Nyert a medve

Véget ért a tököli drift OB

  2008. április 06. - Nagy_Dániel Címkék: drift tokol 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Vége a napnak, vége a versenynek
2008-08-23 22:05:00

Időközben szépen ránkesteledett az éjszakai futamok hangulatával emelve a verseny izgalmát. Igen sok ember

Kicsik és nagyok
2008-08-23 18:21:00

Menetfelszerelésem része egy inverter, ami 220 volt feszültséget állít elő az autó 12 voltos rendszeréhez

Így mulatunk
2008-08-23 16:51:00

Tény, hogy itt Máriapócson lényegesen tizennyolcévenfelülibb az autómosás mint Kilitin, ám ezúttal sem

Újabb brutális szögek
2008-08-23 13:36:00

Rendkívüli rajongásról tesz tanúbizonyságot az, aki Budapestről, vagy attól nyugatabbra fekvő településről


Izgalmas tsuitsókat követően Grizli és Szeles Adjorján kerültek a döntőbe, egy AE86 és egy BMW mérte össze erejét. A japán driftkultúra számára olyan az AE86-os Toyota, mint a hazai ralirajongók számára a Lada, ma is hozta a tőle elvártakat a gyengébbek közé sorolható, népszerű típus.


A végső küzdelemben tehát Grizli diadalmaskodott az AE86-tal, ő lett az első tököli futam magyar bajnoka.


Lezárásként szeretném még egyszer elmondani, hogy igazán remek versenyhétvégén vettek részt, akik eljöttek. Biztos vagyok abban, hogy ennek a sportnak erőteljesen fog növekedni hazánkban is a népszerűsége. Remélem nem találtátok teljesen haszontalannak ezt az on-line közvetítést, és valamennyit sikerült a képernyőtökre csempészni a hétvége hangulatából. Találkozzunk a következő futamon!


A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr72413859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam8888 2008.04.06. 18:13:26

Grat a nyertesnek és köszi a közvetítést. :)

Más:

Mr. és Ms. Manta. Érdemes elolvasni a hirdetést:

www.hasznaltauto.hu/1971748_opel_manta_1977

:DDD

OLI 2008.04.06. 18:13:44

Szép, meg jó ha valaki lelkesedik valamiért. De lesz más téma is mostanában?
Most biztos sokakat megbotránkoztatok a tudatlanságommal, de elmondaná valaki mi jó abban, hogy pár "őrült" (nem negativ éllel mondom) koptatja a gumiját? Szememben ez kb mint a téren BMX-ező srácok, csak motorizálva.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.04.06. 18:13:51

nagyszerű, gratulálunk neki, nemsemmi lehetett egy gyengébb géppel lenyomni az E30okat, respect.. képek? :)

Boogie Man 2008.04.06. 18:15:32

Nem én voltam! :)))

csiky944 2008.04.06. 18:16:30

Grat Hacsi!!!
Igen köszönjük a közvetítést,jó volt,igaz még mindig nem tudom,hogy kivagy :D

@ 2008.04.06. 19:39:36

OLI:
Mi a jó? Ezt igazából csak az autóbuzik érthetik. A gumiszag, a motorhang, a nagy tudással terelgetett sokszáz lovas autók látványa, az hogy elképzelem valamikor valahol valamit én is hasonlóan.
Nem voltam kinn, így köszi a tudósítást.

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.04.06. 19:45:12

Gratulálok Miki, jó kocsi, jó pilóta, nincs kockázat! Csak egy szépen csillogó érem, plusz sok-sok bajnoki pont, ami remélem kicsit kárpótol a tegnapi gondokért (váltóproblémák).

TéZé

RWD 2008.04.06. 20:03:38

"OLI:
Mi a jó? Ezt igazából csak az autóbuzik érthetik. A gumiszag, a motorhang, a nagy tudással terelgetett sokszáz lovas autók látványa, az hogy elképzelem valamikor valahol valamit én is hasonlóan.
Nem voltam kinn, így köszi a tudósítást."
Milyen igazad van "@"...ezt csak MI érthetjük:-)...vagyis inkább érezzük.

