Veszélyes sport

Tragikus esetek a Dakar történelméből

  2008. április 18. - Nagy_Dániel Címkék: cerally 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Vége a napnak, vége a versenynek
2008-08-23 22:05:00

Időközben szépen ránkesteledett az éjszakai futamok hangulatával emelve a verseny izgalmát. Igen sok ember

Kicsik és nagyok
2008-08-23 18:21:00

Menetfelszerelésem része egy inverter, ami 220 volt feszültséget állít elő az autó 12 voltos rendszeréhez

Így mulatunk
2008-08-23 16:51:00

Tény, hogy itt Máriapócson lényegesen tizennyolcévenfelülibb az autómosás mint Kilitin, ám ezúttal sem

Újabb brutális szögek
2008-08-23 13:36:00

Rendkívüli rajongásról tesz tanúbizonyságot az, aki Budapestről, vagy attól nyugatabbra fekvő településről


Délután öt órakor tartanak egy hivatalos sajtótájékoztatót a CE Rally szervezői, amelyre természetesen elmegyek. Addig is, hogy ne maradjunk CE Rally, akarom mondani dakaros információk nélkül, egy rövid cikket közlök az angol nyelvű Wikipedia nyomán, amely a Dakar történelme alatt bekövetkezett „incidenseket” foglalja össze. Reméljük, hogy hazánk és Románia területén semmi ehhez hasonló nem fog történni.

1982-ben, Mark Thatcher, az angol miniszterelnök fia, francia másodpilótájával, Charlotte Verneyvel és műszakisukkal hat teljes napra eltűntek. Január 9-én a csapat lemaradt a többiektől egy hibás kormányösszekötő javítása miatt. 12-én már keresték őket, végül egy Lockheed L100-as repülőgép fedezte fel autójukat 50 kilométerre az útvonaltól. Mindhármukat jó állapotban találták meg.

A rali szervezője, Thierry Sabine életét vesztette 1986-ban, amikor Ecureuil helikopterével egy hirtelen homokviharba került és lezuhant. A fedélzeten volt és életét vesztette az énekes-zeneszerző Daniel Balavoine, a pilóta François-Xavier Bagnoud, az újságíró Nathalie Odent és Jean-Paul Lefur is, aki az RTL munkatársa volt.

Az 1988-as versenyen hat ember halt meg, három résztvevő és három helyi lakos. Baye Sibi, a tízéves maláj  mali kislány az útra tévedt, egy versenyző halálra gázolta. Egy filmes csapat autója elgázolt egy anyát és kislányát Mauritániában a verseny utolsó napján. A versenyzők három külön balesetben veszítették életüket. Ugyanebben az évben a versenyzők számlájára írtak egy erdőtüzet is, amely pánikot okozott egy Dakar és Bamako között közlekedő vonaton, amelyben hárman veszítették életüket.

2005-ben egy spanyol motorversenyző, José Manuel Pérez veszítette életét miután bukott a hetedik szakaszon. Két nappal később a kétszeres Dakar-bajnok olasz motorversenyző, Fabrizio Meoni is szerencsétlenül járt, a 11. szakaszon hunyt el. Ő volt a 11. motoros és a 45. versenyző, aki a Dakar történelme alatt életét veszítette. Ugyanebben az évben egy ötéves szenegáli kislány lelte halálát egy szervizkamion kerekei alatt.

2006-ban, Andy Caldecott osztrák ausztrál KTM versenyző bukott, és nyakát törte. A tragédia pár kilométerre történt attól a helytől, ahol egy évvel korábban Meoni veszítette életét. Nem sokkal ezután egy tízéves fiút gázolt halálra egy versenyző, majd egy 12 éveset egy szervizkamion. Valószínűleg ennél több helyi lakos is életét veszítette a verseny történelme alatt, de róluk pontos, hivatalos kimutatás nem áll rendelkezésre, sőt az áldozatok neve sem ismert a legtöbb esetben.

2007-ben egy dél-afrikai motorversenyző Elmer Symons bukott, életét veszítette. Később a 42 éves Eric Aubijoux hunyt el. Először szívinfarktusra gyanakodtak, azonban később kiderült, hogy feltehetően egy korábbi bukás okozta belső sérülések vezettek a hirtelen halálesethez.

A Dakar ralit fennállása óta folyamatos támadják a helyi lakosok veszélyeztetése miatt. A szervezők az idők során több mindent elkövettek a verseny biztonságának fokozására, többek között sebességkorlátokat és kényszerpihenőket vezettek be. Nyilván az európai környezet kissé más helyzetet teremt, de aki a versenyre kilátogat, a raliversenyeknél elvárható körültekintéssel és fegyelmezettséggel legyen jelen!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr14431289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Solymika 2008.04.18. 12:31:49

A Dakar bolgok nem nagyon érdekelnek, csak azért írok mert ELSŐ VAGYOK!!!!!
:D :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.04.18. 12:34:16

mit keresett egy maláj kislány a Szaharában??? :o

Peetee 2008.04.18. 12:41:33

A tereprallye is ugyanolyan autóverseny, mint a rallye. Sőt...ezek az autók nehezebb terepen mennek, borulékonyabbak, és nehezebbek.
A kamionokról ne is beszéljünk, szélesebb, magassabb, hosszabb, és szintén borulékony.
A motorosokkal pedig a nézők ilyen körülmények között(nem zárt verseny(crossmotor)pályán) nem is találkoztak még!!!
Ésszel kell lenni mindenkinek!!!

