52

Köszönöm hogy feltettétek a klippet és örülök ,hogy egy kicsit nosztalgiázhattam.
Sokat jelentett részben miatta ismertem meg az autósportot!

krisztián 2008.05.10. 14:17:49

Amúgy látam másik videót ahol nem így peckelgették az nsx gázpedálját, más pílóák, más stílusok, de gyanítom ez senna részéről csak élményautózás volt nem pedig időre ment, ezért csak így lazán közlekedett.

pipi 2008.05.10. 14:19:34

balu0819!Nézd meg a videót amit akarki feltett, de sokszor és látni fogod, hogy Senna autójának orra már Prost mellett van és Prostnak még semmi köze a kanyrhoz.És hidd el befordult volna mert ha nem, miért is zárta volna be az ívet Prost?Látta Prost is ,hogy elment volna mellette és inkább ráhúzta.Egyértelmű.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.10. 14:28:03

Már vártam a sok agyonművelt bugrist, hogy a monitor elől kioktassanak bárkit, hogy ők mennyivel profibbal _lehettek_ volna... Annyit nem tettetek le az asztalra, mint egy hangya bal heréje, sőt, még annál is kevesebbet.

Lehet nem kedvelni Senna versenypályán kívüli stílusát, lehet Schumaherét is. A vezetési tudásukat viszont _el kell_ ismerni. Egyikük sem a legjobb géppel kezdte, mégis kapkodtak utánuk később, mert _bizonyították_ a rátermettségüket.

Holtakat meg ugatni gyenge jellemre utal, ők nem tudják megvédeni magukat, bár, aki ilyen karizmatikus tehetség volt, nem is szükséges a nevetséges "vádaktól". Ott az életpályája, mindent elárul.

Úgyhogy KUSS!

R.I.P.

Brum 2008.05.10. 16:14:11

Kiskölyökként Senna volt a kedvenc versenyzőm. Emlékszem, anno az Eurosporton néztem az imolai versenyt (nem közvetítette a magyar tévé), még videón is megvan az ütközés, meg amikor jött érte a mentő.
Szörnyű egy hétvége volt, mert előtte az edzésen is meghalt egy versenyző, ha jól emlékszem Ratzenbergernek hívták.

1994 után évekig nem is néztem a Forma-1-et.

Dottore 2008.05.10. 16:32:35

Balu Te mennyire elvakult vagy! Mansell nagyon nagy versenyző volt, ez tény. De Prost is, Schumacher is és Senna is. Sőt én még emlékeszem, hogy Lauda vagy Piquet sem volt teljesen amatőr.
Az is tény, hogy Ballestre úr segített a honfitársán. Az is tény, hogy Mansell a semmiből jött föl.

DE MIT SZÁMÍTANAK EZEK??? Úgysem lehet őket összehasonlítani!!!
Piquet 86-ban megverte Mansellt ugyanabban a kocsiban. Előtte Lauda Prostot, aztán viszont szintén ugyanolyan kocsiban voltak. Ugyanezt eljátszotta Prost és Senna 88-89-ben. Prost jobb volt Mansell-nél a Ferrariban 90-ben,sőt abban az évben Piquet is megelőzte egy Benettonnal. (Piquet-t meg Prost előzte meg azzal a Ferrarival, amivel Mansell alulmaradt)

Na, ebből kiderült, hogy ki a jobb pilóta? mert szerintem nem.
Még így sem lehet őket összehasonlítani.
Fangio-t, Stewart-ot, Fittipaldit és a többi régi nagy menőt még mindig kihagytuk a számításból!

ez pont olyan hülye vita, mint hogy Pelé vagy Maradona mindenidők legjobb labdarugója.

JDM_Honda 2008.05.10. 16:50:15

nem rossz, nem rossz, ennél már csak egy valaki vezeti jobban az nsx-et: Keiichi bácsi youtube.com/watch?v=YhXDiZIrZJo

Csubakka Junior 2008.05.10. 16:59:44

Senna és Schumi koruk legnagyobbjai voltak (technikailag biztos), mindemellett erősen megosztó személyiségek is. A győzni akarásnak még a legprofibb szinten is - véleményem szerint - van egy határa, amit ők nem egyszer átléptek. De biztos ez is a profizmus része.

akarki 2008.05.10. 17:09:44

OFF: jelentem jó a víz, fóként hogy fűtik :)