OLI 2008.04.06. 20:15:28

Hiába. Kiöregedtem. 25 éve vagyok "autóbuzi". Nekem is volt 320 lovas autóm. (E500) De nekem a rally, meg max az F1 az autóverseny. Régebben meg biciklim is volt. Nyomtam neki terepen is, meg ország úton is. De a magamutogató BMX eseket sosem értettem. Mint ahogy ezt sem. De ettől függetlenül értékelem a Technikai oldalát. De van még pár dolog azt hiszem amit nem fogok sosem már megérteni. Mint Pl. Graffiti, a fekete zene régen és most, az indiai kultura itthon, és a NŐK

csiky944 2008.04.06. 20:16:15

akinek volt vagy ment hátsókerekessel keresztbe az tudja,hogy miért is szép a drift,főleg akkora sebességgel és olyan erős autókkal

Psziho 2008.04.06. 20:40:50

OLI!

'De a magamutogató BMX eseket sosem értettem."

-Mit nem értesz azon,ha valaki szívós munkával fejleszti éveken át a gyorsaságát-egyensúlyérzékét-izmait, fiatal fiú létére nem a számítógépet püföli,vagy szívja-issza szét az eszét,hanem keményen sportol.

Olyan összehangolt mozgásokra képes amire te sosem leszel,és ha hiszed ha nem jólesik sok embernek ezt nézni,neki meg csinálni.
Ugyanúgy ,mint a driftet!

Bár a 'magamutogató' kiscsávók nem szennyezik a környezetet,ellenben a motorbőgető driftesekkel.

Én mindkettőt szeretem nézni!

Boogie Man 2008.04.06. 20:43:59

csiky944, én vagyok az élő cáfolat. :)

Quattroman 2008.04.06. 20:48:21

Oli!
Minek volt sokszaz lovas autod ha fogalmad nincs rola milyen erzes kilincssel elörefele haladni ugy hogy masik auto is van a közeledben.
Pont ezt az erzest nem tudja hozni a Rally!
Bar az is igaz hogy csinalni es nezni nem ugyanaz!

csiky944 2008.04.06. 20:59:00

"Bar az is igaz hogy csinalni es nezni nem ugyanaz!"
jaja,ilyen a pornó is Quattroman :D

P 2008.04.06. 21:14:02

Meg úgy kb majdnem minden :)

Sam8888 2008.04.06. 21:28:59

OLI 2008.04.06. 20:15:28
A Graffiti művészet. Nézz meg néhány tényleg igényes graffitit és látni fogod, hogy szép. Amit Bp-n látsz a falakra firkálva az nem graffiti, hanem csak "tag", na az tényleg ronda és értelmetlen...

A fekazene meg szintúgy művészet. Zenét heggeszten nem egyszerű úgy, hogy még rímeket is faragjon egy történetből az ember. Próbáld csak elénekelni mondjuk egyik ralis élményedet vmilyen dallamra és rájössz miről zagyválok.

Indiáról meg nemnyilatkozom, mert nemértek hozzá, a nőket meg senki sem érti meg... :D

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.04.06. 22:00:56

Még, jó, hogy ennyi kurva okos ember van Magyarországon...

OLI 2008.04.06. 22:09:29

Miért volt erős autóm? Most is az van! Igaz "csak" 210Le. De ez nem érdekes. Olyan lenne ezen vitatkozni mintha a szépséget próbálnád definiálni. Egyébként semmi bajom a BMX-esekkel. Csupán nem értem. Jó dolog ha valaki sportol. Én is 18 évig úsztam. De kinövi az ember idővel a versenyzést. És jó estben megmarad hobby-nak. Aztán jöhet a billentyű verése. Merthogy valamiből venni kell egy 300Le feletti autót :-)) És tudod, így közel a kb 2M Km-hez már nem azért kell egy nagy autó, hogy keresztbe állítsam.

Psziho megjegyzése is találó. "Olyan összehangolt mozgásokra képes amire te sosem leszel". Igaz. Már nem. De 25 éve még dobogon álltam. Bár az nem a téren volt a haverok előtt. :-)

De a miért helyett inkább beszéljünk a hogyan ról.
Esetleg jól jönne pár technikai adat, tuningról, esetleg valaki, nem műkedvelő színten.

