Csúcssebességnél pihenni

Interjú Palik Lászlóval

  2008. április 25. - Nagy_Dániel Címkék: cerally 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Vége a napnak, vége a versenynek
2008-08-23 22:05:00

Időközben szépen ránkesteledett az éjszakai futamok hangulatával emelve a verseny izgalmát. Igen sok ember

Kicsik és nagyok
2008-08-23 18:21:00

Menetfelszerelésem része egy inverter, ami 220 volt feszültséget állít elő az autó 12 voltos rendszeréhez

Így mulatunk
2008-08-23 16:51:00

Tény, hogy itt Máriapócson lényegesen tizennyolcévenfelülibb az autómosás mint Kilitin, ám ezúttal sem

Újabb brutális szögek
2008-08-23 13:36:00

Rendkívüli rajongásról tesz tanúbizonyságot az, aki Budapestről, vagy attól nyugatabbra fekvő településről


Épp az utolsó előtti nap első gyorsáról jött ki Nissanjával Palik László, amikor odaléptem hozzá. Tegnap, mint írtam eléggé feldúlt volt, akkor nem tudtunk beszélgetni, most azonban beszéltünk a tegnapról, a dakaros tapasztalatairól és az első napi borulásról is.

TC: Menjünk visszafelé az időben! Hogy sikerült ez a gyors?
PL: Azt majd akkor lehet látni, ha tudjuk a többiek idejét is, minden esetre 2,5 perccel jobbat jöttünk, mit tegnap, pedig tegnap sem mentünk rosszul, a 14. időt értük el. Pedig azt hittem rosszabb lesz, mert már nagyon összejárták a pályát a kamionok. Sok a bakhát, és már túl sokat voltunk emiatt két keréken. Ezzel együtt tudtunk 2,5 perccel jobbat jönni, nem tudom hol találtuk ezt az időt, mert nem éreztem, hogy jobbak lettünk volna.

TC: Mi történt tegnap? Feldúlt voltál, úgy hallottam, hogy az itinerrel volt problémád.
PL: Tény, hogy amikor kijöttem a gyorsról nagyon ideges voltam. De az egy más helyzet, amikor az ember kijön a gyorsról, meg más helyzet 24 órával utána. Az történt, hogy kaptam egy bal első defektet és úgy ahogy van beestem az erdőbe. Kicseréltük és kijöttünk a gyorsról, semmi dráma nem volt, csak én úgy éreztem, hogy az a betonkocka, amin kaptuk a defektet, ilyen szűk, benőtt, fás részen, szóval annak benne kellett volna lennie az itinerben. Az esemény után közvetlen ezt az ember hevülten mondja, de most bevallom, hogy tíz autó elment előttem defekt nélkül. Ha ők ki tudták kerülni, akkor nekem is ki kellett volna.

TC: Sokan sokféleképpen szóltak már a romániai esős hegyi szakaszról. Neked hogy tetszett?
PL: Én azokat a pályákat nagyon szeretem, azok bonyolult, nehéz, technikás pályák. Mivel vasárnap felborultunk és a legutolsó 82. helyről rajtoltunk, nagyon sok versenyzőt előztünk ott meg. De mindenki nagyon rendes volt, nagyon sokan elengedtek, pedig ott könnyű betartani, mert ilyen keskeny, egynyomú út megy, de mindenki korrekt volt. Az alatt a két rövid romániai szakasz alatt a 82.-től a 13. helyre sikerült előrejönni. A rajtlistán természetesen, mert az összetett eredményünk az első nap elúszott.

TC: Hogy történt az első napon a borulás?
PL: Elrontottam… Annyi történt, hogy én azt a pályát nagyon szeretem. Bennem volt, hogy jó időt kell mennem és egyszerűen sok volt.

TC: Az autó körbe volt törve, de a kerék alatta volt. Nem lett nagy baja?
PL: Semmi komoly. A borulástól olaj ment a légszűrőbe, azt még a gyorson megcsináltuk, viszont lelevegősödött a kuplung és a fék. Az első fékkört is lelégtelenítettük, de a kuplung miatt ki kellett vontatni bennünket. Aztán három óra alatt megcsinálták a gyerekek a táborban.

TC: A dakaros tapasztalataid alapján hogyan tudod összehasonlítani ezt a versenyt azzal?
PL: Hát én azt gondolom, hogy összehasonlítani nem lehet. Más. A gyári fiúk azt mondják, hogy ez egy XL Baja. Ebben igazuk van, a napi távok ahhoz hasonlóak, hiszen a Dakaron 4-5-600 kilométer egy gyors adott esetben és az egyben van. Ez verseny összességében dupla akkora, mint egy Baja, de harmad, hatod akkora mint egy Dakar. Így nem igazán összehasonlítható. A Dakaron az embernek jobban kell spórolnia.

TC: Az állóképességgel?
PL: Nem. Az autóval, meg a csapat erejével. Ott nem szabad szétüti úgy az autót, hogy reggelig szerelniük kelljen, mert ha ezt kétszer egymás után megcsinálom, akkor a harmadik napon valaki a kimerültségtől hibázni fog.

TC: A fizikai terhelés mennyire erős ezen a versenyen a Dakarhoz képest?
PL: Hát nem olyan erős. Azon egyszerű oknál fogva, hogy itt a leghosszabb gyors is 150 kilométer. A Dakaron 2005-ben a 600 kilométeres gyorson volt egy 12 órás menetidőnk, amivel a 13. vagy a 14. helyen értünk célba. Itt meg lejöttünk 1 óra 55 perc alatt és ez a leghosszabb szakasz. Viszont ezekben a pályákban zéró a pihenőidő. Sivatagi körülmények között van hogy percekig égnek a lámpák, az autó csúcssebességgel megy padlógázon. Furcsa módon, ott akkor lehet pihenni. Olyankor nem az ember, hanem az autó dolgozik.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr9441756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AP (törölt) 2008.04.25. 15:11:21

Miért nem mutattad neki a hozzászólásokat?
Legalább néhányat? Kíváncsi lennék a Top Racing Driver of Hungary reakciójára.

Nut 2008.04.25. 15:38:32

Bammeg ez a Palik-face. Marha jo ez a foto. Muszaj lementenem. sirva-rohogve:-D

Norbe 2008.04.25. 15:40:44

Mint egy jómunkásember :DDD

ommm 2008.04.25. 15:48:50

Gyula!
Hol a fajrontkulcs?

paripa · http://paripa-racing.fw.hu 2008.04.25. 16:06:22

Ezt a fotót elkérem, kirakom a konyhakredencre, hogy a gyerek ne lopja a cukrot....

Hakaze 2008.04.25. 16:11:48

Döbbenten olvastam a Palik cikizéseket.
Irigy faszok vagytok az a helyzet.Olyan tipikusan magyar..Én büszke vagyok rá.Ha bennetek fele annyi kitartás,akarat,tehetség lenne,akkor tudnátok,hogy miről beszélek és nem csak a gép elött osztanátok az észt.Amit a Dakaron csinál,azért csak tisztelni lehet.Az a helyzet,hogy ti csak álmodtok arról,hogy ilyen szinten esetleg versenyzők legyetek,ő megvalósitotta.A duma,hogy pénz meg tévés majom..szánalmas.Ennyi erővel a Winkler meg a Karotta is tévés majom nem?
Más...Ha az úton motorost láttok a tükörben,tessék leindexelni,meg esetleg lehúzodni,márha ez belefér a Suzuki-Alfa-BMW-Honda egótokba.

Csubakka Junior 2008.04.25. 16:24:45

Ne fürgyé le!

