Vomit, a regadó-elleni harc don Quijotéja küldte szerkesztőségi levelezőlistánkra ezt a forgózsámolyos orosz gyöngyszemet. A tárgy: ehhez milyen jogosítvány kellhet itthon? És volt ott még egy megjegyzés, miszerint euro3-as, más országon át regadó nélkül simán behozható.
Jó kis instant get, már látom is magam, ahogy szállítom haza a tüzelőt télire, a cserepet a tető átrakásához, a sittet a depóra, ilyesmi.
A gyártó oldala nem halmoz el adatokkal; annyit azért csekély orosztudásommal is sikerült kimazsolázni a katalógusból, hogy a kocsi 4058, a félpót 3,9, vagy 5,7 méter hosszú lehet. Az átfedés miatt a teljes hossz valahol hat és fél, illetve nyolc méter körül lehet. A 2107-es Ladára épülő kamiontraktorban 1,7 literes, 81 lóerős injektoros benzinmotor cincog, az első tengely 720, a hátsó 1010, a nyeregszerkezet 600 kilóval terhelhető. A teljes megengedett össztömeg 2730 kilogramm, vagyis elvileg vezethető B-s jogsival az autó - hogy a félpóthoz kell-e az E kategória, azt nem merném megtippelni.
Ha jól értelmeztem az árlistát, 205 ezer rubelbe kerül az alapgép (1,422 millió forint), a rövidebb félpót 80 ezer (555 ezer forint), a hosszabb, de primitívebb 5,7 méteres félpótváz 60 ezer rubelbe (420 ezer forint) kerül. Mármint Oroszországban.