AP (törölt) 2008.04.06. 22:09:53

én odavagyok a feka import zenéért, a driftért, a nőkért és a graffitiért is, most akkor mi van?

a sok köcsög meg pattanjon már le erről a témáról.
mi a fasznak van valakinek 320 lovas e500-asa, ha fogalma sincs arról, milyen jó kilinccsel előre közlekedni?
ja, vágom, autópályán nyomja neki, mert ennyire képes technikailag.
bravó hurrá éljen

Bea 2008.04.06. 22:26:37

Ritka bunkó vagy kedves AP. Lehet hogy te mindenért oda vagy, de ezzel a stílussal jobb lenne ha halgatnál. Nem láttam eddig senki kritikáját csak a tiedet.
Nekem is volt 420-as mercim. És? Hogy függ ez össze a vezetési tudással?

@ 2008.04.06. 22:35:13

Úgy függ össze, hogy pl én azért vennék erős autót hogy használjam. Az erejét. Gyorsan menjek, keresztbe menjek, versenypályn menjek néha. Mert egy autobuzinak az auto hobbi. És akkor vezetni is akarja, nem csak a garázsban nézegetni. Most egyelőre még csak havon élvezhetem a hátsókerékhajtást, mert élvezem, viszont remélem egyszer lesz szokszáz paci ami aszfalton is eltekeri a kereket ha úgy akarom. Viszont ez nem az automata nagymerci kategoria, mert az tényleg arra van hogy az autobanon közlekedjen gyorsan az ember. Ilyenre mondják hogy csak biztonságérzetet ad az erő. Egy M3ban nem azt ad, és ez az amire mi vágyunk. Feel the power:P

Quattroman 2008.04.06. 22:49:12

Kedves Bea!
Kellene lenni összefüggesnek a vezetesi tudasnak es a nagyteljesitmenyü autonak de sajnos ezt sokan (valoszinüleg Te sem)latjak be.

Oli
Nem kerkedesböl (csak ha mar Te szobahoztad)en 12evvel ezelött alltam dobogon (evvegen is) autosportban (OB.).
Ennyit a mükedvelö szintröl.
A Drifteles pedig egy hasznos vezetesi technika igen magas szinvonalu tudasat igenyli, aki pedig ezt tudja miert ne merhetne össze a tudasat masokkal.
1000x inkabb ezt mint az illegalis gyorsulokat a közutakra vagy az E500-al az autopalyan mindenkit letolokat.

Sam8888 2008.04.06. 23:07:39

Tegyük még hozzá, hogy a drift a nézőkért van. Messze a leglátványosabb autósport, eleve arra mennek, hogy minél jobban nézzen ki amikor keresztben mennek!

Quattroman 2008.04.06. 23:10:24

Ez valoban igy van, de probald meg elmagyarazni a vaknak hogy virrad:-)))))))

Sam8888 2008.04.06. 23:11:23

És Oli ip-címét le kellene ellenőrizni, hogy milyen neveken irkál még ide, mert erős a gyanúm, hogy itt sok embernek egyezne az ip-je...

Quattroman 2008.04.06. 23:13:32

Es mi a helyzet az iq-jukkal?:-)))

AP (törölt) 2008.04.06. 23:23:38

A vakos hasonlat elég találó.

feketebarany666 2008.04.06. 23:55:46

Szerintem a dontot ujra kellett volna jatszani, mert az utolso kor eleg necces volt.

switch 2008.04.07. 00:13:33

miluman:
Nem, Zoli itt nem indult, ez a profi/haladó OB első futama volt, neki még nincs pro vizsgája.
Az amatőr bajnokság első futama június 1-én, Máriapócson lesz.

OLI 2008.04.07. 01:33:17

Bocsi de ha valakinek egyezik a véleménye az enyémmel (bár nem valószínű, mert az nem is írna ide) az nem jelenti azt, hogy mind én lennék. Én sajnos egyedűl vagyok az "ellenzék" (igaz csak annak a szemében aki nem elég kulturált a mások véleményének az elfogadására.) Bár furcsa, hogy a nem értést mennyire támadásnak érzik egyesek. Minden esetre kijelentem, hogy soha nem irtem a belsőségre más néven mint OLI! Bár az anonimitás feladása nélkül más nem nagyon szokott kritizálni.
Bárkinek bármi gondja lenne a későbbiekben Keressen az 06704119780@vodafone.hu-n

