Ne parkolj fa mellé

  2008. március 29. - Égő Ákos Címkék: baleset

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:00

2000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00

A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél

Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00

A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a

Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00

Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem


Tegnap este 11 körül történt az eset, a lakók óriási csattanásra riadtak. Egy Ford Focus vezetője elbólintott és állítása szerint 35 km/ó sebességgel a parkoló Tipónak csapódott. A képeket látva megdöbbentő, de személyi sérülés nem történt. A Fiatban nem ült senki az elalvó sofőrnek sem esett baja, a Ford megtépázva ugyan de a saját lábán távozott.

Biatorbágyon a főúton egyenes lejtős szakasz és egy sebességmérő után van egy enyhe bal kanyar. Ha valaki kiegyenesíti a kanyart akkor egyenest a fának megy. A Focus vezetőjének nagy szerencséje volt hogy ott volt egy autó ami elnyelte a becsapódás erejét. Szerintem már aludt mikor a sebességmérő az értéket mutatta, mert a 35 csak álom lehetett.

Egyébként tudomásom szerint ez a második eset ugyan ezen a helyen. Pár éve egy Zsigulit lökött be az árokba, egy ittas vezető.

Sajnos másolás közben megsemmisült a képek java. Minden fotóra a "Couldn’t open the file. It may be corrupt or a file format that Preview doesn’t recognize." üzenetet kaptam. Először igen ideges lettem majd a GraphicConverterrel megpóbáltam menteni a menthetőt.  De sebaj, ismerve az itteni viszonyokat, szerintem még napokig ott lesz a Fiat ha érdekel valakit.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr74401770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

madbalee 2008.03.29. 19:35:34

Próbáld meg az Easy Recovery Pro-t az már sokszor segített nekem ;)

Leegor 2008.03.29. 19:37:42

A Fordnak nem volt túl bölcs dolog a saját lábán távozni, látva az úton a hűtővíztócsát.
Megdöbbentő, hogy egy modern autó milyen rombolást képes csinálni egy régebbiben.
Kösz NCAP :))

fury 2008.03.29. 20:01:49

huhh..egyböl háromajtósat csinált belöle..ezt még Uri Geller sem hajtogatná ki)))

athalay 2008.03.29. 20:08:24

Nem kotozkodni akarok, de 35 km/h-s sebessegkulonbsegu utkozes az mar siman "Totalcar".

A masik orokzold meg a kepek alapjan is igazolodni latszik, hogy kis autokbol karambol utan ugy kell kivagni az embereket... "nagy" (maramennyire egy Focus nagy ez esetben) autokbol meg csak kiszallnak az emberek es leporoljak magukat...

sznecsi 2008.03.29. 20:11:24

nemsemmi. érdekes dolog a fizika... de ezt nem 35-tel alkották az is biztos.
Múltkor a discovery-n volt a 5th gear-ben, amikor normál autókat ütköztettek az adásban, s nekem a szintkülönbségekből adódó viselkedésük keltette fel a figyelemem. Volt két ford mondeo az első szériából, mindössze 5 centi volt a szintkülönbség (ültetés rulz) s míg az alacsonyabbnál a frontális ütközésnél a műszerfal a vezető ölében állt meg addig a magasabbnál alig mozdult el... Eddig zavart hogy a kerék illetve az ív között van jópár centi. hiába néz ki racsingosabban, nem éri meg ültetni. Bár nem törni kell az autókat ugye :) Most aztán jól eltértem a témától :D

Gaben 2008.03.29. 20:12:18

Ez itt nem kis-nagy autó párbaj volt, hanem régi-új.
Biztos láttátok a Fifth Gear műsornak azt a részét, amikor egy 3. és 5. generációs Espace-t ütköztetnek frontálisan (az utóbbi már sokcsillagos NCAP eredményes). A régiben simán letette volna a kanalat a sofőr, az új a légzsákot sem nyitotta ki, olyan puhának ítélte az ütközést.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.03.29. 20:12:31

fincsi. ebből látszik mennyit fejlődött az autók biztonságtechnikája. ha nem nyílt légzsák a focusban, akkor nem mehetett túl gyorsan, bár ezt sehol nem írja hogy nyílt volna, csak ha nyílt akkor azt valaki le is fejelte, és nemhiszem hogy utána tulsok kedve maradt volna vezetni...

Zsotto 2008.03.29. 20:17:15

A Tipo nem kis autó szerintem. A Focus tök ugyanaz a kategória (kompakt) csak azért van néhány év előnye.
Szerintem :D

köpcöspapa 2008.03.29. 20:36:32

Nem kisebb a tipo.

csak elrozsdált már szegény

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.03.29. 20:38:14

35 km/h fékezés nélkül éppen elég...