ON: amit igértem balunak 1984 Monacoval kapcsolatos, ahol "csak" második lett Senna, mert leintették a versenyt abban a körben, amikor még csak Prost mögött volt, de utána megelőzte őt. Jackie Ickx ugye egyértelmű, hogy Prost párti volt... Nos leintette a futamot, mert abban a körben már életveszélyesnek ítélte meg a versenyt, és a leintés előtti kör végén még Prost vezetett (közben Senna megelőzte a pályán). De mivel nem számoltak előre, vesztett egy VB címet a professzor. Ugyanis akkor 9 pont volt az első hely, a második 6 pont. Prost nem hatot kapott, hanem 9-et ezzel a manőverrel. Szerintük. De elfelejtették, hogy nem tettek meg elég kört ahhoz, hogy teljes pontszámot lehessen osztani (pár kör híján). Így lett a 9-ből 4,5 pont. Abban az évben végül Lauda 0,5 ponttal verte meg Prostot. Ha nem intik le a versenyt, akkor igaz második lett volna, de 6 teljes pontot kap, és akkor 1 ponttal ő lett volna a bajnok. Persze előre nem tudhatták, hogy ilyen szoros lesz, de számolhattak volna, hogy hogyan kap több pontot. Nem vagyok szakértő, de szerintem már veszélyes volt korábban is a verseny, nem abban az egy körben lett hirtelen veszélyes, mikor Senna megelőzte. Sajnos (szerintem inkább szerencsére, mert ez aljas volt) a büszkeségük akkor balul sült el. Nem engedték hogy a mezőny hátsó felében levő autóval versenyző újonc megverje, így a végén buktak. Hozzátenném igaza van annak aki azt mondta hogy nehéz bekerülni az F-1-be, és Mansell mennyire nehezen keveredett oda. Erről egy sztori. Senna első tesztje a Williamsnél volt, ahol a gyári pilóták idejeit döntötte meg... Nem volt hely mégsem, mert éltek a szerződések. Utána McLaren, ott körrekordot nem döntött ugyan, de tartotta a lépést a gyári pilótákkal első alkalommal újoncként. Ezek nagyon nagy dolgok, mégis csak egy középcsapatba tudta Ecclestone "betuszkolni", akkoriban nem volt akkora szava. De azonnal megmutatta, hogy helye van feljebb is.

niches 2008.05.10. 17:29:54

Végigmosolyogtam a videót annyira jó nézni!

Köszi ommm!!

csongi 2008.05.10. 17:42:14

Béke poraira. Nagyszerű versenyző volt, a mai versenygépek sajnos már nem kívánnak meg/nem tesznek lehetővé hasonló zseniális autóversenyzést.

Zolti 2008.05.10. 17:44:35

NSX-R-ben nincs sperr?
gagyi :-)
Azért kéne.

autoped 2008.05.10. 17:59:15

hasonló technika, sokkal kisebb hírnév...
www.youtube.com/watch?v=qdWSyrqEnE4

stevee 2008.05.10. 18:28:43

Gép és ember tökéletes összhangban. Simán fülig ért a szám, mikor a főtengelyfordulat meglépte a 8000-t : ))

Horci 2008.05.10. 18:46:41

Zolti:
Úgynézki, drága az a technika :) A rajtnál ahogy lepadlózza csak a bal kerék füstöl, meg az egyik balos szűk visszafordító kanyarban el is differál :) De sebaj, attól még csodás gép.

A gázfröccsről csak annyit, hogy elsősorban azért csináják, hogy ne blokkoljon be a hajtott tengely (ez esetben a hátsó, ugye). Erős fékezés+motorfék esetében, ha megfogja akár csak az egyik kereket is nagy lenne a baj.
Arról nem is beszélve hogy álló keréknek roszabb a tapadásra mint a gördülőnek, és még az autó keresztbe is érkezne a kanyarba.

Magasabb fordulaton hatásosabb is motorfék, meg ha leesik a fordulat akkor ugye ott az álló hajtott tengely :) 8ezres fordulatról kisebb eséllyel fullad be a motor mint 3ezerről :)

Az tény persze hogy gázfröccsel felugrik a fordulat és azt szeretik a pörgős motorok kigyorsításon.

snblnd · http://www.digitalsport.hu 2008.05.10. 19:18:27

off

...@&đä#>&szki, mosnézem, azott tényleg egy ariel atom ... :O

on

ketyosz 2008.05.10. 19:31:30

Szabo Laszlo pajtas!

En nem degradaltam le Sennat, sot eppenhogy elismertem talentumat. Regies, romantikus lelkuletem szulte velemenyem szerint akkor is voltak nala igazabb sportemberek es nagyobb kuzdok. Lasd: Kifogyott uzemanyag utan auto betolasa a celba, galans elengedesek kielezett helyzetekben, stb. Ez azert- tegyuk szivunkre kezunket - nem volt jellemzo Sennara, ellenben az okolrazas és a tobbi arrogans tett annal inkabb.
("Csak") Vezetni viszont tagadhatlanul tudott. Nem kicsit, nagyon.

ropi 2008.05.10. 19:57:33

Én is próbáltam így váltogatni lefele Ladába, de nem igazán jött össze (a cipőm széle el se érte a gázt) de hát nem vagyok egy Senna:)

autoped 2008.05.10. 20:27:55

Kamazzal megy, taposópedál rulzzz;)
bár sok értelme nincsen...

