Különös párhuzam

Interjú Szabó Lászlóval

  2008. április 25. - Nagy_Dániel Címkék: cerally 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Vége a napnak, vége a versenynek
2008-08-23 22:05:00

Időközben szépen ránkesteledett az éjszakai futamok hangulatával emelve a verseny izgalmát. Igen sok ember

Kicsik és nagyok
2008-08-23 18:21:00

Menetfelszerelésem része egy inverter, ami 220 volt feszültséget állít elő az autó 12 voltos rendszeréhez

Így mulatunk
2008-08-23 16:51:00

Tény, hogy itt Máriapócson lényegesen tizennyolcévenfelülibb az autómosás mint Kilitin, ám ezúttal sem

Újabb brutális szögek
2008-08-23 13:36:00

Rendkívüli rajongásról tesz tanúbizonyságot az, aki Budapestről, vagy attól nyugatabbra fekvő településről


Szabó Lászlóval beszélgettem, aki jó ideig a quados mezőny élén versenyzett, gyorsokat nyert, egy széria quaddal, egyéves versenytapasztalattal. A penge versenygépeken quadozó külföldi bajnokok bizony vakarhatták a fejüket, hogy hogyan is van ez. Laci azonban elárulta nekünk a titkát, ami megdöbbentően, de logikusan is hangzik.

 
TC: Sokáig az első háromban voltál. Hogy állasz most?
SzL: Most nem állok jól sajnos, visszacsúsztam. Romániában eltörött a kerekem, kiestem és még két óra büntetést kis rámvarrtak, mert a limitdőben nem értem ki a javítás miatt.

 
TC: De ha jól láttam, addig az elején mentél.
SzL: Abszolút. A romániai első napon a harmadik helyen álltam. Sajnos ez van. Ami jó hír mára, hogy a második futamot megnyertem megint, megvertem a franciát is egy pár másodperccel. Ez így jól esik nekem, azért…

 
TC: Komoly teljesítményt mutattál eddig. Milyen versenyzői múltad van?
SzL: Síeltem… Gyerekkorom óta.

 TC: (döbbent szájtátás)
SzL: Egy éve quadozok versenyszerűen. Három éve ülök quadon.

 TC: (mégdöbbentebb szájtátás)
SzL: Nagyon sok hasonlóság van mozgáskoordinációban. A technikai sport mindig közel állt volna hozzám, de soha nem csináltam, mert síeltem és arról szólt az életem. Úgyhogy ez most egy nagy ajándék nekem. Ez az első ilyen nagyobb megmérettetés.

 TC: Nagy kár azért a kerékért…
SzL. Igen, sajnos a végeredménybe már nem tudok beleszólni, de a gyorsokon még mutathatok valamit.

 TC: Engem megenne a méreg. Hogyan tudod ezt elviselni?
SzL: El kell. Nagyon nagy megpróbáltatás ez. Ma délelőtt a gyorson olyan fáradt voltam, hogyha az emberben nincs tartás, akkor legszívesebben hazamentem volna. Nulla voltam, végig holtponton voltam és úgy küzdöttem végig az egész 150 kilométert viszonylag jól ennek ellenére. Akkor a cél előtt 2 kilométerre kifogyott a benzinem… Aztán aludtam egy kicsit és a másodikon harmadik lettem.

 TC: Nagy csapatnál ilyenért fejek hullanak…
SzL: Hát itt nem. Mivel két barátom van velem aki segít, meg ezt én hibáztam el. Túl sokat mentem negyedikben.

 TC: Milyen volt a motorosok rémálma, az esős romániai szakasz?
SzL: Én nagyon élveztem. Olyan volt, mint a raftingolás. Gyönyörű szép tiszta víz volt, ebben mentünk felfelé, nem féltem a kövektől, mert nem láttam őket.

 TC: Te egyébként motorozol is? Tudom utálni fogsz, de szerintem a quad ötvözi magában az autó és a motor hátrányait.
SzL: Szerintem aki tudja kezelni a quadot, az nem így gondolja. Nincs köze a motorozáshoz, de szerintem az autózáshoz sem. Ahogy mondtam, leginkább a síeléshez van köze. Az egyensúlyozás és az ahogyan a testünkkel irányítjuk, nagyon hasonlít a síeléshez.