Viktor 2008.03.29. 20:48:11

Mondjuk ez egy Tipo, nézd meg a kocsi oldalán a díszlécen áll a Tipo felirat.

MP 2008.03.29. 20:50:17

Nem mindegy hogy sebességmérő vagy csak sebességellenőrző (figyelemfelhívó) ugyanis ha csak ellenőriz akkor nem lehet elővenni a felvételeket de ha mérő gondolom rögzít is. Persze ha ott nem harminc a megengedett legnagyobb sebesség akkor nem készült kép így sem.

blügy-blügy 2008.03.29. 21:02:35

A figyelem felhívó sebességmérő eltárolja a memóriájában a sebességeket (talán statisztikának)

agaras 2008.03.29. 21:07:48

! sznecsi

lehet hogy az 5 centivel alacsonyabb súlypont menti meg az életed...
én az aktív biztonságra szavazok.
'nehogymá' féltonnával nehezebb legyen szekér, azért hogy 5 csillagos legyen.

[] (törölt) 2008.03.29. 21:11:27

"Sajnos másolás közben megsemmisült a képek java."

Ez egy baromság, ilyen nincs. Vagy meg lehet nyitni az adott file-t OLVASÁSRA, vagy nem.

"Minden fotóra a "Couldn’t open the file. It may be corrupt or a file format that Preview doesn’t recognize." üzenetet kaptam."

Ha a szar memóriakártyádról nem lehet olvasni a képeket, miért is a számítógép a hülye?

Lajos 2008.03.29. 21:29:06

Nem egyszer fordult elő, hogy bmp-t gif kiterjesztéssel kaptam meg, így pl a Photoshop nem tudta beolvasni...
Total Commanderben egy F3 után vettem észre a turpisságot. Persze lehet, hogy itt qrvára nem erről van szó.
(Bocs a félig-meddig off-ért)

jómagam 2008.03.29. 21:29:23

Azért azt is vegyük ám figyelembe emberek, hogy az NCAP hátulról nem tesztel. Szóval a Ford simán elmehetett a helyszínről, mert a frontális ütközések esetére jól fel van készítve. De ez a Tipo hátulról kapta az áldást, arra pedig a legtöbb gyártó nem figyel oda. Nagyon valószínű, hogy ha ott egy Ford állt volna, akkor a hátulról ráfutó autó azt is porrá töri. Mert, mint mondta, arra nem terjed ki az NCAP teszt, szóval nem is tervezik bele az autóba a hátulsó védelmet.

T-boy (törölt) 2008.03.29. 21:32:02

Az én Tipomba 50-el ment bele egy huszonéves R5-ös,nem törött össze ennyire,
de totalkátos lett.A műszerfalon lévő 2
hangszóró/és a többi cucc a kalaptartóban
kötött ki.A hátsó ajtók nem nyiltak,és
a futómű elmozdult.Egyébként teljesen
üzemképes maradt,eladásig jártam vele.
/nem annyira puhány/

ersgerg 2008.03.29. 21:34:43

A fiat szét van rohadva. Csak a festék meg a rozsda tartotta össze. Talán még a purfix is. Hát nem csoda, hogy nem hajlik, hanem összecsúsznak a darabjai...

ennyit nem számít a régiúj dolog, a rozsda viszont annál inkább.

karlmann 2008.03.29. 21:38:18

Nem azért, de az a Focus tuti nem 35-tel ment. Főleg, hogy a hűtőfolyadék is mind elfolyt, ő meg simán hazament. 35-nél még egy Suzuki hűtője se megy szét. Simán ment vagy 70-nel.

jómagam 2008.03.29. 21:41:47

Nem értek a Fordokhoz, ezért lehet, hogy ostoba a kérdés, de az nem lehet, hogy nem a hűtővíz folyt el, hanem az ablakmosó?

fury 2008.03.29. 21:48:25

ha a Tipo(gráfia) egy Ford Pinto(1971-1980) lett volna,tuti kigyullad,és felrobban))))))..anno a Pinto(ami spanyolul kisméretü nemiszervet jelent),ha hátulról kapott eggyet,a benzintank szétpasszirozódott a hátsó tengelyen..több haláleset is volt ebböl..ha hirtelen nyomódik szét a tartály,gyullad,vagy robban.Nem is lett tul nagy siker,az embargó ellenére sem..))

Csubakka Junior 2008.03.29. 21:48:44

Még jó, hogy "csak" egy Focus volt, és nem egy Hummer. Bár sok használható alkatrész így sem maradt belőle.

fury 2008.03.29. 21:58:29

végülis nem esett messze a Tipo a "fájától"..

karlmann 2008.03.29. 22:08:14

A Pinto maga volt a kerekeken guruló halál. Részben ennek is köszönhető, hogy az államokban nem terjedtek el a kisautók. Mindenki azt hitte, hogy az összes nem Cadillac méretű autó úgy törik, mint a ropi.