Attila- 2008.04.25. 16:30:18

teny, hogy palik nem egy klasszis versenyzo, de legalabb ott van. szereti, es csinalja.
nem ertem ezt a fene nagy fikazzuk palikot akciot, ami itt megy. a gep elott konnyu ugatni, igaz? jajj, elfelejtettem, hogy itt minden palik-fikazo egy szuletett McRae.

szoval, ha ott lesztek, es ravertek sok-sok percet a luzer palikra, akkor lehet ugatni, addig meg almodozzatok csak arrol, amit palik megvalositott, es verjetek itt az e-salamit, mast ugyse tudtok. irigy kutyak.

tvk 2008.04.25. 16:32:56

Tízmillió raliversenyző országa...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.25. 16:39:35

Na, Dani, azért mikor PL kijött a gyorsasáfiról most is hosszan dohányzott:)

autoped 2008.04.25. 16:53:32

Most szimpatikusan-szerény, sőt önkritikus volt Palik. Há mivanmá vele?
Fikázás helyett, inkább gyúrjatok rá a vezetésre kopterek, gondolom van még mit tanulni..

elegance · http://www.mobilcontrolbt.hu 2008.04.25. 16:58:57

Kérem, hogy valaki aki szénné fikázza a Palikot magyarázza már el nekem, hogy mivel jobb nála a Szalay Balázs például? Mindig a Laci után végez, mindig elégedetlen. Én a munkám miatt sokat járok a Hungaroringre (nem gyorsulni) és amióta ő a góré, kézzel foghatóak a változások például. És itt a terepraliban is mindent odatesz. És néha lehet nagypofájú, mert egy sima Volán taxis volt, onnan hozta fel magát.

AP (törölt) 2008.04.25. 16:59:37

Irígy a fene. Arra irígykedjek, aki minden versenyen felborul, megáll vagy simán csak kiesik?

Továbbra se értem, hogy lett ő tévés ötödölő műsorvezetőből autóversenyző.

Dexter 2008.04.25. 17:01:53

Becsülöm a Palik gyereket, mert nem vezet rosszul! Viszont könyörgöm NE szólaljon meg! Hihetetlen irritáló a beszédstílusa szerencsétlennek. Még a neten is átsüt...

Bas 2008.04.25. 17:05:58

Hakaze, Attila, Mit is Csinal Palik olyan jol? A TV-s szerepleseket? Az F1 kommentarokat? A hungaroringet? Vagy ezt a terepdolgot? Azt ertjuk, hogy mindben benne volt/van, de nem csinalta/ja jol. Valahonnan van egy kalap penz, ami minden alkalommal el is fogy, de nincs kiemelkedo teljesitmeny mogotte. Ugy megborulni a jolismert palyan az elso nehany oraban, amikor meg nem lehet faradt, mint egy amator, na ne mar! Szo nincs rigysegrol es "innenpofazunk, mi meg ki sem merunk allni ellene" magyar virtusrol. Azt az ovodas is tudja, hogy ez nem elszantsag kerdese. Az is egyertelmu, hogy nem kap a kezebe olyan vasat, mint a profik, amivel megvillanthatna a tehetseget, de azt senki nem gondolhatja komolyan, hogy ha kapna, akkor elmenove valna rogton. En csak teljesitmenyt varok, semmi tobbet. Aki ki meri mondani, hogy a "gyerekek megcsinaltak 3 ora alatt" a borulas utani zurzavart a gepen, tehat neki maradt idelye pihenni a kovetkezo napra, az igencsak szedje ossze magat, es nyomja mint a bolond a kovetkezo reggelen, hogy minel elobbre jusson, es akkor nem jarja le az osszes kamion elotte a sarat.

kariking · http://ralialfa.blogspot.com 2008.04.25. 17:50:50

Ilyen költségvetés mellett szégyelném magam, ha nem lenne minden napra egy tiszta overálom. Vagy ez egynapi kosz rajta? Mer akkor nem szóltam.

Nekoccolj 2008.04.25. 17:53:37

AP: Palik egy szorgalmas alak, meg emelle vmennyire karakan. Van neki kozgaz az atkosbol. En nekem vmi regi halvany emlekem van arrol, hogy eyik autos versenyen osszeverekedett, mint riporter(?) valakivel (inenntol ivelt a palyaja felfele), oszt egyszercsak Hungaroring, meg iota beszolasok eveken keresztul F1-en. Kozben egyszer csak hungaroring vezir, Schumi-fan, es miutan ennyit forog az autsport korul elkezdte magat futtatni, mint versenyzo. trendi nem? (akadnak mainapsag)
Neki ez kell. Tisztelem es becsulom, mert legalabb szorgalmas. Sajnos nem tehetseges, de mint tudjuk a tehetseg 80%-ban szorgalom.
Nincs nagy bajom vele. Kb. eletemben tizszer hoztam fel beszelgetesekben, hogy mekkora fasz a Palik (kommentarjai miatt), de ezeken tul nem izgat annyira.
Ez van. Olyan tedd ki hadd huljon...., de igyekszik magat jol eladni a sajtoban. (Lasd itt is.)

danken 2008.04.25. 17:58:19

Szerintem sem kéne fikázni, egyébként a Hungaroringet jól csinálja, általában a legjobban szervezett versenyek közé sorolják, nem a kedvencem, de oda teszi magát rendesen, és van önkritikája is, az F1 közvetítések viszont gyengég, Korda Gyurit a helyükre:)

gromek 2008.04.25. 18:02:53

Bas, jómagam is távolságtartóan kezelem ezt a Palikot. Nem a szivemcsücske. De azért benne lenni az első 20-ban a Dakaron (2005, álltak a 13. helyen is) nem piskóta. Ezt kár elvitatni tőle, mert Te leszel röhejes. Az első tízbe eleve csak gyári csapatok kerülnek (vannak kivételek, de ritkán). A 10. és 20. hely között vannak azok a csávók, akiknek van keresni valójuk ebben a sportágban. Könnyű lefikázni, hogy csak a sok lóvé nyomja őt, de ez szimpla demagógia. Bőven tett le eredményeket már ahhoz, hogy komolyan vegyék, mint versenyzőt.

Rat 2008.04.25. 18:06:29

Menjen már a Paliklacika tényleg a 'csába! Saját magát erőszakolta be az autóversenyzős világba a pénzével és az ismeretségei révén. Ő ennyi, és nem több. Ti meg nézitek, hogy ő él helyettetek. Szerintem bárki, aki rakta már keresztbe' az autóját, jobban vezetne -ha lenne rá esélye-, mint ez a kivénhedt médiamajom.
A Hungaroringet meg nem tudom ő viszi-e még de azért duplalófax a seggébe, hogy a környékbeli települések életét évek óta megkeseríti a pálya gazdaságos (khm. pofátlanul tőkeorientált) üzemeltetése, miáltal néhány gazdag, motoros gyík miatt -akiknek van rá temérdek pénzük és idejük, hogy egész nap kurva hangosan üvöltő motorral körbe-körbe száguldozzanak a pályán- többezer itt élő ember élete/pihenése van tönkretéve (magasról leszarva)! A zajterhelés bőven felette van minden normának, mégsem tesz senki semmit. Pénzország. Na, erről írjon posztot vagy cikket valaki a Totalcar-ból!

Kifordított kacagány 2008.04.25. 18:16:04

ez az egy mondat tökéletesen jellemzi az embert: "semmi dráma nem volt, csak én úgy éreztem, hogy az a betonkocka, amin kaptuk a defektet, ilyen szűk, benőtt, fás részen, szóval annak benne kellett volna lennie az itinerben"
a versenyzőt meg az eredményei.
továbbra is az a véleményem, hogy a technikai sport pénzsport. ha másnak lenne lehetősége ennyi pénzt elkölteni rá, az is fel tudna mutatni eredményeket. ennyi.

Kifordított kacagány 2008.04.25. 18:18:24

Rat 2008.04.25. 18:06:29
a versenynek a versenypályán a helye. inkább ott verenyezzenek, mint a közúton.
ebben a kérdésben nincs igazad.

Rat 2008.04.25. 18:25:59

Kacagány. Gyere ide lakni, vagy csupán nézz körül és úgy nyilatkozz! Tudniillik emberi jog is van a világon ami minden gazdasági érdeknek felette kell(ene) álljon. De sajnos nem ez történik. Tudod itt emberek élnek, gyermekeket nevelnek. Az idős lakosok pihennének, akárcsak a fáradtan munkából hazatérők. De: Hétköznap egész nap zaj van, hétvégén is egész nap zaj van. Holott ugye a Ring a Forma1-et és néhány autós rendezvényt kiszolgálni készült anno. Most pedig nem más, mint gazdagemberek vidámparkja.

kriszta 2008.04.25. 18:30:06

kacagány:
Előszeretettel használják a médiában az általad is használt húzást ti., hogy részletet ragadnak ki az elhangzottakból, amellyel teljesen más színben tüntetik fel a mondanivalót.