Termi 2008.05.10. 20:29:18

Azt a 30-as generációt képviselem aki még a '80-as években látta Sennát versenyezni. Király volt!
Emlékszem egy olyan jelenetre még a botváltós, kipörgésgátló nélküli korszakból, amikor egy esős versenyen az egyik kanyarban kipördült, de még pördülés közben kiszámította azt, h a kocsi menetiránynak háttal fog majd megállni, így forgás közben már hátramenetbe kapcsolt, és még a teljes megállás elött irányba állította tolatva az autót és alig pár másodpercet veszítve tovább ment. Azóta sem láttam ilyet az F1-ben! Meggyöződésem, ha nem hal meg Schumi sem fut be ilyen szép karriert!

León 2008.05.10. 20:32:11

Vérbeli tehetség, igazi profi...

RESPECT!!

Rider 2008.05.10. 20:35:41

Ha már valaki írta , hogy egy lábbal kezeli a gázt, és a féket..
Balázs "Öcsi" is így vezet ( aki nem ismerné Magyar Rally OB. N/4 csop. Mitsubishi Lancer EVO 9 )
persze nem makkos cipőben :)

De ettől függetlenül Senna nagyon tudott vezetni.

AP (törölt) 2008.05.10. 20:37:13

peersze, mögötte állt a család meg a menedzsment

annyi pénzből könnyű az egész életedet villámgyors autókat vezetve tengetni.. előbb-utóbb csak ráérez. főleg, ha előbb tanul meg gokartot vezetni, mint járni. az se hátrány.

próbálja meg ezt valaki itthon, zseton nélkül

AP (törölt) 2008.05.10. 20:38:56

Rider: Öcsiről ki a fenének jut eszébe a szutyok huszonkilencedik evo?
éljen az orosz technika mindörökké!
amióta átült belőle, csak bénáznak. vissza kéne mennie H-ba

autoped 2008.05.10. 20:55:16

AP szponzorra vár...

autoped 2008.05.10. 20:59:26

Kenek egy kis zsírt a bringád hátsó kerekére, aztán gyakoroljál szorgalmasan Ap...
Utána beülhetsz egy zsigába.

T-boy (törölt) 2008.05.10. 21:36:08

Leggyorsabban úgy lehet befordulni,ha
túlpörög a kerék/motorosoknál is/.Hogy miért az hosszú.A versenykocsik MIND
szinkronnélküli váltóval készülnek,mert az
gyorsabb.Apró gond/nekünk/hogy ehhez dupla
kuplung+gázfröccs kell,3 tized másodpercest
már láttam/filmen/.
Ezt figyeljed meg te is barom ne a makkos cipőt!

GiXXXer 2008.05.10. 21:36:14

Ha nem is ilyen művészi módon, de a fékezés közben gázfröccsözést én is elsajátítottam... Elég sokáig voltam rákényszeredve egy alapjárattól mentes Fiatra, tehát a jobb lábnak mindig a gázt kellett pöckölgetnie.
Megyek, ráverek erre az NSX-re!

T-boy (törölt) 2008.05.10. 21:41:02

GiXXXer!
Igy lehet rutint szerezni,amelyik kocsin
minden működik,bárki elvezeti.

Kopi3.14 2008.05.10. 21:43:35

A nevezett vegyes kerekes történet a Hungaroringen volt, megnemmondom melyik McLarenes eveben, de mar nem az elsoben. Talan 91-ben.

Balu, olvass kicsit utána, Sennának volt, amikor a kipufogoja megsérült a házak esővízcsatornája miatt, annyira kiment a pálya széléig, asszem Phoenixben. Az esőben slick abronccsal megfutott leggyorsabb kör is olyan nagy pancserság? Tudott ilyet Mansell? Egyébként az, hogy honnan küzdötte fel magát nem olyan egyedi, bár a nehéz helyzetűek közül talán az egyetlen, aki vb-t nyert. Ha meg Senna visszás tetteit feszegeted, akkro kérlek beszélj arról is, amikor Barcelonában kizárták, nem vette figyelembe, majd Sennát is kiejtette a versenyből... Valamint a 84-ben nem mutatot semmit témakör. Első futamán hova kvalifikálta magát? Dallasban milyen eredményt ért el?

A tesztelésekhez: A Williamsnél versenyképes időt futott elsőre is, a McLarennél viszont nem tudta befejezni a tesztjét, műszaki hiba akadályozta meg, csak fél közt tudott menni, mért idővel, de azt sem a McLaren mérte, hanem egy másik megfigyelő, aki ott állt. És később ők el is vitték a fiút. Ha olyan gyenge pilóta lett volna, akkro vajon miért juttatta csődbe a szerződése a Lotusszal a Tolemant? Mansell igen tehetséges volt, az előzései neki voltak szerintem midnen idők legjobbjai, hihetetlen módon tudott ugrani a lehetőségre. A legkisebbre is, amit az ellenfél hiábja adottm, pl Senna ellen a Ringen egy lekörözésnél emelkedőnek felfele, asszem azon a részen, ahol a második nagydíjon kiesett a kerékanyája. Azért a pilóták szurkolótáborát mi alapján határoztad meg? Beleszámoltad komplett Brazíliát is?
Még a kisebb szériában művelt olyat, talán Formula Ford-1600, hogy a motor hűtőjét leragasztotta a futam előtt, hogy hamarabb felmelegedjen a motor. AMikor meg kezdett túlelegedni, félig kihajolva az autóból leszedte a ragasztást. Versenytempónál. Hiába volt Mansellnek mérnöki diplomája, a korabeli szakmai vélemények szerint az autókhoz a mezőnyből a legjobban ő értett.