Kangörény 2008.03.29. 22:13:32

Bár mellékes: lehet, hogy a focus meg a tipo egy kategóriába tartoznak, de egyik a kategória elején a másik a végén van. A méretről beszélek. Próbálj beleülni mindkettőbe, én tipoba nem férek be, egy focusba simán.

fury 2008.03.29. 22:21:34

youtube-->"Det plötsliga stoppet" Érdemes megnézni,3 sierra kombival jól érzékeltetik az 50,70,és 90km/órás fa-ütközési tesztet..és a sebességkülönbségböl adódó hátrányokat..mint a bábu leszakadó feje-amit a müszerfal hátsó ülésig tartó benyomulása okoz-90nnél..elgondolkodtató.

T-boy (törölt) 2008.03.29. 22:38:09

A Focus kényelmét nem ismerem,a Golf4,Seat,
Audi3,Skoda Octavia1 stb.lényegesen szűkebb hátul.Ha lehajtod az üléstámlát,mert rakodnál,elöl
nem férsz el...

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2008.03.29. 22:48:35

fury,
azér annak relatíve kicsi az esélye, h egy kombi sierrával túrázó család 90nel, fékezés nélkül nekimegy egy rögzített vastraverz elé kötözött fatörzsnek.

ilyet egy jelenlegi új autó se nagyon heverne ki:)

Rocko- 2008.03.29. 23:05:38

fury 2008.03.29. 21:48:25
csak nem erre gondolsz? :)
www.youtube.com/watch?v=Glcj0szvevU

DonVincenzo 2008.03.29. 23:20:08

Elképzelem a Focusost ahogy az eset után visszagyömöszöli a légzsákot a kormányba,leporolja magáról a púdert és hagy egy betétlapot az ablaktörlőlapát alatt. :)))

A Tiponak egyébként műanyagból van az ötödik ajtó. Látszik a képen ahogy le is tört egy darab belőle de azon kívül nem deformálódott.

Tommi 2008.03.29. 23:32:47

fury: És azt tudod mi fut át utoljára egy Ferrari-tulaj agyán, mikor 300-zal betonfalba csapódik?

A hátsó lökhárító...

tremolo 2008.03.29. 23:37:46

A sierra gyönyörű. Mondjuk ez elég speciális eset, a fa a hosszában elhelyezett motor és bal alváznyúlvány közt akadálytalanul szalad be és tolja a kormányolszlopot a bábu arcába. Ha a fa 20 centivel ballra-jobbra lenne, nyilván törne, de sokkal kevésbé lenne megrázó. valamint bármely elsőkerekes autó esetén is jobb esély lenne a túlélésre, hiszen a motor rengeteget felfogna.

Lacee83 2008.03.29. 23:51:04

Ezt a 35km/h mégis kinek akarta bemagyarázni az alvó fordos? Ha igy lett volna akkor nemigen passzirozza a fának a kocsit, persze arra kiváncsi lennék milyen messze állt a fától a fiat.

AP (törölt) 2008.03.30. 00:34:38

muhaha, én olyan 35-el mentem a korlátnak, és kapott egy pofont a kerék, meg picit összekarcolódott a lökhárító.
pedig szarfos, ami nagyon törik és nincs benne anyag.
ez legalább a duplája volt.

hu.ftr 2008.03.30. 00:53:43

Hát, nemtom. Nekem Astra G volt, 25-tel koccantam egy swift hátuljába, és elszállt a hűtőm (tényleg 25 volt, zöldre váltó lámpánál indultam, már 2-esben, amikor a swift lesatuzott).

csiky944 2008.03.30. 03:07:31

hu.ftr a Swiftesek szoktak olyat.....

fury 2008.03.30. 03:32:08

Rocko--->Top Secret,naggyonn nagy!!))))Ezen a jeleneten betojok))))Direkt ki van figurázva a Pinto)))))Végül a Ford belátta a hibát a perek miatt amugy,és egy müanyag védölemez beszerelésével(afféle hárító)megoldotta a problémát..persze nem azonnal,húzták a szájukat a zsugori kapitalisták))))Ott,emellett van az eredeti teszt is az Impalával,ami belemegy a Pinytóba..még csak meg sem horpad az a Dög))))))..a kis szaros persze lángba borul rögvest..ez elég kellemetlen lehetett,mikor benne ültek..