 TC: A quadod mennyire különbözik egy széria quadtól?
SzL: Abszolút széria. Bombardier 650 Baja. Ez is nagyon érdekes, hogy a francia egy nagyon komoly géppel van, ha egy egyenesben egymás mellé állnánk agyonütne. De összességében úgy látszik ez nem minden…

 TC: Mit szólnak hozzád az élmenő pilóták?
SzL: Hát szerintem meglepő nekik, hogy széria motoron, név nélkül az elejébe bele tudtunk szólni, Szokolyáról a mi kis garázsunkból, hobbi quadozásunkból.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr36441603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RT76 2008.04.25. 15:24:08

"Gyönyörű szép tiszta víz volt, ebben mentünk felfelé, nem féltem a kövektől, mert nem láttam őket."

Nem vagyok egy nagy méregzöld, de azért a kurva életbe, tényleg. Remélem a következő Dakar már tényleg sivatagban zajlik tiszta vizű patakok helyett.

Nagy_Dániel 2008.04.25. 15:37:38

Azt a mondatot úgy kell érteni, Tamás, hogy a romániai szakaszon, az erdőben leesett eső miatt, az utak helyenként rendes patakká váltak, ahogyan egy másik quados magyar srác is mondta.

ommm 2008.04.25. 15:47:19

Respekk.
Szériagéppel a nagyok ellen.
Jó sárga lett az eleje :)

Pipi 2008.04.25. 15:51:27

el kell vonatkoztatni a Dakartól. ennek a versenynek ahhoz semmi köze, csak a versenyzők azonosak. én sose értettem, mitől lett ez Dakar-pótló rali. tetszik, érdekes, jól megcsinált verseny, de a Dakarral köszönőviszonyban sincs.

Pipi 2008.04.25. 15:52:33

te dani, most ki nyert a hangszeres kérdésben?? mert a sorrend se tiszta már nekem...

foni 2008.04.25. 16:00:59

Dani, szivesen olvasnek egy interjut Gyenes Emanuel-el, aki szatmari srac, es 9. az osszetettben a motorosoknal.

SsPL71 (törölt) 2008.04.25. 16:01:19

AP: ez jó volt, választékos a kedves ítéletíró :))))

AP (törölt) 2008.04.25. 16:04:51

totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=63053

über-rotflol

ő érzi az s2000 gyengeségét, szerinte nettó 190 lóerő, és simán otthagyja egy nagyobb köbcentis gép, mint pl. az 1600 vti

sírok

AP (törölt) 2008.04.25. 16:05:57

"mint pl. az 1600 vti" = és olyan, mint mint pl. az 1600 vti

AP (törölt) 2008.04.25. 16:41:55

asszem ennél nagyobb kamut még nem olvastam ott, pedig a román enzo se semmi
köszi

dpet 2008.04.25. 16:45:35

AP nem érted amit a srác írt...
Olvasd el mégegyszer, vagy kétszer...
mert igaza van.

dpet 2008.04.25. 16:48:04

Az S2000-res re gondoltam, az M5 tényleg szánalom:)

AP (törölt) 2008.04.25. 16:55:46

dpet: de, értem. 7000-től 9000-ig van meg a kakaó, és hiába 220le, ha nincs mellé nyomaték.

nincs igaza. melyik 220-240 lóerős mai (nem tízéves, mint az s2000!) európai kocsi több két liternél?
még a most divatos 200 lovas elsőkerekesek is ugyanennyiből hozzák ki.
akkor hol is van ez a hasonló lóerő, mégis otthagy dolog?

vwgery · http://www.mp3puska.extra.hu 2008.04.25. 17:04:04

sajna laci már a végeredménybe tényleg nem tud beleszólni, de majd legközelebb!

feketenap 2008.04.25. 17:06:01

Na ez a tehetség! Széria géppel, egy év múlttal verni a nagymenőket.
Gratula!

gyules 2008.04.25. 17:32:32

A 'hogy állasz' az csak nekem...? :s Egyébként riszpekt,h csinálod. :)

Amúgy 1.6 Vti-m volt nekem is, de azért S2000-t nem nagyon altattam vele. (de elég sok mást igen :) ) Ja! és költsetek fékre, jut eszembe. Egy Váci utas pirostól-pirosig-nál a 4. satuzásnál már nem álltam meg és átcsorogtam a piroson. Az Integra bezzeg megállt... :)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.04.25. 18:31:52

