Olyan kellemes, pihentető dolog ez a CE Rally. Egész nap dolgozom, reggel 6-7-től este 11 körülig, amikor a szállodában, már félálomban megszülöm a napi játék kérdését. Egész nap jövök, megyek, fényképezek, letöltök, szerkesztek, válogatok, írok, interjúzok, tájékozódom, eltévedek, szentségelek a technika vagy a szervezés miatt, és a raliból is kell látni valamit néha. De megéri, hiszen utána olvashatom a sok kedves, bíztató hozzászólást. Talán nincs is szebb, nagyobb elégedettséget nyújtó munka ennél.
Persze ezt a kissé cinikus hangvételű bekezdést nem azért írtam, hogy sajnáltassam magam, hanem felvezetőnek szántam egy rövid fotósorozathoz. Úgy látom nem csak én vagyok meglehetősen kimerült, sőt nekem nincs is igazán okom panaszra. A motorosok sokszor 4-kor vagy előtte kelnek, a kamionosok van, hogy éjfél után érnek vissza. Persze elvileg mindenkinek van alvásideje, de a szállodák nem a kiváló hangszigetelésről híresek, így ha valaki felkel 4-kor, akkor általában a szomszédos szobák is, vagy akár az egész emelet is.
És ez a normális eset, ennél lehet rosszabb is. Ha az autó elromlik egy gyorson, akkor azt meg kell javítani. Következő interjúm alanya is egész éjjel dolgozott, semmit nem aludt. A nagy csapatoknál a versenyzők kipihenhetik magukat éjjel (ezért is tudnak jobban teljesíteni), de a kis csapatoknál legtöbbször a versenyzőnek is ott kell lennie ha valami történik.
A fentiek miatt azt gondolom, hogy a kisebb csapatoknak sokkal nagyobb teljesítmény végigmenni egy ilyen ralin, mint a nagyoknak. Bár a nagy csapatokat ugráljuk körül, a kis csapatoknak jár az igazi tisztelet.