fury 2008.03.30. 03:41:00

stonedraider-->igen,kicsi az esély,de elborzasztó az eredmény,nemde?És mikor sodródik a kocsi egy helyzetben,tuti ott terem egy fa,vagy oszlop))) tremolo--->ámen,kedvenc idösebb,még nem veterán autóm a Sierra.(és az elsö Scorpio).Igénytelen,megbízható,olcsó fenntartani,és 3kiló tájékán egész gyönyörüeket lehet találni.Ha valaha kiszállok 42éves hűséges Taunusomból,akkor egy makulátlan Sierrára gondoltam.))Néha elképedek,bagóért teljesen normális autókat lehet venni..nem feltünni,gizdulni..lényeg a kifogástalan állapot,és hogy nekem tetsszen.Nagyon kényelmes autó,már volt kettő)). Tommi---> 8-D Kúúl volt)))

fury 2008.03.30. 04:04:35

Jajj..van a youtube-on egy összeállítás..autótörésekről..nemtudom sajna a címét..(car-crashes??)abban van,hogy egy régebbi sedan Mazda 929est betonfalnak ütköztetnek-kicsit átállítva a sebességprogramot))))..kábé 150nnel..namost az autóból mire "lelassul",olyan 1méter 20centi vastag rom marad-elképesztö látvány!!Még a hátsó ajtó is eltünik,rendesen széjjellapul.. A VW Transporter töréstesztet is nézzétek meg(betonfal),és fenn van a jó öreg Bogáré is(ez rendes NCAP,64km/h-val,deformáló alutömbnek)!!Érdekes..a Tranyó szintén eltünik)))))

fury 2008.03.30. 04:19:22

Megvan!!!Bocsánat,nem Mazda929,hanem Opel Commodore))))))Ezt írjátok be---->"Old scool Commodore crashing",youtube-on!!Elképesztö..pedig ma milyen ritka egy verda..de így már legalább lehet vele parkolni kis helyen is)))))Igaz,a motor nyilván a csomagtartóban lelt új otthonra.. 8-D

fury 2008.03.30. 05:52:23

Hepi--->ez naggyonn durva :-) 800km/h..esetleg,ha be vagyok kötve...vagy talán Tridion utascella...valakinek ki kell tölteni a betétlapot,ha nyolcszázzal nekikoccanok valakinek))))))))16szoros sebességtúllépéssel))))

Gyurma73 2008.03.30. 09:46:28

A focus ugyanaz a kategória csak 10 évvel késöbb.egy 88 ford escort az nem nagyobb mist egy tipo.
A tipó utódja a Stilo már nemigen kisebb mint egy focus sőt...

pekka 2008.03.30. 10:09:13

Ha aludt, honnan tudja, mennyivel ment?

T-boy (törölt) 2008.03.30. 10:27:22

A Tipo az"ÉV AUTÓJA"volt,horganyozott
karosszéria,jó futómű stb.és nem 1mm-es
lökháritó.Igy ha eltaláltál egy szerencsétlen nyulat,nem omlott le az egész
eleje,mint némely mai tipusnak./néhány 100e ft/Éljen a gyalogosvédelem,meg a súlycsökkentés,de ott vagy pl.Pulában egy
üzemképtelen,javithatatlan,kisfogyasztásu
autóval.

Zsírosdisznó 2008.03.30. 10:40:49

Szombat reggel még azt hittem, hogy valaki kiszállt a Tipoból. De a parkolás akkor mindegy. Ismerve a helyi viszonyokat nem is az utolsó eset. Ittasan hazafelé...

Hepi 2008.03.30. 12:22:00

fury! tegnap elkezdtem nézni ezeket a videókat,majd amikor ezt megláttam,hátőőőizé..tátva maradt a szám :D

gaben!

T3 örök klasszikus :D

Rocko- 2008.03.30. 13:21:58

fury 2008.03.30. 03:32:08
én úgy tudom - azt hiszem a v8-on olvastam -, h inkább leálltak a gyártással, mint sem kicseréljék a hibát.

Hepi 2008.03.30. 14:20:28

de legalább a T3-ban,a csempészett utasok a raktérben túlélik :D

foolproof 2008.03.30. 14:31:06

Fury! Nagyon nezd meg majd, milyen Sierraba fektetsz, mert konnyen ra lehet faragni. En is azt kepzeltem, hogy majd milyen jo, olcso jaros kicsi lesz, de kifogtam! Kapasbol raugrott megegyszer a vetelara, oszt` meg mindig egy betegagy volt. Sajnos az itthoni darabok, foleg a jobban felszereltek+pl DOHC Ghiak-k mar majd` minden esetben le vannak pusztitva,plusz 2-300e km-t belejuktaposva. Kenyelmes, strapabiro, nagyon nem is fogyaszt sokat, de abban a qrva autoinsegben, ami a 90-es evekben kishazankat jellemzte, ki is hasznaltak a tulajok a szivossagat rendesen. Sajnos viszont az alkatresz nem igazan olcso hozza(egyelore),ha nem ertesz a javitashoz, konnyen lehuznak a szakik, plusz elegge valoszinuleg rohad itt-ott, mert mar a legfiatalabb is elmult nagykamasz. De sok sikert, ha lehet egy Cossie-hoz;-)!