"Az esemény után közvetlen ezt az ember hevülten mondja, de most bevallom, hogy tíz autó elment előttem defekt nélkül. Ha ők ki tudták kerülni, akkor nekem is ki kellett volna."

maro 2008.04.25. 18:38:27

Mi?Zajterhelés?SötétZÖLD.
Irigy faxszopók.

Valóban nincs kiemelkedő teljesítmény?
Álltalában ő a legjobb Magyar versenyző ahol elindul./Járj utána/

Sokára fog megváltozni ez az ország...
Nagyon sokára!

Rat 2008.04.25. 18:44:36

Mit nem értesz ezen 'maro'? A Hungaroring zaja olyan elviselhetetlen méreteket öltött, hogy az önkormányzat kénytelen volt lépéseket tenni ellene a lakosság kérésére. Túl sok a rendezvény, és nincsenek tekintettel a helybéliek nyugalmára.
Ha ez így nemérthető akkor képzeld el példának okáért: ledobom a Ladámról a hátsó dobot és elmegyek az utcátokba kocsikázni. Minden nap. Reggel 8-tól este 11-ig. Szeretnéd?

Kifordított kacagány 2008.04.25. 18:49:47

Rat 2008.04.25. 18:25:59
az ott élőknek lett volna lehetősége arra, hogy már az építés előtt tiltakozzanak. nem tették meg, így ezzel együtt kell élniük, vagy elköltözniük. esetleg a megfelelő fórumokon tiltakozva megpróbálhatják elérni azt, hogy különböző hangfogótechnikákkal csökkentsék a zajártalmat. ez szerintem kivitelezhető lenne megfelelő összefogás és világos célok mellett(amire a magyar ember nem képes). folyamatos sírással és irreális kívánságokkal nem lehet elérni semmit(és ez utóbbi miatt nincs igazad).
egyébként megértem a problémádat és én sem gondolom úgy, hogy jó dolog folyamatos zajban élni, de azt sem, hogy a versenyzés megszüntetésével kellene segíteni a gondokon.

AP (törölt) 2008.04.25. 18:50:56

Na nehogymár a Hungaroringet se lehessen használni, merthogy az is sért valakit!

Ha az utcán száguldoznak, akkor azért károg a sok vészmadár, ha meg versenypályán, akkor a nyugdíjasoknak nem tetszik?
Hogy is van ez? Akinek van egy erős autója, amit szarrászopatnak adóügyileg, és zabálja a 310 forintos szar benzint, az jó ha perkál, de kihasználni már ne akarja?
Csodálatos helyen élünk!

pipi 2008.04.25. 18:56:37

Gyerekek!!!Mindenki dumál a pénzről.Tudjátok eggyáltalán milyen költség vetéssel dolgoznak?Csak tájékoztatásul.A Turi Tomiéknak az első WRC-s évvad 100millába (ja forintba értendő) került és abban az évben semmit nem értek el.Gyári csapatokról beszélgettek és hozzájuk méritek őt.A Mitsubtsi szerintetek mekkora kerettel dolgozik?Lényegessen több az amit erre a célra tudnak fordítani és nem forintba!!!Amenyi lóvét bele ől, ahoz képest nagyon is jó helyen van.Emlékezünk csak vissza valamelyik versenyére!Azt hiszem abszolút 3. hely volt az övé?Akkor miről beszélgetünk.Ez a pénz,ez az autó ennyire elég.Ott van Janika.Itthon többszörös bajnok, és kint a VB-én 13.,14.helyen végez.Az az autó annyira elég.Nincs mit tenni gyári csapatok ellen.Nekem nem mindig szinpatikus a Palik, de nem kell köpködni nem kell lehetetlent elvárni tőle.A fizikát nem lehet átírni!!!"Ezen a vizsgán sokan megbuktak már."És mindig csörömpölés lett a vége.Úgyhogy nagyon gratulálok neki.Próbáljon valaki csak levezetni 4-500 kilómétert és majd akkor beszélgethetünk.A bukásáról meg csak annyit, hogy hány sportólónk van akit(ket)itthon vertek el a saját hazájában.Lámpaláz és drukk.Ennyi.Sok sikert neki és ha tud még erősitsen és nyomja padlóig.Hát ennyi.

Kifordított kacagány 2008.04.25. 19:02:57

kriszta 2008.04.25. 18:30:06
viszont médiától függetlenül az embert jobban jellemzi az, amit erős felindulásában érez, tesz és gondol, mint amit utána - esetleg önmaga előtt is - kozmetikázva ad elő.

pipi 2008.04.25. 19:10:24

Rat!!!Akkor kellett volna tiltakozni amikor megépítették.Egyik.A másik meg lehet, hogy az a probléma,hogy ezeknek az embereknek nem kell szállás úgy mint a forma 1 alatt.Mert ha kéne nekik akkor biztos csendben lennél amikor tömik a zsebed.Mert amit kaszálnak az ott lakók a verseny alatt az azért nem kevés.De tudok jobbat.Írj a Polgármestereteknek, hogy zárasa be.Lehet, hogy kiröhög.

SsPL71 (törölt) 2008.04.25. 19:36:25

Ja, tiltakozzál már ebben az országban valami ellen. (majd jól becsuknak)
Eleve nem egy település közelében kellett volna megépíteni a H.ringet.
A Bahrein-i pálya a sivatag "közepén" van.
Ja, csak akkor ki kellett volna építeni a megfelelő úthálózatot meg infrastruktúrát, az meg drága.

Hogy a H.ringet meg jól csinálja ahhoz csak annyit, hogy én úgy tudom, hogy a Héder barna volt ott az ÉSZ, csak a PLacika kitúrta, ha jól értesültem.

rekoba 2008.04.25. 19:38:28

akármekkora (kinek kicsi / kinek nagy) versenyző, palikot ne már... A storyban meg a rtl-en elmegy, de itt?!?!?!?!?

Rat 2008.04.25. 19:39:08

Most itt tényleg mindenki 18 éves, értetlen és éretlen, önző majom?

AP: de igen, a Hungaroring sért 'valakit'. Többezer körülötte élő embert. Én is itt élek egy faluban, nevelem a pici gyermekemet és szeretnék néha meló után pihenni is de -képzeld magad a helyembe- azt kell hallgatnom, hogy az az -állításod szerint sajnálnivaló- illető aki megvette a 300 lóerős autóját/motorját, az ide hordja JÁTSZANI a Ringre. Miért is nem szarik a kertembe hamár..?! Itt tényleg nincs rendben ebben az országban valami. Senki sincs tekintettel a másikra. KURVÁRA NEM ÉRDEKEL, HOGY 'VERSENYEZNI' AKAR PÁR RÁÉRŐS, TEHETŐS EMBER, HA MÁSIK EZER EMBER ÉLETÉT TESZI EZZEL TÖNKRE! Mi nem világos ezen? Tedd a mérlegre: többezer lakos nyugalma, ellenben pár tucat 'versenyző' luxusigényével. Mi a fontosabb vajon, főleg egy állítólagos demokráciában? Futtasd már le magadban mielőtt marhaságokat válaszolgatsz visszakézből! Azt hiszem a személyes megtapasztalás sokat segítene az értetlenkedőkön...

Más:

Utólag hozzátenném, nekem is van egy épített Ladám amivel nagyritkán szlalomversenyeken bohóckodom, de:

1: Sajnos nem vagyok elég gazdag, hogy hétköznaponként versenypályát béreljek magamnak puszta passzióból. Sőt a munkám (és a fizetésem) sem engedi, hogy hetekre elhúzzak dakarosat meg bamakósat játszani. Ki is rúgnának a faszba aztán halhatnék éhen.

2: Ahhoz sem vagyok elég pénzes, hogy a törvényeket átügyeskedve közúti forgalomba helyeztessem a vasat, és ott bosszantsam és veszélyeztessem a normálisan közlekedőket. Avagy (a kedvetekért) éjjelente bejárván a városba a haverokkal, a mellékutcákban füstöljem a gumit, leszarva a pihenni vágyókat.(Hol is laktok?):-)

Bár a mostani hozzáállást szemlélve lehet, hogy mégiscsak ezt kéne tennem.

