Olcsón megúszni a kormányváltást

Autonánia: Polski-Fiat 125p

  2008. április 04. - Csikós Zsolt Címkék: autonánia polski

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Történt a minap, hogy megkaptuk az OTP-s megtakarítási számla egyenlegét. Rajta kétszázezer forinttal ötszázezer helyett. Nagyon meglepődtünk, bevallom, keresetlen szavak folyama hagyta el ajkainkat. Ne aggódjanak, a gyerekek fülét befogtuk. A feleségem éppen egy hónapja nyitotta ugyanis a számlát, rögtön be is fizetett háromszázezret kápéban. Egyszerre négy tranzakciót csinált, mindenféle egyebeket is el kellett intéznie, kétszázezret másnap utaltunk, valahogy csak az került rá, a készpénzes három kiló nem.

Ott álltunk a hétfő estében, zuglói konyhánkban, háromszázezer forinttal szegényebben. Bizonylatunk nem volt, olyat a Kati vagy nem kapott, vagy elvesztette (pedig ilyet soha nem szokott az én drága, németesen pedáns oldalbordám), a telefonos ügyintéző csak annyit tudott mondani neki, hogy menjen be másnap, tegyen panaszt, reménykedjünk. Dum spiro, spero – mondták a rómaiak. Amíg élsz, remélsz.


Miközben tehát a szerdára készülő cikkemet írtam éjjel, ezerféle dolog eszembe jutott, mire tudnám elkölteni azt a pénzt. Egy Asus Eeee-re rögtön kiadnék nyolcvanat, azon tudnék végre repülőn, meg a tranzitban is cikkírni sajtóutakon, nem kellene a PDA-mon bepötyögnöm tízezer karaktert a fogpiszkálónyi tollal.

Meg vennék végre valami 14-es, még inkább 12-es objektívet a Canonomra, meg polárszűrőt, meg ND-szűrőt, rögtön érdekesebb képeket tudnék lőni a Totalcarnak.



Vagy 2008. során huszonötször elmehetnénk családostul a Bambuszliget étterembe japánit vacsorázni.

Aztán másnap az OTP-ben persze meglett a pénz, több mint egy hónapon át tartogatták nekünk, jobban meg voltak ijedve, mint mi. Hajjaj, nem tudták, kié, bizonylatuk nekik sem volt, tornyosultak a fellegek. Egy szívinfarktussal kijjebb, háromszázezer forinttal beljebb, nem történt semmi. Régi szokásom, hogy minden talált pénz felbukkanásakor (ha többet térít vissza az APEH, a Totalcar megdob valami jutalommal, véletlenül egyszer sikerül haszonnal eladnom valamit a Vaterán) mindig átnyálazom a hasznaltauto.hu-t, érdekes jármű után nézve.

PDA-t, objektívet nem veszek, megvagyok egyelőre nélkülük, étteremre meg kár pocsékolni a drága pénzt, jó a porleves is. De azért a megkerült 300-ból a felét jó lenne lecsípni egy téltemető tavaszi autóvásárlásra. Kereső beállít 1985-ig, ár 100-200 ezer forint közé, egyik este bennmaradtam, lapozgattam egy órát.

Akadtak érdekes dolgok, például egy olyan autó, amit régóta ígérek már magamnak, és ahogy öregszik a típus, egyre kevesebbet látok belőle. Renault R4, már a "nagy", 1100-as motorral, 1985-ből, méghozzá majdnem a hátfalig gördíthető vászontetővel, ami igazi nyári buliautóvá teszi. Hogy imádnák a fiaim! Vezettek már ilyet? A mai autók mércéjével teljességgel ábrázolhatatlan, finom rugózása van, tényleg mindegy neki, hogy aszfalton, a szántásban, vagy ami még rosszabb, Budapesten autózunk-e vele. Csodálatos az esernyőnyeles váltó, az egész szerkezet barátságos, emberközeli primitivitása szerelemre lobbantja a mai műanyagömlenytől megundorodott lelket. Százötvenezer pénz, néhol makulás a kaszni, de a tulaj adja hozzá az összes javítóelemet. Hú de jó lenne.

Ám Szolnokon van, vizsga meg nincs rajta, elég macerás lenne elhozni. Továbblapoztam. Az egyik oldalon egy szemmel láthatóan régi, papírról szkennelt fotó bukkant fel legfölső találatként. Nagypolák. Ó de szeretem!



Ma már kicsit feledésbe merült ez a tény, de a hetvenes évek eleji szockó-időszak szuperautója a Polski-Fiat 125p volt. Az ezerhármas nem annyira hasított, de az ezerötös vitte százhetvenet, finoman sederintett kanyarban, hamisítatlanul repedtfazekas, olasz hörgéséhez hozzátartozott a kormányváltó flittyentésének úri gesztusa. Jobban ment, finomabban rugózott, kicsit tágasabb is volt, mint a Zsiga, nem beszélve az ikerfényszórók és hátsó mustanglámpák exkluzivitásáról. Senki nem foglalkozott azzal, hogy a mechanika, a műszerfal a tíz évvel azelőtti 1300/1500-as Fiaté (azért a gengszterváltó), hiszen nagyjából úgy nézett ki, mint az akkor ájulatig dögösnek tartott torinói 125-ös, csak nem voltak kockafényszórói.


Sajnos a Polák sokat zabált (normálisan használva, 13-at), iszonyatosan rozsdásodott (nagyjából már a szárazjég gőze is ártott neki), sokba került, és minden nagyobb gázadásra lerohadt róla a kipufogó, olyan pocsék anyagból készült. Nem is maradt sok ezekből, pláne, hogy a magyarországi derékhad javát állami, agyonhajtott autók tették ki.


Erre itt ez az 1975-ös, gyönyörű, hófehér példány, alig 120 ezerért. Egy hörgő olasz (jó, lengyel) gróf, már abszolút veteránosítható (értsd, olcsón fenntartható) korban. Hát nem szuper? Ott a képen a pléhműszerfal, a csíksebmérő, a bordázott térdkoptató – már-már azt az édeskés Fiat-szagot is érezni vélem, ami napsütésben, leeresztett ablakok mellett olyan balzsamosan bódító tud lenni egy augusztusi, velencei tavi délutánon. De sajnos kivonták a forgalomból, Szeged is messze van rendszám nélkül, kínlódni kéne vele, kiesik. A szívemből kiömlő vér szinte tócsákba gyűlt a számítógép billentyűzetén.