fury 2008.03.30. 15:35:18

foolproof-->Köszönöm,ha oda jutok,nagyon fogok figyelni-bár nálam lestrapált darab szóba nem jöhet..elég roncsot újítottam már fel))..ezért is kerülném rögtön a Cosworthokat..komplikált,bonyolult motor,nem egy malacperselynek való..bár kétségkívül egzotikus.Pl.a használtautón láttam 340ért egy 1.6osat,gyönyörü állapot,utolsó eresztés-és ami renkívül megkímélt kívülröl..azt már érdemes jobban boncolgatni))..de ez még csak egy terv-ha a T-Modell korú Taunus beadja a kulcsot:-) Az 1.6os pedig egyszerü,mint a faék:-)Semmi DOHC,betonkeverö-hangú,csukott szemmel javítható őskövület..pont megfelel nekem.De nagy eséllyel valami "ésszerüt"fogok inkább választani-remélem:-D..aminek értelme van..mivel csak itt a városban kell,a Sierrának nem sok értelme van..csak imádom..tényleg nem státusszimbólumnak kell-nem akarok bizonyítani semmit)))Egyszerü autó-egyszerü embernek-Nekem..ez van)))))

ommm 2008.03.30. 17:40:46

találgatások, találgatások...

AP (törölt) 2008.03.30. 19:36:21

haverom vett két éve 40.000-ért egy sierrát, szarabbul ment kétliteres létére mint az 1.3-as széria lada, evett 15-öt, alapjárat nem volt, de ment.
eladta 60-ért. vett egy másikat 50-ért, és az előző papírjaival használja a mai napig.
én meg vehetek 25 ezerért csak lökhárítót erre a szarra

fury 2008.03.30. 19:47:57

Használtauto.hu-n van egy Flügel-Cosworth 3ajtós,szakszerüen restaurált Sierra,1986-os,potom 5millió forintért,és egy 87'es felpiszkált Cosworth,330Lóerövel,2.5millióért..az egzotikumok tartják az árukat...söt..megsokszorozzák)))

KAROTTAFÜGGŐ 2008.03.30. 20:06:15

35? Muhahaha! Álltam a bp-i dugóban, nekem jött a baromarc kb 50-60km/h közötti sebességgel.
Így nézett ki a volvom: www.kepfeltoltes.hu/view/080330/vvvvvvvvvvvvvvvv_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A bal hátsó lámpa kitört és a képen már új van benne de ettől eltekintve így nézett ki 50-60-as csatt után, ja és egy vadiúj 7es bömös csattant belém! Jó, hogy volvo de azért csodák nincsenek. Volt az a 35 száz is!


//Karottafanklub az iwiwen//

jómagam 2008.03.30. 22:24:56

Ajánlom az alábbi videót a tisztelt érdeklődők figyelmébe. Ez a teszt mintegy 100 km/h-val történt... Érdemes megnézni, hogy miként változik meg a Volvo és miként az Opel Ascona alakja. www.youtube.com/watch?v=NQPca-aTlL0&feature=related

Dani T. 2008.03.31. 00:02:21

Szevasztok!
Én Rönózok, R5 Superrel.
Két ismerősöm kocsiját láttam, egy GTT-be 90-el téptek bele, míg egy sima Five.-ba úgy 60 körül hátulról. Mindkettőben ülések összetörtek, hátsó rész megtört, a GTT az full totálkár lett anyira megnyomták. A Five-ot még megjavították.
Kis autó, de mondjuk egyik régi autót sem lehet a maiakkal összehasonlítani.
Változtak az idők, a biztonság már annyira korszerűsödött, hogy egy régebbi kocsi hiába jó állapotú, a mai vas összenyomja.
De azért amibe átülnék: Volvo, BMW, Mercedes, Saab. Ezekben azért van anyag, s valószínűbb a túlélés.
Csak városban és 50-100 km-ekre nekem fogyasztás miatt nem érné meg. S ritka az amit nem hajtottak szarrá. :D

Hugo 2008.03.31. 00:04:42

Jah ez a faszi tuti nem 35-tel ment, akkor nem csukja így össze a Fiatot, mégha műanyagból lett volna az egész akkor sem.
Sztem 90-100 körül részegen belecsattant.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.03.31. 02:51:27

Te karottanyálazó
Ha 50-el rongyolnak beléd hátulról, akkor az 5. ajtó min 30 centivel bennebb lenne. Ti nem láttatok még rendes ütközést. A képekből ítélve olyan 30-al rongyoltak beléd.

