Szívások több dimenzióban

Eső, sár, következetlenség

  2008. április 23. - Nagy_Dániel Címkék: cerally 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Vége a napnak, vége a versenynek
2008-08-23 22:05:00

Időközben szépen ránkesteledett az éjszakai futamok hangulatával emelve a verseny izgalmát. Igen sok ember

Kicsik és nagyok
2008-08-23 18:21:00

Menetfelszerelésem része egy inverter, ami 220 volt feszültséget állít elő az autó 12 voltos rendszeréhez

Így mulatunk
2008-08-23 16:51:00

Tény, hogy itt Máriapócson lényegesen tizennyolcévenfelülibb az autómosás mint Kilitin, ám ezúttal sem

Újabb brutális szögek
2008-08-23 13:36:00

Rendkívüli rajongásról tesz tanúbizonyságot az, aki Budapestről, vagy attól nyugatabbra fekvő településről


Kezdeném azzal, hogy többek között az is egyértelmű jele annak, hogy Magyarországon vagyok, hogy az integetős rendezőknek fogalmuk sincs arról, amit csinálnak. Eddig csak azt hittem, hogy mindössze azzal a problémával kell megküzdeni, hogy az egyik rendező beengedi az embert oda, ahonnan a másik elzavarja. De ennél lényegesen többdimenziós a rendezői fejetlenség. Kereszteződés. Lentről jövök, balra akarok menni. A rendező látva a sajtómatricát az autón integet, hogy menjek egyenesen. Nem megyek, befordulok balra, a sajtószobához, merthogy ugye oda igyekszem. Elmegyek, majd fél óra múlva jövök ugyanúgy lentről, ugyanazt a sajtómatricát látva most jobbra integet ugyanaz az ember. Ismét balra megyek, nem megdöbbentő módon ismét a sajtószobába. Harmadik köröm következik ugyanarról. Most nem integet. Csak néz. És képzeljetek el ilyen egységeket hálózatba kötve üzemelni. Nem csoda, hogy őszülök.


De ez már itt történt Veszprémben. Délelőtt Dabason voltam, ahol a legelső futam is volt. Eső, sár, nulla néző. Oda sem engedtek be ahova az első napon, merthogy nem lehet elférni. Ilyet is csak az mond, aki nem járt ott, amelyik terület útját állja. Bár tudnám, hogy ezek az eszmék hogyan terjednek el ezek között az emberek között. De engem már nem lehet ilyenekkel leszerelni. Toltam a Rangernek egy összkereket és szépen bementem a pályára egy olyan útról, amelyiken a traktor jár be. Az akció remekül sikerült és egyben teljesen értelmetlen volt.


Az autós mezőny végét értem csak el, némelyik olyan tempóban ment, hogy gyalog szerintem jobban jártak volna. A szitáló esőben találkoztam egy land roveres angol csapattal, akik hasonló céllal voltak bent mint én. Kérdeztem, hogy van-e a pályának ennél látványosabb szakasza. Mondták, hogy szerintük nincs. Arra azért felhívták a figyelmem, hogy ha majd jönnek a kamionok vigyázzak, mert néha 20 méterre is letérnek az útról, minden probléma nélkül.


Aztán megérkeztek a kamionok, elég szép tempóban, de ez valahogy még mindig olyan volt, mint az egész nap. Savanyú, lassú, borongós. A pár első kamion után megjelent egy quados, akinek pont egy beláthatatlan kanyarban döglött le a gépe. Kétségbeesetten próbálta lerángatni az útról, de láthatóan olyan kimerült volt, hogy a saját lábában is elesett. Én három napja sántítok, futni nem tudok, de az egyik angol odaszaladt segíteni neki. Amire odaért, már lerángatta a gépet az útról a versenyző, az durva lett volna, ha megtalálja egy kamion. Megjegyeztük egymásnak a másik angollal, hogy milyen irgalmatlan szívás lehet ilyen körülmények között ez a szakasz. Nehéz elképzelni, hogy a kihíváson túl, szerencsétlen quados egy cseppet is élvezte.


Most itt vagyok Jutaspusztán, ha ezt megírtam elnézek a szervizparkba. Ez valószínűleg kalandos lesz, mert gyalog, sántán messze van oda-vissza szaladgálni, hogy kocsival odajutok-e az meg azon múlik, hogy éppen milyen integetős emberekkel hoz össze a sors. Szerintem sok külföldi sajtósnak ezért van telematricázva az autója, úgy sokkal könnyebben beengedik az embert. Agyrém. Ó, romániai rendezőség, bár itt lennél!... Ott megmutattam a belépőt és a rendező még a szalagot is felemelte nekem, hogy kényelmesen be tudjak jutni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr17439049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CSaB · http://www.domain.hu 2008.04.23. 19:04:50

Wáow, Subaru Forester. Nem tudtam, hogy mi hiányzik. Szívesen kilátogatnék én is, még egy ilyen borongós napon is, de akkor ki megy suliba?