De hopp, eggyel odébb mit látnak szemeim! Oldalsó fotó, kicsit árnyékban, nem az a fajta, amire hörögve kattintanak a polszkiszpotterek, de az a bilikék szín nagyon is gyárinak tűnik. Rámegyek. Öt perccel később kis híján a házasságom is.


Ez kell! Százkilencvenezer HUF. Feszegeti ugyan a képzeletbeli büdzsét, amiről a feleségem nem is tud (ő még annak örül, hogy meglett a pénz), de talán lehet alkudni. Vizsga: van. Képek: (mondjuk rá, hogy) vannak, az autó lenyűgöző. Kormányváltó: ebben van. Eredeti piros műbőr ülés: van. Dísztárcsák: megvannak. Hú, ezt meg kéne, de nagyon.


Persze akadnak azért hiányok, például hol a küszöbdíszléc, meg az első kerék mögül a kis piros "Licencia Fiat"-plakett, no meg a pótolhatatlan csomagtér-gumiszőnyeg?

És az a főfékhenger a hatalmas szervóval, meg a házilag odarittyentett lemezre applikált fékfolyadék-tartályokkal sem homológ.

De az autó gyönyörű, vonalban van, a színkombináció tökéletes. És 1970-es! Harmincnyolc éves. Tudják mennyibe szokott kerülni egy ilyen állapotú, ennyi idős, vizsgás veterán? Minimum hat-hétszeresbe.

Ám ez csak egy Polski, a rosszhírű. Ráadásul Kaposváron van, az is szűkíti a vevőbázist. No meg komcsi-korszakos, és abból sem az a fajta, amelyiknek a legendája kitartott a rendszerváltásig, hogy zokogó nosztalgiaautóvá váljon, mint a Trabant, a Zsiguli, vagy a púpos Wartburg. Én meg most jó olcsón megkaphatnám, csak én tudnám, milyen baromi jó vétel. Fényévekre esik egy korabeli, bármilyen szockó izétől, csak nem szabad, hogy ráessen az eső. Egy mediterrán autó, meleg, száraz napokra, örülni neki.

Nincs más hátra, mint elővezetni e végtelenül logikus vásárlást a Katinak. Nem fogom elszórni a meglett pénzt, nem veszek PDA-t, nem veszek objektívet, nem veszek szűrőket, de tényleg, semmit, még a japán étteremről is lemondok. Csak egy kicsit csippentek le abból a háromszázezerből, nem fog fájni…

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és a Használtautó.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr14409746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.04.04. 11:31:49

Brigi "B. A." főnöke 2008.04.04. 11:28:58

Hja kérem, ex Ibiza Crono tulajként sokat mesélhetnék a laprugóról :))
Véleményed maximálisan respektálom.

cimbo 2008.04.04. 11:48:50

Mindent a Feleségnek kell venni! Mindig akartam egy R5-t. Elmondtam feleségnek, milyen jó volna egy ilyen kikocsi neki. Belátta, hogy ez tényleg jó neki. Egy éve használja nagy örömmel, és néha én is, szintén nagy örömmel.
Most laptopra van "szüksége".

plac 2008.04.04. 11:53:42

omm- Einstein ota tudjuk, hogy minden relativ.

Akkoriban a tobbi KGST verdaval osszevetve magasan
a legjobb volt a nagypolak uttartasa.

Annak ellenere, hogy laprugos volt hatul, nem dobalt ugy
uresen mint egy Lada. Inkabb az volt a helyzet, hogy ha hatul
sokan ultek, akkor pl. vasuti atjaroban kicsit leutott.
(ott se 40-el mentem, bocs)

De inkabb probalj ki egy jo allapotut, es gyozodj
meg rola magad.

Jovore leszek 40 ( megy az idö) tegnapelott utottem be
a hasznaltauton, hogy kereses 1969-1969.

Van ott egy COBRA motoros Mustang, pont olyan
mint amivel Steve Mc Quinn a Bullitban repeszett,
csak 10 Miska az ara...

Ha valaki megvesz 190 ert a nagypolakot, akkor
olyan elmenyt kap amit tovabb tart mint az egyhetes
thaifoldi ut..

A nagypolak kiraly verda volt a keleti blokkban!

szodaereje 2008.04.04. 11:55:35

szerintem neked Zápkörte valóban kormányváltósát kell megvenned, mert nem akarja 300 forintos benzinárak mellett tankolni:
motorosfutar.freeblog.hu/archives/2006/03/

klarky 2008.04.04. 11:58:19

Nekem is van egy ilyen, a népítéletben (Az elnöki különgép címmel) megtalálod!

Igaz az 84es, de napi használatban van.

Ha van valami kérdés írd meg mailben. Szerintem vedd meg, én ennyiért biztos nem adnám oda...

Csikós Zsolt 2008.04.04. 12:03:41

Brigi "B. A." főnöke, ommm:

Nem a laprugótól kanyarodik jobban vagy rosszabbul, azaz az csak kicsit számít bele az úttartásba.

A Polák, a Zsiga a merev híd miatt szar, ami nehéz, emiatt növeli a rugózatlan tömeget, emiatt sokkal nehezebb megoldani a korrekt csillapítását. Gondlj bele, felüti egy hupli, elindul felfele, nehéz, megy feljebb, hupli már kimegy a kerék alól, máris nem ér a gumi a földhöz. Ha eközben kanyarodsz, bizony szépen elmászik a fara. meg a Panhard-rúd se jó játék, mert íven riszálja az autó seggét, ami szintén kitörésre buzdít.

A Ritmo/127/128/Ibiza-vonal egész más tészta. Ott keresztben van a laprugó (mint a Trabantban vagy a Corvette-ben), egész máshogy teszi a dolgát. Viszont az igazi, független felfüggesztés, háromszög keresztlengőkarokkal, kicsi rugózatlan tömeggel, ezért is olyan jó. De amikor az Unóban megcsinálták dettó uganazt tekercsrugóval, azért még jobb lett.

ommm 2008.04.04. 12:18:36

S lőn. Jó az öreg a háznál. :)
Valahogy így kéne összefoglalni.
Kösz Zsolt!

RTE 2008.04.04. 12:21:28

És versenyautó is készült belőle:
www.gfs.hu/ver2.0.3/indexx.php?fuseaction=cikk.cikk&cikk_id=164

Burkus Egon terelgette Túrában, Havassy-féle Lada motorral, szekvenciális váltóval (!).

szodaereje 2008.04.04. 12:31:40

Pár éve, amikor még intenzíven foglalkoztatott engem is a saját kormányváltós nagypolák project és Viktor Pilny polákbolt-tulaj már fogadott fiaként tekintett rám, a véletlen egy különös látványban részesített:
Szintén áprilisi verőfényben az Egér útról a hetvenesre felkanyarodó sárga buszról szokásom szerint a régi Farkashegyi repülőtér irányában nézelődtem.
A budai hegyek csodás panorámájában eltelve arra figyeltem fel, hogy az Egér úton kényelmes tempóban, méltósággal gördül budaörs felé egy, az enyémhez hasonlító nagypolszki.