@!
Erős autót bizonyos kor felett nem azért vesz az ember, mert játsza a nagy fiút. Autópályán ha valaki kekeckedik az vagy egy friss jogsis hülye ujgazdag gyerek, Vagy egy még gazdagabb "válalkozó". Én 1983 óta vezetek. Kb 2M Km-t. Nagyrészt nyugat Európában, és Olasz országban. Aki járt arra az tudja, hogy a 300+Le nem azért kell mert nagy arc akarok lenni. 160-al kocogás már csak arra jó, hogy ledudáljanak az útról.
Az meg, hogy egyenlő e a nagy teljesítmény igény a vezetői tudással, hát elég gyerekes elgondolás. Én a 25-év alatt egyszer sem törtem meg az autómat.
Van aki ezt még elmondhatja? Bocsi ha ez bánt valakit.
Kötözködés helyett inkább írjatok a Technikáról. Az épitőbb lenne mint az "á ezt úgysem érti más csak MI"

@ 2008.04.07. 02:22:58

Technikát mondjuk kezd itt:
belsoseg.blog.hu/2008/02/22/teceteve_bmw_pentekre
a video végén lesz szó arról a szép kék bmwről.
Aztán pedig kérdezz, így nagy általánosságban senki nem tud mesélni. :)

OLI 2008.04.07. 03:06:20

Na ugye. Lehet beszélgetni így is. Ez a video szerintem be kellet volna férjen az első őt-be. Nagyon ügyesen van megvágva. És jó az autó is. Nekem kimaradt a 3-as BMW. 89-ig csak szoc autóim voltak. Volt Trabi, Skoda, 125-ös nagypolák, Ja meg 2 Olasz. Egy Ritmó, és egy Croma. 89-92 között volt 2db 5-ös BMW-m. Egy nagyon jó, csak gyengécske 524-es, és egy nagyon menős 528-as. Ez útobbi tényleg nagyon ment. Miskolc-Eger között jártam vele leginkább :-)) Rohadtul élveztem.
Valószínűleg jó alap lett volna nektek. Annál is inkább, mert az állandó téli elakadása miatt adtam el. Olyan helyen laktam ahol a madár sem jár, nemhogy másik autó. És 35cm hó + alján jég + kis emelkedő. Ráadásul az út szélén nem volt korlát. Rettegős érzés amikor a vas megindul álló helyből az út széle felé. Vége. Ennél tehetetlenebb autó csak az első két mercim volt. 92-94 között (300E és E500)Bár az E500 ban volt ASR. de hiába. Az utána következő 320E 4Matic az ment mindenen, mindenkor.
Engem az érdekelne, hogy milyen motor tuningot alkalmaznak egy átlagos motoron és hajtásláncon.

FCs 2008.04.07. 03:08:39

oli, ha jól értelek nem tartod igazi autosportnak a driftet, és ebben én egyet értek veled, sőt még a FIA sem tartja annak. az autosport mindig arról szól, hogy ki ér a legyorsabban a célba, nem arról, hogy hogyan.
a drift inkább show, és itt európában alapvetően amatőr versenyzés, a szó legnemesebb értelmében, ami jó móka a versenyzőknek és a nézőknek. látva pár kommentet páran kicsit túlságosan komolyan veszik pedig pont nem erről szól.

OLI 2008.04.07. 03:45:00

1 vélemény azonos hozzászólás. :-) És Ő sem én vagyok ám :-))
Egy látványos mellékágnak tartom. Van önálló létjogosultsága, de (még) nem hinném, hogy autósport lenne. Bár manapság mindent a "sport" jegyében próbálnak eladni. Lásd Pankráció. Oda is kell edzés, gyakorlás még több. De ettől nem lesz egyenértékű soha egy bírkózó mérkőzéssel!
Persze lehet beteszik az olimpiára is idővel. Mondjuk a sakk és a teremfoci mellé. Mielőtt valaki félreérti, nem nézem le, csak nem értem. Sok kaszkadőr ebből is megél. És lehet benne versenyeket rendezni, mint a hogyan ugorjuk át motorbiciklivel egy repülőt. De sem az nem lesz soha verseny sport, sem a most látott módon a driftelés. Marad "amatőr" szinten (nem a versenyzőt mondtam amatőrnek!!!) Mondjuk építenének egy kisebb Hungaroring szerű pályát, és ott időre, kötelező és szabadon választott formában lehetne egymás ellen (szigorú szabályok betartása mellett) nagy versenyeket rendezni. De amíg szubjektív ítéletek születnek addig csak látványosság marad, és nem verseny.