AP (törölt) 2008.03.31. 10:02:11

Inkább ippeg, hogy belegurultak.
Egy két és fél tonnás vas ötvennel nem egy ekkora gödröt hagy maga után..

AP (törölt) 2008.03.31. 10:41:39

Annyira vicces, ahogy értékelik a TC-s urak az autókat..
Adott egy 145 lóerős, piros, sükküllősfelnis, feszes futóműves autó, erre az a végső megítélése, hogy öreges? kívül is, belül is?

MUHALOL

KAROTTAFÜGGŐ 2008.03.31. 11:00:58

Te megsz(op)aLott!

Ott ültem benne, 70-es táblánál volt a váci úton úgyhogy a csávó aki belémjött is simán bevállalta, hogy mennyivel ment. A csomagtér borítás alatt látható volt, hogy az előre futó brutális vasak is elhajoltak az ütközéstől úgyhogy amikor a biztosítós faszi meglátta gondolkodás nélkül gazdasági totálkárra vette szegény autómat. Nekem az ütközés után 1-2 percbe tellett kiszállni mert bár nem sérültem meg de az ütközés ereje átszaladt rajtam. hiába voltam bekötve a nyakam meghúzódott, 2 hónap múlva jöttek a szédülések. Mentem kopony a ct-re stb de szerencsére a nyakizmaim húzódása miatt elnyomódtak az erek amik az agyba szállítják a vért - ezért szédültem. A mai napig (lassan egy éve) járok fizikoterápiára ami tök jó egy 3 gyerekes családapának (kiesett munkaidő stb)... mellesleg még az előttem 2 méterre álló astra vonohorgára is rátolt a bömös, az astrában egy kisbaba is volt de szerencsére gyerekülésben volt elöl így nem sérült meg. Az astrás nővel együtt mentünk a biztosítóhoz, cirka 5kilós kára lett mert a vonóhorog tartó konzolja kiszakította a padlólemezt...

Szóval barátom a saját nyomoroddal poénkodjál! És kapd be!

Üdv

Én

Kifordított kacagány 2008.03.31. 11:50:41

bizony nem mindegy, hogy hol és hogyan találkoznak a gépek.

az a víz ott szerintem is ablakmosó

Kareszka 2008.03.31. 12:56:24

Pesten láttam egy Tipós balesetet pár éve. Kamion gázolta el Tipót puttonyában pár tonna kaviccsal. Na az jobb bőrben maradt:)

lanciabacci 2008.03.31. 13:16:20

OFF
Tényleg rettentő kár, hogy nem lehet a cikkeket kommentezni, mert így ide vagyok kénytelen kiírni magamból most az egyszer azt, amit reflexből még néha - sajnos - olvasgatok a napi tesztekben:

Captiva: retardált ovis lelkendezés arról, hogy hogy a Chevi jeltől mennyivel jobb egy Daewoo. Ha meg tényleg érdekelné tudhatná, hogy a GM első dolga egyébként az volt a vétel után, hogy ~20%-kal rontotta az autók minőségét. Ezért is vették meg különben.

Mazda2-saga, 1180. rész: GyV. önmagához képest remekelt, de még így is gyenge közepes. Megértük, hogy a mester nem egyértelműen a sportosabbat tartja a jobbnak a távirányítós/kerti locsoló/ bevásárlókocsi kategóriában legalább. Persze a GT százezerszer szebb... :) pedig nem is; de ne legyek igazságtalan, ez oké és hasznos is.

Citroen CX: ezen teljesen kiakadtam, hihetetlen, hogy ezt a nőt ilyen autók közelébe engedik és képes őket ennyire nem érteni... hogy világosabb legyen: mintha a sushi-t annak alapján akarná valaki megítélni, hogy életében egyszer evett egyet másnaposan egy kínai büfében...
1-es, üljön le, menjen haza, költözzön el. suszter, kaptafa.

Pug-Fóka összehas: ha az Élet Császára mentegetőzéssel kezdi a cikket azért, mert képtelen megszervezni/elvégezni a munkáját, akkor ld. mint fent. Egyébként pedig sztereotípiákból cikket írni (észt osztani) saját esztétikai érzék és vélemény híjján nagy felelősség és bátor dolog. Tovább nem is tudtam olvasni, így azt sem számoltam össze, ma hányszor írta le hogy "segg" a korszerűség kedvéért, de inkább adj egy bélyeget és tartsd meg a borravalót.

Ellenben a regadós-vámügyes cikk és levelezés hiteles és hasznos, a TC-nek el kellene gondolkodnia, hogy unalmas és szakmailag erősen megkérdőjelezhető (megkérdőjelezhetetlen?) írások helyett nem volna-e értelmesebb dolog autós-érdekvédő szervezetté (is) alakulnia inkább. Azt talán pozitívan bírálná el Szent Péter a végén és nem is kell hozzá annyi intuíció, csak segg. Az meg van.