Emberi magatartás: Boutsen mondotta, amikor nehezen ment neki Senna ajánlotta fel a pilóták közül egyedül a segítségét. Amikor 93-ben Monzában hátuilrol nekiment egy féktávon az általa Clark óta a legjobb angol pilótának titulált ellenfelének, Brundlenak, a baleset után egyből hozzá ment, mi történt vele. 94-ben Barrichello őt látta meg először a pálya kórházában a balesete után. Az nso-n volt egy link, hogy egy balesetet szenvedett pilótához rohant, a pályán keresztül, miközben másik autók érkeztek oda, hogy segítsen, ha kell.
AP: azért csak hobbiból az F1-ben nem lehetett soha háromszoros vb-vé válni.

Okta 2008.05.10. 21:50:00

Hát, a 170 kommentből az első 50-et olvastam csak el, bocs... ;o)
Gyerekkoromban én is Prost rajongó voltam, de így utólag el kell ismerni, hogy Senna tényleg egy született tehetség volt, aztán lehet szeretni vagy sem. Ezek a brazilok valahogy tudnak...emlékszek egy régi felvételre, mikor Fittipaldi a mezőny elején besokall egy jobbosban és keresztbe áll, aztán nyom egy rükit és két autó között kitolat a pálya szélére. Vagy pl. Hakkinen ifjú korában mindig pörgő kerekekkel, farolva indult ki a boxból. (Később viszont már nem tetszett, ahogy vezetett...igaz, az egész F1 megváltozott) Vagy pl. az ifjú Shumi a Benettonnal kapott egy kört Sennától. Két kanyarral később beszúrt neki egy visszafordítóban és visszaelőzte. ;o) Én vakahogy az ilyen "pillanatokra" jobban emlékszek, mint hogy ki mikor volt világbajnok és mennyi pontot szerzett...
Vagy mikor Prost és Senna egymást tette ki az uccsó futamon a VB cím miatt - egyik évben az egyik másik évben a másik!
Hát, ezekből a "pillanatokból" van egyre kevesebb szerintem a Forma 1-ben. (Az utolsó, ami tetszett, mikor Schumi és nem tudom ki kétoldalról előzte a lekörözött autót.)
Ja, a braziloknál amúgy jobb- vagy balkormányos autók vannak? Mert ha én beülnék egy jobbkormányosba, örülnék, hogy egyáltalán el bírom vezetni...
RIP Senna

lrs 2008.05.10. 21:53:50

Köszi! Azt hiszem igy kell egy hátsókerekest gyorsan vezetni.
Nem szerettem Sennát,de ami tény fantasztikus pilóta volt. Őstehetség!
Leakartam írni hogy szerintem miért igy vezette. (Inkább könyvajánló: Szászváry Rally autózás)ott megtalálható a magyarázat.
Amit Termi leírt arra én is emlékszem, sajnos a többieket az F1-ben annak a mozdulatnak a fényében ítélem meg azóta is.
Kis F1 technika: a 80 as években a váltók nem voltak szinkronizálva. Senna, Prost kb 0,7 sec alatt váltott vissza tudtommal. (kuplung-gáz-kuplung:)

Kopi3.14 2008.05.10. 21:54:41

Balu, megmondanád mitől volt MAnsell a legnagyobb? Lehetőleg olyan indokokat sorolj fel, amik az üsszes F1 versenyzőre vetítve is megállja a helyét.

switch 2008.05.10. 22:20:24

Hm. Jó videó. Senna halálhíre anno ledöbbentett, nem akartam elhinni. Szerintem remek vezető volt.
A piros NSX-es videon látszik, hogy mennyire élen megy az autóval, az szinte minden kanyarban úszik, négy kerékkel driftel.
Ha érdekes vezetésteknikákat szeretnétek látni, nézzetek Best Motoring, Hot Version videókat...a kis japók sem ügyetlenek ám!
És majdhogynem azt mondom, egy NSX-et Keiichi Tsuchiya jobban végigkergetne ezen a pályán...

T-boy (törölt) 2008.05.10. 22:25:34

Prost "professzor"szeretett kivárásos
taktikával versenyezni,megvárta,az ellenfél
hibáját.

cowkie 2008.05.10. 22:34:01

egy szo, semmi tobb:

EPIC

T-boy (törölt) 2008.05.10. 22:34:19

switch!
Szerintem azt mondták,'figyej haver,van
egy jó kocsink,kipróbálnád'? Hát igy valahogy...Aztán jó sokszor megnézték a
videót,és tanultak belőle.Mert okosak.
/Lásd Lexus/Nem úgy mint egyesek.

switch 2008.05.10. 22:40:08

T-Boy:
Dehogy! Mivel Senna Honda pilóta volt, végig aktívan részt vett a fejlesztésben, finomhangolásban-ezt már mások is írták korábban. Az azért látszik, hogy nem először ül az autóban, de főleg a piros NSX-es videón látszik jól, ott van külső felvétel is.

okli 2008.05.10. 22:40:44

Szerintem Schumival hasonlitanak legjobban. pl toronymagasan vezetnek a tobbiek elott edzes elsosegben is. Ugyanabban a kocsiban is mindig gyorsabbak voltak barkinel, fenykorukban.