OLI 2008.04.07. 03:56:00

Eszembe jut az első hungaroring versenyek egyike. Akkor még volt Kamion verseny is. Volt egy Orosz pilóta Kamaz-al. (letette a potost és beállt !! Leiskolázott mindenkit. Pedig esetenként több száz LE hátránya volt. bárkivel szemben. Sajnos a nevére nem emlékszem. Mostani szóval végig Driftelte a pályát (eset rendesen az eső + poros volt a pálya) Na az verseny volt. És azt élvezet volt nézni.

ommm 2008.04.07. 08:54:35

OLI: hmm...az elsőn ott voltam (azt hiszem 87-ben) és ott Frankie Vojtíšek alázott mindenkit egy Liazzal :) (ha nem tévedek)

@ 2008.04.07. 08:59:45

Milyen motortuningot? :) Motortuningot.
Nem vagyok szakértő, de leírom amit tudok, gondolok, mert én is szeretek ilyesmiről beszélgetni.
A motortuningnak alapvetően két fajtája van: a feltöltős és a nagy hengerűrtartalomú szívó. A japán gépekben általában turbot alkalmaznak, a bmwkben az utóbbiakkal operálnak. Felfúrás, motorcsere egy erős M-esre, vagy egy nagyobb v8ra. A v8-cal az a baj, hogy valahol olvastam a bírók nem szeretik az "öblögetést" inkább az üveghangon üvöltő max fordulatos gépekre gerjednek.
Ez persze csak egy alap, jönnek rá az ilyenolyan módosítások: leömlő, kipufogó, légszűrő, gyertyák stb.
Illetve kivételek mindíg vannak: szívó japán, turbos bmw.
Kompresszoros autóról viszont még nem hallottam.
Aki ért hozzá javítson ki ha valahol tévedtem.

ShwartzWazul 2008.04.07. 09:28:20

Hogy OLI ne érezze magát oly egedül. :-)
Számomra a drift olyan, mint a műkorcsolya, meg a szertorna. Lehet élvezettel csinálni, meg nézni is, de egzakt módon mérhetetlen. Ennek okán az értékelés erősen szubjektív, így inkább nevezném én is show-nak, mint versenynek.

Kornel 2008.04.07. 09:37:30

oké hogy szubjektív a Drift de gondolajtok bele, higy egy dolgot hányféle képpen lehet csinálni. Illetve hoznék egy másik szakágat is a Streetfightert, itt sem mindegy ki mit hogyan csinál.

Szubjektív de értékelhető a zsűritagokat sem a szigszámuk alapján válogatják, általában akit kihoznak győztesnek az nyer a közönség 85%-nál is.

Kornel

ui: ho jobban körülnézünk akkor nagyon sok ilyen "show" jellegű versenyt látunk.

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2008.04.07. 10:12:16

nem mellékes információ, a FIA igenis tervezi felvenni a driftet, bár nélkülük is van felügyeleti szerv világszerte.
ha felveszi, akkor megváltozik a drift? nem, csak egyesek hozzáállása.

Quattroman 2008.04.07. 10:40:30

Oli!
Igy születnek a legendak.
Azon a Hungaroringi versenyen en is kinn voltam, az orosz pilotat Volkovnak hivtak, eredetileg rallyversenyzö volt, es semmifele potot nem akasztott le mert egy atalakitott Kamazzal ment aminek csak 1hatso tengelye volt azert tudott "driftelni"
Ez a szo különben engem irrital az eredeti kifejezes a "powerslide" amit magyarul eröcsusztatasnak forditottak es a Hatvanas evekben Jim Clark es a többiek a Forma 1-ben is alkalmaztak.
Mivel akkoriban meg sokkal kisebb tapadast tudtak a gumik ez az egy modja volt a nagyobb kanyarsebesseg eleresenek.