Az állapota több és jobb volt a makulátlannál, valami egészen nehezen elképzelhető világos almazöld árnyalatban és króm ragyogásban fürdött a jármű, ahogy lepattantak - ragyásnarancsos fogyasztói járművekhez szokott szemnek felfoghatatlanul - sima felületéről a napsugarak.
A színét nem tudtam hová tenni, azon túl, hogy nem gyári és halovány almazöld létére megdöbbentően ízléses. Amilyet legfeljebb 30-as évekbeli német, vagy 60-as évekbeli angol vegyészek évtizedes színdinamikai tanulmányokat a hátuk mögött tudva képesek hosszas és fáradtságos kísérletezés során a formához rendelni. Esetleg automobilrajongó festőművészek.

A volánnál - ahogy a pártíz másodperc alatt megfigyelhettem - mesebeli nénike ült.
Arcán az összpontosítás méltósággal viselt fáradalmai tükröződtek, cérnakesztyűt és a harmincas évek divatja szerint szabott könnyű tavaszi kalapot viselt. Az ilyesféle látványok ihlethették anno az úrvezető fogalmának kiötlőjét is.

Remélem egyszer még sikerül véletlenszerűen összetalálkozni ezzel az álombeli tüneménnyel. :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.04. 12:35:29

Cs.Zs. jól mondja, viszont játszásra meg a merev híd több mint alkalmas. Igazából akkoriban nem volt ez szar, ma már azonban ciki ilyet gyártani, oszt' mégis eladják Ámerikában, ahol csak az számít, hogy V8 legyen benne, meg fekete bőr..

plac 2008.04.04. 12:36:40

klarky- Gratula, Nagyon szep!

A Tied mar oldalindexes, es mar az ,,fso" jelveny van az orran.

Kesobb meg annyit rontottak rajta lengyel elvtarsak, hogy a lazmeros muszerfalat lecsereltek 2 db kerek orasra, plusz amiert nagyon haragudtam, az alfas levego beomloket olyan semmilyenre.

A gyartas vege fele meg kerult bele ötgangos váltó, aztán annyi..

Idöközben már gyártották a konkretan majdnem 100% -ig ugyanerre a muszaki
tartalomra epulo polonez tipust, aminek
a kasznija mar modernebb volt.
Emlekszik meg valaki arra?

Itt Magyarorszagon ugy tudom a polonezt nem arulta a merkur.

Hat ennyit a tortenelemrol.

TPZ 2008.04.04. 12:39:07

APV 1973-as egyébként. Valamint feltehetően működik a telepátia vagy mi, mert épp a héten hívtam fel.

fury 2008.04.04. 13:07:38

"Kelet Mercije"...vedd meg Zsolt,már a gengszterváltó miatt is)))))

nszethi 2008.04.04. 13:08:31

Nagypók! :-))
Életem első saját autója. 89-ben vettem, 17 éves volt. Gyorsan kiderült, hogy ipari hulladék, ezért a haverokkat atomjaira szedtük, mindent kiheggesztettünk, lefestettük acélkékre, vettem egy 1500-as blokkot, ráraktuk az 1300-as fejet, vezértengelyt, és használtam 6 éven keresztül, minden nagyobb hiba nélkül. Volt úgy, hogy túraversenyről hazafele Kiskőröstől húzta a megdöglött ezerkettest 120-al, és volt amikor innem még előztünk is. :-)) Valószinü, hogy a motorvariáció, és a FIAT porlasztó miatt nekem csak 10-et zabált. Imádtam!
Aztán lecseréltem egy 1500S Ladára. Na azt gyorsan elkeztem útálni a Nagypók után. Szebb volt a bele, de a többi meg sem közelitette a Polost.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.04.04. 13:14:28

KÖSZI AZ INGYENREKLÁMOT TC!

HAVER TELEFONJA A CIKKETEK HATÁSÁRA CSÖRÖG EZERREL! :)

lanciabacci 2008.04.04. 13:17:45

Csikós Zsolt 2008.04.04. 12:03:41
Nem ellentmondva, csak kiegészítve a kiváló okfejtést, a merev hidat egyetlen tulajdonsága miatt azért mégis szerették, mégpedig azért, mert nem változtatta a nyomtávot rugózás közben, mint az általad említett többi pl. Erre a problémára születtek aztán a soklengőkaros csodák, aranyé'.

lanciabacci 2008.04.04. 13:21:32

BeeTm,
ennyit megérdemel igazán, ha már eddig életben tartotta, de azért most sajnálhatja igazán, hogy csak ennyit kért érte...

csongi 2008.04.04. 13:26:27

klasszok ezek a nagy polákok. részvétem :)

Z0tya · http://www.coswort.hu 2008.04.04. 13:29:13

Hát csipáztam én is!
Bár úttartás 120 fölött ohne, meg a három helyen csapágyazott moci is a végét járta. De volt Sóskúton egy srác aki lengyelből hozta az alkatrész fillérekért.
Meg persze be volt kötve az ikerfényszóró minden izzószála:)
Emlékeim szerint kijött a generátor félautó bontás nélkül is bár kissé nőgyógyászkodni kellett.
Régi szép idők...

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.04.04. 13:30:10

lanciabacci:

Régóta megvan neki,ahogy tudta ápolta(szülöi örökség),most is garázsban tartja,de igy is kell sajna rákölteni ezt-azt.
De sztem majd elmondja maga, ha idetalál...

De egy jól irányzott cikk,képes megemelni az aktuális verda iránti érdeklödést,láttátok volna az e30-as bmw statisztikáját,mikor a doki akart bömöst venni és belinkeltem neki az enyémet.
El is kelt 2 héten belül. :)

rognork 2008.04.04. 13:41:55

na abból a polonézből szedték ki az ötös váltót. a történelemhez: p125 akropolisz ralit is nyert.

Csaszi 2008.04.04. 13:43:04

Nagyon hálás lennék, ha végre valaki tisztázná az 1500 vs Nagypolák kérdést! :-)

rognork 2008.04.04. 13:45:28

1500 vs nagypolák? mi a kérdés?