A ket legnagyobb. Szivbol kell akarni a gyozelmet. Ez kell hozza, hogy valakik legendak legyenek. Ez az, ami szamit, es mas semmi.

nokoment 2008.05.10. 22:44:16

A kommenteket olvasva 3 dolog fogalmazódott meg bennem:
1. Halottakról vagy jót vagy semmit.
2. Senna a világ egyik (ha nem a) legjobb Forma 1-es pilótája volt. Az volt a céja hogy nyerjen, és nem az, hogy szimpatikus legyen a fotelban punnyadó "hozzáértő" nézőknek.
Akkoriban a Forma 1 még az autóversenyzésről szólt és nem a marketingről.
3. A videón Senna vezetési technikáját nézve rájöttem hogy mégse tudok vezetni... ;)))

T-boy (törölt) 2008.05.10. 23:00:12

Minden sporthoz,hogy győzzél,kell agresszivitás.Ez nem csak küzdősportokra
igaz.Az "északiak" nagyon jól vezetnek,
nincs bennük spiritusz.A MI Zsoltinknak
is ez a hibája.

stargazerhu 2008.05.10. 23:09:07

Szerintem nem attól lesz vki nagy versenyző, hogy másokat legyőz, hanem attól ha magát le tudja győzni. A saját határait tudja kitágítani. Éppen ezért paradox módon, szerintem, a legnagyobb győzelme az volt, mikor Monacoban, kb 1 perces előnynél(a 2. Prosttal szemben) odavágta a kocsit és kiesett. Mert ő a határait nézte...Nem spórolt a kocsival, hogy biztosan beérjen...
Schumi is persze nagy versenyző, de vele mindig az volt egy kicsit a bajom, hogy nézzétek meg...nem nagyon kellett neki világbajnokokat megvernie...

akarki 2008.05.10. 23:53:48

Profizmus manapság: nem érdekel ki mit szól, a feladatom legyen meg 100%-osan. Nem feladatom hogy mások szeressenek. Et tette ő is. Akinek nincs hozzá gyomra, az nem lett VB. Aki VB lett az mindent megtett a győzelemért. Lauda egyszer állt ki versenyből a veszély miatt, Hunt lett a VB. Ahogy az újságok írták anno: "Hunt világbajnok, Lauda ember".
OFF:
Nézzétek meg Kimit. Mennyit szívott a McLarennel, amikor pedig lehetősége volt VB lenni, akkor mindent kihasznált. Csapattárssal elengedtette magát. Ezt szerintetek Mansell vagy Senna megtette volna hogy elmegy a másik mellett? Róluk nem tudom elképzelni.

Rocko- 2008.05.11. 01:32:23

Senna fentről lenéz, mosolyog egyet, majd ennyit mond: köszi omm.
RIP!

trash E46 2008.05.11. 01:51:54

na végre, ha késve is, de legalább valahol megemlékeznek róla...
Ő volt a legobb, legemberibb pilóta, aki képes volt arra is, hogy verseny közben kipattant az autóból, hogy a balesetet szenvedett kolégájának segíteni tudjon... a mai napig nem dolgoztam fel, hogy nincs többé... a haláláról pedig minden évben megemlékezek

Ciri 2008.05.11. 05:40:00

nokoment szavait idézve:

"A kommenteket olvasva 3 dolog fogalmazódott meg bennem:
1. Halottakról vagy jót vagy semmit.
2. Senna a világ egyik (ha nem a) legjobb Forma 1-es pilótája volt. Az volt a céja hogy nyerjen, és nem az, hogy szimpatikus legyen a fotelban punnyadó "hozzáértő" nézőknek.
Akkoriban a Forma 1 még az autóversenyzésről szólt és nem a marketingről.
3. A videón Senna vezetési technikáját nézve rájöttem hogy mégse tudok vezetni... ;))) "

Még egy keveset hozzátennék:
Elmennek a Senna fikázók abba a tetves k.va annyu.ba !
Mi a faszt képzeltek ti magatokról szar taknyok? Az apátok f.szába se nagyon voltatok -vagytok- !Egyre több "hozzáértő" barom kis köcsög takony írogat ide, akik semmihez sem tudnak érdemben hozzászólni, csak "aztmondtákmásokhogyezígyvan" stílusban firkálgatnak.
Nincs szégyenérzetetek? Egy halottról ilyet írni?
Még a mai F1 leghulladékabb pilótáji is fényévezredekkel vannak előttünk, nem hogy Senna.

Te jó ég, kik írna mostanság ide???

Ciri 2008.05.11. 05:42:06

pilótáji=pilótái

bocsi.

