Jégvédelem

  2008. április 30. - Égő Ákos

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:00

2000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00

A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél

Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00

A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a

Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00

Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem

A múltkor megint elkezdődött a paráztatás a jégesővel. Valamelyik rádióban hallottam, hogy diónyi nagyságú jegekre számíthatunk. Igaz, hogy van utólagos megoldás a jégkáros autók kezelésére, de annyira nem voltam kíváncsi a technológiára.
 


Álltam a garázsban és akár hogy is nézegettem, a Saab mellé nem fér be a Scion, esetleg félig.  Az mondjuk nyilvánvaló volt, hogy az utóbbi fog harcolni az elemekkel, de vajon melyik fele lógjon ki.  Aztán inkább körbenéztem, mit lehetne tenni mechanikus védelem terén. Van egy kis maradék gipszkarton, de gondoltam, másnapra elmorzsolódhat a víztől. Van egy kis maradék OSB falemez, de ez meg összekarcolja az autót, ráadásul egész nagy darabok nincsenek. Kevés volt az idő, hogy  hevenyészett jégvédő keretet ácsoljak maradék faanyagokból.
 
Felcsillant a szemem, mikor megláttam a rongydarabokat. Annak idején az ikerággyal kaptunk néhány gyerek ágyneműt. Kicsit elhasználtak voltak, ezért inkább én használtam fel őket szerelésre. A legutóbb a Ducati olajcseréjénél hemperegtem rajta. Puha, kényelmes, az Isten is a barkácsoló ember alá teremtette. ágyneműt.
 
Na most ezeket az puha ágyneműket helyeztem a kocsi tetejére. A Scion ebből a szempontból jó alany, mert a sík tetőre szépen felfeküdt, és a szélessége is tökéletes volt. A második ágyneműt átlapoltam, és a motorháztetőre borítottam. Erre az ütésvédő anyagra raktam a ponyvát, amit még a Winklertől kaptam, még a Golfjából maradt. A 900-asra rá tudom erőltetni, de a Scion doboz formáját nem nagyon szerette.
 


Na mit tesz ilyenkor az ember?
Előveszi a gumipókos zacskót.
 
Elöl viszonylag könnyen felgumiztam mert a ponyván volt egy fülecske, Hátul becsuktam a ponyvát az ajtóval, és a biztonság kedvéért ott is hurkoltam egyet a pókkal. Na ez így nem volt rossz, de a szél még mindig belekaphatott. Ezért az autó alatt egy gereblyével átvezettem ismét egy gumipókot, majd műanyag spárgát erősítettem rá, ugyanis hirtelen nem találtam több gumipókot.

Elégedetten nézegettem az installációt, nyugodt szívvel vártam a jégesőt.
Persze, szokás szerint megint elkerült minket a rossz idő. Láttam, hogy villámlik, meg valahol durva vihar van, de nálunk csak esegetett. (Amikor két éve augusztus huszadikán elsöpörte a várost a vihar, akkor nálunk feldőlt a teraszon a műanyag-szék. Ennyit éreztünk belőle.)
 
Reggel leszedtem a cuccot. A ponyva átázott, a paplan vizes lett egy kicsit, és a benne lévő kosz enyhén rákenődött a kocsira.



Másnap Budaörsön kapott el a jégeső, Akkor a másik kocsival voltam, de sikerült bemenekülni egy fedél alá. Szerencsétlen Scion meg otthon, fedetlenül. Nagyon ideges leszek, ha most veri össze a jég. De szerencsére semmi sem volt, Kati nem is tudta, hogy jég esett valahol.

Most már befejezem a parázást, nem fogok minden rémhírre paplanozásba kezdeni, bár azért kíváncsi lennék, ért-e volna valamit a védelem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr40443333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Richárd · http://probadolog.blog.hu 2008.04.30. 12:12:29

Szlovákiában láttunk jópofa megoldást, ráadásul utcai parkolóban:
Fémcsőre emlékeztető lemez cucc, amibe beállsz autóval ,és a végét lecsukod.
Ez amolyan parkolót helyettesítő eszköz, aminek magyar változata a keretre feszített szövet.

Ez biztos megvéd minden jég ellen, bár instalálni első alkalommal nehezebb, ráadásul nem is tudsz alá minden autóval beállni. :-)

szériaextra 2008.04.30. 12:38:57

szép!
biztosan hatásos is
isten a Scion!!

SsPL71 (törölt) 2008.04.30. 14:00:18

Már megijedtem a vége felé, hogy a Scion-t elérte a jégeső. Kár lett volna érte.

Én is parázok, mikor ilyen hírekkel riogatnak, még csak nem is rendelkezem efféle mechanikus lehetőséggel, de jó ötletet adtál, beszerzek egy ponyvát.
A többi alkotó elemet(paplanokat) vélhetően én is előtudom ásni hasonló forrásból.