ommm 2008.04.23. 20:15:29

üdvözlégy odahaza

nagybela75 2008.04.23. 20:26:40

Üdv,

A cikk dabasi részéhez szólnék hozzá. Nos mi Debrecenből utaztunk fel hajnalban hogy láthassuk a versenyt. (Kíváncsi lennék hogy van-e még rajtunk kívül hasonló őrült aki Debrecenből leutazott a versenyre)
A cikkel ellenkezőleg nekem jó tapasztalataim vannak. Szerencsénk volt hogy korán érkeztünk így autóval be tudtunk menni a pályához közel. Mi Jajmajor felől néztük az eseményeket.
A versenyt a pálya több részéről is figyeltük, igyekeztünk technikás szakaszokat keresni, éles fordulókat vagy nagy huppanókat ahol nagyon látványosan mentek a versenyzők.
A motorosok szerintem nagyon mozgalmas versenyt tudhatnak maguk mögött, az élmenők nagyon komoly tempót diktáltak. Ugyanez igaz a quadosokra is. Sőt még a mezőny végén is akadtak versenyzők akik szintén nem spóroltak a 'gázzal'.
Az autósoknál az eleje izgalmas volt, Peterhansel, Sainz, Gordon és a többiek nagyon durván nyomták. Láttuk a magyarokat is, tolták neki rendesen.
Igaz azonban hogy a közepétől lelassult az autós mezőny és tényleg voltak akik nyugdíjas tempóban adták elő a Közép Európa Ralit. Lehet hogy ők inkább biztonsági autózásra mentek?
Aztán jöttek a kamionosok, az eleje itt is nagyon keményen ment.
Nem biztos hogy ez volt a legizgalmasabb verseny a sorozatban, ugyanakkor jó volt hogy majdnem karnyújtásnyira láthattuk a világ legjobb versenyzőit.

Üdvözlettel:
N.Bela

zoli 2008.04.23. 21:33:14

En csak annyit szeretmek hozzaszolni az egeszhez hogy en nem ertem az egesznek a szervezeset. Keves a reklam, az egesz versenynek a nyomvonalat csak ugy lehet kovetni ha legalabb magannyomozo diplomaja van valakinek. Ha konyorgom az nem lenne jo ennek a versenynek ha volnanak nezok is, vagy nem tudom.... ha nincs ki nezzen egy versenyt akkor mi az ertelme az egesznek. Szerintem ilyen oldalrol nagyon szarul szerveztek meg ezt a versenyt.

prkb 2008.04.23. 21:41:10

megy a pénzmosás. át a mezőn, dombon, mocsáron...


a kurva anyátok fulladjon benzinbe!

Pimpa 2008.04.23. 23:25:52

miért kellene magánnyomozó diploma ahhoz, hogy odatalálj a nézői pontokra?? megnézed a hivatalos oldalon a google mappal megmutogatott helyeket www.dakar.hu/centraleuroperally/
, majd hozzákeresed, hogy mikor indul az első motor/autó/kamion és ár ott is lehetsz... én vasárnap és ma is Tatárszentgyörgyhöz közeli nézői ponton voltam. útközben Lajosmizsén, Tatárszentgyörgyön CER táblák mutatták a nézői ponthoz vezető utat. a helyszínen pedig természetvédelmi őrök igazítottak útba. Egy jó 10-15 perces sétával a parkolóhelytől nagyon látványos helyre lehetett jutni! ma pedig a rendezők az Örkény és Tatárszentgyörgy közötti utat is kinyitották a motoros és autós mezöny között, így onnan is el lehetett érni jó helyeket.

mifolyikitt 2008.04.23. 23:34:09

En is csak azt tudom mondani, hogy nagyon szarul van szervezve. Nem ertem, hogy ha keresek a neten infot a versenyrol, akkor miert nem azt kapom azonnal az arcomba, hogy hol lathatom legkozelebb a versenyzoket. Szerintem ez lenne a legfontosabb. (es nem eloszor keresgelek a neten :D)

Ha ma egy ismerosom nem veszi eszre veletlenul, hogy itt Fehervaron egy helyen mintha valami rallys dolog lenne emberekkel, es nem hiv fel, akkor siman lemaradtam volna roluk. Igy viszont lattam kb mindenkit, igaz nem versenytempoban, de azert jo volt. :)

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.04.24. 09:50:24

Tévedés az, hogy rosszul van megszervezve.

Azért nincsen nagy dobra verve, hogy ne nagyon menjenek az emberek ilyen helyre. Mert amelyik ember nincsen ott, az például nem szemetel, nem kóbászol az autók előtt, stb.

Ez nem egy 5 km-es szakaszokból álló kis rally. Ezt a távot utána végig takarítani nem semmi. Aztán sok védett területen megy az út.

Ja, az más kérdés, hogy vannak "emberek", akik sok pénzt kaptak, hogy ezek a "versenyzők" ilyen helyen játszhassanak. Nekik szabad.

mifolyikitt 2008.04.24. 15:20:00

De nem is kellene, hogy az egesz palyarajzot kiadjak, eleg lenne annyi, hogy megmondjak, hogy hé, ha erre meg erre mész, akkor pontosan X óra Y perctol lathatod elszaguldani a versenyzoket.
süti beállítások módosítása