"Nehogymá' ez is sértsen valakit"

Andrew 2008.04.25. 19:43:47

Ha nem lenne Hungaroring akkor nem lennének akkora tehetségeink mint Talmáék, Kispataki, Rizmayer, Bitti, Győrfi hogy csak a motorosok közül említseg egy párat...
Mondjuk lehet Baumgartner Zsoltikánk se lenne :)))))

Attila- 2008.04.25. 19:44:53

palik soha nem volt szimpatikus, mielott valami elvetemult azzal jonne, hogy laci babaval alszom evek ota, es azert "vedem".
viszont szanalmasak vagytok ezzel a fikazassal. mindenki magyaraz, hogy ennyi penzbol o mar minimum a sportag ikonja lenne. bizonyitsatok bazdmeg! szurokolok. (azutan lehet ugatni, addig max. jot rohogok a sok wannabe mcrae barmon)
elnezest, ha vulgaris voltam!

Andrew 2008.04.25. 19:46:20

Rat: mióta laksz ott?
És mióta van Hungaroring?

pipi 2008.04.25. 19:48:40

SsPL71!Te éltél már akkor mikor a Ringet csinálták?Mert valamikor ott egy nagy gödör volt!!!És körbe építették.Minek költözött oda?Nekünk nincs sivatagunk meg annyi pénzünk.Ez a másik.A harmadik meg a teljesítményéről volt szó!!!Már megint fikázzátok.Csináld utána bazdmeg.Mennyit vezetél egy seggel??? 200 km-t?Talán.

Rat 2008.04.25. 19:49:22

Pipi! Akkoriban kizárólag a Forma1-re épült a Ring,(azaz annak az időtartamára, plussz évközben egy-két nagyobb rendezvényre) amivel a lakosság is egyetértett, és bele is egyezett.

Azóta csupán két változás történt:

1: Kapitalizmus lett.(gy.k.: bevételre gyúr a Ring, kiadják fűnek-fának, minden szirszar rendezvénynek. Mindennapossá vált a körbe-körbe autózgatás motorozgatás, egyre hangosabb járművekkel.)

2: Kicserélődött a lakosság, akik nem már egyeznek ki a mindennapossá váló, megnövekedett zajjal mert ÉLNI, PIHENNI SZETENÉNEK itt. Palikot is beszélgetésre hívta a falu vezetése, de meddő volt a vita. Az ügy elvileg megy fentebbi hatóságokhoz, zajterhelésmérést kezdeményeztek, sőt tüntetés is volt/lesz. Itt tartunk most.

Kifordított kacagány 2008.04.25. 19:54:57

SsPL71 2008.04.25. 19:36:25
mutass itt egy sivatagot, vagy egy olyan helyet, ahol nem zavarna senkit.

tiltakozni lehet, csak a megfelelő eszközöket és a megfelelő bázist kell hozzá megtalálni.

Rat 2008.04.25. 19:39:08
"Most itt tényleg mindenki 18 éves, értetlen és éretlen, önző majom?"

nem, csak te, mert te vagy az akit nem érdekel az, aki versenyezni akar. a demokrácia pedig erről is szól(na). könnyű előkapni a demokrácia szót, amikor a saját érdekeinket akarjuk az előtérbe tolni, csak az nem tölti meg tartalommal.

a hozzászólásodból pedig az jött le, hogy leginkább az zavar, hogy nekik jut rá, neked pedig nem.

Attila- 2008.04.25. 19:44:53
oké, finanszírozod a bizonyítást?;)

pipi 2008.04.25. 19:55:18

Rat!!!Mikor költöztél oda?Vagy mióta laksz ott?

Andrew 2008.04.25. 19:55:47

Pesten szar a levegő. Nem erről volt szó amikor ideköltöztem. Most tiltsunk ki minden kocsit?
Nem tetszik?
El lehet költözni. Nagy a hely Mo-n...

Rat 2008.04.25. 19:56:46

Andrew. Az előző hozzászólásomból szűrheted le a lényeget. Ez nem előjog, hogy mi mióta van. Ez egy életközösség ami MEGTŰR egy versenypályát amíg nem lépi túl a megbeszélt és megengedett méreteket. Mi nem elbontatni akarjuk a Ringet hanem normalizálni az állapotokat.
Egyébként hamár kérdezted, az őslakosokat is zavarja, hogy az akkori megállapodásokkal ellentétben megsokszorozódtak és felhangosodtak a rendezvények. És az akkori megállapodások óta semmilyen kommunikáció nem történt a lakosság felé, hogy legalább: "Basszátok meg, ezentúl zaj lesz oszt kész, nyeljétek be, mer' a pénz beszél" -vagy valami.

SsPL71 (törölt) 2008.04.25. 20:01:01

pipi: képzeld, sok sok kilómétert vezettem egyhuzamban és nem egyszer.
Tudom milyen az mikor leállítom az autó motorját és még benne ülve úgy érzem, hogy a seggem alatt még mindig mozog az autó. Na, szerinted ez hány óra folyamatos vezetés után jelentkezik. Ja, és nem egy seggel hanem 2vel szoktam vezetni, nem tudom nálad ez hogy működik b+ :)

pipi 2008.04.25. 20:01:26

Na!!!Hát akkor haladtok!Viszont kompromisszumok nélkül nem fog menni.És nem ultimátumot kell adni hanem közös megoldást kell találni pl.:délelőtti versenyeztetést privát célrea.

Kifordított kacagány 2008.04.25. 20:02:41

egyébként egy jól működő demokráciában az állam elismerné a problémát és megoldásként kivásárolná az ingatlanokat és olyan objektumokat építene a helyére ami a versenyeket szolgálná ki. ezt pedig nem azért tenné, mert a pénz a lényeg, hanem azért, mert valóban nem jó ilyen zajos helyen élni, de ugyanakkor versenypályára is szükség van.
(és természetesen miután a többség ebbe beleegyezne a település másik fele megint csak rinyálhatna egy sort)

Rat 2008.04.25. 20:06:42

Pipi. A kérdésedre a legjobban kérdéssel tudok érzékletes választ adni:
"Hány éves vagy? Milyen jogon vitatkozol velem?" -érted?
Ez nem rang, életkor, és előjog kérdése.

Jelen esetben alapvető emberi jogok sérülnek. Néhányak szórakozása(nem kötelező) sérti sokak mindennapi életét(élni bizony muszáj).

Andrew: jó a felvetés. Ééés hát bizony az van, hogy Pestről kiszorítják az autókat. Ha pesti vagy tudhatnád/észlelhetnéd. Én jól tudom, hisz sofőrködöm. Már feleannyira sem tudok behajtani/áthajtani területeken mint pl. 5 éve. Csak azt nem értem miért az áruszállítást szorítják ki Pestről, a mindenféle céges személyautócskák, terepjárók és luxuslimuzinok helyett?! Na mindegy, ez egy másik jó vitatéma.

SsPL71 (törölt) 2008.04.25. 20:07:38

pipi: képzeld éltem már akkor, tudod a nick nevem végén az a 71 az a születési évem.

pipi 2008.04.25. 20:09:49

SsPL71!Nálam ez napi 4-500km.De rakd be egy csont üres kényelmetlen becsővezet szigeteletlen autóba adjál hozzá tempót meg szponzóri nyomást.És így már mindjárt nem tejfől.Úgye?Te is tudod akkor.Te is sofőr vagy?Nem?