Arról nem is beszélve,h valószínűleg nagyobbtömegeket vonz egy sűrűn lakott magyarországon, mint a Mauritánia-i sivatagban.

ommm 2008.04.18. 13:01:16

A motorsport már csak ilyen. Csak remélni lehet, hogy a sok halálesetből levont tanulság a jövendőbeli versenyzők esélyeit növeli ha netán bajba kerülnének.

Misi 2008.04.18. 13:11:44

Az 1ik 88as balesett eleg latvanyo es durva volt...
Itt az angol leirasa
1988: Two trucks were entered into the Paris-Dakar rally. Jan de Rooy's truck was at a certain stage at the third place overall (!), beating the Peugeot 405 T16's on speed. The other truck, driver by Cees Van Loevezijn, was involved in a crash in which he died, and almost taking the lives of the other 2 occupants of the truck. DAF withdrew.

LoneStar 2008.04.18. 13:16:04

Méghogy a box a veszélyes sport...elképesztö fegyelmet,és figyelmet igényelhet ez a "homokozás"...nagyon veszélyes..és embert/jármüvet próbáló.

raplaaa 2008.04.18. 13:25:06

andy caldecott ausztrál állampolgár volt, szerintem

Noinfo (törölt) 2008.04.18. 13:42:07

Húh. Azok a dupla motoros DAF kamionok nagyon durvák voltak. Loevezijn kamionjáűból gyakorlatilag egy százméteres törmelékkupac maradt a bukás után.

hottentotta 2008.04.18. 13:48:44

Elolvastam a cikket, a cikkírónak biztos erőfeszítésébe és idejébe került, míg lefordítja, bepötyögi, de akkor is...

abból lesz cikk, hogy lefordítok néhány wikipedia bejegyzést ???

nemá'...

feketenap 2008.04.18. 14:05:16

Én is ott leszek a pálya szélén, illetve környékén. Egy raligépet még megállít egy földbucka, egy árok, esetleg gumifal, de egy ilyen gépet, ami arra lett gyártva, hogy buckán, árkon és gumifalon gázoljon át, nem állít meg semmi. Szóval jó helyet válasszon mindenki!

Lowtyo 2008.04.18. 14:09:10

Hát még a mercik milyen veszélyesek. Egyszer haverom megkért segítsek neki elvinni az egyik merciét, mer kettőt nem tud egy seggel vezetni. A garázsban kérdezte melyiket vinném, mire én az válaszoltam, hogy a bal SE-t.

Amir.Temur 2008.04.18. 15:05:37

Hammer · autoskartya.blog.hu 2008.04.18. 12:34:16

Gondolom gombát szedett az ERDŐBEN (4. bekezdés vége).

Mekkora erdők vannak Mauritániában?
(Nem néztem utánna, de érdekel.)

Amir.Temur 2008.04.18. 15:07:59

Elnézést kérek, utánna néztem, vannak erdők.

Stift 21074 · http://www.youtube.com/watch?v=cUnWnx_rdps 2008.04.18. 19:54:39

Igy van Misi, valóban volt még a DAF-os eset. Itt van egy érdekes videó arról a versenyről. Néhány hónapja találtam.
A közepétől nagy király a videó. Érdemes megnézni, hogy nyomja le Ari Vatanen 405 T16-osát... És benne van a bukás utáni képek is... A csávó aki ott fexik a kagylóban a kamiontól 60 méterre, ő halt meg. Elég durva. A 80as évek közepén abszolut (!!) időket mentek a kamionok. Sajnos nem sok mindent találtam az esetről, talán még a wikipedián van a legtöbb értelmes leirva. Amugy amit a DAF TurboTwinről tudni érdemes: 2 db BITURBÓS motort épitettek bele. Állitolag 1000-1200 lóerő környékén teljesitettek 88-ban. A 86os tudott kb 1000 lóerőt. Brutáál. Itt egy robantott ábra róla:
image24.webshots.com/25/7/74/95/2187774950099834896RyJjEQ_ph.jpg

Ez meg egykét kép a balesetről:
rides.webshots.com/album/556577077TRrDpH

Az eset után megszigoritották az előirásokat, és visszafogták a gépeket.
A sztori kisértetiesen hasonlit a Gruppe B-s történésekhez.

Stift
Ja akinek van infoja még erről a DAFról, ne tartsa magában!! :)

jóérzés 2008.04.19. 11:15:30

Kedves Omm!
Nagyon szomorúnak tartom, amikor a Tiédhez hasonló "a motorsport már csak ilyen" felkiáltással reagálják le a Dakar halálos áldopzatainak krédését, miközben minden évben civil áldozatok vannak, akik nem vesznek részt a motorsportban. Ez emberölés, nem motorsport.

CSaB · http://www.domain.hu 2008.04.19. 14:40:03

Nem tudom, én valahogy civilekről soha se hallok.
süti beállítások módosítása