Szabó Lászlóval beszélgettem, aki jó ideig a quados mezőny élén versenyzett, gyorsokat nyert, egy széria quaddal, egyéves versenytapasztalattal. A penge versenygépeken quadozó külföldi bajnokok bizony vakarhatták a fejüket, hogy hogyan is van ez. Laci azonban elárulta nekünk a titkát, ami megdöbbentően, de logikusan is hangzik.
TC: Sokáig az első háromban voltál. Hogy állasz most?
SzL: Most nem állok jól sajnos, visszacsúsztam. Romániában eltörött a kerekem, kiestem és még két óra büntetést kis rámvarrtak, mert a limitdőben nem értem ki a javítás miatt.
TC: De ha jól láttam, addig az elején mentél.
SzL: Abszolút. A romániai első napon a harmadik helyen álltam. Sajnos ez van. Ami jó hír mára, hogy a második futamot megnyertem megint, megvertem a franciát is egy pár másodperccel. Ez így jól esik nekem, azért…
TC: Komoly teljesítményt mutattál eddig. Milyen versenyzői múltad van?
SzL: Síeltem… Gyerekkorom óta.
SzL: Egy éve quadozok versenyszerűen. Három éve ülök quadon.
SzL: Nagyon sok hasonlóság van mozgáskoordinációban. A technikai sport mindig közel állt volna hozzám, de soha nem csináltam, mert síeltem és arról szólt az életem. Úgyhogy ez most egy nagy ajándék nekem. Ez az első ilyen nagyobb megmérettetés.
SzL. Igen, sajnos a végeredménybe már nem tudok beleszólni, de a gyorsokon még mutathatok valamit.
SzL: El kell. Nagyon nagy megpróbáltatás ez. Ma délelőtt a gyorson olyan fáradt voltam, hogyha az emberben nincs tartás, akkor legszívesebben hazamentem volna. Nulla voltam, végig holtponton voltam és úgy küzdöttem végig az egész 150 kilométert viszonylag jól ennek ellenére. Akkor a cél előtt 2 kilométerre kifogyott a benzinem… Aztán aludtam egy kicsit és a másodikon harmadik lettem.
SzL: Hát itt nem. Mivel két barátom van velem aki segít, meg ezt én hibáztam el. Túl sokat mentem negyedikben.
SzL: Én nagyon élveztem. Olyan volt, mint a raftingolás. Gyönyörű szép tiszta víz volt, ebben mentünk felfelé, nem féltem a kövektől, mert nem láttam őket.
SzL: Szerintem aki tudja kezelni a quadot, az nem így gondolja. Nincs köze a motorozáshoz, de szerintem az autózáshoz sem. Ahogy mondtam, leginkább a síeléshez van köze. Az egyensúlyozás és az ahogyan a testünkkel irányítjuk, nagyon hasonlít a síeléshez.
SzL: Abszolút széria. Bombardier 650 Baja. Ez is nagyon érdekes, hogy a francia egy nagyon komoly géppel van, ha egy egyenesben egymás mellé állnánk agyonütne. De összességében úgy látszik ez nem minden…
SzL: Hát szerintem meglepő nekik, hogy széria motoron, név nélkül az elejébe bele tudtunk szólni, Szokolyáról a mi kis garázsunkból, hobbi quadozásunkból.