Andrew 2008.04.25. 20:14:27

Rat: szerintem az a baj hogy akárhová raksz egy ilyen sportlétesítményt mindíg lesznek olyan emberek akiknek nem tetszik. Lehet hogy csak utána költöztek oda és nem ilyen forgalomról volt szó eleinte, de mit szóljanak a repülőtér közelében lakók? Én sokáig Zuglóban laktam messze a reptértől de természetesen a légifolyosó felett. Persze megnőtt a légi forgalom az idők során, de eszembe sem jutott hogy korlátozzuk a környéken lakókkal a reptér forgalmát. El kell fogadnom hogy ez van. Ha nem tetszik elöltöztöm. Eszembe sem jutna kihasználni a demokrácia adta jogomat és összegyűjteni a környéken lakókat, majd petícióval vagy egyéb törvény adta eszközzel rávenni a kormányt hogy csökkentse a légiforgalmat. Pedíg biztos jogomban állna. Próbálj meg úgy tekinteni a dologra hogy a sokszáz lóerős sportgépek tulajdonosai kimennek a Hringre hogy képbe legyenek a vasak határaival, hogy megtanuljanak biztonságosan menni és hogy ott éljék ki a versenyzői hajlamaikat ne a közutakon ahol a Te meg az én gyerekeim mennek át a zebrán. Valamit valamiért és én úgy érzem hogy ez fontosabb. Motorosként örülök hogy van egy ilyen lehetőség hogy az átlag embernek nem a közúton kell megtanulnia hogy mikor sok a döntésből és ha ki is csúszik nem jön szembe egy kamion sem. Picit csapongok de éljen a Lövenbrauuuuuuuuuu ;)

ommm 2008.04.25. 20:15:30

Rat 2008.04.25. 19:56:46

Ne haragudj, de az érvelésed teljességgel helytelen. Mogyoród mellett anno tudom, mi volt. Semmi.
Attól függetlenül, hogy Palik mit művel és mit nem (pölö szarta le elhozni a Formula Masters sorozatot -ami azóta sajnos megszűnt) a Hungaroring egy elég komoly bevételi forrása az államnak.
(Csak halkan jegyzem meg a túzokok védelmében, lehet, hogy pont az a pénz is rajtuk segít.)

És már megbocsáss, de senki nem akarta, hogy odaépüljön köré egy kisváros, tele kiadó szobával és embertelen árakkal.
Aki versenypálya mellett lakik, az ne csodálkozzon ugyebár...
Aki kurvának megy az meg azon ne csodálkozzon, ha...

A versenypálya erre van. A bevétel nem kis része származik a "barmokból", akik odamennek autózni és kiélni magukat. Irigység? Nem hinném. Elég megnézni, mennyibe fáj az órás pályabérlet Kakucson vagy az E-ringen. Sok? Nem. Nem sok.
A zaj pedig ezzel jár. Majd ha üzemanyagcellás autók és elektromobilok rohangálnak ott összevissza akkor senkit nem fog zavarni.

Rat 2008.04.25. 20:17:49

kacagány. "Kivásárolná az állam"?!?!
Muhaha! Egyrészt az államnak ehhez nincs sok anyagi köze a kapitalizmusban, maximum a pálya tulajdonosának/üzemeltetőjének de ha mégis, akkor sincs pénze kivásárolni 2-3 falunyi! ingatlant azaz többezer házat.(nem beszélve a felrúgott emberi életekről) Ráadásul ki a fene akar elköltözni? Az általad felvázolt extrém esetet továbbgondolva: sokkal olcsóbb lenne akkor már máshol felépíteni a versenypályát... Mert mi is kell oda? Közmű, vas, beton és aszfalt. A versenyzők meg úgyis oda mennek ahol a pálya van, nekik nem jár macerával, költözéssel, tulajdonjogátírással, földhivatallal stb.

Rat 2008.04.25. 20:28:22

Ommm. Azt kell mondajm az érvelésed semmilyen lábon nem áll. Szórakozni vágyókat védesz az élni/pihenni vágyókkal szemben. És -ha már szóba hoztad- nem Mogyoródról bezélünk! Ez itt a bibi. Mi nem részesülünk semmilyen pozitívumban a pálya miatt, csak megnövekedett átmenő forgalom, emiatt rossz utak, száguldozás(igen-igen: a pályára tartó 'versenyzők' a közúton sem csillapodnak), monoton és erős zaj jut nekünk. A falu amúgy -hamár előjog került szóba- körülbelül 840 évvel idősebb mint a Hungaroring és sosem volt senki kurvája, csak a szomszéd település -Mogyoród- kurvaságának elszenvedője...

Nem győzöm hangsúlyozni, hogy a kurva (és szenvedő szomszédja) -hogy a példáddal éljek mint nagyon jó metafora- nem mindennapos erőszakos dugásra adta a fejét, hanem évi néhány elviselhető aktusra. Remélem így már érted a lényeget?!

A szűklátókörűség -mégha oly nagy autóbuzi is az ember- nagy hiba a jövőt tekintve.

Rat 2008.04.25. 20:40:45

Ommm. Még valami apróság, helyreigazításképpen: Nem épült itt semmilyen "kisváros", (csak autósmozi meg csúszdapark) -falusi házak állnak mindenütt- hanem a Ringet építették öreg falvak közé.
Példának: A mi utcánk közvetlen a pálya kerítésénél ér véget. Az utca házai közt bizony vannak 60-80 évesek is... Vond le a konzekvenciát.

Mogyoród -noha anyagi haszna van a Ringből- sem fejlődött azon kívül, hogy kicsit 'feldíszítették'.

Ráadásul pár éve sem volt még ekkora a zaj, bőven és vígan költöztek ide az emberek. De most már tényleg elviselhetetlen. Az ingatlanárak várható lefelé való tendálásáról meg már ne is beszéljünk...

ommm 2008.04.25. 20:47:31

Rat: oké, rendben, de láss tovább az orrodnál, mert a jelenlegi állás szerint lényegében létezni sem szabadna embernek ezen a földön.
ezt nem lehet, mert bántja emezt.
oda ne menj, mert tiltja és háborog a másik.
itt ne csináld, mert nem szabad, amott pedig valaki másnak kényelmetlen.

kompromisszum, erről van szó. valamit valamiért. vagy tényleg az lenne a jó, ha nem lenne F1 futam magyarországon?
elnézést, ha valakit megbántottam, én is reptér mellett lakom (légvonalban kb 1-1,5 km), de eszembe sem jutott, hogy tiltakozzak a zaj ellen. megszoktam és most már nem is hallom.
ja, és ha zavarják a községet a sztrítrészerek, akkor bitte, le lehet rakni az x-ezredik fekvőrendőrt.
ne itélj el egy egész társadalmat pár hülye miatt.

Bas 2008.04.25. 20:50:46

Ha mar elkanyarodtunk a temaembertol: Szerintem Mo.-nak semmi szuksege H.-ringre. Attol sem gazdagabb sem lakhatobb nem lesz. Magyarorszagnak az orszag meretebol, gazdasagi kapacitasabol adodoan inkabb az emberek joletevel kellene foglalkozni es arra kolteni, nem marhasagokra. Svajc nem epitett maganak ringet, tudtommal, pedig tehetne. De inkabb nem teszi tonkre sem a kornyezetet, sem az emberek eletet. De ez hosszu teszta, ne huzzuk itt. En nem tudok egy olyan embert tisztelni, favorizalni meg plane nem, akinek sem ertelmes megnyilvanulasat nem hallottam meg(biztosan elfogult is vagyok, de az elfogultsagom is az o megnyilvanulasainak toverol fakad), sem teljesitmenyebol nem lattunk kiemelkedot. Most ne jojjon senki az ideigoraig 13. helyen eltoltott dakarmajomsaggal. Sok promit latott mar a fold akinek semmi koze a valos elethez, csak fut a media lovan. Na de ettol meg nem lesz ertekes csak igy-ugy ertekelheto.

Andrew 2008.04.25. 20:53:29

Bas: persze minek a Hring, dögöljön meg az összes motoros meg az autóversenyző...

Inkább a streetracing, UGYE?

pipi 2008.04.25. 20:56:48

SsPL71!Nem tőled kérdeztem , hogy hány éves vagy , hanem Rattól!Azt is tudom, hogy 4évvel vagy időssebb tőlemés így már azt is tudod,hogy én hány éves vagyok.De ez annyira fontos neked?

Bas 2008.04.25. 21:00:10

Andrew, az egyik allitas nem kovetkezik a masikbol, en szeretem a technikai sportokat, de fontosabb 1 ember normalis elete, mint 1000 passzioja. Az egyik nincs meg a masik nelkul, tudom, de akkor ki kell talalni mindketto fizikai helyet es elkulonulten mindketto mukodik szepen. Es ha az imenti aranyitast tulzonak is tartja barki, prioritasa akkor is egy ujszulott csendben, friss levegon torteno altatasanak van, nem pedig barki passziojanak.