Csaszi 2008.04.04. 13:54:05

Gyorsulás, természetesen! :)

Johnny 2008.04.04. 13:54:09

Könyörgöm!!! Valaki mondja már meg a pesti okosoknak, hogy szép Magyar nyelvünkben a személynevek elé nem teszünk névelőt!!!!! Tehát nem "a Kati", hanem csak "Kati"! Általános iskola 4. osztály!!!! De tényleg... Egyébként nekünk is volt egy piros 125 P. Imádtam gyerekként...

Üdv. mindenkinek!

csakazéris 2008.04.04. 13:54:44

Vedd meg! Egy régi Ikarusos kollégámnak volt, amíg majdnem kiesett az alján, de azt mondja azóta sem volt olyan jó kocsija mint a Polák! Én csak arra emlékszem hogy k.va hangos volt,mert egy javítás során lekerült róla a kipufogó, meg a tűzfal felőli szigetelés (ha volt egyáltalán) de a visszarakás valahogy elmaradt.

rognork 2008.04.04. 13:57:45

természetesen a p125 sokkal jobb gyorsulásban. főleg egy p125 posztban:) én magam többszáz ezeröcsit aláztam. és rengeteg kadett gsi-t is. a suzukikat meg csak úgy desszertnek.
:)

Csikós Zsolt 2008.04.04. 14:17:52

Johnny:

a pesti okos tényleg egy pesti. Mondjuk ex-budai. Éééérteeed...

:-)))

Peti 2008.04.04. 14:22:26

Persze, persze jópofák ezek az öreg verdák, de azért ne feledjétek sok lóvét lehet így elbukni és a "nosztalgiázás" végén lehet ,hogy azt mondjátok: ennyi léért miért is nem vettem egy AUTÓT?!

Csikós Zsolt 2008.04.04. 14:25:37

Peti:
Mert AUTÓ már van, amivel járni lehet. Ez HOBBI, ami más néven tartós szórakozást jelent. Ha jó, unalmas. Ha mindig rossz, gyűlöletes. Ha néha rossz, általában jó, de lenne mit tenni rajta, akkor SZERELEM.

TPZ 2008.04.04. 14:27:29

Peti: Mert elbuksz egy valag lóvét, téped a hajad, aztán rájössz, hogy még mindig csak egy Swift áránál tartasz. Vagy annyinál se. Cserébe van egy élményautód, amivel öröm járni.

Peti 2008.04.04. 14:38:55

Zsolt: Ok. Ilyen szempontból igazad van, én csak a szegényebb csávóknak voltam egy kis "vészmadár".
TPZ: Ebben is van igazság, de az "élményautód"- nak milyen életkilátásai vannak?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.04. 14:40:36

Zsolt, mennyit is mentél tavaly a hasonló célból tartott BSA-vel?

De most őszintén, igaz lelkedre, lenne rá időd, hogy minden hétvégén beröffentsd és menj egy csikorgós kört?

Csikós Zsolt 2008.04.04. 14:47:08

á, ne piszkálj még te is azzal a BSA-val... Elnyelte az elektromos ember négy évvel ezelőtt, el se tudom hozni, már belehülyülök. De mondjuk a hétvégi motornak tartott Honda CB350 Fouromban már benne van idén az ezres. Ez kábé húsz munkába volt, meg két egyéb, kicsit hosszabb. Imádom, sajnálom elhasználni, örülök, hogy jön vissza a Kawa a hétvégén a kuplungszerelés/lánckerék-átalakítósdiból, azt szívesebben gyűröm. De jó beosztással egyébként egész sokat lehet öregautózni. A Bazeget minden második hétvégén igába hajtjuk, néha meg hétközben is megy kicsit. Mindig nagy öröm.

plac 2008.04.04. 14:53:35

Meg sok ilyen blogot kivanok magunknak, meg jo hetveget mindenkinek, kar, hogy megint most kezd elszarodni az ido pentek du.,
pedig megjarattam volna holnap a ketkereku paripam..

TPZ 2008.04.04. 14:57:31

Peti: Ezt autója válogatja. Ha körülnézel az utcán, fut még egy csomó egyesgolf, zsiga, S100-as, satöbbi, azok sem fiatalabbak, mégis napira használják őket. Mondjuk az én régi szarom is 2004 óta készül és még nem látom a végét, de ha kész lesz, bárhova el merek majd indulni vele.

Silver Ghost 2008.04.04. 15:00:34

Ilyen posztokat a belsőségre!!
A helyedben lecsapnék rá, az a piros beltér teszi igazán különlegessé...

Bár az a bugyikék sztem nem az eredeti színe..

Johnny 2008.04.04. 15:33:20

Zsolt! Bocsi, nem téged akartalak bántani... általánosítottam. Engem roppantúl zavar a dolog és tudod, minden médiumból ez folyik. Egyébként régi vágyam, hogy egyszer megszerezzek egy "Nagy Polskit". Ilyen volt nekünk! 1972-es évjárat és eredetiben kék mint a bili. De lett belőle piros és az egyik "Tsz" sufnijából előszedve, mert elnöki autó volt a kicsike, még hosszú évekig szolgált minket. Csak a "fertőző" nyugaton volt vele gáz közlekedni. 1988-ban az NSZK-ban, faképnél hagyott mindeki bennünket az autópályán. De imádtam! A fogyasztása nem csak legenda? Állítólag azért alakult ez ki róla, mert a "nagyemberek" sofőrjei lopták a benzint belőle és a fogyasztásra kenték.

Üdv.

Foximaxi 2008.04.04. 15:37:04

RTE 2008.04.04. 12:21:28

Bizony, bizony. És miylen jó kis gép volt. Nekem volt szerencsém ülni benne, Egon vitt vele. :) Hát az az élmény megfizethetetlen volt.

Éljenek a régi rally autók! :)

tomnemtom 2008.04.04. 15:42:20

szodaereje :

annyira valóságszerű, ahogyan leírtad, hogy szinte látom magam előtt !!!
annál is inkább, hogy a Hölgyet és az Autót magam is láttam azon környéken.
szerintem volt ilyen gyári szín, gyerekkoromban a harmadik szomszédnak volt ilyen színű Nagypókja, amire mindig fel és 10telettel néztünk.