Bocs fiúk, a márka évekig (TC) magasra tette a mércét, most nagy a kopp. Persze majd kikopunk szép lassan és nem csatolunk vissza, belőletek meg lesz egy átlagos magyar autós médium bércikkekkel és kopogós műanyagokkal.

Egy kicsit jobb már, sorry mindenkitől. Lásd még: érted haragszom, nem ellened.
ON

fury 2008.03.31. 13:32:49

Focus-"Kívül-belül öregesnek hat.."Ez óriási..a Peu kirívó,és magamutogató,lopott(Chrysler)orcája hiába hat frissnek,hamarabb kikopik a divatból,mint az átlátszó búrás,gagyi-tuning hátsólámpa..gagyi-és zavaros.A 307es elektronikai katasztrófái után meg esküdözhetnek,elöbb vágatnám le a lábam láncfürésszel,mint ötmillióért vegyek tölük autót.A Focus maximum visszafogott-attól még kurvára nem öreges..a Skoda 100as,micisapkás tatával..az inkább.Verdikt:Ford,hiába a tengernyi munka,és fejlesztés,húzd le a rolót->ÖREGES vagy!!!Magyarország megmondta a tutit..és nem gyözheted le. 8-D

AP (törölt) 2008.03.31. 13:37:37

Én meg az egyik vesémet odaadnám egy olyan Fordért..

(veséből ugye kettő van?)

fury 2008.03.31. 13:45:30

AP-->a vesémbe látsz))))Én is..tudod..öregeseknek új Focus..))))Mr.Konstruktör megmondta..))))LoL))

Ardo 2008.03.31. 13:50:09

fury, a ford egy fos márka, éppúgy mint a citroen....
OFF téma
amióta a ford megvette a volvo-t, csak rontott rajta. én most nem tudom megmondani, hogy pár év múlva vegyek-e egyáltalán használt volvo-t....
(jelenleg egy C70 coupem van, még az igazi svéd vonalról)
Az a baj, hogy rohamosan terjed a "műanyag" a kommersz, nem csak a járműiparban, hanem mindenhol.

AP (törölt) 2008.03.31. 13:56:36

Öregesek vagyunk, no. Hát én szeretek öreges lenni. Vagyis szeretnék.:)

Fos hát a Ford, persze, meg fos a Volvo is, meg a Mercedes is, meg a Saab is, meg a 318-as BMW is, meg az összes francia, meg az összes olasz.
(a Dacia meg a Chrysler a király, lehetőleg a nyomórudas vényóccal)

Szerintem 6-7 milliótól fölfelé nincs szar autó, olyan van csak, ami a személyes ízléshez nem passzol.
(De igaz, én nem autós életcsászára vagyok, úgyhogy kussolok szépen.)
Ja, tettem ki oldalra néhány penge verdát, szépen egy-egyet a márkákból.

Lowtyo 2008.03.31. 14:03:24

AP én is árultam egy időbe a vesém, csak annyira szétrázta a bogár, hogy nem vették meg. A májam meg ugye nem eladó... Mondjuk én 356 Speedstert akartam venni rajta.

Anna CX-es cikke pedig tényleg szörnyű volt. Pedig még örültem is amikor megláttam, hogy Ő írta, mert bíztam benne, hogy kicsit elfogult lesz a CX-el. OK szerinte nem üt akkorát mint a DS (szerintem ez is az az igazi citroenes "hát ez meg mi a tököm" autó és volt akkora furcsaság a maga korában mint a DS annó), de hogy egy ilyen finomságról egy ennyire semmitmondó cikket írni.... Kár érte. Bármely 10x10 cm es darabján az autónak találnánk annyi érdekességet amiről egy könyvet lehetne írni. Kiváncsi lennék a tulaj véleményére a cikkről. Pedig tényleg bíztam benned Anna.

T-boy (törölt) 2008.03.31. 14:15:12

KAROTTAFÜGGŐ!
Nálam hasonló volt a helyzet,az R5 női
vezetője 50-el elfelejtette kikerülni a
balra indexelő kocsimat.A vonóhorog sokat
"segitett" a gaz.totálkár eléréséhez.
A fenéklemez defomálódott,a pótkerék össze-
nyomódott,a hátsó ajtó sértetlen maradt.
A nyaki gondok kisebbek,de nálam az üléstámla hátracsapódott.A zsebeim tartalmát a kalaptartóban találtam meg.