Andrew 2008.04.25. 21:13:49

Bas, látod itt van a gondolkodásbeli különbség. Faluban 10 gyerek nem tud aludni, ellenben kb. 1000 motorossal (akik mint már valaki írta keményen fizetnek adókat amiből elvileg fenntartják ezt az országot -most vonatkoztassunk el attól hogy ez nem működik). Nem mondom hogy igazságos a dolog. Nem tudsz olyat csinálni hogy mindenkinek jó legyen és a demokrácia sztem arról szól hogy mit akar a többség. Márpedíg itt nem azok lesznek többségben akik nem tudnak aludni...

pipi 2008.04.25. 21:19:40

Rat meg mindenki!Olyan zaj technikai ill. szigetelési rendszerek vannak már hogy szerintem megoldható minden.Csak hatni kell rájuk, hogy megépítsék ezeket a falakat.És akkor mindenki jól jár.Ennyi.De a Palik teljesitményén akkor sem változtat.

Kifordított kacagány 2008.04.25. 21:19:41

Rat 2008.04.25. 20:06:42
"Csak azt nem értem miért az áruszállítást szorítják ki Pestről, a mindenféle céges személyautócskák, terepjárók és luxuslimuzinok helyett?!"

lám a baj forrása, hogy megint a te érdekeid sérülnek.

pipi(és Andrew) kérdésfelvetése pedig jogos. ha akkor költöztél oda amikor ezekre az állapotokra már számítani lehetett, akkor nem nagyon van erkölcsi alapod a háborgásra.

DjKocka'91 2008.04.25. 21:26:31

Ez vicces... egy blog a CER-ről, és a vita a Hungaroringről folyik. Nem akarok beleszólni a dologba, de a Hring marha nagy bevételforrás, az életbe nem fogják bezárni 1-2 falu miatt.. Szemétség, de ez van. Inkább a falvaknak kéne hasznot húzni belőle, nem nyavajogni. Pl. vegyük Vitnyédet. (Győr-mosoniak tudni fogják hol van) Itt asszem 4 éve rendeznek sima off-road futamot. Még csak nem is Somogybabod méretűt. És mégis, a falu nagyon kikupálódott. Éttermek, panziók, stb. Tavaly még tereprali OB futamot is rendeztek itt. És senki se nyavajog a zaj miatt, pedig a rohadó kipuffdobú terepjárók, amik hajnali 2-3 körül járkálnak, hát azok se épp csendesek. Hogy a rendes, épített Rali-OB-s terepjátókról ne is beszéljünk.

Más: A Palikot fikázóknak: lehet, h nem a legjobb F-1 kommentátor, de az egyik legjobb magyar terepralis. Jah, és mi az h sokszor esett? Így hirtelen 1 borulása jut eszembe ezen kívül... Az abszolúte nem sok... Inkább örülni kéne, h tudta folytatni...

pipi 2008.04.25. 21:31:25

Na pont erre akartam utalni amit kacagány ír.Csak nem akartam ennyire drsztikussan leírni, mert értem Rat álláspontját is, de pont ezért kéne eggyütt müködni és egy olyan profeszionális megoldást találni, hogy a kecske is jól lakjon és a káposzta is megmaradjon.Mert szerintem lehet.

Rat 2008.04.25. 21:36:12

Ti olvastok is, vagy csak válaszolgattok visszakézből, csuklózva?:-)

Mint fentebb már említettem, NEM a Forma1 versenyekkel van a baj! Hahó!!! Érthető? Minden itteni lakos hosszú évek óta fel van készülve arra pár napra, amikor itt tartózkodik a 'száguldó cirkusz'. Van aki olyankor megy nyaralni épp emiatt.
A baj forrása más: a sok unatkozó gazdag vagy bennfentes illető, aki még hétköznap is ráér reggeltől estig száguldozni a pályán. (Apropó ha már szóba került fentebb: Irígységről itt szó sincs. A 'könnyű megélhetés', 'gondtalaság', 'anyagi javak' nem pozitív emberi tulajdonságok és nem irígylendő érdemek, csupán állapotok.)

Nah, úgy látom itt disznó lennék csak a ludak közt ha jobban belendülne a téma -hamár metafora.:-)
Valószínüleg egy lakossági fórumon több érv is elhangozna pro-kontra, több szájból. Itt viszont -úgy látom- egyedül képviselem csak ezt az aspektust. De mint tudjuk minden relatív. A téma a saját közegében érzékelteti csak valós súlyát/mutatja meg igazi arcát.

Egy utolsó gondolattal búcsúzom is mára, mert a holnapi nap -sajnos- munkanap:

Semmilyen mérvű gazdasági érdek, vagy autó-motor mánia sem sarkallhat arra egy embert/embercsoportot, hogy másik embertársai élethez való jogát a 'szent technikai sportok ügyében' elvitassa/semmibe vegye. Gondolkodjatok el ezen! Mellétek is épülhet még zajos-büdös intézmény, ami ígéretei ellenére, túllépi majd határait, és önös érdekeit szolgálva a nyakatokba zúdítja a 'szennyét'.

További jó éjt!

Kifordított kacagány 2008.04.25. 21:40:40

Rat 2008.04.25. 20:17:49
egy normálisan működő demokráciában van ilyesmire is pénze az államnak.
itt nálunk néhány utcát fognak kivásárolni, hogy utat építsenek a helyére. nem tudom, hogy mekkora az a falu, falvak, de valószínűleg lenne rá keret, csak akarat kérdése.
természetesen ez csak egy "mi lenne ha" típusú felvetés volt, nem megoldási lehetőség, viszont mint látom te nem akarsz költözni. azaz az egész világ alkalmazkodjon hozzád. szerintem - minden rosszindulat nélkül - nem neked kellene mást kioktatnod az alap nélküli érvelésről.

TAXI11 2008.04.25. 21:42:18

Álljunk meg egy percre!

Nem csak arról van szó, hogy kinek mennyi pénze van, hanem arról is, hogy ki mit tud felmutatni! Aláírom, hogy Palik nem minimálbérből él, de arról is beszélni kéne, hogy mit mutatott fel eddig...
A Hungaroring megint más tészta... Ha valakinek annyira sok pénze van, hogy nagy teljesítményű "utcai" autókat vegyen, az nézzen utána, hogy ha esetleg talál másik "hülyét", akkor menjenek, béreljék ki a Hungaroringet egy napra potom 4-5000 euróért, és egész nap kihasználhatják a teljesítményét az autóknak...

pipi 2008.04.25. 21:42:32

DjKocka!Azért más egy verseny meg más minden nap.A Paliknak volt egy pár esése.Ha csak azt nézzük amikor Blowlerrel indult a Dakaron!Eset kelt már épp eleget ahoz, hogy egy ilyen baki becsusszon így étgyomorra.Mert ez egy picit amatőrnek tünik,de hát ez van.Talán majd a következönél.Épp most volt az összefoglaló és 4 szakaszt nyert zsínorba a Palik.Akkor nem tud vezetni mi?

Gergow · http://zlgergow.extra.hu 2008.04.25. 21:42:47

Igen a Palik Lacinak nagy az arca. És? Borult, nem ő az első. Amúgy a mai napon megint ő volt a leggyorsabb magyar!

Rat 2008.04.25. 21:47:04

UI:

Kacagány:

"érdeked sérül" - ha Pestről kiszorul az árufuvarozás akkor a te érdekeid sérülnek. Gondolkozzál már, hogyan kerül áru a boltok polcaira, bútor a lakásba stb.! SUV-okkal bzmg?
Én erre mondhatnám, hogy: "Leszarom hisz nem vagyok pesti, szakmám meg másik is van, ha úgy alakul".:-)

"Állapotokra számítani" - Te számítasz arra, hogy egy anyajegyedből rák lesz?

Kifordított kacagány 2008.04.25. 21:58:34

pipi 2008.04.25. 21:31:25
én is értem az álláspontját, de attól még nincs igaza. nem az indítékaival van a baj, hanem a belőlük fakadó gondolatokkal.