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.04.04. 16:11:47

Csikós, bazeg! (ilyet szabad mondani, autónév, ugye...) Most aztán örlődhetsz!
Ez azért -ha nem is teljes értékű- elégtétel, amiért a múltkor fuldokoltál a röhögéstől, meg orvosi segítséget ajánlgattál, mikor a frissen vásárolt Volga halottaskocsiról és a hátuljába pakolt Dacia alkatrész-halomról tetem említést. Csak eljön a napja, hogy legyen egy szoci veteránod is! Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy két hónapja véres komolysággal indultam Nagypókot vadászni, méghozzá szigorúan csakis kormányváltósat. Egyik ok, hogy nagyanyám egy ilyet nyert autónyeremény- betétkönyvvel (persze nem mindenki értheti a fiatalabbak közül mi is ez a nyeremény-betétkönyv...), apám első autója lett ezzel, amit hajtott vagy három évig, utánna vette a mostani felújítási projekt alanyát, a Dacia 1300-ast. Én a Polskira nem emlékszem (pedig abban is fuvaroztak 1-2 évet, igaz az az első 1-2 évem volt), de a kocsival együtt kapott míves dombornyomott Nagypókos hamutartó szerintem máig meg van valahol. A másik ok, hogy az egyik május elsejei szoci-autós találkozón megnéztem egyet közelebbről. Az a régi Nagypók valami olyan átkozottul elegáns, kifinomult volt belül a süppedős szőnyegével, a kis krómozott biszbaszokkal, hogy azonnal eluralkodott rajtam a bírvágy. De legyőztem. Két hónapja megint elkezdődött valami az agyam autóbuzi tekervényeiben, elkezdtem vadászni, és ha akkor ez a bilikék fent lett volna a használtautón, te bizony most gondolkodsz el rajta, mert már az enyém lenne! Igaz, akkor most biztos nem lenne kombi Volgám...
Szóval, kedves nejednek innen üzenem, hogy a talált pénz elköltésének legjobb módját választottad. Meg azt is, hogy részvétem, átérzem a helyzetét. De lehetne ennél sokkal rosszabb is.
Ami pedig Lowtyo javaslatát illeti, bizony teljes mellszélességgel támogatom, minden szavával egyetértek! Még akkor is, ha ez csak négyajtós és kombi változatban létezett...
Persze nem igaz, tudom jól, hogy volt hosszított limó (úgy tudom, erről a Csikós többet tudna mesélni. Igen "A" Csikós. Pesti tanulatlan pöcs vagyok.), két ajtós pick up, cabrio, meg a fene tudja mi. Ja, emelt hasmagasságú terepes!
Ah, igen, még valami. Ha megveszed, könyörgöm, ne add el fél év múlva!

András 2008.04.04. 16:23:15

Hát nekem volt NagyPolákom, igaz, az 1989-es volt.
No, hát messze volt az a 170km6h-tól, mint kristályvíz a pezsgőtől.
De a sodrós kanyarok, azok megvoltak. voltaképpen minden kanyar sodrós volt vele...
Én nem tudom, hogy mi volt az oka, de az első futómű a következőképpen működött:
1., be akarsz kanyarodni balra, így balra tekered a kormányt
2., az autó elkezd fordulni balra
3., ettől jobbra dől
4., minek eredményeképpen az első kerekek - változatlan kormány állásnál - még néhány fokkal balra fordulnak!

Félelmetes volt, képtelen voltam megszokni, soha nem mertem hajtani...

De a fíling, a műbőr kárpit, a "limuzin" érzés, és az 1960 előtt született szakik elismerő pillantása mind mind jó pont volt.

Szerettem. De sportos, no az nem volt....
Ezekben az időkben sokat vezettem barátnőm 1500-ös kocka ladáját. Azt sokkal jobb volt nyomni... Mármint a barátnőmet is, de most a polák és a lada viszonylatáról beszélünk.
Életérzése azonban tényleg csak a polszkinak volt!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.04. 16:26:10

Zsolt, nem baszogatásból írtam, csak érdekelt, hogy miért nem használod a legveteránabb motorodat?

Az én kommentemet meg a blogmotor nyelte el(hogy szülne sünt). Szóval mi olyan bonyolult egy öreg motor elektronikáján? Lehet, hogy már vígan motorozik vele a határban? Vagy gyújtás?

Kawasakiról posztot kérnénk, mert még nem volt itt a Belsőségen Kawasaki poszt, ha jól emlékszem.

A Morinivel mifityfene van? bFestőnél, darabjaiban a sufniban? Eresz alatt szárad? Informááááááálj! :)

T2 2008.04.04. 16:28:29

A bilikék tulaját ismerem :)
A szomszéd utcában áll, egy nála is öregebb UAZ társaságában :)

mbw108 2008.04.04. 16:44:29

Petinek, kissé másképp:
Persze, persze jópofák ezek az öreg verdák, de azért ne feledjétek, nem sok lóvét lehet így elbukni, és a "nosztalgiázás" végén lehet ,hogy azt mondjátok: ennyi léért miért is adtam el egy ilyen élmény-AUTÓT?!

GGG77 2008.04.04. 16:52:41

R4 mániát én nem érthetem, számomra ronda egy dög.
Viszont a Polski okés. Aki ült már ilyenben az tudja, hogy 1000x kényelmesebb, mint egy Lada, a motornak emberi hangja van, és persze sokkal jobban megy.
Szóval én azok közé tartozom, akik nem értik, hogy miért nem ebből lett nosztalgia autó, és miért a Zsigából...

GGG77 2008.04.04. 17:38:27

"nem kellene a PDA-mon bepötyögnöm tízezer karaktert a fogpiszkálónyi tollal."

Nem irigyellek, az én cégem is adott egy ilyen sz@rt, mobilnak túl nagy, számítógépnek tetűlassú. Ezért 10 forintot nem adnék egy ilyenért...

Peti 2008.04.04. 18:11:26

mbw108: persze, persze ha időmilliomos vagy és élményautós hobbizásra vágysz akkor király egy ilyen vén sz*r, el lehet vele sz*r*kodni a garázsban kakaskukorékolástól bagolyhuhogásig,de ha autóról beszélünk mint közlekedési eszközről akkor azért nem hinném, hogy labdába tudna rúgni bármelyik mai géppel. Mondom ha hobbinak kell akkor PÖRFEKT! :)

szörny 2008.04.04. 18:50:12

A fékszervó egyébként eredeti, de a rajta lévő főfékhenger és a tartályok nem. Ennek valószínű oka, hogy az egykörös féket nem találták elég biztonságosnak korábbi tulajdonosai. Eredetileg a fék egykörös. a Licencja Fiat felirat csak a jobb első sárvédőn volt, így hiánya a képről nem állapítható meg. Egyébként kiváló hobbiautó. A maga korában annyira modern volt, hogy a mai forgalomban is megállja a helyét.

skoda for ever 2008.04.04. 19:26:14

nincsen senkinek eladó egy gyári fényű rozsdamentes skoda favoritja??