Ardo 2008.03.31. 14:42:41

AP, nem általánosítandó, de tény, hogy a tömegautó gyárak manapság csak a dizájnra adnak, meg a látszatminőségre...arra nem adnak, hogy a kocsi 4 év után is jó, tartós legyen. Nem mindenki tud új kocsit venni, meg nem éri meg anyagilag. Én speciel mindíg pár évest veszek, de elsősorban prémiummárkát, és csak kiforrott konstrukciót. Arra akartam kilyukadni, hogy a prémiummárkák is kezdenek szarok lenni, hosszú távra már nem érdemes tervezni.

fury 2008.03.31. 14:48:09

Akkor nincs mit tenni..minden márka,ezért vagy azért..fos..kár értük..több,mint 100évig tök jó üzlet volt autót gyártani..és a Nép mára elégedetlen..:-) Fosnak(ténylegesen)nevezhetjük az Oltcitot,a Tavriát,személyes indok nélkül..a Ford kétlem,hogy annyit ártott volna,mint amit esetleg a Tata fog a Jaguarral,és a Land Roverrel..saját nemtetszésböl elég diszkrimináció "fos"nak titulálni olyat,ami nyilván nem az..a müanyag kommersz pedig ugyanúgy jelen van egy BMW-ben,vagy Mercedesben-mivel ez az elfogadott-és elvárt.Nem kifizetődő a különcködés-az autós történelemben.Jópár negatív példa igazolja..egyszerübb beállni a sorba-mert amíg pénzt akarnak keresni a kocsikon,és nem égbekiáltó különcségeket felvonultatni puszta ámulatért-addig azt fogják csinálni.A vásárlókat kell kiszolgálniuk,és nem önmegvalósításból, profit nélkül ténykedni.Ez néhanyaknak unalmas,visszatetszö,de azok(néha bizony Én is)alulmaradnak a milliókkal szemben.Üzletileg így gömbölyű-kommersz kell-azt kapja a Nép..hogy eltartsa a kapitalistákat.A Focus pedig hogy fos lenne pl..ez blődli.Nem feltűnö,de mindenben hozza az elvárhatót-van,hol többet..az Auris sokkal unalmasabb(elalszok,ha ránézek).De mindegy-ugyis minden fos,kommersz,autóipar mehet a búsba-gyártsanak müanyagflakonokat,nemde?Ezért járok veteránnal,a mai utcaképben a 40éves kommersz már feltünö,és több a fém-mint a müanyag-még a müszerfal is acél)))))

fury 2008.03.31. 14:53:56

Amugy a C70es fantasztikus,és mai szemmel is kívánatos-abszolúte jó választás.Én csak álmodozom róla..ez van..öreges vagyok,és micisapkát is felveszek titokban az autóskesztyümhöz))).Tény->egyik legszebb Volvo.

KAROTTAFÜGGŐ 2008.03.31. 15:25:20

T-boy!
Nekem is tele volt apróval az utastér, volt vagy 2000ft parkolópénz ami önnálló életre jkelt az ütközéskor.

hatos 2008.03.31. 15:39:41

gaben 2008.03.30. 09:43:38

A VW mennyivel ment? NAGYON DURVA!

fury 2008.03.31. 16:35:00

Youtube-on-"UAZ Hunter commercial"..egy törésteszt sajátos felfogása,roppant vicces reklámba csomagolva.Aki látja-adja át!))

T-boy (törölt) 2008.03.31. 21:32:17

Visszasirom a 78"-as 123d 200-ast,kényelmesebb és jobb autóm azóta
sem volt.Egy /nem létező/jó állapotúért
odaadnám Golf4-et.

T-boy (törölt) 2008.03.31. 21:53:49

hatos!
A tesztek ált.50-65km/órásak.A Bogár ilyen
gyenge.Van egy alvázkeret,4 csavar tartja a
motort,egy kicsit több kasznit.A motort leengeded,a kasznit felemeled,marad egy
csőkeret.Töréstesztet ha jól tudom a 123-
as Mercin csináltak először Európában.USA
-ban már az 50"es évek környékén.

T-boy (törölt) 2008.03.31. 21:56:10

ui.A Bogár amúgy rettenetesen kényelmetlen.

dansun 2008.04.01. 14:30:42

...ha már törésteszt, akkor NCAP utánzat Lada módra:
www.avto.ru/review/post_5478.html

AP: Igen, évente kihoznak egy konceptet, de már nem csak kockát, hanem gömybölyű kockát is gyártanak! Lásd.: Kalina, Priora :)
És talán lesz ilyen Cee'd utánzat is:
www.dailycars.ru/cars/lada/c_iaa07/large/c_01.jpg

Szvsz látszik a haladás, 5 év múlva ott lesznek, ahol 5 évvel ezelött a koreaiak, bár ez még mindig 10 év lemaradás! :p

AP (törölt) 2008.04.01. 17:30:12

nem kéne erőltetniük ezt a haladást..
gyártsanak kockát még harminc évig változatlan formában, minél olcsóbban.. :)
süti beállítások módosítása