Rat 2008.04.25. 21:36:12
a hétköznapi száguldozó is fizetővendég. miért ne száguldjon ott ahol lehet?
mi megértjük a problémádat és valószínűleg hasonló helyzetben szintén nem örülnénk túlságosan a körülményeknek, autómánia ide vagy oda. viszont neked is meg kellene értened, hogy nem rendelheti magát az egész ország alá a ti akaratotoknak, csupán mert ti ott laktok(egy olyan helyen amit ti választottatok, mert költözni nem akartok). legyen változás. azt szerintem mindenki támogatná akár itt is, de az olyan változás legyen ami nem csak neked jó, vagy nem csak a versenyzőknek, hanem valahol mindenkinek. ehhez pedig nektek kell elsősorban engedni.

DjKocka'91 2008.04.25. 22:07:19

Pipi! Értem én, h más minden nap, ezzel csak azt akartam mondani, h nem panaszkodni kell, mert nem fogják bezárni a Hringet. Vagy egyszerű ablakcsere... Ezér kéne nyaggatni a polgármestert, nem azért, h tegyen vmit a HR ellen. Lehet kapni naon fasza ablakokat, akármekkorát, akármilyen típust, és ha a falunak összejön vmi pályázat, akkor nem is fog sokba kerülni. És akkor semmit nem lehet majd hallani a HR zajából, az ziher.

A másik: én borulásról beszéltem, nem szmpla esésről. Az a Blowleres volt a másik.. Ha szimpla esésről lenne szó, akkor mindenkinek fel lehetne róni valamit.

Bas 2008.04.25. 22:17:41

Erdekes ez a Hringtema. Nekem valahogy megsem megy a fejembe, hogy ha vmi merhetoen zajos, es sokfele hatarerteket sokfele napszakban tullep (merthogy ez merheto es vannak ra torvenyek is), akkor mit kell ezen vitazni. Ezeket a torvenyeket be kell tartani es jo napot kivanok. Nem vita es demokracia kerdese. Nem a kovergazt nyomo autoversenyzo a hunyo, ha felveri a kornyeket a dormogodomotorrel, hanem az a hatosag, aki kiadja, vagy adott esetben nem vonja vissza a mukodesi engedelyt. Lehet versenyezni 24 oraban, ha a palya es vedmuvei erre alkalmassa teszik. B@meg, fejben mar megint eljutottam Palikhoz, hogy honnan is van penz versenyezni, de ezt mar ratok hagyom, ki-ki mit gondol. Jo ejt!

Rat 2008.04.25. 22:24:12

Huh, de nehéz a témától szabadulni:-)

Szóval -megint nem figyeltél- nem az ÉN önös érdekem, hanem a falu -a pályához közeli részén élő- kb. 3-4 EZER LAKOSÁNAK érdeke, akiknek van szerencséjük a Ringet hallgatni az OTTHONUKBAN pihenés helyett majd' minden nap. Eszükben sincs elköltözni az OTTHONAIKBÓL, pár tucat motoros/autós kósza hobbijának érdekében. Ez -belátod ugye- irreális.

Engedni pedig nekünk nincs miből. A zajból szívesen engednénk. Másból miből? Ugyan valaki mondjon már egyetlen dolgot amiből nekünk kéne engedni! Vagy talán pénzért adjuk el magunkat, a nyugalmunkat vagy a házainkat?

Azt hiszem belátható, hogy engednie ezesetben a Ring-nek kellene. Például: Kevesebb rendezvény, szigorúbb feltételek a bérlőkkel és a zajos járműveikkel szemben(ugyanis a kipufogó -úgylátszik- már nem igazán dívik a motorokon). Ja és nem elhanyagolható elvárás: a törvények/jogszabályok betartása! Ugyanis túllépik a megengedett zajhatárt! Ilyenkor egy szórakoztató egységet fel szokás szólítani, majd be szokás zárni nemde?

"Az egész ország a mi akaratunknak?" - Mégis miről beszélsz te??? Nem egy ország zajong naponta a Ringen hanem néhány ráérős hülye. Őmiattuk költözzön el X ezer ember az OTTHONÁBÓL, hogy a felhőtlen szórakozásuk helyszínének 2 kilométeres közetében fű se nőjön? Bruhahaha! Hátpersze...

Rat 2008.04.25. 22:27:41

Kocka! Hahó ember! Falu-kertesház-kert...tudod. Ablak? A Kerítésre is?:-) Vagy tán zárkózzunk be a házainkba egész napra, vastag ablakok mögé? Nyáron is? Neked elgurult a pirulád.:-)

T-boy (törölt) 2008.04.25. 22:30:56

pipi!Egy versenykocsi soha nem kényelmes,
viszont nem MUSZÁLY beleülni.Vagy hobby,
vagy szórakozás,mert szerintem senki nem
kockáztatja az életét csak a pénzért.
Legyen olyan kondija,mint Suminak/ki nem
állhatom egyébként/2 félidő alatt ki sem
izzadt!Akkor nem hibázik fáradtság miatt.
Aki annyira pontosan vezet,hogy század/tized/mp-re azonos köröket tud menni akár 1 órán keresztül az nagyon
rendben van.Mindez CSAK edzés kérdése.

T-boy (törölt) 2008.04.25. 22:44:07

A falusiak is tudják gondolom,hogy lehetne
kihasználni a Ring-szomszédságot.Épiteni
egy éttermet/panziót,és 2 faluval arrébb
költözne.Sajnos ez nem csak elhatározás
kérdése náluk..

DjKocka'91 2008.04.26. 00:00:45

Rat! Képzeld, tudom mi az:P Akármilyen meglepő is ez:D Nade a kisgyerekek a kertben alszanak délután? Vagy akárki is? Eddig az volt a gond h nem lehet pihenni. Az udvaron is lehet pihenni az igaz, de az nem olyan, amiben a zaj zavar... Próbáld ki, h egyszer nem figyelsz oda. Figyeld meg , h menni fog, és egy idő után nem fog zavarni semmi.
Na jól van, nem akartam én senki lelki világába beletaposni, csak ötletet adtam, h nem szélmalom-harcoljatok a zajszennyezés ellen.
Na jojcakát, holnap folytathatjuk xD

Kisa 2008.04.26. 01:23:55

Dani,nagyon jó fotó (ez is),nekem Sikorsky jutott róla eszembe az első repülése után :)

Utolsó nap.Jó reggelt ! :)

Reggie 2008.04.26. 08:31:56

Üdv!

Talán azért "fikázzák" Lacit, mert ahelyett, hogy a a jól szponzorált hobbijától lenne hangos a média, inkább a versenyeket hozna a HRingre...a 80-s évek derekán mikor fiatal voltam rendszeresen jártunk ki kamionversenyre, stb. Sőt 98-s GT futam fenomenális volt...Most van F1, ami azért nem olcsó mulatság, meg Clio kupa, meg a gyorsulás, ami dolgozó ember számára nehezen kihasználható. Persze nem kevés ez sem, de egy méltán vílághírű pályán komolyabb rendezvényeket is lehetne rendezni. Miért menjnk Brnoba? Talmácsi versenyére is kimenne pár ember, gondolom...
Ha van sok program, ki van használva a létesítmény, sok a bevétel, sok ember fizet autópályadíjat, sok ember vesz a gyerekének lufit, hotdogot, játékautót és még a drága benzinből is több fogyna, mert családosok számára is érdekes programokat lehetne tartani. Lásd sok nyugati példa. Szal Palik Lacinak sugalnám, inkább a köz érdekével foglalkozzon, az talán kedvezne neki is és a technikai sportot vágyó embereknek is.
Uff, én beszéltem!

Reggie 2008.04.26. 08:41:46

Rat!

Igazad van, nehéz kérdés amikor vmi olyan települ az ember lakókörnyezete mellé, ami addig nem volt. De azért az ott élők már 86-ban szembesültek a problémával, hogy ennek azért lesz némi kellemetlen vonzata. Akiket nagyon zavart, gondolom már rég elmentek, akik meg maradtak, azokat meg gondolom annyira nem zavarja. Ez kicsit olyan, mint a reptér közelében lakók: hangos a repülő, csökkentsék a forgalmat, az 50's évek ota azért tudhatnák, hogy ez nem cse csendes üzem és idő is volt a költözésre.
Elnézést, ha megbántottam valakit ezzel és az előző hozzászólásommal.
Üdv

pszihó 2008.04.26. 08:58:15

Csúcssebességnél pihenni?