Csikós Zsolt 2008.04.04. 19:38:11

scheerti:
ez egy 1954-es BSA. Már nem dinamós/fesszabályzós, hanem kísérletileg egy többfázisú generátort próbáltak ki rajta, hat tekerccsel. Ha megy a világítás, négyet használ, ha nem megy, hatot. Kellett hozzá egy háromrétegű, kifejezetten ilyen angol motorokhoz létező, egyféle spéci kapcsoló, ha jól emlékszem 27-pólusú. Mivel összesen 5 fajta olyan angol motor volt, amin ezt a megoldást használták, ezért nem egy kurrens alkatrész, hiheted. Évekkel ezelőtt, hosszú évek keresése után találtam 1, azaz 1 darabot ebből Hollandiában, rá egy fél évre a faszi elhozta a müncheni börzére, akor valami 400 márkáért vettem meg. Zokogtam.
Namármost. Az 5-féle motornál 3-féle módon lehetett kis drótokkal paraméterezni ezt a kapcsolót. Nem volt hozzá utasítás, hogy melyikhez, hogyan. Szét kellett szedni, kitalálni, mi hova megy, úgy, hogy a tekercsek ösze vannak lakkozva eggyé, és csak három szürke vezeték jön ki a rendszerből, meg a test. Tehát stabilan, külső áramról mennie kellett a motornak, hogy bármit mérni lehessen. Valamiért teljesen fejreállt, ömlött az olaj egy túlfolyón, ami alul(!) van a blokkon. Valszeg búvárcsővel működik, mert szárazkarteres a motor, tehát nem okos dolog, ha a szivattyú túlnyomja a szintet.
Amikor megvolt, hogy mit csinál a három szürke drót, ahhoz kellett hozzá kitalálni, hogy mi merre menjen a kapcsolóban. Elkezdem buherálni, elég a kapcsolóban valami, és én fölkötöm magam. Inkább szakemberre bíztam. Már másfél éve kész, de egy ideig nem tudtam elhozni a motort, mert szétszedett autók állták az útját, aztán nem tudtam szállítós autót szerezni, aztán elhozta volna az elektromos ember, de egyszer a kocsija döglött be, aztán a lánya lett beteg, aztán a tréleről járt le a vizsga, aztán én mentem volna érte, de akkor 2x nem volt ott. Nem tudom elmondani, micsoda szopás folymatosan.
Ezért mondtam, hogy inkább hagyjuk, könyvet tudnék írni az egészről.

Csikós Zsolt 2008.04.04. 19:41:56

scheerti:
Morini Balaton mellett, nincs már rajta festék, sehol, a haverom, aki fényezte volna egyszer csak összeroskadt, kiderült, hogy a veséje meg a mája tele van cisztákkal és polipokkal, a doki kerek-perec megmondta neki, hogy cigi, pia (nem iszik), vegyszergőz, fizikai erőfeszítés nuku, mert meghal. Nemtom ott mi lesz, valszeg nyáron elhozom.

Kawa? Az motor, nem autó, ez meg a Totalcar blogfelülete, ide posztoljam? Működik, teszi a dolgát, állat, soha nincs baja, 32 éves, kéthengeres, 750-es. Arról tényleg nincs mit írni. Talán majd a weissenkirchenes posztban, április végén, ugyanis oda megyünk vele, évtizedes hagyomány.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.04.04. 19:53:05

szeretem a régi vasakat, de ezt egy szarnak tartom. nem igazán értem a lelkesedést. ez ócskavas, semmi több. új korában sem tetszett.

Wilma 2008.04.04. 20:02:29

GGG77: Az R4 másik beceneve a Bakancs mellett a Csufi... Naná, hogy rusnya, annyira, hogy az már majdnem szép. Ha meg nem vezetted még, nem is értheted. Sajnos mind elrohadt mára, ráadásul mind ugyanott (torziós rugó), úgyhogy tök felesleges belőle plusz példányokat venni alkatrésznek. Én a múlt héten adtam el egyet, mert nem volt pénzem felújítani szegényt... :(

fury 2008.04.04. 20:12:28

Szoci veteránom egy volt,1973as Wartburg 353.Elsö tulajtól,garázsból,krómrácsos,gyári állapotban.Borzalmas melléfogás volt,beázott,ótvar motorral(senki nem tudta beállítani),80nnál 12litert zabált,már ha ment..okádta a füstöt,kifogtam..200ezerbe volt,mire forgalomba helyeztem,vizsga,fék,zöldkátrtya(muhaha)..40ért adtam el..jipíí.

Al 2008.04.04. 20:27:02

Anno 1972-ben kaptam kézhez az egy éves cégautót, mint céges gk. vezető, vanilia sárga, kormányváltó, 1500-ös motor, mi kell még? Aki az úttartását kifogásolja, még nem vezetett ilyet, legalábbis akkoriban. Akkor még a XIII. ker-i Pozsonyi úton középen voltak a villamossínek, bazalt kockakővel kirakva, mellettük az úttest sárga keramit kocka. Esős időben félkerékkel a síneken, másik kerékkel a keramiton, ha valaki itt próbált satu fékkel megállni, annak az angyalok integettek. A Polski viszont simán egyenesben maradt, és megállt. Kényelmes volt, puhán rugózott, remekül gyorsult, egyszerűen szinte hibátlan élmény volt vezetni. Három évig hajtottam, nem volt különösebb panaszom rá. Még ma is jó érzésekkel gondolok vissza erre a jól megkonstruált gépre.

T-boy (törölt) 2008.04.04. 20:40:37

Egy 71'-es IF rendszámú 1300-as volt a második kocsim/500Puch után/,aminek 2-szer
örültem.Másodszor,mikor eladtam,sokkal jobban.Eredeti Fiat gyürükkel "felújitottam",de minden kanyarban felnyilott amotorháztető.Az új
tulajnál végül a gittből készült doblemez
miatt a motor rátárdelt futóműre.Amúgy
kényelmesebb és stabilabb volt Zsigáknál,
Vartburgról nem is beszélve.A korrózi egy
trabinál pl.sokat javithat a kanyarstabilitáson,akinek volt tudja.