Mansellfan 2008.05.11. 06:58:55

hát ez nagyon lol

"barom" "köcsög" "takony" "szar" "apátok fasza" stb kifejezések után ez a felkiáltás hogy "Te jó ég, kik írna mostanság ide???" egyszerűen zseniális :D

cirikém tanúljál egy kis kultúrát.

autoped 2008.05.11. 08:33:55

Ciri ezt most tényleg muszáj volt?
Igyál kevesebbet, vezess többet...

Devil 2008.05.11. 08:44:21

A fékezés közbeni gázfröccsöt én is alkalmazom, az E30-as Bömös pedáljai ezt maximálisan lehetővé teszik..:)

akarki 2008.05.11. 10:25:42

A pedálokat amúgy sem lenne nehéz hozzáigazítani, hogy meg tudd csinálni. Ismerve pedig a jó öreg e30-akat, és a becsületes autót tisztelő gazdikat, ezekben az autókban hál' Istennek minden át van építve optimálisra, vagy teljesen gyári. Sajnos vannak olyanok akik taknyolják, meg matricázzák, róluk nem érdemes beszélni sem...
Ciri: újfent hozod a színvonalad...

Kopi3.14 2008.05.11. 13:03:08

akarki: Lauda mit mondott amikor a Nordschleifén majdnem bennéget a gépben a többiekről, akik kimentették? Ő nem állt volna meg. Ez is egy odlala a profizmusnak.

Car Fiol 2008.05.11. 13:53:38

Így a 200. komment körül, csak ennyit írnék még: páran írtátok, hogy halottról vagy jót, vagy semmit. Ez szerintem baromság! Gondolkodjatok! Ezek szerint Hitlerről és Stalinról is csak jókat lehetne írni? Senna-ról nem azért kell jót írni, mert már nincs köztünk, hanem mert nem nagyon lehet mást. Zseni volt. Lefagytam mikor meghallottam a hírt. Nagyon sajnálom, hogy így lett vége, de addigra már beírta magát a legnagyobbak közé.
Ha már az évforduló miatt emlékezünk Senna-ról, emlékezzünk meg Roland Ratzenbergerről is! Szintén azon a hétvégén vesztette életét az egyik időmérőn. A Villeneuve kanyarban 300km/h körüli sebességgel csapódott a falnak.
Nyugodjanak békében!

miluman 2008.05.11. 15:01:16

agyhalál hogy omm tartja életben ezt a blogot, kééész :D van egy elég megrázó videó egypár halálesetről, ez itt: www.youtube.com/watch?v=7T3LyNskHrU RIP, mindannyian hatalmas egyéniségek és zsenik voltak...

Kárpáthy 2008.05.11. 16:23:43

A makkoscipőt fikázók közül az, akinek van rózsaszín inge, az nézzen magába.
(Ugyanez tavalyelőtt strandpapucs a városban.)

Senna viszont király.
Ő volt az, aki egyszer gyakorlatilag transzban ment egy edzőkört. Kiszállt, mondván, ne a Jóisten vezessen helyette, na de akkor is...

AP (törölt) 2008.05.11. 18:06:19

Ciri végképp nevetségessé tette magát, remélem nem csak előttem, hanem mindenki szemében.
Ha valaki itt "takony paraszt", akkor Ő az.

akarki 2008.05.11. 19:08:18

Kopi3.14: igen, mert Lauda is profi volt. A feladata a vezetés, semmi más. Valóban nem állt volna meg. Senna is edzésen állt meg a balesetnél. Lehet hogy megállt volna versenyen is ha előtte történik, de lássuk be ekkora balesetnél abban az időben piros zászló volt azonnal. Akkor meg úgyis meg kell állni, miért ne rohanjon oda. Olyan videót is láttam már, hogy a felborult égő autót egy pilóta a tőzbelépve akarja visszaborítani elkeseredettségében. Aztán odaérnek a pályatűzoltók, akik nem mernek odamenni a közelbe, elveszi a pilóta a porraloltót, menne oltani, és vissza akarják fogni. Akkor ott minden ember másként viselkedik. Én pl akárhány balesetet, lerobbana autót, sípályai esést látok, szinte mindig megállok, hogy tudok-e segíteni... Senna egyébként egyre inkább emberi volt a vége felé, értem ezt úgy, hogy egyre jobban látszottak a jó tulajdonságai, annak ellenére, hogy a pályán nem ismert pardont.

akarki 2008.05.11. 19:17:19

Megvan, Roger Williamson balesete az, ahol a tűzbe lép a pilóta, hogy talpraállítsa az autót... www.youtube.com/watch?v=39yGEap1K-8&feature=related

akarki 2008.05.11. 19:18:27

Ja, 1973 Hollandia

ícsí 2008.05.12. 00:07:45

Sztem is Senna tehetsége és személyisége túl van dimenzionálva. Az egyik F1-es újság megszavaztatta a valavolt 100 legjobb F1-es pilótát, Senna az első, M.Schumacher a második, holott pont fordítva kéne hogy legyen...