Kicsit szemelyesebb ezert elöre bocs,
Kicsit tulzo az a 2mill km nem?
25ev alatt ami 1300Het!!! hetente 1538km-t kellett volna autoznod atlagban.
Amit persze meg lehet csinalni hisz en is ezt teszem de nem 25even keresztül.
A driftelest en inkabb a salakmotorozas es a mükorcsolyazas keverekehez hasonlitanam.
Ahol a technika kezelese egyben a latvanyt is adja ami nem csökkenti az erdemet annak aki vezetni tudja ily modon a gepet.
Versenynek pedig azert verseny mert nem egy ember probalja megmutatni mit tud.
Igazabol ezt a tudast kellene megszereznie mindenkinek aki vzet es nem lenne annyi csuszos utakon törtenö baleset.
Vegezetül az FIA-rol annyit hogy 28-29 eve meg az Autocross-t sem ismertek el sportagkent es remelem nem kell bemutatni senkinek azota hova jutott.

ShwartzWazul 2008.04.07. 12:41:41

Leslie_:
Akkor én biztos kettes vagyok. :-)
A drift jó móka, szívesen nézem is. Valószínűleg a média is fel fogja kapni, hiszen kis költséggel jó sok reklámot lehet mutatni. De ettől még mindig fennáll az a helyzet, hogy míg egy rallyn megnézem az időt és tudom ki nyert, vagy egy pályaversenyen, rallycrosson, autócrosson látom ki előtt csapódik le a kockás zászló, addig a drift esetén néhány - biztosan nagyon hozzáértő - ember azt hoz ki győztesnek, akit akar.

szodaereje 2008.04.07. 13:10:15

Kéne egy kis savazást tartani, hogy ki a faxt érdekel ez a hülyegyerekeknek való gumifüstölős marhaság?!!
Egy poszt erejéig még okés, hiszen vannak köztünk homokosok is, mégse rúgjuk őket reflexszerűen bokán az 1965M surranóval, csak akkor ha már azt kezdik magukról gondolni, hogy amit csinálnak, az a többséget is érdekelnie MUSZÁJ.
Szerintem így működik a tolerancia.
E tolerancia jegyében kérem, hogy mérjük már fel, kit izgat ez a fas.ság, mielőtt telehánynánk vele egy jópofa autós médiumot!
(Persze-persze, az oldal a tiétek, azt írtok, amit akartok, a csúszkálás sokaknak az élete stb stb, tudom-tudom. De azé' má' mégis!)

csiky944 2008.04.07. 15:21:23

a közös ip címről annyit,hogy akinek kábelnet-je vannak annak közös az ip-je sokakkal ;)

Béla_ 2008.04.07. 15:39:59

Üdv!

Akit érdekel még infó, az itt olvashat az egyik szervező, Leslie tollából is pár sort a színfalak mögülről:

driftgarage.blog.hu/

@ 2008.04.07. 17:45:33

Engem érdekel.
Szóda te biztos a tuningshows tudósításnak örültél jobban, engem az kevésbé érdekelt.
Most meg sírod vissza a logan tartóstesztet.
szavazatom a drift mellett.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.04.07. 18:13:30

szodaereje: bazzeg, szerinted mit jelent az élő/online tudósítás? és ha már egyszer EB és kiküldenek valakit hogy tudósítson, urambocsá', hadd posztoljon már annyit amennyit akar...amugy sem kötelező elolvasni, ez votl a dolga, és jól el is végezte. hidd el a többséget érdekli itt a drift

AP (törölt) 2008.04.07. 18:13:39

OLI. Csak az nem hibázik, aki nem megy gyorsan..
Nagyon azért ne hangoztasd, hogy 25 év alatt nem törtél össze semmit.

FCs 2008.04.07. 18:20:26

"AP 2008.04.07. 18:13:39
OLI. Csak az nem hibázik, aki nem megy gyorsan..
Nagyon azért ne hangoztasd, hogy 25 év alatt nem törtél össze semmit."

ez pályára igaz, utcára vonatkoztatni szimpla ostobaság, az nem erény, ha a korlátaidat ott feszegeted..