Wilma 2008.04.04. 20:48:14

Fury: Hehe, hasonló arányokat tudnék felmutatni az R4-emmel. Tök jó, hogy nem egyedül vagyok lúzer... :)

Zoli 2008.04.04. 20:53:28

90-es évek eleje, Trabanttal megyünk a Balatonra. Egy hosszú, egyenes emelkedő úton megyünk(nem tudom mennyivel), egyszercsak látom hátulról, hogy valami nagyon jön.. Hát nagypolski volt :) Ment mint a nyíl :)

Wilma 2008.04.04. 20:56:15

Javaslat: alakítsunk intergalaktikus lúzerklubot! Terápiás célú önsegítő közösség lenne, célja, hogy segítsen feldolgozni a gépkocsivásárlás és/vagy -felújítás során megesett szopás okozta frusztrációt. Elnök: Csikós Zsolt. Én mindjárt két volt autómmal is érintett vagyok...

Ki csatlakozik?

zenius 2008.04.04. 21:21:32

plac
Az eredeti Fiat124 es 125 mar gyarilag is 4 tarcsafekes volt a '60-s evekben.

plac 2008.04.04. 21:31:12

zenius- tudom, danke.

(Meg ma sincs mindegyik ugymond kommersz kocsiban. )

Es allitolag vmelyikben mar DOHC motor volt, csak a lengyeleknek licenszben azt nem adtak oda.

Aki meg emlekszik a kicsit kesobbi fiatokra
pl. a 131-es re, a mirafiori motor az fogalom volt.

KOKO 2008.04.04. 21:37:42

Giga Király a gép. Most biznyákoltam én is egy ilyet 1970-es évjárat; 74'000 Km. 1.5-ös kormányváltós, eddig nem gondoltam volna, hogy egy ilyen autó visszadja a gyerekkoromat és mind ehhez megöröklöm nagyapám nyugodságát. Azt javaslom, aki csak teheti rakjon rendbe egy kis múltat, a jövő biztos hálás lesz majd érte.

zenius 2008.04.04. 21:45:52

Az a DOHC motor '59-ben jott ki, es az az alapja a Lancia Delta HF Integrale-nek is, es kb 40 evig gyartottak.

plac 2008.04.04. 21:50:17

zenius-danke !

A 60'-as evekben az olaszok szuper verdakat konstrualtak es gyartottak, kar, hogy kesobb mar nem annyira.

zenius 2008.04.04. 21:57:09

Ja csak nem ugy kellett volna licenszt atadni a ruszkiknak, hogy cserebe azok acellemzeket szallitanak autogyartashoz ~20 evig.
A Tipo lett az elso olyan oto, amit mar nem abbol csinaltak es galvanizaltak is. Na az mar nem is hervadt ugy, ahogy pl a Ritmo es az az elottiek tettek...
Azert egy origi digo 125-s meg a nagypolak kozott is zongorazni lehetne a kulonbseget.
Lasd pl a multkori Seat 124-s cikket is.

plac 2008.04.04. 22:02:50

Allitolag a Ritmo/Regatta volt a melypont, azota azert felfele mennek minosegben.

Egy eredeti torinoi 124/125-ost azert kiprobalnek, legendakat lehet hallani arrol, hogy azok tenlyeg ugy mentek mint az oramu.

Csikós Zsolt 2008.04.04. 22:36:22

zenius:
pedig a Polski a Milletrecento/Millecinquecento alapjaira épült. De szerencsére a fékeket megkapta a 125-ösből.
De nm tudom, honnan veszed, hogy az a DOHC-motor 1959-ben készült. Volt ugyan a Fiatnak 1960-ban DOHC-motoja az 1500 Cabriolet-ben, de az egy O.S.C.A.-alapú, 1491 köbcentis (78x78 mm) motor volt, lánccal vezérelve, más öntvénnyel. Az Integrale (124 T, 125, 132, Ritmo, Prisma) motorját az ex-ferraris Gioacchino Colombo tervezte, és 1966-ban jelent meg a 124 Sport Spiderben 1438 köbcentisként (80x71,5 mm). Nem is jelenhetett volna meg 1959-ben, mert fogazottszíj hajtotta, márpedig ezt a technológiát először a később a BMW-be olvadt Glas alkalmazta valamikor 1963-64 körül, ennek utána kéne néznem.

plac:
a torinói 125-ösben kizárólag a Colombo-féle DOHC-motor volt (a lengyeleké a régi, nyomórudas ohv volt), a 124-esnek a sportosabb verzióiba tették, azokat "T"-betűvel jelezték (T=Twin Cam)

plac 2008.04.04. 22:51:06

Csikós Uram,
köszönöm a felvilagositast!

A nagypolszki motorjaval nem is az legnagyobb gond, hogy nem DOHC,
(bar jo lenne ha az lenne) hanem
hogy ellentetben a Ladaeval, ennek csak 3 helyen van csapagyazva a fötengelye.
Emiatt kevesebbet bir.

De akkor is !!! Nagypolszki !!!!

zenius 2008.04.04. 22:51:09

Haaat....pl innen:
en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Twin_Cam_engine

A lengyel nagypolakban lehet ez a DOHC nem volt, de az origi digoban igen, lasd a listat ott.

Igen, kesobb pl a Ritmo-nal a TC jelzi a Twin Cam motort (105TC, 125-130TC), ami egyebkent annak ellenere, hogy ket veztengelyes, csak 8 szelep van a hengerfejeben.

Rocko- 2008.04.04. 23:08:55

sok sokert Zsolt!
én a PDA csere mellett döntöttem. az valahogy kevesebbet fogyaszt. :)

T-boy (törölt) 2008.04.04. 23:46:45

A Torinoi 125-ös 100Le,és a 124-es fogalom
volt,zsigával, poszkival nem összehasonlitható!

Gabó 2008.04.05. 07:47:39

Most így reggel is végig olvasva a bejegyzéseket örömmel tapasztalom, sokan vagyunk autó buzik. Bár azt már régóta tudom, hogy az igazán jó autókat a kilencvenes évek elejéig gyártották szinte márkától függetlenül, mondjuk szerintem a polák nem tartozott közéjük. Ja és ami az egész cikk legzseniáliabb része: a címe! Gratulálok.

rognork 2008.04.05. 09:03:17

> mondjuk szerintem a polák nem tartozott közéjük.

hát szerintem meg elég jó. az egyik baja az, hogy nem faragtak bele vmi normális motort. a másik, hogy kurvára nem csereszabatos a zsigulival. én egy nyomorék benzinbetöltő csőre való gumikönyököt hetekig vadásztam.