Nem akarok senkit meggyőzni, vagy Senna ellen beszélni, ez csak az én véleményem...

trash E46 2008.05.12. 01:57:15

ícsí: más szerintem... nem összehasonlíthatóak a mai pilóták a régiekkel, a régi gépeket nehezebb volt kordában tartani, bár tény hogy Schumacher is hihetetlenül jó pilóta (példa erre ugye a '94es és '95ös vb címe, amit én többre tartok mint, a ferraris években szerzetteket), szóval ezért tartom jobbnak Sennát

cv 2008.05.12. 02:07:35

hm.... nem bírtam végigolvasni az egész posztot... bocsássatok meg érte... bár segített egy üveg bor, hogy okosságokat írjak most... nek az a kérdés. hogy ki mit akar kockáztatni? ha valakinek ekll a győzelemem mindenek felett, akkor összejön. Vagy nem. Esetleg mehal. Ha valaki jó versenyző akar lenne akkor öszejön neki. Jó versenyző lesz. Esetleg még nyer is. Mi azért nem vagyunk ott, ert ezt nem akarjuk kockáztatni...

Ciri 2008.05.12. 05:59:29

Kedves AP és többiek !

Attól függetlenül, hogy nem neked (sőt,most jelen esetben egyáltalán nem neked)címeztem a mondanivalómat, elég aktivan részt veszel a fikázásomban.

Ennél azért tökösebb faszinak hittelek...

Bunkó tílusban írtam ide? Lehet!
Nem kellett volna elragadtatnom magamat? Lehetséges.

Viszont, ha csak egy f...., (aki még beszélni is nehezen tudott Senna halála előtt)nem írta le a fikázó véleményét-vagy legalább átgondolta, akkor már megérte.

Elnézést kérek azoktól, akiket a stílusom felháborított, viszont az éremnek két oldala van.

Senna halála után sok ember számára megszünt létezni az F1, annak is aki előtte nem szerette.Nem hiszen, hogy a halála évfordulóján arról kellene beszélni -hozzáérteni- hogy jó pilóta volt-e, vagy etikus volt-e egy-egy megmozdulása a versenypályán. Már csak azért sem, mert ezt a kérdést a többi versenyző esetében is fel lehetne tenni.

Még egy dolgot nem árt tudni Sennáról:
Egyetlen akkori versenytársa nem vette annyira komolyan a biztonságos versenyzést, mint Ő. Rengeteg javaslata,elképzelése volt ez ügyben, és rengeteget dolgozott,tárgyalt a Forma 1 akkori vezetőségével.

Mégis neki kellett(többek között)meghalnia....

Még egyszer bocsi a stílusért de szerintem a Senna tisztelet nélküli köpködése a karosszékből épp ilyen gusztustalan dolog.

Töci 2008.05.12. 08:39:29

XXLPityu!

Nem szerettem Schumit, de a számok öt igazolják. Schuminak 68 poleja van, az meg több mint 65, szerintem.
Na mindegy nekem Senna volt anno a kedvencem, ha nem hal meg Schuminak sincs ennyi polja+győzelme.

OFF 2008.05.12. 10:26:31

OFF

A multkor valaki kerdezte, hol van Dr. Orosz. jelentem, megtalaltam! :-)

index.hu/video/2008/05/11/miert_szexi_a_magassarku_cipo

ON

hummer 2008.05.12. 11:53:25

Azoknak, akik Schumin fröcsögnek:
youtube.com/watch?v=EOQjYCwgLdE

akarki 2008.05.12. 12:06:00

ícsí: van benne logika amit mondasz. Engem is meglep, mikro Schumacher elé pozícionálják. Mert mi alapján hasonlítanak??? Schumacher a világ legeredményesebb F-1 pilótája. Ő viszont VB nélküli mezőnyben nyert amikor még "vezetni" kellett ('94-'95). Azokhoz a győzelmekhez még a sokkal jobb Benettonnal is sokat kellett dolgoznia. Első Ferraris tesztjéről egy elég hosszú és mélyreható nyilatkozatában azt mondja, hogy már akkor gyorsabb kört ment vele, mint a Benettonjával, de a csapatban "feji" hiányok voltak, magabiztosság hiánya, stb. Ezek ellenére utána nyert még 5 VB címet, de ezekben az időkben nem kellett annyira megerőltetni magukat szerintem. Persze az erőnlét (amiben Senna volt mindig a mezőny legjobbja) most is fontos, a kanyarsebességek nőttek, de nem kell elengedni a kormányt se váltáskor, se kormányzáskor pl átfogni, korszerű szervok... Gondolom ezért tartják fontosabbnak a régi idők F-1 győzelmeit. A Pole positionról. Senna 161 versenyen indult, abból sikerült neki 65-ször a mutatvány Piquet, Mansell, Prost, Patrese, Boutsen, Lauda... nevekkel tűzdelt mezőnyben. Ez közel 40,4%-ot jelent, vagyis ha indult, az esetek több mint 40%-ában elölről tehette. Schumi 249 indulás 68 pole. Ez 27,3%, ha a 65-ik polejapillanatában számoljuk, akkor is csak 28%. Pedig mint említettem neki ezalatt 7 VB címet sikerült gyűjtenie. Ha ennyi idő alatt is "csak" ennyi jött össze, akkor azt lehet mondani, hogy nem volt akkora edzésmenő, mint Senna, de ez semmit nem von le az érdemeiből. Illetve teljesen más a versenyek pontozása, száma idényen belül. Ha a 16 versenyből egyen kiestél, akkor nehezebb volt visszahozni az idényt, mint ha 18 futamból "dobsz el" egyet. Szerintem kár hasonlítgatni őket (ide nvenném a többi pilótát is, sőt akár az összes ralliversenyzőt,stb...), inkább örüljünk, hogy ilyen szép pillanatokat hagytak hátra nekünk. Mi vezetni sem tudunk hozzájuk képest, ilyen vasakat meg esélyünk sem lesz meghajtani.