-ezt az ifások ismerik a legjobban.:)

Chares 2008.04.26. 09:48:42

Ezt a faszt,budös geci két kereskedelmi adó de ebből 1 az (RTLKLUB9 akinek volna rá lehetősége,hogy sokkal jobban,de legalább közvetítse a CE Rally-t nem teszi helyette,ezt az idiótát mutogatják kit érdekel amikor olyan nagy kutyák vannak itt végre valahára,akik tényleg versenyzők (Sainz,Peterhansel,Alphand stb.de nem az a hülyegyerek Gyulai Balázs 23:15 kor 2 percben összefoglalja a semmit,egyszerűen beszarás:(

gastro, missing in action 2008.04.26. 10:59:56

"Továbbra se értem, hogy lett ő tévés ötödölő műsorvezetőből autóversenyző."

Rém egyszerű.. A suttyó taxisból lett Telesportos Héderer Barnával együtt... Később a VOA (voice of America) rádiónál dolgoztak és átvették az irányítást, amiből lett a magyaritott verzió.. Ezt később eladták a Fideszen keresztűl, és a Deutsch Tompika bátyjja lett a vezér... Az ügyleten Hédererrel ketten kb. 1.5 milliárdot kerestek.. Közben vigan kártyázgatott Palik papa, és egy alkalommal Tompika elvesztett kb. 10 millió forintot, nem kellett kifizetnie a Lacinak, helyette elintézte neki (akkor volt sportminiszter..), hogy a Hungaroring igazgatója legyen.. Nem tagadom nem végez rossz munkát , mint a Hungaror. főnöke, de a poszthoz jutás mégiscsak patkány módon történt.. Ott aztán gyakorolgathatott a fekete dodge Viperével :-DD És megjött a kedve ehhez a tereprallizáshoz, ami azért még mindig a legkönnyebb válfaja az autóversenyzésnek... De nem csinálja rosszul ( a kezdeti bukták ellenére sem), azt be lehet vallani... Éljen a paraszt taxismúlt!

gastro, missing in action 2008.04.26. 11:05:25

Sanyi bácsihoz (Carlos Sainz) és főleg szegény McRae-hez ne is hasonlitsuk ezt a surgyelán Palikot...Nem egy pálya...

Explorer 2008.04.26. 12:49:25

Lehet szeretni a Palikot, meg nem. Én speciel nem szeretem. Nehogy már kitaláljuk, hogy mo-n az a legeredményesebb autóversenyző aki még annak idején azt mondta mikor a Schumi gázfröccsel megforditotta a Ferrarit, hogy "ilyen szép kézifékes fordulót még nem láttam"

Véleményem megegyezik azokéval, akik azt irják, hogy ennyi pénzből sokan tudnának versenyezni. Speciel én is vállalnám - 10 millió autóversenyző országa.

Szerintem nekünk is lehetnének Schumijaink, meg Carlos Saintzaink, mint ahogy már van egy Talmánk !!!!, csak kevés a pénz a technikai sportokra. :-(((

T-boy (törölt) 2008.04.26. 13:30:41

GASTROPHIL!Köszi,igy már minden világos.
Eddig csak tapogatóztunk,bár nem rossz
irányba.

Hasegawa 2008.04.26. 14:33:32

Kari: Ez a verseny után volt közvetlenül. Még az aznapi ruhája volt rajta. Hungaroring: Én most jelenleg a Váci úton lakok közvetlenül. Minden éjjel autós motoros suttyók lyukas dobbal, vagy anélkül csutka-,padlógázzal streetracing-elnek. Érdekes módon ki lett cserélve a nyílászáró és tudok aludni. Rat: Szerintem a Hungaroring mellé költözni csak nagyon nagy átgondolás után lehetett volna. 1. versenypálya: Mint minden ilyen komplexusnak az a fő célja hogy pénzt hozzon a konyhára, ezért előre látható volt hogy ide lyukad ki a dolog. S mint tudjuk sajnos nem fordított arányban áll a zajszint a járművek számával ezért ezekre is számítani lehetett volna. Ennyi erővel meg sok falu tiltakozhatott volna az autópálya ellen is. A versenypálya meg mindíg nagy forgalmat hozz maga után. 2. Versenypálya kell és kelleni is fog. Ha nem így látod, akkor gondolj arra hogy a családod legalább biztonságban van most. Ötlet: Mivel nem akartok motorosokat meg autósokat a faluba, ezért tegyetek egy behajtani tilos táblát a falutok határába, a József Attila utcánál, és irányítsátok vissza őket; ugyanígy a falu határába is egy figyemeztető tábla hogy nem lehet a ring felé menni. A zajra meg mint az autópályánál: Hangszigetelő táblákat kell kirakatni. Egy kis nyomást kell gyakorolni rá, és lesz majd az is. Kicsit fenyegetőbb hangvétel kell szerintem. Arról meg ne beszélj nekem hogy ti nem húztok hasznot a ringből. Ott van a 4km-es körzetében a ring. Nyugodtan fel lehetne ezt használni ezt is. /Szállás, szolgáltatás, stb./ Úgyis Mogyoródon mindíg fullra vannak a szállások.

Hasegawa 2008.04.26. 14:34:50

Bazz, direkt betördeltem de erre meg így adta ki. Bocs érte mindenkitől. Remélem így is olvasható.

terezgatya 2008.04.28. 08:50:52

paliklaci az autóversenyzés fásiádámja

terezgatya 2008.04.28. 08:54:15

engem meg a harangozás zavar... pokolba az egyházzal! oda jár a sok buta majom, fú de utálom őket.

Kifordított kacagány 2008.04.28. 09:30:27

Rat 2008.04.25. 22:24:12
esetleg a problémamegoldási elképzeléseitekből(kevesebb verseny, stb) lehetne engedni, mint ahogy azt pl Hasegawa is írta. a baj ott kezdődik, hogy ez nektek eszetekbe sem jut. talán emiatt nem akarnak komolyan venni benneteket. az egészen biztos, hogy a "nelegyen" hozzáállás nem vezet sehova.
próbálj beköltözni valami forgalmasabb helyre büdös fővárosunkban. szerintem pár nap múlva visszasírnád "csendes" otthonodat.

Rat 2008.04.29. 19:24:35

Kacagány. Onnan költöztem ki...de a suttyók jönnek utánam...bűzt és zajt hoznak. Mondd, ha engedünk az 'elképzeléseinkől' akkor mi marad?! Zaj bzmg. Ugyanmár kár itt okoskodva belekotyogni, távol a problémától. Az igazi baj egy szó: kapitalizmus. Pénz és a szórakozás mindenek felett. Ez van. Emberhez méltó élet? Ugyanmár, picsába vele.

Kifordított kacagány 2008.04.29. 20:16:52

Rat 2008.04.29. 19:24:35
miért, a kommunizmus olyan baromi jó volt, hogy most ennyire nem tetszik a kapitalizmus? azt gondoltad tökéletes lesz? nem lesz. itt meg pláne nem.
azt gondolod, hogy csak neked vannak ilyen problémáid? tévedsz, másnak is vannak. lehet, hogy nem a versenypálya, hanem más, de vannak. van ami ellen lehet tenni, van ami ellen nem és egyetlen megoldás elviselni. te legalább abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy tehetsz ellene, még ha korlátozott mértékben is. de legalább akkor ésszel próbálj tenni ellene. vágyálmokat kergetni, vagy másokon áttaposva megoldást találni a problémádra, már megbocsáss, de ostobaság. még akkor is, ha a te problémád sokkal vesébevágóbb, mint azé akin áttaposni igyekszel(és aki éppen most rajtad tapos át). ahogy a Hofi is mondta már, harcolni nem lehet a békéért.

Rat 2008.04.30. 18:28:12

Na hát épp itt a bibi, a Ring tapos át mások nyugalmán. Te tényleg ki vagy fordítva.:-) Amúgy a tököm sem akart kapitalizmust. Azzal csak a baj van mindíg. (Autópályakezelő, Centrum parkoló, satöbbiekről meg már szó se essék. Szépen kitermelte a kapitalista világ a 'vámszedőket'.) Ja és egy jó tanács: ne képviseld az önálló-gondolkodástól mentes többséget, csupán azért mert hangosabb vagy mert médiát kap. Hidd el messzebbre fognak jutni a gondolataid...
süti beállítások módosítása