Kolompár Csubakka 2008.04.05. 11:01:58

Az igazi nagypolszkinak 2x3 hátsó lámpája volt, sárga, piros, fehér.

stevee 2008.04.05. 11:51:03

Én csak egyet mondok: autonánia forever!!! Sokan vagyunk úgy hogy nem telik egyetlen nap sem az életünkből anélkül, hogy ne törnénk a fejünket valami 'vén szar' beszerzésén-tartásán-felújításán-stb.... : ))

plac 2008.04.05. 12:05:18

Yes, asszem az autóörület tartós elmebaj,már sose gyógyulunk ki belőle,
de minek is kéne?

wzs 2008.04.05. 17:22:14

ellenszer a túladagolt BKV-bérlet,kétszázezer milligramm havibérlettel adagolva..naponta. :-D

Kisbalázs 2008.04.05. 17:39:20

Pont ilyenről álmodtam egyszer '85-ben, amikor kispolákom volt... A szerelőm akkoriban járkált egy állítólag olasz alkatrészekből újra összerakott nagypolákkal, és nagyon irigyeltem. Most már 70 fölött van, és egy újra összerakott öreg W124-essel próbálja bolondítani a csajokat. Talán ezzel az öreg vassal több sikere lenne.

wzs 2008.04.05. 17:41:17

Mustanglámpás Nagypolák---INSTANT GET!!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.05. 17:59:10

Zsolt, válaszod mint mindig, kielégítő és világos. Gondoltam, hogy valami hasonló szépséghiba van a BSA-vel. De bazze, az ánglusoknál mindenre van kis manufaktúra ahol gyártáják, úgy látszik erre pont nincs. Pedig, még VW lemezeket is gyárt valaki Liverpool mellett, kézi munkával. Empátiám határtalan, sajnálom.

Nyugodtan posztolj ide Kawát, meg Morinit nekünk, aki megsértődik, max nem olvassa el. Azért az mennyire életszerű, hogy egy 32 éves Kawáról nincs mit írni?:)

erna13 2008.04.05. 20:53:15

Egy kis kedvcsináló: 2008.május 1-én a Közlekedési Múzeum előtt a Polski Fiat 125p Klub tagjai jónéhány nagypolskival felsorakoznak! Nosztalgiázni vágyók, gyertek, nézzétek meg!

Krisz 2008.04.05. 23:09:55

Nagyon szuper kis cikk, köszi :)

T-boy (törölt) 2008.04.06. 09:17:12

ROGNORK! Az ajtók csereszabatosak,sajna
saját tapasztalat.Eladásnál,nagy szerencsémre,nem buktam rajta.Az utána
következő 2 zsigulin viszont kerestem.
Azóta minden kocsi minuszos
természetesen.

Ivymike 2008.04.06. 10:06:12

ismét egy nagyszerű post...jó hangulatú kommentek...a cím pedig tényleg zseniális

Csikós 4prez! :)

Ubul 2008.04.06. 10:23:20

www.renault12gordini.com/r12g1972/engine.htm Én ezt a szépséget venném meg:)) Ha lenne annyi pénzem. Ha már a Renault szóba jött.

Gelu 2008.04.06. 11:02:14

Ez a szomszédom Polákja.. a háttérben a mi Toyotánk láccik :) Ez a Kocsi egyben van nagyon ,főleg h gondos gazdája van.

T-boy (törölt) 2008.04.06. 14:25:51

ROGNORK!A lényeg kimaradt,a ZSiguliajtó
jó rá.

fury 2008.04.06. 15:08:43

Csikós Úr,az autós újságírás nagy visszatekintöje..pontosan ezért imádom annyira az írásait-és az érdeklödési körét..abban az idösávban,még van mire emlékezni,szerethetö autókat találni-amiben érdekelt.Manapság egyszerüen nincs értelme 40évig müködő autót gyártani..az az ügyfél kiesne-nem venne 5év mulva újat..és-képtelenség,hogy az elektronikai káosz,a több kilóméter kábel évtizedekig müködjön..a mai autóknál már nem a rozsda pusztít..hanem a feltérképezhetetlen elektronika,ami mindent irányít.Bazeg,a 66os Taumban megy két drót hátra,kettö elöre-nincs benne makkmelegítö-ropogtató kütyü-de ma is müködik.Ami nincs-az el sem romlik.Aranyéletem van--válogathatok többmillió,mások által levetett autóból-csak mik tetszenek is-azokból is többszázezer van:-)Nincsenek kereskedöi konfigurációk-meg is vehetem azonnal..az újakat meghagyom másnak.Így is több készül,mint ami el tudna fogyni..de nekem nem is kell rettegnem lopástól-vagy értelmezhetetlen poltergeist lerohadásoktól.És ez így gömbölyű!Régi rulez!!

fury 2008.04.06. 17:09:30

az Én választásaim mellett,a lehúzós,degradált szervizek meg mehetnek az anyjukba..mindent megcsinálok magam,ill.egy szaki,akinek nem kellenek háztömbnyi számítógépek ahhoz,hogy analizáljon egy defektet..rohadjon meg az összes-nyilván szerzödésük van a gyárakkal,hogy egymást eltartsák.))))Rajtam aztán nem gazdagodnak meg,mivel nem rohangálok légmennyiségmérö-hibával,meg torkoskodó számítógép-rakoncátlankodással szervizbe.Szophatnak keresztbe.

fury 2008.04.06. 21:13:04

Kedves,42éves Taunusomnál is nagy a nyomaték----de a gyorsulást inkább naptárral mérem,mint stopperrel)))))

Ubul 2008.04.06. 22:38:26

www.hasznaltauto.hu/1953656_fiat_124_1972 Mondjuk ezt sokkal inkáb megvenném, mint a polskit. Igaz egy picit drágább, de ez többet is ér!!!

ngyuree 2008.04.07. 12:57:35

Egyszer szeretném megélni, hogy valaki végre a lengyel ipar csúcstermékéről ír: a POLONEZ-ről...
Gyakran megfordulok Lo-ban, és akárhányszor látok egyet - legyen az Caro, vagy más egyéb csúcsszuper pélány, röhögőgörcs kap el.
Kedves TotalCar, azt gondolom, hogy itt volna az ideje a magyar néppel is megismertetni eme csodálatos remekművet...
Sok sikert!

Daniel David 2008.04.08. 14:01:55

Aki otp-vel kapcsolatban áll sikeres ember nem lehet.

A fogyasztásról Winkler azt mondta, hogy nem is magas, csak a sofőrök híresztelték el, mert lopták a benzint. Mi az igazság?

TPZ · http://www.grandcafe.szeged.hu/ 2008.04.16. 17:07:45

Örömmel jelentem, 15-én boldog (harmadik!) tulajdonosa lettem APV-335-nek. Műszakira 30-án viszem.
süti beállítások módosítása