akarki 2008.05.12. 12:12:20

hummer linkjén éppen beérte a győzelmi örökranglistán Sennát Schumi, arról kérdezik, és ezért érzékenyül el. Igen, ezek után kell Schumacherről írni. 1994-ben jóban voltak, kibékült Senna Prosttal is, vagyis amennyire lehetett a sok harc után. Kölcsönösen tisztelték egymást, és Schumacher reakciója is elérulja, hogy mennyire így van. Akármennyire szerettem Sennát, elítélem aki Schumit elkezdi fikázni ha Senna szóba kerül. Kicsit olyan, mintha szóba kerülne mondjuk Pete Sampras, és valaki elkezdené szidni Roger Federert, vagy Agassit.

treacle 2008.05.12. 21:07:03

Senna fantasztikus versenyző, ember és pasi volt (szóval nőből vagyok), utána m ár én sem olyan intenzitással néztem a F1-et, most meg már szinte sehogy.... nem olyan, mint a 80-as évek végén és a 90-es elején, sehol a kiemelkedő egyéniségek.... vhogy már nem a régi. Megnéztem mi van a youtube-on Senna-ról, rengeteg anyag, aki rajongó ajánlom és készítse a zsebkendőket is.... (tinédzser koromban még vártuk barátnőimmel a hotelek előtt, mikor itt volt a verseny, egy élmény volt testközelből...:), le is vagyunk fotózva együtt)

Laczos (törölt) · http://napihulyeseg.blog.hu 2008.05.12. 22:09:20

ropi: padlóhoz rögzített Zsiguli-pedállal megy (csak sehol nem lehet kapni). Szoktam gyakorolni, mert a szovjet technika is képes csodákra, ha üres csomagtartóval gáz nélkül kapcsolok vissza... :-)

Egyébként meg nem nagyon kellene egyetlen autóversenyző tudását sem kétségbe vonni, mert némiképp más dimenzióban mozognak ők vezetési tudás tekintetében, mnit az átlagember és meglehet, hogy még a legrosszabb F1-pilóta (mindenki helyettesítsen be egy szabadon választott nevet) is sokkal jobb bármelyik vitázónál...

trash E46 2008.05.13. 00:55:20

na, egy összehasonlítás 10 év külömbség

senna-schumi@ suzuka: www.youtube.com/watch?v=OrpYIq0NbFM&feature=related

Devil 2008.05.13. 09:04:45

Ha Senna volt az autóvezetés géniusza akkor őt(???) minek nevezzük? Na ezen tuti besírtok...
www.youtube.com/watch?v=yyVHj3sHVHQ

Whitefalcon 2008.05.13. 10:18:32

És 14 éve nem tudjuk, hogy miért kellett meghalnia!
Láttam az összes doku filmet, de vhogy a P. Head F. Williams duó nálam nagyon sáros a történetben.

T-boy (törölt) 2008.05.13. 14:18:46

Devil
Hát igen,verseny közben.Nem egy vasárnapi
hobby kör.A rallyban F1-es még nem volt
eredményes,és forditva.Munari nev.hegyi
versenyzőről már irtam:váltás dupla kuplung
-gázfröccs 0,3 tized mp alatt!És róla gondolom nem is hallottál.Egyébként mindenki igy vezeti a kocsi,csak nem mindet
veszik fel.

akarki 2008.05.13. 19:27:20

Devil, jó ez a videó, nem tudom megunni évek óta. Igen, anno minden rallypilóta és F-1 pilóta így vezetett. Vagyis itt már a rallyban félautomata váltó volt, félautomatát az F-1-ben először a Ferrari alkalmazott '91-ben. Ahol turbós volt az autó, ott muszáj volt a fordulatot tartani. De ez a videó nagyon kiadja, hogy mennyire is volt akkoriban nagy szám a rally B. Mondjuk ma is az lenne....

ayrton 2008.05.14. 22:22:51

Kedves BALU!
1992.MONACÓ....ennyit a versenyzői nagyságról....kicsit elfogult vagy ezzel a szerencsétlen Mansellel...
süti beállítások módosítása