Laci, gratulálok ahhoz ahogy eddig mentél és remélem a géppel kapcsolatos problémák nem szegik kedved a további versenyzéstől (:

egyszer azért egy hószán versenyen is el kellene indulnod, abban szerintem még jobb lennél hihi

Kifordított kacagány 2008.04.25. 18:38:39

AP 2008.04.25. 15:51:49
mindig van abban valami báj, mikor valaki ennyire tud örülni kis dolgoknak is:)

GYUSZI BACSI 2008.04.25. 18:31:52
a jövő évben megrendezendő dakarpótló szibériaia futamra gondolsz?:)

AP (törölt) 2008.04.25. 18:48:17

Ez azért meglep, hogy a vti-n ennyire pici a fék. Vagy rosszul fékezel, vagy nemtom.
Nekem az ezres csodán a fékek a harmadik mátraháza-parádsasvár oda-vissza után szoktak végképp elfáradni, a második körben már iszonyat büdösek és a kézit is intenzíven húzogatni kell, de a végére kész, no fék, 30-al csorgás van motorfékkel egyesben.

akos696 2008.04.25. 19:44:37

AP!

Én vezettem már S2000-ret, és igaza van a gyereknek! 7-9 nagyon állat, alatta meg egy nagy fos. Győztem kivárni, hogy jöjjön már a bűvös 7 ezer( szerintem az alatti teljesítménye megegyezik egy 2.0 sima 140le-s géppel), utána viszont fülig ért a szám. Amúgy baba a gép, jó feeling, de keresztben is csak üvölve x ezres fordulaton képes fordulni. Ha pl 2-3 ezres fordulaton indulsz, aztán padló kormány kiteker, meg sem nyikkatja a kereket. Kellett neki vagy 4-5 ezer ehhez a mutatványhoz. Legyen inkább 328i, igaz, h 800 köbbel nagyobb, meg 50 Le-vel kisebb, de egész máshogy adja elő, teljesen máshogy..... És nekem az jobban bejön

gyules 2008.04.25. 19:58:49

Ez van. Szervizelve volt folyamatosan, nem volt ilyesmiken spórolás. Csak kár,h most eszembejutott. Hüpp... Annyira jó pajtásom volt. Jókat mulattunk, na.

ommm 2008.04.25. 20:00:59

No replacement for displacement :)

Kifordított kacagány 2008.04.25. 20:11:13

7-9e, meg 2-3e-nél indulsz? borzalom. és nem lehet rátenni valami tisztességes turbot?

gyules 2008.04.25. 20:24:41

Ja igen, a változó szelep vicces dolog. Nekem 5500-nál nyitott a vti-ben, addig sima 1.6, ami ugye nem csap oda. Aztán megindulás. Jáj és hangja... Újabb hüpp... Ha olyan 8000 körül váltott az ember,akkor megmaradt 5500 fölött okosan, 6e körül és lehetett haladni tovább. Ha jól emlékszem 7200-nél adta le a 160 lovat. Az a fajta autó volt, amivel ha végeztem mindenhol nem nyílegyenesen hazamentem, hanem még csorogtam kicsit, vagy direkt hosszabb úton mentem, vagy egy olyan kerülővel,amiben volt 3 ismered-szereted kanyar. Hüpp megint. :) Lehet kellene vennem egyet újra.

TKornel · http://tkornel.blog.hu 2008.04.26. 09:25:01

Elöször Gratula Laci bácsi, még sok sikert!

2.
1.6 VTi megoldás: egy kis doboz amin tudod állítani, hogy mikor váltson a szelepvezérlés.

AP (törölt) 2008.04.26. 09:57:42

Az a baj, hogy én ezekkel az autókkal közveszélyes lennék.

Galamb 2008.04.26. 12:53:41

1.6 VTi megoldás: 4.0 V8

Sírnom kell, komolyan mondom, ahogy a nyikhajok vitatkoznak, hogy hogyan kellene megtuningolni a lámpától lámpáig szúnyogverdát.

Sehogy.

Kifordított kacagány 2008.04.28. 09:12:42

Galamb 2008.04.26. 12:53:41
:D
trabiba is építettek már vényócat, minden megoldható:)
süti beállítások módosítása