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.04.07. 19:17:19

AP: versenypályára nagyjából igaz amit mondasz, közútra már nem annyira, kivétel erősíti a szabályt módon megemlíteném példaként apámat, aki 17évesen mihelyst lehetett megszerezte a jogsit, most elmult 50 és nem volt balesete,önhibából semmilyen incidense nem volt,árokba se járt, semmi ilyesmi..pedig anno kitolta néha a lada szemét 170nel, és most az audit se kíméli...persze tudom, a hiba nem egyenlő a balesettel, meg hogy mákja volt, de annyi biztos hogy elég kedvező biztosítási kategóriába van a kocsi :)

AP (törölt) 2008.04.07. 19:50:34

Szerintem ebben az esetben nem érdekes, hogy üres közút vagy versenypálya (amíg nem mész neki másnak).
Pályán nem is tudod olyan nagyon összetörni, van bukótér, van hova esni.
Az út mellett meg árok, fa, bokor, de legalább korlát azért csak akad, amire készségesen felkenődik.
Aláírom, hogy elég vad dolgokat csináltam régebben, mindegy volt, hogy milyen az út, hány fok van, van-e minta a gumin, milyen autó, mindennel a végsebesség -5% volt az utazótempó. Voltak érdekes dolgok, de legalább belejöttem.
Eddig négy év alatt két törött lökhárító a mérlegem, az egyik a nemrég történt, ami mérhetetlenül bosszant, mert ennyi száguldozás után nevetéges 40-el lekoccolni a korlátot.
Egyszer mentem direkt lassan, meglett az eredménye.

AP (törölt) 2008.04.07. 19:51:43

Éjszaka a tök üres hegyi utakon menni ahogy bírja, mennyivel nagyobb hülyeség, mint versenypályán?
Ha jönnek szembe, látod a fényt.
Természetesen közút alatt erre gondolok.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.04.07. 20:24:44

igen, értem. mi volt a másik lökös-zúzásos eseted? :)

FCs 2008.04.07. 21:33:55

AP 2008.04.07. 19:51:43
Éjszaka a tök üres hegyi utakon menni ahogy bírja, mennyivel nagyobb hülyeség, mint versenypályán?

pont annyival, hogy ha akár ötvennel megtalálsz egy fát akkor annyi, a pályán pedig semmi bajod nem lesz. azt már nem is említem, hogy attól, hogy te azt hiszed, még piszkosul nem biztos, hogy kihalt az az út, túrázókon ritkán van reflektor, de a vadkanon se sűrűn.

nem a közutakon kell vageszolni, hanem a pályán. van elég lehetőség.

AP (törölt) 2008.04.07. 22:42:25

"pont annyival, hogy ha akár ötvennel megtalálsz egy fát akkor annyi"

Pont ez izgat benne.
Azt látom a lámpákon, hogy jönnek-e szembe, túrázók meg viszonylag kevesen járnak az út közepén éjfélkor. Beláthatatlan kanyarban így is bennmaradok a sávban, ki tudja mi van mögötte.
A vadkan az bennevan, de ennyi izgalom kell az életbe.

miluman a másik az elég csúnya és nagyon nagy mázli volt, még három éve, azután hagytam abba az ész néküli ámokfutást.
tíz centin múlt, hogy elrepültünk egy betonoszlop mellett, ami annyira közel volt, hogy leverte a tükröt.
170-ről fékezve, a vizes út és kopott nyári gumik miatt 100 körül leblokkoló kerekekkel, négy utassal, sikerült egyenesen folytatni az utat a kanyarban, el az oszlop mellett, majd becsapódni a szántóföldre.
hihetetlen módon senkinek nem lett semmi baja, a hűtő se kapott, csak egy lökhárítót kellett cserélni. na akkor megijedtem.
de hagyjuk is.. azóta se értem, hogy lehettem ekkora faszparaszt, hogy négy másik ember bőrét vittem a vásárra.
azóta csak egyedül "performálok".

Adorjan 2008.04.07. 22:44:40

Azt elfelejtette írni a szerző, hogy az E30 ebben az esetben gyengébb volt, mint a toyota:)

Tök jó volt, hogy a mezőny két leggyegngébb autója döntőzik:)

donghatto (törölt) 2008.04.07. 23:57:30

miért, Adorján, a tiéd most hány lovas?
190 volt anno - ha jól tudom - és most még jobban fel lett húzva. a hacsi 200 ló fölött lenne....?

Adorjan 2008.04.08. 07:42:40

Még jobban fel lesz húzva ha kész lesz a 28i motor... most egy csont széria 170 lovas 25i motor volt a kocsiban 330e km-el:)

donghatto (törölt) 2008.04.08. 08:38:25

így már más:)
hát igen, futóműre kell költeni igazán...meg gyakorlás, gyakorlás.
süti beállítások módosítása