Peetee 2008.04.30. 15:08:07

Ezt a paplanos-pokrócos megoldást alkalmazom én is...tavasztól őszig elfér a csomagtartóban két nagy pléd/pokróc összehajtogatva. Ha nem túl finnyás a "kocsikísérőm" még világvégi útközbenmegállós piknikezésre is alkalmas.
Egyszer...egyetlenegyszer elkövettem azt a hibát,h nagy csúnya eső előtt kiszaladtam, letakartam az autót, majd nagy eszemmel, (hogy ne vigye el a szél, vagy valami olcsó tolvaj) az ajtókhoz odacsuktam a plédek végét...és jött az eső(szerencsére jég nem) és esett...én meg ablak belső feléről mosolyogva nyugtáztam...majd eső után ki, pokrócok le...és pánik: ülés tocsog a víztől, szőnyegek szintén...ááááá.
Az a qrva pléd a kerület összes esővizét az én autóm utasterébe vezette be...a kédergumik nem szorítottak eléggé, a pamutanyagon belül beszivárgott 4000l esővíz.
Felitattam, kiitattam, minden csináltam.
Az autót szerencsére azóta eladtam...tanulságos eset volt....reméle szegény C. Saxo-nak nem esett baja ;)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.04.30. 15:31:29

Én a borsónyi méretű jégdaraboktól paplanhuzatokkal védtem meg a Fókát.

PRND21 2008.04.30. 16:07:01

Sziklaomlás ellen esernyővel..? 8-D A paplan sztem tuti hatásos-még a diónagyságuak ellen is..ponthogy felfogja..de a VW Bogár nagyságú meteoroktól/Armageddon/nem véd... 8-)

jasna 2008.04.30. 20:44:28

A kék ponyva, egész feldobja az autót.

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2008.04.30. 23:38:23

mi az utcán parkolunk és szarunk a jégesőre:P
nem kegytárgyként kezeljük az autót hanem mint használati eszköz, ha kilyukad hát befoltozzuk, ez is csak egy formája az elromlásnak.

vwgery · http://www.mp3puska.extra.hu 2008.05.01. 15:21:22

stone: ez is egy hozzáállás, ezektől a kocsiktól rettegek autóvásárláskor, h ne egy igénytelen gazdisat szerezzek be.
nekünk is használati tárgy, ha esik esik mit csináljak, de nem töröm zúzom, vigyázok rá. attól még lehet használni.
de hát kinek hogy

[] (törölt) 2008.05.01. 21:35:08

stonedraider:
"nem kegytárgyként kezeljük az autót hanem mint használati eszköz"

tudod, vannak, akik a hasznalati eszkozt hasznaljak, nem pedig szetbasszak. es ez fuggetlen attol, hogy valakinek Yaris-a vagy A8-a van.

vwgery:
"ez is egy hozzáállás, ezektől a kocsiktól rettegek autóvásárláskor"

pontosan errol van szo. a szarokbele-mentalitasu emberek lepukkant, titokban rohado autoitol mentsen meg mindenkit a joisten autovasarlasnal!

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2008.05.01. 23:50:55

dehogy töröm-zúzom vagy netán szétbaszom, pusztán csak használati eszköz.

örülök mint majom a farkának h 2 éve tudtunk venni egy akkor 6 éves, 65e kilométert futott megane-t (tökmindegy volt, h milyen márka legyen, csak vmi nem túl romos ebből a kategóriából), melynek idáig csak annyi baja volt h az előző tulaj az eladás elött lemosta a motorteret és vmi szonda ezt nem túl jól tűrte, de a kereskedés ahol vettük (ford veszprém) egy szó nélkül kicserélte garanciában. azóta óvjuk, nem hajtjuk szét, és ha lehet akkor inkább bkv/gyalog/bicikli, elötte is így volt csak má muszáj volt autót venni mer jött a gyerek:) (a 2 év alatt 15e km ment bele)

tudom h érték, de ha a rádió bemondja h jön a jégeső akkor nem rohanok ki az ágyneművel, garázsra meg nem tellik.
nem azért vettük mert egyedi és különleges mint pl. a scion hanem azért h legyen mikor szükség van rá, ha elveri a jég akkor szívom a fogam, kijavíttatom és használom tovább.

és ha netán eccer eladom akkor szólok h itt-ott foltozott, nem kell itt rögtön kötözködni.

[] (törölt) 2008.05.02. 17:04:39

"tudom h érték, de ha a rádió bemondja h jön a jégeső akkor nem rohanok ki az ágyneművel, garázsra meg nem tellik.
...
ha elveri a jég akkor szívom a fogam, kijavíttatom és használom tovább."

nem lenne egyszerubb kirohanni a paplannal, mint vasar utan okosnak lenni es a javittatasert fizetni?

"és ha netán eccer eladom akkor szólok h itt-ott foltozott, nem kell itt rögtön kötözködni. "

nem lenne egyszerubb eleve vigyazni ra, hogy ne egy lelakott szart kelljen eladnod, amiert lofaszt se kapsz?

sose ertettem ezt a logikat.

Péter 2008.05.02. 20:29:38

Állítólag a tavalyi Balaton melletti jégesőnél szintén mindenki letakarta az autóját, aztán a vihar után levették az átlyukasztott plédeket...

(Nem emlékszem a városra, de azóta - a nagy kárral járó vihar óta - eső esetén minden fedett helyen autó áll.)

iceman 79 2010.11.05. 19:24:58

Az én autómat 2x verte el a jég!
Ha van cascód akkor NO PARA!!!
Nekem frankón megcsinálták,fényezés nélkül!!!A pokróc semmit nem ér a 120km/h-val becsapódó jégdarabok ellen!!!!!
süti beállítások módosítása