Délután egy óra magasságában már jóval többen vannak a Felvonulási téren, nagyban folyik a gépátvétel. A heves széllökésektől vadászrepülő tesztelésre is alkalmas szélcsatornává vált sátor alatt Cselényi Balázzsal, a Magyar Autósport Szövetség technikai bizottságának vezetőjével beszélgettem arról, hogy pontosan mi történik, amikor szakértő szemekkel a versenyautókba néznek.
(Közben zárójelben megjegyzem, hogy Robby Gordonnal is sikerült egy pár mondatot váltanom kutyafuttában, az interjút este közlöm.)
TC: Mi az amit itt ellenőriztek a gépátvételen?
CsB: Biztonsági berendezések, ülés, öv, tűzoltó készülék, versenyzők ruházata, overál, sisak, és az autón pár olyan dolog, amit meg kell jelölni, meg kell nézni.
TC: Műszaki ellenőrzést végeztek itt?
CsB: Az ilyen ellenőrzések a verseny közben és a végén vannak. Itt a biztonság ellenőrzése és a plombálás történik. Elsősorban a szűkítőket és a turbót ellenőrizzük és plombáljuk. Ha rajta van a dakaros plomba, akkor ahhoz nem nyúlunk, elfogadjuk.
TC: Volt-e olyan versenyző, akit vissza kellett küldeni vagy ki kellett zárni valami miatt?
CsB: Még nem volt. Nagyon sok autó úgy érkezik, ahogyan a Dakaron volt, arra van felkészítve, rajta vannak a jelölések. Olyan előfordul, hogy kint felejtik a ruhát vagy a sisakot, de akkor visszaszaladnak érte, és minden rendben van.
TC: Van-e valamilyen látványos különbség a magyar és a külföldi versenyzők között?
CsB: Ha a pénzt nem számítjuk, akkor nincs.
TC: Az összes induló hozzátok tartozik?
CsB: Nem, a motorosok külön vannak, de a kamionokat is mi ellenőrizzük. Az kicsit körülményesebb, hiszen a motorban lévő részek plombálása általában nehezebben elérhető helyen történik.